abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41362567
Hij geeft met een fles van 125 cc heel veel terug en dat dan een paar keer. Ik heb het gister nog weer geprobeerd maar hij liet 20 cc staan en spuugde daarna ook veel weer uit. Maar 's nachts komt ie wel om de 4 uur, gelukkig. Maar ga het eens proberen met 110cc per fles en dan kijken of ik het langzaam op kan bouwen na 125 cc. Maar om de 4 uur moet lukken.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:41:30 #177
108648 cattie
lieve moeder
pi_41362592
Belana, wat vervelend dat Ezra te weinig drinkt! Hopelijk gaat het met minder omneo wel goed.

Pinquit, ik vind het belachelijk! Suiker en zout, alsof dat nodig is. Dan wen je babies dus direct al aan zoet eten.

En Tamea, wat rot dat Finn scheef ligt en zo. Misschien dat een chiropractor ook zou kunnen helpen? Als het een scheve wervel is gaat dat in ieder geval veel sneller dan met fysio.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:13:02 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_41363588
Tamea, wat vervelend zeg! wat cattie zegt, een chiropractor zou hier heel goed uikomst kunnen bieden denk ik. sterkte ermee!
stormy waters...
sailin'
pi_41363741
Heb ík nou zo'n kort lontje of zijn er meer mensen die gek worden van dat gejengel om aandacht terwijl er huishoudelijke karweitjes klaarliggen?
Of ligt het eraan dat ik aan alletwee moet wennen? : het moederschap en het huisvrouw zijn...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41363969
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Heb ík nou zo'n kort lontje of zijn er meer mensen die gek worden van dat gejengel om aandacht terwijl er huishoudelijke karweitjes klaarliggen?
Of ligt het eraan dat ik aan alletwee moet wennen? : het moederschap en het huisvrouw zijn...
Phff daar heb ik gelukkig geen last van. Ga hier in huis gewoon pas iets doen als Mika slaapt.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:26:58 #181
24188 Belana
kloon van belana
pi_41364105
dat klinkt nou niet echt leuk PV... zo zul je het niet helemaal bedoelen neem ik maar aan.
tja en moederschap is natuurlijk wennen ja, je kunt idd niet alles meer doen volgens je eigen wensen, er is iemand met wensen bij gekomen en daar zul je rekening mee moeten houden.
stormy waters...
sailin'
pi_41364254
Paradijsvogeltje, misschien kan Kendahl gewoon niet zo lang wakker zijn. Zodra ze op die leeftijd gaan jengelen leg ik ze in bed. Aandacht vragen doen ze meestal pas later, als ze op de leeftijd van Kendahl gaan jammeren is het meestal gewoon moeheid. Langer dan anderhalf uur/twee uur wakker zijn (inclusief voedingstijd) is eigenlijk al snel te veel voor die kleintjes. Wat ik meestal bij mijn kinderen deed was als ze uit bed kwamen gelijk een fles/de borst, dan een kwartier/half uur spelen en knuffelen, dan nog even in de box leggen of op een kleed en als ze dan moe worden (in ogen wrijven, jammeren o.i.d.) gelijk in bed leggen. Is dat een idee voor jou of denk je dat hij echt aandacht vraagt?

(ik denk trouwens dat je echt je eigen verwachtingen moet bijstellen, zoals Belana zegt. Je kunt niet het huishouden gaan doen als je kindje aandacht nodig heeft. Maar het plannen van je dag, structuur aanbrengen etc. brengt veel voordelen en dan heb je écht nog momentjes over om je huishouden ongestoord te kunnen doen)
pi_41364930
Ik had een heel verhaal, maar laat maar zitten. Ik heb even geen zin om deze discussie aan te gaan.
Misschien ben ik wel nog humeuriger omdat mijn hormonen van mijn menstruatie aanwezig zijn. Zo voelt het tenminste...: alsof ik PMS heb.
pi_41365297
pv, ik heb daar geen last van eigenlijk, maar ik laat dingen dan ook gewoon liggen tot het beter uit komt
Sowieso heb ik eigenlijk niet zo veel moeite met het gejengel merk ik, ze heeft me nodig op dat moment en dan kan de rest wel even wachten. Dat had ik trouwens van te voren niet gedacht bedenk ik nu.
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 16:07:28 #185
81992 Githa
pi_41365383
PV, je mag gerust je verhaal doen hoor
Ik kan me goed voorstellen dat je momenten hebt waarop je 'gek' wordt van het gehuil/gejengel.
Natuurlijk weet je wel dat het wennen is en je je leefstijl moet aanpassen op die van je kleintje, maar zoiets heeft ook tijd nodig en dan is een maandje niet genoeg hoor.

Kendahl kan er niks aan doen, die laat zich horen wanneer hij denkt dat het nodig is... en jij hebt tijd nodig om te wennen, aan het gehuil, een nieuw ritme inbouwen en om weer 'jezelf' te worden.
Het wordt beter hoor PV echt waar!
Probeer een ritme te vinden voor Kandahl en in te spelen op zijn aanwijzingen voor behoefte en probeer in zijn huilmomenten iets ontspannends te doen voor jullie beide... knuffelen, wandelen of wat dan ook.
pi_41365518
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:18 schreef pinquit het volgende:
er zit zout, suiker en ui in de kruidvatpotjes vanaf 6 maanden.

dastochgekofnie?
Ja, vind ik vreemd. Ui is toch niet goed? Mag toch pas vanaf een jaar?

Kozakken, fijn dat Romme meer eet!

Pff, ben blij dat i-net het weer doet. Wat kun je dat missen zeg!

Weet iemand waar je kunt vinden wanneer en hoe laat het inloopspreekuur van het cb is?
pi_41366158
PV, dat soort momenten heb ik ook wel gehad. Het kostte gewoon moeite om te wennen aan het leven met een babietje en zeker als ik moe was en zo'n fijne hormonale bui had vond ik het erg moeilijk.

Ingrid, ik denk dat je het CB het beste even kan bellen hiervoor.Volgens mij zijn de meeste CB's niet zo Internet gericht.

De huisarts was het trouwens met de CB-arts eens, dus ik heb nu een verwijzing voor de kindefysio. Ik heb ze al geprobeerd te bellen, maar kreeg een antwoordapparaat.
pi_41366397
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 16:33 schreef Tamea het volgende:

Ingrid, ik denk dat je het CB het beste even kan bellen hiervoor.Volgens mij zijn de meeste CB's niet zo Internet gericht.
Ik dacht het via de ikwordgroter site te vinden, niet dus! En via 0900-8833 geprobeerd, daar weten ze het niet. En ik ben naar het buurthuis geweest, waar het cb hier zit, weten ze ook van niks en er is ook geen bordje of briefje. Grrr.
pi_41366434
Heb je geen groeiboekje van het CB gekregen waar het instaat? Volgensmij hebben ze bij ons een sticker met de tijden van je eigen buro die ze in je boekje plakken.
pi_41366655
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 16:41 schreef Tamea het volgende:
Heb je geen groeiboekje van het CB gekregen waar het instaat? Volgensmij hebben ze bij ons een sticker met de tijden van je eigen buro die ze in je boekje plakken.
We zijn verhuisd en hebben nog geen nieuwe tijden enzo gehad.
Maar ik heb nog een keer gebeld en gezeurd. en ze heeft het opgezocht. En morgenmiddag is er inloopspreekuur. Maar niet tijdens de vakantie. En ik weet niet of er nog vakantie is.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 16:53:51 #191
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41366742
rustig aan PV, het valt niet mee hoor om te schipperen tussen moeder en huisvrouw te zijn. zeker niet als ze nog zo klein zijn. je moet heel je ritme nog terugvinden, en dat allemaal incl hormonsters die in je lijf zitten, stemmingswisselingen en de hele heisa. plus misschien nog de moeheid die in je zit.
gewoon ff lekker alles de boel laten, wat vandaag niet lukt kan morgen wel, en morgen ook niet? nou ja dan overmorgen maar. dat is weer het fijne van huisvrouw zijn, het hoeft en moet niet. en kleine dingetjes zoals stofzuigen of zo kan vast wel ergens een keer tussendoor ff snel.
pi_41366997
PV, ik denk dat het gewoon wennen is. Ik sluit me aan bij Martineke.
pi_41367155
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik had een heel verhaal, maar laat maar zitten. Ik heb even geen zin om deze discussie aan te gaan.
Misschien ben ik wel nog humeuriger omdat mijn hormonen van mijn menstruatie aanwezig zijn. Zo voelt het tenminste...: alsof ik PMS heb.
Ik heb geen discussie gestart hoor, maar alleen mijn ervaring verteld. Ik heb in het begin hier ook veel moeite mee gehad, voor m'n gevoel bleef er helemaal geen tijd voor mij over. Maar toen ik eenmaal structuur inbouwde ging het een stuk beter, zonder structuur heb je idd een jengelend kind nét als je eigenlijk eten moet koken of iets anders moet doen. Da's inderdaad heel vervelend en daar heb ik zeker wel begrip voor!

Als je hier zoiets komt vertellen en je krijgt alleen maar meelevende opmerkingen (ik bedoel niet dat meelevende opmerkingen niet goed zijn hoor! die kunnen je zeker helpen), dan heb je daar toch weinig aan lijkt me? Ik zou liever adviezen krijgen hoe het dan wel goed kan komen... als ik te bemoeierig was moet je het maar zeggen.
pi_41368262
ik was net bij een winkel waar ik de tricot-slen zag.
was eigenlijjk verliefd

is het raar om nu nog zo'n doek te kopen; hoevaak gebruik ik m nu eik nog?

iemand ervaringen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_41368305
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 16:50 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

We zijn verhuisd en hebben nog geen nieuwe tijden enzo gehad.
Maar ik heb nog een keer gebeld en gezeurd. en ze heeft het opgezocht. En morgenmiddag is er inloopspreekuur. Maar niet tijdens de vakantie. En ik weet niet of er nog vakantie is.
Volgensmij zijn de schoolvakanties nu overal voorbij.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:49:49 #196
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41368431
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:07 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Ik heb geen discussie gestart hoor, maar alleen mijn ervaring verteld. Ik heb in het begin hier ook veel moeite mee gehad, voor m'n gevoel bleef er helemaal geen tijd voor mij over. Maar toen ik eenmaal structuur inbouwde ging het een stuk beter, zonder structuur heb je idd een jengelend kind nét als je eigenlijk eten moet koken of iets anders moet doen. Da's inderdaad heel vervelend en daar heb ik zeker wel begrip voor!

Als je hier zoiets komt vertellen en je krijgt alleen maar meelevende opmerkingen (ik bedoel niet dat meelevende opmerkingen niet goed zijn hoor! die kunnen je zeker helpen), dan heb je daar toch weinig aan lijkt me? Ik zou liever adviezen krijgen hoe het dan wel goed kan komen... als ik te bemoeierig was moet je het maar zeggen.
Ik liet Daniél in het begin ook te lang opblijven. Hij begon dan ook te jengelen en ik was ook veel tijd kwijt met troosten. Rond etenstijd wil hij helaas niet slapen en jengelt hij volgens mij gewoon om het jengelen. Meestal houd ik hem dan ook dicht bij me, en geef ik hem ook de vrijheid te jengelen. ( ik kan me voorstellen dat hij dan even wat indrukken van de dag aan het verwerken is).
Maargoed, nu ik structuur heb heb ik ook meer tijd over , maar PV het is gewoon even passen en meten in het begin, en toen ik ongi werd heb ik het ook best even moeilijk gehad.
Het hele hormonencirucus begint weer van voren af aan , en dat is soms best lastig
pi_41369298
Ik laat hem heel veel slapen, maar hij is duidelijk niet graag alleen. Hij houdt van geluid en gezelschap, dat is hij gewend. Zeker met zo'n muziekliefhebber als Belsen, zijn vader.
En over paplief gesproken, ik mis hem ook overdag. Ik vrolijk meteen op wanneer hij thuis is gekomen. Zoals nu...
Ik merk echt dat Kendahl van gezelschap houdt. Gisteren was dat ook duidelijk, toen we op school waren. Paplief is leerkracht. En zondag toen er bezoek was. Hij is hartstikke zoet wanneer hij omringd wordt door mensen. Hij slaapt dan lekker door en als hij wakker wordt, kijkt hij dik tevreden.
Maar wanneer het dan stil wordt, zoals bijvoorbeeld na de laatste voeding voor de nacht.... we leggen hem met zorg in zijn wiegje. Kijken of hij warm ligt, lekker ligt, goed verzadigd is, schone luier heeft.... en toch, toch gaat hij huilen. Want we laten hem alleen.

Maar bedankt voor het begrip

[ Bericht 6% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 31-08-2006 18:27:12 (edit) ]
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:31:36 #198
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41369493
PV, je kunt misschien ook dingetjes in huis doen met Kendahl in de draagzak of draagdoek. Dan is ie lekker overal bij en kun je toch veel doen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41369580
PV, net zoals het voor jullie wennen is dat Kendahl er nu is, is het voor hem wennen dat hij niet meer warm en veilig in je buik zit met al het lawaai dat je lichaam maakt om hem heen.

Weet iemand hoe de rompers van Rainbowbabies vallen qua maat? Ik meende (hier?) ergens gelezen te hebben dat die kleiner vallen dan de rest van hun spullen, aar ik weet het niet meer helemaal zeker.
pi_41369691
`@Sugar: We hebben een draagdoek. Zelf gemaakt. En ik heb het al geprobeerd, maar ik kan bijna geen maneuvres maken, zonder dat Kendahl verschuift. Ik vind het dus een beetje eng en wilde eigenlijk een professionele doek hebben, maar die zijn niet goedkoop....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')