Goed idee... En dan is dit deeltje einsquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:54 schreef Yeahinho het volgende:
Mooi dat je het nieuwe topic opent, maar de voorbereiding is zowat afgelopen.
Lijkt me logisch dat we nu weer gewoon doorgaan met de oude telling, niet?
Of nog beter: we beginnen een nieuwe reeks "Wat doet je amateurclubje in seizoen 2006/2007?".
Dan gaan ze de poule wel winnen denk ik.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:33 schreef Yeahinho het volgende:
OJC won gisteravond met 2-0 van zaterdag 1e klasser Achilles Veen.
Ik mis hem nu al...quote:VAN KLEEF VOLGT ZIJN GEVOEL
Na acht jaar verruilde Louis van Kleef ASWH voor Capelle. Met zijn overstap volgde de 30-jarige aanvaller zijn gevoel: hij was toe aan een nieuwe club.
ARIE VAN DRIEL
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
De sfeer op sportpark ’t Slot zit er twee weken voor de start van de competitie in de hoofdklasse goed in. Binnen de vriendenploeg die Capelle heet, volgen de van voetbalhumor doordrenkte grappen en dolletjes elkaar in rap tempo op. En zo ziet Louis van Kleef het graag. ,,ASWH is ook een vriendenteam. Binnen en buiten het veld. En je ziet hoe ver je dan als elftal kan komen,” doelt de 30-jarige aanvaller op onder meer het met ASWH in 2005 gewonnen landskampioenschap.
ASWH was een deel van je leven geworden, een zekerheidje...
,,Ik heb met ASWH alles gewonnen wat ik als amateur kon winnen. Ik was altijd verzekerd van een basisplaats. Iedereen wist wat ik kon en wat ik niet kon. Dus was de uitdaging weg, ik deed alles op de automatische piloot. Ik was daardoor bang dat ik het niet meer kon opbrengen, om drie keer in de week 100 procent te geven op de training. Nu voel ik me al een stuk gemotiveerder dan in mijn laatste seizoen bij ASWH.”
De huisstijl van Capelle is lange ballen op de spitsen...
,,Met dat systeem heeft het elftal veel wedstrijden gewonnen, dus zullen we daar nog weleens op terugvallen. Al gaan we het dit seizoen eerst voetballend proberen. Ik ben geen lange ballen-spits, ik vraag de bal als-ie net over de middenlijn is. En ja, als de trainer met mij gaat spelen, dan ga ik er wel vanuit dat het spel op mij wordt afgestemd.”
De aard van het beestje schijnt te zijn veranderd...
,,Ik betrap mezelf er weleens op dat ik bepaalde dingen slik, ja. En dat is wel anders geweest. Ik ben inmiddels wijzer geworden, dat zal de leeftijd zijn. Nu tel ik tot tien, in plaats van meteen mijn antwoord klaar te hebben. Sterker, wil je in deze wereld iets bereiken, dan moet je soms dingen slikken en zonder commentaar accepteren, heb ik ondervonden.”
Verbaal ben je heel direct. Zonder die karaktertrek zou je carrière er anders uitzien...
,,Dat heeft me inderdaad dingen gekost in het leven. Ik heb, als voorbeeld, bij Feyenoord alle jeugdelftallen doorlopen. Bij die club hadden ze me iets beloofd, maar kwamen ze dat niet na. ’Dat komt wel, dat komt wel’, zeiden ze steeds. ’Weet je wat? Ik stop met voetballen’, riep ik en ben weggegaan. Ik denk dat ik mede daardoor een leuke carrière in het profvoetbal ben misgelopen.”
Het valt op dat je in het veld niet meer als een ’blinde’ te keer gaat...
,,Ook dat klopt. In dat opzicht ben ik ook wijzer geworden. Ik probeer nu zoveel mogelijk het koppie erbij te houden. Maar als een tegenstander mij drie, vier keer bewust onderuit schopt, zoek ik hem op, dat is niet veranderd. Wel dat ik nu wacht tot ik hem in een duel tegenkom, dan ga ik er wat harder in.
,,Ik weet goed dat er, door mijn manier van voetballen, spelers zijn die liever met me samenspelen dan tegen me spelen. Aan de andere kant, met mijn manier van voetballen heb ik toch wel wat bereikt.
,,Voor een elftal ben ik natuurlijk een goede teamspeler. Ik kan een tegenstander helemaal gek maken. Ik praat, ik zuig, dat werk. Dat is misschien niet altijd even netjes, okay. Maar ik wil winnen, hè. Als ik denk: ’Ik moet een overtreding maken om de ploeg wakker te schudden, dan laat ik dat zeker niet na. Alleen maak ik die overtreding tegenwoordig wat slimmer: niet met twee benen, of zo. Maar gewoon een soort van obstructie. Zover ben ik al wel, dat ik er niet meer als een blinde inga.”
Als ie op z'n vader lijkt kan dat leuk wordenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:08 schreef Yeahinho het volgende:
Wij hebben zijn schoonvader (oud OJC A1-trainer) gestrikt om onze zaalvoetbalcoach te worden.
Mooi k*t...quote:ADO moet na kansrijk duel winst aan Bennekom laten
ADO heeft het niet gered tegen zaterdag hoofdklasser Bennekom. In een spannende wedstrijd trok de thuisclub met 1-0 aan het langste eind.
In een gelijkopgaande eerste helft kwam Bennekom in de 20e minuut voor het eerst gevaarlijk voor het ADO-doel. Het was meteen raak. Op links maakte Anne van der Kolk zich vrij van Wesley Weeber, legde de bal op de vrijstaande Dennis van Meegdenburg en ADO-doelman Kenny Heemskerk was kansloos. De Bennekommers waren wellicht technisch vaardiger met routiniers als Arno Splinter, Michel Nok en Bas Dreef, maar met veel strijdlust wist ADO dat redelijk te compenseren. Vlak voor rust had de goed spelende Bart Meijland de kans op de gelijkmaker. Dion Glumac zette hem op zo'n 15 meter vrij voor doel, maar zijn schot werd met een katachtige redding door Danny Lücke tot corner verwerkt.
Na de pauze was het eigenlijk éénrichtingsverkeer. Bennekom werd gedurende 45 min. op eigen helft teruggedrongen. Kenny Heemskerk hoefde slechts één enkele keer handelend op te treden. In de 61e min. counterde Bennekom via Keiji Aikawa, maar het schot van de vrijstaande Dennis van Meegdenburg werd door de ADO-doelman gestopt. Daar tegenover stond een hoeveelheid aan ADO-mogelijkheden. Met als "hoogtepunt" de 72e minuut. Bart Meijland maakte zich knap vrij voor het Bennekom-doel, maar zag zijn inzet gepareerd door Danny Lücke, in de rebound schoot Wesley Weeber tegen een Bennekom-been en uiteindelijk schoot de vrijstaande Boy Visser net aan over. Maar ook anderszins mocht Bennekom niet over geluk klagen. Zo kopte Bart Meijland tegen de onderkant van de lat. Toen de bal in het doel tipte juichte heel ADO voor de gelijkmaker. Helaas oordeelde arbiter Bexkens anders. Ook in de 63e min. was de arbiter niet op de hand van ADO'20. Een voorzet van Wesley Weeber werd bij de tweede paal ingekopt door Dion Glumac en de bal ging via de hand van een Bennekom-verdediger over de achterlijn. De ADO-spelers claimden 'en masse' een penalty. Helaas pindakaas! Ook in de slotfase kreeg ADO nog twee uitgelezen mogelijkheden. Zo schoot Boy Visser tussen twee verdedigers in handen van de keeper en kopte Tristan Buchinhoren bij de tweede paal net naast.
Na afloop waren de druiven zuur! Teleurgesteld dropen de ADO-spelers af, terwijl Bennekom feest vierde. Zij spelen nu in de volgende ronde thuis tegen AZ. En dat was nu juist een affiche waarop ADO zijn zinnen had gezet!
Ik ben niet meegeweest, en hoorde zondag de uitslag pas.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:18 schreef methodmich het volgende:
Okee, gek dat dit zaterdag nog nergens vermeld was.
Maar niet verrassend dat ze Sliedrecht zouden pakken. Heerjansdam dus nu al uit de districtsbeker.
Staat het op iddquote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:01 schreef Yeahinho het volgende:
Dat klinkt cool tong, ik zal zo eens even de NIVO-site gaan bekijken.
Linkjequote:Op vrijdag 1 september 2006 19:28 schreef methodmich het volgende:
LRC waant zichzelf favoriet voor de titel tong. Maar dat doen zeker 8 van de 12 clubs in 1C volgens mij. NIVO werd ook al getipt in het AD.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:05 schreef Yeahinho het volgende:
Hou je vast....
OJC Rosmalen - Schijndel 4-0![]()
![]()
![]()
![]()
.
Klassequote:Op zaterdag 2 september 2006 22:05 schreef Yeahinho het volgende:
Hou je vast....
![]()
![]()
![]()
.
quote:Op zondag 3 september 2006 01:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Heienenoord - GPC Vlissingen 2-2, prima start van de competitie.
Is er wel, maar die moeten jij en de andere volgers mooier gaan maken!quote:Op zondag 3 september 2006 12:26 schreef hayder het volgende:
wel kut er is een hoofdklasse a en b topic geen C.
Misschien had vaduz het gedaan..maar dat gaat helaas niet door:S
quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:05 schreef Yeahinho het volgende:
Hou je vast....
![]()
![]()
![]()
.
Kon HFC - HBC Zat 1 1-1quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:43 schreef Bjoro het volgende:
dubbele derby in Heemstede
HBC zat 1 start tegen Kon HFC
en HBC Zon 1 tegen RCH
Beide HBC elftallen zullen op vreemd terrein hun kunsten vertonen
quote:Op zondag 3 september 2006 16:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Heinenoord is hier van de week nog door onze reserves met 8-2 verslagen, kan je nagaan. Maar die mannen spelen dus tweede klasse? Zie: Wat doet je amateurclubje in het seizoen '06/'07?
En Yeahinho... Schijndel is toch titelfavoriet? Superknap resultaat van OJC!
Dat is zeker een mooi resultaat.quote:Op zondag 3 september 2006 21:56 schreef Sersjee het volgende:
ADO'20 2 - Stormvogels/Telstar 2 2-0![]()
![]()
![]()
Lekker begin tegen de regerend kampioen, enig negatief puntje was het aantal goals afgezet tegen de gekregen kansen.
Vermuntquote:Op zaterdag 2 september 2006 19:42 schreef methodmich het volgende:
Netjes BVO. Wie scoorde voor jullie? Was gelijk een kraker natuurlijk.
M'n collega is de verzorger van Velsenoord, het was een drama volgens hem.quote:Op maandag 4 september 2006 17:30 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat is zeker een mooi resultaat.
FC Purmerend - FC Velsenoord 3-1
matig..
Ook nog wel eens tegen gespeeld in de tijd van Hilmar de Groot en Rob Meppelink !quote:Op maandag 4 september 2006 20:17 schreef Sersjee het volgende:
M'n collega is de verzorger van Velsenoord, het was een drama volgens hem.
Ook niet ingevallen:quote:Op maandag 4 september 2006 19:00 schreef BVO het volgende:
[..]
Vermunt. Barendrecht ook nog een penalty gemist. Van Ommeren zat op de bank, weet niet of 'ie ingevallen is.
quote:BARENDRECHT BEGINT MET WINST
Barendrecht is de competitie in de eerste klasse B goed begonnen. De ploeg van de nieuwe trainer Jack van den Berg won bij Scheveningen met 1-0. Bob Vermunt scoorde met een fraaie kopbal voor rust de enige treffer.
Na een wisselend verlopen voorbereiding, met verlies tegen TOP Oss en de amateurs van Feyenoord, maar plaatsing voor de tweede ronde van de KNVB beker, stond er voor de rood-witten direct een lastig uitduel op het programma. Scheveningen, gedegradeerd uit de hoofdklasse, trad net als Barendrecht aan met een vrijwel volledig nieuw elftal.
Ramon Barendregt ontwijkt een tackle van Pieter van Zwieten. (Foto's: Cees Bakker)
Bij Barendrecht stonden in de basis vier spelers die vorig jaar ook op De Bongerd actief waren: Niels Rooders, Germain Akkermans (die zijn overschrijving naar Feyenoord introk), John Kroon en Bob Vermunt. Trainer Van den Berg kon zaterdag nog geen beroep doen op doelman Ronald Ermes die herstelt van een vingerblessure.
Barendrecht begon goed aan het treffen op sportpark Houtrust. De rood-witten kregen na dertien minuten zelfs een unieke kans. Na een handsbal van Pieter van Zwieten in het strafschopgebied mocht Giovanni Franken een strafschop nemen. De aanvoerder faalde - net als eerder op het DOTO-toernooi tegen Feyenoord.
Maar zeven minuten later was het wel raak. Na een fraaie combinatie waar onder meer John Kroon bij betrokken was, kwam de bal terecht bij Germain Akkermans die vanaf rechts voorzette. Bij de tweede paal stond Bob Vermunt die knap raak knikte, 0-1. Voor de jonge aanvaller al weer zijn derde belangrijke treffer dit seizoen. Vermunt scoorde in de beker al tegen UNIO en Concordia. Akkermans was kort daarop eveneens dicht bij succes, maar hij mikte over.
Scheveningen probeerde wel wat terug te doen, maar vooral dankzij doelman Danny Spelde, die een betrouwbare vervanger van Ronald Ermes bleek, bleef Barendrecht knap overeind.
Na rust had Scheveningen het betere van het spel. De ploeg uit Den Haag rukte steeds vaker op richting het doel van Barendrecht. Maar mogelijkheden van Serdar Yilmaz en Henry Bakker hadden geen resultaat.
En als de thuisploeg echt gevaarlijk werd, dan trad Danny Spelde op. Hij groeide in de tweede helft en zeker in de spannende slotfase uit tot de beste man aan Barendrecht-zijde, waar na ruim een uur Bruce Godvliet Germain Akkermans kwam vervangen.
De van Lyra gekomen keeper had nog wel geluk toen Marciano Boumann met een lob de bovenkant van de lat raakte. Ramon Barendregt had het duel aan de overkant al kunnen beslissen, maar hij schoot naast.
Toen ook de laatste hoekschop van Scheveningen niets had opgeleverd, floot de scheidsrechter af en had Barendrecht de eerste drie punten binnen.
Opstelling Barendrecht: Spelde; Blom, Lodder, Van der Veeke, Rooders; Akkermans (Godvliet), Kayis, Franken, Kroon; Barendregt en Vermunt.
Komende zaterdag (9 september) speelt Barendrecht thuis tegen Deltasport. De ploeg uit Vlaardingen won zaterdag met 4-1 van JAC. Deltasport degradeerde vorig jaar net als Scheveningen uit de hoofdklasse. De club zag veel spelers vertrekken, onder wie Warry van Wattum en Leo Letworry naar Smitshoek. De aftrap op De Bongerd is half drie. Een week later speelt Barendrecht weer thuis. Dan is JAC de opponent, aanvang opnieuw half drie.
Als ik de trainer moest geloven speelden ze toch met de beste elf.quote:Op maandag 4 september 2006 17:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lijkt me dat er toen bij hen ook niet het beste team stond te spelen. Ze zijn namelijk afkomstig uit de eerste klasse en samen met Arnemuiden de titelkandidaat.
Jeffrey Winter om precies te zijn. Lex scoorde ook.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:54 schreef F1Bas het volgende:
IJsselmeervogels door in de districtsbeker. 5-0 winst tegen VVV-HEDW(1e klasse), 3x de Winter.
klinkende overwinningen te meldenquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:23 schreef Bjoro het volgende:
Vanavond de laatste wedstrijd in de poulefase van de Haarlems Dagblad Cup
HBC Zat 1 treedt aan tegen zondag 5e klasser Overbos (1 punt is voldoende voor de volgende ronde)
HBC Zon 1 speelt tegen zaterdag 5e klasser Bleomendaal (ook hier is 1 punt voldoende)
U hoort meer !
Zit nog te janken in Lisse.quote:Op zondag 10 september 2006 23:39 schreef tong80 het volgende:
Normaal komt Methodmich als eerste met wedstrijdverslagen.
Iemand een idee waarom nu niet ?
Ja hij was minder enthousiatquote:
Cuijck, die zijn totaal niet goed en weggespeeld door de IJsselmeervogels.quote:Op zondag 10 september 2006 22:19 schreef Yeahinho het volgende:
OJC won met 2-4 bij Triborgh. Nu 6 uit 2 dus, aardig (her)debuut in de hoofdklasse.
Volgende week de topper tegen JVC Cuijk.
Is er bij HBC sprake van (hatelijke) afgunst/concurrentie tussen de zaterdag en de zondag afdeling?quote:Op maandag 11 september 2006 16:26 schreef Bjoro het volgende:
HBC Zat 1 wint uit met 8-2 bij Unted/DAVO
HBC Zon 1 wint met 5-3 uit bij Alliance'22
beide zijn nu koploper in het klasse
Hoofdklasse A zaterdagamateurs 2006/07quote:Op zondag 10 september 2006 23:39 schreef tong80 het volgende:
Normaal komt Methodmich als eerste met wedstrijdverslagen.
Iemand een idee waarom nu niet ?
Gaat goed met OJC!quote:Op maandag 11 september 2006 00:45 schreef Yeahinho het volgende:
JVC is het, waarom toch altijd die plaatsnaamtoevoegingen als clubnaam gebruiken?![]()
En ze hebben nu 2x dik gewonnen (vandaag 0-3 bij Baronie), dus kunnen heus wel wat.
voor de hele club (en vooral het bestuur) is de zondagafdeling alles en de zaterdag (bijna) niets.quote:Op maandag 11 september 2006 16:31 schreef DutchGooner het volgende:
Is er bij HBC sprake van (hatelijke) afgunst/concurrentie tussen de zaterdag en de zondag afdeling?
OK.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:59 schreef Bjoro het volgende:
[..]
voor de hele club (en vooral het bestuur) is de zondagafdeling alles en de zaterdag (bijna) niets.
Voor de zondag wordt alles geregeld (tot trainingskleding aan toe, die ook nog eens gewassen wordt) en de zaterdag bedruipt zichzelf.
Alle spelers die in de zaterdag spelen komen van de zondag(selektie) dus van afgunst is geen sprake !
Kan zeker lastig worden. Lopen een paar aardige spelers tussen. Nielsinho speelt er trouwens ook....quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:24 schreef tong80 het volgende:
Morgen de moeilijke uitwedstrijd tegen Rijsoord.
Germain Akkermans (die dit seizoen eindelijk een basisplaats heeft, aanvallend vanaf het middenveld ipv de spits en is een van de bestequote:Op zaterdag 16 september 2006 19:29 schreef methodmich het volgende:
Gewoon een goede start natuurlijk.
Wie waren de schutters en hoe deden Richard en Xander het?
Leuk voor Wally!quote:Op zaterdag 16 september 2006 21:20 schreef BVO het volgende:
[..]
Germain Akkermans (die dit seizoen eindelijk een basisplaats heeft, aanvallend vanaf het middenveld ipv de spits en is een van de beste) en Walter van Ommeren vanuit de strafschop
. Hij stond in de basis, Barendregt (vorige wedstrijd twee goals) viel pas in de tweede helft in, misschien dat hij een blessuretje had ofzo, want hij doet het toch goed tot nu toe. Franken was ook geblesseerd trouwens, die missen ze dan toch wel.
Deden het ook wel oke. Wel een stuk zekerder centrum dan vorig jaar, alhoewel de gehele verdediging vandaag af en toe nogal stond te schutteren, maar dat gold voor de hele ploeg.
Nee, was het wel van plan maar mn huiswerkschema en het weer werkten niet echt mee.quote:Op zondag 17 september 2006 17:08 schreef methodmich het volgende:
Da's minder dan, al kan dat tegen zo'n ploeg gebeuren. Nog gekeken bij ze Rob?
Weer als in lekker in het zonnetje een biertje drinken en voetbal kijken-weer zoals het de afgelopen dagen was. Vandaag een stuk minder.quote:Op zondag 17 september 2006 21:33 schreef Yeahinho het volgende:
Hoezo het weer? Het regende niet ofzo hoor, was juist lekker voetbalweer.
Wel jammer dat verlies. Gelijkspel hadden ze wel verdiend eigenlijk.
We werden laatst door de scheids weggestuurd omdat we met bier langs de lijn stondenquote:Op zondag 17 september 2006 21:48 schreef Yeahinho het volgende:
Ach, je mag toch geen bier meenemen naar het hoofdveld.
Op de tribune ook niet? Kutclub.quote:Op zondag 17 september 2006 21:48 schreef Yeahinho het volgende:
Ach, je mag toch geen bier meenemen naar het hoofdveld.
En het was niet eens geflatteerd!quote:Op maandag 18 september 2006 13:26 schreef Bjoro het volgende:
Sersjee wint met 10-0 tegen Kon HFC 2
HBC zat 1 wint met 3-2 van VSV
en HBC Zon 1 wint met 2-1 van ZTS (stonden in de 92e min nog met 1-0 achter )
Nee, ik haalde de berichten eerst uit het Brabants Dagblad. Maar die zijn niet mee on line te zien helaas. Dit is van de NIVO-Sparta site. Geen idee wie ze schrijft.quote:Op maandag 18 september 2006 16:15 schreef TerroRobbie het volgende:
Heb je dit zelf geschreven tong?
Leuk dat Rijsoord boos is om de afgekeurde tweede goal en met geen woord over vermeend buitenspel bij de 1-1 rept en dat bij NIVO de afgekeurde 2-1 "vergeten" wordt.quote:RIJSOORD VALT DOOR DE MAND
Verlies na betere wedstrijd
RIJSOORD - Bij vlagen was de wedstrijd van de kant van Rijsoord best wel redelijk. Zowel in de eerste als in de tweede helft startte de thuisploeg voortvarend, doch wist dat niveau niet vast te houden. Verdedigingsfouten zorgden er uiteindelijk voor dat het bezoekende Nivo Sparta er met de winst vandoor ging. Uitermate teleurstellend was het eigen doelpunt van Patrick Sluimers in de blessuretijd en zijn onbezonnen reactie daarop. De verdediger, die meende een vrije schop in zijn voordeel te moeten krijgen, kon zijn frustratie ten opzichte van scheidsrechter Zwaard niet in bedwang houden en mocht met een rode kaart direct het veld verlaten. Trainer Joop Warner zal de komende tijd geen beroep op Sluimers kunnen doen.
Voor de aftrap stond Rijsoord bovenaan de ranglijst, maar iedereen wist dat dit geflatteerd was. De Kraaien hadden de eerste twee gewonnen wedstrijden niet overtuigd en waren meerdere malen door het oog van de naald gekropen. Vooral de wedstrijd tegen GJS mocht ronduit slecht genoemd worden. Tegenstander Nivo Sparta was op voorhand al een lastige tegenstander. De resultaten waren nog niet al te best, maar dat het bezoekende team kwalitatief duidelijk beter was werd ook door Joop Warner vastgesteld. "Ze willen toonaangevend binnen deze competitie zijn. We zullen het lastig krijgen", aldus de trainer kort voor de wedstrijd. Rijsoord begon echter voortvarend en zette de toon. De druk op het doel van Nivo Sparta werd opgevoerd en na zeven minuten kwam er een eerste mogelijkheid om de score te openen. Het harde schot werd echter in een kluts van spelers afgeketst. Nog eens zes minuten later een tweede kans, maar Rob van der Veen zag zijn schot op de paal belanden. Rijsoord rammelde nadrukkelijk aan de poort van Nivo Sparta, echter zonder succes. Na een twintig minuten zakte het initiatief van Rijsoord weg en zochten de bezoekers regelmatig de aanval en dat was niet zonder gevaar. Gelukkig stond doelman Aart Kranendonk deze zaterdagmiddag zijn mannetje, anders had Rijsoord al eerder op achterstand gestaan. Echter vijf minuten voor de rust was het dan toch raak. Theo van Geffen mocht door niet adequaat ingrijpen van de verdediging in alle rust aanleggen en liet Kranendonk kansloos: 0-1.
Achteruit
De tweede helft begon Rijsoord even voortvarend als de eerste en na twee minuten lag de gelijkmaker in het doel van Nivo Sparta. Raymond Smit mocht alleen op de doelman afgaan. Zijn inzet dreigde bijna te smoren op doelman Joris van der Cammen, maar Smit zag toch nog kans om de bal in het doel te koppen: 1-1 en Rijsoord was weer in de race. Weer zes minuten later de 2-1 voor Rijsoord, maar scheidsrechter Zwaard had als enige een overtreding van Rijsoord gezien en dus werd het doelpunt afgekeurd. "De bal ging via een hand van een Rijsoorspeler het doel in en dan kan ik het doelpunt niet goedkeuren", legde de leidsman later in de bestuurskamer uit. Hierna was het vooral Nivo Sparta dat de aanval zocht en Rijsoord speelde steeds meer achteruit, daarbij loerend op een snelle aanval. Een kwartier voor het einde was Lawrence Lynch bijna bij de voorsprong van Rijsoord, maar hij zag zijn fraaie schot via de lat van het doel wegdraaien. In de 81e minuut kwam Nivo Sparta op voorsprong door alweer een aarzalende Rijsoordverdediging. Theo van Geffen liet wederom deze kans niet onbenut en bracht de bezoekers op voorsprong; 1-2. Rijsoord kon geen vuist meer maken, maar de gifbeker was nog niet helemaal leeg. In blessuretijd passeerde Patrick Sluimers, achtervolgd door een aanvaller van Nivo Sparta, met een lage inzet zijn eigen doelman en bracht daarmee de stand op 1-3. De jonge verdediger ging woest verhaal halen bij de scheidsrechter, omdat hij in zijn ogen een duw zou hebben gekregen. Sluimers deed dat echter zo onbesuisd dat hij direct met een rode kaart het veld kon verlaten. Een even domme als onnodige zet, die een behoorlijk aantal wedstrijden zal nadreunen.
Leren van fouten
Trainer Joop Warner vond dat zijn team beter gepresteerd had dan de twee voorafgaande wedstrijden. "We hebben zowel de eerste als de tweede helft een tijd goed gespeeld, maar daarna zakte het toch weer in. Met het afgekeurde doelpunt, waarin ik geen overtreding zag, zijn wij tekort gedaan. Maar er zijn vandaag achterin ook essentiële fouten gemaakt, waarbij we verloren van de ervaring van Nivo Sparta. Jonge spelers leren van cruciale fouten en reken er maar op dat ze die niet meer maken."
De volgende wedstrijd is de uitwedstrijd tegen Achilles Veen. Deze wedstrijd begint om 15.00 uur.
Opstelling: Aart Kranendonk - Jacco van Pelt - Patrick Sluimers - Dennis Snijders - Maxime van Kuilenburg - Mattijs Bekkers (83. Niels van Muyen) - Mariusz Smolarek - Nick Warner - Raymond Smit (72. Lawrence Lynch) - Rob van der Veen - John Brussé.
mijn zwagertje vertelde dat inderdaad...hij was dan ook nog nooit zo blij geweest dat de trainer hem niet liet invallenquote:Op maandag 18 september 2006 13:41 schreef Sersjee het volgende:
En het was niet eens geflatteerd!![]()
Zelden zo'n makkelijke wedstrijd gehad... Nou gooide de Keuninklukke de poort ook wel open door na de 3-0 1 op 1 te gaan spelen achterin, maar godskolere, wat waren we goed.
Ja, Spijkenisse wint met 3-0 van Barendrecht, dat ongeveer een vier keer hogere begroting heeft.quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:29 schreef BVO het volgende:
Barendrecht weer drama zo te horen.
Verliezen bij Spijkenisse.
edit: 3-0 zelfs. Je zag het vorige week al aankomen, toen was het al zó matig. Goed spelers, maar het loopt gewoon nog niet.
Het kletsen met bekenden langs de kant vergoedt veelquote:Op zaterdag 30 september 2006 20:03 schreef methodmich het volgende:
Dat wil ik wel geloven... 4e klasse, da's niveau SteDoCo, EBOH, Drechtstreek en Reeland....
Ja ik heb te laat iets ingestuurd. Heb ze al gemaild.quote:Op zaterdag 30 september 2006 21:04 schreef Yeahinho het volgende:
Gaat lekker met NIVO tong.
Ik zag net op jullie site trouwens dat columnist Herman vermist is...
Toen speelde ik al 8 jaar in het eerstequote:Op zaterdag 30 september 2006 21:04 schreef Zjakkie het volgende:
Vorig jaar was Olympia een gevaarlijk team dat veel scoorde, nu staan ze na 5 wedstrijden puntloos onderaan...
En 1986 is al wel heel lang geleden
Uiteraard, maar willen ze kampioen worden zal het echt veel beter moeten. Zeker met de lastige wedstrijd van komende week voor de boeg. Maar goed, kwaliteit is er meer dan genoeg, daar houd ik me maar aan vastquote:Op zaterdag 30 september 2006 19:47 schreef methodmich het volgende:
In ieder geval wel gewonnen dus, daar gaat het uiteindelijk toch om.
Hoe meer ploegen van Oostkapelle winnen, hoe beterquote:Op zaterdag 30 september 2006 20:05 schreef tong80 het volgende:
NIVO-Sparta - Oostkapelle 3-2
Staan nu gedeeld 2de in de eerste klas.
Kenmerk van kampioensteams: slechte duels winnen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 21:26 schreef BVO het volgende:
[..]
Uiteraard, maar willen ze kampioen worden zal het echt veel beter moeten. Zeker met de lastige wedstrijd van komende week voor de boeg. Maar goed, kwaliteit is er meer dan genoeg, daar houd ik me maar aan vast.
Toen ik de bal er in de 94e minuut, na een drama tweede helft, toch nog in zag vliegen, was dat wel het eerste wat ik dachtjaquote:Op zondag 1 oktober 2006 16:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kenmerk van kampioensteams: slechte duels winnen.
Lekkere uitslagquote:
Precies!quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:44 schreef BVO het volgende:
[..]
Toen ik de bal er in de 94e minuut, na een drama tweede helft, toch nog in zag vliegen, was dat wel het eerste wat ik dachtja.
Precies daarom is het zo mooi.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:41 schreef HPayne het volgende:
Erg Netjes van Nivo!! Vorig jaar streden ze nog tegen degradatie in de 1e klasse D
Volgens teletekst heeft OJC met 2-5 verlorenquote:Op zondag 8 oktober 2006 16:44 schreef TerroRobbie het volgende:
Toevallig ergens gehoord, OJC - Una is geworden BOS?
Ik blijf het leuk vinden te lezen over oude tegenstanders van mequote:Op zondag 8 oktober 2006 23:04 schreef Zjakkie het volgende:
Seolto speelt 2-2 tegen het altijd lastige DVO'60. De koploper verliest, dus we lopen toch een puntje in!
Dat is mooi. Dan zal ik wekelijks de uitslagen blijven postenquote:Op maandag 9 oktober 2006 01:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik blijf het leuk vinden te lezen over oude tegenstanders van me
Nou, VVSB snapt zelf ook nog niet helemaal hoe het kan! Echt veel hebben ze niet gehaald volgens mij (op onze linksback en spits na dan...) en het is feitelijk ook niet meer dan een redelijk elftal met een goed collectief, een beetje net als ons eigenlijk.quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:12 schreef methodmich het volgende:
ADO '20 gaat inderdaad goed Sersjee!!! Net als VVSB, dat vind ik wel verrassend. Hebben die zoveel gehaald??
Waren ze anders in A ingedeeld. ?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:37 schreef methodmich het volgende:
Klopt, maar die hebben al wel wat puntjes verspeeld. Al komen ze denk ik nog wel bovendrijven straks.
Trouwens wel leuk: Papendrecht durfde vorig jaar niet in A te gaan spelen, gezien de hardheid van de teams daar.
Ja, wel wat verder reizen natuurlijk, maar gemoedelijkheid weegt wat zwaarder.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:23 schreef methodmich het volgende:
Ze hadden de keuze tussen A en B en hebben B aangevraagd. Toch wat gemoedelijker.
Dat was het vooral, dat laatste. Tukker was bang dat zijn spelers zich daar toch door zouden laten intimideren. Teams als Haaglandia enzo, dat is ook niet eenvoudig. Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat die jongens van Papendrecht, met toch ook de nodige Dordtenaren, daar nou zo'n probleem mee gehad zouden hebben.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 14:41 schreef Sersjee het volgende:
Ik vond het al zo raar dat ze in B zaten, we hebben een aantal jaren terug nog tegen ze gespeeld in A. Kloteploeg vond ik het altijd...
En die hardheid, tja, fysiek valt het volgens mij wel mee hoor. Verbaal daarentegen is een ander verhaal!
Hoorde wel dat het afgelast was daar, maar nog niet waarom. Trieste zaak.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 19:27 schreef methodmich het volgende:
Tragisch bij Deltasport trouwens, de verzorger voor de match overleden.
Leuke competitie jaquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 19:27 schreef methodmich het volgende:
Spijkenisse doet het goed in 1B, ook wel gekscherend de hoofdklasse D genaamd.
Erg spannend daar met een ploeg of vijf kort bij elkaar bovenin.
Dat zou te hoog zijn na twee jaartjes eerste klasse. Daar is de club niet aan toe. 300 Ijsselmeervogelsupporters kunnen we niet kwijt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:28 schreef Zjakkie het volgende:
Netjes tong! Dat wordt hoofdklasse volgend jaar!
Theo is een held speelt op z'n 36ste nog steeds. Scoorde vandaag niet. Maar het mooie is dat we amper betalen en Patrick Peelen hier gewoon voor nop speelt. En een schitterend doelpunt maakte. We zijn er echt beter op geworden vergeleken met vorig jaar. Roberto Verhagen speelt nu hier. Dat is echt een genot om te zien. Vandaag weer een doelpunt vanaf 30 meter.quote:Op zondag 15 oktober 2006 01:31 schreef HPayne het volgende:
Mooi van Nivo! Spelen Theo van Geffen en Patrick Peelen er nog?? Vorig jaar gezien tegen Nunspeet, konden we kampioen worden, maar toen won Nivo die wedstrijd, weg onze ongeslagen status en voortijdige kampioenschap.
Mooi doelsaldo ook trouwens!!
Bijna voor nop. Echt het is niet te vergelijken met andere clubs.quote:
Ik dacht dat die nog bij Lienden speelde.quote:Op zondag 15 oktober 2006 16:33 schreef tong80 het volgende:
Vanaf volgende week speelt de ex-FV Den Bosch-speler Henk Damen, jawel de volkszanger, voor NIVO-Sparta. Zijn club DESO uit Oss uit de competitie genomen wegens mollestatie van een scheidsrechter.
En Richard, Xander en Wally?quote:Op zondag 15 oktober 2006 00:16 schreef BVO het volgende:
[..]
Leuke competitie ja.
Barendrecht - Rijnvogels 3-0
Oke, het was weer niet briljant, maar de stijgende lijn was in ieder geval goed te zien. Vrdedigend stond het aardig en ook aanvallend wat leuke combinaties gezien. Vooral Akkermans was sterk. Vond hem vorig jaar al ontzettend onderschat, gelukkig is vd Berg dat met me eens en heeft hij nu een basisplaats. Franken ook weer terug van een blessure, viel in. Wat slordigheidjes, maar toch absoluut iemand die de lijnen uitzet en rust brengt, onmisbaar straks.
Die zat te jubelen naast me op de tribune omdat op een gegeven moment met 0-3 voorstonden mede dankzij 2 treffers van het broertje van LadyFCDBquote:Op zondag 15 oktober 2006 17:16 schreef methodmich het volgende:
Hoe hebben de mannen van Yeahinho het vandaag gedaan?
Wally heeft de bank mogen warm houdenquote:
quote:Barendrecht 1 heeft zaterdag eenvoudig de volgende ronde van het bekertoernooi bereikt. Derdeklasser Koudekerk werd met 2-5 geklopt. Bob Vermunt (foto) scoorde tweemaal, de andere goals waren van Laurens Visser, Ramon Barendregt en John de Ronde. Opmerkelijk: één van de invallers in de tweede helft was elftalleider en BVV-coryfee Frans Brienen.
In de volgende ronde speelt Barendrecht thuis tegen het tweede elftal van Quick Boys.
Hij viel zelfs niet in. Trainer wil niet met Barendregt en Wally tegelijk spelen, omdat ze vrij gelijke spelers zijn. Dus Vermunt (meer een targetman zeg maar) speelt er dan doorgaans met een van die twee, waar Barendregt nu dus de voorkeur krijgt. Vermuntt speelde in de tweede helft trouwens wat meer achter de spitsen, waarna Akkermans (die niet echt een lekkere wedstrijd speelde) samen met Barendregt de spits invulde.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:59 schreef methodmich het volgende:
Okee. Arme Wally, Jack komt en weer is ie wissel.
Ramon Barendregt lekker bezig, maar dat is dan ook gewoon een hoofdklassewaardige spits natuurlijk.
JPS uit Tilburg, uit. Vorig jaar was JPS nog een gevaarlijke topper in deze klasse, nu bezetten ze de middenmoot.quote:
Ik zei al eerder tegen je dat het allemaal oude tegenstanders zijn. JPS is een leuke club trouwens een beetje studenten vereniging.quote:Op zondag 29 oktober 2006 00:31 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
JPS uit Tilburg, uit. Vorig jaar was JPS nog een gevaarlijke topper in deze klasse, nu bezetten ze de middenmoot.
Het is gewoon een week later...quote:
wat de kenner zegtquote:
Dat zal niet, maar het verbaast me wel.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:29 schreef Yeahinho het volgende:
Ik vond EVV wel wat tegenvallen MM, maar ze zullen heus niet voor niets bovenin staan...
Cees Lok heb ik gelezenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:33 schreef methodmich het volgende:
[..]
IJsselmeervogels zoekt een trainer.
Het was toch echt Schelluinen!quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:58 schreef tong80 het volgende:
NIVO-Sparta - Nieuw Lekkerland 4-2
Dan is Baronie toch goed bezig de laatste tijd, ze begonnen heel zwak aan de competitie (als ik het goed gevolgd heb)quote:Op zondag 5 november 2006 16:40 schreef Bos81 het volgende:
Geldrop/AEK - Baronie 0-2
Met de rust had het eigenlijk al 0-5 moeten zijn. Gelukkig is dat niet gebeurd
Volgens mij begonnen ze inderdaad niet goed aan de competitie. Maar wat ik vandaag van hun gezien heb, is het een elftal met redelijk veel kwaliteiten. Ze kunnen dus best in de top van het klassement gaan eindigen als ze zo door blijven spelen.quote:Op zondag 5 november 2006 16:45 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Dan is Baronie toch goed bezig de laatste tijd, ze begonnen heel zwak aan de competitie (als ik het goed gevolgd heb)
Je hebt helemaal gelijkquote:
quote:Op zondag 5 november 2006 22:13 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Zeker de hele dag de kantine niet uitgeweest![]()
Vond het al raar. Op MSN zei tong Lekkerland, maar hij kon zich de negers voorin niet herinneren. Dus vandaar.quote:Op zondag 5 november 2006 22:13 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Zeker de hele dag de kantine niet uitgeweest![]()
Heel de wedstrijd gezien hoor.Dat heet ironie.quote:Op maandag 6 november 2006 20:10 schreef Yeahinho het volgende:
Theo is tof. Altijd lullen met de mensen langs de lijn, geweldig.
Dat je niet veel/niets van de wedstrijd hebt gezien valt me tegen tong....
HBC - Hoofddorp ookquote:
Ik ben niet zeker, de eerste elftal spelers gebruiken allemaal een nickname. Volgens mij is het David Brothwell.quote:Op dinsdag 14 november 2006 23:35 schreef Yeahinho het volgende:
Ik las het vanmiddag toevallig in het NIVO-gastenboek tong.
Wie is Gatuso, een oud-OJC'er soms?
quote:Op woensdag 15 november 2006 08:52 schreef Elftalleider het volgende:
Ey Tong heb gatuso nog niet gezien maar ik ben er wel je weet wel die lange die de keepers jarenlang nachtmerries bezorgde
Klasse, spreken we nog wat af waar mekaar te ontmoeten ?quote:Op woensdag 15 november 2006 19:25 schreef Beschouw het volgende:
Tomg, Beschouw is present zaterdag in Zaltbommel.
We zijn geen hockeyclub, wij noemen dat een kantine.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:37 schreef Beschouw het volgende:
Clubhuis van NIVO, neem ik aan? Of wacht je me onderweg al op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |