udquote:Geslaagd met 26 tienen
Door onze verslaggeefster
NIJMEGEN - De 25-jarige Bas Janssens uit Nijmegen kreeg gisteren een prijs omdat hij twee keer cum laude slaagde aan de Radboud Universiteit, met liefst 26 tienen.
Bas Janssens (l) wordt gefeliciteerd met zijn bul. Foto: Gerard Verschooten
Janssens ontving van de Nijmeegse universiteit een geldbedrag van 450 euro en een oorkonde voor zijn prestatie. Dat gebeurde tijdens de opening van het academisch jaar in Nijmegen.
Nog acht andere geslaagden werden onderscheiden als best presterende student bij andere faculteiten.
Janssens, geboren in Maastricht, slaagde cum laude (met lof) voor wiskunde en cum laude voor natuurkunde. Dat op zijn cijferlijst 26 tienen prijken, is volgens scriptiebegeleider Hans Maassen uitzonderlijk. „Het is al moeilijk om gedurende je studie één tien te halen. Laat staan 26.“
Janssens wil de dingen die hij doet graag perfect begrijpen. Hij rondde in vijf jaar tijd de studies wiskunde en natuurkunde aan de Radboud Universiteit af. Het predikaat cum laude komt hem toe omdat hij voldeed aan het criterium dat het cijfergemiddelde voor alle vakken tussen een acht en een negen moet liggen.
„Ik heb er vrij hard voor gestudeerd“, vertelt de langharige bètastudent. „Maar ik ken mensen die zevens haalden en er meer voor moesten doen.“
Janssens heeft inmiddels een baan als assistent in opleiding aan de universiteit van Utrecht geaccepteerd. Helaas voor zijn begeleiders in Nijmegen. „We hadden hem graag gehouden“, aldus Maassen. Maar de 25-jarige, student staat bekend als redelijk eigenwijs en ging dus zijn eigen weg.
De kunst voor de faculteit is nu om de voormalige student ooit terug te krijgen als onderzoeker. De wis- en natuurkundige droomt zelf van een toekomst waarin hij ‘mooie natuur- en wiskunde kan beoefenen’. Bij wie en waar vindt hij van ondergeschikt belang.
Van alle kanten kreeg Bas Janssens gisteren de complimenten. Zoveel tienen op een lijst, daar hadden de hoogleraren nog nooit van gehoord.
Vader Janssens bleef nuchter. „Eigenlijk heeft hij maar voor een derde van zijn vakken een tien gehaald.“
Dat klopt. In totaal prijken zo’n 75 cijfers op de lijst. Daartussen zat geen enkele onvoldoende.
Reactie van Bas: "IK...IK...IK BEN MILJONAIR!!!!!11!"quote:Janssens ontving van de Nijmeegse universiteit een geldbedrag van 450 euro en een oorkonde voor zijn prestatie. Dat gebeurde tijdens de opening van het academisch jaar in Nijmegen.
??quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:29 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Reactie van Bas: "IK...IK...IK BEN MILJONAIR!!!!!11!"
Idd.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:35 schreef Litso het volgende:
Wow. Veel meer woorden heb ik er niet voor, gewoon wow
Reken daar maar niet op!quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:32 schreef BrauN het volgende:
Wauw, wat een held!
Hij heeft ook vast elk weekend andere lekkere chicks!
Nou, die chicks die achter hem staan willen zijn wiskundige paal zeker wel even beroeren. En die schalkse blik van die gast achter hem verraadt ook niet veel goeds.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:32 schreef BrauN het volgende:
Wauw, wat een held!
mwoah, over 5 jaar heeft hij een topinkomen in Amerika en rijdt een dikke BMW zodat er voldoende sletjes zijn die hem da bomb vinden.quote:
WAUW je bent weer terugquote:Op dinsdag 5 september 2006 13:32 schreef BrauN het volgende:
Wauw, wat een held!
Inderdaad niet nee.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:41 schreef Napalm het volgende:
[..]
mwoah, over 5 jaar heeft hij een topinkomen in Amerika en rijdt een dikke BMW zodat er voldoende sletjes zijn die hem da bomb vinden.
al vermoed ik dat hij die wellicht niet helemaal interessant zal vinden..
Dat idee heb ik ook een beetjequote:Op dinsdag 5 september 2006 13:43 schreef BrauN het volgende:
[..]
Inderdaad niet nee.
Dit soort type's zijn vaak weer zo intelligent dat het nét over the top is en die zijn gedoemd om eeuwig op een of andere duffe universiteit te werken.
Jij was op school een minimumlijer he?quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:56 schreef Seneca het volgende:
Ik vind dit maar een rare bedoening. Alsof het aantal tienen op je rapport wat zegt over je intelligentie. Je hoeft maar in een project te zitten met iemand die niets uitvoert, of wiens werk onder de maat is, en je hebt zo een zes te pakken. Of je hoeft maar net een leraar te hebben die er nogal rare ideeen op nahoudt over welke antwoorden op een tentamen goed of fout zijn, zeker bij van die subjectieve vragen, en je hebt alweer een paar fouten te pakken.
Maar toch, op zoveel vakken zo goed scoren wil toch echt wél wat zeggen denk ik.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:56 schreef Seneca het volgende:
Ik vind dit maar een rare bedoening. Alsof het aantal tienen op je rapport wat zegt over je intelligentie. Je hoeft maar in een project te zitten met iemand die niets uitvoert, of wiens werk onder de maat is, en je hebt zo een zes te pakken. Of je hoeft maar net een leraar te hebben die er nogal rare ideeen op nahoudt over welke antwoorden op een tentamen goed of fout zijn, zeker bij van die subjectieve vragen, en je hebt alweer een paar fouten te pakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |