kijk en zo gaat de FIA met Ferrari en Bridgestone omquote:Bij Renault wil niemand meer spreken over het vermeende illegale bewerken van de Bridgestone banden, maar het thema ligt nog steeds op tafel. Met hun kritische uitspraken over de Formule 1, de kennelijke voorkeur voor Michael Schumacher en Ferrari en het gebruik van illegale middelen begaven Flavio Briatore en Fernando Alonso zich op dun ijs. Dat hebben de Fransen nu erkend en men stuurde een toelichtend perscommuniqué rond.
In dit perscommuniqué is te lezen dat de uitspraken van Briatore verkeerd zijn geïnterpreteerd en als grap gezien hadden moeten worden. Bovendien ging de Italiaan tijdens een interview met Reuters, dat zelfs door het team van Renault op hun eigen internetsite werd gepubliceerd, op de ‘slijmbaltoer’ met de FIA. Alleen Fernando Alonso bleef hardnekkig en nam Schumacher en de FIA nogmaals onder vuur. Maar daar heeft het team van Renault nu een einde aan gemaakt. Volgens een bericht van het Spaanse AS heeft Renault de Spanjaard “gemuilkorfd”, ofwel zwijgplicht opgelegd. In extreme gevallen kan de FIA namelijk een coureur uitsluiten van deelname aan het Wereldkampioenschap of een andere langdurige straf opleggen wanneer hij de Formule 1 openbaar in diskrediet brengt.
Concreet zou het team Alonso hebben opgedragen niet over het nieuwste voorval te praten.
Renault heeft samen met Michelin bij de FIA een klacht ingediend. Men heeft Bridgestone ingenieurs gefotografeerd die, voorzien van handschoenen, een schort en ademhalingslucht uit zuurstofflessen, Bridgestone banden blijkbaar met een onbekende vloeistof insmeerden. De aanklacht? Men bewerkt op verboden wijze banden met chemicaliën om in een snelle ronde betere prestaties neer te zetten. Volgens AS zal de FIA de banden gaan onderzoeken en eventueel de werkwijze van Bridgestone bestraffen. Het wantrouwen van Renault werd vooral gewekt doordat dit men alleen bij het team van Ferrari heeft waargenomen, bij de andere Bridgestone teams werden deze activiteiten niet waargenomen.
Direct na de aanklacht van Renault luidde een bericht dat de FIA het voorval samen met Bridgestone had opgelost. De behandeling diende met name om te voorkomen dat kleine rubberdeeltjes die vrijkomen bij het opsnijden van de banden voor analyse doeleinden, niet in de lucht terechtkomen en worden ingeademd. Wat de ‘spionage activiteiten’ verder voor gevolgen zullen hebben is op dit moment nog onduidelijk. bron
Dus die gast van Bridgestone moet bij onderzoek al dat rubber maar in zijn luchtwegen krijgen?quote:Op woensdag 13 september 2006 16:56 schreef WEST het volgende:
[..]
kijk en zo gaat de FIA met Ferrari en Bridgestone om![]()
als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:29 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dus die gast van Bridgestone moet bij onderzoek al dat rubber maar in zijn luchtwegen krijgen?
Kijk zo gaan de altijd over Ferrari zeikende mensen met de medemens om.
En wie zegt dat ze deze procedure niet uitvoeren bij de andere teams?quote:Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef WEST het volgende:
[..]
als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.
Uit het verhaal maak ik dan op dat de mensen die voor Ferrari werken dat niet in de luchtwegen mogen krijgen maar van de andere Bridgestone teams dus wel
vind je dat niet heel vreemd?
quote:Op woensdag 13 september 2006 20:31 schreef HPoi het volgende:
Die launchcontrol van Renault moet ook ergens zitten.....
duh, denk je dat Fisi en Alonso dat telkens doen. Ja daag, die schieten altijd als een haas er vandoor.quote:
ja ze hebben launchcontrol... net als alle andere teams.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:44 schreef HPoi het volgende:
[..]
duh, denk je dat Fisi en Alonso dat telkens doen. Ja daag, die schieten altijd als een haas er vandoor.
Verboden hoor dacht ik sinds vorig seizoen.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:45 schreef insaniac_2oo1 het volgende:
[..]
ja ze hebben launchcontrol... net als alle andere teams.
je hebt gelijkquote:Op woensdag 13 september 2006 21:30 schreef HPoi het volgende:
[..]
Verboden hoor dacht ik sinds vorig seizoen.
Als ze daadwerkelijk een legaal systeem hadden zouden ze niet de enige zijn.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:04 schreef Spooky4u het volgende:
Inderdaad verboden, maar ze hebben een systeem dat gedoogd wordt. Een soort van toerenbegrenzen bij de start, maar 1 die niet een computergestuurde start uitvoerd.
Renault maakt alleen foto's bij Ferrari en Bridgestone. Dus wie zegt dat het bij andere teams niet gebeurt...quote:Op woensdag 13 september 2006 19:08 schreef WEST het volgende:
[..]
als dit niet gebeurd bij andere teams van bridgestone maar wel bij die van Ferrari.
Uit het verhaal maak ik dan op dat de mensen die voor Ferrari werken dat niet in de luchtwegen mogen krijgen maar van de andere Bridgestone teams dus wel
vind je dat niet heel vreemd?
uuhhm geen? althans, dat heb ik eergisteren op een aantal sites gelezen. Renault en Michelin vonden de uitleg van Charlie Whiting van de FIA voldoende en ze zouden het hier bij laten. De spray zou de band wat stijver moeten maken en daardoor - zoals ook in het artikel staat - zou de slijtage over een ronde minder zijn en dat zou resulteren in performance winst (over 1 rondje).quote:Wat de ‘spionage activiteiten’ verder voor gevolgen zullen hebben is op dit moment nog onduidelijk
Inderdaad, het zal denk ik ook wel met een sisser aflopen want Michelin zal met verdomd goed bewijs moeten aankomen om er echt een zaak van te kunnen maken.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:53 schreef wimderon het volgende:
[afbeelding]
Hier zou het dus om gaan schijnbaar. Niks bijzonders en bovendien zijn zulke pakken heel gewoon in Japan bij dit soort dingen...
er zal mischien wel een kern van waarheid in zitten. Verstappen zou in 1997 bij Sauber gaan rijden zij het dat daar ene Jean Todt er een stokje voor gestoken heeft en een italiaanse rijder zou gaan moeten rijden in dit geval ging het om Giani Morbedelli.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Ja dat zegt hij, wie weet of het waar is.
Misschien is die gast wel gewoon gefrustreerd omdat hij fucking beroerd reed in de Sauber.
ter illustratiequote:Als het aan Bridgestone ligt komt er een belangrijke verandering in het bandenreglement. De Japanse bandenfabrikant wil net als in de Champ Car de teams verplichten beide geleverde banden te gebruiken tijdens een race.
Bridgestone is volgend jaar de enige bandenleverancier in de Formule 1. Om er toch voor te zorgen dat de banden een belangrijk element blijven tijdens een raceweekend heeft Bridgestone een constructie bedacht. Elk team krijgt aan het begin van elk weekend een aantal sets van het harde compound en een aantal sets van het zachte compound. De teams gebruiken nu vaak slechts één van deze twee soorten tijdens het weekend. Bridgestone wil echter verplichten dat de teams beiden compounds gebruiken tijdens de race.
Bridgestone heeft twee hoofdredenen voor het invoeren van deze verandering. Ten eerste komt het de sport ten goede omdat de teams zelf mogen beslissen wanneer zij welke band inzetten. Zo ontstaan er dus allerlei verschillende strategieën omdat het ene team er meteen mee start terwijl een ander ze pas later in de race brengt. Zo blijven de banden dus een belangrijke rol spelen. Een tweede reden is het feit dat met het huidige reglement veel banden ongebruikt blijven. Als Bridgestone volgend jaar elf teams van banden moet voorzien is het vanwege de kosten zonde als de helft van de banden niet gebruikt worden.
Bridgestone wil de zachtere band markeren met een rode streep op de zijkant, zodat de toeschouwers en verslaggevers weten welke band er onder de auto's zitten. Hoewel Bridgestone benadrukt dat er nog niets zeker is, hoopt het dat er snel een beslissing kan worden genomen zodat het kan beginnen met de productie van banden voor 2007.
bron
de banden moeten juist wel belangrijk blijven het is toch 1 van de dingen die moeten kloppenquote:Op woensdag 20 september 2006 22:58 schreef Fir3fly het volgende:
Vind ik ook geen goed idee. Ik was juist zo blij dat volgend jaar de banden weer wat minder belangrijk worden.
Die was er van de week nog!quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:14 schreef Spooky4u het volgende:
Zal me ook niet verrassen als binnenkort de Williams Docu weer komt, dat ze op dat moment een echt topteam waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |