abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:40:25 #201
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41369754
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:42:38 #202
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_41369830
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:40 schreef Sugar het volgende:
Marktplaats!
Goh, ik zie een reaktie van Sugar, en ik dat dat de kleine er nu wel zou zijn...
Nog steeds niets?
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_41369836
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:34 schreef Tamea het volgende:
Weet iemand hoe de rompers van Rainbowbabies vallen qua maat? Ik meende (hier?) ergens gelezen te hebben dat die kleiner vallen dan de rest van hun spullen, aar ik weet het niet meer helemaal zeker.
Ik vind ze groot vallen. Maar na een keer wassen en in de droger zijn ze denk ik een beetje te vergelijken met de Hema rompers. Wat ik wel minder vind zijn de drukkertjes op de schouder inplaats van van die overslagjes. Ze liggen zo snel met een bloot nekkie dan.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:44:18 #204
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41369887
Oeh, ik vind die juist klein vallen. Minder rek ook dan de hema-rompers.
Tazz, nee idd nog geen baby van mij
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41369927
Ik vind die overslagjes juist te veel nekruimte opleveren, dus drukknoopjes lijken me veel handiger

* Tamea twijfelt nog steeds tussen maat 62-68 en 74-80
Rompertjes maat 62-68 van de HEMA zijn namelijk alweer aan de kleine kant, maar z'n Rainbowbabies shirtje maat 62-68 daar zwemt Finn nog in (50-56 wordt nu wel echt krap).
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:52:40 #206
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41370197
Ik heb nu 2 broekjes van de Hema.. nieuwe collectie, maar ze hebben dus een hele smalle taille zonder knoopje of rits alleen elastiek. Hebben jullie daar ook problemen mee of heeft Daniël nu al zo'n dikke buik/ brede heupen ? Hij heeft nu dus bij de Hema alweer maat 68, maar de pijpjes zijn dan wel te lang..
Lastig hoor die verschillende maten..
pi_41370752
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:45 schreef Tamea het volgende:

[..]

Volgensmij zijn de schoolvakanties nu overal voorbij.
Ik ga morgen gewoon heen, dan merk ik het vanzelf!
pi_41371200
Ik heb hier een lange smalle nanalune, dus dat probleem heb ik niet Wel shirtjes die in de breedte nog maanden mee zouden kunnen, maar al te kort zijn.

* Tamea heeft 74-80 besteld, 62-68 was op in het wit en als het te groot is groeit ie er vanzelf nog in
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 20:06:19 #209
81992 Githa
pi_41373020
Ik vind de kleertjes van rainbowbeebies vrij ruim vallen, maar wat ik ook zo goed aan hun vind, is dat je het gewoon terug kunt sturen/ruilen mocht de maat niet goed zitten. Daar doen zij dus helemaal niet moeilijk over.

Nanalune, Jordy had ook zo'n bol buikje als baby, ik was ook altijd bang dat hij vreselijk afgekneld zat zo met elastiek, maaaaaaaaaar dat gaat over hoor de broekjes van vorige winter die zo straks zaten zakken nu van zijn kont af
pi_41374735
Emma heeft juist geen buikje dus de meeste broeken zijn te wijd, ik heb vandaag een broek in de te kleine kledingzak gedaan die zenog niet eens aan heeft gehad. (was ook niet smaller te maken)
Rainbowbaby's heeft ze ook en ze draagt al een maand of twee maatje 74/80, in het begin vrij ruim en nu redelijk op maat, moet ik er wel bij zeggen dat ik van wat ruimere rompers houdt. Maatje 68 is nu echt te klein en maatje 80 is net in de kast gelegd (pastbest met mouwen en pijpen omslaan )
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 20:46:37 #211
103793 kozakken
Living the life
pi_41375042
Fijn dat het een beetje de goede kant opgaat met Ezra Belana! Grappig hoe omneo en comfort dus allebei absoluut niet altijd datgene doen wat je ervan verwacht Iets extra water bij de voeding vind ik trouwens een goede tip.

Hier een kinderloze dag gehad. Jonne en Romme waren bij opa en oma om ons de gelegenheid iets zonder kinderen te doen. Heerlijk om gewoon even te winkelen en het vooral veel over de kinderen te hebben dus
Nee, het was heel goed. Jonne is altijd heel blij om naar zijn opa's en oma's te gaan en geniet daar ook met volle teugen. Romme heeft vnl heerlijk geslapen en zijn best gedaan zo charmant mogelijk over te komen (en en passant nog over oma heen te plassen )
Flesjes gaan nagenoeg helemaal leeg. Wel wordt hij ook regelmatig wakker en heeft hij echt een speentje nodig om soms rustig te worden (of lekker op de buik bij papa of mama)
Al me al nu dus terug naar de gewone zorgen
  donderdag 31 augustus 2006 @ 20:47:17 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_41375071
Nou, Ezra heeft vandaag beter gegeten dan de afgelopen dagen, maar ik vind het nog steeds niet om over naar huis te schrijven. In de gaten houden dus en ik hoop dat het dinsdag even lukt om naar het cb te gaan. ik wil toch even weten hoeveel hij weegt en de week erna moet ik sowieso heen, dan kan ik ten minste het verschil zien.
stormy waters...
sailin'
pi_41376292
ik heb 2 shirtjes gekocht bij rainbowbabies en 2 bij simplycolors (1 van de 2 is goedkoper, maar weet niet meer welke hihi) maar die zijn denk ik nog te groot (mt 62/68) Sarah heeft nu maat 62, maar meestal zijn de shirtjes nog iets te groot en de broekjes passen precies goed.

straks even lekker met Sarah onder de douche, is al weer een tijdje geleden
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41376584
Succes met Romme en Ezra allebei

Hier in de creche was pas een jongetje met een shirt van SimplyColors aan met z'n naam er op, erg handig (alle kinderen krijgen een sticker met hun naam op hun rug geplakt maar hij hoefde dus niet).
  Redactie Frontpage donderdag 31 augustus 2006 @ 23:11:38 #215
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_41377974
Kim slaapt al ruim twee weken slecht. Ze wordt minstens twee keer in de nacht wakker, met veel krijsen, en ze is dan moeilijk rustig te krijgen. Alleen als we haar bij ons in bed leggen, is alles goed. Alleen is dat niet de oplossing, want dan gaat ze eraan wennen. Is dit nu verlatingsangst, en hoelang gaat dit duren ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 1 september 2006 @ 00:33:06 #216
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41381602
Kan ook gewoon een nachtmerrie zijn en het is een fase
  vrijdag 1 september 2006 @ 08:13:49 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_41387242
Ezra drinkt weer beter nu hij weer gewoon similac krijgt, maar hij geeft ook meteen weer meer op..
sjonge wat een gedoe zo zeg.
verder doet ie het lekker hoor, hij slaapt nu al een paar nachten tot 6 uur door, dus das prettig.
En hij is zo vrolijk! altijd lachen meteen en hij begint af en toe een beetje te brabbelen, dat vind ik zo lief
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:18:07 #218
45621 Suzanna
Mama van...
pi_41387979
Djeez, wat lastig zeg. Zielig he, als ze zo overstuur zijn (ook voor jullie ) ... Ik herken het wel...er valt helaas niet veel aan te doen. Het kunnen heel goed nachtmerries zijn, wat Rottdog zegt!

Kozakken, wat heerlijk dat het weer normaal wordt! Dat moet wel een rust geven zeg. Ook heerlijk, even een 'kinderloze' dag ...

Paradijsvogeltje, ik denk dat je dan inderdaad gewoon een kindje hebt dat veel van beweging, geluid, en mensen om zich heen houdt. Dat had Noa ook heel sterk...ze leren vanzelf gelukkig wel om wat langer alleen te kunnen zijn en daar kun je zelf ook aan meehelpen. Als je eerst vijf minuutjes uit zicht blijft, dan steeds wat langer, kan dat wel helpen om de tijd te gaan verlengen dat hij zich alleen kan vermaken. Heeft hij in de box of waar hij dan ook zit een muziekmobile? of vind je het misschien een idee om hem bij je te zetten in de wipstoel als jij bezig bent? Dat werkte bij mijn kinderen vaak heel goed.
Succes ermee!! Ik herken het trouwens wel hoor, van je soms alleen voelen op zo'n dag met alleen een klein baby'tje om je heen. Ik ging dan maar lekker weg, op bezoek bij m'n moeder of vriendinnen, of lekker even winkelen met Noa in de draagzak o.i.d. en dan kon ik er weer even tegenaan. Het gaat ook vanzelf wennen hoor, en als Kendahl ouder wordt wordt hij 'leuker', en is hij ook gezelliger om bij te zijn omdat hij dan niet meer zoveel slaapt.

Belana, nu wordt hij steeds leuker he... ik vind het zo lief als ze gaan brabbelen..
Fijn dat hij beter drinkt! Dat spugen is wel lastig heeft hij er ook last van?
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:59:28 #219
108648 cattie
lieve moeder
pi_41388608
Ive is vannacht bijna elk uur wakker geworden... Terwijl hij overdag rustig 2,5 uur achter elkaar slaapt, doet hij dat 's nachts dus niet. Hopelijk gaat het snel weer goed, want dit is voor ons alle drie erg vermoeiend.
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:05:39 #220
74310 nanalune
pi_41388729
Bah Cattie dat zijn geen leuke dingen als je weinig nachtust krijgt.
Is een speen misschien een idee?

Sinds Daniël zijn speen heeft gaat het hier 's nachts aardig goed, maar hij is nog steeds geen dooralaper. Hij komt gemiddeld toch wel om de 4 a 5 uur, maar dankzij de speen is het in ieder geval niet meer om de 3 a 4 uur. Als hij echt trek heeft hoor ik het wel aan zijn geluidjes en dan geef ik hem natuurlijk wel eten;) maar meestal valt hij wel in slaap als hij even wakker is.
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:22:57 #221
108648 cattie
lieve moeder
pi_41389116
De speen wordt hier met een grote boog uitgespuugd, daar houdt hij niet van.
4 a 5 uur klinkt al hemels!
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:28:27 #222
103793 kozakken
Living the life
pi_41389228
Ezra en Romme kunnen echt elkaar wel de hand geven (als ze dat al konden )
Hier wordt ook meer gespuugd, maar we houden Romme gewoon iets langer 'hoog' en de slabbetjes heb ik maar weer in het groot ingekocht

Lastig dat Ive zo weinig slaapt zeg. Dat gaat je vooral opbreken ja. Ik kan tegen heel veel dingen, maar weinig slaap hoort daar zeker niet bij! Succes!
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:33:54 #223
74310 nanalune
pi_41389353
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:22 schreef cattie het volgende:
De speen wordt hier met een grote boog uitgespuugd, daar houdt hij niet van.
4 a 5 uur klinkt al hemels!
Dat vond ik inderdaad het ergste van alles.. niet de zwnagerschap, zelfs de bevalling is te doen.. maar SLAAPGEBREK... het kan je helemaal slopen hé? Ik wordt echt een monster als ik niet slaap.. Maargoed.. verstand op nul en doorbijten maar. Op een dag krijg je ze waarschijnlijk het bed niet uit
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:42:20 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_41389568
he cattie, das natuurlijk niet vol te houden. ik zou alleen ook niet weten wat je moet. slaapt ie bij jullie? want als ie op zijn eigen kamertje slaapt zou je misschien nog een nachtlampje kunnen proberen, misschien dat ie een beetje licht wel prettig vind? ik zeg ook maar wat hoor.

Ezra heeft net zijn fles similac achter elkaar leeg gedronken 130 cc water met 2 schepjes melk, dus zo'n 140/145 cc. helemaal goed! Hij vond de omneo denk ik echt niet lekker.
nu alleen kijken hoe de ontlasting zich houdt dus, maar om die reden doe ik al iest extra water nu.
Maar dit voelt wel beter!

kozakken, Romme doet het nu dus ook lekker he! ben ik ook heel blij om. wat een zorgen toch soms.
stormy waters...
sailin'
pi_41389670
cattie, zou inbakeren iets voor ive zijn?
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:51:30 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_41389796
ow dat zou wel eens wat kunnen zijn ja cattie! helpt idd voor ezra ook als ie overdag niet wil slapen. goeie Bix!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:58:20 #227
108648 cattie
lieve moeder
pi_41389971
Ive wordt al ingebakerd. Zonder inbakeren valt hij vrij slecht in slaap namelijk door bewegende armpjes. Gelukkig lijkt Ive er zelf niet onder te lijden, hij is nog altijd een vrolijk, opgewekt mannetje! En overdag haalt hij de slaap van 's nachts in volgens mij. Nu dus iets verzinnen dat hij dat weer omdraait, 's nachts dus meer slapen dan overdag. Ik heb het er uitgebreid met hem over gehad vanmorgen en hij lachte me vrolijk toe, dus misschien heeft hij het nu door!
Het valt me zelf nog mee wat het slaapgebrek met me doet. En 1 lachje van Ive en mijn hele dag is weer goed, ook als ik nauwelijks heb geslapen.
  vrijdag 1 september 2006 @ 11:20:23 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41390547
vermoeiend hoor cattie/

Rottdog bedankt voor het antwoord niets om zorgen over te maken.

Als ik zo lees wat jullie kleintjes binnenkrijgen moet ik altijd even slikken. Arwen zit nog steeds op 4 keer 180 ( water inc. schepjes )
Ben erg blij dat maandag de afspraak is en dat ze nu eens wat onderzoeken gaan doen.
Want zo is geen doen , een kind van 8 maanden hoort niet zoveel meer te spugen. en ook het eten gat nog pet.
Al hebben we nu wel druifjes en appel bij fruit erbij dus daar zitten we nu op peer en druifjes en appel. Al moet de appel wel zo zijn dat het ergens bijgevoegd is. Appel puur geeft wel erge reactie.
qua eten rijst en de glutenvrije maccaroni en spersiebonen bloemkool. en tomaat dus enige vooruitgang is er wel het is iig voldoende om verschillende complete maaltijden te maken .
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41391029
Evenstar Langzaamaan komen jullie er wel!
pi_41395779
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 00:33 schreef Rottdog het volgende:
Kan ook gewoon een nachtmerrie zijn en het is een fase
Zou ze dan elke nacht een nachtmerrie hebben?
Tis heel vermeoeind voor ons allemaal.
En ook zo zielig. Ze krijst dan als een gek en is amper rustig te krijgen. De tandjes zijn boven door. WEl geef ik voor de zekerheid tandjesspul. soms heeft ze nog wel last. Kramp lijkt het niet. Heel soms wel, en dan krijgt ze haar druppels. Een kruik op haar buikje en dan helpt het nog niet.
Maar meestal lijkt het op aandacht trekken/aanhankelijkheid.
Want als je haar er dan op een gegeven moment eruit haalt, is ze meteen rustig.
En bij ons in bed valt ze snel in slaap. Maar dat is natuurlijk geen oplossing, want straks wil ze alleen nog maar bij ons slapen.

Iemand tips?

ow, kim roept, ben er weer vandaoor!
  vrijdag 1 september 2006 @ 15:42:38 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41396056
Ingrid....het lijkt een beetje op verlatingsangst.... alleen zeg ik het verkeerd. Zou het kunnen zijn dat ze 's nachts wakker wordt, kwijt is waar ze is, in paniek raakt en dan zo gaat krijsen. Pas als ze een van jullie ziet, weet ze dat het goed is en wordt ze rustig. Wil daarna alleen niet meer gaan slapen uit angst dat jullie er weer niet zijn als ze wakker wordt.

Oplossing zou geluid kunnen zijn. Kun je eventueel een radio bij haar zetten op het moment dat jullie gaan slapen en misschien een klein lichtje. Zo ziet ze waar ze is en hoort wat vertrouwde geluiden. Uhm....ik weet dat ik een tijdje mijn beer bij Fleur heb gelegd, maar toen was ze al ouder en wilde ze zelf iets van mij hebben.... kan ze jullie horen vanuit haar kamer.... kun je haar vanaf daar geruststellen (nadat ze van de ergste schrik is bekomen)...
pi_41396074
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:36 schreef Ingrid19 het volgende:
Want als je haar er dan op een gegeven moment eruit haalt, is ze meteen rustig.
En bij ons in bed valt ze snel in slaap. Maar dat is natuurlijk geen oplossing, want straks wil ze alleen nog maar bij ons slapen.
Ingrid, als het op dit moment voor jou en voor Kim het beste voelt om samen te slapen dan zou ik het lekker doen. het geeft over het algemeen helemaal niet zo veel problemen om je kind later aan een eigen bed te wennen, de meeste kinderen zijn daar al heel snel zelf aan toe.
pi_41396473
lijkt me nu helemaal niet verstandig eigenlijk om kim aan geluid te laten wennen. en of ze zo jong al nachtmerries hebben weet ik ook niet hoor. ik denk inderdaad dat ze gewoon wat meer behoefte heeft aan jullie nabijheid/veiligheid/aandacht. oplossing weet ik ook niet precies maar zou ik zoeken in een combinatie van die extra aandacht geven en toch ook duidelijk grenzen stellen, zodat ze weet dat ze met dat gegil niet bereikt wat ze wil. dus: lekker veel knuffelen, overdag gewoon en ook voor het naar bed gaan. als ze 's nachts tussendoor zo angstig wakker wordt wel ernaartoe gaan, even troosten, laten merken dat je haar dus wel gehoord hebt, en er wel bent voor haar, maar niet mee naar je kamer nemen: weer terug leggen en weggaan. en dat dan in de 5-10-15 minutenvorm gieten: met steeds langere tussenpozen steeds even naar dr toegaan, zodat ze wel merkt dat jullie er zijn, maar ook leert dat ze op die tijdstippen niet zomaar uit bed mag. maar goed, dat is alleen maar hoe ik het hier doe als ons madammeke dit soort kuren heeft, het is niet dat dit gegarandeerd voor jullie werkt. ik ben meestal wel wat ruimhartiger qua uit bed tillen en in m'n armen troosten dan wat de 'officiele(?)' 5-10-15-methode geloof ik voorschrijft (alleen over 't hoofdje aaien ofzo, juist niet uit bed halen). maar dat heeft ook met anna te maken, die laat zich zoveel beter troosten lekker tegen je aan, en dan wat liedjes zingen. als ik haar terug leg is 't altijd wel weer brullen maar meestal legt ze zich er tegenwoordig vervolgens toch heel snel bij neer.

succes!
pi_41396622
ik neem anna trouwens ook vaak wel in bed, in ieder geval 1x als ze 's nachts nog eens extra wil drinken, maar dan leg ik haar na 't voeden weer terug. en als ze van die kuren krijgt die jullie beschrijven (té vaak wakker worden en alleen maar bij je in bed willen slapen) dan moeten we meestal even een tijdje wat strenger optreden zoals ik hiervoor beschreef, en dan is 't ook vaak zo weer over.
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:03:19 #235
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41396837
Wat misschien ook zou kunnen is dat je als ze wakker wordt eentje erbij gaat zitten tot ze in slaap valt. Dat misschien de aanwezigheid genoeg is. ?
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:10:48 #236
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41397081
trouwens belana 130 cc water en 2 schepjes is dat niet erg weinig? bedoel 3 schepjes lijkt me wat logischer.
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:10:54 #237
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41397085
kan het kwaad als ik max nectarine geef?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:12:22 #238
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41397125
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:10 schreef pinquit het volgende:
kan het kwaad als ik max nectarine geef?
nee hoor nectarine is in principe niet allergeen ( uitzonderingen als arwen daar gelaten )
Weet niet wta je zoal geprobeerd hebt maar kan je wel een lijstje geven

Hoe gaat het met zijn spugen trouwens ?
pi_41397177
In mijn schema staat nectarine vanaf 9 maanden.

Maar of het nu erg veel kwaad kan? Het is misschien een beetje scherp nog?
Variety is the spice of life
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:15:36 #240
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41397252
hij vind het namelijk heerlijk

spugen gaat goed nu hij meer vast voedsel krijgt evenstar
heb het nog gevraagd op CB, maar had toen al gemerkt dat het veel en veel minder is toen ik er rijstebloem bij deed, en nu is het bijna over.
alleen van worteltjes spuugt ie wel
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:23:34 #241
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41397522
Nectarine kan niet veel kwaad, ik zou wel uitkijken ,met potjes als hij reageert op wortel.
Fijn dat het spugen beter gaat.

Een impressie van arwen een 2 uur na de fles.

dat wta eruit komt is wat slijmeriger/papperiger als gewone voeding.

[ Bericht 12% gewijzigd door _evenstar_ op 02-09-2006 13:31:47 (foto weg gehaald) ]
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:24:52 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41397568
Jeetje evenstar, dat is een behoorlijk plens....en zo aan dat gezichtje te zien ook al aardig zuur...
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:29:22 #243
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41397729
gut arwenneke toch

de meeste potjes kan ie wel tegen, alleen die van de worteltjes niet
ook als ik zelf wortels maak spuugt ie ervan.
dus dat doen we maar niet.
fruit geef ik nooit uit een potje. smaakt zo chemisch
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:29:52 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41397747
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:24 schreef chacama het volgende:
Jeetje evenstar, dat is een behoorlijk plens....en zo aan dat gezichtje te zien ook al aardig zuur...
Ze kijkt wel vaak zuur. Denk dat de bijvoeding dereflux weer getroggerd heeft.
het ging nl. heel goed tot de bijvoeding. toen was het ehct mondjes maat. Nu vinden we dus regelmatig zulke plensen. Waar uiteraard lekker ingewreven en gedraait en gerolt en geschuift moet worden
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:30:46 #245
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41397780
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:29 schreef pinquit het volgende:
gut arwenneke toch

de meeste potjes kan ie wel tegen, alleen die van de worteltjes niet
ook als ik zelf wortels maak spuugt ie ervan.
dus dat doen we maar niet.
fruit geef ik nooit uit een potje. smaakt zo chemisch
Denk dat het dan de dosis is die hij aan carroteen binnen krijgt
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:31:22 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41397802
Nu snappen jullie ook vast die 11 machines was in de week
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:34:09 #247
144006 chacama
Ondernemend!
pi_41397903
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Nu snappen jullie ook vast die 11 machines was in de week
pffff. omg.... ja was...en ik zat net weer op 3 wassen in de week. Dat zal over 3 maandjes ook wel anders gaan worden...
pi_41399861
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:53 schreef bixister het volgende:
lijkt me nu helemaal niet verstandig eigenlijk om kim aan geluid te laten wennen. en of ze zo jong al nachtmerries hebben weet ik ook niet hoor. ik denk inderdaad dat ze gewoon wat meer behoefte heeft aan jullie nabijheid/veiligheid/aandacht. oplossing weet ik ook niet precies maar zou ik zoeken in een combinatie van die extra aandacht geven en toch ook duidelijk grenzen stellen, zodat ze weet dat ze met dat gegil niet bereikt wat ze wil. dus: lekker veel knuffelen, overdag gewoon en ook voor het naar bed gaan. als ze 's nachts tussendoor zo angstig wakker wordt wel ernaartoe gaan, even troosten, laten merken dat je haar dus wel gehoord hebt, en er wel bent voor haar, maar niet mee naar je kamer nemen: weer terug leggen en weggaan. en dat dan in de 5-10-15 minutenvorm gieten: met steeds langere tussenpozen steeds even naar dr toegaan, zodat ze wel merkt dat jullie er zijn, maar ook leert dat ze op die tijdstippen niet zomaar uit bed mag. maar goed, dat is alleen maar hoe ik het hier doe als ons madammeke dit soort kuren heeft, het is niet dat dit gegarandeerd voor jullie werkt. ik ben meestal wel wat ruimhartiger qua uit bed tillen en in m'n armen troosten dan wat de 'officiele(?)' 5-10-15-methode geloof ik voorschrijft (alleen over 't hoofdje aaien ofzo, juist niet uit bed halen). maar dat heeft ook met anna te maken, die laat zich zoveel beter troosten lekker tegen je aan, en dan wat liedjes zingen. als ik haar terug leg is 't altijd wel weer brullen maar meestal legt ze zich er tegenwoordig vervolgens toch heel snel bij neer.

succes!
Dit doen we, de "officiele" 5-10-15 minuten methode ,dat heeft geholpen om haar overdag in bed te laten slapen. Misschien dat het wel helpt om haar soms uit bed te halen. Ga ik dat proberen.

Kim heeft een lichtje op haar kamer. En een mobile. We kunnen haar horen vanuit onze kamer, ligt tegen haar kamer aan. Vaak hoor je gebonk en gekras, dat is Kim die aan de buur krabt, of tegende spijlen aan trapt, of tegen de muur. En daarna gekrijs. Zodra het gebonkt begint, ga ik er snel heen, maar helaas werkt het niet meer.
Eerder hielp een aai, kusje en speentje wel en ging ze snel weer verder slapen.

Alleen aanwezigheid helpt niet, al getest. Wordt ze alleen maar pissig van.
pi_41399905
Perzik en nectarine mag toch al wel? Krijgt Kim ook weleens.

Vannacht slaapt ze bij mijn ouders. Zal je zien dat ze dan gewoon doorslaapt.
  vrijdag 1 september 2006 @ 17:48:19 #250
56471 pinquit
oh my lama!
pi_41400002
lastig ingrid..

maar heb geen tips, sorrie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')