abonnement Unibet Coolblue
pi_41403722
Hier het topic waar "gefolosofeerd" kan worden over het concept BB.

Uiteraard gaan we proberen onze huispsycholoog erbij proberen te halen.

Ook graag de mening van de oldbies die dit topic nog kennen vanuit de BB-1 tijd....

"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41403783
Wat zou de reden zijn dat BB de sanctie voor de groep anders weergeeft dan de realiteit?

(Hilde wilde juist weglopen van de DBK) terwijl de uitzending van 01 september meldt dat de reden voor de sanctie was, dat Hilde samen met Janine de DBK in wilde....)
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41404046
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 19:58 schreef Nostalgist het volgende:
Wat zou de reden zijn dat BB de sanctie voor de groep anders weergeeft dan de realiteit?

(Hilde wilde juist weglopen van de DBK) terwijl de uitzending van 01 september meldt dat de reden voor de sanctie was, dat Hilde samen met Janine de DBK in wilde....)
Er is niets irriterender dan niet weten wat er aan de hand is...
Dan gaan mensen weer domme conclusies trekken...etc...
What the bleep do we know?
pi_41404076
maar ik begrijp zowieso niet wat er nu aan de hand is...
What the bleep do we know?
pi_41404097
Beetje slome boel vandaag...jammer...
What the bleep do we know?
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:14:52 #6
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41404132
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 19:56 schreef Nostalgist het volgende:
Hier het topic waar "gefolosofeerd" kan worden over het concept BB.

Uiteraard gaan we proberen onze huispsycholoog erbij proberen te halen.




Ik denk dat Steven er zin an heeft...

nog iets gerichtere on topic reacties volgen wellicht nog
pi_41404152
- Welkom voor de eerste erkend insider !
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41404202
Roeland, wellicht dat die onwetendheid in het huis juist spanning creeërt ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:18:16 #9
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41404245
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:15 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

De bewoners worden af en toe zwarter afgetekend om spanning te creeëren, teneinde de kijkcijfers een boost te geven ?
Hmm...ik denk dat Hummie er meer aan gelegen is om zoveel mogelijk vast te willen houden aan haar "draaiboek" .....als dat al zo is dan zou het intressant zijn om te zien wanneer ze welke bewoner zwart maakt.
pi_41404287
onwetendheid creeert heel veel spanning...geheimen ook, daar heb je in het dagelijks leven nooit mee te maken...zelfs onzinnige dingen zegt bb dat je er niks over mag zeggen...heel vaag.
What the bleep do we know?
pi_41404288
Ze hebben weinig laten zien van hoe de bewoners reageerden op het feit dat er geen "live" uitzending was.

Ik was als kijker verbaasd dat er echt geen enkel contact was met het BB huis. Maar ik heb helemaal niet meegekregen hoe de bewoners daar nou zelf over denken/dachten.
Geil is ook lekker
pi_41404295
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:18 schreef Jappie het volgende:

[..]

Hmm...ik denk dat Hummie er meer aan gelegen is om zoveel mogelijk vast te willen houden aan haar "draaiboek" .....als dat al zo is dan zou het intressant zijn om te zien wanneer ze welke bewoner zwart maakt.
Vanavond waren dat Hilde (sanctie veroorzakend) en Tijn een Rik (egoïstisch gedrag)... Is er al eerder dergelijk gedrag geconstateerd ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41404320
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:18 schreef Jappie het volgende:

[..]

Hmm...ik denk dat Hummie er meer aan gelegen is om zoveel mogelijk vast te willen houden aan haar "draaiboek" .....als dat al zo is dan zou het intressant zijn om te zien wanneer ze welke bewoner zwart maakt.
Denk dat het draaiboek erg flexibel is hoor...
What the bleep do we know?
pi_41404364
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:19 schreef roeland303 het volgende:
onwetendheid creeert heel veel spanning...geheimen ook, daar heb je in het dagelijks leven nooit mee te maken...zelfs onzinnige dingen zegt bb dat je er niks over mag zeggen...heel vaag.
Is het resultaat daarvan vervreemding van jezelf, door de van het dagelijks leven afwijkende situatie, of juist onrust veroorzakend naar andere groepsleden?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:22:02 #15
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41404367
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:13 schreef roeland303 het volgende:
Beetje slome boel vandaag...jammer...
Er zijn 2 verklaringen voor...

a) Fok loopt steeds vast en dat begint inmiddels op mijn humeur te werken
b) Mocht er nog animo voor dit filosofoor topic zijn dan zullen er in de regel reacties komen van mensen die iets meer kwijt willen dan one-liners en dus duurt het langer voordat je een fatsoenlijke post hebt gemaakt.
pi_41404412
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:21 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Is het resultaat daarvan vervreemding van jezelf, door de van het dagelijks leven afwijkende situatie, of juist onrust veroorzakend naar andere groepsleden?
Tja...geen vervreemding ofzo...maar gewoon vervelend, zo van..gebeurd er iets, maar begrijp je er niets van...
What the bleep do we know?
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:24:32 #17
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41404450
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:20 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Denk dat het draaiboek erg flexibel is hoor...
Ik denk dat er weinig echt vasts aan zit idd...wel is het opvallend wie er tot nu toe steeds de winnaars zijn geweest...het is volgens mij nog niet een keer de keuze van de FOK! kijkers geweest.
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:24:57 #18
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41404466
Ik weet ook niet precies waar Hummie mee bezig is. Maar net als vorig jaar is het beeld wat in de uitzending gegeven wordt heel anders dan de werkelijkheid. Ik heb het vermoeden dat Hummie er van baalt dat die "Brabo's" zo populair zijn en de Amsterdamse tante tóch geaccepteerd wordt. Ik vermoed dat ze een spelletje speelt met de kijkers om ervoor te zorgen dat mensen die van haar BB niet mogen winnen zo snel mogelijk geëlimineerd worden.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_41404478
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:23 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Tja...geen vervreemding ofzo...maar gewoon vervelend, zo van..gebeurd er iets, maar begrijp je er niets van...
En hoe uit zich dat in het gedrag naar jezelf en de anderen ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:27:05 #20
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41404510
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:19 schreef Calimero_31 het volgende:
Ze hebben weinig laten zien van hoe de bewoners reageerden op het feit dat er geen "live" uitzending was.

Ik was als kijker verbaasd dat er echt geen enkel contact was met het BB huis. Maar ik heb helemaal niet meegekregen hoe de bewoners daar nou zelf over denken/dachten.
Ik meen gelezen te hebben dat ze het er slechts kort over hebben gehad en dat Marlies toen dacht dat ze inmiddels zo ge "mindfucked" met hun besef voor tijd waren dat het nog helemaal geen maandag was maar zondag.
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:27:09 #21
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41404511
Ik vind het iig raar dat uitspraken zoals die E10 maakt door haar geoorloofd worden en voor iets lulligs een sanctie wordt gegegven
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41404550
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:25 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

En hoe uit zich dat in het gedrag naar jezelf en de anderen ?
Het is meer frustratie naar bb, dan naar bewoners...
Je snapt wel dat als je niks mag zeggen, je dan je mond maar houdt...
Het is gewoon een rare situatie...bijvoorbeeld dat etentje dat menno en ingrid kregen en Naat en Ralph....daar mogen ze dan helemaal niks over zeggen...niet wat ze gegeten hebben...niets...waarom?...spel technisch onbelangrijk...weet niet wat de motivatie van bb is ...
What the bleep do we know?
pi_41404622
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:27 schreef natronic het volgende:
Ik vind het iig raar dat uitspraken zoals die E10 maakt door haar geoorloofd worden en voor iets lulligs een sanctie wordt gegegven
slecht voor de kijkcijfers om dat soort uitspraken af te straffen...
What the bleep do we know?
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:32:24 #24
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41404654
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:29 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Het is meer frustratie naar bb, dan naar bewoners...
Je snapt wel dat als je niks mag zeggen, je dan je mond maar houdt...
Het is gewoon een rare situatie...bijvoorbeeld dat etentje dat menno en ingrid kregen en Naat en Ralph....daar mogen ze dan helemaal niks over zeggen...niet wat ze gegeten hebben...niets...waarom?...spel technisch onbelangrijk...weet niet wat de motivatie van bb is ...
lijkt mij meer er op dat Bb een spannigsveld wil opbouwen door somige bewoners te belonen en andere niet waardoor je automatisch speculaties en scheve gezichten krijgt
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41404683
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:29 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Het is meer frustratie naar bb, dan naar bewoners...
Je snapt wel dat als je niks mag zeggen, je dan je mond maar houdt...
Het is gewoon een rare situatie...bijvoorbeeld dat etentje dat menno en ingrid kregen en Naat en Ralph....daar mogen ze dan helemaal niks over zeggen...niet wat ze gegeten hebben...niets...waarom?...spel technisch onbelangrijk...weet niet wat de motivatie van bb is ...
Frustratie naar BB kan een band scheppen, en van de andere kant wordt de groep weer uit elkaar getrokken door verwarring over geheimen. Is het het uitproberen, wie het dichtst bij zichzelf blijft?

Menno kon de spanning op een zeker moment niet meer aan, en verloor zichzelf, naar eigen zeggen...
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:33:28 #26
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41404687
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:31 schreef roeland303 het volgende:

[..]

slecht voor de kijkcijfers om dat soort uitspraken af te straffen...
o... dus jij vind dat een tv programma voedingsbodem moet zijn voor dit soort gedrag?
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41404742
tja...naar eigen zeggen...?...sympathie kweken?...
What the bleep do we know?
pi_41404764
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:31 schreef roeland303 het volgende:

[..]

slecht voor de kijkcijfers om dat soort uitspraken af te straffen...
Het plassen in de tuin werd weer wel afgestraft. Terwijl het "Fuck the roels-gedrag" ook kijkcijfers opleverde volgens mij.... Dubbel dus...
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41404775
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:33 schreef natronic het volgende:

[..]

o... dus jij vind dat een tv programma voedingsbodem moet zijn voor dit soort gedrag?
Niet een willekeurig programma...maar bb?...ik vind dat het wel degelijk interessant wordt als er gescholden wordt...
What the bleep do we know?
pi_41404820
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:36 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Het plassen in de tuin werd weer wel afgestraft. Terwijl het "Fuck the roels-gedrag" ook kijkcijfers opleverde volgens mij.... Dubbel dus...
Klasse voorbeeld...
Waarom zo afstraffen?... Je had ze moeten horen in de dbk... Niet normaal...
Ik zei pleur op, ga een beetje pis opruimen op tv...
nou...nou....
What the bleep do we know?
pi_41404859
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:36 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Niet een willekeurig programma...maar bb?...ik vind dat het wel degelijk interessant wordt als er gescholden wordt...
Het is natuurlijk ook een over het algemeen gezapig sfeertje, waar de "pieken" er extra uitspringen doordat de middelmaat van het geheel....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:40:21 #32
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41404895
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:36 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Niet een willekeurig programma...maar bb?...ik vind dat het wel degelijk interessant wordt als er gescholden wordt...
idd schelden maar iemand een kogel door de kop willen schieten lijkt mij niet meer op schelden maar meer op een doodverwensing
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:41:29 #33
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41404929
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:36 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Niet een willekeurig programma...maar bb?...ik vind dat het wel degelijk interessant wordt als er gescholden wordt...
Helaas voor Hummie is dat deel van het publiek wat bij BB1 nog massaal ging kijken om die groepsverbanden/ruzies etcetera te kijken al lang afgehaakt......ik ben bang dat 90% van de huidige kijkers bestaat uit directe familieleden en vrienden (breezahchicks/boys indien er wat sappige bewoners inzitten en verder wat mensen zoals ik; het type mensen welke hun ouwe schoenen maar niet weg willen gooien.....

Alleen die laatste groep vind die groepsdynamiek en ruzies interessant ben ik bang.......
pi_41404943
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:40 schreef natronic het volgende:

[..]

idd schelden maar iemand een kogel door de kop willen schieten lijkt mij niet meer op schelden maar meer op een doodverwensing
Tja...iedereen roept van alles...dus in bb ook...
What the bleep do we know?
pi_41404951
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:38 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Klasse voorbeeld...
Waarom zo afstraffen?... Je had ze moeten horen in de dbk... Niet normaal...
Ik zei pleur op, ga een beetje pis opruimen op tv...
nou...nou....
Wellicht was het in het openbaar plassen een allergie van BB? (Kernkwadrant of Kwadrant van Ofman-theorie)
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41404973
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:42 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Wellicht was het in het openbaar plassen een allergie van BB? (Kernkwadrant of Kwadrant van Ofman-theorie)
hmmm...verklaar...
What the bleep do we know?
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:43:15 #37
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41404984
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:41 schreef Jappie het volgende:

[..]

Helaas voor Hummie is dat deel van het publiek wat bij BB1 nog massaal ging kijken om die groepsverbanden/ruzies etcetera te kijken al lang afgehaakt......ik ben bang dat 90% van de huidige kijkers bestaat uit directe familieleden en vrienden (breezahchicks/boys indien er wat sappige bewoners inzitten en verder wat mensen zoals ik; het type mensen welke hun ouwe schoenen maar niet weg willen gooien.....

Alleen die laatste groep vind die groepsdynamiek en ruzies interessant ben ik bang.......
.... dat de jus van het programma er af is en het over gaat in een platvloers tokkie reality show
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:44:43 #38
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41405023
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:38 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Klasse voorbeeld...
Waarom zo afstraffen?... Je had ze moeten horen in de dbk... Niet normaal...
Ik zei pleur op, ga een beetje pis opruimen op tv...
nou...nou....
Dat vind ik dan weer zo tegenstrijdig aan jou.... Ik zelf zou denken ...tja...tis smerig; maar goed ...ik heb ten overstaan van heel kijkend Nederland daar de boel staan onderzeiken .......laat ik die zooi dan ook in vredesnaam maar gaan opruimen.....wanneer ik dat dan nog met de nodige grappen en grollen doe dan valt de "psychische en emotionele" schade nog wel mee.
pi_41405062
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:42 schreef roeland303 het volgende:

[..]

hmmm...verklaar...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwadrant_van_Ofman

Het komt er in het kort op neer dat mensen kwaliteiten hebben die kunnen doorschieten, en dan dat gedrag kunnen compenseren door een gedrag te gaan vertonen dat tegengesteld aan het "doorschietgedrag" is.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41405122
Zo is er binnen hetzelfde "kwadrant" een allergisch gedrag dat tegengesteld is aan het gedrag dat een kwaliteit van iemand is.

In dit geval : kwaliteit = hygiëne. Allergie = plassen in het openbaar.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41405134
die psychische en emotionele schade valt zowieso doorgaans mee bij mij...
Maar pis opruimen, tja....vond het gewoopn zout dat ze het moesten verklikken...vond het zo flauw...en je hebt het dbk gesprek niet gehoord...

Maar ja...Jappie, wij komen zowieso weinig overeen...
Kan me moeilijk iets voostellen bij het commentaar dat je altijd hebt op mij...
What the bleep do we know?
pi_41405186
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:48 schreef Nostalgist het volgende:
Zo is er binnen hetzelfde "kwadrant" een allergisch gedrag dat tegengesteld is aan het gedrag dat een kwaliteit van iemand is.

In dit geval : kwaliteit = hygiëne. Allergie = plassen in het openbaar.
hmmmm.....complex...
Weetwel dat miss bb een hekel heeft aan drinkers...
What the bleep do we know?
pi_41405242
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:48 schreef roeland303 het volgende:
die psychische en emotionele schade valt zowieso doorgaans mee bij mij...
Maar pis opruimen, tja....vond het gewoopn zout dat ze het moesten verklikken...
Voor de mensen in het huis was het idd verklikken, voor de rest van Nederland moest ze er iets aan doen.
Wellicht dat dat een allergie van haar was, dat er een soort machtsstrijd kwam tussen jou en BB?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:53:15 #44
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41405282
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:50 schreef roeland303 het volgende:

[..]

hmmmm.....complex...
Weetwel dat miss bb een hekel heeft aan drinkers...
maar wel een overvloed aan booz af en toe het huis in gooien
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41405299
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:52 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Voor de mensen in het huis was het idd verklikken, voor de rest van Nederland moest ze er iets aan doen.
Wellicht dat dat een allergie van haar was, dat er een soort machtsstrijd kwam tussen jou en BB?
Was er wel volgens mij... Denk dat bb (miss) me niet echt mocht... Maar dan een beetje dubbel niet mocht...volgens mij eerder uit frusties...
What the bleep do we know?
pi_41405352
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:50 schreef roeland303 het volgende:

[..]

hmmmm.....complex...
Weetwel dat miss bb een hekel heeft aan drinkers...
Ok, als we daar van uitgaan als Kernkwaliteit dan ziet het kwadrant er in mijn ogen alsvolgt uit:

Kernkwaliteit = nuchterheid.
Allergie = dronkenschap
Valkuil = kilheid
Uitdaging = relaxter worden.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:55:26 #47
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41405354
Ze mocht je mischien niet maar je was wel de enige die veel voor elkaar kreeg
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41405411
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:55 schreef natronic het volgende:
Ze mocht je mischien niet maar je was wel de enige die veel voor elkaar kreeg
Wellicht dat ze de uitdaging invulde met het toestaan van de aangevraagde nummers (het Rob de Nijs nummer) en werkte ze op die manier haar kilheid tegen....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41405441
daar heb ik wel wat riskante dingen voor moeten flikken he?...
What the bleep do we know?
pi_41405443
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:53 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Was er wel volgens mij... Denk dat bb (miss) me niet echt mocht... Maar dan een beetje dubbel niet mocht...volgens mij eerder uit frusties...
Dat zou dan weer de harde vertoning aan het einde van de finale verklaren.... Moet weird voor je geweest zijn, die bouwvakkers die de jouw vertrouwde omgeving binnenstormden....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41405495
hele rare avond...is eigenlijk compleet aan me voorbij gegaan...1 roes...dat is het...
What the bleep do we know?
pi_41405503
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:59 schreef roeland303 het volgende:
daar heb ik wel wat riskante dingen voor moeten flikken he?...
Het doel heiligt de middelen
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:02:29 #53
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41405520
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:59 schreef roeland303 het volgende:
daar heb ik wel wat riskante dingen voor moeten flikken he?...
Kaarten pikken? hehehe... Denk eerder dat ze haar machtsstrijd wou kompenseren door af en toe wat toe te laten
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41405526
Volgens mij heeft Hummeltje zich herhaaldelijk vereenzelfigd met Dido.
eigenwijs is ook wijs (wear)
pi_41405554
is in dit geval niet iedereen met je eens...
What the bleep do we know?
pi_41405563
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:01 schreef roeland303 het volgende:
hele rare avond...is eigenlijk compleet aan me voorbij gegaan...1 roes...dat is het...
De geest schakelt zichzelf uit bij teveel spanning. Ik merk dat altijd als ik op een bruiloft kom en het bruispaar feliciteer. Wazigheid troef in de ogen, en voor de 36e keer vertellen ze over het mooie moment, en weer precies hetzelfde als de 35e keer.

Op die manier creeërt de geest een beetje duidelijkheid in chaos wellicht?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:05:33 #57
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41405595
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:04 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

De geest schakelt zichzelf uit bij teveel spanning. Ik merk dat altijd als ik op een bruiloft kom en het bruispaar feliciteer. Wazigheid troef in de ogen, en voor de 36e keer vertellen ze over het mooie moment, en weer precies hetzelfde als de 35e keer.

Op die manier creeërt de geest een beetje duidelijkheid in chaos wellicht?
bij mij was het gewoon de verdoving van de drank en alles op de automatische piloot......
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41405612
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:04 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

De geest schakelt zichzelf uit bij teveel spanning. Ik merk dat altijd als ik op een bruiloft kom en het bruispaar feliciteer. Wazigheid troef in de ogen, en voor de 36e keer vertellen ze over het mooie moment, en weer precies hetzelfde als de 35e keer.

Op die manier creeërt de geest een beetje duidelijkheid in chaos wellicht?
Ik weet niet wat het evolutionaire nut is van de controle verliezen...
Misschien roes...om te vechten...
What the bleep do we know?
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:06:56 #59
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41405632
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:48 schreef roeland303 het volgende:

Kan me moeilijk iets voostellen bij het commentaar dat je altijd hebt op mij...
Dat valt de laatste tijd toch wel mee dacht ik....

Maar even los van de verschillen tussen jou en mij....


Ik vond het een grappige macho reactie die ik wel degelijk kon begrijpen voor iemand van jouw leeftijd ........................net als met het niet willen dragen van die vrouwenkleding en pruik....ik betwijfel of ik zelf (op die leeftijd) veel anders gereageerd zou hebben....

btw........ik mag dan wel een etterbakkie zijn; het is geenzins mijn bedoeling om in dit topic een van de deelnemende posters serieus onderuit proberen te halen anders dan in het belang van het winnen van de discussie.
pi_41405639
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:03 schreef roeland303 het volgende:
is in dit geval niet iedereen met je eens...
Als bewoner kon je natuurlijk niet het leed van de hele groep op je nemen.... Jouw doel was belangrijker. Denk ook niet dat je er veel moeite mee gehad hebt....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41405701
ok...maar je moet vooral zeggen wat je denkt...
Heb alleen vaak het idee dat je conclusies trekt waar ik heel weinig mee kan...Je zit er gewoon vaak naast...
What the bleep do we know?
pi_41405703
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:06 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het evolutionaire nut is van de controle verliezen...
Misschien roes...om te vechten...
Alle krachten bundelen en het geweten even uitschakelen uit overlevingsdrang.....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41405726
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:07 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Als bewoner kon je natuurlijk niet het leed van de hele groep op je nemen.... Jouw doel was belangrijker. Denk ook niet dat je er veel moeite mee gehad hebt....
keurige analyse.....boeiend!
What the bleep do we know?
pi_41405775
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:08 schreef roeland303 het volgende:
ok...maar je moet vooral zeggen wat je denkt...
Heb alleen vaak het idee dat je conclusies trekt waar ik heel weinig mee kan...Je zit er gewoon vaak naast...
En over die verschillen van inzicht kunnen we hier mooi over folosoferen.

Mijn ervaring is , dat dergelijke verschillen vaak afkomstig zijn uit een persoonlijke interpretatie van een woord of een gevoel....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41405836
Die vrouwenkleding en die pruik. Zet je je als bewoner dan over je eigen gene heen omwille van het spel of de eventuele sanctie voor de groep ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:14:27 #66
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41405856
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:13 schreef Nostalgist het volgende:
Die vrouwenkleding en die pruik. Zet je je als bewoner dan over je eigen gene heen omwille van het spel of de eventuele sanctie voor de groep ?
Wat denk je zelf?
pi_41405931
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:13 schreef Nostalgist het volgende:
Die vrouwenkleding en die pruik. Zet je je als bewoner dan over je eigen gene heen omwille van het spel of de eventuele sanctie voor de groep ?
Tja....vond het gewoon een duf plan...zitten heel de tijd op een feest te wachten...zou geweldig worden....en dan als chick met de gay top 100 feesten....
is gewoon niet mijn lol...
Chantal vond het nog erger....daar hoor je niks over...
En dan nog Joost, dat ik zogenaamd niet tolerant zou zijn...rot toch op flikker...hehe
What the bleep do we know?
pi_41405945
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:14 schreef Jappie het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Ik zou het zelf doen omwille van het spel. In het kader van grenzen verleggen. Maar mensen zoals Egbert zouden het omwille van het tegengaan van een sanctie doen, denk ik. Die is als de dood dat hij BB tegen de haren instrijkt....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41405955
Yes. Ik had al om dit topic gevraagd.
pi_41406000
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:17 schreef itsme het volgende:
Yes. Ik had al om dit topic gevraagd.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:19:56 #71
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41406017
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:17 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Ik zou het zelf doen omwille van het spel. In het kader van grenzen verleggen. Maar mensen zoals Egbert zouden het omwille van het tegengaan van een sanctie doen, denk ik. Die is als de dood dat hij BB tegen de haren instrijkt....
hehehe dat is ook het spel van BB. Bij goed gedrag beloning en als je stout doet krijg je straf
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:21:32 #72
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41406070
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:17 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Ik zou het zelf doen omwille van het spel. In het kader van grenzen verleggen. Maar mensen zoals Egbert zouden het omwille van het tegengaan van een sanctie doen, denk ik. Die is als de dood dat hij BB tegen de haren instrijkt....
Het spel zou me geen voor geen meter boeien eerlijk gezegd......alleen door onvervalste emotionele chantage had ik mij zo gek laten maken.............de groep zou flink wat druk hebben moeten uitoefenen iig.........sterker nog.......ik betwijfel of ik mij om zou hebben laten praten...

p.s.

Dat van die angst voor sancties snap ik niet zo goed.........je kunt je als groep ook sterk maken door collectief te zeggen dat niemand het elkaar kwalijk neemt als er groepssancties komen voor het niet uitvoeren van belachelijke door BB geinitieerde activiteiten.........persoonlijke gerichte sancties zouden al helemaal geen invloed hebben.
pi_41406078
Ik heb niks met Egbert....vindt het maar een flauw mannetje....met zoveel bieden op een joker, en dan zeggen dat je dat doet omdat je toch denkt te gaan winnen....uhhhhmmm...vaag...
En dan nog beginnen over Nostradamus...dat vind ik altijd zo'n semi-filosofische opmerking...
What the bleep do we know?
pi_41406082
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:16 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Chantal vond het nog erger....daar hoor je niks over...
En dan nog Joost, dat ik zogenaamd niet tolerant zou zijn...rot toch op flikker...hehe
Daar zie je de kracht van de uitgezonden beelden weer. Roel met een pruik op blijft beter hangen dan Chantal met een snorretje....

Kijk daar heb je Joost zijn allergie, die kan er niet tegen als mensen in zijn ogen intolerant zijn...

Ik vind het een erg bruikbare theorie.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:21:55 #75
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41406083
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:16 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Tja....vond het gewoon een duf plan...zitten heel de tijd op een feest te wachten...zou geweldig worden....en dan als chick met de gay top 100 feesten....
is gewoon niet mijn lol...
Chantal vond het nog erger....daar hoor je niks over...
En dan nog Joost, dat ik zogenaamd niet tolerant zou zijn...rot toch op flikker...hehe
Voor de kijker was het wel vermakelijk om naar te kijken.
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41406091
Mag ik even inbreken met een vraag?

Waarom überhaupt meedoen met BB? Jezelf deelgenoot maken van flauwe spelletjes gericht op het cashen van sms-jes. Het experiment was al geweest, je was willens en wetens deel van een 'format'. Aandachtsgeilheid gecombineerd met carriere opportunities? Leg mij dat eens uit want ik begrijp dat echt niet.
pi_41406154
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:21 schreef roeland303 het volgende:
Ik heb niks met Egbert....vindt het maar een flauw mannetje....met zoveel bieden op een joker, en dan zeggen dat je dat doet omdat je toch denkt te gaan winnen....uhhhhmmm...vaag...
En dan nog beginnen over Nostradamus...dat vind ik altijd zo'n semi-filosofische opmerking...
Nostradamus is zooo vaag, die heeft zelfs voorspeld dat 9-11 zou gebeuren. Als je dat erin leest. Maar voor hetzelfde geld verklaart dezelfde tekst dat jij met je auto tegen een paaltje botst....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41406191
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:22 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Mag ik even inbreken met een vraag?

Waarom überhaupt meedoen met BB? Jezelf deelgenoot maken van flauwe spelletjes gericht op het cashen van sms-jes. Het experiment was al geweest, je was willens en wetens deel van een 'format'. Aandachtsgeilheid gecombineerd met carriere opportunities? Leg mij dat eens uit want ik begrijp dat echt niet.
geld
What the bleep do we know?
pi_41406224
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:26 schreef roeland303 het volgende:

[..Hele verklaring over mogelijke motivaties van BB-bewoners]

geld
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41406241
heb 17000 euro netto, in vier maanden, dak boven me hoofd eten...nieuwe vriendin, en bijna 260000 euro verdient, snap niet dat het zo lastig om een motivatie te verzinnen...
What the bleep do we know?
pi_41406294
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:26 schreef roeland303 het volgende:

[..]

geld
Onzin. Je eigenbeeld (heb ik een kans geld hieruit te slepen) maakt daar een deel van uit. Nu nog een keer maar dan wat eerlijker/persoonlijker.
pi_41406296
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:28 schreef roeland303 het volgende:
heb 17000 euro netto, in vier maanden, dak boven me hoofd eten...nieuwe vriendin, en bijna 260000 euro verdient, snap niet dat het zo lastig om een motivatie te verzinnen...
Groot gelijk heb je, als net afgestudeerde. Maar er zijn dus ook mensen die er hun baan voor opzeggen.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41406333
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:22 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Mag ik even inbreken met een vraag?

Waarom überhaupt meedoen met BB? Jezelf deelgenoot maken van flauwe spelletjes gericht op het cashen van sms-jes. Het experiment was al geweest, je was willens en wetens deel van een 'format'. Aandachtsgeilheid gecombineerd met carriere opportunities? Leg mij dat eens uit want ik begrijp dat echt niet.
Ik doe mee

Waarom stel je die vraag?

Waarom überhaupt meedoen met dit topic? Jezelf deelgenoot maken van flauwe spelletjes . Het experiment was al geweest, je was willens en wetens deel van een 'format'. Aandachtsgeilheid gecombineerd met carriere opportunities? Leg mij dat eens uit want ik begrijp dat echt niet.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41406342
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:30 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[..]

Onzin. Je eigenbeeld (heb ik een kans geld hieruit te slepen) maakt daar een deel van uit. Nu nog een keer maar dan wat eerlijker/persoonlijker.
sorry Grobben kuiken, maar ben er echt compleet hersenloos ingegaan...geen tijd gehad om erover na te denken of stil bij te staan...bb analfabeet
What the bleep do we know?
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:34:04 #85
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41406352
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:33 schreef PC eend het volgende:

[..]

Ik doe mee

Waarom stel je die vraag?

Waarom überhaupt meedoen met dit topic? Jezelf deelgenoot maken van flauwe spelletjes . Het experiment was al geweest, je was willens en wetens deel van een 'format'. Aandachtsgeilheid gecombineerd met carriere opportunities? Leg mij dat eens uit want ik begrijp dat echt niet.
....dat paar ouwe schoenen weet je nog...
pi_41406407
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:34 schreef Jappie het volgende:

[..]

....dat paar ouwe schoenen weet je nog...
Die heb ik allang weggegooit
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41406408
Egbert ook....die noemde het een persoonlijk leed, als hij eruit gestemd zou worden....daar stel ik pas vragen bij...
What the bleep do we know?
pi_41406440
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:33 schreef roeland303 het volgende:

[..]

sorry Grobben kuiken, maar ben er echt compleet hersenloos ingegaan...geen tijd gehad om erover na te denken of stil bij te staan...bb analfabeet
Ben je je gedurende de selectieperiode ook niet gaan "inlezen" in waar je terecht zou komen?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:38:16 #89
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41406442
hehehe Abbekerk moet bellen....
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41406486
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:36 schreef roeland303 het volgende:
Egbert ook....die noemde het een persoonlijk leed, als hij eruit gestemd zou worden....daar stel ik pas vragen bij...
Ja, dat was een enge opmerking. Alsof hij het als een prestige kwestie zag.

Later heeft hij ook de uitspraak gedaan, dat hij voor zichzelf een plaats bij de laatste x bewoners wilde zien, anders voelde hij het als een falen....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41406549
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:38 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Ben je je gedurende de selectieperiode ook niet gaan "inlezen" in waar je terecht zou komen?
Had het super druk met afstuderen, selectie procedure duurde ook maar 3 weken voor mij...ging als een flits voorbij, ineens zat ik in een hotel, telefoon ingeleverd...Toen ging ik pas nadenken...had net het weekend ervoor drie dagen niet geslapen op lowlands...was nog steeds helemaal wappie toen ik erin ging...
What the bleep do we know?
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:42:22 #92
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41406552
Als hij iets zou toevoegen aan het programma kan ik mij daar nog voorstelling van maken, maar deze man is bijna wereldvreemd
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41406557
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:38 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Ben je je gedurende de selectieperiode ook niet gaan "inlezen" in waar je terecht zou komen?
Hij wist geloof ik niet eens dat er live streams waren
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41406565
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:36 schreef roeland303 het volgende:
Egbert ook....die noemde het een persoonlijk leed, als hij eruit gestemd zou worden....daar stel ik pas vragen bij...
Misschien heeft hij zijn huis wel verhuurd voor een paar maanden, omdat hij er zo van overtuigd is dat hij lang in het huis blijft zitten.
Of iets heel anders, kan ook nog
pi_41406570
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:33 schreef PC eend het volgende:

[..]

Ik doe mee

Waarom stel je die vraag?

Waarom überhaupt meedoen met dit topic? Jezelf deelgenoot maken van flauwe spelletjes . Het experiment was al geweest, je was willens en wetens deel van een 'format'. Aandachtsgeilheid gecombineerd met carriere opportunities? Leg mij dat eens uit want ik begrijp dat echt niet.
Gezellig.

Appels en peren Eendje.
Roel etaleert zichzelf, Grobs stelt hem een vraag.
pi_41406574
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:36 schreef roeland303 het volgende:
Egbert ook....die noemde het een persoonlijk leed, als hij eruit gestemd zou worden....daar stel ik pas vragen bij...
Misschien iets als ik wordt vergeleken als persoon door Nederland en ik ben de eerste die afvalt, ze moeten me niet..
pi_41406586
sommige bewoners hoor je zo weinig van...echt bizar...dat ik denk..oja..die doet ook mee...
What the bleep do we know?
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:43:51 #98
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41406595
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:36 schreef PC eend het volgende:

[..]

Die heb ik allang weggegooit
hmm..owkee..behalve dat paar schoenen dan ... (al zou dit zo maar een setting van je eigen "cheers" kunnen zijn ) ...

Iemand postte eens dat het chatten op een forum vergelijkbaar is met een cafebezoek....
Je gaat er heen zonder al te veel verwachtingen...praat eens hier en daar...neemt nog wat te drinken.....praat nog wat meer.......en aan het eind van de avond weet je of het bezoek al dan niet de moeite waard is geweest....soms is er geen flikker aan.......vaak is het gezapig......en af en toe heb je echt een wereldavond gehad.
pi_41406609
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:42 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[..]

Gezellig.

Appels en peren Eendje.
Roel etaleert zichzelf, Grobs stelt hem een vraag.
Toch ff happen he
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41406616
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:43 schreef roeland303 het volgende:
sommige bewoners hoor je zo weinig van...echt bizar...dat ik denk..oja..die doet ook mee...
Is dit Roeland als in Roel BB5? Dit is Gert-Jan van BB3
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:44:44 #101
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41406623
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:42 schreef Arliator het volgende:

[..]

Misschien heeft hij zijn huis wel verhuurd voor een paar maanden, omdat hij er zo van overtuigd is dat hij lang in het huis blijft zitten.
Of iets heel anders, kan ook nog
ja net als Menno..... mischien heeft hij ook wel dekbed slopen laten maken
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41406649
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:44 schreef haloII het volgende:

[..]

Is dit Roeland als in Roel BB5? Dit is Gert-Jan van BB3
jep hallo...aangenaam...
What the bleep do we know?
pi_41406655
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:42 schreef haloII het volgende:

[..]

Misschien iets als ik wordt vergeleken als persoon door Nederland en ik ben de eerste die afvalt, ze moeten me niet..
Dat is dus een reeële angst, GJ? Ik persoonlijk zou de scheit hebben aan Nederland, of BB de schuld geven van het manipuleren van de tv-beelden (of de uitslagen van de SMS-acties )

[ Bericht 1% gewijzigd door Nostalgist op 02-09-2006 08:57:05 ]
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41406659
Dit word een groot oudbewoners reunie
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:46:11 #105
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41406664
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:44 schreef haloII het volgende:

[..]

Is dit Roeland als in Roel BB5? Dit is Gert-Jan van BB3
......Pacman scene 3...they finaly meet"
pi_41406681
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:44 schreef natronic het volgende:

[..]

ja net als Menno..... mischien heeft hij ook wel dekbed slopen laten maken
Zijn die dingen nog te koop?

En ja, ik weet ook wel dat die nooit in de winkel hebben gelegen
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:46:37 #107
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41406683
BB3? was dat de battle niet?
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41406690
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:45 schreef roeland303 het volgende:

[..]

jep hallo...aangenaam...
Kijk, dat is dan weer een momentje!
pi_41406702
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:43 schreef Jappie het volgende:

[..]

hmm..owkee..behalve dat paar schoenen dan ... (al zou dit zo maar een setting van je eigen "cheers" kunnen zijn ) ...

Iemand postte eens dat het chatten op een forum vergelijkbaar is met een cafebezoek....
Je gaat er heen zonder al te veel verwachtingen...praat eens hier en daar...neemt nog wat te drinken.....praat nog wat meer.......en aan het eind van de avond weet je of het bezoek al dan niet de moeite waard is geweest....soms is er geen flikker aan.......vaak is het gezapig......en af en toe heb je echt een wereldavond gehad.
Kolere, niet zo diep man
Hier moet ik ff over nadenken
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41406717
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:46 schreef Jappie het volgende:

[..]

......Pacman scene 3...they finaly meet"
Zeg ik toch; Stormloop topic !
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:49:27 #111
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41406762
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:46 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[..]

Kijk, dat is dan weer een momentje!
Memorabel
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_41406810
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:45 schreef Nostalgist het volgende:

[.Over de angst dat je door Nederland eruitgestemd wordt als eerste.]

Dat is dus een reeële angst, GJ, Roel ? Ik persoonlijk zou de schijt hebben aan Nederland, of BB de schuld geven van het manipuleren van de tv-beelden (of de uitslagen van de SMS-acties )
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:52:36 #113
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41406861
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:47 schreef PC eend het volgende:

[..]

Kolere, niet zo diep man
Hier moet ik ff over nadenken
Sorry...andere vergelijking dan..

Het forumbezoek is als een ijskast...soms is ie leeg en moet ie nodig schoongemaakt....vaak zit er gewoon in wat je nodig hebt...maar soms als je echt onwijs veel mazzel hebt en het vriesvak open doet vind je frikandellen.
pi_41406896
* KonnieKipke huispsychiater meldt!
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:54:22 #115
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41406920
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:52 schreef Jappie het volgende:

[..]

Sorry...andere vergelijking dan..

Het forumbezoek is als een ijskast...soms is ie leeg en moet ie nodig schoongemaakt....vaak zit er gewoon in wat je nodig hebt...maar soms als je echt onwijs veel mazzel hebt en het vriesvak open doet vind je frikandellen.
Geldt voor het programma zelf ook. Helaas vinden we tijdens deze BB nog weinig frikandellen.
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:54:41 #116
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_41406936
Welk voer ????
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:55:20 #117
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41406962
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:54 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Geldt voor het programma zelf ook. Helaas vinden we tijdens deze BB nog weinig frikandellen.
sterker nog..... het vriesvak is helemaal leeg
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41406978
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:45 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Dat is dus een reeële angst, GJ? Ik persoonlijk zou de schijt hebben aan Nederland, of BB de schuld geven van het manipuleren van de tv-beelden (of de uitslagen van de SMS-acties )
Ach als je sterk bent wel, maar dat wordt langszaam minder, net zoals je irritatie-graad die oploopt. Als je teveel energie hebt ga je klieren.
Veel bewoners die ik tegen kom zijn in het echt een stuk aangenamer als hoe ze op TV of op streams zijn terwijl ze in in dat huis zitten.
pi_41406990
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:54 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Geldt voor het programma zelf ook. Helaas vinden we tijdens deze BB nog weinig frikandellen.
BB is ze nog aan het voorbakken denk ik door de voiceover-manipulaties....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41406996
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:52 schreef Jappie het volgende:

[..]

Sorry...andere vergelijking dan..

Het forumbezoek is als een ijskast...soms is ie leeg en moet ie nodig schoongemaakt....vaak zit er gewoon in wat je nodig hebt...maar soms als je echt onwijs veel mazzel hebt en het vriesvak open doet vind je frikandellen.


GVD Jappie, kolerelijer! Mijn toetsenbord is nat!
pi_41407001
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:52 schreef Jappie het volgende:

[..]

Sorry...andere vergelijking dan..

Het forumbezoek is als een ijskast...soms is ie leeg en moet ie nodig schoongemaakt....vaak zit er gewoon in wat je nodig hebt...maar soms als je echt onwijs veel mazzel hebt en het vriesvak open doet vind je frikandellen.
Zeg dat dan meteen
Ik ga gelijk ff de ijskast checken
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:57:16 #122
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41407023
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:56 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

BB is ze nog aan het voorbakken denk ik door de voiceover-manipulaties....
maar de internet kijkers weten wel beter
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41407091
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:51 schreef Nostalgist het volgende:

[..]
\Je hebt er scheit aan in de zin van dat je je niet gaat aanpassen aan meningen van anderen, maar het is nooit leuk denk ik als mensen je uitscheiten zeg maar....
What the bleep do we know?
pi_41407111
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:55 schreef haloII het volgende:

[..]

Ach als je sterk bent wel, maar dat wordt langszaam minder, net zoals je irritatie-graad die oploopt. Als je teveel energie hebt ga je klieren.
Veel bewoners die ik tegen kom zijn in het echt een stuk aangenamer als hoe ze op TV of op streams zijn terwijl ze in in dat huis zitten.
Dus toch het concept en het verwarring zaaien wat de mensen van zichzelf vervreemdt... Weet jij of er ook mensen zijn die aan PTSS- lijden ? (Post Traumatisch Stress Syndroom)

Kan zeker optreden als er zoveel situaties komen die je in het dagelijks leven niet gewend bent... Of is de DBK hulpbiedend ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41407127
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:55 schreef haloII het volgende:

[..]

Ach als je sterk bent wel, maar dat wordt langszaam minder, net zoals je irritatie-graad die oploopt. Als je teveel energie hebt ga je klieren.
Veel bewoners die ik tegen kom zijn in het echt een stuk aangenamer als hoe ze op TV of op streams zijn terwijl ze in in dat huis zitten.
sommige bewoners zijn ook veel minder aardig...buiten bb
What the bleep do we know?
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:01:42 #126
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41407147
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:54 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Geldt voor het programma zelf ook. Helaas vinden we tijdens deze BB nog weinig frikandellen.
Ik blijf van mening dat het voor de psychologische waarde van het programma beter zou zijn wanneer er veel minder invloeden van buitenaf zouden zijn.

Niets geen opdrachten...
Niets geen live uitzendingen.....
Niets geen bestellingen op kunnen geven.....

Gewoon het huis in...er word gezorgd voor voldoende eten/rookwaar en drinken en gaan met die banaan.....1 keer in de week nomineren en het enige wat je in die drie maanden als bewoner van de buitenwereld nog te zien krijgt is het langzaam wegebbende beeld van de persoon die er uitgestemd is........totdat jezelf aan de beurt bent........

Casting moet dan wel goed zijn uiteraard......altijd tegenovergestelden in het huis zetten.....
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:01:58 #127
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41407160
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:59 schreef roeland303 het volgende:

[..]

\Je hebt er scheit aan in de zin van dat je je niet gaat aanpassen aan meningen van anderen, maar het is nooit leuk denk ik als mensen je uitscheiten zeg maar....
dat viel in de vorige editie BB toch wel mee??? De einigste die echt uitgescheten is was tanja volgens mij. Bij deze editie zullen het er wel een paar meer worden
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41407164
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:59 schreef roeland303 het volgende:

[..]

\Je hebt er scheit aan in de zin van dat je je niet gaat aanpassen aan meningen van anderen, maar het is nooit leuk denk ik als mensen je uitscheiten zeg maar....
In het geval jou kan ik je daar gelijk in geven maar het meerendeel doet dat wel als overlevingstactiek. Het is immers makkelijker om bewoners naar de mond te praten dan er tegen in te gaan terwijl d elontjes met d edag korter worden.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:02:34 #129
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41407177
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:01 schreef roeland303 het volgende:

[..]

sommige bewoners zijn ook veel minder aardig...buiten bb
namen.....
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41407186
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:59 schreef roeland303 het volgende:

[..]

\Je hebt er scheit aan in de zin van dat je je niet gaat aanpassen aan meningen van anderen, maar het is nooit leuk denk ik als mensen je uitscheiten zeg maar....
uuteraard.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41407191
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:00 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Dus toch het concept en het verwarring zaaien wat de mensen van zichzelf vervreemdt... Weet jij of er ook mensen zijn die aan PTSS- lijden ? (Post Traumatisch Stress Syndroom)

Kan zeker optreden als er zoveel situaties komen die je in het dagelijks leven niet gewend bent... Of is de DBK hulpbiedend ?
zijn wel een paar ptss....hoor,maar ga geen namen noemen
What the bleep do we know?
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:04:07 #132
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41407214
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:01 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ik blijf van mening dat het voor de psychologische waarde van het programma beter zou zijn wanneer er veel minder invloeden van buitenaf zouden zijn.
Klinkt goed... en Hummie gaat toch redelijk die kant op dit jaar. Toch blijkt het niet te werken met deze groep. Okee, ze hebben wel opdrachten en een live uitzending (waar ze zo goed als niets van mee kregen trouwens), maar dat kan niet de oorzaak zijn dat het dan opeens totaal niet meer werkt.

Dus de casting zal niet goed zijn, zoals je al noemde.
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:04:38 #133
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41407239
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:03 schreef roeland303 het volgende:

[..]

zijn wel een paar ptss....hoor,maar ga geen namen noemen
zal ik ze zeggen ... Lieske, Menno, Joost
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41407256
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:01 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ik blijf van mening dat het voor de psychologische waarde van het programma beter zou zijn wanneer er veel minder invloeden van buitenaf zouden zijn.

Niets geen opdrachten...
Niets geen live uitzendingen.....
Niets geen bestellingen op kunnen geven.....

Gewoon het huis in...er word gezorgd voor voldoende eten/rookwaar en drinken en gaan met die banaan.....1 keer in de week nomineren en het enige wat je in die drie maanden als bewoner van de buitenwereld nog te zien krijgt is het langzaam wegebbende beeld van de persoon die er uitgestemd is........totdat jezelf aan de beurt bent........

Casting moet dan wel goed zijn uiteraard......altijd tegenovergestelden in het huis zetten.....
JAAAAPPPPIIIEEE!!!!....so he?????....ik ben het met je eens....fucking wonder
What the bleep do we know?
pi_41407275
Welke oudbewoners ziiten hier nu op het forum....las zoiets??
Hangplek voor vrije gedachten
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:06:37 #136
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41407299
Zoala ik het nu zie is de casting niet echt het je van het (kan er naast zitten), vraag mij derhalve ook af waar ze op zijn geselecteerd
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:08:08 #137
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41407354
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:04 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Klinkt goed... en Hummie gaat toch redelijk die kant op dit jaar. Toch blijkt het niet te werken met deze groep. Okee, ze hebben wel opdrachten en een live uitzending (waar ze zo goed als niets van mee kregen trouwens), maar dat kan niet de oorzaak zijn dat het dan opeens totaal niet meer werkt.

Dus de casting zal niet goed zijn, zoals je al noemde.
Ik ben het niet helemaal met je eens voor wat betreft het al dan niet werken van deze groep en samenstelling......ik denk dat we te ongeduldig zijn.......in vergelijking met vorig jaar bijvoorbeeld is er kwa groepsvorming al behoorlijk wat gaande zonder dat er ook nog maar 1 nominatie heeft plaatsgevonden!
pi_41407360
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:00 schreef Nostalgist het volgende:

[..]
Ik ken er genoeg. Iedereen heeft er min of minder last van. Stress binnen, daarna enigszins pleinvrees "je bent niet meer gewend om veel mensen te zien. Ik weet nog wel dat ik de eerste maand moeite had met mensen aankijken. Ik weet van veel bewoners dat ze dat ook hadden maar dat normaliseerd ook wel weer na een paar maanden.

Wat wel eng is is dat er al twee mensen zelfmoord pogingen hebben gedaan nadat ze uit het huis kwamen. Een in in Engeland en in Portugal wilde iemand van een brug springen. Overigens weet je natuurlijk niet helemaal of dat er al in zat vorodat deze mensen zich aanmelden maar de kans is klein omdat de screening best wel streng is.




Dus toch het concept en het verwarring zaaien wat de mensen van zichzelf vervreemdt... Weet jij of er ook mensen zijn die aan PTSS- lijden ? (Post Traumatisch Stress Syndroom)

Kan zeker optreden als er zoveel situaties komen die je in het dagelijks leven niet gewend bent... Of is de DBK hulpbiedend ?
pi_41407387
Ik denk dat in deze bb, E10 wel eens hard op zijn smoel kan gaan als hij het huis uit gaat...
Hou me hart vast eerlijk gezegd....hij is nog te jong van geest...onbezonnen, populair doen zoals bij hem in het kleine wereld mensen populair worden....gaat wel zeer doen denk ik als hij eruit komt...
What the bleep do we know?
pi_41407461
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:01 schreef roeland303 het volgende:

[..]

sommige bewoners zijn ook veel minder aardig...buiten bb
YEP absoluut alelen is het zo dat mensen in dat huis bang waren voor gezichtverlies en zich druk maakte om lullige dingen omdat ze anders niet als alpha werden gezien. Dit terwijl de kijker cehjt wel door heeft na een paar dagen hoe ene persoonlijk heid er uit ziet. Dat is het enge van dit programma je masker wat iedreen in het dagelijks leven heeft, valt op een gegeven moment af.
En zeker niet d eleuke dingen koemn dan naar boven.

Natuurlijk het is de snelkookpan maar dan wel om slechte zaken er uit tehalen maar dta komt door de verveling en het willen profileren enne .. het gaat om en hoop geld.. Daar worden mensne over het algemeen ook niet mooier van.
pi_41407494
ik heb in mijn studietijd ook wel eens in een wasbak staan pissen als ik thuis van het stappen kwam en niet het hele huis wakker wilde maken. Maar ja als je dat op TV doet...
pi_41407498
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:05 schreef Lady-night het volgende:
Welke oudbewoners ziiten hier nu op het forum....las zoiets??
Menno, Tanja en Roel van BB5. Verder Gert-Jan, Pricella en Audrey van BB3.
pi_41407502
Het kan een behoorlijke mind fuck zijn, als je ziet dat iedereen je op straat kent, helemaal als je volledig afgezeken bent, waar trouwens maar weinig bewoners onderuit komen denk ik...
Voor mij boeide het weer eens allemaal niet zo...waarom weet ik eigenlijk niet....zie mezelf niet als een gevoellooos iemand ofzo...maar toch...
What the bleep do we know?
pi_41407510
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:08 schreef roeland303 het volgende:
Ik denk dat in deze bb, E10 wel eens hard op zijn smoel kan gaan als hij het huis uit gaat...
Hou me hart vast eerlijk gezegd....hij is nog te jong van geest...onbezonnen, populair doen zoals bij hem in het kleine wereld mensen populair worden....gaat wel zeer doen denk ik als hij eruit komt...
Zijn website is ook niet echt een pré voor een geruisloze terugkomst in de maatschappij.....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41407522
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:08 schreef roeland303 het volgende:
Ik denk dat in deze bb, E10 wel eens hard op zijn smoel kan gaan als hij het huis uit gaat...
Hou me hart vast eerlijk gezegd....hij is nog te jong van geest...onbezonnen, populair doen zoals bij hem in het kleine wereld mensen populair worden....gaat wel zeer doen denk ik als hij eruit komt...
Zelfs al is hij nog maar 19, een beetje verstand en hij had kunnen bedenken wat zijn cu2-site losmaakt......en zijn uitlatingen bevestigen zijn cu2-profile. Eigen schuld, dikke bult dus!
Als je bij de groenteboer staat, word je òòk gemanipuleerd.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:13:08 #146
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41407526
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:08 schreef roeland303 het volgende:
Ik denk dat in deze bb, E10 wel eens hard op zijn smoel kan gaan als hij het huis uit gaat...
Hou me hart vast eerlijk gezegd....hij is nog te jong van geest...onbezonnen, populair doen zoals bij hem in het kleine wereld mensen populair worden....gaat wel zeer doen denk ik als hij eruit komt...
Maar deze jongen maakt het zichzelf moeilijk en zijn vader remt hem niet. Dus dan moet je maar op de blaren gaan zitten
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41407529
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:12 schreef schatje het volgende:

[..]

Menno, Tanja en Roel van BB5. Verder Gert-Jan, Pricella en Audrey van BB3.
Zijn die er nu allemaal?
What the bleep do we know?
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:13:49 #148
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41407541
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:11 schreef haloII het volgende:
Natuurlijk het is de snelkookpan maar dan wel om slechte zaken er uit tehalen maar dta komt door de verveling en het willen profileren enne .. het gaat om en hoop geld.. Daar worden mensne over het algemeen ook niet mooier van.
Heb je nog wel eens iets van Diane gehoord? Weet je hoe het met haar is?
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_41407543
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:13 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Zijn die er nu allemaal?
Sommige personen zijn niet meer actief op FOK!.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:14:14 #150
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41407558
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:05 schreef roeland303 het volgende:

[..]

JAAAAPPPPIIIEEE!!!!....so he?????....ik ben het met je eens....fucking wonder
Eens komt de dag dat je jezelf spiritueel vrij genoeg voelt om zelfs mij virtueel plat op de bek te zoenen...
pi_41407575
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:04 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Klinkt goed... en Hummie gaat toch redelijk die kant op dit jaar. Toch blijkt het niet te werken met deze groep. Okee, ze hebben wel opdrachten en een live uitzending (waar ze zo goed als niets van mee kregen trouwens), maar dat kan niet de oorzaak zijn dat het dan opeens totaal niet meer werkt.

Dus de casting zal niet goed zijn, zoals je al noemde.
Casting is nooit goed. Als je niets van buiten af doet is het helemaal niet zo interesant, iedreen gaat hangen want vervelend zich te pleures. Als je dat echt zo interessant vind ga dan naar het schoolplein van je kinderen en kijk wie er als laatste wordt uitgekozen met voetbal, wie er gepest wordt omdat hij dik is of niet de laatste nikes heeft.
pi_41407591
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:12 schreef haloII het volgende:
ik heb in mijn studietijd ook wel eens in een wasbak staan pissen als ik thuis van het stappen kwam en niet het hele huis wakker wilde maken. Maar ja als je dat op TV doet...
diegene die helemaal uit zijn koekepan in een wasbak pist van mij winnen!...meen ik serieus...al is het E10.....
What the bleep do we know?
pi_41407624
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:15 schreef roeland303 het volgende:

[..]

diegene die helemaal uit zijn koekepan in een wasbak pist van mij winnen!...meen ik serieus...al is het E10.....
Nu ga je te ver..er zijn grenzen
Als je bij de groenteboer staat, word je òòk gemanipuleerd.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:16:34 #154
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41407626
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:14 schreef haloII het volgende:

[..]

Casting is nooit goed. Als je niets van buiten af doet is het helemaal niet zo interesant, iedreen gaat hangen want vervelend zich te pleures. Als je dat echt zo interessant vind ga dan naar het schoolplein van je kinderen en kijk wie er als laatste wordt uitgekozen met voetbal, wie er gepest wordt omdat hij dik is of niet de laatste nikes heeft.
Ik ben het denk ik meer met jouw voorstel eens. Juist veel dingen regelen en organiseren en wat dan ook. Niet voor niets was BB3 de sterkste tot nu toe (vind ik). Geef ze maar vanalles.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_41407644
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:14 schreef Jappie het volgende:

[..]

Eens komt de dag dat je jezelf spiritueel vrij genoeg voelt om zelfs mij virtueel plat op de bek te zoenen...
hehe....Als je dat lukt...respect!
What the bleep do we know?
pi_41407656
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:13 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Heb je nog wel eens iets van Diane gehoord? Weet je hoe het met haar is?
viespeuk...
pi_41407668
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:16 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik ben het denk ik meer met jouw voorstel eens. Juist veel dingen regelen en organiseren en wat dan ook. Niet voor niets was BB3 de sterkste tot nu toe (vind ik). Geef ze maar vanalles.
Ja, een Kelly die alleen maar parfum van Chanel bestelde .
pi_41407675
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:12 schreef schatje het volgende:

[..]

Menno, Tanja en Roel van BB5. Verder Gert-Jan, Pricella en Audrey van BB3.
Ben ook wel heel benieuwd naar hun nick name
Hangplek voor vrije gedachten
pi_41407727
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:16 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik ben het denk ik meer met jouw voorstel eens. Juist veel dingen regelen en organiseren en wat dan ook. Niet voor niets was BB3 de sterkste tot nu toe (vind ik). Geef ze maar vanalles.
Ach het is zo simpel geef mensen drie weken geen eten en deen drinken en daarna een bar vol met drank.... Leuke TV maar niets nieuws ga nu een willekeurige bar in en dar zieje delzfde mensen ook snoeven, versieren, lam worden, one night stand op pikken...

Geef ze vier weken niets te doen en ze hebben lol met het brieen van shawls.
pi_41407747
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:17 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, een Kelly die alleen maar parfum van Chanel bestelde .
Angel van Theirry Mugleir
pi_41407767
Gert-Jan, hoe zie je eruit, wat maakte je kenmerkend? Ik heb hem maar zeer sporadisch gevolgd, maar vind het wel leuk als ik weet wie je bent...
What the bleep do we know?
pi_41407814
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:20 schreef roeland303 het volgende:
Gert-Jan, hoe zie je eruit, wat maakte je kenmerkend? Ik heb hem maar zeer sporadisch gevolgd, maar vind het wel leuk als ik weet wie je bent...
Ben jij de Roel van BB 5??
Hangplek voor vrije gedachten
pi_41407840
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:19 schreef haloII het volgende:

[..]

Ach het is zo simpel geef mensen drie weken geen eten en deen drinken en daarna een bar vol met drank.... Leuke TV maar niets nieuws ga nu een willekeurige bar in en dar zieje delzfde mensen ook snoeven, versieren, lam worden, one night stand op pikken...

Geef ze vier weken niets te doen en ze hebben lol met het brieen van shawls.
Hahaha...helemaal mee eens....
Mensen worden blij met niks...na weken je rot vervelen...
What the bleep do we know?
pi_41407860
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:21 schreef Lady-night het volgende:

[..]

Ben jij de Roel van BB 5??
ja
What the bleep do we know?
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:23:13 #165
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41407883
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:20 schreef roeland303 het volgende:
Gert-Jan, hoe zie je eruit, wat maakte je kenmerkend? Ik heb hem maar zeer sporadisch gevolgd, maar vind het wel leuk als ik weet wie je bent...
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:24:18 #166
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41407927
(Marcia breekt intussen in het BB huis)
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_41407952
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:15 schreef roeland303 het volgende:

[..]

diegene die helemaal uit zijn koekepan in een wasbak pist van mij winnen!...meen ik serieus...al is het E10.....
E10 gaat niet winnen maar hij zal er zeker niet als eerste uitgegooid worden ook niet als hij wordt genomineerd. Hij is te belangrijk en zorgt voor aggressie binnen de groep. Het is vrijdag vele plezier vanavond allemaal ik ga even een zak chips naar binne tikken
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:25:27 #168
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41407965
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:14 schreef haloII het volgende:

[..]

Casting is nooit goed. Als je niets van buiten af doet is het helemaal niet zo interesant, iedreen gaat hangen want vervelend zich te pleures. Als je dat echt zo interessant vind ga dan naar het schoolplein van je kinderen en kijk wie er als laatste wordt uitgekozen met voetbal, wie er gepest wordt omdat hij dik is of niet de laatste nikes heeft.
Dat vervelen is denk ik voor veel bewoners onoverkomelijk......je kunt het huis dan ook "neutraal" opwaarderen met zaken die er gewoon vanaf het begin in staan.

Kijk wat de bewoners daarmee gaan doen...
Wie zal als eerste gaan hangen en afwachhten op wat anderen doen
Wie neemt initiatieven
Wat gebeurt er wanneer Pietje eruit word gestemd met de rest van de groep
Zal de groep net als in de evolutie van de mens ervoor kiezen om steeds diegene met de grootste mond weg te saneren ten behoeve van de lieve vrede....

Er zitten nog zoveel psychologische aspecten aan het hele project die nooit het daglicht hebben gezien puur en alleen omdat men bang is dat het programma daardoor voor de "grote massa" niet intereesant genoeg is.....welke "grote massa" vraag ik mij dan af? Die paar honderd duizend kijkers
pi_41407985
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:20 schreef roeland303 het volgende:
Gert-Jan, hoe zie je eruit, wat maakte je kenmerkend? Ik heb hem maar zeer sporadisch gevolgd, maar vind het wel leuk als ik weet wie je bent...
Pak maar eens de telegraaf van 21 december 2005
pi_41408022
Jappie en bedankt he, ik heb een uur lang vastgevroren frikandellen uit mijn ijskast lopen bikken
Niet te vreten ook
Als je nog es wat hebt
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41408024
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:23 schreef scanman01 het volgende:

[..]

[afbeelding] [afbeelding]
Thank you...
What the bleep do we know?
pi_41408056
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:22 schreef roeland303 het volgende:

[..]

ja
Cool vond je een leuke BB-er, had er alleen de ziekte in hoe het afliep met je in de finale. Rotstreek vond ik dat. Hoe gaat het met je BB-vriendin??
Hangplek voor vrije gedachten
pi_41408067
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:26 schreef haloII het volgende:

[..]

Pak maar eens de telegraaf van 21 december 2005
Even wachten...hier heb ik hem liggen geloof ik....hehe
What the bleep do we know?
pi_41408076
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:20 schreef roeland303 het volgende:
Gert-Jan, hoe zie je eruit, wat maakte je kenmerkend? Ik heb hem maar zeer sporadisch gevolgd, maar vind het wel leuk als ik weet wie je bent...
Er is ook nog een Telegraaf van 13 januari 2003. Ik ben ook niet meer zo happig met BB maar blijf het wel leuk vinden.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:28:27 #175
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41408102
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:26 schreef PC eend het volgende:
Jappie en bedankt he, ik heb een uur lang vastgevroren frikandellen uit mijn ijskast lopen bikken
Niet te vreten ook
Als je nog es wat hebt
Duh...ik zei nog zo... "vaak zit er niets in en moet ie nodig schoongemaakt worden"

En ? Vertel eens ? Is ie smerig ?
pi_41408105
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:27 schreef Lady-night het volgende:

[..]

Cool vond je een leuke BB-er, had er alleen de ziekte in hoe het afliep met je in de finale. Rotstreek vond ik dat. Hoe gaat het met je BB-vriendin??
bedankt voor je medeleven...verder gaat alles uitstekend...zeker tussen Dido en ik...
What the bleep do we know?
pi_41408108
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:26 schreef haloII het volgende:

[..]

Pak maar eens de telegraaf van 21 december 2005
Wou net zoiets zeggen
Maar hij zat nog in het huis toen, heeft hij misschien weinig van meegekregen...
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41408154
ooooo...ben jinm diegene over het vals spelen van bb?
What the bleep do we know?
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:30:26 #179
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41408179
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:28 schreef roeland303 het volgende:

[..]

bedankt voor je medeleven...verder gaat alles uitstekend...zeker tussen Dido en ik...
heb je haar by the way van de week nog getroosd (lees haar site af enb toe)
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41408222
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:29 schreef roeland303 het volgende:
ooooo...ben jinm diegene over het vals spelen van bb?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41408245
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:28 schreef PC eend het volgende:

[..]

Wou net zoiets zeggen
Maar hij zat nog in het huis toen, heeft hij misschien weinig van meegekregen...
OIk heb me wel eens afgevraagd wat er was gebeurt als dit niet was gebeurt. Misschien was jij dan wel met de centen weggegaan al begeef ik me dan wel op glad ijs. Ik vond trowuens je xit beneden alle peil maar ja zendtijd en de commercioe and welcome to the real world.

Ik denk dat Hummie jouw een veel betere winnaar had gevondne vind dan Joost. Jij hebt het jong snel en wilde iets wat met doelgroepmarketing te maken heeft.
pi_41408251
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:30 schreef natronic het volgende:

[..]

heb je haar by the way van de week nog getroosd (lees haar site af enb toe)
Met haar verveel daggie?...ben je gek ofzo....
What the bleep do we know?
pi_41408265
Lees met jullie mee..... mag ik de site van Dido ook weten? Mocht haar graag.
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
pi_41408283
prettige avond!
pi_41408287
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:31 schreef haloII het volgende:

[..]

OIk heb me wel eens afgevraagd wat er was gebeurt als dit niet was gebeurt. Misschien was jij dan wel met de centen weggegaan al begeef ik me dan wel op glad ijs. Ik vond trowuens je xit beneden alle peil maar ja zendtijd en de commercioe and welcome to the real world.

Ik denk dat Hummie jouw een veel betere winnaar had gevondne vind dan Joost. Jij hebt het jong snel en wilde iets wat met doelgroepmarketing te maken heeft.
Bedankt, maar iets teveel credit
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:33:07 #186
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41408289
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:32 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Met haar verveel daggie?...ben je gek ofzo....

was maar een vraag
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41408319
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:31 schreef haloII het volgende:

[..]

OIk heb me wel eens afgevraagd wat er was gebeurt als dit niet was gebeurt. Misschien was jij dan wel met de centen weggegaan al begeef ik me dan wel op glad ijs. Ik vond trowuens je xit beneden alle peil maar ja zendtijd en de commercioe and welcome to the real world.

Ik denk dat Hummie jouw een veel betere winnaar had gevondne vind dan Joost. Jij hebt het jong snel en wilde iets wat met doelgroepmarketing te maken heeft.
Denk eerlijk dat Hummie het niet zo had op mij...
Daarnaast..zoals het in de finale is gegaan, heeft niets met zendtijd te maken, we hebben draaiboeken gezien die het hele spektakel precies omschrijven zoals het gebeurd is...
What the bleep do we know?
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:34:44 #188
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41408337
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:32 schreef Ecila111 het volgende:
Lees met jullie mee..... mag ik de site van Dido ook weten? Mocht haar graag.
www.didovankuijk.nl
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41408382
Ga weer, mattie gaat zo optreden in de stad...veel plezier nog....tot volgende keer...FOKSE!
What the bleep do we know?
pi_41408468
quote:
www.didovankuijk.nl
Dank!
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:39:09 #191
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41408504
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:34 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Denk eerlijk dat Hummie het niet zo had op mij...
Daarnaast..zoals het in de finale is gegaan, heeft niets met zendtijd te maken, we hebben draaiboeken gezien die het hele spektakel precies omschrijven zoals het gebeurd is...
dat wekt dus bij mij het gevoel dat de winnaar al van te voren bekend was
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
pi_41408578
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:39 schreef natronic het volgende:

[..]

dat wekt dus bij mij het gevoel dat de winnaar al van te voren bekend was
Waarom?
TV technisch gezien leek het me met zo een einde, vele malen leuker om Joost als verliezer te zien
Maar dat is misschien een iets gekleurde mening
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41408652
De oudbewoners have left the building...
Nou maar hopen dat 'the building' nu niet rijp voor de sloop is
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:43:47 #194
133539 natronic
Are you watching me?
pi_41408662
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:41 schreef PC eend het volgende:

[..]

Waarom?
TV technisch gezien leek het me met zo een einde, vele malen leuker om Joost als verliezer te zien
Maar dat is misschien een iets gekleurde mening
had toch liever Roel uit zijn dak zien gaan, tv techinisch had dat ook wel leuke beelden opgeleverd
Cynisme is de geslaagde poging om de dingen goed te zien
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:47:49 #195
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41408785
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:43 schreef PC eend het volgende:
De oudbewoners have left the building...
Nou maar hopen dat 'the building' nu niet rijp voor de sloop is
Welnee......laat dat maar aan Nostalgist over....en als toch....dan bouwt ie wel een nieuw.
pi_41408834
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:43 schreef natronic het volgende:

[..]

had toch liever Roel uit zijn dak zien gaan, tv techinisch had dat ook wel leuke beelden opgeleverd
Ja dat wel, maar dat deed hij dus niet...
Volgens mij had je dan toch meer kans met die drama queen
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41408856
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:47 schreef Jappie het volgende:

[..]

Welnee......laat dat maar aan Nostalgist over....en als toch....dan bouwt ie wel een nieuw.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:51:38 #198
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41408902
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:49 schreef PC eend het volgende:

[..]

Ja dat wel, maar dat deed hij dus niet...
Volgens mij had je dan toch meer kans met die drama queen
Dat moment met die so called "vriendin" van hem...dat ie in tranen uitbarstte toen hij haar zag...luid kermend: "Oohh wat mooi!!! Wat is ze mooi!!!"


ik durf het bijna niet te vragen.....maar eh...heb je daar nog footage van... ?
pi_41409031
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:47 schreef Jappie het volgende:

[..]

Welnee......laat dat maar aan Nostalgist over....en als toch....dan bouwt ie wel een nieuw.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41409066
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:51 schreef Jappie het volgende:

[..]

Dat moment met die so called "vriendin" van hem...dat ie in tranen uitbarstte toen hij haar zag...luid kermend: "Oohh wat mooi!!! Wat is ze mooi!!!"


ik durf het bijna niet te vragen.....maar eh...heb je daar nog footage van... ?
Bijvoorbeeld ja

Volgens mij had ik daar niks van, weet niet zeker.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:00:16 #201
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41409156
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:56 schreef PC eend het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld ja

Volgens mij had ik daar niks van, weet niet zeker.
Op de Talpa site is er nog beeldmateriaal van zag ik net...
pi_41409268
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:00 schreef Jappie het volgende:

[..]

Op de Talpa site is er nog beeldmateriaal van zag ik net...
Mijn herinnering is vast vele malen mooier
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41409452
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:43 schreef PC eend het volgende:
De oudbewoners have left the building...
Nou maar hopen dat 'the building' nu niet rijp voor de sloop is
sorry jongens ik zit dreamcatcher van Stephen King te kijken op net5 is net pauze.
pi_41409582
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:09 schreef haloII het volgende:

[..]

sorry jongens ik zit dreamcatcher van Stephen King te kijken op net5 is net pauze.
Ik had het ook meer zeg maar over de lange termijn, doe rustig aan
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:21:33 #205
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41409869
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:09 schreef haloII het volgende:

[..]

sorry jongens ik zit dreamcatcher van Stephen King te kijken op net5 is net pauze.
The butler did it
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_41411735
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:13 schreef PC eend het volgende:

[..]

Ik had het ook meer zeg maar over de lange termijn, doe rustig aan
Ik ben er achter gekomen dat het leuker is om de commentaren te bekijken dan naar het programma deel6 te kijken.
Dat heeft overigens niets met het programma te maken maar meer dat mensen achter de pc wat creatiever zijn in hun uitlatingen dan als ze dat doen in dat hok. zal geregheld even komen buurten om een kouwe frikandel te scoren.
pi_41412685
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 00:17 schreef haloII het volgende:

[..]

Ik ben er achter gekomen dat het leuker is om de commentaren te bekijken dan naar het programma deel6 te kijken.
Dat heeft overigens niets met het programma te maken maar meer dat mensen achter de pc wat creatiever zijn in hun uitlatingen dan als ze dat doen in dat hok. zal geregheld even komen buurten om een kouwe frikandel te scoren.
Tot nu toe is gebleken dat die mensen achter hun pc met hun creatieve uitlatingen ook maar gewoon mens blijken als ze het huis in stappen, zoals je zelf hebt kunnen zien
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  zaterdag 2 september 2006 @ 01:26:34 #208
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_41413862
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 00:17 schreef haloII het volgende:


Ik ben er achter gekomen dat het leuker is om de commentaren te bekijken dan naar het programma deel6 te kijken.
Dat heeft overigens niets met het programma te maken maar meer dat mensen achter de pc wat creatiever zijn in hun uitlatingen dan als ze dat doen in dat hok. zal geregheld even komen buurten om een kouwe frikandel te scoren.
Doe dat vooral.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 2 september 2006 @ 02:43:42 #209
691 luciano
ondertitelloos
pi_41415145
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 00:17 schreef haloII het volgende:


Ik ben er achter gekomen dat het leuker is om de commentaren te bekijken dan naar het programma deel6 te kijken.
Dat heeft overigens niets met het programma te maken maar meer dat mensen achter de pc wat creatiever zijn in hun uitlatingen dan als ze dat doen in dat hok. zal geregheld even komen buurten om een kouwe frikandel te scoren.
Amen .... ik heb alleen de kick-off gezien , en sindsdien volg ik alleen maar een 5tal topics hier op FOK .....om exact dezelfde reden als GJ , btw , hi GJ ...... ik was ook zo'n fanatiekeling die met een zeker kamerlid heeft gemailed ........ maar ik had mijn tijd wel beter kunnen besteden bleek achteraf , want hij had het veel te druk met ........... ja . met wat anders eigenlijk ???

Lurk ze .
  † In Memoriam † zaterdag 2 september 2006 @ 08:12:15 #210
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_41416848
Mmm ik denk dat dit toch het leukste topic over BB6 tot nu toe is
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:43:33 #211
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41418006
Zullen we dan ook maar écht de psychologische kant opgaan? Een chat met oud-bewoners is natuurlijk erg leuk, maar daar mag wat mij betreft een apart topic voor komen. "ervaringen uit het huis" ofzo, maak er maar iets leuks van

Ontopic:

Ik ben van mening dat het psychologisch gezien op dit moment minder interessant is. We zien van de meeste bewoners alleen de alter ego's. Ze zijn zich bewust van de camera's, van het feit dat er mensen via internet kijken en dat er op tv geknipt wordt om situaties op te leuken. Het gesprek tussen Marcia en Egbert gisteren was daar een goed voorbeeld van.

Marcia die oprecht verdrietig was, maar daar niet al te diep op in wilde gaan omdat BB het wel eens anders aan elkaar kon knippen. Ze was boos op d'r pa, maar hield het 'rustig', de onderliggende problematiek werd niet besproken. Er werd geduid in bepaalde richtingen en naar bepaalde situaties, maar waar deze situaties in het dagelijkse leven gewoon uitgesproken zouden worden werd hier krampachtig om de hete brij heengedraaid. De kijker zou eens iets horen wat niet voor hem/haar bestemd is.

Egbert probeerde de begrijpende vader uit te hangen ondanks z'n afkeer en ongetwijfeld borrelende kwaadheid. Hij liet zich niet verleiden tot een ruzie terwijl hij er volgens mij in het dagelijkse leven niet de man naar is om in dit soort situaties z'n mond te houden.

Af en toe leek het even dat de boel ging escaleren, maar zodra het besef kwam dat de camera's er ook nog waren bonden beiden onmiddelijk in. Het maakt dat je mensen niet meer écht leert kennen. We zien alleen wat ze willen dat we zien en dat maakt het voor mij momenteel wat minder interessant.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_41418130
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:43 schreef flugeltje het volgende:

>knip<
En zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat ze nog niet gewend zijn aan de camera's? In eerdere edities van BB zag je dit soort dingen ook in het begin. Naarmate de tijd vorderde zag je dat ze zich steeds minder van de camera's aan gingen trekken en hoorde je ook later dat ze zich steeds minder bewust werden van het feit dat ze gefilmd werden. Ik kan me voorstellen dat dat moment van gewenning steeds langer op zich laat wachten, maar DAT het gaat gebeuren ben ik van overtuigd. Zoals eerder gezegd, een rol kan je lang spelen maar op zeker moment val je toch uit je rol .Overigens denk ik dat alcohol ook nog wel eens kan helpen de camera's te vergeten. Echt dronken zijn de bewoners nog niet geweest, wordt wel eens tijd trouwens want zoals het er nu naar uitziet is de boel aardig aan het vastroesten.
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:58:05 #213
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41418230
@flugeltje

Ik ben het met je eens wat betreft je opmerking dat BB6 niet te vergelijken is met de vorige, wat betreft het laten zien van jezelf, althans, voor het ogenblik.
Ik denk dat het verschil met de vorige BB’s kan worden gevonden in de selectie van de kandidaten.
In tegenstelling tot voorgaande afleveringen lijkt het alsof er niet een doorsnee is gekozen maar meer is geselecteerd op een zo groot mogelijk verschil in karakters.
Je ziet wat mij betreft dat de huidige bewoners in de eerste weken veel meer bezig zijn met groepsvorming dan in eerder versies van BB, toen waren ze in het begin allemaal vriendjes en kwamen de onderlinge wrijvingen pas na verloop van tijd aan de oppervlakte, bij de nomineringen en de opdrachten.

Ik heb geen idee waar het naar toe gaat, maar gezien de tegenstellingen iin de groepjes zou dit wel eens een van de hardste BB’s kunnen worden.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:17:11 #214
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41418541
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:51 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

En zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat ze nog niet gewend zijn aan de camera's? In eerdere edities van BB zag je dit soort dingen ook in het begin. Naarmate de tijd vorderde zag je dat ze zich steeds minder van de camera's aan gingen trekken en hoorde je ook later dat ze zich steeds minder bewust werden van het feit dat ze gefilmd werden. Ik kan me voorstellen dat dat moment van gewenning steeds langer op zich laat wachten, maar DAT het gaat gebeuren ben ik van overtuigd. Zoals eerder gezegd, een rol kan je lang spelen maar op zeker moment val je toch uit je rol .Overigens denk ik dat alcohol ook nog wel eens kan helpen de camera's te vergeten. Echt dronken zijn de bewoners nog niet geweest, wordt wel eens tijd trouwens want zoals het er nu naar uitziet is de boel aardig aan het vastroesten.
De bewoners worden ook niet getergd. Ze krijgen voldoende rust en eten om scherp te blijven. Zo zijn ze altijd op hun hoede en komt de ware aard niet aan de oppervlakte.

Psychologisch gezien ook wel weer een leuke invalshoek. Ze zijn dus blijkbaar niet tevreden met zichzelf zoals ze zijn. Weten heel goed waar hun minpunten liggen, want die kant houden ze verborgen. Ze proberen zo voordelig mogelijk naar buiten te treden. Ik hoop met je mee dat binnekort de maskers gaan vallen, maar ik vermoed dat dit nog wel even kan duren. Zonder inmenging van Hummie gaat het sowieso niet gebeuren. Er moeten emoties in het huis pas dán komt de ware aard naar boven.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:21:49 #215
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41418628
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:58 schreef PH52 het volgende:
@flugeltje

Ik ben het met je eens wat betreft je opmerking dat BB6 niet te vergelijken is met de vorige, wat betreft het laten zien van jezelf, althans, voor het ogenblik.
Ik denk dat het verschil met de vorige BB’s kan worden gevonden in de selectie van de kandidaten.
In tegenstelling tot voorgaande afleveringen lijkt het alsof er niet een doorsnee is gekozen maar meer is geselecteerd op een zo groot mogelijk verschil in karakters.
Ben ik met je eens, waarschijnlijk had Hummie gedacht dat daardoor het snelkookpan effect snel in werking gezet zou worden. Wat ze echter vergeet is dat escalatie over het algemeen eerder voorkomt als er juist wél raakvlakken zijn en men elkaar in het begin wél mag. Mensen kunnen je pas écht raken als er iets van een band is. Als je iemand meteen al niet mag zul je er ook geen aansluiting mee zoeken. Je ziet het in de dierenwereld ook zo vaak op die manier gebeuren. Beesten die uitgestoten worden uit de groep verdwijnen geruisloos. Het zijn juist de leiders of alfa-vrouwtjes waar de grootste problemen mee onstaan. Dan pas escaleert het, niet als het groepskneusje buiten het bos gezet wordt.
quote:
Je ziet wat mij betreft dat de huidige bewoners in de eerste weken veel meer bezig zijn met groepsvorming dan in eerder versies van BB, toen waren ze in het begin allemaal vriendjes en kwamen de onderlinge wrijvingen pas na verloop van tijd aan de oppervlakte, bij de nomineringen en de opdrachten.

Ik heb geen idee waar het naar toe gaat, maar gezien de tegenstellingen iin de groepjes zou dit wel eens een van de hardste BB’s kunnen worden.
Als de huidige groepen uiteindelijk zover uitgedund zijn dat de beide groepen samen moeten smelten om te 'overleven' kan dat gaan gebeuren ja, maar ik vrees dat dit wel eens te laat kan zijn. Zoals het nu gaat zijn op dat moment de meeste kijkers toch al afgehaakt.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_41418641
Gisteren was toch een mooi voorbeeld hoe erg ze bezig zijn met hoe ze overkomen. Marcia helemaal pissed of op haar vader, toen hij over haar vriendje wat had gezegd.

We hebben nog niet de echte mensen gezien, soms misschien flarden.
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:23:06 #217
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41418661
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:22 schreef itsme het volgende:
Gisteren was toch een mooi voorbeeld hoe erg ze bezig zijn met hoe ze overkomen. Marcia helemaal pissed of op haar vader, toen hij over haar vriendje wat had gezegd.

We hebben nog niet de echte mensen gezien, soms misschien flarden.
Probeer dat eens wat uit te schrijven, wat zág je precies gebeuren? Wordt dit topic alleen maar leuker door
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_41418763
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:17 schreef flugeltje het volgende:

[..]

De bewoners worden ook niet getergd. Ze krijgen voldoende rust en eten om scherp te blijven. Zo zijn ze altijd op hun hoede en komt de ware aard niet aan de oppervlakte.

Psychologisch gezien ook wel weer een leuke invalshoek. Ze zijn dus blijkbaar niet tevreden met zichzelf zoals ze zijn. Weten heel goed waar hun minpunten liggen, want die kant houden ze verborgen. Ze proberen zo voordelig mogelijk naar buiten te treden. Ik hoop met je mee dat binnekort de maskers gaan vallen, maar ik vermoed dat dit nog wel even kan duren. Zonder inmenging van Hummie gaat het sowieso niet gebeuren. Er moeten emoties in het huis pas dán komt de ware aard naar boven.
En toch vind ik het ook wel een leuke optie om de boel gewoon eens lekker te laten doorsudderen. Hoe zou het proces verlopen als BB (Hummie cs) nou eens helemaal niets zou doen? Uiteindelijk komt hoe dan ook het slechtste in de mens naar boven. Zeker met de huidige groepssamenstelling van tegenstellingen. Het is juist de onduidelijkheid waar mensen als bijvoorbeeld Egbert heel erg slecht tegen kunnen. Je ziet dat hij zich als de braverik ontpopt en daarmee lijnrecht kan komen te staan tegen de meer vrijgevochten Marcel-groep. Als er dan geen "hogere macht" is die ingrijpt kan het voor hem wel eens een schijnbaar heel onveilige situatie ontstaan, waar de andere groep van kan gaan profiteren. Dit soort siuaties maakt BB voor mij leuk.

Stelling:
Op het moment dat BB alles gaat regiseren blijven ze zich bewust van het spel en dus ook van hun rol?
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:33:05 #219
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41418865
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:27 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

En toch vind ik het ook wel een leuke optie om de boel gewoon eens lekker te laten doorsudderen. Hoe zou het proces verlopen als BB (Hummie cs) nou eens helemaal niets zou doen? Uiteindelijk komt hoe dan ook het slechtste in de mens naar boven. Zeker met de huidige groepssamenstelling van tegenstellingen. Het is juist de onduidelijkheid waar mensen als bijvoorbeeld Egbert heel erg slecht tegen kunnen. Je ziet dat hij zich als de braverik ontpopt en daarmee lijnrecht kan komen te staan tegen de meer vrijgevochten Marcel-groep. Als er dan geen "hogere macht" is die ingrijpt kan het voor hem wel eens een schijnbaar heel onveilige situatie ontstaan, waar de andere groep van kan gaan profiteren. Dit soort siuaties maakt BB voor mij leuk.

Stelling:
Op het moment dat BB alles gaat regiseren blijven ze zich bewust van het spel en dus ook van hun rol?
Door laten sudderen was in BB1 nog de beste optie. Alleen wist men toen nog niet hoe alles in z'n werk ging. Ze hadden geen notie van het feit dat er daadwerkelijk mensen zaten ze kijken naar ze. Daardoor ontstond er een prachtige groepsdynamiek. Mensen waren zoveel mogelijk zichzelf. De gesprekken van destijds zijn ook niet vergelijkbaar met die van nu. Kun je jezelf nog voorstellen hoeveel emotie er was toen Ferdi in BB2 verliefd werd? Die emotie kun je tegenwoordig vergeten.

En met betrekking tot je stelling:

Oneens dus, een bonenopdracht kan zoveel vermoeidheid veroorzaken dat de ware aard ook wel naar boven komt. Op die manier moet je ingrijpen niet met een weekopdracht die 2 uurtjes duurt.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_41418905
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:43 schreef flugeltje het volgende:
Zullen we dan ook maar écht de psychologische kant opgaan? Een chat met oud-bewoners is natuurlijk erg leuk, maar daar mag wat mij betreft een apart topic voor komen. "ervaringen uit het huis" ofzo, maak er maar iets leuks van
De oudbewoners hebben m.i. wel een zeer interessante inside blik gegeven in de psychologie van het huis. Wat het met hen deed, en wat de gevolgen zijn van de acties in het huis door BB. Dat gecombineerd met onze "lekenblik" vind ik een aangename combinatie.
De discussie over de "allergieën" van BB vindt ik een goed voorbeeld hiervan. Mijn idee is ook dat Roeland en HaloII hier specifiek zijn heengekomen om over de psychologie van het concept te praten, en niet uit "Star" overwegingen.

Dat het door "starfuckers" soms chat-achtig wordt, zullen we zelf moeten reguleren.


Dit wilde ik wel even gezegd hebben.

Game on.

Wie zijn de alfa-mannetjes en vrouwtjes nu , en hoe verging het hun evenpolen in het verleden ?

Egbert heeft zich in het begin als alfa-man opgeworpen, maar komt daar nu m.i. wat op terug. Semih is iemand die nog de kat uit de boom kijkt, maar zich zeer zeker wle tot een alfa kan ontwikkelen.

Ruud was natuurlijk de alfaman van BB-1 Hij werd eigenlijk pas op de laatste dag van de troon gestoten door het publiek....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41419044
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:33 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Door laten sudderen was in BB1 nog de beste optie. Alleen wist men toen nog niet hoe alles in z'n werk ging. Ze hadden geen notie van het feit dat er daadwerkelijk mensen zaten ze kijken naar ze. Daardoor ontstond er een prachtige groepsdynamiek. Mensen waren zoveel mogelijk zichzelf. De gesprekken van destijds zijn ook niet vergelijkbaar met die van nu. Kun je jezelf nog voorstellen hoeveel emotie er was toen Ferdi in BB2 verliefd werd? Die emotie kun je tegenwoordig vergeten.

En met betrekking tot je stelling:

Oneens dus, een bonenopdracht kan zoveel vermoeidheid veroorzaken dat de ware aard ook wel naar boven komt. Op die manier moet je ingrijpen niet met een weekopdracht die 2 uurtjes duurt.
Ik weet het nog net zo net niet. Toen was dat inderdaad interessant voor ons kijkers omdat het de eerste keer was.
Wat Ferdi betreft, ja ik vond die emotie prachtig toendertijd maar de meeste vonden BB2 al niet meer interessant en klaagden over saaie bewoners, waar ik het niet mee eens was .
Zelf vond ik BB 3 de beste maar dat had ook een groot gedeelte met de mensen te maken.

Toch ben ik het wel met je eens, Laat ze maar sudderen daar. De afgelopen jaren werden ze zo verwent, continu afleiding was er voor ze, nu krijgen ze geen impulsen en dat is inderdaad op dit moment nog saai voor ons kijkers.
Ik hoop op ruzie eerlijk gezegd.

Om naar mensen te gaan kijken die enorm blij zijn met ene spelletje hint, nee dat boeit me even niet.
Ik vind het mooiste van deze BB de 2 groepen interessant hoe dat begon, hoe zich dat gaat ontwikkelen.

Maar het liefste wilde ik een BB met extreme mensen maar goed dat roep ik al jaren.
pi_41419406
Doorsudderen kan een goed plan zijn omdat volgens mij de bewoners hun tijd in het huis laten afhangen van wat hun "opgedragen" wordt of wat hen "overkomt". Als er van Hummies kant niets komt, worden ze goed met zichzelf geconfronteerd en dat levert meer op dan ze bezig houden want daar rekenen ze op: dat ze vermaakt worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ecila111 op 02-09-2006 12:06:08 ]
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
pi_41419438
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:34 schreef Nostalgist het volgende:

[..]
Wie zijn de alfa-mannetjes en vrouwtjes nu , en hoe verging het hun evenpolen in het verleden ?

Egbert heeft zich in het begin als alfa-man opgeworpen, maar komt daar nu m.i. wat op terug. Semih is iemand die nog de kat uit de boom kijkt, maar zich zeer zeker wle tot een alfa kan ontwikkelen.

Ruud was natuurlijk de alfaman van BB-1 Hij werd eigenlijk pas op de laatste dag van de troon gestoten door het publiek....
Kan je mij uitleggen wat je precies met een "alfaman" bedoelt? Ik ben maar een simpele pedagoog....
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_41419534
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 12:01 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Kan je mij uitleggen wat je precies met een "alfaman" bedoelt? Ik ben maar een simpele pedagoog....
Uuteraard.

Dat is een term uit de ethologie.

De hoogste in rang in de rangorde van de mannetje cq vrouwtjes. De alfa-man zal door de rest van de groep vaak om raad worden gevraagd.
De alfa-man zal meestal de beslissende stem hebben als er ergens discussie over is.

De "ondergeschikten" worden verder in rangorde aangeduid als beta cq gamma.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 2 september 2006 @ 12:09:14 #225
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41419601
Laat Ruud dan maar lekker de alfaman zijn. Bart was godzijdank de winnaarman
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_41419724
quote:
Egbert heeft zich in het begin als alfa-man opgeworpen
Ik heb het idee dat Egbert voor dat ie het huis in kwam zichzelf al had gebombardeerd als DE MAN. Ik hoop dat de andere bewoners daar snel doorheen prikken want hij stagneert alles wat maar enige beweging brengt/ kan brengen in het huis.
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
pi_41419776
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 12:00 schreef Ecila111 het volgende:
Doorsudderen kan een goed plan zijn omdat volgens mij de bewoners hun tijd in het huis laten afhangen van wat hun "opgedragen" wordt of wat hen "overkomt". Als er van Hummies kant niets komt, worden ze goed met zichzelf geconfronteerd en dat levert meer op dan ze bezig houden want daar rekenen ze op: dat ze vermaakt worden.
Ik vind beide opties : doorsudderen en actie eringooien interessant om te volgen.
Het "veronderstelde rolpatroon" dat de bewoners voelen, zal in ruzies en groepsopdrachten m.i. niet zoveel naar voren komen. Ze zijn dan het meest zichzelf.

Rob zat vorig jaar het meest in zijn "leidersrol" als hij rustig op de bank zijn theoriën kon doorspreken met de rest van de bewoners, maar niemand luisterde echt naar hem.

Roel was imho vaak in de alfman-rol. Hij had een schare van vrouwelijke bewonderaars en kon zijn mening op die manier vaak (onbewust) "doordrukken". Die groepsprocessen vind ik het meest interessant om te volgen.

Zo, dat was mijn poging om beide "threads" bij elkaar te laten komen
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41420117
quote:
Ik vind beide opties : doorsudderen en actie eringooien interessant om te volgen.
Hoe zie jij de rol die Egbert zich toe-eigent? Vind je niet dat alles doodslaat, dat het de ontwikkelingen in het huis sust? Zie jij daar veranderingen in komen? Dat andere bewoners hem van die troon halen? Om in jouw vaktermen te blijven: de alphamannen in voorgaande BBs leveren geen positieve bijdrage aan de ontwikkeling van het hele programma. Wat vind jij?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ecila111 op 02-09-2006 12:52:59 ]
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
pi_41420636
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 12:05 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Uuteraard.

Dat is een term uit de ethologie.

De hoogste in rang in de rangorde van de mannetje cq vrouwtjes. De alfa-man zal door de rest van de groep vaak om raad worden gevraagd.
De alfa-man zal meestal de beslissende stem hebben als er ergens discussie over is.

De "ondergeschikten" worden verder in rangorde aangeduid als beta cq gamma.
Dankje. Ik ben nu trouwens ook benieuwd naar het verschil tussen de beta's en de gamma's maar dit terzijde.

Egbert leek zich in het begin te ontpoppen als dé alfa man, maar hij is te braaf. Hij zal zich nooit durven keren tegen een beslissing van BB en doet er alles aan om de rust in huis te bewaren. Dat maakt hem voor anderen een bangerik en dat dwingt niet veel respect af natuurlijk.

Op de één of andere manier zie ik wel een rol voor Tijn. De rust die hij uitstraalt en niet in de laatste plaats omdat hij in mijn ogen vaak de verstandigste is. In het begin had ik hem niet zo hoog zitten maar dat komt mede door zijn accent, dat klinkt mij nogal "dom" in de oren. (sorry voor de mensen mat hetzelfde accent)

Semih zou zich heel goed kunnen ontpoppen tot de alfa man ware het niet dat er nogal wat "bevooroordeelde" (netjes he?) bewoners inzitten die denk ik nooit een Turk de doorslaggevende beslissingen zouden laten nemen.
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_41420785
quote:
Egbert leek zich in het begin te ontpoppen als dé alfa man, maar hij is te braaf. Hij zal zich nooit durven keren tegen een beslissing van BB en doet er alles aan om de rust in huis te bewaren. Dat maakt hem voor anderen een bangerik en dat dwingt niet veel respect af natuurlijk.
Goed gezien! Als je het zo uitéén zet, stemt het mij gerust, hoop dat het verloop met Egbert ook zo zal zijn: levert meer kijk- en volgplezier op.
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
pi_41421024
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 12:31 schreef Ecila111 het volgende:

[..]

Hoe zie jij de rol die Egbert zich toe-eigent? Vind je niet dat alles doodslaat, dat het de ontwikkelingen in het huis sust? Zie jij daar veranderingen in komen? Dat andere bewoners hem van die troon halen? Om in jouw vaktermen te blijven: de alphamannen in voorgaande BBs leveren geen positieve bijdrage aan de ontwikkeling van het hele programma. Wat vind jij?
Egbert is denk ik de eerste dagen in zijn rol gestapt di hem was toebedeeld door BB. De groepsleider van moeilijke kinderen, die de neuzen wel even in de goede kant gaat laten staan.

Daarvan is hij echter teruggekomen, omdat hij bang is van BB. (hij kent de fratsen natuurlijk uit voorgaande series) Het verlies van de joker was een keerpunt voor hem denk ik. Het duidelijkste gedrag was de aanvang van de ruzie. Hij spuit zonder Hilde aan te kijken dat ze moet stoppen om over de sanctie te praten. Hij loopt ook weg, zonder Hilde aan te kijken. Zijn drang naar leiderschap is er wel, maar hij durft de confrontatie niet rechtstreeks aan.

Tijn daarentegen ging in de ruzie vanaf een hoog punt de confrontatie direct aan. Iedereen recht in de ogen kijkend, en heldere taal. Na een tijdje ging ook hij echter naar de keuken, terwijl de strijd nog gaande was. Dit is imho een teken dat de strijd om de leiderschap nog gaande is. Tijn probeert ook door lichamelijk contact met meerder vrouwen zijn positie te versterken.

Egbert heeft die mogelijkheid niet vanwege zijn leeftijd en integriteit naar de vrouwen toe. Van de andere kant wil hij zijn (zelfbedachte) dominante positie niet snel willen afgegeven. Ik verwacht dus nog een rechtstreekse strijd tussen Egbert en Tijn.

De voorgaande alpha-mannen (Ruud, Roel) waren veel met hun strijd tégen BB bezig, wat mij betreft is dat ook een positieve ontwikkeling, je ziet BB zich dan in incongruent gedrag wringen (sancties wel voor de één en niet voor een ander) om de teugels weer in handen te krijgen...

"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41421957
quote:
Egbert is denk ik..... om de teugels weer in handen te krijgen.....
Dank voor de uiteenzetting. Het nodigt mij uit op een andere manier naar de bewoners te kijken.
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
pi_41422019
En doet E10 ook mee met de strijd om het leidersschap?

Volgens mij ook wel.
pi_41422031
Heel interessant dit gegeven alfa mannen en wie is de alfa man, maar bij elke alfa man hoort een alfa vrouw, wie is dat dan volgens jullie. Janine en Hilda denken misschien dat ze de alfa vrouw zijn, maar misschien zijn het wel de zusjes.
pi_41422189
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 13:51 schreef itsme het volgende:
En doet E10 ook mee met de strijd om het leidersschap?

Volgens mij ook wel.
E10 roept heel hard in subgroepjes dat hij het beter weet, maar in een directe confrontatie durft hij zich nog niet echt hard te uiten....

Ik denk dat hij inderdaad in een volgende fase zeker van zich zal laten horen. Hij is natuurlijk wel "streetwise". Hij weet heel goed dat je je niet moeten laten opsluiten in één groep. Dat gaf hij vanmorgen in een gesprek aan.

Maar van de andere kant is zijn band met zijn vader een hele sterke met het "rechtse" groepje, waar hij zich niet zonder morren van hun kant van los zal kunnen maken.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41422297
E10 doet z'n best om zichzelf neer te zetten, niet als leider, hij blijft volgens mij de Benjamin van de fam. De rest gedoogd z'n patserpraatjes vanuit een vertedering meer niet.
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:02:31 #237
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41422329
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 13:51 schreef Verida het volgende:
Heel interessant dit gegeven alfa mannen en wie is de alfa man, maar bij elke alfa man hoort een alfa vrouw, wie is dat dan volgens jullie. Janine en Hilda denken misschien dat ze de alfa vrouw zijn, maar misschien zijn het wel de zusjes.
Als je aan de weekopdracht denkt (met de koffer van Rik) dan is dat zonder twijfel Hilde.

Van de zusjes neemt helemaal niemand iets aan natuurlijk. Die zitten er puur voor de gein en verder niets.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_41422471
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 13:51 schreef Verida het volgende:
Heel interessant dit gegeven alfa mannen en wie is de alfa man, maar bij elke alfa man hoort een alfa vrouw, wie is dat dan volgens jullie. Janine en Hilda denken misschien dat ze de alfa vrouw zijn, maar misschien zijn het wel de zusjes.
Precies! Vaak is de alfavrouw niet diegene die het van zichzelf vindt.
Hilde was in mijn ogen de alfavrouw. Ze kon met iedreen goed praten, en kon ook luisteren. Ze verloor die rol echter op het moment dat ze (teveel) drinkt.

Daarom zal ze die rol niet lang kunnen vasthouden.

In mijn ogen is Monique inderdaad momenteel de alfavrouw. Ze kan met beide groepen overweg, is lichamelijk aantrekkelijk voor de mannen en heeft veel mensenkennis.
Tijdens een conflict durft ze zich ook duidelijk te uiten, en schuwt het niet anderen aan te vallen.
Ze doet zich vaker dommer voor (onder het mom van humor) dan ze is.

Tekenend is hoe ze de sportochtenden leidt. De vrouwen volgen haar "orders" zonder morren op, en dat deden de mannen ook, ook al hadden mensen het zichtbaar moeilijk met de oefeningen. Haar zichtbare en hoorbare gemak warmee ze de oefeningen uitvoert imponeren heel sterk.

Iemand die tijdens conflicten imho duidelijk de leiding zal nemen als er verwarring heerst.

Het stoei-gedrag van Tijn en Monique was in mijn ogen duidelijk een "genegenheidsritueel" tussen de beide alfa's op dit moment.

Overigens zie ik nog wel een strijd komen tussen Marlies en Monique. Beiden zijn geïnteresseerd in Tijn. Degene die van hem het "maatje" wordt, heeft een hele krachtige positie in de groep, en dus bij komende nominaties.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41422508
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:02 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Als je aan de weekopdracht denkt (met de koffer van Rik) dan is dat zonder twijfel Hilde.

Van de zusjes neemt helemaal niemand iets aan natuurlijk. Die zitten er puur voor de gein en verder niets.
dat denk ik eerlijk gezegd ook Scan.

De zusjes zijn meer de kids van het huis. Monique zou misschien wel het leidersschap aankunnen maar ze blijven toch een beetje gedistancieerd van de groep. Ze horen er wel bij maar zijn niet een deel van de 2 groepjes.
pi_41422604
Als kijker vind ik de zusjes wel een heerlijk troostend rustpunt. Zouden ze zich misschien een moederrol toe kunnen eigenen of zijn ze alleen maar een troost voor elkaar? Houden ze dat letterlijk in de familie of gaan ze dat delen? En kunnen ze dat delen.....
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
pi_41422981
Ws geen moederrol..... wel even een pauzepunt in alle hectiek.
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
pi_41423091
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:13 schreef Ecila111 het volgende:
Als kijker vind ik de zusjes wel een heerlijk troostend rustpunt. Zouden ze zich misschien een moederrol toe kunnen eigenen of zijn ze alleen maar een troost voor elkaar? Houden ze dat letterlijk in de familie of gaan ze dat delen? En kunnen ze dat delen.....
Een heerlijk humoristisch, troostend rustpunt. De taal die ze samen hebben, is er één van totaal begrijpen. Het cliché halve woorden is letterlijk op hun communicatie van toepassing. Heerlijke conversaties.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41423319
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:31 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Een heerlijk humoristisch, troostend rustpunt. De taal die ze samen hebben, is er één van totaal begrijpen. Het cliché halve woorden is letterlijk op hun communicatie van toepassing. Heerlijke conversaties.
Gek he Misschien kijk ik te weinig naar de streams maar ik hoor iedereen altijd zo vol lof over de zusjes, zie dat nog niet zo.
Toch staan zij sterk. Ze hebben elkaar en hebben een erg goede band en ook hoe ze in de groep staan, als een soort buitenstaanders maar toch ook weer niet. Ook regelmatig zijn ze het middelpunt, door hun grapjes, denk ik niet dat ze snel genomineerd worden.
Alhoewel er een paar zijn die zich irriteren aan hun drukte.
pi_41423390
Wie irriteert zich dan aan de zusjes?
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
pi_41423486
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:42 schreef Ecila111 het volgende:
Wie irriteert zich dan aan de zusjes?
In ieder geval Hilde en janine zei natuurlijk dat ze het er mee eens was. Ze schijnen nogal luidruchtig te zijn, houden weinig rekening met de rest als die in bed liggen.
pi_41423546
Jaloezie?
The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
  zaterdag 2 september 2006 @ 15:29:48 #247
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41424424
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:08 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Precies! Vaak is de alfavrouw niet diegene die het van zichzelf vindt.
Hilde was in mijn ogen de alfavrouw. Ze kon met iedreen goed praten, en kon ook luisteren. Ze verloor die rol echter op het moment dat ze (teveel) drinkt.

Daarom zal ze die rol niet lang kunnen vasthouden.
Ik denk dat Hilde erg vaak de Alfarol gehad heeft in het leven. Ze is er dus nu ook van uitgegaan (onbewust?) dat ze deze rol weer op zich zou nemen. Dat kon je goed merken tijdens de kofferopdracht. Ze nam de rol waarin ze zichzelf het lekkerste voelt. De wijze vrouw die mensen weet te enthousiasmeren. De alfa-rol. Dit keer werkte het echter tegen haar, mensen raken geïrriteerd. Dat kent ze niet en dus valt ze even buiten de boot. Ze wordt wat kleurlozer naar mijn mening.
quote:
In mijn ogen is Monique inderdaad momenteel de alfavrouw. Ze kan met beide groepen overweg, is lichamelijk aantrekkelijk voor de mannen en heeft veel mensenkennis.
Tijdens een conflict durft ze zich ook duidelijk te uiten, en schuwt het niet anderen aan te vallen.
Ze doet zich vaker dommer voor (onder het mom van humor) dan ze is.

Tekenend is hoe ze de sportochtenden leidt. De vrouwen volgen haar "orders" zonder morren op, en dat deden de mannen ook, ook al hadden mensen het zichtbaar moeilijk met de oefeningen. Haar zichtbare en hoorbare gemak warmee ze de oefeningen uitvoert imponeren heel sterk.

Iemand die tijdens conflicten imho duidelijk de leiding zal nemen als er verwarring heerst.
Ik zie momenteel Monique ook als de Alfavrouw. Ze doet zichzelf inderdaad op een 'grappige' manier dommer voor dan ze is. Alsof ze zichzelf schaamt voor haar intellect of een rol neerzet die van haar verwacht wordt. Een jonge blonde sportbeeb wordt nu eenmaal niet geacht hersens te hebben. Het calimero-effect noem ik dat. Als je maar vaak genoeg hoort en blijft herhalen dat 'zij groot zijn' zul je zelf klein blijven ondanks dat je misschien wel groter bent. Ik heb wel het idee dat Monique een stuk sterker uit BB gaan komen. Je merkt nu al dat ze zichzelf steeds meer durft te laten zien en zichzelf ook profileert als een sterker iemand. Dit is heel goed voor haar zelfvertrouwen.
quote:

Het stoei-gedrag van Tijn en Monique was in mijn ogen duidelijk een "genegenheidsritueel" tussen de beide alfa's op dit moment.

Overigens zie ik nog wel een strijd komen tussen Marlies en Monique. Beiden zijn geïnteresseerd in Tijn. Degene die van hem het "maatje" wordt, heeft een hele krachtige positie in de groep, en dus bij komende nominaties.
Interessante denkwijze, denk je écht dat Tijn zo overheersend Alfa is dat zijn genegenheid automatisch een sterkere positie in gaat houden? Je zou er natuurlijk best eens gelijk in kunnen hebben, maar ik ben benieuwd naar je verklaring hiervan.

Scan, de posts die hieronder zaten heb ik verwijderd omdat het maar offtopic was

[ Bericht 1% gewijzigd door flugeltje op 02-09-2006 15:40:53 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_41424984
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:29 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Interessante denkwijze, denk je écht dat Tijn zo overheersend Alfa is dat zijn genegenheid automatisch een sterkere positie in gaat houden? Je zou er natuurlijk best eens gelijk in kunnen hebben, maar ik ben benieuwd naar je verklaring hiervan.

Scan, de posts die hieronder zaten heb ik verwijderd omdat het maar offtopic was
Ja, in mijn ogen is Tijn degene die in het conflict, rustig, weloverwogen en met zelfvertrouwen zijn woordje deed. Daarmee werd hij voor de "linksen" de stem.
Marlies benadrukte dat nog eens door hem bij te staan en de "groepsplitsing" als eerste te benoemen.
Tijn is daarmee dus als woordvoerder van de "linkse" groep geworden. Dat is de grootste groep momenteel. Bovendien is hij de broer van Rik, die weer goede connecties heeft in het "rechtse kamp". Hem aan te vallen is dus voor de individuen van de "rechtse" groep gevaarlijk.

Ten eerste omdat Hilde en Milica "de broer van" niet willen aanvallen. En ten tweede omdat Tijn goed ligt bij de vrouwen. Zeker omdat hij bij Monique goed ligt; De alfavrouw, waarover wij het al eens waren.

Met andere woorden; het aanvallen van Tijn heeft veel gevaren. De vrouw van Tijn aanvallen daarmee ook; omdat je daarmee de alfaman indirect aanvalt.

De gesprekken van de afgelopen dagen geven dat ook weer. Men scheldt heel veel op Tijn, maar als puntje bij paaltje komt, zal Semih de meest genomineerde worden door het "rechtse kamp" denk ik.
Daarmee geef je wel een stem op de andere groep , maar val je niet de alfaman aan. Want dat kan nare consequenties hebben in het verdere verloop van het spel.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 2 september 2006 @ 16:07:58 #249
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41425209
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:56 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Ja, in mijn ogen is Tijn degene die in het conflict, rustig, weloverwogen en met zelfvertrouwen zijn woordje deed. Daarmee werd hij voor de "linksen" de stem.
Marlies benadrukte dat nog eens door hem bij te staan en de "groepsplitsing" als eerste te benoemen.
Tijn is daarmee dus als woordvoerder van de "linkse" groep geworden. Dat is de grootste groep momenteel. Bovendien is hij de broer van Rik, die weer goede connecties heeft in het "rechtse kamp". Hem aan te vallen is dus voor de individuen van de "rechtse" groep gevaarlijk.

Ten eerste omdat Hilde en Milica "de broer van" niet willen aanvallen. En ten tweede omdat Tijn goed ligt bij de vrouwen. Zeker omdat hij bij Monique goed ligt; De alfavrouw, waarover wij het al eens waren.

Met andere woorden; het aanvallen van Tijn heeft veel gevaren. De vrouw van Tijn aanvallen daarmee ook; omdat je daarmee de alfaman indirect aanvalt.

De gesprekken van de afgelopen dagen geven dat ook weer. Men scheldt heel veel op Tijn, maar als puntje bij paaltje komt, zal Semih de meest genomineerde worden door het "rechtse kamp" denk ik.
Daarmee geef je wel een stem op de andere groep , maar val je niet de alfaman aan. Want dat kan nare consequenties hebben in het verdere verloop van het spel.
Zeer interessante denkwijze!! (ik begin dit ook écht leuk te vinden )

Ik denk dat je hierin wel eens heel erg gelijk kunt gaan krijgen als je het over de groepsdynamiek hebt. Maar de vraag is natuurlijk wat de kijker 'thuis' gaat doen. Zelfs ik begin Tijn al wel als de natuurlijke leider, wellicht zelfs de toekomstige winnaar te zien.

Ik denk dat Tijn zich echter niet direct bewust is van het feit dat dit aan het gebeuren is. Het zou hem namelijk behoorlijk wat voordeel op kunnen leveren. Jeroen merkt het wel heel erg en ik denk dat dát de reden is dat hij zich aangesloten heeft bij de 'kampers'. Hij wil zélf de alfaman zijn. Hij wil scoren en kan het niet hebben dat de vrouwen naar Tijn en vooral ook Rik trekken. Rik is geen bedreiging, maar Tijn des te meer. In de dierenwereld zou Jeroen geurvlaggen uit gaan zetten over de geurvlaggen van Tijn heen. Hier is echter sprake van redelijk denkende mensen en dus moet hij het anders aanpakken. Hij begint bij Milica, als hij haar in z'n kamp krijgt heeft ie ook Hilde te pakken. Marcel en Etiënne zitten al in z'n broekzak. Ik denk dus dat het grootste gevaar voor Tijn van Jeroen af zal gaan komen. HIj heeft ook een hekel aan Marlies, de 'partner' van Tijn. Jeroen speelt het spelletje heel bewust en ik vermoed dat hij binnenkort door de mand valt wat dat betreft.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_41425709
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:07 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Zeer interessante denkwijze!! (ik begin dit ook écht leuk te vinden )

Ik denk dat je hierin wel eens heel erg gelijk kunt gaan krijgen als je het over de groepsdynamiek hebt. Maar de vraag is natuurlijk wat de kijker 'thuis' gaat doen. Zelfs ik begin Tijn al wel als de natuurlijke leider, wellicht zelfs de toekomstige winnaar te zien.

Ik denk dat Tijn zich echter niet direct bewust is van het feit dat dit aan het gebeuren is. Het zou hem namelijk behoorlijk wat voordeel op kunnen leveren. Jeroen merkt het wel heel erg en ik denk dat dát de reden is dat hij zich aangesloten heeft bij de 'kampers'. Hij wil zélf de alfaman zijn. Hij wil scoren en kan het niet hebben dat de vrouwen naar Tijn en vooral ook Rik trekken. Rik is geen bedreiging, maar Tijn des te meer. In de dierenwereld zou Jeroen geurvlaggen uit gaan zetten over de geurvlaggen van Tijn heen. Hier is echter sprake van redelijk denkende mensen en dus moet hij het anders aanpakken. Hij begint bij Milica, als hij haar in z'n kamp krijgt heeft ie ook Hilde te pakken. Marcel en Etiënne zitten al in z'n broekzak. Ik denk dus dat het grootste gevaar voor Tijn van Jeroen af zal gaan komen. HIj heeft ook een hekel aan Marlies, de 'partner' van Tijn. Jeroen speelt het spelletje heel bewust en ik vermoed dat hij binnenkort door de mand valt wat dat betreft.
Heelemaal met je eens

Het voorbeeld met de geurvlaggen spreekt me ook erg aan.
Jeroen is inderdaad ook de enige die zichzelf benoemde als winnaar van BB-6. Door stom toeval werd hij natuurlijk door BB al vastgeplakt aan Milica, en is daar inderdaad op gaan voortborduren. Tegenstrijdig in dit verhaal is wel het "hondjesgedrag" wat Jeroen vertoonde naar Marcel toe. Maar misschien dacht hij wel dat hij eerst de kat uit de boom moest kijken hoe het gedrag van Marcel zich zou gaan ontwikkelen. Nu Marcel openlijk kiest voor een scheiding tussen de groepen en zich daarprettig bij voelt, gaat Jeroen zijn kans grijpen.

Mijn verwachting is, dat hij dat zal gaan doen door de band met Milica te verstevigen. Daarmee heeft hij de dochter van de voormalige alfavrouw ingepalmd, en heeft hij wat dat betreft niets meer te vrezen van Etienne. Maar ja, hoe gaat zich dat bij Marcel ontwikkelen?, Etienne heeft in het begin toch wel erg veel zitten kriebelen met Milica (hier komt trouwens het vlooigedrag van de apen m.i. naar boven )

Jeroen zal inderdaad vaker de strijd aangaan met Tijn, maar zal die denk ik verliezen.
Kenmerkend hiervoor is, is dat Jeroen allergisch is voor "sterke" woorden, zoals hypocriet. Meerdere malen kwam hij hierop terug, omdat hij zich ongemakkelijk voelde als hypocriet te worden bestempeld.
Tijn geeft helemaal niets om "sterke" woorden, en daarmee heeft hij (onbewust) een wapen in handen waarmee hij Jeroen zal kunnen verslaan...

Heerlijk topic dit inderdaad !
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 2 september 2006 @ 16:53:21 #251
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41426316
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:27 schreef Nostalgist het volgende:


Jeroen zal inderdaad vaker de strijd aangaan met Tijn, maar zal die denk ik verliezen.
Als er al sprake is van een Alpha male in de kampersgroep dan dan is het Marcel...en NIET Jeroen...


Maar goed...jullie praten over dat er al duidelijk een beslissing in het voordeel van Tijn is gevallen maar dat is in het huis zeer zeker nog niet het geval...die strijd is m.i. nog op alle fronten gaande......de enige wie tot nu toe het pleit echt verloren lijkt te hebben is Etienne maar dat is vrij logisch gezien het feit dat zijn vader in het huis zit....Etienne is meer de jonge hond die nu vast lijkt te oefenen voor het moment dat ook hij een zelfstandige entiteit wordt.

Semih lijkt zich van nature niet echt hard te maken voor de leidersrol en Jeroen maakt op mij meer de indruk van de eeuwige secondant.........Rik gaat gewoon zijn eigen gang en is ook niet echt in het mannelijk leiderschap geinteresseerd.

Blijven over:

Egbert
Marcel
Tijn

Alle 3 ook niet echt sterke kandidaten voor de absolute alpha als je het mij vraagt...het zou mij niet verbazen als het daadwerkelijke leiderschap van de groep straks verdeeld in handen van de vrouwen komt te liggen.
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 16:56:55 #252
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41426403
Alpha.. Egbert?
Hij zet dingen op de agenda.
En dan zijn leeftijd. (komt wel ouwelijk over trouwens, meer als een vijftiger dan een veertiger.)
En hij heeft een "nominatie" overleefd.
Beweegt zich redelijk onpartijdig binnen de groep.

Is misschien alleen wat te slaafs richting BB.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 2 september 2006 @ 16:58:07 #253
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41426438
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:56 schreef Gert het volgende:
Egbert zet wél dingen op de agenda.
Wat is er met de rest van je post gebeurd?
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 17:00:05 #254
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41426476
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:58 schreef Jappie het volgende:

[..]

Wat is er met de rest van je post gebeurd?
Beetje meer er bij getypt.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_41426478
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:58 schreef Jappie het volgende:

[..]

Wat is er met de rest van je post gebeurd?
edit - laat maar.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:02:49 #256
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41426535
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:00 schreef Gert het volgende:

[..]

Beetje meer er bij getypt.
Kee

Wat je zegt is idd ook wat ik bedoel...hij mag dan misschien nooit de absoluut leider worden...hij ziet zichzelf voorlopig nog wel in die rol....ik denk dat Egbert pas opgeeft totdat ie met zijn ponum in de modder ligt...zo'n type is het wel.
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 17:12:39 #257
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41426812
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:02 schreef Jappie het volgende:

[..]

Kee

Wat je zegt is idd ook wat ik bedoel...hij mag dan misschien nooit de absoluut leider worden...hij ziet zichzelf voorlopig nog wel in die rol....ik denk dat Egbert pas opgeeft totdat ie met zijn ponum in de modder ligt...zo'n type is het wel.
De groep laat toe dat hij de leider is, het is geen type dat dit leiderschap zelf echt kan bevechten volgens mij. Maar hij wil dolgraag inderdaad. Kijk alleen naar het feit dat hij zich, ondanks zijn vaste voornemen, niet kon beheersen bij het oppakken van de telefoon. "Met Egbert."
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_41426959
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:53 schreef Jappie het volgende:

[..]

Als er al sprake is van een Alpha male in de kampersgroep dan dan is het Marcel...en NIET Jeroen...


Blijven over:

Egbert
Marcel
Tijn

Alle 3 ook niet echt sterke kandidaten voor de absolute alpha als je het mij vraagt...het zou mij niet verbazen als het daadwerkelijke leiderschap van de groep straks verdeeld in handen van de vrouwen komt te liggen.
Ik denk dat je gelijk hebt vwb de "Kampersgroep" voor wat betreft de alfamale Marcel. Jeroen is daar wel tegen in verzet aan het komen. Maar o.a. aangezien dat het kleinere groepje is, geef ik Tijn de credits voor de gehele groep.

Ik denk dat de fysieke kracht van Tijn een onmiskenbaar voordeel is in komende proeven. Dat gecombineerd met zijn sosms grove taalgebruik kan op sommige vrouwen wellicht intimiderend overkomen, en moeilijk te evenaren, laat staan overtreffen....

Maar dat zijn de "coming attractions "voor de toekomst....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:25:43 #259
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41427199
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:17 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt vwb de "Kampersgroep" voor wat betreft de alfamale Marcel. Jeroen is daar wel tegen in verzet aan het komen. Maar o.a. aangezien dat het kleinere groepje is, geef ik Tijn de credits voor de gehele groep.

Ik denk dat de fysieke kracht van Tijn een onmiskenbaar voordeel is in komende proeven. Dat gecombineerd met zijn sosms grove taalgebruik kan op sommige vrouwen wellicht intimiderend overkomen, en moeilijk te evenaren, laat staan overtreffen....

Maar dat zijn de "coming attractions "voor de toekomst....
Nogmaals en daarna zal ik je niet langer tegenspreken

Jeroen is geen Alpha en zal dat ook nooit worden.....je zegt dat hij tegen Marcel in verweer zal komen maar niets is minder waar...Jeroen heeft een verbond gezocht omdat hij het voor zichzelf al opgegeven heeft....Jeroen is het type wat altijd verbonden zal zoeken....dat is zijn natuur.....

Noot: overal waar de schrijver dezes gebruik maakt van de werkwoorden "zijn; zullen en hebben" dienen deze ten alle tijden gelezen te worden als zijnde begeleid met de opmerking "imho"

-selfedit-

Ik schreef Marcel daar waar ik Jeroen bedoelde......nu om 17.33 uur staat het er gecorrigeerd

[ Bericht 3% gewijzigd door Jappie op 02-09-2006 17:34:06 ]
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:31:23 #260
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41427363
Jeroen WIL echter wel de Alfaman zijn! Dat is waar ik steeds op doelde. Hij probeert zich dermate in de kampergroep te manouvreren dat hij een leiderspositie krijgt. Nu zal dat niet gebeuren, maar hij wil het wel zo

Dat is wat mij betreft ook de grootste reden dat hij voor de kampergroep koos. Daar zag hij nog mogelijkheden terwijl in de ander groep Tijn en Egbert al kans maken op de titel. In de kampergroep heeft hij alleen Marcel om rekening mee te houden. Hij is begonnen bij Milica en Marcel in de hoop dat hij ook Hilde en Etiënne meekrijgt. Het gaat 'm uiteraard niet lukken, maar het is voor hem wel de meest gewenste situatie.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 17:37:11 #261
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41427532
Nee, ik vind Jeroen juist absoluut geen wannabe alfa. Daarvoor spreekt hij zich lang niet genoeg uit. En áls ie zich uitspreekt zoekt ie altijd naar compromissen om zo weinig mogelijk mensen op de teentjes te trappen. Jeroens tactiek is volgens mij: nominaties ontlopen door ongevaarlijk en weinig zichtbaar te zijn.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:42:14 #262
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41427679
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:37 schreef Gert het volgende:
Nee, ik vind Jeroen juist absoluut geen wannabe alfa. Daarvoor spreekt hij zich lang niet genoeg uit.
Exact...hij gaat niet voor die leidersrol...hij weet dat hij dat niet in zich heeft en zoekt dus naar andere wegen om toch invloed te kunnen uitoefenen op het verloop van het spel.
pi_41427712
Daar sluit ik me bij aan, het valt me bij jeroen vaak op dat hij maar wat mee praat met een ander. Ik heb hem nog niet echt duidelijke meningen horen verkondigen.
Daarbij vraag ik me af of hij een duidelijke tactiek heeft, ik vind hem een beetje achter de rest aanhobbelen.
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:39:21 #264
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41430767
Reuze interessant, die theorie over alfamannetjes en –vrouwtjes, maar ik vraag me af in hoeverre de deelnemers daar mee bezig zijn, ik bedoel, wie wil er nou expliciet de baas spelen in het huis? Je weet dat het jezelf op de voorgrond plaatsen best een risico in kan houden, met name als je leiderschap faalt. En bovendien, als leider zet je jezelf in een kwetsbare positie omdat je altijd aangevallen zult worden door de nummero twee en drie enz.
Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat b.v. een Semih de capaciteiten tot alfaman heeft maar zich willens en wetens, vanwege het eerder genoemde risico, anders gedraagt dan in zijn aard ligt.
En wat is een alfaman, is dat iemand die in iedere willekeurige groep de sterkste is, of heeft de groep invloed op het kiezen van een alfaman.
Wat Egbert betreft, daar zie ik totaal geen alfaman in. Zijn beverig klaaglijk gedrag tijdens zijn nominatie, alsmede de domme ingeving de telefoon aan te nemen zal voor de groep aanleiding zijn hem het leiderschap sowieso niet te gunnen.
Maar dat is mijn mening.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 20:17:57 #265
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41431905
En wie wordt er zojuist door BB geroepen om de envelop met de nominatie-instructies op te komen halen?
Ik denk dat BB Egbert ziet als een handig verlengstuk in het huis. Hij is zeer loyaal aan BB en heeft net genoeg gezag bij de rest van de bewoners.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_41432038
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:17 schreef Gert het volgende:
En wie wordt er zojuist door BB geroepen om de envelop met de nominatie-instructies op te komen halen?
Ik denk dat BB Egbert ziet als een handig verlengstuk in het huis. Hij is zeer loyaal aan BB en heeft net genoeg gezag bij de rest van de bewoners.
Zou goed kunnen, ik geloof dat Joost en Rob tijdens het hoerenfeest ook door BB werden ingeschakeld om de orde weer te herstellen.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:58:32 #267
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41433252
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:37 schreef Gert het volgende:
Nee, ik vind Jeroen juist absoluut geen wannabe alfa. Daarvoor spreekt hij zich lang niet genoeg uit. En áls ie zich uitspreekt zoekt ie altijd naar compromissen om zo weinig mogelijk mensen op de teentjes te trappen. Jeroens tactiek is volgens mij: nominaties ontlopen door ongevaarlijk en weinig zichtbaar te zijn.
Ik blijf toch het gevoel houden dat hij voor de leidersrol gaat, vooral met betrekking tot de vrouwen. Hij wil de aandacht van allemaal. En dat mislukt. De vrouwen die voor Tijn vallen hebben bij voorbaat al afgedaan. Zie maar eens hoe Jeroen reageert op Marlies.

Hij pakt het inderdaad wel erg voorzichtig aan, dat ben ik wél met je eens.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_41445115
Als we het in termen van Alfa houden denk ik dat Semih zeer onderschat wordt. Tijn geniet imo op dit moment het meeste respect van iedereen in het huis. Zelfs zijn zogenaamde tegenstanders hebben tot op zekere hoogte respect voor hem.
Hoe is dit zo gekomen? Ik kan mij goed herrineren dat Tijn zichzelf in eerste instantie erg verbaasde over zijn aangemeten status, hij heeft het min of meer in het huis ontwikkeld door zijn symphatieke en recht voor zijn raap uitspraken. Wat hier echter ten grondslag heeft gelegen waren de gesprekken met Semih en zijn denkwijze. Dit vormde voor Tijn een stabiele basis waar hij op terug kon/kan vallen. Dit 'onbewust' sturende gedrag van Semih uit zich in de hoge mate van respect die Tijn heeft voor Semih en (Michelline) en dit ook meerdere keren heeft uitgesproken.

Het is nog wachten hoe hij draagvlak gaat creëren, maar daar zie ik opties genoeg. Leuke bijkomstigheid is dat Monique heeft gezegd Semih heel heel leuk te vinden. Dus wat dat betreft heeft hij zodra er tussen haar en Tijn problemen ontstaan een zeer goede positie.

Bovenstaande in combinatie met mijn idee dat Tijn te vroeg piekt zorgt ervoor dat ik hoge verwachtingen heb van Semih. Het enige echte probleem is overigens dat hij zich misschien te onzichtbaar heeft gemaakt in deze beginperiode en ten onder gaat aan een vroege exit.
  Moderator zondag 3 september 2006 @ 12:11:16 #269
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41447675
quote:
Op zondag 3 september 2006 07:12 schreef Cracka-ass het volgende:
Bovenstaande in combinatie met mijn idee dat Tijn te vroeg piekt zorgt ervoor dat ik hoge verwachtingen heb van Semih. Het enige echte probleem is overigens dat hij zich misschien te onzichtbaar heeft gemaakt in deze beginperiode en ten onder gaat aan een vroege exit.
Ondanks dat Semih slechts "op de achtergrond" sturend bezig is, wekt zijn gedrag al zoveel irritaties op dat hij zeker kan zijn van een handvol nominaties. De manier waarop hij bijvoorbeeld alles regelt rond het eten, wordt niet geaccepteerd. Als alfa zul je óf instemming moeten hebben van de groep, óf het kunnen afdwingen dmv overwicht. Nu heeft hij zijn mondje wel paraat. Maar met name Etienne, Marcel en Hilde zijn totaal niet bang voor Semih (zeker niet zolang hun groep in tact blijft), en zullen een te grote rol voor Semih tot het einde toe blijven saboteren.
Kortom: Semih is sterk, maar te controversieel.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_41448682
Even een korte onderbouwing voor de Alfaman Tijn (uit het COS-topic):
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:51 schreef wolferl het volgende:
Tijn gaat naar de keuken en bijna iedereen kruipt er achter aan. Eigenlijk best eng, dat ze overal heengaan waar Tijn zich ook verplaatst.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zondag 3 september 2006 @ 15:44:53 #271
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41452681
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:11 schreef Gert het volgende:

[..]

Ondanks dat Semih slechts "op de achtergrond" sturend bezig is, wekt zijn gedrag al zoveel irritaties op dat hij zeker kan zijn van een handvol nominaties. De manier waarop hij bijvoorbeeld alles regelt rond het eten, wordt niet geaccepteerd. Als alfa zul je óf instemming moeten hebben van de groep, óf het kunnen afdwingen dmv overwicht. Nu heeft hij zijn mondje wel paraat. Maar met name Etienne, Marcel en Hilde zijn totaal niet bang voor Semih (zeker niet zolang hun groep in tact blijft), en zullen een te grote rol voor Semih tot het einde toe blijven saboteren.
Kortom: Semih is sterk, maar te controversieel.
Vergeet niet dat er nog geen nominaties zijn geweest, zodra de eerste achter de rug is en de groep van Marcel verliest een lid aan de nominaties, dan wordt het allemaal anders. Mocht Semih op de bank komen en er niet uitgestemd worden door de kijker dan kgaat hem dat ongetwijfeld een vorm van status opleveren binnen het huis, en gaat men hem toch anders behandelen, zeker als bv Etienne eruit gebeld zou worden.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  Moderator zondag 3 september 2006 @ 16:22:10 #272
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41453566
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:44 schreef PH52 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat er nog geen nominaties zijn geweest, zodra de eerste achter de rug is en de groep van Marcel verliest een lid aan de nominaties, dan wordt het allemaal anders. Mocht Semih op de bank komen en er niet uitgestemd worden door de kijker dan kgaat hem dat ongetwijfeld een vorm van status opleveren binnen het huis, en gaat men hem toch anders behandelen, zeker als bv Etienne eruit gebeld zou worden.
Wat vergeet ik dan? Je herhaalt min of meer wat ik al zei.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_41454033
Semih zal inderdaad, als hij de stemming overleeft, een geduchte tegenstander worden op de bank.

Ik betwijfel echter of dat het nominatiegedrag van de "rechtse groep" zal veranderen.

Hun aversie is groot. Ze zullen hem eruit willen hebben. Hetzelfde gedrag werd vertoond in BB-1, toen Bart steeds weer en weer op de bank bleef komen.
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41454425
Als er elke keer wel "rechtse" mensen weggestemd worden, blijven er weinig over om semih te nomineren. In bb1 waren er niet echt twee groepen.
  zondag 3 september 2006 @ 16:55:47 #275
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41454457
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:41 schreef Nostalgist het volgende:
Semih zal inderdaad, als hij de stemming overleeft, een geduchte tegenstander worden op de bank.

Ik betwijfel echter of dat het nominatiegedrag van de "rechtse groep" zal veranderen.

Hun aversie is groot. Ze zullen hem eruit willen hebben. Hetzelfde gedrag werd vertoond in BB-1, toen Bart steeds weer en weer op de bank bleef komen.
Ik denk dat je in dit geval BB1 en BB6 niet kan vergelijken. Het spel, maar met name de knikkers, hebben een veel grotere invloed op de gerdagingen van de bewoners dan in BB1, toen alles nog nieuw was, bovendien zijn de deelnemers, tenminste dat is mijn idee, op andere eigenschappen geselecteerd dan die uit BB1.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_41454712
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:55 schreef PH52 het volgende:

[..]

Ik denk dat je in dit geval BB1 en BB6 niet kan vergelijken. Het spel, maar met name de knikkers, hebben een veel grotere invloed op de gerdagingen van de bewoners dan in BB1, toen alles nog nieuw was, bovendien zijn de deelnemers, tenminste dat is mijn idee, op andere eigenschappen geselecteerd dan die uit BB1.
Andere eigenschappen.... Kun je over "filosoforen" inderdaad, maar het ging mij eigenlijk om het gedrag dat als een groep BB-ers een hekel hebben aan één persoon in het huis, ze hem dan mijns inziens blijven nomineren, ondanks het oordeel van de nederlandse stemmers...
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zondag 3 september 2006 @ 17:11:24 #277
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41454926
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:04 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Andere eigenschappen.... Kun je over "filosoforen" inderdaad, maar het ging mij eigenlijk om het gedrag dat als een groep BB-ers een hekel hebben aan één persoon in het huis, ze hem dan mijns inziens blijven nomineren, ondanks het oordeel van de nederlandse stemmers...
Nogmaals, dan verschillen we daarover van mening. Ik denk dat de groep Marcel bij het verlies van een lid van die groep (ik hoop dat er bij de nominatie iemand uit die groep wordt weggestemd) eieren voor hun geld zal kiezen en meer toenadering zal zoeken tot de winnaar van die nominatie, alles met het uiteindelijk doel de pot mee naar huis te nemen.

Maar we zullen het binnenkort weten
_ De mens is de maat van alle dingen _
  zondag 3 september 2006 @ 19:00:38 #278
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41457733
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:22 schreef Gert het volgende:

[..]

Wat vergeet ik dan? Je herhaalt min of meer wat ik al zei.
Vervang: "vergeet niet" door "ik denk" dat de weerstand tegen Semih wel eens zou kunnen omslaan in achternalopen van als blijkt dat zoiets voor de positie van de meelopers beter is.
Of denk jij dat de externe factor, gevormd door bellend (en beslissend) nederland, geen rol speelt in het stemgedrag van de bewoners ?
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_41462677
Ja, net als toen met Mustafa. Die mochten ze ook allemaal niet, maar toen hij er steeds in mocht blijven vonden de bewoners hem ineens aardig.
  zondag 3 september 2006 @ 21:34:57 #280
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41462780
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:32 schreef johnny-berra het volgende:
Ja, net als toen met Mustafa. Die mochten ze ook allemaal niet, maar toen hij er steeds in mocht blijven vonden de bewoners hem ineens aardig.
Ga nou niet Mustafa vergelijken met Semih! Dat is een wereld van verschil. Mustafa had geen respect voor vrouwen en voerde geen reet uit in het huis.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_41464686
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:11 schreef PH52 het volgende:

[..]

Nogmaals, dan verschillen we daarover van mening. Ik denk dat de groep Marcel bij het verlies van een lid van die groep (ik hoop dat er bij de nominatie iemand uit die groep wordt weggestemd) eieren voor hun geld zal kiezen en meer toenadering zal zoeken tot de winnaar van die nominatie, alles met het uiteindelijk doel de pot mee naar huis te nemen.

Maar we zullen het binnenkort weten
Ik denk net als nostalgist dat ze dan bij hun nominatie blijven.
Als je toenadering zoekt bij iemand die een nominatie overleefd en deze de volgende keer niet nomineerd maakt dat je kansen op de pot toch niet groter?
Die persoon is kennelijk sterk bij het publiek en daar willen ze dan vast niet mee de finale in.
Daarbij is het ook relatief 'makkelijk' om bij je stem te blijven om zo bv geen andere mensen voor het hoofd te stoten met kans op 'wraakstemmen'.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  maandag 4 september 2006 @ 09:16:43 #282
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41474420
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:22 schreef PC eend het volgende:

[..]

Ik denk net als nostalgist dat ze dan bij hun nominatie blijven.
Als je toenadering zoekt bij iemand die een nominatie overleefd en deze de volgende keer niet nomineerd maakt dat je kansen op de pot toch niet groter?
Die persoon is kennelijk sterk bij het publiek en daar willen ze dan vast niet mee de finale in.
Daarbij is het ook relatief 'makkelijk' om bij je stem te blijven om zo bv geen andere mensen voor het hoofd te stoten met kans op 'wraakstemmen'.
Je zou het aan Roel moeten vragen, maar ik denk niet dat de bewoners verder vooruitdenken dan één nominatie en op het moment dat er iemand uit een bepaalde groep, want die zijn er op dit moment, groepen, wordt weggestemd wordt dat automatisch ervaren als de "verliezersgroep", tenminste , zo zou ik denken..
Ik denk dat het voor de duur van het verblijf beter is om bij de winnarsgroep te horen dan bij de verliezers. En sommige bewoners weten volgens mj sowieso wel dat ze geen kans maken op de hoofdprijs, dus die willen alleen maar zo lang mogelijk blijven. Dat bevordert het switchen.
Alleen mensen met een sterk karakter zullen bij hun keuze blijven, volgens mij zitten die er niet veel in de groep van Marcel.
Benieuwd wat er vanavond gebeurt.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_41484705
quote:
Op maandag 4 september 2006 09:16 schreef PH52 het volgende:

[..]

Je zou het aan Roel moeten vragen, maar ik denk niet dat de bewoners verder vooruitdenken dan één nominatie en op het moment dat er iemand uit een bepaalde groep, want die zijn er op dit moment, groepen, wordt weggestemd wordt dat automatisch ervaren als de "verliezersgroep", tenminste , zo zou ik denken..
Ik denk dat het voor de duur van het verblijf beter is om bij de winnarsgroep te horen dan bij de verliezers. En sommige bewoners weten volgens mj sowieso wel dat ze geen kans maken op de hoofdprijs, dus die willen alleen maar zo lang mogelijk blijven. Dat bevordert het switchen.
Alleen mensen met een sterk karakter zullen bij hun keuze blijven, volgens mij zitten die er niet veel in de groep van Marcel.
Benieuwd wat er vanavond gebeurt.
Vooral roel was altijd aan het vooruit denken en vond het volgens mij minder erg om genomineerd te staan dan de rest, als hij niet populair zo blijken wou hij dat liever zo snel mogelijk weten omdat hij dan toch geen kans op de hoofdprijs zou maken en het dan voor hem nutteloos was om er lang in te zitten (gelukkig voor hem bleef hij er wel lang in anders had hij er minder aan over gehouden).
Ik denk ook dat de groepen door BB op de een of andere manier door elkaar gehusseld zullen gaan worden, wat de verhoudingen wel makkelijker zou kunnen doen veranderen.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41485777
Ik ben erg benieuwd naar de uizending van vanavond. Etienne lijkt door te hebben dat hij, voor het spel, bij de zwakste (kleinste) groep zit. Zeker nu de zusjes openlijk voor de "linksen" lijken te gaan.
Etienne heeft de laatste dagen al toenadergedrag naar Tijn vertoond.

Vanavond is de graadmeter van de verhoudingen in het huis. Het vrolijk aftatsen is afgelopen en de consequenties van hun eerdere gedragingen worden vanavond openlijk zichtbaar.

Overigens ben ik van mening, PC eend, dat het husselen door BB niet een vermenging van de groepen zal gaan geven. Ik heb eerder het idee, dat na het husselen de olie-water scheiding weer intreedt. De groepen zijn imho te gedifferentieerd qua opleiding en politieke voorkeur...
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41530071
BB heeft met de briljante actie van vannacht goed aan de fles met de vloeistoffen gehusselt...Wat denken jullie dat er gebeuren gaat?
Een blijvende scheiding van de groepen, of gaat er een vermenging optreden?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41542822
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 21:58 schreef Nostalgist het volgende:
BB heeft met de briljante actie van vannacht goed aan de fles met de vloeistoffen gehusselt...Wat denken jullie dat er gebeuren gaat?
Een blijvende scheiding van de groepen, of gaat er een vermenging optreden?
Voorlopig blijft het zo. Pas als er een groepje ernstige schade oploopt zal het waarschijnlijk, uit angst voor wekelijks terugkerende nominaties, toenadering zoeken tot 'de vijand'.
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_41556853
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:29 schreef roeland303 het volgende:
Ik vind het een zoute aktie van bb (E10 en Mracel) ze bemoeien zich veel te veel met het spel...helemaal door Mrlies en Semmih eraf te halen....sankties moet iets anders inhouden....geld ofzo
Hier kan de discussie worden verder gegaan....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41556998
Rustige quote heb je bij je naam staan....hehe...wat is Joost op dreef....wreed, waar lees je dat allemaal?
What the bleep do we know?
pi_41557044
Gaat langzaam hier de laatstetijd, ben nog paar keer geweest...maar het is rustig...
What the bleep do we know?
pi_41557077
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:39 schreef roeland303 het volgende:
Rustige quote heb je bij je naam staan....hehe...wat is Joost op dreef....wreed, waar lees je dat allemaal?
www.joosthoebink.nl

Hij heeft een paar columns geschreven over BB-6....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41557122
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:40 schreef roeland303 het volgende:
Gaat langzaam hier de laatstetijd, ben nog paar keer geweest...maar het is rustig...
Goed dat je de discussie over de sanctie van BB bespreekt. Past m.i. goed in dit topic.

Er is geuit dat dit toch wel een soort "pakken"van Etienne en Marcel is geweest. Marlies en Semih hadden natuurlijk ook gewoon genomineerd kunnen blijven staan....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41557177
Ik zag gisteren hoe Tijn de vriendin van Semmi aan het troosten was... Ik zou dat niet trekken zoals hij dat deed, als het mijn vriendin zou zijn...hehe...of ben ik nou weer typisch Roel.
What the bleep do we know?
pi_41557214
sankties moet iets anders inhouden....geld ofzo

Vandaar dat geopperd is dat BB indirect de "kogel door je kop schieten" en "Vol is vol" uitspraken heeft willen straffen, maar dat niet openlijk kon.....
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_41557227
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:43 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Goed dat je de discussie over de sanctie van BB bespreekt. Past m.i. goed in dit topic.

Er is geuit dat dit toch wel een soort "pakken"van Etienne en Marcel is geweest. Marlies en Semih hadden natuurlijk ook gewoon genomineerd kunnen blijven staan....
Misschien om Marcel en Etiënne dubbel te straffen. (met Semih dan)
woef
pi_41557302
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:47 schreef bbfakir het volgende:

[..]

Misschien om Marcel en Etiënne dubbel te straffen. (met Semih dan)
Dat vind ik juist zo zout om te doen, alsof bb zich aanpast aan de mening van de kijkers... Ze moeten het lekker hun beloop laten gaan....voor mij gaat er veel charme vanaf door deze bemoeienis...
Het lijkt er idd op dat bb iets heeft tegen E10 en ze pa...
What the bleep do we know?
pi_41557335
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:45 schreef roeland303 het volgende:
Ik zag gisteren hoe Tijn de vriendin van Semmi aan het troosten was... Ik zou dat niet trekken zoals hij dat deed, als het mijn vriendin zou zijn...hehe...of ben ik nou weer typisch Roel.
Liesje raakte bij jou ook een gevoelige snaar toen jullie proostten bij het portret van Dido... Semih heeft al gezegd dat hij het goed zou vinden dat Tijn, als Semih eruit zou gaan, Micheline zou mogen "troosten". Kennelijk gelooft hij in de integriteit van Semih....

Ik zou ook niet trekken, denk ik ; zeker met de wat lossere "mores"in het huis...
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  woensdag 6 september 2006 @ 18:51:22 #297
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_41557366
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:45 schreef roeland303 het volgende:
Ik zag gisteren hoe Tijn de vriendin van Semmi aan het troosten was... Ik zou dat niet trekken zoals hij dat deed, als het mijn vriendin zou zijn...hehe...of ben ik nou weer typisch Roel.
Nee hoor, dat zou mijn lief ook niet trekken en ik ook niet. En als Semih dat had gezien weet ik ook niet of hij het wel zou hebben getrokken.
pi_41557382
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:46 schreef Nostalgist het volgende:
sankties moet iets anders inhouden....geld ofzo

Vandaar dat geopperd is dat BB indirect de "kogel door je kop schieten" en "Vol is vol" uitspraken heeft willen straffen, maar dat niet openlijk kon.....
Dat van vol is vol, is volgens mij toch 1 van de redenen waarom hij geselecteerd is.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41557388
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:46 schreef Nostalgist het volgende:
sankties moet iets anders inhouden....geld ofzo

Vandaar dat geopperd is dat BB indirect de "kogel door je kop schieten" en "Vol is vol" uitspraken heeft willen straffen, maar dat niet openlijk kon.....
Dan zouden tegen E10 en Marcel moeten zeggen waarom ze gestraft worden anders heeft het geen zin...en aan hun verbazing te horen (E10 en Marcel) zijn nog niet toegesproken door bb over dit soort dingen...anders hadden E10 en ze pa dat wel als argument gebruikt, zo van heeft het daar iets mee te maken soms?
What the bleep do we know?
  woensdag 6 september 2006 @ 18:51:59 #300
156798 Ifa
ow mêhn, miene böllus
pi_41557391
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:47 schreef bbfakir het volgende:

[..]

Misschien om Marcel en Etiënne dubbel te straffen. (met Semih dan)
ALs dat klopt is het impliciet commentaar op de politieke denkbeelden van die 2. (dat blijkt al uit hun waarschuwing in de brief: de PERS hoort alles. Het zal de pers worst wezen dat ze een regel ovetreden, dus daar maakt BB duidelijk dat ze het racisme bedoelen).

BB wist hoe de 2 denken, voor ze het huis in gingen. Nu dat ff politiek correct de 2 op hun nummer zetten (hoe leuk ook) is wat merkwaardig.

Je zou ook kunnen denken dat ze met zachte hand het thema racisme in de andere groep wat naar voren te halen, ook dat is gemanipuleer.
Langeweile??? Stellt euch vor den Spiegel und kotzt euch selber an.... und wartet so lange bis der Zeitpunkt kommt, wo ihr merkt wie doof die Idee eigentlich war.
  woensdag 6 september 2006 @ 18:53:17 #301
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_41557429
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:49 schreef roeland303 het volgende:

[..]

Dat vind ik juist zo zout om te doen, alsof bb zich aanpast aan de mening van de kijkers... Ze moeten het lekker hun beloop laten gaan....voor mij gaat er veel charme vanaf door deze bemoeienis...
Het lijkt er idd op dat bb iets heeft tegen E10 en ze pa...
En terecht. "Leuk" om ze er even in te hebben maar nu mogen ze er zsm uit.
Alhoewel, als ze de dbk regel niet hadden overtreden zou deze sanctie er niet zijn geweest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')