Bron FPquote:Wegsturen pedofiele student was juist
Gepost door Jeroen (steenz) - Bron: ANP
Gepubliceerd: zondag 3 september 2006 @ 13:10
De Radboud Universiteit in Nijmegen heeft er goed aan gedaan een pedofiel van de opleiding orthopedagogiek weg te sturen. Dat heeft de Nijmeegse universiteit vandaag bekendgemaakt na een onderzoek door een onafhankelijke bezwarencommissie. De student in kwestie was Norbert de Jonge, de secretaris van de PNVD. De PNVD wil onder andere af van het verbod op seks met minderjarigen, en De Jonge zelf heeft openlijk toegegeven pedofiel te zijn. Contact met kinderen is een belangrijk deel van de studie orthopedagogiek.
De Jonge werd op 15 juni van de opleiding verwijderd toen het college van bestuur er achter kwam dat hij in het openbaar uitkwam voor zijn pedofiele gevoelens en dat hij actief lid van de PNVD was. De Jonge was het daar absoluut niet mee eens, en tekende bezwaar aan. Volgens hem wist de universiteit al van zijn gevoelens, en vallen die onder de vrijheid van meningsuiting. Een onafhankelijke commissie oordeelde echter anders.
"Het vertrouwensklimaat tussen de universiteit en ouders die daar met hun kinderen aankloppen is essentieel voor de therapie en dat moet dus ook onberispelijk blijven", aldus een woordvoerder van de universiteit. "Als je de student de ene dag op de markt folders ziet uitdelen voor deze partij en je ziet hem de volgende dag op de universiteit lopen, als je met je kind naar de therapie gaat, is dat vertrouwen weg. Bovendien deelt de bezwarencommissie de mening van het college van bestuur dat het onverantwoord zou zijn om de student op de opleiding te houden en met probleemkinderen te laten werken."
vind ik zeer vreemd. Een universiteit is toch een opleidingsinstitiuut en geen ziekenhuis/ therapie kliniek?quote:Als je de student de ene dag op de markt folders ziet uitdelen voor deze partij en je ziet hem de volgende dag op de universiteit lopen, als je met je kind naar de therapie gaat,
Zoals Skinkie zegt, wil je het verbieden obv ideeen? Gaan we mensen vervolgen obv hun idee of geloof?quote:Op zondag 3 september 2006 14:27 schreef _The_General_ het volgende:
Dan mag hij van jullie vast wel tijdens zijn stage jullie kinderen komen onderzoeken / behandelen?
Die universiteit zal ook wel een instelling zijn.quote:Op zondag 3 september 2006 14:29 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zoals Skinkie zegt, wil je het verbieden obv ideeen? Gaan we mensen vervolgen obv hun idee of geloof?
Als werkgever daarentegen zou ik hem natuurlijk nooit binnenlaten..
Je moest een weten...quote:Op zondag 3 september 2006 14:31 schreef _The_General_ het volgende:
Iemand die zegt pedofiele gevoelens te hebben laat je bv ook niet toe tot de pabo.
Het is ook normaal dat de universiteit gelijk heeft gekregen in hun beslissing.quote:Op zondag 3 september 2006 14:07 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Goed om te lezen dat de Universiteit gelijk heeft gekregen in hun beslissing.
Er wordt niet iemand vervolgd vanwege z'n ideeën!quote:Op zondag 3 september 2006 14:22 schreef Skinkie het volgende:
Helemaal niet goed. In Nederland waren we nogthans niet vervolgbaar vanwege ideeen.
Volgens mij deed de student al mee aan de studie...quote:Op zondag 3 september 2006 19:33 schreef AntonDingeman het volgende:
Er wordt niet iemand vervolgd vanwege z'n ideeën!
Er wordt iemand niet toegelaten omdat de universiteit hem niet vertrouwd, waar ze hele goede gronden voor hebben. Dat is heel wat anders.
Weggestuurd, hij is/was al bezig met de opleiding.quote:Op zondag 3 september 2006 19:33 schreef AntonDingeman het volgende:
Er wordt iemand niet toegelaten omdat de universiteit hem niet vertrouwd,
Moslims dan. De Koran roept op tot het doden van de niet-gelovers...quote:Op zondag 3 september 2006 19:55 schreef _The_General_ het volgende:
Negers hebben niet per definitie een seksuele voorkeur waarvan de uitvoering strafbaar is. Pedofielen wel. Daarom moet je ze niet in de buurt van kinderen laten.
quote:Op zondag 3 september 2006 19:53 schreef Napalm het volgende:
[..]
Weggestuurd, hij is/was al bezig met de opleiding.
Fraaie zaak. Stel dat ik "negers" niet vertrouw en ze wegstuur dan is dat ook goed...?
Dat verandert niks aan de zaak.quote:Op zondag 3 september 2006 19:51 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Volgens mij deed de student al mee aan de studie...
Het handelen gaat ervan uit dat hij zich niet aan de wet kan houden. Hij heeft een blanco strafblad en toch straf je hem "uit voorzorg" om zn ideeen. Dat vind ik nogal wat.quote:Op zondag 3 september 2006 20:00 schreef _The_General_ het volgende:
Dat is een Interpretatie van de Koran. Waar wil je heen met je gedraai?
Hij heeft een blanco strafblad. Waaromga jij ervanuit dat hij zich na het afronden van de opleiding opeens wel als misdadiger zal gaan gedragen?quote:Op zondag 3 september 2006 20:00 schreef _The_General_ het volgende:Waarom had men die pedo volgens jou wel een opleiding moeten laten volgen waarbij hij in contact zou komen met kinderen?
Natuurlijk wel. Dat maakt de sanctie zwaarder.quote:Op zondag 3 september 2006 20:15 schreef AntonDingeman het volgende:
Dat verandert niks aan de zaak.
Pedofiel zijn heeft weinig met een mening te maken, het is niet iets wat zich bewust in je vormt, het is zo ver ik weet niet te veranderen en het is geen oordeel over een bepaalde situatie of persoon, het is een gevoel, het is iets wat in je hersenen aan elkaar geknoopt is. De man is niet van de opleiding getrapt vanwege een mening, maar vanwege zijn geaardheid.quote:Op zondag 3 september 2006 20:31 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het handelen gaat ervan uit dat hij zich niet aan de wet kan houden. Hij heeft een blanco strafblad en toch straf je hem "uit voorzorg" om zn ideeen. Dat vind ik nogal wat.
Jij zegt dat je dat kan rechtvaaardigen doordat zn mening tegen de wet ingaat. De mening van Moslims (e.a.) doet dat dan ook. Waarom straf je die dan niet vanwege hun mening? Waarom inconsequent zijn?
[..]
Hij heeft een blanco strafblad. Waaromga jij ervanuit dat hij zich na het afronden van de opleiding opeens wel als misdadiger zal gaan gedragen?
[..]
Natuurlijk wel. Dat maakt de sanctie zwaarder.
Dat bedoel ik niet.quote:Op zondag 3 september 2006 20:31 schreef Napalm het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Dat maakt de sanctie zwaarder.
Moeten we eens met homofielen doen.....quote:Op zondag 3 september 2006 22:15 schreef Zolena het volgende:
Pedofiel zijn heeft weinig met een mening te maken, het is niet iets wat zich bewust in je vormt, het is zo ver ik weet niet te veranderen en het is geen oordeel over een bepaalde situatie of persoon, het is een gevoel, het is iets wat in je hersenen aan elkaar geknoopt is. De man is niet van de opleiding getrapt vanwege een mening, maar vanwege zijn geaardheid.
Hij is geloof ik"niet -praktiserend pedofiel"..quote:Op zondag 3 september 2006 22:20 schreef AntonDingeman het volgende:
Dat bedoel ik niet.
Ik bedoel: Iemand die pro-kindersex is, die hoort niet thuis op een studie pedagogiek. Daar zijn regels voor binnen die studie. PUNT.
Waarom kan hij de opleiding niet afronden? Op basis van het vermoeden dat hij in de toekomst zich aan een kind zal vergrijpen? Het feit dat hij nu een bekende pedo is maakt die kans erg klein want niemand vertrouwt hem. Het beroep na de opleiding boeit niet zo want als dat de graadmeter zou zijn kon de studie antropologie (ed) opgeheven worden..quote:Op zondag 3 september 2006 22:15 schreef Zolena het volgende:
Ik denk dat het pedofiel zijn iemand ongeschikt maakt om als orthopedagoog te functioneren. Ik denk dat het daarom logisch is dat hij de opleiding nooit met goed gevolg zou kunnen afsluiten. Dus waarom zouden ze hem dan de opleiding langer laten doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |