Thanks!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:50 schreef Tijn het volgende:
Je zou VLC kunnen gebruiken. Om ondertiteling bij een film te krijgen, zorg je dat de .avi-file en .srt-file dezelfde naam hebben. Als je vervolgens de .avi-file opent in VLC en op "s" drukt, wordt de ondertiteling getoond.
Kwoot.quote:
Niemand?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:04 schreef GertJanB het volgende:
[..]
maar als ik em op 1024 x 768 heb en ik heb twee zwarte balken... is daar wat aan te doen?
Dat kan ook, maar als VLC al actief heb gebruik ik meestal Appeltje + Oquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:03 schreef Tijn het volgende:
Je weet dat je gewoon een .avi-file op het dock-icon van VLC kan pleuren he?
Waar wil je dat ding kopen? Heeft een gewone winkel ze wél op voorraad ofzo?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:36 schreef magnifor het volgende:
Morgen waarschijnlijk een MacBook halen.
Ik ga dat ding aansluiten op mijn tv en ga ik Prison Break op mijn tv kijken.
Ik kan uit dit bericht halen dat je de eerste aflevering zo te zien wél leuk vond?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:36 schreef magnifor het volgende:
Morgen waarschijnlijk een MacBook halen.
Ik ga dat ding aansluiten op mijn tv en ga ik Prison Break op mijn tv kijken.
Als je de Macbook gaat halen, vergeet dan niet gelijk een Mini-DVI naar S-Video kabeltje te halenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:59 schreef magnifor het volgende:
Heb het nog niet gezien, maar wel domper dat de serie niet begint waar het geeindigd is. Echt domper en komt ook niet geloofwaardig over imo...
volgens mij heeft correct ze op voorraadquote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:37 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Waar wil je dat ding kopen? Heeft een gewone winkel ze wél op voorraad ofzo?
Apple Center in Den Haag.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:37 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Waar wil je dat ding kopen? Heeft een gewone winkel ze wél op voorraad ofzo?
Heb Manhunt nog niet gezien, hoop ik vandaag te kunnen kijken. Heb nog een 15 inch monitor en een trage bak (Celeron 500 mhz), dus een xvid bekijken is niet prettig op mijn huidige computer. Dankzij VLC krijg ik nog wel redelijk vloeiend beeld, alleen mijn monitor is te klein. Mijn TNT2 kaartje heeft gvd geen tv-out.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik kan uit dit bericht halen dat je de eerste aflevering zo te zien wél leuk vond?
[..]
Als je de Macbook gaat halen, vergeet dan niet gelijk een Mini-DVI naar S-Video kabeltje te halen
Is de Macbook Pro 17" niks voor jou?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:30 schreef magnifor het volgende:
[..]
Heb Manhunt nog niet gezien, hoop ik vandaag te kunnen kijken. Heb nog een 15 inch monitor en een trage bak (Celeron 500 mhz), dus een xvid bekijken is niet prettig op mijn huidige computer. Dankzij VLC krijg ik nog wel redelijk vloeiend beeld, alleen mijn monitor is te klein. Mijn TNT2 kaartje heeft gvd geen tv-out.
Daar was ik achter ja, bedankt voor het melden.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:43 schreef Geqxon het volgende:
Als je de Macbook gaat halen, vergeet dan niet gelijk een Mini-DVI naar S-Video kabeltje te halen
Niet doen, zonde van je geld. HIj brengt namelijk geen geluid over. Monster cable wel, alleen zul je even moeten wachten aangezien er geen MacBook uitvoering van is. (maar mini-DVI lijkt mij gewoon mini-DVI, dus in theorie zou het wel gewoon moeten werken denk ik)quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:40 schreef magnifor het volgende:
[..]
Daar was ik achter ja, bedankt voor het melden.
Maar dan moet ik naast die kabel van apple ook nog een s-video kabel kopen.
[afbeelding]
Helaas heeft mijn tv geen s-video aansluiting, wel scart natuurlijk. Weet iemand welke kabel ik moet hebben?
Ik dacht aan een -s-video naar scart- kabel.
[afbeelding]
Alvast bedankt.
Welke kabel brengt geen geluid over, die van Apple of die andere? Want ik neem aan dat Apple geen kabel uitbrengt waarmee je geen geluid krijgt.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:40 schreef Furious het volgende:
[..]
Niet doen, zonde van je geld. HIj brengt namelijk geen geluid over. Monster cable wel, alleen zul je even moeten wachten aangezien er geen MacBook uitvoering van is. (maar mini-DVI lijkt mij gewoon mini-DVI, dus in theorie zou het wel gewoon moeten werken denk ik)
Oke bedankt, heb ik dan wel geluid?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:31 schreef Tijn het volgende:
De goedkoopste oplossing is een normale s-videokabel, een mini-jack naar tulp audiokabel en een scart-blokje. Kun je allemaal bij elke willekeurige doe-het-zelf-winkel halen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, mini-jack in de koptelefoon ingang en de twee tulpstekkers geven dan geluid door. Dus nog stereo ook.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:09 schreef magnifor het volgende:
[..]
Oke bedankt, heb ik dan wel geluid?
Oke bedankt.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, mini-jack in de koptelefoon ingang en de twee tulpstekkers geven dan geluid door. Dus nog stereo ook.
Spamquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:31 schreef Swetsenegger het volgende:
of je koopt gewoon dit apparaat
Ik gok 5 weken.quote:
Er zit een regiobeperking op, maar meestal gaat die pas in na een aantal dvd's van dezelfde regiocode. Daarbovenop is die softwarematig en kunnen vele applicaties, waaronder VLC Player, die omzeilen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:01 schreef capibar het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar ik heb een mac mini dual core, kan ik hier dvd' s van alle regio's op afspelen, of alleen regio 2?
Oke, bedankt.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:20 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Er zit een regiobeperking op, maar meestal gaat die pas in na een aantal dvd's van dezelfde regiocode. Daarbovenop is die softwarematig en kunnen vele applicaties, waaronder VLC Player, die omzeilen.
Uit ervaring.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:26 schreef GertJanB het volgende:
[..]
5 weken? Uit ervaring? of lul je maar wat
Waarom moet dat zo lang duren dan?
Vraag dat Apple maar, maar ik krijg het gevoel dat ze directe klanten belangrijker vinden dan Apple Centers.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:36 schreef GertJanB het volgende:
[..]
maar waarom moet dat zo lang duren dan?
Dat moet vast wel kunnen met Automator maar daar heb ik niet zoveel verstand van, ben te lui om het uit te zoeken.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:27 schreef capibar het volgende:
[..]
Oke, bedankt.
Dan nog een klein vraagje, hoe zorg ik ervoor dat een bepaald applescript elke dag op een bepaalde tijd wordt uitgevoert (zonder tussenkomst van ical het liefst)
of ze wisten gewoon al van te voren met wie ze te maken hadden... qua klant danquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Vraag dat Apple maar, maar ik krijg het gevoel dat ze directe klanten belangrijker vinden dan Apple Centers.
Je kunt gebruik maken van Cron, die zich in de Unix-laag van Mac OS X bevindt. Als je ervaring hebt met Linux of andere Unices, kun je gewoon het crontab-commando vanaf de commandline gebruiken. Als het allemaal nieuw voor je is, kun je misschien beter een grafische interface voor Cron gebruiken, zoals Cronnix.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:27 schreef capibar het volgende:
[..]
Oke, bedankt.
Dan nog een klein vraagje, hoe zorg ik ervoor dat een bepaald applescript elke dag op een bepaalde tijd wordt uitgevoert (zonder tussenkomst van ical het liefst)
Dat icoontje is again alleen als snelkoppeling er heen te slepenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:15 schreef Xilantof het volgende:
het icoontje wat in dat "volume" verschijnt moet je gewoonverslepen naar je "applications" (of "programma's") map. Pas als je versleept is, is je prog. echt geinstalleerd.
klopt!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:31 schreef febster het volgende:
[..]
Dat icoontje is again alleen als snelkoppeling er heen te slepen
Dat is niet het normale gedrag van OS X. Als je een programma-icoontje van een virtueel disk image naar je Applications-map sleept en vervolgens het disk image unmount, kun je dan het programma niet gewoon starten vanuit je Applications-map?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:31 schreef febster het volgende:
[..]
Ja maar dan kan ik dat icoon niet van de desktop verwijderen. Als ik hem naar de prullenbak sleept zegt de prullenbak "media verwijderen" maar laat hem dan niet toe tot de prullenbak.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:33 schreef Xilantof het volgende:
[..]
klopt!
that's it.
makkelijk hé!
Nee, dan sleep je toch echt het programma naar je Applications map. En van daaruit kun je er op dubbelklikken om het te starten.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:31 schreef febster het volgende:
[..]
Heb je het programma nog openstaan of draaien? Eerst afsluiten, dan kan hij naar de prullenbakquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:41 schreef febster het volgende:
[..]
Ja maar dan kan ik dat icoon niet van de desktop verwijderen. Als ik hem naar de prullenbak sleept zegt de prullenbak "media verwijderen" maar laat hem dan niet toe tot de prullenbak.
Ik start het programma op het moment vanuit mijn Dock, maar als ik de snelkoppeling open in de Applications map doet hij het idd ook gewoon. Overigens zie ik dat ik het probleem alleen met Firefox heb, de rest heeft netjes een map in de Applications Folder, Firefox nietquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is niet het normale gedrag van OS X. Als je een programma-icoontje van een virtueel disk image naar je Applications-map sleept en vervolgens het disk image unmount, kun je dan het programma niet gewoon starten vanuit je Applications-map?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |