quote:'Schumacher stopt'
Uitgegeven: 6 september 2006 10:05
Laatst gewijzigd: 6 september 2006 13:51
BERLIJN - De Duitse boulevardkrant Bildzeitung weet het zeker: 'Schumi macht schluss', kopt de krant woensdag. Bedoeld wordt Michael Schumacher de zevenvoudig wereldkampioen formule 1, die heeft aangekondigd zondag na de GP van Monza zijn toekomstplannen bekend te maken.
De Ferrari-piloot noch de renstal wilde woensdag ingaan op het verhaal in Bild. "Een shock voor al zijn fans", noemt de krant het besluit van de 37-jarige Schumacher die vijftien jaar in de Formule 1 uitkwam en in Duitsland tot een icoon uitgroeide.
Het verhaal van Bild lijkt intussen bevestigd te worden vanuit onverwachte hoek. De aankondiging van Heiki Kovalainen als opvolger van Fernando Alonso bij Renault lijkt te betekenen dat Kimi Raïkkönen richting Ferrari trekt. Dat kan enkel wanneer Schumacher daar plaats maakt. Volgens insiders ziet de Duitser het immers niet zitten om teamgenoot te worden van de Fin.
Daarom zet ik er ook bij dat ik het alleen maar vermoed. Wat er precies gaat gebeuren weten we toch pas tegen het begin van het volgende seizoen.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:36 schreef ixio het volgende:
Tsja, of Kimi blijft gewoon bij Mclaren...
Je kan speculeren wat je wilt, er is nog niets bekend.
quote:Aanwijzing nummer vier is dat Williams-coureur Mark Webber zou hebben gezegd dat Schumacher twee biertjes zou hebben gedronken op de donderdag voor de Grand Prix van Duitsland. "Hij zag er ontspannen uit, alsof er een zware last van zijn schouders zou zijn gevallen.
Aldus F1 Racing
Ik dacht me te herinneren dat als Kimi naar Ferrari komt, hij juist zou stoppen.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:32 schreef TheYoung1 het volgende:
Zondag na de race zou Schummi zelf met een verklaring komen over zijn toekomst. Laten we die ff afwachten dan..
Ik persoonlijk vermoed dat hij met Kimmi als 2de rijder er nog 1 seizoen aan vastplakt.
Geen groot kampioen?quote:Op woensdag 6 september 2006 14:59 schreef DrMarten het volgende:
Eindelijk van die gast af. Goed coureur, helaas in mijn ogen geen groot kampioen.
In mijn ogen niet nee, als je bereid bent je concurenten van de baan te rijden om zodoende het kampioenschap binnen te halen ben je in mijn ogen geen groot kampioen. Hou het gewoon eerlijk. Ook dit jaar weer. De auto in Monaco zo parkeren dat niemand meer een snelle kwalificatietijd neer kon zetten. Erg jammer. Hij heeft dat niet nodig. Gelukkig dat er tegenwoordig ook bij Schumacher gewoon tegen opgetreden wordt.quote:
Incidenten imo.... hij heeft wel degelijk wereldkampioen vaardighedenquote:Op woensdag 6 september 2006 15:05 schreef DrMarten het volgende:
[..]
In mijn ogen niet nee, als je bereid bent je concurenten van de baan te rijden om zodoende het kampioenschap binnen te halen ben je in mijn ogen geen groot kampioen. Hou het gewoon eerlijk. Ook dit jaar weer. De auto in Monaco zo parkeren dat niemand meer een snelle kwalificatietijd neer kon zetten. Erg jammer. Hij heeft dat niet nodig. Gelukkig dat er tegenwoordig ook bij Schumacher gewoon tegen opgetreden wordt.
Hij heeft zeker wereldkampioenvaardigheden. Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Daarom zeg ik ook dat hij die trucs niet nodig heeft. Het feit dat hij zich meermalen heeft verlaagd tot het toepassen van dergelijke trucs maakt dat IK hem geen groot kampioen vind. Wat anderen ervan vinden moeten ze zelf weten.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Incidenten imo.... hij heeft wel degelijk wereldkampioen vaardigheden
Vandaar dat ik ook zeg dat het mijn mening is.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hij heeft zeker wereldkampioenvaardigheden. Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Daarom zeg ik ook dat hij die trucs niet nodig heeft. Het feit dat hij zich meermalen heeft verlaagd tot het toepassen van dergelijke trucs maakt dat IK hem geen groot kampioen vind. Wat anderen ervan vinden moeten ze zelf weten.
je kunt ook zeggen dat hij zo'n grote competitie-drang heeft, dat hij in het heetst van de strijd bereid is zó ver te gaan. Dat zou je tekenend voor een waar kampioen kunnen noemen. In het verleden zijn er (in vele takken van sport) meerdere figuren geweest die er bedenkelijke strapatsen op na hielden, alleen maar om hun winst zeker te stellen...quote:Op woensdag 6 september 2006 15:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hij heeft zeker wereldkampioenvaardigheden. Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Daarom zeg ik ook dat hij die trucs niet nodig heeft. Het feit dat hij zich meermalen heeft verlaagd tot het toepassen van dergelijke trucs maakt dat IK hem geen groot kampioen vind. Wat anderen ervan vinden moeten ze zelf weten.
Precies. Hij is iig geen waardig kampioen.Hij heeft wel vaker van die kutkunstjes uitgehaalt en dat maakt hem als persoon een minder mens.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:23 schreef Spooky4u het volgende:
Zullen we dit topic maar wijzigen in Silly Season Topic #2 dan?
* TommyGun wijst naar de record boekenquote:Op woensdag 6 september 2006 15:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Geen idee welke titel-ie eerst had, maar ik maak er graag een tvp van!quote:Op woensdag 6 september 2006 18:02 schreef pfaf het volgende:
Topictitel is gewijzigd. Als Gijsje het er niet mee eens is moet hij het maar even in feedback melden: [FB] Bodycheck de SportMod #5731295
Hmm, de vorige titel deed m'n hartje opspringen, btwquote:Op woensdag 6 september 2006 22:28 schreef Spooky4u het volgende:
als je op de link klikt, dan weet je het Sally
En Senna was wel een groot kampioen zeker, yeah rightquote:Op woensdag 6 september 2006 15:49 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Precies. Hij is iig geen waardig kampioen.Hij heeft wel vaker van die kutkunstjes uitgehaalt en dat maakt hem als persoon een minder mens.
Hij is een geweldige coureur, daar niet van. Maar de middelen die hij afentoe toepast om zijn plek te behouden zijn gewoon belachelijk.Herriner je de laatste regenrace nog es ff dan. Ik noem een Heidfeld en een Montoya die bijna de dupe werden van zijn idioot gedrag.Dat is NIET KAMPIOENSWAARDIG! PUNT!
Ik zie hem ook liever zn helm aan de wilgen hangen danvolgend seizoen me weer e ergeren aan zijn quasi superioriteit.Hij heeft zn beste tijd gehad.
Ga lekker Nascaren, daar wordt je welop handjes gedragen..
En ik kan niet wachten op het nieuwe A1 seizoen. Is veel spectculairder en prettiger om te kijken.
nou ja, to be fair: Senna kondigde tenminste dan nog wel aan dat hij zulks een streek zou gaan uithalen. Toen hij Prost erafbeukte en zelf meeging, had-ie dat tevoren al gezegd.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En Senna was wel een groot kampioen zeker, yeah right
Wat boeit dat nou? Niemand gelooft hem toch als ie dat van tevoren zegt. Dus het maakte niks uit.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:05 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
nou ja, to be fair: Senna kondigde tenminste dan nog wel aan dat hij zulks een streek zou gaan uithalen. Toen hij Prost erafbeukte en zelf meeging, had-ie dat tevoren al gezegd.
ik vind het nogal een verschil of je vantevoren aankondigt iets te gaan uithalen (en dat vervolgens ook waarmaakt) of dat je zulke strapatsen gewoon maar uithaalt.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat boeit dat nou? Niemand gelooft hem toch als ie dat van tevoren zegt. Dus het maakte niks uit.
Altijd dat opgehemel van Senna is soms wel vervelend. Wat mij betreft zijn Senna en Schumacher allebei grote kampioenen.
O sorry, is die al geweest?quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:24 schreef Spooky4u het volgende:weer deze discussie!
sorry, ik meng me dit keer niet hoor.
Mercedes (als in betrouwbaarheid).quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:49 schreef SimtekF1 het volgende:
wie moet Alonso dan tegen houden.
dit is nou net mijn hele punt... dat kan je niet vergelijken!quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:01 schreef Rory78 het volgende:
Alonso is gewoon bezig de carrière van Schumi te kopiëren; hoe goed was Ferrari immers toen Michael er startte?
Kimi komt er vast wel ja.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:11 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
dit is nou net mijn hele punt... dat kan je niet vergelijken!
vóór het Schumi-tijdperk was er niemand die zoveel won, bij welk team dan ook, voor zoveel seizoenen achter elkaar (want natuurlijk had je Mansell en Senna en Prost die het één of een paar seizoenen flikten, maar niet >10 jaar lang kampioen worden of bijna-kampioen worden!!).
Dus gemiddeld lagen de verhoudingen tussen teams en tussen (top)coureurs dichter bij elkaar.
Schumi heeft gedurende zijn F1-tijd de natuurlijke verhoudingen behoorlijk verstoord, mijn inziens.
Alonso gaat het niet lukken om zo vaak kampioen te worden, daar geloof ik nix van.
Kimi komt nog aan de beurt!
laat ze aub die Hamilton een kans geven!!!quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:27 schreef Rory78 het volgende:
Als Schumi stopt en Kimi gaat naar Ferrari; wie gaat er dan op het stoeltje naast Alonso bij McLaren zitten? DeLaRosa, Paffett of Hamilton?
Ik denk dat Hamilton dan het tweede zitje bij McLaren krijgt.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:27 schreef Rory78 het volgende:
Als Schumi stopt en Kimi gaat naar Ferrari; wie gaat er dan op het stoeltje naast Alonso bij McLaren zitten? DeLaRosa, Paffett of Hamilton?
Bronquote:Briatore: ’Renault liep Kimi mis'
Slechte timing van Renault is er misschien wel de reden van dat Kimi Raikkonen zondag waarschijnlijk wordt bevestigd als Ferrari-coureur. Flavio Briatore heeft in Monza toegegeven dat hij bij de Fin een balletje heeft opgegooid over een dienstverband bij Renault.
,,We hebben een serieuze poging ondernomen om Kimi te contracteren. We zaten er niet ver vanaf. Ik durf zelfs wel te zeggen dat we er zo dichtbij waren dat het nu voelt alsof we hem hebben verloren”, vertelt de Renault-teambaas.
Volgens Briatore, die eerder deze week zijn contract bij de Frans-Engelse renstal verlengde, heeft de 26-jarige Fin voor Ferrari gekozen. ,,Wij hadden niet verwacht dat Fernando (Alonso, red.) zou vertrekken en we kwamen pas wat laat in actie. Toen had Kimi al besloten om een voorcontract bij Ferrari te tekenen.”
,,Mijn droom line-up voor 2007 zou bestaan uit Fernando en Kimi”, vervolgt de Italiaan, die nu geen van beiden heeft. Hij moet het in 2007 doen met Giancarlo Fisichella en Heikki Kovalainen. ,,Wat niet mogelijk is, is niet mogelijk.”
En dat had volgens Briatore voor een groot deel te maken met de onduidelijkheid rond de toekomst van het team, want die was begin dit seizoen nog in nevelen gehuld. ,,Anders hadden we Fernando waarschijnlijk kunnen behouden, dat op z’n minst. Onze timing was gewoon niet goed.”
Briatore blijft zelf wel? Daar al duidelijkheid over?quote:Op vrijdag 8 september 2006 18:46 schreef ElmarO het volgende:
Briatore doet ook maar een duit in het zakje over waar Kimi heen gaat.
[..]
Bron
Nog tenminste twee seizoenen:quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:11 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Briatore blijft zelf wel? Daar al duidelijkheid over?
"First, the fact that Renault's new president Carlos Ghosn is fully behind the F1 project.quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:16 schreef sooty het volgende:
[..]
Nog tenminste twee seizoenen:
The 56-year-old, who led Renault to the Formula One constructors' title last season, has committed himself to the team for a further two years.
Bron
Leuk, een bruine Renault.quote:Kovalainen but no sponsorship
Heikki Kovalainen, Italian GP 2005İ The Cahier Archive
Renault's announcement that Heikki Kovalainen will join Giancarlo Fisichella next year with the addition of two new test drivers and the news that Flavio Briatore will stay or for two more years has obscured one important fact: the team does not have a title sponsor for next season. Mild Seven announced back in February that it is not staying in 2007 and there have been rumours from Spain that Telefonica is no longer interested given Fernando Alonso's defection to McLaren. Telefonica cannot follow Fernando to McLaren because the team has backing from rival Vodafone.
There are two possible explanations for this. The first is that the team does not yet have a deal with anyone. This would be very bad news as big companies are generally finished with their deal-making by this time of year and so deals done later than the start of September are usually cheaper. The second is that the team has a deal with a new sponsor but does not want to announce it until the season ends. The reason for this is that there could be a clash with one of the existing sponsors.
Our spies tell us that the team is in deep discussion with UPS and that if the deal goes ahead the Renault next year could be brown and white.
Het einde van het Schumacher tijdperk is nabij!quote:Op vrijdag 8 september 2006 18:46 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bron
je bedoelt natuurlijk de race van Monza.quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:09 schreef LoveBoatCaptain het volgende:
Ik denk dat de race van Imola sowieso cruciaal gaat worden, ook voor het wk. Mocht Alonso uitvallen en Schumacher winnen dan blift het spannend, mocht het omgekeerde gebeuren dan ben ik superpissed want dan is het over... En als Alonso voor Schumi weet te eindigen zie ik het ook somber in...
Prima. Die kleurstelling gaat bijna terug naar de gouden jaren van Lotus/JPS. Daar is vast iets moois van te maken.quote:
Lijkt mij toch ook wel.quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:42 schreef sooty het volgende:
[..]
Prima. Die kleurstelling gaat bijna terug naar de gouden jaren van Lotus/JPS. Daar is vast iets moois van te maken.![]()
quote:Raikkonen, currently a McLaren driver, has signed a contract until the end of the 2009 season.
The Finn will drive alongside Brazilian Felipe Massa, who has renewed his contract until the end of 2008.
Ron Dennis heeft weer in de pers geroepen dat hij erg gecharmeerd is van Hamilton, dus ik zet voorlopig mijn geld op Hamilton. Veel F1 Sites zijn overbelast geraakt door het nieuws dat Schumacher stopt en dat Kimi naar Ferrari gaat.quote:Op zondag 10 september 2006 15:52 schreef ElmarO het volgende:
Nou nog afwachten wie er tweede coureur wordt bij McLaren.
Ik ga een poging wagen om verder te bouwen op dit hersenspinsel.quote:Op zondag 10 september 2006 16:40 schreef kriele het volgende:
Nog maar eens een hersenspinsel. Albers reageerde wat vaag op de vraag wat zijn rol bij Spyker wordt. Ik zie wel of ik de juiste keuze heb gemaakt, aldus Albers. Hoelanger ik erover denk, te meer begin ik te denken dat hij gaat testen voor een topteam. Dit kan de weg vrij maken voor Doornbos met sponsor Muermans bij Spyker.
Pure speculatie natuurlijk, maar het zou me niets verbazen.
Maar hoe lang heeft Ron Dennis het nog voor het zeggen bij het team?quote:Op zondag 10 september 2006 16:02 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ron Dennis heeft weer in de pers geroepen dat hij erg gecharmeerd is van Hamilton, dus ik zet voorlopig mijn geld op Hamilton.
Albers heeft er al 2 seizoen F1 op zitten, die heeft zo'n vrijdag niet meer nodig om zich in de kijker te rijden. Als Mercedes hem wil hebben als testcoureur lijkt me dat een goede keuze voor Albers...quote:Op zondag 10 september 2006 16:55 schreef ElmarO het volgende:
Ik denk dat als Albers richting McLaren gaat, hij er dan ook testcoureur wordt. Al lijkt me dat tegenwoordig met de afschaffing van de vrijdagcoureurs niet echt handig. Dan val je toch een stuk minder op.
Er waren natuurlijk ook nog geruchten dat hij naar BMW kon. Maar het lijkt mij dat Kubica daar volgend seizoen mag blijven rijden naast Heidfeld.
Die was toch een stuk minder snel dan Alberts in de DTM!?quote:Op zondag 10 september 2006 17:22 schreef roelofjan het volgende:
Of Gary Paffett stapt gewoon in de Mercedes, en Hamilton gaat eerst een jaartje testen..
Dat viel wel mee dacht ik.. laatste jaar dat Albers in de DTM reed was Paffett al sterk als ik het mij goed herinner, het jaar daarop werd Paffett kampioen, wat Albers niet gelukt is.quote:Op zondag 10 september 2006 17:27 schreef JimDavis het volgende:
[..]
Die was toch een stuk minder snel dan Alberts in de DTM!?
De redenatie van Chris kan zijn:quote:Op zondag 10 september 2006 17:22 schreef roelofjan het volgende:
Of Gary Paffett stapt gewoon in de Mercedes, en Hamilton gaat eerst een jaartje testen..
Tsja, dat hangt voor een groot deel af wat Mercedes met de overige aandelen gaat doen. Het lijkt mij wel leuk als ze Hamilton naast Alonso zouden zetten. Dan heb je straks Renault en McLaren die een jonge coureur als tweede rijder hebben.quote:Op zondag 10 september 2006 17:10 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Maar hoe lang heeft Ron Dennis het nog voor het zeggen bij het team?
Dat was DC ook altijd bij McLaren, totdat hij naar redbull ging.. Dus wie weet, gooien ze er bij Ferrari een paar cursussen tegen aan.quote:Op zondag 10 september 2006 17:33 schreef TommyGun het volgende:
Gemengde gevoelens, Kimi.... tja hij kan wel leuk rijden maar wat een dood saaie knakker zeg.
dit gaat over 2007quote:Op zondag 10 september 2006 22:43 schreef SimtekF1 het volgende:
En wat zie ik nou dan op formule1.fok.nl
Doornbos vervangt Klien
Diverse bronnen melden dat Robert Doornbos vanaf de komende Grand Prix, in China, Christian Klien zal vervangen bij Red Bull Racing.
Doornbos, die al het hele jaar vrijdagcoureur is van Red Bull Racing, zou nog komende week door het team worden bevestigd als racecoureur voor de laatste drie races van het seizoen. Doornbos' manager, Marco Zecchi, claimt zelfs morgenochtend een bevestiging te krijgen van Red Bull Racing.
Het is niet de eerste keer dit jaar dat verwacht wordt dat Doornbos Klien zal vervangen. In april claimde SBS6-verslaggever Jack Plooij nog dat Doornbos al vanaf de Engelse Grand Prix races zou rijden. Ook een stoeltje bij Super Aguri zou toen tot de mogelijkheden hebben behoord.dat zou wel heel gaaf zijn.
Ze hebben bij autosport.com het artikel gecorrigeerd. Er stond in de eerste alinea van http://www.autosport.com/news/report.php/id/54434 nog 2007 gemeld, dat is nu weggehaald. Ik zat ook even te twijfelen toen ik het las inderdaad.quote:
Ik stond eind 1995 ook niet te springen toen ik hoorde dat Schumacher naar mijn Ferrari verhuisde, maar dat heeft uiteindelijk toch best leuk uitgepaktquote:Op zondag 10 september 2006 17:33 schreef TommyGun het volgende:
Gemengde gevoelens, Kimi.... tja hij kan wel leuk rijden maar wat een dood saaie knakker zeg.
ik denk dat Albers gewoon bedoelde dat hij heeft bijgetekend bij Spyker (maar weken eerder, dus toen het nog Midland heette) en nu dit allemaal is bekendgeworden en het team dus een nieuwe weg inslaat, sprak Albers zijn 'twijfel' uit - dus meer in de zin van: we zullen zien wat het gaat worden met dit team nu het Spyker heet, met andere mensen aan het roer.quote:Op zondag 10 september 2006 16:40 schreef kriele het volgende:
Nog maar eens een hersenspinsel. Albers reageerde wat vaag op de vraag wat zijn rol bij Spyker wordt. Ik zie wel of ik de juiste keuze heb gemaakt, aldus Albers. Hoelanger ik erover denk, te meer begin ik te denken dat hij gaat testen voor een topteam. Dit kan de weg vrij maken voor Doornbos met sponsor Muermans bij Spyker.
Pure speculatie natuurlijk, maar het zou me niets verbazen.
ik wel, ik wist toen zeker dat het Ferrari-tijdperk weer zou aanbreken! 11 prachtige jaren zijn het geweest voor dat team, al waren pakweg de eerste 5 of 6 jaar mooier dan de laatste jaren... geval van afnemend grensnut hè.quote:Op maandag 11 september 2006 00:05 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Ik stond eind 1995 ook niet te springen toen ik hoorde dat Schumacher naar mijn Ferrari verhuisde, maar dat heeft uiteindelijk toch best leuk uitgepakt
Ferrari zal wel gaan voor de rijder die het er beste voor staat. Ik ben benieuwd of Kimi nu het materiaal wel heel weet te houden.quote:Op maandag 11 september 2006 13:49 schreef twentemeisje het volgende:
Hoe zien jullie de verhoudingen bij Ferrari volgend jaar? Krijgen de heren vrij spel om uit te vechten wie de beste is? Of is er een aangewezen eerste rijder? (misschien heb ik deze discussie al ergens gemist, verwijs me er dan gerust naar door)
Dat verwacht ik ook. Ook omdat Schumacher heeft gezegd dat hij niet langer kon wachten met het uitbrengen van zijn toekomstplannen omdat ook Massa moest weten waar hij aan toe was, en toen had Kimi al een (voor-?) contract bij Ferrari getekend. Als Schumacher was doorgegaan dan had Ferrari hoogstwaarschijnlijk Kimi en Schumacher als rijders gehad.quote:Op maandag 11 september 2006 13:59 schreef roelofjan het volgende:
Maar imho hebben ze Kimi wel duidelijk binnengehaald als toekomstig nr. 1 kampioen.
oeh.... moeilijk....quote:Op maandag 11 september 2006 14:17 schreef Spooky4u het volgende:
krijgt de 1ste rijder van Ferrari dan nummer 2 en de 2e rijder nummer 3?
mja maar volgens mij zijn alle stoeltjes bij de betere teams al bezet :-(quote:Op maandag 11 september 2006 22:38 schreef JeroenV het volgende:
Ik zie hem niet naar Spyker gaan, vooral omdat hij zei dat mensen verrast zullen zijn. Dan zal het dus wel een redelijk hoog team zijn.
Kijk eens naar dat overzicht hierboven.quote:Op maandag 11 september 2006 22:42 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
mja maar volgens mij zijn alle stoeltjes bij de betere teams al bezet :-(
hmmmmmm, mclaren, bmwquote:Op maandag 11 september 2006 22:49 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Kijk eens naar dat overzicht hierboven.
ja hij is vaag, al zie ik hem wel naast Heidfeld bij BMW komen, of wellicht vanweg mercedes nog wel bij Mclaren.quote:Op maandag 11 september 2006 22:32 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
albers was net weer lekker vaag aan het doen op sportjournaal
"nee ik heb mijn contract niet verlengd"
"ja ik heb al getekend"
"sommige mensen zullen verrast zijn, maar misschien ook weer niet"
"we maken het op 8 oktober bekend"
zoals al meerdere mensen zeiden, ook ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat hij NIET naar spyker gaat.
mja dat klinkt op zich ook nog wel aannemelijk.quote:Op dinsdag 12 september 2006 07:59 schreef Spooky4u het volgende:
Ik denk het ook niet.
Ik had verwacht dat 8 okt, een datum zou zijn die gebruikt werd om een deadline aan te geven, maar nu alles in kannen en kruiken is wat betreft de verkoop, had ik een aankondiging ook wel verwacht.
Wat ik niet onwaarschijnlijk acht is dat Chris in zijn getekende contract bij Spyker een clausule heeft staan dat hij tot 8 oktober nog mag proberen om bij BMW binnen te komen en zo niet dat het dan bekend is dat hij bij Spyker rijdt.
Honda? SA? Toyota? Waar zijn er nog plekjes?quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:30 schreef Spooky4u het volgende:
Mijn speculatie kan nog steeds dus.
* Spooky4u begint eigenlijk te geloven dat het om SA gaat.
hij is toch niet op z'n achterhoofd gevallen door voor SA te kiezenquote:Op dinsdag 12 september 2006 12:33 schreef roelofjan het volgende:
Oh, hij gaat iig niet testen volgend jaar:
"Christijan zal volgend seizoen opnieuw Formule 1-races rijden. Op 8 oktober in het Japanse Suzuka zullen we de details bekend maken". Lodewijk Varossieau.
Dat het in Japan bekend wordt gemaakt is toch geen goed teken... Super Aguri..
SA is op zich wel goed bezig hoor, ze hebben 80 nieuwe mensen aangenomen en gaan volgend jaar met een vergelijkend chassis rijden als BAR. Geen oude Arrows zooi dus...quote:Op dinsdag 12 september 2006 12:43 schreef WEST het volgende:
[..]
hij is toch niet op z'n achterhoofd gevallen door voor SA te kiezenhoewel ik hem daar wel in staat acht
![]()
als ze het zelfde chassis van Honda kunnen overnemen en de motor precies het zelfde dan is het geen gekke optiequote:Op dinsdag 12 september 2006 13:30 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
SA is op zich wel goed bezig hoor, ze hebben 80 nieuwe mensen aangenomen en gaan volgend jaar met een vergelijkend chassis rijden als BAR. Geen oude Arrows zooi dus...
Midland zie ik niet veel verbeteren volgend jaar... Dus misschien is SA nog niet eens zo'n slecht idee.
Toro Rosso rijdt met het Red Bull chassis van vorig jaar en is daarmee sneller als Midland en SA.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:38 schreef Spooky4u het volgende:
Het chassis van Honda is dus maximaal het chassis van dit jaar, dus volgend jaar oud!
Nee, maar gezien het budget van ongeveer 65 miljoen, wat nog minder is dan Sa en Midland, doen ze het goed. Met een eigen chassis is de kans groot dat ze het veel minder zouden doen. In het ontwerpteam zitten nog veel mensen van Minardi.......Moet ik nog meer zeggen?quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:55 schreef Spooky4u het volgende:
en dan nog!!!! STR heeft met dat oude chassis al heel veel punten gehaald he.
Hier is de bron;quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:36 schreef Spooky4u het volgende:
STR 65 Miljoen??? Neej joh... STR en RB hebben echt wel een gezamelijk budget hoor.
bronquote:Klien naar Spyker-MidlandChristian Klien zal meer dan waarschijnlijk deelnemen aan de Grand Prix van China. De 23-jarige Oostenrijker heeft volgens een aantal betrouwbare bronnen een contract als vrijdagse testcoureur ondertekend voor het Nederlands-Russische Spyker Midland F1. In het contract zou ook een optie staan om hem volgend seizoen als vaste coureur te benoemen, als teamgenoot van Christijan Albers. Dat zou dus betekenen dat Tiago Monteiro volgend seizoen niet meer op de grid te zien zal zijn. Klien zou de rol van vrijdagse testcoureur zowel in China als in Japan en Brazilië vervullen.
"Nog voor hij bij Red Bull vertrokken was stond hij al op ons verlanglijstje," verteld Midland-teambaas Colin Kolles. "Nu dat hij daar weg is, gaan we hem zo snel mogelijk in onze derde wagen proberen te krijgen, "vertelde hij aan de Oostenrijkse televisiezender Österreichischer Rundfunk.
dat betekend dus dat albers blijfquote:
quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat SA voor Albers een betere optie is. SA is een jong team en misschien is dat vooral een gevoel, maar ik denk dat die potentieel hebben om een degelijke middenmotor te worden.
MinardiJordan/Midland/Spyker lijkt me een team dat gedoemd is om tot het einde der tijden als referentie van traagheid te gelden, ik vind het al verbazend dat ze 't zo lang volhouden, daar achteraan.
ik denk eerder dat SA gedoemd is om achteraan te rijden.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Minardi/Midland/Spyker lijkt me een team dat gedoemd is om tot het einde der tijden als referentie van traagheid te gelden, ik vind het al verbazend dat ze 't zo lang volhouden, daar achteraan.
minardi is niet midland/spykerquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat SA voor Albers een betere optie is. SA is een jong team en misschien is dat vooral een gevoel, maar ik denk dat die potentieel hebben om een degelijke middenmotor te worden.
Minardi/Midland/Spyker lijkt me een team dat gedoemd is om tot het einde der tijden als referentie van traagheid te gelden, ik vind het al verbazend dat ze 't zo lang volhouden, daar achteraan.
Vergeet niet dat ze rechtstreekse steun krijgen van Honda! Dan ben je toch echt wat meer mans.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
ik denk eerder dat SA gedoemd is om achteraan te rijden.
Briatore lult maar weer eens wat want er is nooit een voorcontract geweest. Mongool.quote:Op vrijdag 8 september 2006 18:46 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bron
Ik zou nog even wachten met lachen, ik denk dat SA volgend seizoen voor de Spyker staat.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:50 schreef Mikkie het volgende:
Albers naar SA lijkt me wel een lachertje
dat heb ik me ook zitten bedenken.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:27 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik zou nog even wachten met lachen, ik denk dat SA volgend seizoen voor de Spyker staat.
Same herequote:Op woensdag 13 september 2006 16:27 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik zou nog even wachten met lachen, ik denk dat SA volgend seizoen voor de Spyker staat.
Minardi heeft ook ooit eens op de eerste startrij gestaan.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ja, en dan nog. Het blijft aanmodderen op plek 18 en lager..
Jos Verstappen op de vrijdagtraining. Eerste tijd.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Minardi heeft ook ooit eens op de eerste startrij gestaan.
Als het zo is dat je de vrijdagmiddagtraining bedoeld waar Jos als enige op een droge baan kon rijden, met teamgenootje Wilson die als 2e doorkwam, maar later geen tijd kreeg omdat hij te licht zou zijn... Dan nog hebben ze niet op de eerste startrij gestaan bij de start. Of het moet een spin geweet zijn op een recht stuk.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Minardi heeft ook ooit eens op de eerste startrij gestaan.
Martini in Phoenix 1990.quote:Op donderdag 14 september 2006 06:52 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Als het zo is dat je de vrijdagmiddagtraining bedoeld waar Jos als enige op een droge baan kon rijden, met teamgenootje Wilson die als 2e doorkwam, maar later geen tijd kreeg omdat hij te licht zou zijn... Dan nog hebben ze niet op de eerste startrij gestaan bij de start. Of het moet een spin geweet zijn op een recht stuk.![]()
quote:Op donderdag 14 september 2006 08:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Martini in Phoenix 1990.
daarom staat het ook schuin.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:18 schreef Bolter het volgende:
Ik geloof niet dat de Ferrari motoren al definitief naar Spyker gaan hoor.
quote:
Maar goed, zijn nog wel meer kanshebbers, denk eerder dat het cosworth gaat worden maar goed.quote:
quote:Op woensdag 20 september 2006 12:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
![]()
Verstappen is zooo jaren negentig![]()
Dat was Senna ook!quote:Op woensdag 20 september 2006 14:07 schreef SimtekF1 het volgende:
Maar Verstappen blijft ook een hele gave coureur.
en je vertelde in 2002 nog dat je het jammer vond dat je jos niet aan het werk zagquote:Op woensdag 20 september 2006 12:25 schreef 4-elements het volgende:
[..]
![]()
Verstappen is zooo jaren negentig![]()
quote:Over transfernieuws gesproken: er gebeurt wel het een en ander nu Michael Schumacher heeft gezegd dat hij gaat stoppen. Jullie weten dat ik vaak zeg dat die oudjes moeten opstappen, maar Michael Schumacher is natuurlijk wel een klasse apart, niet zoals Jacques Villeneuve of Rubens Barrichello. Er komen ineens een boel plekjes vrij, bij McLaren en zo. Misschien ga ik daar wel rijden!"
dat is een beetje te hoog gegrepen denk ikquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:26 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
albers in zijn column op racereport.nl:
[..]
Ok, Lewis rijdt dit seizoen dus niet... en dat de la Rosa de laatste race rijdt is ook nog niet zeker...quote:Waarschijnlijk geen Hamilton in Brazilië
28 september 2006
Het is niet waarschijnlijk dat Lewis Hamilton dit jaar al zijn racedebuut maakt in de Formule 1. Pedro de la Rosa werd eerder al door het McLaren-team bevestigd voor de races in China en Japan, wat ruimte liet voor speculatie over wie de tweede McLaren zal besturen in de Braziliaanse Grand Prix, de laatste race van het seizoen.
Martin Whitmarsh, algemeen directeur van McLaren, liet weten dat er na de Japanse Grand Prix een beslissing zal worden genomen over wie de tweede McLaren op het circuit van Interlagos zal besturen. Whitmarsh voegde daaraan toe dat het niet waarschijnlijk is dat Lewis Hamilton dan zal racen. "Ik betwijfel het", zei Whitmarsh tegen Autosport. "Het is nu belangrijk dat Lewis zich verder ontwikkelt en daarna kijken we wel waar en wanneer hij zijn debuut zal maken. We hoeven hem niet dit seizoen nog in het diepe te gooien. Daar is geen reden toe."
Per direct ga ik dan vanuit. Misschien is dat de reden dat ze de boel hebben laten ploffen in de A1. Snap dan alleen het interview niet waarin hij de F1 afbrand.quote:Op donderdag 28 september 2006 18:58 schreef Spooky4u het volgende:
Het gerucht gaat dat Verstappen misschien wel bij Spyker instapt met de kracht van oude vriend M. Mol en Trust
Dat kan 'ie toch echt niet maken.quote:Op donderdag 28 september 2006 18:58 schreef Spooky4u het volgende:
Het gerucht gaat dat Verstappen misschien wel bij Spyker instapt met de kracht van oude vriend M. Mol en Trust
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 28 september 2006 19:19 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dat kan 'ie toch echt niet maken.
Maarre, Trust wou toch nooit meer wat met Rothengatter te maken hebben na dat Jordan debacle?
nog zo'n hoogtepunt in de loopbaan van Jos.Trust & Verstappen hebben het bijgelegd...........SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
bronquote:Albers: ,,Dit is helemaal te gek!”
Albers tekent contract bij Spyker MF1
29-9 - Het is definitief! Christijan Albers rijdt in 2007 voor Spyker MF1. Het team maakte dat vanochtend om 7 uur Nederlandse tijd bekend. ,,Dit is helemaal te gek,” aldus Albers.
Deze bekendmaking komt voor de meeste mensen niet als een verrassing, hoewel manager Lodewijk Varossieau insinueerde een verrassing in petto te hebben. In Turkije verklaarde hij dat de officiële bekendmaking pas in Japan zou plaats vinden.
In een nogal ‘lollig’ persbericht verklaart Albers: ,,Het is natuurlijk fantastisch dat ik mijn plek binnen het team kan behouden. Dat het nu een Nederlands team is, is helemaal mooi. Maar het beste is nog dat ze besloten hebben me te betalen om in hun auto te rijden. Meer kan ik niet wensen voor mijn derde jaar in de Formule 1.”
,,Natuurlijk ben ik enorm enthousiast over de nieuwe eigenaren van het team, hun toewijding, de komst van Mike Gascoyne en de motorendeal die binnenkort bekend wordt gemaakt. De basis voor een goed team is er al, iedereen is bovendien enorm gemotiveerd. Ik kijk dan ook uit naar volgend jaar,”aldus de 27-jarige Albers.
Ook teambaas Colin Kolles is tevreden. ,,In eerste instantie wilden we alleen Albers’ verloofde Liselore houden,” grapt hij. ,,Maar naarmate het seizoen vorderde werd Christijan alsmaar sneller. Sneller zelfs dan we dachten dat de auto aan kon. Albers versterkte daarmee zijn onderhandelingspositie. Volgend jaar is hij bovendien een getrouwd man en heeft hij dus twee bazen die ervoor zorgen dat hij presteert.”
Michiel Mol (directeur van Spyker F1 Cars) zegt als mede-eigenaar van een Nederlands team blij en trots te zijn een landgenoot aan boord te hebben. ,,Christijan heeft zijn positie in het team verdiend. Zijn prestaties weerleggen dan ook het vertrouwen dat ik samen met de andere sponsors zijn hele carrière al gehad heb.”
Neej joh. contract is voor 2007... en nu is het nog 2006quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:12 schreef sanger het volgende:
Daar gaat de Brazilie race in een McLaren.
Misschien is dat dan wel die test waar hij op zinspeelt. En de opmerking van gisteren.quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:29 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Neej joh. contract is voor 2007... en nu is het nog 2006
Het kan nog steeds!![]()
wat was dat dan voor onzinnig gedoe met "8 oktober" bladiebla geheimzinnig, geheim, geheim.quote:
Daar vind je dit soort speculaties tegenwoordig ook al niet meer (helaas)quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:13 schreef Spooky4u het volgende:
Hahaha, we beginnen hier al bijna op het verstappen forum te lijken.
de meest gewilde fantasien verklaren tot waarheid!
Ik denk dat Jos het goed verpest heeft bij velen. Zou zomaar opgedoekt kunnen worden.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:27 schreef Spooky4u het volgende:
Er wordt nu gespeculeerd over het voorbestaan van de fanclub. Helaas wel inderdaad
quote:Team principal Colin Kolles said: "We have a lot of options. We have the current driver (Tiago Monteiro); we have the current third drivers. We have a lot of good options like (Adrian) Sutil, (Alex) Premat and so on.
"We are definitely looking to have a strong team and get the strongest possible driver line-up. It is not defined at the moment. Definitely the best package will be the case. Continuity is also important for a team."
Mol added that if the team's budget allowed, then he would like to continue with Tiago Monteiro as well.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:58 schreef Sally het volgende:
Zojuist in het sporjournaal (Ned. 2):
Christijan Albers heeft getekend bij Spyker F1!
*even zoeken naar een bron op internet*
EDIT: Laat maar het staat al sinds 08:48 op Fok!Sport......![]()
En ook al in het Spyker in de F1! -topic ( Spyker in de F1! )
Op Formule1wereld.nl: "Spyker MF1 blij met contractverlenging Albers"
http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuwsitem.php?subaction=showfull&id=1159527648&archive=&ucat=3
Toch leuk voor CA dat hij mag gaan samen werken met Gascoyne.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:28 schreef -Hans- het volgende:
Tel daar het volgende artikel ( Albers opgetogen over komst Gascoyne ) bij op en je zou kunnen concluderen dat Albers 'gewoon' voor Spyker gaat rijden. Maar door zijn vage uitspraken heeft hij de geruchten machine goed in gang gezet, dat doet hij goed..
"Ik heb nog niet eerder met hem samengewerkt,"
2007 zal dan de eerste keer zijn? We zullen het binnen een paar weken echt weten!
Je vergeet bij beiden de optie Cosworthquote:Op vrijdag 29 september 2006 13:00 schreef roelofjan het volgende:
Scuderia Toro Rosso - Ferrari / Renault / Cosworth
R1 Speed
R2 Liuzzi / Doornbos
T Ammermüller / Doornbos
Spyker - Ferrari / Cosworth
R1 Albers
R2 Monteiro / Klien / Sutil / Premat
T
bronquote:Klien volgend seizoen teamgenoot van Albers?
03 oktober 2006
Voormalig Red Bull-coureur Christian Klien is bijna rond met het Nederlandse Spyker-team. Dat heeft de 23-jarige Oostenrijker aan F1Racing.nl laten weten. "Mijn plannen met Spyker zijn heel concreet. Alles ziet er goed uit", zei Klien, die eerder dit seizoen door Red Bull aan de kant is gezet. Bij de formatie van Spyker zou hij volgend jaar de teamgenoot van Christijan Albers kunnen worden.
"Spyker is een heel ambitieus team", liet Klien, die in september nog een bezoek heeft gebracht aan de Spyker MF1-fabriek in Silverstone, weten. "Dat blijkt wel uit het aantrekken van ontwerper Mike Gascoyne en de motorendeal die is gesloten met Ferrari. Gascoyne zal op 1 november bij het team in dienst treden, dus hij zal absoluut zo zijn invloed hebben op de auto voor volgend jaar."
Klien ontkent dat hij een grote som geld zou moeten meebrengen voor een racezitje bij Spyker. "Mij is niet gevraagd om een koffer vol geld mee te nemen. Ik maak mij daarom ook geen zorgen over coureurs als Alexandre Premat, Adrian Sutil en Ernesto Viso. Zij moesten zelfs betalen voor hun testsessies", aldus Klien.
Mocht Klien onverhoopt niet tot een overeenkomst komen met Spyker, dan heeft Klien nog een back-up plan. "Dan zal ik naar een Japans team gaan om daar testrijder te worden." Mocht ook dat niet lukken, dan kan Klien nog altijd terecht in de Amerikaanse Champ Car-serie, alhoewel hij eerder een Champ Car-aanbod van Red Bull nog afsloeg. Klien: "Ik heb Red Bull niet nodig om in de Champ Cars te komen. Ik heb al aanbiedingen gekregen van de drie beste teams in die klasse, Newman-Haas, Rusport en Forsythe. Ik hoef in dat geval alleen maar 'ja' te zeggen."
Ben benieuwd, Mol heeft al gezegd ook wel graag met Monteiro door te willen...quote:
Cosworth verwacht zelf ook al niet in de F1 actief te zijn volgend jaar..quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Je vergeet bij beiden de optie Cosworth
Dat klopt, maar je weet maar nooit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:13 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Cosworth verwacht zelf ook al niet in de F1 actief te zijn volgend jaar..
Je hebt mail!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je weet maar nooit.
Brengt me overigens op het volgende:
Als een motorenbouwer als Cosworth volgend seizoen niet in de F1 zit, maar wel een motor (door)ontwikkeld. Dan hebben ze bijvoorbeeld 4 jaar langer de tijd om de moter te finetunen. Oftewel, perfecte prestaties en optimale betrouwbaarheid. Als RBR vanaf 2007 vrij is in motorkeuze (deal met Ferrari is afgelopen) zouden ze dan Cosworth kunnen nemen?
moet je wel zo'n investering op kunnen brengen, die je nooit kan doorberekenen aan de klant..... dus ben bang van niet!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je weet maar nooit.
Brengt me overigens op het volgende:
Als een motorenbouwer als Cosworth volgend seizoen niet in de F1 zit, maar wel een motor (door)ontwikkeld. Dan hebben ze bijvoorbeeld 4 jaar langer de tijd om de moter te finetunen. Oftewel, perfecte prestaties en optimale betrouwbaarheid. Als RBR vanaf 2007 vrij is in motorkeuze (deal met Ferrari is afgelopen) zouden ze dan Cosworth kunnen nemen?
quote:
Praktisch niet nee, maar theoretisch.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
moet je wel zo'n investering op kunnen brengen, die je nooit kan doorberekenen aan de klant..... dus ben bang van niet!
Voor het eerst een ervaren teamgenoot voor Albers?quote:Gepubliceerd op: dinsdag 3 oktober 2006 om 11:32
'Christian Klien wordt teamgenoot Albers in 2007'
Volgens onze collega’s van F1Racing.net is Christian Klien naar eigen zeggen dicht bij een overeenkomst met het kersverse Spyker MF1 Racing-team voor komend seizoen. De Oostenrijker bevestigde dat hij deze week gesprekken voert met de renstal uit Silverstone en dat hij binnenkort een overeenkomst verwacht te tekenen. Eerder maakte Spyker al bekend dat Nederlander Christijan Albers al zeker is van een racestoel voor 2007.
“Mijn plannen met Spyker zijn in feite redelijk concreet, alles ziet er goed uit”, liet Klien optekenen. “Spyker is zeer ambitieus en laat met het contracteren van Mike Gascoyne en motoren van Ferrari zien dat ze graag competitief willen zijn in deze sport. Gascoyne gaat op 1 november beginnen en ik weet zeker dat zijn invloed duidelijk merkbaar zal zijn op de nieuwe auto”, aldus de dit jaar door Red Bull aan de kant gezette coureur.
Indien Klien en Spyker niet tot een overeenkomst komen voor 2007 heeft de Oostenrijker bovendien nog een aardig alternatief binnen de Formule 1 achter de hand. De pas 23-jarige coureur heeft ook een optie bij een Japans team om als vrijdag- en testcoureur aan de slag te gaan, vermoedelijk bij de renstal van Super Aguri. De keuzes van Klien zijn des te opvallender, daar hij eerder dit seizoen al aangaf geen heil te zien in een contract bij een achterhoedeteam.
Indien de 46-voudig grand-prixcoureur werkelijk overeenstemming met Spyker MF1 weet te bereiken, dan zal hij net als Albers geen zak met geld mee te hoeven brengen. “Ik ben niet gevraagd om een koffer met geld mee te nemen”, vertelt Klien. “Dat is ook de reden dat ik me geen zorgen maak om eventuele concurrentie van Alexandre Premat, Adrian Sutil of Ernesto Viso, die wel allemaal zelfs moeten betalen voor hun testdagen.”
Spyker liet eerder al doorschemeren dat het in eerste instantie niet in zee wil gaan met de zogenaamde pay-drivers, en dat het haar coureurs wil betalen voor hun diensten. Zo zal Christijan Albers komend seizoen ook voor het eerst door het team betaald worden voor het rijden in de Formule 1. Huidig Spyker-piloot Tiago Monteiro zou ook nog in de race zijn voor het tweede zitje, maar de Portugees moet vrezen voor de in de basis snellere Klien.
Indien de Oostenrijker er toch niet in weet te slagen om actief te blijven in de Formule 1 – de reden waarom hij eerder een Red Bull-stoel in de Champ Car-serie afsloeg – verwacht hij alsnog te kunnen verkassen naar Amerika. “Ik heb Red Bull niet nodig om in de Champ Car te rijden. Ik heb aanbiedingen gekregen van drie van de beste teams daar. Tegen Newman-Haas, Rusport en Forsythe hoef ik alleen maar ja te zeggen.”
www.formule1.nlquote:Mol: ‘Tweede rijder moet vooralsnog geld meebrengen’
Spyker zoekt hoofdsponsor
4-10 - Michiel Mol, de nieuwe eigenaar van Spyker MF1, is voor 2007 op zoek naar een kapitaalkrachtige hoofdsponsor. Dat zegt hij op de officiële website van de Formule 1, formula1.com.
Momenteel circuleren diverse namen van coureurs die kans zouden maken op de tweede cockpit van Spyker in 2007. Voormalig Red Bull-coureur Christian Klien en huidige tweede man Tiago Monteiro worden het meest genoemd. Christijan Albers werd afgelopen weekend al bevestigd als eerste rijder voor het nieuwe seizoen. ,,We hebben vooralsnog nog een betalende tweede coureur nodig’’, zegt Mol. ,,Behalve natuurlijk als we een echte hoofdsponsor krijgen.’’
Mol zegt op de website te hopen dat de noodzaak van een betalende tweede coureur slechts een tijdelijke is. ,,Uiteraard willen we in de toekomst onze rijdersbezetting selecteren op basis van puur racetalent. Maar nu moeten we nog andere aspecten laten meewegen.’’
Hij vervolgt: ,,Ons budget voor komend jaar is zeker gesteld, ik weet dus dat we ons team zonder financiële zorgen kunnen laten functioneren. Maar met een hoofdsponsor erbij gaat het nog beter. De basis staat in ieder geval.’’
welke dan?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:15 schreef sanger het volgende:
[..]
www.formule1.nl
Aardige contradictie met het bericht hierboven!
BRONquote:Engelsman tekent mogelijk in Japan
Davidson op drempel van contract met Super Aguri
4-10 - Anthony Davidson mag zich verheugen op een compleet raceseizoen in de Formule 1 in 2007. De Engelsman staat op het punt een contract te tekenen bij Super Aguri.
Dat meldt het doorgaans goed geïnformeerde Engelse tijdschrift Autosport op haar website. Al op 26 juni wist onze medewerker Adam Cooper op deze site te melden dat vrijdagtestcoureur Davidson goede kans zou maken op het tweede stoeltje bij het Japanse achterhoedeteam. Davidson staat al sinds 2001 onder contract bij het Formule 1-team van Honda, dat eerder als BAR-Honda door het leven ging. Als teamgenoot treft Davidson bij Super Aguri Takuma Sato, die van 2001 tot en met 2004 eveneens bij het voormalige BAR actief was.
,,Het zou een geweldig duo zijn’’, zegt een anonieme bron van Autosport op de website. ,,Taku en Davidson waren in 2001 ook al teamgenoten in de Formule 3. Het zou voor allebei geweldig nieuws zijn.’’
Super Aguri debuteerde dit jaar als team in de Formule 1 en maakt gebruik van Honda-motoren. De enorme kennis van Davidson van de Japanse krachtbronnen zou Super Aguri enorm van nut kunnen zijn in het nieuwe seizoen, zo verwachten insiders. Davidson reed tot dusver drie Grand Prix’ in zijn loopbaan. Twee in 2002 bij Minardi (Hongarije, België) als vervanger van Alex Yoong, en één vorig seizoen, in Maleisië als invaller voor de zieke Sato bij BAR-Honda. De Engelsman zag echter nooit de finishvlag.
foto: RACEPICTURES.COM
check!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:39 schreef Spooky4u het volgende:
Sanger, Volgens mij mag Ferrari ook rechtop staan bij Spyker
Tja, wie zal het zeggen. Rijdt Hamilton of niet?quote:Dennis: ‘we sluiten niets uit’
Hamilton misschien in actie in Brazilië
9-10 - GP2-kampioen Lewis Hamilton komt misschien in actie voor McLaren-Mercedes tijdens de Grand Prix van Brazilië. Teambaas Ron Dennis gaf toe aan FORMULE 1 RaceReport-redacteur Adam Cooper dat de Britse Hamilton een kans maakt op het tweede stoeltje in de laatste race van het seizoen.
Na zijn titels in de Formule 3 Euroseries en het GP2-kampioenschap, is McLaren protégé Lewis Hamilton ‘the next big thing’ in Groot-Brittannië. Daar wordt reikhalzend uitgekeken naar het Formule 1-racedebuut van de 21-jarige coureur. Aangezien de huidige vervanger van Juan Pablo Montoya, Pedro de la Rosa slechts tot en met de Japanse Grand Prix was bevestigd, bestaat de kans dat dat in Brazilië gaat gebeuren. Een kleine kans, zo zegt Ron Dennis. Hij wil eerst Hamilton’s test in het Spaanse Jerez afwachten, En dan nog is niets zeker.
Hamilton heeft zijn eerste test met McLaren-Mercedes al achter de rug. Na de Italiaanse Grand Prix kwam hij in actie op het circuit van Silverstone. Binnenkort vertrekt de Brit naar Jerez voor zijn tweede test. ,,Het is zeker niet bedoeling dat hij daar zijn potentie moet tonen om ons te overtuigen hem mee te nemen naar Brazilië”, aldus Ron Dennis.
,,We geven hem niet weinig benzine aan boord of iets dergelijks, hij gaat gewoon testen. Er zijn zoveel dingen die hij zou moeten weten om te kunnen racen. Hij moet leren om tijdens het rijden de auto af te stellen zonder snelheid te verliezen, hoe hij moet functioneren achter een safetycar, wat te doen bij een pitstop, dat soort dingen. Alles bij elkaar opgeteld zit er geen groot voordeel aan vast om hem tijdens de Braziliaanse Grand Prix in te zetten.”
Dat klinkt als een duidelijk besluit van Ron Dennis om Hamilton niet in te zetten, maar Dennis zou Dennis niet zijn als hij niet voldoende suggestie over zou laten. ,,We sluiten niets uit.” Volgens de McLaren-Mercdes teambaas weet ook Pedro de la Rosa niet waar hij aan toe is, maar dat de Spanjaard professioneel genoeg is om daarmee om te gaan.
Ook voor Lewis Hamilton is het even afwachten. De hype rondom de coureur heeft hem al met meerdere teams in verband gebracht. Zo wordt er bij Red Bull gefluisterd dat McLaren hem daar eerder naar voren heeft geschoven als de vervanger van Christian Klien, maar Red Bull Racing besloot om de Nederlander Robert Doornbos een kans te geven. Ook wordt er gesuggereerd dat Hamilton bij een ander team ondergebracht zou worden. De enige reële optie zou in dat geval Spyker zijn. Vooralsnog blijven het suggesties.
Het echte verhaal achter het vertrek van Montoya is me ook nooit duidelijk geworden.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:41 schreef sanger het volgende:
PdlR doet het mi niet beter dan Montoya deed. Montoya kon ophoepelen dus het zou mij niets verbazen als Hamilton rijdt.
Ik denk dat er in de paddock geen enkel team is waar Montoya op zijn plek zou zijn. Qua karakter past hij gewoon bij geen enkel team op dit moment.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:56 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Het echte verhaal achter het vertrek van Montoya is me ook nooit duidelijk geworden.
Wel heb ik altijd gedacht dat McLaren niet het juiste team voor hem is.
Er zijn geen echte "rekel" teams meer he...quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk dat er in de paddock geen enkel team is waar Montoya op zijn plek zou zijn. Qua karakter past hij gewoon bij geen enkel team op dit moment.
ja ok, maar daar had Montoya misschien nog wel gepast.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:23 schreef sanger het volgende:
RBR en STR kun je ook niet echt rekelteams noemen, het zijn meer glamourteams in mijn ogen.
Ik mijn ogen niet echt, net als dat Mark Webber er niet past.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:25 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
ja ok, maar daar had Montoya misschien nog wel gepast.
Williams absoluut wel een geschikt team, Frank en Patrick waren blij met hem, en hadden zelf ook al het idee dat Mclaren niet paste.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk dat er in de paddock geen enkel team is waar Montoya op zijn plek zou zijn. Qua karakter past hij gewoon bij geen enkel team op dit moment.
Qua uitstraling?quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:25 schreef WEST het volgende:
[..]
Williams absoluut wel een geschikt team, Frank en Patrick waren blij met hem, en hadden zelf ook al het idee dat Mclaren niet paste.
ja dit seizoen, maar moet je ook zien wie de rijders zijnquote:Op maandag 9 oktober 2006 15:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Qua uitstraling?
Ik vind Williams, helemaal dit seizoen een uitstraling hebben van een duf team.
Nee, maar dan wel een team waar de interne strijd tussen de coureurs toch wel wat punten gekost heeft.............quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:34 schreef WEST het volgende:
[..]
ja dit seizoen, maar moet je ook zien wie de rijders zijnRosberg vind ik niet in F1 passen en Webber hoort gewoon bij een team waar hij volgend jaar gaat rijden.
Toen Ralf en Juan Pablo bij Williams reden was het geen suf team
Ze wilden gewoon beide bewijzen dat ze de beste waren en kregen er de ruimte voor, dat moeten ze in elk team doen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee, maar dan wel een team waar de interne strijd tussen de coureurs toch wel wat punten gekost heeft.............
Maar elkaar van de baan tikken gaat me daarbij weer te ver, je moet namelijk ook het teambelang in gedachten houden.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:21 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ze wilden gewoon beide bewijzen dat ze de beste waren en kregen er de ruimte voor, dat moeten ze in elk team doen.
BMW doet dat ook.
"You're racing Heidveld, take him"![]()
Dat is het risico van de vrijheid. Elkaar van de baan tikken doe je niet expres lijkt me.quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar elkaar van de baan tikken gaat me daarbij weer te ver, je moet namelijk ook het teambelang in gedachten houden.
Dat ze elkaar racen is alleen maar goed, dan kun je namelijk pas echt kijken woe de snelste is van de 2.
Tuurlijk is het part of racing.......quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 07:58 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dat is het risico van de vrijheid. Elkaar van de baan tikken doe je niet expres lijkt me.
Het nadeel is dat beide coureurs in dezezelfde wagen rijden, en als de kwaliteiten dan ook nog eens dicht bij elkaar liggen, dan rij je meestal wel bij elkaar in de buurt.
West zal nu wel boos zijn, dat ik zeg dat JPM net zoveel kwailiteit heeft als RS![]()
klopt, maar wel iemand die altijd een leuke reactie teruggeeft.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 08:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Enne, over WEST, tja hij is hier niet de enige fanatieke supporter van 1 specifieke coureur.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 08:56 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
klopt, maar wel iemand die altijd een leuke reactie teruggeeft.
West jongen..... je bent ok hoor![]()
BRONquote:Gepubliceerd op: dinsdag 10 oktober 2006 om 11:41
Paffett in gesprek met Spyker
Met bijna alle coureursplekken voor 2007 al bezet stijgen de resterende stoeltjes langzaam maar zeker in waarde door de grotere vraag. Met name de plaats naast Christijan Albers bij Spyker MF1 kan op een stijgende populariteit rekenen. Veel geruchten en roddels doen de ronde, maar het lijstje kanshebbers lijkt met de dag langer te worden.
Sinds vandaag kan er weer een extra naam op dat lijstje gezet worden. Gary Paffett verklaart openlijk dat hij in gesprek is met de renstal voor de mogelijkheden van komend jaar. De oud-DTM-coureur heeft een aflopend contract bij McLaren en ziet zijn plek daar verdrongen door een talent als Lewis Hamilton en de komst van Fernando Alonso. Wegens het gebrek aan groeimogelijkheden binnen zijn eigen renstal wijkt hij nu uit naar andere teams.
Paffett wil uiteraard het liefst als racecoureur aan de slag. "Er zijn maar weinig opties daaromtrent, maar Spyker is er een van", weet de coureur tegen F1Total.com. Paffet stelt klip en klaar dat McLaren niet meer bovenaan zijn prioriteitenlijstje staat. "Wanneer mijn management ook niet met andere teams zou gaan praten zou ik meteen van ze af willen!"
"Mijn management is er om alle mogelijkgeden te onderzoeken. Ik weet echter niet of het team miljoenen aan sponsorgeld nodig heeft van ons. Ik ben echter niet in de positie om die mee te brengen, hoewel ik besef dat dat een beslissende factor kan worden", bedenkt Paffett zijn lot wanneer Spyker het plekje bij opbod gaat vergeven.
Het lijkt echter onvermijdelijk dat dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, aangezien de vraag naar het tweede stoeltje erg groot is. Michiel Mol verklaarde daarnaast nog dat de tweede coureur gewoon zal moeten betalen zolang er nog geen hoofdsponsor gevonden is voor de renstal. Of die grote sponsor gevonden kan worden is nog onduidelijk. Teambaas Colin Kolles bevestigt tegen F1Total.com dat Paffett inderdaad "een van de goede kandidaten is voor het stoeltje." Kolles bevestigt tevens dat sponsorgeld gewenst is maar niet de doorslaggevende factor zal worden.
Paffett zelf wil vooral zijn carrière de glans geven die het naar zijn mening verdient. Hopelijk kan ik races rijden, maar niet tegen elke prijs. Ik ga niet een jaar meerijden om later te kunnen vertellen dat ik een jaar coureur ben geweest. Als het echter niet anders kan ga ik nog een jaar testen. Ik wil echter een succesvolle Formule 1-carrière en zoek de beste plek om deze echt te laten beginnen."
Spyker kan beter iemand zoeken met wat F1 ervaring, zoals Klien of bijvoorbeeld Monteiro nog steeds.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:49 schreef sanger het volgende:
[..]
BRON
In mijn ogen de beste optie voor Spyker. Echter kan Paffett geen 28 Mio meenemen........
Ik heb zo mijn twijfels over PdlR. Ook of hij bv. wel het benodigde budget kan meenemen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:51 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Spyker kan beter iemand zoeken met wat F1 ervaring, zoals Klien of bijvoorbeeld Monteiro nog steeds.
Hoe staat het met de huidige testrijders? PdlR bijvoorbeeld, een geweldige ontwikkelaar.
2 is beter als 1.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb zo mijn twijfels over PdlR. Ook of hij bv. wel het benodigde budget kan meenemen.
We moeten verder niet vergeten dat ze een goede ontwikkelaar hebben in de vorm van Albers.
bronquote:Doornbos :: Niet naar Spyker als paydriver
Met de bekendmaking tijdens het Chinese Formule 1-evenement dat Christijan Albers in het volgende seizoen te bewonderen zal zijn bij het team van Spyker F1, betekent dat we in 2007 in ieder geval één Nederlander zullen zien. Maar hoe zit het met die andere Nederlander?
Robert Doornbos is voor nu nog testcoureur bij het team van Red Bull Racing. Een promotie naar een racezitje ging aan de neus van de Rotterdammer voorbij toen bekend werd gemaakt dat David Coulthard zou blijven en Mark Webber van Williams F1 over zou komen om de Schot te vergezellen. Anders dan tweede racecoureur Christian Klien, die al snel doorhad dat zijn toekomst ergens anders lag, besloot Doornbos gewoon zijn huidige contract uit te zitten.
Een woordvoerder van Doornbos heeft aan RaceFreaks laten weten dat er wel een aanbod op tafel ligt: “Wij hebben al geruime tijd geleden een aanbod van RBR gekregen om volgend jaar bij het team te blijven testen. Een aantrekkelijk aanbod, omdat Red Bull dan ook onder andere geen sponsorinbreng van ons verlangt. Maar omdat er ook interesse is vanuit andere Formule 1-teams willen we eerst deze drie races afwachten alvorens te beslissen.”
Red Bull is echter niet de enige geïnteresseerde partij. Ook het Nederlandse team heeft al geïnformeerd: “Spyker heeft ons benaderd, waarbij wordt verwacht dat wij sponsoring meebrengen. Net als Albers overigens. Spyker is een ambitieus team maar Robert is aan de andere hand ook een professional met twee jaar F1 ervaring. Betalen voor een stoeltje is dus niet aan de orde, zeker niet met het aanbod van RBR wat me inmiddels op zak hebben.”
Opvallend is dat Doornbos gewoon welkom is bij Spyker, ondanks de enorme ruzie die de Rotterdammer na het seizoen van 2005 had met Albers: “De aanwezigheid van Albers heeft daarop geen invloed, Robert beseft heel goed dat hij zich met zijn teamgenoot moet meten, ongeacht wie het is. Met beperkte race-ervaring houdt hij nu ook gelijke tred met David Coulthard, die vierde(!) staat in de all-time lijst van succesvolste F1 coureurs (wk-punten).”
Voor een bekendmaking uit het kamp van Doornbos over zijn toekomstplannen zal dus nog even gewacht moeten worden. Voor de Braziliaanse Grand Prix wordt er nog niets verwacht, maar daarna zal er uitvoerig gesproken worden met zowel Red Bull Racing als Spyker MF1.
Vraag me ook af hoe ze de vergelijking hebben gemaakt tussen RD en DCquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:57 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
bron
Ikop dit soort opmerkingen zoals vet gedrukt staat.
Meteen duidelijk imo wie er nu weer begint met moddergooien, dit zinntje heeft totaal geen toegevoegde waarde op het hele stuk.
Het is ook geen moddergooien, maar meer de fans van RD een hart onder de riem steken dat hun idool " beter" is dat Albers door een stoeltje waarvoor betald moet worden te weigeren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:37 schreef Rory78 het volgende:
Sorry, maar ik kan dit echt geen moddergooien vinden, hoor...
Maar als hij bij Red Bull geen geld mee hoeft te nemen heeft hij GEEN racestoeltje. Je weet niet wat er verwacht wordt als hij wel een racestoeltje wilt hebben.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:51 schreef SimtekF1 het volgende:
Mwah als hij geen geld mee hoeft te nemen naar Red Bull kan ik me voorstellen dat je dan een keuze maakt om dat ook niet te doen bij een team als bijvoorbeeld Spyker.
je hebt het interview met Albers niet gehoord tijdens de afgelopen race?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:57 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
bron
Ikop dit soort opmerkingen zoals vet gedrukt staat.
Meteen duidelijk imo wie er nu weer begint met moddergooien, dit zinntje heeft totaal geen toegevoegde waarde op het hele stuk.
Ik kan me niet herrinneren dat Albers iets negatiefs heeft gezegt specifiek over RD.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:34 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
je hebt het interview met Albers niet gehoord tijdens de afgelopen race?
Face it, je kunt geen schuldige aanwijzen. Ze zijn beide als een stelletje kleuters bezig met moddergooien naar elkaar.
nee, niet letterlijk, maar de hint was toch wel erg duidelijkquote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:39 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik kan me niet herrinneren dat Albers iets negatiefs heeft gezegt specifiek over RD.
Mij gaat het overigens niet meteen om de coureurs zelf hoor, maar het bijbehorende kamp dat ze meezeulen.
Zoals ik al zei, ik kan het me niet herrinneren. Dus iets zinnigs kan ik er niet over zeggen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:44 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
nee, niet letterlijk, maar de hint was toch wel erg duidelijk
in een interview zei albers iets als:quote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:47 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik kan het me niet herrinneren. Dus iets zinnigs kan ik er niet over zeggen.![]()
ha, bedankt voor het geheugensteuntje.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:57 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
in een interview zei albers iets als:
*(zet jankstemmetje op)
gelukkig zat ik telkens voor de Red Bulls. Ik zal geen namen noemen, want dan is het weer: albers zegt dit, albers zegt dat. maar ik was wel veel sneller dan de red bulls.
blablablabla
dus :p
storm in een glas water, dat wel.
Maar het is dus zeker niet zo dat het maar van een kant zou komen.
Leuke woordspeling...........quote:Op woensdag 11 oktober 2006 07:55 schreef Spooky4u het volgende:
en volgend jaar zijn de vrijdagtesters ook weer van de baan
Dit heb ik inderdaad ook gehoord. Duidelijk een verwijzing naar RD. Maar ook wel weer waarheid. Hij zegt alleen dat hij voor de RBR's zat. Het is toch triest dat hij niet gewoon kan zeggen: gelukkig zat ik voor RD en DC wat me heel blij maakte of iets van die strekking. Je had het RD kamp moeten horen als hij dat gezegd had! Terwijl hij dan in mijn ogen alleen zegt wat er werkelijk aan de hand is.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 08:57 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
in een interview zei albers iets als:
*(zet jankstemmetje op)
gelukkig zat ik telkens voor de Red Bulls. Ik zal geen namen noemen, want dan is het weer: albers zegt dit, albers zegt dat. maar ik was wel veel sneller dan de red bulls.
blablablabla
dus :p
storm in een glas water, dat wel.
Maar het is dus zeker niet zo dat het maar van een kant zou komen.
Zoals inmiddels wel duidelijk is ben ik echt pro Albers.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Overigens weiger ik een standpunt in te nemen voor 1 van beide coureurs in dit soort situaties. Waar 2 vechten hebben 2 schuld. Als coureur gaat mijn voorkeur echter naar Albers, deze heeft simpelweg meer laten zien dan RD met zijn 2 "invalseizoenen"
En dat kenmerkt de liefhebber van de sport ipv de liefhebber van een bepaalde coureur/clubquote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:20 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Zoals inmiddels wel duidelijk is ben ik echt pro Albers.
Maar ik ben niet tegen Doornbos.
Neem Voetbal (mag dat hier), mijn cluppie is Ajax, maar wanneer Feyenoord Europees aan de slag moet, dan ben ik toch ook gewoon voor Feyenoord hoor.
Albers had gewoon kunnen zeggen, gelukkig was ik sneller dan robert doornbos en david coulthard. No problemo. maar juist doordat hij er nu omheen draait valt het extra op.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 09:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Dit heb ik inderdaad ook gehoord. Duidelijk een verwijzing naar RD. Maar ook wel weer waarheid. Hij zegt alleen dat hij voor de RBR's zat. Het is toch triest dat hij niet gewoon kan zeggen: gelukkig zat ik voor RD en DC wat me heel blij maakte of iets van die strekking. Je had het RD kamp moeten horen als hij dat gezegd had! Terwijl hij dan in mijn ogen alleen zegt wat er werkelijk aan de hand is.
Overigens weiger ik een standpunt in te nemen voor 1 van beide coureurs in dit soort situaties. Waar 2 vechten hebben 2 schuld. Als coureur gaat mijn voorkeur echter naar Albers, deze heeft simpelweg meer laten zien dan RD met zijn 2 "invalseizoenen"
Hij kan soms een beetje arrogant overkomen inderdaad.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:06 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
Albers had gewoon kunnen zeggen, gelukkig was ik sneller dan robert doornbos en david coulthard. No problemo. maar juist doordat hij er nu omheen draait valt het extra op.
Maar inderdaad, ik ga ook niet echte en kant kiezen.
Ik vind Albers in interviews altijd wel een beetje overkomen als een arrogant verwend kindje, maar hij is in mijn ogen absoluut de betere coureur van de 2.
.
Dat idee had ik er ook eigenlijk van, maar met de reputatie die CA gewoon heeft wordt dit snel anders opgepakt.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Hij kan soms een beetje arrogant overkomen inderdaad.
Ik vind het eigenlijk tekenend dat hij er omheen draait. Volgens mij doet hij dat juist om dit soort discussies te voorkomen, maar is dat een beetje ongelukkig niet gelukt.
voor mij dan ook doornbos.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:25 schreef sanger het volgende:
Er vanuit gaande dat de NL coureur geen Spyker coureur is?
Afhankelijk van welke buitenlandse coureur en welke NL coureur.
Gary Paffet in de Spyker op P3, Doornbos in de RBR op P4. Dan is het Doornbos
Ook wel goede argumentatiequote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:47 schreef Spooky4u het volgende:
Ha, dan ben ik dus anders.
Ik ga absoluut voor de Spyker. Meer om het feit dat de nederlandse coureur niet de eerste nederlander is, maar een nederlands team nog nooit een podium heeft gehaald.
bronquote:Wheldon wil ook naar Spyker
Dan Wheldon is de laatste naam die aan het lijstje van kanshebber voor het tweede Spyker stoeltje mag worden toegevoegd. Wheldon won vorig jaar de Indy 500 en het Amerikaanse IRL kampioenschap.
Wheldon heeft net zoals Tiago Monteiro, Christian Klien, en Gary Paffett al met Spyker gesproken. Welke coureur het stoeltje naast Christijan Albers zal krijgen zal veelal afhangen aan de hoeveelheid sponsorgeld dat zal worden meegenomen.
Teameigenaar Michiel Mol wil nog niet veel kwijt over de tweede coureur.
"Ik hoop dat het niet te lang zal duren, maar op dit moment zijn we druk met het vinden van een hoofdsponsor."
Dat is ook wat ik uit de woorden van MM haal. Hoofdsponsor heeft Prio 1. komt daarmee het budget rond, dan zijn er andere voorwaarden waaraan de 2e coureur moet voldoen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:12 schreef sanger het volgende:
Ik heb het vermoeden dat ze eerst een hoofdsponsor willen vinden zodat ze met een minder betalende, maar betere coureur genoegen kunnen nemen
Met de betalende coureur kunnen ze de begroting sluitend maken, normaal gesproken leg je die dan zsm vast.
Er is wel gezegd dat die hoe dan ook $ mee moet nemen, extra budget dus. Maar dan zijn ze niet meer gebonden aan een minimumbedrag.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 10:44 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik uit de woorden van MM haal. Hoofdsponsor heeft Prio 1. komt daarmee het budget rond, dan zijn er andere voorwaarden waaraan de 2e coureur moet voldoen.
bronquote:,,Al die geruchten horen er nu eenmaal bij’’
Monteiro rekent op Spyker-cockpit
16-10 - Gary Paffet, Christian Klien en Dan Wheldon, zomaar wat coureurs die worden gelinkt aan Spyker. Maar het is Tiago Monteiro die, volgens eigen zeggen weliswaar, op pole-position staat voor de tweede stoel.
Een contract is er nog niet ondertekend, maar de Portugees zegt er alle vertrouwen in te hebben dat hij ook in 2007 uitkomt voor de Spyker-renstal. Gebeurt dat, dan gaat hij zijn derde seizoen in bij hetzelfde team. Opvallend is echter dat de naam van de renstal in die periode wel drie keer is veranderd (Jordan - Midland/MF1 Racing – Spyker).
De Portugese coureur zou over voldoende sponsorgeld beschikken en wacht nu op de bevestiging dat het team met hem verder wil. ,,In mijn hoofd blijf ik hier, we zullen het binnenkort wel horen. De onderhandelingen verlopen nu toch wat anders. Het team weet na twee seizoenen immers wel wat ik waard ben”, vertelt Monteiro op de website van het team.
,,Via mijn management heb ik Spyker in contact gebracht met verschillende sponsoren en nu is het aan het team om de laatste details uit te werken. Het is de bedoeling dat ik per volgend seizoen betaald word voor mijn diensten, in plaats van dat ik geld mee moet brengen. Net als Christijan.”
Net als in de vorige winter heeft de 30-jarige coureur er een rotsvast vertrouwen in dat zijn contract wordt verlengd. Een andere overeenkomst met een goed jaar geleden is dat er verschillende andere kandidaten azen op een zitje bij het team. ,,Dat hoort er nu eenmaal bij, maar Spyker heeft gezegd dat het team alle vertrouwen in mij heeft. Het is puur een kwestie van details afronden denk ik.”
Nu Spyker het team over heeft genomen lijkt de toekomst er een stuk rooskleuriger uit te zien dan in 2005 en een groot deel van 2006. Monteiro erkent dat. ,,Ik ben heel blij met Spyker, zij zijn een echte constructeur, ook al zijn ze niet zo groot. Dit is voor de sponsor de perfecte sport om aan mee te doen.”
,,Ze willen hun merk bekender maken en meer auto’s verkopen. Dat is meteen de reden waarom iedereen zo gemotiveerd is en dat is precies wat we nodig hebben. Lotus en Ferrari hebben in het verleden laten zien wat er allemaal mogelijk is, nu is het aan ons om ons op te werken naar de top.”
Bronquote:Britse coureur wil het liefst racen in 2007
Paffett mag best weg bij McLaren
17-10 - Als Gary Paffett er in slaagt om bij een ander Formule 1-team onderdak te vinden, dan is McLaren bereid hem te laten vertrekken. ,,Het team geeft me de vrijheid om naar een racestoel te zoeken.”
Paffett probeert ergens een racestoeltje in de wacht te slepen, maar hij is ook met meerdere teams in gesprek over een testrol. Dit gegeven heeft tot verschillende geruchten geleid dat McLaren en de Britse coureur uit elkaar zijn, maar dat is volgens hem niet waar.
,,Ik werk nog steeds samen met het team en we hadden het afgelopen seizoen een prima relatie. Als het huwelijk moet eindigen is dat sneu, maar ik ben blij dat ik de vrijheid heb om een racestoel te scoren”, vertelt hij tegen Autosport.
De kans dat hem dat bij McLaren gaat lukken is niet groot. ,,De tweede coureur voor 2007 is nog niet bevestigd en het ziet er ook niet naar uit dat ik de teamgenoot van Fernando Alonso word. Eigenlijk wordt het steeds onwaarschijnlijker dat de keuze op mij valt”, maakt hij zich niet veel illusies.
De DTM-kampioen van 2005 wordt onder meer in verband gebracht met Spyker MF1, waar ook nog niet bekend is wie de tweede coureur wordt. Tiago Monteiro is er heilig van overtuigd dat hij het wordt, maar ook Christian Klien flirt hevig met de renstal. Het is echter de vraag of de liefde van twee kanten komt. ,,In mijn geval vooral als ik veel geld meeneem”, meent Paffett.
Als alternatief wordt een testrol bij Honda, BMW of één van de Red Bull-teams genoemd. ,,Het liefst wil ik iets meerdere seizoenen doen, ik kijk nadrukkelijk naar de langere termijn. Mijn managers Mark Blundell en Martin Brundle doen hun best.” Volgens Brundle zijn er zeker mogelijkheden. ,,Mensen zouden verbaasd zijn als ze horen met wie we praten.”
Ik zou ook kiezen voor een ander.......Paffet bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:45 schreef twi het volgende:
Tiago Monteiro betalen voor z'n diensten. Zouden ze bij Spyker echt zo dom zijn?
Niet Montiero...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:44 schreef sanger het volgende:
[..]
bron
Hij is wel erg zeker van zijn zaak.......
Bronquote:Montagny volgend jaar derde rijder bij Toyota
18 oktober 2006
Het Formule 1-team van Toyota heeft woensdagochtend bekendgemaakt dat Franck Montagny volgend seizoen de derde coureur van de renstal zal zijn. De 28-jarige Fransman testte in september al met een TF106B-wagen in Silverstone.
Montagny in de Toyota
Teambaas Tsutomu Tomita zei over de aanstelling van Montagny: "Franck kent de circuits en heeft ervaring met het ontwikkelen van F1-auto's. Zijn test op Silverstone was een goede gelegenheid voor hem om kennis te maken met het team. De onderhandelingen waren toen al bijna afgerond. Hij heeft goed met het team gewerkt en zijn prestaties bevestigden dat we de juiste keuze hadden gemaakt."
Ralf Schumacher en Jarno Trulli vormen in 2007 opnieuw het raceduo
Ik denk dat spyker meer aan iemand heeft die al jarenlang raceervaring heeft en een team kan verbeteren met zijn inzicht en feedback naar het team toe, iets dat ik Albers/Montagny niet zo 1,2,3 zie doen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:04 schreef Rory78 het volgende:
Goeie keuze.
Was misschien wel een goede optie voor Spyker geweest!
Ahum....Albers stond bij zowel Minardi als nu bij Midland juist bekend om zijn goede feedback en technisch inzichtquote:Op woensdag 18 oktober 2006 15:43 schreef MIster911 het volgende:
[..]
Ik denk dat spyker meer aan iemand heeft die al jarenlang raceervaring heeft en een team kan verbeteren met zijn inzicht en feedback naar het team toe, iets dat ik Albers/Montagny niet zo 1,2,3 zie doen.
Bronquote:BMW Sauber F1 Team bestätigt Heidfeld/Kubica
19. Oktober 2006 - 15:19 Uhr
Nick Heidfeld und Robert Kubica wurden vom BMW Sauber F1 Team als Stammfahrer für 2007 bestätigt - Sebastian Vettel wird offizieller Testfahrer
Das BMW Sauber F1 Team geht unverändert in die Formel-1-Saison 2007
Zoom İ xpb.cc
(F1Total.com) - Das BMW Sauber F1 Team geht 2007 mit dem Deutschen Nick Heidfeld (29) und dem Polen Robert Kubica (21) in die Rennen der Formel-1-Weltmeisterschaft. Zum regulären Test- und Ersatzfahrer wird der erst 19-jährige Sebastian Vettel befördert.
BMW Motorsport Direktor Mario Theissen: "Wir sind sehr zufrieden mit unseren Fahrern und diesbezüglich für die Zukunft gut aufgestellt. Nick war für 2007 bereits gesetzt. Er ist der erfahrene Mann im Team, sowohl was die Formel 1 als auch die Zugehörigkeit zum Team angeht. Er ist für Sauber gefahren und bestreitet 2007 seine dritte Saison für BMW. Robert war bis zu seiner Nominierung als Testfahrer vor weniger als einem Jahr ein unbeschriebenes Blatt. Er hat sich von Beginn an bei Testfahrten und in den Freitagstrainings eindrucksvoll in Szene gesetzt. Der Lohn war der Umstieg ins Renncockpit in Budapest, den er schon im dritten Grand Prix mit einer Podiumsplatzierung rechtfertigte. Nach diesen Leistungen haben wir ihn für 2007 als Einsatzfahrer bestätigt."
"Nach dem Aufrücken von Robert hat in Sebastian ein mit 19 Jahren nochmals jüngerer Fahrer an die Tür geklopft. Er hatte im Nachwuchsbereich enorme Erfolge gesammelt, in einem Formel-1-Auto aber nur wenige Testkilometer. Trotzdem konnte er in den Freitagstrainings auf Anhieb an die Leistungen von Robert anknüpfen. Das bezieht sich auf die Rundenzeiten und die Abstimmungsarbeit. Dieser Einstieg war für uns Grund genug, ihn als Testfahrer zu bestätigen."
"Es ist ein gutes Gefühl, wenn man genau weiß, wie es weitergeht."
Robert Kubica
"Für 2007 als Einsatzfahrer bestätigt zu sein", sagte Robert Kubica, "zeigt, dass ich in den vergangenen fünf Rennen die in mich gesetzten Erwartungen erfüllt habe. Obwohl das Saisonfinale noch aussteht, habe ich das Gefühl, meine nächste Saison schon beginnen zu können. Es ist ein gutes Gefühl, wenn man genau weiß, wie es weitergeht. Ich denke, jeder Fahrer, der schon die nächste Saison angehen kann, ehe die aktuelle vorbei ist, kann sich wirklich sehr gut vorbereiten. Dank der Erfahrung, die ich in diesem Jahr an den Freitagen gesammelt habe, ehe ich in Ungarn ins Renncockpit kam, kenne ich nun alle Strecken, die 2006 befahren wurden und verfüge über gute Informationen für die Grand-Prix-Wochenenden. Das BMW Sauber F1 Team hat mir eine großartige Chance gegeben, und dafür möchte ich Mario Theissen und dem Team danken."
"Ich bin überglücklich!", gestand Sebastian Vettel. "Das ist ein großartiger Schritt in die richtige Richtung. Ich habe immer davon geträumt, regelmäßig in einem solch schnellen Auto zu sitzen. Die Aufgabe, die auf mich wartet, ist klar: Ich werde alles tun, um dem Team als Testfahrer zu helfen und die Entwicklung voranzutreiben. Ich möchte mich bei dem ganzen Team für das in mich gesetzte Vertrauen bedanken. Das gilt natürlich auch schon dafür, dass man mir in der laufenden Saison bereits die Möglichkeit gegeben hat, regelmäßig als Freitagsfahrer zum Einsatz zu kommen. Das hat sich ausgezahlt."
En ik heb hem hier gepostquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:18 schreef dennistd het volgende:
Het stuk van Theissen heb ik net vertaald: BMW verder met Heidfeld en Kubica
Bronquote:’Ferrari-motoren voor Toro Rosso’
Er is nog steeds niet bevestigd met welke motoren de Red Bull-teams volgend jaar rijden, maar er lijkt schot in de zaak te zitten. Ferrari zou bezig zijn een meerjarig contract met Toro Rosso af te sluiten.
De FIA heeft eerder deze week bevestigd dat Ferrari in 2008 klantenmotoren aan twee teams mag leveren. Dat heeft de deur geopend om met Toro Rosso over een meerjarige deal te onderhandelen. Volgens Autosport staan beide partijen, na maanden van uiteenlopende geruchten, op het punt om het contract te ondertekenen.
Vrijwel hetzelfde geldt voor Spyker, dat nu alleen een contract met Ferrari voor 2007 heeft. Naar verluidt staat er echter een optie in het contract om dit met drie seizoenen uit te breiden. Als het daadwerkelijk zover komt staan er de komende jaren drie teams met Ferrari-motoren op de grid.
Tevens zou de deal met Toro Rosso inhouden dat Red Bull Racing met Renault-krachtbronnen gaat rijden. Renault heeft al bevestigd dat er een contract is met Red Bull, alleen is er nog niet wereldkundig gemaakt om welke renstal het gaat.
Gedaan, samen met enkele andere aanpassingen.quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:50 schreef Spooky4u het volgende:
weer ff de motor van Spyker editten sanger. die is zeker
Waar?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:19 schreef Rory78 het volgende:
Nog steeds die 'paydriver' propaganda...
Dat is dus waar iedereen misgaat:quote:Op donderdag 26 oktober 2006 11:55 schreef Rory78 het volgende:
Albers is bevestigd voor volgend seizoen waarbij hij de status van paydriver ontgroeit.
Kom op zeg, hij betaalt toch ook gewoon via zijn sponsors het team en krijgt daarvoor in ruil een salaris, wat dus in feite gewoon een gedeelte is van zijn eigen sponsorinbreng. Hij is gewoon, net als ieder ander in de F1 een paydriver. Iedere F1-coureur neemt geld mee naar zijn team; ook Chris. Ik snap niet goed waarom hij het nodig acht dit steeds over zichzelf naar buiten te moeten brengen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |