Pastors krijgt veel aandacht, reken daar maar op.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:03 schreef pberends het volgende:
PVV (Wilders): 8 zetels
Eén NL (Pastors): 4 zetels
PVN (Nawijn): 1 zetel
LPF: 1 zetel
Verder blijft het moeilijk in te schatten en de macht ligt vooral bij de media. Geven de media Pastors of Wilders de voorkeur in hun programma's? Degene die het meeste aandacht krijgt, krijgt de meeste zwevende stemmen op rechts. Wilders schat ik hoger in omdat hij al veel langer bezig is, en Pastors net begint.
Nawijn is vrij kansloos, maar zal vast nog wel een zeteltje krijgen. LPF misschien ook nog een zeteltje. Of Nawijn meedoet is overigens nog maar de vraag; ik zie hem nog wel vroegtijdig afvallen ivm procedures. LPF heeft het makkelijker omdat ze al in de Kamer zitten.
Denk het niet, ik denk dat Wilders meer aandacht gaat krijgen. Alhoewel Pastors mogelijk meer aandacht krijgt omdat ie nog relatief "nieuw" is... maar dat ebt na 2 weken ook weg.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Pastors krijgt veel aandacht, reken daar maar op.
Ik weet het niet... denk dat ie het wel allemaal zelf moet regelen dan.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Pastors krijgt veel aandacht, reken daar maar op.
Nou ja, als ze een lijstverbinding aangaan kan je dat probleem ondervangen (moeten ze wel minstens 1 zetel halen natuurlijk).quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
De enige die hier echt winst mee gaan halen zijn de grote 3 partijen, al die extra partijtjes gaan namelijk een grote hoeveelheid restzetels genereren voor de grote 3.
Als ze alle 4 bij elkaar 5 zetels halen zal het veel zijn.
Een lijstverbinding is logisch, maar 1 partij was nog logischer. Qua inhoud verschillen ze weinig tot niets, maar het zijn de persoonlijkheden die voor een wig zorgen. Komt mijn inziens ook voort uit de mentaliteit dat samenwerking communistisch is, compromissen laf zijn en overleg bureaucratisch is.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou ja, als ze een lijstverbinding aangaan kan je dat probleem ondervangen (moeten ze wel minstens 1 zetel halen natuurlijk).
Het lijkt me daarom juist heel verstandig dat ze niet één partij gaan vormen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Een lijstverbinding is logisch, maar 1 partij was nog logischer. Qua inhoud verschillen ze weinig tot niets, maar het zijn de persoonlijkheden die voor een wig zorgen. Komt mijn inziens ook voort uit de mentaliteit dat samenwerking communistisch is, compromissen laf zijn en overleg bureaucratisch is.
Mwah, ik geef ze wel een kans bij de verkiezingen, omdat hun verhaal redelijk doortimmerd is, hun uitstraling redelijk 'fatsoenlijk' en gewoontjes; geen gepruikte reactionair à la Wilders, geen dwaas à la Nawijn. Eerdmans heeft bewezen over bepaalde vaardigheden te beschikken. Pastors vast ook wel, maar die tak vd politiek is een beetje langs mij heen gegaan.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:16 schreef Aquila2005 het volgende:
1nl: 25 zetels
Hier bij Fok! heeft iedereen zijn stellingen al betrokken. Je ziet al dat de meeste deze partij afdoen als een niemendalletje. Ze ontkennen bij voorbaat al dat het iets zou kunnen zijn.
Op zich wel, maar het is het verschuiven van het probleem. Zodra 1 van die partijjes flink weet te scoren, dan krijg je vroeg of laat binnen die partij botsende ego's. Zie ook Bart Jan Spruyt. Zo blijft het allerlei bewegingen gecentreert rondom 1 persoon.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het lijkt me daarom juist heel verstandig dat ze niet één partij gaan vormen.
Dat mag je vinden. Ik ken ze niet persoonlijk en hoe ze overkomen interesseert me eigenlijk niet zoveel. en dat ze alleen op onvrede leven ben ik niet mee eens. Dan moeten de "normale" partijen maar met een beter verhaal komen ,met de daarbij horende daden. Dan ben ik de eerste die op ze gaat stemmen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mwah, ik geef ze wel een kans bij de verkiezingen, omdat hun verhaal redelijk doortimmerd is, hun uitstraling redelijk 'fatsoenlijk' en gewoontjes; geen gepruikte reactionair à la Wilders, geen dwaas à la Nawijn. Eerdmans heeft bewezen over bepaalde vaardigheden te beschikken. Pastors vast ook wel, maar die tak vd politiek is een beetje langs mij heen gegaan.
Neemt niet weg dat ik ze allebei verachtelijke parvenu's vind; politiek onkruid dat telig wiert op een bodem van onvrede.
Nee, maar deconservatieven.nl hoopt ook op minstens 15 zetelsquote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:54 schreef MrBadGuy het volgende:
Gaat Nieuw Rechts ook weer meedoen of hebben die nu eindelijk door dat niemand op ze zit te wachten?
Winny de Jongquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:11 schreef nonzz het volgende:
[..]
Nee, maar deconservatieven.nl hoopt ook op minstens 15 zetels![]()
Nee joh, gun ze allemaal ten minste 1 zetel, dat scheelt weer een hoop huillie gedrag en dan zijn de opgeblazen ego's van de respectievelijke lijsttrekkers tevreden gesteltquote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:14 schreef Vhiper het volgende:
PVV (Wilders): 0
Eén NL (Pastors): 0
PVN (Nawijn): 0
LPF (wie-o-wie?): 0
Ik mag hopen dat Nederland nu wel meer dan genoeg heeft van die rechts-populistsche splinterpartijtjes, die niets anders brengen dan absurde ideeën en onderlinge geruzie![]()
Hun ego's tevreden stellen met mijn belastingcenten?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee joh, gun ze allemaal ten minste 1 zetel, dat scheelt weer een hoop huillie gedrag en dan zijn de opgeblazen ego's van de respectievelijke lijsttrekkers tevreden gestelt![]()
Napalm. Realiteitszin?quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/902891/1/50#41099671]woensdag 23 augustus 2006
SGP 3 (+1)
Wat?quote:
Heb ik iets gemist? Het gaat toch goed met het CDA? Die herstellen zich helemaal. Let maar op. Ze gaan minstens 42 zetels halen. JP weer premierquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:25 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat?
SGP + 1 vind ik niet vreemd. Het CDA krijgt een hoop kritiek dus kiezers zullen naar de andere christenlijke partijen stromen.
Ik dacht dat ze de vorige keer maar net naast de restzetel grepen dus hebben ze niet veel meer nodig.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:
marginaal naar SGP. Maar dat zal ze geen zetel extra opleveren voorspel ik.
Je bent aan het radicaliseren en daarom zijn je topics juist minder interessantquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:
1 dat was ff nachtwerk he, heb ik ff gezien. Toch niet verslaafd aan mijn topics
aan het worden, m'n jong![]()
![]()
vandaag valt het wel mee.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:
2 Draait bij jou FOK vaak ook zo klote tegenwoordig? (dikke stront lijkt het wel)
je brengt mij terecht aan het twijfelen. Ik ga de SGP beter volgen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:42 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze de vorige keer maar net naast de restzetel grepen dus hebben ze niet veel meer nodig.
Of ben ik nu in de war met lokaal?
Het CDA heeft dat allang gedaan. Er zitten allang moslimgelovigen in de partij. Mag gerust van mij, daar niet van.quote:Overigens verwacht ik op de lange termijn dat klein christenlijk juist meer stemmen gaat krijgen want het CDA zal de farce van haar Christenlijkheid binnen tien jaar moeten laten vallen/ in ruilen voor de "multireligieuze partij".
Dat mag je vinden al zou ik de lieden hier op fok die radicaal rechts zijn (noem ff geen namen , weet je zelf ook) de kost niet kunnen geven......quote:Je bent aan het radicaliseren en daarom zijn je topics juist minder interessant
Zal wel met drukte te maken hebben.....quote:vandaag valt het wel mee.
Nog niet alle stemmers hebben het door. De biblebelt is niet al te modernquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Het CDA heeft dat allang gedaan.
Teken aan de wand toch?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou die VVD-topic wijst het tegendeel anders uit. Nog nooit meegemaakt dat een topic zo snel volliep....
Das waar. Maar denk je niet dat de kiezers die wel bleang hechten aan de C naar CU kunnen gaan. Of ze zijn daarvoor weer te rechts.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:58 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nog niet alle stemmers hebben het door. De biblebelt is niet al te modern
Daarom etaleer ik mijn mening vaak extra fors. Taktiek heet dat.quote:Teken aan de wand toch?
Extremen krijgen altijd veel reacties. Er zijn meer topics over de LPF dan over het CDA.
Ik denk het. Ze hadden maar 8300 stemmen 'over' na het delen door de twee zetels met een kiesdeler van zo'n 65.000. Daarmee wisten ze wel dankzij de lijstverbinding een extra zetel voor ChristenUnie te bemachtigen, aangezien zij 62.000 stemmen 'over' hadden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:42 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze de vorige keer maar net naast de restzetel grepen dus hebben ze niet veel meer nodig.
Of ben ik nu in de war met lokaal?
Op de verkiezingsdag zelf neem ik aan.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:34 schreef maartena het volgende:
Op 11 Oktober a.s. word het aantal stemgerechtigden bepaald, en daarmee het aantal stemmen dat nodig is per zetel. Even in de gaten houden.
Dat is geheel afhankelijk van de hoeveelheid geldige stemmen (niet blanco dus).quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:34 schreef maartena het volgende:
Op 11 Oktober a.s. word het aantal stemgerechtigden bepaald, en daarmee het aantal stemmen dat nodig is per zetel. Even in de gaten houden.
Op het formulier dat ik instuurde naar Den Haag voor stemmen in het buitenland. Er stond letterlijk in de brief dat het formulier voor 11 Oktober moest binnen zijn (6 weken voor de verkiezingen dus) omdat dan het aantal kiesgerechtigden word bepaald, en men begint met het uitsturen van de oproepkaarten etc, etc....quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:39 schreef Sidekick het volgende:
Maar waar staat dat een maand voor de verkiezingen de kiesgerechtigden bepaalt wordt? Is dat niet een dag?
Wellicht dat het gaat om expats die vantevoren moeten aangeven of ze willen stemmen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Op het formulier dat ik instuurde naar Den Haag voor stemmen in het buitenland. Er stond letterlijk in de brief dat het formulier voor 11 Oktober moest binnen zijn (6 weken voor de verkiezingen dus) omdat dan het aantal kiesgerechtigden word bepaald, en men begint met het uitsturen van de oproepkaarten etc, etc....
Volgens mij mag je als 14-jarige meedoen aan de verkiezingen omdat je tijdens de zittingsperiode 18 wordt. Je mag dan op de lijst staan, maar pas op je 18de plaatsnemen in het parlement. Ik weet iig dat dit voor de gemeentelijke politiek geldt (zie de dochter van Marijnissen die een dik jaar moest wachten), maar ik geloof dat dit voor de landelijke politiek ook geldt.quote:Tevens is dat ook de laatste dag dat je je kunt inschrijven als partij om mee te doen aan de verkiezingen.
Ik mag hopen dat het zo blijft of nog liever slechter......Niet weer een boerenkermis als in 2002 met de LPF.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:12 schreef pberends het volgende:
Maurice de Hond zijn panel geeft Wilders 1 á 2 zetels, Pastors ook 1 á 2, LPF en Nawijn beide 0.
(NOS Journaal / De Hond)
Zou kunnen..... en in dat geval, mijn excuses voor valse informatie.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:57 schreef Sidekick het volgende:
Wellicht dat het gaat om expats die vantevoren moeten aangeven of ze willen stemmen.
Oh, da's nieuw voor mij, ik dacht dat je minimaal 18 moest zijn om jezelf verkiesbaar te stellen.quote:Volgens mij mag je als 14-jarige meedoen aan de verkiezingen omdat je tijdens de zittingsperiode 18 wordt. Je mag dan op de lijst staan, maar pas op je 18de plaatsnemen in het parlement. Ik weet iig dat dit voor de gemeentelijke politiek geldt (zie de dochter van Marijnissen die een dik jaar moest wachten), maar ik geloof dat dit voor de landelijke politiek ook geldt.
Het bekendste voorbeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lilian_Marijnissenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh, da's nieuw voor mij, ik dacht dat je minimaal 18 moest zijn om jezelf verkiesbaar te stellen.
Ik vrees dat ze samen 12 zetels of meer gaan halen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat het zo blijft of nog liever slechter......Niet weer een boerenkermis als in 2002 met de LPF.
Ik ben er ook erg bang voor. Ik schat het potentieel zelfs in op 25 zetels. Afhankelijk hoe goed ze campagne kunnen voeren.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze samen 12 zetels of meer gaan halen.
Ja. Maar een lijstverbinding voor kleine partijen is niet heel effectief. Dan zal het hoogstens een zetel schelen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou ja, als ze een lijstverbinding aangaan kan je dat probleem ondervangen (moeten ze wel minstens 1 zetel halen natuurlijk).
Ja. Klopt. De Kieswet maakt alleen op details onderscheid voor de verschillende parlementen. Het aantal ondersteuningsverklaringen, de hoogte van de waarborgsom, en de manier waarop restzetels verdeeld worden variëren bijvoorbeeld een beetje.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:57 schreef Sidekick het volgende:
Volgens mij mag je als 14-jarige meedoen aan de verkiezingen omdat je tijdens de zittingsperiode 18 wordt. Je mag dan op de lijst staan, maar pas op je 18de plaatsnemen in het parlement. Ik weet iig dat dit voor de gemeentelijke politiek geldt (zie de dochter van Marijnissen die een dik jaar moest wachten), maar ik geloof dat dit voor de landelijke politiek ook geldt.
Voorlopig heb je niets te klagen, met je ultralinkse smoeltjequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben er ook erg bang voor. Ik schat het potentieel zelfs in op 25 zetels. Afhankelijk hoe goed ze campagne kunnen voeren.
Er laatst nog een peiling die Verdonk alleen al 22 zetels voorspelde, als ze voor zichzelf zou beginnen. Dat zegt genoeg over het potentieel in de ultra-rechtse hoek.![]()
Jan met de Pet weet niet eens wie Pastors of Nawijn is, dus ik denk het niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze samen 12 zetels of meer gaan halen.
Je gaat er dus vanuit dat er een lijstverbinding komt tussen Wilders en Pastors?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:50 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. Maar een lijstverbinding voor kleine partijen is niet heel effectief. Dan zal het hoogstens een zetel schelen.
Oh ja, en in totaal halen ze een zetel of 5. Op z'n hoogst. Nawijn en de LPF beide 0, de rest gelijkmatig over Wilders en Pastors.
Nawijn niet nee, maar die gaat ook geen zetels halen, of misschien 1tje. Wilders en Pastors zijn toch wel aardig landelijk bekend hoor.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Jan met de Pet weet niet eens wie Pastors of Nawijn is, dus ik denk het niet.
Mensen onthouden alleen poppetjes, als ze eenmaal in het stemhokje staan kiezen ze toch voor het bekende, en dat zal eerder LPF zijn dan 1NL of Partij voor de Vrijheid. Ze staan namelijk in hetzelfde rijtje als andere nietszeggende partijen als Partij voor de Dieren e.d. Wilders en Pastors moeten het vooral hebben van mensen die ze actief steunen en bewust een keuze op hen maken, en dat zijn er niet zoveel.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Nawijn niet nee, maar die gaat ook geen zetels halen, of misschien 1tje. Wilders en Pastors zijn toch wel aardig landelijk bekend hoor.
Nee. Ik bedoel dat ik denk dat er eentje 2 en de ander 3 zetels krijgt, maar geen idee heb of Wilders "eentje" of "de ander" is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:36 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je gaat er dus vanuit dat er een lijstverbinding komt tussen Wilders en Pastors?
20% van de kiezers, niet 20% van de VVD-kiezers, pberends. 30 zetels gaat het dan om.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:34 schreef pberends het volgende:
Ruim 20% overweegt stem rechtser dan VVD
Ook niet echt veel, das maar 6 zetels, te verdelen onder verschillende partijen. En dat zijn nog mensen die het maar overwegen...
Oh wacht, ik was in verwarring gebracht omdat VVD erbij stond. Hadden ze beter "20% overweegt populistisch rechts te stemmen".quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:40 schreef freako het volgende:
[..]
20% van de kiezers, niet 20% van de VVD-kiezers, pberends. 30 zetels gaat het dan om.
Dan krijg je van die grappenmakers die roepen dat de VVD ook populistisch rechts is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh wacht, ik was in verwarring gebracht omdat VVD erbij stond. Hadden ze beter "20% overweegt populistisch rechts te stemmen".
Gelukkig is het nooit gebeurd he SCH?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:57 schreef SCH het volgende:
Nu maar afwachten wanneer ze beginnen over demoniseren
Die wil tenminste tanks in de binnenstad hebbenquote:Op zondag 27 augustus 2006 13:08 schreef spoor4 het volgende:
Van het hele zooitje neem ik eigenlijk alleen Eerdmans serieus.
quote:Klokkenluider Ad Bos doet mee aan verkiezingen
Ad Bos, die vijf jaar geleden nationale bekendheid verwierf als de klokkenluider van de bouwfraude, doet mee aan de Tweede Kamerverkiezingen. Hij heeft zich onder de naam Ad Bos Collectief laten inschrijven bij de kiesraad.
De partij van Bos gaat zich sterk maken voor een betrouwbare overheid. De lijststrekker rekent op 3 tot 4 kamerzetels. Een duidelijk verkiezingsprogramma heeft Bos nog niet, zo bleek uit een verslag van het Radio 1 journaal.
Bos hield in de jaren '90 als werknemer van bouwbedrijf Koop Tjuchem een schaduwboekhouding bij, die hij in 2001 in de openbaarheid bracht. Zijn onthullingen vormden de aanleiding tot de parlementaire enquête over de bouwfraude in 2002. Bos zelf kreeg in 2005 een voorwaardelijke gevangenisstraf wegens omkoping.
Bij de kiesraad hebben zich inmiddels meer dan vijftig partijen ingeschreven. De parlementsverkiezingen vinden in november van dit jaar verrvroegd plaats. Aanleiding is de kabinetscrisis, nadat D66 het vertrouwen in minister Verdonk had opgezegd en aansluitend uit de regeringscoalitie stapte, waardoor coalitiepartners CDA en VVD hun meerderheid in de Kamer verloren.
Kun je daar voorbeelden van geven uit de verschillende partijprogramma's?quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:54 schreef FeestNummer het volgende:
Samen een stuk of 3 a 4.
Al hun programma's focussen vooral op xenofobie
Zo weinig? Er is wel meer te verdelen ter rechterzijde van Mark Rutte zou je zeggen...quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:51 schreef Kozzmic het volgende:
5 tot 7 zetels in totaal. Waarbij ik denk dat Eén NL er 4 tot 6 haalt, en Wilders maximaal twee. De LPF en Nawijn zullen het niet gaan halen.
Nee, dit topic ging over de zetels op rechts.quote:
Naast Ad Bos (die jarenlang gewoon meedeed met het corruptiefeest) is er ook nog Nederland Transparant. Dat Nederland Transparant is gelieerd aan Europa Transparant van van Buitenen.quote:
Tja, dat wil Wilders ook, snoeien in de overheid..quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:28 schreef I.R.Baboon het volgende: De partij van Bos gaat zich sterk maken voor een betrouwbare overheid.
Jullie vergeten er nog één
[..]
Ze worden geen van allen in grote debatten uitgenodigd waarschijnlijk. En debatten tegen elkaar gaat alleen maar zetels kosten.quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:58 schreef Scheepschroef het volgende:
Ik geef Een NL vereweg het meeste kans, is wel even afwachten tot dat de eerste debatten gevoerd gaan worden.
quote:'Politieke ruimte op rechts is beperkt'
De vier kleine rechtse partijen staan in de nieuwste opiniepeiling van Maurice de Hond samen op vier zetels, evenveel als vorige week. Volgens De Hond lijkt het erop dat dit er hoogstens acht kunnen worden.
Uit nader onderzoek blijkt namelijk dat CDA en VVD een groot deel van de rechtse kiezers aan zich weten te binden. Twintig procent van de ondervraagden plaatst zichzelf in het politieke midden, bijna een kwart ziet zichzelf als ''gematigd rechts'' en één op de zes als rechts daarvan. Van die laatste groep geeft meer dan driekwart aan op CDA of VVD te stemmen.
Dat beeld verschilt van de linkerkant van het politieke spectrum. Ongeveer één op de vijf Nederlanders zegt ''gematigd links'' te zijn en een bijna even grote groep is ''links''. Van die ''linkse'' kiezers geeft ruim de helft de voorkeur aan de PvdA, die daarmee concurrentie te duchten heeft van vooral de SP en van GroenLinks.
Vier
De afgelopen week kwamen de vier rechtse partijen - Partij voor Nederland van Kamerlid Hilbrand Nawijn, één NL van Marco Pastors, de Partij voor de Vrijheid van Kamerlid Wilders en de LPF - in het nieuws, maar dat leidde niet tot verandering in de kiezersgunst. Wilders blijft bij de peiling van De Hond drie zetels scoren en Pastors één. LPF en Nawijn zouden de nieuwe Tweede Kamer dus niet meer halen.
Ook verder verschillen de bevindingen van Maurice de Hond amper van die van vorige week. De regeringspartijen VVD en CDA zijn samen goed voor 68 zetels en hebben dus ook in de peiling geen meerderheid in de Tweede Kamer. PvdA, SP en GroenLinks staan samen, net als vorige week, op 69 zetels.
Dat ligt er een beetje aan, Fortuyn werd ook gewoon uitgenodigd. Een NL zal zich wel op een of andere manier moeten onderscheiden van de rest willen ze dit voor elkaar krijgen. Kan ook zijn dat ze niet voor de snelle route en dat ze eerst 4 jaar in de kamer willen zitten (2 zetels, een voor Pastors en een voor Eerdmans moet zeker wel haalbaar zijn). Maargoed daar geloof ik niet zo in dus wel zullen nog wel van ze gaan horen binnen vrij korte tijd.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze worden geen van allen in grote debatten uitgenodigd waarschijnlijk. En debatten tegen elkaar gaat alleen maar zetels kosten.
Fortuyn werd overal uitgenodigd omdat hij de grote roerganger was die 10 tot 30 zetels in de peilingen stond. Pastors totaal niet.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:55 schreef Scheepschroef het volgende:
[..]
Dat ligt er een beetje aan, Fortuyn werd ook gewoon uitgenodigd. Een NL zal zich wel op een of andere manier moeten onderscheiden van de rest willen ze dit voor elkaar krijgen. Kan ook zijn dat ze niet voor de snelle route en dat ze eerst 4 jaar in de kamer willen zitten (2 zetels, een voor Pastors en een voor Eerdmans moet zeker wel haalbaar zijn). Maargoed daar geloof ik niet zo in dus wel zullen nog wel van ze gaan horen binnen vrij korte tijd.
Toch wel? Ik hoorde jaren geleden dat hij niets meer te maken had met Nederland Transparant.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:05 schreef dwergplaneet het volgende:
[..]
Naast Ad Bos (die jarenlang gewoon meedeed met het corruptiefeest) is er ook nog Nederland Transparant. Dat Nederland Transparant is gelieerd aan Europa Transparant van van Buitenen.
Marco Pastors moet echter nog wel aan zijn naamsbekendheid werkenquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:05 schreef Julien het volgende:
Micheal Pastors is een goede politicus kwa debateren enzovoort.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Marco Pastors moet echter nog wel aan zijn naamsbekendheid werken![]()
Om het antwoord op deze vraag te vinden moest ik toch even wat googlen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:21 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Toch wel? Ik hoorde jaren geleden dat hij niets meer te maken had met Nederland Transparant.
Pastors heeft niks met de LPF te maken, Eerdmans natuurlijk wel (en tja, als enige een goed kamerlid).quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:05 schreef Julien het volgende:
PVV (Wilders): 2
Eén NL (Pastors): 12
Hij is eigenlijk de enige uit dat LPF zooitje die in de voetsporen van Fortuyn mag treden.
Eerdmans is een idealist, ik geef hem meer kans bij CDA of VVD (Hij was ook van het CDA voor Pim Fortuyn zijn partij oprichtte ).quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:35 schreef Scheepschroef het volgende:
[..]
Pastors heeft niks met de LPF te maken, Eerdmans natuurlijk wel (en tja, als enige een goed kamerlid).
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:03 schreef pberends het volgende:
Verder blijft het moeilijk in te schatten en de macht ligt vooral bij de media. Geven de media Pastors of Wilders de voorkeur in hun programma's? Degene die het meeste aandacht krijgt, krijgt de meeste zwevende stemmen op rechts. Wilders schat ik hoger in omdat hij al veel langer bezig is, en Pastors net begint.
Nawijn is vrij kansloos, maar zal vast nog wel een zeteltje krijgen. LPF misschien ook nog een zeteltje. Of Nawijn meedoet is overigens nog maar de vraag; ik zie hem nog wel vroegtijdig afvallen ivm procedures. LPF heeft het makkelijker omdat ze al in de Kamer zitten.
Klopt welquote:Verdonk nog altijd het populairst
VVD-minister Verdonk is de populairste rechtse politicus van Nederland. Dat blijkt uit een peiling van NOVA. Rita Verdonk troeft met 42% Geert Wilders van de Partij van de Vrijheid (37%) af.
Pastors
In het populariteitsonderzoek rond rechtse politici blijft Marco Pastors steken op 8%. Zijn compaan, Joost Eerdmans met wie hij de partij Eén NL aanvoert, haalt 4%. LPF-leider Mat Herben staat daar nog met 7% tussen.
Nawijn
Hilbrand Nawijn van de Partij voor Nederland komt uit op 3%. Van de ondervraagden zei 21% mogelijk op een rechtse partij te zullen stemmen. 60% zei dat zeker niet te willen doen.
Hij heeft een grote bek. 2x in een talkshow en NL is in de ban van hem.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Marco Pastors moet echter nog wel aan zijn naamsbekendheid werken![]()
Dan gaat mijn voorkeur naar Mat Herbenquote:Verdonk nog altijd het populairst
VVD-minister Verdonk is de populairste rechtse politicus van Nederland. Dat blijkt uit een peiling van NOVA. Rita Verdonk troeft met 42% Geert Wilders van de Partij van de Vrijheid (37%) af.
Pastors
In het populariteitsonderzoek rond rechtse politici blijft Marco Pastors steken op 8%. Zijn compaan, Joost Eerdmans met wie hij de partij Eén NL aanvoert, haalt 4%. LPF-leider Mat Herben staat daar nog met 7% tussen.
Nawijn
Hilbrand Nawijn van de Partij voor Nederland komt uit op 3%. Van de ondervraagden zei 21% mogelijk op een rechtse partij te zullen stemmen. 60% zei dat zeker niet te willen doen.
Inderdaad, allemaal de mond vol van eenheid en saamhorigheid (Eén NL, ONS Nederland, ALLEN ZIJN ÉÉN, Partij voor Nederland etc.) en dan toch zoveel versplintering..quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:24 schreef pberends het volgende:
'Politieke ruimte op rechts is beperkt'
[..]
Napalm, optimistquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:17 schreef Napalm het volgende:
Groen Links en D66 mogen ook wel in de TT bij alle andere splinterpartijtjes
D66: 1 zetel
GL: 4 zetels
Vooruit dan:quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:17 schreef Napalm het volgende:
Het gaat uiteraard om de rechtse splinterpartijen die inhoudelijk heel weinig verschillen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:17 schreef Napalm het volgende:
3 keer links is ook rechtsquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:56 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het gaat uiteraard om de rechtse splinterpartijen die inhoudelijk heel weinig verschillen.
Amsterdamse allochtonen stemden niet zelfquote:Op woensdag 6 september 2006 23:32 schreef funnykat het volgende:
...denk ik dat er nog steeds mensen zijn die niet doorhebben dat populisten gewoon populair willen zijn. Ze hebben kiezers dan ook alleen voor stemmen nodig, niet omdat ze iets voor die mensen willen betekenen.![]()
quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:59 schreef dVTB het volgende:
Trouwens, nou nog iets: heeft iemand sinds woensdagavond nog iets vernomen van Hilbrand Nawijn? Er lijkt een complete radiostilte te zijn ontstaan...
quote:„De landelijke politiek heb ik nu wel gezien. Ik richt me weer helemaal op Zoetermeer.’’
http://www.ad.nl/denhaag/zoetermeer/article836151.ece
Slecht, slecht, pberends. Alleen PVV zat er vlak bijquote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:03 schreef pberends het volgende:
Heb ik de Nederlandse kiezer toch sterk overschatquote:Op zondag 27 augustus 2006 18:18 schreef thettes het volgende:
PVV (Wilders): 2
Eén NL (Pastors): 1
Heb je volledige cijfers ergens?quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:15 schreef dVTB het volgende:
Tjongejonge... zelfs in zijn eigen stad Zoetermeer, waar hij eerst nog 13,8 procent van de stemmen haalde bij de raadsverkiezingen, heeft nu maar 0,2 procent van de mensen op hem gestemd. Landelijk heeft Nawijn slechts 5.000 stemmen binnengehaald.
Tamara's Open Partij heeft trouwens 114 stemmen behaald...
De landelijke stemmenaantallen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Heb je volledige cijfers ergens?
ah, die komen nog; http://www.kiesraad.nl/nieuwsberichten/vaststelling
Ik ben geen Maurice de Hondquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:02 schreef MrBadGuy het volgende:
PVV (Wilders): 3
Eén NL (Pastors): 2
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |