abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:32:54 #76
103793 kozakken
Living the life
pi_41265813
Wat een roerige dag vandaag.
De wijkverpleegkundige belde keurig terug en na mijn verhaal gedaan te hebben besloot ze toch om maar gewoon even langs te komen om in ieder geval Romme zelf even te zien en even te wegen.
Het gele is niet erg. Eigenlijk valt dat nog in de categorie 'vrij normaal', zolang hij maar helder blijft en blijft drinken.
Tja... en daar zit dus het probleem. Want 70-80 cc en daar blijft het bij. Plus dat de luiers toch wel dunner waren dan hoorde. zelfs bij friso comfort.
De schok volgde pas bij het wegen. Zoals ik al had aangevoeld was hij afgevallen.
Begonnen op 4440, vorige week woensdag op de weegschaal van de wijk 4200 en nu 4090

De tranen zitten zelfs nu nog een beetje hoog.
Afgesproken om het nog even aan te zien omdat hij zo mooi helder is en op zich allert genoeg.
Woensdag naar het consultatiebureau en dan ook meteen langs de cons. arts.
Dus ik wilde eigenlijk dat het al woensdag was

Meteen een nieuwe speen gehaald voor zijn fles omdat hij mss gewoon te hard moet werken voor zijn voeding vanwege de dikte van comfort. (alhoewel we mengen)
en hij krijgt nu 1/3 comfort en 2/3 normaal. Dus we hebben de nodige buikkrampjes alweer achter de rug.
pffff... Gewoon de angst dat dit mannetje zo onder onze handen weg kan glijden zit me hoog. Ik bedoel, we houden hem heel goed in de gaten en hij doet het allemaal nog hartstikke goed. Fontanel is prachtig, geen huidplooien die blijven staan. Maar wel gewoon ontlasting die veel te dun is en te weinig drinken.

Ik was vergeten hoeveel zorgen je je kunt maken de eerste periode (en later trouwens ook). Maar vooral nu omdat ze in eerste instantie zo verschrikkelijk weinig kunnen aangeven. Omdat Romme nog zo kwetsbaar en klein is. En omdat we zoveel van 'm houden en dus bezorgd zijn.
-zelfs geen zin heeft in het plaatsen van relativerende smilies-
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:58:40 #77
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41266795
Hmz.. ik wou dat ik de gouden tip voor je had, kozakken..
Kan me goed voorstellen dat je je best zorgen maakt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:10:27 #78
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41267273
Wat een zorgen he kozakken. Ik vind het goed van je dat je er zo bovenop zit en contact hebt gezocht met de wijkverpleegkundige! Bij ons kon je bij de thuiszorg ook een weegschaal huren, misschien is dat wat voor je, dan kun je na elke voeding wegen. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je daar helemaal niet aan wilt. Probeer zelf ook wat rust te vinden en geef Romme maar een extra dikke knuffel (en ook een van mij)
Lekker douchen!
pi_41267352
Kozakken, wat een dubbel gevoel. Het gaat dus wel en niet goed met Romme. Ik hoop voor jullie dat het snel woensdag is en misschien gaat de speen wel helpen in de tussentijd.
Sterkte!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:34:11 #80
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41268284
Sterkte Kozakken, wat en nare rusteloze periode is dit voor je.. Het is ook zo moeilijk omdat je zo machteloos staat , lijkt me. Hoop dat het beter gaat met de speen tot woensdag.

Daniël sliep niet in ons bed, maar in een wiegje naast het bed. Maar wat CM ook al zei; ik slaap niet zo goed meer de laatste tijd omdat ik steeds bij het kleinste geluidje wakker wordt.In het begin was ik zó moe dat ik echt als een blok sliep en alleen wakker werd van zijn gehuil, maar nu alles weer een beetje rustiger wordt in ons leven lijk ik wat minder diep te slapen ..
pi_41268762
Kozakken, heel veel sterkte... ik voel met je mee, zelfs over de kleinste dingen kun je je zorgen maken, en dit is zeker wel iets wat veel moeders in het begin hoog zit...
Hopelijk gaat het vanaf nu beter...
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:53:11 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_41269079
och kozakken, das niet niks. ik vind dat als je niet wilt wachten tot woensdag, je dat ook niet moet doen. als je je ook maar enigzins rot voelt erover morgen, meteen weer aan de bel trekken. het gaat ten slotte om een klein mannetje. ik wens jullie heel veel sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_41271441
Kozakken sterkte..
Komen er misschien allergieen voor in jullie familie? Diarree en slecht drinken kunnen daar evt symptomen van zijn nl. (in dit geval dus koemelkallergie). Dus misschien is dat iets om ook te overwegen (dat je het niet over het hoofd ziet omdat het minder bekende symptomen zijn).
/edit
volgens www.babyallergie.nl is er sowieso 10% kans op allergie, dus ook als het in je familie niet voorkomt (komt het wel voor dan loopt dat percentage snel op; onze kinderen hebben bijv 60-80% kans).

[ Bericht 31% gewijzigd door poemojn op 28-08-2006 21:55:40 ]
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:53:55 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41271661
kozakken en denk dat idd een allergie goed mogelijk zou kunnen zijn. daar begon het hier ook mee en later ook het spugen.
veel sterkte het is ook allemaal moeilijk.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:19:05 #85
103793 kozakken
Living the life
pi_41277381
Geen allergieen in de familie buiten een stofallergie van kozakkenman. Het is alleen zo typisch dat Romme vanaf zijn geboorte al flesvoeding heeft gekregen, maar de ellende pas begon op het moment dat we friso comfort zijn gaan gebruiken.

De combi van nog niet echt lekker in mijn eigen vel en je zorgen maken over je kindje gaat niet echt lekker samen. Vanavond even de huisartsenpost gebeld voor overleg omdat het me gewoonweg niet lekker zat. Maar ja, om 25 min heen en 25 min terug te rijden voor een kort bezoek waar ze waarsch. toch niets mee doen is in overleg toch nog heel even op de lange baan geschoven.
Zolang hij maar blijft plassen. Nou dat had hij gelukkig net gedaan vlak voor mijn telefoontje en zojuist heeft hij nog heel gezellig slapend over m'n handen heengeplast toen ik even wilde tempen.

Maar Belana je hebt gelijk, morgen trekken we opnieuw aan de bel. Om acht uur bel ik maar weer met de huisarts voor een afspraak. Ik wil in ieder geval weten hoe de ha 'm vindt. Vooral omdat ik zo bang ben voor uitdrogen.

En nu maar gewoon de nacht ingaat met het vertrouwen van twee plasluiers en m'n gezonde verstand dat me zegt dat het gerust nog gaat zolang er in ieder geval elke keer maar wat inblijft. En dat doet het wel.
-en vervolgens met spanning weer op het moment wacht dat ik me weer wat meer gerust ga voelen. morgen dan maar. Ze zun alwaaayys shiiiiiiines tomoooooooooooorowww!!-
pi_41278671
Kozakken het kan zijn dat er in de comfort een stofje zit waar hij niet tegen kan.
Djulian was ook veel te veel afgevallen en die bleek later (veel later) idd allergie te hebben. Maar het eerste waar we achter kwamen was dat de voedingen waar maltodextrine in zit de ergste problemen gaf. Dat zit dus in johannesbroodpitmeel en dacht ook in comfort.
Het weinig drinken herken ik ook, wij hielden een schema bij de eerste maanden van wat hij naar binnen kreeg. Hij moest op een dag op een bepaald aantal ml zitten en zo niet dan was het vinger voeden of in de speen knijpen net zolang dat hij dus wel het minimale binnen kreeg.
Het is zo zwaar als je kindje niet goed eet en je probeert van alles en als je hem dan ziet afvallen dan doet dat pijn.
Ik hoop dat je de oorzaak snel gevonden heb en dat je snel minder zorgen heb!
je kan me altijd op msn aanspreken, ook gewoon om ff je hart te luchten
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 07:53:29 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_41282814
hoi kozakken, je gaat zo bellen he? moet je doen hoor!
Ik herken de zorgen zo goed. Ezra eet ook nog steeds te weinig per fles vind ik... net na een nacht waar ie 6 uur geslapen heeft (!) drinkt ie 100 cc en dan denk ik dus ook... je moet meer hebben... ik ga vandaag dus ook even bijhouden wat ie krijgt. Zo is het een vreetzakje en zo eet ie ineens best weinig, dat vind ik raar.
nou ja, anyways... kozakken, ik hoop dat je snel terecht kan bij de huisarts vanochtend, dikke kus, je weet me te vinden!
stormy waters...
sailin'
pi_41283758
Jeetje Kozakken, wat klote! Hoo dat het snel allemaal goed komt met Romme!
Heb je de ha al gebeld?

Amber slaapt de laatste tijd eigenlijk best wel goed. Af en toe is ze 's nachts even wakker, maar dat is niet meer echt lang. Gisteravond lag ze om 19.00 uur, om 20.00 was ze wakker, latste fles met pap, om 21.00 uur lag ze er weer in, ik heb haar om 3.00 uur even gehoord en om 7.30 was ze weer wakker. De afgelopen nachten gaat eigenlijk net zo...
Gister had ze een slaapdag. Ze was om 7 uur wakker, om 9 uur lag ze er weer in tot 11.30, toen lag ze om 13.00 uur weer tot 14.15...

Ze eet gelukkig weer goed en ze drinkt echt super goed! Flessen gaan er allemaal helemaal in en ze drinkt veel water met een klein beetje diksap.

Het 2e tandje is nu eindelijk zo goed als door... Hij moet nog een heeeeel klein stukje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:04:27 #89
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41287443
Ambertje tandje bijna door

kozakken hoe gaat het nu?
( hier was het ook de comfort die het verergerde het spugen )

Iemand tips hoe je een kindje van 8 maanden afleert haren te trekken? waar ze ook maar een kans ziet trekt ze aan de haren, de wimpers.. Auw zeggen werkt niet.. dan gaat ze alleen maar van lachen.
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:05:38 #90
81992 Githa
pi_41287471
Handje pakken en "neeeeee" zeggen terwijl je haar boos/streng aankijkt en dat consequent doen.
pi_41287676
hihi dat handje pakken en nee zeggen doe ik ook en danb ook streng kijken maar amber lacht me gewoon uit
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:13:45 #92
81992 Githa
pi_41287716
ik denk niet dat het "uitlachen"is Vicky... Amber lacht omdat ze wil dat jij dat ook doet. Dat mama boos kijkt is natuurlijk helemaal niet leuk.
De boodschap komt echt wel aan, alleen moet je herhalen, herhalen en nog eens herhalen
pi_41287893
En met een lage toon...
Emma trekt graag aan mijn haren als ze aan het drinken is, of aan papa zijn wenkbrauwen Ze heeft inmiddels wel door dat het niet mag op het moment dat wij "dat mag niet" zeggen en haar hand weg halen, maar ze doet het telkens weer... We zijn nu ook een beetje bezig om haar te leren aaien ipv knijpen/trekken/krabben. Het gaat nog niet geweldig maarja ze is ook pas 10 maanden. Dat we er mee bezig zijn maakt het al minder erg zeg maar.

Eten-update. Emma eet inmiddels 's morgens een hele boterham en gisteren was ze voor het eerst ongeduldig toen ze haar bakje met prutje zag Rapleyen doen we met fruit en koek en ze krijgt naast haar prutje 's avonds ook iets om af te happen. We hebben ontdekt dat ze flauwe hapjes echt niet lekker vind. Eten dat mild gekruid is gaat er veel beter in.
Ik heb ook het idee dat ze behoorlijk groeit, ze wordt steeds zwaarder en groeit een beetje uit maatje 68/74 qua lengte, ik moet nog wel het elastiek in broeken strakker maken omdat ze anders van haar kont afzakken
Ennuh, ze is alweer 10 maanden oud of had ik dat al vermeld
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:20:31 #94
24188 Belana
kloon van belana
pi_41287938
wat githa zegt dat heb ik eens gelezen ergens ook, dat kindjes gaan lachen omdat ze willen dat jij dat ook doet en het werkt echt wel om consequent te zijn
stormy waters...
sailin'
pi_41288006
Amber eet ook liever met ons mee dan dat ze haar eigen potje eet. Van de week heeft ze tot twee keer toe ruim een half potje groente op en toen heeftz e nog met ons mee zitten eten. Van de week boontjes en die gingen er helemaal in... En ze is gek op frambozen..

Amber weet ondertussen wel dat ze niet aan het badje van de vogel mag zitten. Als ik dan nee zeg dan trekt ze ook meestal haar handje terug.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41289048
Hahahaha, Kendahl ligt op zijn kleedje te zuigen op zijn speentje. En ineens hoor ik: 'Puttt! Wheeeeeeh!' Ga ik kijken: speen 20 cm verderop.

edit: hij heeft ook trek. Maar mama moet ook af en toe eens eten...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41289173
Hihi gekke Kendahl

Amber kan trouwens tongrollen... Michel kan dat niet, ik wel... echt grappig en dan maakt ze er ook nog eens van die melige geluiden bij
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41289474
Emma begint idd ook nee of dat mag niet te begrijpen. Al vind ze het ook wel heel leuk als ik nee zeg, ze gaat dan al lachend nee schudden. En soms schud ze al nee als ze iets doet waarvan ze door heeft dat het niet mag, erg grappig en best moeilijk om dan serieus te blijven.
pi_41289539
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:09 schreef Jelief het volgende:
Emma begint idd ook nee of dat mag niet te begrijpen. Al vind ze het ook wel heel leuk als ik nee zeg, ze gaat dan al lachend nee schudden. En soms schud ze al nee als ze iets doet waarvan ze door heeft dat het niet mag, erg grappig en best moeilijk om dan serieus te blijven.
ik had het net ook weer.. Ik heb van die kokertjes waar snoertjes doorheen lopen. Een van die kokertjes zit op het laminaat naast de keuken. Onze keuken staat op een verhoging en Amber staat daar elke keer aan. En ze zit dus steeds aan dat kokertje met dat snoertje. Trekt ze dat snoertje steeds uit de vloer.. Ik zei dus ook duidelijk Nee Amber, dat mag niet. Kijkt ze me aan, gaat ze staan lachen... En gewoon hard staan giechelen.. hihi en probeer dan idd maar eens serieus te blijven..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:59:12 #100
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41290894
Oh wat ligt hij nu weer lief te slapen....
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:31:29 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_41292001
kozakken, gaat het allemaal? moet veel aan je denken...
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:14:24 #102
81992 Githa
pi_41296964
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:12 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik had het net ook weer.. Ik heb van die kokertjes waar snoertjes doorheen lopen. Een van die kokertjes zit op het laminaat naast de keuken. Onze keuken staat op een verhoging en Amber staat daar elke keer aan. En ze zit dus steeds aan dat kokertje met dat snoertje. Trekt ze dat snoertje steeds uit de vloer.. Ik zei dus ook duidelijk Nee Amber, dat mag niet. Kijkt ze me aan, gaat ze staan lachen... En gewoon hard staan giechelen.. hihi en probeer dan idd maar eens serieus te blijven..
Dan is dit het probleem dat het niet optimaal werkt want als je je 1x niet weet in te houden maken ze daar gretig gebruik van.
Daarbij moet je ook niet verwachten dat ze het nooit meer doen, de bedoeling is dat het werkt op dát moment, dat ze dán stopt.
pi_41297239
I know, ben ook hard bezig met streng zijn..

Vandaag even wezen wegen en meten op het inloopspreekuur. Amber weegt 8840 gram en is 70 cm. Ze is in 40 dagen 3 cm en 440 gram gegroeid.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:38:22 #104
103793 kozakken
Living the life
pi_41306321
Kozakken doet zich melden.
Het gaat hier redelijk.
Vanmorgen bij de ha geweest (ik belde om acht uur en om negen uur konden we gelukkig al terecht). Ze was eigenlijk best tevreden over Romme.
Spierspanning was prima en de luiers vond ze op zich niet zo verontrustend. Zij vond het toch meer een mix tussen comfort voeding en bv-spuitluiers. Tja... probeer dan maar eens je weg te vinden in alle meningen van de verschillende deskundigen. Huidje zag er prima uit en fontanel was niet ingedeukt (in ieder geval niet meer dan normaal ).
En ze vroeg natuurlijk ook of hij voldoende plaste: DAT WETEN WE NIE-HIET ZE-KER!! Hij poept te veel!! Kunnen we niet zien. (Hoezo gefrustereerd ).
Vervolgens trok ze de luier open, zag z'n lekkere okergele poepderriekarnemelkseyoghurtpap, riep iets over dat ze het niet zo raar vond en vervolgens plaste Romme maar eens lekker over de behandeltafel, zichzelf en de dokter heen
Probeer dan maar eens serieus te blijven
Zij denkt dat hij afgevallen is vanwege de wisseling van voeding plus de redelijk heftige reactie erop. Maar dan moet hij de komende dagen dus wel weer wat gaan groeien.

Dus we zijn redelijk optimistisch naar huis gegaan. Vervolgens belde de wijk ook nog even om te vragen hoe en wat en hebben we geprobeerd een flesje aangepast te geven met 1/4 comfort en 3/4 normaal. We zitten nu zo rond de 80/90 cc per voeding. Op zich niet geweldig, maar ook niet echt slecht. Zolang hij maar gaat groeien.
(Ik denk trouwens dat ik van een 'eigen' weegschaal erg onrustig ga worden.)
Tja... en toen spuugde hij met een grote boog zichzelf en zijn omslagdoek gezellig nat, werd hij enorm wit, koud en viel hij in een wat onrustige slaap.
Dus maar een kruikje gemaakt en een mutsje opgezet. Na een half uurtje was hij weer lekker roze en warm.
Deze hormomama weer wat van streek en kozakkenman maar weer rustig. (Als jij misselijk bent en gespuugd hebt, word je ook wit en koud.)

Al met al voel ik me wel iets beter. Maar toch nog maar even op 1/3, 2/3 vanwege het spugen. Misschien moeten we maar gewoon wennen aan de lekker ruikende en soppige luiers.
Plus dat morgen we nog een afspraak hebben bij de consultatiebureau arts. Dan wordt hij gewogen en bepalen we wel weer opnieuw onze strategie. Vooralsnog maar weer even zien.

Ik kan echt geen korte verhalen typen zeg!
-Oh, dank voor alle lieve reacties. Vooralsnog blijven we in ieder geval tot morgen (of langer) de comfort nog gebruiken. Ik wil niet meteen te veel gaan schuiven, omdat ik het gevoel heb dat ik de nog niet echt rijpe darmpjes daarmee ook weer extra belast. Maar ja, mss dat morgen het overleg met de arts ons wel weer op andere gedachten doet brengen.
Ik denk zelf niet meteen aan een allergie. Wel aan gevoelige darmpjes. Maar goed, ook dat moeten we in de loop van de dagen maar even verder aanzien.-
Oh, wat lastig is het toch om je weg te vinden met zo'n klein warm murmpje liefde!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:00:26 #105
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41307307
kozakken, zou je niet voor de zekerheid eens nutramigen oid proberen vaak gratis te verkrijgen via marktplaats of allergieplein.
De combinatie doet erg veel op kma lijken.

succes ermee
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:06:29 #106
103793 kozakken
Living the life
pi_41307603
Maar dan had hij het toch ook de eerste week al moeten hebben toen hij 'gewoon friso' kreeg naast de bv. en de maandag, dinsdag en woensdag alleen maar friso normaal?

Ik ga in ieder geval je raad in mijn achterhoofd houden en morgen goed met de arts overleggen! tanx!
pi_41307852
Niet perse, het kan zich opbouwen.
Voor friso zou je dan Friso 1 Intensief H.A. moeten hebben (niet de preventieve hypoallergeen maar de intensief). Maar ik kan me voorstellen dat je niet al te veel aan de voeding wilt veranderen steeds.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:17:08 #108
103793 kozakken
Living the life
pi_41308085
Het blijft gewoon heel lastig. Het is heel verleidelijk om elke keer maar wat te gaan schuiven en proberen met de voeding. Maar tegelijkertijd vind ik ook dat dingen even de tijd moeten hebben op om z'n plek te vallen.
Echt, elke keer denk ik weer: misschien moeten we dan toch... Maar aan de andere kant geef ik Romme dan ook geen tijd om zijn lijfje te laten wennen en te zien of het werkt.
De huidige strategie is toch maar even afwachten tot morgen en dan maar weer even in overleg. Zodra ik dan bv. vrijdag nog het gevoel heb dat het de verkeerde kant op gaat maar weer richting ha en dan mss maar eens een afspraak met de kinderarts.
Maar nu maar heel even vechten tegen de verleiding om meteen maar weer op iets anders te springen. En dat vind ik ook lastig!
-weer zo'n lang verhaal. is het jullie nog niet opgevallen dat ik nogal snel typ? Belana schreef het ook al eerder: zo kun je lekker alles even van je afschrijven. Daar dienen jullie de laatste maanden ook helemaaaal niet voor -
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:34:52 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41308908
Kozakken, bij arwen was het ook niet vanaf het begin.

de eerste 2 weken was er niets aan de hand alleen had ze wat mondjes en ook die vreemde ontlasting. Toen werd geadviseerd om comfort te gebruiken.
dat ging dag of twee beter en vanaf toen is het bergafwaarts gegaan.
Zoals anitra al eerder schreef zit daar een stof in die het nog meer triggert.

Vertrouw ten eerste vooral op je moeder gevoel en dat doe je goed. en je tikt idd snel
pi_41309019
Kozakken een allergie word opgebouwd en de reactoe zal dus steeds heviger worden en de eerste tijd hoef je dus nog niks te merken. Djulian kon tegen brood, nu niet meer hij krijgt enorme dunne ontlasting, buikpijn en er zit slijm in de ontlasting. En eerst was het gewoon normaal, nergens last van leek het. Dus kijk niet naar vorige week, maar naar nu en naar morgen.
Hopenlijk heb je snel de oplossing
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:57:14 #111
103793 kozakken
Living the life
pi_41309847
tanx, het maakt me zeker veel meer allert!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:32:32 #112
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41311464
Klnkt gelukkig niet ál te veronrustend Kozakken.. Ik kan me voorstellen dat je niet alles snel achter elkaar wil uitproberen. Ik wilde dat ik je kon helpen, maar ik heb al hélémaal geen verstand van ervaring met flesvoeding

Ik had een boek geleend van de bieb over babymassage. Dus ikke superenthousiast aan de slag;
lekker badje, de kachel uit zijn zomerslaap gehaald, aankleedkussen met lekker dekentje op bed, nachtlampje aan, lekker zitten en smeren en masseren maar... maar nee Daniël zag het helemaal niet zitten en zat zielig te jammeren.
Bleek dat hij super-honger had en dus anderhalf uur na zijn laatste voeding weer wilde eten.
Morgen maar weer proberen.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 00:07:47 #113
103793 kozakken
Living the life
pi_41312741
Oh Nanule, wat herkenbaar Gewoon later nog eens proberen.
Jonne heeft het wel eens gepresteerd om dat gewoon heel gezellig lekker over me heen te plassen en te krijsen en heel boos te zijn.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 08:33:14 #114
108648 cattie
lieve moeder
pi_41317087
Kozakken, strekte met Romme.
Nanalune, wij masseren Ive als volgt: Man met blote benen zittend op bed, Ive op hem met zijn ruggetje op mijn mans benen, beentjes richting mijn mans buik. (Het huidcontact is belangrijk) Onder het kontje een luier, niet vastgeplakt, tegen plasongelukjes (door het ontspannen gaan ze nog wel eens plassen ). En dan heel rustig masseren, niet teveel in 1x willen, dat vergt nog te veel concentratie. Bijv eerst alleen de beentjes, de volgende keer beentjes en buikje enz. En goed opletten wanneer hij het niet meer leuk vindt, want masseren moet wel leuk blijven. Zo heeft onze kraamverzorgster het ons geleerd (zij geeft ook cursussen).

Ive slaapt al 4 nachten slecht.. Tot en uur of 3 gaat het goed en daarna gaat hij huilen, soms met ongecontroleerde bewegingen erbij (krampjes?) en is dan haast niet te troosten. Na een voeding valt hij dan even in slaap, maar na een half uur tot een uur is het dan weer mis. Heel vermoeiend, voor ons allemaal. Hopelijk is dit snel weer over! Overdag is hij trouwens prima gehumeurd en heeft hij nergens last van.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 08:41:46 #115
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_41317147
Kozakken, sterkte met Romme

Cattie Hopelijk gaat het snel weer beter!

Mijn kleine vent is alweer 10 maanden Het is zo cliché, maar een waarheid als een koe: Het gaat zo hard!! Hij zit volgens mij weer in een sprongetje. Kan sinds vandeweek ineens zelf kiekeboe spelen, in z'n handjes klappen en stapjes lopen aan onze handen (en eigenlijk wil hij niet anders meer ). En ik vond het maandag zowaar 2x zittend in bed Een hele stap voor onze luie knul
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:54:14 #116
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41323614
robin je gaat hard

Mijn kleine meissie wordt groot zo net trok ze zich zelf aan mijn been omhoog , ze ging zelf staan

woensdag 30 augustus 2006 @ 13:29:29 #117
24188 Belana
kloon van belana
pi_41324898
Ezra is dus ook ineens veel minder en een beetje raar gaan drinken, dan weer 100 cc, dan 60, dan 120 echt heel weird. Maar aan de andere kant... hij regelt het zo wel zelf hoeveel ie wil.

ik denk dus ook niet zo snel aan allergie ofzo, ook niet bij Romme. Je moet erop letten natuurlijk, dat wel.

Amber Arwen, wat goed meisje

[ Bericht 11% gewijzigd door Belana op 30-08-2006 14:29:26 ]
stormy waters...
sailin'
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:31:47 #118
24188 Belana
kloon van belana
pi_41324996
Vicky, ik heb de kleertjes binnen hoor en de slaapzak! harstikke bedankt! duurt nog wel heel even voor ie erin past hoor
stormy waters...
sailin'
pi_41326757
Kozakken....
Ik lees net je bevallingsverhaal waar je de emoties zo geweldig verwoord en dan lees ik hier dat het niet zo lekker gaat met je mannetje...

Hier ligt er 1 al de hele dag te slapen.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_41326894
Kozakken, hoe gaat het nu met Romme en het drinken?

Belana, volgens mij is het Arwen

Evenstar, wat goed zeg!! Hoe oud is ze nu? volgens mij wel heel vroeg ook! (lief he zo'n klein babietje wat ineens wel een peutertje lijkt...)
pi_41326943
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:21 schreef vamperotica het volgende:
Hier ligt er 1 al de hele dag te slapen.....
Geniet er maar van, de rust is snel voorbij
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:29:55 #122
24188 Belana
kloon van belana
pi_41327008
stormy waters...
sailin'
pi_41330030
Wij zitten hier met een zieke Mika. Hij is verkouden Gelukkig gaat het slapen nu wel weer iets beter want nachten zonder slaap is helemaal niet te doen

Heb gister een draagzak gekocht waar ie wel in mag. Hij vind het helemaal geweldig
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_41332184
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:28 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Geniet er maar van, de rust is snel voorbij
2 tellen nadat ik t hier neergezet had...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:16:40 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41336566
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 14:26 schreef Suzanna het volgende:
Kozakken, hoe gaat het nu met Romme en het drinken?

Belana, volgens mij is het Arwen

Evenstar, wat goed zeg!! Hoe oud is ze nu? volgens mij wel heel vroeg ook! (lief he zo'n klein babietje wat ineens wel een peutertje lijkt...)
vandaag precies 8 maanden en ja ze gaat heel snel, maar vermoed dat ze gewoon een enorme kracht in der beentjes heetf door de stuit. of is dat een rare gedachte?
Dat te bedenken dat we 4 maandjes terug in spanning zaten wel of geen spreidbroekje

trouwens wel een vraagje, arwen heetf nu 3 erg natte luiers maar de rest is kurkdroog , alsof ze het ophoudt ofzo? vooral snachts dan voor ze gaat slapen schone luier en s ochtends ( na 11 a 12 uurtjes slaap) verschoon ik haar en is ze na genoeg droog en tussen 9 en 12 is ze ineens echt de luier stampvol niet erg? of ook maar even aankaarten bij de KA ?
  † In Memoriam † woensdag 30 augustus 2006 @ 19:22:32 #126
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_41336733
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Mijn kleine meissie wordt groot zo net trok ze zich zelf aan mijn been omhoog , ze ging zelf staan
Ze kijkt ook zo vastberaden evenstar Volgens mij heeft ze een flink eigen willetje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:23:47 #127
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41336767
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:22 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Ze kijkt ook zo vastberaden evenstar Volgens mij heeft ze een flink eigen willetje
het is een heerlijk eigenwijs, slim , nieuwschierig dametje. Ze weet ehct wat ze wil en ze is zo sterk , ondanks alle pijn die ze gehad heeft en soms heeft door de allergie-en ze blijft vrolijk en vriendelijk.
pi_41339463
Kijk eens mama wat ik kan, zo kijkt ze echt
Djulian zag de foto vanmiddag en riep gelijk: die Ahh (Arwen) en toen kus geluid erbij
Wonderlijk hoe vrolijk ze blijven ondanks de pijn die ze moeten hebben he?
pi_41339851
Moeilijk zeg kozakken, als ik dat zo lees. Wij zijn gelukkig 'gezegend' met een dochter die goed drinkt en denk ik al over haar geboortegewicht zit. Ik hoop dat hij snel weer aan gaat komen.

Heftig hoor, zo'n regelnacht en -dag. Gelukkig was het afgelopen nacht weer wat beter. En alleen mama is dan goed genoeg. Waardoor ik niet slaap. Maar nu ligt ze even heerlijk bij papa.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 30 augustus 2006 @ 21:18:48 #130
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41340467
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:16 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

vandaag precies 8 maanden en ja ze gaat heel snel, maar vermoed dat ze gewoon een enorme kracht in der beentjes heetf door de stuit. of is dat een rare gedachte?
Dat te bedenken dat we 4 maandjes terug in spanning zaten wel of geen spreidbroekje
dat is geen rare gedachte, dat heb ik ook weleens gedacht
  woensdag 30 augustus 2006 @ 21:23:33 #131
103793 kozakken
Living the life
pi_41340718
Hier gaat alles redelijk goed. Bij consultatiebureau geweest en Romme was 100 gr aangekomen blij dus
en volgende week woensdag ook weer wegen. De week erop 'gewoon' bureau. zijn nu gewoon weer over op friso normaal. heb het gevoel dat hij gewoon niet goed reageert op comfort. dat bevestigde de cons. arts ook weer.
Riep ik gisteravond heel stellig dat ik het nu even zou laten, bedacht ik me iets later (na overleg met kozakkenman) dat ik me heel onrustig voelde bij de comfort. Dus zijn we vannacht gewoon overgegaan op friso normaal, zodat we in ieder geval drie flesjes konden geven voordat we bij het cons. bureau waren.
En ja hoor, poep is weer veranderd (nog wel wat dun, maar zo veeeel beter!) en hij ligt er net zo rustig op. Iets meer krampjes, maar niet echt de moeite waard.
Het drinken gaat hier ook nog echt op en af. Dan weer 100 cc, dan 60, dan ... ...
Cons. arts begreep heel goed dat we ongerust waren en deelde dat ook wel wat. Plus dat ze vond dat ouders hun gevoel vaak prima op orde hebben als het gaat om zorgen over hun eigen kind. (jij ziet je kind altijd, wij maar heel even)
Meteen maar even verder nagekeken en hij zag er prima uit. spierspanning, fontanel, kleur, of hij niet uitdroogt, helderheid en ga zo maar door.
Woensdag dus weer naar het bureau en evt. nog tussendoor bij een ander bureau wanneer ik het niet vertrouw. dat is prettig dus.
al met al met een goed gevoel naar het bureau geweest. hier voor de verandering dus vandaag geen consternatiebureau
Hier hebben we een plezierige arts. Ga met Jonne (en straks met Romme) wel verhuizen naar een ander bureau in andere plaats vanwege de tijden en mijn werk. is eigenlijk erg jammer, maar ik wil graag zelf naar het bureau. en de eerste maanden ga ik gewoon in mijn eigen woonplaats.

al met al was mijn gevoel dus goed en gaf ze ons helemaal gelijk dat we nu weer terug zijn bij friso normaal.
ook nog gehad over allergie btw. Maar arts vond dat we gewone voeding weer even een kans moesten geven om z'n werk te doen. plus dat ze vond dat hij een aantal echte kenmerken nog miste. niet onrustig na de fles, geen exceem en ontlasting met gewone voeding weer redelijk normaal.
Dus nieuwe ronden, nieuwe kansen. En voorlopig maar weer gewoon proberen te genieten.
pi_41340890
Kozakken, wat heerlijk dat je gerustgesteld bent en dat je goed je gevoel hebt gevolgt. Echt heel fijn!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 30 augustus 2006 @ 21:49:00 #133
24188 Belana
kloon van belana
pi_41341754
Ik ga morgen ook even met Ezra naar het CB. even wegen en overleggen over zijn voeding. beetje hetzlefde probleem als met Romme. onreglmatig eten, soms 50cc, soms 100, maar voor mijn gevoel te weinig. het is een gevoel. het gaat niet slecht met hem ofzo, maar ik wil ff die check hebben.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:03:06 #134
593 sjak
Juffie Bloem
pi_41342313
Goed zo Kozakken!
Gelijk heb je Belaan, hier heb je ook zo'n inloop spreekuur bij het CB. Dan kun je je kindje laten wegen en evt vragen stellen aan de verpleegkundige of arts. Ik vind dat erg prettig en heb er in de eerste weken ook wel gebruik van gemaakt omdat ik graag wilde weten hoe het ging met de voeding. IK vind het vooral erg laagdrempelig dat je zomaar langs kunt gaan zonder eerst een afspraak te hoeven maken.
Lekker douchen!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:03:41 #135
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_41342340
Kozakken, wat klink je opgelucht Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn

Belana, idd is even bevestiging lekker
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 23:04:06 #136
103793 kozakken
Living the life
pi_41344972
Dat hebben ze hier ook Sjak! Fijn is dat.
Goede keuze Balana. Daarmee krijg je hopenlijk weer een klein beetje grip op 'wat is nu normaal en wat niet'. (en al je dan nog niet tevreden bent met hun antwoord, kun je altijd nog even voor een second opinion langs je huisarts)
Dat kreeg ik nl. nog te horen toen ik vroeg waarom de cons. bureau arts eigenlijk niet mocht doorverwijzen. De ha is altijd nog de eindverantwoordelijke en die wil graag op de hoogte zijn. Dus die mogelijkheid ligt er altijd nog.
Maar ik denk dat ze je morgen vast wel gerust kunnen stellen cq. een nieuw plan de campagne met je kunnen uitstippelen.
(Hier trouwens nu we weer 'dunne' voeding hebben weer overgestapt op speen 2 van avent ipv 1-2-3 speen. 123speen wel erg handig voor wat dikkere voeding. Maar dat is nu minder noodzakelijk)

Ik ben idd erg opgelucht en heb vanavond ook voor het eerst sinds een week weer echt een avond van Romme genoten ipv me alleen maar onzeker gevoeld.
pi_41345173
Kozakken wat fijn dat je opgelucht bent
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 31 augustus 2006 @ 07:10:14 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_41351926
Vanmorgen maar een half schepje omneo gedaan en Ezra dronk iig weer 120 cc op... zou hij het simpelweg niet lekker vinden? we zaten ook nog te denken aan maagzuur omdat ie een paar uur na zijn voeding nog opgeeft en dan wat kleurlozer en hij trekt er erg nare gezichtjes bij.
sjonge, ik ben het helemaal niet gewend om een kindje te hebben wat dit soort dingen heeft
Nou, ga straks even naar het CB, hoop een arts te spreken en anders maak ik voor morgen een afspraak bij de huisarts denk ik.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 31 augustus 2006 @ 07:10:59 #139
24188 Belana
kloon van belana
pi_41351927
en kozakken, fijn natuurlijk had kozakken al op MSN gesproken, komt net over alsof ik zo over haar heen wals
stormy waters...
sailin'
pi_41351941
Komt zo over, en doe je ook volgens mij
pi_41351955
Of je leest gewoon de hele post
  donderdag 31 augustus 2006 @ 07:41:23 #142
108648 cattie
lieve moeder
pi_41352039
Kozakken, wat fijn dat het beter gaat! En Belana succes bij het cb.

Ik heb jullie hulp even nodig. Zoals jullie zien ben ik weer erg vroeg wakker. Ive is afgelopen nacht iedere 1,5 a 2 uur wakker geworden... We hebben dus nauwelijks geslapen en dat is al de 5e nacht die niet lekker gaat. Ik vraag me af wat er is en vooral wat er aan te doen is. Ive is niet ziek ofzo, want hij is hartstikke helder en wakker en zit nu zelfs bij mij op schoot te lachen ( ). zouden het regeldagen zijn, of dan vooral nachten, overdag drinkt hij wel vaak maar is hij prima gehumeurd. Maar hij is nu 8 weken, kan dat? Of is hij zijn dag/nachtritme aan het omdraaien? Zucht, ik weet het even niet meer. Ik ben ook zo moe...
  donderdag 31 augustus 2006 @ 07:44:59 #143
24188 Belana
kloon van belana
pi_41352052
ow cattie, wat vreselijk zwaar! pfff... meid, ik zou het niet weten...het is zo moeilijk he als er geen aanwijsbare reden is. wil Ive dan ook steeds eten?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 31 augustus 2006 @ 07:54:15 #144
108648 cattie
lieve moeder
pi_41352121
Ja, Ive wil wel eten! Ik heb hem net ook weer gevoed. Hij drinkt dan niet heel lang, maar wel heel goed (ik hoor hem dan goed zuigen en goed slikken).
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:06:25 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_41352201
Je zou dan toch denken aan regeldagen, ookal is het niet rond de "standaard" periode. Even de boel weer op peil brengen ofzo. Hij is altijd al vaak gekomen he voor voeding?
Ik heb daar zelf te weinig ervaring mee ook, vind het wel rot voor je want slaap is zo belangrijk.
Ben zelf juist zo blij dat Ezra steeds langere nachten maakt.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:10:01 #146
108648 cattie
lieve moeder
pi_41352235
Ive komt idd sowieso al vaak, de laatste tijd zaten we op 10 voedingen per dag. En zoals vannacht en afgelopen nacht worden het er dus nog meer. Op zich vind ik het vele voeden niet zo'n probleem, maar dat gebrek aan slaap begint nogal slopend te worden.
Ik vind het dan ook erg fijn voor jou dat Ezra wel steeds langere nachten maakt, daar rust je zelf ook beter van uit!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:12:24 #147
24188 Belana
kloon van belana
pi_41352256
probeer iig overdag wat bij te slapen als het lukt cattie
stormy waters...
sailin'
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:16:41 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_41352288
Zal ik zeker doen! Zo snel als Ive slaapt kruip ik ook weer in bed.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:29:10 #149
103793 kozakken
Living the life
pi_41352408
Mss dat de omneo teveel vult Belana? (bedenk ik me nu) Gewoon even in overleg gaan joh!

En Cattie.. Ik wens je toe. Zou het niet kunnen dat Ive eigenlijk teveel voeding binnen krijgt? Dat hij dus eigenlijk geen honger heeft, maar dat het iets anders is? -maar dat roep ik zonder zelfs je maar te kennen of te weten hoe Ive is. Maar het schoot me door m'n hoofd toen ik je verhaal las-

Hier ging de nacht nogal onstuimig omdat Romme besloot na de fles van kwart voor drie wakker te blijven tot een uur of vijf. Onze eigen grapjas.
Hij spuugt wel iets meer zonder comfort, maar dat vind ik nu nog niet echt iets om me ongerust over te maken. Meer het 'gewone' babyspugen.
Wel drinkt hij nu elke fles zeker voor 90 cc tot de hele 110 cc leeg
Nu nog maar wachten op steeds meer kind om van te houden
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:32:07 #150
108648 cattie
lieve moeder
pi_41352442
Kozakken, dat komt vast helemaal goed met Romme!

Ive krijgt alleen een voeding als ik zeker weet dat het niet iets anders is, anders blijven we bezig met hem. Ik ben er namelijk achter dat hij, als ik hem aanleg, eigenlijk altijd wel wat drinkt, of hij nu honger heeft of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')