Ik ben ook de enige met muziekaal talent in de familiequote:Op zaterdag 9 september 2006 19:22 schreef Maaark het volgende:
hmm.. wish I had some fun family to jam with... morgen familiedag en het zijn allemaal boeren...
Wie deelt er trouwens ook met broer(tje)/zus(je) een muziek-instrument/pc/game/tv kamer en ergert zich dus ook echt compleet KAPOT aan hen?
Ik kan toch niet opnemen als hij met zn matties op de bank Burnout zit te doen...
Zeker leukquote:Op zaterdag 9 september 2006 21:57 schreef VaderJacob het volgende:
Wow leuke update van het forum![]()
Wel even wennen![]()
heeft ze dikke memmen of lijkt dat maar?quote:Op zaterdag 9 september 2006 18:09 schreef DuranK het volgende:
[..]![]()
Nee het gothic meisje, mijn nichtje, zingt daar kiss me. Men oma werd 90 en we wilden iets leuks doen vor haar dus daarom dat nummer
Is tot nu toe bij dat optreden gebleven
![]()
Je kan zonder versterker oefenenquote:Op zondag 10 september 2006 10:02 schreef muhammad_ali het volgende:
Ok, ik wacht nog eventjes af
edit: jongens, heb jij bij een elektrische gitaar een versterker nodig om er geluid uit te krijgen? Want ik heb deze maand niet superbreed en ik koop liever volgende maand een wat betere...
Maar kan ik dan wel alvast oefenen?
Clapton gebruikte in bepaalde periodes basgitaarversterkers voor zijn signature sound. Ik dacht dat het een Fender Bassman was.quote:Op zondag 10 september 2006 11:07 schreef allsystemshalt het volgende:
Wie gebruikt wel eenschg basseffecten voor de gitaar en andersom?
*Ik gebruik van alles om met m'n geluid te spelen is erg leuk dan klink je eens anders![]()
Ja en de Fender Bassman is ook sinds die tijd al omgedoopt tot een prima gitaarversterker...quote:Op zondag 10 september 2006 11:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Clapton gebruikte in bepaalde periodes basgitaarversterkers voor zijn signature sound. Ik dacht dat het een Fender Bassman was.
Dat hangt er vanaf. Een solidbody zal niet echt bijzonder klinken, maar ik heb voldoende hollowbodies gehoord die ook unplugged heel behoorlijk zijnquote:Op zondag 10 september 2006 11:05 schreef StephanL het volgende:
[..]
Je kan zonder versterker oefenengewoon voor de tv en pingelen maar, klinkt nergens naar, maar je oefent toch.
En ook zeer zeker van de kwaliteit van de gitaar. Zo heeft een goede solidbody veel toon/geluid akoestisch, wordt over het algemeen gezien als een 'teken' van kwaliteit.quote:Op zondag 10 september 2006 11:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. Een solidbody zal niet echt bijzonder klinken, maar ik heb voldoende hollowbodies gehoord die ook unplugged heel behoorlijk zijn.
Klopt, maar het is natuurlijk veel goedkoper om gewoon een paar overstuurde elementen te maken, dan kan je bij wijze van spreken aan elkaar geplakt tegen elkaar in resonerend waaibomenhout gebruiken zonder dat de beginnende gitarist dat hoortquote:Op zondag 10 september 2006 11:47 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En ook zeer zeker van de kwaliteit van de gitaar. Zo heeft een goede solidbody veel toon/geluid akoestisch, wordt over het algemeen gezien als een 'teken' van kwaliteit.
En zo staan er heel wat gitaartjes te koop in de pricerange 80-200 euro...quote:Op zondag 10 september 2006 11:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Klopt, maar het is natuurlijk veel goedkoper om gewoon een paar overstuurde elementen te maken, dan kan je bij wijze van spreken aan elkaar geplakt tegen elkaar in resonerend waaibomenhout gebruiken zonder dat de beginnende gitarist dat hoort.
Licht gerelateerd (en in een iets andere prijsklasse), heeft iemand hier de Variax Acoustic al geprobeerd? Ik ben wel benieuwd in hoeverre je verward raakt als je via de modelling een andere stemming gebruikt maar zelf nog de originele stemming hoort van de snaren die je aanslaatquote:Op zondag 10 september 2006 11:55 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En zo staan er heel wat gitaartjes te koop in de pricerange 80-200 euro...![]()
Doe eens meer vertellenquote:Op donderdag 7 september 2006 23:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Is dat die ene van gitaarmarkt?
Overigens vanavond even bij feedback geweest om Tele's te checken. Helaas hadden ze die Deluxe 72 niet, dus ik heb het even gehouden bij die cheap-ass Squier Tele Custom:
[afbeelding]
en ik was zeer positief verrast qua bang for je buck. Goeie twang, hij blijft ook goed zuiver en je kunt er een mooi gehumbuckt Tele-geluid uithalen. En dat voor maar 200 euro! Het scheelde overigens ook wel dat ik op een mooie Fender Deville amp speelde. Die overigens op standje 2 al veel te hard stond voor in zo'n klein hokje.![]()
Nadelen: de hals is toch wel vrij brak. Ik ben ook niet gewend om op ongelakte halzen te spelen, maar deze leek echt net van de boom getrokken en even op de zaagbank gelegd. Hoge action, en gewoon stroef. Maarja, wat wil je, voor dat geld...
En jammer dat ze deze dan weer niet in Walnut kleurtje hebben, want dat zwart op zwart vind ik eigenlijk niks.
Die vent bij Feedback vond Tele's met humbuckers sowieso niks. 'Het ziet er niet uit en klinkt ook nog eens niet als een Telecaster.'Nouja, wel eerlijk van hem.
heb nog wel een flextone 3 XL.quote:Op zaterdag 9 september 2006 12:31 schreef nightfall het volgende:
iemand toevallig nog een combo te koop?,. line6/laney/crate/randall
zoek er 1 voor thuis,. wordt gek van dat "19 rack meeslepen elke week
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |