Jetske slaapt sinds 2 dagen in een slaapzak. Ze heeft er geen problemen mee. Wel merk ik dat ze wat koude handen heeft maar volgens mij komt dat gewoon doordat het wat kouder is.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:37 schreef PM-girl het volgende:
Ik las in dit topic over babyslaapzakken, vanaf wanneer gebruik je die eigenlijk voor je kleine babytje? Toch niet meteen of wel?
Van die opmerkingen kom je niet af zolang Sara nog naar het CB gaat, ze zijn gewoon gehaaid op onsquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:11 schreef Fuente het volgende:
Wat een gedoe met dat CB zeg, dit deden ze dus bij Sara ook constant. Zeggen dat ze minder moest, want ze was aan de zware kant, en manlief en ik zijn ook niet bepaald dun
Ik heb dus gewoon altijd mijn eigen gevoel gevolg. Natuurlijk ga je je kind niet overvoeren met weet ik veel hoeveel flessen melk, en natuurlijk prop je 'm niet helemaal vol, maar een fles extra kan echt geen kwaad.
Ik zou zeggen, volg je eigen gevoel daarin, als Max niet tevreden is met minder, dan heeft hij waarschijnlijk behoefte aan meer.
Met Sara is het (met extra fles) helemaal goedgekomen, die zit tegenwoordig met haar gewicht nog maar net op de middellijn.
Maxim duimt nog steeds, ik maak me er (nog) niet druk om. hij doet het alleen om in slaap te vallen en als hij komt kroelen bij me.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:59 schreef Belana het volgende:
wij hebben ook een duimelotje
Ben bang dat ie liever zijn duim heeft dan zijn speen...
Het heeft voor- en nadelen he... hoe gaan anderen daarmee om?
Wat ook kan helpen is een washand aan een puntje nat maken en in de vriezer leggen, dan haar de washand geven met het puntje in haar mond. Kan ze daar lekker op knabbelen als het een beetje bevroren is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 07:59 schreef Vicky het volgende:
Pff Amber heeft echt onwijs last van haar tandjes. Gisteravond er ze wakker en het was brullen. Niets hielp. Zetpilletje gegeven, bijtring (hard en zacht), drinken, dentinox, ijsje... ze bleef brullen. En maar tegen haar mondje slaan. Uiteindelijk had ze eindelijk wat gevonden waar ze lekker in kon bijten en toen was het weer over.
Bevroren broodkorst gaan we hier proberen!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:27 schreef Lois het volgende:
Vicky weet je wat ook erg lekker is om op te bijten bij doorkomende tandjes? Een bevroren broodkorstje! Echt een wondermiddel was dat hier altijd.
Ah, dan zal dat vast de reden zijn. En ze zit ook veel aan haar oortjes.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:38 schreef Lois het volgende:
Ja hoor Ingrid, kindjes gaan vaak wat slechter slapen met tandjes krijgen. Het is echt gemeen pijnlijk denk ik, en ook hun oortjes kunnen pijn gaan doen.
ik had het net ook weer.. Ik heb van die kokertjes waar snoertjes doorheen lopen. Een van die kokertjes zit op het laminaat naast de keuken. Onze keuken staat op een verhoging en Amber staat daar elke keer aan. En ze zit dus steeds aan dat kokertje met dat snoertje. Trekt ze dat snoertje steeds uit de vloer.. Ik zei dus ook duidelijk Nee Amber, dat mag niet. Kijkt ze me aan, gaat ze staan lachen... En gewoon hard staan giechelen.. hihi en probeer dan idd maar eens serieus te blijven..quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:09 schreef Jelief het volgende:
Emma begint idd ook nee of dat mag niet te begrijpen. Al vind ze het ook wel heel leuk als ik nee zeg, ze gaat dan al lachend nee schudden. En soms schud ze al nee als ze iets doet waarvan ze door heeft dat het niet mag, erg grappig en best moeilijk om dan serieus te blijven.
Dan is dit het probleem dat het niet optimaal werktquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik had het net ook weer.. Ik heb van die kokertjes waar snoertjes doorheen lopen. Een van die kokertjes zit op het laminaat naast de keuken. Onze keuken staat op een verhoging en Amber staat daar elke keer aan. En ze zit dus steeds aan dat kokertje met dat snoertje. Trekt ze dat snoertje steeds uit de vloer.. Ik zei dus ook duidelijk Nee Amber, dat mag niet. Kijkt ze me aan, gaat ze staan lachen... En gewoon hard staan giechelen.. hihi en probeer dan idd maar eens serieus te blijven..
Geniet er maar van, de rust is snel voorbijquote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:21 schreef vamperotica het volgende:
Hier ligt er 1 al de hele dag te slapen.....![]()
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:28 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Geniet er maar van, de rust is snel voorbij![]()
![]()
![]()
vandaag precies 8 maandenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:26 schreef Suzanna het volgende:
Kozakken, hoe gaat het nu met Romme en het drinken?
Belana, volgens mij is het Arwen
Evenstar, wat goed zeg!! Hoe oud is ze nu? volgens mij wel heel vroeg ook! (lief hezo'n klein babietje wat ineens wel een peutertje lijkt...)
Ze kijkt ook zo vastberaden evenstarquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Mijn kleine meissie wordt groot zo net trok ze zich zelf aan mijn been omhoog , ze ging zelf staan![]()
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Ze kijkt ook zo vastberaden evenstarVolgens mij heeft ze een flink eigen willetje
dat is geen rare gedachte, dat heb ik ook weleens gedachtquote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:16 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
vandaag precies 8 maandenen ja ze gaat heel snel, maar vermoed dat ze gewoon een enorme kracht in der beentjes heetf door de stuit. of is dat een rare gedachte?
Dat te bedenken dat we 4 maandjes terug in spanning zaten wel of geen spreidbroekje![]()
Ok dank je. Dan ik zo maar even naar de drogist lopen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:04 schreef Jelief het volgende:
Menicole, je mag een zoutoploosing gebruiken, kun je gewoon bij de drogist of apotheek halen. Er is overigens ook een homeopatische neusspray voor baby's ik weet alleen niet uit mijn hoofd vanaf wanneer je die mag gebruiken.
Zoë plast echt al meer dan een jaar s'nachts niet (tijdens het slapen) maar als het dan eenmaal op gang komt dan heb je ook echte plofluiers. Weet zelf dus eigenlijk niet beter en heb het dus ook nog nooit aangekaart.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:40 schreef _evenstar_ het volgende:
trouwens wel een vraagje, arwen heeft nu 3 erg natte luiers maar de rest is kurkdroog , alsof ze het ophoudt ofzo? vooral snachts dan voor ze gaat slapen schone luier en s ochtends ( na 11 a 12 uurtjes slaap) verschoon ik haar en is ze na genoeg droog en tussen 9 en 12 is ze ineens echt de luier stampvol niet erg? of ook maar even aankaarten bij de KA ?
Ja ik mag wel al na 6 voedingen maar soms komt ie wel gewoon na 3 uur. Dan moet ik dat dus dan proberen te rekken tot 4 uur. Maar dat kan ik inderdaad wel eens gaan proberen. Maar krijgt ie dan met 100 cc per fles dan niet te weinig? Omdat van het cb al 5 keer 125 mag. Plus dan de zesde fles snachts. Want als ik om de 4 uur doe dan krijgt ie maar 600 cc per dag en hij mag al 725 cc. Vind ik nog wel een verschil? Maar ik ga vanaf morgen eens proberen om de 4 uur en dan misschien gewoon 5 cc per fles meer. Dan kijk ik wel hoe dat gaat. Thnx in ieder gevalquote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:18 schreef Belana het volgende:
Me Nicole, je mag toch al naar 6 voedingen? Dan kan Mika toch om de 4 uur eten? Ik hou trouwens geen strak schema aan hoor, soms komt ie om de 3,5 uur, soms om de 4, soms 4,5.
dus ik bedoel, jij kan 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur, 11 uur, 3 uur hebben en dan zo'n 100 cc per fles?
tja en wat slapen betreft, wij hebben ezra altijd gewoon weer in bed gelegd en het licht uit gedaan. heel soms wil ie niet, maar het enige wat we doen is af en toe ff over zijn bolletje aaien en zijn speentje weer geven als ie die wil.
Phff daar heb ik gelukkig geen last van. Ga hier in huis gewoon pas iets doen als Mika slaapt.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Heb ík nou zo'n kort lontje of zijn er meer mensen die gek worden van dat gejengel om aandacht terwijl er huishoudelijke karweitjes klaarliggen?
Of ligt het eraan dat ik aan alletwee moet wennen? : het moederschap en het huisvrouw zijn...
Ja, vind ik vreemd. Ui is toch niet goed? Mag toch pas vanaf een jaar?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:18 schreef pinquit het volgende:
er zit zout, suiker en ui in de kruidvatpotjes vanaf 6 maanden.
dastochgekofnie?
Ik dacht het via de ikwordgroter site te vinden, niet dus! En via 0900-8833 geprobeerd, daar weten ze het niet.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:33 schreef Tamea het volgende:
Ingrid, ik denk dat je het CB het beste even kan bellen hiervoor.Volgens mij zijn de meeste CB's niet zo Internet gericht.
We zijn verhuisd en hebben nog geen nieuwe tijden enzo gehad.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:41 schreef Tamea het volgende:
Heb je geen groeiboekje van het CB gekregen waar het instaat? Volgensmij hebben ze bij ons een sticker met de tijden van je eigen buro die ze in je boekje plakken.
Ik heb geen discussie gestart hoor, maar alleen mijn ervaring verteld. Ik heb in het begin hier ook veel moeite mee gehad, voor m'n gevoel bleef er helemaal geen tijd voor mij over. Maar toen ik eenmaal structuur inbouwde ging het een stuk beter, zonder structuur heb je idd een jengelend kind nét als je eigenlijk eten moet koken of iets anders moet doen. Da's inderdaad heel vervelend en daar heb ik zeker wel begrip voor!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik had een heel verhaal, maar laat maar zitten. Ik heb even geen zin om deze discussie aan te gaan.
Misschien ben ik wel nog humeuriger omdat mijn hormonen van mijn menstruatie aanwezig zijn. Zo voelt het tenminste...: alsof ik PMS heb.
Volgensmij zijn de schoolvakanties nu overal voorbij.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:50 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
We zijn verhuisd en hebben nog geen nieuwe tijden enzo gehad.
Maar ik heb nog een keer gebeld en gezeurd. en ze heeft het opgezocht. En morgenmiddag is er inloopspreekuur. Maar niet tijdens de vakantie. En ik weet niet of er nog vakantie is.
Ik liet Daniél in het begin ook te lang opblijven. Hij begon dan ook te jengelen en ik was ook veel tijd kwijt met troosten. Rond etenstijd wil hij helaas niet slapen en jengelt hij volgens mij gewoon om het jengelen. Meestal houd ik hem dan ook dicht bij me, en geef ik hem ook de vrijheid te jengelen. ( ik kan me voorstellen dat hij dan even wat indrukken van de dag aan het verwerken is).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:07 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Ik heb geen discussie gestart hoor, maar alleen mijn ervaring verteld. Ik heb in het begin hier ook veel moeite mee gehad, voor m'n gevoel bleef er helemaal geen tijd voor mij over. Maar toen ik eenmaal structuur inbouwde ging het een stuk beter, zonder structuur heb je idd een jengelend kind nét als je eigenlijk eten moet koken of iets anders moet doen. Da's inderdaad heel vervelend en daar heb ik zeker wel begrip voor!
Als je hier zoiets komt vertellen en je krijgt alleen maar meelevende opmerkingen (ik bedoel niet dat meelevende opmerkingen niet goed zijn hoor! die kunnen je zeker helpen), dan heb je daar toch weinig aan lijkt me? Ik zou liever adviezen krijgen hoe het dan wel goed kan komen... als ik te bemoeierig was moet je het maar zeggen.
Goh, ik zie een reaktie van Sugar, en ik dat dat de kleine er nu wel zou zijn...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:40 schreef Sugar het volgende:
Marktplaats!
Ik vind ze groot vallen. Maar na een keer wassen en in de droger zijn ze denk ik een beetje te vergelijken met de Hema rompers. Wat ik wel minder vind zijn de drukkertjes op de schouder inplaats van van die overslagjes. Ze liggen zo snel met een bloot nekkie dan.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:34 schreef Tamea het volgende:
Weet iemand hoe de rompers van Rainbowbabies vallen qua maat? Ik meende (hier?) ergens gelezen te hebben dat die kleiner vallen dan de rest van hun spullen, aar ik weet het niet meer helemaal zeker.
Ik ga morgen gewoon heen, dan merk ik het vanzelf!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:45 schreef Tamea het volgende:
[..]
Volgensmij zijn de schoolvakanties nu overal voorbij.
quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:22 schreef cattie het volgende:
De speen wordt hier met een grote boog uitgespuugd, daar houdt hij niet van.
4 a 5 uur klinkt al hemels!
Zou ze dan elke nacht een nachtmerrie hebben?quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:33 schreef Rottdog het volgende:
Kan ook gewoon een nachtmerrie zijn en het is een fase
Ingrid, als het op dit moment voor jou en voor Kim het beste voelt om samen te slapen dan zou ik het lekker doen. het geeft over het algemeen helemaal niet zo veel problemen om je kind later aan een eigen bed te wennen, de meeste kinderen zijn daar al heel snel zelf aan toe.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:36 schreef Ingrid19 het volgende:
Want als je haar er dan op een gegeven moment eruit haalt, is ze meteen rustig.
En bij ons in bed valt ze snel in slaap. Maar dat is natuurlijk geen oplossing, want straks wil ze alleen nog maar bij ons slapen.
nee hoorquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:10 schreef pinquit het volgende:
kan het kwaad als ik max nectarine geef?
Ze kijkt wel vaak zuur. Denk dat de bijvoeding dereflux weer getroggerd heeft.quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:24 schreef chacama het volgende:
Jeetje evenstar, dat is een behoorlijk plens....en zo aan dat gezichtje te zien ook al aardig zuur...
quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:29 schreef pinquit het volgende:
gut arwenneke toch![]()
de meeste potjes kan ie wel tegen, alleen die van de worteltjes niet
ook als ik zelf wortels maak spuugt ie ervan.
dus dat doen we maar niet.
fruit geef ik nooit uit een potje. smaakt zo chemisch![]()
pffff. omg.... ja was...en ik zat net weer op 3 wassen in de week. Dat zal over 3 maandjes ook wel anders gaan worden...quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Nu snappen jullie ook vast die 11 machines was in de week![]()
Dit doen we, de "officiele" 5-10-15 minuten methode ,dat heeft geholpen om haar overdag in bed te laten slapen. Misschien dat het wel helpt om haar soms uit bed te halen. Ga ik dat proberen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:53 schreef bixister het volgende:
lijkt me nu helemaal niet verstandig eigenlijk om kim aan geluid te laten wennen. en of ze zo jong al nachtmerries hebben weet ik ook niet hoor. ik denk inderdaad dat ze gewoon wat meer behoefte heeft aan jullie nabijheid/veiligheid/aandacht. oplossing weet ik ook niet precies maar zou ik zoeken in een combinatie van die extra aandacht geven en toch ook duidelijk grenzen stellen, zodat ze weet dat ze met dat gegil niet bereikt wat ze wil. dus: lekker veel knuffelen, overdag gewoon en ook voor het naar bed gaan. als ze 's nachts tussendoor zo angstig wakker wordt wel ernaartoe gaan, even troosten, laten merken dat je haar dus wel gehoord hebt, en er wel bent voor haar, maar niet mee naar je kamer nemen: weer terug leggen en weggaan. en dat dan in de 5-10-15 minutenvorm gieten: met steeds langere tussenpozen steeds even naar dr toegaan, zodat ze wel merkt dat jullie er zijn, maar ook leert dat ze op die tijdstippen niet zomaar uit bed mag. maar goed, dat is alleen maar hoe ik het hier doe als ons madammeke dit soort kuren heeft, het is niet dat dit gegarandeerd voor jullie werkt. ik ben meestal wel wat ruimhartiger qua uit bed tillen en in m'n armen troosten dan wat de 'officiele(?)' 5-10-15-methode geloof ik voorschrijft (alleen over 't hoofdje aaien ofzo, juist niet uit bed halen). maar dat heeft ook met anna te maken, die laat zich zoveel beter troosten lekker tegen je aan, en dan wat liedjes zingen. als ik haar terug leg is 't altijd wel weer brullen maar meestal legt ze zich er tegenwoordig vervolgens toch heel snel bij neer.
succes!
quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:56 schreef E.T. het volgende:
Saskia had in d'r slaapzakje altijd alleen een pyama-hesje (en een romper zonder mouwen). En dan een lakentje en dekentje over d'r benen![]()
En dan lekker het raam open
Goed idee.quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:10 schreef sjak het volgende:
Lekker Ingrid, dan hebben jullie tenminste een nacht rust. Als ze nou bij je ouders wel doorslaapt, kijk/vraag dan eens wat zij doen als ze huilt. De oplossing zit bij zulke ukkies soms in zulke kleine dingen.
Ik heb ook nog een vraagje. Ik stop Jets tegenwoordig in een slaapzakje in bed maar heb het idee dat het zo koud is. Doen jullie er een pyjama onder? Het is zo dubbel want ik heb ergens gelezen dat oververhitting de belangrijkste oorzaak is van wiegedood op deze leeftijd maar te koud is natuurlijk ook niet fijn. Wat kan je over kleine dingen lopen mutsen he
zou ze 't misschien wat te koud hebben misschien, dat ze daar 's nachts van wakker wordt de laatste weken?quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:34 schreef Ingrid19 het volgende:
Kim heeft een rompertje aan, meestal mouwloos,met een pyjama. en nu nog zomerslaapzak.
Nou, ik denk het niet, want haar nekje en handjes voelen lekker warm aan.quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:50 schreef bixister het volgende:
[..]
zou ze 't misschien wat te koud hebben misschien, dat ze daar 's nachts van wakker wordt de laatste weken?
ik hoop het, we wachten het maar weer ff af. hij heeft 5 flessen van 130/140 cc op (incl. schepjes dus)quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:40 schreef kozakken het volgende:
Joh, hij drinkt gewoon al veel beter per fles. Mss moet zijn maagje gewoon weer wennen aan de nieuwe hoeveelheid en regelt hij het in een paar dagen weer helemaal zelf.
zelf slaap je toch ook niet meer onder alleen een laken nu? of is jullie zomerslaapzak toch iets dikker dan dat? nou ja, het valt in ieder geval te proberen om haar een iets warmere aan te doen. of een dekentje erbij.quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:53 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Nou, ik denk het niet, want haar nekje en handjes voelen lekker warm aan.
Maar je weet maar nooit.
Een deken erbij is geen optie. Ze trekt hem over haar hoofd. We doen nu eerst een rompertje met lange mouw, pyjama en slaapzak aan. Misschien helpt het, al hebben we niet het idee dat ze het koud heeft.quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:28 schreef bixister het volgende:
[..]
zelf slaap je toch ook niet meer onder alleen een laken nu? of is jullie zomerslaapzak toch iets dikker dan dat? nou ja, het valt in ieder geval te proberen om haar een iets warmere aan te doen. of een dekentje erbij.
Vicky, wat ook goed helpt tegen open luieruitslag is maizena! Het droogt namelijk in, en heelt sneller, helpt bij Saartje heel goed.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:58 schreef Vicky het volgende:
het ziet er nu al een stuk rustiger uit gelukkig. Het is niet meer zo erg open...
Doen er een lekkere dikke klodder op en verschonen de luier nu gewoon wat vaker.
Goed zo Ezra
Lekker hequote:Op zaterdag 2 september 2006 19:01 schreef Vicky het volgende:
Fuente, had ik van de week idd ook al gedaan, maar ga het er zo ook maar opdoen..
lang leve de tandjes...
Haha, ja hoor, kan ook aan de voorkant.quote:Op zondag 3 september 2006 16:29 schreef MeNicole het volgende:
Wist niet dat baby's zo konden poepen dat het zelfs aan de voorkant de luier uit komt. En dan is ie nog niet eens aan de dunne![]()
Volgens mij is 'officieel' gezien de term huilbaby alleen voor baby's waarbij dit vrij snel na de geboorte al ontstaat. En niet bij baby van ouder dan een half jaar, zoals Kim. Waarschijnlijker is dat er gewoon iets is waarom ze huilt; aandacht, angst, tandjes, verlatingsangst o.i.d.quote:Op zondag 3 september 2006 23:07 schreef Djeez het volgende:
Ik wil niet negatief zijn oid, maar kan het zijn dat Kim alsnog een huilbaby wordt ? Zoals jullie allemaal wel hebben gelezen, is Kim de laatste drie weken niet te genieten. Overdag slaapt ze zelden, en als ze dat al doet, nooit langer dan een uurtje. 's Nachts is het helemaal een drama. Pas na veel krijsen valt ze in slaap, waarna ze na een paar uur alweer luid krijsend wakker wordt. Ze wil alleen stil worden als ze tussen ons in wordt gelegd. En nu wil Kim zelfs geen fles meer voor het slapen gaan!
Ingrid gaat er doordeweeks altijd uit. Ze aait haar, knuffelt haar, doet een speentje in haar mond en speelt een muziekje af. Meer kun je niet doen lijkt mij. En dit volgens de 5-10-15 min regel.\quote:Op zondag 3 september 2006 23:32 schreef Igraine het volgende:
[..]
Maar wat doe je dan, als Kim zo krijst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |