je brengt mij terecht aan het twijfelen. Ik ga de SGP beter volgen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:42 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze de vorige keer maar net naast de restzetel grepen dus hebben ze niet veel meer nodig.
Of ben ik nu in de war met lokaal?
Het CDA heeft dat allang gedaan. Er zitten allang moslimgelovigen in de partij. Mag gerust van mij, daar niet van.quote:Overigens verwacht ik op de lange termijn dat klein christenlijk juist meer stemmen gaat krijgen want het CDA zal de farce van haar Christenlijkheid binnen tien jaar moeten laten vallen/ in ruilen voor de "multireligieuze partij".
Dat mag je vinden al zou ik de lieden hier op fok die radicaal rechts zijn (noem ff geen namen , weet je zelf ook) de kost niet kunnen geven......quote:Je bent aan het radicaliseren en daarom zijn je topics juist minder interessant
Zal wel met drukte te maken hebben.....quote:vandaag valt het wel mee.
Nog niet alle stemmers hebben het door. De biblebelt is niet al te modernquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Het CDA heeft dat allang gedaan.
Teken aan de wand toch?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou die VVD-topic wijst het tegendeel anders uit. Nog nooit meegemaakt dat een topic zo snel volliep....
Das waar. Maar denk je niet dat de kiezers die wel bleang hechten aan de C naar CU kunnen gaan. Of ze zijn daarvoor weer te rechts.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:58 schreef Napalm het volgende:
[..]
Nog niet alle stemmers hebben het door. De biblebelt is niet al te modern
Daarom etaleer ik mijn mening vaak extra fors. Taktiek heet dat.quote:Teken aan de wand toch?
Extremen krijgen altijd veel reacties. Er zijn meer topics over de LPF dan over het CDA.
Ik denk het. Ze hadden maar 8300 stemmen 'over' na het delen door de twee zetels met een kiesdeler van zo'n 65.000. Daarmee wisten ze wel dankzij de lijstverbinding een extra zetel voor ChristenUnie te bemachtigen, aangezien zij 62.000 stemmen 'over' hadden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:42 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze de vorige keer maar net naast de restzetel grepen dus hebben ze niet veel meer nodig.
Of ben ik nu in de war met lokaal?
Op de verkiezingsdag zelf neem ik aan.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:34 schreef maartena het volgende:
Op 11 Oktober a.s. word het aantal stemgerechtigden bepaald, en daarmee het aantal stemmen dat nodig is per zetel. Even in de gaten houden.
Dat is geheel afhankelijk van de hoeveelheid geldige stemmen (niet blanco dus).quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:34 schreef maartena het volgende:
Op 11 Oktober a.s. word het aantal stemgerechtigden bepaald, en daarmee het aantal stemmen dat nodig is per zetel. Even in de gaten houden.
Op het formulier dat ik instuurde naar Den Haag voor stemmen in het buitenland. Er stond letterlijk in de brief dat het formulier voor 11 Oktober moest binnen zijn (6 weken voor de verkiezingen dus) omdat dan het aantal kiesgerechtigden word bepaald, en men begint met het uitsturen van de oproepkaarten etc, etc....quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:39 schreef Sidekick het volgende:
Maar waar staat dat een maand voor de verkiezingen de kiesgerechtigden bepaalt wordt? Is dat niet een dag?
Wellicht dat het gaat om expats die vantevoren moeten aangeven of ze willen stemmen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Op het formulier dat ik instuurde naar Den Haag voor stemmen in het buitenland. Er stond letterlijk in de brief dat het formulier voor 11 Oktober moest binnen zijn (6 weken voor de verkiezingen dus) omdat dan het aantal kiesgerechtigden word bepaald, en men begint met het uitsturen van de oproepkaarten etc, etc....
Volgens mij mag je als 14-jarige meedoen aan de verkiezingen omdat je tijdens de zittingsperiode 18 wordt. Je mag dan op de lijst staan, maar pas op je 18de plaatsnemen in het parlement. Ik weet iig dat dit voor de gemeentelijke politiek geldt (zie de dochter van Marijnissen die een dik jaar moest wachten), maar ik geloof dat dit voor de landelijke politiek ook geldt.quote:Tevens is dat ook de laatste dag dat je je kunt inschrijven als partij om mee te doen aan de verkiezingen.
Ik mag hopen dat het zo blijft of nog liever slechter......Niet weer een boerenkermis als in 2002 met de LPF.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:12 schreef pberends het volgende:
Maurice de Hond zijn panel geeft Wilders 1 á 2 zetels, Pastors ook 1 á 2, LPF en Nawijn beide 0.
(NOS Journaal / De Hond)
Zou kunnen..... en in dat geval, mijn excuses voor valse informatie.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:57 schreef Sidekick het volgende:
Wellicht dat het gaat om expats die vantevoren moeten aangeven of ze willen stemmen.
Oh, da's nieuw voor mij, ik dacht dat je minimaal 18 moest zijn om jezelf verkiesbaar te stellen.quote:Volgens mij mag je als 14-jarige meedoen aan de verkiezingen omdat je tijdens de zittingsperiode 18 wordt. Je mag dan op de lijst staan, maar pas op je 18de plaatsnemen in het parlement. Ik weet iig dat dit voor de gemeentelijke politiek geldt (zie de dochter van Marijnissen die een dik jaar moest wachten), maar ik geloof dat dit voor de landelijke politiek ook geldt.
Het bekendste voorbeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lilian_Marijnissenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh, da's nieuw voor mij, ik dacht dat je minimaal 18 moest zijn om jezelf verkiesbaar te stellen.
Ik vrees dat ze samen 12 zetels of meer gaan halen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat het zo blijft of nog liever slechter......Niet weer een boerenkermis als in 2002 met de LPF.
Ik ben er ook erg bang voor. Ik schat het potentieel zelfs in op 25 zetels. Afhankelijk hoe goed ze campagne kunnen voeren.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze samen 12 zetels of meer gaan halen.
Ja. Maar een lijstverbinding voor kleine partijen is niet heel effectief. Dan zal het hoogstens een zetel schelen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou ja, als ze een lijstverbinding aangaan kan je dat probleem ondervangen (moeten ze wel minstens 1 zetel halen natuurlijk).
Ja. Klopt. De Kieswet maakt alleen op details onderscheid voor de verschillende parlementen. Het aantal ondersteuningsverklaringen, de hoogte van de waarborgsom, en de manier waarop restzetels verdeeld worden variëren bijvoorbeeld een beetje.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:57 schreef Sidekick het volgende:
Volgens mij mag je als 14-jarige meedoen aan de verkiezingen omdat je tijdens de zittingsperiode 18 wordt. Je mag dan op de lijst staan, maar pas op je 18de plaatsnemen in het parlement. Ik weet iig dat dit voor de gemeentelijke politiek geldt (zie de dochter van Marijnissen die een dik jaar moest wachten), maar ik geloof dat dit voor de landelijke politiek ook geldt.
Voorlopig heb je niets te klagen, met je ultralinkse smoeltjequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben er ook erg bang voor. Ik schat het potentieel zelfs in op 25 zetels. Afhankelijk hoe goed ze campagne kunnen voeren.
Er laatst nog een peiling die Verdonk alleen al 22 zetels voorspelde, als ze voor zichzelf zou beginnen. Dat zegt genoeg over het potentieel in de ultra-rechtse hoek.![]()
Jan met de Pet weet niet eens wie Pastors of Nawijn is, dus ik denk het niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze samen 12 zetels of meer gaan halen.
Je gaat er dus vanuit dat er een lijstverbinding komt tussen Wilders en Pastors?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:50 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. Maar een lijstverbinding voor kleine partijen is niet heel effectief. Dan zal het hoogstens een zetel schelen.
Oh ja, en in totaal halen ze een zetel of 5. Op z'n hoogst. Nawijn en de LPF beide 0, de rest gelijkmatig over Wilders en Pastors.
Nawijn niet nee, maar die gaat ook geen zetels halen, of misschien 1tje. Wilders en Pastors zijn toch wel aardig landelijk bekend hoor.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Jan met de Pet weet niet eens wie Pastors of Nawijn is, dus ik denk het niet.
Mensen onthouden alleen poppetjes, als ze eenmaal in het stemhokje staan kiezen ze toch voor het bekende, en dat zal eerder LPF zijn dan 1NL of Partij voor de Vrijheid. Ze staan namelijk in hetzelfde rijtje als andere nietszeggende partijen als Partij voor de Dieren e.d. Wilders en Pastors moeten het vooral hebben van mensen die ze actief steunen en bewust een keuze op hen maken, en dat zijn er niet zoveel.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Nawijn niet nee, maar die gaat ook geen zetels halen, of misschien 1tje. Wilders en Pastors zijn toch wel aardig landelijk bekend hoor.
Nee. Ik bedoel dat ik denk dat er eentje 2 en de ander 3 zetels krijgt, maar geen idee heb of Wilders "eentje" of "de ander" is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:36 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je gaat er dus vanuit dat er een lijstverbinding komt tussen Wilders en Pastors?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |