Ok, owlet, dan ben ik evt je nummer twee, want zoals hierboven staat zoek ik iets luchtigers (en enigzins betaalbaars!)quote:Op maandag 15 januari 2007 22:23 schreef kozakken het volgende:
PM-girl. Ik aarzel nog wel een beetje hoor.
Dus mss ben je toch nog op tijdWil heel even antwoord van Owlet afwachten.
Als je symmetrisch wilt dragen dan is een storchenwiege misschien wat. Da's een doek zoals op de foto's van Macka.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:17 schreef PM-girl het volgende:
Jammer, ben net te laat zie ik!
Ik heb het topic hier nog eens doorgelezen maar ik zie zoveel namen, merken en stofjes voorbijkomen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Nu heb ik een combicotton die redelijk bevalt, want gelijkmatig verdeeld gewicht en meerdere draaghoudingen. Maar ik vind hem erg warm, ook voor Simon en je kunt hem niet in hoogte verstellen.
Ik wil dus eigenlijk een luchtiger doek, waar je meerdere houdingen mee kunt creëren en het liefst een die een symmetrische draagmogelijkheid heeft om niet altijd op 1 schouder te hoeven leunen.
Poging tot ontbossingquote:Op maandag 15 januari 2007 22:17 schreef PM-girl het volgende:
Jammer, ben net te laat zie ik!
Ik heb het topic hier nog eens doorgelezen maar ik zie zoveel namen, merken en stofjes voorbijkomen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Nu heb ik een combicotton die redelijk bevalt, want gelijkmatig verdeeld gewicht en meerdere draaghoudingen. Maar ik vind hem erg warm, ook voor Simon en je kunt hem niet in hoogte verstellen.
Ik wil dus eigenlijk een luchtiger doek, waar je meerdere houdingen mee kunt creëren en het liefst een die een symmetrische draagmogelijkheid heeft om niet altijd op 1 schouder te hoeven leunen.
Mooi geworden! En wat staat 'ie Ronja leukquote:Op maandag 15 januari 2007 22:05 schreef owlet het volgende:
Ik heb nog een ringsling over die ik graag wil verkopen
Nou ja, duur...het is wel een aardig bedrag in een keer ja. Maar het is een goede investering, je kunt er een paar jaar lang plezier van hebben. En tweedehands en derdehands zijn ze erg gewild.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:10 schreef PM-girl het volgende:
Ok, storchenwiege dus. Maar die waren heel duur geloof ik he! Dus Macka, ik PM je even terug!
Lezen in forums, dan kom je het meeste te weten. TheBaby Wearer is een aanrader!quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:43 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben eens even aan het kijken geweest op internet, maar sjeeminee, is er niet ergens een testje dat je kunt invullen en dat er dan 1 model uitkomt!
Didymos en Storchenwiege is dus van hetzelfde merk, begrijp ik, maar een ander soort doek, de Didymos heeft elastische delen?
een 4.60 storchenwiege lijkt me dan toch wel wat, wat je zegt Macka, klopt wel. Het is duur, maar ook een investering in iets goeds. Simon gaat meestal wel goed in de combicotton, alleen dus te warm.
Ben alleen een beetje bang dat als ik er een koop zonder te proberen, het tegenvalt! (had het zaterdag ook gewoon even moeten vragen!)
Knoopbaarheid van de doek hangt vooral af van de lengte. De tricot slen is 6m lang, met een Storch van 4m60 (of 4m10) kun je binnenshuis veel sneller uit de voeten. Veel minder gezwier en gestaart. Knopen in de Storch zitten ook meteen stevig.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:20 schreef Suzanna het volgende:
Macka, is de Storchenwiege makkelijk en snel te knopen? Dat vind ik één van de belangrijkste dingen omdat ik vaak bezig ben met draagdoek plus baby en soms Julia eruit moet halen en tien minuten later er weer in doen (vanwege vieze broek ander kleintje) ... en met de tricot slen duurt dat eeuwen voor m'n gevoel. Valt mee, maar het is gewoon lastig omdat de oudsten het nogal leuk vinden om aan de slierten te trekken terwijl ik bezig ben...
![]()
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:54 schreef owlet het volgende:
Ik heb de knoop doorgehakt en ga een storchenwiege anna aanschaffen. Die komt als het goed is binnenkort weer bij Portakids te koop.
Ik twijfelde nog even over de maat maar ik denk dat ik voor de 5,20 ga aangezien ik op zo veel mogelijk manieren wil kunnen knopen en ik Ronja ook lang hoop te dragen.
Wat een voorpret en wat voelt het luxe
Die stof heb ik iig nog nooit op de markt gevonden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:09 schreef PM-girl het volgende:
Leuk Owlet!
Wat ik me afvroeg, de stof van al die dure doeken is zeker een speciaal geweven stof, die je niet zelf kunt kopen?
Want anders zou je zelf op de markt stof kunnen halen en zo je doek voordeliger hebben?
Ik hou het bij mijn tricotti, zelfs daarmee zit ik soms nog te prutsen, ben een beetje onhandig.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:36 schreef Macka66 het volgende:
Handig en leuk: draagdoek instructiefilmpjes op YouTube, gemaakt door Eva van de Doekentheek in Gent.
Bass-Miss, ze geeft ook workshops!
Leuk om te horen!!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:22 schreef kozakken het volgende:
Macka dank
Heb fijn ook even naar de ringslinginstructievideo gekekenGaf weer wat nieuwe inzichten.
(Ben er zo blij mee) Vooral het weinige gedoe ipv mijn gewone draagdoek.
zeker! De url is gereserveerd en ik ben bezig om duidelijker plan te maken en van alles uit te zoeken op papier-gebied.. De focus zal denk ik niet liggen op de doeken maar meer op kraamcadeautjes met evt. doeken er bij.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:51 schreef PM-girl het volgende:
Zeg Owlet, was jij niet bezig je te verdiepen in het idee Working at Home Mum?![]()
Hij is er? Nice!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:06 schreef Jelief het volgende:
isse mooi hè![]()
Emma moet alleen nog ff wennen, op mijn rug vond ze niks op mijn buik was beter![]()
Ik doe mijn naam weer even eer aan en PM je even!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:44 schreef owlet het volgende:
[..]
zeker! De url is gereserveerd en ik ben bezig om duidelijker plan te maken en van alles uit te zoeken op papier-gebied.. De focus zal denk ik niet liggen op de doeken maar meer op kraamcadeautjes met evt. doeken er bij.
hoezo, doek nodig?![]()
Als ik Hanne op mijn rug bindquote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:23 schreef owlet het volgende:
[..]
Hij is er? Nice!
Ronja vind rugdragen ook nog niet echt geweldig, zal ook wel even wennen zijn.
Ik vind het sowieso wel grappig om te zien hoe je kan merken of kinderen een draagdoek gewend zijn. Op een demonstratie o.i.d. zie je goed het verschil tussen de demobabydie geregeld op iemands rug gehesen wordt en de baby die al piept in een ringsling.
Uiteindelijk wennen ze allemaal wel, op wat persoonlijke voorkeuren na. Zo wil Ronja echt niet, nooit liggend in een doek. Die wil altijd rechtop zitten, zelfs toen ze dat eigenlijk nog helemaal niet goed kon hebben.
bedoel je echt de mei tai ?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:11 schreef pinquit het volgende:
hoe zwaar is hanne nu noli? beetje gekke vraag misschieneven ter vergelijk met max.
als k naar die mei tai kijk ben ik bang dat max er met zn handen bovenuit gaat en dan zover boven de 'lap' zit dat hij zo omkukelt
Dat is de methode waarmee ik Lucie droeg op de Moedermeeting in Zaltbommel. Zelfs met opgetrokken beentje en scheef slapend viel ze niet uit de doek.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:12 schreef owlet het volgende:
Als een doek strak (maar comfortabel) zit en je houdt rekening met het zwaartepunt van het kind dan is het nog heel lang veilig.![]()
Dit (short cross carry):
[afbeelding]
Lijkt bijvoorbeeld best "eng" maar zit eigenlijk heel stevig.
quote:Op zondag 11 februari 2007 01:17 schreef Macka66 het volgende:
Real men wear babies.
M.i. is een 5.20 dan handiger, vooral als je ook over je jas wilt dragen. Voor een aantal rugposities is 5.20 ook fijner, als je de slippen tussen je knieën houdt tijdens het knopen. Ronja wordt niet alleen groter maar ook beweeglijker. Dan is het fijn om met een kruisknoop en een buik/rugband te kunnen dragen. En je kunt natuurlijk een stukje van de staart afknippen om de doek precies op maat voor je te maken.quote:Op zondag 11 februari 2007 01:44 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik twijfel alleen nog steeds heel erg tussen een 4.60 en een 5.20.
Ik wil alles kunnen knopen, ook als Ronja wat groter is en ook over mijn jas. Confectiemaat 42, nu nog iets meer, flinke cupmaat.
Maar ook weer een hekel aan het wegstoppen van de staart.
twijfel twijfel.
We dromen verder
Ik ben haast weer bang dat het te klein is..quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:27 schreef owlet het volgende:
Een Mei Tai is heerlijk! Ik vind Beth's patroon wel wat groot uitgevallen, maar mijn kind is natuurlijk ook pas zes maanden. Door de onderkant om te slaan kan je het wel aanpassen.
Bredere en langere banden dan in het patroon vind ik zelf prettig aan een MeiTai maar dat is persoonlijk. Ik verdeel graag het gewicht zo veel mogelijk over mijn schouders en heupen terwijl andere mensen juist weer liever zo min mogelijk stof hebben.
Ook leuk: een onbuhimo
Snel zeg!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:20 schreef Noli. het volgende:
* Noli. hoopt vanmiddag de Mei Tai af te hebben.. *
Ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit, Noli! Maar we willen natuurlijk wel bewijs dat 'ie ook echt werktquote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:30 schreef Noli. het volgende:
Ik heb even gezocht maar een Hoody Lifter is ongeveer hetzelfde idee als een Mei Tai als ik het goed begrijp? (kon de voorkant niet goed zien)
Ik zag 'm *hier*
Oja..
Tadaaaaaa!
Hanne is nu net wakker dus foto's met Hanne volgen nog..
Goeie aanschaf, Martineke! Dat rugdragen is een kwestie van oefenen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:08 schreef Martineke het volgende:
ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn ringslingik gebruik hem vooral voor in huis, en tijdens boodschappen doen. Romijn zit er lekker in
en heb deze week een hoody lifter gekochtik moet er nog wat handigheid in krijgen om Romijn alleen op mijn rug te zetten, maar dat komt vast vanzelf.
Met Maxim lukt het wel gelukkig. maar ja, die kan ook al los staan
alleen jammer dat dan papa het weer een miskoop vd eeuw vind en echt niet met dat ding op zn rug gaat lopen![]()
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:41 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit, Noli! Maar we willen natuurlijk wel bewijs dat 'ie ook echt werkt![]()
Ah, ja daar heb ik geloof ik wel eens patronen van voorbij zien komen.quote:Groot verschil tussen de Lifter en de Mei Tai is dat de Lifter bovenaan twee banden heeft en onderaan twee lussen om die banden door te halen, en de Mei Tai zowel boven als onder banden heeft.
Wat zou kunnen helpen:quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:53 schreef kozakken het volgende:
Ik heb dus een ringling (nogmaals met dank aan Owlet.) Wel wennen en ik ben nog aan het fiegelen vooral met waar ik de beentjes van Romme moet laten. Want billen lager dan de knietjes lijkt heel gemakkelijk. Maar de praktijk...
Vanmiddag waren we naar de carnavals optocht in 't dorrup kijken. Veel lawaai en muziek. Romme lekker in de wandelwagen en Jonne bij papa op de nek. Totdat papa echt richting huis moest vanwege een volleybal wedstrijd. En ik kan onze Jonne echt niet zo heel goed dragen..
Ik was het opeens zo zat dat ik de ringling (altijd mee, je weeet maar nooit) om heb gehangen en Jonne er maar in gezet heb.
Ging goed
-wel zwaar trouwens. Maar Jonne is ook al een kilo of 17. Dus net op de grens-
Hanne, je hebt me helemaal overtuigd. Wat eenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:58 schreef Noli. het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hij is trouwens goed gekeurd door onze tuttebol.
Ze ging hier meteen met haar hoofd tegen me aanliggen, duim in de mond en lekker koezen met mijn capucon..![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Had hem toch gevonden, daarom schreef ik al lezen PM, want ik keek weer eens met een half oog! (zoiets gaat ook niet tegelijk met voeden enzo he!) Maar inmiddels heb ik een berichtje gestuurd, dus ben benieuwd! Tof dat je zo oplet op de sites!quote:Op maandag 26 februari 2007 20:51 schreef Macka66 het volgende:
En zoeken
Ik heb er geen url bij gedaan.
Pinq denk je ook (nog) over een Mei Tai?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:11 schreef pinquit het volgende:
hoe zwaar is hanne nu noli? beetje gekke vraag misschieneven ter vergelijk met max.
als k naar die mei tai kijk ben ik bang dat max er met zn handen bovenuit gaat en dan zover boven de 'lap' zit dat hij zo omkukelt
Heb inmiddels het telefoonnummer van degene die ze hier in de buurt verkoopt, met een beetje geluk ga ik vrijdag doeken proberen!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:26 schreef owlet het volgende:
![]()
![]()
![]()
Nog even geen foto, want het toestel is kapot, maar ik ben er erg, erg blij mee. Het valt nu pas op hoe zwaar het dragen is met een doorzakkende tricot doek![]()
5,20 is best een eind en ik maak dus meestal (ja ja, alle mogelijk draagmethodes zijn al geprobeerd, tot ergernis van Ronja) een extra omslag maar ik ben toch wel blij met deze lengte omdat ik haar nu eigenlijk altijd, op alle manieren kan dragen.
PM, ik kan het je alleen maar ontzettend aanraden, hij is het geld echt dubbel en dwars waard.
Dat kan ik me voorstellen! Het was al eng om haar van mijn rug af te laten pakken toen ik de doek los maakte. Je hebt geen idee of iemand echt vast heeft en de ander kan ook weer niet het kind stevig beet pakken voor de doek een beetje los (of vast) is.quote:Zeker als mijn lief een handje helpt, dat vraagt erg fijne afstemming van de communicatie
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:31 schreef PM-girl het volgende:
Owlet, nog steeds zo enthousiast? Ik hoop van wel, want ik ben sinds enkele uren de trotse bezitter van een Storchenwiege.
Ik heb er verschillende gevoeld, gezien en geprobeerd. De bundler vond ik te warm en de babylifter sneed wat meer in mijn zij. Daarbij is de laatste wellicht nog wel eens een mooi project om te maken (ooit).
Ze had maar 1 storch op voorraad, maar voor mij degene die ik van tevoren bedacht had, nl. de Anna 4,60.
Nu begint het grote oefenen!
Knoop je dan volgens de kangaroomethode? Ik vind die zelf helemaal niet zo prettig. Ik geloof echt wel dat het stevig is, maar het geeft me toch geen prettig gevoel, zo niets tussen de beentjes en het gefrut met het draaien van de schouderbanden wilde niet echt lukken.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:10 schreef PM-girl het volgende:
Leuk Owlet!
Ik heb net mijn eerste wandeling gemaakt. Het viel niet mee, ik ben 3x opnieuw begonnen met knopen. Hetgeen ik vooral lastig vind, is het draaien van de doek op de schouder. En als het af is, schiet soms de doek onder Simons kontje vandaan en dan hangt hij in de doek ipv te zitten. Ik heb wat foto's proberen te maken, kijken of ik ze vanavond kan posten!
Mooi hoor,en wat staat 'ie Simon goed! Ik ben helemaal niet jaloersquote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:43 schreef PM-girl het volgende:
Owlet, ja inderdaad had ik gisteren de kangaroo manier geprobeerd(foto 1). Vandaag ben ik gaan wandelen met de X-wrap (foto 2). Die zat idd steviger, maar ik had het idee de beentjes wat af te knellen, maar volgens mij is dat meer illusie. Ook zat Simon weer met zijn hoofd tegen de schouderband aan (zoals bij de combi cotton), met de kangaroo heeft hij vrijer zicht.
Bij beiden is het bukken lastig, ivm uitstekende beentjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar o wat een verschil in dragen, heerlijk! En hij is zo mooi!Ik vind het nu al het geld waard, inderdaad!
Macka, weet jij nog welke knoop je gebruikt hebt bij de meeting?
Voor het naar voren dragen in een tricotdoek of in een Babybjörn geldt precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:13 schreef PM-girl het volgende:
Vraag me dan wel in hoeverre het kwaad kan om een kindje naar voren te dragen in een tricot doek?
Heb overigens ook gestofzuigd/stof gezogen (hoe zeg je dat ook al weer?) met Simon in de doek, ging best redelijk, maar als het niet nodig is, zal ik het niet nog eens doen denk ik.
Ok dan! Ik heb me er nooit zo over gebogen, in de handleiding van de combi cotton stond de naar voren houding namelijk uitgelegd. Ik merk dat Simon het super leuk vind, om ze te kijken naar alles, maar voor mij voelt het minder lekker. Langer dan een half uurtje doe ik het ook niet.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:46 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Voor het naar voren dragen in een tricotdoek of in een Babybjörn geldt precies hetzelfde.
Wie zegt dat ik wíl stofzuigen....quote:Als je wilt stofzuigen is het handiger om Simon op je rug te dragen.
Er is nartuulijk niet zo goed en echt slechtquote:Op maandag 12 maart 2007 16:59 schreef YPPY het volgende:
Afgelopen weekend heeft Anna naar voren gehangen, dat vond ze prachtig. Ik wist niet dat dit niet zo goed is. Het knopen gaat anders, maar het lijkt op de Sumo houding. Zou wel erg jammer zijn als dit toch niet zo goed is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |