Kozakken doet zich melden.
Het gaat hier redelijk.
Vanmorgen bij de ha geweest (ik belde om acht uur en om negen uur konden we gelukkig al terecht). Ze was eigenlijk best tevreden over Romme.
Spierspanning was prima en de luiers vond ze op zich niet zo verontrustend. Zij vond het toch meer een mix tussen comfort voeding en bv-spuitluiers. Tja... probeer dan maar eens je weg te vinden in alle meningen van de verschillende deskundigen. Huidje zag er prima uit en fontanel was niet ingedeukt (in ieder geval niet meer dan normaal
![]()
).
En ze vroeg natuurlijk ook of hij voldoende plaste: DAT WETEN WE NIE-HIET ZE-KER!! Hij poept te veel!! Kunnen we niet zien. (Hoezo gefrustereerd
![]()
).
Vervolgens trok ze de luier open, zag z'n lekkere okergele poepderriekarnemelkseyoghurtpap, riep iets over dat ze het niet zo raar vond en vervolgens plaste Romme maar eens lekker over de behandeltafel, zichzelf en de dokter heen
![]()
Probeer dan maar eens serieus te blijven
![]()
Zij denkt dat hij afgevallen is vanwege de wisseling van voeding plus de redelijk heftige reactie erop. Maar dan moet hij de komende dagen dus wel weer wat gaan groeien.
Dus we zijn redelijk optimistisch naar huis gegaan. Vervolgens belde de wijk ook nog even om te vragen hoe en wat en hebben we geprobeerd een flesje aangepast te geven met 1/4 comfort en 3/4 normaal. We zitten nu zo rond de 80/90 cc per voeding. Op zich niet geweldig, maar ook niet echt slecht. Zolang hij maar gaat groeien.
(Ik denk trouwens dat ik van een 'eigen' weegschaal erg onrustig ga worden.)
Tja... en toen spuugde hij met een grote boog zichzelf en zijn omslagdoek gezellig nat, werd hij enorm wit, koud en viel hij in een wat onrustige slaap.
Dus maar een kruikje gemaakt en een mutsje opgezet. Na een half uurtje was hij weer lekker roze en warm.
Deze hormomama weer wat van streek en kozakkenman maar weer rustig. (Als jij misselijk bent en gespuugd hebt, word je ook wit en koud.)
Al met al voel ik me wel iets beter. Maar toch nog maar even op 1/3, 2/3 vanwege het spugen. Misschien moeten we maar gewoon wennen aan de lekker ruikende en soppige luiers.
Plus dat morgen we nog een afspraak hebben bij de consultatiebureau arts. Dan wordt hij gewogen en bepalen we wel weer opnieuw onze strategie. Vooralsnog maar weer even zien.
Ik kan echt geen korte verhalen typen zeg!
-Oh, dank voor alle lieve reacties.
![]()
Vooralsnog blijven we in ieder geval tot morgen (of langer) de comfort nog gebruiken. Ik wil niet meteen te veel gaan schuiven, omdat ik het gevoel heb dat ik de nog niet echt rijpe darmpjes daarmee ook weer extra belast. Maar ja, mss dat morgen het overleg met de arts ons wel weer op andere gedachten doet brengen.
Ik denk zelf niet meteen aan een allergie. Wel aan gevoelige darmpjes. Maar goed, ook dat moeten we in de loop van de dagen maar even verder aanzien.-
Oh, wat lastig is het toch om je weg te vinden met zo'n klein warm murmpje liefde!