quote:'Schumacher stopt'
Uitgegeven: 6 september 2006 10:05
Laatst gewijzigd: 6 september 2006 13:51
BERLIJN - De Duitse boulevardkrant Bildzeitung weet het zeker: 'Schumi macht schluss', kopt de krant woensdag. Bedoeld wordt Michael Schumacher de zevenvoudig wereldkampioen formule 1, die heeft aangekondigd zondag na de GP van Monza zijn toekomstplannen bekend te maken.
De Ferrari-piloot noch de renstal wilde woensdag ingaan op het verhaal in Bild. "Een shock voor al zijn fans", noemt de krant het besluit van de 37-jarige Schumacher die vijftien jaar in de Formule 1 uitkwam en in Duitsland tot een icoon uitgroeide.
Het verhaal van Bild lijkt intussen bevestigd te worden vanuit onverwachte hoek. De aankondiging van Heiki Kovalainen als opvolger van Fernando Alonso bij Renault lijkt te betekenen dat Kimi Raīkkönen richting Ferrari trekt. Dat kan enkel wanneer Schumacher daar plaats maakt. Volgens insiders ziet de Duitser het immers niet zitten om teamgenoot te worden van de Fin.
Daarom zet ik er ook bij dat ik het alleen maar vermoed. Wat er precies gaat gebeuren weten we toch pas tegen het begin van het volgende seizoen.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:36 schreef ixio het volgende:
Tsja, of Kimi blijft gewoon bij Mclaren...
Je kan speculeren wat je wilt, er is nog niets bekend.
quote:Aanwijzing nummer vier is dat Williams-coureur Mark Webber zou hebben gezegd dat Schumacher twee biertjes zou hebben gedronken op de donderdag voor de Grand Prix van Duitsland. "Hij zag er ontspannen uit, alsof er een zware last van zijn schouders zou zijn gevallen.
Aldus F1 Racing
Ik dacht me te herinneren dat als Kimi naar Ferrari komt, hij juist zou stoppen.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:32 schreef TheYoung1 het volgende:
Zondag na de race zou Schummi zelf met een verklaring komen over zijn toekomst. Laten we die ff afwachten dan..
Ik persoonlijk vermoed dat hij met Kimmi als 2de rijder er nog 1 seizoen aan vastplakt.
Geen groot kampioen?quote:Op woensdag 6 september 2006 14:59 schreef DrMarten het volgende:
Eindelijk van die gast af. Goed coureur, helaas in mijn ogen geen groot kampioen.
In mijn ogen niet nee, als je bereid bent je concurenten van de baan te rijden om zodoende het kampioenschap binnen te halen ben je in mijn ogen geen groot kampioen. Hou het gewoon eerlijk. Ook dit jaar weer. De auto in Monaco zo parkeren dat niemand meer een snelle kwalificatietijd neer kon zetten. Erg jammer. Hij heeft dat niet nodig. Gelukkig dat er tegenwoordig ook bij Schumacher gewoon tegen opgetreden wordt.quote:
Incidenten imo.... hij heeft wel degelijk wereldkampioen vaardighedenquote:Op woensdag 6 september 2006 15:05 schreef DrMarten het volgende:
[..]
In mijn ogen niet nee, als je bereid bent je concurenten van de baan te rijden om zodoende het kampioenschap binnen te halen ben je in mijn ogen geen groot kampioen. Hou het gewoon eerlijk. Ook dit jaar weer. De auto in Monaco zo parkeren dat niemand meer een snelle kwalificatietijd neer kon zetten. Erg jammer. Hij heeft dat niet nodig. Gelukkig dat er tegenwoordig ook bij Schumacher gewoon tegen opgetreden wordt.
Hij heeft zeker wereldkampioenvaardigheden. Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Daarom zeg ik ook dat hij die trucs niet nodig heeft. Het feit dat hij zich meermalen heeft verlaagd tot het toepassen van dergelijke trucs maakt dat IK hem geen groot kampioen vind. Wat anderen ervan vinden moeten ze zelf weten.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Incidenten imo.... hij heeft wel degelijk wereldkampioen vaardigheden
Vandaar dat ik ook zeg dat het mijn mening is.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hij heeft zeker wereldkampioenvaardigheden. Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Daarom zeg ik ook dat hij die trucs niet nodig heeft. Het feit dat hij zich meermalen heeft verlaagd tot het toepassen van dergelijke trucs maakt dat IK hem geen groot kampioen vind. Wat anderen ervan vinden moeten ze zelf weten.
je kunt ook zeggen dat hij zo'n grote competitie-drang heeft, dat hij in het heetst van de strijd bereid is zķ ver te gaan. Dat zou je tekenend voor een waar kampioen kunnen noemen. In het verleden zijn er (in vele takken van sport) meerdere figuren geweest die er bedenkelijke strapatsen op na hielden, alleen maar om hun winst zeker te stellen...quote:Op woensdag 6 september 2006 15:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hij heeft zeker wereldkampioenvaardigheden. Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Daarom zeg ik ook dat hij die trucs niet nodig heeft. Het feit dat hij zich meermalen heeft verlaagd tot het toepassen van dergelijke trucs maakt dat IK hem geen groot kampioen vind. Wat anderen ervan vinden moeten ze zelf weten.
Precies. Hij is iig geen waardig kampioen.Hij heeft wel vaker van die kutkunstjes uitgehaalt en dat maakt hem als persoon een minder mens.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 september 2006 15:23 schreef Spooky4u het volgende:
Zullen we dit topic maar wijzigen in Silly Season Topic #2 dan?
* TommyGun wijst naar de record boekenquote:Op woensdag 6 september 2006 15:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Geen idee welke titel-ie eerst had, maar ik maak er graag een tvp van!quote:Op woensdag 6 september 2006 18:02 schreef pfaf het volgende:
Topictitel is gewijzigd. Als Gijsje het er niet mee eens is moet hij het maar even in feedback melden: [FB] Bodycheck de SportMod #5731295
Hmm, de vorige titel deed m'n hartje opspringen, btwquote:Op woensdag 6 september 2006 22:28 schreef Spooky4u het volgende:
als je op de link klikt, dan weet je het Sally
En Senna was wel een groot kampioen zeker, yeah rightquote:Op woensdag 6 september 2006 15:49 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Precies. Hij is iig geen waardig kampioen.Hij heeft wel vaker van die kutkunstjes uitgehaalt en dat maakt hem als persoon een minder mens.
Hij is een geweldige coureur, daar niet van. Maar de middelen die hij afentoe toepast om zijn plek te behouden zijn gewoon belachelijk.Herriner je de laatste regenrace nog es ff dan. Ik noem een Heidfeld en een Montoya die bijna de dupe werden van zijn idioot gedrag.Dat is NIET KAMPIOENSWAARDIG! PUNT!
Ik zie hem ook liever zn helm aan de wilgen hangen danvolgend seizoen me weer e ergeren aan zijn quasi superioriteit.Hij heeft zn beste tijd gehad.
Ga lekker Nascaren, daar wordt je welop handjes gedragen..
En ik kan niet wachten op het nieuwe A1 seizoen. Is veel spectculairder en prettiger om te kijken.
nou ja, to be fair: Senna kondigde tenminste dan nog wel aan dat hij zulks een streek zou gaan uithalen. Toen hij Prost erafbeukte en zelf meeging, had-ie dat tevoren al gezegd.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En Senna was wel een groot kampioen zeker, yeah right
Wat boeit dat nou? Niemand gelooft hem toch als ie dat van tevoren zegt. Dus het maakte niks uit.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:05 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
nou ja, to be fair: Senna kondigde tenminste dan nog wel aan dat hij zulks een streek zou gaan uithalen. Toen hij Prost erafbeukte en zelf meeging, had-ie dat tevoren al gezegd.
ik vind het nogal een verschil of je vantevoren aankondigt iets te gaan uithalen (en dat vervolgens ook waarmaakt) of dat je zulke strapatsen gewoon maar uithaalt.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat boeit dat nou? Niemand gelooft hem toch als ie dat van tevoren zegt. Dus het maakte niks uit.
Altijd dat opgehemel van Senna is soms wel vervelend. Wat mij betreft zijn Senna en Schumacher allebei grote kampioenen.
O sorry, is die al geweest?quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:24 schreef Spooky4u het volgende:weer deze discussie!
sorry, ik meng me dit keer niet hoor.
Mercedes (als in betrouwbaarheid).quote:Op vrijdag 8 september 2006 10:49 schreef SimtekF1 het volgende:
wie moet Alonso dan tegen houden.
dit is nou net mijn hele punt... dat kan je niet vergelijken!quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:01 schreef Rory78 het volgende:
Alonso is gewoon bezig de carričre van Schumi te kopiëren; hoe goed was Ferrari immers toen Michael er startte?
Kimi komt er vast wel ja.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:11 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
dit is nou net mijn hele punt... dat kan je niet vergelijken!
vķķr het Schumi-tijdperk was er niemand die zoveel won, bij welk team dan ook, voor zoveel seizoenen achter elkaar (want natuurlijk had je Mansell en Senna en Prost die het één of een paar seizoenen flikten, maar niet >10 jaar lang kampioen worden of bijna-kampioen worden!!).
Dus gemiddeld lagen de verhoudingen tussen teams en tussen (top)coureurs dichter bij elkaar.
Schumi heeft gedurende zijn F1-tijd de natuurlijke verhoudingen behoorlijk verstoord, mijn inziens.
Alonso gaat het niet lukken om zo vaak kampioen te worden, daar geloof ik nix van.
Kimi komt nog aan de beurt!
laat ze aub die Hamilton een kans geven!!!quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:27 schreef Rory78 het volgende:
Als Schumi stopt en Kimi gaat naar Ferrari; wie gaat er dan op het stoeltje naast Alonso bij McLaren zitten? DeLaRosa, Paffett of Hamilton?
Ik denk dat Hamilton dan het tweede zitje bij McLaren krijgt.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:27 schreef Rory78 het volgende:
Als Schumi stopt en Kimi gaat naar Ferrari; wie gaat er dan op het stoeltje naast Alonso bij McLaren zitten? DeLaRosa, Paffett of Hamilton?
Bronquote:Briatore: ’Renault liep Kimi mis'
Slechte timing van Renault is er misschien wel de reden van dat Kimi Raikkonen zondag waarschijnlijk wordt bevestigd als Ferrari-coureur. Flavio Briatore heeft in Monza toegegeven dat hij bij de Fin een balletje heeft opgegooid over een dienstverband bij Renault.
,,We hebben een serieuze poging ondernomen om Kimi te contracteren. We zaten er niet ver vanaf. Ik durf zelfs wel te zeggen dat we er zo dichtbij waren dat het nu voelt alsof we hem hebben verloren”, vertelt de Renault-teambaas.
Volgens Briatore, die eerder deze week zijn contract bij de Frans-Engelse renstal verlengde, heeft de 26-jarige Fin voor Ferrari gekozen. ,,Wij hadden niet verwacht dat Fernando (Alonso, red.) zou vertrekken en we kwamen pas wat laat in actie. Toen had Kimi al besloten om een voorcontract bij Ferrari te tekenen.”
,,Mijn droom line-up voor 2007 zou bestaan uit Fernando en Kimi”, vervolgt de Italiaan, die nu geen van beiden heeft. Hij moet het in 2007 doen met Giancarlo Fisichella en Heikki Kovalainen. ,,Wat niet mogelijk is, is niet mogelijk.”
En dat had volgens Briatore voor een groot deel te maken met de onduidelijkheid rond de toekomst van het team, want die was begin dit seizoen nog in nevelen gehuld. ,,Anders hadden we Fernando waarschijnlijk kunnen behouden, dat op z’n minst. Onze timing was gewoon niet goed.”
Briatore blijft zelf wel? Daar al duidelijkheid over?quote:Op vrijdag 8 september 2006 18:46 schreef ElmarO het volgende:
Briatore doet ook maar een duit in het zakje over waar Kimi heen gaat.
[..]
Bron
Nog tenminste twee seizoenen:quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:11 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Briatore blijft zelf wel? Daar al duidelijkheid over?
"First, the fact that Renault's new president Carlos Ghosn is fully behind the F1 project.quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:16 schreef sooty het volgende:
[..]
Nog tenminste twee seizoenen:
The 56-year-old, who led Renault to the Formula One constructors' title last season, has committed himself to the team for a further two years.
Bron
Leuk, een bruine Renault.quote:Kovalainen but no sponsorship
Heikki Kovalainen, Italian GP 2005Š The Cahier Archive
Renault's announcement that Heikki Kovalainen will join Giancarlo Fisichella next year with the addition of two new test drivers and the news that Flavio Briatore will stay or for two more years has obscured one important fact: the team does not have a title sponsor for next season. Mild Seven announced back in February that it is not staying in 2007 and there have been rumours from Spain that Telefonica is no longer interested given Fernando Alonso's defection to McLaren. Telefonica cannot follow Fernando to McLaren because the team has backing from rival Vodafone.
There are two possible explanations for this. The first is that the team does not yet have a deal with anyone. This would be very bad news as big companies are generally finished with their deal-making by this time of year and so deals done later than the start of September are usually cheaper. The second is that the team has a deal with a new sponsor but does not want to announce it until the season ends. The reason for this is that there could be a clash with one of the existing sponsors.
Our spies tell us that the team is in deep discussion with UPS and that if the deal goes ahead the Renault next year could be brown and white.
Het einde van het Schumacher tijdperk is nabij!quote:Op vrijdag 8 september 2006 18:46 schreef ElmarO het volgende:
Briatore doet ook maar een duit in het zakje over waar Kimi heen gaat.
[..]
Bron
je bedoelt natuurlijk de race van Monza.quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:09 schreef LoveBoatCaptain het volgende:
Ik denk dat de race van Imola sowieso cruciaal gaat worden, ook voor het wk. Mocht Alonso uitvallen en Schumacher winnen dan blift het spannend, mocht het omgekeerde gebeuren dan ben ik superpissed want dan is het over... En als Alonso voor Schumi weet te eindigen zie ik het ook somber in...
Prima. Die kleurstelling gaat bijna terug naar de gouden jaren van Lotus/JPS. Daar is vast iets moois van te maken.quote:
Lijkt mij toch ook wel.quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:42 schreef sooty het volgende:
[..]
Prima. Die kleurstelling gaat bijna terug naar de gouden jaren van Lotus/JPS. Daar is vast iets moois van te maken.![]()
quote:Raikkonen, currently a McLaren driver, has signed a contract until the end of the 2009 season.
The Finn will drive alongside Brazilian Felipe Massa, who has renewed his contract until the end of 2008.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |