abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:44:02 #1
83895 GnAgn
Love You So Much
pi_41078968
Hier verder

WSV - Zwart Wit '63 9-0
DosKampen - CSV Apeldoorn 3-4

(Districtbeker)
Meer krijgen betekent niet altijd minder missen
Own Style
pi_41079135
0-0 Vogels - Omniworld(ama) voor de districbeker.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_41079334
Mooi dat je het nieuwe topic opent, maar de voorbereiding is zowat afgelopen .
Lijkt me logisch dat we nu weer gewoon doorgaan met de oude telling, niet?
Of nog beter: we beginnen een nieuwe reeks "Wat doet je amateurclubje in seizoen 2006/2007?" .
pi_41079373
0-3 verloren van Harkemase Boys. Tot de 60e minuut 0-0.
VV Zwaagwesteinde zondags
  woensdag 23 augustus 2006 @ 11:33:30 #5
141341 Hoornes
V.V. Katwijk-supporter
pi_41088586
Katwijk boekt eenvoudige bekerzege op UVS

Ook de tweede poulewedstrijd in de districtsbeker is winnend afgesloten. UVS moest in eigen huis het hoofd buigen: 1-3.

UVS moest het doen zonder enkele belangrijke krachten. Op Raymond van Es en Joeri Onderwater kon geen beroep gedaan worden door hoofdtrainer Marcel Keizer. Bij Katwijk ontbraken Arie Jonker, Patrick Koekebakker en Patrick Leeflang.

Aftasten
In de beginfase was het voor beide ploegen aftasten. Het eerste gevaar was na zo'n 20 minuten spelen voor de gastheren. Een ingebrachte corner werd goed ingekopt maar evenzo goed gestopt door Martijn Middelbeek. Het antwoord van de oranjehemden liet niet lang op zich wachten. Halverwege de helft van de tegenstander wist Daniël Hensen de bal te veroveren. Een één-twee met Sander Molenaar verschafte hem een aardige schietkans. Zijn inzet kon echter naast het doel getikt worden door de keeper.

Voorsprong
De corner die daarvan het gevolg was werd genomen door Erwin Verkuijlen. Bij de eerste paal kopte Molenaar de bal goed in de verre hoek. Een verdediger op de lijn zag kans de bal met de borst te stoppen. Hij zag vervolgens geen kans om de mee opgekomen Jermaine Holwijn het scoren van dichtbij te beletten. Dit was een flinke tik voor UVS. Een tik die zij de eerste helft niet meer te boven zouden komen. Na een half uur spelen was het de sterk spelende Quincy van Ommeren die met een splijtende pass Verkuijlen lanceerde. De Katwijk-aanvaller werd flink beklaagd en kwam zodoende niet tot een schot dat de keeper kon verontrusten. Met nog vijf minuten tot aan het rustsignaal wist Katwijk de voorsprong uit te bouwen. Het was de absolute uitblinker Tahir Akhamrane die de bal van een tegenstander wist af te snoepen. Belaagd door drie tegenstanders zette hij vastberaden koers richting het UVS doel. Op nog geen tien meter van het doel stuurde hij gelijktijdig zijn drie belagers het spreekwoordelijke bos in. Met een schijnbeweging waarmee vooral Zidane bekend geworden is (halve draai om de as met de linkervoet op de bal en vervolgens met de rechervoet op de bal de draai afmaken) verschafte hij zichzelf een vrije schotkans. Zijn inzet in de korte hoek bleek onhoudbaar: 0-2. Katwijk was in de blessuretijd van de eerste helft nog dicht bij een derde treffer. Eerst moest de keeper redding brengen op een bekeken schotje van Verkuijlen in de verre hoek, om vervolgens de rebound van Hensen in de korte hoek uit zijn doel te houden.

Tweede helft
Na 7 minuten in de tweede helft leek de wedstrijd beslist. De jeugdige linksback van UVS kreeg namelijk zijn tweede gele kaart na een behoorlijke overtreding op Verkuijlen. Geheel tegen alle verwachtingen in lag een minuut later de aansluitingstreffer achter Middelbeek. In een één-tegen-één-situatie met Martin van Leeuwen wist UVS-smaakmaker Michael van Laere kinderlijk eenvoudig zijn tegenstander uit te spelen om vervolgens Middelbeek het nakijken te geven: 1-2. Van Laere hoort, net als zijn ploeggenoot Tuan Truong Minh, overigens thuis in de Hoofdklasse.

Veel wissels
Met nog een half uur te spelen werd er door beide trainers flinks gewisseld. Voor Katwijk betraden Marcel Vondeling en Peter van Schie het veld. Zij vervingen Van Ommeren en de licht geblesseerde Van Leeuwen. Vooral het inbrengen van Vondeling had een positieve uitwerking op het spel van Katwijk. Koud in het veld was hij betrokken bij een één-twee met Molenaar. Het schot van de Katwijk-spits kon echter op het laatste moment geblockt worden. In de 75e minuut kreeg Katwijk twee goede mogelijkheden om de wedstrijd te beslissen. Eerst kopte Molenaar een prima voorzet van Verkuijlen net over het doel. Daarna was het Vondeling die een schot vanaf de rand van het strafschopgebied naast getikt zag worden door de UVS-goalie. Tien minuten voor tijd viel definitief het doek voor de blauw-witten. Akhamrane bekroonde een prima actie met een mindere voorzet. De bal kwam echter voor de voeten van Wouter Verheij die zichzelf met een kapbeweging wist vrij te spelen. Zijn geplaatste schot resulteerde in de allesbeslissende 1-3 voorsprong. Naast de tegentreffer kreeg UVS nog een klapje te verwerken. Minh gaf te kennen niet verder te kunnen vanwege een schouderkwetsuur. Dit betekende dat zijn ploeg het restant uit diende te voetballen met 9 spelers aangezien alle wisselmogelijkheden verbruikt waren. Katwijk vond het, tot tevredenheid van UVS welletjes, en voetbalde de wedstrijd rustig uit.
De andere wedstrijd in deze poule werd gespeeld tussen SJC en Valken'68. Ondanks een 0-2 voorsprong voor Valken'68 was het toch SJC dat won: 3-2. Door deze uitslag is Katwijk bij gelijkspel tegen Valken'68 (en mogelijk zelfs bij een verlies) verzekerd van de volgende ronde.

Katwijk 2

Het bekersucces voor de v.v. Katwijk bleef niet beperkt tot het het eerste elftal. Ook het tweede elftal deed van zich spreken. Op De Krom werd Lisse-zondag met een 1-0 nederlaag naar huis gestuurd. Matchwinner was Joey Rietbroek.

Opstelling Katwijk: Middelbeek, Buijs, Van Leeuwen (63. Van Schie), Holwijn (80. Groen), Honsbeek, Verheij, Van Ommeren (62. Vondeling), Hensen, Verkuijlen, Molenaar, Akhamrane.

Bron: www.vvkatwijk.nl
pi_41088837
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 23:54 schreef Yeahinho het volgende:
Mooi dat je het nieuwe topic opent, maar de voorbereiding is zowat afgelopen .
Lijkt me logisch dat we nu weer gewoon doorgaan met de oude telling, niet?
Of nog beter: we beginnen een nieuwe reeks "Wat doet je amateurclubje in seizoen 2006/2007?" .
Goed idee... En dan is dit deeltje eins .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_41088877
GPC Vlissingen heeft inmiddels de twee eerste bekerwedstrijden winnend afgesloten, 2-1 zege op Serooskerke en 4-3 op Goes.
In Southern Sun
pi_41089088

Bekerwedstrijd Mariënberg - HHC Hardenberg 0-5 (0-1)

Bekerwedstrijd Mariënberg – HHC Hardenberg 0-5 (0-1)
Scoreverloop: 30. 0-1 Kenny Kroeze
54. 0-2 ErikDrenthen
62. 0-3 Kenny Kroeze
72. 0-4 Leo Scheepmaker
89. 0-5 Roy Jurgens
Ook de 2e bekerwedstrijd van HHC Hardenberg eindigde in een duidelijke overwinning. Door compact te spelen en weinig ruimte weg te geven bleef Mariënberg redelijk op de been, maar naarmate de wedstrijd vorderde werd het klassenverschil wel duidelijk. HHC Hardenberg kreeg toen volop de ruimte en beschikt over spelers, die daar een goede invulling aan kunnen geven. De overwinning was dan ook volkomen terecht.
De bekerwedstrijd ATC''65 - DETO eindigde in een 2-1 overwinning voor de Vriezenveners. De huidige stand:
HHC Hardenberg 2-6 14-1
DETO 1-3 2-1
Marienberg 1-0 0-5
ATC'65 2-0 2-11

dit houd dus in dat Deto met 13-0 moet winnen van hhc wil Deto doorgaan... wat ik onmogelijk acht
pi_41089118
Eerste districtsbekerwedstrijd van ons eerste:
ADO'20 1 - rkav Volendam za.1 1-4

Dra-ma-tisch! Dat moet zaterdag tegen Bennekom wel ff beter, godskolere wat een drama.
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
pi_41091586
Sc. Genemuiden met gemak langs v.v. Beilen 8-0 (4-0)

Dinsdag 22 augustus 2006 KNVB beker district noord poule 5

Sportclub Genemuiden - v.v.Beilen 8-0 (4-0)

Het werd een wedstrijd welke al na 12 minuten gespeeld was. Sc. Genemuiden was duidelijk een maatje te groot voor v.v. Beilen wat wel de inzet toonde, maar geen moment echt gevaarlijk kon en mocht worden.
Grote man van de wedstrijd was Martijn Jansen, met maar liefs vier treffers nam hij het grootse gedeelte van de doelpunten voor zijn rekening. Met name in de eerste helft was hij onhoudbaar voor de verdediging van Beilen, drie van de vier doelpunten kwamen van zijn voet. Ook in de tweede helft was Beilen niet bij machte om er nog iets van te maken en kon Genemuiden de totaal score uitbereiden naar een einduitslag van 8-0. Wat rest is de laatste groepswedstrijd tegen Noordseschut, dat met 2-0 won van VKW en samen met Genemuiden mag gaan uitmaken wie doorgaat naar de volgende ronde.

Scoreverloop: 4. Martijn Jansen 1-0, 9. Berry Halfwerk 2-0, 12. Martijn Jansen 3-0 (penalty), 36. Martijn Jansen 4-0, 60. Martijn Jansen 5-0, 70. Wiljan Kattenberg 6-0, 73. Robert van Dijk 7-0, 82. Gerrit Jan van de Belt 8-0.

Gele kaart: Tymen Brouwer (Sc. Genemuiden)

Opstelling Sc. Genemuiden: Luuk Drost, Dirk Jan van der Meulen (60. Arjan Kolk) Rainier Resokario (60. Robert van Dijk) Tymen Brouwer, Herman Jansen, Klaas Johan Knevelman, Björn Schilder, Henk Eenkhoorn, Wiljan Kattenberg, Berry Halfwerk, Martijn Jansen (60. Gerrit Jan van der Belt).Sc. Genemuiden met gemak langs v.v. Beilen 8-0 (4-0)Terug
pi_41094201
OJC won gisteravond met 2-0 van zaterdag 1e klasser Achilles Veen.
pi_41094357
Na de eerste bekerwedstrijd met 5-6 te hebben verloren, werd er nu iets minder gescoord. Ondanks een snelle 3-0 voorsprong verloor Seolto haar 2e duel met 3-4 van WHS.
pi_41096736
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:33 schreef Yeahinho het volgende:
OJC won gisteravond met 2-0 van zaterdag 1e klasser Achilles Veen.
Dan gaan ze de poule wel winnen denk ik.

Net als ASWH 2, eenvoudige 6-0 winst op SSW. Had wel meer moeten en mogen zijn.

ASWH 1 oefende:

ASWH ZET BELOFTENTEAM FC DORDRECHT OPZIJ

Na de nederlaag in Spakenburg van afgelopen zaterdag oefende ASWH in de aanloop naar de bekerwedstrijd met WSV tegen het beloftenteam van FC Dordrecht. Hoofdtrainer Gert Kruys van de Dordtenaren was meegereisd om de overwegend jonge spelers van de profclub te coachen. De gasten brachten ook best wat bekende gezichten binnen de lijnen op sportpark Schildman. Guy Ramos en Vincent Vervoort bijvoorbeeld, maar ook voormalig ASWH-jeugdspeler Erik Abels en vooral Leonardo dos Santos Silva. Deze Braziliaanse rechtsbuiten is vooral bekend door zijn periode bij Feyenoord als Leonardo 2.

Bill Tukker had in zijn startende formatie enkele wijzigingen aangebracht. Raymon Kuipers verdedigde het doel tegen zijn oude club, Wouter Kreté verving Boudy Hoogendoorn als rechtsback en Jerry de Jong kreeg links op het middenveld de voorkeur boven Marphe Redjosetiko. Er ontspon zich voor rust een aardig duel, waarin beide teams zeer behoorlijk voetbalden. ASWH had een licht overwicht in de eerste helft, hoewel de jonge Schapenkoppen zich beduidend niet als makke lammetjes naar de slachtbank wilden laten leiden. De bezoekers kregen ook best wat kansen, maar Raymon Kuipers had enkele mooie reddingen in huis. Ondertussen schiep ASWH, dat in een beduidend hoger tempo speelde dan zaterdag, ook genoeg kansen.

Voor rust werden twee daarvan benut. Derk Schut had al voor een vlotte voorsprong gezorgd na een mooie actie van Arjan Human. Die legde breed en Derk schoot de bal via de hand van doelman Sjoerd Rensen, qua kapsel keurig passend in de lijn van de recente keepers in Dordrecht Johan van der Werff en Frank Kooiman, binnen. De tweede Ambachtse treffer was een fraaie. Het tikje dat Stefan van Dam hoefde te geven om de bal over de lijn te werken was niet bijzonder, de actie die Arjan Human hier aan voorafgaand maakte was dat duidelijk wel. Met een fraaie beweging zette Arjan een verdediger te kijk en schoof de bal prima breed, waar doelman Rensen ook al uit positie was. Zoals gezegd resteerde er voor Stefan slechts een simpel tikje om de stand in 2-0 te veranderen.

In de tweede helft speelde ASWH de wedstrijd over het algemeen vrij rustig uit en controleerde het de voorsprong. Waar mogelijk zocht het ook nog de aanval, waarbij vrijwel steeds de bijzonder sterk op dreef zijnde Arjan Human betrokken was. Bill wisselde in de rust en tijdens de tweede helft enkele keren, zodat Danny Slingerland, Danny Versluis, Marphe Redjosetiko en Denys Spry ook speeltijd kregen. Zij vervingen Izaäk Verhoeven, Johan Sturrus, Stefan van Dam en Derk Schut. Jong FC Dordrecht kreeg nog een prima kans, maar die werd bijzonder zwak afgewerkt. De stand was op dat moment al 3-0, omdat Arjan na zijn twee assists van voor rust nu zelf voor een goal zorgde met een knap schot.

Arjan was zonder twijfel één van de opvallendste spelers tijdens deze wedstrijd. Niet alleen door zijn prima spel, maar ook de manier waarop hij coachte en medespelers corrigeerde en motiveerde was goed om te zien. Daarnaast viel ook de wijze waarop keeper Raymon Kuipers zich manifesteerde, met name verbaal, in positieve zin op. Sowieso speelde ASWH net als een week eerder tegen Argon een zeer aardige wedstrijd, waarin best nog wel eens iets verkeerd ging, maar ook een hoop positiefs te bespeuren was. Zo werd de wedstrijd tegen de beloften uit Dordrecht hopelijk een goede generale repetitie voor de bekerontmoeting met het Apeldoornse WSV aanstaande zaterdag.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41097483
Mooi interview met Louis van Kleef in het AD zeg!
quote:
VAN KLEEF VOLGT ZIJN GEVOEL

Na acht jaar verruilde Louis van Kleef ASWH voor Capelle. Met zijn overstap volgde de 30-jarige aanvaller zijn gevoel: hij was toe aan een nieuwe club.

ARIE VAN DRIEL

CAPELLE AAN DEN IJSSEL

De sfeer op sportpark ’t Slot zit er twee weken voor de start van de competitie in de hoofdklasse goed in. Binnen de vriendenploeg die Capelle heet, volgen de van voetbalhumor doordrenkte grappen en dolletjes elkaar in rap tempo op. En zo ziet Louis van Kleef het graag. ,,ASWH is ook een vriendenteam. Binnen en buiten het veld. En je ziet hoe ver je dan als elftal kan komen,” doelt de 30-jarige aanvaller op onder meer het met ASWH in 2005 gewonnen landskampioenschap.

ASWH was een deel van je leven geworden, een zekerheidje...

,,Ik heb met ASWH alles gewonnen wat ik als amateur kon winnen. Ik was altijd verzekerd van een basisplaats. Iedereen wist wat ik kon en wat ik niet kon. Dus was de uitdaging weg, ik deed alles op de automatische piloot. Ik was daardoor bang dat ik het niet meer kon opbrengen, om drie keer in de week 100 procent te geven op de training. Nu voel ik me al een stuk gemotiveerder dan in mijn laatste seizoen bij ASWH.”

De huisstijl van Capelle is lange ballen op de spitsen...

,,Met dat systeem heeft het elftal veel wedstrijden gewonnen, dus zullen we daar nog weleens op terugvallen. Al gaan we het dit seizoen eerst voetballend proberen. Ik ben geen lange ballen-spits, ik vraag de bal als-ie net over de middenlijn is. En ja, als de trainer met mij gaat spelen, dan ga ik er wel vanuit dat het spel op mij wordt afgestemd.”

De aard van het beestje schijnt te zijn veranderd...

,,Ik betrap mezelf er weleens op dat ik bepaalde dingen slik, ja. En dat is wel anders geweest. Ik ben inmiddels wijzer geworden, dat zal de leeftijd zijn. Nu tel ik tot tien, in plaats van meteen mijn antwoord klaar te hebben. Sterker, wil je in deze wereld iets bereiken, dan moet je soms dingen slikken en zonder commentaar accepteren, heb ik ondervonden.”

Verbaal ben je heel direct. Zonder die karaktertrek zou je carrière er anders uitzien...

,,Dat heeft me inderdaad dingen gekost in het leven. Ik heb, als voorbeeld, bij Feyenoord alle jeugdelftallen doorlopen. Bij die club hadden ze me iets beloofd, maar kwamen ze dat niet na. ’Dat komt wel, dat komt wel’, zeiden ze steeds. ’Weet je wat? Ik stop met voetballen’, riep ik en ben weggegaan. Ik denk dat ik mede daardoor een leuke carrière in het profvoetbal ben misgelopen.”

Het valt op dat je in het veld niet meer als een ’blinde’ te keer gaat...

,,Ook dat klopt. In dat opzicht ben ik ook wijzer geworden. Ik probeer nu zoveel mogelijk het koppie erbij te houden. Maar als een tegenstander mij drie, vier keer bewust onderuit schopt, zoek ik hem op, dat is niet veranderd. Wel dat ik nu wacht tot ik hem in een duel tegenkom, dan ga ik er wat harder in.

,,Ik weet goed dat er, door mijn manier van voetballen, spelers zijn die liever met me samenspelen dan tegen me spelen. Aan de andere kant, met mijn manier van voetballen heb ik toch wel wat bereikt.

,,Voor een elftal ben ik natuurlijk een goede teamspeler. Ik kan een tegenstander helemaal gek maken. Ik praat, ik zuig, dat werk. Dat is misschien niet altijd even netjes, okay. Maar ik wil winnen, hè. Als ik denk: ’Ik moet een overtreding maken om de ploeg wakker te schudden, dan laat ik dat zeker niet na. Alleen maak ik die overtreding tegenwoordig wat slimmer: niet met twee benen, of zo. Maar gewoon een soort van obstructie. Zover ben ik al wel, dat ik er niet meer als een blinde inga.”
Ik mis hem nu al...
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2006 @ 19:03:01 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_41102477
NIVO Sparta wint ook 2e bekerwedstrijd (23-8-2006)

Op een niet al te best bijveldje in Tiel wist NIVO Sparta ook haar 2e poulewedstrijd te winnen. Zondag 2e klasser Theole werd in een echte wedstrijd met 2-3 verslagen. Theole bleek een volwaardige tegenstander, zodat het een aantrekkelijk duel werd. Nadat eerst NIVO Sparta een zuivere strafschop werd onthouden (duidelijk geval van hands) en Roberto Verhagen op de paal had geknald, scoorde Theole vlak voor rust verassend de 1-0. In de 2e helft zette NIVO Sparta een tandje bij, schroefde het tempo op en speelde bij vlagen de achterhoede van Theole kapot. Halfweg werd Emiel van de Sanden hard gevloerd in de 16 en floot de scheidsrechter ditmaal wel voor strafschop. Theo van Geffen benutte deze feilloos (1-1). Kort daarna forse overtreding net buiten de 16 op Bjorn Cevat. Slechte organisatie bij Theole zette Theo van Geffen alleen voor de keeper en dat betekende 1-2. Een conditioneel sterker NIVO Sparta drukte nu door en de 1-3 (doelpunt Bjorn Cevat op aangeven van Emiel van de Sanden) was een logisch gevolg. De wedstrijd was gespeeld. Vlak voor tijd kreeg Theole nog een strafschop cadeau waardoor de eindstand op 2-3 werd bepaald.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_41102528
Theo .
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2006 @ 19:05:34 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_41102569
Hij blijft scoren

En op het NIVO-Sparta Forum is ie ook altijd leuk

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_41102645
Wij hebben zijn schoonvader (oud OJC A1-trainer) gestrikt om onze zaalvoetbalcoach te worden .
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:10:46 #19
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_41102721
HBC Zat 1 doet nog volop mee in de Haarlems Dagblad Cup....2 gespeeld 6 punten.

Gelijk spel in de volgende wedstrijd is genoeg voor de volgende ronde !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2006 @ 19:16:32 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_41102908
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:08 schreef Yeahinho het volgende:
Wij hebben zijn schoonvader (oud OJC A1-trainer) gestrikt om onze zaalvoetbalcoach te worden .
Als ie op z'n vader lijkt kan dat leuk worden

pi_41102992
Theo's pa bedoel je? Nog nooit gezien volgens mij.... maar z'n schoonpa is wel tof .
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:45:37 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_41199825
NIVO-Sparta wint met 1-3 tegen GVV Gameren.

Volgende bekerronde dus bereikt.

En natuurlijk scoorde Theo van Geffen weer

pi_41200109

HHC Hardenberg na winst op Oisterwijk verder in bekertoernooi
Door een 2-0 winst op Oisterwijk wist HHC Hardenberg zich vanmiddag zeker te stellen van een volgende ronde bekervoetbal. Hierdoor moeten ze 19 of 21 september aantreden in eigen huis tegen MVV. HHC Hardenberg ziet met dubbele gevoelens uit naar de wedstrijd tegen de eerste divisionist. Ze zal moeten werken aan goed voetbal maar kijkende naar de wedstrijd tegen Ajax de afgelopen 2 seizoenen en het goede bekervoetbal dat HHC Hardenberg kan spelen staat het nu voor de Hardenbergers al vast dat MVV niet de vrije hand naar de volgende ronde wordt gegeven.

bron: me, myself and me
pi_41201577
Makkie vandaag!

ASWH HEEFT GEEN ENKELE MOEITE MET WSV

Vanmiddag mocht op sportpark Schildman afgetrapt worden in de eerste ronde van de KNVB-beker. ASWH, dat vorig jaar nog de beker voor amateurs won, kreeg zondaghoofdklasser WSV uit Apeldoorn op bezoek. Onder aardige weersomstandigheden werd de bal aan het rollen gebracht. Dit gebeurde met een ASWH dat in dezelfde opstelling speelde als tegen het beloftenteam van FC Dordrecht, met dit verschil dat Boudy Hoogendoorn rechts achterin speelde. Dinsdag had Wouter Kreté hier nog gespeeld. Jerry de Jong mocht wederom starten aan de linkerkant van het middenveld. Doordat er vooraf al geloot was voor de tweede ronde, wisten beide teams dat bij een overwinning een thuisduel tegen Cambuur Leeuwarden zou volgen.

ASWH leek hier wel zin in te hebben, want de elf van Bill Tukker begonnen gretig aan het duel. In deze fase bleek al dat er wel iets te halen zou zijn tegen WSV. De ploeg uit Apeldoorn bleek niet echt over een imponerende verdediging te kunnen beschikken. Voorin liepen er wel enkele handige spelers, maar het was duidelijk ASWH dat in de openingsfase het spel bepaalde. Het leverde ook al enkele kansen. Arjan Human zag een mooie boogbal net over de goal gaan. Arjan was wederom erg actief, net als zijn partner voorin Derk Schut. Ook Jerry de Jong liet regelmatig zien waarom hij het vertrouwen van de trainer had gekregen.

Toch namen de bezoekers de leiding. Na een kleine twintig minuten kreeg WSV een corner. Die belandde bij Anouk Roest, die vanaf de linkerflank besloot om met zijn rechterbeen de bal maar richting doel te poeieren. Onhoudbaar voor Joan van Belzen vloog de bal de kruising in en zo was het plotseling 0-1. ASWH liet zich echter niet uit het veld slaan en bleef rustig voetballen. De verdiende gelijkmaker liet dan ook niet erg lang op zich wachten. Na een inschattingsfout van een verdediger kon Arjan Human de bal in het strafschopgebied controleren, even doorlopen en vervolgens tussen enkele tegenstanders de bal beheerst over de keeper wippen. Hiermee nam ASWH uiteraard nog geen genoegen en het bleef zoeken naar een tweede goal. Van WSV had het steeds minder te duchten en dus was de 2-1, die kort voor rust viel, een juiste afspiegeling van de verhoudingen. Een afgeslagen aanval via de linkerflank kwam voor de voeten van Izaäk Verhoeven. De als altijd veel werk verzettende routinier bedacht zich geen moment en haalde uit voor een fraaie schuiver die in de uiterste hoek vloog. Zo mocht ASWH, waar Izaäk Verhoeven en Nixon Dias geel zagen, met een voorsprong gaan rusten.

Na rust bleek dat de Ambachters de wedstrijd, die nu in de regen werd afgewerkt, snel wilden beslissen. Daarin slaagde ASWH al na ongeveer tien minuten, toen Arjan Human de bal na een goede actie van Derk Schut kon ontvangen in de zestien. Arjan schoot de bal simpel langs keeper Udinga en de 3-1 betekende eigenlijk al de beslissing. WSV probeerde het nog wel met enkele verse krachten, maar werd zelden echt gevaarlijk. Als de ploeg er al in slaagde een doelpoging te ondernemen, was Joan van Belzen altijd op zijn post. Omdat ASWH binnen korte tijd echter Derk Schut en Arjan Human met blessures naar de kant zag gaan, werd het in aanvallend opzicht ook wat zoekende. Derk en Arjan werden vervangen door Denys Spry en Marphe Redjosetiko.

Ondanks het wisselen van het sterke aanvalsduo wist ASWH nog twee keer te scoren. Het was Jerry de Jong die met een prima actie op de linkerflank de vierde goal inleidde. Zijn voorzet werd door Marphe Redjosetiko gemist, maar Stefan van Dam liet de kans om te scoren niet lopen en tikte eenvoudig binnen. WSV was toen echt verslagen en ASWH kreeg nog enkele goede mogelijkheden om de score uit te bouwen. Stefan had nogmaals kunnen scoren toen de voor Jerry de Jong gekomen Danny Versluis door ging op links en goed breed legde. Hij vond echter keeper Udinga op zijn weg. Diezelfde goalie had geen verweer tegen de trap van elf meter door specialist Izaäk Verhoeven, die de 5-1 betekende. ASWH kreeg deze strafschop nadat Denys Spry was gevloerd, toen hij na een mooie pass van Stefan van Dam vrij voor de keeper zijn eerste goal voor ASWH leek te gaan laten maken. Bij 5-1 bleef het.

Er gingen bij ASWH heus nog wel wat dingen fout, maar het was zeker positief dat WSV vanmiddag eigenlijk vrij weinig in te brengen had. Een duidelijke zege, die goed is voor het vertrouwen en ook hoop geeft voor de seizoensstart tegen Capelle volgende week. Daarnaast is een zege in het bekertoernooi in financieel opzicht mooi voor de club, terwijl het in sportief opzicht ook een mooie uitdaging zal zijn om straks in september op eigen veld de krachten te meten met Cambuur Leeuwarden.

ASWH – WSV 5-1 (2-1)
19. 0-1 Anouk Roest 27. 1-1 Arjan Human 40. 2-1 Izaäk Verhoeven 55. 3-1 Arjan Human 76. 4-1 Stefan van Dam 86. 5-1 Izaäk Verhoeven (pen)
Scheidsrechter: Pijpers

ASWH: Joan van Belzen; Boudy Hoogendoorn, Roël Gorré, Nixon Dias, Johan Sturrus; Stefan van Dam, Izaäk Verhoeven, Ferry van Lare, Jerry de Jong (Danny Versluis; Arjan Human (Marphe Redjosetiko) en Derk Schut (Denys Spry)

WSV: Henry Udinga; Dennis Wiltink (Miquel Huigen), Thomas Driessen, Pim Bax, Stephan Nuesink, Sjoerd Jens (Petu Toisuta), Samir Makhoukhi, Joey Ngarigota, Anouk Roest, Dick Hulshorst (Rudi Kamphuis) en Boy Nuesink
www.thuisuiteten.nl
pi_41204580
quote:
ADO moet na kansrijk duel winst aan Bennekom laten

ADO heeft het niet gered tegen zaterdag hoofdklasser Bennekom. In een spannende wedstrijd trok de thuisclub met 1-0 aan het langste eind.
In een gelijkopgaande eerste helft kwam Bennekom in de 20e minuut voor het eerst gevaarlijk voor het ADO-doel. Het was meteen raak. Op links maakte Anne van der Kolk zich vrij van Wesley Weeber, legde de bal op de vrijstaande Dennis van Meegdenburg en ADO-doelman Kenny Heemskerk was kansloos. De Bennekommers waren wellicht technisch vaardiger met routiniers als Arno Splinter, Michel Nok en Bas Dreef, maar met veel strijdlust wist ADO dat redelijk te compenseren. Vlak voor rust had de goed spelende Bart Meijland de kans op de gelijkmaker. Dion Glumac zette hem op zo'n 15 meter vrij voor doel, maar zijn schot werd met een katachtige redding door Danny Lücke tot corner verwerkt.
Na de pauze was het eigenlijk éénrichtingsverkeer. Bennekom werd gedurende 45 min. op eigen helft teruggedrongen. Kenny Heemskerk hoefde slechts één enkele keer handelend op te treden. In de 61e min. counterde Bennekom via Keiji Aikawa, maar het schot van de vrijstaande Dennis van Meegdenburg werd door de ADO-doelman gestopt. Daar tegenover stond een hoeveelheid aan ADO-mogelijkheden. Met als "hoogtepunt" de 72e minuut. Bart Meijland maakte zich knap vrij voor het Bennekom-doel, maar zag zijn inzet gepareerd door Danny Lücke, in de rebound schoot Wesley Weeber tegen een Bennekom-been en uiteindelijk schoot de vrijstaande Boy Visser net aan over. Maar ook anderszins mocht Bennekom niet over geluk klagen. Zo kopte Bart Meijland tegen de onderkant van de lat. Toen de bal in het doel tipte juichte heel ADO voor de gelijkmaker. Helaas oordeelde arbiter Bexkens anders. Ook in de 63e min. was de arbiter niet op de hand van ADO'20. Een voorzet van Wesley Weeber werd bij de tweede paal ingekopt door Dion Glumac en de bal ging via de hand van een Bennekom-verdediger over de achterlijn. De ADO-spelers claimden 'en masse' een penalty. Helaas pindakaas! Ook in de slotfase kreeg ADO nog twee uitgelezen mogelijkheden. Zo schoot Boy Visser tussen twee verdedigers in handen van de keeper en kopte Tristan Buchinhoren bij de tweede paal net naast.
Na afloop waren de druiven zuur! Teleurgesteld dropen de ADO-spelers af, terwijl Bennekom feest vierde. Zij spelen nu in de volgende ronde thuis tegen AZ. En dat was nu juist een affiche waarop ADO zijn zinnen had gezet!
Mooi k*t...
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
  zondag 27 augustus 2006 @ 11:15:40 #26
141341 Hoornes
V.V. Katwijk-supporter
pi_41217845
Katwijk heeft gisteren de winst aan een uitzonderlijk sterk De Treffers moeten laten. Drie minuten voor het einde van de tweede verlenging kwam de thuisploeg op een allesbeslissende 3-2 voorsprong.

Een uitgebreid verslag volgt later.
pi_41218606
Zo, 5-0 overwinning op Oostkapelle, een eersteklasser . Negen uit drie in de beker, prima resultaat dus .
In Southern Sun
  zondag 27 augustus 2006 @ 14:09:35 #28
141341 Hoornes
V.V. Katwijk-supporter
pi_41222262
Katwijk uitgeschakeld na verlenging

Katwijk is in de eerste ronde van de Gatorade Cup uitgeschakeld door De Treffers. Vlak voor het einde van de tweede verlenging was het de uitstekend spelende aanvoerder Rob Zegers die de beslissende 3-2 binnenschoot.

Spectaculaire start
De wedstrijd op het mooie sportpark Zuid kende een spectaculaire start. In de derde minuut verschafte Erwin Verkuijlen zichzelf een goede kans. Doelman Erik Makaay had het nakijken en de 0-1 voorsprong was een feit. In de eerste helft was de thuisploeg duidelijk de bovenliggende partij. Het eerste half uur van de wedstrijd vielen er enkele behoorlijke kansen voor de ploeg van hoofdtrainer Jan Pruin te noteren. Halverwege de eerste helft moest Martijn Middelbeek redding brengen bij een gevaarlijk schot uit de 2e lijn. Zo'n 5 minuten later was uitblinker Saïd Echargui (ex-Vitesse) dichtbij de gelijkmaker. Zijn schot trof echter de buitenkant van de paal. Met nog 10 minuten tot aan de rust maakte de thuisploeg zich op voor een offensief.

Offensief thuisploeg
In eerste instantie kon Sander Molenaar nog voor opruiming zorgen bij een gevaarlijk scrimmage. Enkele minuten later was de gelijkmaker toch een feit. In het geval van spelhervattingen rond het eigen Katwijk strafschopgebied maakte de defensie een ongeorganiseerde, om niet te zeggen chaotische, indruk. Het was dan ook niet verrassend te noemen dat de eerste goal van De Treffers werd ingeluid door een vrije trap. De rood-zwarten hadden er wel vier pogingen voor nodig maar het resultaat mocht er zijn: 1-1. Doelpuntenmaker was Luuk d'Hooghe. In de slotminuten van de eerste helft was Katwijk nog tweemaal gevaarlijk. Beide keren stond Quincy van Ommeren aan de basis. In de 42e lanceerde hij, door een snel genomen vrije trap, Marcel Vondeling die geen kans zag Makaay te verschalken. Op slag van rust kon ook een kopbal van Verkuijlen, op aangeven van Van Ommeren, de doelman niet verontrusten.

Tweede helft
Katwijk begon redelijk goed aan de tweede helft tegen een gewijzigd elftal van De Treffers. Het initiatief werd veelal gelaten aan de thuisploeg maar er werden meer en betere mogelijkheden afgedwongen. In de 56e minuut kreeg Wouter Verheij een prima mogelijkheid. Een slap stiftje bleek een weinig succesvolle doelpoging. Enkele minuten later kwam Katwijk toch op voorsprong. Makaay stond net even te ver voor zijn doel en dit was Molenaar niet ontgaan. Met een afgemeten lob van bijna 40 meter afstand bracht hij zijn ploeg op voorsprong. In de daaropvolgende fase had Katwijk de wedstrijd kunnen beslissen. Het elftal van De Treffers maakte een aangeslagen indruk maar Katwijk was niet in staat om de beslissing te forceren. De ploeg van Henny Lee was er wel enkele malen dichtbij. Halverwege de tweede helft kreeg Katwijk tot tweemaal toe een vrije trap op een gunstige plaats. De eerste werd door Wouter Verheij in de muur geschoten. De tweede zorgde voor aanzienlijk meer gevaar. De ingebrachte bal van de opnieuw sterk spelende Tahir Akhamrane kon maar net naast de paal getikt worden Makaay.
Met nog een twintigtal minuten te gaan wist de thuisploeg zich te herpakken. Opnieuw zorgden spelhervattingen voor veel gevaar. Een corner werd onvoldoende verwerkt en tot tweemaal toe moest een verdediger op de lijn redding brengen. De waarschuwing was niet besteed aan de oranjezwarten. Een minuut later opnieuw een corner. Met kunst en vliegwerk werden de eerste drie doelpogingen onschadelijk gemaakt, de vierde poging bleek onhoudbaar. Het was uiteindelijk Echargen die zijn ploeg naast Katwijk schoot. In de reguliere speeltijd kregen beide ploegen nog enkele grote mogelijkheden om de wedstrijd te beslissen. Namens Katwijk mochten Vondeling en Verkuijlen een poging wagen, namens De Treffers was het Echargen. De beide doelmannen en voor Katwijk ook nog eens de paal stonden een beslissende score in de weg.

Verlenging
Katwijk kon met betrekking tot deze wedstrijd over weinig zaken tevreden zijn maar op conditioneel maakte Katwijk een prima indruk. Terwijl de spelers van de thuisploeg nagenoeg allemaal een uitgebluste indruk maakten, was er van zichtbare vermoeidheid bij de Katwijkers geen sprake. Dit resulteerde in een dominant Katwijk en een op de counter loerende De Treffers. In de 95e minuut kreeg Molenaar een niet te missen kans. Zijn schot kon echter met veel moeite uit het doel getikt worden door doelman Makaay. Nadat eerst Verheij de keeper op de proef had gesteld met een bekeken schot, was Verkuijlen dichtbij een doelpunt. Maar ook in dit geval was het Makaay die het toch zeker niet verkeerde schot net naast het doel wist te tikken. In de 110e minuut kreeg Katwijk opnieuw een goede kans. Maar zowel Molenaar als invaller Chris de Bie zagen geen kans om iets aan de score te veranderen. Nadat Verheij in de 116e minuut een vrije trap net over het doel zag gaan trad een oeroude voetbalwet in werking: als je hem zelf niet maakt...

Beslissing
Opnieuw had de Katwijk-defensie belachelijk veel moeite met een spelhervatting van de tegenstander. Ondanks het ronduit dramatische verdedigen aan Katwijk-zijde hadden de gastheren niet minder dan vier pogingen nodig om in de 117e minuut de beslissende 3-2 op het bord te brengen. De gevierde man was de uitstekend spelende aanvoerder Rob Zegers. Twee minuten later was het Middelbeek die zijn ploeg behoedde voor een grotere achterstand toen hij redding bracht op een vrije trap van invaller Luuk Maes. De prima ingevallen Jan Groen was nog dichtbij de gelijkmaker, zijn snoeiharde volley spatte helaas op de vuisten van Makaay uiteen.
Ondanks de teleurstellende uistlag, en het toch ook wel teleurstellende Katwijkse spel in een groot deel van de wedstrijd, gingen de verliezers onder luid gezang van de eigen aanhang van het veld. Gezegd moet worden dat De Treffers een uitzonderlijk sterke tegenstander is gebleken.

Opstelling Katwijk: Middelbeek, Hensen, Holwijn, Leeflang, Buijs, van Ommeren (82. Groen), Vondeling, Verheij, Akhamrane (106. De Bie), Molenaar en Verkuijlen.

Gele kaarten: Van Putten (De Treffers). Van Ommeren, Verkuijlen, Buijs, De Bie (allen Katwijk)
pi_41227309
Zonde Sersjee en Hoornes!

De club van Yeahinho heeft aan een punt genoeg vandaag om door te gaan in de districtsbeker.
www.thuisuiteten.nl
pi_41233202
Gisteren al gespeeld MM. 1-6 gewonnen bij Sliedrecht.
  Trouwste user 2022 zondag 27 augustus 2006 @ 20:42:33 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_41234496
Knap resultaat weer Yeahinho

pi_41261820
Okee, gek dat dit zaterdag nog nergens vermeld was.

Maar niet verrassend dat ze Sliedrecht zouden pakken. Heerjansdam dus nu al uit de districtsbeker.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:13:44 #33
141341 Hoornes
V.V. Katwijk-supporter
pi_41322267
De bekerwedstrijd tussen Katwijk en Valken'68 is gisteren na iets meer dan een half uur gestaakt vanwege aanhoudend onweer.
Katwijk was na overwinningen op Zondag 2e Klasser SJC (3-0) en Zondag 1e Klasser UVS (3-1) reeds geplaatst voor de volgende ronde.

Ook Katwijk 2 heeft zich geplaatst voor de volgende ronde.
pi_41330517
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:18 schreef methodmich het volgende:
Okee, gek dat dit zaterdag nog nergens vermeld was.

Maar niet verrassend dat ze Sliedrecht zouden pakken. Heerjansdam dus nu al uit de districtsbeker.
Ik ben niet meegeweest, en hoorde zondag de uitslag pas.
pi_41331242
Ja, maar ik bedoelde meer in het algemeen. Niet op VoZ of elders.

ASWH speelde gisteren een oefenpotje tegen Heinenoord. Om het leuk te houden speelde het complete basiselftal van zaterdag op één speler na niet mee. Ook al om Bill Tukker gelegenheid te geven om de reserves aan het werk te zien. ASWH begon met Raymon Kuipers op doel, achterin van rechts naar links Wouter Kreté, Marcel Gerritsen, Raymond Ernst, die spelritme moet opdoen, en Danny Versluis. Op het middenveld stond Rick Verbrugge op rechts, Danny Slingerland op links en speelden Marphe Redjosetiko en Stefan van Dam, als enige basisspeler, centraal. De spitsen waren Denys Spry en Rory van der Weijden.

Heinenoord kwam nog wel voor, maar werd vervolgens eenvoudig weggetikt. Uitslag werd 8-2 voor ASWH. Op het laatst schoten de spelers van Heinenoord uit frustratie twee keer een bal keihard over de zijlijn en een toegekende penalty schoot de keeper eerst zelf in het doel, voor hij naar het doel liep om te gaan keepen.

Goals van Rory van der Weijden (3 x), Denys Spry (pen), Rick Verbrugge, Danny Versluis, Stefan van Dam en invaller Jerry de Jong (pen).
www.thuisuiteten.nl
pi_41331936
Regelmatige overwinning van de hoofdklasser op de eerste klasser. De dit seizoen aan de selectie toegevoegde jeugdspeler (15 jaar oud!) Gerco Eenkhoorn gaf met twee treffers zijn visitekaartje af.

Doelpunten: Gerco Eenkhoorn 1-0 en 2-0, Martijn Jansen 3-0, Ger Brakel 3-1.
pi_41332681
DOVO heeft in de bekerwedstrijd tegen DWS vier rode kaarten en drie gele kaarten opgelopen. De ex-hoofdklasser verloor het duel met 1-0 en eindigde als laatste in de poule. (VoZ)

Gaat lekker daar in Veenendaal, ze starten toch wel als favoriet in de 1e klasse D..
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_41333759
15 jaar oud, wtf?! Komt die even als 1e jaars B-speler bij de A-selectie van een hoofdklasser?!
  Trouwste user 2022 woensdag 30 augustus 2006 @ 21:22:07 #39
7889 tong80
Spleenheup
pi_41340651
Mijn amateurclubje heeft per direct onze materiaalman, lijnentrekker, grasverzorger, kleedkamerschoonmaker en consul op non actief gesteld. Had Alcohol achterover gedrukt en op kosten van NIVO-Sparta betaalde Porno-sites bezocht.

Hij had in het verleden al verkeerde dingen gedaan maar ze hebben hem een tweede kans gegeven en hem zelfs erelid gemaakt. Sommige mensen krabben zich nu achter de oren.

pi_41342246
Dat klinkt cool tong, ik zal zo eens even de NIVO-site gaan bekijken .
  Trouwste user 2022 woensdag 30 augustus 2006 @ 22:30:52 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_41343520
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:01 schreef Yeahinho het volgende:
Dat klinkt cool tong, ik zal zo eens even de NIVO-site gaan bekijken .
Staat het op idd

vrijdag 1 september 2006 @ 14:43:50 #42
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_41393947
dubbele derby in Heemstede

HBC zat 1 start tegen Kon HFC
en HBC Zon 1 tegen RCH

Beide HBC elftallen zullen op vreemd terrein hun kunsten vertonen
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_41394920
Morgen om 19.00 uur ( ) de competitie-opener, en wat voor een:

OJC Rosmalen - Schijndel
pi_41395293
Come on Red Black Army!

Brus neem je rotzooi mee
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 september 2006 @ 19:21:30 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_41402427
Morgen LRC - NIVO Sparta. Eindelijk beginnen we.

pi_41402682
LRC waant zichzelf favoriet voor de titel tong. Maar dat doen zeker 8 van de 12 clubs in 1C volgens mij. NIVO werd ook al getipt in het AD.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:15:16 #47
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_41404146
Afgelopen dinsdag 1-2 verloren tegen DOTO voor de beker, waar een 0-2 verlies zelfs mocht. Leuke gelijkopgaande partij, DOTO speelde sterk, maar ook Barendrecht verraste me weer, de beslissende beetje gelukkig vlak voor tijd.

Morgen dan eindelijk de competitie, gelijk een lastige uitwedstrijd bij Scheveningen. Heb er toch wel vertrouwen in . Basiselftal is erg sterk, stuk beter dan vorig jaar, enkel ben ik bang dat het in de breedte iets te smal is, genoeg jongens die dus uiteindelijk net niet kwamen (waaronder Martha, die het bij RBC nu leuk doet).
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_41404211
Scheveningen uit direct een mooie test. Jack zal wel iets bedenken. Barendrecht moet gewoon promoveren en daar heb ik alle vertrouwen in.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 september 2006 @ 20:20:25 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_41404314
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 19:28 schreef methodmich het volgende:
LRC waant zichzelf favoriet voor de titel tong. Maar dat doen zeker 8 van de 12 clubs in 1C volgens mij. NIVO werd ook al getipt in het AD.
Linkje

pi_41404451
Dat zal wel niet online zijn te lezen. Was een interview met Freek Vorthoren in het Dordtenaar-deel. Werd NIVO genoemd bij de titelkandidaten. Maar ja, dat waren er dus 8...
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')