abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 september 2006 @ 17:14:58 #151
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_41711309
kijk eens screw loose change en dan bij het stukje over het vallen van het wtc7.
daarna weer verder praten over wtc7? kk.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_41712421
Vanavond eindelijk in EénVandaag:
quote:
De meedogenloze doctrine van Dick Cheney
Vice President Dick Cheney hanteert een meedogenloze aanpak: ook al is er maar één procent kans dat terroristen massavernietigingswapens bezitten, dan behandelt Amerika die dreiging als zekerheid. Dat zegt onderzoeksjournalist Ron Suskind, die na de aanslagen van 11 september onbeperkt toegang tot het Witte Huis kreeg. In EénVandaag vertelt hij over de oorlog tegen terrorisme.

Het vergeten 9/11-dorp
Wie aan '11 september' denkt, denkt vaak aan de brandende torens in New York. Maar wie kent het dorpje in Pennsylvania, waar het vierde vliegtuig neerkwam? Ook op deze ingeslapen plek veranderde '11 september' het leven voorgoed.

Enqueteuitslag '5 jaar na 11 september'
'De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn' werd vaak gezegd na de aanslagen van 11 september 2001. Maar wat is de betekenis van die aanslagen nu, vijf jaar verder? EénVandaag vroeg het de leden van het EénVandaag Opiniepanel en aan klas 4TA van het Christelijk Lyceum in Delft.
Tegenlicht vanavond:
quote:
Uitzending: Het schimmenspel na 11 september

Maandag 11 september, 21:00 uur, Nederland 2
Herhaling: Vrijdag 15 september, 9.55 uur, Nederland 2

Op 14 december 2004 krijgt George Tenet, het voormalige hoofd van de CIA, uit handen van President Bush persoonlijk de prestigieuze 'Presidential Medal of Freedom'. Veel CIA-medewerkers reageren verbaasd: niet lang daarvoor had Tenet zijn ontslag aan moeten bieden omdat zijn informatie over massavernietigingswapens in Irak niet bleek te kloppen. Op basis van die foute informatie had de toenmalige minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell de VN toegesproken en de weg vrijgemaakt voor een aanval op Irak. De documentaire 'Het schimmenspel na 11 september' legt de machtstrijd bloot tussen de CIA en vice-president Dick Cheney. Cheney wilde na 11 september kostte wat kost bewijzen hebben om Irak aan te kunnen vallen. Een tijdlang hield George Tenet vol dat de CIA geen bewijs voor massavernietigingswapens kon vinden. Uiteindelijk bezweek hij onder de druk van Cheney en Rumsfeld en ging om. Tot grote woede van veel CIA-medewerkers.
pi_41712523
Het was gister al;
quote:
ZEMBLA OP ZONDAG: Het complot van 11 september

42% van de Amerikanen gelooft niet in de officiële lezing van de regering Bush en wil een nieuw onderzoek naar de aanslagen van 11 september 2001. Zijn dat allemaal complotdenkers of gewone Amerikanen die ook vinden dat het officiële rapport van de regering veel vragen onbeantwoord laat? Er is een groeiend aantal sites en documentaires op internet die beweren dat 9/11 een groot complot is van de regering Bush. Volgens deze lezing zijn de Twin Towers niet door de vliegtuiginslagen ingestort, maar met explosieven neergehaald. En het Pentagon zou met een kruisraket bestookt zijn. Zou er iets van waar kunnen zijn?
Downloadlink: mms://streams3.omroep.nl/tv/vara/zembla/bb.20060910.asf
Steam: http://streams3.omroep.nl/tv/vara/zembla/bb.20060910.asf
  maandag 11 september 2006 @ 19:29:19 #154
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_41715638
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Weet je wat het probleem is van de believers van de officiele versie: ze gooien alle theorieën op één hoop, alsof ze allemaal uit dezelfde bron komen en kunnen dan alles in zijn geheel afwijzen als onzin.
En op gerichte argumenten tegen 1 specifiek iets wordt weer niets mee gedaan...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 11 september 2006 @ 19:33:18 #155
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_41715788
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:52 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Vertaald:

'We hebben al zo vreselijk veel verlies van levens, laten we het gebouw maar opblazen'
Zo vertalen de conspiracy-nuts het ja
Onikaan ni ov dovah
pi_41716067
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:38 schreef merlin693 het volgende:
Evil-Jur wat wil je nu ?
[..]

evil-jur schreef
[..]

herhaalde
[..]

doet mij geloven dat jij zijn verklaring belachelijk vind en aleen in FEMA geloofd....
[..]

[..]

dus ik ben iemand die zegt het klopt niet ? right .....en dan moet ik het FEMA rapport weer lezen om te lezen dat het oppvallend en niet volledig te verklaren is.......yawn

daar ging het nou JUIST om
Heb je problemen met de Nederlandse taal ofzo? Ik zeg toch niets anders dan het FEMA rapport? Ik trek het noch in twijfel, noch steun ik het. Ik zeg gewoon dat het een noodzakelijk informatie-stuk (een van velen) is, wanneer je een geinformeerde mening wilt vormen over complexe zaken als deze.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evil_Jur op 11-09-2006 19:49:10 ]
pi_41716149
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Weet je wat het probleem is van de believers van de officiele versie: ze gooien alle theorieën op één hoop, alsof ze allemaal uit dezelfde bron komen en kunnen dan alles in zijn geheel afwijzen als onzin.
Daar helpt een groot deel van de truth-beweging klaarblijkelijk graag aan mee. Er wordt zo veel poep verspreid uit die hoek dat de oprechte vragen geen kans meer krijgen. Ik roep het al vaker, maar soms krijg ik het idee dat types als jij (;) Er zijn veel ergeren hoor) de officiele versie willen versterken door jezelf en je mede complot-theoristen ontzettend belachelijk te maken.
  maandag 11 september 2006 @ 19:53:38 #158
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_41716349
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:01 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

"Too pull (down) a building" = een methode van controlled demolition waarbij de buitenmuren naar binnen worden getrokken (pulled) en het gebouw op zijn fundementen ineenstort. Is ontwikkeld om gebouwen in stedelijke gebieden op te kunnen blazen.
Op site's als implosionworld noemen ze dat juist een 'building implosion' dus tsja..
quote:
Het staat zelfs in het woordenboek. In tegenstelling tot de brandweerterm.

Bovendien spreek je over als je het over mensen hebt "pull them" (out) en niet "pull it".

Zoals gezed vind ik het welles/nietes na 5 jaar wel genoeg, maar dit moest nog even.

Het was imo gewoon een slip of the tongue van $ilver$tein, net zoals die van Rumsfeld toen hij het had over de mensen die "shot down the plane over Pennsylvania ".
Tsja het zal vast nog een tijd bezig blijven ben ik bang
Onikaan ni ov dovah
pi_41716484
quote:

[..]

"Too pull (down) a building" = een methode van controlled demolition waarbij de buitenmuren naar binnen worden getrokken (pulled) en het gebouw op zijn fundementen ineenstort. Is ontwikkeld om gebouwen in stedelijke gebieden op te kunnen blazen.

Bovendien spreek je over als je het over mensen hebt "pull them" (out) en niet "pull it".

Zoals gezed vind ik het welles/nietes na 5 jaar wel genoeg, maar dit moest nog even.

Het was imo gewoon een slip of the tongue van $ilver$tein, net zoals die van Rumsfeld toen hij het had over de mensen die "shot down the plane over Pennsylvania ".
Je bent gewoon onzin aan het verkondigen...

Ik ben leraar Engels en studeer momenteel Amerikaans, en "pull it" in deze context is het beste te verklaren als "stop ermee", als in "Pull the plug". Lijkt mij logisch om aan te nemen dat hij het dan heeft over een reddings-operatie. De betekenis die jij hier probeert te geven is nergens te vinden in een van de grootste woordenboeken van de Engelse taal, althans niet zonder het woord down, wat nogal veel opties overlaat:

pull (MOVE TOWARDS YOU)
pull (REMOVE)
pull (ATTRACT)
pull (MOVE)
pull (INJURE)
pull (DISHONEST)
bell-pull
pull date
pull-down menu
pull-in
pull-out
pull-out (section)
pull-tab
ring-pull
sell-by date
pull sth/sb apart (SEPARATE)
pull sth apart (DESTROY)
pull sth apart (CRITICIZE)
pull at sth
pull away (VEHICLE)
pull away (PERSON)
pull back (from sth) (NOT CONTINUE)
pull sth back (SCORE)
pull sth down (BUILDING)
pull sb down (FEELINGS)
pull down sth (MONEY)
pull in/pull into somewhere (MOVE)
pull sb in (ARREST)
pull sth off (SUCCEED)
pull off (MOVE AWAY)
pull sth on
pull out (VEHICLE)
pull (sb/sth) out (AREA)
pull (sb/sth) out (ACTIVITY)
pull over
pull through (sth) (LIVE)
pull (sb) through (sth) (MANAGE)
pull yourself together (CALM)
pull together (COMBINE)
pull sb up (CRITICIZE)
pull up (STOP)
pull/get your finger out
draw/pull in your horns
pull sb's leg
pull a muscle
pick/pull sb/sth to pieces
pull sth out of the bag/hat
pull the rug from under sb's feet
pull a gun/knife on sb
pull a fast one
Pull the other leg/one (it's got bells on)!
pull the plug
not pull any/your punches
pull rank
pull your socks up
pull out all the stops
pull strings
pull the strings
pull your weight
be on the pull
pull up short
pull sb up short
up sticks
pull a stunt
pull the wool over sb's eyes

Daarnaast blijkt na even googelen dat geen enkele professionele demolitie-persoon ooit dat woord in die context gebruikt heeft.
pi_41717323
Daarnaast blijkt na even googelen dat geen enkele professionele demolitie-persoon ooit dat woord in die context gebruikt heeft.
Nou is de eigenaar van het voormalige WTC-complex ook niet bepaald een professioneel demolitie-expert... feit is dat het speculeren naar de specifieke betekenis van de woorden van dhr. Silverstein blijft.

@Baaj: what's going on man?
Ik persoonlijk weet het allemaal niet meer met de aanslagen, maar de jarenlange zoektocht heeft me in ieder geval wijzer en gematigder gemaakt. De waarheid ligt in het midden, maar het wordt tijd dat wij vanuit de extremen ook eens wat meer naar elkaar toe gaan groeien, naar het midden toe. Naar de waarheid die misschien een klein beetje verlichting in deze wereld kan schenken, zodat oorlogen als in Irak en Afghanistan tot het verleden mogen worden gerekend.

Bij nader inzien vermoed ik vanuit de negatieve gedachtengang van veel mensen de volgende vraag op de zoektocht naar de verklarende waarheid: wie zou daar wat mee winnen?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_41720361
quote:

[..]

Dan wil ik het woordenboek wel eens zien waarin verklaard staat hoe bandweerchef en aannemer eenparig tot het besluit kunnen komen om iets op te blazen.

Zie vooral artikel 7:

http://xbehome.com/screwl(...)Blanchard_8-8-06.pdf
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41721083
"Pull sth. down" is wat je noemt een phrasal verb; down geeft een bepaalde betekenis aan het werkwoord to pull. Een phrasal verb kun je dus niet op zich gebruiken, want dan heeft het geen specifieke betekenis meer, en zoals je ziet zijn er nogal wat phrasal verbs met "pull" die allen een andere betekenis hebben. Het meest logische is echt om het te interpreteren als een verkorting van de uitdrukking "pull the plug". Niet gebruikelijk, maar een stuk waarschijnlijker dan enige andere verklaring, ook gezien de context.
pi_41721530
quote:
Op maandag 11 september 2006 21:54 schreef Evil_Jur het volgende:
"Pull sth. down" is wat je noemt een phrasal verb; down geeft een bepaalde betekenis aan het werkwoord to pull. Een phrasal verb kun je dus niet op zich gebruiken, want dan heeft het geen specifieke betekenis meer, en zoals je ziet zijn er nogal wat phrasal verbs met "pull" die allen een andere betekenis hebben. Het meest logische is echt om het te interpreteren als een verkorting van de uitdrukking "pull the plug". Niet gebruikelijk, maar een stuk waarschijnlijker dan enige andere verklaring, ook gezien de context.
De term wordt wel gebruikt in demolition, maar in een andere context:
quote:
The term is used in conventional demolition circles, to describe the specific activity of attaching long cables to a pre-weakened building and maneuvring heavy equipment (excavators, bulldozers, etc.) to "pull" the frame of the structure over onto its side for further dismantlement. This author and our research team were on zite when workers pulled over the six-story remains of WTC 6 in late fall 2001, however we can say with certainty that a similar operation would have been logistically impossible at Ground Zero on 9/11, physically impossible for a builiding the size of WTC 7, and the structure did not collapse in that manner anyway.
http://www.implosionworld.com/Article-WTC9-6-06.pdf
pi_41721802
Dan zou het dus de letterlijke betekenis trekken zijn, dat heeft verder niets met explosieven te maken. Niet echt te rijmen met de context.
pi_41721872
quote:
Op maandag 11 september 2006 22:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Dan zou het dus de letterlijke betekenis trekken zijn, dat heeft verder niets met explosieven te maken. Niet echt te rijmen met de context.
Idd. Dat is iig hoe zij het uitleggen.
Maar ze zullen wel in het complot zitten.
  † In Memoriam † dinsdag 12 september 2006 @ 00:01:42 #166
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_41725172
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:57 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik ben leraar Engels en studeer momenteel Amerikaans, en "pull it" in deze context is het beste te verklaren als "stop ermee", als in "Pull the plug". Lijkt mij logisch om aan te nemen dat hij het dan heeft over een reddings-operatie. De betekenis die jij hier probeert te geven is nergens te vinden in een van de grootste woordenboeken van de Engelse taal, althans niet zonder het woord down, wat nogal veel opties overlaat:

30 seconden googlen

The term "implosion" was coined by my grandmother back in, I guess, the '60s. It's a more descriptive way to explain what we do than "explosion." There are a series of small explosions, but the building itself isn't erupting outward. It's actually being pulled in on top of itself. - bron

Webster’s Dictionary defines implosion as "a violent collapse inward". In the demolition industry, a blaster is usually trying to pull a structure away from adjacent exposures and towards an area large enough to contain the debris. bron

etc. etc.

"Pull" wordt gebruikt voor de methode van demolition waarbij het gebouw zo wordt opgeblazen dat het op de fundamenten instort (in plaats van het gebouw om laten vallen bijvoorbeeld)
quote:

Je bent gewoon onzin aan het verkondigen...

Hoe zit het met je prioriteiten?

Zelfs al zou ik onzin verkondigen, ik ben geen president of regeringslid van de US. Zou je niet beter energie kunnen besteden aan de onzin die zij verkondigen?
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:08:56 #167
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_41725387
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:23 schreef Boswachtertje het volgende:
En 5 jaar later is het omgedraaid
1) officiële verhaalwordt niet direct bestreden, maar wordt middels
2) conspiracy-verhalen aan de kaak gesteld

2) moet zich verdedigen en is in een haast onmogelijke positie gebracht. 1) staat nog steeds als een (kaarten)huis

en dit alles terwijl de waarheid m.i. in het midden ligt.. want hoeveel beter als de waarheid te vinden is tussen de verhalen welke elkaar proberen te bevechten?

Hoe langer ik er mee bezig ben, hoe meer ik afstap van de aanslag zelf en er buiten begin te zoeken naar verklaringen.. want 9/11 zelf gaat mij niets ophelderen.. de gevolgen, de gebeurtenis en de geschiedenis helderen echter veel meer op..
Zeer goede conclusie naar mijn mening. 9/11 kan je volgens mij ook alleen maar in de goede context plaatsen als je wat meer van de geschiedenis en politiek kent. En dan met name de geschiedenis die je niet in je middelbare school boekjes kan vinden en wat niet op Discovery of History channel uitgezonden wordt (alhoewel daar af en toe ook wel interessante docu's tussen zitten).
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_41725837
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 00:01 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

30 seconden googlen

The term "implosion" was coined by my grandmother back in, I guess, the '60s. It's a more descriptive way to explain what we do than "explosion." There are a series of small explosions, but the building itself isn't erupting outward. It's actually being pulled in on top of itself. - bron

Webster’s Dictionary defines implosion as "a violent collapse inward". In the demolition industry, a blaster is usually trying to pull a structure away from adjacent exposures and towards an area large enough to contain the debris. bron

etc. etc.

"Pull" wordt gebruikt voor de methode van demolition waarbij het gebouw zo wordt opgeblazen dat het op de fundamenten instort (in plaats van het gebouw om laten vallen bijvoorbeeld)
In geen enkele van die resultaten zie ik het woord pull als op zichzelfstaand werkwoord in de betekenis die jij eraan wilt geven. De voorbeelden die je geeft zijn wederom Phrasal verbs; to pull in, to pull away. Dergelijke werkwoorden zul je in elke tekst over welk onderwerp dan ook terugvinden, dit voegt toch niets toe aan jouw betoog? Wat hebben deze betekenissen uberhaupt te maken met de uitspraak van Silverstein?
quote:
[..]

Hoe zit het met je prioriteiten?

Zelfs al zou ik onzin verkondigen, ik ben geen president of regeringslid van de US. Zou je niet beter energie kunnen besteden aan de onzin die zij verkondigen?
Kan ik hen ook vinden op Fok!?
pi_41726087
Heeft Silverstein eigenlijk ooit zelf aangegeven wat hij met die uitspraak bedoelde? Lijkt me best relevant.
  † In Memoriam † dinsdag 12 september 2006 @ 00:43:01 #170
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_41726334
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 00:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

In geen enkele van die resultaten zie ik het woord pull als op zichzelfstaand werkwoord in de betekenis die jij eraan wilt geven. De voorbeelden die je geeft zijn wederom Phrasal verbs; to pull in, to pull away. Dergelijke werkwoorden zul je in elke tekst over welk onderwerp dan ook terugvinden, dit voegt toch niets toe aan jouw betoog? Wat hebben deze betekenissen uberhaupt te maken met de uitspraak van Silverstein?
Silverstein zegt it. Deceided to pull it. Wat is "it" dan in jouw optiek?

The term Building Implosion can be misleading to laymen, although its name includes the word implosion, it is not an implosion phenomenon. Implosion occurs when the difference between internal to external pressure is such that a structure collapses on itself. When external pressure on a structure is greater than its internal pressure, the structures implodes. The building implosion technique does not rely on the difference between internal and external pressure to pull the building down, but simply on the effect of gravitational pull. bron

For a tall building like Pacific Palisades, the charges on the lowest floors and in the basement fire first, chopping the base from under part of the building and leaving part intact to act as a kind of hinge. The weight of the structure will begin to pull the building down in a controlled direction. bron

Evil_Jur: "Jaaa maar dan moet er down achter staan, dan had Silverstein pull it down moeten zeggen"

Verschil tussen schrijf- en spreektaal Jur.

"Ow we're gettin' ready to pull building six" -> pull it. wmv

Leuk voor dat andere topic, 9/11 en vijf jaar later, hoever zijn we gekomen?

Nou aangezien deze zelfde discussie al in 2001 gevoerd werd, niks eigenlijk.
pi_41726517
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 00:08 schreef OpenYourMind het volgende:
Zeer goede conclusie naar mijn mening. 9/11 kan je volgens mij ook alleen maar in de goede context plaatsen als je wat meer van de geschiedenis en politiek kent. En dan met name de geschiedenis die je niet in je middelbare school boekjes kan vinden en wat niet op Discovery of History channel uitgezonden wordt (alhoewel daar af en toe ook wel interessante docu's tussen zitten).
Het grote probleem vind ik wel de betrouwbaarheid van de bronnen die je hiervoor moet zoeken en vinden. Hoe weet ik nou of iets waar is? Gelukkig heeft het internet door zijn grootte ook een soort van regel voor mij ingebouwd. Door te zoeken en te crosslinken kom ik vaak via heel andere onderwerpen op diezelfde onderwerpen van de oorspronkelijke search terug. Dan blijkt mijn idee over het overkoepelende dus aardig te kloppen. Zo probeer ik beetje bij beetje de wereld te plaatsen zoals zij werkelijk is. En toch hou je altijd weer de twijfel en de zorg dat je wereldbeeld weer eens op geheel verkeerde gronden is opgebouwd.. Dan kan ik weer van voor af aan beginnen. Maar liever dat, dan een star en onwerkelijk wereldbeeld er op nahouden..

Want als ik 1 ding uit 9/11 heb geleerd, is het wel dat ik er niet meer door geraakt hoef te worden - hoe ernstig de ramp en de gevolgen ook waren en zijn. Ik bevind mij nu op mijn eigen pad, binnen de werkelijkheid kan ik zoeken naar antwoorden voor oa terreur, maar vooral over het leven en hoe te leven. En daarom is het ondanks alles voor mij toch een bijzonder verrijkende ervaring geweest, 9/11. Want het is altijd beter om een negatieve spiraal te doorbreken, dan een goede te onderhouden.. En dat de mijne negatief was, daar ben ik nu inmiddels wel achter
pi_41726522
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 00:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

The term Building Implosion can be misleading to laymen, although its name includes the word implosion, it is not an implosion phenomenon. Implosion occurs when the difference between internal to external pressure is such that a structure collapses on itself. When external pressure on a structure is greater than its internal pressure, the structures implodes. The building implosion technique does not rely on the difference between internal and external pressure to pull the building down, but simply on the effect of gravitational pull. bron

For a tall building like Pacific Palisades, the charges on the lowest floors and in the basement fire first, chopping the base from under part of the building and leaving part intact to act as a kind of hinge. The weight of the structure will begin to pull the building down in a controlled direction. bron

Evil_Jur: "Jaaa maar dan moet er down achter staan, dan had Silverstein pull it down moeten zeggen"

Verschil tussen schrijf- en spreektaal Jur.
Nee NS, dat is niet een verschil tussen spreek en schrijftaal. Dat is een verschil tussen betekenissen, zeker in de imperatieve vorm zoals Silverstein hem gebruikt.
quote:
"Ow we're gettin'ready to pull building six" -> pull it. wmv
Kevin Spacey

Interessant, maar we hebben al eerder aangegeven dat pull letterlijk gebruikt kan worden als sloopterm, met de betekenis een gebouw om te trekken. Dus geen implosie.
quote:
Leuk voor dat andere topic, 9/11 en vijf jaar later, hoever zijn we gekomen?

Nou aangezien deze zelfde discussie al in 2001 gevoerd werd, niks eigenlijk.
Hoewel ik toegeef dat ik niet overtuigd ben, blijf ik bij mijn mening dat "stop ermee" hier de meest waarschijnlijke betekenis is.
pi_41726679
anders dubbelpost
9/11 complot of niet deel 10

[ Bericht 55% gewijzigd door Twin1983 op 12-09-2006 01:35:40 ]
pi_41728113
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 00:01 schreef NorthernStar het volgende:

etc. etc.

Nee, daar staat dat de term pull wordt gebruikt als een gebouw zo instort dat het wegvalt van omringende gebouwen. Oftewel, men doet zo, dat het bijvoorbeeld op de parkeerplaats ernaast valt. Dat is dus een andere betekenis als jij er aan geeft. In je quote staat trouwens niet dat ze explosieven bereiken om dat doel te bereiken. A blaster = degene die het doet, pull = trekken.

Als het om het instorten op de fundamenten gaat, dan gebruiken ze de term implosion.
quote:
DID YOU KNOW that only a small percentage of explosive demolition jobs are true 'building implosions'?

Webster’s Dictionary defines implosion as "a violent collapse inward". In the demolition industry, a blaster is usually trying to pull a structure away from adjacent exposures and towards an area large enough to contain the debris. Therefore, the only time a building is truly 'imploded' is when exposures (other structures or areas of concern) completely surround it. When this situation exists, the blaster has no choice; he must make the building collapse in on itself. This is by far the trickiest type of explosive demolition project, and there are only a handful of blasting companies in the world that possess enough experience—and insurance—to perform these true building implosions.
En de plaatjes die erbij staan:

Met als ondertitel: not an implosion, building into an adjacent parking lot

Met als ondertitel: REAL IMPLOSION
Structures, underground utilites and city streets on all 4 sides

En lees ook mijn vorige post nog even waarin ik een artikel aanhaal van dezelfde site, waarin wordt aangegeven wat onder pullen wordt verstaan, pullen is dat men het gebouw met zwaar materiaal omver trekt. En dat WTC 7 niet op die manier naar beneden is gekomen, en dat het bovendien onmogelijk was om WTC7 op die manier naar beneden te laten komen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2006 07:53:30 ]
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:19:53 #175
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_41731596
quote:

[..]

...
Wat dacht je van de reddingsoperatie?
Onikaan ni ov dovah
pi_41739884
De brand was mijns inziens niet zo groot dat daar een reddingsoperatie voor nodig was bij WTC7.
In de film Martial Law van Alex Jones spreekt een andere bomexpert ook over 'pull it', mijns inziens dan toch controlled demolition middels bommen.

Wat betreft die toren 1 en 2. Zembla spreekt tegen dat deze middels controlled demolition naar beneden zijn gekomen, geen bommen. De brand door kerosine kan het niet geweest zijn. Hitte ook niet anders konden er geen overlevenden zijn die met doeken wuifden uit die gaten. Bovendien waren deze gebouwen berekend op aanslagen met vliegtuigen.

Ondanks dat de uitzending van Zembla me anders tegen alle feiten aan heeft doen kijken, blijf ik toch met een hele hoop vragen zitten.
Is er ergens een lijst met echte hardcore vragen te vinden? Of is die al een keer opgesteld?
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat dacht je van de reddingsoperatie?
They\'ve done it and will do it again.
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:08:21 #177
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_41740869
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:41 schreef gaengphed het volgende:
De brand was mijns inziens niet zo groot dat daar een reddingsoperatie voor nodig was bij WTC7.
In de film Martial Law van Alex Jones spreekt een andere bomexpert ook over 'pull it', mijns inziens dan toch controlled demolition middels bommen.

Wat betreft die toren 1 en 2. Zembla spreekt tegen dat deze middels controlled demolition naar beneden zijn gekomen, geen bommen. De brand door kerosine kan het niet geweest zijn. Hitte ook niet anders konden er geen overlevenden zijn die met doeken wuifden uit die gaten. Bovendien waren deze gebouwen berekend op aanslagen met vliegtuigen.

Ondanks dat de uitzending van Zembla me anders tegen alle feiten aan heeft doen kijken, blijf ik toch met een hele hoop vragen zitten.
Is er ergens een lijst met echte hardcore vragen te vinden? Of is die al een keer opgesteld?
[..]
Screw loose change al gekeken?
Onikaan ni ov dovah
pi_41742446
Volgende Debunk?
Het instorten van het gebouw duurt toch echt meer dan 20 seconden, zie
http://rapidshare.de/files/32862345/wtc_nieuwe_beelden.mov.html (vanaf 19:40)

[ Bericht 1% gewijzigd door fadrian op 12-09-2006 18:41:45 ]
pi_41742579
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:41 schreef gaengphed het volgende:

Nederlandse brandweer

Mischien moet je dit eens doorlezen. Die opmerking over hitte en kleren/doeken slaat echt nergens op. als je niet door hebt hoe het werkt, maar wel zulke zware conclusies doet vraag ik me af hoe je tot deze quote komt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41743787
quote:
Het instorten van het gebouw duurt toch echt meer dan 20 seconden, zie
http://rapidshare.de/files/32862345/wtc_nieuwe_beelden.mov.html (vanaf 19:40)
Op 17 minuut en 20 seconden is er trouwens duidelijk een straaljager te zien. Is hij net te laat?
pi_41756362
quote:

[..]

http://www.debunking911.com/pull.htm

Kijk eens hoe vaak pull genoemd wordt in de verslagen van de brandweermannen die rond WTC7 aan het werk waren.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 00:26:58 #182
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_41756796
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 14:37 schreef pberends het volgende:
Hier de nieuwe film die in Zembla werd besproken:

9-11 Press for Truth - Google Video
Zit best interessante info in om nog eens onder de loep te nemen.

In de tachtiger jaren financierde de Amerikaanse schaduwregering via de CIA de Mujahedeen in Afghanistan. Dat ging via de ISI, de Pakistaanse geheime dienst (is opgezet door de CIA). Waar de ISI ophield en de Mujahedeen begon is trouwens niet te zeggen, ze lopen in elkaar over.

Amerikaanse schaduwregering -> ISI -> financiering Mujahedeen (waaronder Bin Laden)

Tijdens 9/11 heb je precies dezelfde lijnen.

[ ??? ] -> ISI -> financiering 9/11 operatie

Er is via de ISI geld naar de kapers gesluisd... afkomstig van wie?

Ene Omar Sheikh heeft op orders van generaal Mahmoud Ahmed, toemalig hoofd van de ISI, geld voor de kapers overgemaakt naar Amerika.

In wiens opdracht handelde Mahmoud Ahmed?

Op de dag van 11 september 2001 was Mahmoud Ahmed in Washington.
quote:

General Mahmoud Ahmad was in the U.S. on September 11. He arrived on the 4th on a "routine visit." It was confirmed by news sources that Ahmad met with a number of U.S. officials.

Colin Powell,
Richard Armitage,
Marc Grossman,
CIA Director George Tenet,
Senator Bob Graham, chairman of Senate Intelligence Committee,
Senator John Kyl, Senate Intelligence Committee,
Rep. Porter Goss, Chairman of the House Intelligence Committee,
Senator Joseph Biden, Chariman of Foreign Relations Committee.

On the morning of September 11, General Mahmoud Ahmad was having breakfast with Florida's senator, Bob Graham - chairman of the Senate Intelligence Committee.

Dit schrijft de 9/11 Commission Report erover:
quote:

"To date, the U.S. government has not been able to determine the origin of the money used for the 9/11 attacks. Ultimately the question is of little practical significance." (p. 172)
Het is van weinig praktisch belang.
pi_41758891
quote:
Op woensdag 13 september 2006 00:26 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Zit best interessante info in om nog eens onder de loep te nemen.

In de tachtiger jaren financierde de Amerikaanse schaduwregering via de CIA de Mujahedeen in Afghanistan. Dat ging via de ISI, de Pakistaanse geheime dienst (is opgezet door de CIA). Waar de ISI ophield en de Mujahedeen begon is trouwens niet te zeggen, ze lopen in elkaar over.

Amerikaanse schaduwregering -> ISI -> financiering Mujahedeen (waaronder Bin Laden)
Amerikaanse schaduwregering? Veel schaduw was daar niet aan hoor....
quote:
Tijdens 9/11 heb je precies dezelfde lijnen.

[ ??? ] -> ISI -> financiering 9/11 operatie

Er is via de ISI geld naar de kapers gesluisd... afkomstig van wie?

Ene Omar Sheikh heeft op orders van generaal Mahmoud Ahmed, toemalig hoofd van de ISI, geld voor de kapers overgemaakt naar Amerika.
Je doet net of dit 100% zeker is.
Lees dit maar eens + de linkjes erin:
http://www.911myths.com/html/pakistan_s_isi_link_to_9_11_fu.html

Daarboven komt nog dat dit verhaal eigenlijk tegenspreekt dat de Amerikaanse regering erachter zit. Het 'bewijs' voor dit verhaal is namelijk grotendeels dat hij ontslagen werd omdat India aan de VS bewijzen had laten zien die aantoonden dat Mahmoud Ahmed die transfer gedaan had. De VS werden boos en eisten dat hij ontslagen werd maar wilden niet openlijk zeggen dat Pakistan zo nauw betrokken was omdat ze hen nodig hadden.
Als de Amerikanen hier achter zaten, was de info van India behoorlijk overbodig en zou de VS helemaal niet aansturen op zijn ontslag.

Die is mi een poging van India om de wereldpositie van Pakistan te verzwakken door hen vrij direct te koppelen aan extremisme. (waar natuurlijk wel enigzins iets voor te zeggen is)
quote:
In wiens opdracht handelde Mahmoud Ahmed?

Op de dag van 11 september 2001 was Mahmoud Ahmed in Washington.
Omdat hij in Washington was handelde hij (als hij überhaupt al iets overmaakte aan Al Qaeda) in opdracht van de 'schaduw'regering? Is het niet normaal dat het hoofd van de geheimde dienst van een land soms wel eens buitenlandse missies onderneemt?
quote:
Dit schrijft de 9/11 Commission Report erover:
[..]
Het is van weinig praktisch belang.
Ze zeggen hier dat het van weinig belang is vanwaar het geld voor deze specifieke missie kwam. Omdat het 'goedkoop' was en Al Qaeda niet speciaal voor deze missie fondsen moest bijeenhalen. Waar Al Qaeda hun geld haalt hechten ze wel veel belang aan. In het officiële rapport is daar al iets meer over te vinden. Verder brachten ze als Staff Statements ook nog dit uit:
http://www.9-11commission(...)errFin_Monograph.pdf
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 03:42:51 #184
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_41759664
quote:
Op woensdag 13 september 2006 02:13 schreef gorgg het volgende:

[..]
Daarboven komt nog dat dit verhaal eigenlijk tegenspreekt dat de Amerikaanse regering erachter zit. Het 'bewijs' voor dit verhaal is namelijk grotendeels dat hij ontslagen werd omdat India aan de VS bewijzen had laten zien die aantoonden dat Mahmoud Ahmed die transfer gedaan had. De VS werden boos en eisten dat hij ontslagen werd maar wilden niet openlijk zeggen dat Pakistan zo nauw betrokken was omdat ze hen nodig hadden.
Als de Amerikanen hier achter zaten, was de info van India behoorlijk overbodig en zou de VS helemaal niet aansturen op zijn ontslag.
Je maakt juist de reden duidelijk waarom (een factie binnen) de Amerikaanse regering het geld via mensen als Ahmed zou sluizen. Omdat het zo niet meer te achterhalen is wie de werkelijke bron is en als het uitkomt de tussenpersoon geofferd kan worden. Het is precies zoals ze de financiering van de Mujahedeen deden.

Je vervalt trouwens zelf in speculatie door te opperen dat het "een poging van India om de wereldpositie van Pakistan te verzwakken" zou zijn.

Op die site van www.911myths.com lees ik btw

"Even though there’s something for here for “inside job” theorists, in the final question of why the UK and US haven’t pursued Sheikh more vigorously"

Blijkbaar moeten ze dus toch toegeven dat er wellicht meer aan de hand is dan alleen het zien van spoken.

Btw, wie zijn de mensen achter 911myths.com eigenlijk?

Ze hebben het alleen over "we" maar noemen nergens wie deze "we" dan zijn.
quote:
"We’re not about debunking entire conspiracies"
Trust us!
pi_41763095
En jij en je bronnen zijn lekker objectief en wetenschappelijk bezig ja
  woensdag 13 september 2006 @ 10:35:37 #186
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_41763352
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:26 schreef Evil_Jur het volgende:
En jij en je bronnen zijn lekker objectief en wetenschappelijk bezig ja
De oorspronkelijke bronnen van de connecties tussen de CIA, ISI en Al Qaida komen van onderzoeken in opdracht van congress en dergelijke overheidsinstanties. Dit al tijdens Bush 1 en Clinton. Dit gaat door tot het gebruik van delen van Al Qaida in de Balkan oorlog.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_41764259
quote:
Op maandag 11 september 2006 06:18 schreef NorthernStar het volgende:
Ik las je reactie over de term believers elders.

Zo stond het in de gids voor gisteravond.
[..]

Blijkbaar is de verwarring over wie de believers zijn vooral een Fok!aangelegenheid.

[afbeelding]
En vandaag stond in Trouw:
quote:
Believers in het complot verdenken de regering-Bush van het planten van deze explosieven
(in een artikel over het onderzoek van de TU, wat volgens het artikel "weinig heel laat van het complotdenken").
pi_41766337
quote:
Op woensdag 13 september 2006 03:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Je maakt juist de reden duidelijk waarom (een factie binnen) de Amerikaanse regering het geld via mensen als Ahmed zou sluizen. Omdat het zo niet meer te achterhalen is wie de werkelijke bron is en als het uitkomt de tussenpersoon geofferd kan worden. Het is precies zoals ze de financiering van de Mujahedeen deden.
Er is dan geen reden om Ahmed te ontslaan. Ze zouden blij moeten zijn met zijn werk. Het gebeurt ook nogal eens dat ontslagen mensen beginnnen te praten.
De link die je legt naar de CIA wordt door geen enkele van de Indische media gemaakt.

Volgens jou zitten de Amerikanen er dus achter omdat er geen bewijs is en omdat het niet te achterhalen is.
Nouja... tegen zoveel logica kan ik niet op.
quote:
Je vervalt trouwens zelf in speculatie door te opperen dat het "een poging van India om de wereldpositie van Pakistan te verzwakken" zou zijn.
Klopt. Daarom staat er ook mi (=mijn inziens) in die zin.
quote:
Op die site van www.911myths.com lees ik btw

"Even though there’s something for here for “inside job” theorists, in the final question of why the UK and US haven’t pursued Sheikh more vigorously"

Blijkbaar moeten ze dus toch toegeven dat er wellicht meer aan de hand is dan alleen het zien van spoken.
De volledig quote:
"Even though there’s something for here for “inside job” theorists, in the final question of why the UK and US haven’t pursued Sheikh more vigorously, this account isn’t often retold online. And it’s not difficult to see why. This story appeared a few days after the India Times version, but it says the breakthrough came from an informer to German intelligence, doesn’t directly mention the ISI as being behind the wire transfer, and says the whole story is “very speculative”."
quote:
Btw, wie zijn de mensen achter 911myths.com eigenlijk?

Ze hebben het alleen over "we" maar noemen nergens wie deze "we" dan zijn.
[..]

Trust us!
Wat heeft dat voor belang?
Je zal toch moeten toegeven dat zijn mening goed onderbouwd is, een stuk beter dan wat er tot nog toe te vinden was. Zelfs als je het niet eens bent met zijn commentaar ertussen, geeft het erg veel relevante bronnen aan.

Kijk, ik zeg niet dat het onmogelijk is dat Ahmed (al dan niet met medeweten van wat andere hoge piefen in de ISI) geld heeft overgemaakt aan Al Qaeda. Het is niet echt een geheim dat (zeker voor 9/11) binnen de ISI er sommigen wel sympathieën hadden voor extremisme en voor regimes als de Taliban, net als dat bij de Pakistaanse bevolking het geval is. Maar stellen dat het 100% zeker is dat hij 100.000 heeft overgemaakt is mi wel erg vreemd. Vooral omdat het van een discutabele bron komt, die er duidelijk zelf belang bij heeft om het op te blazen of bewijzen wat creatief te interpreteren.
Om hier dan nog eens absoluut de CIA bij te willen gaan sleuren terwijl dit in tegenspraak is met het verhaal van deze anonieme bronnen en de weinige bewijzen die ze ervoor hebben, vind ik wel erg ver gaan.
pi_41767174
Waarom vind ik de naam Omar Saeed Sheikh trouwens nergens terug in het officiele rapport?

En waarom is Mahmood Ahmad op zijn minst niet ondervraagd door de onafhankelijke 9/11 onderzoeks-commissie. Was dat teveel moeite?

[ Bericht 44% gewijzigd door 6833-228 op 13-09-2006 13:06:52 ]
You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
pi_41768021
Het WTC 7 blijft een misterie . Die explosieven expert bij zembla bleef erbij dat het controlled demolition was ook na het lezen van het FEMA rapport .
pi_41768111
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:22 schreef atmosphere1 het volgende:
Het WTC 7 blijft een misterie . Die explosieven expert bij zembla bleef erbij dat het controlled demolition was ook na het lezen van het FEMA rapport .
En andere explosievenexperts hebben een andere mening: http://www.implosionworld.com/Article-WTC9-6-06.pdf
  woensdag 13 september 2006 @ 14:04:28 #192
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_41769205
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:22 schreef atmosphere1 het volgende:
Hoe verklaar je dan dat een stuk van de opbouw over de zijkant viel even voor het instorten?
Onikaan ni ov dovah
pi_41771092
Ik lees met stijgende verbazing de vele opiniestukken over de 'conspiracy-denker'...
quote:
De 11-septemberongelovigen wijzen op een wolkenkrabber in Madrid die 24 uur in brand stond, totaal uitbrandde, maar toch bleef staan. Vabersky: ‘Dat is echt onzin. Het was een gebouw met een totaal andere constructie. Bovendien kun je de inslag van een vliegtuig vol kerosine niet vergelijken met een brand die zich langzaam door het gebouw verspreidt. Je kunt best geloven dat de torens van het WTC zijn opgeblazen, zoals je ook in reïncarnatie kunt geloven. Ik ben daar te veel technicus voor.’
bron

Hoe vaak moet ik dat stukje van die gast van de UT Delft nou nog lezen? Waarom moet steevast elk artikel omtrent de 'conspiracies' eindigen met een relativerend antwoord dat het officiële verhaal wel moet kloppen? Want we lezen verder:
quote:
En zo ziet de complottheoreticus - aangestuurddoor een grote scepsis - dieptestructuren in een structuurloze wereld; orde in een chaotische samenleving en intentie waar toeval regeert. Daarmee functioneren complottheoriën als zingevingsystemen. De socioloog Max Weber zei een eeuw geleden dat de moderne wereld 'onttoverd' is - ontdaan van een geloof in mysterieuze machten en krachten. Dat lijkt een vergissing. In het Westen lopen de kerken leeg, maar zijn moderne systemen - staat, economie en technologie - zelf mysterieuze entiteiten geworden. Geloof in complotten is religie voor atheisten.
Stef Aupers is cultuursocioloog aan de Erasmus Universiteit Rotterdam
bron: Volkskrant 13-09-2006

Vooral het laatste stuk 'moderne systemen - staat, economie en technologie - zelf mysterieuze entiteiten' vind ik van wezenlijk belang. De schrijver gaat er dus vanuit dat deze moderne systemen integer zijn, terwijl de sceptische conspiracy-theorist te ver doorgraaft.. Maar waarom mag de waarheid niet in het midden liggen?

Terwijl het allemaal een stuk eenvoudiger kan:
What is the law? Is the law a collection of detailed rules that were created for nebulous or undisclosed reasons? Or is the law something that we know in our hearts? Engelman argues that the only laws we really need are the laws of respect and responsibility. Genuine respect means having a sincere, benevolent intention. We start by respecting ourselves; and then (and only then) we can progress toward respecting others. Upon this foundation of respect (which replaces falsehood, control, and manipulation), we learn to embrace our responsibilities in a new and positive way. Our lives become happier, which motivates us to teach others what we have learned.
bron

Ik ben het nog eens nog oneens met alle theoriën, maar het blijkt wel dat de huidige media geen passend antwoord heeft - op enkele goede analyses na - op dit wijdverbreide sceptische 'geloof' in conspiracies..
pi_41771284
quote:
Vooral het laatste stuk 'moderne systemen - staat, economie en technologie - zelf mysterieuze entiteiten' vind ik van wezenlijk belang. De schrijver gaat er dus vanuit dat deze moderne systemen integer zijn, terwijl de sceptische conspiracy-theorist te ver doorgraaft.. Maar waarom mag de waarheid niet in het midden liggen?
Nee, hij beweert iets anders. Niet dat die systemen ''integer'' zijn (dat woord komt niet in de conclusie voor), maar dat ze aangekleed worden met dezelfde eigenschappen die voorheen toegeschreven werden aan allerlei fantastische wezens. Ze hebben macht en samenhang en bepalen de geschiedenis.
pi_41772477
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:18 schreef Apropos het volgende:
Nee, hij beweert iets anders. Niet dat die systemen ''integer'' zijn (dat woord komt niet in de conclusie voor), maar dat ze aangekleed worden met dezelfde eigenschappen die voorheen toegeschreven werden aan allerlei fantastische wezens. Ze hebben macht en samenhang en bepalen de geschiedenis.
Aha oke. Het onderstaande geeft m.i. aan dat de schrijver zelf al redelijk sceptisch tov conspiracy-theoristen staat en haalt m.i. de waarheid op een vreemde manier naar voren, het in zijn voordeel gebruikende:
quote:
Maar van een toenemende kennis is geen sprake, integengdeel: door de wildgroei aan alternatieve verklaringenzijn hoofdzaken steeds moeilijker te onderscheiden van bijzaken; echt bewis niet langer van vals bewijs; feit niet langer van fictie. Hierdoor wordt het steeds minder plausibel dat de waarheid boven tafel komt. Wat is gebeurd met de moord op Kennedy, zal ook gebeuren met 11/9. De waarheid implodeert op een stofwolk aan interpretaties.
Een tweede stimulans voor complottheoriën is dat sociale, economische en technische systemen steeds meer als ondoorgrondelijk worden ervaren. Overheden lijken zich te vermenigvuldigen in tal van reguliere en clandestiene organisaties die - wie weet - meeluisteren met elk telefoongesprek op deze planeet. Wie begrijpt nog de financiële markten die als een onvoorspelbare naturkracht de aarde bestieren? [..]
Maar is dit wel echt zo? Want de vraag 'wat is realiteit?' is nog steeds niet beantwoord en er blijft dus ruimte voor speculatie. Juist daarom vullen conspiracy-theoristen een belangrijk gat in ons denken. Namelijk het ondenkbare. En zolang de bovenstaande vraag nog onbeantwoord is, vind ik het te vroeg om radicale niet-mainstream-theoriën/gedachten zo maar uit te sluiten. Middels ons verstand en intuitie kunnen wij mi. toch echt wel voldoende de waarheid van de leugen onderscheiden, wanneer wij ons met onze zoektocht maar op alle mogelijke onderzoeksterreinen bevinden. En in staat zijn zonder probleem andere/nieuwe denkbeelden over te nemen, na deze kritisch te hebben afgewogen tegen datgene wat men eerst meende te moeten geloven. Vooruitgang is belangrijk, stagnatie is achteruitgang. Waarom zou ik dan mijn groei gaan tegenhouden door enkel bepaalde woorden mij te laten beinvloeden in wat ik denk of lees? Zo eng is het woordje 'conspiracy' nou ook weer niet - dit heeft de geschiedenis toch wel uitgewezen..
pi_41772547
quote:
Juist daarom vullen conspiracy-theoristen een belangrijk gat in ons denken. Namelijk het ondenkbare.
Wat bedoelt u daarmee ?
pi_41772794
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:01 schreef Apropos het volgende:
Wat bedoelt u daarmee ?
Dat de overheid misschien niet zo betrouwbaar is, als zij zichzelf presenteert aan de bevolking.. Dat alles misschien wel een chaos is.. want wat ik juist uit conspiracies haal, is dat het juist veel meer een chaos is in werkelijkheid dan dat men het ons doet lijken. Men probeert te laten zien alles onder controle te hebben, maar deze werkt slechts vanuit de angst tov de medemens.
quote:
“Control and manipulation play a much larger role in human reality than we typically recognise and acknowledge. In my view, which I will thoroughly substantiate, a group of manipulators has created a deception which convinces us that we are much more ‘free’ than we genuinely are. As bizarre as this may initially sound, the deception breeds itself, and protects itself. It is reasonable to say that this deception has a life of its own. I ask the question – ‘Are you free?’ – because I am concerned that you may have been blinded by this very same deception. It is a deception so big that most people don’t want to believe anything different.”

“When we accept a deception unquestioningly, we grant power to the authors of the deception. Almost invariably, the authors are attempting to manipulate and control their population. When we believe a deception over a long period of time (which we have done), the discovery of the deception can significantly challenge our sense of reality. The longer the deception has remained in place, the more difficult it is to accept (or even to consider) any information which contradicts the deception. We cling to the deception as if it were a pillar of absolute truth – as if it were an unquestionable fact. At this stage, the authors of the deception (who are manipulators) have a double advantage. Firstly, their deception has worked, so they can pursue their real agenda, which is concealed (of course) from the people who have been deceived. Secondly, the manipulators don’t have to commit time and energy toward justifying, rationalising, or proving the deception; the deceived people will energetically defend the deception because they regard the deception as an absolute truth.”
bron
pi_41772866
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:09 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Dat de overheid misschien niet zo betrouwbaar is, als zij zichzelf presenteert aan de bevolking..
Ik denk dat dit een gedachte is die bij het gros van de bevolking wel minstens een maal is opgekomen.
pi_41772902
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:12 schreef Apropos het volgende:
Ik denk dat dit een gedachte is die bij het gros van de bevolking wel minstens een maal is opgekomen.
True True... maar hoeveel laten het op dit punt bij wat het is en gaan verder met hun eigen zaken?
pi_41779044
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:41 schreef Ticker het volgende:
Iemand dan ook een link, van andere versies hoe wtc7 instortte?

Kijk trouwens ook dit.

http://video.google.nl/videoplay?docid=1643313543353229958&q=wtc+7

Dan blijf ik ervan overtuigd dat dit controlled demolition is.

En hier duidelijk nog eens het stukje waar Larry het heeft over "pulling the building.

http://video.google.nl/videoplay?docid=-6455428412411043437&q=wtc+7
Oké, stel het dat Bush Adm. er nooit van heeft geweten en dat het allemaal toeval is, wat ís dan allemaal toeval?

1. dat toren 1 en 2 vol zaten met asbest dat afgevoerd diende te worden (kwam Larry dan wel goed uit). Het bewijs dát er asbest in die torens zaten zijn de vele mensen die nu longkanker hebben.
2. dat in toren 7 blijkbaar zeer interessante bedrijven en instellingen zaten
3. dat NORAD maar 2 straaljagers de lucht in heeft gestuurd die véél te laat ter plekke waren
4. dat mensen overduidelijk explosies hebben gehoord, geluidsmetingen kunnen dit laten zien
5. dat de torens 1 & 2 met de snelheid van vrije val naar beneden zijn gekomen en dat er geen enkele, maar dan ook geen enkele kolom is blijven staan van de betonnen kern(en) en dat van beide gebouwen.
6. dat deze torens de eersten in de hele geschiedenis de eerste 2 zijn die door brand zijn ingestort (volgens commissie rapport)
7. dat een aantal mensen cq bedrijven schatrijk zijn geworden, gezien de beursspeculaties. (Wie zijn deze mensen of bedrijven? Iets van gehoord?)
8. dat het scherpst beveiligde gebouw ter wereld, het Pentagon, een schot voor open doel leek te zijn.
9. dat Bush nog een appeltje te schillen had met één of meerdere personen in het M.O.
10. dat er eerst geen CIA cellen in de EU waren en dat ze dat nu wel zijn
11. dat er eerst wel een link tussen de aanslagen en Irak waren, en nu niet meer

Waar ik niet zeker van ben:
1. dat NORAD een oefening aan het doen was elders in het land met toevallig dezelfde omstandigheden: gekaapte vliegtuigen die zich in een gebouw zouden storten
2. dat een aantal mensen werden afgeraden te gaan vliegen, zelfs een aantal mensen die een paar maanden eerder gestopt zijn met vliegen.
3.

Iemand nog meer toevalligheden? Vul maar aan.

Ik moet zeggen. Ik ben ook wat bijgedraaid. De film van Alex Jones - Martial Law en Loose Change hadden me eerst wel in hun greep. Een aantal dingen kloppen niet en/of zijn zelfs aangedikt.
Ik ben er van overtuigd dat Bush wist van het feit dat het te gebeuren stond. Immers Clinton wist er ook van, maar heeft het naast zich neer gelegd. Hij heeft een oogje dichtgeknepen en is er misschien zelf ook rijker van geworden. De US kan dit drama niet zèlf beraamt hebben, dat zou dan betekenen dat de regeringen van Spanje en Engeland het ook zèlf bedacht en uitgevoerd zouden moeten hebben. Dit is gewoon niet mogelijk.
Een oogje dichtknijpen na eerst een kort overleg met een aantal van je hoogste leden van je team, ja dat zou ik wel aan durven nemen. Ik weet niet wie van jullie de serie 24 heeft gezien. Ik weet het, het is maar een film/serie. Maar ook hierin zie je dat ook al die leden om de president heen ook enorm veel macht hebben en druk uitoefenen op deze president.
Zitten er een paar van dit soort personen in het team van Bush? (Rumsfeld / Cheney??) Nou, het is zeker mogelijk dat ze er in zitten. Let wel, Amerika is het machtigste land ter wereld en wat heb je aan al die hi-tech wapens als je ze nooit zal gebruiken? Ik zie wel een mogelijkheid dat die paar op oorlog beluste meneertjes graag hun mouwen op willen stropen en hun vuisten willen ballen...

Mijns inziens te veel toevalligheden bij elkaar, en de mensen die nodig zijn om een oorlog te voeren zaten mijns inziens ook bij elkaar...in 1 team.

Iemand zei: hier moeten we van leren. Inderdaad. Dat moeten we zeker. Met Amerika, maar ook voor de sharia!

Geangphed.
They\'ve done it and will do it again.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')