abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:05:57 #1
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41155505
Het grote kleine babietjestopic deel 85

Babietjes

*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 0% gewijzigd door E.T. op 02-09-2006 15:24:31 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:06:40 #2
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41155519
Dat is soms zo lastig hč, die modrechten. Zo post je gewoon vrolijk door in een inmiddels gesloten topic.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:08:17 #3
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_41155551
errug vervelend..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:09:01 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41155566
Enne, Sara verhuist vandaag naar het buurtopic

[ Bericht 3% gewijzigd door Rewimo op 25-08-2006 18:13:35 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:04:24 #5
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41156993
Jetske is vandaag naar het eerste officiele bezoek bij het CB geweest. Het gaat allemaal heel erg goed met haar. Ze ziet er goed uit, alles klinkt goed en ze beweegt goed. Inmiddels weegt ze 5275 gram, dat betekent dat ze ruim een kg is aangekomen in 5 weken en 2 dagen en haar lengt is 58 cm. Ze zit dus zoals verwacht lekker in de bovenste groeicurve. Verder is ze zo lief, ze slaapt nog niet zo lang als de andere kleintjes hier maar ik vind het niet zo erg. Ze wordt 1 keer wakker en slaapt daarna gelijk weer door tot 7.00 uur, dan maken wij haar altijd wakker. Misschie dit weekend eens kijken of ze zin heeft een dagje uit te slapen.

Sarah, gefeliciteerd!
Lekker douchen!
pi_41157379
Sarah gefeliciteerd !
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:37:17 #7
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41158010
Ik las in dit topic over babyslaapzakken, vanaf wanneer gebruik je die eigenlijk voor je kleine babytje? Toch niet meteen of wel?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:43:49 #8
81992 Githa
pi_41158235
Ligt een beetje aan je kindje PM...sommige kindjes trappelen zich omhoog of de dekens van zich af en dan kan een slaapzakje wel van dienst zijn.
Of gewoon voor extra warmte.

Jordy heeft hem hier aan gekregen rond een maand of 2 meen ik.
pi_41159642
Wij gebruiken hier nu 2 weken een slaapzak omdat Finn zijn hele bedje doorwandelt en het dan koud krijgt.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:26:54 #10
108648 cattie
lieve moeder
pi_41159776
Ive ligt nu ook in een slaapzakje (hij is 7 weken) en dat hadden we eerder moeten doen. Hij trapt zichzelf niet meer onder de dekens weg en slaapt rustiger.
pi_41161553
SARA

gefeliciteerd, kleine grote dame!! een fijne dag toegewenst

veel plezier in het andere topic we zullen je missen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_41162044
Sara nu al weer 1 jaar! wat gaat dat hard!

Van harte gefeliciteerd met je 1ste verjaardag!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_41164182
Sara, van harte gefeliciteerd!!!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:22:38 #14
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41164189
Sara van harte meisje

1 jaar alweer....
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_41165869
Thnx meiden
Tot nu toe een hele leuke dag. We vieren het zondag echt, maar vandaag was er ook al wat bezoek, ze is al flink verwend, vanavond wel foto's in het fototopic En dan komen we hier ook even dagzwaaien
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_41166050
Fuente, ben benieuwd naar de foto's.

Kim heeft een nieuw motto. Slapen is voor watjes!
Maar ze is niet vervelend, jengelig oid. Juist heel vrolijk. Lekker in de box spelen.
pi_41166349
hiep hiep hoera voor Sara
pi_41169682
waarom heb ik een kindje dat denkt dat de hele dag wakker zijn een goed medicijn is als hij ziek is. en mama ook
pi_41172301
Hoeraaaaa Saartje is 1!!! Gefeliciteerd meisje!! en veel plezier bij de dreumesjes!

PM wij hebben bij Amber vanaf dag 3 een slaapzak gebruikt. Michel vond haar ineens onder de dekentjes...

Amber lag er gister om 19.30 in, om 22.00 wakker gemaakt voor een flesje, om 23.00 uur lag ze er weer in tot vanmorgen 6.00 uur
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:04:11 #20
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41173960
Lieve dames, mag ik jullie er nogmaals aan herinneren dat we voor het feliciteren speciaal een topic hebben? [OUD] verjaardagstopic nr. 18
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:07:22 #21
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41174075
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:37 schreef PM-girl het volgende:
Ik las in dit topic over babyslaapzakken, vanaf wanneer gebruik je die eigenlijk voor je kleine babytje? Toch niet meteen of wel?
Jetske slaapt sinds 2 dagen in een slaapzak. Ze heeft er geen problemen mee. Wel merk ik dat ze wat koude handen heeft maar volgens mij komt dat gewoon doordat het wat kouder is.
Lekker douchen!
  Jubileum moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:08:30 #22
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41174125
Koude handjes is niet erg Sjak, als haar nekje maar niet te warm of te koud aanvoelt.
Mijn kinderen hadden altijd steenkoude handjes maar waren verder goed op temperatuur.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_41179872
Merlijn slaapt momenteel zonder slaapzak. De slaapzak gaf teveel prikkels aan hem om te kunnen slapen. Hij heeft eigenlijk ook alleen in bed een slaapzak aangehad zodat hij niet naar bovenkroop, verder had het voor hem niet echt nut. Als meneer slaapt ligt meneer ook echt wel stil en warm genoeg. Merlijn heeft ook altijd koude handen en voeten en toch zweet hij zich de kapot. Het nekje is belangerijk, bij Merlijn voelen we het nu ook steeds beter aan zijn hoofdje of hij warm genoeg is of niet.

OP het KDV slaapt hij trouwens in met alleen zijn schaap in bed, dus geen dekens, slaapzak of iets anders bij hem, puur voor de prikkels.
pi_41182276
pfoeh ik had een zware dag.
ben het niet meer gewend, een huilend kindje tenminste, niet zonder dat er iets helpt.

ben begonnen met een nieuw 'eetschema' aanbevolen door het CB, want max eet teveel
hij kreeg nog 5 flessen (friso 1, heb ik er duidelijk bijgezegd, en hij had er zelfs net niet voldoende aan, maar het pak moest nog leeg heb het uiteindelijk maar weggegooid )
dus de cb-arts zei; hij moet naar 4 flessen want 5 is echt veel te veel.
en ze kwam met een papiertje waarop een voorbeeld van een dagindeling qua eten stond.

6mnd:
pap van opvolgmelk of bv
fles/bv
fles/bv
warm + wat fles/bv
tussendoor: fruit

heb voor max gedaan:
fles
bordje pap van 100cc melk en een 100cc fles (heel bord pap heeft ie t geduld nog niet voor)
warm + half flesje melk
hele fles voor het slapen gaan.

nu zit ie nog niet zo lekker in zn vel, dus misschien was het een hele foute dag om hiermee te beginnen..
maar het kwam erop neer dat max heel goed doorheeft als zijn fles maar half gevuld is en daar dus geén genoegen mee neemt

de halve fles na het bordje pap vond ie best, hij viel toen ook in slaap
toen kreeg hij warm, uit een potje, want hij vind mijn kookkunsten niks
en daarna nog lekker dacht ik een half flesje melk
niet dus..

tijdens het drinken viel ie in slaap dus ik al helemaal euforisch (het werkt! het werkt!)
maar zodra de fles leegwas zette ie me toch een keel op
boos dat ie was!!

jeetjemina, ik met hem lopen en lopen, maar nee niks was goed. naar bed misschien, je bent onderhand wel moe? neehoor..

dus ik denk: nou maak nog wel een half flesje dan, pech hoor, met het schema.
dus, half flesje erin; wordt ie weer boos als hij maar een halve krijgt
pffffff..

gelukkig kwam toen mijn broer, de redder in nood max houdt van hem
en toen was alles weer goed
aan tafel heeft ie een lekker broodkorstje gekregen en toen nog even lief wild, vind ie leuk.. gespeeld

daarna zn laatste fles en nogsteeds niet willen slapen!!
ik ben dit niet gewend

welterusten
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:52:52 #25
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41182641
Niet te druk over maken . En MAx zeker geen honger laten lijden. Komt allemaal goed!
Ik had hier een mega dikke, hongerige baby, die meer flesjes kreeg als eigenlijk "mocht" Zolang je maar niet over de liter fv komt, want dat kunnen de niertjes niet zo goed aan. Is goed gekomen . Uiteindelijk is ze nu bij 19 maanden, een lang, slank kind, in 6 maanden tijd is hij maar 7 ons aangekomen.

Slaap lekker .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_41189111
Pff Amber heeft echt onwijs last van haar tandjes. Gisteravond er ze wakker en het was brullen. Niets hielp. Zetpilletje gegeven, bijtring (hard en zacht), drinken, dentinox, ijsje... ze bleef brullen. En maar tegen haar mondje slaan. Uiteindelijk had ze eindelijk wat gevonden waar ze lekker in kon bijten en toen was het weer over.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41193062
Saartje komt nog even dag zwaaien hoor, dag allemaal! Tot in het volgende topic!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_41194000
Pinquit als jij voelt dat max er te weinig aan heeft dan zou ik hem toch een volle fles geven. Ik word zo boos over die schema's. Elk kindje is anders, net als elke volwassene en de 1 eet 2 frietjes en een halve frikandel en de volgende neemt een sate schotel met alles er op en er aan.
Djen was overigens een grote eter rond die leeftijd en bleef ook lang op de flessen met potjes erbij, cb ook iedere keer schema's blijven geven, maar ze had toch echt nog honger. En nu is ze een slanke tiener en is niks meer te zien van die extra flessen van 11 jaar geleden

Ik bedoel dus eigenlijk volg je eigen gevoel, jij kent Max het beste!
label is gewassen en ik ga hem straks in de envelop doen zodat hij morgen op de post kan
pi_41194617
Pinquit, lees je verhaal nu pas.
Wat een gedoe met dat CB zeg, dit deden ze dus bij Sara ook constant. Zeggen dat ze minder moest, want ze was aan de zware kant, en manlief en ik zijn ook niet bepaald dun
Ik heb dus gewoon altijd mijn eigen gevoel gevolg. Natuurlijk ga je je kind niet overvoeren met weet ik veel hoeveel flessen melk, en natuurlijk prop je 'm niet helemaal vol, maar een fles extra kan echt geen kwaad.
Ik zou zeggen, volg je eigen gevoel daarin, als Max niet tevreden is met minder, dan heeft hij waarschijnlijk behoefte aan meer.
Met Sara is het (met extra fles) helemaal goedgekomen, die zit tegenwoordig met haar gewicht nog maar net op de middellijn.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:42:37 #30
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41195290
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:11 schreef Fuente het volgende:
Wat een gedoe met dat CB zeg, dit deden ze dus bij Sara ook constant. Zeggen dat ze minder moest, want ze was aan de zware kant, en manlief en ik zijn ook niet bepaald dun
Ik heb dus gewoon altijd mijn eigen gevoel gevolg. Natuurlijk ga je je kind niet overvoeren met weet ik veel hoeveel flessen melk, en natuurlijk prop je 'm niet helemaal vol, maar een fles extra kan echt geen kwaad.
Ik zou zeggen, volg je eigen gevoel daarin, als Max niet tevreden is met minder, dan heeft hij waarschijnlijk behoefte aan meer.
Met Sara is het (met extra fles) helemaal goedgekomen, die zit tegenwoordig met haar gewicht nog maar net op de middellijn.
Van die opmerkingen kom je niet af zolang Sara nog naar het CB gaat, ze zijn gewoon gehaaid op ons
pi_41195361
Wat dat betreft ben ik blij dat Djulian met voeding niks te maken heeft met cb omdat hij bij dietiste loopt
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:56:28 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_41195598
Ik zou me er ook maar geen zorgen om maken pinquit. Zo is liam altijd magertjes geweest. (hoewel ik moet zeggen dat ze hier op de CB niet zo moeilijk doen) ze volgen hun eigen lijntje wel hoor over het algemeen.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:59:17 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_41205228
wij hebben ook een duimelotje
Ben bang dat ie liever zijn duim heeft dan zijn speen...
Het heeft voor- en nadelen he... hoe gaan anderen daarmee om?
stormy waters...
sailin'
pi_41205699
michelle dronk toen ze zo oud was ook altijd standaard een fles meer, met een aantal extra cc, zij het cb ook dat het te veel was, maar mevr groeide wel netjes met de onderlijn mee. Dus gewoon lekker geven en niet te veel aantrekken van wat het CB zegt, die volgen de algemene richtlijnen en geen 1 kindje is het zelfde!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:54:08 #35
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41206641
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 20:59 schreef Belana het volgende:
wij hebben ook een duimelotje
Ben bang dat ie liever zijn duim heeft dan zijn speen...
Het heeft voor- en nadelen he... hoe gaan anderen daarmee om?
Maxim duimt nog steeds, ik maak me er (nog) niet druk om. hij doet het alleen om in slaap te vallen en als hij komt kroelen bij me.
hij heeft ook nooit echt een speen gewild, en ik vind dat niet erg, vind het geen gezicht ook.

Romijn heeft vooralsnog niks, alhoewel ik hem al wel 2 x heb betrapt met een wijsvinger en/of middelvinger in zn mond. maar ook hij hoeft de speen niet.

heb me wel laten vertellen dat bv kindjes ook minder behoefte hebben aan die extra zuigebehoefte in de vorm van een speen.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:59:58 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_41206846
wat grappig is, is dat Ezra dus net heerlijk steeds zijn duim heeft gezocht en soms gevonden en dat ie verder nergens naar taalde, terwijl ie anders steeds toch een beetje ging piepen als ie zijn speen niet had. Ik vind dit op zich ook beter. Ik vind die speen bij Liam ook geen gezicht meer, maar krijg hem er niet vanaf vooralsnog.
Ik sta trouwens iedere keer echt verliefd te kijken bij de box, want jeetje wat heb ik weer een heerlijk ventje erbij gekregen zeg hij is zo lief en kroelerig en hij lacht zo lief en dan dat uitrekken en gapen och ik heb de mooiste baby op de hele wereld echt waar
stormy waters...
sailin'
pi_41206861
Dag lieve Sara!! Wat ben jij snel groot geworden ...

Pinquit, niet forceren omdat het 'moet' van het CB hoor... wat Leah zegt, helemaal mee eens. Gewoon langzaam de bijvoeding 'opvoeren' en dan dus minder flesvoeding geven. Ik geef trouwens aan Emma standaard meer water in de fles en dat werkt ook heel goed. Dus een fles met 5 schepjes melkpoeder ipv 6 (bijv.) kan ook weleens werken, zeker bij de avondfles, dan proeven ze het minder als ze slaperig zijn.
Je leert wel trucjes als je hier langer mee doorgaat, en Max honger laten lijden is echt niet de bedoeling hoor!! CB of niet...

Vergeet ik helemaal op Belana te reageren terwijl ik het zo'n lief stukje vond. Je klinkt echt zó verliefd op je kleintje, heerlijk om te lezen. Zo voel ik het nou ook bij mijn kinderen...al zit er soms wel een 'slecht' dagje tussen dat ik me erg moe voel en niet veel kan hebben, zelfs dan zijn er nog zat genietmomenten. heerlijk he, kinderen....

Martineke, Emma begint ook steeds vaker haar duimpje in haar mond te doen. Ik vind het vooral een schattig gezicht, maar maak me er niet druk om omdat ze vaak haar speen toch nog liever heeft.

[ Bericht 19% gewijzigd door Suzanna op 26-08-2006 22:05:33 ]
pi_41206933
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 07:59 schreef Vicky het volgende:
Pff Amber heeft echt onwijs last van haar tandjes. Gisteravond er ze wakker en het was brullen. Niets hielp. Zetpilletje gegeven, bijtring (hard en zacht), drinken, dentinox, ijsje... ze bleef brullen. En maar tegen haar mondje slaan. Uiteindelijk had ze eindelijk wat gevonden waar ze lekker in kon bijten en toen was het weer over.
Wat ook kan helpen is een washand aan een puntje nat maken en in de vriezer leggen, dan haar de washand geven met het puntje in haar mond. Kan ze daar lekker op knabbelen als het een beetje bevroren is.

Zielig trouwens, dit. Echt super irritant als je er voor je gevoel niets aan kunt doen. Is ze eigenlijk een knuffelkind? Als Emma overstuur is wil ze niet eens geknuffeld worden, dat vind ik dan zo moeilijk ...
  Jubileum moderator zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:27:28 #39
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41207585
Vicky weet je wat ook erg lekker is om op te bijten bij doorkomende tandjes? Een bevroren broodkorstje! Echt een wondermiddel was dat hier altijd.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_41207879
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:27 schreef Lois het volgende:
Vicky weet je wat ook erg lekker is om op te bijten bij doorkomende tandjes? Een bevroren broodkorstje! Echt een wondermiddel was dat hier altijd.
Bevroren broodkorst gaan we hier proberen!
Kim krijgt 2 tandjes tegelijk, bovenin. Heeft ze soms best veel last van. Kan het zijn dat ze daarom niet wil/kan slapen? En dan vooral overdag.
  Jubileum moderator zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:38:48 #41
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_41207909
Ja hoor Ingrid, kindjes gaan vaak wat slechter slapen met tandjes krijgen. Het is echt gemeen pijnlijk denk ik, en ook hun oortjes kunnen pijn gaan doen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_41208468
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:38 schreef Lois het volgende:
Ja hoor Ingrid, kindjes gaan vaak wat slechter slapen met tandjes krijgen. Het is echt gemeen pijnlijk denk ik, en ook hun oortjes kunnen pijn gaan doen.
Ah, dan zal dat vast de reden zijn. En ze zit ook veel aan haar oortjes.
Nu verbouwt ze de box.
pi_41216379
Amber heeft wat last van haar maagje en darmpjes gehad.. wil eigenlijk geen bevroren broodkorst geven omdat ik bang ben dat ze dan weer last gaat krijgen.

Gisteravond was het weer krijsen. Zetpilletje gegeven en na een half uurtje was het weer goed. Ze heeft eigenlijk alleen 's avonds heel erg last, zal ook wel eencombinatie van vermoeidheid zijn.

Suus, Amber is soms wel een knuffelkind, maar ook niet altijd. Mevrouw houdt er ook niet zo van om op schoot te zitten... Flesje drinkt ze meestal als ze op de grond zit en ik er dan naast zit.

Vannacht heeft ze weer doorgeslapen . Ze lag er om 22.00 uur in tot vanmorgen 7.30. Ze had ook mega honger/dorst vanmorgen. Eerst een flinke papfles en toen nog een flesje diksap erachteraan... zuiplap
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 27 augustus 2006 @ 11:54:22 #44
24188 Belana
kloon van belana
pi_41218694
misschien heeft zij door het tandje ook wel last van haar oortje(s) vicky en daar heb je meer last van als je ligt, dat zou verklaren dat ze er 's nachts meer last van heeft.
fijn dat ze weer door geslapen heeft.
Ezra kreeg gisteravond om half 9 een fles en daarna ging ie zo in coma dat we hem hebben laten slapen, hetgeen ie dus ook deed tot half 3. prettiger is als ie dit doet vanaf 11 uur, maar ja, hij heeft zijn eigen ritme he...
Hij eet ineens heel weinig... zo was het een schrokop en zo drinkt ie nog maar 100 cc. Nou is het niet te weinig, maar wel ff gek en dan merk ik toch dat ik me een beeeeejte onzeker ga voelen... zo van klopt dat wel. Magoe, vooralsnog eet ie nog genoeg hoor, we hebben allemaal wel eens mindere dagen.
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 augustus 2006 @ 12:23:30 #45
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41219438
Als ze last hebben van hun oortjes kun je een opgevouwen badhanddoek onder de matras leggen, zodat hun hoofdje wat hoger ligt. Plat liggen doet dan erg zeer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_41220483
De chamodent helpt ook goed voor de oortjes als ze last hebben van tandjes combinatie oortjes.
  zondag 27 augustus 2006 @ 14:21:39 #47
103793 kozakken
Living the life
pi_41222610
Belana, waarom post jij nou elke keer precies datgene wat ik denk
Hier ook onzekerheid over de voeding. Romme eet opeens een stuk minder, heeft nog steeds wat gelige oogjes en nu ook gezellig een paar goede huiluurtjes. Plus dat hij dan daarna opeens weer heel veel slaapt en zelfs niet wakker is te branden na een uur of vier. hmpf... probeer dan maar eens te snappen wat er allemaal gebeurd en hoe je moet reageren. Vooral het slechter eten. (Alhoewel dat ook wel meevalt, maar een fles van 60, 95, 70 en 70 ipv de 100 die ik ongeveer verwacht)
En dan slaat de onzekerheid wel heel erg heftig toe.
En dat terwijl ik echt dat het toch ongeveer (zo in de richting ) te weten omdat Jonne Romme al is voorgegaan. Maar nee, ik ben gewoon bijna alles vergeten en de gebruiksaanwijzing van Romme is gewoonweg heel anders. (Heb 'm trouwens nog niet gevonden, maar goed. dat leert de tijd ons wel )
  zondag 27 augustus 2006 @ 14:31:10 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_41222908
klinkt alsof Romme ook best genoeg binnen krijgt kozakken, geen zorgen dat langer slapen dan 4 uur vind ik zelf altijd klinken als een verkeerd ritme, want dat langer slapen moeten ze 's nachts gaan doen. Dat doet ezra gelukkig wel redelijk goed nu.
Ezra heeft vandaag 100, 40 en toen 150 cc gehad... slaat niet eecht egrns op, maar het zal wel goed zijn.
stormy waters...
sailin'
  zondag 27 augustus 2006 @ 15:43:05 #49
103793 kozakken
Living the life
pi_41224981
We maken 'm ook geregeld maar gewoon wakker om ritme te gaan krijgen. (Trouwens, hij doet het 's nachts ook al redelijk goed, vinden we: zo rond half elf/elf uur, half vier en dan weer rond zeven/acht)
Ik lees al wel dat Ezra ook zo heerlijk wisselend drinkt. Fijn he Zo weet je echt waar je aan toe bent
  zondag 27 augustus 2006 @ 15:47:01 #50
24188 Belana
kloon van belana
pi_41225096
net weer 100 cc

ach joh, het zal wel. zolang ze het verder goed doen enzo
fijn dat Romme al zo lekker slaapt joh! (zo'n mooie naam he, wow!)
stormy waters...
sailin'
  zondag 27 augustus 2006 @ 15:54:11 #51
103793 kozakken
Living the life
pi_41225340
-bloos- dank je voor je compliment.
Grappig hoe een naam opeens van je-eigen-geheimpje opeens door de hele wereld gedeeld wordt. En dan maar hopen dat dat er meer mensen de naam die wij zo prachtig vinden ook mooi vinden. (Niet dat dat een halszaak is, maar het is wel leuk meegenomen )
Dus dank Plus dat ik nu al het gevoel heb dat Romme ook echt een Romme is.
Net zoals Ezra precies een Ezra is, zoals ik die geweldige foto's zie.
Hier hebben we vandaag na eerst met lange tanden te hebben gedronken na twee uur toch maar weer opnieuw de fles gegeven. Hij bleef maar zoeken en zoeken. Tja... het went nog niet echt, maar we nemen de tijd maar eventjes ervoor

Plus dat we besloten hebben morgen Romme even te laten wegen, of via de wijkverpleegkundige of via de dokter. Plus dat ik even naar zijn oogjes wil laten kijken. Ik vind ze echt nog een beetje te geel. Geeft even rust dat we toch wat willen overleggen.
  zondag 27 augustus 2006 @ 16:01:43 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_41225529
die gele oogjes heeft mijn neefje Jake ook gehad, was op zich niet erg maar is goed om in de gaten te houden
stormy waters...
sailin'
  zondag 27 augustus 2006 @ 16:05:06 #53
103793 kozakken
Living the life
pi_41225664
Fijn om te weten. Geeft me iets meer ruggesteun en rust.
tanx!!
  zondag 27 augustus 2006 @ 16:16:52 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_41226073
Ik lees net een paar dingen erover kozakken. vaker eten (al zijn het kleinere beetjes) is niet erg, stimuleert de ontlasting en via de ontlasting raken ze die stof kwijt waar ze geel van worden. (dus wie weet regelt Romme het zelf wel momenteel )Verder helpt in het daglicht leggen, maar dat weet je wel neem ik aan.
stormy waters...
sailin'
  zondag 27 augustus 2006 @ 16:59:11 #55
103793 kozakken
Living the life
pi_41227419
Oeh, ook dat is weer fijn om te weten. Dank u wel O Grote Vraagbaak (en voorloper van waarschijnlijk nog meer aha-momenten )

Ben wel benieuwd waar je nu op gezocht hebt (of evt. de site). Want eventjes wat extra info komt mij ook wel goed uit.
Romme ligt regelmatig lekker eventjes in het zonnetje wat naar buiten te kijken. Dan kijkt hij met grote ogen zo naar het licht. Zo wijs zoals ze uit de ogen kunnen kijken
pi_41227567
naar he, die onzekerheden!
  zondag 27 augustus 2006 @ 17:06:46 #57
24188 Belana
kloon van belana
pi_41227797
hier kozakken
stormy waters...
sailin'
pi_41229778
Ronja kan echt al twee dagen haar draai niet vinden. Twee uurtjes slapen, weer wakker, alleen maar op schoot willen en moeite hebben met inslapen door iets wat verdacht veel op krampjes lijkt. Doodvermoeiend.
Gelukkig is het straks weer maandag want ik vermoed dat het ook veel te maken heeft met de "drukte" en de verandering in ritme omdat de hele dag thuis is.
Niet dat hij iets fout doet, maar het is anders natuurlijk een stuk stiller in huis.
Hopelijk slaapt ze vannacht wel, in tegenstelling tot afgelopen nacht, normaal gesproken is ze juist zo heerlijk snel in slaap snachts.
pi_41231243
Ik zal het eens proberen met een handdoek

Het 2e tandje is zo goed als door nu...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 27 augustus 2006 @ 20:33:59 #60
103793 kozakken
Living the life
pi_41234158
Ik ben gewoonweg niet goed in de avonden wanneer het donker begint te worden. De piekermodus gaat aan en krijg ik bijna niet meer uit. Ik maak me opeens over alles en nog wat druk, terwijl ik overdag het meeste nog wel weg kan lachen.
De geelheid maakt me opeens weer ongerust, hij slaapt zoveel en drinkt zo weinig. Vandaag even geturft en hij komt (met de avondvoeding van strakjes) niet veel hoger uit dan 515 cc voor vandaag. Terwijl de stelregel toch luidt dat het tussen de 150-180 cc per kg lichaamsgewicht per dag moet zijn. Met 4,5 kg moet hij dan toch eigenlijk min. op de 675 zitten. En dus maak ik me druk...
Waarsch. om niets... maar ik krijg het maar niet uit m'n hoofd. Daar heb je toch eigenlijk zonlicht voor nodig om het zonnig in te zien ofzo...
  zondag 27 augustus 2006 @ 20:57:37 #61
24188 Belana
kloon van belana
pi_41235011
och lieve kozakken, morgen ga jij even de verloskundige bellen he? die mag je 6 weken lang nog bellen voor dit soort dingen en dan komt ze even langs ook. Je gaat je even goed laten informeren door deskundigen en dan ga je morgen gerustgesteld de avond in
Voor nu is er nog niet zoveel aan de hand hoor meisje, hij heeft ruim een halve liter gegeten en dat is misschien wat minder dan zou "moeten" maar het is een heleboel voor zo'n klein lijfje. Als ie wakker is, is ie dan allert? plast ie goed? dat zijn de dingen die de vk ook wil weten.
Het komt wel goed meissie! echt! het zijn die rottige eerste weken he
stormy waters...
sailin'
  zondag 27 augustus 2006 @ 21:06:16 #62
103793 kozakken
Living the life
pi_41235356
Pfff stom he, die eerste weken.
Dan denk je tijdens je zwangerschap... was ik maar...
en nu denk ik: wat een boel zorgen weer!
t is hier ook nooit goed he.
En dat terwijl we zo verschrikkelijk blij en trots op en dankbaar zijn voor ons kleine mannetje
Mss daarom ook wel, omdat ik nu al zo verschrikkelijk veel van hem houd.
pi_41239327
Gewoon bellen morgen Kozakken! Ze kunnen evt wat bloed afnemen. Hou je nog bij hoeveel poepluiers hij heeft? Zie die cz-site, is belangrijk voor het afvoeren van de bilirubine. Probeer niet te veel te piekeren.
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:00:47 #64
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41239763
tvp'eetje..
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:18:06 #65
103793 kozakken
Living the life
pi_41250648
Vanmorgen even vk gebeld die me heeft verwezen naar huisarts. Vanmiddag afspraak.
Plus dat ik de wijkverpleegkundige ook even heb gebeld en die belt voor twee uur terug. Dus alle lijntjes zijn uitgezet
Plus dat de zon alweer schijnt. (nou ja, zon.... 't regent hier bijzonder herfsterig )

Maar Romme werd vanmorgen zelf een half uurtje voor zijn voeding wakker en heeft lekker even naar buiten liggen kijken. Alleen de hoeveelheid drinken schiet nog niet op.
Maar zoals ik al zei: Het is weer licht en meteen verdwijnen ook een aantal hersenspinsels uit je hoofd.

De poepluiers zijn het probleem niet. ongeveer twee per voeding. Waarschijnlijk door de friso comfort. Maar omdat we dat ook niet kennen denk je meteen aan diarree. Is het niet, maar zorgt wel voor wat extra onrust.
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:22:44 #66
24188 Belana
kloon van belana
pi_41250786
goedzo kozakken! gooi die lijnen maar uit!
Ezra eet ook nog steeds weinig, hij houdt het op de 100 cc zo'n beetje, vind ik ook vreemd hoor, magoe, ik voed op verzoek, dus als hij het zo wil ff, dan zal het wel
stormy waters...
sailin'
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:31:44 #67
74310 nanalune
pi_41252620
Vanmorgen slaapt Daniël voor het eerst in zijn ledikantje. Zow lievvv.
Eigenlijk is het meer therapie voor mezelf, om te wennen.
Mijn 'moeder-reserve'wordt nu toch wel aangesproken door de korte , onderbroken nachten en ik wil er toch eens aan hem hem in zijn eigen slaapkamertje te leggen. Dan slaap ik in ieder geval in de uurtjes tussendoor beter denk ik..
Maar goed, klinkt wel stoer.. maar ik wil hem eigenlijk niet uit het oog verliezen.
Ik ben nu zo gelukkig met hem , en dan komt gelijk de angst om hem te verliezen om de hoek kijken. Ben de laatste tijd zo bang voor wiegendood .. ....
pi_41252849
Sliep Daniel eerst bij jullie in bed, nana? Dan is het eigenlijk maar goed dat hij z'n eigen ledikantje heeft, en voor jouw geruststelling: dat is gelijk een stuk veiliger!
(ik herken het gevoel, vooral bij een eerste kindje is dat heel sterk, ik had het ook heel erg bij Noa, maar heb mezelf gedwongen om er niet teveel aan te denken, daar word je ook niet goed van namelijk! )
pi_41253597
Wij zijn vanmorgen even naar het weeguurtje geweest. Mika is nu 4025 gram en 54 cm. Met gewicht mooi op schema met lengte iets boven het gemiddelde.
Zie ik daar allemaal moeders kloten en voorzichtig doen met hun kindje om die aan of uit te kleden terwijl ik Mika binnen 2 minuten klaar heb
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_41254906
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door Randa_v op 28-08-2006 14:19:14 ]
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:10:57 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41257364
Kozakken goed dat je gebeld hebt! veel sterkte.
Nana die angst die blijft en zal blijven alleen wordt het wel minder ( althans hier)
MeNicole, je gaat nog heul wat meer dingen zien waar je met verbaasde ogen van zult staan te kijken

Arwen begint echt steeds meer praatjes te krijgen, zo lief ze is nog wel wat bleekjes van de aanval maar verds geen klachten en de glutenvrije maccaeroni gaat goed en ze smulde ervan zo hard dat ze huilde toen het op was.
ook slaapt ze nu zo heel lief met dat lieve bipsje omhoog te lief.
ze is alweer bijna 8 maanden men dat gaat zo hard
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:19:22 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_41257624
kozakken, wat heeft de ha gezegd? en de wijkverpleegkundige?
stormy waters...
sailin'
pi_41259715
Nog even genieten van het feit dan Anna hier nog steeds de jongste is.

De wijkverpleegkundige zou vandaag bellen voor een afspraak, maar we hebben nog niks gehoord. Gisteren de vk voor de laatste controle. Heftig nieuws gehad: je kunt zwanger worden na je bevalling!! Echt waar! Wisten jullie dat al? Zoniet, wel in de gaten houden hoor. Ze ging dat echt heel serieus zitten vertellen en ik haar aanvullen met informatie uit boekjes. Had ze niet verwacht.

Anna slaapt vanaf het begin in haar ledikantje. Dat moet hier ook haast wel, met een paar loslopende katten. In het begin vond ik het moeilijk dat ze zo ver weg was (hemelsbreed zeker 3 meter), maar voor de slaap tussendoor is het wel fijn. Je hoort net niet alle zachte geluidjes. Ik was trouwens wel verbaasd dat in het borstvoedingshandboek stond dat je je baby gerust tussen je in kunt laten slapen. Dat lijkt me zo eng.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_41260084
nana, ook ik heb dat gevoel hoor.. vooral in het begin had ik het heel erg, bang dat ik Sarah 's ochtends dood in haar bedje ging aantreffen... dat gevoel werd na een tijdje steeds minder.
Maar ja, Sarah slaapt al sinds de eerste week in haar eigen kamertje. Ik kon namelijk niet slapen als zij naast me in haar wiegje lag. Van elk geluidje werd ik wakker, en als zij dan wakker werd lag ik echt in bed van "niet gaan huilen, aub niet huilen!!" Ik was toen echt kapot. Toen ze in haar eigen kamertje lag ging het stukken beter en kon ik ook eindelijk beter slapen. maar ja... het gevoel is er soms nog steeds wel. Ik had het boek "Ik blijf toch jullie moeder" gekocht toen ik zwanger was, maar was er niet aan toe gekomen om te lezen, tot na de geboorte. Na een paar bladzijden ben ik toch maar gestopt met lezen, dit boek gaat namelijk over een moeder die haar 3 kinderen verloor door wiegendood. Ze werd veroordeeld voor moord, maar is toch onschuldig verklaard. Dit boek laat ik liggen tot ik er aan toe ben om te lezen

Net maar even de stad in geweest, ik ging voor Nutrilon maar ik kwam ook terug met kleertjes
Ik moet echt stoppen met shoppen, ik hou geen geld meer over. Maar er zijn zulke leuke kleertjes te koop!! Helaas heeft Sarah haast niet geslapen dus was ze een beetje huilerig, nu slaapt ze heerlijk in haar bedje. Heb vanmiddag voor het eerst een slaapzak bij haar aangedaan, maar ze duwt haarzelf nog steeds omhoog. Ik heb ook een nieuwe slaapzak gekocht, mt 70, maar die is denk ik nog te groot voor haar.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:26:33 #75
108648 cattie
lieve moeder
pi_41263613
Maat 70 zou nu wel kunnen passen denk ik CM.
Ik moet er nog niet aan denken dat Ive naar zijn eigen kamertje gaat, ik vind het nog zo fijn dat hij bij ons op de kamer ligt. Lekker dicht bij, is ook handig voor de nachtvoedingen enzo.

Ive lag vanmiddag op zijn speelkleed:

Hij keek naar zijn knuistjes, vervolgens naar het beertje boven hem en toen ging hij met zijn handjes naar het beertje toe, er tegen aan tikken, zodat het beertje rinkelde! Zo knap, hij snapte echt dat het zijn handje was en dat hij het beertje aan kon raken! Ik was echt helemaal trots!
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:32:54 #76
103793 kozakken
Living the life
pi_41265813
Wat een roerige dag vandaag.
De wijkverpleegkundige belde keurig terug en na mijn verhaal gedaan te hebben besloot ze toch om maar gewoon even langs te komen om in ieder geval Romme zelf even te zien en even te wegen.
Het gele is niet erg. Eigenlijk valt dat nog in de categorie 'vrij normaal', zolang hij maar helder blijft en blijft drinken.
Tja... en daar zit dus het probleem. Want 70-80 cc en daar blijft het bij. Plus dat de luiers toch wel dunner waren dan hoorde. zelfs bij friso comfort.
De schok volgde pas bij het wegen. Zoals ik al had aangevoeld was hij afgevallen.
Begonnen op 4440, vorige week woensdag op de weegschaal van de wijk 4200 en nu 4090

De tranen zitten zelfs nu nog een beetje hoog.
Afgesproken om het nog even aan te zien omdat hij zo mooi helder is en op zich allert genoeg.
Woensdag naar het consultatiebureau en dan ook meteen langs de cons. arts.
Dus ik wilde eigenlijk dat het al woensdag was

Meteen een nieuwe speen gehaald voor zijn fles omdat hij mss gewoon te hard moet werken voor zijn voeding vanwege de dikte van comfort. (alhoewel we mengen)
en hij krijgt nu 1/3 comfort en 2/3 normaal. Dus we hebben de nodige buikkrampjes alweer achter de rug.
pffff... Gewoon de angst dat dit mannetje zo onder onze handen weg kan glijden zit me hoog. Ik bedoel, we houden hem heel goed in de gaten en hij doet het allemaal nog hartstikke goed. Fontanel is prachtig, geen huidplooien die blijven staan. Maar wel gewoon ontlasting die veel te dun is en te weinig drinken.

Ik was vergeten hoeveel zorgen je je kunt maken de eerste periode (en later trouwens ook). Maar vooral nu omdat ze in eerste instantie zo verschrikkelijk weinig kunnen aangeven. Omdat Romme nog zo kwetsbaar en klein is. En omdat we zoveel van 'm houden en dus bezorgd zijn.
-zelfs geen zin heeft in het plaatsen van relativerende smilies-
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:58:40 #77
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41266795
Hmz.. ik wou dat ik de gouden tip voor je had, kozakken..
Kan me goed voorstellen dat je je best zorgen maakt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:10:27 #78
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41267273
Wat een zorgen he kozakken. Ik vind het goed van je dat je er zo bovenop zit en contact hebt gezocht met de wijkverpleegkundige! Bij ons kon je bij de thuiszorg ook een weegschaal huren, misschien is dat wat voor je, dan kun je na elke voeding wegen. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je daar helemaal niet aan wilt. Probeer zelf ook wat rust te vinden en geef Romme maar een extra dikke knuffel (en ook een van mij)
Lekker douchen!
pi_41267352
Kozakken, wat een dubbel gevoel. Het gaat dus wel en niet goed met Romme. Ik hoop voor jullie dat het snel woensdag is en misschien gaat de speen wel helpen in de tussentijd.
Sterkte!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:34:11 #80
74310 nanalune
pi_41268284
Sterkte Kozakken, wat en nare rusteloze periode is dit voor je.. Het is ook zo moeilijk omdat je zo machteloos staat , lijkt me. Hoop dat het beter gaat met de speen tot woensdag.

Daniël sliep niet in ons bed, maar in een wiegje naast het bed. Maar wat CM ook al zei; ik slaap niet zo goed meer de laatste tijd omdat ik steeds bij het kleinste geluidje wakker wordt.In het begin was ik zó moe dat ik echt als een blok sliep en alleen wakker werd van zijn gehuil, maar nu alles weer een beetje rustiger wordt in ons leven lijk ik wat minder diep te slapen ..
pi_41268762
Kozakken, heel veel sterkte... ik voel met je mee, zelfs over de kleinste dingen kun je je zorgen maken, en dit is zeker wel iets wat veel moeders in het begin hoog zit...
Hopelijk gaat het vanaf nu beter...
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:53:11 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_41269079
och kozakken, das niet niks. ik vind dat als je niet wilt wachten tot woensdag, je dat ook niet moet doen. als je je ook maar enigzins rot voelt erover morgen, meteen weer aan de bel trekken. het gaat ten slotte om een klein mannetje. ik wens jullie heel veel sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_41271441
Kozakken sterkte..
Komen er misschien allergieen voor in jullie familie? Diarree en slecht drinken kunnen daar evt symptomen van zijn nl. (in dit geval dus koemelkallergie). Dus misschien is dat iets om ook te overwegen (dat je het niet over het hoofd ziet omdat het minder bekende symptomen zijn).
/edit
volgens www.babyallergie.nl is er sowieso 10% kans op allergie, dus ook als het in je familie niet voorkomt (komt het wel voor dan loopt dat percentage snel op; onze kinderen hebben bijv 60-80% kans).

[ Bericht 31% gewijzigd door poemojn op 28-08-2006 21:55:40 ]
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:53:55 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41271661
kozakken en denk dat idd een allergie goed mogelijk zou kunnen zijn. daar begon het hier ook mee en later ook het spugen.
veel sterkte het is ook allemaal moeilijk.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:19:05 #85
103793 kozakken
Living the life
pi_41277381
Geen allergieen in de familie buiten een stofallergie van kozakkenman. Het is alleen zo typisch dat Romme vanaf zijn geboorte al flesvoeding heeft gekregen, maar de ellende pas begon op het moment dat we friso comfort zijn gaan gebruiken.

De combi van nog niet echt lekker in mijn eigen vel en je zorgen maken over je kindje gaat niet echt lekker samen. Vanavond even de huisartsenpost gebeld voor overleg omdat het me gewoonweg niet lekker zat. Maar ja, om 25 min heen en 25 min terug te rijden voor een kort bezoek waar ze waarsch. toch niets mee doen is in overleg toch nog heel even op de lange baan geschoven.
Zolang hij maar blijft plassen. Nou dat had hij gelukkig net gedaan vlak voor mijn telefoontje en zojuist heeft hij nog heel gezellig slapend over m'n handen heengeplast toen ik even wilde tempen.

Maar Belana je hebt gelijk, morgen trekken we opnieuw aan de bel. Om acht uur bel ik maar weer met de huisarts voor een afspraak. Ik wil in ieder geval weten hoe de ha 'm vindt. Vooral omdat ik zo bang ben voor uitdrogen.

En nu maar gewoon de nacht ingaat met het vertrouwen van twee plasluiers en m'n gezonde verstand dat me zegt dat het gerust nog gaat zolang er in ieder geval elke keer maar wat inblijft. En dat doet het wel.
-en vervolgens met spanning weer op het moment wacht dat ik me weer wat meer gerust ga voelen. morgen dan maar. Ze zun alwaaayys shiiiiiiines tomoooooooooooorowww!!-
pi_41278671
Kozakken het kan zijn dat er in de comfort een stofje zit waar hij niet tegen kan.
Djulian was ook veel te veel afgevallen en die bleek later (veel later) idd allergie te hebben. Maar het eerste waar we achter kwamen was dat de voedingen waar maltodextrine in zit de ergste problemen gaf. Dat zit dus in johannesbroodpitmeel en dacht ook in comfort.
Het weinig drinken herken ik ook, wij hielden een schema bij de eerste maanden van wat hij naar binnen kreeg. Hij moest op een dag op een bepaald aantal ml zitten en zo niet dan was het vinger voeden of in de speen knijpen net zolang dat hij dus wel het minimale binnen kreeg.
Het is zo zwaar als je kindje niet goed eet en je probeert van alles en als je hem dan ziet afvallen dan doet dat pijn.
Ik hoop dat je de oorzaak snel gevonden heb en dat je snel minder zorgen heb!
je kan me altijd op msn aanspreken, ook gewoon om ff je hart te luchten
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 07:53:29 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_41282814
hoi kozakken, je gaat zo bellen he? moet je doen hoor!
Ik herken de zorgen zo goed. Ezra eet ook nog steeds te weinig per fles vind ik... net na een nacht waar ie 6 uur geslapen heeft (!) drinkt ie 100 cc en dan denk ik dus ook... je moet meer hebben... ik ga vandaag dus ook even bijhouden wat ie krijgt. Zo is het een vreetzakje en zo eet ie ineens best weinig, dat vind ik raar.
nou ja, anyways... kozakken, ik hoop dat je snel terecht kan bij de huisarts vanochtend, dikke kus, je weet me te vinden!
stormy waters...
sailin'
pi_41283758
Jeetje Kozakken, wat klote! Hoo dat het snel allemaal goed komt met Romme!
Heb je de ha al gebeld?

Amber slaapt de laatste tijd eigenlijk best wel goed. Af en toe is ze 's nachts even wakker, maar dat is niet meer echt lang. Gisteravond lag ze om 19.00 uur, om 20.00 was ze wakker, latste fles met pap, om 21.00 uur lag ze er weer in, ik heb haar om 3.00 uur even gehoord en om 7.30 was ze weer wakker. De afgelopen nachten gaat eigenlijk net zo...
Gister had ze een slaapdag. Ze was om 7 uur wakker, om 9 uur lag ze er weer in tot 11.30, toen lag ze om 13.00 uur weer tot 14.15...

Ze eet gelukkig weer goed en ze drinkt echt super goed! Flessen gaan er allemaal helemaal in en ze drinkt veel water met een klein beetje diksap.

Het 2e tandje is nu eindelijk zo goed als door... Hij moet nog een heeeeel klein stukje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:04:27 #89
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41287443
Ambertje tandje bijna door

kozakken hoe gaat het nu?
( hier was het ook de comfort die het verergerde het spugen )

Iemand tips hoe je een kindje van 8 maanden afleert haren te trekken? waar ze ook maar een kans ziet trekt ze aan de haren, de wimpers.. Auw zeggen werkt niet.. dan gaat ze alleen maar van lachen.
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:05:38 #90
81992 Githa
pi_41287471
Handje pakken en "neeeeee" zeggen terwijl je haar boos/streng aankijkt en dat consequent doen.
pi_41287676
hihi dat handje pakken en nee zeggen doe ik ook en danb ook streng kijken maar amber lacht me gewoon uit
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:13:45 #92
81992 Githa
pi_41287716
ik denk niet dat het "uitlachen"is Vicky... Amber lacht omdat ze wil dat jij dat ook doet. Dat mama boos kijkt is natuurlijk helemaal niet leuk.
De boodschap komt echt wel aan, alleen moet je herhalen, herhalen en nog eens herhalen
pi_41287893
En met een lage toon...
Emma trekt graag aan mijn haren als ze aan het drinken is, of aan papa zijn wenkbrauwen Ze heeft inmiddels wel door dat het niet mag op het moment dat wij "dat mag niet" zeggen en haar hand weg halen, maar ze doet het telkens weer... We zijn nu ook een beetje bezig om haar te leren aaien ipv knijpen/trekken/krabben. Het gaat nog niet geweldig maarja ze is ook pas 10 maanden. Dat we er mee bezig zijn maakt het al minder erg zeg maar.

Eten-update. Emma eet inmiddels 's morgens een hele boterham en gisteren was ze voor het eerst ongeduldig toen ze haar bakje met prutje zag Rapleyen doen we met fruit en koek en ze krijgt naast haar prutje 's avonds ook iets om af te happen. We hebben ontdekt dat ze flauwe hapjes echt niet lekker vind. Eten dat mild gekruid is gaat er veel beter in.
Ik heb ook het idee dat ze behoorlijk groeit, ze wordt steeds zwaarder en groeit een beetje uit maatje 68/74 qua lengte, ik moet nog wel het elastiek in broeken strakker maken omdat ze anders van haar kont afzakken
Ennuh, ze is alweer 10 maanden oud of had ik dat al vermeld
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:20:31 #94
24188 Belana
kloon van belana
pi_41287938
wat githa zegt dat heb ik eens gelezen ergens ook, dat kindjes gaan lachen omdat ze willen dat jij dat ook doet en het werkt echt wel om consequent te zijn
stormy waters...
sailin'
pi_41288006
Amber eet ook liever met ons mee dan dat ze haar eigen potje eet. Van de week heeft ze tot twee keer toe ruim een half potje groente op en toen heeftz e nog met ons mee zitten eten. Van de week boontjes en die gingen er helemaal in... En ze is gek op frambozen..

Amber weet ondertussen wel dat ze niet aan het badje van de vogel mag zitten. Als ik dan nee zeg dan trekt ze ook meestal haar handje terug.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41289048
Hahahaha, Kendahl ligt op zijn kleedje te zuigen op zijn speentje. En ineens hoor ik: 'Puttt! Wheeeeeeh!' Ga ik kijken: speen 20 cm verderop.

edit: hij heeft ook trek. Maar mama moet ook af en toe eens eten...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41289173
Hihi gekke Kendahl

Amber kan trouwens tongrollen... Michel kan dat niet, ik wel... echt grappig en dan maakt ze er ook nog eens van die melige geluiden bij
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41289474
Emma begint idd ook nee of dat mag niet te begrijpen. Al vind ze het ook wel heel leuk als ik nee zeg, ze gaat dan al lachend nee schudden. En soms schud ze al nee als ze iets doet waarvan ze door heeft dat het niet mag, erg grappig en best moeilijk om dan serieus te blijven.
pi_41289539
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:09 schreef Jelief het volgende:
Emma begint idd ook nee of dat mag niet te begrijpen. Al vind ze het ook wel heel leuk als ik nee zeg, ze gaat dan al lachend nee schudden. En soms schud ze al nee als ze iets doet waarvan ze door heeft dat het niet mag, erg grappig en best moeilijk om dan serieus te blijven.
ik had het net ook weer.. Ik heb van die kokertjes waar snoertjes doorheen lopen. Een van die kokertjes zit op het laminaat naast de keuken. Onze keuken staat op een verhoging en Amber staat daar elke keer aan. En ze zit dus steeds aan dat kokertje met dat snoertje. Trekt ze dat snoertje steeds uit de vloer.. Ik zei dus ook duidelijk Nee Amber, dat mag niet. Kijkt ze me aan, gaat ze staan lachen... En gewoon hard staan giechelen.. hihi en probeer dan idd maar eens serieus te blijven..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:59:12 #100
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41290894
Oh wat ligt hij nu weer lief te slapen....
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:31:29 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_41292001
kozakken, gaat het allemaal? moet veel aan je denken...
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:14:24 #102
81992 Githa
pi_41296964
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:12 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik had het net ook weer.. Ik heb van die kokertjes waar snoertjes doorheen lopen. Een van die kokertjes zit op het laminaat naast de keuken. Onze keuken staat op een verhoging en Amber staat daar elke keer aan. En ze zit dus steeds aan dat kokertje met dat snoertje. Trekt ze dat snoertje steeds uit de vloer.. Ik zei dus ook duidelijk Nee Amber, dat mag niet. Kijkt ze me aan, gaat ze staan lachen... En gewoon hard staan giechelen.. hihi en probeer dan idd maar eens serieus te blijven..
Dan is dit het probleem dat het niet optimaal werkt want als je je 1x niet weet in te houden maken ze daar gretig gebruik van.
Daarbij moet je ook niet verwachten dat ze het nooit meer doen, de bedoeling is dat het werkt op dát moment, dat ze dán stopt.
pi_41297239
I know, ben ook hard bezig met streng zijn..

Vandaag even wezen wegen en meten op het inloopspreekuur. Amber weegt 8840 gram en is 70 cm. Ze is in 40 dagen 3 cm en 440 gram gegroeid.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:38:22 #104
103793 kozakken
Living the life
pi_41306321
Kozakken doet zich melden.
Het gaat hier redelijk.
Vanmorgen bij de ha geweest (ik belde om acht uur en om negen uur konden we gelukkig al terecht). Ze was eigenlijk best tevreden over Romme.
Spierspanning was prima en de luiers vond ze op zich niet zo verontrustend. Zij vond het toch meer een mix tussen comfort voeding en bv-spuitluiers. Tja... probeer dan maar eens je weg te vinden in alle meningen van de verschillende deskundigen. Huidje zag er prima uit en fontanel was niet ingedeukt (in ieder geval niet meer dan normaal ).
En ze vroeg natuurlijk ook of hij voldoende plaste: DAT WETEN WE NIE-HIET ZE-KER!! Hij poept te veel!! Kunnen we niet zien. (Hoezo gefrustereerd ).
Vervolgens trok ze de luier open, zag z'n lekkere okergele poepderriekarnemelkseyoghurtpap, riep iets over dat ze het niet zo raar vond en vervolgens plaste Romme maar eens lekker over de behandeltafel, zichzelf en de dokter heen
Probeer dan maar eens serieus te blijven
Zij denkt dat hij afgevallen is vanwege de wisseling van voeding plus de redelijk heftige reactie erop. Maar dan moet hij de komende dagen dus wel weer wat gaan groeien.

Dus we zijn redelijk optimistisch naar huis gegaan. Vervolgens belde de wijk ook nog even om te vragen hoe en wat en hebben we geprobeerd een flesje aangepast te geven met 1/4 comfort en 3/4 normaal. We zitten nu zo rond de 80/90 cc per voeding. Op zich niet geweldig, maar ook niet echt slecht. Zolang hij maar gaat groeien.
(Ik denk trouwens dat ik van een 'eigen' weegschaal erg onrustig ga worden.)
Tja... en toen spuugde hij met een grote boog zichzelf en zijn omslagdoek gezellig nat, werd hij enorm wit, koud en viel hij in een wat onrustige slaap.
Dus maar een kruikje gemaakt en een mutsje opgezet. Na een half uurtje was hij weer lekker roze en warm.
Deze hormomama weer wat van streek en kozakkenman maar weer rustig. (Als jij misselijk bent en gespuugd hebt, word je ook wit en koud.)

Al met al voel ik me wel iets beter. Maar toch nog maar even op 1/3, 2/3 vanwege het spugen. Misschien moeten we maar gewoon wennen aan de lekker ruikende en soppige luiers.
Plus dat morgen we nog een afspraak hebben bij de consultatiebureau arts. Dan wordt hij gewogen en bepalen we wel weer opnieuw onze strategie. Vooralsnog maar weer even zien.

Ik kan echt geen korte verhalen typen zeg!
-Oh, dank voor alle lieve reacties. Vooralsnog blijven we in ieder geval tot morgen (of langer) de comfort nog gebruiken. Ik wil niet meteen te veel gaan schuiven, omdat ik het gevoel heb dat ik de nog niet echt rijpe darmpjes daarmee ook weer extra belast. Maar ja, mss dat morgen het overleg met de arts ons wel weer op andere gedachten doet brengen.
Ik denk zelf niet meteen aan een allergie. Wel aan gevoelige darmpjes. Maar goed, ook dat moeten we in de loop van de dagen maar even verder aanzien.-
Oh, wat lastig is het toch om je weg te vinden met zo'n klein warm murmpje liefde!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:00:26 #105
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41307307
kozakken, zou je niet voor de zekerheid eens nutramigen oid proberen vaak gratis te verkrijgen via marktplaats of allergieplein.
De combinatie doet erg veel op kma lijken.

succes ermee
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:06:29 #106
103793 kozakken
Living the life
pi_41307603
Maar dan had hij het toch ook de eerste week al moeten hebben toen hij 'gewoon friso' kreeg naast de bv. en de maandag, dinsdag en woensdag alleen maar friso normaal?

Ik ga in ieder geval je raad in mijn achterhoofd houden en morgen goed met de arts overleggen! tanx!
pi_41307852
Niet perse, het kan zich opbouwen.
Voor friso zou je dan Friso 1 Intensief H.A. moeten hebben (niet de preventieve hypoallergeen maar de intensief). Maar ik kan me voorstellen dat je niet al te veel aan de voeding wilt veranderen steeds.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:17:08 #108
103793 kozakken
Living the life
pi_41308085
Het blijft gewoon heel lastig. Het is heel verleidelijk om elke keer maar wat te gaan schuiven en proberen met de voeding. Maar tegelijkertijd vind ik ook dat dingen even de tijd moeten hebben op om z'n plek te vallen.
Echt, elke keer denk ik weer: misschien moeten we dan toch... Maar aan de andere kant geef ik Romme dan ook geen tijd om zijn lijfje te laten wennen en te zien of het werkt.
De huidige strategie is toch maar even afwachten tot morgen en dan maar weer even in overleg. Zodra ik dan bv. vrijdag nog het gevoel heb dat het de verkeerde kant op gaat maar weer richting ha en dan mss maar eens een afspraak met de kinderarts.
Maar nu maar heel even vechten tegen de verleiding om meteen maar weer op iets anders te springen. En dat vind ik ook lastig!
-weer zo'n lang verhaal. is het jullie nog niet opgevallen dat ik nogal snel typ? Belana schreef het ook al eerder: zo kun je lekker alles even van je afschrijven. Daar dienen jullie de laatste maanden ook helemaaaal niet voor -
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:34:52 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41308908
Kozakken, bij arwen was het ook niet vanaf het begin.

de eerste 2 weken was er niets aan de hand alleen had ze wat mondjes en ook die vreemde ontlasting. Toen werd geadviseerd om comfort te gebruiken.
dat ging dag of twee beter en vanaf toen is het bergafwaarts gegaan.
Zoals anitra al eerder schreef zit daar een stof in die het nog meer triggert.

Vertrouw ten eerste vooral op je moeder gevoel en dat doe je goed. en je tikt idd snel
pi_41309019
Kozakken een allergie word opgebouwd en de reactoe zal dus steeds heviger worden en de eerste tijd hoef je dus nog niks te merken. Djulian kon tegen brood, nu niet meer hij krijgt enorme dunne ontlasting, buikpijn en er zit slijm in de ontlasting. En eerst was het gewoon normaal, nergens last van leek het. Dus kijk niet naar vorige week, maar naar nu en naar morgen.
Hopenlijk heb je snel de oplossing
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:57:14 #111
103793 kozakken
Living the life
pi_41309847
tanx, het maakt me zeker veel meer allert!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:32:32 #112
74310 nanalune
pi_41311464
Klnkt gelukkig niet ál te veronrustend Kozakken.. Ik kan me voorstellen dat je niet alles snel achter elkaar wil uitproberen. Ik wilde dat ik je kon helpen, maar ik heb al hélémaal geen verstand van ervaring met flesvoeding

Ik had een boek geleend van de bieb over babymassage. Dus ikke superenthousiast aan de slag;
lekker badje, de kachel uit zijn zomerslaap gehaald, aankleedkussen met lekker dekentje op bed, nachtlampje aan, lekker zitten en smeren en masseren maar... maar nee Daniël zag het helemaal niet zitten en zat zielig te jammeren.
Bleek dat hij super-honger had en dus anderhalf uur na zijn laatste voeding weer wilde eten.
Morgen maar weer proberen.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 00:07:47 #113
103793 kozakken
Living the life
pi_41312741
Oh Nanule, wat herkenbaar Gewoon later nog eens proberen.
Jonne heeft het wel eens gepresteerd om dat gewoon heel gezellig lekker over me heen te plassen en te krijsen en heel boos te zijn.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 08:33:14 #114
108648 cattie
lieve moeder
pi_41317087
Kozakken, strekte met Romme.
Nanalune, wij masseren Ive als volgt: Man met blote benen zittend op bed, Ive op hem met zijn ruggetje op mijn mans benen, beentjes richting mijn mans buik. (Het huidcontact is belangrijk) Onder het kontje een luier, niet vastgeplakt, tegen plasongelukjes (door het ontspannen gaan ze nog wel eens plassen ). En dan heel rustig masseren, niet teveel in 1x willen, dat vergt nog te veel concentratie. Bijv eerst alleen de beentjes, de volgende keer beentjes en buikje enz. En goed opletten wanneer hij het niet meer leuk vindt, want masseren moet wel leuk blijven. Zo heeft onze kraamverzorgster het ons geleerd (zij geeft ook cursussen).

Ive slaapt al 4 nachten slecht.. Tot en uur of 3 gaat het goed en daarna gaat hij huilen, soms met ongecontroleerde bewegingen erbij (krampjes?) en is dan haast niet te troosten. Na een voeding valt hij dan even in slaap, maar na een half uur tot een uur is het dan weer mis. Heel vermoeiend, voor ons allemaal. Hopelijk is dit snel weer over! Overdag is hij trouwens prima gehumeurd en heeft hij nergens last van.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 08:41:46 #115
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_41317147
Kozakken, sterkte met Romme

Cattie Hopelijk gaat het snel weer beter!

Mijn kleine vent is alweer 10 maanden Het is zo cliché, maar een waarheid als een koe: Het gaat zo hard!! Hij zit volgens mij weer in een sprongetje. Kan sinds vandeweek ineens zelf kiekeboe spelen, in z'n handjes klappen en stapjes lopen aan onze handen (en eigenlijk wil hij niet anders meer ). En ik vond het maandag zowaar 2x zittend in bed Een hele stap voor onze luie knul
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:54:14 #116
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41323614
robin je gaat hard

Mijn kleine meissie wordt groot zo net trok ze zich zelf aan mijn been omhoog , ze ging zelf staan

woensdag 30 augustus 2006 @ 13:29:29 #117
24188 Belana
kloon van belana
pi_41324898
Ezra is dus ook ineens veel minder en een beetje raar gaan drinken, dan weer 100 cc, dan 60, dan 120 echt heel weird. Maar aan de andere kant... hij regelt het zo wel zelf hoeveel ie wil.

ik denk dus ook niet zo snel aan allergie ofzo, ook niet bij Romme. Je moet erop letten natuurlijk, dat wel.

Amber Arwen, wat goed meisje

[ Bericht 11% gewijzigd door Belana op 30-08-2006 14:29:26 ]
stormy waters...
sailin'
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:31:47 #118
24188 Belana
kloon van belana
pi_41324996
Vicky, ik heb de kleertjes binnen hoor en de slaapzak! harstikke bedankt! duurt nog wel heel even voor ie erin past hoor
stormy waters...
sailin'
pi_41326757
Kozakken....
Ik lees net je bevallingsverhaal waar je de emoties zo geweldig verwoord en dan lees ik hier dat het niet zo lekker gaat met je mannetje...

Hier ligt er 1 al de hele dag te slapen.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_41326894
Kozakken, hoe gaat het nu met Romme en het drinken?

Belana, volgens mij is het Arwen

Evenstar, wat goed zeg!! Hoe oud is ze nu? volgens mij wel heel vroeg ook! (lief he zo'n klein babietje wat ineens wel een peutertje lijkt...)
pi_41326943
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:21 schreef vamperotica het volgende:
Hier ligt er 1 al de hele dag te slapen.....
Geniet er maar van, de rust is snel voorbij
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:29:55 #122
24188 Belana
kloon van belana
pi_41327008
stormy waters...
sailin'
pi_41330030
Wij zitten hier met een zieke Mika. Hij is verkouden Gelukkig gaat het slapen nu wel weer iets beter want nachten zonder slaap is helemaal niet te doen

Heb gister een draagzak gekocht waar ie wel in mag. Hij vind het helemaal geweldig
Liefde
pi_41332184
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:28 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Geniet er maar van, de rust is snel voorbij
2 tellen nadat ik t hier neergezet had...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:16:40 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41336566
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:26 schreef Suzanna het volgende:
Kozakken, hoe gaat het nu met Romme en het drinken?

Belana, volgens mij is het Arwen

Evenstar, wat goed zeg!! Hoe oud is ze nu? volgens mij wel heel vroeg ook! (lief he zo'n klein babietje wat ineens wel een peutertje lijkt...)
vandaag precies 8 maanden en ja ze gaat heel snel, maar vermoed dat ze gewoon een enorme kracht in der beentjes heetf door de stuit. of is dat een rare gedachte?
Dat te bedenken dat we 4 maandjes terug in spanning zaten wel of geen spreidbroekje

trouwens wel een vraagje, arwen heetf nu 3 erg natte luiers maar de rest is kurkdroog , alsof ze het ophoudt ofzo? vooral snachts dan voor ze gaat slapen schone luier en s ochtends ( na 11 a 12 uurtjes slaap) verschoon ik haar en is ze na genoeg droog en tussen 9 en 12 is ze ineens echt de luier stampvol niet erg? of ook maar even aankaarten bij de KA ?
  † In Memoriam † woensdag 30 augustus 2006 @ 19:22:32 #126
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41336733
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Mijn kleine meissie wordt groot zo net trok ze zich zelf aan mijn been omhoog , ze ging zelf staan
Ze kijkt ook zo vastberaden evenstar Volgens mij heeft ze een flink eigen willetje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:23:47 #127
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41336767
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:22 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Ze kijkt ook zo vastberaden evenstar Volgens mij heeft ze een flink eigen willetje
het is een heerlijk eigenwijs, slim , nieuwschierig dametje. Ze weet ehct wat ze wil en ze is zo sterk , ondanks alle pijn die ze gehad heeft en soms heeft door de allergie-en ze blijft vrolijk en vriendelijk.
pi_41339463
Kijk eens mama wat ik kan, zo kijkt ze echt
Djulian zag de foto vanmiddag en riep gelijk: die Ahh (Arwen) en toen kus geluid erbij
Wonderlijk hoe vrolijk ze blijven ondanks de pijn die ze moeten hebben he?
pi_41339851
Moeilijk zeg kozakken, als ik dat zo lees. Wij zijn gelukkig 'gezegend' met een dochter die goed drinkt en denk ik al over haar geboortegewicht zit. Ik hoop dat hij snel weer aan gaat komen.

Heftig hoor, zo'n regelnacht en -dag. Gelukkig was het afgelopen nacht weer wat beter. En alleen mama is dan goed genoeg. Waardoor ik niet slaap. Maar nu ligt ze even heerlijk bij papa.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 30 augustus 2006 @ 21:18:48 #130
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41340467
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:16 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

vandaag precies 8 maanden en ja ze gaat heel snel, maar vermoed dat ze gewoon een enorme kracht in der beentjes heetf door de stuit. of is dat een rare gedachte?
Dat te bedenken dat we 4 maandjes terug in spanning zaten wel of geen spreidbroekje
dat is geen rare gedachte, dat heb ik ook weleens gedacht
  woensdag 30 augustus 2006 @ 21:23:33 #131
103793 kozakken
Living the life
pi_41340718
Hier gaat alles redelijk goed. Bij consultatiebureau geweest en Romme was 100 gr aangekomen blij dus
en volgende week woensdag ook weer wegen. De week erop 'gewoon' bureau. zijn nu gewoon weer over op friso normaal. heb het gevoel dat hij gewoon niet goed reageert op comfort. dat bevestigde de cons. arts ook weer.
Riep ik gisteravond heel stellig dat ik het nu even zou laten, bedacht ik me iets later (na overleg met kozakkenman) dat ik me heel onrustig voelde bij de comfort. Dus zijn we vannacht gewoon overgegaan op friso normaal, zodat we in ieder geval drie flesjes konden geven voordat we bij het cons. bureau waren.
En ja hoor, poep is weer veranderd (nog wel wat dun, maar zo veeeel beter!) en hij ligt er net zo rustig op. Iets meer krampjes, maar niet echt de moeite waard.
Het drinken gaat hier ook nog echt op en af. Dan weer 100 cc, dan 60, dan ... ...
Cons. arts begreep heel goed dat we ongerust waren en deelde dat ook wel wat. Plus dat ze vond dat ouders hun gevoel vaak prima op orde hebben als het gaat om zorgen over hun eigen kind. (jij ziet je kind altijd, wij maar heel even)
Meteen maar even verder nagekeken en hij zag er prima uit. spierspanning, fontanel, kleur, of hij niet uitdroogt, helderheid en ga zo maar door.
Woensdag dus weer naar het bureau en evt. nog tussendoor bij een ander bureau wanneer ik het niet vertrouw. dat is prettig dus.
al met al met een goed gevoel naar het bureau geweest. hier voor de verandering dus vandaag geen consternatiebureau
Hier hebben we een plezierige arts. Ga met Jonne (en straks met Romme) wel verhuizen naar een ander bureau in andere plaats vanwege de tijden en mijn werk. is eigenlijk erg jammer, maar ik wil graag zelf naar het bureau. en de eerste maanden ga ik gewoon in mijn eigen woonplaats.

al met al was mijn gevoel dus goed en gaf ze ons helemaal gelijk dat we nu weer terug zijn bij friso normaal.
ook nog gehad over allergie btw. Maar arts vond dat we gewone voeding weer even een kans moesten geven om z'n werk te doen. plus dat ze vond dat hij een aantal echte kenmerken nog miste. niet onrustig na de fles, geen exceem en ontlasting met gewone voeding weer redelijk normaal.
Dus nieuwe ronden, nieuwe kansen. En voorlopig maar weer gewoon proberen te genieten.
pi_41340890
Kozakken, wat heerlijk dat je gerustgesteld bent en dat je goed je gevoel hebt gevolgt. Echt heel fijn!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 30 augustus 2006 @ 21:49:00 #133
24188 Belana
kloon van belana
pi_41341754
Ik ga morgen ook even met Ezra naar het CB. even wegen en overleggen over zijn voeding. beetje hetzlefde probleem als met Romme. onreglmatig eten, soms 50cc, soms 100, maar voor mijn gevoel te weinig. het is een gevoel. het gaat niet slecht met hem ofzo, maar ik wil ff die check hebben.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:03:06 #134
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41342313
Goed zo Kozakken!
Gelijk heb je Belaan, hier heb je ook zo'n inloop spreekuur bij het CB. Dan kun je je kindje laten wegen en evt vragen stellen aan de verpleegkundige of arts. Ik vind dat erg prettig en heb er in de eerste weken ook wel gebruik van gemaakt omdat ik graag wilde weten hoe het ging met de voeding. IK vind het vooral erg laagdrempelig dat je zomaar langs kunt gaan zonder eerst een afspraak te hoeven maken.
Lekker douchen!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:03:41 #135
3011 E.T.
pi_41342340
Kozakken, wat klink je opgelucht Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn

Belana, idd is even bevestiging lekker
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 23:04:06 #136
103793 kozakken
Living the life
pi_41344972
Dat hebben ze hier ook Sjak! Fijn is dat.
Goede keuze Balana. Daarmee krijg je hopenlijk weer een klein beetje grip op 'wat is nu normaal en wat niet'. (en al je dan nog niet tevreden bent met hun antwoord, kun je altijd nog even voor een second opinion langs je huisarts)
Dat kreeg ik nl. nog te horen toen ik vroeg waarom de cons. bureau arts eigenlijk niet mocht doorverwijzen. De ha is altijd nog de eindverantwoordelijke en die wil graag op de hoogte zijn. Dus die mogelijkheid ligt er altijd nog.
Maar ik denk dat ze je morgen vast wel gerust kunnen stellen cq. een nieuw plan de campagne met je kunnen uitstippelen.
(Hier trouwens nu we weer 'dunne' voeding hebben weer overgestapt op speen 2 van avent ipv 1-2-3 speen. 123speen wel erg handig voor wat dikkere voeding. Maar dat is nu minder noodzakelijk)

Ik ben idd erg opgelucht en heb vanavond ook voor het eerst sinds een week weer echt een avond van Romme genoten ipv me alleen maar onzeker gevoeld.
pi_41345173
Kozakken wat fijn dat je opgelucht bent
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 31 augustus 2006 @ 07:10:14 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_41351926
Vanmorgen maar een half schepje omneo gedaan en Ezra dronk iig weer 120 cc op... zou hij het simpelweg niet lekker vinden? we zaten ook nog te denken aan maagzuur omdat ie een paar uur na zijn voeding nog opgeeft en dan wat kleurlozer en hij trekt er erg nare gezichtjes bij.
sjonge, ik ben het helemaal niet gewend om een kindje te hebben wat dit soort dingen heeft
Nou, ga straks even naar het CB, hoop een arts te spreken en anders maak ik voor morgen een afspraak bij de huisarts denk ik.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 31 augustus 2006 @ 07:10:59 #139
24188 Belana
kloon van belana
pi_41351927
en kozakken, fijn natuurlijk had kozakken al op MSN gesproken, komt net over alsof ik zo over haar heen wals
stormy waters...
sailin'
pi_41351941
Komt zo over, en doe je ook volgens mij
pi_41351955
Of je leest gewoon de hele post
  donderdag 31 augustus 2006 @ 07:41:23 #142
108648 cattie
lieve moeder
pi_41352039
Kozakken, wat fijn dat het beter gaat! En Belana succes bij het cb.

Ik heb jullie hulp even nodig. Zoals jullie zien ben ik weer erg vroeg wakker. Ive is afgelopen nacht iedere 1,5 a 2 uur wakker geworden... We hebben dus nauwelijks geslapen en dat is al de 5e nacht die niet lekker gaat. Ik vraag me af wat er is en vooral wat er aan te doen is. Ive is niet ziek ofzo, want hij is hartstikke helder en wakker en zit nu zelfs bij mij op schoot te lachen ( ). zouden het regeldagen zijn, of dan vooral nachten, overdag drinkt hij wel vaak maar is hij prima gehumeurd. Maar hij is nu 8 weken, kan dat? Of is hij zijn dag/nachtritme aan het omdraaien? Zucht, ik weet het even niet meer. Ik ben ook zo moe...
  donderdag 31 augustus 2006 @ 07:44:59 #143
24188 Belana
kloon van belana
pi_41352052
ow cattie, wat vreselijk zwaar! pfff... meid, ik zou het niet weten...het is zo moeilijk he als er geen aanwijsbare reden is. wil Ive dan ook steeds eten?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 31 augustus 2006 @ 07:54:15 #144
108648 cattie
lieve moeder
pi_41352121
Ja, Ive wil wel eten! Ik heb hem net ook weer gevoed. Hij drinkt dan niet heel lang, maar wel heel goed (ik hoor hem dan goed zuigen en goed slikken).
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:06:25 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_41352201
Je zou dan toch denken aan regeldagen, ookal is het niet rond de "standaard" periode. Even de boel weer op peil brengen ofzo. Hij is altijd al vaak gekomen he voor voeding?
Ik heb daar zelf te weinig ervaring mee ook, vind het wel rot voor je want slaap is zo belangrijk.
Ben zelf juist zo blij dat Ezra steeds langere nachten maakt.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:10:01 #146
108648 cattie
lieve moeder
pi_41352235
Ive komt idd sowieso al vaak, de laatste tijd zaten we op 10 voedingen per dag. En zoals vannacht en afgelopen nacht worden het er dus nog meer. Op zich vind ik het vele voeden niet zo'n probleem, maar dat gebrek aan slaap begint nogal slopend te worden.
Ik vind het dan ook erg fijn voor jou dat Ezra wel steeds langere nachten maakt, daar rust je zelf ook beter van uit!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:12:24 #147
24188 Belana
kloon van belana
pi_41352256
probeer iig overdag wat bij te slapen als het lukt cattie
stormy waters...
sailin'
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:16:41 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_41352288
Zal ik zeker doen! Zo snel als Ive slaapt kruip ik ook weer in bed.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:29:10 #149
103793 kozakken
Living the life
pi_41352408
Mss dat de omneo teveel vult Belana? (bedenk ik me nu) Gewoon even in overleg gaan joh!

En Cattie.. Ik wens je toe. Zou het niet kunnen dat Ive eigenlijk teveel voeding binnen krijgt? Dat hij dus eigenlijk geen honger heeft, maar dat het iets anders is? -maar dat roep ik zonder zelfs je maar te kennen of te weten hoe Ive is. Maar het schoot me door m'n hoofd toen ik je verhaal las-

Hier ging de nacht nogal onstuimig omdat Romme besloot na de fles van kwart voor drie wakker te blijven tot een uur of vijf. Onze eigen grapjas.
Hij spuugt wel iets meer zonder comfort, maar dat vind ik nu nog niet echt iets om me ongerust over te maken. Meer het 'gewone' babyspugen.
Wel drinkt hij nu elke fles zeker voor 90 cc tot de hele 110 cc leeg
Nu nog maar wachten op steeds meer kind om van te houden
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:32:07 #150
108648 cattie
lieve moeder
pi_41352442
Kozakken, dat komt vast helemaal goed met Romme!

Ive krijgt alleen een voeding als ik zeker weet dat het niet iets anders is, anders blijven we bezig met hem. Ik ben er namelijk achter dat hij, als ik hem aanleg, eigenlijk altijd wel wat drinkt, of hij nu honger heeft of niet.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:36:17 #151
103793 kozakken
Living the life
pi_41352480
He, jij hoort al in bed!
Ive klinkt echt als een klein hongerlapje (alhoewel dat ws 's nachts meer dan is)
Succes met uitzoeken wat het nu is.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:59:24 #152
24188 Belana
kloon van belana
pi_41352779
kozakken, wat goed dat Romme meteen beter eet! Ik hoop dat dat voor Ezra ook geldt. Ik vermoed steeds meer de omneo

welterusten cattie
stormy waters...
sailin'
pi_41352908
Kozakken, wat fijn dat Romme beter eet!

Ik hoop dat je snel weat meer regelmaat krijgt Cattie, kan me voorstellen dat je een beetje heel erg moe bent.

Hier weer een doorslaapkindje!! Dinsdagnacht was ze wel 1x wakker, vannacht niet. Ze lag er om 21.30 i n tot 7.30

Amber drinkt echt onwijs goed. Ze krijgt nu nog 3 flessen waarvan 's ochtends en 's avonds met pap en die gaan er helemaal in. Tussendoor drinkt ze onwijs veel water (ze drinkt zeker een liter per dag). Poepen gaat weer goed, geen diarree meer, eten gaat super goed. Fruit gaat er helemaal in. Groente de ene keer helemaal, de andere keer bijna helemaal.
Amber is echt helemaal verzot op framboosjes. Ze eet er zo 4 achter elkaar op. Ze is zo wie zo helemaal gek op fruit. Watermeloen, gewone meloen, peer, nectarine, perzik, banaan, kiwi vind ze heerlijk en gaat ook goed. Aardbeitjes niet. Ze had een tijdje gelden een paar stukjes aardbei op maar toen had ze de dag daarna wat kleine rode vlekjes. Aardbeien krijgt ze dus even niet meer.

Slapen doet ze ook eigenlijk super goed... Gister heeft ze overdag 2x 3 uur geslapen ...

Zucht, ik ben gewoon super trots op mijn kleine kaboutertje...

Arwen, wat ben je een knappe meid!! Zomaar optrekken aan mamma's been, goed hoor!

Hihi RObin, lekker kiekeboe spelen!!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Vicky op 31-08-2006 09:25:31 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:27:25 #154
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_41353287
Even geen tijd om op alles te reageren, want ik ga morgen trouwen maar wilde jullie dit niet onthouden
Hadden we vandeweek eindelijk wat leuks gevonden voor Robin om te dragen op onze bruiloft, dus wij trokken het 's avonds even aan om te kijken of het paste (hij zit nu een beetje op de grens van 74 naar 80, dus ligt eraan hoe het valt), spuugt ie zo dat hele stelletje onder Humor dat ventje van mij
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_41353355
Whahaha Wennie, gekke vent heb jij! Als ie dat morgen maar niet doet

50/50 of Amber meekomt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:21:46 #156
108648 cattie
lieve moeder
pi_41354410
Wennie, lang leve de wasmachine!

Ive en ik hebben net een uurtje nog geslapen. Zou ik vandaag iets kunnen doen om te zorgen dat het vannacht beter gaat? Morgen hebben we een huwelijk waar we de hele dag voor uitgenodigd zijn, enige uitgeslapenheid zou dus welkom zijn. En nee, het is niet van Wennie! Zelf dacht ik aan veel laten drinken en niet al te veel laten slapen. Of is dat geen goed idee?
pi_41356069
Zorg er wel voor dat Ive niet oververmoeid raakt door (te) weinig slaap want dan slaapt ie ook weer niet. Ik denkdat je hem het bestekunt volgen, eten en drinken wanneer hij wil, dan zit hij het lekkerst in zijn vel en heb je kans dat hij vanacht beter slaapt. Weinig extra prikkels zou ook wel eens kunnen helpen.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:34:25 #158
108648 cattie
lieve moeder
pi_41356228
Klinkt erg logisch Jelief, ik ga dat wel proberen.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:40:35 #159
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41358460
cattie geen tips maar wel succes en sterkte ermee

kozakken fijn dat het iets beter gaat
belana hoe was het bij het CB?

amber volhouden zo hoor meissie

robin

En djulianhihi Hoor het hem nog zeggen : baby oh mooooi baby moooi oh

even in de herhaling

trouwens wel een vraagje, arwen heetf nu 3 erg natte luiers maar de rest is kurkdroog , alsof ze het ophoudt ofzo? vooral snachts dan voor ze gaat slapen schone luier en s ochtends ( na 11 a 12 uurtjes slaap) verschoon ik haar en is ze na genoeg droog en tussen 9 en 12 is ze ineens echt de luier stampvol niet erg? of ook maar even aankaarten bij de KA ?
pi_41358566
Ik had Amber een boterhammetje met een klein beetje jam gegeven. Ze had een paar hapjes genomen maar de rest op de grond gegooid... Nu zit ze toch alle stukjes op te eten Heeft ze gewoon bijna een hele boterham op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41358733
Cattie, ik merk bij Ronja juist dat veel slapen, genoeg drinken en een zo rustig mogelijke dag (niet naar buiten, niet op schoot voor de tv of pc, niet op schoot bij visite, etc.) vaak een veel rustigere nacht geeft dan een dag waarvan je zou verwachten dat ze doodop moet zijn.
Al die indrukken moeten verwerkt worden en daar zijn ze vaak onrustig van.
pi_41359302
Zijn er al neussprays die je mag gebruiken bij kleintjes van een maand oud? Mika is zo verkouden, wil hem graag een handje helpen met adem halen maar je dat lukt niet
Liefde
pi_41359387
Owlet ?
we denken/vinden exact hetzelfde, nu iig dan...
Hier lijkt er ritme in de dagen te komen. Al hebben we vanmorgen uitgeslapen tot half 10 . Emma is na zo'n twee en een half uur wakker weer moe. Dus vanmorgen gedroneken, aangekleed, broodje gegeten, gespeeld en weer gedronken en nu ligt ze lekker te slapen...
pi_41359470
Menicole, je mag een zoutoploosing gebruiken, kun je gewoon bij de drogist of apotheek halen. Er is overigens ook een homeopatische neusspray voor baby's ik weet alleen niet uit mijn hoofd vanaf wanneer je die mag gebruiken.
pi_41359533
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:04 schreef Jelief het volgende:
Menicole, je mag een zoutoploosing gebruiken, kun je gewoon bij de drogist of apotheek halen. Er is overigens ook een homeopatische neusspray voor baby's ik weet alleen niet uit mijn hoofd vanaf wanneer je die mag gebruiken.
Ok dank je. Dan ik zo maar even naar de drogist lopen.
Liefde
  donderdag 31 augustus 2006 @ 13:27:53 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_41360281
wat sneu zeg die verkoudheid van Mika, sterkte ermee!

Ambertje lekker aan het eten, brood met jam is dan ook wel erg lekker

Hier wordt vandaag beter gegeten... ik doe er veel minder omneo bij en dat lijkt ie een stuk lekkerder te vinden, vandaag al 2 flessen van 120 en 1 van 140 op
Ik word straks nog teruggebeld door de wijkverpleegkundige als het goed is. Het kwam natuurlijk allemaal net niet uit met slaapjes en eten om naar het cb te gaan... dus wegen moete even wachten. Nou voel ik me nu door het betere eten en dus ook meteen weer meer regelmaat veel beter

cattie, ik ben het ook absoluut met owlet eens, rust en regelmaat zijn erg goed voor die kleintjes. Ezra ligt overdag in de box, krijgt eten en schone luiers en even knuffelen na het eten en dan weer in de box, lekker slapen of als ie wakker is naar de mobile kijken. te veel prikkels doet ze geen goed, dat merk ik altijd als we een drukke dag gehad hebben en dat probeer ik dus ook altijd te vermijden.
stormy waters...
sailin'
pi_41360429
Mika heeft dat ook heel erg. Als we een paar uurtjes op visitie zijn geweest slaapt ie 's nachts heel slecht. Hij slaapt wel maar heel onrustig.

Hoe doen jullie dat trouwens 's nachts? Ik heb met Mika toch wel een bepaald ritme. Als ie wakker word krijgt ie de fles, dan nog even knuffelen dan in de box "spelen" dan nog even bij papa of mama zitten en dan na bed (of als ie dat niet wil dan in het wippertje tot ie slaapt). Maar soms wil hij dat dus 's nachts ook. Maar dat wil ik dus niet. Tis niet vaak hoor meestal gaat ie wel weer lekker slapen na de fles maar toch. Hoe krijg ik hem zover dat ie gewoon gaat slapen na de fles?

En heb trouwens nog een vraagje. Ben wel bezig vandaag.
Dit is het drink schema van Mika:
07:00 Eerste fles
10:00 Tweede fles
13:00 Derde fles
16:00 Vierde fles
19:00 Vijfde fles
22:00 Zesde fles
03:00 Zevende fles

Nu mag ie de zesde fles ook om 11 uur. Nu kan ik dat dus prima rekken. Maar als ik op de hele dag al een uur gerekt heb en dat is meestal om 13:00 uur al dan kan iik verder nix meer rekken omdat ie de zesde fles te laat krijgt. Maar wat doe ik nou als ie gewoon telkens door slaapt en zich niet om de 3 uur meldt?
Cb zei al dat ik wel 5 flessen van 125 cc kan gaan geven maat dat houdt ie nog niet binnen. Hoe kan ik dit nou het beste oplossen?

[ Bericht 36% gewijzigd door MeNicole op 31-08-2006 14:01:12 ]
Liefde
  donderdag 31 augustus 2006 @ 13:57:44 #168
108648 cattie
lieve moeder
pi_41361169
Dank jullie voor de tips, ik zal er eens goed op letten. De afgelopen onrustige nachten waren na hele rustige dagen, dus daar kan het dit keer niet aan gelegen hebben. Maar het lekker rustig aan doen kan natuurlijk nooit kwaad. Helaas moet Ive morgen naar een oppas omdat wij naar een huwelijk moeten, dus dat zou nog wel eens feest kunnen worden morgen nacht (en dan niet feest in de positieve zin, want dat hadden we overdag).

MeNicole, gelukkig valt Ive bijna altijd direct na een voeding 's nachts in slaap, bij hem is het probleem dat hij snel weer wakker wordt. De keren dat hij dat niet wil (zwaar zeldzaam) leg ik hem op mijn borstkas totdat hij slaapt.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:18:36 #169
24188 Belana
kloon van belana
pi_41361826
wijkverpleegkundige gesproken, dat wat ie dronk, zo'n 600/650 cc per dag is echt te weinig. goed idd om te proberen om minder omneo te doen, kijken of dat goed gaat. hij moet echt wel aan die 150 cc per kg lichaamsgewicht zitten om aan zijn vocht te komen. (soms eens wat minder kan wel, zelfs wel een paar dagen, maar dan moet het wel weer opgepakt worden) wat extra water in de fles kan ook nog voor de ontlasting. (mocht die weer te dik worden)

Me Nicole, je mag toch al naar 6 voedingen? Dan kan Mika toch om de 4 uur eten? Ik hou trouwens geen strak schema aan hoor, soms komt ie om de 3,5 uur, soms om de 4, soms 4,5.
dus ik bedoel, jij kan 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur, 11 uur, 3 uur hebben en dan zo'n 100 cc per fles?

tja en wat slapen betreft, wij hebben ezra altijd gewoon weer in bed gelegd en het licht uit gedaan. heel soms wil ie niet, maar het enige wat we doen is af en toe ff over zijn bolletje aaien en zijn speentje weer geven als ie die wil.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:18:40 #170
61800 Rottdog
pi_41361829
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:40 schreef _evenstar_ het volgende:

trouwens wel een vraagje, arwen heeft nu 3 erg natte luiers maar de rest is kurkdroog , alsof ze het ophoudt ofzo? vooral snachts dan voor ze gaat slapen schone luier en s ochtends ( na 11 a 12 uurtjes slaap) verschoon ik haar en is ze na genoeg droog en tussen 9 en 12 is ze ineens echt de luier stampvol niet erg? of ook maar even aankaarten bij de KA ?
Zoë plast echt al meer dan een jaar s'nachts niet (tijdens het slapen) maar als het dan eenmaal op gang komt dan heb je ook echte plofluiers. Weet zelf dus eigenlijk niet beter en heb het dus ook nog nooit aangekaart.
pi_41361842
er zit zout, suiker en ui in de kruidvatpotjes vanaf 6 maanden.

dastochgekofnie?
pi_41362348
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:18 schreef Belana het volgende:

Me Nicole, je mag toch al naar 6 voedingen? Dan kan Mika toch om de 4 uur eten? Ik hou trouwens geen strak schema aan hoor, soms komt ie om de 3,5 uur, soms om de 4, soms 4,5.
dus ik bedoel, jij kan 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur, 11 uur, 3 uur hebben en dan zo'n 100 cc per fles?

tja en wat slapen betreft, wij hebben ezra altijd gewoon weer in bed gelegd en het licht uit gedaan. heel soms wil ie niet, maar het enige wat we doen is af en toe ff over zijn bolletje aaien en zijn speentje weer geven als ie die wil.
Ja ik mag wel al na 6 voedingen maar soms komt ie wel gewoon na 3 uur. Dan moet ik dat dus dan proberen te rekken tot 4 uur. Maar dat kan ik inderdaad wel eens gaan proberen. Maar krijgt ie dan met 100 cc per fles dan niet te weinig? Omdat van het cb al 5 keer 125 mag. Plus dan de zesde fles snachts. Want als ik om de 4 uur doe dan krijgt ie maar 600 cc per dag en hij mag al 725 cc. Vind ik nog wel een verschil? Maar ik ga vanaf morgen eens proberen om de 4 uur en dan misschien gewoon 5 cc per fles meer. Dan kijk ik wel hoe dat gaat. Thnx in ieder geval
Liefde
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:37:54 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_41362466
ah ok MeNicole, hij mag al 725, dat wist ik niet natuurlijk, en ik heb niet goed gelezen. het was op zich ook maar een voorbeeld. Je mag met de fles trouwens ook gewoon voeden op verzoek, dus als ie na 3 uur komt mag ie gewoon natuurlijk. Doe ik ook hoor. Alleen voor jezelf is het lekker als ie om de 4 uur komt, meer tijd en zeker ook 's nachts is dat lekker.
Ik maak vaak vantevoren klaar en dan kan je in de fles afgepat 120 geven, dan zit ie op de 720 bijvoorbeeld. Hoezo houdt ie het niet binnen? een beetje teruggeven kan geen kwaad hoor.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:40:08 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_41362541
als ie meer eet per keer zal ie ook minder vaak komen waarschijnlijk. zo hebben we het toen met ezra ook wat opgebouwd. die had op een X moment niet meer genoeg aan de 120 en toen ben ik 130 gaan geven en toen dat niet genoeg bleek 140 en toen kwam ie vervolgens dus ook meteen om de 4 uur.

hoor mij nou wijs doen
stormy waters...
sailin'
pi_41362550
Beterschap Mika!

En dat zal je altijd zien Wennie, als je een "net" pakje even uitprobeert Fijne dag morgen.

Finn is net weer bij het CB geweest. 6150 gram en 63 cm nu, dus hij groeit prima. De CBarts vond het ook helemaal mooi dat ie nog steeds BV krijgt, ook nu ik weer werk. Helaas was die arts het met me eens dat ie licht krom ligt en rechts minder beweeglijk is dan links (hoopte dat het mijn verbeelding was). Ze vond hem ook wat zwak in z'n schouderspieren (hij tilt ook nog steeds z'n hoofd niet echt op als ie op z'n buik ligt). We moeten dus een afspraak maken bij de huisarts en dan misschien aan de fysiotherapie. Bij de huisarts kunnen we toevallig nog vanmiddag terecht, dus ik ben benieuwd wat die ervan vindt.
pi_41362567
Hij geeft met een fles van 125 cc heel veel terug en dat dan een paar keer. Ik heb het gister nog weer geprobeerd maar hij liet 20 cc staan en spuugde daarna ook veel weer uit. Maar 's nachts komt ie wel om de 4 uur, gelukkig. Maar ga het eens proberen met 110cc per fles en dan kijken of ik het langzaam op kan bouwen na 125 cc. Maar om de 4 uur moet lukken.
Liefde
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:41:30 #177
108648 cattie
lieve moeder
pi_41362592
Belana, wat vervelend dat Ezra te weinig drinkt! Hopelijk gaat het met minder omneo wel goed.

Pinquit, ik vind het belachelijk! Suiker en zout, alsof dat nodig is. Dan wen je babies dus direct al aan zoet eten.

En Tamea, wat rot dat Finn scheef ligt en zo. Misschien dat een chiropractor ook zou kunnen helpen? Als het een scheve wervel is gaat dat in ieder geval veel sneller dan met fysio.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:13:02 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_41363588
Tamea, wat vervelend zeg! wat cattie zegt, een chiropractor zou hier heel goed uikomst kunnen bieden denk ik. sterkte ermee!
stormy waters...
sailin'
pi_41363741
Heb ík nou zo'n kort lontje of zijn er meer mensen die gek worden van dat gejengel om aandacht terwijl er huishoudelijke karweitjes klaarliggen?
Of ligt het eraan dat ik aan alletwee moet wennen? : het moederschap en het huisvrouw zijn...
pi_41363969
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Heb ík nou zo'n kort lontje of zijn er meer mensen die gek worden van dat gejengel om aandacht terwijl er huishoudelijke karweitjes klaarliggen?
Of ligt het eraan dat ik aan alletwee moet wennen? : het moederschap en het huisvrouw zijn...
Phff daar heb ik gelukkig geen last van. Ga hier in huis gewoon pas iets doen als Mika slaapt.
Liefde
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:26:58 #181
24188 Belana
kloon van belana
pi_41364105
dat klinkt nou niet echt leuk PV... zo zul je het niet helemaal bedoelen neem ik maar aan.
tja en moederschap is natuurlijk wennen ja, je kunt idd niet alles meer doen volgens je eigen wensen, er is iemand met wensen bij gekomen en daar zul je rekening mee moeten houden.
stormy waters...
sailin'
pi_41364254
Paradijsvogeltje, misschien kan Kendahl gewoon niet zo lang wakker zijn. Zodra ze op die leeftijd gaan jengelen leg ik ze in bed. Aandacht vragen doen ze meestal pas later, als ze op de leeftijd van Kendahl gaan jammeren is het meestal gewoon moeheid. Langer dan anderhalf uur/twee uur wakker zijn (inclusief voedingstijd) is eigenlijk al snel te veel voor die kleintjes. Wat ik meestal bij mijn kinderen deed was als ze uit bed kwamen gelijk een fles/de borst, dan een kwartier/half uur spelen en knuffelen, dan nog even in de box leggen of op een kleed en als ze dan moe worden (in ogen wrijven, jammeren o.i.d.) gelijk in bed leggen. Is dat een idee voor jou of denk je dat hij echt aandacht vraagt?

(ik denk trouwens dat je echt je eigen verwachtingen moet bijstellen, zoals Belana zegt. Je kunt niet het huishouden gaan doen als je kindje aandacht nodig heeft. Maar het plannen van je dag, structuur aanbrengen etc. brengt veel voordelen en dan heb je écht nog momentjes over om je huishouden ongestoord te kunnen doen)
pi_41364930
Ik had een heel verhaal, maar laat maar zitten. Ik heb even geen zin om deze discussie aan te gaan.
Misschien ben ik wel nog humeuriger omdat mijn hormonen van mijn menstruatie aanwezig zijn. Zo voelt het tenminste...: alsof ik PMS heb.
pi_41365297
pv, ik heb daar geen last van eigenlijk, maar ik laat dingen dan ook gewoon liggen tot het beter uit komt
Sowieso heb ik eigenlijk niet zo veel moeite met het gejengel merk ik, ze heeft me nodig op dat moment en dan kan de rest wel even wachten. Dat had ik trouwens van te voren niet gedacht bedenk ik nu.
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 16:07:28 #185
81992 Githa
pi_41365383
PV, je mag gerust je verhaal doen hoor
Ik kan me goed voorstellen dat je momenten hebt waarop je 'gek' wordt van het gehuil/gejengel.
Natuurlijk weet je wel dat het wennen is en je je leefstijl moet aanpassen op die van je kleintje, maar zoiets heeft ook tijd nodig en dan is een maandje niet genoeg hoor.

Kendahl kan er niks aan doen, die laat zich horen wanneer hij denkt dat het nodig is... en jij hebt tijd nodig om te wennen, aan het gehuil, een nieuw ritme inbouwen en om weer 'jezelf' te worden.
Het wordt beter hoor PV echt waar!
Probeer een ritme te vinden voor Kandahl en in te spelen op zijn aanwijzingen voor behoefte en probeer in zijn huilmomenten iets ontspannends te doen voor jullie beide... knuffelen, wandelen of wat dan ook.
pi_41365518
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:18 schreef pinquit het volgende:
er zit zout, suiker en ui in de kruidvatpotjes vanaf 6 maanden.

dastochgekofnie?
Ja, vind ik vreemd. Ui is toch niet goed? Mag toch pas vanaf een jaar?

Kozakken, fijn dat Romme meer eet!

Pff, ben blij dat i-net het weer doet. Wat kun je dat missen zeg!

Weet iemand waar je kunt vinden wanneer en hoe laat het inloopspreekuur van het cb is?
pi_41366158
PV, dat soort momenten heb ik ook wel gehad. Het kostte gewoon moeite om te wennen aan het leven met een babietje en zeker als ik moe was en zo'n fijne hormonale bui had vond ik het erg moeilijk.

Ingrid, ik denk dat je het CB het beste even kan bellen hiervoor.Volgens mij zijn de meeste CB's niet zo Internet gericht.

De huisarts was het trouwens met de CB-arts eens, dus ik heb nu een verwijzing voor de kindefysio. Ik heb ze al geprobeerd te bellen, maar kreeg een antwoordapparaat.
pi_41366397
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 16:33 schreef Tamea het volgende:

Ingrid, ik denk dat je het CB het beste even kan bellen hiervoor.Volgens mij zijn de meeste CB's niet zo Internet gericht.
Ik dacht het via de ikwordgroter site te vinden, niet dus! En via 0900-8833 geprobeerd, daar weten ze het niet. En ik ben naar het buurthuis geweest, waar het cb hier zit, weten ze ook van niks en er is ook geen bordje of briefje. Grrr.
pi_41366434
Heb je geen groeiboekje van het CB gekregen waar het instaat? Volgensmij hebben ze bij ons een sticker met de tijden van je eigen buro die ze in je boekje plakken.
pi_41366655
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 16:41 schreef Tamea het volgende:
Heb je geen groeiboekje van het CB gekregen waar het instaat? Volgensmij hebben ze bij ons een sticker met de tijden van je eigen buro die ze in je boekje plakken.
We zijn verhuisd en hebben nog geen nieuwe tijden enzo gehad.
Maar ik heb nog een keer gebeld en gezeurd. en ze heeft het opgezocht. En morgenmiddag is er inloopspreekuur. Maar niet tijdens de vakantie. En ik weet niet of er nog vakantie is.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 16:53:51 #191
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41366742
rustig aan PV, het valt niet mee hoor om te schipperen tussen moeder en huisvrouw te zijn. zeker niet als ze nog zo klein zijn. je moet heel je ritme nog terugvinden, en dat allemaal incl hormonsters die in je lijf zitten, stemmingswisselingen en de hele heisa. plus misschien nog de moeheid die in je zit.
gewoon ff lekker alles de boel laten, wat vandaag niet lukt kan morgen wel, en morgen ook niet? nou ja dan overmorgen maar. dat is weer het fijne van huisvrouw zijn, het hoeft en moet niet. en kleine dingetjes zoals stofzuigen of zo kan vast wel ergens een keer tussendoor ff snel.
pi_41366997
PV, ik denk dat het gewoon wennen is. Ik sluit me aan bij Martineke.
pi_41367155
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik had een heel verhaal, maar laat maar zitten. Ik heb even geen zin om deze discussie aan te gaan.
Misschien ben ik wel nog humeuriger omdat mijn hormonen van mijn menstruatie aanwezig zijn. Zo voelt het tenminste...: alsof ik PMS heb.
Ik heb geen discussie gestart hoor, maar alleen mijn ervaring verteld. Ik heb in het begin hier ook veel moeite mee gehad, voor m'n gevoel bleef er helemaal geen tijd voor mij over. Maar toen ik eenmaal structuur inbouwde ging het een stuk beter, zonder structuur heb je idd een jengelend kind nét als je eigenlijk eten moet koken of iets anders moet doen. Da's inderdaad heel vervelend en daar heb ik zeker wel begrip voor!

Als je hier zoiets komt vertellen en je krijgt alleen maar meelevende opmerkingen (ik bedoel niet dat meelevende opmerkingen niet goed zijn hoor! die kunnen je zeker helpen), dan heb je daar toch weinig aan lijkt me? Ik zou liever adviezen krijgen hoe het dan wel goed kan komen... als ik te bemoeierig was moet je het maar zeggen.
pi_41368262
ik was net bij een winkel waar ik de tricot-slen zag.
was eigenlijjk verliefd

is het raar om nu nog zo'n doek te kopen; hoevaak gebruik ik m nu eik nog?

iemand ervaringen?
pi_41368305
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 16:50 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

We zijn verhuisd en hebben nog geen nieuwe tijden enzo gehad.
Maar ik heb nog een keer gebeld en gezeurd. en ze heeft het opgezocht. En morgenmiddag is er inloopspreekuur. Maar niet tijdens de vakantie. En ik weet niet of er nog vakantie is.
Volgensmij zijn de schoolvakanties nu overal voorbij.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:49:49 #196
74310 nanalune
pi_41368431
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:07 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Ik heb geen discussie gestart hoor, maar alleen mijn ervaring verteld. Ik heb in het begin hier ook veel moeite mee gehad, voor m'n gevoel bleef er helemaal geen tijd voor mij over. Maar toen ik eenmaal structuur inbouwde ging het een stuk beter, zonder structuur heb je idd een jengelend kind nét als je eigenlijk eten moet koken of iets anders moet doen. Da's inderdaad heel vervelend en daar heb ik zeker wel begrip voor!

Als je hier zoiets komt vertellen en je krijgt alleen maar meelevende opmerkingen (ik bedoel niet dat meelevende opmerkingen niet goed zijn hoor! die kunnen je zeker helpen), dan heb je daar toch weinig aan lijkt me? Ik zou liever adviezen krijgen hoe het dan wel goed kan komen... als ik te bemoeierig was moet je het maar zeggen.
Ik liet Daniél in het begin ook te lang opblijven. Hij begon dan ook te jengelen en ik was ook veel tijd kwijt met troosten. Rond etenstijd wil hij helaas niet slapen en jengelt hij volgens mij gewoon om het jengelen. Meestal houd ik hem dan ook dicht bij me, en geef ik hem ook de vrijheid te jengelen. ( ik kan me voorstellen dat hij dan even wat indrukken van de dag aan het verwerken is).
Maargoed, nu ik structuur heb heb ik ook meer tijd over , maar PV het is gewoon even passen en meten in het begin, en toen ik ongi werd heb ik het ook best even moeilijk gehad.
Het hele hormonencirucus begint weer van voren af aan , en dat is soms best lastig
pi_41369298
Ik laat hem heel veel slapen, maar hij is duidelijk niet graag alleen. Hij houdt van geluid en gezelschap, dat is hij gewend. Zeker met zo'n muziekliefhebber als Belsen, zijn vader.
En over paplief gesproken, ik mis hem ook overdag. Ik vrolijk meteen op wanneer hij thuis is gekomen. Zoals nu...
Ik merk echt dat Kendahl van gezelschap houdt. Gisteren was dat ook duidelijk, toen we op school waren. Paplief is leerkracht. En zondag toen er bezoek was. Hij is hartstikke zoet wanneer hij omringd wordt door mensen. Hij slaapt dan lekker door en als hij wakker wordt, kijkt hij dik tevreden.
Maar wanneer het dan stil wordt, zoals bijvoorbeeld na de laatste voeding voor de nacht.... we leggen hem met zorg in zijn wiegje. Kijken of hij warm ligt, lekker ligt, goed verzadigd is, schone luier heeft.... en toch, toch gaat hij huilen. Want we laten hem alleen.

Maar bedankt voor het begrip

[ Bericht 6% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 31-08-2006 18:27:12 (edit) ]
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:31:36 #198
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41369493
PV, je kunt misschien ook dingetjes in huis doen met Kendahl in de draagzak of draagdoek. Dan is ie lekker overal bij en kun je toch veel doen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41369580
PV, net zoals het voor jullie wennen is dat Kendahl er nu is, is het voor hem wennen dat hij niet meer warm en veilig in je buik zit met al het lawaai dat je lichaam maakt om hem heen.

Weet iemand hoe de rompers van Rainbowbabies vallen qua maat? Ik meende (hier?) ergens gelezen te hebben dat die kleiner vallen dan de rest van hun spullen, aar ik weet het niet meer helemaal zeker.
pi_41369691
`@Sugar: We hebben een draagdoek. Zelf gemaakt. En ik heb het al geprobeerd, maar ik kan bijna geen maneuvres maken, zonder dat Kendahl verschuift. Ik vind het dus een beetje eng en wilde eigenlijk een professionele doek hebben, maar die zijn niet goedkoop....
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:40:25 #201
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41369754
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:42:38 #202
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_41369830
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:40 schreef Sugar het volgende:
Marktplaats!
Goh, ik zie een reaktie van Sugar, en ik dat dat de kleine er nu wel zou zijn...
Nog steeds niets?
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_41369836
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:34 schreef Tamea het volgende:
Weet iemand hoe de rompers van Rainbowbabies vallen qua maat? Ik meende (hier?) ergens gelezen te hebben dat die kleiner vallen dan de rest van hun spullen, aar ik weet het niet meer helemaal zeker.
Ik vind ze groot vallen. Maar na een keer wassen en in de droger zijn ze denk ik een beetje te vergelijken met de Hema rompers. Wat ik wel minder vind zijn de drukkertjes op de schouder inplaats van van die overslagjes. Ze liggen zo snel met een bloot nekkie dan.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:44:18 #204
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41369887
Oeh, ik vind die juist klein vallen. Minder rek ook dan de hema-rompers.
Tazz, nee idd nog geen baby van mij
pi_41369927
Ik vind die overslagjes juist te veel nekruimte opleveren, dus drukknoopjes lijken me veel handiger

* Tamea twijfelt nog steeds tussen maat 62-68 en 74-80
Rompertjes maat 62-68 van de HEMA zijn namelijk alweer aan de kleine kant, maar z'n Rainbowbabies shirtje maat 62-68 daar zwemt Finn nog in (50-56 wordt nu wel echt krap).
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:52:40 #206
74310 nanalune
pi_41370197
Ik heb nu 2 broekjes van de Hema.. nieuwe collectie, maar ze hebben dus een hele smalle taille zonder knoopje of rits alleen elastiek. Hebben jullie daar ook problemen mee of heeft Daniël nu al zo'n dikke buik/ brede heupen ? Hij heeft nu dus bij de Hema alweer maat 68, maar de pijpjes zijn dan wel te lang..
Lastig hoor die verschillende maten..
pi_41370752
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:45 schreef Tamea het volgende:

[..]

Volgensmij zijn de schoolvakanties nu overal voorbij.
Ik ga morgen gewoon heen, dan merk ik het vanzelf!
pi_41371200
Ik heb hier een lange smalle nanalune, dus dat probleem heb ik niet Wel shirtjes die in de breedte nog maanden mee zouden kunnen, maar al te kort zijn.

* Tamea heeft 74-80 besteld, 62-68 was op in het wit en als het te groot is groeit ie er vanzelf nog in
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 20:06:19 #209
81992 Githa
pi_41373020
Ik vind de kleertjes van rainbowbeebies vrij ruim vallen, maar wat ik ook zo goed aan hun vind, is dat je het gewoon terug kunt sturen/ruilen mocht de maat niet goed zitten. Daar doen zij dus helemaal niet moeilijk over.

Nanalune, Jordy had ook zo'n bol buikje als baby, ik was ook altijd bang dat hij vreselijk afgekneld zat zo met elastiek, maaaaaaaaaar dat gaat over hoor de broekjes van vorige winter die zo straks zaten zakken nu van zijn kont af
pi_41374735
Emma heeft juist geen buikje dus de meeste broeken zijn te wijd, ik heb vandaag een broek in de te kleine kledingzak gedaan die zenog niet eens aan heeft gehad. (was ook niet smaller te maken)
Rainbowbaby's heeft ze ook en ze draagt al een maand of twee maatje 74/80, in het begin vrij ruim en nu redelijk op maat, moet ik er wel bij zeggen dat ik van wat ruimere rompers houdt. Maatje 68 is nu echt te klein en maatje 80 is net in de kast gelegd (pastbest met mouwen en pijpen omslaan )
  donderdag 31 augustus 2006 @ 20:46:37 #211
103793 kozakken
Living the life
pi_41375042
Fijn dat het een beetje de goede kant opgaat met Ezra Belana! Grappig hoe omneo en comfort dus allebei absoluut niet altijd datgene doen wat je ervan verwacht Iets extra water bij de voeding vind ik trouwens een goede tip.

Hier een kinderloze dag gehad. Jonne en Romme waren bij opa en oma om ons de gelegenheid iets zonder kinderen te doen. Heerlijk om gewoon even te winkelen en het vooral veel over de kinderen te hebben dus
Nee, het was heel goed. Jonne is altijd heel blij om naar zijn opa's en oma's te gaan en geniet daar ook met volle teugen. Romme heeft vnl heerlijk geslapen en zijn best gedaan zo charmant mogelijk over te komen (en en passant nog over oma heen te plassen )
Flesjes gaan nagenoeg helemaal leeg. Wel wordt hij ook regelmatig wakker en heeft hij echt een speentje nodig om soms rustig te worden (of lekker op de buik bij papa of mama)
Al me al nu dus terug naar de gewone zorgen
  donderdag 31 augustus 2006 @ 20:47:17 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_41375071
Nou, Ezra heeft vandaag beter gegeten dan de afgelopen dagen, maar ik vind het nog steeds niet om over naar huis te schrijven. In de gaten houden dus en ik hoop dat het dinsdag even lukt om naar het cb te gaan. ik wil toch even weten hoeveel hij weegt en de week erna moet ik sowieso heen, dan kan ik ten minste het verschil zien.
stormy waters...
sailin'
pi_41376292
ik heb 2 shirtjes gekocht bij rainbowbabies en 2 bij simplycolors (1 van de 2 is goedkoper, maar weet niet meer welke hihi) maar die zijn denk ik nog te groot (mt 62/68) Sarah heeft nu maat 62, maar meestal zijn de shirtjes nog iets te groot en de broekjes passen precies goed.

straks even lekker met Sarah onder de douche, is al weer een tijdje geleden
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41376584
Succes met Romme en Ezra allebei

Hier in de creche was pas een jongetje met een shirt van SimplyColors aan met z'n naam er op, erg handig (alle kinderen krijgen een sticker met hun naam op hun rug geplakt maar hij hoefde dus niet).
  Redactie Frontpage donderdag 31 augustus 2006 @ 23:11:38 #215
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_41377974
Kim slaapt al ruim twee weken slecht. Ze wordt minstens twee keer in de nacht wakker, met veel krijsen, en ze is dan moeilijk rustig te krijgen. Alleen als we haar bij ons in bed leggen, is alles goed. Alleen is dat niet de oplossing, want dan gaat ze eraan wennen. Is dit nu verlatingsangst, en hoelang gaat dit duren ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 1 september 2006 @ 00:33:06 #216
61800 Rottdog
pi_41381602
Kan ook gewoon een nachtmerrie zijn en het is een fase
  vrijdag 1 september 2006 @ 08:13:49 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_41387242
Ezra drinkt weer beter nu hij weer gewoon similac krijgt, maar hij geeft ook meteen weer meer op..
sjonge wat een gedoe zo zeg.
verder doet ie het lekker hoor, hij slaapt nu al een paar nachten tot 6 uur door, dus das prettig.
En hij is zo vrolijk! altijd lachen meteen en hij begint af en toe een beetje te brabbelen, dat vind ik zo lief
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:18:07 #218
45621 Suzanna
Mama van...
pi_41387979
Djeez, wat lastig zeg. Zielig he, als ze zo overstuur zijn (ook voor jullie ) ... Ik herken het wel...er valt helaas niet veel aan te doen. Het kunnen heel goed nachtmerries zijn, wat Rottdog zegt!

Kozakken, wat heerlijk dat het weer normaal wordt! Dat moet wel een rust geven zeg. Ook heerlijk, even een 'kinderloze' dag ...

Paradijsvogeltje, ik denk dat je dan inderdaad gewoon een kindje hebt dat veel van beweging, geluid, en mensen om zich heen houdt. Dat had Noa ook heel sterk...ze leren vanzelf gelukkig wel om wat langer alleen te kunnen zijn en daar kun je zelf ook aan meehelpen. Als je eerst vijf minuutjes uit zicht blijft, dan steeds wat langer, kan dat wel helpen om de tijd te gaan verlengen dat hij zich alleen kan vermaken. Heeft hij in de box of waar hij dan ook zit een muziekmobile? of vind je het misschien een idee om hem bij je te zetten in de wipstoel als jij bezig bent? Dat werkte bij mijn kinderen vaak heel goed.
Succes ermee!! Ik herken het trouwens wel hoor, van je soms alleen voelen op zo'n dag met alleen een klein baby'tje om je heen. Ik ging dan maar lekker weg, op bezoek bij m'n moeder of vriendinnen, of lekker even winkelen met Noa in de draagzak o.i.d. en dan kon ik er weer even tegenaan. Het gaat ook vanzelf wennen hoor, en als Kendahl ouder wordt wordt hij 'leuker', en is hij ook gezelliger om bij te zijn omdat hij dan niet meer zoveel slaapt.

Belana, nu wordt hij steeds leuker he... ik vind het zo lief als ze gaan brabbelen..
Fijn dat hij beter drinkt! Dat spugen is wel lastig heeft hij er ook last van?
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:59:28 #219
108648 cattie
lieve moeder
pi_41388608
Ive is vannacht bijna elk uur wakker geworden... Terwijl hij overdag rustig 2,5 uur achter elkaar slaapt, doet hij dat 's nachts dus niet. Hopelijk gaat het snel weer goed, want dit is voor ons alle drie erg vermoeiend.
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:05:39 #220
74310 nanalune
pi_41388729
Bah Cattie dat zijn geen leuke dingen als je weinig nachtust krijgt.
Is een speen misschien een idee?

Sinds Daniël zijn speen heeft gaat het hier 's nachts aardig goed, maar hij is nog steeds geen dooralaper. Hij komt gemiddeld toch wel om de 4 a 5 uur, maar dankzij de speen is het in ieder geval niet meer om de 3 a 4 uur. Als hij echt trek heeft hoor ik het wel aan zijn geluidjes en dan geef ik hem natuurlijk wel eten;) maar meestal valt hij wel in slaap als hij even wakker is.
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:22:57 #221
108648 cattie
lieve moeder
pi_41389116
De speen wordt hier met een grote boog uitgespuugd, daar houdt hij niet van.
4 a 5 uur klinkt al hemels!
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:28:27 #222
103793 kozakken
Living the life
pi_41389228
Ezra en Romme kunnen echt elkaar wel de hand geven (als ze dat al konden )
Hier wordt ook meer gespuugd, maar we houden Romme gewoon iets langer 'hoog' en de slabbetjes heb ik maar weer in het groot ingekocht

Lastig dat Ive zo weinig slaapt zeg. Dat gaat je vooral opbreken ja. Ik kan tegen heel veel dingen, maar weinig slaap hoort daar zeker niet bij! Succes!
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:33:54 #223
74310 nanalune
pi_41389353
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:22 schreef cattie het volgende:
De speen wordt hier met een grote boog uitgespuugd, daar houdt hij niet van.
4 a 5 uur klinkt al hemels!
Dat vond ik inderdaad het ergste van alles.. niet de zwnagerschap, zelfs de bevalling is te doen.. maar SLAAPGEBREK... het kan je helemaal slopen hé? Ik wordt echt een monster als ik niet slaap.. Maargoed.. verstand op nul en doorbijten maar. Op een dag krijg je ze waarschijnlijk het bed niet uit
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:42:20 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_41389568
he cattie, das natuurlijk niet vol te houden. ik zou alleen ook niet weten wat je moet. slaapt ie bij jullie? want als ie op zijn eigen kamertje slaapt zou je misschien nog een nachtlampje kunnen proberen, misschien dat ie een beetje licht wel prettig vind? ik zeg ook maar wat hoor.

Ezra heeft net zijn fles similac achter elkaar leeg gedronken 130 cc water met 2 schepjes melk, dus zo'n 140/145 cc. helemaal goed! Hij vond de omneo denk ik echt niet lekker.
nu alleen kijken hoe de ontlasting zich houdt dus, maar om die reden doe ik al iest extra water nu.
Maar dit voelt wel beter!

kozakken, Romme doet het nu dus ook lekker he! ben ik ook heel blij om. wat een zorgen toch soms.
stormy waters...
sailin'
pi_41389670
cattie, zou inbakeren iets voor ive zijn?
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:51:30 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_41389796
ow dat zou wel eens wat kunnen zijn ja cattie! helpt idd voor ezra ook als ie overdag niet wil slapen. goeie Bix!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:58:20 #227
108648 cattie
lieve moeder
pi_41389971
Ive wordt al ingebakerd. Zonder inbakeren valt hij vrij slecht in slaap namelijk door bewegende armpjes. Gelukkig lijkt Ive er zelf niet onder te lijden, hij is nog altijd een vrolijk, opgewekt mannetje! En overdag haalt hij de slaap van 's nachts in volgens mij. Nu dus iets verzinnen dat hij dat weer omdraait, 's nachts dus meer slapen dan overdag. Ik heb het er uitgebreid met hem over gehad vanmorgen en hij lachte me vrolijk toe, dus misschien heeft hij het nu door!
Het valt me zelf nog mee wat het slaapgebrek met me doet. En 1 lachje van Ive en mijn hele dag is weer goed, ook als ik nauwelijks heb geslapen.
  vrijdag 1 september 2006 @ 11:20:23 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41390547
vermoeiend hoor cattie/

Rottdog bedankt voor het antwoord niets om zorgen over te maken.

Als ik zo lees wat jullie kleintjes binnenkrijgen moet ik altijd even slikken. Arwen zit nog steeds op 4 keer 180 ( water inc. schepjes )
Ben erg blij dat maandag de afspraak is en dat ze nu eens wat onderzoeken gaan doen.
Want zo is geen doen , een kind van 8 maanden hoort niet zoveel meer te spugen. en ook het eten gat nog pet.
Al hebben we nu wel druifjes en appel bij fruit erbij dus daar zitten we nu op peer en druifjes en appel. Al moet de appel wel zo zijn dat het ergens bijgevoegd is. Appel puur geeft wel erge reactie.
qua eten rijst en de glutenvrije maccaroni en spersiebonen bloemkool. en tomaat dus enige vooruitgang is er wel het is iig voldoende om verschillende complete maaltijden te maken .
pi_41391029
Evenstar Langzaamaan komen jullie er wel!
pi_41395779
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 00:33 schreef Rottdog het volgende:
Kan ook gewoon een nachtmerrie zijn en het is een fase
Zou ze dan elke nacht een nachtmerrie hebben?
Tis heel vermeoeind voor ons allemaal.
En ook zo zielig. Ze krijst dan als een gek en is amper rustig te krijgen. De tandjes zijn boven door. WEl geef ik voor de zekerheid tandjesspul. soms heeft ze nog wel last. Kramp lijkt het niet. Heel soms wel, en dan krijgt ze haar druppels. Een kruik op haar buikje en dan helpt het nog niet.
Maar meestal lijkt het op aandacht trekken/aanhankelijkheid.
Want als je haar er dan op een gegeven moment eruit haalt, is ze meteen rustig.
En bij ons in bed valt ze snel in slaap. Maar dat is natuurlijk geen oplossing, want straks wil ze alleen nog maar bij ons slapen.

Iemand tips?

ow, kim roept, ben er weer vandaoor!
  vrijdag 1 september 2006 @ 15:42:38 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41396056
Ingrid....het lijkt een beetje op verlatingsangst.... alleen zeg ik het verkeerd. Zou het kunnen zijn dat ze 's nachts wakker wordt, kwijt is waar ze is, in paniek raakt en dan zo gaat krijsen. Pas als ze een van jullie ziet, weet ze dat het goed is en wordt ze rustig. Wil daarna alleen niet meer gaan slapen uit angst dat jullie er weer niet zijn als ze wakker wordt.

Oplossing zou geluid kunnen zijn. Kun je eventueel een radio bij haar zetten op het moment dat jullie gaan slapen en misschien een klein lichtje. Zo ziet ze waar ze is en hoort wat vertrouwde geluiden. Uhm....ik weet dat ik een tijdje mijn beer bij Fleur heb gelegd, maar toen was ze al ouder en wilde ze zelf iets van mij hebben.... kan ze jullie horen vanuit haar kamer.... kun je haar vanaf daar geruststellen (nadat ze van de ergste schrik is bekomen)...
pi_41396074
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:36 schreef Ingrid19 het volgende:
Want als je haar er dan op een gegeven moment eruit haalt, is ze meteen rustig.
En bij ons in bed valt ze snel in slaap. Maar dat is natuurlijk geen oplossing, want straks wil ze alleen nog maar bij ons slapen.
Ingrid, als het op dit moment voor jou en voor Kim het beste voelt om samen te slapen dan zou ik het lekker doen. het geeft over het algemeen helemaal niet zo veel problemen om je kind later aan een eigen bed te wennen, de meeste kinderen zijn daar al heel snel zelf aan toe.
pi_41396473
lijkt me nu helemaal niet verstandig eigenlijk om kim aan geluid te laten wennen. en of ze zo jong al nachtmerries hebben weet ik ook niet hoor. ik denk inderdaad dat ze gewoon wat meer behoefte heeft aan jullie nabijheid/veiligheid/aandacht. oplossing weet ik ook niet precies maar zou ik zoeken in een combinatie van die extra aandacht geven en toch ook duidelijk grenzen stellen, zodat ze weet dat ze met dat gegil niet bereikt wat ze wil. dus: lekker veel knuffelen, overdag gewoon en ook voor het naar bed gaan. als ze 's nachts tussendoor zo angstig wakker wordt wel ernaartoe gaan, even troosten, laten merken dat je haar dus wel gehoord hebt, en er wel bent voor haar, maar niet mee naar je kamer nemen: weer terug leggen en weggaan. en dat dan in de 5-10-15 minutenvorm gieten: met steeds langere tussenpozen steeds even naar dr toegaan, zodat ze wel merkt dat jullie er zijn, maar ook leert dat ze op die tijdstippen niet zomaar uit bed mag. maar goed, dat is alleen maar hoe ik het hier doe als ons madammeke dit soort kuren heeft, het is niet dat dit gegarandeerd voor jullie werkt. ik ben meestal wel wat ruimhartiger qua uit bed tillen en in m'n armen troosten dan wat de 'officiele(?)' 5-10-15-methode geloof ik voorschrijft (alleen over 't hoofdje aaien ofzo, juist niet uit bed halen). maar dat heeft ook met anna te maken, die laat zich zoveel beter troosten lekker tegen je aan, en dan wat liedjes zingen. als ik haar terug leg is 't altijd wel weer brullen maar meestal legt ze zich er tegenwoordig vervolgens toch heel snel bij neer.

succes!
pi_41396622
ik neem anna trouwens ook vaak wel in bed, in ieder geval 1x als ze 's nachts nog eens extra wil drinken, maar dan leg ik haar na 't voeden weer terug. en als ze van die kuren krijgt die jullie beschrijven (té vaak wakker worden en alleen maar bij je in bed willen slapen) dan moeten we meestal even een tijdje wat strenger optreden zoals ik hiervoor beschreef, en dan is 't ook vaak zo weer over.
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:03:19 #235
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41396837
Wat misschien ook zou kunnen is dat je als ze wakker wordt eentje erbij gaat zitten tot ze in slaap valt. Dat misschien de aanwezigheid genoeg is. ?
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:10:48 #236
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41397081
trouwens belana 130 cc water en 2 schepjes is dat niet erg weinig? bedoel 3 schepjes lijkt me wat logischer.
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:10:54 #237
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41397085
kan het kwaad als ik max nectarine geef?
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:12:22 #238
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41397125
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:10 schreef pinquit het volgende:
kan het kwaad als ik max nectarine geef?
nee hoor nectarine is in principe niet allergeen ( uitzonderingen als arwen daar gelaten )
Weet niet wta je zoal geprobeerd hebt maar kan je wel een lijstje geven

Hoe gaat het met zijn spugen trouwens ?
pi_41397177
In mijn schema staat nectarine vanaf 9 maanden.

Maar of het nu erg veel kwaad kan? Het is misschien een beetje scherp nog?
Variety is the spice of life
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:15:36 #240
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41397252
hij vind het namelijk heerlijk

spugen gaat goed nu hij meer vast voedsel krijgt evenstar
heb het nog gevraagd op CB, maar had toen al gemerkt dat het veel en veel minder is toen ik er rijstebloem bij deed, en nu is het bijna over.
alleen van worteltjes spuugt ie wel
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:23:34 #241
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41397522
Nectarine kan niet veel kwaad, ik zou wel uitkijken ,met potjes als hij reageert op wortel.
Fijn dat het spugen beter gaat.

Een impressie van arwen een 2 uur na de fles.

dat wta eruit komt is wat slijmeriger/papperiger als gewone voeding.

[ Bericht 12% gewijzigd door _evenstar_ op 02-09-2006 13:31:47 (foto weg gehaald) ]
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:24:52 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41397568
Jeetje evenstar, dat is een behoorlijk plens....en zo aan dat gezichtje te zien ook al aardig zuur...
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:29:22 #243
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41397729
gut arwenneke toch

de meeste potjes kan ie wel tegen, alleen die van de worteltjes niet
ook als ik zelf wortels maak spuugt ie ervan.
dus dat doen we maar niet.
fruit geef ik nooit uit een potje. smaakt zo chemisch
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:29:52 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41397747
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:24 schreef chacama het volgende:
Jeetje evenstar, dat is een behoorlijk plens....en zo aan dat gezichtje te zien ook al aardig zuur...
Ze kijkt wel vaak zuur. Denk dat de bijvoeding dereflux weer getroggerd heeft.
het ging nl. heel goed tot de bijvoeding. toen was het ehct mondjes maat. Nu vinden we dus regelmatig zulke plensen. Waar uiteraard lekker ingewreven en gedraait en gerolt en geschuift moet worden
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:30:46 #245
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41397780
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:29 schreef pinquit het volgende:
gut arwenneke toch

de meeste potjes kan ie wel tegen, alleen die van de worteltjes niet
ook als ik zelf wortels maak spuugt ie ervan.
dus dat doen we maar niet.
fruit geef ik nooit uit een potje. smaakt zo chemisch
Denk dat het dan de dosis is die hij aan carroteen binnen krijgt
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:31:22 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41397802
Nu snappen jullie ook vast die 11 machines was in de week
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:34:09 #247
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41397903
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Nu snappen jullie ook vast die 11 machines was in de week
pffff. omg.... ja was...en ik zat net weer op 3 wassen in de week. Dat zal over 3 maandjes ook wel anders gaan worden...
pi_41399861
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:53 schreef bixister het volgende:
lijkt me nu helemaal niet verstandig eigenlijk om kim aan geluid te laten wennen. en of ze zo jong al nachtmerries hebben weet ik ook niet hoor. ik denk inderdaad dat ze gewoon wat meer behoefte heeft aan jullie nabijheid/veiligheid/aandacht. oplossing weet ik ook niet precies maar zou ik zoeken in een combinatie van die extra aandacht geven en toch ook duidelijk grenzen stellen, zodat ze weet dat ze met dat gegil niet bereikt wat ze wil. dus: lekker veel knuffelen, overdag gewoon en ook voor het naar bed gaan. als ze 's nachts tussendoor zo angstig wakker wordt wel ernaartoe gaan, even troosten, laten merken dat je haar dus wel gehoord hebt, en er wel bent voor haar, maar niet mee naar je kamer nemen: weer terug leggen en weggaan. en dat dan in de 5-10-15 minutenvorm gieten: met steeds langere tussenpozen steeds even naar dr toegaan, zodat ze wel merkt dat jullie er zijn, maar ook leert dat ze op die tijdstippen niet zomaar uit bed mag. maar goed, dat is alleen maar hoe ik het hier doe als ons madammeke dit soort kuren heeft, het is niet dat dit gegarandeerd voor jullie werkt. ik ben meestal wel wat ruimhartiger qua uit bed tillen en in m'n armen troosten dan wat de 'officiele(?)' 5-10-15-methode geloof ik voorschrijft (alleen over 't hoofdje aaien ofzo, juist niet uit bed halen). maar dat heeft ook met anna te maken, die laat zich zoveel beter troosten lekker tegen je aan, en dan wat liedjes zingen. als ik haar terug leg is 't altijd wel weer brullen maar meestal legt ze zich er tegenwoordig vervolgens toch heel snel bij neer.

succes!
Dit doen we, de "officiele" 5-10-15 minuten methode ,dat heeft geholpen om haar overdag in bed te laten slapen. Misschien dat het wel helpt om haar soms uit bed te halen. Ga ik dat proberen.

Kim heeft een lichtje op haar kamer. En een mobile. We kunnen haar horen vanuit onze kamer, ligt tegen haar kamer aan. Vaak hoor je gebonk en gekras, dat is Kim die aan de buur krabt, of tegende spijlen aan trapt, of tegen de muur. En daarna gekrijs. Zodra het gebonkt begint, ga ik er snel heen, maar helaas werkt het niet meer.
Eerder hielp een aai, kusje en speentje wel en ging ze snel weer verder slapen.

Alleen aanwezigheid helpt niet, al getest. Wordt ze alleen maar pissig van.
pi_41399905
Perzik en nectarine mag toch al wel? Krijgt Kim ook weleens.

Vannacht slaapt ze bij mijn ouders. Zal je zien dat ze dan gewoon doorslaapt.
  vrijdag 1 september 2006 @ 17:48:19 #250
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41400002
lastig ingrid..

maar heb geen tips, sorrie
  vrijdag 1 september 2006 @ 19:10:54 #251
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41402076
Lekker Ingrid, dan hebben jullie tenminste een nacht rust. Als ze nou bij je ouders wel doorslaapt, kijk/vraag dan eens wat zij doen als ze huilt. De oplossing zit bij zulke ukkies soms in zulke kleine dingen.

Ik heb ook nog een vraagje. Ik stop Jets tegenwoordig in een slaapzakje in bed maar heb het idee dat het zo koud is. Doen jullie er een pyjama onder? Het is zo dubbel want ik heb ergens gelezen dat oververhitting de belangrijkste oorzaak is van wiegedood op deze leeftijd maar te koud is natuurlijk ook niet fijn. Wat kan je over kleine dingen lopen mutsen he
Lekker douchen!
  vrijdag 1 september 2006 @ 19:56:06 #252
3011 E.T.
pi_41403694
Saskia had in d'r slaapzakje altijd alleen een pyama-hesje (en een romper zonder mouwen). En dan een lakentje en dekentje over d'r benen
En dan lekker het raam open
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:23:20 #253
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41404415
Ligt ook een beetje aan je kind, nr twee heeft het bv heel snel koud, en wordt daar dus wakker van.
Kwestie van uitproberen, denk ik, af en toe even voelen of ze niet zweet.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:43:24 #254
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41404990
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 19:56 schreef E.T. het volgende:
Saskia had in d'r slaapzakje altijd alleen een pyama-hesje (en een romper zonder mouwen). En dan een lakentje en dekentje over d'r benen
En dan lekker het raam open
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:30:20 #255
103793 kozakken
Living the life
pi_41410186
Romme drinkt weer lekker ja. Dat is absoluut een hele verademing.
Volgens mij had meneer trouwens een lekker regeldagje vandaag/middag. Veel meer wakker, veel huilen en alleen in de armen willen zijn en een keer extra drinken. Ben benieuwd of dat resulteert in een onrustige nacht of niet.
Grote broer is vannacht bij (de andere) opa en oma logeren. Hij vertelde helemaal enthousiast aan de telefoon over de aapels (aardappels), boontjes en juus. Kozakkenman en ik hebben vandaag ook echt een lekker drie-dagje gehad. Was bijna vergeten hoe rustig het is met een kindje (in vergelijk dan natuurlijk met Jonne bolderbas thuis en overal over heen walsend )

Fijn dat Ezra ook weer wat beter lijkt te drinken . En dan te bedenken dat dit de 'kleine zorgen nog maar behoren te zijn' (uit het spreekwoord: kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen )

Romme slaapt in een boxpakje onder een dubbelgevouwen ledikantdekentje en nu ook nog een dun fleecedekentje omdat hij dan wat minder energie hoeft te steken in warm blijven.
Over een tijdje komt er wel weer een slaapzakje bij en gaat er een dekentje af oid. Hier zijn we ook nog wat in de uitprobeerfase. Plus dat 2,5 week nog relatief jong is en dus nog wel lekker warm mag worden gehouden, vind ik.
pi_41410338
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 19:10 schreef sjak het volgende:
Lekker Ingrid, dan hebben jullie tenminste een nacht rust. Als ze nou bij je ouders wel doorslaapt, kijk/vraag dan eens wat zij doen als ze huilt. De oplossing zit bij zulke ukkies soms in zulke kleine dingen.

Ik heb ook nog een vraagje. Ik stop Jets tegenwoordig in een slaapzakje in bed maar heb het idee dat het zo koud is. Doen jullie er een pyjama onder? Het is zo dubbel want ik heb ergens gelezen dat oververhitting de belangrijkste oorzaak is van wiegedood op deze leeftijd maar te koud is natuurlijk ook niet fijn. Wat kan je over kleine dingen lopen mutsen he
Goed idee.

Kim heeft een rompertje aan, meestal mouwloos,met een pyjama. en nu nog zomerslaapzak.
  † In Memoriam † vrijdag 1 september 2006 @ 23:35:58 #257
81992 Githa
pi_41410388
Sjak, als het nekje lekker warm aan voelt heeft ze het zeker niet te koud hoor. Dat vind ik nog altijd de beste graadmeter want elk kindje is anders...
pi_41410401
Kozakken, mooi dat Romme weer goed drinkt!
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:37:02 #259
103793 kozakken
Living the life
pi_41410420
idd Githa, zo check is ook altijd. Handjes hier meestal steenkoud, terwijl het nekje heerlijk warm voelt.
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:38:28 #260
24188 Belana
kloon van belana
pi_41410472
ezra is op dit moment aan zijn 5e voeding bezig.... das wel weer lastig hoor. op zich drinkt ie goed, of beter iig, maar als ie naar 5 voedingen gaat moet ie weer meer per fles hebben eigenlijk... pfffff.... het blijft gedoe...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:40:46 #261
103793 kozakken
Living the life
pi_41410543
Joh, hij drinkt gewoon al veel beter per fles. Mss moet zijn maagje gewoon weer wennen aan de nieuwe hoeveelheid en regelt hij het in een paar dagen weer helemaal zelf.
pi_41410884
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:34 schreef Ingrid19 het volgende:

Kim heeft een rompertje aan, meestal mouwloos,met een pyjama. en nu nog zomerslaapzak.
zou ze 't misschien wat te koud hebben misschien, dat ze daar 's nachts van wakker wordt de laatste weken?
pi_41410976
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:50 schreef bixister het volgende:

[..]

zou ze 't misschien wat te koud hebben misschien, dat ze daar 's nachts van wakker wordt de laatste weken?
Nou, ik denk het niet, want haar nekje en handjes voelen lekker warm aan.
Maar je weet maar nooit.
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:56:42 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_41411071
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:40 schreef kozakken het volgende:
Joh, hij drinkt gewoon al veel beter per fles. Mss moet zijn maagje gewoon weer wennen aan de nieuwe hoeveelheid en regelt hij het in een paar dagen weer helemaal zelf.
ik hoop het, we wachten het maar weer ff af. hij heeft 5 flessen van 130/140 cc op (incl. schepjes dus)
stormy waters...
sailin'
pi_41417785
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:53 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Nou, ik denk het niet, want haar nekje en handjes voelen lekker warm aan.
Maar je weet maar nooit.
zelf slaap je toch ook niet meer onder alleen een laken nu? of is jullie zomerslaapzak toch iets dikker dan dat? nou ja, het valt in ieder geval te proberen om haar een iets warmere aan te doen. of een dekentje erbij.
pi_41421501
Mika heeft ook een rompertje zonder mouwen met daarover een pyamajasje en dan een zomerslaapzak en dan ligt ie onder een dubbel gevouwen dekentje met laken. Denk dat dat voor hem wel goed is

De voeding gaat hier trouwens prima. Hij krijgt sinds gister 110 cc om de 4 uur en dat haalt ie makkelijk
Liefde
pi_41421711
Zow lief, Sarah begint nu dingetjes te pakken uit de box. Vooral haar knuffel Lollifant en haar rammelaar. Dan zie je haar naar haar handje kijken, gaat het handje open, pakt ze het oortje van Lollifant en doet haar handje weer dicht. Ook blijft ze sinds een paar dagen veel langer wakker na de fles. Eerst was het een klein half uurtje, nu soms al meer dan een uur. Ook wordt ze nu zo'n half uur voor de fles wakker. Het is ook zo'n lekker vrolijk meisje, gistermiddag bleef ze maar lachen in de box. Veel bewegen en ze gilde het uit van plezier. zo leuk!!
och wat ben ik verliefd
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zaterdag 2 september 2006 @ 13:42:02 #268
24188 Belana
kloon van belana
pi_41421810
MeNicole, lekker! dat scheelt alweer he?

CM, dat klinkt geweldig heerlijk he die schatjes
Ik geniet ook enorm. Ezra begint net een beetje te brabbelen dus af en toe en ow wat is dat kjoet Ik merk dat ik met volle teugen geniet van het baby zijn want dit is mijn laatste baby en hoewel ik op zich geen baby mens ben vind ik het nu dus heerlijk!

Hij eet wel weer een beetje raar vandaag, vanmorgen om 6 uur 130 cc, 3 uur later 100 cc en toen 1,5 uur later weer 80 cc. Sinds die tijd ligt ie lekker te slapen, ik verwacht hem over een uurtje dan wel weer en dan hoop ik dat er weer 130/140 cc in gaat. het gaat wel beter als met die omneo iig.
stormy waters...
sailin'
pi_41422703
ja hier is dat juist andersom denk ik, ik kan niet wachten tot ze zichzelf kan omdraaien, kruipen, praten, lopen enz.
Maar ik denk dat het bij een volgende wel anders zal voelen, zo lang mogelijk klein blijven

fijn dat het beter gaat nu met omneo, misschien dat hij gewoon nog even moet wennen. Sarah kwam in het begin ook op hele rare tijden en na een tijdje gelukkig niet meer. Want soms zat ze al bijna over de limiet van 1000ml heen en dan maakte ik mij ontzettend zorgen, bang dat ik haar ging overvoeden ofzo
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:38:52 #270
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41423289
Wat fijn te horen dat het allemaal zo goed gaat
Dank jullie voor de tips. Jetske voelt niet koud maar gewoon bedenken wat je zelf aan dekens hebt vind ik wel een goede van Bix. Er gaat dus een dekentje op het ledikant .

Jetske is een beetje over de regeldagen heen, pfff, gelukkig maar want ik trok het niet echt. Ik ben behoorlijk moe geraakt van die extra voedingen. Plus dat ik ook een licht griepje onder de leden heb, denk ik. Nu maar hopen dat ik haar niet aansteek.
Jetske kan ook al zo mooi naar de mobile kijken en dan ligt ze ernaar te graaien met haar armjes en inderdaad dat kraaien wat ze erbij doen
Lekker douchen!
pi_41424389
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:28 schreef bixister het volgende:

[..]

zelf slaap je toch ook niet meer onder alleen een laken nu? of is jullie zomerslaapzak toch iets dikker dan dat? nou ja, het valt in ieder geval te proberen om haar een iets warmere aan te doen. of een dekentje erbij.
Een deken erbij is geen optie. Ze trekt hem over haar hoofd. We doen nu eerst een rompertje met lange mouw, pyjama en slaapzak aan. Misschien helpt het, al hebben we niet het idee dat ze het koud heeft.
Binnenkort op zoek naar een dikke (winter?) slaapzak. (prenatal?)

Wie weet er toevallig of je bij Prenatal Letters kunt kopen, die je op de deur kunt plakken? We zijn ze met de verhuizing kwijt geraakt.
  zaterdag 2 september 2006 @ 15:50:24 #272
108648 cattie
lieve moeder
pi_41424857
Volgens mij heeft de Prenatal wel letters.

Ive heeft vannacht gelukkig wat beter geslapen! Ondanks dat hij een heftige dag had (de halve dag bij de oppas geweest voor het eerst) sliep hij prima, hij kwam 2x voor een voeding en 1x ivm krampjes. Stukken beter dan de nachten daarvoor!
  zaterdag 2 september 2006 @ 16:10:17 #273
74310 nanalune
pi_41425266
Hier een kleine druktemaker. Daniël heeft rode koontjes van vermoeidheid en hij gaat dan 'wapperen '( zo noemen we het maar..).
Hij graait dan met zijn handjes naar alles wat los en vast zit , dus ook de speen wordt meerdere malen door zijn ledikantje gesmeten , waardoor hij hard gaat huilen en daarna nog harder 'wappert'. Ik ben echt de hele tijd bezig om het speentje terug te drukken. Moet daarbij wel zorgen dat ik uit het zicht blijf , want als hij me ziet gaat ie lachen
pi_41429266
Amber heeft vuurrode billen Zo zielig. Gister ging ik haar billen schoonmaken nadat ze gepoept had en ze lag gewoon te trillen van de pijn. Haar billen zijn helemaal open. We maken ze nu schoon met een washandje met water, deppen ze droog en smeren ze in met bepanthen...

Laat haar straks even lekker in haar blote kont kruipen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:57:04 #275
24188 Belana
kloon van belana
pi_41429788
cattie, fijn dat Ive beter geslapen heeft! daar knap je toch van op he!
en jetske een beetje door de regeldagen heen, dat scheelt ook

nana, voor dat gewapper en in slaap vallen doe ik dus Ezra af en toe inbakeren. overdag dan, want 's avonds slaapt ie prima gelukkig.

arme Amber, maar bepanthen helpt meestal wel snel

Ezra eet goed vandaag. begon een beetje raar, maar drinkt nu al 2 keer een fles van 150 leeg (vanmiddag en nu net dus he ) dus daarmee zitten we dan op 5 flessen van 150 en das goed.
stormy waters...
sailin'
pi_41429825
het ziet er nu al een stuk rustiger uit gelukkig. Het is niet meer zo erg open...
Doen er een lekkere dikke klodder op en verschonen de luier nu gewoon wat vaker.

Goed zo Ezra
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41429875
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:58 schreef Vicky het volgende:
het ziet er nu al een stuk rustiger uit gelukkig. Het is niet meer zo erg open...
Doen er een lekkere dikke klodder op en verschonen de luier nu gewoon wat vaker.

Goed zo Ezra
Vicky, wat ook goed helpt tegen open luieruitslag is maizena! Het droogt namelijk in, en heelt sneller, helpt bij Saartje heel goed.
Sara
Merel
Ukje
pi_41429906
Fuente, had ik van de week idd ook al gedaan, maar ga het er zo ook maar opdoen..

lang leve de tandjes...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41430105
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:01 schreef Vicky het volgende:
Fuente, had ik van de week idd ook al gedaan, maar ga het er zo ook maar opdoen..

lang leve de tandjes...
Lekker he Saartje is ook weer flink bezig, is er weer 1 door gelukkig.
Sara
Merel
Ukje
pi_41431773
Ach, open billetjes is altijd zó zielig ... Noa had het met haar kiesje die laatst doorkwam (maar dat is geen baby meer natuurlijk ) ... ook echt huilen van de pijn, heel zielig.
Sterkte voor de tanden-krijgertjes!!!

Emma begint trouwens al langs de tafel te lopen! Ik stond er wel verbaasd van eigenlijk toen ik het zag... een speeltje íets verder weg op de tafel en ze begon te lopen...
pi_41438732
wat goed van Emma
  zondag 3 september 2006 @ 12:45:39 #282
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41448460
Ook hier maar even
We zijn terug van een weekje vakantie in de Jura. Ik lees echt nog wel een keertje bij, maar zit nu even tussen 2 wassen in.
Cas heeft zich geweldig gehouden deze week. We hadden een luxe stacaravan met verwarming (godzijdank!). De heenweg had hij het laatste uur het helemaal gehad, maar verder ging de reis super. Veel stops en elke keer lekker frutten op de voorstoel en voeden. Léon liep dan met papa rond.
Cas sliep in de wandelwagen en dat ging voortreffelijk. Alleen dag 2 was hij goed van slag. Dat kenden we helemaal niet van hem. Pas tegen 22.00 werd duidelijk hoe dat kwam, het waren gewoon ordinaire krampjes. Hij had al 2 dagen geen ontlasting meer gehad en dat moest er nu allemaal uit. Toen zag je hem ontspannen en kon hij weer lachen. Vanaf toen geen last meer gehad.
Hij dronk goed, sliep goed, poepte goed en was heel erg tevreden. De terugweg ging nog beter dan de heenweg en ik ga meneer zo maar eens wakker maken voor de voeding. Hij slaapt vanochtend lekker lang om bij te komen. Ik ben echt supertrots op mijn ventje.
Foto's komen nog een keertje hoor.
  zondag 3 september 2006 @ 12:53:33 #283
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41448630
Welkom terug dutch. Fijn dat jullie het zo goed gehad hebben op vakantie.

Hier is het snot wat de klok slaat. Kady, Glenn en ik zijn alledrie snipverkouden. Kady is er een beetje van uit haar doen maar dat kan ook komen omdat ze last heeft van haar doorkomende hoektandjes. Die tanden gaan in ene zo hard bij haar. Binnen 6 weken, 6 tanden erbij.

Nu maar hopen dat de paracetamol een beetje wil werken. Vanavond nl naar Madonna....
  zondag 3 september 2006 @ 12:55:11 #284
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_41448662
Oe EW dat is wel jammer dan als je daar met een verstopt hoofd staat. Beterschap!

Vergeet ik nog helemaal te vertellen dat Cas de slappe lach krijgt nu. Dan komen wij dus ook niet meer bij hč.
  zondag 3 september 2006 @ 13:00:01 #285
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41448749
Balen EW. Heb je geen anti-griepine in huis? Neem anders naast de paracetamol een stoot vitamine C in, dat wil ook nog wel eens helpen. Veel plezier in ieder geval vanavond.

De slappe lach, wat heerlijk!
Lekker douchen!
  zondag 3 september 2006 @ 13:01:32 #286
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_41448794
Ow de slappe lach is heerlijk. Glenn en Kady hebben dat ook vaak samen op de achterbank. Dan zit ik gewoon te gloeien van geluk.

*vitamine C zoeken gaat*
  zondag 3 september 2006 @ 13:11:11 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_41448997
ow lijkt me vreselijk om nu grieperig te zijn sterkte!

hahahaha, de slappe lach Ik vind het sowieso aanstekelijk dat lachen. die big smiles die ik nu van Ezra krijg vind ik al zo geweldig!

Ezra eet weer slecht vandaag trouwens, 2 keer 100 cc, 1 keer 60... het schiet weer niet op. Ik weet niet zo goed meer wat ik doen moet. ik kan alleen nog bedenken dat ik hem ga wegen en dan kijk of ie goed aankomt. Verder doet ie het lekker, dus als dat ook goed gaat, ga ik het maar van me afzetten ofzo.
stormy waters...
sailin'
pi_41453735
Wist niet dat baby's zo konden poepen dat het zelfs aan de voorkant de luier uit komt. En dan is ie nog niet eens aan de dunne
Liefde
pi_41456358
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:29 schreef MeNicole het volgende:
Wist niet dat baby's zo konden poepen dat het zelfs aan de voorkant de luier uit komt. En dan is ie nog niet eens aan de dunne
Haha, ja hoor, kan ook aan de voorkant.
  zondag 3 september 2006 @ 19:51:40 #290
103793 kozakken
Living the life
pi_41458996
Hier geniet ik van de laatste vakantiedag van kozakkenman (ok, weekend. maar dat voelt toch hetzelfde ) en ben me mentaal aan het voorbereiden op de eerste dag alleen met onze twee mannen.

Romme doet het momenteel weer prima. (en poept goed en slaapt prima tussen zijn huilbuien door )
Hij lijkt af en toe al iets te willen gaan lachen. Maar dat zijn natuurlijk nog steeds gewoon stuipjes. Maar het is zo schattig en dan zie ik in zijn linkerwangetje een kuiltje verschijnen
  zondag 3 september 2006 @ 19:56:39 #291
103793 kozakken
Living the life
pi_41459144
Las net je reactie in het flesvoedingstopic Belana. Mss morgen toch gewoon maar weer eens bellen met CB of evt. met je huisarts? Die ongerustheid helpt natuurlijk niet echt he.
Anders mss een weegschaal huren voor een paar weken? Dan weet je in ieder geval of hij voldoende groeit cq op gewicht blijft.

(en daarnaast de gewone signalen natuurlijk zoals de plasluiers en alertheid)
  zondag 3 september 2006 @ 20:20:44 #292
24188 Belana
kloon van belana
pi_41459904
ja, nou, die wijkverpleegkundige was van de week eigenlijk ook al vrij vaag...
een weegschaal zou misschien geen gek idee zijn. niet dat ik iedere dag wil wegen, maar die ritjes naar het cb met de 2 mannen is zo'n gedoe, dus een weegschaal thuis zou makkelijker zijn. kan je die bij de thuiszorgwinkel huren?
als ie namelijk wel gewoon aankomt (hoeveel moeten ze aankomen is dan de enige vraag nog ) dan zal ik me zeker minder, dan wel geen zorgen maken.
stormy waters...
sailin'
  zondag 3 september 2006 @ 20:32:06 #293
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41460304
Hier kan je een weegschaal huren bij de thuiszorg. Met BV moeten ze tussen de 100 en 200 gram per week aankomen. Tot wanneer dat zo moet weet ik ook niet eigenlijk. Kan je dat niet aflezen op de groeicurve in je groeiboekje? Ik zal ook eens zoeken op internet, ben nu wel nieuwsgierig

Edit:
Dit vond ik ergens op een forum, maar gaat over BV en diegene was er niet zeker van: 0 tot 6 maanden tussen de 85 en 200 gram en vanaf 6 maanden tussen de 45 en 100 gram

En dit staat op ouders online (daar wordt geen onderscheid gemaakt tussen BV en FV):
Hoe hard groeit een baby in zijn eerste jaar?
Tijdens het eerste jaar is de groei van baby's niet voortdurend hetzelfde: gedurende de eerste 3 maanden groeit een gezonde baby, die op tijd geboren is, meestal tussen de 90 en 200 gram per week; na die eerste 3 maanden neemt de groei iets af, tot ongeveer 70 ŕ 150 gram per week.

[ Bericht 20% gewijzigd door sjak op 03-09-2006 20:42:09 ]
Lekker douchen!
  zondag 3 september 2006 @ 20:50:36 #294
103793 kozakken
Living the life
pi_41460994
HIer ook gewoon via de thuiszorg. (bv. die van wie je ook je bedstelten en de po hebt geleend/gehuurd).
Mss. niet eens om te zien of Ezra aankomt, maar vooral dat hij niet afvalt! Dat zou je in ieder geval de zekerheid kunnen geven dat hij het gewoon goed blijft doen. (Plasluiers zijn trouwens echt het allerbelangrijkste plus allertheid)
Mss gewoon een aantal vragen opschrijven en heel duidelijke info willen. En evt. anders een afspraak proberen te krijgen bij de arts van het cb.
  zondag 3 september 2006 @ 20:59:56 #295
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41461349
ik was vandaag met max naar een verjaardag

hij slaapt de laatste tijd overdag niet zo best meer. meestal 1 keer, rond een uur of 3/4 en als we geluk hebben 2 keer, +/- 1 uur en +/- half 5.

vandaag heb ik heel hard geprobeerd om hem om 1 uur te laten slapen, maar meneer bleef helemaal wakker
nou toch maar gegaan zonder slaapje. in de wagen viel t ventje lekker in slaap, maar aangezien mn vriendin die jarig was aan het einde van de straat woont stopte het rijden met de wagen al snel.
gelukkig bleef hij slapen. heb hem toen maar in de keuken gelaten, was wat rustiger.
na een uurtje werd ie wakker.

nou max erbij hoppa, hij was eerst een beetje suf, allemaal rond zich heen kijken, hij werd natuurlijk ergens anders wakker dan ie in slaap viel.
bij een paar mensen op schoot gezeten, eerst was ie gewoon vrolijk enzo, maar hij werd al snel chagerijnig en zeurderig. arm kindje
het kwam niet echt meer goed dus ben om half 8 maar naar huis gegaan, en toen was alles weer goed

hij ligt nu vanaf half 9 te slapen, ik hoop dat ie t morgen lekker inhaalt

en je wil toch alleen maar dat alle mensen zien hoe leuk jou kindje is
gelukkig weten ze het allemaal al
  Redactie Frontpage zondag 3 september 2006 @ 23:07:54 #296
3926 crew  Djeez
pi_41466718
Ik wil niet negatief zijn oid, maar kan het zijn dat Kim alsnog een huilbaby wordt ? Zoals jullie allemaal wel hebben gelezen, is Kim de laatste drie weken niet te genieten. Overdag slaapt ze zelden, en als ze dat al doet, nooit langer dan een uurtje. 's Nachts is het helemaal een drama. Pas na veel krijsen valt ze in slaap, waarna ze na een paar uur alweer luid krijsend wakker wordt. Ze wil alleen stil worden als ze tussen ons in wordt gelegd. En nu wil Kim zelfs geen fles meer voor het slapen gaan!
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_41466991
Wat hier werkte was toch ook al slaapt ze niet de kleine wel op vaste tijdstippen naar bedje brengen. Dus bv slapen eten spelen enz. Het kamertje prikkelarm maken. Dus geen speeldingen boven het ledikantje. Er zeker van zijn dat ze geen koorts heeft vieze broek kan je een geruster gevoel geven om haar (voordat je er echt niet meer tegen kan, want veel huilen geeft je een hopeloos gevoel) te laten huilen.
Savonds zou ik haar lekker tussenin nemen. (op jullie dekbed met een dektentje over haar heen) Dat geeft jullie en haar rust.

Wat bedoel je met word het dan toch nog een huilbaby. Wat vind jij een huilbaby. En wat kunnen jullie en Kim met dat eventuele etiket?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_41467078
Ik weet het niet Djeez. Het past op zich allemaal wel bij de leeftijd dit alles. Op deze leeftjd speelt scheidingsangst een grote rol. 's Nachts is ze gescheiden van jullie en dat kan natuurlijk dan angst oproepen.
Variety is the spice of life
pi_41467887
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:07 schreef Djeez het volgende:
Ik wil niet negatief zijn oid, maar kan het zijn dat Kim alsnog een huilbaby wordt ? Zoals jullie allemaal wel hebben gelezen, is Kim de laatste drie weken niet te genieten. Overdag slaapt ze zelden, en als ze dat al doet, nooit langer dan een uurtje. 's Nachts is het helemaal een drama. Pas na veel krijsen valt ze in slaap, waarna ze na een paar uur alweer luid krijsend wakker wordt. Ze wil alleen stil worden als ze tussen ons in wordt gelegd. En nu wil Kim zelfs geen fles meer voor het slapen gaan!
Volgens mij is 'officieel' gezien de term huilbaby alleen voor baby's waarbij dit vrij snel na de geboorte al ontstaat. En niet bij baby van ouder dan een half jaar, zoals Kim. Waarschijnlijker is dat er gewoon iets is waarom ze huilt; aandacht, angst, tandjes, verlatingsangst o.i.d.

Maar wat doe je dan, als Kim zo krijst?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_41468014
Ik denk niet dat Kim een huilbaby is/wordt.
Maar het is wel frustrerend. Vooral omdat je niet weet wat er is. Scheidings/verlatings angst lijkt mij een goede optie. Iig 's nachts. Maar overdag heeft ze het ook. En dan ga ik er vaak heen, (de 5-10-15 minuten methode) en nog helpt het niet.
Het zal dan ws wel een fase zijn. Maar wat duurt dat lang! Hopelijk lukt het me om een afspraak te maken bij het cb met de arts. Kijken wat ze ervan vind. Of de kinderarts, maar dat is misschien overdreven.

Jessie, hoe bedoel je 's avonds lekker tussenin nemen? Om haar te laten rusten? Of bedoel je meer 's nachts, dus als wij ook gaan slapen?

Op zich vind ik het niet erg dat ze bij ons slaapt. We hebben er geen last van. Maar het lijkt me niet goed. Ze moet toch leren om in haar eigen bedje te slapen.
3 weken geleden ging da nog goed. Ze sliep eerder altijd door en werd soms 1x wakker en dan was het met een kus en speentje weer goed.
Vandaar dat we niet goed weten hoe we hier mee om moeten gaan.

Nou, we gaan een poging wagen om te slapen!
  Redactie Frontpage zondag 3 september 2006 @ 23:39:29 #301
3926 crew  Djeez
pi_41468131
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:32 schreef Igraine het volgende:

[..]

Maar wat doe je dan, als Kim zo krijst?
Ingrid gaat er doordeweeks altijd uit. Ze aait haar, knuffelt haar, doet een speentje in haar mond en speelt een muziekje af. Meer kun je niet doen lijkt mij. En dit volgens de 5-10-15 min regel.\
Op een gegeven moment haar eruit halen en dan troosten. En zo gaat het de hele nacht door. En als het te bgek wordt, dan bij ons in bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')