En ik ben 1 september net zo blij als jij!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:09 schreef Xilantof het volgende:
Ik vertelde dus net dat ik tevreden ben met de update voor de MacBook.
Lagere temperaturen, hoger volume
Ik ook.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:34 schreef Slarioux het volgende:
[..]
De macbook met 2.0 Ghz en 1 GB ram.
Wat een inspiratie loze TVP.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:47 schreef Tomasso het volgende:
Ik wil ook een MacBook of iMac
Maar m'n iBookje is nog geen jaar oud, en ben er nog steeds tevreden mee![]()
Same here.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:09 schreef Xilantof het volgende:
Ik vertelde dus net dat ik tevreden ben met de update voor de MacBook.
Lagere temperaturen, hoger volume
Ga je dat halen?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:48 schreef tonks het volgende:
Over 12 dagen ben ik een jaar maccer.
Ik ben eind januari alweer drie jaar aan de Macquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:48 schreef tonks het volgende:
Over 12 dagen ben ik een jaar maccer.
PowerBook 12" blijft de mooiste.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:54 schreef Furious het volgende:
Dat is het kwaad verhelpen met een noodoplossing, jullie hadden allemaal zo'n mooie 12" PowerBook moeten kopen. Degelijk fabrikaat!![]()
![]()
![]()
Ik ging even koffie zetten dus ik heb het niet gezienquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:43 schreef De_Hertog het volgende:
Wat is dat firmware-updaten toch erg makkelijk op een Mac. Niet dat ik anders verwacht had, maar toch
Dat viel mij ook al op, zo veel makkelijker dan op een pc.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:43 schreef De_Hertog het volgende:
Wat is dat firmware-updaten toch erg makkelijk op een Mac. Niet dat ik anders verwacht had, maar toch
Ik vond het vooral mooi dat Software Update eerst zei 'let op, voor de firmware updater zijn er instructies, lees deze goed door! Dus ik was bang voor een ingewikkelde firmware-update zoals ik dat gewend ben (nog nooit een firmwareupdate op een Apple hoeven doen) en las de instructies aandachtig door. Ik was erg opgelucht toen bleek dat die instructies konden worden samengevat met 'druk op de restart knop in dit schermpje'.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op, zo veel makkelijker dan op een pc.![]()
We zitten hier in de Apple slowchat.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Een beetje BIOS is tegenwoordig ook heel simpel vanuit windows te updaten dmv een enkele muisklik.
Gaat heen!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:06 schreef Geqxon het volgende:
[..]
We zitten hier de Apple slowchat.
Dat zou kunnen, maar ik kom toch voor mijn werk geregeld BIOS updates tegen die een diskette, DOS, een hoop input en een klein beetje geluk nodig hebben...quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Een beetje BIOS is tegenwoordig ook heel simpel vanuit windows te updaten dmv een enkele muisklik.
Op de oude iMacs moet je en een of ander programmer's button inhouden tijdens het rebooten om die firmware te updaten, anders doet ie niks. Daar kwam ik pas na 3x rebooten achterquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vond het vooral mooi dat Software Update eerst zei 'let op, voor de firmware updater zijn er instructies, lees deze goed door! Dus ik was bang voor een ingewikkelde firmware-update zoals ik dat gewend ben (nog nooit een firmwareupdate op een Apple hoeven doen) en las de instructies aandachtig door. Ik was erg opgelucht toen bleek dat die instructies konden worden samengevat met 'druk op de restart knop in dit schermpje'.
Tja, 5 jaar oude apples zullen ook wat minder eenvoudig te updaten zijn. Mijn mobo is nu een jaar of 3 oud en daarbij kan met 1 klik de BIOS geupdate wordenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik kom toch voor mijn werk geregeld BIOS updates tegen die een diskette, DOS, een hoop input en een klein beetje geluk nodig hebben...
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:41 schreef Bigs het volgende:
[..]
Op de oude iMacs moet je en een of ander programmer's button inhouden tijdens het rebooten om die firmware te updaten, anders doet ie niks. Daar kwam ik pas na 3x rebooten achter(toen las ik namelijk pas wat er op het scherm stond)
Mijn 6 jaar oude moederbord kon dat ook al. Het standaardtooltje was inderdaad zo'n ouderwets DOS-ding, maar Asus bood toen ook al gewoon een Windows-variant aan. Wel zo makkelijk als je probeert een leuk logo in je BIOS te hackenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, 5 jaar oude apples zullen ook wat minder eenvoudig te updaten zijn. Mijn mobo is nu een jaar of 3 oud en daarbij kan met 1 klik de BIOS geupdate worden
leesiequote:Op zondag 20 augustus 2006 00:43 schreef Geqxon het volgende:
Weet iemand hoe je Lacie uitspreekt?
Zo van "Leeesie" of "Lassie" (de hond) of "La SieeJee" (op zijn frans).
Goed luisteren hoe ze de telefoon opnemen, en dan weer ophangenquote:Op zondag 20 augustus 2006 01:18 schreef Geqxon het volgende:
Ik kan natuurlijk ook Lacie opbellen.
Volgens mij wisselt dat, laatste keer was het iig UPS.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:18 schreef skiczukie het volgende:
Welke bedrijf bezorgd eigenlijk het Apple-spul?
in NL is het altijd UPS hoor.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Volgens mij wisselt dat, laatste keer was het iig UPS.
Tussen de 100 en 300 euro wordt het per post verstuurd, vanaf 300 euro per expresse. Dus het zou ook nog eens gewoon door TPG bezorgd kunnen worden. (Aldus de Apple site)quote:
Volgens mij bij vrijwel elke elektronica- en audiozaak.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:44 schreef tonks het volgende:
Oja weet iemand waar ik goedkoop een mini jack naar dubbele cinch kabelding kan vinden? Is voor mijn iPod.
Dan bijvoorbeeld een Dixons, Mediamarkt of elk andere winkel. Die ze verkopen?quote:Op zondag 20 augustus 2006 01:30 schreef Ipho het volgende:
Is het nog voordeliger qua prijs(waar anders in ook), om een ipod (60gig) in een Apple Center te kopen?
Bij de apple online store krijg je korting!quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:31 schreef Ipho het volgende:
[..]
Dan bijvoorbeeld een Dixons, Mediamarkt of elk andere winkel. Die ze verkopen?
Graag reactie![]()
http://homepage.mac.com/kevinjamessmith/iblog/C1223681480/E20050815105306/quote:Op zondag 20 augustus 2006 09:58 schreef Swetsenegger het volgende:
In 'de branche' spreken we het uit als leesie
Dat zal allemaal best, maar iedereen heeft het over leesie. Goed, behalve dan de apple store in Chicago.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:50 schreef nietzman het volgende:
[..]
http://homepage.mac.com/k(...)480/E20050815105306/
In dat bericht staan verschillende mails van mensen van LaCie zelf die het als 'Lah-See' uitspreken. Die zullen het wel het beste wetenquote:Op zondag 20 augustus 2006 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, maar iedereen heeft het over leesie. Goed, behalve dan de apple store in Chicago.
rauter!quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar dit wsordt een roeter versus rauter discussie geloof ik
Nou dat is dus niet waar. een roeter roeteert een route en heet dus per definitie een roeter. Maar zoals je ziet is dat ook niet zo'n vaststaand feit.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
In dat bericht staan verschillende mails van mensen van LaCie zelf die het als 'Lah-See' uitspreken. Die zullen het wel het beste weten
En ik vermoed dat je over de naam van een bedrijf lastiger een welles-niets discussie kan voeren als over een 'router'. Al is het alleen maar omdat die mensen van het bedrijf zelf het laatste woord hebben
Maar het is een Amerikaanse term, en die heb ik al best vaak 'Route' als 'rout' uit horen spreken.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou dat is dus niet waar. een roeter roeteert een route en heet dus per definitie een roeter. Maar zoals je ziet is dat ook niet zo'n vaststaand feit.
Dat vind ik niet, als een bedrijf een naam heeft is dat de naam, en als dat bedrijf vind dat je het zo uitspreekt spreek je het zo uit. Als 99% 'Micro$oft' schrijft heet het bedrijf ook niet ineens zoquote:Kortom, als la see door 99% als leesie wordt uitgesproken is het leesie en geen la see.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar het is een Amerikaanse term, en die heb ik al best vaak 'Route' als 'rout' uit horen spreken.
In de volksmond wel hoor.quote:Dat vind ik niet, als een bedrijf een naam heeft is dat de naam, en als dat bedrijf vind dat je het zo uitspreekt spreek je het zo uit. Als 99% 'Micro$oft' schrijft heet het bedrijf ook niet ineens zo
Hou-paash?quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:16 schreef XL het volgende:
hoe je Hauppage diende uit te spreken.
quote:Voor bedrijfsinformatie over LaCie, contacteer:
LaCie Group S.A.
33 Boulevard du Général Martial Valin
75015 PARIS
+33 1 58 49 57 57
Kijk je toevallig wel eens Diggnation? Daar heeft iemand ook een MacBook en die viel ook de hele tijd uit (tijdens de show)quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:48 schreef skiczukie het volgende:
Nog MacBook-gebruikers hier met random shutdowns?
Nee, ken ik niet, maar ik lees veel op internet over dit probleem. De update zou het kunnen voorkomen, maar vaak is de 'damage' dan al aangericht.quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:49 schreef tonks het volgende:
[..]
Kijk je toevallig wel eens Diggnation? Daar heeft iemand ook een MacBook en die viel ook de hele tijd uit (tijdens de show)
Uitloggen en inloggenquote:Op zondag 20 augustus 2006 15:00 schreef snoopy het volgende:
Miijn toetscombinaties doen het ineens niet meer in de finder. Weet iemand hoe ik ze weer werkend krijg?
Bedanktquote:
Het is een Amerikaanse uitvinding. Wel zo normaal dat je het dan ook op de Amerikaans-Engelse manier uitspreekt.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Het is een ENGELSE term. Dat een paar rednecks route nu als raut uitspreken lijkt me nauwelijks relevanter dan hoe een bedrijf zichzelf noemt
USB of FW?quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:15 schreef Geqxon het volgende:
De knoop is doorgehakt, morgen maar eens een LaCie 250Gb "Porsche" design ophalen
Ik heb mijn films nu verspreid over mijn Macbook, iPod en desktop, en dat word een beetje een zooitje
Dat is ook gewoon roeter hoor. Alleen texanen zeggen rauterquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een Amerikaanse uitvinding. Wel zo normaal dat je het dan ook op de Amerikaans-Engelse manier uitspreekt.
USB, de FW-versie is gelijk ¤30 duurder. Het is alleen maar voor opslag, en dan is zelfs mijn (USB) iPod nog snel genoeg met zijn +/- 100mbitquote:
Nope, het is overal in Amerika "rauter". Check je OS X text-to-speech functie maarquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon roeter hoor. Alleen texanen zeggen rauter
En bedankt voor het bevestigen van mijn punt. Slechts een percentage mensen spreken roeter als rauter uit, maar juist dat laatste is gemeengoed geworden.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nope, het is overal in Amerika "rauter". Check je OS X text-to-speech functie maar
Ik denk dat er wereldwijd meer mensen Amerikaans-Engels spreken dan Brits-Engels. Al was het maar omdat de bevolking van de VS 5x zo groot is al die van de UK. Bovendien is het een term die eerst in Amerika bestond (omdat het daar werd uitgevonden) en later pas is overgenomen in de Brits-sprekende wereld.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En bedankt voor het bevestigen van mijn punt. Slechts een percentage mensen spreken roeter als rauter uit, maar juist dat laatste is gemeengoed geworden.
Dat het bij ene woord gemeengoed is geworden, betekend niet dat dat bij een ander woord (als la sie) ook zo moet zijnquote:Op zondag 20 augustus 2006 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En bedankt voor het bevestigen van mijn punt. Slechts een percentage mensen spreken roeter als rauter uit, maar juist dat laatste is gemeengoed geworden.
Dus ondanks dat het bedrijf la sie heet, wordt het gewoon als leesie uitgesproken.
rautnegerquote:Op zondag 20 augustus 2006 23:11 schreef Tijn het volgende:
Route spreek je zowel in Brits- als in Amerikaans-Engels uit als "roet".
OS X zegt idd "roet" en "rauter"quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:20 schreef Bigs het volgende:
Ik zou zeggen, vraag het OS X:
Open een Terimal en typ achtereenvolgens 'say route' en 'say router'. Ik weet niet of het klopt, maar die zegt 'roet' en 'rauter'
Mooiquote:Op zondag 20 augustus 2006 23:54 schreef broer het volgende:
De Pronunciation Dictionary geeft voor route zowel de uitspraak 'raut' als 'roet'. Voor router geeft hij alleen de uitspraak 'rauter'.
Lijkt me duidelijk.
Wat zegt 'ie over LaCie, broer?quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:54 schreef broer het volgende:
De Pronunciation Dictionary geeft voor route zowel de uitspraak 'raut' als 'roet'. Voor router geeft hij alleen de uitspraak 'rauter'.
Lijkt me duidelijk.
Geloof het of niet, het staat er helemaal niet in...quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:06 schreef Tijn het volgende:
Wat zegt 'ie over LaCie, broer?
Wat een kut-woordenboek.quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:12 schreef broer het volgende:
[..]
Geloof het of niet, het staat er helemaal niet in...
The Bold and the Beautiful.quote:Op maandag 21 augustus 2006 02:12 schreef Geqxon het volgende:
Dat zou een optie zijn, maar dan kan ik niet de release-dates makkelijk noteren, en daarnaast heb ik niet alle orginele bestanden meer op mijn hardeschijf staan
En eh, nerderig of niet, het is verrekte handig als je meerdere TV-series gelijktijdig volgt!
Prison Break, Family Guy, CSI, The Fresh Prince enz.quote:Op maandag 21 augustus 2006 02:37 schreef Furious het volgende:
[..]
The Bold and the Beautiful.
As The World Turns.
Goede Tijden, Slechte Tijden.
Get a job, jij hebt echt tijd teveel.quote:Op maandag 21 augustus 2006 02:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Prison Break, Family Guy, CSI, The Fresh Prince enz.
Koop meer geheugen en zeik niet op Rosetta. Hier draait Office sneller dan op mijn G4 PPC.quote:Op maandag 21 augustus 2006 02:04 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb momenteel een spreadsheet in Excel, waarbij ik bij kan houden welke afleveringen van welke tv-serie ik gezien heb. Dit ging in Windows het makkelijkst met Excel (aangezien ik met kleurcodes werk, en je cellen door kan trekken). Een voorbeeldje:
[afbeelding]
Geel = Deels bekeken
Groen = Bekeken
Blauw = Staat klaar om bekeken te worden
Rood = Staat niet op mijn HDD en is nog niet bekeken
Grijs = Announced.
Excel in OSX gaat ivm. Rosetta een beetje traag, en nu vroeg ik mij af: Kent iemand een goed programma waar dit makkelijker in gaat? Het liefst freeware, maar shareware tot 25-40 dollar is geen probleem.
Yeah, korte en langetermijns. Elke debiel kan toch wel onthouden welke aflevering van een serie 'ie het laatst bekeken heeft.quote:Op maandag 21 augustus 2006 09:13 schreef Anthraxx het volgende:
Koop meer geheugen en zeik niet op Rosetta.
Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 21 augustus 2006 09:36 schreef nietzman het volgende:
[..]
Yeah, korte en langetermijns. Elke debiel kan toch wel onthouden welke aflevering van een serie 'ie het laatst bekeken heeft.
We hebben het dan wel over de ultieme debiel.quote:Op maandag 21 augustus 2006 09:36 schreef nietzman het volgende:
[..]
Yeah, korte en langetermijns. Elke debiel kan toch wel onthouden welke aflevering van een serie 'ie het laatst bekeken heeft.
quote:Hallo daar,
Allereerste post in dit topic van mijn kant.
Op dit moment ben ik nog een Windows XP gebruiker, maar ik ben erg onder de indruk van Mac OS 10.5 en zit al langere tijd naar een Mac Mini te kijken.
Grootste punt voor mij is voornamelijk geld, ik wil er niet teveel aan uit geven. Nu heb ik de prijzen van bijvoorbeeld Dell en Apple vergeleken bij een ongeveer gelijke configuratie en Apple is toch goedkoper met haar Mac Mini.
Dit punt in het achterhoofd houdende is mijn vraag de volgende; is het verschil echt zo groot tussen een Core Solo en een Core Duo? Met mijn huidige Windows pc (1.6Ghz AMD, 768MB RAM, ATi 9200SE etc) luister ik voornamelijk muziek, maak ik gebruik van internet en email en wil ik soms een spelletje doen (zoals FS2004 en NFSU).
Verder wil ik graag weten of de Creative Webcam Vista Plus out of the box compatible is met OS X? Zo ja, dan is er geen enkele reden om niet over te stappen en kan het sparen beginnen .
Bij voorbaat dank voor de replies.
Dat is het hem dus. Reparaties. Misschien ben ik verwend, maar ik heb deze iBook nu zo'n tweeënhalf jaar. Nooit iets mis mee geweest. (Wat de vorige eigenaar in anderhalf jaar voor reparaties heeft laten uitvoeren, weet ik even niet.) Ik leef dus in de veronderstelling dat Macs onverwoestbaar zijn en nooit stuk gaan. En in dat geval is het jammer. Daarom was ik benieuwd of er mensen zijn bij wie er wel iets is misgegaan.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:11 schreef Tijn het volgende:
Een reparatie van een laptop is bijna altijd duurder dan de 300 euro die je voor AppleCare betaald.
Leg even uit wat je met deze ironische opmerking bedoelt. Dat ik stom ben als ik wél AC neem, of juist als ik het niet neem?quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:09 schreef XL het volgende:
Als je dat overweegt zou ik een verzekering bij een verzekeringskantoor uitzoeken en geen Applecare.
Jij misschien, maar zonder schema zou ik allang niet meer weten dat ik CSI 6.12, 6.13 en 6.17 nog moest kijkenquote:Op maandag 21 augustus 2006 09:36 schreef nietzman het volgende:
[..]
Vaak ook voor reparatie.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:42 schreef Q. het volgende:
Een verzekering is niet voor reparatie maar voor diefstal e.d.
Ook voor reparaties hoor. Het zal ongetwijfeld per verzekeringsmaatschappij uitmaken, maar degene die ik verkoop zijn ongeveer 100 goedkoper dan Apple Care voor een betere dekking. In die prijs is dan nog de enorme marge voor ons inbegrepen, de tussenhandel die wij zijn uitschakelen moet nog eens behoorlijk opleveren.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:42 schreef Q. het volgende:
Een verzekering is niet voor reparatie maar voor diefstal e.d.
Weet je dat laatste zeker? Want dan is dat wel het overwegen waard.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:23 schreef XL het volgende:
Daarmee bedoel ik dat je laptop verzekeren veel goedkoper is dan een Apple Care afsluiten en dat de dekking van een verzekering uitgebreider is.
Zie de posts boven jequote:Op maandag 21 augustus 2006 14:54 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Weet je dat laatste zeker? Want dan is dat wel het overwegen waard.
Ik ga wel Apple Care nemen op de PB die ik van Walter ga overnemen, gewoon voor de zekerheid. Het kan altijd gebeuren dat er iets cruciaals kapotgaat ben je mooi de pineut. Dat heb ik twee keer meegemaakt met mijn huidige iBook en godzijdank allebei binnen de garantieperiode...
Dat houd ik voor me omdat er gewoon fokkers bij mij in de winkel komen en mijn winkel een hoge boom is die veel wind vangt. Daar hoeft geen extra aandacht meer bij.quote:
Zelfs minder heldere lichten zijn nog in staat een "in" en een "out" map te maken, toch?quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:22 schreef Geqxon het volgende:
Jij misschien, maar zonder schema zou ik allang niet meer weten dat ik CSI 6.12, 6.13 en 6.17 nog moest kijken
Ja hoor, want uiteindelijk kopen wij die verzekeringen gewoon in bij een van de grootste verzekeringsmaatschappijen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:13 schreef Rock-shocker het volgende:
Dat mag natuurlijkMaar denk je dat een laptopverzekering bij een van de grotere verzekeringsmaatschappijen ook zo'n goede dekking geeft?
Maar wat als ik die drie bestanden nog niet binnen heb?quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:16 schreef nietzman het volgende:
[..]
Zelfs minder heldere lichten zijn nog in staat een "in" en een "out" map te maken, toch?
Ondermeer hoe je LaCie uitspreektquote:Op maandag 21 augustus 2006 21:10 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben net terug van vakantie en Lowlands, en ik ga nu even kijken wat ik heb gemist.
Maar hij download dan toch gewoon verder?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:58 schreef Rock-shocker het volgende:
Aaargh de nieuwe unregisterd versie van Acquisistion is echt gruwelijk irritant... Blijft nog vaker zeuren om registratie dan die ouwe al deed. Nu krijg ik daar alleen maar minder zin in
Ik snap niet wat je zegt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:12 schreef Apfel het volgende:
Zeikzooi, ik had me MacBook binnen. Werkte helemaal perfect, totdat ik besloot een schone installatie uit te voeren. Voer ik de DVD in, spuugt ie hem naderhand weer uit.
Bellen, bellen, ze sturen me een nieuwe toe.
Ext3.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:56 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb een gigantisch grote USB-stick gekocht, fel rood van Verbatim. Hij past niet eens fatsoenlijk in mijn Macbook
Zal ik hem als HFS+ of als FAT formateren?
FAT is ws sneller omdat het zo'n simpel baggersysteem is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:59 schreef Geqxon het volgende:
Dat is het pluspunt van FAT(32), maar is HFS niet sneller op een Mac?
HPFS! Veel toffer.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:02 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga hem nu op NTFS formateren.
Handig, je eigen removable disk niet kunnen beschrijven.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:02 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga hem nu op NTFS formateren.
Ik heb een paar externe harddisks en de HFS-disks mounten wel aanzienlijk sneller dan de FAT-disks. Verder merk ik niet zo heel veel verschil, maar ik gebuik ze ook niet echt intensief.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:04 schreef Q. het volgende:
[..]
FAT is ws sneller omdat het zo'n simpel baggersysteem is.
Flikker op en spreek voor jezelf.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:08 schreef Geqxon het volgende:
Eigenlijk zijn wij Apple gebruikers allemaal metroseksueelen.
And I'm proud of it
Weer iets om te zeuren over OSuX.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Handig, je eigen removable disk niet kunnen beschrijven.
HFS is net zoiets als NTFS eigenlijk. HFS heeft voor kleinere bestanden een gebied gereserveerd zodat die snel weggeschreven of geladen kunnen worden. Grotere bestanden liggen verspreid over de rest van de schijf. Verder zijn het beide journaling file systems. Beide hebben beveiligingsopties. Van NTFS weet ik dat er encryptie mogelijk is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb een paar externe harddisks en de HFS-disks mounten wel aanzienlijk sneller dan de FAT-disks. Verder merk ik niet zo heel veel verschil, maar ik gebuik ze ook niet echt intensief.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Flikker op en spreek voor jezelf.
Ik gebruik het ook wel. Maar dan alleen voor WinXP via Parallelsquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het een open standaard was, zou ik het gebruiken
Sitecomquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:05 schreef Geqxon het volgende:
En welke designer verzint het om een felrode usb-stick te maken met een blauw LEDje
Okee.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:25 schreef Geqxon het volgende:
Ik wou mijn USB-stick openmaken en nu is hij kapot
Op het constante gekanker van en op Gexqon na best wel. Af en toe.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:31 schreef Anthraxx het volgende:
Is het hier nog een beetje gezellig?
Haha, ik heb hem niet opengemaakt hoorquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:26 schreef tonks het volgende:
Geqxon doe eens niet zo dom aub.
Sinds het laatste kleine "relletje" heb ik besloten mij voordbeeldig te gedragen, en heb ik zelfs een discussie op gang gebracht.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:52 schreef skiczukie het volgende:
Gozer, jij hebt het hier voor mij echt vergalt, bedankt eikel.
Rot gewoon op, je voegt geen reet toe.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:22 schreef Geqxon het volgende:
Je bedoeld bijvoorbeeld dat ik het hier meld dat mijn USB-stick "kapot" is, van dat soort posts? Als dat een probleem is zal ik mij inhouden, en wil ik je bedanken voor je feedback.
En dat ook niet hier.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:33 schreef nietzman het volgende:
Je bent gewoon een kutuser Gekkieson, ook al probeer je lief en leuk te zijn, je onbewuste ondertoon blijft immer kut. Geeft niet, kun je niets aan doen. Is helemaal niet erg, mits je niet hier post maar gewoon een livejournal begint.
Helaas vinden de modjes het niet erg.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:36 schreef skiczukie het volgende:
Kunnen we die klojo dan echt niet kwijtraken?
Been there, werkt niet.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:52 schreef De_Hertog het volgende:
Mensen, ik weet dat het lastig is in dit geval, maar als die posts je niet aan staat, probeer er gewoon overheen te lezen. Als iedereen die het niet interessant vind dat doet, weten degene die het niet waarderen ook meteen dat ze het niet hoeven te lezen als er bepaalde users als laatste poster staan. Akelig politiek correct allemaal, maar het houd de slowchat wellicht leuk.
In welk opzicht werkt het niet? Na een tijdje móet je gewoon reageren, of..?quote:
Je bent toch niet nieuw hier?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
In welk opzicht werkt het niet? Na een tijdje móet je gewoon reageren, of..?
Nee, klopt. Sterker nog, ik post vanaf de eerste slowchat in meer of mindere mate mee. En ja, ik erger me ook aan sommige posts van Geqxon, en in het verleden anderen. Maar het lukt me al 71 delen er niet op te reageren, en alhoewel ik dan alsnog wel eens de slowchat open en alleen maar nutteloze dingen zie staan, zie ik ook dat het meestal vooral uit de hand loopt als anderen erop gaan reageren..quote:
Sinds die lijer er weer is gaan de topics over werkelijk niks en is het éen bak frustratie.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, klopt. Sterker nog, ik post vanaf de eerste slowchat in meer of mindere mate mee. En ja, ik erger me ook aan sommige posts van Geqxon, en in het verleden anderen. Maar het lukt me al 71 delen er niet op te reageren, en alhoewel ik dan alsnog wel eens de slowchat open en alleen maar nutteloze dingen zie staan, zie ik ook dat het meestal vooral uit de hand loopt als anderen erop gaan reageren..
Ik heb liever niet dat je mij een lijer noemt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:10 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Sinds die lijer er weer is gaan de topics over werkelijk niks en is het éen bak frustratie.
Klopt, maar komt dat door zijn posts of door het feit dat iedereen vervolgens loopt te klagen dat ze het over werkelijk helemaal niets vinden gaan?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:10 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Sinds die lijer er weer is gaan de topics over werkelijk niks en is het éen bak frustratie.
Of .. wat?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:12 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb liever niet dat je mij een lijer noemt.
Of dat je mij dood wenst.
Ik ga nú mijn vis voeren. Ik laat wel weten of ze het hebben overleeft.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, maar komt dat door zijn posts of door het feit dat iedereen vervolgens loopt te klagen dat ze het over werkelijk helemaal niets vinden gaan?
Hij heeft een dikke gun of heb je de telegraaf niet gelezen?quote:
Een boel frustratie.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zie dat ik weinig gemist heb tijdens mijn bezoek aan Lowlands? Mooi.
grappig dat die foto allemaal door een post van mij komtquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:14 schreef tonks het volgende:
[..]
Hij heeft een dikke gun of heb je de telegraaf niet gelezen?
en geenstijl,rtl4,het jeugdjournaal,fok.nl,volkomenkut.com enz..
Nee, maar gelukkig hebben we de foto's nog.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:14 schreef tonks het volgende:
[..]
Hij heeft een dikke gun of heb je de telegraaf niet gelezen?
en geenstijl,rtl4,het jeugdjournaal,fok.nl,volkomenkut.com enz..
Succes, laat wel even weten of het gelukt is!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:19 schreef nietzman het volgende:
Ik ben m'n PB aan het formatteren. Duim voor me dat ik niets ben vergeten te backuppen.
straks heeft hij zijn fok wachtwoord niet gebackuppedquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:20 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Succes, laat wel even weten of het gelukt is!
Ik had 'm na 3 jaar eens veranderd.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:22 schreef nietzman het volgende:
Dat ken ik na zes jaar wel uit m'n hoofd..
Was Leopard maar alvast uit. Dan kon je gewoon terug naar het moment voordat je formatte om even die ene vergeten file terug te vissen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:19 schreef nietzman het volgende:
Ik ben m'n PB aan het formatteren. Duim voor me dat ik niets ben vergeten te backuppen.
Je zegt het zelf al.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:05 schreef super-muffin het volgende:
Godver, ik wil net 5 gekochte CD's importeren maar m'n PB slik geen CD's meer
Wat is handiger? Langs de :R MacHouse of op internet bij Apple een formulier invullen?
Bron.quote:Er zal geen Keynote met Steve Jobs plaatsvinden in Parijs. Reed Expositions, de organisatie achter de expo in Parijs, heeft dat nieuws onlangs bevestigd. In september vindt er jaarlijks een Apple-beurs plaats in de Franse hoofdstad. Apple maakt dikwijls van die gelegenheid gebruik om nieuwe producten voor te stellen.
Op het internet gonst het momenteel van geruchten. Een veelgehoord gerucht is dat Steve Jobs gewoon te ziek is om naar Parijs te vliegen. Een PR-medewerker van Apple heeft dit echter ontkend en weet niet waar deze geruchten vandaan komen.
Doet het er toe dat mijn garantie van een jaar verlopen is? (ookal heb je officieel 2 jaar?)quote:Op woensdag 23 augustus 2006 02:06 schreef Furious het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al.MacHouse.
Apple formuliertje dus.
Denk het niet. Het zal hoe dan ook dokken worden. Het grote verschil is dat de prutsers van de MacHuis er zelf aan gaan zitten knutselen, en als je 'em naar Apple stuurt er tenminste vakkundige mensen aan zitten. De hoeren bij de MacHuis hebben m'n casing gemolesteerd aan de kant van de DVD-drive, hij steekt nog een halve centimeter uit. (Ik had toen ik dat ding daar kocht meteen bij thuiskomst een kapotte DVD-drive.)quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:13 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Doet het er toe dat mijn garantie van een jaar verlopen is? (ookal heb je officieel 2 jaar?)
Bootcamp utility starten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:20 schreef JoMo0 het volgende:
Vraagje :
Hoe verwijder ik mijn met-bootcamp-gemaakte-windows-partitie ?
Opstarten via de CD en dan schijfhulpprogamma ?
Dankuquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bootcamp utility starten.
"Hardeschijf herstellen" oid.
Aangepast. Maar toch. De teleurstelling weet je wel.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:32 schreef JoMo0 het volgende:
Heb je een standaard exemplaar of een aangepaste besteld ?
Het kan altijd ergerquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:37 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Aangepast. Maar toch. De teleurstelling weet je wel.
maar als ik em op 1024 x 768 heb en ik heb twee zwarte balken... is daar wat aan te doen?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:00 schreef Tijn het volgende:
Misschien een andere resolutie proberen?
Thanks!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:50 schreef Tijn het volgende:
Je zou VLC kunnen gebruiken. Om ondertiteling bij een film te krijgen, zorg je dat de .avi-file en .srt-file dezelfde naam hebben. Als je vervolgens de .avi-file opent in VLC en op "s" drukt, wordt de ondertiteling getoond.
Kwoot.quote:
Niemand?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:04 schreef GertJanB het volgende:
[..]
maar als ik em op 1024 x 768 heb en ik heb twee zwarte balken... is daar wat aan te doen?
Dat kan ook, maar als VLC al actief heb gebruik ik meestal Appeltje + Oquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:03 schreef Tijn het volgende:
Je weet dat je gewoon een .avi-file op het dock-icon van VLC kan pleuren he?
Waar wil je dat ding kopen? Heeft een gewone winkel ze wél op voorraad ofzo?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:36 schreef magnifor het volgende:
Morgen waarschijnlijk een MacBook halen.
Ik ga dat ding aansluiten op mijn tv en ga ik Prison Break op mijn tv kijken.
Ik kan uit dit bericht halen dat je de eerste aflevering zo te zien wél leuk vond?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:36 schreef magnifor het volgende:
Morgen waarschijnlijk een MacBook halen.
Ik ga dat ding aansluiten op mijn tv en ga ik Prison Break op mijn tv kijken.
Als je de Macbook gaat halen, vergeet dan niet gelijk een Mini-DVI naar S-Video kabeltje te halenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:59 schreef magnifor het volgende:
Heb het nog niet gezien, maar wel domper dat de serie niet begint waar het geeindigd is. Echt domper en komt ook niet geloofwaardig over imo...
volgens mij heeft correct ze op voorraadquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:37 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Waar wil je dat ding kopen? Heeft een gewone winkel ze wél op voorraad ofzo?
Apple Center in Den Haag.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:37 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Waar wil je dat ding kopen? Heeft een gewone winkel ze wél op voorraad ofzo?
Heb Manhunt nog niet gezien, hoop ik vandaag te kunnen kijken. Heb nog een 15 inch monitor en een trage bak (Celeron 500 mhz), dus een xvid bekijken is niet prettig op mijn huidige computer. Dankzij VLC krijg ik nog wel redelijk vloeiend beeld, alleen mijn monitor is te klein. Mijn TNT2 kaartje heeft gvd geen tv-out.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik kan uit dit bericht halen dat je de eerste aflevering zo te zien wél leuk vond?
[..]
Als je de Macbook gaat halen, vergeet dan niet gelijk een Mini-DVI naar S-Video kabeltje te halen
Is de Macbook Pro 17" niks voor jou?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:30 schreef magnifor het volgende:
[..]
Heb Manhunt nog niet gezien, hoop ik vandaag te kunnen kijken. Heb nog een 15 inch monitor en een trage bak (Celeron 500 mhz), dus een xvid bekijken is niet prettig op mijn huidige computer. Dankzij VLC krijg ik nog wel redelijk vloeiend beeld, alleen mijn monitor is te klein. Mijn TNT2 kaartje heeft gvd geen tv-out.
Daar was ik achter ja, bedankt voor het melden.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:43 schreef Geqxon het volgende:
Als je de Macbook gaat halen, vergeet dan niet gelijk een Mini-DVI naar S-Video kabeltje te halen
Niet doen, zonde van je geld. HIj brengt namelijk geen geluid over. Monster cable wel, alleen zul je even moeten wachten aangezien er geen MacBook uitvoering van is. (maar mini-DVI lijkt mij gewoon mini-DVI, dus in theorie zou het wel gewoon moeten werken denk ik)quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:40 schreef magnifor het volgende:
[..]
Daar was ik achter ja, bedankt voor het melden.
Maar dan moet ik naast die kabel van apple ook nog een s-video kabel kopen.
[afbeelding]
Helaas heeft mijn tv geen s-video aansluiting, wel scart natuurlijk. Weet iemand welke kabel ik moet hebben?
Ik dacht aan een -s-video naar scart- kabel.
[afbeelding]
Alvast bedankt.
Welke kabel brengt geen geluid over, die van Apple of die andere? Want ik neem aan dat Apple geen kabel uitbrengt waarmee je geen geluid krijgt.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:40 schreef Furious het volgende:
[..]
Niet doen, zonde van je geld. HIj brengt namelijk geen geluid over. Monster cable wel, alleen zul je even moeten wachten aangezien er geen MacBook uitvoering van is. (maar mini-DVI lijkt mij gewoon mini-DVI, dus in theorie zou het wel gewoon moeten werken denk ik)
Oke bedankt, heb ik dan wel geluid?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:31 schreef Tijn het volgende:
De goedkoopste oplossing is een normale s-videokabel, een mini-jack naar tulp audiokabel en een scart-blokje. Kun je allemaal bij elke willekeurige doe-het-zelf-winkel halen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, mini-jack in de koptelefoon ingang en de twee tulpstekkers geven dan geluid door. Dus nog stereo ook.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:09 schreef magnifor het volgende:
[..]
Oke bedankt, heb ik dan wel geluid?
Oke bedankt.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, mini-jack in de koptelefoon ingang en de twee tulpstekkers geven dan geluid door. Dus nog stereo ook.
Spamquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:31 schreef Swetsenegger het volgende:
of je koopt gewoon dit apparaat
Ik gok 5 weken.quote:
Er zit een regiobeperking op, maar meestal gaat die pas in na een aantal dvd's van dezelfde regiocode. Daarbovenop is die softwarematig en kunnen vele applicaties, waaronder VLC Player, die omzeilen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:01 schreef capibar het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar ik heb een mac mini dual core, kan ik hier dvd' s van alle regio's op afspelen, of alleen regio 2?
Oke, bedankt.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:20 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Er zit een regiobeperking op, maar meestal gaat die pas in na een aantal dvd's van dezelfde regiocode. Daarbovenop is die softwarematig en kunnen vele applicaties, waaronder VLC Player, die omzeilen.
Uit ervaring.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:26 schreef GertJanB het volgende:
[..]
5 weken? Uit ervaring? of lul je maar wat
Waarom moet dat zo lang duren dan?
Vraag dat Apple maar, maar ik krijg het gevoel dat ze directe klanten belangrijker vinden dan Apple Centers.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:36 schreef GertJanB het volgende:
[..]
maar waarom moet dat zo lang duren dan?
Dat moet vast wel kunnen met Automator maar daar heb ik niet zoveel verstand van, ben te lui om het uit te zoeken.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:27 schreef capibar het volgende:
[..]
Oke, bedankt.
Dan nog een klein vraagje, hoe zorg ik ervoor dat een bepaald applescript elke dag op een bepaalde tijd wordt uitgevoert (zonder tussenkomst van ical het liefst)
of ze wisten gewoon al van te voren met wie ze te maken hadden... qua klant danquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Vraag dat Apple maar, maar ik krijg het gevoel dat ze directe klanten belangrijker vinden dan Apple Centers.
Je kunt gebruik maken van Cron, die zich in de Unix-laag van Mac OS X bevindt. Als je ervaring hebt met Linux of andere Unices, kun je gewoon het crontab-commando vanaf de commandline gebruiken. Als het allemaal nieuw voor je is, kun je misschien beter een grafische interface voor Cron gebruiken, zoals Cronnix.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:27 schreef capibar het volgende:
[..]
Oke, bedankt.
Dan nog een klein vraagje, hoe zorg ik ervoor dat een bepaald applescript elke dag op een bepaalde tijd wordt uitgevoert (zonder tussenkomst van ical het liefst)
Dat icoontje is again alleen als snelkoppeling er heen te slepenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:15 schreef Xilantof het volgende:
het icoontje wat in dat "volume" verschijnt moet je gewoonverslepen naar je "applications" (of "programma's") map. Pas als je versleept is, is je prog. echt geinstalleerd.
klopt!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:31 schreef febster het volgende:
[..]
Dat icoontje is again alleen als snelkoppeling er heen te slepen
Dat is niet het normale gedrag van OS X. Als je een programma-icoontje van een virtueel disk image naar je Applications-map sleept en vervolgens het disk image unmount, kun je dan het programma niet gewoon starten vanuit je Applications-map?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:31 schreef febster het volgende:
[..]
Ja maar dan kan ik dat icoon niet van de desktop verwijderen. Als ik hem naar de prullenbak sleept zegt de prullenbak "media verwijderen" maar laat hem dan niet toe tot de prullenbak.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:33 schreef Xilantof het volgende:
[..]
klopt!
that's it.
makkelijk hé!
Nee, dan sleep je toch echt het programma naar je Applications map. En van daaruit kun je er op dubbelklikken om het te starten.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:31 schreef febster het volgende:
[..]
Heb je het programma nog openstaan of draaien? Eerst afsluiten, dan kan hij naar de prullenbakquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:41 schreef febster het volgende:
[..]
Ja maar dan kan ik dat icoon niet van de desktop verwijderen. Als ik hem naar de prullenbak sleept zegt de prullenbak "media verwijderen" maar laat hem dan niet toe tot de prullenbak.
Ik start het programma op het moment vanuit mijn Dock, maar als ik de snelkoppeling open in de Applications map doet hij het idd ook gewoon. Overigens zie ik dat ik het probleem alleen met Firefox heb, de rest heeft netjes een map in de Applications Folder, Firefox nietquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is niet het normale gedrag van OS X. Als je een programma-icoontje van een virtueel disk image naar je Applications-map sleept en vervolgens het disk image unmount, kun je dan het programma niet gewoon starten vanuit je Applications-map?
Een gemounte drive komt ook niet echt in de prullenbak terecht als je 'em op de prullenbak sleept. Je unmount 'em alleen. Vervolgens kun je wel de .dmg-file verwijderen door 'em naar de prullenbak te slepen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:41 schreef febster het volgende:
[..]
Ja maar dan kan ik dat icoon niet van de desktop verwijderen. Als ik hem naar de prullenbak sleept zegt de prullenbak "media verwijderen" maar laat hem dan niet toe tot de prullenbak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |