Die mag vervangen worden door "De a.s."quote:Op zaterdag 9 september 2006 02:12 schreef fanneke het volgende:
Kan dat 'Periode' niet uit de TT?
Puur eigen belang van jullie natuurlijkquote:Op zaterdag 9 september 2006 02:28 schreef Trevor het volgende:
Gefeliciteerd Bosschenaren!
We hebben ons best gedaan!
Twijfel ik ook niet aanquote:Op zaterdag 9 september 2006 02:31 schreef Trevor het volgende:
Natuurlijk! Maar de felicitaties zijn oprecht hoor!
Van mij mag je.quote:Hopelijk pakken wij de volgende
Mooi stukje historie Tong, ik herinner me nog dat van Grinsven ooit een gelijkspel uit het vuur sleepte, door thuis tegen Roda, bij een stand van 0-1, mee naar voren te gaan, en alsnog een punt voor DB pakte door gewoon de gelijkmaker erin te koppen.quote:"Mooie" anekdote uit de oude doos.
In, ik schat 1979 ofzo, FC den Bosch had genoeg aan een overwinning tegen Amersfoport de nummer laatst, om de periodetitel te winnen. 90ste minuut nog 0-0 ballen op de paal en lat je kent dat wel. Jan van grinsven mee naar voren. Counter van Amersfoort en we verliezen met 0-1
Wie verlaat er dan ook eerder het stadion?quote:Op zaterdag 9 september 2006 02:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mooi stukje historie Tong, ik herinner me nog dat van Grinsven ooit een gelijkspel uit het vuur sleepte, door thuis tegen Roda, bij een stand van 0-1, mee naar voren te gaan, en alsnog een punt voor DB pakte door gewoon de gelijkmaker erin te koppen.
Wijzelf, pessimisten als we zijn, hadden al een paar minuten daarvoor het stadion verlaten, en kwamer er dus pas achter dat DB niet had verloren toen we naar studio sport keken.![]()
Jullie verdienen de volgende ook gewoon, Veendam is een verdomd moeilijk team om te verslaan, dat bleek vanavond wel weer. Succes verder.quote:Op zaterdag 9 september 2006 02:31 schreef Trevor het volgende:
Natuurlijk! Maar de felicitaties zijn oprecht hoor!
Hopelijk pakken wij de volgende
Diegenen die denken slim te zijn op de parkeerplaats.quote:Op zaterdag 9 september 2006 02:54 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Wie verlaat er dan ook eerder het stadion?
Dan na de match liever nog een paar pinten drinken en dan naar de parking!quote:Op zaterdag 9 september 2006 02:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Diegenen die denken slim te zijn op de parkeerplaats.![]()
Op KV hebben ze Maes en bij Roda bavaria-water. Benieuwd wat ze zondag op Union hebben maar we gaan een beetje offtopicquote:
Welke rol werd Veendam door de kenners dit seizoen toegedicht ? Hoorden ze bij de kanshebbers voor een periodetitel ?quote:Op zaterdag 9 september 2006 02:55 schreef Trevor het volgende:
Tnx!
Ik heb voor het eerst in jaren ook het gevoel dat het team structureel goed zal presteren.. ik denk dat Veendam hoog gaat eindigen!
Offtopic bestoat nie in Bossche topics, doar word hoe dan ok teveul in geproat.quote:Op zaterdag 9 september 2006 03:00 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Op KV hebben ze Maes en bij Roda bavaria-water. Benieuwd wat ze zondag op Union hebben maar we gaan een beetje offtopic
Ik heb geen kenner gehoord die voorspelde dat Veendam een periode zou pakkenquote:Op zaterdag 9 september 2006 03:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Welke rol werd Veendam door de kenners dit seizoen toegedicht ? Hoorden ze bij de kanshebbers voor een periodetitel ?
fel. Maar verder konden ze er niet veel van eigenlijk.quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:07 schreef methodmich het volgende:
Netjes gedaan heren!
Hoe was Cambuur??
Het blijft een bijzonder verhaalquote:Klopjacht na karatetrap; toeschouwer schopt speler bewusteloos.
Na het bierblikje bij PSV, de asbak bij NAC en het mes in Groningen, heeft nu ook het Bossche stadion De Vliert zijn symbool van toeschouwersterreur. Een perfect uitgevoerde karatetrap van een Bossche toeschouwer vloerde Amersfoort-aanvaller Ton Gruters en was voor diens medespelers aanleiding tot een massale klopjacht op de dader. Menig speler van Amersfoort ontpopte zich als een bedreven vuistvechter. Toen ze op het veld terugkeerden van hun wraakneming op de sintelbaan had scheidsrechter Folmer al besloten een korte pauze in te lassen. De vechtpartij ontstond na 14 minuten in de 2e helft bij een stand van 2-0 in het voordeel van FC Den Bosch. Aanleiding was een overtreding van Jef de Neeling op wederom een achillespees, in dit geval die van Cor Adriaanse. De maat was blijkbaar vol voor doelman Van der Pluijm, die zich repte vanuit zijn doel naar de zijkant, ter hoogte van “Vak M”. De Neeling werd bestraft met een gele kaart, net als Van der Pluijm; zijn eerste in 15 jaar betaald voetbal. Folmer: “Vanwege het uit zijn doel komen om een speler weg te duwen”. “Nee”, reageerde Van der Pluijm: “Ik was het zat, al die overtredingen. Ik stond me al een uur te ergeren, want de scheidsrechter trad maar niet op. Dat wilde ik hem als aanvoerder even laten weten, mag dat?”.
Het misbaar van Van der Pluijm werd door Amersfoort’ penningmeester Hans Vahstal gretig aangegrepen om de Bossche doelman als “zondebok” aan te wijzen. Vahstal, tevens sponsor, merkte – niet geheel vrij van provocaties – op: “Wij overwegen bij de KNVB een klacht in te dienen tegen Van der Pluijm. Hij was de aanstichter. Van der Pluijm is in Den Bosch een autoriteit. Die bespeelt het publiek en heeft, door als een idioot uit zijn doel te rennen, de hele rel veroorzaakt. Wij willen ook dat de wedstrijd wordt overgespeeld. De omstandigheden, waaronder het laatste half uur is gespeeld waren volstrekt onaanvaardbaar. De wedstrijd was niet langer reglementair nadat Gruters moest uitvallen door die trap van een supporter.”
De trap trof Gruters, hoewel die eigenlijk voor De Neeling, de dader in dat geval, was bestemd. De Neeling haalde op zijn beurt zijn gram door met enkele ploeggenoten de bewuste toeschouwer stevig af te rossen. Totdat er plotseling een einde aan kwam. De Neeling: “Toen wij die vent goed te grazen hadden genomen op de sintelbaan was iemand anders bezig over de omheining te klimmen met een groot kapmes. Toen zijn we gauw naar het veld teruggegaan”.
Tot arrestatie werd zaterdagavond niet overgegaan. De toeschouwer die de karatetrap uitdeelde, vluchtte de tribune op en verdween daar in de massa. Hij heeft zondag een bekentenis afgelegd bij de Bossche politie en diende zelf ook een aanklacht wegens mishandeling in tegen aanvoerder Kraak en doelman Van der Meer.
Ton Gruters had zaterdagavond al aangifte gedaan van “zware mishandeling”.
tjezum, wat een verhaal. Daar kun je drie seizoenen GTST mee vullen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:02 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Het blijft een bijzonder verhaal![]()
Jammer genoeg niet meer. Ik heb 4 plakboeken vol artikelen en foto's van alles wat met voetbalrellen te maken heeft, en twee daarvan zijn voornamelijk van DB, maar die wedstrijd was nog van voor de tijd dat ik dat ging bijhouden. Ik heb die bewuste foto op het behang van mijn slaapkamer geplakt, dus die is na verloop van tijd verloren gegaan.quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:12 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb er ooit een foto van gezien geloof ik. Heeft iemand die soms nog ergens?
D'n Blauwe is tof.
Wie ?quote:Op zondag 10 september 2006 16:59 schreef -Sandstorm- het volgende:
A.s. vrijdag gaan jullie eraan![]()
![]()
![]()
Komen de rood witten uit Maastricht op bezoek![]()
Daar staat vast nog wel wat in over die lelijke rel bij Veendam in 1999...quote:Op zondag 10 september 2006 16:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jammer genoeg niet meer. Ik heb 4 plakboeken vol artikelen en foto's van alles wat met voetbalrellen te maken heeft, en twee daarvan zijn voornamelijk van DB, maar die wedstrijd was nog van voor de tijd dat ik dat ging bijhouden. Ik heb die bewuste foto op het behang van mijn slaapkamer geplakt, dus die is na verloop van tijd verloren gegaan.
Is na zijn tijd. Van de FCDB fokkers was daar volgens mij alleen DG bij.quote:Op zondag 10 september 2006 19:27 schreef Trevor het volgende:
[..]
Daar staat vast nog wel wat in over die lelijke rel bij Veendam in 1999...
Daar heb ik dan weer een aardig naslagwerkje vanquote:Op zondag 10 september 2006 19:27 schreef Trevor het volgende:
[..]
Oja, had je ze niet kunnen bewaren tot eind april?quote:Op zondag 10 september 2006 00:43 schreef TerroRobbie het volgende:
Phakkelen bij Aankomst spelers
[[url=http://xs206.xs.to/xs206/06360/Photo-0016.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Met dank aan Yeahinho
Nee, zoals al eerder gezegd hier, toen woonde ik niet eens meer in DB, het werd allemaal een beetje de ver van mijn bed show voor me, en bovendien was ik niet meer geinteresseerd in elk weekend vast te zitten en daar dan ook nog eens artikelen over te bewaren.quote:Op zondag 10 september 2006 19:27 schreef Trevor het volgende:
[..]
Nee, die uitwedstrijd heb ik toevallig overgeslagen. Net als de wedstrijd tegen Helmond Sport met de rellen in de sneeuw. Beiden in hetzelfde seizoen.quote:Op zondag 10 september 2006 20:19 schreef Yeahinho het volgende:
Klopt, en heel misschien Lady (of Rean?), maar ik denk het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |