Sindsdien is het onmogelijk de e van de u te scheiden, in jubilea.quote:Op zondag 3 september 2006 21:19 schreef Aoristus het volgende:
[..]
hij zou jubileuuum artikelen moeten verkopen.
in excelsis deo ofzoietsquote:Op zondag 3 september 2006 21:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Sindsdien is het onmogelijk de e van de u te scheiden, in jubilea.
Dat doet me denken aan die ene keer toen ik een deel The empire strikes first noemde.quote:Op zondag 3 september 2006 21:29 schreef bubbelbobbel het volgende:
en ik maar denken dat het over de band gaat ...:(
ik hoop hetquote:Op zondag 3 september 2006 21:35 schreef sigme het volgende:
Zou 'ie nog met This Is Spinal Tap komen?
Lijkt Rumsfeld wel.quote:de xfactor is zo veel omvattend
gaat die ook voor het zingen de kerk uit?quote:
Kijk, hier:quote:Op zondag 3 september 2006 22:05 schreef sigme het volgende:
2-2-2002.
Toen zat ik in de Marokkaanse woestijn. In de leegte.
Met de wereldomroep.
Ik zou over het talent van Sidekick moeten beschikken, wilde ik hierover een leuke opmerking maken.quote:
Mooi hequote:Op zondag 3 september 2006 22:13 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik zou over het talent van Sidekick moeten beschikken, wilde ik hierover een leuke opmerking maken.
Geeneens tanks, landmijnen en skeletten?quote:Op zondag 3 september 2006 22:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Mooi he.
Een wijde blik verruimt het denken. Hele mooie plaats, in het midden van niets. Totaal autonoom - het waait er altijd, de bij de camping wonende uitbaters hebben een windmolen voor de stroom, en er is een (grotendeels ondergrondse) waterstroom. Zout water.
Je kan een fles rosé koelen in de koude natte zand. Heb ik ook ergens een mooie foto van.
quote:Op zondag 3 september 2006 22:03 schreef Aoristus het volgende:
Maxima is zóóóóó authentiek, ze heeft de x-factor
-Ja, wat is de xfactor dan?
de xfactor is zo veel omvattend..., ach man, lik toch je reet HenkJan Smits
Layoune, westelijke Sahara.quote:Op zondag 3 september 2006 22:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geeneens tanks, landmijnen en skeletten?
inmiddels mag ie wel door het luik naar beneden vallen, zeker als hij de sound of music wil laten zien aan Nederland. Wat een lul zegquote:Op zondag 3 september 2006 22:29 schreef pberends het volgende:
[..].
Inderdaad, wat een popijopi die man. Bijna allemaal van die populaire fragmenten.
Alleen over Sylvie had ie gelijk.
Hoe zou dit eigenlijk in zijn werk gaan? Kunnen die extremisten niet behoorlijk richten of zijn ze gewoon geen partij voor de NAVO troepen?quote:***************************************
NAVO doodt 200 Talibanstrijders
NAVO-troepen hebben bij een groot offensief in Kandahar in het zuiden van Afghanistan meer dan 200 strijders van de Taliban gedood. Ook zijn 4 Canadese militairen om het leven gekomen.
Operatie Medusa begon 2 dagen geleden. Doel is de Taliban te verdrijven. 2000 militairen van de NAVO en het Afghaanse leger doen eraan mee. Daarmee is het de grootste militaire operatie sinds de VS in juli het bevel over de zuidelijke provincies overdroeg aan de NAVO.
Gisteren kwamen 14 Britten om toen hun vliegtuig neerstortte als gevolg van een technisch mankement. Het toestel nam deel aan Operatie Medusa.
quote:Op zondag 3 september 2006 22:59 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik geef de voorkeur aan Laos:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik niet, denk ik, maar ik zou best de plaatjes willen zien.
mosterdgasquote:Op zondag 3 september 2006 22:45 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Hoe zou dit eigenlijk in zijn werk gaan? Kunnen die extremisten niet behoorlijk richten of zijn ze gewoon geen partij voor de NAVO troepen?
De strijk van een maand. Telt dat?quote:
geelbandquote:Op zondag 3 september 2006 20:54 schreef sigme het volgende:
Ik heb vandaag een zak geelband aan de muur gesmeerd. Er moeten denk ik nog twee zakken bij.
Nauwelijks. Koste dat je je scherptequote:
quote:[..]
geelband
0quote:
Niet dat ik weet.. Thans net zo onverklaarbaar als een vrouw..quote:
om de muur mee te "stucken"?quote:
Mooiquote:Op zondag 3 september 2006 23:07 schreef sizzler het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat je dat niet weet!quote:Op zondag 3 september 2006 23:13 schreef Aoristus het volgende:
wtf is geelband?
Als de gaten in je muren vallen kan je het daarmee verbergen. Ons huis in Groningen hangt van de Rotband aan elkaar.quote:Op zondag 3 september 2006 23:13 schreef Aoristus het volgende:
wtf is geelband?
Je kan ook gewoon de skipistes in Marokko bezoeken natuurlijkquote:Op zondag 3 september 2006 23:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Mooi.
Te nat en te groen naar mijn smaak, maar mooi. Ik wil nog wel eens wat van die nattere delen van de wereld bezoeken.
Mannen!quote:Op zondag 3 september 2006 23:13 schreef Aoristus het volgende:
wtf is geelband?
Maar waarom heet het geelbandquote:Geelband geeft een schuurwerkeffect: het zorgt voor decoratief stucwerk dat geen verdere afwerking nodig heeft.Gooi eerst koud leidingwater in een schone kuip of emmer. Voeg daar losjes een beetje gips bij en laat het even bezinken. Herhaal dit totdat er een soort eilandje van gips in het water ontstaat. Dan heeft u de juiste verhouding.Meng het geheel bij voorkeur met een mixer tot een smeuïge, klontvrije massa.
Doe ik dan ook niet.quote:Op zondag 3 september 2006 23:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon de skipistes in Marokko bezoeken natuurlijk
Er is Geelband, Rotband (zoals du_ke al aanstipte), en goudband. Correspondeert min of meer met de decoratie van de zak. Is bedoeld voor verschillende laagdikte,quote:
hm, als iemand me zou aanbevelen om geelband te nemen, dan zou er met zeer grote argwaan mee omgaanquote:Op zondag 3 september 2006 23:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Er is Geelband, Rotband (zoals du_ke al aanstipte), en goudband. Correspondeert min of meer met de decoratie van de zak. Is bedoeld voor verschillende laagdikte,
Verder ben ik niet zo goed in antwoorden op 'waarom' vragen.
Wit poederquote:Op zondag 3 september 2006 23:22 schreef Aoristus het volgende:
[..]
hm, als iemand me zou aanbevelen om geelband te nemen, dan zou er met zeer grote argwaan mee omgaan
Ik heb nog wel eens de gele band gehaald.quote:Op zondag 3 september 2006 23:22 schreef Aoristus het volgende:
[..]
hm, als iemand me zou aanbevelen om geelband te nemen, dan zou er met zeer grote argwaan mee omgaan
En redband.quote:Op zondag 3 september 2006 23:44 schreef sigme het volgende:
Geelzucht, is er ook nog.
quote:Etnische jacht van Russen op Kaukasiërs
Maandag 4 september 2006 - MOSKOU – Honderdnegen mensen zijn dit weekeinde gearresteerd na massale etnische rellen in het Russische Kondopoga.
Jongeren schreeuwden racistische leuzen en maakten jacht op Kaukasiërs. Ze staken hun winkels in brand en bekogelden hun marktstallen met flessen en stenen.
Aanleiding was een vechtpartij dinsdag, tussen bezoekers en personeel van het Tsjetsjeense restaurant Tsjaika. Twee Russen die daarbij om het leven kwamen, werden zaterdag begraven. Zo’n 2000 betogers trokken vervolgens de straat op. Ze eisten dat de autoriteiten immigranten uit de Kaukasus zouden uitwijzen of een onderzoek zouden instellen naar hun vermeende criminele activiteiten.
De gemeenteraad van Kondopoga vroeg het parlement van de regio Karelië alle Kaukasiërs weg te sturen.
De Russische staatstelevisie toonde honderden Russen, veelal jongeren met kaalgeschoren hoofden, die vernielingen en plunderingen aanrichtten. Ze waren gewapend met ijzeren staven en molotovcocktails en zochten naar winkels en woningen van Kaukasiërs om in brand te steken. Ook restaurant Tsjaika ging in vlammen op.
Leden van de nationalistische Beweging tegen Illegale Immigratie (DPNI) spraken jongeren via een luidspreker toe. Zij zouden uit Moskou naar Kondopoga zijn gereisd om de dood van de twee Russen te wreken en rellen uit te lokken.
De website van de DPNI riep vrijwilligers op naar het stadje aan de Finse grens te gaan om lokale inwoners te steunen.
De militaire eenheid van de politie arresteerde gisteren 109 relschoppers. Velen waren dronken. Twintig jongelui zitten nog vast. De president van de regio Karelië, Sergej Katanandov, noemde de woede van lokale bewoners gerechtvaardigd. Hij zei echter dat het geweld een gevolg was van ‘hooligans die een conflict een etnisch karakter probeerden te geven’. Russische mensenrechtenorganisaties beschuldigen de autoriteiten er voortdurend van racistisch geweld als hooliganisme af te doen.
Het Sova Centrum, dat xenofobische incidenten registreert en bestudeert, sprak van georganiseerde ‘razzia’s tegen Kaukasiërs’. Tijdens de rellen zouden zeker negen immigranten gewond zijn geraakt.
Racistisch geweld komt vaak voor in Rusland en kost vrijwel wekelijks een dodelijk slachtoffer. Vooral Kaukasische en Aziatische immigranten, joden en buitenlandse studenten zijn het doelwit. Vorige week kwamen door een bom elf mensen om op een markt in Moskou, waar vooral mensen uit Centraal-Azië werken. De politie arresteerde onder meer twee studenten die het explosief in elkaar hadden geknutseld om ‘niet-Russen te doden’.
Is dat door terreur of het beleid van Bush?quote:Wereldwijd zijn zeker 72.000 mensen door terreuractiviteiten om het leven gekomen, sinds de Amerikaanse president George W. Bush vijf jaar geleden de oorlog tegen het terrorisme begon.
Is dat door terreur of het beleid van Bush?quote:De meeste slachtoffers van het terrorisme, ongeveer 40.000 mensen, zijn Iraakse burgers.
Is dat door terreur of het beleid van Bush?quote:De overige 30.000 doden zijn gevallen door terreuraanslagen elders of tijdens antiterreurcampagnes van de Verenigde Staten en hun bondgenoten.
Is dat door terreur of het beleid van Bush?quote:Volgens het Pentagon komen door het aanhoudende geweld in Irak elke maand circa 3000 burgers om het leven.
Is dat door terreur of het beleid van Bush?quote:Uit cijfers van het Amerikaanse leger blijkt dat het aantal aanslagen op Amerikaanse en Iraakse militairen sinds januari is verdubbeld.
Is dat door terreur of het beleid van Bush?quote:Volgens CNN eisten de aanslagen van 11 september de levens van 2973 Amerikanen en buitenlanders.
Is dat door terreur of het beleid van Bush?quote:In Irak en Afghanistan hebben inmiddels al 2974 Amerikaanse militairen de dood gevonden, meldde CNN op basis van gegevens van het Pentagon. In Afghanistan vonden 329 Amerikaanse militairen de dood en in Irak 2645.
Als dat zo is, zouden ze als advies hebben dat Bush moet aftreden. Terrorisme komt verdomme niet uit de lucht vallen, zoals in dit zwart/wit rapport staat. Terrorisme heeft een voedingsbodem, en Bush is daarvan de grootste.quote:Het blad baseert zich op informatie van MIPT, een in de Verenigde Staten gevestigd instituut ter voorkoming van terrorisme.
quote:Op maandag 4 september 2006 10:16 schreef Autodidact het volgende:
Neu, Bush is geen voedingsbodem voor terreur, en die doden komen door terreur. In Irak is het vooral sektarisch geweld....macht, pberends.
quote:Op maandag 4 september 2006 @ 10:10 schreef Longmen het volgende:
En hoe zit het met de ontwikkeling van de Amerikanen?![]()
Ai, maar in het water kun je je ook amper bewegen.quote:Op maandag 4 september 2006 10:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ageOffset=1#reacties
Neee!
Bush begon zich er pas mee te bemoeien na 9/11. Of telt dat niet als terreur?quote:Op maandag 4 september 2006 10:14 schreef pberends het volgende:
Terrorisme heeft een voedingsbodem, en Bush is daarvan de grootste.
"Terreur" heeft puur als een Pearl Harbor gedient voor Bush.quote:Op maandag 4 september 2006 11:06 schreef Napalm het volgende:
WTF Steve ?!?Krokodillenjager Steve Irwin (44) gedood
Kutvis!
[..]
Bush begon zich er pas mee te bemoeien na 9/11. Of telt dat niet als terreur?
Source: Department of Defense, of vertrouw je deze bron en de info niet?quote:Op maandag 4 september 2006 12:22 schreef Autodidact het volgende:
Waaruit bestaat dïe "hegemonie" eigenlijk? Ik zie namelijk dat Nederland ook een rood tintje heeft...ik voel nou niet echt de druk van Amerikaanse militaire dreiging over me. Volgens mij is er niet eens een Amerikaanse base. Je wordt een beetje paranoïde complotterig, pb.
Weet je nog dat je moeder in de jaren 80 tegen de kruisraketten protesteerdequote:Op maandag 4 september 2006 12:22 schreef Autodidact het volgende:
Waaruit bestaat dïe "hegemonie" eigenlijk? Ik zie namelijk dat Nederland ook een rood tintje heeft...ik voel nou niet echt de druk van Amerikaanse militaire dreiging over me. Volgens mij is er niet eens een Amerikaanse base. Je wordt een beetje paranoïde complotterig, pb.
Ah, je geeft het dus toe!quote:Op maandag 4 september 2006 12:29 schreef MrX1982 het volgende:
Europa heeft net zo goed olie nodig. Alleen heeft Europa de (militaire) macht niet omdat te bewerkstelligen zoals de Amerikanen dat doen.
Ik wist niet dat defensie tegenwoordig op http://www.stopterrorkrigen.dk publiceert...Je ziet toch wel hoe dit plaatje een bepaalde dramatiek wil veroorzaken, maar de wereld zit zo simpel niet in elkaar. Wanneer was de laatste keer dat je Amerikaanse troepen over de dam zag marcheren?quote:Op maandag 4 september 2006 12:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Source: Department of Defense, of vertrouw je deze bron en de info niet?
Ik denk: uit het bedenken van listige complotten om je eigen bevolking te doden, ervoor zorgen dat een notoire terrorist de schuld bekent en de journalistiek intimideren.quote:Op maandag 4 september 2006 12:26 schreef pberends het volgende:
Amerika is toch een enige supermacht left? Tja, waar bestaat die rol uit...
Je complottheorie geef ik niet toe. Ik zeg alleen dat Europa net zo goed als de VS olie nodig heeft om de economie te laten draaien. Ik vind de VS overigens niet evil.quote:Op maandag 4 september 2006 12:41 schreef pberends het volgende:
Ah, je geeft het dus toe!
Dat zei ik al in het topic: wordt de EU ook evil?
Als de EU een flink leger krijgt gaan ze misschien ook smerige spelletjes spelen om elk pufje grondstof uit het buitenland te krijgen.
Nederland is een flinke bondgenoot geweest van de VS wat voor belang hebben zij om hier militairen te laten marcheren???quote:Op maandag 4 september 2006 12:42 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik wist niet dat defensie tegenwoordig op http://www.stopterrorkrigen.dk publiceert...Je ziet toch wel hoe dit plaatje een bepaalde dramatiek wil veroorzaken, maar de wereld zit zo simpel niet in elkaar. Wanneer was de laatste keer dat je Amerikaanse troepen over de dam zag marcheren?
[..]
Ik denk: uit het bedenken van listige complotten om je eigen bevolking te doden, ervoor zorgen dat een notoire terrorist de schuld bekent en de journalistiek intimideren.
Maar je geeft wel toe dat de VS smerige spelletjes spelen of daartoe in staat zijn om olie veilig te stellen?quote:Op maandag 4 september 2006 12:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je complottheorie geef ik niet toe. Ik zeg alleen dat Europa net zo goed als de VS olie nodig heeft om de economie te laten draaien. Ik vind de VS overigens niet evil.
De Amerikaanse overheid speelt ongetwijfeld smerige spelletjes maar hetzelfde geldt voor de Europese overheden. Europa is echt geen heilig boontje hoor. Ga anders eens ruim 60 jaar terug in de tijd.quote:Op maandag 4 september 2006 12:48 schreef pberends het volgende:
Maar je geeft wel toe dat de VS smerige spelletjes spelen of daartoe in staat zijn om olie veilig te stellen?
Die film heb ik niet gezien dus ik weet het niet.quote:De film Syriana laat het aardig zien, of is dat puur op fictie gebaseerd?
Ja, dat zal-ie vast doen.quote:Op maandag 4 september 2006 12:50 schreef pberends het volgende:
Van mij mag Bush trouwens best een oorlog om olie beginnen. Maar vertel dat dan ook eerlijk.
quote:Op maandag 4 september 2006 12:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Weet je nog dat je moeder in de jaren 80 tegen de kruisraketten protesteerde
Dit is zo'n restant
Hegemonie dude. Wat voor complotten bedenken ze in dat kantoor?quote:Op maandag 4 september 2006 12:49 schreef MrX1982 het volgende:
Hier in de buurt zit een kantoor van het Amerikaanse leger namelijk de Military Traffic Management Command.
Omgeving is afgezet en er staan militairen bij de ingang.
quote:Op maandag 4 september 2006 12:56 schreef Autodidact het volgende:
Hegemonie dude. Wat voor complotten bedenken ze in dat kantoor?
Kortom hoe ze de wereld zo snel mogelijk kunnen veroveren. Ik rijd er vanmiddag weer langsquote:A major command of the US Army, and the US Transportation Command's component command responsible for designated continental United States land transportation as well as common-user water terminal and traffic management service to deploy, employ, sustain, and redeploy US forces on a global basis. Also called MTMC. See also transportation component command.
Europa is zeker niet heilig. Maar de Amerikaanse agenda brengt de wereld wel op een hellend vlak. Niet erg, van mij mag een komeet morgen de aarde vernietigen.quote:Op maandag 4 september 2006 12:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De Amerikaanse overheid speelt ongetwijfeld smerige spelletjes maar hetzelfde geldt voor de Europese overheden. Europa is echt geen heilig boontje hoor. Ga anders eens ruim 60 jaar terug in de tijd.
[..]
Die film heb ik niet gezien dus ik weet het niet.
Waarom niet? Amerika is olieverslaafd, zoals Bush dat ZELF al zei. Sinds wanneer gebruiken verslaafden geen geweld om tot hun behoefte te komen?quote:Op maandag 4 september 2006 12:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, dat zal-ie vast doen.
Volgens mij kan ie niet anders dan een oorlog om de olie te beginnen, als andere landen net zo gaan consumeren als Amerika, dan moeten ze bezuinigen. Ik denk dat ze nog liever een nucleaire oorlog beginnen eigenlijk..quote:Op maandag 4 september 2006 13:01 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom niet? Amerika is olieverslaafd, zoals Bush dat ZELF al zei. Sinds wanneer gebruiken verslaafden geen geweld om tot hun behoefte te komen?
Al die nerds van D66, vandaar dat ze op 1 zetel staan in de peilingen.quote:Op maandag 4 september 2006 13:02 schreef sizzler het volgende:
Hoeveel politici hebben al een hyves pagina?
Ik ken alleen deze:
http://borisvanderham.hyves.nl/
http://wjbos.hyves.nl/
http://jpb.hyves.nl/
kijk eens bij de tags van jpbquote:Op maandag 4 september 2006 13:02 schreef sizzler het volgende:
Hoeveel politici hebben al een hyves pagina?
Ik ken alleen deze:
http://borisvanderham.hyves.nl/
http://wjbos.hyves.nl/
http://jpb.hyves.nl/
quote:Op maandag 4 september 2006 13:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
kijk eens bij de tags van jpb![]()
http://jpb.hyves.nl/album(...)os/17959220/0/sbLF/#
GANGBANG
Zou het met een Europese agenda beter zijn? Europa heeft in de eerste plaats de macht zelf uit handen gegeven door twee Wereldoorlogen te starten. In zekere zin is de macht de VS in de schoot geworpen.quote:Op maandag 4 september 2006 12:59 schreef pberends het volgende:
Europa is zeker niet heilig. Maar de Amerikaanse agenda brengt de wereld wel op een hellend vlak. Niet erg, van mij mag een komeet morgen de aarde vernietigen.
Ik denk dat dat geen nieuwe "uitvindingen" zijn die we te danken hebben aan de Amerikaanse agenda. Dat is van alle tijden.quote:Alleen jammer dat we ondertussen met al die bagger van de Amerikaanse agenda zitten. Terrorisme, inperken van privacy en civil rights, clash tussen moslims en het westen, millieuvervuiling, hoge olieprijs, enzovoorts.
Ik denk dat de kans groter is dat de aarde wordt getroffen door een komeet. Ik weet niet wat erger is een komeet of Nader als presidentquote:Je gaat bijna hopen dat Ralph Nader aan de macht komt daar. De wereld trekt deze Bush-shit niet langer. Het is niet gek dat Rusland en China nader tot elkaar komen.
Maar nu we het er toch over hebben; wat zou Bush beter gedaan hebben dan Al Gore als president? Alles?quote:Op maandag 4 september 2006 13:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zou het met een Europese agenda beter zijn? Europa heeft in de eerste plaats de macht zelf uit handen gegeven door twee Wereldoorlogen te starten. In zekere zin is de macht de VS in de schoot geworpen.
[..]
Ik denk dat dat geen nieuwe "uitvindingen" zijn die we te danken hebben aan de Amerikaanse agenda. Dat is van alle tijden.
[..]
Ik denk dat de kans groter is dat de aarde wordt getroffen door een komeet. Ik weet niet wat erger is een komeet of Nader als president. Gelukkig is het laatste vrij hypothetisch.
Dat vraag ik me ook af, aan de Bush fans. Wat zou er zo erg zijn met Nader aan de macht? Wat zou er bijna niet beter gaan met Nader aan de macht?quote:Op maandag 4 september 2006 13:19 schreef du_ke het volgende:
Waarom zou Nader als president zo erg zijn? Een meer solide boekhouding, wat minder agressie en wat minder afhankelijkheid van het olieinfuus is een ramp?
Ik denk dat het daar gaat zoals in andere kantoren: niets doen in uniform.quote:Op maandag 4 september 2006 12:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
[..]
Kortom hoe ze de wereld zo snel mogelijk kunnen veroveren. Ik rijd er vanmiddag weer langs.
http://www.volkskrant.nl/(...)n_het_PvdA-programmaquote:Hoofdpunten in het PvdA-programma
Een totale bezuiniging van 12 miljard euro, onder meer door besparingen bij de rijksoverheid (2,2 miljard), provincies en waterschappen (1,4 miljard), fraudebestrijding (0,8 miljard) en het afromen van de reserves van woningcorporaties (0,5 miljard).
Welgestelde ouderen gaan meebetalen aan de AOW. Dit plan gaat in 2011 in voor nieuwe AOW’ers.
De hypotheekrenteaftrek geldt niet meer voor het hoogste belastingtarief van 52 procent.
Drie dagen gratis kinderopvang voor alle kinderen van 0 tot 12 jaar. Kosten: 2,3 miljard euro.
Een investering van 2,1 miljard euro in onderwijs, onder meer om de salarissen van leerkrachten op basisscholen en in het vmbo met 10 procent te verhogen.
Een ‘werkbonus’ van 500 euro voor iedere werknemer.
De no-claimregeling in de zorg wordt afgeschaft en de premies worden (grotendeels) inkomensafhankelijk. De tandarts en de anticonceptiepil komen terug in het basispakket.
In verpleeg- en verzorgingshuizen komen 2500 hulpverleners extra.
Een generaal pardon voor alle nog in Nederland verblijvende asielzoekers die nog onder de oude vreemdelingenwet asiel hebben aangevraagd.
Voor elke nieuwe regel die de overheid maakt, moet een oude worden geschrapt.
Invoering van het correctief referendum.
De gemeenteraad kiest de burgemeester.
Iedereen moet de Nederlandse taal en de Nederlandse normen kennen.
Gratis openbaar vervoer in de daluren voor ouderen, gehandicapten en mbo-leerlingen.
Bijstandsgerechtigden hoeven pas na drie jaar hun eigen kapitaal (zoals hun eigen huis) aan te spreken.
Betaald ouderschapsverlof (tegen 70 procent van het minimumloon) in de eerste zes maanden na de geboorte van een kind.
Er komen 15 duizend gesubsidieerde banen (de oude Melkertbanen) in scholen, ziekenhuizen en de beveiliging.
De markt voor persoonlijke dienstverlening (schoonmaak, wassen, tuinonderhoud) moet worden gestimuleerd. Zulk werk is daarom tot 500 euro per maand onbelast.
Jongeren die een tijdje maatschappelijk nuttig werk willen doen, krijgen daarvoor een vergoeding.
Radicale imams worden het land uitgezet, evenals criminele en overlastgevende illegalen.
Gezinnen worden niet gescheiden het land uitgezet.
Een wijkagent in iedere buurt.
Hogere straffen voor agressie tegen publieke en private dienstverleners zoals leraren en ambulancepersoneel.
We gaan andere woorden gebruiken en plots bestaat het probleem niet meerquote:De grootse fractie in de Amsterdamse gemeenteraad, PvdA, wil het begrip allochtoon taboe verklaren. Het mag niet meer opduiken in welk gemeentelijk stuk dan ook. Volgens PvdA-fractieleider Manon van der Garde is ''het hard nodig'' het vocabulair aan te passen.
''Het begrip allochtoon leidt tot discriminatie en misverstanden. Vaak gaat het om derdegeneratieimmigranten die nog steeds allochtoon genoemd worden. Hun ouders zijn hier geboren, zij zijn gewoon Amsterdammers zoals ik'', zo citeert Het Parool vandaag Van der Garde.
Volgens de PvdA-politica is er een grote kans dat de Amsterdamse raad het voorstel overmorgen bij het programma 'Wij Amsterdammers II' voegt, als vervolg op het integratieplan van Amsterdam na de moord op cineast Theo van Gogh. GroenLinks zou volgens haar namelijk ook voor het voorstel stemmen.
Judith Sargentini van GroenLinks zegt in Het Parool niet echt warm te lopen voor het plan om het woord allochtoon te schrappen: ''Dit is spelen met woorden, maar ik ga er niet heel moeilijk om doen.''
Volgens Van der Garde zal het soms moeilijk zijn om het woord allochtoon te vermijden, maar zijn er genoeg alternatieven. ''Relletjes in West? Dat zijn dus Amsterdamse rotjongens. Als het nodig is, moet je mensen maar aanduiden met de omgeving waar ze vandaan komen. Zoals Irakese Amsterdammers.''
Ik was je voor met de speerpunten, dr Wquote:Op maandag 4 september 2006 13:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
We gaan andere woorden gebruiken en plots bestaat het probleem niet meer!
Dat is moeilijk te vergelijken omdat we voor Al Gore geen vergelijkingsmateriaal hebben. Al Gore vliegt tegenwoordig in zijn privé jet rond om mensen te vertellen over het broeikaseffectquote:Op maandag 4 september 2006 13:21 schreef pberends het volgende:
Maar nu we het er toch over hebben; wat zou Bush beter gedaan hebben dan Al Gore als president? Alles?
Of Kerry:quote:Op maandag 4 september 2006 13:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar nu we het er toch over hebben; wat zou Bush beter gedaan hebben dan Al Gore als president? Alles?
Nou het is natuurlijk wel zo dat het woord onderhand zo ongeveer gelijk staat aan een enge ziekte.quote:Op maandag 4 september 2006 13:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het leven is ineens zinloos geworden.quote:Op maandag 4 september 2006 13:38 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik was je voor met de speerpunten, dr W
Over een spotprent gesproken. Voor Nederlandse begrippen is Kerry nog steeds uiterst rechts en Nader iets van gematigd rechts.quote:
Blijft moeilijk om een antwoord uit je te trekken. Denk je dat Bush een goeie president tot nu toe is geweest?quote:Op maandag 4 september 2006 13:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is moeilijk te vergelijken omdat we voor Al Gore geen vergelijkingsmateriaal hebben. Al Gore vliegt tegenwoordig in zijn privé jet rond om mensen te vertellen over het broeikaseffect.
ik heb er nog wel een voor je. Cohen is in alle stiekemheid weer een ambtstermijn burgemeesterschap rijker geworden. In het programma staat iets anders. Doe er je voordeel meequote:Op maandag 4 september 2006 13:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het leven is ineens zinloos geworden.
Wat een fantastisch idee ja. Laten we het woord moordenaar schrappen en er bestaan geen moordenaars meer. Echt geweldig jaquote:Op maandag 4 september 2006 13:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
vind ik een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel dom punt. De burgemeester zal dan afkomstig zijn van de grootste partij. Hij staat niet meer "boven de partijen" en je laat de raad dan afzakken tot het niveau van de tweede kamer..quote:Op maandag 4 september 2006 13:36 schreef Aoristus het volgende:
De gemeenteraad kiest de burgemeester.
Dus het heeft niet met Bush te maken maar met Amerika zelf?quote:Op maandag 4 september 2006 12:15 schreef pberends het volgende:
"Terreur" heeft puur als een Pearl Harbor gedient voor Bush.
De hele oorlog tegen het terreur is een excuus om de Amerikaanse hegenomie in de wereld te bewaren en dan vooral het veilig stellen van grondstoffen en de Amerikaanse dollar en opkomende machten als China intimideren.
Volgens mij is dat nu het geval, tot zeker 4, maar vast meer burgemeesters van Amsterdam waren sociaal-democraat. Ik weet niet of een gekozen burgemeester beter zal zijn of niet, want zal het spelletje zal vast binnenskamers worden uitgevochten. Volgens Plato al handelt een goede koning/regeerder in het belang van z'n volk, immers hij heeft alles al en hoeft zich niet bezig te houden met trivialiteit als hebzucht of jaloezie. Uiteraard gaat hij dan wel uit van een model waar ervaring een grote rol speelt en waar zaken als filosofie als erg belangrijk worden beschouwd.quote:Op maandag 4 september 2006 14:07 schreef Napalm het volgende:
[..]
vind ik een heeeeeeeeeeeeeeeeeeel dom punt. De burgemeester zal dan afkomstig zijn van de grootste partij. Hij staat niet meer "boven de partijen" en je laat te raad dan afzakken tot het niveau van de tweede kamer..
quote:Een goed functionerende maatschappij is alleen mogelijk, als je voor de toekomstige regeerders een levensvervulling vindt van grotere waarde dan het uitoefenen van politieke macht. Want alleen dan zal de macht in handen zijn van mensen met een kapitaal niet aan geld en goederen, maar aan wat een mens moet bezitten om werkelijk gelukkig te kunnen zijn, namelijk een goed en weloverwogen leven.
Misschien, als het Amerikaanse volk dat zelf ook wil. Maar Bush geeft er vooral vormgeving aan.quote:Op maandag 4 september 2006 14:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dus het heeft niet met Bush te maken maar met Amerika zelf?
Want? Turken eten veel gele kikkers?quote:Op maandag 4 september 2006 14:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Iedereen zou Turk moeten zijn:
[afbeelding]
Dat betekent zoveel als, een vroegere vriend is een veel gevaarlijker vijand dan iemand die altijd een vijand is geweest.quote:Een renegaat is nog erger dan een Turk
plasticman!quote:
het is wel feest vandaag he?quote:Op maandag 4 september 2006 16:18 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Fleur Agema (nr. 2 Wilders) bij Netwerk.
Als ze een reaktie krijgt van een van die zogenaamde "subsidieverslindende" instellingen, zegt ze dat de verweerder zich heeft ingezet voor d66quote:Op maandag 4 september 2006 16:18 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Fleur Agema (nr. 2 Wilders) bij Netwerk.
Goh, waarom zouden ze tegen zijnquote:109 Teletekst ma 04 sep
Waterschappen hekelen PvdA-voorstel
` De Unie van Waterschappen is tegen
het PvdA-plan om deze bestuurslaag op
te doeken.Volgens de Unie wordt zo de
kennis van de Waterschappen weggegooid,
terwijl de taken op het gebied van
waterbeheer niet verdwijnen.
Bovendien is het overhevelen van taken
op het gebied van waterbeheer naar de
gemeentes en provincies in strijd met
de Europese regelgeving zegt de Unie,
die spreekt van een "onzalig plan".
Het voorstel om de waterschappen op te
heffen staat in het verkiezingsprogram
van de PvdA dat gisteren gepresenteerd
werd.Bij de 27 waterschappen werken
ongeveer 11.000 mensen.
Geen antwoord dus, zegt weer genoeg over de Bush-supporters. "Hey shit, our president isn't that good as we thought he was..."quote:Op maandag 4 september 2006 13:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Blijft moeilijk om een antwoord uit je te trekken. Denk je dat Bush een goeie president tot nu toe is geweest?
quote:
Misschien moeten ze het begrip omdraaien. In Amsterdam ben je allochtoon wanneer je een autochtoon bentquote:
quote:
quote:23:00 Pauw & Witteman
(NPS/VARA)
Actuele talkshow. Gasten: Wouter Bos, Mariska Hulscher (die voor het
http://www.nrc.nl/buitenland/article471219.ecequote:Voor Poetin was 9/11 geschenk uit de hemel
Rusland profiteert politiek en economisch van de gevolgen van de terreuraanslagen
De gevolgen van de aanslagen van 11 september 2001 in de VS werken in het voordeel van Rusland. Tweede artikel in een serie over de gevolgen van ‘9/11’ voor de verschillende regio’s in de wereld.
Door onze correspondent Coen van Zwol
Moskou, 4 sept. Bij alle complottheorieën rond 9/11 is het merkwaardig dat niemand op het idee komt het Kremlin de schuld te geven. Want voor Rusland waren de aanslagen een geschenk uit de hemel, zo blijkt vijf jaar na dato.
President Poetin reageerde zeer alert in 2001. Als eerste wereldleider belde hij de hulpeloos in Air Force One rondfladderende collega Bush om hem te verzekeren dat Rusland niet zou reageren als de VS zijn kernmacht op hoger alert bracht. Toen Bush ten strijde trok tegen het Talibaan-regime in Afghanistan gunde Poetin Amerika vrije doortocht en legerbases in Centraal-Azië, eens de achtertuin van de Sovjet-Unie.
Een juiste inschatting, want Moskou profiteerde. Tot 2001 moest Rusland de corrupte Centraal-Aziatische despoten overeind houden tegen islamitische rebellen, die steun genoten van de Talibaan. Washington koesterde op dat moment nog de vage hoop met de Talibaan tot een vergelijk te komen over een pijpleiding door Afghanistan om olie en gas uit Centraal-Azië buiten Rusland en Iran om naar de wereldmarkten te pompen.
Die plannen waren na 9/11 definitief van de baan. Eind 2001 elimineerde Washington de Talibaan, nu is het strijdtoneel verplaatst naar het zuiden van Afghanistan, waar de NAVO de kastanjes uit het vuur haalt. Moskou kan zich toeleggen op het verleiden van de despoten van Centraal-Azië, die zich na het wegvallen van de Talibaan vooral door pro-westerse krachten bedreigd voelen.
In de noordelijke Kaukasus boekte Moskou winst door 9/11. In 2001 streed Rusland daar tegen Tsjetsjeense rebellen die zich royaal gesteund wisten door de internationale jihad. De Amerikaanse invasies in Afghanistan en Irak maakten Tsjetsjenië tot een buitenwater van de jihad: de stroom geld en vrijwilligers droogde op. Nu heeft Rusland de opstandige republiek vrijwel onder controle.
Na 9/11 verstomde ook de westerse kritiek op het Russische optreden in Tsjetsjenië. Moskou presenteerde de invasie van 1999 als een ‘antiterroristische operatie’ in reactie op mysterieuze bomaanslagen op woonflats in Rusland. Zulke tegenstanders kon je niet met fluwelen handschoen aanpakken. Na 9/11 had Amerika alle begrip: ook dat zette in de ‘oorlog tegen het terrorisme’ immers de mensenrechten en de Conventie van Genève overboord. Dat versnelde het isolement en de radicalisering van de Tsjetsjeense rebellen, die hun laatste krediet verspeelden met zelfmoordaanslagen en nietsontziende gijzelacties. 9/11 gaf Poetin intern de vrije hand. Ook westerse kritiek op het muilkorven van media, politieke centralisatie en verzwakking van de rechtsstaat werden tot verplichte nummers.
Daarmee zijn de zegeningen van 9/11 voor Poetin nog niet geteld. De Amerikaanse invasie in Irak en chaos in het Midden-Oosten zijn hoofdfactoren in de aanhoudende hoge olieprijzen. Voor ‘energiesupermacht’ Rusland vormt dat de basis voor vijf jaar economische stabiliteit, met een gestage groei van 7 procent.
Ruslands diplomatieke gewicht groeide door 9/11. Washington promoveerde zijn oude vijand eerst tot ‘strategisch partner’: op de strijdtonelen Afghanistan en Irak had Moskou meer invloed dan Europa. Analist Dmitri Trenin stelt dat Poetin Washington eind 2001 een deal aanbood: erkenning van het VS-leiderschap in ruil voor een vrije hand in de voormalige Sovjetruimte. Washington negeerde dat aanbod, waarop Poetin in de aanloop naar de invasie in Irak een andere truc uit het Sovjetarsenaal aansprak: de VS tegen Europa uitspelen. Zo lag Poetin in 2003 straffeloos dwars in de ‘coalition of the unwilling’: de VS straften Frankrijk, negeerden Duitsland en vergaven Rusland.
Een solide Duits-Frans-Russische as leverde dat niet op. Vanaf eind 2003 verzuurde de relatie met Brussel door ‘kleurenrevoluties’ in Georgië, Oekraïne en Kirgizië en een nieuwe uitbreidingsronde van de NAVO en de EU richting Oosten. Resultaat: een heftige, maar korte identiteitscrisis in Moskou. Dat wendde medio 2005 soepel de steven, zocht nauwe samenwerking met China en maakte een comeback op het wereldtoneel terwijl Washington wegzakte in het Iraakse moeras.
Nu profileert Moskou zich als onafhankelijk bemiddelaar in het Midden-Oosten en Iran en zijn de ‘kleurenrevoluties’ in het defensief. Rusland claimt het recht zijn energierijkdom in te zetten voor politiek gewin: begin dit jaar draaide het even de gaskraan naar buurland Oekraïne dicht. Terwijl Moskou de expansie van multinationals in Rusland aan banden legt, tuigt het nationale kampioenen op die concurreren op wereldschaal: Gazprom, Rosneft, RusAl, Rosoberonexport.
Begin juli was de wereld getuige van Poetins apotheose tijdens de G8-top in St. Petersburg. Hij onderstreepte dat het Westen Rusland harder nodig heeft dan andersom. Een analist schrijft dat Moskou in zijn vuistje lacht bij Amerikaanse dreigementen Rusland uit de G8 te zetten: men ziet dat als impotente kippendrift. „Tot voor kort zag Rusland zichzelf als Pluto in het westerse zonnestelsel, heel ver van het centrum, maar een fundamenteel onderdeel daarvan. Nu heeft het die baan verlaten en is het begonnen zijn eigen, Moskou-centrische stelsel op te bouwen,” schrijft Trenin. Zo’n houding is alleen mogelijk door de speelruimte die 9/11 bood. Had Osama bin Laden niet bestaan, dan had het Kremlin hem moeten uitvinden.
quote:Op maandag 4 september 2006 15:41 schreef Autodidact het volgende:
Young Turks is een geuzennaam voor helden, geloof ik. Helden die Armenen uitgemoord hebben.
quote:Rod Steward Lyrics - Young Turks Lyrics
I didn't know what day it was
When you walked into the room
I said hello unnoticed
You said goodbye too soon
Breezing through the clientele
Spinning yarns that were so lyrical
I really must confess right here
The attraction was purely physical
I took all those habits of yours
That in the beginning were hard to accept
Your fashion sense, Beardsly prints
I put down to experience
The big bosomed lady with the Dutch accent
Who tried to change my point of view
Her ad lib lines were well rehearsed
But my heart cried out for you
You're in my heart, you're in my soul
You'll be my breath should I grow old
You are my lover, you're my best friend
You're in my soul
My love for you is immeasurable
My respect for you immense
You're ageless, timeless, lace and fineness
You're beauty and elegance
You're a rhapsody, a comedy
You're a symphony and a play
You're every love song ever written
But honey what do you see in me
You're an essay in glamour
Please pardon the grammar
But you're every schoolboy's dream
You're Celtic, United, but baby i've decided
You're the best team i've ever seen
And there have been many affairs
Many times i've thought to leave
But I bite my lip and turn around
'Cause you're the warmest thing i've ever found
Tot het moment aanbreekt dat een nieuwe Amerikaanse president het buitenland beleid van de VS van de afgelopen 8 jaar samenvat met "dikke shit", en vervolgens de roepen uit Irak, Afghanistan en omstreken terugtrekt.quote:Op maandag 4 september 2006 19:45 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een artikel met een leuke invalshoek.
[..]
http://www.nrc.nl/buitenland/article471219.ece
quote:Politie arresteert dominee wegens valse bommelding
AMSTERDAM - De politie heeft zondagavond in een niet nader genoemde plaats in de regio Gelderland-Zuid een 63-jarige dominee aangehouden op verdenking van het doen van een valse bommelding. De man zou enkele uren eerder telefonisch hebben laten weten dat er in Amsterdam een bom zou ontploffen.
Bij verhoor kwam de politie er tot haar stomme verbazing achter dat de arrestant een geestelijke is, liet ze maandag weten.
De melding bleek vals en de Amsterdamse recherche had de verdachte al snel in het vizier. De politie wilde niet zeggen waar de bom volgens de melding had kunnen liggen. Over de motieven van de dominee is ook nog niks bekend. Een politiewoordvoerder kon evenmin zeggen waar de man vandaan komt, om zijn anonimiteit te waarborgen. Hij zit nog vast.
Madonna
Of de valse bommelding iets te maken heeft met het concert van Madonna dat zondagavond in Amsterdam plaatsvond, is onduidelijk. De politie regio Amsterdam wil daar niets over zeggen.
Normaal rechts is tegen staatsmacht over burgervrijheden - het hebben van afwijkende ideeën valt daaronder (gewoonlijk, bij ideologisch rechts).quote:Op maandag 4 september 2006 14:13 schreef Napalm het volgende:
Ik ben in de war. In dit topic: Wegsturen pedofiele student was juist hoor ik als rechtse rakker toch te pleiten voor castratie en doodstraf voor pedo`s?! Toch pleit ik behoedzaamheid.
Ben ik mild geworden? Schuif ik naar links? Wordt ik opeens een zwevende kiezer?
De invloed van Moskou is evenveel als de VS uit handen geeft, maar dat geld natuurlijk ook voor praktisch de rest van de wereld.quote:Op maandag 4 september 2006 19:57 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Tot het moment aanbreekt dat een nieuwe Amerikaanse president het buitenland beleid van de VS van de afgelopen 8 jaar samenvat met "dikke shit", en vervolgens de roepen uit Irak, Afghanistan en omstreken terugtrekt.
Waarna opnieuw zal blijken dat Rusland een Afrikaans land is, vol met Afrikanen met een blanke huid.
quote:Let op: In het nieuwe seizoen is Tegenlicht te vinden op Nederland 2, elke maandagavond om 21.00 uur.
Tegenlicht: Stemmen in de jungle
Maandag 4 september, 21:00, Nederland 2
Vijfenveertig jaar heeft Kongo moeten wachten op vrije verkiezingen. Dit jaar was het eindelijk zover: er konden verkiezingen georganiseerd worden. Maar voordat er gestemd kan worden, moeten er kiezers geregistreerd en stemcomputers geïnstalleerd worden en moet alles naar de verste uithoeken van het land gebracht worden.
Met hulp van de VN, de EU en België wordt met frisse moed begonnen. Een Belgisch bedrijf verscheept de computers, de printers, de fotoapparatuur en de knowhow vanuit Oostende naar Kinshasa. Daar wordt alles uitgeladen en... daar beginnen ook de moeilijkheden. Digitale verkiezingen blijken een stuk lastiger te organiseren in Kongo dan verwacht. Computers en laptops hebben de meeste mensen nog nooit gezien, laat staan dat ze er mee hebben leren omgaan. Corruptie is alom tegenwoordig, bijna alle apparatuur wordt misbruikt en gestolen en de infrastructuur hapert aan alle kanten of ontbreekt volledig. Budgetten moeten verdrievoudigd worden en iedereen moet improviseren.
De verloren zoon is terug.quote:
quote:Op maandag 4 september 2006 19:45 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een artikel met een leuke invalshoek.
[..]
http://www.nrc.nl/buitenland/article471219.ece
Zo! Washington die met terroristen onderhandeldquote:Een juiste inschatting, want Moskou profiteerde. Tot 2001 moest Rusland de corrupte Centraal-Aziatische despoten overeind houden tegen islamitische rebellen, die steun genoten van de Talibaan. Washington koesterde op dat moment nog de vage hoop met de Talibaan tot een vergelijk te komen over een pijpleiding door Afghanistan om olie en gas uit Centraal-Azië buiten Rusland en Iran om naar de wereldmarkten te pompen.
Die plannen waren na 9/11 definitief van de baan. Eind 2001 elimineerde Washington de Talibaan, nu is het strijdtoneel verplaatst naar het zuiden van Afghanistan, waar de NAVO de kastanjes uit het vuur haalt. Moskou kan zich toeleggen op het verleiden van de despoten van Centraal-Azië, die zich na het wegvallen van de Talibaan vooral door pro-westerse krachten bedreigd voelen.
NIPO was altijd erg betrouwbaar, maar hebben sinds enkele tijd de "raarste uitslagen" van allemaal.quote:Op maandag 4 september 2006 20:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
http://www.tnsnipo.nl/sub_ext.asp?c003&file=persvannipo\rtl_stemming_wk3606.htm
Opmerkelijke uitslagen. In het extreme geval dat deze peilingen werkelijkheid worden zal een coalitie lastig te vormen zijn.
PvdA en SP 75 zetels, lijkt me sterk dat het moeilijk gaat worden dan. CU erbij of GL.quote:Op maandag 4 september 2006 20:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Opmerkelijke uitslagen. In het extreme geval dat deze peilingen werkelijkheid worden zal een coalitie lastig te vormen zijn.
Reken nog eens.quote:Op maandag 4 september 2006 20:49 schreef pberends het volgende:
[..]
PvdA en SP 75 zetels, lijkt me sterk dat het moeilijk gaat worden dan. CU erbij of GL.
Oh kut, wat had ik dan ingetiktquote:
Kan ook al nietquote:Op maandag 4 september 2006 20:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh kut, wat had ik dan ingetikt.
Dan wordt het inderdaad gaar. Alhoewel, gewoon CDA PvdA.
Dat bedoel ik, maar zo'n gedrocht van een regering blijft natuurlijk nooit lang aan.quote:Op maandag 4 september 2006 20:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Kan ook al niet.
Misschien een brede coalitie van de 3 grootste.
Ik voorspel een D66-rol voor GL in het volgende kabinet.quote:Op maandag 4 september 2006 21:13 schreef MrX1982 het volgende:
Zolang GL blijft waar ze horen namelijk in de oppositie valt het land nog te redden.
En met GL in de regering is het land onredbaar ?quote:Op maandag 4 september 2006 21:13 schreef MrX1982 het volgende:
Zolang GL blijft waar ze horen namelijk in de oppositie valt het land nog te redden.
Liever een D66-rol in de oppositie. Dan valt de schade te beperken. Misschien kan Femke in de voetsporen van Steve Irwin treden. Ziet ze ook eens de natuur van dichtbij ipv het Vondelparkquote:Op maandag 4 september 2006 21:15 schreef pberends het volgende:
Ik voorspel een D66-rol voor GL in het volgende kabinet.
Deze uitslag is makkelijk: CU, CDA, VVD.quote:Op maandag 4 september 2006 20:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
quote:Op maandag 4 september 2006 20:11 schreef sigme het volgende:
Normaal rechts is tegen staatsmacht over burgervrijheden - het hebben van afwijkende ideeën valt daaronder (gewoonlijk, bij ideologisch rechts).
Ik zie het. Mn excuus is natuurlijk wel dat ik het paper afronde om 03.01 afgelopen nacht..quote:Op maandag 4 september 2006 20:11 schreef sigme het volgende:
En je wordt slordig. Heb je je 'paper' al af? Ik hoop dat je er een spellingcontrole op hebt uitgevoerd, al schijn je nooit fouten te maken.
quote:Op maandag 4 september 2006 21:23 schreef Napalm het volgende:
Ik zie het. Mn excuus is natuurlijk wel dat ik het paper afronde om 03.01 afgelopen nacht..
Het *is* natuurlijk mogelijk dat het gewoon zoek is..quote:Vandaag weer brak uiteraard. Dat is vast ook de reden waarom ik nog niet door heb hoe Groen Links 4,5 miljard heeft kwijt gemaakt in haar verkiezingsprogramma..
Ach onredbaar. Het is gewoon een partij met een ideologie die haaks staat op mijn ideologie.quote:Op maandag 4 september 2006 21:16 schreef Bluesdude het volgende:
En met GL in de regering is het land onredbaar ?
Maak dan een evacuatieplan..voor je weet nooit
Natuurlijk, tijdens een intiem dinertje met kaarslicht vertel ik je alles over financiele proceshervormingen en andere opwindende en sensuele zaken.quote:Op maandag 4 september 2006 21:31 schreef sigme het volgende:
Ga je me nog eens toelichten wat, waarover, voor wie etcetera?
Pensioenpremie voor Femke H..quote:Op maandag 4 september 2006 21:31 schreef sigme het volgende:
Het *is* natuurlijk mogelijk dat het gewoon zoek is..
Je wil geen sigaren roken met Wiegel en ondertussen besluiten welke maatregelen je nu weer gaat doorvoeren?quote:Op maandag 4 september 2006 21:23 schreef Napalm het volgende:ik wil burgerrechts zijn, niet elitairrechts
. Napalm is van het volk!
vreemd genoeg gaat het in Belgie (met de SP.a, de Belgische PvdA in de regering) met de waterschappen de andere richting op, er wordt zelfs voor elk stroomgebied een overkoepelend orgaan opgerichtquote:Op maandag 4 september 2006 16:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Goh, waarom zouden ze tegen zijn?
http://www.scheldenet.nl/main.php?lg=nl&url=/nl/nieuws/actualiteit_pagina&story=1751quote:Vlaanderen krijgt waterbesturen per stroomgebied
04-09-2006
De elf Vlaamse stroomgebieden, 'bekkens', krijgen binnenkort ieder een eigen bestuur, raad en secretariaat.
Dit heeft Vlaams minister Kris Peeters, van Openbare Werken, Energie, Leefmilieu en Natuur op 21 augustus bekend gemaakt. In Vlaanderen is de Coördinatiecommissie Integraal Waterbeleid al sinds 2004 bezig met het hervormen van het waterbeleid in verband met de op stapel staande Kaderrichtlijn Water. Op het lokale niveau zijn er nagenoeg overal in Vlaanderen waterschappen in het leven geroepen, 52 in totaal. Nu zijn de Vlaamse bekkens aan de beurt.
Het bekkenbestuur wordt voorgezeten door de gouverneur en is samengesteld uit minstens een vertegenwoordiger van de Vlaamse Milieumaatschappij, een vertegenwoordiger van het Agentschap voor Natuur en Bos, twee vertegenwoordigers van het beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken en een gewestelijk stedenbouwkundige ambtenaar. Verder bestaat het bekkenbestuur uit een provinciale mandataris van elke provincie wiens grondgebied geheel of gedeeltelijk deel uitmaakt van het bekken, en een bestuurlijke mandataris van elk deelbekken dat deel uitmaakt van het bekken.
De bekkenraad bestaat uit vertegenwoordigers van de maatschappelijke belangengroepen die betrokken zijn bij het integraal waterbeleid, bijvoorbeeld landbouw, natuur, industrie en handel en recreatie en geeft advies over allerlei zaken die met waterbeheer te maken hebben.
Voor 22 november 2006 moeten de bekkenbesturen, bekkenraden en bekkensecretariaten zijn opgericht. Dan gaat het openbaar onderzoek over de waterbeheerplannen van start.
België timmert hard aan de weg met het omvormen van het waterbestuur. De bekkenstructuur komt overeen met de deelstroomgebieden zoals die in Vlaanderen geografisch zijn bepaald. Met het nieuwe waterbestuur loopt België helemaal in pas met de Europese wetgeving. Nederland heeft er echter nooit voor gekozen om met de komst van de Kaderrichtlijn de geografische verdeling van de waterschappen aan te passen zodat die samenvallen met de deelstroomgebieden en loopt nu met de invoering van de Kaderrichtlijn Water tegen bepaalde problemen aan.
Nee, ik wil bier drinken samen met pa Tokkiequote:Op maandag 4 september 2006 21:46 schreef Reya het volgende:
Je wil geen sigaren roken met Wiegel en ondertussen besluiten welke maatregelen je nu weer gaat doorvoeren?![]()
nou, kijk er is ook wel iets voor te zeggen; de heffingsgegevens (WOZ cijfers; de basis van je OZB) komen toch al van de gemeente af.Toen ik begon bij een gemeente belasting dtoote de inefficientie van het systeem mij voor de borst en leek afschaffen me een goede zaak. Echter na voldoende gemeentelijke chaos gezien te hebben vind ik waterschappen een prachtig voorbeeld van democratische efficientie..quote:Op maandag 4 september 2006 21:47 schreef zakjapannertje het volgende:
waterschappen laten bestaan is mi. ook veel handiger dan ze integreren in gemeenten, provincies, de gemeentegrenzen en provinciegrenzen vallen niet (altijd) samen met de grenzen van de waterschappen zodat daarvoor bij integratie in gemeenten en provincies meer overleg nodig is, dat kost tijd en geld wat veel beter besteed kan worden aan iets anders dus
quote:Op maandag 4 september 2006 22:16 schreef zakjapannertje het volgende:
tramalant in Zweden Sweden's Watergate
nu hebben de sociaal-democraten daar asociaal veel zetels in het parlement maar zo moet je dat natuurlijk niet bevechten als (achterban van de) oppositie
Trivia: de sociaal-democratische partij in Zweden is niet vergelijkbaar met die van de rest van de EU. Een radicale onderstroming van de sociale democratie houd het land al 24 jaar in zijn greep.quote:Op maandag 4 september 2006 22:16 schreef zakjapannertje het volgende:
tramalant in Zweden Sweden's Watergate
nu hebben de sociaal-democraten daar asociaal veel zetels in het parlement maar zo moet je dat natuurlijk niet bevechten als (achterban van de) oppositie
Rusland rolt van de ene ramp naar de andere. Nu hebben ze na het communisme weer een fijne aids en alcohol-ramp, en een president die het geen ene fuck interesseert, een president en elite die het te druk hebben met internationale geldingsdrang.quote:Op maandag 4 september 2006 20:13 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
De invloed van Moskou is evenveel als de VS uit handen geeft, maar dat geld natuurlijk ook voor praktisch de rest van de wereld.
quote:Twee derde Nederlanders noemt zich buitenkerkelijk
DEN HAAG (ANP) - Bijna twee op de drie Nederlanders noemen zich buitenkerkelijk. Dat blijkt uit een dinsdag gepubliceerde studie van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) naar de godsdienstige veranderingen in Nederland binnen de christelijke traditie.
In 1958 beschouwde 24 procent van de Nederlanders zich buitenkerkelijk, in 2004 was dat percentage gestegen tot 64.
Ruim 40 procent noemde zich in 1958 nog rooms-katholiek. In 2004 was dat nog 17 procent. Bij hervormden liggen die percentages op respectievelijk 23 en 6, bij gereformeerden daalde het aandeel van 8 naar 4 procent. Alleen de evangelische - en pinkstergemeenten hebben sinds de jaren vijftig meer aanhangers gekregen. In 1958 rekende zich 3 procent van de Nederlanders tot de aanhang. In 2004 was dat 5 procent.
Middenmoot
Van de mensen die nog wel bij een kerkgenootschap zijn aangesloten, gaan veel minder personen nog geregeld, tenminste een keer per maand, naar de kerk. In 1970 ging nog 67 procent minstens een keer per maand. Nu is dat 38 procent. Vooral de katholieken zijn minder trouw geworden in hun kerkgang.
Volgens het SCP bevindt Nederland zich wat lidmaatschap van een kerk en kerkbezoek betreft grofweg in de middenmoot van Europa.
Leven na de dood
Een kwart van de Nederlanders zegt in zaken te geloven als waarzeggers, astrologie, gebedsgenezers en geluksamuletten. In andere Europese landen gelooft bijna de helft van de mensen (ongeveer 45 procent) hierin.
De helft van de Nederlanders zegt te geloven in een leven na de dood. Twee op de vijf geloven in het bestaan van de hemel. Eenzelfde aantal denkt dat bidden helpt en dat religieuze wonderen mogelijk zijn. Steeds meer mensen zijn de laatste jaren in wonderen gaan geloven. In 1991 deed 31 procent dat. In 2004 gold dat voor 43 procent van de Nederlanders.
Is dat een belangrijk gebed?quote:
Wot a creatua!quote:Discovery Channel, dat Irwins capriolen met krokodillen, gifslangen en andere gevaarlijke wilde dieren over de hele wereld uitzond, kondigde een marathonuitzending over het werk van Irwin aan. Ook zei Discovery een fonds te zullen stichten om Irwins activiteiten op het gebied van milieubescherming voort te zetten.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 @ 09:39 schreef majoh het volgende:
de eerste hitquote:Op dinsdag 5 september 2006 13:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
URL: http://www.google.nl
zoekterm: gladjakker
Dat wil nog geen 10% schat ik.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:25 schreef Autodidact het volgende:
Laat ze lekker koranverzen reciteren, als ze dat liever willen dan op een wetenschappelijke manier kennis opdoen.
Ik denk het ook niet...nou ja, dan moeten ze maar gaan demonstreren.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat wil nog geen 10% schat ik.
quote:Ice bubbles reveal biggest rise in CO2 for 800,000 years
The rapid rise in greenhouse gases over the past century is unprecedented in at least 800,000 years, according to a study of the oldest Antarctic ice core which highlights the reality of climate change.
Air bubbles trapped in ice for hundreds of thousands of years have revealed that humans are changing the composition of the atmosphere in a manner that has no known natural parallel.
Scientists at the British Antarctic Survey (BAS) in Cambridge have found there have been eight cycles of atmospheric change in the past 800,000 years when carbon dioxide and methane have risen to peak levels.
Each time, the world also experienced the relatively high temperatures associated with warm, inter-glacial periods, which were almost certainly linked with levels of carbon dioxide and possibly methane in the atmosphere.
However, existing levels of carbon dioxide and methane are far higher than anything seen during these earlier warm periods, said Eric Wolff of the BAS.
"Ice cores reveal the Earth's natural climate rhythm over the last 800,000 years. When carbon dioxide changed there was always an accompanying climate change," Dr Wolff said. "Over the past 200 years, human activity has increased carbon dioxide to well outside the natural range and we have no analogue for what will happen next.
"We have a no-analogue situation. We don't have anything in the past that we can measure directly," he added.
The ice core was drilled from a thick area of ice on Antarctica known as Dome C. The core is nearly 3.2km long and reaches to a depth where air bubbles became trapped in ice that formed 800,000 years ago.
"It's from those air bubbles that we know for sure that carbon dioxide has increased by about 35 per cent in the past 200 years. Before that 200 years, which is when man's been influencing the atmosphere, it was pretty steady to within 5 per cent," Dr Wolff said.
The core shows that carbon dioxide was always between 180 parts per million (ppm) and 300 ppm during the 800,000 years. However, now it is 380 ppm. Methane was never higher than 750 parts per billion (ppb) in this timescale, but now it stands at 1,780 ppb.
But the rate of change is even more dramatic, with increases in carbon dioxide never exceeding 30 ppm in 1,000 years -- and yet now carbon dioxide has risen by 30 ppm in the last 17 years.
"The rate of change is probably the most scary thing because it means that the Earth systems can't cope with it," Dr Wolff told the British Association meeting at the University of East Anglia in Norwich.
"On such a crowded planet, we have little capacity to adapt to changes that are much faster than anything in human experience."
Voor alles is een alternatief, zoals mekkacola. En alsof seculiere en liberale leraren alleen iets Westers is?quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:03 schreef Aoristus het volgende:
wat moet het heerlijk zijn om de westerse mentaliteit in de ban te doen, al was het maar voor een weekje ofzo. Kijken hoe lang mensen zonder leugens en cola kunnen
En dan Oosterse leugens en cola?quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:03 schreef Aoristus het volgende:
wat moet het heerlijk zijn om de westerse mentaliteit in de ban te doen, al was het maar voor een weekje ofzo. Kijken hoe lang mensen zonder leugens en cola kunnen
Oosterse leugens? Op wat voor manier. Wil je zeggen dat een Islamitische leraar "minder" is ofzo? Dat een dergelijke leraar per defenitie liegt? En ik haal nu twee users doorelkaar, gebruik is jullie normale namenquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En dan Oosterse leugens en cola?
Zonder cola kan ik al m'n hele leven en leugens zijn in iedere cultuur niet toegestaan maar alomtegenwoordig.quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:03 schreef Aoristus het volgende:
Daar hebben vooral ICT-nerds last van. .quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:20 schreef Napalm het volgende:
Hey! Geen cola dissen! Cola is mijn primaire levensbehoefte..
same herequote:Op zondag 3 september 2006 21:29 schreef bubbelbobbel het volgende:
en ik maar denken dat het over de band gaat ...:(
Klopt drink maar heel weinig van dat spul veel te zoet.quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Daar hebben vooral ICT-nerds last van. .
Ja, je zal wat moeten als je niet fatsoenlijk koffie drinkt.quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:20 schreef Napalm het volgende:
Hey! Geen cola dissen! Cola is mijn primaire levensbehoefte..
Dus je bent geen ict-nerd?quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt drink maar heel weinig van dat spul veel te zoet.
Dat mag ik toch hopen. En jij?quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dus je bent geen ict-nerd?
Ik drink koffie.quote:
quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oosterse leugens? Op wat voor manier. Wil je zeggen dat een Islamitische leraar "minder" is ofzo? Dat een dergelijke leraar per defenitie liegt? En ik haal nu twee users doorelkaar, gebruik is jullie normale namen![]()
Ik ben te oud om PC nerd te wezen, de ICT hype kwam voor mij te laat anders was ik nu ook een 1337 pc speciliast...quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Daar hebben vooral ICT-nerds last van. .
Ja, luisteren naar Chinese filosofen met romeinse namen, zoals Confucius of Menciusquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En dan Oosterse leugens en cola?
leugens van hogerhand zijn anders dan structurele leugens, de eerste is interpreteerbaarder dan de anderquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Zonder cola kan ik al m'n hele leven en leugens zijn in iedere cultuur niet toegestaan maar alomtegenwoordig.
Lijkt me geen punt dus.
Dat ligt dan toch aan de soepelheid van je geest..quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik ben te oud om PC nerd te wezen, de ICT hype kwam voor mij te laat anders was ik nu ook een 1337 pc speciliast...
quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat ligt dan toch aan de soepelheid van je geest..
Ik ben ouder dan jij, weet je nog? En ik ben softwaretester. Hoe nerdig kan een mens worden (nog een stuk nerdiger, ik ben gelukkig geen bouwer).
Jezus Aoristus, hier kan ik geen chocola van maken. U zegt?quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:42 schreef Aoristus het volgende:
[..]
leugens van hogerhand zijn anders dan structurele leugens, de eerste is interpreteerbaarder dan de ander
dat je van chocola puistjes krijgtquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Jezus Aoristus, hier kan ik geen chocola van maken. U zegt?
Hoe bevalt je zolderkamer? Al bijna op jezelf? De afgelopen week al buiten geweest?quote:
Jij wordt bouwer als je later groot bent? Geeft niks, maar is wel nerdig. Nerdiger dan mijn functie.quote:
Na 01-01-2007 verhuis ik naar de campus, dan zal er van een "zolderkamerbestaan" (waar toch al geen sprake meer van was) definitief verleden tijd zijn.quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe bevalt je zolderkamer? Al bijna op jezelf? De afgelopen week al buiten geweest?
Correct. Er passeert zelden een programmaquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:46 schreef Autodidact het volgende:
Als het programma na gebruik door Sigme niet hangt, is het foolproof. Is dat de gedachte?
quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:46 schreef Autodidact het volgende:
Als het programma na gebruik door Sigme niet hangt, is het foolproof. Is dat de gedachte?
Als ik jonger was geweest dan had ik vast een ICT opleiding gedaan. Aangezien ik al oud ben was die mogelijkheid mij amper bekend. Derhalve koos ik anders. Een jobswitch zou vast een salarisvermindering betekenen. (Al heb ik gisteren wel bij IBM gesolliciteerdquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:44 schreef sigme het volgende:
Dat ligt dan toch aan de soepelheid van je geest..
Ik ben ouder dan jij, weet je nog? En ik ben softwaretester. Hoe nerdig kan een mens worden (nog een stuk nerdiger, ik ben gelukkig geen bouwer).
Ghe. Dat zit tussen de oren.quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:47 schreef Aoristus het volgende:
[..]
dat je van chocola puistjes krijgt
Succes!quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:01 schreef Napalm het volgende:
(Al heb ik gisteren wel bij IBM gesolliciteerd)
Tsk. Ik was veruit het beste in de meer wiskundiger vakken bij Bedrijfskundige Informatica, al was ik het enige meisje. Staat tegenover dat ik nog geen programma kan installeren.quote:Trouwens, jij bent een meisje die kunnen geen nerd zijn. Nerd is een mannenberoep.
Noem jij dat ding "productie"?quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:13 schreef sigme het volgende:
Maar je hebt gelijk natuurlijk, ik dien hier ter motivatie van de heren. Ik loop wat rond, deel wat complimentjes uit en hun productie schiet omhoog. Ghe.
heeeje, Rouvoet, doe es een beetje prudenterquote:ChristenUnie trekt miljard uit voor koopkracht gezinnen
ANP
DEN HAAG - De ChristenUnie wil de komende vier jaar een miljard euro uittrekken om de koopkracht van gezinnen met kinderen te verbeteren. Het geld is onder meer bestemd voor een verhoging van de kinderbijslag en een extra belastingkorting voor alleenstaande ouders.
Eh..nee. De productie wel, natuurlijkquote:
Is het een optie niet op het hoofdkantoor te werken? Of word je CEO?quote:En die pc obouwer, ach gewoon eens praten. Het hoofdkantoor zit iig al op een kut locatie.
Laag. Een consultant is weinig nerd.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Waar staat een consultant dan op de nerdschaal t.o.v. de tester en de bouwer
extra belastingkorting voor alleenstaande ouders.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:20 schreef Aoristus het volgende:
[..]
heeeje, Rouvoet, doe es een beetje prudenter
Dat viel mij ook al opquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:30 schreef sigme het volgende:
[..]
extra belastingkorting voor alleenstaande ouders.
Alleenstaande ouders? Die zijn toch van god los?
Ik was laatst op een begrafenis van een tragisch geval. Nee, geen kind - en de HEERE had de oude dame had tot haar eeuwig verdriet geen kinderen vergund.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op!
Al kan moeders natuurlijk op het kraambed gestorven zijn.
Leuk werk, voor een betweteresse.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Correct. Er passeert zelden een programma.
Het gaat minimaal 20 keer terug naar de tekentafel.
Ik heb m'n ondertiteltje maar even gewist, omdat er een fantasteresse opdook. Nieuwe user, één post.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:43 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Leuk werk, voor een betweteresse.
quote:
Het spijt me, ben uitgeput vandaag. Lag gister om half 1 in mn nest, moest er om half 6 weer uit, allerlei gedoe ertussendoor, nauwelijks ontbeten, niet gelunched etc.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:34 schreef sigme het volgende:
Ik had motregen vandaag, Mutant. Dat ben ik niet van je gewend.
Oh ok, het zij je vergeven. Ik werd ook niet echt nat en ik mag ook niet klagen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het spijt me, ben uitgeput vandaag. Lag gister om half 1 in mn nest, moest er om half 6 weer uit, allerlei gedoe ertussendoor, nauwelijks ontbeten, niet gelunched etc.
altijd en ze spreken in one-liners omdat ze geen verstand hebben van datgene waar ze mee bezig zijn, net als Camiel Eurlingsquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:58 schreef Autodidact het volgende:
Consultants...die lijken toch altijd op Camiel Eurlings?
Dat zijn de mensen die je altijd bij kringloopwinkels ziet rondscharrelenquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:30 schreef sigme het volgende:
[..]
extra belastingkorting voor alleenstaande ouders.
Alleenstaande ouders? Die zijn toch van god los?
hm, het schijnt dat vulkanische aarde de meest vruchtbare grond is die je kan wensen, mits niet versteend natuurlijk. Ik zou er best een huisje willen hebben met wat akkertjes voor wiet, tomaten en dat soort dingenquote:Op dinsdag 5 september 2006 20:09 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Surtsey
"Hey, we hebben er een eiland bij!"
Zat Bisschop Muskens daar niet?quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:15 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Oe, wat ziet dat IJsland er toch idyllisch uit. Nog helemaal geen terroristen.
Alles in kartonnen dozen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:30 schreef Drugshond het volgende:
Vandaag weer eens shoppen in de Lidl.
Machtig mooi dat oostblok assortiment
Daar zitten nog best lekkere dingen tussen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:30 schreef Drugshond het volgende:
Veel knappe vrouwen. Mooi leeg land.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:15 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Oe, wat ziet dat IJsland er toch idyllisch uit. Nog helemaal geen terroristen.
blikjes makreelfilet op zonnebloemolie voor 60 ctquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:30 schreef Drugshond het volgende:
Logisch eigenlijk, dat is toch veel hygienischerquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Alles in kartonnen dozen.![]()
![]()
Maar ook dingen die niet te vreten zijn,quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
Daar zitten nog best lekkere dingen tussen.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:10 schreef Napalm het volgende:
[..]
Niks mis met de Lidl. Vaak goede aanbiedingen en de Cola smaakt er beter dan the real thing..
tsja, ik wilde het ook niet geloven, ik had al vele andere merken uitgekotst (incl pepsi), totdat ik gedwongen werd om te proeven. Lidl cola smaakt prima, zelfs lauw..quote:
Oh, zeker. Volgens mij hebben ze er wel lekkere toetjes (tiramichou, emmer ijs etc.) en goedkope en lekkere diepvries aardappelpartjes (vergelijk de prijs voor de grap eens met AH!).quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Maar ook dingen die niet te vreten zijn,
De nep winegums bijvoorbeeld. (iets te chemische snoepjes).
Tss wat zijn jullie nou voor rechtse rakkers? Naar die pauperwinkel van een Lidl gaan als je ook naar de AH kan?quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:47 schreef sizzler het volgende:
(vergelijk de prijs voor de grap eens met AH!).
Van een Indische afhaal menu kan ik goedkoper, beter en smaakvoller eten dan een 1 persoonsportie.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:49 schreef du_ke het volgende:
(Daarnaast doet de AH nog wel eens aan 1 persoonsporties en heb ik er daar 3 van op loopafstand en naar de lidl zou ik op de fiets moeten).
... niet als ze het voor je thuis afleverenquote:Op dinsdag 5 september 2006 23:00 schreef sizzler het volgende:
[..]
Er is niets mis met marktwerking.
Jawel op den duur krijg je dan een eenzijdig goedkoop assortiment.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:00 schreef sizzler het volgende:
[..]
Er is niets mis met marktwerking.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)onder_binnen_VVD.xmlquote:VVD'er Van Schijndel dreigt met breuk
VVD'er Anton van Schijndel stuurt aan op een breuk met zijn partij. In een open brief bekritiseert hij zijn eigen lijsttrekker, Mark Rutte. Dat meldt RTL Nieuws.
Lippendienst
Van Schijndel noemt de koers van Rutte eenzijdig en oppervlakkig: "Vooral aan de grote maatschappelijke vraagstukken van de veranderende bevolkingssamenstelling, integratie en immigratie wordt slechts lippendienst bewezen. Oppervlakkigheid wekt bij de kiezer weerzin op".
Eén NL
Van Schijndel wil verder dat Nederland zich minder aantrekt van internationale verdragen en hij vindt dat de VVD zich moet uitspreken tegen toetreding van Turkije tot de EU. In 2004 stapte Geert Wilders uit de VVD, ook omdat hij tegen het EU-lidmaatschap van Turkije was. Van Schijndel eist van Rutte dat die zijn standpunten overneemt. Zo niet, dan hoopt hij over te stappen naar de partij Eén NL van Marco Pastors en Joost Eerdmans.
Vriendjespolitiek
Afgelopen week keerde Arthur Docters van Leeuwen Mark Rutte de rug toe. Hij vond dat hij te laag op de lijst stond. Van Schijndel staat nu op nummer 35 van de kandidatenlijst en voelt zich daardoor niet serieus genomen. Ook verwijt hij Rutte vriendjespolitiek, omdat hij vooral geestverwanten op de kandidatenlijst heeft geplaatst. Van Schijndel moet vandaag bij Rutte op het matje komen.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)weer_in_opspraak.xmlquote:Gretta Duisenberg heeft weer van zich doen spreken. Tijdens een reis naar de Libanese hoofdstad Beiroet zou ze tegen de Nieuwe Revu hebben gezegd dat Israeli's altijd liegen.
Schoften
"Dat zie je aan die koppen. Schoften zijn het", staat in een reportage. Over de ontvoering van twee Israëlische soldaten zou ze hebben beweerd: 'Ik keur die ontvoeringen goed. Dit is Hezbollah's enige manier om gevangenen vrij te krijgen.
Aperte onjuistheden
En verder:"Wat me razend maakt, is dat Nederland nu geen troepen wil sturen omdat ze bang zijn een jood te raken". In het tv-programma Pauw en Witteman ontkende Duisenberg dat ze de uitspraken heeft gedaan: "De citaten zijn aperte onjuistheden". Volgens haar heeft ze alleen gezegd dat Nederland bang was dat het 'een Israëlische soldaat zou raken'.
Imagoschade
Hoodfredacteur Jan Paul de Wildt van Nieuwe Revu stelt dat Duisenberg en de rest van de delegatie twee keer de mogelijkheid hebben gekregen om het verhaal te controleren op feitelijke onjuistheden. "Daar hebben ze niet op gereageerd. Ze dreigden indirect stappen te ondernemen als het verhaal wel geplaatst zou worden omdat het imagoschade zou opleveren". Het nummer van de Nieuwe Revu komt vandaag uit.
Welsprekendheid?quote:Op woensdag 6 september 2006 00:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/(/actue(...)onder_binnen_VVD.xml
Wat is toch de aantrekkingskracht van die idioot Eerdmans?
Als je het juryrapport leest komt het meer over als een excuus fortuynistquote:
Waarschijnlijk een plan van de VVD om Eén NL intern op te blazen.quote:Op woensdag 6 september 2006 00:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/(/actue(...)onder_binnen_VVD.xml
Wat is toch de aantrekkingskracht van die idioot Eerdmans?
Ik trek effe een flesje jägermeister open hoor, Jantje uit ONM doet het toch ook.quote:Vooral meisjes gevoelig voor alcoholgebruik in soaps
Onderzoekers van de Radboud Universiteit hebben een verband ontdekt tussen de weergave van
alcohol in de populaire Nederlandse soap Onderweg naar Morgen en het drinkgedrag van jonge
kijkers. Bij de soap Goede Tijden Slechte Tijden werd dat verband niet ontdekt. Vooral
meisjes die vaak naar Onderweg naar Morgen kijken, blijken meer te drinken dan andere
jongeren.
Hoe vaker jongeren tussen 12 en 19 jaar naar Onderweg naar Morgen kijken, des te meer ze
drinken. Het is niet vast te stellen of het gaat om een oorzakelijk verband.
In GTST wordt in 2005 opvallend minder alcohol gedronken dan in 2004. In dat jaar kwam
GTST in het nieuws vanwege het geconstateerde alcoholgebruik in de serie door de acteurs.
Het nieuwe onderzoek is in samenwerking met STAP uitgevoerd.
Elke 5 minuten een drankje
Uit het onderzoek dat in het najaar van 2005 werd uitgevoerd bleek dat in de soap Onderweg
naar Morgen elke 5 minuten alcohol wordt gedronken; in Goede Tijden Slechte Tijden is dit
elke 10 minuten. Uit een eerdere studie in 2004 bleek dat de acteurs in GTST ook
één drankje per 5 minuten dronken. In het nieuwe onderzoek blijkt dit
aantal inmiddels gehalveerd.
Een deel van de scènes speelt zich af in gelegenheden waar drank centraal staat,
zoals cafés of restaurants. Bovendien wordt alcohol voornamelijk geconsumeerd in
sociale situaties, en bijna nooit geassocieerd met negatieve consequenties.
Soaps vooral populair onder jongeren
Nederlandse soaps zijn populair onder jongeren. 14,5% van de jongeren kijkt drie of meer
dagen per week naar OnM, en maar liefst 29,5% kijkt zeer regelmatig naar GTST. Meisjes
kijken veel vaker naar soaps dan jongens. 14.8% van de meisjes tegen 3.2% van de jongens
kijkt 4 of 5 dagen per week naar OnM. Er zijn geen verschillen gevonden in opleiding of
leeftijd. Meisjes kijken ook vaker naar GTST dan jongens: 33.9% van de meisjes en 6.9%
van de jongens kijkt 4 of 5 dagen per week. Jonge adolescenten kijken iets vaker naar
GTST dan oudere. Laag opgeleide jongeren kijken vaker dan gemiddeld of hoog opgeleiden.
Onderweg naar Morgen wordt om 19.00 uur uitgezonden op de jongerenzender BNN. GTST staat
elke werkdag om 20.00 uur op RTL4 geprogrammeerd.
Favoriete acteurs drinken het meest
Vooral de onder jongeren favoriete acteurs blijken het meest te drinken. Het gebruik van
alcohol wordt in de soaps bijna nooit met negatieve consequenties geassocieerd.
Meisjes blijken extra gevoelig
Vooral meisjes blijken gevoelig voor de alcoholconsumptie in Onderweg naar Morgen. Hoe
vaker zij naar OnM kijken, des te meer alcohol ze drinken. Voor jongens is het verband
minder eenduidig.
Alle uitzendingen van de soaps OnM en GTST zijn gedurende zes weken in het najaar van 2005
onderzocht. De hoeveelheden alcohol gedronken per acteur, de situatie van consumptie, het
tijdstip van consumptie en de soort alcoholische drank zijn geanalyseerd.
Vervolgens werden 2190 scholieren tussen 12 en 19 jaar van verschillende middelbare
scholen in Nederland ondervraagd over hun kijkgedrag en hun drinkgedrag. Getest werd of
het zien van drinkende acteurs verband houdt met het alcoholgebruik van adolescenten.
'De langdurige herhaling van dit soort beelden resulteert bij kijkers in een verwrongen
idee van de werkelijkheid. Vooral tienermeisjes worden hier waarschijnlijk gemakkelijk
door beïnvloed', aldus Wim van Dalen van STAP (Stichting Alcoholpreventie). Het
nieuwe seizoen van Onderweg naar Morgen is vorige week van start gegaan.
quote:Op woensdag 6 september 2006 11:06 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik trek effe een flesje jägermeister open hoor, Jantje uit ONM doet het toch ook.
Ik vond het opvallend dat er een paragraaf gewijd is aan beesten in zowel het verkiezingsprogramma van de PvdA als dat van D66. (Toch? Die twee? Dacht ik)quote:Op woensdag 6 september 2006 12:19 schreef du_ke het volgende:
Hehe de poster is wel leuk
[afbeelding]
D66 Conceptverkiezingsprgramma Het gaat om mensen [sic]:quote:Dierenwelzijn
De overheid moet stimuleren dat de landbouw op dier- en milieuvriendelijke wijze gezonde producten voortbrengt. Dierenwelzijn is een kwestie van beschaving. De afgelopen jaren zijn veel maatregelen die dieren een beter leven gaven, teruggedraaid. Ooit liep Nederland voorop met een diervriendelijk beleid in Europa. Die positie willen we terug.
· In wet- en regelgeving wordt vastgelegd welke dieren niet gehouden mogen worden (zoals nertsen in fokkerijen) en welke zaken onacceptabel zijn (zoals het onverdoofd castreren van biggen en het couperen van staarten).
· De veehouderij wordt diervriendelijker. In Europese regelgeving worden de diertransporten verkort. Met voorlichting en fiscale maatregelen zorgen we voor een groeiend aandeel diervriendelijk (biologisch) geproduceerd vlees.
· Proeven op dieren voor luxe producten als cosmetica worden verboden. Voor specifieke medicijnen zoeken we naar alternatieven.
· De verantwoordelijkheid voor het welzijn van gezelschapsdieren ligt bij de overheid (normstellend), de handel en de consument gezamenlijk. Certificering van de handel en fokkerij gaat misstanden, zoals malafide hondenhandel, tegen en verplicht de detailhandel tot goede voorlichting aan de consument.
· Dierenmishandeling wordt strenger bestraft. De PvdA wil naast boetes en vrijheidsstraffen ook de mogelijkheid tot een verbod op het houden van dieren. Controle, toezicht en handhaving van wet- en regelgeving krijgen hoge prioriteit.
quote:Dieren
De komende decennia zal de consumptie van vlees en dierlijke producten sterk toenemen.
In veel gevallen zal dit leiden tot een verdere intensivering van de veehouderij wat ten
koste zal gaan van het welzijn van dieren. D66 vindt die ontwikkeling zeer zorgelijk en
wil dat Nederland investeert in een duurzame veehouderij. Een beschaafde samenleving
behoort fatsoenlijk om te gaan met dieren.
Einde aan de bio-industrie. De omstandigheden van dieren in de bio-industrie moeten
versneld worden verbeterd. D66 kiest voor concrete maatregelen, zoals het fors vergroten
van de hokken voor dieren, het buiten laten grazen van runderen, het verbieden van
onverdoofd castreren van varkens en het aan banden leggen van diertransporten langer
dan vier uur of verder dan 300 kilometer. Nederland moet met deze maatregelen niet
wachten op de rest van Europa.
Label op alle dierlijke producten. Op alle dierlijke producten komt een label waarop eenvoudig
af te lezen is wat de graad van dierenwelzijn is geweest. Zo worden consumenten
in staat gesteld een verantwoorde keuze te maken. Nederlandse supermarkten moeten
binnen twee jaar een convenant sluiten zodat er geen dierlijke producten worden verkocht
die onder een aanvaardbaar niveau van dierenwelzijn zijn geproduceerd.
Dierenwelzijnsaftrek voor boeren. Boeren die fors investeren in grotere hokken voor
hun dieren moeten belastingkorting krijgen om hen tegemoet te komen in de kosten.
Jacht op en handel in beschermde diersoorten aanpakken. Veel dieren worden met
uitsterven bedreigd door vernietiging van hun leefgebied en door overbejaging. D66 wil
een strengere controle op de handel in Nederland en in Europa. D66 verzet zich tegen het
volledig vrijgeven van de Nederlandse jacht op vossen en andere dieren.
Tegengaan overbevissing. Er moeten strenge internationale afspraken komen over het
drastisch terugdringen van de bevissing van kwetsbare vissoorten. Als deze afspraken
niet gehandhaafd worden dreigt er economische en ecologische ramp. Alternatieve
vismethodes waardoor de bijvangst van vissen wordt voorkomen dienen te worden
gestimuleerd. De jacht op walvissen moet verboden blijven.
Productie en verkoop bont tegengaan. Het fokken van nertsen voor bont in Nederland
moet worden verboden. Ook de verkoop van honden- en kattenbont, evenals zeehondenbont,
moet aan banden worden gelegd.
Grote terughoudendheid in toepassen dierproeven. Dierproeven zijn vaak een noodzakelijk
kwaad en vaak ook een wettelijke vereiste. Betere internationale samenwerking
en afstemming kunnen onnodige dubbeling van proeven voorkomen. Nederland moet
daarom actief inzetten op een sluitende registratie van onderzoek. Daarnaast
quote:Op woensdag 6 september 2006 13:24 schreef Mutant01 het volgende:
Nou sigme, ben je weer tevreden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |