quote:Team principal Colin Kolles said: "We have a lot of options. We have the current driver (Tiago Monteiro); we have the current third drivers. We have a lot of good options like (Adrian) Sutil, (Alex) Premat and so on.
"We are definitely looking to have a strong team and get the strongest possible driver line-up. It is not defined at the moment. Definitely the best package will be the case. Continuity is also important for a team."
Mol added that if the team's budget allowed, then he would like to continue with Tiago Monteiro as well.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:58 schreef Sally het volgende:
Zojuist in het sporjournaal (Ned. 2):
Christijan Albers heeft getekend bij Spyker F1!
*even zoeken naar een bron op internet*
EDIT: Laat maar het staat al sinds 08:48 op Fok!Sport......![]()
En ook al in het Spyker in de F1! -topic ( Spyker in de F1! )
Op Formule1wereld.nl: "Spyker MF1 blij met contractverlenging Albers"
http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuwsitem.php?subaction=showfull&id=1159527648&archive=&ucat=3
Toch leuk voor CA dat hij mag gaan samen werken met Gascoyne.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:28 schreef -Hans- het volgende:
Tel daar het volgende artikel ( Albers opgetogen over komst Gascoyne ) bij op en je zou kunnen concluderen dat Albers 'gewoon' voor Spyker gaat rijden. Maar door zijn vage uitspraken heeft hij de geruchten machine goed in gang gezet, dat doet hij goed..
"Ik heb nog niet eerder met hem samengewerkt,"
2007 zal dan de eerste keer zijn? We zullen het binnen een paar weken echt weten!
Je vergeet bij beiden de optie Cosworthquote:Op vrijdag 29 september 2006 13:00 schreef roelofjan het volgende:
Scuderia Toro Rosso - Ferrari / Renault / Cosworth
R1 Speed
R2 Liuzzi / Doornbos
T Ammermüller / Doornbos
Spyker - Ferrari / Cosworth
R1 Albers
R2 Monteiro / Klien / Sutil / Premat
T
bronquote:Klien volgend seizoen teamgenoot van Albers?
03 oktober 2006
Voormalig Red Bull-coureur Christian Klien is bijna rond met het Nederlandse Spyker-team. Dat heeft de 23-jarige Oostenrijker aan F1Racing.nl laten weten. "Mijn plannen met Spyker zijn heel concreet. Alles ziet er goed uit", zei Klien, die eerder dit seizoen door Red Bull aan de kant is gezet. Bij de formatie van Spyker zou hij volgend jaar de teamgenoot van Christijan Albers kunnen worden.
"Spyker is een heel ambitieus team", liet Klien, die in september nog een bezoek heeft gebracht aan de Spyker MF1-fabriek in Silverstone, weten. "Dat blijkt wel uit het aantrekken van ontwerper Mike Gascoyne en de motorendeal die is gesloten met Ferrari. Gascoyne zal op 1 november bij het team in dienst treden, dus hij zal absoluut zo zijn invloed hebben op de auto voor volgend jaar."
Klien ontkent dat hij een grote som geld zou moeten meebrengen voor een racezitje bij Spyker. "Mij is niet gevraagd om een koffer vol geld mee te nemen. Ik maak mij daarom ook geen zorgen over coureurs als Alexandre Premat, Adrian Sutil en Ernesto Viso. Zij moesten zelfs betalen voor hun testsessies", aldus Klien.
Mocht Klien onverhoopt niet tot een overeenkomst komen met Spyker, dan heeft Klien nog een back-up plan. "Dan zal ik naar een Japans team gaan om daar testrijder te worden." Mocht ook dat niet lukken, dan kan Klien nog altijd terecht in de Amerikaanse Champ Car-serie, alhoewel hij eerder een Champ Car-aanbod van Red Bull nog afsloeg. Klien: "Ik heb Red Bull niet nodig om in de Champ Cars te komen. Ik heb al aanbiedingen gekregen van de drie beste teams in die klasse, Newman-Haas, Rusport en Forsythe. Ik hoef in dat geval alleen maar 'ja' te zeggen."
Ben benieuwd, Mol heeft al gezegd ook wel graag met Monteiro door te willen...quote:
Cosworth verwacht zelf ook al niet in de F1 actief te zijn volgend jaar..quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Je vergeet bij beiden de optie Cosworth
Dat klopt, maar je weet maar nooit.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:13 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Cosworth verwacht zelf ook al niet in de F1 actief te zijn volgend jaar..
Je hebt mail!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je weet maar nooit.
Brengt me overigens op het volgende:
Als een motorenbouwer als Cosworth volgend seizoen niet in de F1 zit, maar wel een motor (door)ontwikkeld. Dan hebben ze bijvoorbeeld 4 jaar langer de tijd om de moter te finetunen. Oftewel, perfecte prestaties en optimale betrouwbaarheid. Als RBR vanaf 2007 vrij is in motorkeuze (deal met Ferrari is afgelopen) zouden ze dan Cosworth kunnen nemen?
moet je wel zo'n investering op kunnen brengen, die je nooit kan doorberekenen aan de klant..... dus ben bang van niet!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je weet maar nooit.
Brengt me overigens op het volgende:
Als een motorenbouwer als Cosworth volgend seizoen niet in de F1 zit, maar wel een motor (door)ontwikkeld. Dan hebben ze bijvoorbeeld 4 jaar langer de tijd om de moter te finetunen. Oftewel, perfecte prestaties en optimale betrouwbaarheid. Als RBR vanaf 2007 vrij is in motorkeuze (deal met Ferrari is afgelopen) zouden ze dan Cosworth kunnen nemen?
quote:
Praktisch niet nee, maar theoretisch.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
moet je wel zo'n investering op kunnen brengen, die je nooit kan doorberekenen aan de klant..... dus ben bang van niet!
Voor het eerst een ervaren teamgenoot voor Albers?quote:Gepubliceerd op: dinsdag 3 oktober 2006 om 11:32
'Christian Klien wordt teamgenoot Albers in 2007'
Volgens onze collega’s van F1Racing.net is Christian Klien naar eigen zeggen dicht bij een overeenkomst met het kersverse Spyker MF1 Racing-team voor komend seizoen. De Oostenrijker bevestigde dat hij deze week gesprekken voert met de renstal uit Silverstone en dat hij binnenkort een overeenkomst verwacht te tekenen. Eerder maakte Spyker al bekend dat Nederlander Christijan Albers al zeker is van een racestoel voor 2007.
“Mijn plannen met Spyker zijn in feite redelijk concreet, alles ziet er goed uit”, liet Klien optekenen. “Spyker is zeer ambitieus en laat met het contracteren van Mike Gascoyne en motoren van Ferrari zien dat ze graag competitief willen zijn in deze sport. Gascoyne gaat op 1 november beginnen en ik weet zeker dat zijn invloed duidelijk merkbaar zal zijn op de nieuwe auto”, aldus de dit jaar door Red Bull aan de kant gezette coureur.
Indien Klien en Spyker niet tot een overeenkomst komen voor 2007 heeft de Oostenrijker bovendien nog een aardig alternatief binnen de Formule 1 achter de hand. De pas 23-jarige coureur heeft ook een optie bij een Japans team om als vrijdag- en testcoureur aan de slag te gaan, vermoedelijk bij de renstal van Super Aguri. De keuzes van Klien zijn des te opvallender, daar hij eerder dit seizoen al aangaf geen heil te zien in een contract bij een achterhoedeteam.
Indien de 46-voudig grand-prixcoureur werkelijk overeenstemming met Spyker MF1 weet te bereiken, dan zal hij net als Albers geen zak met geld mee te hoeven brengen. “Ik ben niet gevraagd om een koffer met geld mee te nemen”, vertelt Klien. “Dat is ook de reden dat ik me geen zorgen maak om eventuele concurrentie van Alexandre Premat, Adrian Sutil of Ernesto Viso, die wel allemaal zelfs moeten betalen voor hun testdagen.”
Spyker liet eerder al doorschemeren dat het in eerste instantie niet in zee wil gaan met de zogenaamde pay-drivers, en dat het haar coureurs wil betalen voor hun diensten. Zo zal Christijan Albers komend seizoen ook voor het eerst door het team betaald worden voor het rijden in de Formule 1. Huidig Spyker-piloot Tiago Monteiro zou ook nog in de race zijn voor het tweede zitje, maar de Portugees moet vrezen voor de in de basis snellere Klien.
Indien de Oostenrijker er toch niet in weet te slagen om actief te blijven in de Formule 1 – de reden waarom hij eerder een Red Bull-stoel in de Champ Car-serie afsloeg – verwacht hij alsnog te kunnen verkassen naar Amerika. “Ik heb Red Bull niet nodig om in de Champ Car te rijden. Ik heb aanbiedingen gekregen van drie van de beste teams daar. Tegen Newman-Haas, Rusport en Forsythe hoef ik alleen maar ja te zeggen.”
www.formule1.nlquote:Mol: ‘Tweede rijder moet vooralsnog geld meebrengen’
Spyker zoekt hoofdsponsor
4-10 - Michiel Mol, de nieuwe eigenaar van Spyker MF1, is voor 2007 op zoek naar een kapitaalkrachtige hoofdsponsor. Dat zegt hij op de officiële website van de Formule 1, formula1.com.
Momenteel circuleren diverse namen van coureurs die kans zouden maken op de tweede cockpit van Spyker in 2007. Voormalig Red Bull-coureur Christian Klien en huidige tweede man Tiago Monteiro worden het meest genoemd. Christijan Albers werd afgelopen weekend al bevestigd als eerste rijder voor het nieuwe seizoen. ,,We hebben vooralsnog nog een betalende tweede coureur nodig’’, zegt Mol. ,,Behalve natuurlijk als we een echte hoofdsponsor krijgen.’’
Mol zegt op de website te hopen dat de noodzaak van een betalende tweede coureur slechts een tijdelijke is. ,,Uiteraard willen we in de toekomst onze rijdersbezetting selecteren op basis van puur racetalent. Maar nu moeten we nog andere aspecten laten meewegen.’’
Hij vervolgt: ,,Ons budget voor komend jaar is zeker gesteld, ik weet dus dat we ons team zonder financiële zorgen kunnen laten functioneren. Maar met een hoofdsponsor erbij gaat het nog beter. De basis staat in ieder geval.’’
welke dan?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:15 schreef sanger het volgende:
[..]
www.formule1.nl
Aardige contradictie met het bericht hierboven!
BRONquote:Engelsman tekent mogelijk in Japan
Davidson op drempel van contract met Super Aguri
4-10 - Anthony Davidson mag zich verheugen op een compleet raceseizoen in de Formule 1 in 2007. De Engelsman staat op het punt een contract te tekenen bij Super Aguri.
Dat meldt het doorgaans goed geïnformeerde Engelse tijdschrift Autosport op haar website. Al op 26 juni wist onze medewerker Adam Cooper op deze site te melden dat vrijdagtestcoureur Davidson goede kans zou maken op het tweede stoeltje bij het Japanse achterhoedeteam. Davidson staat al sinds 2001 onder contract bij het Formule 1-team van Honda, dat eerder als BAR-Honda door het leven ging. Als teamgenoot treft Davidson bij Super Aguri Takuma Sato, die van 2001 tot en met 2004 eveneens bij het voormalige BAR actief was.
,,Het zou een geweldig duo zijn’’, zegt een anonieme bron van Autosport op de website. ,,Taku en Davidson waren in 2001 ook al teamgenoten in de Formule 3. Het zou voor allebei geweldig nieuws zijn.’’
Super Aguri debuteerde dit jaar als team in de Formule 1 en maakt gebruik van Honda-motoren. De enorme kennis van Davidson van de Japanse krachtbronnen zou Super Aguri enorm van nut kunnen zijn in het nieuwe seizoen, zo verwachten insiders. Davidson reed tot dusver drie Grand Prix’ in zijn loopbaan. Twee in 2002 bij Minardi (Hongarije, België) als vervanger van Alex Yoong, en één vorig seizoen, in Maleisië als invaller voor de zieke Sato bij BAR-Honda. De Engelsman zag echter nooit de finishvlag.
foto: RACEPICTURES.COM
check!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:39 schreef Spooky4u het volgende:
Sanger, Volgens mij mag Ferrari ook rechtop staan bij Spyker
Tja, wie zal het zeggen. Rijdt Hamilton of niet?quote:Dennis: ‘we sluiten niets uit’
Hamilton misschien in actie in Brazilië
9-10 - GP2-kampioen Lewis Hamilton komt misschien in actie voor McLaren-Mercedes tijdens de Grand Prix van Brazilië. Teambaas Ron Dennis gaf toe aan FORMULE 1 RaceReport-redacteur Adam Cooper dat de Britse Hamilton een kans maakt op het tweede stoeltje in de laatste race van het seizoen.
Na zijn titels in de Formule 3 Euroseries en het GP2-kampioenschap, is McLaren protégé Lewis Hamilton ‘the next big thing’ in Groot-Brittannië. Daar wordt reikhalzend uitgekeken naar het Formule 1-racedebuut van de 21-jarige coureur. Aangezien de huidige vervanger van Juan Pablo Montoya, Pedro de la Rosa slechts tot en met de Japanse Grand Prix was bevestigd, bestaat de kans dat dat in Brazilië gaat gebeuren. Een kleine kans, zo zegt Ron Dennis. Hij wil eerst Hamilton’s test in het Spaanse Jerez afwachten, En dan nog is niets zeker.
Hamilton heeft zijn eerste test met McLaren-Mercedes al achter de rug. Na de Italiaanse Grand Prix kwam hij in actie op het circuit van Silverstone. Binnenkort vertrekt de Brit naar Jerez voor zijn tweede test. ,,Het is zeker niet bedoeling dat hij daar zijn potentie moet tonen om ons te overtuigen hem mee te nemen naar Brazilië”, aldus Ron Dennis.
,,We geven hem niet weinig benzine aan boord of iets dergelijks, hij gaat gewoon testen. Er zijn zoveel dingen die hij zou moeten weten om te kunnen racen. Hij moet leren om tijdens het rijden de auto af te stellen zonder snelheid te verliezen, hoe hij moet functioneren achter een safetycar, wat te doen bij een pitstop, dat soort dingen. Alles bij elkaar opgeteld zit er geen groot voordeel aan vast om hem tijdens de Braziliaanse Grand Prix in te zetten.”
Dat klinkt als een duidelijk besluit van Ron Dennis om Hamilton niet in te zetten, maar Dennis zou Dennis niet zijn als hij niet voldoende suggestie over zou laten. ,,We sluiten niets uit.” Volgens de McLaren-Mercdes teambaas weet ook Pedro de la Rosa niet waar hij aan toe is, maar dat de Spanjaard professioneel genoeg is om daarmee om te gaan.
Ook voor Lewis Hamilton is het even afwachten. De hype rondom de coureur heeft hem al met meerdere teams in verband gebracht. Zo wordt er bij Red Bull gefluisterd dat McLaren hem daar eerder naar voren heeft geschoven als de vervanger van Christian Klien, maar Red Bull Racing besloot om de Nederlander Robert Doornbos een kans te geven. Ook wordt er gesuggereerd dat Hamilton bij een ander team ondergebracht zou worden. De enige reële optie zou in dat geval Spyker zijn. Vooralsnog blijven het suggesties.
Het echte verhaal achter het vertrek van Montoya is me ook nooit duidelijk geworden.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:41 schreef sanger het volgende:
PdlR doet het mi niet beter dan Montoya deed. Montoya kon ophoepelen dus het zou mij niets verbazen als Hamilton rijdt.
Ik denk dat er in de paddock geen enkel team is waar Montoya op zijn plek zou zijn. Qua karakter past hij gewoon bij geen enkel team op dit moment.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:56 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Het echte verhaal achter het vertrek van Montoya is me ook nooit duidelijk geworden.
Wel heb ik altijd gedacht dat McLaren niet het juiste team voor hem is.
Er zijn geen echte "rekel" teams meer he...quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk dat er in de paddock geen enkel team is waar Montoya op zijn plek zou zijn. Qua karakter past hij gewoon bij geen enkel team op dit moment.
ja ok, maar daar had Montoya misschien nog wel gepast.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:23 schreef sanger het volgende:
RBR en STR kun je ook niet echt rekelteams noemen, het zijn meer glamourteams in mijn ogen.
Ik mijn ogen niet echt, net als dat Mark Webber er niet past.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:25 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
ja ok, maar daar had Montoya misschien nog wel gepast.
Williams absoluut wel een geschikt team, Frank en Patrick waren blij met hem, en hadden zelf ook al het idee dat Mclaren niet paste.quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:04 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk dat er in de paddock geen enkel team is waar Montoya op zijn plek zou zijn. Qua karakter past hij gewoon bij geen enkel team op dit moment.
Qua uitstraling?quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:25 schreef WEST het volgende:
[..]
Williams absoluut wel een geschikt team, Frank en Patrick waren blij met hem, en hadden zelf ook al het idee dat Mclaren niet paste.
ja dit seizoen, maar moet je ook zien wie de rijders zijnquote:Op maandag 9 oktober 2006 15:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Qua uitstraling?
Ik vind Williams, helemaal dit seizoen een uitstraling hebben van een duf team.
Nee, maar dan wel een team waar de interne strijd tussen de coureurs toch wel wat punten gekost heeft.............quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:34 schreef WEST het volgende:
[..]
ja dit seizoen, maar moet je ook zien wie de rijders zijnRosberg vind ik niet in F1 passen en Webber hoort gewoon bij een team waar hij volgend jaar gaat rijden.
Toen Ralf en Juan Pablo bij Williams reden was het geen suf team
Ze wilden gewoon beide bewijzen dat ze de beste waren en kregen er de ruimte voor, dat moeten ze in elk team doen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee, maar dan wel een team waar de interne strijd tussen de coureurs toch wel wat punten gekost heeft.............
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |