abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2006 @ 22:37:32 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_41273386
quote:
Zeewolde, The Netherlands, 28 August 2006 - - In reaction to various rumors in the press, Spyker Cars N.V. and the M-Consortium headed by Michiel Mol make the following statement.

Spyker Cars NV and the M-Consortium confirm that currently negotiations are taking place with the owner of Midland F1 with respect to a possible acquisition by Spyker of the Midland F1 team. The outcome of the negotiations is still depending on a number of conditions and circumstances.

In the event that such acquisition would materialize, Spyker will consider a share issue to (partially) finance the transaction. M-Consortium has expressed its willingness to subscribe to this issue for a large part.
Op Talpa-text stond het iets uigebreider, incl. Nederlandse coureurs.
Zou wel leuk zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 28 augustus 2006 @ 23:01:55 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41274439
Spyker F1 dat klinkt toch prachtig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41274725
Zou super zijn!
Denk alleen niet dat ze een eigen motor maken...

http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=15045
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:17:04 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_41275141
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:08 schreef Ivo1986 het volgende:
Zou super zijn!
Denk alleen niet dat ze een eigen motor maken...

http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=15045
Artikel in het AD:
quote:
Spyker op kop

De teamfoto die zondagmorgen in alle vroegte in de pitbox van Midland F1 in Istanbul Park werd gemaakt...



Christijan Albers, een van de coureurs van Midland. Volgend jaar wellicht Spyker F1. FOTO PETER VAN EGMONDkon wel eens de laatste zijn in de huidige gedaante van de renstal. De nieuwe naam zal Spyker F1 zijn en het bedrijf zal voortaan twee vestigingen kennen: Spyker Zeewolde en Spyker Silverstone.

Bestuursvoorzitter Victor Muller zegt 'zeer hoopvol' te zijn dat de koop van de renstal 'binnen enkele weken kan worden afgerond'. Via een aandelenemissie met het M-Consortium van internetondernemer Michiel Mol denkt Spyker de overname van de Formule 1-stal te kunnen financieren. Met het koopbedrag is 100 miljoen dollar gemoeid. Spyker bevestigde gistermorgen voor de opening van de beurshandel de informatie die deze krant zaterdag ('Spyker aast op Formule 1') publiceerde. Ter bestrijding van de meest wilde geruchten (met name op internet) en ter informatie aan de aandeelhouders werd daarom inderhaast een persbericht uitgegeven over de ophanden zijnde overname. ,,Het liefst hadden we het stilgehouden totdat alles rond was,'' bekende Muller. De koop van het F1-team is naar zijn zeggen geen duister avontuur van een paar rijke ondernemers. ,,Als ik niet zeker zou weten dat we geld gaan verdienen, zou ik het niet doen.''

Volgens Muller zal een renstal in 2008 commercieel veel beter te exploiteren zijn. De kosten van motoren en het beperken van bandentests is de voornaamste reden. Daarnaast krijgen de F1-teams meer inkomsten uit de tv-rechten. ,,Formule 1 heeft de naam kostbaar en nauwelijks winstgevend te zijn. Maar binnenkort dalen de kosten flink en nemen de inkomsten verder toe.’’

De verkoop van Spykers exclusieve auto's is blijkens de halfjaarcijfers vooralsnog verlieslatend, maar Muller zegt dat binnen afzienbare tijd winst kan worden geboekt. De Formule 1 is naar zijn zeggen 'de best denkbare marketingmolen voor ons merk'. Hij verwijst in dat verband naar de merkbekendheid van Ferrari. ,,En wat ik nooit voor mogelijk had gehouden: Ik kreeg de eerste spontane telefoontjes van Nederlandse bedrijven die plotseling geïnteresseerd zijn in sponsoring.''

De plannen lijken voorts al veel vastere vormen te hebben aangenomen. Zo is de domeinnaam spykerf1.com al vastgelegd. Muller zegt de internationale aantrekkingskracht van Formule 1 inmiddels te hebben ervaren. Hij werd overvallen door een lawine aan e-mails, telefoontjes en interviewaanvragen. ,,Nog nooit eerder, zelfs niet bij de beursgang of de presentatie van nieuwe modellen, hadden we op één dag zo veel media-aandacht.''

De renstal zal gevestigd blijven op Silverstone. ,,Daar werken 208 knappe koppen, die je niet vanuit Engeland zo maar naar Zeewolde kunt verhuizen. En het werkt ook goed voor de straatauto's van Spyker. Plotseling hebben we er vijftig aërodynamica-specialisten bij, plus zelfs een windtunnel. Dit is een geweldige kans voor Spyker.''
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 28 augustus 2006 @ 23:49:18 #5
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41276403
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:08 schreef Ivo1986 het volgende:
Zou super zijn!
Denk alleen niet dat ze een eigen motor maken...

http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=15045
volgend jaar is het de bedoeling met cosworth te gaan rijden, die gaan dan mogelijk Spyker heten.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41276536
Eigen motor ontwikkelen lijkt me een beetje te veel van het goeie. Kost enorm veel tijd en geld

Spyker gebruikt nu toch ook nog Audi motoren in haar auto's
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:03:26 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41287417
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:52 schreef Setambre het volgende:
Eigen motor ontwikkelen lijkt me een beetje te veel van het goeie. Kost enorm veel tijd en geld

Spyker gebruikt nu toch ook nog Audi motoren in haar auto's
Spyker gebruikt in de LMS serie indd Audi motoren. Alleen heeft VAG (waar Audi onderdeel van is) aangegeven geen interesse in F1 te hebben.

Aannemelijker is het dat Spyker F1 Squadron gaat rijden met Cosworth in het eerste jaar. Het jaar daarna zou Ferrari mogelijk moeten zijn. Een aandeelhouder van Spyker is ook aandeelhouder bij Ferrari.

Kan een modje er misschien [F1] voor de TT zetten?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:14:48 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_41287738
Er staat F1 in de titel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:37:58 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41288497
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:14 schreef static het volgende:
Er staat F1 in de titel.
Kan er geen [F1] voor? Dan zijn alle F1 topics duidelijk te herkennen.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  FOK!fossiel dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:40:25 #10
8443 cptmarco
it's captain...
pi_41288595
tvp.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:42:20 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41288633
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:40 schreef cptmarco het volgende:
http://www.spykerf1.com/ bestaat in ieder geval al....
en een handige jongen heeft spykerf1.nl geclaimed...
al vanaf 11 augustus
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41290455
Ze moeten bij Spyker het duo Albers (om de NLse investeerders definitief te overtuigen) en Marco Andretti (om de naam krijgt men wereldaandacht en om 's mans nationaliteit het gewenste afzetgebied) nemen.
pi_41290806
In de wandelgangen wordt een Lewis Hamilton ook genoemd als mogelijke 2e rijder. Misschien dus Mercedes motoren?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:57:48 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41290852
Ho Pin-Tung zou dan de ideale test coureur zijn, gezien zn link met china en nederland
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41291007
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:57 schreef rubbereend het volgende:
Ho Pin-Tung zou dan de ideale test coureur zijn, gezien zn link met china en nederland
Zijn de chinezen kapitaalkrachtig genoeg om een Spyker aan te schaffen? Daarentegen hoeven het er maar een paar chinezen te zijn, en er zijn er genoeg van.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:04:17 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41291080
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:56 schreef kriele het volgende:
In de wandelgangen wordt een Lewis Hamilton ook genoemd als mogelijke 2e rijder. Misschien dus Mercedes motoren?
Paffett wordt ook genoemd, en das ook een McLaren protege.

Als we dan toch de link gaan leggen met Mercedes (en dus McLaren). Giedo v/d Garde
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41291114
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:40 schreef cptmarco het volgende:
http://www.spykerf1.com/ bestaat in ieder geval al....
en een handige jongen heeft http://www.spykerf1.nl geclaimed...
Maken ze er toch lekker www.f1spyker.nl van, of www.f1spyker.com
of f1-spyker, of spyker-f1

de tijd dat je domeinnamen kon wegkapen en voor grof geld verkopen zijn allang voorbij.

Als ze naar de rechter stappen krijgen ze hem zo, aangezien diegene die hem geregistreerd heeft geen directe link heeft met f1spyker, en je bedrijf/website moet wel een link hebben met de naam zeg maar
M'n signature, wat doe je :{
  FOK!fossiel dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:16:17 #19
8443 cptmarco
it's captain...
pi_41291451
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:05 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Maken ze er toch lekker www.f1spyker.nl van, of www.f1spyker.com
of f1-spyker, of spyker-f1
dat hoeft niet, want Spyker heeft blijkbaar al een tijdje terug spykerf1.com geclaimed...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:43:19 #20
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_41294727
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:16 schreef cptmarco het volgende:

[..]

dat hoeft niet, want Spyker heeft blijkbaar al een tijdje terug spykerf1.com geclaimed...
Ja dat lijkt me vrij logisch, voordat je zoiets bekend maakt zorg je er eeuwen geleden natuurlijk voor dat je dat geregeld hebt.

Al kan ik me een bedrijf herrineren dat toen d'r tijd vergeten was het domein aan te vragen oid, of te verlengen
M'n signature, wat doe je :{
pi_41354985
Ik weet niet meer precies in welk topic we niet wisten of er eerder een NL team is geweest, maar ik lees net dat het wel is.
BoHo in de jaren 70 was een nederlands team.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:47:49 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41354995
Was dit topic dacht ik.

BoHo???
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41355132
ik kan ook niets in de archieven vinden van Formula1.com
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41355698
Bijna goed:

Name: Boro
The Ensign N175 was a Cosworth kit car designed by Dave Baldwin and funded by the Dutch alarm system company HB Bewaking. It was driven by Gijs van Lennep, Chris Amon and Roelof Wunderink in 1975 and began to show well in Mk2 form. When the team fell out with the sponsors the car remained in Dutch hands and so Ensign had to build a new car. The old car was renamed the Boro and was run from a base in Amsterdam by driver Larry Perkins.

The team did selected races in Europe, kicking off at the Spanish GP in May. The car was reliable but not fast and Perkins failed to qualify at Monaco. After the Swedish GP Boro disappeared until the Dutch GP in August. The team's last race was the Italian GP and then Perkins was offered a drive with Brabham, standing in for Carlos Reutemann who had joined Ferrari to replace the injured Niki Lauda.

aldus grandprix.com's encyclopedie
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_41355747
Dank u, weten we dat ook weer.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:23:45 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41355904
Vandaar dat ik niets kon vinden......;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41360633
Het stond zo toch echt in een artikel dat ik ergens las.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:02:59 #29
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41363297
Het raceteam heet toch Spyker Squadron?
pi_41363599
Moet het F1 team dan dezelfde naam hebben?
Renault F1 is het toch ook.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:14:31 #31
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41363655
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:13 schreef Spooky4u het volgende:
Moet het F1 team dan dezelfde naam hebben?
Renault F1 is het toch ook.
True, Spyker F1 klinkt ook erg vet.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:25:59 #32
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41364065
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:14 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

True, Spyker F1 klinkt ook erg vet.
Spyker F1 Squadron klinkt anders ook wel erg
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41364075
ik ben niet weg van dat squadron.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41364562
vet, dan zou ik misschien wel F1 gaan kijken
pi_41653903
Nog een paar minuten en we weten de antwoorden. Is die persconferentie nog ergens op een stream te volgen?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:04:06 #36
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_41654017
Ik ga wel rijden! Ben er erg goed in!!
Spyker als jullie nog een coureur nodig hebben laat het maar ff weten!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:09:49 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_41654171
TVP
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_41654332
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:02 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Zijn de chinezen kapitaalkrachtig genoeg om een Spyker aan te schaffen? Daarentegen hoeven het er maar een paar chinezen te zijn, en er zijn er genoeg van.
Er is zeker al een sociale toplaag in de Chinese maatschappij ontstaan. Ferrari heeft in China een hele nieuwe markt aangeboord.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 9 september 2006 @ 19:21:55 #39
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_41654538
Al nieuws bekend van de persconferentie?
pi_41655437
Ben ook wel benieuwd wat er om 7 uur nou bekend geworden is.
pi_41656471
Persbericht Midland uitgesteld
09 september 2006
Het beloofde persbericht van Midland is uitgesteld. Het team gaf vanmiddag aan dat om 19:00 uur vanavond een persbericht uitgevaardigd zou worden met daarin de bekendmaking van de overname van het team. Nu is gebleken dat dat bericht later zal komen.

Een woordvoerder van MidlandF1 zei tegenover F1Racing.nl: "Het persbericht is helaas tot nader order uitgesteld. We hopen later vanavond alsnog met het nieuws te komen."

http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=129459

Nog even wachten dus
pi_41662270
En inmiddels meld F1racing.nl het volgende.

Midland heeft officieel de verkoop van het Formule 1-team bekendgemaakt. Midland kondigde de deal door middel van een persbericht aan. Officieel heeft Spyker alle aandelen gekocht. Het is echter Michiel Mol die de hele constructie mogelijk heeft gemaakt.
  zondag 10 september 2006 @ 00:19:25 #43
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_41662399
Yeah! eindelijk is het officieel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 10 september 2006 @ 03:16:02 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41666273
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41667697
quote:
Highly rated designer Mike Gascoyne – currently on gardening leave after splitting with Toyota earlier this year – will become chief technology officer of the new outfit from November 1.
Dit klinkt wel ok?
pi_41667716
dat klinkt zeker ok, en is ook ok.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41667722


Klinkt allemaal niet verkeerd
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_41667751
Mogen we nu spreken van een fabrieksteam???
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41667863
106,6 miljoen
pi_41668239
ik las 84 miljoen. Misschien dollar en euro verschil?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_41669912
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 11:15 schreef multatuli het volgende:
Bijna goed:

Name: Boro
The Ensign N175 was a Cosworth kit car designed by Dave Baldwin and funded by the Dutch alarm system company HB Bewaking. It was driven by Gijs van Lennep, Chris Amon and Roelof Wunderink in 1975 and began to show well in Mk2 form. When the team fell out with the sponsors the car remained in Dutch hands and so Ensign had to build a new car. The old car was renamed the Boro and was run from a base in Amsterdam by driver Larry Perkins.

The team did selected races in Europe, kicking off at the Spanish GP in May. The car was reliable but not fast and Perkins failed to qualify at Monaco. After the Swedish GP Boro disappeared until the Dutch GP in August. The team's last race was the Italian GP and then Perkins was offered a drive with Brabham, standing in for Carlos Reutemann who had joined Ferrari to replace the injured Niki Lauda.

aldus grandprix.com's encyclopedie
ZIE! Ik had 't wel goed gehoord, kon alleen zelf niks vinden op 't Net. Er is wel een NL-team geweest!
(nota bene vóórdat ik was geboren!!!)


...en Verder wilde ik harTstikke graag in dit toPic wat van me laten horen....

Ik ben erg benieuwd of ze de auto's gaan veranderen van kleur (in bruin vallen ze ook meer op tussen al die rood/witte en donkerblauw-met-rood-en-gele wagens die er al rondrijden!)
*lang leve de kleurentelevisie!*
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_41669999
De Spyker Le Mans bakken zijn Oranje/Zilver, dat zou wel koel zijn
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_41670323
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:45 schreef Thetallguy het volgende:
De Spyker Le Mans bakken zijn Oranje/Zilver, dat zou wel koel zijn
Klinkt ook wel mooi!

De Nederlandse teamkleur op een f1-autootje! *trots*
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_41670544
quote:
Op zondag 10 september 2006 10:17 schreef Spooky4u het volgende:
ik las 84 miljoen. Misschien dollar en euro verschil?
Lijkt me een slechte koers dan.

Volgens Spyker wordt het team gekocht voor totaal 106.6 miljoen dollar. De eerste 68.6 miljoen wordt gefinancierd door de uitgifte van aandelen Spyker (waarvan Michiel Mol het grootste deel neemt).

Vervolgens wordt een jaar na de koop nog eens 15 miljoen betaald aan Shnaider en na twee jaar het laatste deel, nl 23 miljoen. (alles in dollars). Ik weet niet waarom er nog zo laat betalingen geschieden. Misschien als bescherming tegen lijken in de kast of mogelijk omdat de TV/Fom-rechten niet gelijk overgedragen kunnen worden.

Michiel Mol wordt in ruil voor al die aandelen "Director of Formula One Racing" bij zowel Spyker (Le Mans etc) als bij SpykerF1.

Kolles en Key blijven zitten en Mike Gascoyne wordt Chief Technology Officer. Dat laatste lijkt een u-bochtje om Key niet teveel voor het hoofd te stoten, maar hem toch de absolute leiding over de techniek te ontnemen.

Motorendeal wordt nog later bevestigd. De deal wordt per 30 september volledig afgerond, dus ik neem aan dat het team binnen korte tijd van naam gaat wisselen.

[ Bericht 0% gewijzigd door multatuli op 10-09-2006 12:12:44 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_41672060
Hier nog een overzicht van de overname:
quote:
Spyker Cars N.V. ("Spyker") manufacturer of high-end sport cars today announced that it has acquired Midland F1 Racing Limited ("MF1 Racing") of Silverstone, United Kingdom from Midland Resources Holding Ltd.

Highlights

  • Team to be called Spyker MF1 Racing and will be a 100% subsidiary of Spyker.
  • Michiel Mol to join the Management Board of both Spyker and Spyker MF1 Racing as Director of Formula One Racing.
  • Mike Gascoyne becomes Spyker MF1 Racing's Chief Technology Officer effective November 1, 2006.
  • Colin Kolles remains Team Principal of Spyker MF1 Racing.
  • Fred Mulder to join the Supervisory Board of Spyker.
  • Acquisition to be finalized by September 30, 2006.
  • Transaction to be financed by means of a fully underwritten share issue of 2,650,000 shares at 20 per share (totally 53 million, the majority of which will be taken up by Michiel Mol), in addition to an interest free vendor loan for the remainder. The new shares represent 40% of all outstanding shares after the share issue. All new issued shares shall have a 180 days lock-up The enterprise value for MF1 Racing amounts to US$ 106.6 million payable as follows:

    - Initial payment upon closing per September 30, 2006 of US$ 68.6 million.

    - First deferred payment of US$ 15 million payable on the first anniversary of closing.

    - Second deferred payment of US$ 23 million payable on the second anniversary of closing.

  • Earnings per share in the book year 2006 will increase as a consequence of the MF1 Racing acquisition and Spyker Cars expects to be profitable this year.
  • Transaction subject to approval by the Extraordinary Shareholders Meeting of Spyker Cars N.V. to be held in Zeewolde on Wednesday September 27, 2006 at 14:00 hours.
  • Announcement on 2007 engine supply agreement to follow shortly.
  • Bron
    pi_41672787
    Nu ook ooit nog eens het Wilhelmus aan het eind van de race, maar dat zal nog wel even duren als het al ooit komt.
      zondag 10 september 2006 @ 13:52:55 #57
    47470 -Hans-
    Met pensioen
    pi_41673466
    Klien wordt gelinkt aan Spyker. Zou de drivers line-up dan Albers en Klien gaan worden? We zullen het snel weten!
    pi_41673498
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 13:52 schreef -Hans- het volgende:
    Klien wordt gelinkt aan Spyker. Zou de drivers line-up dan Albers en Klien gaan worden? We zullen het snel weten!
    Monteiro zit sowieso nog een jaar vast bij Midland en dus ook bij Spyker.
      zondag 10 september 2006 @ 13:57:18 #59
    47470 -Hans-
    Met pensioen
    pi_41673583
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 13:54 schreef frenkck het volgende:

    [..]

    Monteiro zit sowieso nog een jaar vast bij Midland en dus ook bij Spyker.
    Maar staat in dat contract specifiek dat hij kan/mag racen? Voor hetzelfde geld moet Monteiro een stapje terug doen, al kan hetzelfde natuurlijk gebeuren voor Klein (mocht hij komen.) Een contract in de
    F1 zegt niet al teveel.
      zondag 10 september 2006 @ 13:58:27 #60
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_41673618
    Misschien is dit een leuke toevoeging. Geld zal het probleem niet zijn voor Spyker F1 en ik neem aan dat ze op termijn ook wel Ferrari-motoren zullen krijgen door de link met de Mubadala investmentgroup.

    Mubadala heeft een aandeel van 17% in Spyker cars.
    quote:
    Mubadala Development is a Public Joint Stock company, established and wholly owned by the government of Abu Dhabi with a mission to invest in commercially-viable, strategic, industrial and commercial partnerships.

    The company's portfolio of international investments includes a 5% in Ferrari, a stake in nine oil exploration blocks in Libya, and a 25% stake in the Dutch fleet management giant LeasePlan Corporation, while its local and regional investments include a 51% majority stake in Dolphin Energy and shares in many other companies.
    Ik wens Spyker overigens alle succes toe.
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
    pi_41673657
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 13:52 schreef -Hans- het volgende:
    Klien wordt gelinkt aan Spyker. Zou de drivers line-up dan Albers en Klien gaan worden? We zullen het snel weten!
    En zonet werd door Olav Mol Pedro de la Rosa aan Spyker gelinkt.
    pi_41677197
    En wat foto's.



    pi_41678504
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 13:52 schreef -Hans- het volgende:
    Klien wordt gelinkt aan Spyker. Zou de drivers line-up dan Albers en Klien gaan worden? We zullen het snel weten!
    Ik begin steeds meer te twijfelen of Albers heeft getekend bij Spyker. Hij reageerde behoorlijk vaag in de trent van: Ik moet maar zien of ik de juiste keuze heb gemaakt. Zou het dan toch Aguri-Honda zijn, of misschien wel een testzitje bij een topteam?
      Trouwste user 2022 zondag 10 september 2006 @ 17:51:39 #64
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_41680864
    Leuk een Nederlands team. Ik ben een leek, maar is er nu een kans dat Verstappen weer gaat rijden ?

    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      zondag 10 september 2006 @ 17:55:07 #65
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_41680971
    Volgens mij heeft Jos verplichtingen in de A1 ofzo.
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
      Trouwste user 2022 zondag 10 september 2006 @ 17:56:19 #66
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_41681019
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 17:55 schreef static het volgende:
    Volgens mij heeft Jos verplichtingen in de A1 ofzo.
    Contracten kun je toch afkopen ?

    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
      zondag 10 september 2006 @ 18:00:22 #67
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_41681148
    Super nieuws!
    Ik zat vol opwinding toen ik het nieuws hoorde, hopelijk voelen vele sponsoren zich geroepen en kan Spyker F1 uitgroeien tot wat moois!
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 10 september 2006 @ 18:00:26 #68
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_41681153
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 17:56 schreef tong80 het volgende:

    [..]

    Contracten kun je toch afkopen ?

    Sowieso heb ik de indruk dat contracten in de racerij niet erg veel voorstellen
    pi_41681754
    Die witte achtervleugel met dat zwarte 'Spyker' en dan ook nog dat lettertype . Gewoon sjiek .
    pi_41686364
    Albers deed inderdaad wel erg vaag en niet erg enthousiast over zijn plek in het team dat nu in Nederlandse handen is.

    Je zou zeggen dat je dan staat te juichen als Nederlandse coureur zijnde maar goed....
    'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
    pi_41689113
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 16:35 schreef kriele het volgende:

    [..]

    Ik begin steeds meer te twijfelen of Albers heeft getekend bij Spyker. Hij reageerde behoorlijk vaag in de trent van: Ik moet maar zien of ik de juiste keuze heb gemaakt. Zou het dan toch Aguri-Honda zijn, of misschien wel een testzitje bij een topteam?
    aguri
    pi_41695055
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 21:50 schreef insaniac_2oo1 het volgende:

    [..]

    aguri
    Denk idd ook dat hij iets te snel een beslissing heeft genomen.

    Test rijder zie ik hem niet doen, dat heeft hij al afgezeken bij doornbos..
    pi_41698068
    Ik zei het een tijdje geleden al.
    Ik vond het iets te toevallig dat hij met alle geweld in Japan pas duidelijkheid wilde geven.
      maandag 11 september 2006 @ 09:22:23 #74
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_41698619
    honda en toyota zitten vol dus het moet aguri wel zijn.

    maar over spyker, ik hoop wel dat er iets Nederlands in voor komt
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      maandag 11 september 2006 @ 11:06:38 #75
    35623 PPL
    Autumnus Sempre
    pi_41700594
    quote:
    Op zondag 10 september 2006 14:00 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    En zonet werd door Olav Mol Pedro de la Rosa aan Spyker gelinkt.
    Dat hoorde ik hem idd ook zeggen, zou wel okay zijn.
    Burnt to the core but not broken
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 september 2006 @ 19:08:31 #76
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_41714979
    mocht Albers niet bij Spyker terecht komen dan is dat natuurlijk een uitgelezen kans om Doornbos binnen te halen. Dan heb je meteen Meurmans als sponsor erbij.
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_41723882
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 19:08 schreef rubbereend het volgende:
    mocht Albers niet bij Spyker terecht komen dan is dat natuurlijk een uitgelezen kans om Doornbos binnen te halen. Dan heb je meteen Meurmans als sponsor erbij.
    Doornbos krijgt de komende races de stoel van Klien. Hopelijk kan hij iets doen en zijn stoel bij Red Bull vast houden.
    pi_41723912
    Nu bij Pauw en Witteman op Ned 1
    pi_41724090
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 23:20 schreef snellejelle het volgende:
    Nu bij Pauw en Witteman op Ned 1
    ehm daar hebben ze het over 9/11, ik zal wel te laat ingeschakeld hebben
      maandag 11 september 2006 @ 23:35:38 #80
    125633 Martijn_fijn
    I geni s'incontrano
    pi_41724461
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 23:25 schreef Ivo1986 het volgende:

    [..]

    ehm daar hebben ze het over 9/11, ik zal wel te laat ingeschakeld hebben
    Nee, hij moet nog aan de beurt komen volgens mij

    [ Bericht 2% gewijzigd door Martijn_fijn op 11-09-2006 23:51:17 ]
    pi_41724517
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 00:32 schreef Giem het volgende:

    [..]

    Denk idd ook dat hij iets te snel een beslissing heeft genomen.

    Test rijder zie ik hem niet doen, dat heeft hij al afgezeken bij doornbos..
    Ik denk dat Aguri volgend jaar beter voor elkaar heeft dan Spyker. Er is een rechtstreekse lijn met Honda, getuige de 50 man personeel die ze van Honda krijgen. Als Honda zich ook nog eens met het chassis gaat bemoeien dan voorzie ik een beter team als Spyker! Je moet niet vergeten hoe eerzuchtig dat volkje is. Objectief gezien is het al zeer knap wat ze in heel weinig tijd voor elkaar hebben gekregen.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 september 2006 @ 23:44:07 #82
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_41724699
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 23:37 schreef kriele het volgende:

    [..]

    Ik denk dat Aguri volgend jaar beter voor elkaar heeft dan Spyker. Er is een rechtstreekse lijn met Honda, getuige de 50 man personeel die ze van Honda krijgen. Als Honda zich ook nog eens met het chassis gaat bemoeien dan voorzie ik een beter team als Spyker! Je moet niet vergeten hoe eerzuchtig dat volkje is. Objectief gezien is het al zeer knap wat ze in heel weinig tijd voor elkaar hebben gekregen.
    Casgoine is er al, als er nu een goede motor bij komt is er heel veel mogelijk, voor een goede plek in de subtop.
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_41724932
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 23:44 schreef rubbereend het volgende:

    [..]

    Casgoine is er al, als er nu een goede motor bij komt is er heel veel mogelijk, voor een goede plek in de subtop.
    Oh, maar dat hoop ik ook. Maar dat zal wel heel moeilijk worden. Dan heb je het over 'groot' geld. Ook moet je je afvragen wat Gascoyne nu nog aan de nieuwe auto kan doen. Ik neem aan dat ze er al een tijdje mee aan de gang zijn en dat het basis-ontwerp nu wel staat.
      maandag 11 september 2006 @ 23:58:39 #84
    125633 Martijn_fijn
    I geni s'incontrano
    pi_41725108
    2007 is dan ook nog een opstartjaar voor Spyker, pas in 2008 mogen we echt kritisch kijken vind ik.
    pi_41754007
    Als zowel Spyker en Aguri het beter gaan doen, kruipt wel het hele veld dichter bij elkaar. Mooie ontwikkeling!
      dinsdag 12 september 2006 @ 23:19:38 #86
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_41754639
    vergeet trouwens niet dat Gascoyne zich niet echt met het ontwerp van de 2007 auto kan bemoeien omdat die pas 1 novermber begint.
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_41754812
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 23:19 schreef WEST het volgende:
    vergeet trouwens niet dat Gascoyne zich niet echt met het ontwerp van de 2007 auto kan bemoeien omdat die pas 1 novermber begint.
    Tuurlijk bemoeit hij zich er al wel mee. Wie zegt dat je geen telefonisch/email/afspraak/overleg buiten "kantooruren" mag hebben als je bij een ander team onder contract staat? Zolang het maar niet merkbaar is dat hij daaral op de loonlijst staat.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 september 2006 @ 02:12:52 #88
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_41758877
    Het vraagteken kan trouwens wel weg uit de TT
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 23:23 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    Tuurlijk bemoeit hij zich er al wel mee. Wie zegt dat je geen telefonisch/email/afspraak/overleg buiten "kantooruren" mag hebben als je bij een ander team onder contract staat? Zolang het maar niet merkbaar is dat hij daaral op de loonlijst staat.
    hij gaat lekker 2 maanden zeilen.
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_41770507
    is geweldig voor de nederlandse autosport
      woensdag 13 september 2006 @ 15:02:50 #90
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_41770920
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 23:23 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    Tuurlijk bemoeit hij zich er al wel mee. Wie zegt dat je geen telefonisch/email/afspraak/overleg buiten "kantooruren" mag hebben als je bij een ander team onder contract staat? Zolang het maar niet merkbaar is dat hij daaral op de loonlijst staat.
    dat is dan weer een ander verhaal en kimi raikkonen mag tot 1 januari niet voor ferrari testen, maar een overal en een andere helm en goed afgeschermd kan ook wonderen doen. en wat schoudervulling om hem wat breedt te laten lijken
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_41790302
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 14:47 schreef vitessezuid113 het volgende:
    is geweldig voor de nederlandse autosport
    Kijken of ze het team ook vooruit kunnen helpen. Niet dat het een achterveld team blijft...
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      donderdag 14 september 2006 @ 11:10:52 #92
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_41795813
    nu we een Nederlands team hebben vind ik ook dat die milieu kneusjes in zandvoort niet moeten zeiken maar gewoon meer geluidsdagen geven zodat spyker goed kan testen
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_41795841
    Daar hebben ze toch Silverstone voor.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_41796727
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 15:02 schreef WEST het volgende:

    [..]

    dat is dan weer een ander verhaal en kimi raikkonen mag tot 1 januari niet voor ferrari testen, maar een overal en een andere helm en goed afgeschermd kan ook wonderen doen. en wat schoudervulling om hem wat breedt te laten lijken
    "THE STIG"!
      donderdag 14 september 2006 @ 11:52:17 #95
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_41797065
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 11:11 schreef Spooky4u het volgende:
    Daar hebben ze toch Silverstone voor.
    ook dat maar een NL team moet ook op een NL baan kunnen testen
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    pi_41797248
    Leuk om te zien, maar complete geldverspilling om op Zandvoort te testen.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 14 september 2006 @ 12:00:03 #97
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_41797299
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 11:52 schreef WEST het volgende:

    [..]

    ook dat maar een NL team moet ook op een NL baan kunnen testen
    is goed voor de airmiles
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_41802994
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 11:58 schreef Spooky4u het volgende:
    Leuk om te zien, maar complete geldverspilling om op Zandvoort te testen.
    Inderdaad, er worden geen F1 races gereden, het is altijd beter om een f1 baan te gebruiken.
    Zandvoort is wel leuk voor een jaarlijkse stunt bv voor de DTM races. RedBull had ook een leuke stunt daar.
    pi_41831612
    Ik dacht dat de RB-demo op Zandvoort juist heel mat was geweest.
    Die rit op de Afsluitdijk; da's pas een stunt...
      zaterdag 16 september 2006 @ 01:20:23 #100
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_41852909
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 15:32 schreef Ivo1986 het volgende:

    [..]

    Inderdaad, er worden geen F1 races gereden, het is altijd beter om een f1 baan te gebruiken.
    Zandvoort is wel leuk voor een jaarlijkse stunt bv voor de DTM races. RedBull had ook een leuke stunt daar.
    Jerez wordt toch tegenwoordig ook niet gebruikt voor F1 races? alleen maar voor testen dus dat zegt niks.

    anyway vond een mooi stukje op het AD
    quote:
    ZEEWOLDE - GR8 Industries, de exclusieve agent van Spyker MF1 in de Benelux, heeft plotseling kandidaat-sponsors te over.

    Tien bedrijven meldden de afgelopen dagen spontaan hun interesse voor de nieuwe Nederlandse renstal, die net als Ferrari hoopt de Formule 1 te kunnen gebruiken om meer sportauto’s te verkopen .

    Lodewijk Varossieau, behalve manager van Christijan Albers ook directeur van GR8 (spreek uit: Great) Industries, is in gesprek met een Nederlands retro-sportmerk over de plaatsing van de naam op de spiegels van de auto. En een multinationaal biermerk heeft eveneens trek in Spyker F1.

    ,,Ik kan helaas nog geen namenvan kandidaten noemen. Maar de koop van Midland door Spyker heeft ontzettend veel losgemaakt.’’

    Als het aan Varossieau ligt, wordt de Spyker MF1 in de laatste race in Brazilie oranje gekleurd. Daarmee hoopt hij te profiteren van de opwinding die rondom Spyker is ontstaan. Want naast de gebruikelijke scepsis en het wantrouwen is de komst van een Nederlands F1-team vooral met voorzichtig enthousiasme begroet.

    Deskundigen op het gebied van sportmarketing delen dat gevoel. Frank van den Wall Bake meent dat Spyker gedurfd, maar niet roekeloos opereert. ,,Nederland is niet te klein voor de Formule 1, Nederland is eerder te kleindenkend. We moeten eens af van dat calvinisme. Als ik de plussen en minnen tegen elkaar afzet, dan is het een uitdagend avontuur. Neem van mij aan dat Spyker met zijn raad van commissarissen geen domme dingen doet. De doelgroep voor exclusieve auto's loopt nou eenmaal niet in Nederland, maar juist daarbuiten rond.’’

    Van den Wall Bake ziet in de Nederlandse renstal een vergelijking met Ajax. ,,Die club heeft dezelfde uitstraling als Spyker. Gewaagd, brutaal, lef, dat zijn de trefwoorden die je bij dit raceteam spontaan bedenkt. Misschien ook een beetje Arsenal. Ik zeg dat omdat het aantrekken van ontwerper Mike Gascoyne en mogelijk het meeliften met motoren van Ferrari iets zegt over de ambitie.’’

    De vergelijking met Ajax spreekt ook sportmarketeer Henri van der Aat van bureau Trefpunt aan. ,,PSV is degelijk, Feyenoord een ploeg van werkers en Ajax aanvallend en creatief. Ik zie Spyker ook als zo'n gedurfd merk,’’ zegt de voormalige zeilbondscoach.

    De stap van Spyker naar de Formule 1 is zo'n aanvallende actie. ,,Wie een goede Formule 1-auto bouwt, zal in de ogen van het publiek ook een goede straatauto fabriceren. Er zit wel een valkuil in de hele operatie. Je hoeft als exclusief automerk niet meteen vooraan te rijden, maar je moet zeker niet in de achterhoede blijven hangen. Ferrari heeft jarenlang niets gewonnen, toch heeft het merk in de middenmoot veel sportauto's verkocht.’’


    Yves Kummer van sportmarketingbureau Kumpany kent nog wel wat reserves. ,,Mijn eerste reactie was: Wat gaaf! Maar als je dan even nadenkt, dan is er wel serieus geld mee gemoeid. Het zijn on-Nederlandse bedragen die rondgaan in de Formule 1. ABN Amro heeft met de Volvo Ocean Race ooit een keer 20 miljoen per jaar uitgegeven, maar dat is een uniek gegeven. En de Rabobank spendeert 12 miljoen euro aan de wielerploeg. Met dat soort bedragen speel je in de Formule 1 in de top niet echt mee.’’

    Desondanks ziet hij lichtpunten voor de Nederlandse renstal. ,,Het gaat goed met de beurs en met de economie. Het geld is er wel. Een bedrijf als Tom Tom is er geknipt voor. Maar eerlijk gezegd zie ik de Nederlandse bedrijven ondanks het sexy karakter van de Formule 1 niet meteen instappen.’’
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')