abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:36:17 #151
103793 kozakken
Living the life
pi_41352480
He, jij hoort al in bed!
Ive klinkt echt als een klein hongerlapje (alhoewel dat ws 's nachts meer dan is)
Succes met uitzoeken wat het nu is.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 08:59:24 #152
24188 Belana
kloon van belana
pi_41352779
kozakken, wat goed dat Romme meteen beter eet! Ik hoop dat dat voor Ezra ook geldt. Ik vermoed steeds meer de omneo

welterusten cattie
stormy waters...
sailin'
pi_41352908
Kozakken, wat fijn dat Romme beter eet!

Ik hoop dat je snel weat meer regelmaat krijgt Cattie, kan me voorstellen dat je een beetje heel erg moe bent.

Hier weer een doorslaapkindje!! Dinsdagnacht was ze wel 1x wakker, vannacht niet. Ze lag er om 21.30 i n tot 7.30

Amber drinkt echt onwijs goed. Ze krijgt nu nog 3 flessen waarvan 's ochtends en 's avonds met pap en die gaan er helemaal in. Tussendoor drinkt ze onwijs veel water (ze drinkt zeker een liter per dag). Poepen gaat weer goed, geen diarree meer, eten gaat super goed. Fruit gaat er helemaal in. Groente de ene keer helemaal, de andere keer bijna helemaal.
Amber is echt helemaal verzot op framboosjes. Ze eet er zo 4 achter elkaar op. Ze is zo wie zo helemaal gek op fruit. Watermeloen, gewone meloen, peer, nectarine, perzik, banaan, kiwi vind ze heerlijk en gaat ook goed. Aardbeitjes niet. Ze had een tijdje gelden een paar stukjes aardbei op maar toen had ze de dag daarna wat kleine rode vlekjes. Aardbeien krijgt ze dus even niet meer.

Slapen doet ze ook eigenlijk super goed... Gister heeft ze overdag 2x 3 uur geslapen ...

Zucht, ik ben gewoon super trots op mijn kleine kaboutertje...

Arwen, wat ben je een knappe meid!! Zomaar optrekken aan mamma's been, goed hoor!

Hihi RObin, lekker kiekeboe spelen!!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Vicky op 31-08-2006 09:25:31 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:27:25 #154
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_41353287
Even geen tijd om op alles te reageren, want ik ga morgen trouwen maar wilde jullie dit niet onthouden
Hadden we vandeweek eindelijk wat leuks gevonden voor Robin om te dragen op onze bruiloft, dus wij trokken het 's avonds even aan om te kijken of het paste (hij zit nu een beetje op de grens van 74 naar 80, dus ligt eraan hoe het valt), spuugt ie zo dat hele stelletje onder Humor dat ventje van mij
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_41353355
Whahaha Wennie, gekke vent heb jij! Als ie dat morgen maar niet doet

50/50 of Amber meekomt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:21:46 #156
108648 cattie
lieve moeder
pi_41354410
Wennie, lang leve de wasmachine!

Ive en ik hebben net een uurtje nog geslapen. Zou ik vandaag iets kunnen doen om te zorgen dat het vannacht beter gaat? Morgen hebben we een huwelijk waar we de hele dag voor uitgenodigd zijn, enige uitgeslapenheid zou dus welkom zijn. En nee, het is niet van Wennie! Zelf dacht ik aan veel laten drinken en niet al te veel laten slapen. Of is dat geen goed idee?
pi_41356069
Zorg er wel voor dat Ive niet oververmoeid raakt door (te) weinig slaap want dan slaapt ie ook weer niet. Ik denkdat je hem het bestekunt volgen, eten en drinken wanneer hij wil, dan zit hij het lekkerst in zijn vel en heb je kans dat hij vanacht beter slaapt. Weinig extra prikkels zou ook wel eens kunnen helpen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:34:25 #158
108648 cattie
lieve moeder
pi_41356228
Klinkt erg logisch Jelief, ik ga dat wel proberen.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 12:40:35 #159
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_41358460
cattie geen tips maar wel succes en sterkte ermee

kozakken fijn dat het iets beter gaat
belana hoe was het bij het CB?

amber volhouden zo hoor meissie

robin

En djulianhihi Hoor het hem nog zeggen : baby oh mooooi baby moooi oh

even in de herhaling

trouwens wel een vraagje, arwen heetf nu 3 erg natte luiers maar de rest is kurkdroog , alsof ze het ophoudt ofzo? vooral snachts dan voor ze gaat slapen schone luier en s ochtends ( na 11 a 12 uurtjes slaap) verschoon ik haar en is ze na genoeg droog en tussen 9 en 12 is ze ineens echt de luier stampvol niet erg? of ook maar even aankaarten bij de KA ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_41358566
Ik had Amber een boterhammetje met een klein beetje jam gegeven. Ze had een paar hapjes genomen maar de rest op de grond gegooid... Nu zit ze toch alle stukjes op te eten Heeft ze gewoon bijna een hele boterham op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_41358733
Cattie, ik merk bij Ronja juist dat veel slapen, genoeg drinken en een zo rustig mogelijke dag (niet naar buiten, niet op schoot voor de tv of pc, niet op schoot bij visite, etc.) vaak een veel rustigere nacht geeft dan een dag waarvan je zou verwachten dat ze doodop moet zijn.
Al die indrukken moeten verwerkt worden en daar zijn ze vaak onrustig van.
pi_41359302
Zijn er al neussprays die je mag gebruiken bij kleintjes van een maand oud? Mika is zo verkouden, wil hem graag een handje helpen met adem halen maar je dat lukt niet
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_41359387
Owlet ?
we denken/vinden exact hetzelfde, nu iig dan...
Hier lijkt er ritme in de dagen te komen. Al hebben we vanmorgen uitgeslapen tot half 10 . Emma is na zo'n twee en een half uur wakker weer moe. Dus vanmorgen gedroneken, aangekleed, broodje gegeten, gespeeld en weer gedronken en nu ligt ze lekker te slapen...
pi_41359470
Menicole, je mag een zoutoploosing gebruiken, kun je gewoon bij de drogist of apotheek halen. Er is overigens ook een homeopatische neusspray voor baby's ik weet alleen niet uit mijn hoofd vanaf wanneer je die mag gebruiken.
pi_41359533
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:04 schreef Jelief het volgende:
Menicole, je mag een zoutoploosing gebruiken, kun je gewoon bij de drogist of apotheek halen. Er is overigens ook een homeopatische neusspray voor baby's ik weet alleen niet uit mijn hoofd vanaf wanneer je die mag gebruiken.
Ok dank je. Dan ik zo maar even naar de drogist lopen.
Liefde
  donderdag 31 augustus 2006 @ 13:27:53 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_41360281
wat sneu zeg die verkoudheid van Mika, sterkte ermee!

Ambertje lekker aan het eten, brood met jam is dan ook wel erg lekker

Hier wordt vandaag beter gegeten... ik doe er veel minder omneo bij en dat lijkt ie een stuk lekkerder te vinden, vandaag al 2 flessen van 120 en 1 van 140 op
Ik word straks nog teruggebeld door de wijkverpleegkundige als het goed is. Het kwam natuurlijk allemaal net niet uit met slaapjes en eten om naar het cb te gaan... dus wegen moete even wachten. Nou voel ik me nu door het betere eten en dus ook meteen weer meer regelmaat veel beter

cattie, ik ben het ook absoluut met owlet eens, rust en regelmaat zijn erg goed voor die kleintjes. Ezra ligt overdag in de box, krijgt eten en schone luiers en even knuffelen na het eten en dan weer in de box, lekker slapen of als ie wakker is naar de mobile kijken. te veel prikkels doet ze geen goed, dat merk ik altijd als we een drukke dag gehad hebben en dat probeer ik dus ook altijd te vermijden.
stormy waters...
sailin'
pi_41360429
Mika heeft dat ook heel erg. Als we een paar uurtjes op visitie zijn geweest slaapt ie 's nachts heel slecht. Hij slaapt wel maar heel onrustig.

Hoe doen jullie dat trouwens 's nachts? Ik heb met Mika toch wel een bepaald ritme. Als ie wakker word krijgt ie de fles, dan nog even knuffelen dan in de box "spelen" dan nog even bij papa of mama zitten en dan na bed (of als ie dat niet wil dan in het wippertje tot ie slaapt). Maar soms wil hij dat dus 's nachts ook. Maar dat wil ik dus niet. Tis niet vaak hoor meestal gaat ie wel weer lekker slapen na de fles maar toch. Hoe krijg ik hem zover dat ie gewoon gaat slapen na de fles?

En heb trouwens nog een vraagje. Ben wel bezig vandaag.
Dit is het drink schema van Mika:
07:00 Eerste fles
10:00 Tweede fles
13:00 Derde fles
16:00 Vierde fles
19:00 Vijfde fles
22:00 Zesde fles
03:00 Zevende fles

Nu mag ie de zesde fles ook om 11 uur. Nu kan ik dat dus prima rekken. Maar als ik op de hele dag al een uur gerekt heb en dat is meestal om 13:00 uur al dan kan iik verder nix meer rekken omdat ie de zesde fles te laat krijgt. Maar wat doe ik nou als ie gewoon telkens door slaapt en zich niet om de 3 uur meldt?
Cb zei al dat ik wel 5 flessen van 125 cc kan gaan geven maat dat houdt ie nog niet binnen. Hoe kan ik dit nou het beste oplossen?

[ Bericht 36% gewijzigd door MeNicole op 31-08-2006 14:01:12 ]
Liefde
  donderdag 31 augustus 2006 @ 13:57:44 #168
108648 cattie
lieve moeder
pi_41361169
Dank jullie voor de tips, ik zal er eens goed op letten. De afgelopen onrustige nachten waren na hele rustige dagen, dus daar kan het dit keer niet aan gelegen hebben. Maar het lekker rustig aan doen kan natuurlijk nooit kwaad. Helaas moet Ive morgen naar een oppas omdat wij naar een huwelijk moeten, dus dat zou nog wel eens feest kunnen worden morgen nacht (en dan niet feest in de positieve zin, want dat hadden we overdag).

MeNicole, gelukkig valt Ive bijna altijd direct na een voeding 's nachts in slaap, bij hem is het probleem dat hij snel weer wakker wordt. De keren dat hij dat niet wil (zwaar zeldzaam) leg ik hem op mijn borstkas totdat hij slaapt.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:18:36 #169
24188 Belana
kloon van belana
pi_41361826
wijkverpleegkundige gesproken, dat wat ie dronk, zo'n 600/650 cc per dag is echt te weinig. goed idd om te proberen om minder omneo te doen, kijken of dat goed gaat. hij moet echt wel aan die 150 cc per kg lichaamsgewicht zitten om aan zijn vocht te komen. (soms eens wat minder kan wel, zelfs wel een paar dagen, maar dan moet het wel weer opgepakt worden) wat extra water in de fles kan ook nog voor de ontlasting. (mocht die weer te dik worden)

Me Nicole, je mag toch al naar 6 voedingen? Dan kan Mika toch om de 4 uur eten? Ik hou trouwens geen strak schema aan hoor, soms komt ie om de 3,5 uur, soms om de 4, soms 4,5.
dus ik bedoel, jij kan 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur, 11 uur, 3 uur hebben en dan zo'n 100 cc per fles?

tja en wat slapen betreft, wij hebben ezra altijd gewoon weer in bed gelegd en het licht uit gedaan. heel soms wil ie niet, maar het enige wat we doen is af en toe ff over zijn bolletje aaien en zijn speentje weer geven als ie die wil.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:18:40 #170
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41361829
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:40 schreef _evenstar_ het volgende:

trouwens wel een vraagje, arwen heeft nu 3 erg natte luiers maar de rest is kurkdroog , alsof ze het ophoudt ofzo? vooral snachts dan voor ze gaat slapen schone luier en s ochtends ( na 11 a 12 uurtjes slaap) verschoon ik haar en is ze na genoeg droog en tussen 9 en 12 is ze ineens echt de luier stampvol niet erg? of ook maar even aankaarten bij de KA ?
Zoë plast echt al meer dan een jaar s'nachts niet (tijdens het slapen) maar als het dan eenmaal op gang komt dan heb je ook echte plofluiers. Weet zelf dus eigenlijk niet beter en heb het dus ook nog nooit aangekaart.
pi_41361842
er zit zout, suiker en ui in de kruidvatpotjes vanaf 6 maanden.

dastochgekofnie?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_41362348
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:18 schreef Belana het volgende:

Me Nicole, je mag toch al naar 6 voedingen? Dan kan Mika toch om de 4 uur eten? Ik hou trouwens geen strak schema aan hoor, soms komt ie om de 3,5 uur, soms om de 4, soms 4,5.
dus ik bedoel, jij kan 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur, 11 uur, 3 uur hebben en dan zo'n 100 cc per fles?

tja en wat slapen betreft, wij hebben ezra altijd gewoon weer in bed gelegd en het licht uit gedaan. heel soms wil ie niet, maar het enige wat we doen is af en toe ff over zijn bolletje aaien en zijn speentje weer geven als ie die wil.
Ja ik mag wel al na 6 voedingen maar soms komt ie wel gewoon na 3 uur. Dan moet ik dat dus dan proberen te rekken tot 4 uur. Maar dat kan ik inderdaad wel eens gaan proberen. Maar krijgt ie dan met 100 cc per fles dan niet te weinig? Omdat van het cb al 5 keer 125 mag. Plus dan de zesde fles snachts. Want als ik om de 4 uur doe dan krijgt ie maar 600 cc per dag en hij mag al 725 cc. Vind ik nog wel een verschil? Maar ik ga vanaf morgen eens proberen om de 4 uur en dan misschien gewoon 5 cc per fles meer. Dan kijk ik wel hoe dat gaat. Thnx in ieder geval
Liefde
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:37:54 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_41362466
ah ok MeNicole, hij mag al 725, dat wist ik niet natuurlijk, en ik heb niet goed gelezen. het was op zich ook maar een voorbeeld. Je mag met de fles trouwens ook gewoon voeden op verzoek, dus als ie na 3 uur komt mag ie gewoon natuurlijk. Doe ik ook hoor. Alleen voor jezelf is het lekker als ie om de 4 uur komt, meer tijd en zeker ook 's nachts is dat lekker.
Ik maak vaak vantevoren klaar en dan kan je in de fles afgepat 120 geven, dan zit ie op de 720 bijvoorbeeld. Hoezo houdt ie het niet binnen? een beetje teruggeven kan geen kwaad hoor.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:40:08 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_41362541
als ie meer eet per keer zal ie ook minder vaak komen waarschijnlijk. zo hebben we het toen met ezra ook wat opgebouwd. die had op een X moment niet meer genoeg aan de 120 en toen ben ik 130 gaan geven en toen dat niet genoeg bleek 140 en toen kwam ie vervolgens dus ook meteen om de 4 uur.

hoor mij nou wijs doen
stormy waters...
sailin'
pi_41362550
Beterschap Mika!

En dat zal je altijd zien Wennie, als je een "net" pakje even uitprobeert Fijne dag morgen.

Finn is net weer bij het CB geweest. 6150 gram en 63 cm nu, dus hij groeit prima. De CBarts vond het ook helemaal mooi dat ie nog steeds BV krijgt, ook nu ik weer werk. Helaas was die arts het met me eens dat ie licht krom ligt en rechts minder beweeglijk is dan links (hoopte dat het mijn verbeelding was). Ze vond hem ook wat zwak in z'n schouderspieren (hij tilt ook nog steeds z'n hoofd niet echt op als ie op z'n buik ligt). We moeten dus een afspraak maken bij de huisarts en dan misschien aan de fysiotherapie. Bij de huisarts kunnen we toevallig nog vanmiddag terecht, dus ik ben benieuwd wat die ervan vindt.
pi_41362567
Hij geeft met een fles van 125 cc heel veel terug en dat dan een paar keer. Ik heb het gister nog weer geprobeerd maar hij liet 20 cc staan en spuugde daarna ook veel weer uit. Maar 's nachts komt ie wel om de 4 uur, gelukkig. Maar ga het eens proberen met 110cc per fles en dan kijken of ik het langzaam op kan bouwen na 125 cc. Maar om de 4 uur moet lukken.
Liefde
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:41:30 #177
108648 cattie
lieve moeder
pi_41362592
Belana, wat vervelend dat Ezra te weinig drinkt! Hopelijk gaat het met minder omneo wel goed.

Pinquit, ik vind het belachelijk! Suiker en zout, alsof dat nodig is. Dan wen je babies dus direct al aan zoet eten.

En Tamea, wat rot dat Finn scheef ligt en zo. Misschien dat een chiropractor ook zou kunnen helpen? Als het een scheve wervel is gaat dat in ieder geval veel sneller dan met fysio.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:13:02 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_41363588
Tamea, wat vervelend zeg! wat cattie zegt, een chiropractor zou hier heel goed uikomst kunnen bieden denk ik. sterkte ermee!
stormy waters...
sailin'
pi_41363741
Heb ík nou zo'n kort lontje of zijn er meer mensen die gek worden van dat gejengel om aandacht terwijl er huishoudelijke karweitjes klaarliggen?
Of ligt het eraan dat ik aan alletwee moet wennen? : het moederschap en het huisvrouw zijn...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41363969
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Heb ík nou zo'n kort lontje of zijn er meer mensen die gek worden van dat gejengel om aandacht terwijl er huishoudelijke karweitjes klaarliggen?
Of ligt het eraan dat ik aan alletwee moet wennen? : het moederschap en het huisvrouw zijn...
Phff daar heb ik gelukkig geen last van. Ga hier in huis gewoon pas iets doen als Mika slaapt.
Liefde
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:26:58 #181
24188 Belana
kloon van belana
pi_41364105
dat klinkt nou niet echt leuk PV... zo zul je het niet helemaal bedoelen neem ik maar aan.
tja en moederschap is natuurlijk wennen ja, je kunt idd niet alles meer doen volgens je eigen wensen, er is iemand met wensen bij gekomen en daar zul je rekening mee moeten houden.
stormy waters...
sailin'
pi_41364254
Paradijsvogeltje, misschien kan Kendahl gewoon niet zo lang wakker zijn. Zodra ze op die leeftijd gaan jengelen leg ik ze in bed. Aandacht vragen doen ze meestal pas later, als ze op de leeftijd van Kendahl gaan jammeren is het meestal gewoon moeheid. Langer dan anderhalf uur/twee uur wakker zijn (inclusief voedingstijd) is eigenlijk al snel te veel voor die kleintjes. Wat ik meestal bij mijn kinderen deed was als ze uit bed kwamen gelijk een fles/de borst, dan een kwartier/half uur spelen en knuffelen, dan nog even in de box leggen of op een kleed en als ze dan moe worden (in ogen wrijven, jammeren o.i.d.) gelijk in bed leggen. Is dat een idee voor jou of denk je dat hij echt aandacht vraagt?

(ik denk trouwens dat je echt je eigen verwachtingen moet bijstellen, zoals Belana zegt. Je kunt niet het huishouden gaan doen als je kindje aandacht nodig heeft. Maar het plannen van je dag, structuur aanbrengen etc. brengt veel voordelen en dan heb je écht nog momentjes over om je huishouden ongestoord te kunnen doen)
pi_41364930
Ik had een heel verhaal, maar laat maar zitten. Ik heb even geen zin om deze discussie aan te gaan.
Misschien ben ik wel nog humeuriger omdat mijn hormonen van mijn menstruatie aanwezig zijn. Zo voelt het tenminste...: alsof ik PMS heb.
pi_41365297
pv, ik heb daar geen last van eigenlijk, maar ik laat dingen dan ook gewoon liggen tot het beter uit komt
Sowieso heb ik eigenlijk niet zo veel moeite met het gejengel merk ik, ze heeft me nodig op dat moment en dan kan de rest wel even wachten. Dat had ik trouwens van te voren niet gedacht bedenk ik nu.
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 16:07:28 #185
81992 Githa
pi_41365383
PV, je mag gerust je verhaal doen hoor
Ik kan me goed voorstellen dat je momenten hebt waarop je 'gek' wordt van het gehuil/gejengel.
Natuurlijk weet je wel dat het wennen is en je je leefstijl moet aanpassen op die van je kleintje, maar zoiets heeft ook tijd nodig en dan is een maandje niet genoeg hoor.

Kendahl kan er niks aan doen, die laat zich horen wanneer hij denkt dat het nodig is... en jij hebt tijd nodig om te wennen, aan het gehuil, een nieuw ritme inbouwen en om weer 'jezelf' te worden.
Het wordt beter hoor PV echt waar!
Probeer een ritme te vinden voor Kandahl en in te spelen op zijn aanwijzingen voor behoefte en probeer in zijn huilmomenten iets ontspannends te doen voor jullie beide... knuffelen, wandelen of wat dan ook.
pi_41365518
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:18 schreef pinquit het volgende:
er zit zout, suiker en ui in de kruidvatpotjes vanaf 6 maanden.

dastochgekofnie?
Ja, vind ik vreemd. Ui is toch niet goed? Mag toch pas vanaf een jaar?

Kozakken, fijn dat Romme meer eet!

Pff, ben blij dat i-net het weer doet. Wat kun je dat missen zeg!

Weet iemand waar je kunt vinden wanneer en hoe laat het inloopspreekuur van het cb is?
pi_41366158
PV, dat soort momenten heb ik ook wel gehad. Het kostte gewoon moeite om te wennen aan het leven met een babietje en zeker als ik moe was en zo'n fijne hormonale bui had vond ik het erg moeilijk.

Ingrid, ik denk dat je het CB het beste even kan bellen hiervoor.Volgens mij zijn de meeste CB's niet zo Internet gericht.

De huisarts was het trouwens met de CB-arts eens, dus ik heb nu een verwijzing voor de kindefysio. Ik heb ze al geprobeerd te bellen, maar kreeg een antwoordapparaat.
pi_41366397
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 16:33 schreef Tamea het volgende:

Ingrid, ik denk dat je het CB het beste even kan bellen hiervoor.Volgens mij zijn de meeste CB's niet zo Internet gericht.
Ik dacht het via de ikwordgroter site te vinden, niet dus! En via 0900-8833 geprobeerd, daar weten ze het niet. En ik ben naar het buurthuis geweest, waar het cb hier zit, weten ze ook van niks en er is ook geen bordje of briefje. Grrr.
pi_41366434
Heb je geen groeiboekje van het CB gekregen waar het instaat? Volgensmij hebben ze bij ons een sticker met de tijden van je eigen buro die ze in je boekje plakken.
pi_41366655
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 16:41 schreef Tamea het volgende:
Heb je geen groeiboekje van het CB gekregen waar het instaat? Volgensmij hebben ze bij ons een sticker met de tijden van je eigen buro die ze in je boekje plakken.
We zijn verhuisd en hebben nog geen nieuwe tijden enzo gehad.
Maar ik heb nog een keer gebeld en gezeurd. en ze heeft het opgezocht. En morgenmiddag is er inloopspreekuur. Maar niet tijdens de vakantie. En ik weet niet of er nog vakantie is.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 16:53:51 #191
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_41366742
rustig aan PV, het valt niet mee hoor om te schipperen tussen moeder en huisvrouw te zijn. zeker niet als ze nog zo klein zijn. je moet heel je ritme nog terugvinden, en dat allemaal incl hormonsters die in je lijf zitten, stemmingswisselingen en de hele heisa. plus misschien nog de moeheid die in je zit.
gewoon ff lekker alles de boel laten, wat vandaag niet lukt kan morgen wel, en morgen ook niet? nou ja dan overmorgen maar. dat is weer het fijne van huisvrouw zijn, het hoeft en moet niet. en kleine dingetjes zoals stofzuigen of zo kan vast wel ergens een keer tussendoor ff snel.
pi_41366997
PV, ik denk dat het gewoon wennen is. Ik sluit me aan bij Martineke.
pi_41367155
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik had een heel verhaal, maar laat maar zitten. Ik heb even geen zin om deze discussie aan te gaan.
Misschien ben ik wel nog humeuriger omdat mijn hormonen van mijn menstruatie aanwezig zijn. Zo voelt het tenminste...: alsof ik PMS heb.
Ik heb geen discussie gestart hoor, maar alleen mijn ervaring verteld. Ik heb in het begin hier ook veel moeite mee gehad, voor m'n gevoel bleef er helemaal geen tijd voor mij over. Maar toen ik eenmaal structuur inbouwde ging het een stuk beter, zonder structuur heb je idd een jengelend kind nét als je eigenlijk eten moet koken of iets anders moet doen. Da's inderdaad heel vervelend en daar heb ik zeker wel begrip voor!

Als je hier zoiets komt vertellen en je krijgt alleen maar meelevende opmerkingen (ik bedoel niet dat meelevende opmerkingen niet goed zijn hoor! die kunnen je zeker helpen), dan heb je daar toch weinig aan lijkt me? Ik zou liever adviezen krijgen hoe het dan wel goed kan komen... als ik te bemoeierig was moet je het maar zeggen.
pi_41368262
ik was net bij een winkel waar ik de tricot-slen zag.
was eigenlijjk verliefd

is het raar om nu nog zo'n doek te kopen; hoevaak gebruik ik m nu eik nog?

iemand ervaringen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_41368305
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 16:50 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

We zijn verhuisd en hebben nog geen nieuwe tijden enzo gehad.
Maar ik heb nog een keer gebeld en gezeurd. en ze heeft het opgezocht. En morgenmiddag is er inloopspreekuur. Maar niet tijdens de vakantie. En ik weet niet of er nog vakantie is.
Volgensmij zijn de schoolvakanties nu overal voorbij.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:49:49 #196
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_41368431
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:07 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Ik heb geen discussie gestart hoor, maar alleen mijn ervaring verteld. Ik heb in het begin hier ook veel moeite mee gehad, voor m'n gevoel bleef er helemaal geen tijd voor mij over. Maar toen ik eenmaal structuur inbouwde ging het een stuk beter, zonder structuur heb je idd een jengelend kind nét als je eigenlijk eten moet koken of iets anders moet doen. Da's inderdaad heel vervelend en daar heb ik zeker wel begrip voor!

Als je hier zoiets komt vertellen en je krijgt alleen maar meelevende opmerkingen (ik bedoel niet dat meelevende opmerkingen niet goed zijn hoor! die kunnen je zeker helpen), dan heb je daar toch weinig aan lijkt me? Ik zou liever adviezen krijgen hoe het dan wel goed kan komen... als ik te bemoeierig was moet je het maar zeggen.
Ik liet Daniél in het begin ook te lang opblijven. Hij begon dan ook te jengelen en ik was ook veel tijd kwijt met troosten. Rond etenstijd wil hij helaas niet slapen en jengelt hij volgens mij gewoon om het jengelen. Meestal houd ik hem dan ook dicht bij me, en geef ik hem ook de vrijheid te jengelen. ( ik kan me voorstellen dat hij dan even wat indrukken van de dag aan het verwerken is).
Maargoed, nu ik structuur heb heb ik ook meer tijd over , maar PV het is gewoon even passen en meten in het begin, en toen ik ongi werd heb ik het ook best even moeilijk gehad.
Het hele hormonencirucus begint weer van voren af aan , en dat is soms best lastig
pi_41369298
Ik laat hem heel veel slapen, maar hij is duidelijk niet graag alleen. Hij houdt van geluid en gezelschap, dat is hij gewend. Zeker met zo'n muziekliefhebber als Belsen, zijn vader.
En over paplief gesproken, ik mis hem ook overdag. Ik vrolijk meteen op wanneer hij thuis is gekomen. Zoals nu...
Ik merk echt dat Kendahl van gezelschap houdt. Gisteren was dat ook duidelijk, toen we op school waren. Paplief is leerkracht. En zondag toen er bezoek was. Hij is hartstikke zoet wanneer hij omringd wordt door mensen. Hij slaapt dan lekker door en als hij wakker wordt, kijkt hij dik tevreden.
Maar wanneer het dan stil wordt, zoals bijvoorbeeld na de laatste voeding voor de nacht.... we leggen hem met zorg in zijn wiegje. Kijken of hij warm ligt, lekker ligt, goed verzadigd is, schone luier heeft.... en toch, toch gaat hij huilen. Want we laten hem alleen.

Maar bedankt voor het begrip

[ Bericht 6% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 31-08-2006 18:27:12 (edit) ]
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:31:36 #198
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41369493
PV, je kunt misschien ook dingetjes in huis doen met Kendahl in de draagzak of draagdoek. Dan is ie lekker overal bij en kun je toch veel doen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_41369580
PV, net zoals het voor jullie wennen is dat Kendahl er nu is, is het voor hem wennen dat hij niet meer warm en veilig in je buik zit met al het lawaai dat je lichaam maakt om hem heen.

Weet iemand hoe de rompers van Rainbowbabies vallen qua maat? Ik meende (hier?) ergens gelezen te hebben dat die kleiner vallen dan de rest van hun spullen, aar ik weet het niet meer helemaal zeker.
pi_41369691
`@Sugar: We hebben een draagdoek. Zelf gemaakt. En ik heb het al geprobeerd, maar ik kan bijna geen maneuvres maken, zonder dat Kendahl verschuift. Ik vind het dus een beetje eng en wilde eigenlijk een professionele doek hebben, maar die zijn niet goedkoop....
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:40:25 #201
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41369754
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:42:38 #202
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_41369830
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:40 schreef Sugar het volgende:
Marktplaats!
Goh, ik zie een reaktie van Sugar, en ik dat dat de kleine er nu wel zou zijn...
Nog steeds niets?
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_41369836
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:34 schreef Tamea het volgende:
Weet iemand hoe de rompers van Rainbowbabies vallen qua maat? Ik meende (hier?) ergens gelezen te hebben dat die kleiner vallen dan de rest van hun spullen, aar ik weet het niet meer helemaal zeker.
Ik vind ze groot vallen. Maar na een keer wassen en in de droger zijn ze denk ik een beetje te vergelijken met de Hema rompers. Wat ik wel minder vind zijn de drukkertjes op de schouder inplaats van van die overslagjes. Ze liggen zo snel met een bloot nekkie dan.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:44:18 #204
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_41369887
Oeh, ik vind die juist klein vallen. Minder rek ook dan de hema-rompers.
Tazz, nee idd nog geen baby van mij
pi_41369927
Ik vind die overslagjes juist te veel nekruimte opleveren, dus drukknoopjes lijken me veel handiger

* Tamea twijfelt nog steeds tussen maat 62-68 en 74-80
Rompertjes maat 62-68 van de HEMA zijn namelijk alweer aan de kleine kant, maar z'n Rainbowbabies shirtje maat 62-68 daar zwemt Finn nog in (50-56 wordt nu wel echt krap).
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:52:40 #206
74310 nanalune
pi_41370197
Ik heb nu 2 broekjes van de Hema.. nieuwe collectie, maar ze hebben dus een hele smalle taille zonder knoopje of rits alleen elastiek. Hebben jullie daar ook problemen mee of heeft Daniël nu al zo'n dikke buik/ brede heupen ? Hij heeft nu dus bij de Hema alweer maat 68, maar de pijpjes zijn dan wel te lang..
Lastig hoor die verschillende maten..
pi_41370752
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:45 schreef Tamea het volgende:

[..]

Volgensmij zijn de schoolvakanties nu overal voorbij.
Ik ga morgen gewoon heen, dan merk ik het vanzelf!
pi_41371200
Ik heb hier een lange smalle nanalune, dus dat probleem heb ik niet Wel shirtjes die in de breedte nog maanden mee zouden kunnen, maar al te kort zijn.

* Tamea heeft 74-80 besteld, 62-68 was op in het wit en als het te groot is groeit ie er vanzelf nog in
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 20:06:19 #209
81992 Githa
pi_41373020
Ik vind de kleertjes van rainbowbeebies vrij ruim vallen, maar wat ik ook zo goed aan hun vind, is dat je het gewoon terug kunt sturen/ruilen mocht de maat niet goed zitten. Daar doen zij dus helemaal niet moeilijk over.

Nanalune, Jordy had ook zo'n bol buikje als baby, ik was ook altijd bang dat hij vreselijk afgekneld zat zo met elastiek, maaaaaaaaaar dat gaat over hoor de broekjes van vorige winter die zo straks zaten zakken nu van zijn kont af
pi_41374735
Emma heeft juist geen buikje dus de meeste broeken zijn te wijd, ik heb vandaag een broek in de te kleine kledingzak gedaan die zenog niet eens aan heeft gehad. (was ook niet smaller te maken)
Rainbowbaby's heeft ze ook en ze draagt al een maand of twee maatje 74/80, in het begin vrij ruim en nu redelijk op maat, moet ik er wel bij zeggen dat ik van wat ruimere rompers houdt. Maatje 68 is nu echt te klein en maatje 80 is net in de kast gelegd (pastbest met mouwen en pijpen omslaan )
  donderdag 31 augustus 2006 @ 20:46:37 #211
103793 kozakken
Living the life
pi_41375042
Fijn dat het een beetje de goede kant opgaat met Ezra Belana! Grappig hoe omneo en comfort dus allebei absoluut niet altijd datgene doen wat je ervan verwacht Iets extra water bij de voeding vind ik trouwens een goede tip.

Hier een kinderloze dag gehad. Jonne en Romme waren bij opa en oma om ons de gelegenheid iets zonder kinderen te doen. Heerlijk om gewoon even te winkelen en het vooral veel over de kinderen te hebben dus
Nee, het was heel goed. Jonne is altijd heel blij om naar zijn opa's en oma's te gaan en geniet daar ook met volle teugen. Romme heeft vnl heerlijk geslapen en zijn best gedaan zo charmant mogelijk over te komen (en en passant nog over oma heen te plassen )
Flesjes gaan nagenoeg helemaal leeg. Wel wordt hij ook regelmatig wakker en heeft hij echt een speentje nodig om soms rustig te worden (of lekker op de buik bij papa of mama)
Al me al nu dus terug naar de gewone zorgen
  donderdag 31 augustus 2006 @ 20:47:17 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_41375071
Nou, Ezra heeft vandaag beter gegeten dan de afgelopen dagen, maar ik vind het nog steeds niet om over naar huis te schrijven. In de gaten houden dus en ik hoop dat het dinsdag even lukt om naar het cb te gaan. ik wil toch even weten hoeveel hij weegt en de week erna moet ik sowieso heen, dan kan ik ten minste het verschil zien.
stormy waters...
sailin'
pi_41376292
ik heb 2 shirtjes gekocht bij rainbowbabies en 2 bij simplycolors (1 van de 2 is goedkoper, maar weet niet meer welke hihi) maar die zijn denk ik nog te groot (mt 62/68) Sarah heeft nu maat 62, maar meestal zijn de shirtjes nog iets te groot en de broekjes passen precies goed.

straks even lekker met Sarah onder de douche, is al weer een tijdje geleden
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_41376584
Succes met Romme en Ezra allebei

Hier in de creche was pas een jongetje met een shirt van SimplyColors aan met z'n naam er op, erg handig (alle kinderen krijgen een sticker met hun naam op hun rug geplakt maar hij hoefde dus niet).
  Redactie Frontpage donderdag 31 augustus 2006 @ 23:11:38 #215
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_41377974
Kim slaapt al ruim twee weken slecht. Ze wordt minstens twee keer in de nacht wakker, met veel krijsen, en ze is dan moeilijk rustig te krijgen. Alleen als we haar bij ons in bed leggen, is alles goed. Alleen is dat niet de oplossing, want dan gaat ze eraan wennen. Is dit nu verlatingsangst, en hoelang gaat dit duren ?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 1 september 2006 @ 00:33:06 #216
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_41381602
Kan ook gewoon een nachtmerrie zijn en het is een fase
  vrijdag 1 september 2006 @ 08:13:49 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_41387242
Ezra drinkt weer beter nu hij weer gewoon similac krijgt, maar hij geeft ook meteen weer meer op..
sjonge wat een gedoe zo zeg.
verder doet ie het lekker hoor, hij slaapt nu al een paar nachten tot 6 uur door, dus das prettig.
En hij is zo vrolijk! altijd lachen meteen en hij begint af en toe een beetje te brabbelen, dat vind ik zo lief
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:18:07 #218
45621 Suzanna
Mama van...
pi_41387979
Djeez, wat lastig zeg. Zielig he, als ze zo overstuur zijn (ook voor jullie ) ... Ik herken het wel...er valt helaas niet veel aan te doen. Het kunnen heel goed nachtmerries zijn, wat Rottdog zegt!

Kozakken, wat heerlijk dat het weer normaal wordt! Dat moet wel een rust geven zeg. Ook heerlijk, even een 'kinderloze' dag ...

Paradijsvogeltje, ik denk dat je dan inderdaad gewoon een kindje hebt dat veel van beweging, geluid, en mensen om zich heen houdt. Dat had Noa ook heel sterk...ze leren vanzelf gelukkig wel om wat langer alleen te kunnen zijn en daar kun je zelf ook aan meehelpen. Als je eerst vijf minuutjes uit zicht blijft, dan steeds wat langer, kan dat wel helpen om de tijd te gaan verlengen dat hij zich alleen kan vermaken. Heeft hij in de box of waar hij dan ook zit een muziekmobile? of vind je het misschien een idee om hem bij je te zetten in de wipstoel als jij bezig bent? Dat werkte bij mijn kinderen vaak heel goed.
Succes ermee!! Ik herken het trouwens wel hoor, van je soms alleen voelen op zo'n dag met alleen een klein baby'tje om je heen. Ik ging dan maar lekker weg, op bezoek bij m'n moeder of vriendinnen, of lekker even winkelen met Noa in de draagzak o.i.d. en dan kon ik er weer even tegenaan. Het gaat ook vanzelf wennen hoor, en als Kendahl ouder wordt wordt hij 'leuker', en is hij ook gezelliger om bij te zijn omdat hij dan niet meer zoveel slaapt.

Belana, nu wordt hij steeds leuker he... ik vind het zo lief als ze gaan brabbelen..
Fijn dat hij beter drinkt! Dat spugen is wel lastig heeft hij er ook last van?
  vrijdag 1 september 2006 @ 09:59:28 #219
108648 cattie
lieve moeder
pi_41388608
Ive is vannacht bijna elk uur wakker geworden... Terwijl hij overdag rustig 2,5 uur achter elkaar slaapt, doet hij dat 's nachts dus niet. Hopelijk gaat het snel weer goed, want dit is voor ons alle drie erg vermoeiend.
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:05:39 #220
74310 nanalune
pi_41388729
Bah Cattie dat zijn geen leuke dingen als je weinig nachtust krijgt.
Is een speen misschien een idee?

Sinds Daniël zijn speen heeft gaat het hier 's nachts aardig goed, maar hij is nog steeds geen dooralaper. Hij komt gemiddeld toch wel om de 4 a 5 uur, maar dankzij de speen is het in ieder geval niet meer om de 3 a 4 uur. Als hij echt trek heeft hoor ik het wel aan zijn geluidjes en dan geef ik hem natuurlijk wel eten;) maar meestal valt hij wel in slaap als hij even wakker is.
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:22:57 #221
108648 cattie
lieve moeder
pi_41389116
De speen wordt hier met een grote boog uitgespuugd, daar houdt hij niet van.
4 a 5 uur klinkt al hemels!
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:28:27 #222
103793 kozakken
Living the life
pi_41389228
Ezra en Romme kunnen echt elkaar wel de hand geven (als ze dat al konden )
Hier wordt ook meer gespuugd, maar we houden Romme gewoon iets langer 'hoog' en de slabbetjes heb ik maar weer in het groot ingekocht

Lastig dat Ive zo weinig slaapt zeg. Dat gaat je vooral opbreken ja. Ik kan tegen heel veel dingen, maar weinig slaap hoort daar zeker niet bij! Succes!
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:33:54 #223
74310 nanalune
pi_41389353
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:22 schreef cattie het volgende:
De speen wordt hier met een grote boog uitgespuugd, daar houdt hij niet van.
4 a 5 uur klinkt al hemels!
Dat vond ik inderdaad het ergste van alles.. niet de zwnagerschap, zelfs de bevalling is te doen.. maar SLAAPGEBREK... het kan je helemaal slopen hé? Ik wordt echt een monster als ik niet slaap.. Maargoed.. verstand op nul en doorbijten maar. Op een dag krijg je ze waarschijnlijk het bed niet uit
  vrijdag 1 september 2006 @ 10:42:20 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_41389568
he cattie, das natuurlijk niet vol te houden. ik zou alleen ook niet weten wat je moet. slaapt ie bij jullie? want als ie op zijn eigen kamertje slaapt zou je misschien nog een nachtlampje kunnen proberen, misschien dat ie een beetje licht wel prettig vind? ik zeg ook maar wat hoor.

Ezra heeft net zijn fles similac achter elkaar leeg gedronken 130 cc water met 2 schepjes melk, dus zo'n 140/145 cc. helemaal goed! Hij vond de omneo denk ik echt niet lekker.
nu alleen kijken hoe de ontlasting zich houdt dus, maar om die reden doe ik al iest extra water nu.
Maar dit voelt wel beter!

kozakken, Romme doet het nu dus ook lekker he! ben ik ook heel blij om. wat een zorgen toch soms.
stormy waters...
sailin'
pi_41389670
cattie, zou inbakeren iets voor ive zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')