Op Talpa-text stond het iets uigebreider, incl. Nederlandse coureurs.quote:Zeewolde, The Netherlands, 28 August 2006 - - In reaction to various rumors in the press, Spyker Cars N.V. and the M-Consortium headed by Michiel Mol make the following statement.
Spyker Cars NV and the M-Consortium confirm that currently negotiations are taking place with the owner of Midland F1 with respect to a possible acquisition by Spyker of the Midland F1 team. The outcome of the negotiations is still depending on a number of conditions and circumstances.
In the event that such acquisition would materialize, Spyker will consider a share issue to (partially) finance the transaction. M-Consortium has expressed its willingness to subscribe to this issue for a large part.
Artikel in het AD:quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:08 schreef Ivo1986 het volgende:
Zou super zijn!
Denk alleen niet dat ze een eigen motor maken...
http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=15045
quote:Spyker op kop
De teamfoto die zondagmorgen in alle vroegte in de pitbox van Midland F1 in Istanbul Park werd gemaakt...
Christijan Albers, een van de coureurs van Midland. Volgend jaar wellicht Spyker F1. FOTO PETER VAN EGMONDkon wel eens de laatste zijn in de huidige gedaante van de renstal. De nieuwe naam zal Spyker F1 zijn en het bedrijf zal voortaan twee vestigingen kennen: Spyker Zeewolde en Spyker Silverstone.
Bestuursvoorzitter Victor Muller zegt 'zeer hoopvol' te zijn dat de koop van de renstal 'binnen enkele weken kan worden afgerond'. Via een aandelenemissie met het M-Consortium van internetondernemer Michiel Mol denkt Spyker de overname van de Formule 1-stal te kunnen financieren. Met het koopbedrag is 100 miljoen dollar gemoeid. Spyker bevestigde gistermorgen voor de opening van de beurshandel de informatie die deze krant zaterdag ('Spyker aast op Formule 1') publiceerde. Ter bestrijding van de meest wilde geruchten (met name op internet) en ter informatie aan de aandeelhouders werd daarom inderhaast een persbericht uitgegeven over de ophanden zijnde overname. ,,Het liefst hadden we het stilgehouden totdat alles rond was,'' bekende Muller. De koop van het F1-team is naar zijn zeggen geen duister avontuur van een paar rijke ondernemers. ,,Als ik niet zeker zou weten dat we geld gaan verdienen, zou ik het niet doen.''
Volgens Muller zal een renstal in 2008 commercieel veel beter te exploiteren zijn. De kosten van motoren en het beperken van bandentests is de voornaamste reden. Daarnaast krijgen de F1-teams meer inkomsten uit de tv-rechten. ,,Formule 1 heeft de naam kostbaar en nauwelijks winstgevend te zijn. Maar binnenkort dalen de kosten flink en nemen de inkomsten verder toe.’’
De verkoop van Spykers exclusieve auto's is blijkens de halfjaarcijfers vooralsnog verlieslatend, maar Muller zegt dat binnen afzienbare tijd winst kan worden geboekt. De Formule 1 is naar zijn zeggen 'de best denkbare marketingmolen voor ons merk'. Hij verwijst in dat verband naar de merkbekendheid van Ferrari. ,,En wat ik nooit voor mogelijk had gehouden: Ik kreeg de eerste spontane telefoontjes van Nederlandse bedrijven die plotseling geïnteresseerd zijn in sponsoring.''
De plannen lijken voorts al veel vastere vormen te hebben aangenomen. Zo is de domeinnaam spykerf1.com al vastgelegd. Muller zegt de internationale aantrekkingskracht van Formule 1 inmiddels te hebben ervaren. Hij werd overvallen door een lawine aan e-mails, telefoontjes en interviewaanvragen. ,,Nog nooit eerder, zelfs niet bij de beursgang of de presentatie van nieuwe modellen, hadden we op één dag zo veel media-aandacht.''
De renstal zal gevestigd blijven op Silverstone. ,,Daar werken 208 knappe koppen, die je niet vanuit Engeland zo maar naar Zeewolde kunt verhuizen. En het werkt ook goed voor de straatauto's van Spyker. Plotseling hebben we er vijftig aërodynamica-specialisten bij, plus zelfs een windtunnel. Dit is een geweldige kans voor Spyker.''
volgend jaar is het de bedoeling met cosworth te gaan rijden, die gaan dan mogelijk Spyker heten.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:08 schreef Ivo1986 het volgende:
Zou super zijn!
Denk alleen niet dat ze een eigen motor maken...
http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=15045
Spyker gebruikt in de LMS serie indd Audi motoren. Alleen heeft VAG (waar Audi onderdeel van is) aangegeven geen interesse in F1 te hebben.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:52 schreef Setambre het volgende:
Eigen motor ontwikkelen lijkt me een beetje te veel van het goeie. Kost enorm veel tijd en geld
Spyker gebruikt nu toch ook nog Audi motoren in haar auto's
Kan er geen [F1] voor? Dan zijn alle F1 topics duidelijk te herkennen.....quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:14 schreef static het volgende:
Er staat F1 in de titel.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:40 schreef cptmarco het volgende:
http://www.spykerf1.com/ bestaat in ieder geval al....
en een handige jongen heeft spykerf1.nl geclaimed...
Zijn de chinezen kapitaalkrachtig genoeg om een Spyker aan te schaffen? Daarentegen hoeven het er maar een paar chinezen te zijn, en er zijn er genoeg van.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:57 schreef rubbereend het volgende:
Ho Pin-Tung zou dan de ideale test coureur zijn, gezien zn link met china en nederland
Paffett wordt ook genoemd, en das ook een McLaren protege.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:56 schreef kriele het volgende:
In de wandelgangen wordt een Lewis Hamilton ook genoemd als mogelijke 2e rijder. Misschien dus Mercedes motoren?
Maken ze er toch lekker www.f1spyker.nl van, of www.f1spyker.comquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:40 schreef cptmarco het volgende:
http://www.spykerf1.com/ bestaat in ieder geval al....
en een handige jongen heeft http://www.spykerf1.nl geclaimed...
dat hoeft niet, want Spyker heeft blijkbaar al een tijdje terug spykerf1.com geclaimed...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:05 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Maken ze er toch lekker www.f1spyker.nl van, of www.f1spyker.com
of f1-spyker, of spyker-f1
Ja dat lijkt me vrij logisch, voordat je zoiets bekend maakt zorg je er eeuwen geleden natuurlijk voor dat je dat geregeld hebt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:16 schreef cptmarco het volgende:
[..]
dat hoeft niet, want Spyker heeft blijkbaar al een tijdje terug spykerf1.com geclaimed...
True, Spyker F1 klinkt ook erg vet.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:13 schreef Spooky4u het volgende:
Moet het F1 team dan dezelfde naam hebben?
Renault F1 is het toch ook.
Spyker F1 Squadron klinkt anders ook wel ergquote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:14 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
True, Spyker F1 klinkt ook erg vet.
Er is zeker al een sociale toplaag in de Chinese maatschappij ontstaan. Ferrari heeft in China een hele nieuwe markt aangeboord.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:02 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Zijn de chinezen kapitaalkrachtig genoeg om een Spyker aan te schaffen? Daarentegen hoeven het er maar een paar chinezen te zijn, en er zijn er genoeg van.
Dit klinkt wel ok?quote:Highly rated designer Mike Gascoyne – currently on gardening leave after splitting with Toyota earlier this year – will become chief technology officer of the new outfit from November 1.
ZIE! Ik had 't wel goed gehoord,quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:15 schreef multatuli het volgende:
Bijna goed:
Name: Boro
The Ensign N175 was a Cosworth kit car designed by Dave Baldwin and funded by the Dutch alarm system company HB Bewaking. It was driven by Gijs van Lennep, Chris Amon and Roelof Wunderink in 1975 and began to show well in Mk2 form. When the team fell out with the sponsors the car remained in Dutch hands and so Ensign had to build a new car. The old car was renamed the Boro and was run from a base in Amsterdam by driver Larry Perkins.
The team did selected races in Europe, kicking off at the Spanish GP in May. The car was reliable but not fast and Perkins failed to qualify at Monaco. After the Swedish GP Boro disappeared until the Dutch GP in August. The team's last race was the Italian GP and then Perkins was offered a drive with Brabham, standing in for Carlos Reutemann who had joined Ferrari to replace the injured Niki Lauda.
aldus grandprix.com's encyclopedie
Klinkt ook wel mooi!quote:Op zondag 10 september 2006 11:45 schreef Thetallguy het volgende:
De Spyker Le Mans bakken zijn Oranje/Zilver, dat zou wel koel zijn
Lijkt me een slechte koers dan.quote:Op zondag 10 september 2006 10:17 schreef Spooky4u het volgende:
ik las 84 miljoen. Misschien dollar en euro verschil?
Bronquote:Spyker Cars N.V. ("Spyker") manufacturer of high-end sport cars today announced that it has acquired Midland F1 Racing Limited ("MF1 Racing") of Silverstone, United Kingdom from Midland Resources Holding Ltd.
HighlightsTeam to be called Spyker MF1 Racing and will be a 100% subsidiary of Spyker. Michiel Mol to join the Management Board of both Spyker and Spyker MF1 Racing as Director of Formula One Racing. Mike Gascoyne becomes Spyker MF1 Racing's Chief Technology Officer effective November 1, 2006. Colin Kolles remains Team Principal of Spyker MF1 Racing. Fred Mulder to join the Supervisory Board of Spyker. Acquisition to be finalized by September 30, 2006. Transaction to be financed by means of a fully underwritten share issue of 2,650,000 shares at 20 per share (totally 53 million, the majority of which will be taken up by Michiel Mol), in addition to an interest free vendor loan for the remainder. The new shares represent 40% of all outstanding shares after the share issue. All new issued shares shall have a 180 days lock-up The enterprise value for MF1 Racing amounts to US$ 106.6 million payable as follows:
- Initial payment upon closing per September 30, 2006 of US$ 68.6 million.
- First deferred payment of US$ 15 million payable on the first anniversary of closing.
- Second deferred payment of US$ 23 million payable on the second anniversary of closing.Earnings per share in the book year 2006 will increase as a consequence of the MF1 Racing acquisition and Spyker Cars expects to be profitable this year. Transaction subject to approval by the Extraordinary Shareholders Meeting of Spyker Cars N.V. to be held in Zeewolde on Wednesday September 27, 2006 at 14:00 hours. Announcement on 2007 engine supply agreement to follow shortly.
Monteiro zit sowieso nog een jaar vast bij Midland en dus ook bij Spyker.quote:Op zondag 10 september 2006 13:52 schreef -Hans- het volgende:
Klien wordt gelinkt aan Spyker. Zou de drivers line-up dan Albers en Klien gaan worden? We zullen het snel weten!
Maar staat in dat contract specifiek dat hij kan/mag racen? Voor hetzelfde geld moet Monteiro een stapje terug doen, al kan hetzelfde natuurlijk gebeuren voor Klein (mocht hij komen.) Een contract in dequote:Op zondag 10 september 2006 13:54 schreef frenkck het volgende:
[..]
Monteiro zit sowieso nog een jaar vast bij Midland en dus ook bij Spyker.
Ik wens Spyker overigens alle succes toe.quote:Mubadala Development is a Public Joint Stock company, established and wholly owned by the government of Abu Dhabi with a mission to invest in commercially-viable, strategic, industrial and commercial partnerships.
The company's portfolio of international investments includes a 5% in Ferrari, a stake in nine oil exploration blocks in Libya, and a 25% stake in the Dutch fleet management giant LeasePlan Corporation, while its local and regional investments include a 51% majority stake in Dolphin Energy and shares in many other companies.
En zonet werd door Olav Mol Pedro de la Rosa aan Spyker gelinkt.quote:Op zondag 10 september 2006 13:52 schreef -Hans- het volgende:
Klien wordt gelinkt aan Spyker. Zou de drivers line-up dan Albers en Klien gaan worden? We zullen het snel weten!
Ik begin steeds meer te twijfelen of Albers heeft getekend bij Spyker. Hij reageerde behoorlijk vaag in de trent van: Ik moet maar zien of ik de juiste keuze heb gemaakt. Zou het dan toch Aguri-Honda zijn, of misschien wel een testzitje bij een topteam?quote:Op zondag 10 september 2006 13:52 schreef -Hans- het volgende:
Klien wordt gelinkt aan Spyker. Zou de drivers line-up dan Albers en Klien gaan worden? We zullen het snel weten!
Contracten kun je toch afkopen ?quote:Op zondag 10 september 2006 17:55 schreef static het volgende:
Volgens mij heeft Jos verplichtingen in de A1 ofzo.
aguriquote:Op zondag 10 september 2006 16:35 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer te twijfelen of Albers heeft getekend bij Spyker. Hij reageerde behoorlijk vaag in de trent van: Ik moet maar zien of ik de juiste keuze heb gemaakt. Zou het dan toch Aguri-Honda zijn, of misschien wel een testzitje bij een topteam?
Denk idd ook dat hij iets te snel een beslissing heeft genomen.quote:
Dat hoorde ik hem idd ook zeggen, zou wel okay zijn.quote:Op zondag 10 september 2006 14:00 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En zonet werd door Olav Mol Pedro de la Rosa aan Spyker gelinkt.
Doornbos krijgt de komende races de stoel van Klien.quote:Op maandag 11 september 2006 19:08 schreef rubbereend het volgende:
mocht Albers niet bij Spyker terecht komen dan is dat natuurlijk een uitgelezen kans om Doornbos binnen te halen. Dan heb je meteen Meurmans als sponsor erbij.
ehm daar hebben ze het over 9/11, ik zal wel te laat ingeschakeld hebbenquote:Op maandag 11 september 2006 23:20 schreef snellejelle het volgende:
Nu bij Pauw en Witteman op Ned 1
Nee, hij moet nog aan de beurt komen volgens mijquote:Op maandag 11 september 2006 23:25 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
ehm daar hebben ze het over 9/11, ik zal wel te laat ingeschakeld hebben
Ik denk dat Aguri volgend jaar beter voor elkaar heeft dan Spyker. Er is een rechtstreekse lijn met Honda, getuige de 50 man personeel die ze van Honda krijgen. Als Honda zich ook nog eens met het chassis gaat bemoeien dan voorzie ik een beter team als Spyker! Je moet niet vergeten hoe eerzuchtig dat volkje is. Objectief gezien is het al zeer knap wat ze in heel weinig tijd voor elkaar hebben gekregen.quote:Op maandag 11 september 2006 00:32 schreef Giem het volgende:
[..]
Denk idd ook dat hij iets te snel een beslissing heeft genomen.
Test rijder zie ik hem niet doen, dat heeft hij al afgezeken bij doornbos..
Casgoine is er al, als er nu een goede motor bij komt is er heel veel mogelijk, voor een goede plek in de subtop.quote:Op maandag 11 september 2006 23:37 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik denk dat Aguri volgend jaar beter voor elkaar heeft dan Spyker. Er is een rechtstreekse lijn met Honda, getuige de 50 man personeel die ze van Honda krijgen. Als Honda zich ook nog eens met het chassis gaat bemoeien dan voorzie ik een beter team als Spyker! Je moet niet vergeten hoe eerzuchtig dat volkje is. Objectief gezien is het al zeer knap wat ze in heel weinig tijd voor elkaar hebben gekregen.
Oh, maar dat hoop ik ook. Maar dat zal wel heel moeilijk worden. Dan heb je het over 'groot' geld. Ook moet je je afvragen wat Gascoyne nu nog aan de nieuwe auto kan doen. Ik neem aan dat ze er al een tijdje mee aan de gang zijn en dat het basis-ontwerp nu wel staat.quote:Op maandag 11 september 2006 23:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Casgoine is er al, als er nu een goede motor bij komt is er heel veel mogelijk, voor een goede plek in de subtop.
Tuurlijk bemoeit hij zich er al wel mee. Wie zegt dat je geen telefonisch/email/afspraak/overleg buiten "kantooruren" mag hebben als je bij een ander team onder contract staat? Zolang het maar niet merkbaar is dat hij daaral op de loonlijst staat.quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:19 schreef WEST het volgende:
vergeet trouwens niet dat Gascoyne zich niet echt met het ontwerp van de 2007 auto kan bemoeien omdat die pas 1 novermber begint.![]()
hij gaat lekker 2 maanden zeilen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Tuurlijk bemoeit hij zich er al wel mee. Wie zegt dat je geen telefonisch/email/afspraak/overleg buiten "kantooruren" mag hebben als je bij een ander team onder contract staat? Zolang het maar niet merkbaar is dat hij daaral op de loonlijst staat.
dat is dan weer een ander verhaalquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Tuurlijk bemoeit hij zich er al wel mee. Wie zegt dat je geen telefonisch/email/afspraak/overleg buiten "kantooruren" mag hebben als je bij een ander team onder contract staat? Zolang het maar niet merkbaar is dat hij daaral op de loonlijst staat.
Kijken of ze het team ook vooruit kunnen helpen. Niet dat het een achterveld team blijft...quote:Op woensdag 13 september 2006 14:47 schreef vitessezuid113 het volgende:
is geweldig voor de nederlandse autosport![]()
"THE STIG"!quote:Op woensdag 13 september 2006 15:02 schreef WEST het volgende:
[..]
dat is dan weer een ander verhaalen kimi raikkonen mag tot 1 januari niet voor ferrari testen, maar een overal en een andere helm en goed afgeschermd kan ook wonderen doen. en wat schoudervulling om hem wat breedt te laten lijken
![]()
ook dat maar een NL team moet ook op een NL baan kunnen testenquote:Op donderdag 14 september 2006 11:11 schreef Spooky4u het volgende:
Daar hebben ze toch Silverstone voor.
quote:Op donderdag 14 september 2006 11:52 schreef WEST het volgende:
[..]
ook dat maar een NL team moet ook op een NL baan kunnen testen![]()
Inderdaad, er worden geen F1 races gereden, het is altijd beter om een f1 baan te gebruiken.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:58 schreef Spooky4u het volgende:
Leuk om te zien, maar complete geldverspilling om op Zandvoort te testen.
Jerez wordt toch tegenwoordig ook niet gebruikt voor F1 races? alleen maar voor testen dus dat zegt niks.quote:Op donderdag 14 september 2006 15:32 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Inderdaad, er worden geen F1 races gereden, het is altijd beter om een f1 baan te gebruiken.
Zandvoort is wel leuk voor een jaarlijkse stunt bv voor de DTM races. RedBull had ook een leuke stunt daar.
quote:ZEEWOLDE - GR8 Industries, de exclusieve agent van Spyker MF1 in de Benelux, heeft plotseling kandidaat-sponsors te over.
Tien bedrijven meldden de afgelopen dagen spontaan hun interesse voor de nieuwe Nederlandse renstal, die net als Ferrari hoopt de Formule 1 te kunnen gebruiken om meer sportauto’s te verkopen .
Lodewijk Varossieau, behalve manager van Christijan Albers ook directeur van GR8 (spreek uit: Great) Industries, is in gesprek met een Nederlands retro-sportmerk over de plaatsing van de naam op de spiegels van de auto. En een multinationaal biermerk heeft eveneens trek in Spyker F1.
,,Ik kan helaas nog geen namenvan kandidaten noemen. Maar de koop van Midland door Spyker heeft ontzettend veel losgemaakt.’’
Als het aan Varossieau ligt, wordt de Spyker MF1 in de laatste race in Brazilie oranje gekleurd. Daarmee hoopt hij te profiteren van de opwinding die rondom Spyker is ontstaan. Want naast de gebruikelijke scepsis en het wantrouwen is de komst van een Nederlands F1-team vooral met voorzichtig enthousiasme begroet.
Deskundigen op het gebied van sportmarketing delen dat gevoel. Frank van den Wall Bake meent dat Spyker gedurfd, maar niet roekeloos opereert. ,,Nederland is niet te klein voor de Formule 1, Nederland is eerder te kleindenkend. We moeten eens af van dat calvinisme. Als ik de plussen en minnen tegen elkaar afzet, dan is het een uitdagend avontuur. Neem van mij aan dat Spyker met zijn raad van commissarissen geen domme dingen doet. De doelgroep voor exclusieve auto's loopt nou eenmaal niet in Nederland, maar juist daarbuiten rond.’’
Van den Wall Bake ziet in de Nederlandse renstal een vergelijking met Ajax. ,,Die club heeft dezelfde uitstraling als Spyker. Gewaagd, brutaal, lef, dat zijn de trefwoorden die je bij dit raceteam spontaan bedenkt. Misschien ook een beetje Arsenal. Ik zeg dat omdat het aantrekken van ontwerper Mike Gascoyne en mogelijk het meeliften met motoren van Ferrari iets zegt over de ambitie.’’
De vergelijking met Ajax spreekt ook sportmarketeer Henri van der Aat van bureau Trefpunt aan. ,,PSV is degelijk, Feyenoord een ploeg van werkers en Ajax aanvallend en creatief. Ik zie Spyker ook als zo'n gedurfd merk,’’ zegt de voormalige zeilbondscoach.
De stap van Spyker naar de Formule 1 is zo'n aanvallende actie. ,,Wie een goede Formule 1-auto bouwt, zal in de ogen van het publiek ook een goede straatauto fabriceren. Er zit wel een valkuil in de hele operatie. Je hoeft als exclusief automerk niet meteen vooraan te rijden, maar je moet zeker niet in de achterhoede blijven hangen. Ferrari heeft jarenlang niets gewonnen, toch heeft het merk in de middenmoot veel sportauto's verkocht.’’
Yves Kummer van sportmarketingbureau Kumpany kent nog wel wat reserves. ,,Mijn eerste reactie was: Wat gaaf! Maar als je dan even nadenkt, dan is er wel serieus geld mee gemoeid. Het zijn on-Nederlandse bedragen die rondgaan in de Formule 1. ABN Amro heeft met de Volvo Ocean Race ooit een keer 20 miljoen per jaar uitgegeven, maar dat is een uniek gegeven. En de Rabobank spendeert 12 miljoen euro aan de wielerploeg. Met dat soort bedragen speel je in de Formule 1 in de top niet echt mee.’’
Desondanks ziet hij lichtpunten voor de Nederlandse renstal. ,,Het gaat goed met de beurs en met de economie. Het geld is er wel. Een bedrijf als Tom Tom is er geknipt voor. Maar eerlijk gezegd zie ik de Nederlandse bedrijven ondanks het sexy karakter van de Formule 1 niet meteen instappen.’’
Heineken niet..., die hebben ooit gezegt niet aan autosport sponsoring te doen. Ze vinden autosport en drank niet samengaan... gelijk hebben ze.quote:
Dat was destijds de mening van meneer Heineken himself. Aangezien nu andere mensen daarover beslissen, zou het best veranderd kunnen zijn. Maar gezien de grote sponsordeal rond James Bond hebben ze voor komend jaar al een grote campagne, dus verwacht het niet.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:47 schreef WEST het volgende:
[..]
Heineken niet..., die hebben ooit gezegt niet aan autosport sponsoring te doen. Ze vinden autosport en drank niet samengaan... gelijk hebben ze.
Zou ik niet op rekenen. Bavaria zou misschien wat realistischer zijn.quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:59 schreef Grimm het volgende:
Heineken zou te mooi wezen.
Geweldig nieuws
dat zou ik nou echt nooit doen, dat is echt zo'n ongelooflijk B-merk...quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:19 schreef kriele het volgende:
[..]
Zou ik niet op rekenen. Bavaria zou misschien wat realistischer zijn.
Yeah right.quote:Op zaterdag 16 september 2006 22:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
dat zou ik nou echt nooit doen, dat is echt zo'n ongelooflijk B-merk...
dan vergooi je echt gelijk je merk en je imago als je met zo'n ontzettend slecht merk in zee zou gaan...echt een paupermerk met ongelooflijk lelijke logo's en merchandise, kijk alleen al naar de sponsoring bij het darten![]()
denk ook niet dat ze dat ooit zullen doen, omdat Muller laatst in de RR/Formule1 aangaf dat de voornaamste rede dat ze eigenlijk in de Formule 1 zijn gestapt is dat ze op die manier hun merk kunnen promoten/uitbuiten...Nederlandse sponsoring zou mooi zijn, maar ik denk dat ze er misschien toch meer gebaat bij zijn om een wat 'exclusievere' look te creëren voor hun auto's en meer de richting van Ferrari/McLaren op te gaan die toch een karakteristieke (maar smaakvolle) livery voor hun wagens hebben. Dus geen schreeuwerig blauwe Bavaria wagen of iets in die richting (Trust)...
Zo werkt het heus wel, er wordt echt niet altijd gekozen voor degene die het meeste geld biedt hoor (zeker niet als je niet echt gelijk sponsors nodig hebt). Een voorbeeld van het goed omgaan met een merchandise is bijvoorbeeld ook Barcelona. Ze kunnen echt miljoenen vangen voor shirtsponsoring, maar kiezen er toch voor om zonder sponsor te spelen en alleen bij uitzondering dan eens een goed doel op hun shirt te nemen...quote:Op zondag 17 september 2006 21:20 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Yeah right.
Alsof een logo van een biermerk op de F1 wagen potentiële kopers van een Spyker zal afschrikken.
Het zal alleen een bepaald type 'fans' afschrikken. "omg, bavaria is kut, spyker ook!!1!". Als Bavaria met een flinke smak geld zijn ze vast meer dan welkom.
Dat helaas wel geloof ikquote:Op zondag 17 september 2006 21:51 schreef Spooky4u het volgende:
Het ging toch om een Bierbrouwer die internationaal bekendheid geniet? Kun je bavaria kopen in Spanje?
de Le Mans wagens waren toch ook oranje/grijs?quote:Op zondag 17 september 2006 22:49 schreef DeeBee het volgende:
Maar ben op zich wel benieuwd welke kant ze op willen gaan met de auto's, hopelijk wordt het niet zoiets slechts als een Oranje-auto, maar proberen ze meer de uitstraling van een Spyker naar een F1 auto te vertalen, bijv. dmv die mooie donkere kleur die je bij veel Spykers ziet te kiezen als 'huiskleur'![]()
Je hebt op zich een punt hoor. Er zal geen F1 team geinsteresseerd zijn sponsoring door een ranzige pornosite. Een obscuur russisch bedrijf met banden met de maffia zal in eerste instantie ook niet met open armen ontvangen worden.quote:Op zondag 17 september 2006 22:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zo werkt het heus wel, er wordt echt niet altijd gekozen voor degene die het meeste geld biedt hoor (zeker niet als je niet echt gelijk sponsors nodig hebt). Een voorbeeld van het goed omgaan met een merchandise is bijvoorbeeld ook Barcelona. Ze kunnen echt miljoenen vangen voor shirtsponsoring, maar kiezen er toch voor om zonder sponsor te spelen en alleen bij uitzondering dan eens een goed doel op hun shirt te nemen...
Hetzelfde geldt echt wel voor F1 teams en zeker de teams die dienen om een ander merk te verkopen (zoals Spyker), het is belangrijk om de goede sponsoren te selecteren, want ook al betaalt een of andere ranzige pornosite, slecht biermerk of twijfelachtig Russisch oliebedrijf veel meer geld, je wil daar natuurlijk niet mee geassocieerd worden als exclusief automerk.
Uit zeer betrouwbare bron: ja.quote:Op zondag 17 september 2006 21:51 schreef Spooky4u het volgende:
Het ging toch om een Bierbrouwer die internationaal bekendheid geniet? Kun je bavaria kopen in Spanje?
dat is dan Heineken of Amstel. Heineken durft tegenwoordig meer risico te lopen met sponsoring dus dat zou best kunnen.quote:Op zondag 17 september 2006 23:40 schreef Blanchimont het volgende:
[..]
Uit zeer betrouwbare bron: ja.
En in alle Europes landen, Arabische landen (Malt), Canada, VS, Israël, etc.
Heineken zou best kunnenquote:Op zondag 17 september 2006 23:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is dan Heineken of Amstel. Heineken durft tegenwoordig meer risico te lopen met sponsoring dus dat zou best kunnen.
We zullen zienquote:Op zondag 17 september 2006 23:53 schreef rubbereend het volgende:
maar als je beschrijving klopt, waar ze zitten en waar ze groot zijn, dat is precies Heineken. die zitten in de Arabische landen met alcoholvrij bier
Heineken = Amstelquote:Op zondag 17 september 2006 23:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is dan Heineken of Amstel. Heineken durft tegenwoordig meer risico te lopen met sponsoring dus dat zou best kunnen.
Nee. Zwart met chroom-accentenquote:Op maandag 18 september 2006 00:13 schreef Bolter het volgende:
Hoop persoonlijk op de zeer gave oranje-grijs livery, plus tvp
quote:Op maandag 18 september 2006 12:23 schreef Blanchimont het volgende:
[..]
Nee. Zwart met chroom-accenten.
Wellicht in China al een voorproefje?quote:
Oke, niet uit eerste hand maar toch.quote:Nieuwe kleuren voor Spyker MF1-bolides?
18 september 2006
F1Racing.nl heeft in de wandelgangen van de Spyker MF1 Racing-fabriek in het Britse Silverstone geruchten opgepikt dat het team de laatste drie races van het seizoen hoogstwaarschijnlijk met een andere kleurensamenstelling zal rijden. De auto's van Albers en Monteiro gaan nu nog gehuld in de kleuren rood, wit en zilver.
Nu het team is overgenomen door de Nederlandse autofabrikant Spyker Cars, zal de kleurensamenstelling van de wagens vermoedelijk een meer Nederlandse uitstraling krijgen. De overname van het Formule 1-team van Midland door Spyker is tijdens het weekend van de Italiaanse Grand Prix bekendgemaakt.
Bron: F1racing.nl
De A1GP wagen van Jos vind ik toch ook wel errug mooi hoorquote:
De Arrows A21 was ook mooi. Maar dat kwam mede door de vorm.quote:Op maandag 18 september 2006 15:42 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
De A1GP wagen van Jos vind ik toch ook wel errug mooi hoor
Die vind ik verschrikkelijk lelijk!quote:Op maandag 18 september 2006 15:42 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
De A1GP wagen van Jos vind ik toch ook wel errug mooi hoor
Misschien een combinatie van zilver en oranje, net als de Spyker GT/LM-racers.quote:
quote:Op maandag 18 september 2006 00:33 schreef Giem het volgende:
[..]
Heineken = Amstel
Ik denk trouwens eerder dat bavaria de sponser zal worden dan heineken..
deze is ook mooiquote:
WIe post morgen de eerste foto'squote:Albers test dinsdag met knaloranje Spyker
18 september 2006
Christijan Albers zal morgen met het Spyker MF1 Racing team op het circuit van Silverstone aan de driedaagse test van het team beginnen. De Formule 1-bolide van het team is echter onverwachts knaloranje.
Door de overname van het bedrijf Spyker viel het team in Nederlandse handen. Het team liet maandagochtend de bolides in prachtige oranje en zilveren kleuren overspuiten. De eerste actie foto's van deze oranje bolide zijn dinsdag op F1Racing.nl te bewonderen.
Als alles goed verloopt zal het team de laatste drie races in deze Hollandse kleur in China, Japan en Brazilië aan de start verschijnen.
Idd een mooie auto en ook nog een redelijk goede auto ook.quote:Op maandag 18 september 2006 15:44 schreef Blanchimont het volgende:
[..]
De Arrows A21 was ook mooi. Maar dat kwam mede door de vorm.
[afbeelding]
Nou, ik houd m'n hart vast. Als het maar wel de klasse van Spyker weet te behouden en niet zo kitscherig en flets als de A1-wagen wordt, wat nogal makkelijk gaat met de kleur Oranje ( Waarom heette die vent niet gewoon Willem van Blauw.quote:Op maandag 18 september 2006 22:57 schreef Blanchimont het volgende:
Nieuwtje: toch de Squadron kleuren zilver/oranje
[..]
WIe post morgen de eerste foto's?
Ik ookquote:Op dinsdag 19 september 2006 10:05 schreef Harmen1984 het volgende:
Ben benieuwd naar de livery
Ja. Het is ook rond!!quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:51 schreef Blanchimont het volgende:
Op internet kwam ik zo juist deze site tegen http://sibta.com/ Als je kijk naar het logo en onderschrift ziet het er nogal gejat uit.
De front wing endplate is op deze foto weer oranje, konden ze beter zilver houden. Zal vast wel wat met sponsoren te maken hebbenquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:53 schreef MaximusF1 het volgende:
Een Franse ? Amerikaanse ? Luxemburgse ?
Nederland = oranje
[afbeelding]
Ik vond die andere livery mooier. Vanaf Nurburgring, als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:35 schreef SimtekF1 het volgende:
Vind het opzich best een mooie wagen maar ik denk toch dat ik zoiets mooier had gevonden.
Mooi rood, wit, blauw.
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt wel rood op deze manier. Of ligt dat aan het contrast van de foto?quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:53 schreef MaximusF1 het volgende:
Een Franse ? Amerikaanse ? Luxemburgse ?
Nederland = oranje
[afbeelding]
Altijd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:14 schreef WEST het volgende:
iemand intresse in wat Hi-res pics van nieuwe livery van de Spyker?![]()
Ja die was ook erg gaaf, alleen heeft die auto altijd een nare bijsmaak gehad na de GP op Spa, de auto waar Jos Verstappen bijna het leven in liet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:43 schreef Blanchimont het volgende:
[..]
Ik vond die andere livery mooier. Vanaf Nurburgring, als ik het goed heb.
Die race in Argentinie daarentegenquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:07 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Ja die was ook erg gaaf, alleen heeft die auto altijd een nare bijsmaak gehad na de GP op Spa, de auto waar Jos Verstappen bijna het leven in liet.
[afbeelding]
Ik vind het een geile bak!quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:03 schreef WEST het volgende:
klik hier
een open dir staan ook nog wat mp3tjes in over F1mag allemaal gedownload worden.
NOOOO!!! daar gaat de mooiste auto in de F1quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:36 schreef SimtekF1 het volgende:
Zo ziet het er een stuk beter uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:58 schreef MosPos het volgende:
[..]
NOOOO!!! daar gaat de mooiste auto in de F1![]()
ik vind van nietquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:03 schreef MosPos het volgende:
Vind deze veel mooier dan de nieuwe
[afbeelding]
juist de groene jongens hebben al een actie plan klaar liggen voor autosport tegen te gaan.quote:Op woensdag 20 september 2006 16:39 schreef Rory78 het volgende:
Ohohh, ik hoor de groene jongens al protesteren..
Want als men in NL een testcircuit gaat aanleggen, komt de roep om een GP daar bijna even snel achteraan..
hebben ze daar plek voor dan?? Laat ze er dan meteen een F1-waardig circuit van maken. Als Zandvoort het niet terugkrijgt, hebben we nog een ijzer voor in het vuurquote:Op woensdag 20 september 2006 16:01 schreef WEST het volgende:
ik ving wat geruchten op over een tescircuit bij de fabriek in Zeewolde![]()
Ik weet niet hoe lang ze het team willen houden maar ik kan me voorstellen dat als dit een langetermijn investering is, ze het team op termijn ook naar NL willen halen.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:29 schreef 4-elements het volgende:
Ik zie het nut niet van een testcircuit in Zeewolde. Fabriek staat naast Silverstone. Zal dus niet meer zijn dan een gerucht.
Ze zijn bezig met onderhandelingen om volgend seizoen een ferrari motor erin te krijgen. Lijkt me wel een verbetering als ze dat voor elkaar krijgen.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Gaan er wat grote veranderingen plaats vinden voor volgend seizoen? Lijkt me niet dat ze op dezelfde voet verder gaan. Ik neem aan dat ze vooruit willen.
Nog meer dan dat? Lijkt me dat ze met alleen een andere motor niet ver gaan komen. Komen er ook nog wat ervare technische mensen bij het team?quote:Op woensdag 20 september 2006 20:09 schreef nicomart het volgende:
[..]
Ze zijn bezig met onderhandelingen om volgend seizoen een ferrari motor erin te krijgen. Lijkt me wel een verbetering als ze dat voor elkaar krijgen.
Welke teams rijden op dit moment met een Ferrari motor? En is die dan van van dit jaar of van vorig jaar?quote:Op woensdag 20 september 2006 22:16 schreef roelofjan het volgende:
Een Ferrari motor klinkt leuk, maar als het er een van dit jaar is dan loop je weer een jaar achter op de rest van de teams.
Bovendien wordt je dan verplicht de rest van het veld te blocken.
Mike Gascoyne.. Ervaren genoeg?quote:Op woensdag 20 september 2006 22:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nog meer dan dat? Lijkt me dat ze met alleen een andere motor niet ver gaan komen. Komen er ook nog wat ervare technische mensen bij het team?
tis wel een investering in de toekomst. Wie weet komt de fabriek binnen enkele jaren wel naar Nederland dan loont het wel.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:29 schreef 4-elements het volgende:
Ik zie het nut niet van een testcircuit in Zeewolde. Fabriek staat naast Silverstone. Zal dus niet meer zijn dan een gerucht.
Waarom zou de fabriek naar Nederland komen?quote:Op woensdag 20 september 2006 23:19 schreef WEST het volgende:
[..]
tis wel een investering in de toekomst. Wie weet komt de fabriek binnen enkele jaren wel naar Nederland dan loont het wel.
personeel is best makkelijk mee te verhuizen en mocht er een circuit komen dit circuit is niet alleen om F1 wagens mee te testen, ook kunnen de 24 uur van LeMans wagen mee getest worden en de gewone roadcars. En wellicht zou het in de toekomst de concurentie met zandvoort en Assen wel eens aan kunnen gaan.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:21 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Waarom zou de fabriek naar Nederland komen?
Geen persooneel, geen circuit...
rijke suikerooms, er si naar mijn weten nog nooit winst gemaakt. Maar dat is geen schande bij een jong bedrijf.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:52 schreef Robocock het volgende:
Verkoopt die ontzettende lelijke SUV van Spyker zo goed? Of hebben ze een geheime geldkraan ofzo?
Het huidige personeel is voornamelijk Engels, die hebben echt geen zin om allemaal mee te verhuizen. Waarom ook de fabriek verhuizen als alles, inclusief windtunnel, aanwezig is nabij Silverstone? Zie totaal geen nut in een testcircuit in Zeewolde. Het is ook maar een gerucht dat nergens wordt bevestigt. En er zijn al eens eerder plannen geweest voor een circuit in Flevoland, maar die werden vroegtijdig afgeblazen. Milieu, geluid, boomknuffelaars, etc..quote:Op woensdag 20 september 2006 23:39 schreef WEST het volgende:
[..]
personeel is best makkelijk mee te verhuizen en mocht er een circuit komen dit circuit is niet alleen om F1 wagens mee te testen, ook kunnen de 24 uur van LeMans wagen mee getest worden en de gewone roadcars. En wellicht zou het in de toekomst de concurentie met zandvoort en Assen wel eens aan kunnen gaan.
Die moesten ze eik allemaal kapot slaanquote:Op donderdag 21 september 2006 14:55 schreef Bolter het volgende:
In Nederland zo een circuit erbij bouwen gaat echt niet lukken. Voornamelijk door al die milieufreaks.
Met een boom naar keuzequote:Op donderdag 21 september 2006 14:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Die moesten ze eik allemaal kapot slaan
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Met een boom doornstruik naar keuze
Het zal Bernie Ecclestone worst wezen hoeveel man er langs de baan zit, F1 draait om de TV kijker.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Bernie Ecclestone reageert als hij ziet dat heel Zandvoort propvol zit met racefans.
Inderdaad, Bernie krijgt helemaal niks van de kaartverkopo bij het circuit, dat is voor het circuit zelf, bernie leeft van de tv en reclame inkomstenquote:Op vrijdag 22 september 2006 09:58 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Het zal Bernie Ecclestone worst wezen hoeveel man er langs de baan zit, F1 draait om de TV kijker.
Als het goed is moeten de circuits iets van 20 miljoen aan hem betalen om een F1 race te mogen organiseren. Kan er natuurlijk wat miljoentjes naast zitten...quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:58 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Het zal Bernie Ecclestone worst wezen hoeveel man er langs de baan zit, F1 draait om de TV kijker.
Tsja, en als zo'n circuit dat niet kan betalen omdat er geen toeschouwers komen opdagen dan zoekt Bernie gewoon een ander circuit..quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als het goed is moeten de circuits iets van 20 miljoen aan hem betalen om een F1 race te mogen organiseren. Kan er natuurlijk wat miljoentjes naast zitten...
Dat is dus de reden dat Hockenheim het niet meer vol houdt. Circuits in exotische landen als Maleisië en Bahrein hebben daar geen problemen mee, die worden gesteund door de overheid. De circuits in Europa echter niet. Trouwens, dit is tevens de reden dat de toegangsprijzen voor de F1 zo belachelijk hoog zijn. Op die manier proberen de circuits het geld weer terug te verdienen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:52 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Tsja, en als zo'n circuit dat niet kan betalen omdat er geen toeschouwers komen opdagen dan zoekt Bernie gewoon een ander circuit..
Spa francorchamps krijgt anders al jaren steun van de waalse regering (zouden ze beter kunnen gebruiken om het land eens wat op te knappen, verschil tussen vlaanderen en Wallonnie is al veel te groot)quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:08 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat Hockenheim het niet meer vol houdt. Circuits in exotische landen als Maleisië en Bahrein hebben daar geen problemen mee, die worden gesteund door de overheid. De circuits in Europa echter niet. Trouwens, dit is tevens de reden dat de toegangsprijzen voor de F1 zo belachelijk hoog zijn. Op die manier proberen de circuits het geld weer terug te verdienen.![]()
natuurfreakquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:53 schreef pfaf het volgende:
Call me a natuurfreak, maar van mij hoeft er ook geen circuit bij.
75.000 bezoekers? Dat zit er bij de meeste GP's wel.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Bernie Ecclestone reageert als hij ziet dat heel Zandvoort propvol zit met racefans.
Dat moet toch met de F1 ook kunnen zou je denken.
Er moet toch wel heel wat aan het circuit, de veiligheid en infrastructuur in en rondom Zandvoort veranderen wil daar ooit F1 komen, en die kans is volgens mij praktisch nul.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Bernie Ecclestone reageert als hij ziet dat heel Zandvoort propvol zit met racefans.
Dat moet toch met de F1 ook kunnen zou je denken.
boomhomoquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:53 schreef pfaf het volgende:
Call me a natuurfreak, maar van mij hoeft er ook geen circuit bij.
Klienquote:Klien bezoekt Spyker
Door Michel (Fir3fly) op vrijdag 22 september 2006 18:42
Bron: Racefreaks.nl
Christian Klien heeft eerder deze week de fabriek van Spyker MF1 in Silverstone bezocht. Hij kreeg daar een persoonlijke rondleiding van teambaas Colin Kolles. Naar eigen zeggen was de Oostenrijker onder de indruk.
Hij zit momenteel zonder racezitje, nadat hij ontslagen werd bij Red Bull Racing. Zijn plaats wordt ingenomen door Robert Doornbos. Klien gaat zich nu volledig richten op een racezitje voor 2007.
"Teammanager Colin Kolles heeft me persoonlijk rondgeleid in de fabriek van Midland/Spyker. Dit bezoek gaf me de mogelijkheid om de ontwikkeling voor de 2007 Spyker F1 te volgen," verklaart hij in een persbericht. "Ik kon ook de wagen van 2007 getest zien worden in de windtunnel in Brackley. In de periode van het concept zag de wagen er erg goed uit. In korte tijd zal het team ook een motor voor 2007 kiezen. Ferrari en de V8 van Cosworth zijn mogelijke motorleveranciers. Tijdens de Italiaanse Grand Prix in Monza had ik de mogelijkheid om Mike Gascoyne te ontmoeten, die vanaf 1 november het nieuwe hoofd van technologie bij Spyker zal worden."
Klien was onder de indruk van de toekomstplannen van het team. [i]"In mijn ogen is zijn kijk op de toekomst voor het team van Spyker F1 zeer overtuigend en realistisch. Onder het leiderschap van de nieuwe eigenaren heeft het gehele team van Spyker de goede indruk op me gemaakt als zeer ambitieus en positief. Het basis idee en de filosofie van teammanager Colin Kolles, om een maximum aan prestaties met een efficiënte structuur te behalen, kan duidelijk gezien en gevoeld worden in alle afdelingen en alle medewerkers."
De Oostenrijker zegt zelf dat hij een aanbieding van een team heeft om volgend jaar te racen, en dat hij een testaanbieding gekregen heeft. Omdat er wat betreft de reglementen nog veel onduidelijkheden zijn wil hij zich eerst nog wat beter oriënteren.
quote:Albers gaat rijden voor Spyker
De nieuwe Nederlandse Formule 1-renstal Spyker heeft Christijan Albers definitief vastgelegd als eerste rijder voor volgend seizoen. Het team heeft dit vrijdag in Shanghai bekendgemaakt. De 27-jarige Albers maakte al deel uit van het Midland F1-team dat eerder deze maand door autofabrikant Spyker werd overgenomen.
Het lag al in de bedoeling dat Albers zou blijven. "Dit is absoluut geweldig", jubelde Albers. "Eerst mag ik mijn plek in het team houden, daarna wordt het Nederlands en nu zijn we ook nog overeengekomen dat ze me willen betalen. Er is voor mij geen betere manier om aan mijn derde seizoen in de Formule 1 te beginnen."
Ook teamdirecteur Michiel Mol reageerde opgetogen. "Natuurlijk zijn we als Nederlands team blij en trots een Nederlandse rijder te hebben." Spyker gaat zich de komende tijd buigen over de tweede rijder. De kans is groot dat de Portugees Tiago Monteiro eveneens zal blijven. "Het heeft mijn voorkeur om met dezelfde rijders verder te gaan", lichtte Mol toe. "Maar we moeten daar wel budget voor hebben. Als we overeenstemming kunnen bereiken over het budget hoeft de samenstelling van het team wat mij betreft niet te veranderen."
Het team moet ook nog een overeenkomst sluiten over de motor voor volgend seizoen. Het zal gaan tussen Ferrari en Cosworth. "Het is ons doel om er in China uit te komen. We willen in ieder geval een langdurige samenwerking aangaan. Ik denk dat dit belangrijk is om in de loop der jaren echt progressie te kunnen maken", aldus Mol.
Ga je ook nog ergens een fatsoenlijke bijdrage leveren?quote:
Zeker met leuke weetjes als dat Alex Shnaider bij de deal nog twee C8's bedongen heeft voor in zijn prive garagequote:Op vrijdag 29 september 2006 13:45 schreef rubbereend het volgende:doordat ze beursgenoteerd zijn krijgen we wel lekker openheid qua budget
quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat heeft Monteiro nou laten zien dit jaar bij Midland?
Ze zouden er beter aan doen om er een ervaren rot neer te zetten, die het team echt vooruit kan brengen met goede feedback naar de engineers. Ik noem een David Coulthard, een Rubens Barrichello, een Marc Gené of Olivier Panis..
Maar alleen als ze vooruit betalen...quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:54 schreef Spooky4u het volgende:
een ouwe rot, zonder werk, die sponsorgeld kan meenemen.... dat zijn er niet zoveel.
Ik ken er wel 1.......![]()
Die zou ik eerder als testcoureur aannemen, als racecoureur zijn ze wel over hun houdbaarheidsdatum heenquote:Op vrijdag 29 september 2006 16:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat heeft Monteiro nou laten zien dit jaar bij Midland?
Ze zouden er beter aan doen om er een ervaren rot neer te zetten, die het team echt vooruit kan brengen met goede feedback naar de engineers. Ik noem een David Coulthard, een Rubens Barrichello, een Marc Gené of Olivier Panis..
Spyker of de coureur....quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Maar alleen als ze vooruit betalen...![]()
Het had niet veel gescheeld of er was tijdens WO II besloten om nabij het KNVB centrum in de Zeisterse bossen een F1 circuit te bouwen. Was wel een stuk beter geweest qua bereikbaarheid en geluidsnormen. In die omgeving woont geen hond.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:19 schreef Bolter het volgende:
[..]
Er moet toch wel heel wat aan het circuit, de veiligheid en infrastructuur in en rondom Zandvoort veranderen wil daar ooit F1 komen, en die kans is volgens mij praktisch nul.
25 miljoen ophoesten om de F1 te laten komen is belangrijker.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:19 schreef Bolter het volgende:
[..]
Er moet toch wel heel wat aan het circuit, de veiligheid en infrastructuur in en rondom Zandvoort veranderen wil daar ooit F1 komen, en die kans is volgens mij praktisch nul.
En dit bericht maakt het nog wat mooier.quote:Op zaterdag 30 september 2006 12:31 schreef -Hans- het volgende:
Wow! te gek dat het Ferrari is geworden.![]()
Bronquote:Albers hoopt op Ferrari-test
Al jaren droomt Christijan Albers ervan om voor een topteam te testen. Volgens hem de enige kans om zijn ware snelheid te tonen. Die kans is door de motordeal met Ferrari opeens een stuk dichterbij gekomen.
Tijdens onderhandelingen met Jean Todt heeft Michiel Mol meteen de vraag op tafel gelegd: Is het mogelijk voor Albers om een keer voor Ferrari te testen? Tot hun grote genoegen stond de Scuderia er niet negatief tegenover. Er is nu zelfs een passage in het contract met Spyker opgenomen dat Spyker-coureurs voor Ferrari mogen testen. Andersom mag Ferrari dat ook bij Spyker.
Manager Lodewijk Varossieau: ,,Michiel heeft de voorzet gemaakt, nu is het aan mij om die in te koppen. Het is niet zo dat ik morgen al naar Jean Todt ren om de agenda’s bij elkaar te leggen, maar ik zal binnenkort eens voorzichtig informeren of we een afspraak kunnen maken.”
Als het aan Albers ligt, stapt hij vandaag nog in die Ferrari. ,,Ferrari bepaalt. Maar dat die mogelijkheid er nu is, is natuurlijk fantastisch. Dit is misschien de enige manier om te laten zien hoe snel ik ben. Zet mij maar naast Massa. Ik zal laten zien dat ik net zo snel ben. Waarom zou ik dat niet zijn?”
Dat hij gaat trouwen, vermoed ik. Meer rest er niet.quote:Op zaterdag 30 september 2006 13:33 schreef PPL het volgende:
Er staat mij nog iets bij dat Christijan Albers een tijdje gelden had gezegd dat hij 8 oktober een belangrijke mededeling zou doen.
Ben wel benieuwd wat dat dan zou moeten wezen.
Een contract heeft ie nu dus al, de nieuwe motor is bekend.
Wat kan er dan nog aan te kondigen zijn en waarom moet dat wachten tot Japan ?
Of herinner ik mij e.e.a. onjuist?
Ja, hoe moeten ze het anders terug verdienen? Er moet toch iemand betalenquote:Op vrijdag 22 september 2006 12:08 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat Hockenheim het niet meer vol houdt. Circuits in exotische landen als Maleisië en Bahrein hebben daar geen problemen mee, die worden gesteund door de overheid. De circuits in Europa echter niet. Trouwens, dit is tevens de reden dat de toegangsprijzen voor de F1 zo belachelijk hoog zijn. Op die manier proberen de circuits het geld weer terug te verdienen.![]()
http://www.autosport.com/news/report.php/id/54797quote:"Unfortunately that is not something that we can provide, so we are pretty disappointed. We felt the deal was in the bag actually because a large part of their 2007 car has been designed around our engine."
Hopelijk mag Albers een keer voor Ferrari gaan testen!quote:Op zaterdag 30 september 2006 13:57 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En dit bericht maakt het nog wat mooier.
[..]
Bron
Ik denk van wel, ze krijgen veel voor elkaar daar bij TCC.quote:Op zaterdag 30 september 2006 23:30 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Hopelijk mag Albers een keer voor Ferrari gaan testen!
Ja eerder was het nooit echt een voordeel omdat je altijd achter de feiten aanliep maar Red Bull rijdt dit jaar wel met dezelfde specificatie als Ferrari.quote:Op maandag 2 oktober 2006 00:46 schreef Radegast het volgende:
Ik snap de hosanna-stemming nooit zo bij die teams als ze een deal met Ferrari hebben gesloten voor motoren.
Het enige waar je dan zekerheid over hebt is dat je een tweedehands betrouwbare motor hebt van minstens een jaar oud, en dus nooit meer kan worden dan hoogstens middenmoot. Kijk naar Sauber, kijk naar Red Bull. Maar qua naam is het voor de rest wel leuk hoor zo'n Fiat-motor.
De motor uit hetzelfde jaar. MIsschien wat verlate upgrades.quote:Op maandag 2 oktober 2006 01:28 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja eerder was het nooit echt een voordeel omdat je altijd achter de feiten aanliep maar Red Bull rijdt dit jaar wel met dezelfde specificatie als Ferrari.
Geen idee wat Spyker krijgt.
Gezien de motorregelementen en de bevriezing zullen ze haast zeker wel dezelfde spec krijgen aan het begin van het seizoen. Of ze in dezelfde cyclus zullen zitten met upgrades? Dat vraag ik me af.quote:Op maandag 2 oktober 2006 01:28 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja eerder was het nooit echt een voordeel omdat je altijd achter de feiten aanliep maar Red Bull rijdt dit jaar wel met dezelfde specificatie als Ferrari.
Geen idee wat Spyker krijgt.
ING bank weigerde toch elk commentaar? ABN Amro ontkende in ieder gevalquote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:25 schreef Pony-Lover het volgende:
ING-bank heeft vandaag aangegeven (hoofd)sponsor van het Renault F1 team te worden, dus dat krijgt ook een enigzins Nderlands tintje.
Nee hoor, de ING heeft het vanmiddag aangegeven.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ING bank weigerde toch elk commentaar? ABN Amro ontkende in ieder geval![]()
Indd Bron??quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:51 schreef rubbereend het volgende:
Spyker heeft trouwens wel een kans gekregen voor een offerte maar dat bleek voor ING niet interessant genoeg
Misschien kan ING dochter Postbank wat geld erin pompenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:51 schreef rubbereend het volgende:
Spyker heeft trouwens wel een kans gekregen voor een offerte maar dat bleek voor ING niet interessant genoeg
Kan er eigenlijk niet uit opmaken of Leaseplan nu titelsponsor wordt.....quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:26 schreef babsjuh het volgende:
LeasePlan Nederland gaat Spyker sponsoren.![]()
![]()
* Spooky4u sponsort Spyker dus nu ookquote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Kan er eigenlijk niet uit opmaken of Leaseplan nu titelsponsor wordt.....
ohh.......quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:52 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
* Spooky4u sponsort Spyker dus nu ook![]()
quote:Ambitie en realisme gaan hand in hand bij nieuwe Spyker MF1-baas Mol
LAT LIGT HOOG
SJANGHAI, donderdag
De aanloop duurde zo lang dat het er even op leek alsof de sprong in het diepe nooit meer gemaakt zou worden. Maar uiteindelijk werd de droom van Michiel Mol na ruim zes maanden van onderhandelen toch werkelijkheid. Hij werd directeur-eigenaar van het Midland Formule 1-team, dat hij samen met Victor Muller, directeur van Spyker Cars, direct in Spyker MF1 omdoopte. Een voor Nederlandse begrippen unieke aankoop, want nooit eerder in de geschiedenis kende het F1-startveld een onder Nederlandse vlag racend team. „Op de dag dat de verkoop ’s avonds beklonken werd, heb ik ’s ochtends nog gedacht dat het definitief niet door zou gaan”, aldus Mol, die direct ondervond dat letterlijk alles in de Formule 1 heel snel kan gaan.
Over het waarom van zijn nieuwste aankoop is Mol duidelijk. „Ik ben een ondernemer. Ik wil bouwen, creëren, en het liefst in een vakgebied waarvoor ik passie heb.” En met de passie voor autosport zit het wel goed bij de man die als klein jongetje aan de hand van zijn vader al genoot van de races op Zandvoort („juichen voor die prachtige John Player Special-bolides”) en een klein decennium geleden een niet al te succesvolle poging ondernam de beroemde Dakar-rally te bedwingen. „Gestrand in de woestijn van Libië. We konden kiezen: de auto achterlaten en door de organisatie worden meegenomen, of op eigen houtje – inclusief onze auto – de terugtocht door de woestijn regelen. Wij kozen voor de laatste optie; een keuze die we de dagen daarna vele malen hebben vervloekt…”
Het ’Project Spyker’ moet, daar laat Mol geen twijfel over bestaan, een succesvoller verloop krijgen dan zijn Dakaravontuur. „Onze ambities zijn hoog, al is het maar omdat ik heb geleerd dat je in ieder geval nooit méér bereikt dan je ambities. Tegelijkertijd ben ik realistisch in de doelstellingen. Het zou al geweldig zijn als we in 2007 een enkele keer in de punten (plaats bij de eerste acht, red.) zouden finishen. We streven ernaar binnen drie jaar op het podium te belanden.”
Met het verklappen van dit meerjarenplan haalt Mol zijn criticasters meteen flink wat wind uit de zeilen. De multimiljonair zou, zo vrezen de cynici, snel uitgekeken zijn op de Formule 1 en, gesteund door zijn financiële onafhankelijkheid, binnen de kortste keren op zoek gaan naar een nieuw speeltje. Dat was immers ook de handelwijze van zijn voorganger, Alex Shnaider. Deze puisant rijke Rus kocht met veel poeha en grote beloften het toenmalige Jordan-team, om de boel vervolgens alweer te verkopen voordat iedereen goed en wel aan de nieuwe teamnaam (Midland) was gewend.
Helemaal onbegrijpelijk is de vrees van Mols criticasters dus niet. „Ik ken de geluiden, maar verzeker dat dit beslist niet gaat gebeuren. Ik zie de Formule 1 niet als een speeltje, dat ik straks zo maar weer aan de kant schuif; dat zal ik de komende jaren aantonen. Verder lig ik niet wakker van de kritiek, hoor. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Ik laat me er zeker niet door afleiden. Mijn focus is om Spyker F1 de komende jaren beter te maken, dat is het belangrijkste.”
Mol weet dat het bereiken van de gestelde doelen in de komende maanden en jaren heel wat
noeste arbeid gaat vergen. „En daar ga ik zelf voor een belangrijk deel aan meewerken”, aldus de man die zijn miljoenen vooral vergaarde met zijn ’nieuwe-mediabedrijven’ Lost Boys en Media Republic. „Ik ben alleen nog als commissaris bij beide bedrijven betrokken, omdat ik vanaf nu alle tijd wil hebben voor Spyker F1. Zo zal ik minstens twee dagen per week zelf op de fabriek in Engeland aanwezig zijn, ik wil geen ’vreemde’ voor de werknemers blijven.”
Mols directe taken binnen het Nederlandse F1-team liggen voornamelijk op het terrein van sponsorwerving, marketing en alles wat verder met pr te maken heeft. „En dan niet alleen nieuwe sponsors binnenhalen, maar ook zorgen dat zij tevreden blijven”, aldus de 37-jarige Amsterdammer, die zich bij die wervende taak vooral richt op wat hij zelf zo fraai ’triple Amerken’ noemt. „We leggen de lat hoog, dat maakt de uitdaging alleen maar mooier.” Met het aantrekken van Ferrari als motorenleverancier en het vastleggen van de in de Formule 1 als ’technisch genie’ bekendstaande Mike Gascoyne, lijkt Mol te willen aantonen dat inderdaad alleen het beste goed genoeg is voor ’zijn’ team.
Dat snap ik...........quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:13 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
maw, ik heb een leasewagen van leaseplan.
Ik ken het, mijn ouwe Megane coupe heeft ook meer stil gestaan als gereden.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat snap ik...........
Daar ben ik dan weer jaloers op, ik heb een eigen Renault Clio (met iedere dag weer een ander elektronisch probleem overigens) vandaar dat ik geen Renault fan ben!
Dan heb jij het over een oude!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:19 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Ik ken het, mijn ouwe Megane coupe heeft ook meer stil gestaan als gereden.
Volgens mij is 'Spyker' de titelsponsor van MF1 en wordt dat om commerciële redenen angstvallig maar begrijpelijk stil gehouden...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Kan er eigenlijk niet uit opmaken of Leaseplan nu titelsponsor wordt.....
Nope. fout!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:47 schreef Rory78 het volgende:
[..]
Volgens mij is 'Spyker' de titelsponsor van MF1 en wordt dat om commerciële redenen angstvallig maar begrijpelijk stil gehouden...
[;)]
Een titelsponsor is er nooit geweest bij Midland, en tijdens het seizoen mag je de teamnaam niet veranderen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:47 schreef Rory78 het volgende:
[..]
Volgens mij is 'Spyker' de titelsponsor van MF1 en wordt dat om commerciële redenen angstvallig maar begrijpelijk stil gehouden...
Ik moet telkens aan een vliegtuig denken als ik naar dat logo kijkquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:36 schreef sanger het volgende:
Mooi logo overigens van Spyker
[afbeelding]
bron?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:58 schreef TJDoornbos het volgende:
Leaseplan is hoofdsponsor
quote:Rookworst en Speculaas!
Het paddock in China is zo groot dat je bijna in paniek naar een plattegrond gaat graaien als je het op komt lopen. Menig evenement of braderie zou bij zijn met zo;n lap beton. Een gemiddelde legerofficier krijgt er visioenen van marcherende manschappen en elke dictator zou er zijn jaarlijkse parade graag op oefenen.
Elk team heeft er zijnn eigen bungalow, compleet met luxe badkamer inclusief ligbad; op het paddock he! Vooraan natuurlijk Ferrari en na een stief minuutje lopen achteraan Spyker. Best stoer, een eigen Nederlandse enclave op het paddock. Nooit gehad en ook nog nooit zo gevoeld. Dat er binnen nog steeds in groet mate Duits gesproken wordt stoort ook niet meer....echt. Maar vanmiddag had ik er ineens een idee over. Wat nou als? Wat nou als de nieuwe eigenaren er een echt Nederlands geheel van maken. Nederlandse bediening, zo vanuit de hoge hotelschool Maastricht elke 14 dagen een blik studentes opentrekken! Die laat je dan met gewone Nederlandse nuchterheid de hospitality unit runnen. Ik zie het wel voor me: Goudse kaas, bitterballen, rookworst en speculaas. Elke race een ander thema met bijvoorbeeld haring, stamppot en jawel pannekoeken. Ik weet zeker dat mijn collega’s op het paddock het geweldig zouden vinden. Er was er laatst al een die vroeg; Nu dat Midland een Nederlands team geworden is, kunnen we daar in de toekomst dan misschien ook een joint roken ?
De vooroordelen over ons zijn er helaas nog steeds. Tenslotte zou ik, als ik Michiel Mol heette, een tent op het paddock zetten waar ze bij Red Bull Racing steil van achterover klappen. Een tent met grachtengevels en die er uit ziet als een oud-Nederlandse waag. Of draaf ik nu een beetje door?
olav mol
Dat komt misschien omdat ze vroeger (WW I) ze (of beter gezegd de originele Spyker) ook vliegtuigen en vliegtuig motoren maakte. Gouden Koets komt er trouwens ook vandaanquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik moet telkens aan een vliegtuig denken als ik naar dat logo kijk![]()
Het antwoord geeft Spooky4U eigenlijk al deels...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:57 schreef sanger het volgende:
Ik vraag me ook af hoe Rory op deze redenering komt eigenblijk?
Volgens mij heeft Spyker gekocht en M-Holding in Spyker geinvesteerd als ik het goed heb.....quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:53 schreef Rory78 het volgende:
[..]
Het antwoord geeft Spooky4U eigenlijk al deels...
Maar: een team mag toch binnen 5 seizoenen niet tweemaal van naam veranderen; dat was toch de regel?
In dat geval krijgen we nog minstens 4 seizoenen Spyker MF1.
Maar goed, misschien is er nog ergens een subartikeltje dat zegt dat ze toch de naam mogen veranderen.
Trouwens: Spyker heeft niet Midland gekocht; dat deed M Holding. Die heeft vervolgens het stickertje Spyker erop geplakt.slightly different story, but it pays the bill...
Spyker is wel degelijk koper en eigenaar!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:53 schreef Rory78 het volgende:
[..]
Het antwoord geeft Spooky4U eigenlijk al deels...
Maar: een team mag toch binnen 5 seizoenen niet tweemaal van naam veranderen; dat was toch de regel?
In dat geval krijgen we nog minstens 4 seizoenen Spyker MF1.
Maar goed, misschien is er nog ergens een subartikeltje dat zegt dat ze toch de naam mogen veranderen.
Trouwens: Spyker heeft niet Midland gekocht; dat deed M Holding. Die heeft vervolgens het stickertje Spyker erop geplakt.slightly different story, but it pays the bill...
Zo is het.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:50 schreef Libris het volgende:
Dat komt misschien omdat ze vroeger (WW I) ze (of beter gezegd de originele Spyker) ook vliegtuigen en vliegtuig motoren maakte. Gouden Koets komt er trouwens ook vandaan
dat was toch al meteen bekend, Spyker heeft Midland gekocht en Mol is mede eigenaar geworden van Spyker Cars en hij is directeur F1 geworden bij Spykerquote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:26 schreef sanger het volgende:
Spyker heeft om de koop te financieren aandelen uitgegeven die door de andere participanten zijn gekocht. Michiel Mol is dus niet alleen eigenaar van het F1 deel, maar tevens aandeelhouder (eigenaar dus) van het "gewone" Spyker.
quote:Nederlandse sponsor voor Spyker MF1
Uitgegeven: 5 oktober 2006 14:49
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2006 15:03
AMSTERDAM - Het nieuwe Nederlandse Formule 1-team Spyker MF1 wordt de komende drie jaar gesponsord door het eveneens Nederlandse LeasePlan. De nieuwe sponsor wordt tevens de officiële leverancier van het team.
Spyker-directeur Victor Muller is trots om een Nederlandse sponsor bij het team te mogen begroeten. "Het feit dat zij ook toetreden als official supplier toont aan hoe groot het vertrouwen is."
Leaseplan zal naast het Formule 1-team ook het fabrieksteam, Spyker Squadron, gaan sponsoren. De nieuwe sponsornaam zal tijdens de Grand Prix van Brazilie, op 21 oktober, voor het eerst op de auto te zien zijn.
Om het volledig te maken:quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:53 schreef Rory78 het volgende:
Trouwens: Spyker heeft niet Midland gekocht; dat deed M Holding. Die heeft vervolgens het stickertje Spyker erop geplakt.slightly different story, but it pays the bill...
Hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:58 schreef TJDoornbos het volgende:
Leaseplan is hoofdsponsor
Ik ook niet inderdaad.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:32 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Leaseplan gaat Spyker sponsoren, meer haal ik niet uit het bericht van lleaseplan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |