Van Geffen blijkt nog niet versletendoor Kees van der Zandt
Maandag 6 november 2006 - Zaltbommel - De bijna 37-jarige spits Theo van Geffen had zaterdag met twee goals een groot aandeel in de 4-2 overwinning van Nivo Sparta op Schelluinen.
Veghelaar Emiel van de Sanden is het middelpunt van het feestje, nadat hij de 3-0 voor Nivo Sparta heeft gemaakt.
Theo van Geffen verruilde anderhalf jaar geleden OJC Rosmalen voor eersteklasser Nivo Sparta uit Zaltbommel. Van Geffen bleek nog uitermate productief, want hij werd afgelopen seizoen clubtopscorer van Nivo met zeventien goals.
De afgelopen twee competitiewedstrijden moest de slimme goaltjesdief vanwege een blessure verstek laten gaan. De Bommelse ploeg scoorde in die duels maar liefst acht doelpunten en leek het af te kunnen zonder Van Geffen. Maar zaterdag bewees de Rosmalenaar het tegendeel met twee puntgave treffers.
Lokale radio.
Van Geffen tekende in het begin van de wedstrijd koeltjes de 1-0 aan door optimaal te profiteren van een gigantische verdedigingsfout van de bezoekers. Na een halfuur verdubbelde hij de score tot 2-0. „Zorg dat je in de uitzending komt, want ik ga zo mijn derde goal maken“, riep de niet door bescheidenheid gehinderde spits tegen de verbaasde verslaggever van de lokale radio langs de lijn. Van Geffen maakte die grootspraak vlak voor rust bijna waar, maar zijn inzet ging nipt langs doelman De Vries.
Vanwege een gescheurde lip keerde de spits in de tweede helft niet meer terug. Hij werd vervangen door Dennis Jansen. „Maar ik ben blij dat ik vandaag weer mijn visitekaartje heb afgegeven. Ik heb bewezen nog lang niet te zijn versleten als voetballer“, verklaarde Van Geffen na afloop.
Nadat Veghelaar Emiel van de Sanden vlak na rust uiterst fraai 3-0 aantekende, leek de matig bezochte wedstrijd beslist voor de Bommelse ploeg. Roberto Verhagen verzuimde halverwege de tweede helft, alleen voor de keeper, de vierde treffer voor Nivo te maken.
Opluchting
In de slotfase kreeg de thuisclub het nog even knap benauwd, toen een plots ontketend Schelluinen zowaar terugkwam tot 3-2. Maar in de extra tijd zorgde middenvelder Bjorn Cevat voor opluchting bij de Bommelse fans door de 4-2 via een counter te scoren.
Nivo Sparta is na deze zege de verrassende koploper in de eerste klasse. „Maar laten we ons nog niet rijk rekenen en met twee benen op de grond blijven staan. Want er is vandaag bij ons toch heel veel mis gegaan“, waarschuwde trainer Bert Ruysch na de wedstrijd. „In de komende wedstrijden tegen Meerkerk, Roda Boys en het bekerduel met OJC Rosmalen zal pas blijken hoe goed we werkelijk zijn.“
Nivo Sparta: Van der Cammen, Van Kessel, Jongste, Blom, Peelen, Brothwell, Cevat, Verhagen, Paijmans, Van Geffen (46. Jansen), Van de Sanden.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !