Ik ga vanavond maar eens even op een paar Tele's spelen bij Feedback, dat lijkt me nou wel weer een mooie donderdagavondbesteding.quote:Op donderdag 7 september 2006 17:41 schreef TeleluvR het volgende:
Inderdaad, de laatste moet een nieuwe openen...
Trouwens, ik sluit me aan bij Svy, die tele deluxe in walnut is echt schitterend! Die kleur, of sunburst!
[afbeelding]
Maja als je dat niet door hebt gebeurd het ook nietquote:Op donderdag 7 september 2006 17:41 schreef TeleluvR het volgende:
Op zich wel, maar het idee was om mijn vakantiegeld aan vakantie te gaan besteden, dus om de verleiding nou op te zoeken....quote:Op donderdag 7 september 2006 17:43 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik ga vanavond maar eens even op een paar Tele's spelen bij Feedback, dat lijkt me nou wel weer een mooie donderdagavondbesteding.![]()
Als er iets overrated is...quote:Op donderdag 7 september 2006 17:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Op zich wel, maar het idee was om mijn vakantiegeld aan vakantie te gaan besteden, dus om de verleiding nou op te zoeken.....
Inderdaad... je wil niet weten hoeveel vakantie ik heb laten schieten...quote:
Laat even weten hoe de gitaar speelt/klinkt, ik heb geen idee namelijk! (Ik ken wel de USA, maar niet de mexico)quote:Op donderdag 7 september 2006 17:43 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik ga vanavond maar eens even op een paar Tele's spelen bij Feedback, dat lijkt me nou wel weer een mooie donderdagavondbesteding.![]()
quote:
Sorry ;-)quote:Op donderdag 7 september 2006 17:34 schreef Even het volgende:
Als je het topic sluit moet je ook een nieuwe openen
Kan gebeurenquote:Op donderdag 7 september 2006 18:25 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Sorry ;-)
Vorige keer (tientallen topics geleden) sloot en opende ik er ook eentje, maar toen was eentje me voor... zal het onthouden voor de volgende keer.
tvp
ik zag hem laatst ergens in het vintage white met zwarte slagplaat! ook erg vet!!!quote:Op donderdag 7 september 2006 17:41 schreef TeleluvR het volgende:
Trouwens, ik sluit me aan bij Svy, die tele deluxe in walnut is echt schitterend! Die kleur, of sunburst!
[afbeelding]
Ja, dat is wel heel slecht.quote:Op donderdag 7 september 2006 18:35 schreef imported_sphinx het volgende:
kuttopic, slotje.
*slechtste tvp ooit plaatst*
Dat hoortquote:Op donderdag 7 september 2006 19:18 schreef Luutgaert het volgende:
We hebben hier een acoustische gitaar met drie ijzeren/stalen (?) snaren en drie plastic snaren, de plastic zijn de hoge snaren (1+2+3). Is 't erg dat ze verschillend zijn?![]()
Ik dacht eerst ook een keer dat iemand z'n gitaar aan het verneucken was met verschillende snarenquote:
spaanse/klassieke gitaar enzoquote:Op donderdag 7 september 2006 19:18 schreef Luutgaert het volgende:
We hebben hier een acoustische gitaar met drie ijzeren/stalen (?) snaren en drie plastic snaren, de plastic zijn de hoge snaren (1+2+3). Is 't erg dat ze verschillend zijn?![]()
Ik heb ook een akoestische gitaarquote:Op donderdag 7 september 2006 19:34 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
akoestische gitaar is voor spaanse homo's![]()
en, ben je spaans en een homo?quote:Op donderdag 7 september 2006 19:36 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb ook een akoestische gitaar![]()
Ik heb ook een akoestische gitaar ja... En been niet Spaans en geen homo!!quote:Op donderdag 7 september 2006 19:34 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
nog geenquote:Op donderdag 7 september 2006 19:45 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Ik heb ook een akoestische gitaar ja... En been niet Spaans en geen homo!!
Wat voor'n gitaar heb jij??![]()
Ik heb er 3...quote:Op donderdag 7 september 2006 20:34 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik heb nog geen semi![]()
Eigenlijk kan dat niet he![]()
Nee hoor, teles heb ik in vijfvoud...quote:
Je bent zelf een zak strontquote:Op donderdag 7 september 2006 20:34 schreef Jorikjet het volgende:
kut gitaar, speelt als een zak stront
Ervaring?quote:
ik wel, gaat na een tijdje erg vervelen. je went er ook wel aan. maar je kan niks doen verder.quote:
Als je er 3 hebt, wat ben je dan?quote:Op donderdag 7 september 2006 19:34 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
simpele som: 1x3 = 3...quote:Op donderdag 7 september 2006 21:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als je er 3 hebt, wat ben je dan?
? Lees die zin van imported_sphinx nog eens!quote:Op donderdag 7 september 2006 21:29 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
simpele som: 1x3 = 3...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
lijkt me duidelijk. Dan ben je Juanes (oftewel: uber homo)quote:Op donderdag 7 september 2006 21:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Als je er 3 hebt, wat ben je dan?
nouja, daar heb ik geen moeite mee.quote:Op donderdag 7 september 2006 21:43 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
lijkt me duidelijk. Dan ben je Juanes (oftewel: uber homo)
[afbeelding]
Hoe vind je de V-AMP tov de POD ??? is er veel verschil in signaal/ruis verhouding ? en hoe zijn de preamp geluiden ??quote:Op donderdag 7 september 2006 22:33 schreef Cynic het volgende:
[..]
nouja, daar heb ik geen moeite mee.
Heb vandaag overigens een pod 2.0 gehaald voor mijn opnameprojecten. Mijn v-amp heb ik inmiddels weggegeven en ik heb zowaar een goed geluid gevonden!
De pod heeft minder ruis, geluiden zijn ook allemaal wat strakker. En hij voelt ook wat steviger aan. V-amp was ook wel okay trouwens hoor. Ik ben nu nog steeds aan het prutsen met geluiden. Volgens mij kan ik hem ook aan de computer vastmaken, maar ik weet niet hoe?quote:Op donderdag 7 september 2006 22:52 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hoe vind je de V-AMP tov de POD ??? is er veel verschil in signaal/ruis verhouding ? en hoe zijn de preamp geluiden ??
Ik zelf gebruik een digitech RP3 voor wat modulatie en delay en ook de speaker simulatie.
*Soms ook wel van m'n zoom hd recorder....
quote:Op donderdag 7 september 2006 22:55 schreef Desensitized het volgende:
Ik ga morgen om een Dean VX!!
[afbeelding]
![]()
Tevens TVP![]()
Is dat die ene van gitaarmarkt?quote:Op donderdag 7 september 2006 22:55 schreef Desensitized het volgende:
Ik ga morgen om een Dean VX!!
[afbeelding]
![]()
Tevens TVP![]()
Ok thanks.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
De pod heeft minder ruis, geluiden zijn ook allemaal wat strakker. En hij voelt ook wat steviger aan. V-amp was ook wel okay trouwens hoor. Ik ben nu nog steeds aan het prutsen met geluiden.
Read the ******** manualquote:Volgens mij kan ik hem ook aan de computer vastmaken, maar ik weet niet hoe?
Met zo'n USB-kabel:quote:Op donderdag 7 september 2006 23:04 schreef Cynic het volgende:
[..]
De pod heeft minder ruis, geluiden zijn ook allemaal wat strakker. En hij voelt ook wat steviger aan. V-amp was ook wel okay trouwens hoor. Ik ben nu nog steeds aan het prutsen met geluiden. Volgens mij kan ik hem ook aan de computer vastmaken, maar ik weet niet hoe?
Maar gelukkig vind je zelf niet dat je jezelf tegenspreektquote:Op donderdag 7 september 2006 23:06 schreef Svyatagor het volgende:
een mooi gehumbuckt Tele-geluid
Ja dat is die, bedankt voor de tip nog!!quote:Op donderdag 7 september 2006 23:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Is dat die ene van gitaarmarkt?
nahquote:Op donderdag 7 september 2006 19:39 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
en, ben je spaans en een homo?![]()
quote:Op donderdag 7 september 2006 23:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar gelukkig vind je zelf niet dat je jezelf tegenspreekt.
Ik heb geen verstand van midi, dus wordt nog even lastigquote:Op donderdag 7 september 2006 23:08 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ok thanks.
en eh
[..]
Read the ******** manual![]()
*Kan zeker te weten![]()
Zelfs ik heb er één, en ben niet bepaald homo...quote:Op donderdag 7 september 2006 23:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
nah
ik denk eigenlijk dat vrijwel iedereen hier een akkoestische gitaar heeft![]()
![]()
Uiteraard. Alhoewel Spaanse gitaren het hier (in dit topic) qua populariteit toch echt aflegden tegen western.quote:Op donderdag 7 september 2006 23:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
nah
ik denk eigenlijk dat vrijwel iedereen hier een akkoestische gitaar heeft![]()
![]()
Onterecht eigenlijk ook, want wat kan een nylonsnaar toch mooi klinken!quote:Op donderdag 7 september 2006 23:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard. Alhoewel Spaanse gitaren het hier (in dit topic) qua populariteit toch echt aflegden tegen western.
Nou als ik eerlijk ben kom ik tot de conclusie dat ik het geen probleem vind om 2000 euro voor een solid body neer te leggen, maar 500 voor een accoestische gitaar vind ik heel erg duurquote:Op donderdag 7 september 2006 23:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard. Alhoewel Spaanse gitaren het hier (in dit topic) qua populariteit toch echt aflegden tegen western.
Absoluut, maar om er het meeste uit te halen moet je je speelstijl (vanaf electrisch) meer aanpassen dan je voor een westerngitaar hoeft te doen. En dat is het waardquote:Op donderdag 7 september 2006 23:27 schreef Cynic het volgende:
[..]
Onterecht eigenlijk ook, want wat kan een nylonsnaar toch mooi klinken!![]()
Mja 2000 vind ik dan ook weer heel erg duurquote:Op donderdag 7 september 2006 23:27 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Nou als ik eerlijk ben kom ik tot de conclusie dat ik het geen probleem vind om 2000 euro voor een solid body neer te leggen, maar 500 voor een accoestische gitaar vind ik heel erg duur![]()
Erg raar want zo blijf je natuurlijk de electrische beter vinden ... geen eerlijk vergelijk.
Klopt...quote:Op donderdag 7 september 2006 23:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Absoluut, maar om er het meeste uit te halen moet je je speelstijl (vanaf electrisch) meer aanpassen dan je voor een westerngitaar hoeft te doen. En dat is het waard.
Dan hebben we wel het wachtwoord nodigquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:52 schreef Desensitized het volgende:
Epiphone project spy pics. En jongens, don't judge an axe on it's color
Meer foto's vind je hier
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hoe typisch; die flesbier icm met een jackson-lookalike-headstock....quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:52 schreef Desensitized het volgende:
Meer foto's vind je hier
*pics*
Wat een vet ding manquote:Op vrijdag 8 september 2006 10:25 schreef Ibanez het volgende:
Te koop....
[afbeelding]
[afbeelding]
Ibanez RG XL Prestige 7 snaar met barritone neck 27.5". D'Imarzio Evolution 7 in de brug.
Deze RG7 wordt niet meer gemaakt door Ibanez en is slechts enkele jaren op de markt geweest. Dit is een 7 snaar met mooie neckspecs, zo mooi dat het lijkt alsof je op een 6 snaar speelt!!! Dit is de ideale gitaar voor gevorderde 7 snaar spelers maar tevens geheel op zijn plaats voor mensen die de stap maken van 6 naar 7. Bovendien heeft deze gitaar de eigenschap om op alle fronten te klinken: van Jazz tot zware deathmetal en van schredstukken tot aan rockmuziek.
Inclusief koffer: ¤ 1.000,-
Ik zoe dat er 3 versies zijn van deze gitaar: RG1077XL, RG2077XL en RG7421XL. Om welke gaat het hier?quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:25 schreef Ibanez het volgende:
Te koop....
[afbeelding]
[afbeelding]
Ibanez RG XL Prestige 7 snaar met barritone neck 27.5". D'Imarzio Evolution 7 in de brug.
Deze RG7 wordt niet meer gemaakt door Ibanez en is slechts enkele jaren op de markt geweest. Dit is een 7 snaar met mooie neckspecs, zo mooi dat het lijkt alsof je op een 6 snaar speelt!!! Dit is de ideale gitaar voor gevorderde 7 snaar spelers maar tevens geheel op zijn plaats voor mensen die de stap maken van 6 naar 7. Bovendien heeft deze gitaar de eigenschap om op alle fronten te klinken: van Jazz tot zware deathmetal en van schredstukken tot aan rockmuziek.
Inclusief koffer: ¤ 1.000,-
Netjes. Ik hou wel van gitaren met houtkleur en nerf, na begonnen te zijn op een doodsaaie zwarte Strat-knockoff met witte scratchplate.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:46 schreef Ibanez het volgende:
Na hem geschuurd te hebben kwam er een hele mooie houtkleur en nerf onderuit, toen dacht ik bij mezelf: "hoe hebben ze deze body ooit zilver kunnen spuiten, die cultuurbarbaren bij Ibanez!"Ik heb em houtkleur gelaten. Om de body heb ik een mahonie-kleur binding gemaakt en bij de headstok heb ik de hele headstock mahonie gemaakt en de binding in houtkleur. Resultaat is aardig, oordeel zelf:
Is dat nou van dat composthout? Multiplex?quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:52 schreef Desensitized het volgende:
Meer foto's vind je hier
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zie je aan de kleurquote:
dat kan ik niet ontkennenquote:quote:
Op vrijdag 8 september 2006 02:55 schreef Desensitized het volgende:
Lelijk
ja
Dat ziet er wel tof uitquote:Op vrijdag 8 september 2006 11:46 schreef Ibanez het volgende:
[..]
hoe typisch; die flesbier icm met een jackson-lookalike-headstock....
Ik heb ook eens een oude (....én je raad het al...) Ibanez gepimt. Na hem geschuurd te hebben kwam er een hele mooie houtkleur en nerf onderuit, toen dacht ik bij mezelf: "hoe hebben ze deze body ooit zilver kunnen spuiten, die cultuurbarbaren bij Ibanez!"Ik heb em houtkleur gelaten. Om de body heb ik een mahonie-kleur binding gemaakt en bij de headstok heb ik de hele headstock mahonie gemaakt en de binding in houtkleur. Resultaat is aardig, oordeel zelf:
[afbeelding]
Owja, en blue dots..![]()
Hot linken is disabled dusquote:Op vrijdag 8 september 2006 15:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[afbeelding]
Haha
edit: vergeet de laatste post van de vorige pagina niet te lezen, ik spam
Bij een gitaar in E gestemd beginnen op de 'dikke snaar' boven op 'hokje' 3quote:Op vrijdag 8 september 2006 15:55 schreef Gitaartovenaar het volgende:
Ik ben een vrij nieuwe gitarist, maar zou iemand mij even simpel kunnen vertellen hoe je een 'solo in G' doet?En in welk vakje je nou moet soleren bij welke letter? Bedankt
![]()
Dat moet ik even opschrijven...quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:04 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Bij een gitaar in E gestemd beginnen op de 'dikke snaar' boven op 'hokje' 3
Je tovert toch wel even een toonladderquote:Op vrijdag 8 september 2006 15:55 schreef Gitaartovenaar het volgende:
Ik ben een vrij nieuwe gitarist, maar zou iemand mij even simpel kunnen vertellen hoe je een 'solo in G' doet?En in welk vakje je nou moet soleren bij welke letter? Bedankt
![]()
Bij weglaten van een aanduiding wordt per definitie majeur aangenomen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:22 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Je tovert toch wel even een toonladder![]()
Maarja, Mineur of Majeur?
Andere letters?!? We spelen niet allemaal progrockquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:30 schreef Svyatagor het volgende:
Het ligt er ook een beetje aan wat de andere letters zijn waarover je heen wil soleren.![]()
yo, mis ik iets??quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
Andere letters?!? We spelen niet allemaal progrock.
Gquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:33 schreef Ibanez het volgende:
[..]
yo, mis ik iets??Welke f#cking letters??
![]()
C is niet zo moeilijk, , een snaar naar beneden als je op de G zit en je hebt de C(A snaar). D Ligt vervolgens weer 2 hokjes verderquote:
Ik heb thet over de toonladdersquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:46 schreef StephanL het volgende:
[..]
C is niet zo moeilijk, , een snaar naar beneden als je op de G zit en je hebt de C(A snaar). D Ligt vervolgens weer 2 hokjes verder![]()
KLinkt interessant![]()
quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:33 schreef Ibanez het volgende:
[..]
yo, mis ik iets??Welke f#cking letters??
![]()
quote:Op vrijdag 8 september 2006 15:55 schreef Gitaartovenaar het volgende:
![]()
Kloptquote:Op vrijdag 8 september 2006 16:48 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb thet over de toonladders
Blues G dus
Vooral de sfeervolle plavuizen doen het 'm .quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:02 schreef Ibanez het volgende:
wie doet mee?![]()
~live actiefoto's plaatsen~![]()
![]()
Voor de eerlijkheid begin ik:
[afbeelding]
headbangend op een metalcontest
wie volgt?![]()
![]()
![]()
jaquote:
zoals je waarschijnlijk zult weten worden metalcontesten op de meest rare plekken gehouden...quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:12 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Vooral de sfeervolle plavuizen doen het 'm .![]()
Hehe, het was niet persoonlijk bedoeld hoor, vond het alleen een mooi contrast.quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:13 schreef Ibanez het volgende:
[..]
ja
[..]
zoals jij zult weten worden metalcontesten op de meest rare plekken gehouden...![]()
Ha.een oud hollands spreekwoord zegt: "gooien met steentjes in een glazen huis" ....
Staan jullie in een badkamer? gheheheh
![]()
Een ACTIE-foto, Arie!quote:Op vrijdag 8 september 2006 17:22 schreef VaderJacob het volgende:
Nou vooruit dan maar.
[afbeelding]
Zelfgemaakt met mijn mobiel![]()
Ik snap nu waarom je d'r uitgekegeld bent.quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:48 schreef guitarist.nl het volgende:
Vette actie foto dan maar?
[afbeelding]
Op t.v.
Alle meiden kwamen achter mij aan, daaromquote:Op vrijdag 8 september 2006 19:54 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik snap nu waarom je d'r uitgekegeld bent.
![]()
O ja, je "ik moet poepen" fotoquote:Op vrijdag 8 september 2006 20:04 schreef Jorikjet het volgende:
in de oefen studio met me santana face
[afbeelding]
Ja heey als ik ook nog eens wat moet gaan doen word het erg lastig hequote:Op vrijdag 8 september 2006 19:50 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Een ACTIE-foto, Arie!Niet een foto waar je alleen je gitaar vast hebt..
Ik vind em wel wat hebben eigenlijk. Op dezelfde manier dat zo'n Maton Mastersound best wel vet is. Teisco is trouwens best een bekend merk in de synthesizer-scene. Submerk van Kawai geloof ik.quote:Op vrijdag 8 september 2006 02:45 schreef S_T_W het volgende:
ik kreeg vanavond een merkloze ouwe hollowbody mee naar huis om te testen
na enig speurwerk bleek dat het om een teisco gaat, ongeveer zo'n ding:
speelt en klinkt verassend lekker! de intonatie is niet helemaal goed, kan ook aan de afgevlakte (?!) frets liggen
jepquote:
quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:46 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
En de gemeente Delft maar het verdwenen bord zoeken![]()
Woehoe, op een Super-Sonic! \m/quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:50 schreef mberg86 het volgende:
[..]
Een ACTIE-foto, Arie!Niet een foto waar je alleen je gitaar vast hebt..
Ik heb maar één foto van een tijd geleden alweer.
[afbeelding]
Sonicquote:Op zaterdag 9 september 2006 09:10 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Woehoe, op een Super-Sonic! \m/
quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:04 schreef Jorikjet het volgende:
in de oefen studio met me santana face
[afbeelding]
Lijkt er wel verdacht veel opquote:Op vrijdag 8 september 2006 20:05 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
O ja, je "ik moet poepen" foto
Op marktplaats.nl zwerft iemand rond die ze rechtstreeks importeert tegen een goede prijs!quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:01 schreef Desensitized het volgende:
Iemand een online shop die een beetje redelijk actieve EMG's verkoopt?
mmm nee geen tonesuck zover ik hoorde. Gewoon wel een aardig ding. Maar als ik weer een volumepedaal zou aanschaffen zou ik toch voor die ernie ball gaan. Zijn even wat steviger en hebben een onverwoestbare reputatie (iedereen gebruikt ze) . Holy Grail staat hier trouwens:quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:36 schreef TeleluvR het volgende:
Als je een EHX holy grail hebt, dan roep je maar...
Trouwens, had het volumepedaal van jou veel last van tonesuck? (Degene uit jouw verkoop-topic...)
Ja, maar is die Ernie Ball niet gruwelijk duur? Ik gebruik het pedaal toch alleen thuis...quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:44 schreef Neidropje het volgende:
[..]
mmm nee geen tonesuck zover ik hoorde. Gewoon wel een aardig ding. Maar als ik weer een volumepedaal zou aanschaffen zou ik toch voor die ernie ball gaan. Zijn even wat steviger en hebben een onverwoestbare reputatie (iedereen gebruikt ze) . Holy Grail staat hier trouwens:
http://www.dijkmanmuziek.(...)manufacturers_id=159
Heeft SRV ook een tijd gebruiktquote:Op zaterdag 9 september 2006 16:40 schreef Jorikjet het volgende:
een van moi, en een van vriend van me. 2 tubescreamers tegelijk geeft trouwens een best cool geluid.
Heb je daar geen slaaf voorquote:Op zaterdag 9 september 2006 16:41 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Heeft SRV ook een tijd gebruikt
* guitarist.nl gaat nu nieuwe snaren op z'n spaanse zetten
Ik heb daar ooit zelfs eens een topic voor aangemaakt. Zal eens zoeken!quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:52 schreef Ibanez het volgende:
Koele actiefoto's mensen!!! ga zo door...![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:05 schreef Jorikjet het volgende:
speel je daar 'Gothic meisje'?
Ik ben ook de enige met muziekaal talent in de familiequote:Op zaterdag 9 september 2006 19:22 schreef Maaark het volgende:
hmm.. wish I had some fun family to jam with... morgen familiedag en het zijn allemaal boeren...
Wie deelt er trouwens ook met broer(tje)/zus(je) een muziek-instrument/pc/game/tv kamer en ergert zich dus ook echt compleet KAPOT aan hen?
Ik kan toch niet opnemen als hij met zn matties op de bank Burnout zit te doen...
Zeker leukquote:Op zaterdag 9 september 2006 21:57 schreef VaderJacob het volgende:
Wow leuke update van het forum![]()
Wel even wennen![]()
heeft ze dikke memmen of lijkt dat maar?quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:09 schreef DuranK het volgende:
[..]![]()
Nee het gothic meisje, mijn nichtje, zingt daar kiss me. Men oma werd 90 en we wilden iets leuks doen vor haar dus daarom dat nummer
Is tot nu toe bij dat optreden gebleven
![]()
Je kan zonder versterker oefenenquote:Op zondag 10 september 2006 10:02 schreef muhammad_ali het volgende:
Ok, ik wacht nog eventjes af
edit: jongens, heb jij bij een elektrische gitaar een versterker nodig om er geluid uit te krijgen? Want ik heb deze maand niet superbreed en ik koop liever volgende maand een wat betere...
Maar kan ik dan wel alvast oefenen?
Clapton gebruikte in bepaalde periodes basgitaarversterkers voor zijn signature sound. Ik dacht dat het een Fender Bassman was.quote:Op zondag 10 september 2006 11:07 schreef allsystemshalt het volgende:
Wie gebruikt wel eenschg basseffecten voor de gitaar en andersom?
*Ik gebruik van alles om met m'n geluid te spelen is erg leuk dan klink je eens anders![]()
Ja en de Fender Bassman is ook sinds die tijd al omgedoopt tot een prima gitaarversterker...quote:Op zondag 10 september 2006 11:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Clapton gebruikte in bepaalde periodes basgitaarversterkers voor zijn signature sound. Ik dacht dat het een Fender Bassman was.
Dat hangt er vanaf. Een solidbody zal niet echt bijzonder klinken, maar ik heb voldoende hollowbodies gehoord die ook unplugged heel behoorlijk zijnquote:Op zondag 10 september 2006 11:05 schreef StephanL het volgende:
[..]
Je kan zonder versterker oefenengewoon voor de tv en pingelen maar, klinkt nergens naar, maar je oefent toch.
En ook zeer zeker van de kwaliteit van de gitaar. Zo heeft een goede solidbody veel toon/geluid akoestisch, wordt over het algemeen gezien als een 'teken' van kwaliteit.quote:Op zondag 10 september 2006 11:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. Een solidbody zal niet echt bijzonder klinken, maar ik heb voldoende hollowbodies gehoord die ook unplugged heel behoorlijk zijn.
Klopt, maar het is natuurlijk veel goedkoper om gewoon een paar overstuurde elementen te maken, dan kan je bij wijze van spreken aan elkaar geplakt tegen elkaar in resonerend waaibomenhout gebruiken zonder dat de beginnende gitarist dat hoortquote:Op zondag 10 september 2006 11:47 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En ook zeer zeker van de kwaliteit van de gitaar. Zo heeft een goede solidbody veel toon/geluid akoestisch, wordt over het algemeen gezien als een 'teken' van kwaliteit.
En zo staan er heel wat gitaartjes te koop in de pricerange 80-200 euro...quote:Op zondag 10 september 2006 11:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Klopt, maar het is natuurlijk veel goedkoper om gewoon een paar overstuurde elementen te maken, dan kan je bij wijze van spreken aan elkaar geplakt tegen elkaar in resonerend waaibomenhout gebruiken zonder dat de beginnende gitarist dat hoort.
Licht gerelateerd (en in een iets andere prijsklasse), heeft iemand hier de Variax Acoustic al geprobeerd? Ik ben wel benieuwd in hoeverre je verward raakt als je via de modelling een andere stemming gebruikt maar zelf nog de originele stemming hoort van de snaren die je aanslaatquote:Op zondag 10 september 2006 11:55 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En zo staan er heel wat gitaartjes te koop in de pricerange 80-200 euro...![]()
Doe eens meer vertellenquote:Op donderdag 7 september 2006 23:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Is dat die ene van gitaarmarkt?
Overigens vanavond even bij feedback geweest om Tele's te checken. Helaas hadden ze die Deluxe 72 niet, dus ik heb het even gehouden bij die cheap-ass Squier Tele Custom:
[afbeelding]
en ik was zeer positief verrast qua bang for je buck. Goeie twang, hij blijft ook goed zuiver en je kunt er een mooi gehumbuckt Tele-geluid uithalen. En dat voor maar 200 euro! Het scheelde overigens ook wel dat ik op een mooie Fender Deville amp speelde. Die overigens op standje 2 al veel te hard stond voor in zo'n klein hokje.![]()
Nadelen: de hals is toch wel vrij brak. Ik ben ook niet gewend om op ongelakte halzen te spelen, maar deze leek echt net van de boom getrokken en even op de zaagbank gelegd. Hoge action, en gewoon stroef. Maarja, wat wil je, voor dat geld...
En jammer dat ze deze dan weer niet in Walnut kleurtje hebben, want dat zwart op zwart vind ik eigenlijk niks.
Die vent bij Feedback vond Tele's met humbuckers sowieso niks. 'Het ziet er niet uit en klinkt ook nog eens niet als een Telecaster.'Nouja, wel eerlijk van hem.
heb nog wel een flextone 3 XL.quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:31 schreef nightfall het volgende:
iemand toevallig nog een combo te koop?,. line6/laney/crate/randall
zoek er 1 voor thuis,. wordt gek van dat "19 rack meeslepen elke week
Hmja, heel veel meer is er eigenlijk niet over te vertellen. Voor dat geld krijg je natuurlijk nooit een topgitaar, maar als beginnersgitaar is het zeker prima. Zo'n Epi Junior ken ik niet, heb er ook nog nooit op gespeeld, dus daar kan ik niks over zeggen. Qua gewicht en speelgemak zou ik denk ik eerder voor zo'n Tele gaan, want die Epi ziet er wel iets zwaarder uit. Qua uiterlijk vind ik die Tele sowieso mooier.quote:Op zondag 10 september 2006 12:05 schreef cappp het volgende:
[..]
Doe eens meer vertellenIk zit de kiezen tussen deze en een epiphone junior.
Tremsetter?quote:Op zondag 10 september 2006 14:24 schreef ssebass het volgende:
Nog even een vraagje. Ik heb een nieuwe strat maar ik vind dat deze nog iets te snel ontstemt. Ik heb een vintage tremolo met drie veren (twee schuin gezet en een recht) en de brug 3 mm boven de body laten zweven. Ik vraag mij af wat de mensen hier hebben. Ik wil wel de tremelo gebruiken (ja ik weet dat divebommetjes niet gaan werken) dus vastzetten is niet echt mijn bedoeling.
Ow dat doe ik zo vaak eigenlijk, tenminste als ik wat nieuws instudeer. Vaak klinkt het in het begin nergens naar en als je dan ook nog eens distorsion aan hebt staanquote:Op zondag 10 september 2006 11:05 schreef StephanL het volgende:
[..]
Je kan zonder versterker oefenengewoon voor de tv en pingelen maar, klinkt nergens naar, maar je oefent toch.
Waarbij ik, net wakker, me zat af te vragen wat de vingerzetting van een dergeliijk accoord zou moeten zijnquote:Op maandag 11 september 2006 11:12 schreef SNArky het volgende:
E67
Goedemorgenquote:Op maandag 11 september 2006 11:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij ik, net wakker, me zat af te vragen wat de vingerzetting van een dergeliijk accoord zou moeten zijn.
Zeer avantgarde.quote:
Ik hou niet van gitaren.quote:Op maandag 11 september 2006 11:49 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Heb je nou al eens een gitaar gekocht dan?
Koch Twintone (losse versterker en box)quote:Op maandag 11 september 2006 09:27 schreef VaderJacob het volgende:
Wat voor versterker heb je precies?
Dan heb ik geen ideequote:Op maandag 11 september 2006 12:13 schreef ioko het volgende:
[..]
Koch Twintone (losse versterker en box)
20 weken les voor 134 euroquote:Op maandag 11 september 2006 11:12 schreef SNArky het volgende:
Ik ga les volgen op het cultureel centrum.
Tien weken les voor E67,-![]()
Ik heb de combo. Lekker versterkertje hoor.quote:Op maandag 11 september 2006 12:13 schreef ioko het volgende:
[..]
Koch Twintone (losse versterker en box)
De versterker werkt gewoon, maar als ik hem omzet naar distortion (2de kanaal) dan doet ie niets meer, ook de reverb doet het niet. De buizen gloeien allebei (de 2 grote) dus die zijn iig niet stuk.quote:Op maandag 11 september 2006 15:44 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik heb de combo. Lekker versterkertje hoor.
Overigens is het een Nederlands bedrijf dus kun je hem zo even langsbrengen en laten maken. Ik denk dat het in jouw geval een los contactje is. Maargoed het is mij niet echt duidelijk wat je bedoelt.
Die twee grote zijn voor je eindversterker, en het klinkt nu alsof het gain-kanaal van je voorversterker kaputt is. Misschien zijn je preampbuizen op, hoewel hij dan nog wel enig geluid zou moeten geven. Ik zou in ieder geval niet zelf gaan sleutelen, als ik jou was.quote:Op maandag 11 september 2006 15:51 schreef ioko het volgende:
[..]
De versterker werkt gewoon, maar als ik hem omzet naar distortion (2de kanaal) dan doet ie niets meer, ook de reverb doet het niet. De buizen gloeien allebei (de 2 grote) dus die zijn iig niet stuk.
Er zitten een paar losse zekeringen bij, die zou ik nog wel durven vervangen (van die kleintjes) maar aan buizen ga ik zeker niet zitten. Maar iig bedankt !!quote:Op maandag 11 september 2006 16:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die twee grote zijn voor je eindversterker, en het klinkt nu alsof het gain-kanaal van je voorversterker kaputt is. Misschien zijn je preampbuizen op, hoewel hij dan nog wel enig geluid zou moeten geven. Ik zou in ieder geval niet zelf gaan sleutelen, als ik jou was.
Hij is helemaal heel aangekomen hoor!quote:Op maandag 11 september 2006 17:20 schreef TheSorrow het volgende:
TeleluvR,
je had me een mailtje gestuurd op mn oude email, ik kan daarop wel ontvangen maar niet versturen, ik heb wel gereplied, maar die is waarschijnlijk in je ongewenste post terecht gekomen.... dat je het ff weet!
Ok danquote:Op maandag 11 september 2006 17:45 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Hij is helemaal heel aangekomen hoor!
Bedankt voor de moeite. Stuur anders even een mailtje met je nieuwe adres...
Edit: Laat maar, ik heb al een mailtje vanaf je Wanadoo adres...![]()
3 kwartier dacht ik.quote:Op maandag 11 september 2006 21:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
ow 8 uur![]()
Weet jij toevallig uit je hoofd hoelang zo'n les duurt ?
hey, bedankt, die ziet er inderdaad prima uit!quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:54 schreef Maaark het volgende:
Zelf zit ik te kijken naar de Alesis IO 2, is 50E goedkoper dan die Toneport, ongeveer zelfde specs zo op eerste gezicht...
Binnenkort Dual Core, Multiprocessor Support in Ableton Live 6... dan gaat alles smooothhh draaien... ik kan niet wachtenquote:Op dinsdag 12 september 2006 10:00 schreef Svyatagor het volgende:
Zodra ik bij Ableton Live meer dan twee of drie Guitar Rig VST's had ingeladen, kreeg ik een dropout en moest ik de file opnieuw opstarten.En dat met een gig aan RAM.
need...more...memory...
Klopt, maar ik heb vorige week net een pod 2.0 gekocht en ik blijf niet bezigquote:Op dinsdag 12 september 2006 10:00 schreef Svyatagor het volgende:
Maar bij die Toneport krijg je volgens mij nog een hele rits gitaar- bas- en vocal-preamps.
Die Alesis is dus ook een externe geluidskaart? Daar kan ik ook gewoon midi mee aansturen? Ja ik heb er echt bitter weinig verstand vanquote:Op dinsdag 12 september 2006 10:02 schreef Maaark het volgende:
[..]
Binnenkort Dual Core, Multiprocessor Support in Ableton Live 6... dan gaat alles smooothhh draaien... ik kan niet wachten![]()
Heb je daar ook wat aan als je maar één processor hebt?quote:Op dinsdag 12 september 2006 10:02 schreef Maaark het volgende:
[..]
Binnenkort Dual Core, Multiprocessor Support in Ableton Live 6... dan gaat alles smooothhh draaien... ik kan niet wachten![]()
Nou, het word ook efficienter enzo, dus denk het welquote:Op dinsdag 12 september 2006 10:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb je daar ook wat aan als je maar één processor hebt?![]()
Niet mooi ookquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:50 schreef Neidropje het volgende:
ehmmm apart....
en kijk even naar de prijs (leuk, op ebay zoeken naar gitaren en dan op prijs sorteren)
http://cgi.ebay.com/1967-(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
Godsallemachtig wat lelijk! Maar wel originele Von Dutch pinstriping, dat is dan wel weer vetquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:50 schreef Neidropje het volgende:
ehmmm apart....
en kijk even naar de prijs (leuk, op ebay zoeken naar gitaren en dan op prijs sorteren)
http://cgi.ebay.com/1967-(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
C7: als een gewone C, plus je pink op de g-snaar (4) op het derde vak .quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:04 schreef imported_sphinx het volgende:
ik moet voor school Shocking Blue - Venus spelen met een bandje (als in personen, niet het opname medium)
en daarin zit een C7 en daarna een B7, daar heb ik wat moeite mee. met welke vingers kun je die het best spelen?
Zou ik persoonlijk als barre pakken.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:04 schreef imported_sphinx het volgende:
ik moet voor school Shocking Blue - Venus spelen met een bandje (als in personen, niet het opname medium)
en daarin zit een C7 en daarna een B7, daar heb ik wat moeite mee. met welke vingers kun je die het best spelen?
Leg uitquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:39 schreef Svyatagor het volgende:
Barré akkoorden zijn voor punkrockers.
Of die mannetjes die zich te goed voelen en hele moeilijke akkoorden gaan pakken terwijl het niet nodig is :pquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:45 schreef Hammet het volgende:
Mietjes, die te lui zijn echte akkoorden te leren.
quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Of die mannetjes die zich te goed voelen en hele moeilijke akkoorden gaan pakken en vervolgens het nummer verkrachten terwijl het niet nodig is :p
Moeilijke akkoorden zijn altijd nodig, dat spreekt voor zich. Behalve als ze niet op hun plek zijn, maar da's logisch.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Of die mannetjes die zich te goed voelen en hele moeilijke akkoorden gaan pakken terwijl het niet nodig is :p
Een waar woord. Op zo'n moment zouden ongetwijfeld de barré akkoorden weer in beeld komen. Plus het spelen met je tanden.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:53 schreef Ibanez het volgende:
stel: elke gitarist kon ze makkelijk spelen, dan was zo'n discussie niet meer leuk om je te onderscheiden van de rest!![]()
![]()
Zekers. Akoestisch moet je eigenlijk proberen zoveel mogelijk open akkoorden te spelen, al dan niet met een capo.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:04 schreef Hammet het volgende:
Maar daarnaast is het zeker wel zinnig om moeilijke () akkoorden te leren. Het klinkt (in ieder geval akoestisch) vaak mooier dan het lomp harken van barré-akkoorden
.
Maar met akkoestisch moet je juist meer open akkoorden elektrisch maakt minder uitquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:04 schreef Hammet het volgende:
Maar daarnaast is het zeker wel zinnig om moeilijke () akkoorden te leren. Het klinkt (in ieder geval akoestisch) vaak mooier dan het lomp harken van barré-akkoorden
.
dat zei ik toch?quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:08 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar met akkoestisch moet je juist meer open akkoorden elektrisch maakt minder uit
Wat velen vervolgens weer als excuus gebruiken om enkel powerchords te blijven beukenquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:14 schreef Dr.Death het volgende:
En daarbij: techniek is een middel, geen doel.
Als je je kunt uitdrukken met iets simpels, hoef je het niet moeilijker te maken en vice versa.
En minstens zo belangrijk is je aanslag.
Een moeilijk akkoord met een simpele aanslag klinkt vaak saaier dan een simpel akkoord met een moeilijke aanslag.
Waar velen last van hebben blijkbaarquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:18 schreef Hammet het volgende:
[..]
Wat velen vervolgens weer als excuus gebruiken om enkel powerchords te blijven beuken![]()
Als investering is het ook niet slecht die dingen worden alleen maar meer waardquote:Op dinsdag 12 september 2006 15:16 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Godsallemachtig wat lelijk! Maar wel originele Von Dutch pinstriping, dat is dan wel weer vet
Ik neem aan dat ik er hier 2 van nodig zou hebben (2 gitarenquote:Aluminium licht gewicht steun merk: Maxtone 3-delig met halssteun. ¤12,-
Voor ¤32,-. Dit vind ik echter nogal aan de prijs.quote:stemapparaat Cool tune, MMT-20 met line ingang en condensator microfoon, auto off na 20 minuten geen signaal.
prima specificaties op 1 Hz nauwkeurig instelbaar en alle noten zichtbaar op LCD scherm met mogelijkheid om ook alle tonen over 1 octaaf (c,cis,d,dis,e,f,fis,g,gis,A,ais,b,c,) of als gitaar tuner (E-A-D-G-B-e) te horen of te zien op de LCD, eenvoudige bediening met veel mogelijkheden, door mij als beste getest.
Een leuke combi is natuurlijk het bestequote:Op dinsdag 12 september 2006 17:18 schreef Hammet het volgende:
[..]
Wat velen vervolgens weer als excuus gebruiken om enkel powerchords te blijven beuken![]()
Power chords ja. Ik gebruik veel barre om lekker te varieren a la hendrix. Toevoegen van 9 11 13 doorschuiven naar dim etc. Riffjes tussendoor om mooi op te lossen naar het volgende akkoord. Beter dan alleen de eerste 3 vakjes gebruiken. Open akkoorden hoger op de hals zijn heel mooi maar vaak te specifiek van klank om alleen deze te gebruiken dus...quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:39 schreef Svyatagor het volgende:
Barré akkoorden zijn voor punkrockers.
surf even wat rond op internet. Standaards voor die prijs is niet duur maar ook niet goedkoop. Goed stemapparaatje zou ik even kijken naar de Korg GA30, geweldig simpel fijn en multifunctioneel apparaatje:quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:28 schreef fokME2 het volgende:
Hey mensen![]()
Pakweg 2 weken geleden heb ik de oude akoestische gitaar van mijn moeder is opgesnord en heb ik daar wat op proberen te spelen. Zondag heb ik een electrisch beginnerssetje (versterkerTJE, gitaar, band, tas etc) gekocht.
Nu heb ik echter geen gitaarsteunen. Mijn lokale gitaarwinkel bood me dit aan:
[..]
Ik neem aan dat ik er hier 2 van nodig zou hebben (2 gitaren). Is dit een mooie deal?
Verder zou ik graag een stemapparaatje willen. Heb tot nu toe steeds zo'n ding geleend van mensen, maar er zelf 1 hebben is ook wel handig. Hiervoor stelde hij dit voor?
[..]
Voor ¤32,-. Dit vind ik echter nogal aan de prijs.
Verder vraag ik me af of jullie nog sites etc vinden, waar ik wat speelbare muziek voor beginners kan vinden![]()
Die heb ik ookquote:Op dinsdag 12 september 2006 18:18 schreef Neidropje het volgende:
[..]
surf even wat rond op internet. Standaards voor die prijs is niet duur maar ook niet goedkoop. Goed stemapparaatje zou ik even kijken naar de Korg GA30, geweldig simpel fijn en multifunctioneel apparaatje:
[afbeelding]
toneport heeft wel midi! je moet dan alleen wel de midi controller van je pc gebruiken. ik heb er een, en hij bevalt me erg goed! en erg lage latency, iets van 4 msquote:Op dinsdag 12 september 2006 10:09 schreef Maaark het volgende:
Hmm... de Toneport heeft geen MIDI, de Alesis wel.
Ik denk inderdaad dat de preamps in de Toneport wel wat beter zullen zijn, al weet ik dit niet zeker...
Vergeet niet te kijken of je akoestische gitaar er uberhaupt wel in past, anders is het mischien handiger gewoon een muurstandaart te kopen voor je akoestische gitaar. Wel zo makkelijk!quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:28 schreef fokME2 het volgende:
Nu heb ik echter geen gitaarsteunen. Mijn lokale gitaarwinkel bood me dit aan:
[..]
Ik neem aan dat ik er hier 2 van nodig zou hebben (2 gitaren). Is dit een mooie deal?
Ja dat is mogelijk!quote:Op dinsdag 12 september 2006 18:27 schreef fokME2 het volgende:
Wil dat ding echter ook gebruiken voor mijn electrische gitaar. Is dat mogelijk?![]()
Zal ik de steunen dan maar gaan halen?![]()
Ik moet nu weg ik zal vanavond wat voor je neer smijten :pquote:Op dinsdag 12 september 2006 18:45 schreef fokME2 het volgende:
Heb niet erg veel muurruimte hier. Hoop ook binnen een jaartje op kamers te gaan, dus dan verhuis ik sowieso de hele zooi weg uit deze kamer.
Over het passen van die staande steunen zal ik inderdaad wel even mailen.
Heeft iemand hier nog wat leuke liederen voor een akoestische of eletrische gitaar die niet al te moeilijk zijn en toch goed klinken?Ze hoeven niet persé tof te klinken, maar ik kan nu een paar akkoordjes spelen, nieuwe bijleren is niet zo moeilijk, maar ik vind geen tabs op internet die van mijn niveau zijn. (Zou ook niet weten waar ik precies op moet zoeken).
Mail verstuurdquote:Op dinsdag 12 september 2006 18:21 schreef TeleluvR het volgende:
Yep, stemapparaatje is nieuw 20 euro, dan heb je een prima ding.
Ik heb zelfs misschien nog wel zo'n Korg voor je liggen, mocht je interesse hebben, mail maar, dan ga ik zoeken...
Zodra ik meer weet, hoor je van me!quote:
Ja dat valt zeker niet mee als je een tijdje elec. gespeeld hebt.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:07 schreef Litpho het volgende:
Vandaag eens een paar Ovations en Takamines geprobeerd, maar volgens mij ben ik de action van een acoustische gitaar verleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |