abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41450296
quote:
Wegsturen pedofiele student was juist

Gepost door Jeroen (steenz) - Bron: ANP

Gepubliceerd: zondag 3 september 2006 @ 13:10

De Radboud Universiteit in Nijmegen heeft er goed aan gedaan een pedofiel van de opleiding orthopedagogiek weg te sturen. Dat heeft de Nijmeegse universiteit vandaag bekendgemaakt na een onderzoek door een onafhankelijke bezwarencommissie. De student in kwestie was Norbert de Jonge, de secretaris van de PNVD. De PNVD wil onder andere af van het verbod op seks met minderjarigen, en De Jonge zelf heeft openlijk toegegeven pedofiel te zijn. Contact met kinderen is een belangrijk deel van de studie orthopedagogiek.

De Jonge werd op 15 juni van de opleiding verwijderd toen het college van bestuur er achter kwam dat hij in het openbaar uitkwam voor zijn pedofiele gevoelens en dat hij actief lid van de PNVD was. De Jonge was het daar absoluut niet mee eens, en tekende bezwaar aan. Volgens hem wist de universiteit al van zijn gevoelens, en vallen die onder de vrijheid van meningsuiting. Een onafhankelijke commissie oordeelde echter anders.

"Het vertrouwensklimaat tussen de universiteit en ouders die daar met hun kinderen aankloppen is essentieel voor de therapie en dat moet dus ook onberispelijk blijven", aldus een woordvoerder van de universiteit. "Als je de student de ene dag op de markt folders ziet uitdelen voor deze partij en je ziet hem de volgende dag op de universiteit lopen, als je met je kind naar de therapie gaat, is dat vertrouwen weg. Bovendien deelt de bezwarencommissie de mening van het college van bestuur dat het onverantwoord zou zijn om de student op de opleiding te houden en met probleemkinderen te laten werken."
Bron FP

Goed om te lezen dat de Universiteit gelijk heeft gekregen in hun beslissing.
pi_41450620
Helemaal niet goed. In Nederland waren we nogthans niet vervolgbaar vanwege ideeen.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zondag 3 september 2006 @ 14:22:43 #3
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41450629
Ik ben het er niet mee eens. Deze keuze hoort niet bij de uni te liggen. Als er nu een landelijke regel was dat niet-veroordeelde pedofielen van de opleiding gestuurd worden dan had ik het wel oke gevonden.

De redenatie
quote:
Als je de student de ene dag op de markt folders ziet uitdelen voor deze partij en je ziet hem de volgende dag op de universiteit lopen, als je met je kind naar de therapie gaat,
vind ik zeer vreemd. Een universiteit is toch een opleidingsinstitiuut en geen ziekenhuis/ therapie kliniek?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41450729
Dan mag hij van jullie vast wel tijdens zijn stage jullie kinderen komen onderzoeken / behandelen?
  zondag 3 september 2006 @ 14:29:51 #5
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41450805
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:27 schreef _The_General_ het volgende:
Dan mag hij van jullie vast wel tijdens zijn stage jullie kinderen komen onderzoeken / behandelen?
Zoals Skinkie zegt, wil je het verbieden obv ideeen? Gaan we mensen vervolgen obv hun idee of geloof?
Als werkgever daarentegen zou ik hem natuurlijk nooit binnenlaten..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41450856
Ja, in dit geval wel op ideeen aangezien een wezelijk deel van de studie bestaat uit het werken met kinderen door stage. Dit is zowel zelfbescherming voor de student als bescherming van de kinderen.

Iemand die zegt pedofiele gevoelens te hebben laat je bv ook niet toe tot de pabo.
  Milf zondag 3 september 2006 @ 14:32:09 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_41450874
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:29 schreef Napalm het volgende:

[..]

Zoals Skinkie zegt, wil je het verbieden obv ideeen? Gaan we mensen vervolgen obv hun idee of geloof?
Als werkgever daarentegen zou ik hem natuurlijk nooit binnenlaten..
Die universiteit zal ook wel een instelling zijn.

Ik vind de uitspraak terecht.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Donald Duck held zondag 3 september 2006 @ 14:33:33 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_41450924
Dit zegt niks. een 'onafhankelijke commissie', nou geweldig hoor. Dat zegt niks. Een rechter zou zich hierover moeten buigen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_41450934
Goed nieuws dat uni gelijk heeft gekregen. Je moet de kat immers letterlijk en figuurlijk nooit op het spek binden...Het scheelt hopelijk heel veel slachtoffers...

Die vent moet gewoon naar een kliniek. Daar hoort ie thuis.
pi_41450991
Volgens mij mag een universiteit bepalen of een student geschikt of ongeschikt is voor hetgeen waarvoor ze de student opleiden. Dat kan bepaald worden met tentamens, maar ook op de persoon. Ik ken iemand die heel onzeker was naar mensen toe en daarom moest stoppen met de opleiding terwijl ze 41 studiepunten had gehaald in het eerste jaar (max was 42).

Het lijkt mij dat pedofiel zijn een reden kan zijn om een student ongeschikt te achten voor een opleiding pedagogiek, niks raars aan.
pi_41451850
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:31 schreef _The_General_ het volgende:
Iemand die zegt pedofiele gevoelens te hebben laat je bv ook niet toe tot de pabo.
Je moest een weten...
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zondag 3 september 2006 @ 19:29:56 #12
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_41458407
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:07 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Goed om te lezen dat de Universiteit gelijk heeft gekregen in hun beslissing.
Het is ook normaal dat de universiteit gelijk heeft gekregen in hun beslissing.
pi_41458490
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:22 schreef Skinkie het volgende:
Helemaal niet goed. In Nederland waren we nogthans niet vervolgbaar vanwege ideeen.
Er wordt niet iemand vervolgd vanwege z'n ideeën!

Er wordt iemand niet toegelaten omdat de universiteit hem niet vertrouwd, waar ze hele goede gronden voor hebben. Dat is heel wat anders.
pi_41458972
quote:
Op zondag 3 september 2006 19:33 schreef AntonDingeman het volgende:
Er wordt niet iemand vervolgd vanwege z'n ideeën!

Er wordt iemand niet toegelaten omdat de universiteit hem niet vertrouwd, waar ze hele goede gronden voor hebben. Dat is heel wat anders.
Volgens mij deed de student al mee aan de studie...
  zondag 3 september 2006 @ 19:53:19 #15
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41459041
quote:
Op zondag 3 september 2006 19:33 schreef AntonDingeman het volgende:
Er wordt iemand niet toegelaten omdat de universiteit hem niet vertrouwd,
Weggestuurd, hij is/was al bezig met de opleiding.

Fraaie zaak. Stel dat ik "negers" niet vertrouw en ze wegstuur dan is dat ook goed...?
pi_41459107
Negers hebben niet per definitie een seksuele voorkeur waarvan de uitvoering strafbaar is. Pedofielen wel. Daarom moet je ze niet in de buurt van kinderen laten.
  zondag 3 september 2006 @ 19:58:13 #17
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41459184
quote:
Op zondag 3 september 2006 19:55 schreef _The_General_ het volgende:
Negers hebben niet per definitie een seksuele voorkeur waarvan de uitvoering strafbaar is. Pedofielen wel. Daarom moet je ze niet in de buurt van kinderen laten.
Moslims dan. De Koran roept op tot het doden van de niet-gelovers...

Uitvoering daarvan is best strafbaar...
pi_41459241
Dat is een Interpretatie van de Koran. Waar wil je heen met je gedraai? Waarom had men die pedo volgens jou wel een opleiding moeten laten volgen waarbij hij in contact zou komen met kinderen?
pi_41459425
quote:
Op zondag 3 september 2006 19:53 schreef Napalm het volgende:

[..]

Weggestuurd, hij is/was al bezig met de opleiding.

Fraaie zaak. Stel dat ik "negers" niet vertrouw en ze wegstuur dan is dat ook goed...?

Wat hebben "negers" met pedagogiek te maken?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 september 2006 @ 20:09:05 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41459506
Ik vind het een hellend vlak. Ondanks dat ik als ouder vind dat alle pedofielen met een roestig scheermes van hun drang ontdaan zouden moeten worden.
pi_41459758
quote:
Op zondag 3 september 2006 19:51 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Volgens mij deed de student al mee aan de studie...
Dat verandert niks aan de zaak.
  zondag 3 september 2006 @ 20:31:28 #22
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41460274
quote:
Op zondag 3 september 2006 20:00 schreef _The_General_ het volgende:
Dat is een Interpretatie van de Koran. Waar wil je heen met je gedraai?
Het handelen gaat ervan uit dat hij zich niet aan de wet kan houden. Hij heeft een blanco strafblad en toch straf je hem "uit voorzorg" om zn ideeen. Dat vind ik nogal wat.

Jij zegt dat je dat kan rechtvaaardigen doordat zn mening tegen de wet ingaat. De mening van Moslims (e.a.) doet dat dan ook. Waarom straf je die dan niet vanwege hun mening? Waarom inconsequent zijn?

quote:
Op zondag 3 september 2006 20:00 schreef _The_General_ het volgende:Waarom had men die pedo volgens jou wel een opleiding moeten laten volgen waarbij hij in contact zou komen met kinderen?
Hij heeft een blanco strafblad. Waaromga jij ervanuit dat hij zich na het afronden van de opleiding opeens wel als misdadiger zal gaan gedragen?
quote:
Op zondag 3 september 2006 20:15 schreef AntonDingeman het volgende:
Dat verandert niks aan de zaak.
Natuurlijk wel. Dat maakt de sanctie zwaarder.

[ Bericht 11% gewijzigd door Napalm op 03-09-2006 20:53:51 ]
pi_41464353
quote:
Op zondag 3 september 2006 20:31 schreef Napalm het volgende:

[..]

Het handelen gaat ervan uit dat hij zich niet aan de wet kan houden. Hij heeft een blanco strafblad en toch straf je hem "uit voorzorg" om zn ideeen. Dat vind ik nogal wat.

Jij zegt dat je dat kan rechtvaaardigen doordat zn mening tegen de wet ingaat. De mening van Moslims (e.a.) doet dat dan ook. Waarom straf je die dan niet vanwege hun mening? Waarom inconsequent zijn?

[..]

Hij heeft een blanco strafblad. Waaromga jij ervanuit dat hij zich na het afronden van de opleiding opeens wel als misdadiger zal gaan gedragen?
[..]

Pedofiel zijn heeft weinig met een mening te maken, het is niet iets wat zich bewust in je vormt, het is zo ver ik weet niet te veranderen en het is geen oordeel over een bepaalde situatie of persoon, het is een gevoel, het is iets wat in je hersenen aan elkaar geknoopt is. De man is niet van de opleiding getrapt vanwege een mening, maar vanwege zijn geaardheid.

Ik denk dat het pedofiel zijn iemand ongeschikt maakt om als orthopedagoog te functioneren. Ik denk dat het daarom logisch is dat hij de opleiding nooit met goed gevolg zou kunnen afsluiten. Dus waarom zouden ze hem dan de opleiding langer laten doen?
pi_41464555
quote:
Op zondag 3 september 2006 20:31 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet.

Ik bedoel: Iemand die pro-kindersex is, die hoort niet thuis op een studie pedagogiek. Daar zijn regels voor binnen die studie. PUNT.
  zondag 3 september 2006 @ 22:47:45 #25
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41465797
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:15 schreef Zolena het volgende:
Pedofiel zijn heeft weinig met een mening te maken, het is niet iets wat zich bewust in je vormt, het is zo ver ik weet niet te veranderen en het is geen oordeel over een bepaalde situatie of persoon, het is een gevoel, het is iets wat in je hersenen aan elkaar geknoopt is. De man is niet van de opleiding getrapt vanwege een mening, maar vanwege zijn geaardheid.
Moeten we eens met homofielen doen.....
Dan is het land te klein..
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:20 schreef AntonDingeman het volgende:
Dat bedoel ik niet.

Ik bedoel: Iemand die pro-kindersex is, die hoort niet thuis op een studie pedagogiek. Daar zijn regels voor binnen die studie. PUNT.
Hij is geloof ik"niet -praktiserend pedofiel"..
Maar misschien heb je gelijk, kan het gewoonweg niet. Dan nog lijkt het me niet de uni die daarover beslissen mag maar dat zou dan aan de politiek zijn waarna de rechter eraan kan toesten..
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:15 schreef Zolena het volgende:

Ik denk dat het pedofiel zijn iemand ongeschikt maakt om als orthopedagoog te functioneren. Ik denk dat het daarom logisch is dat hij de opleiding nooit met goed gevolg zou kunnen afsluiten. Dus waarom zouden ze hem dan de opleiding langer laten doen?
Waarom kan hij de opleiding niet afronden? Op basis van het vermoeden dat hij in de toekomst zich aan een kind zal vergrijpen? Het feit dat hij nu een bekende pedo is maakt die kans erg klein want niemand vertrouwt hem. Het beroep na de opleiding boeit niet zo want als dat de graadmeter zou zijn kon de studie antropologie (ed) opgeheven worden..

[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 03-09-2006 23:01:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')