Plaatje van de bijbehorende videoclip:quote:Op dinsdag 5 september 2006 07:29 schreef Mark het volgende:
Welk nummer en van wie? (het is iig niet Engels)
domkop, blinde, doofstomme,
stuntel, knoeier, eigenwijs,
is alles wat ik ben geweest
voor jou heb ik me veranderd
in een ding die niets meer doet
dan je te beminnen
ik denk dag en nacht aan jou
en ik weet niet hoe ik je moet vergeten
Klopt, daarom vind ik dit voldoendequote:Op dinsdag 5 september 2006 09:48 schreef ranja het volgende:
Shakira - Ciego desmundo ofzoiets, moeilijke titel
quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:55 schreef MadMaster het volgende:
Gaat dat over Shakira nog?
quote:Bond: "I want new weapons to fight international terrorist syndicates, miss Moneypenny."
Moneypenny: "Oh mister Bond. Why don't you try my newdisc?"
Bond: " A newalbum? How bizarre."
Moneypenny: "Yes, I bought it at the gas station. It's guaranteed to make you fall asleep, because it's the sound of a band running out of ideas. So the villains fall asleep and you, emm, immobilise them."
Bond: "Sleeping people are always immobilised."
Moneypenny: "My aunt Sheila is somnambulant. I let her listen to this wonderful album, and she, well, she fell into a coma. It's really cost-effective. ¤15 for the hardcover edition…"
Bond: "I like orchestral rock."
Moneypenny: "reminds me of Yes. Wait I'll let you hear a few tracks…"
Moneypenny puts on, and they both fall asleep. The evil international crypto-communists take over and the members of
are taken away to Syria's famous salt mines to do forced labour. The end.
quote:The musical equivalent of watching paint dry. Except I'd prefer to watch paint dry. Not in my life do I for a second understand the hype surrounding this very boring and totally mediocre outfit. It is nothing surrounded by nothing. A void. Or: Avoid.
dan ga ik voor Babyshamblesquote:Op dinsdag 5 september 2006 10:36 schreef Mark het volgende:
Dan maar namen gokken: The Libertines?
quote:Wow, it's liketurned into Coldplay.
... is a rather bland affair that lacks the element of surprise and varition of
. It also lacks the consistency of
's first side (or 2nd, if you like the heavier stuff).
... is exactly what you expected
to do next, it merely blends the beauty of
first side with the more prog 2nd side. It might lack what made their previous stuff great, but it's still a solid release. Where we once had hope these boys would outshine Radiohead, now they are just under their shadow. I don't see why they feel the need to take baby steps, when they can make something much bigger and orignal. Yawn...
Dat rijtje is afquote:Op dinsdag 5 september 2006 13:24 schreef ranja het volgende:
vul nou even het rijtje aan... Coldplay, Radiohead,
Of bedoel ik nou Snow Patrol? Ik haal die twee altijd door elkaarquote:Op dinsdag 5 september 2006 13:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Interpol?
Dan bedoel ik Interpolquote:Op dinsdag 5 september 2006 13:37 schreef peaceman het volgende:
Snow Patrol heeft toch nog maar 2 albums?
quote:This is a beautifully arranged and stunningly crafted piece of work that I imagine will be more accessible to the casual listener than the group’s previous releases. So evocative is the orchestration on this recording that it literally moved me to tears – put on the headphones, lie back and drift away to a land festooned with ice crystals backlit by the distant glow of an arctic sun....magical
Laat ik dan eens gokken op Boring & Sebastianquote:
Die hebben er veeeeeel meer dan 2quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Laat ik dan eens gokken op Boring & Sebastian
Die zitten op 7 (reguliere) cd's ...quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Laat ik dan eens gokken op Boring & Sebastian
Goh, het is wel heel duidelijk dat al die bands me geen reet doen zo, he?quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Die hebben er veeeeeel meer dan 2![]()
Mark+2quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:46 schreef Mark het volgende:
Art Blakey?
Ik dacht al..Travis heeft toch vorig jaar geen album uitgebracht..quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:24 schreef ranja het volgende:
vul nou even het rijtje aan... Coldplay, Radiohead,
dat zou wel een goeie gok geweest zijn, andersquote:Op dinsdag 5 september 2006 13:47 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik dacht al..Travis heeft toch vorig jaar geen album uitgebracht..
Nee hoor, dat zegt alleen veel over jouw mening over de tweede...quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:52 schreef Mark het volgende:
Blijkbaar ben ik meer thuis in Jazz dan in Radiohead en aanverwanten. Dat zegt veel over de tweede
En weer terug:quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:53 schreef ranja het volgende:
OMD - Maid of Orleans
Radiohead = oeverloos, dus dat is een pleonasmequote:Op dinsdag 5 september 2006 13:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wanneer was de laatste oeverloze Radiohead discussie ook al weer?
quote:
Ik mis nog een "la la la la la la la la la la la la la la la la la la"-tekstballonetjequote:Op dinsdag 5 september 2006 14:05 schreef Mark het volgende:
Jij bent in de war met Kaiser Chiefsquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik mis nog een "la la la la la la la la la la la la la la la la la la"-tekstballonetje
Die wilde ik ook posten, maar dat plaatje kreeg ik ff niet zo snel te pakken (heb hem wel als smiley)quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik mis nog een "la la la la la la la la la la la la la la la la la la"-tekstballonetje
Melt Banana komt ook uit Japan. Zat ook al in die richting te denken: zat daarom al te dubben wat Loudness in het eerste rijtje doet...quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:20 schreef Mark het volgende:
Ik weet dat Loudness en de 5-6-7-8 Japans zijn. Is het eerste rijtje mannelijk en de tweede vrouwelijk?
quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:23 schreef Berkery het volgende:
De bands uit rij 1 komen uit Tokyo, rij twee uit Kyoto?
nogquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Bands uit rij 1 komen uit Kyoto, uit rij 2 komen ze uit Tokyo?
Iggy +2quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:32 schreef iggy_in_the_house het volgende:
of 1 osaka en 2 tokyo?
Er zijn meerdere Mono's... zelfs een Rotterdamsequote:
quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:43 schreef schaap001 het volgende:
Maggie Reilly ?
maar die is niet dood (Maggie Reilly ook niet trouwens) voor zover ik weetquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:45 schreef Z het volgende:
Alison Moyet
quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:04 schreef peaceman het volgende:
Hmm welke was dat ook al weer?
Waterpop?
quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:10 schreef bigshadow het volgende:
Breda barst
Ik sla even over denk ikquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:17 schreef schaap001 het volgende:
Gratis Popfestival Breda Barst 16 & 17 september 2006
Emotional Elvis!quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:17 schreef schaap001 het volgende:
[..]
![]()
Gratis Popfestival Breda Barst 16 & 17 september 2006
http://www.bredabarst.nl/
bigshadow + 2
Op welk festival kun je deze maand oa Liars, CCS, Stijn, Peaches en Shogun Kunitoki bewonderen?quote:
quote:
twee punten krijgt ie ook nog ipv éénquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
![]()
Ranja+1
Add N to [X]
Alien Sex Fiend
Anthrax
Basement Jaxx
Corvus Corax
Electric Six
H-Blockx
INXS
Mattafix
Sex Gang Children
Static X
Gefi-x-tquote:
Ik met de Qquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:35 schreef schaap001 het volgende:
Ik ben al bandnamen met een Y aan het verzinnen....![]()
daar was ik al bang voorquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:35 schreef schaap001 het volgende:
Ik ben al bandnamen met een Y aan het verzinnen....![]()
Ik ookquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:59 schreef dolle_hond het volgende:
ik weet welke band, enkele titels, maar geen volgorde
en het kwartje vielquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:45 schreef bukgeit het volgende:
Ah, Bettie Serveert!
Palomine
Lamprey
Dust Bunnies
Plays Venus In Furs And Other Velvet Underground Songs
Private Suit
Log 22
Attagirl
Bare Stripped Naked
quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:49 schreef DaisyDuke het volgende:
Vooral de tweede foto komt me bekend voor. Maar 't kwartje wil nog niet vallen...
Vooral de tweede foto komt me bekend voor. Maar 't kwartje wil nog niet vallen...
zijn het 2 bands met dezelfde naam?quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:49 schreef DaisyDuke het volgende:
Vooral de eerste foto komt me bekend voor. Maar 't kwartje wil nog niet vallen...
't kwartje wil nog niet vallen...
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:15 schreef cafca het volgende:
[..]
zijn het 2 bands met dezelfde naam?
quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:14 schreef bukgeit het volgende:
De onderste bandnaam is een vertaling van de bovenste.
Dat zal hem zijn, ja.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef Jimmy het volgende:
De Vandalen en the Vandals?
Vandale dan in het nederlandsquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef Jimmy het volgende:
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:08 schreef Jimmy het volgende:
*KUCH* dubbele punten *KUCH*quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:35 schreef bukgeit het volgende:
[..], en dan zoals ranja het zegt.
Jimmy +1
Aha.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:46 schreef ranja het volgende:
of nee, Stand by your Man denk ik
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:40 schreef Mark het volgende:
Ook gij, Jimmy?
helemaal goed.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:33 schreef belsen het volgende:
Betty Serveert - The Velvet Underground
Kane - U2
Ilse de Lange - John Hiatt
hm, wist ik ook niet. ik heb nog wel een paar verzoekjes om uit te brengen trouwensquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:36 schreef bukgeit het volgende:
En Trijntje die Stevie Wonder deed.
Caesar - Motown, Travoltas + Eric Corton - Beach boys.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:40 schreef ranja het volgende:
[..]
hm, wist ik ook niet. ik heb nog wel een paar verzoekjes om uit te brengen trouwens
nee, wat neequote:
Dat was een antwoord op belsen's opmerking dat er alleen een single van was verschenen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:45 schreef ranja het volgende:
[..]
nee, wat nee
ik dacht aan Grof geschut - Police, Claw boys claw - Iggy/Stooges en inderdaad Caesar...
Ik dacht (en denk) dat dat een antwoord op mijn opmerking dat ik niks van Heideroosjes/Ramones wistquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:49 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Dat was een antwoord op belsen's opmerking dat er alleen een single van was verschenen.
Nee, die van de Heideroosjes. Die hebben een deel van hun Flashback op een single gezet. Briljant concert trouwens. Ze hadden zo'n volleybalscore ding op het podium, die bij opkomst ergens in de 60 stond en na ieder nummer draaiden ze er eentje af. Bij 14 was het concert afgelopen en de rest was toegift.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:49 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Dat was een antwoord op belsen's opmerking dat er alleen een single van was verschenen.
Ik kan het iets geromantiseerd hebben, maar het waren lekker veel nummers.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:53 schreef ranja het volgende:
60![]()
In Rotterdam was het iets van 35 en 4 toegiften...
Birgit was ook gaaf ja al zag ik haar bijna niet, klein meisje is het en ik stond niet voor aan...
quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:55 schreef bukgeit het volgende:
Pretty Things, dus.
quote:On the road to Rishikesh,
I was dreaming more or less,
And the dream I had was true,
Yes, the dream I had was true.
I'm just a child of nature,
I don't need much to set me free,
I'm just a child of nature,
I'm one of nature's children.
Sunlight shining in your eyes,
As I face the desert skies,
And my thoughts return to home,
Yes, my thoughts return to home.
Underneath the mountain ranges,
Where the wind that never changes,
Touch the windows of my soul,
Touch the windows of my soul.
Niet wanhopen, want de vraag is: welk nummer werd het uiteindelijk?quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:58 schreef ranja het volgende:
nee, hoezo?
Helemaal niet!quote:Op woensdag 6 september 2006 00:30 schreef knars het volgende:
als ik die tekst hardop lees zou die bijna passen op de melodie van Jealous Guy van John Lennon, of is dat te ver gezocht?
Juist dat stukje, 'I'm just a child of nature', loopt niet lekker in de tekst. De zinsritmiek van 'Jealous guy' is veel beter.quote:Op woensdag 6 september 2006 07:37 schreef belsen het volgende:
Ik heb dat nummer hier: Child of nature.
Op de demo-CD uit George Harrison's huis.
D'accord.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:47 schreef knars het volgende:
Dear Prudence is een troostlied voor een vrouw die tegelijkertijd met de Beatles bij de Maharishi was en daar slechte ervaringen heeft opgedaan. Er zijn verschillende lezingen van; sommigen zeggen dat ze is misbruikt door de Maharishi, anderen zeggen dat ze aan de drugs was. Hoe dan ook, ze raakte tamelijk gestressed en dat werkte als eye-opener voor de Beatles waarna ze doorkregen dat de Maharishi helemaal niet zo'n fijne vent was. Sexy Sadie is een bijtende aanval op de Maharishi (hij is Sexy Sadie) nadat hij door de mand was gevallen ivm een dubbele moraal mbt seks en materieel bezit.
quote:Op woensdag 6 september 2006 12:27 schreef bartrid het volgende:
Eddie Vedder?
Wel dood, niet Kurt. Eddie was er wel bij betrokken, maar dan een stuk directer.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:31 schreef dolle_hond het volgende:
kurt cobain
Meneer Layne heeft wel een liedje hebben gezongen wat een tribute zou zijn aan de persoon die ik zoek.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Layne van Alice in Chains?
Die naam komt regelmatig in trivia voorbij, maar ik slaag er maar niet in om 'm te onthouden.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:13 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Zal wel Andrew Wood van Mother Love Bone zijn..alles in de grunge draaide om die dooie muthafucka
quote:Op woensdag 6 september 2006 14:13 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Zal wel Andrew Wood van Mother Love Bone zijn..alles in de grunge draaide om die dooie muthafucka
En ik ben er weer vanafquote:Op woensdag 6 september 2006 15:35 schreef cafca het volgende:
Rufus Wainwright
Dat was een band, volgens mij, maar je zit wel warmquote:Op woensdag 6 september 2006 16:36 schreef jerver73 het volgende:
rufus zonder chaka khan?
Yup, bekend van o.a. "do the funky chicken"quote:Op woensdag 6 september 2006 16:47 schreef bukgeit het volgende:
Rufus Thomas? (vader van Carla)
quote:Op woensdag 6 september 2006 17:13 schreef jerver73 het volgende:
500 x (3-1) = 1000
+ 100
12 - 4 = 8
x 8 =64
-1
=1163
quote:Op woensdag 6 september 2006 18:33 schreef Captain_Redbeard het volgende:
het nummer Daydream ??
quote:Op woensdag 6 september 2006 18:42 schreef peaceman het volgende:
lilly allen?
inderdaad!quote:
quote:Op woensdag 6 september 2006 20:24 schreef MadMaster het volgende:
@ Peaceman: Heb je de CD's ontvangen?
Klinkt als Donovan, geen idee van het nummer.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:22 schreef belsen het volgende:
Wie was er met de Beatles mee naar India en hoe heette het nummer dat hij schreef over de Maharishi?
Vervolgvraagje op vanmiddag, toen kon ik niet bij mijn CD's.
Een paar albums, een shitload of drugs en wat psychedelica later.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:59 schreef Gambolputty het volgende:
Ik blijf even hangen bij Universal Soldier.....
't Duurt een avondje, maar dan weet iemand hem wel.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:23 schreef dolle_hond het volgende:
hurdy gurdy man dus
Dat is dus net een van de weinige Donovan nummers die ik ken (en heb)quote:Op woensdag 6 september 2006 22:47 schreef belsen het volgende:
[..]
't Duurt een avondje, maar dan weet iemand hem wel.
Dolle Hond +2
ik wist t door die butthole surfers hint.quote:Op donderdag 7 september 2006 08:38 schreef knars het volgende:
[..]
Dat is dus net een van de weinige Donovan nummers die ik ken (en heb)![]()
De versie van Neil Pye van the young ones had ik wel meteen herkend...
Glenn Hughes ken ik van Deep Purple, maar de rest kan ik niet plaatsen.quote:Op donderdag 7 september 2006 00:09 schreef bukgeit het volgende:
Welke groep werd gevormd door David Hodo, Alex Briley, Felipe Rose, Victor Willis, Glenn Hughes en Randy Jones?
quote:As a
You are insignificance
Dreams become entangled in the system
Environment moves over the sleeper:
Conditioned air
Conditions sedated breathing
The sensation of viscose sheets on nakes flesh
Soft and warm
But lonesome in the blackened ocean of night
Confined in the helpless safety of diseres and dreams
We fight our insignificance
The harder we fight
The higher the wall
outside the city spreads
Like an illness
It's symptoms
In cars that cruise to inevitable destinations
Tailed by the silent spotlights
Of society-created paranoia
Nog noord van gehooid. Echt nog noord.quote:Op donderdag 7 september 2006 09:16 schreef Berkery het volgende:
Ik doe wel een nieuwe vraag.
Welk nummer?
[..]
Berkery +2quote:Op donderdag 7 september 2006 08:53 schreef Berkery het volgende:
Er zat ook een Glenn Hughes in The Village People
ken uw klassiekers![]()
quote:Op donderdag 7 september 2006 10:46 schreef Berkery het volgende:
Zal ik maar een andere vraag doen?
Ach wat hier onbekend is durf ik al niet eens meer te voorspellen. Als Z en Daisy met elkaar aan het spelen zijn heb ik echt geen idee wat er gebeurt. Voor teksten net zo. De een of andere b-kant van een hippe indie band wordt sneller geraden dan een nummer 1 hit van de jaren 80, somsquote:
quote:The entirety of the lyrics are the phrase "" repeated 144 times.
ach ja, "insignificance", nu hoor ik 't gewoon in m'n hoofd.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:57 schreef Berkery het volgende:
Ik zocht Anne Clark - Sleeper in Metropolis.![]()
quote:Op donderdag 7 september 2006 10:58 schreef ranja het volgende:
kan van alles zijn![]()
Dead Kennedys - I love short songs?
Anne Clark was ook niet onbekendquote:Op donderdag 7 september 2006 11:01 schreef Berkery het volgende:
Kan inderdaad van alles zijn, maar 144 is best vaak. Geen onbekend nummer dit keer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |