abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40973010
Wat is dit voor een reeks?
Dit is de Apple Slowchat, een SC reeks voor iedereen die Apple producten heeft, wilt hebben, of er vragen over heeft

Ik hoor veel positiefs over Apple, maar ik vraag me af of het nu echt zo goed is. Kan iedereen met een Apple omgaan? Is Mac OS X beter dan Windows XP? Zal Mac OS X mij bevallen?
Dit blijft natuurlijk erg subjectief, maar hoe dan ook: Mac OS X is zeker anders dan Windows. Als je aan OS X (het besturingssysteem van Apple) begint moet je hier dus rekening mee houden. Maar je krijgt er wel iets voor terug. Zo is OS X veiliger en gebruiksvriendelijker. Mac OS X heeft namelijk een Unix-achtige kern gecombineerd met een erg gebruiksvriendelijke interface. Als je dit niets zegt: Unix is een systeem dat, onder andere, op veel servers gebruikt wordt.
Voor OS X zijn veel verschillende programma's te krijgen. Zo heeft Apple een eigen fotoprogramma, dat je overigens gratis bij iedere Mac krijgt, net als een programma om films te maken. Er zit een DVD-studio en een weblog-applicatie. Het fotoprogramma heet iPhoto en, zoals de naam al een beetje weggeeft, dit programma lijkt op iTunes, wat je misschien wel kent.
Van een ander veel gebruikt programma, Microsoft Office, is ook gewoon een versie voor OS X uit. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je niet meer in Word kunt werken. Maar ook hier geldt: Word for Mac ziet er anders uit dan je gewend bent. Voor Mac Office 2004 moet overigens betaald worden, je krijgt wel een testversie bij een Mac.
Ook zijn voor Mac OS X op het web heel veel free- of shareware programma's te vinden die je veelal hier kunt vinden. Onderaan deze openingspost staan er ook een paar.
Toch zijn er een hoop programma's die alleen onder Windows XP werken. Als je zo'n programma gebruikt, is er goed nieuws: sinds Apple begin dit jaar processors van Intel is gaan gebruiken, is het mogelijk ook Windows op je Mac te draaien. Dat kan op twee manieren: door met Apple's eigen Boot Camp Windows als opstart-optie toe te voegen, of door met de zogenaamde 'Virtuele Machine' van Parallels een Windows computer in een schermpje aan je OS X toe te voegen. Let overigens wel op dat beide producten testversies zijn. Boot Camp lijkt goed te werken, maar met Parallels zijn er af en toe nog problemen.
De beste manier om te kijken of een Mac iets voor je is, is altijd nog naar een Apple winkel, of een kennis met een Apple, te gaan en een beetje te spelen met het systeem. Probeer zelf wat dingen, kijk naar een beetje uitleg, en ontdek zelf wat je er van vind.
Samengevat: Als je niet bang bent voor verandering, en een ander besturingssysteem wilt proberen, dan is een Mac iets voor jou. Als je bang bent om het uit te proberen, onthoud dan dat Windows ook prima draait.
Wat is er van waar dat Mac's veel duurder zijn dan gewone PC's?
Alles en niets, afhankelijk van je verhaal. Waar je in de PC wereld voor 300 euro uit losse onderdelen een simpel pc-tje kunt samen stellen, is de goedkoopste Mac, de Mac Mini, nog altijd 650 euro - zonder keyboard, muis of scherm. Dus, een Mac is vrij duur.
Maar is die Mac echt duurder dan een pc? Niet als je ze wat eerlijker met elkaar gaat vergelijken. De van de hierboven genoemde Mac Mini afgeleide AOpen Mini is net zo duur als de Mac Mini. Ook de Apple notebooks zijn ongeveer even duur als vergelijkbare Windows notebooks. Euh, als vergelijkbare Windows-only notebooks, dus.
Bovendien bestaat een nieuwe Mac uit een totaalpakket. Je krijgt veel software, een mooi design, een afstandsbediening met een soort mini Media-center, en bij alle Macs met een scherm een ingebouwde webcam. Dit zijn extra's die je normaal niet bij je laptop krijgt.
Samengevat: Je kunt Apple's duurder noemen, maar een eerlijke vergelijking is moeilijk. Hoe dan ook, Apple geeft je uiteindelijk waar voor je geld, vanwege het design, de afstemming en de meegeleverde software, kortom: het totaalplaatje is zeker niet te duur.
Waar kan ik terecht voor meer Apple achtergrond info, aanschaf en alle andere weetjes?
Apple homepage voor online updates/aankopen/nieuws
Apple Centers/Resellers in Nederland.
Basiscursus Mac OSX voor beginners.
Appleinsider de nr. #1 geruchten website over Apple.
Macrumors de nr.# 2 geruchten website over Apple
Mac OSX.nl Nederlands grootste Mac community met uitgebreide reviews en nieuwsfeitjes en sinds kort een eigen Podcast.
Think Secret
Welke software moet ik zeker eens bekijken?
Open Source/Freeware:
AdiumX - Vrijwel geheel op maat te maken messenger. Nee, er zit geen webcam support in. Growl - Hiermee kan ieder programma mededelingen 'schreeuwen' VLC - MediaPlayer die vrijwel alle formaten lust Quicktime codecpack - Na de installatie van dit pakket kun je vrijwel elk videobestand afspelen in Quicktime ShakesPeer - DC++-compatible DC-Client QuickSilver - Programma's opstarten en nog veel meer met je toetsenbord. Ideaal! Transmission - Transmission is een Bittorrent client die streeft naar een simpele overzichtelijke interface. MacStumbler - Altijd op zoek naar een draadloos netwerk in je buurt zonder beveiliging? Gebruik dit programma om het te vinden. Quinn - Quinn is een tetris kloon. Wil je even snel een ontspannend spelletje spelen dan is dit een aanrader. ImageWell - Als je op zoek bent naar een programma om snel en gemakkelijk foto's te verkleinen (of basisbewerkingen uit te voeren) dan moet je zeker eens naar ImageWell kijken! Ondersteuning voor .Mac en FTP servers zit er ook in zodat je het direct kan uploaden. Camino - Camino is een webbrowser gebaseerd op de Gecko engine van Mozilla. Het is eigenlijk gewoon FireFox voor MacOSX met een Cocoa sausje. CyberDuck - CyberDuck is een FTP/SFTP client voor MacOSX met een laagje Cocoa. Deze Open Source FTP client stelt je in staat om de meest gebruikte FTP commando's uit te voeren en je bestanden te beheren op een nette manier. Chicken of the VNC - Hoewel er zat VNC clients te vinden zijn voor OSX, springt deze er toch wel uit op een bijzondere manier. Het ding is geschreven voor Cocoa en dus heb je een mooi uitziende interface, passend bij je systeem. Buiten de eyecandy bevat het een bookmark manager om je favoriete locaties op te slaan en ondersteuning voor Apple's Bonjour. MakingMusic - Muziekanten opgelet! Altijd al willen weten hoe dat ene instrument nou klinkt of eruit ziet? Zoek het op met MakingMusic, een database met informatie over hoe instrumenten klinken, de geschiedenis ervan en hoe ze er uit zien. CapacityMeter - Informatie nodig over je batterij status van je iBook of PowerBook? Bekijk dit met CapacityMeter (1 van de vele programma's om deze status te weergeven). RealPlayer - RealPlayer kennen we natuurlijk allemaal wel van Windows. Toch kun je niet echt zonder dit programma als je zo nu en dan wel eens op het internet wat TV programma's wilt bekijken Windows Media Player 9 - De bron van het kwaad! Het product is niet meer ondersteund, maar ja, je hebt het nog wel eens nodig (zoals bijvoorbeeld voor een radio widget op Dashboard om internetstreams te luisteren). Anyway... op zich wel handig om te hebben dus. Coverflow - Geweldig mooi programma waarmee je visueel door je iTunes albums kunt bladeren Frontpage widget - projectje van ChOas. My active topics widget - projectje van ChOas. MediaCentral - Een volwaardig alternatief voor FrontRow. Disk Inventory X - Zie snel welke bestanden en directories veel ruimte innemen op je schijf. Perfecte tool voor de maandelijkse schoonmaak.
Commerciele software: BluePhoneElite - Alles voor je BlueToothTelefoon SubEthaEdit - Editor gemaakt door apen net zo lang op een toetsenbord te laten slaan tot er iets moois uit kwam.
En als ik verder nog vragen heb? Stel ze! In dit topic zitten een hoop behulpzame Apple-gebruikers
Was dat alles?
Nee, we hebben natuurlijk ook nog wat regeltjes: -Wees lief tegen elkaar. Geen flames tegen elkaar, of tegen Windows en Windows gebruikers. -Hou je Appleslowchat alleen voor algemene Applezaken en ga niet offtopic met
gespecificeerde vragen over de MacBook of iPod of wat dan ook. Soms zijn daar al speciale
threads voor.
-Verpest het topic niet Misdraag je niet, en als iemand dat wel doet, gebruik dan de topicreport in plaats van het topic zelf. -Houd je verder aan de regels van Fok! en [DIG]. Het klinkt bijna te logisch
Dat was wel alles. Maak er een leuke slowchat van
Deze OP vind je hier!
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:04:15 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40973028
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_40973155
  FOK!fotograaf zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:09:03 #4
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40973192
Ik vertelde dus net dat ik tevreden ben met de update voor de MacBook.

Lagere temperaturen, hoger volume
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:10:03 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40973220
mijn dvd rippen is ook gelukt, zie hier de uitleg: http://lexilyn.be/videoconversies/page7/page7.html
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_40973247
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:09 schreef Xilantof het volgende:

En ik ben 1 september net zo blij als jij!
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:20:46 #7
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40973550
Gebruikt er hier iemand eigenlijk een boekhoudprogramma-met-internetbankier-import functie? Lijkt me wel handig om eens naar te kijken Is iBank iets, en werkt dat met ABN toevallig?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40973882
Te Volgen Topic
pi_40974157
Tieten voelen prettig...
Calmer than you are
pi_40974187
Turkse Vijgen Poelier
Ik post om het posten.
pi_40974207
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:34 schreef Slarioux het volgende:

[..]

De macbook met 2.0 Ghz en 1 GB ram .
Ik ook.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:46:21 #12
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_40974242
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:44 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Ik ook.
Ik hoop dat ze er twee in elkaar zetten dan .
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:47:42 #13
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_40974279
Ik wil ook een MacBook of iMac

Maar m'n iBookje is nog geen jaar oud, en ben er nog steeds tevreden mee
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_40974298
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:47 schreef Tomasso het volgende:
Ik wil ook een MacBook of iMac

Maar m'n iBookje is nog geen jaar oud, en ben er nog steeds tevreden mee
Wat een inspiratie loze TVP.
Ik post om het posten.
pi_40974300
Over 12 dagen ben ik een jaar maccer .
pi_40974396
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:09 schreef Xilantof het volgende:

Same here.
For great justice!
pi_40974445
Dat is het kwaad verhelpen met een noodoplossing, jullie hadden allemaal zo'n mooie 12" PowerBook moeten kopen. Degelijk fabrikaat!
Ik post om het posten.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:58:41 #18
3185 Adelante
To let it go now
pi_40974598
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:48 schreef tonks het volgende:
Ga je dat halen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_40974607
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:58 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ga je dat halen?
Hoop et.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:07:19 #20
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_40974829
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:48 schreef Furious het volgende:

[..]

Wat een inspiratie loze TVP.
Sorry
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:19:05 #21
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_40975115
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:48 schreef tonks het volgende:
Ik ben eind januari alweer drie jaar aan de Mac
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_40975413
iBood heeft vandaag trouwens hele mooie speakertjes die bij de Mac passen!

http://ibood.com/site/nl/ibood.php
pi_40975658
Ik heb 1 september een Mac-pauze van 10 jaar gehad.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:43:03 #24
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40975771
Wat is dat firmware-updaten toch erg makkelijk op een Mac. Niet dat ik anders verwacht had, maar toch
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:52:56 #25
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_40976032
alo alo
OOЯ
pi_40976761
Qua IRC client geeft ik toch de voorkeur aan XChat Aqua, geeft het beste IRC-gevoel.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:19:43 #27
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:25:40 #28
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_40977084
ik gebruik jIRCii. Maargoed dat is gewoon omdat dat toevallig downloade, en niet verder hoefde te kijken
OOЯ
pi_40977109
Dag iedereen.
pi_40977830
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:54 schreef Furious het volgende:
Dat is het kwaad verhelpen met een noodoplossing, jullie hadden allemaal zo'n mooie 12" PowerBook moeten kopen. Degelijk fabrikaat!
PowerBook 12" blijft de mooiste.
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:43 schreef De_Hertog het volgende:
Wat is dat firmware-updaten toch erg makkelijk op een Mac. Niet dat ik anders verwacht had, maar toch
Ik ging even koffie zetten dus ik heb het niet gezien
pi_40977977
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:43 schreef De_Hertog het volgende:
Dat viel mij ook al op, zo veel makkelijker dan op een pc.
For great justice!
pi_40978012
Hoe gaat het op een PC dan?

O wacht met zo'n floppy zeker
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:00:18 #33
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40978198
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:53 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat viel mij ook al op, zo veel makkelijker dan op een pc.
Ik vond het vooral mooi dat Software Update eerst zei 'let op, voor de firmware updater zijn er instructies, lees deze goed door! Dus ik was bang voor een ingewikkelde firmware-update zoals ik dat gewend ben (nog nooit een firmwareupdate op een Apple hoeven doen) en las de instructies aandachtig door. Ik was erg opgelucht toen bleek dat die instructies konden worden samengevat met 'druk op de restart knop in dit schermpje'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:01:25 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40978248
Een beetje BIOS is tegenwoordig ook heel simpel vanuit windows te updaten dmv een enkele muisklik.
pi_40978435
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Een beetje BIOS is tegenwoordig ook heel simpel vanuit windows te updaten dmv een enkele muisklik.
We zitten hier in de Apple slowchat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geqxon op 19-08-2006 21:11:29 (Typefout.) ]
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:07:52 #36
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40978503
Hai!
Ik ga naar huis.
pi_40978519
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:06 schreef Geqxon het volgende:

[..]

We zitten hier de Apple slowchat.
Gaat heen!
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:03:04 #38
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40980597
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat zou kunnen, maar ik kom toch voor mijn werk geregeld BIOS updates tegen die een diskette, DOS, een hoop input en een klein beetje geluk nodig hebben...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40983404
Ik ben Expose verslaafd
pi_40983971
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik vond het vooral mooi dat Software Update eerst zei 'let op, voor de firmware updater zijn er instructies, lees deze goed door! Dus ik was bang voor een ingewikkelde firmware-update zoals ik dat gewend ben (nog nooit een firmwareupdate op een Apple hoeven doen) en las de instructies aandachtig door. Ik was erg opgelucht toen bleek dat die instructies konden worden samengevat met 'druk op de restart knop in dit schermpje'.
Op de oude iMacs moet je en een of ander programmer's button inhouden tijdens het rebooten om die firmware te updaten, anders doet ie niks. Daar kwam ik pas na 3x rebooten achter (toen las ik namelijk pas wat er op het scherm stond)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:46:41 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40984107
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 22:03 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar ik kom toch voor mijn werk geregeld BIOS updates tegen die een diskette, DOS, een hoop input en een klein beetje geluk nodig hebben...
Tja, 5 jaar oude apples zullen ook wat minder eenvoudig te updaten zijn. Mijn mobo is nu een jaar of 3 oud en daarbij kan met 1 klik de BIOS geupdate worden
pi_40984344
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:41 schreef Bigs het volgende:

[..]

Op de oude iMacs moet je en een of ander programmer's button inhouden tijdens het rebooten om die firmware te updaten, anders doet ie niks. Daar kwam ik pas na 3x rebooten achter (toen las ik namelijk pas wat er op het scherm stond)
pi_40985026
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, 5 jaar oude apples zullen ook wat minder eenvoudig te updaten zijn. Mijn mobo is nu een jaar of 3 oud en daarbij kan met 1 klik de BIOS geupdate worden
Mijn 6 jaar oude moederbord kon dat ook al. Het standaardtooltje was inderdaad zo'n ouderwets DOS-ding, maar Asus bood toen ook al gewoon een Windows-variant aan. Wel zo makkelijk als je probeert een leuk logo in je BIOS te hacken
pi_40985759
Weet iemand hoe je Lacie uitspreekt?

Zo van "Leeesie" of "Lassie" (de hond) of "La SieeJee" (op zijn frans).

pi_40986064
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 00:43 schreef Geqxon het volgende:
Weet iemand hoe je Lacie uitspreekt?

Zo van "Leeesie" of "Lassie" (de hond) of "La SieeJee" (op zijn frans).

leesie
  zondag 20 augustus 2006 @ 00:57:01 #46
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40986151
Nee, het is Frans, ze spellen het ook als LaCie. Lah-See dus.
Ik ga naar huis.
pi_40986384
Ik ben dus bang dat ik het in de winkel heel deftig als "Lah-See / Lah-SieJee" zeg, dat ze dan zeggen zo van "O je bedoeld een Leesie disk?"

Ja ik weet het, ik kom niet vaak genoeg buiten.
  zondag 20 augustus 2006 @ 01:07:07 #48
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_40986411
hallo msn?
OOЯ
pi_40986452
MSN / Adium staat uit, geheugenbesparing
  FOK!fotograaf zondag 20 augustus 2006 @ 01:13:43 #50
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40986570
Ik zeg zelf La-Sie.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40986670
Ik kan natuurlijk ook Lacie opbellen.
pi_40986693
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 01:18 schreef Geqxon het volgende:
Ik kan natuurlijk ook Lacie opbellen.
Goed luisteren hoe ze de telefoon opnemen, en dan weer ophangen
pi_40986842
Jij snapt hem!

pi_40986947
Is het nog voordeliger qua prijs(waar anders in ook), om een ipod (60gig) in een Apple Center te kopen?
Daar sta je dan ’s avonds 20 over 11, op een strand sigaretten weg te werken
pi_40987018
Heb gister de Radio Remote Control gehaald voor de Nano... ..
Werkt goed
hi
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 augustus 2006 @ 09:58:37 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40991108
In 'de branche' spreken we het uit als leesie
  zondag 20 augustus 2006 @ 10:16:17 #57
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40991274
In 'de branche' spreken wij het uit als La Sie

Maar het is geen frans bedrijf, maar een fusie van twee bedrijven waarbij het Amerikaanse deel van het bedrijf de naam LaCie inbrengt. Inderdaad opbellen dus om te horen wat ze zelf zeggen. Zo stond ik even raar te kijken toen ik voor het eerst hoorde hoe je Hauppage diende uit te spreken.
  FOK!fotograaf zondag 20 augustus 2006 @ 11:10:01 #58
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40992026
Tof een discussie over het uitspreken van een naam

Ben benieuwd wat blijkt als er iemand op belt
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40992203
Welke bedrijf bezorgd eigenlijk het Apple-spul?
  zondag 20 augustus 2006 @ 11:21:45 #60
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40992283
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 11:18 schreef skiczukie het volgende:
Welke bedrijf bezorgd eigenlijk het Apple-spul?
Volgens mij wisselt dat, laatste keer was het iig UPS.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40992567
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 11:21 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Volgens mij wisselt dat, laatste keer was het iig UPS.
in NL is het altijd UPS hoor.
pi_40992615
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 11:34 schreef GertJanB het volgende:

[..]

Nope ook DHL doet het.
pi_40992618
Als het maar geen Selekt vracht is .
  zondag 20 augustus 2006 @ 11:39:06 #64
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40992661
quote:

[..]

Tussen de 100 en 300 euro wordt het per post verstuurd, vanaf 300 euro per expresse. Dus het zou ook nog eens gewoon door TPG bezorgd kunnen worden. (Aldus de Apple site)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40992756
Trouwens mijn Mac mini kwam met tnt (tpg dus.) die was iets meer dan 500 euro. mijn iMac kwam met UPS (1300 euro ofzo) en nog iets wat ik een keer bestelde van 200 euro ofzo kwam ook met tnt.
pi_40992784
Oja weet iemand waar ik goedkoop een mini jack naar dubbele cinch kabelding kan vinden? Is voor mijn iPod.
  zondag 20 augustus 2006 @ 11:54:00 #67
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40992990
Is er een manier om in Mail een toetsenbord-snelkoppeling toe te wijzen aan 'voeg standaard handtekening toe'? Dit is namelijk geen menu-item, maar een optie in de mail zelf, dus het standaard 'voeg snelkoppeling toe' werkt niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 20 augustus 2006 @ 11:55:20 #68
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40993019
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 11:44 schreef tonks het volgende:
Oja weet iemand waar ik goedkoop een mini jack naar dubbele cinch kabelding kan vinden? Is voor mijn iPod.
Volgens mij bij vrijwel elke elektronica- en audiozaak.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40993606
quote:

[..]

oeps ok, ik neem het terug
pi_40994072
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 01:30 schreef Ipho het volgende:
Is het nog voordeliger qua prijs(waar anders in ook), om een ipod (60gig) in een Apple Center te kopen?
Dan bijvoorbeeld een Dixons, Mediamarkt of elk andere winkel. Die ze verkopen?
Graag reactie
Daar sta je dan ’s avonds 20 over 11, op een strand sigaretten weg te werken
pi_40994106
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:31 schreef Ipho het volgende:

[..]

Dan bijvoorbeeld een Dixons, Mediamarkt of elk andere winkel. Die ze verkopen?
Graag reactie
Bij de apple online store krijg je korting!
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:50:08 #72
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40994570
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 09:58 schreef Swetsenegger het volgende:
In 'de branche' spreken we het uit als leesie
http://homepage.mac.com/kevinjamessmith/iblog/C1223681480/E20050815105306/
Ik ga naar huis.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 augustus 2006 @ 13:06:08 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40995122
quote:
Dat zal allemaal best, maar iedereen heeft het over leesie. Goed, behalve dan de apple store in Chicago.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 augustus 2006 @ 13:07:02 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40995157
Maar dit wsordt een roeter versus rauter discussie geloof ik
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:17:03 #75
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40995485
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zal allemaal best, maar iedereen heeft het over leesie. Goed, behalve dan de apple store in Chicago.
In dat bericht staan verschillende mails van mensen van LaCie zelf die het als 'Lah-See' uitspreken. Die zullen het wel het beste weten

En ik vermoed dat je over de naam van een bedrijf lastiger een welles-niets discussie kan voeren als over een 'router'. Al is het alleen maar omdat die mensen van het bedrijf zelf het laatste woord hebben
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:18:16 #76
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40995533
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar dit wsordt een roeter versus rauter discussie geloof ik
rauter!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 augustus 2006 @ 13:23:22 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40995710
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:17 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

In dat bericht staan verschillende mails van mensen van LaCie zelf die het als 'Lah-See' uitspreken. Die zullen het wel het beste weten

En ik vermoed dat je over de naam van een bedrijf lastiger een welles-niets discussie kan voeren als over een 'router'. Al is het alleen maar omdat die mensen van het bedrijf zelf het laatste woord hebben
Nou dat is dus niet waar. een roeter roeteert een route en heet dus per definitie een roeter. Maar zoals je ziet is dat ook niet zo'n vaststaand feit.

Kortom, als la see door 99% als leesie wordt uitgesproken is het leesie en geen la see.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:28:10 #78
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40995850
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou dat is dus niet waar. een roeter roeteert een route en heet dus per definitie een roeter. Maar zoals je ziet is dat ook niet zo'n vaststaand feit.
Maar het is een Amerikaanse term, en die heb ik al best vaak 'Route' als 'rout' uit horen spreken.
quote:
Kortom, als la see door 99% als leesie wordt uitgesproken is het leesie en geen la see.
Dat vind ik niet, als een bedrijf een naam heeft is dat de naam, en als dat bedrijf vind dat je het zo uitspreekt spreek je het zo uit. Als 99% 'Micro$oft' schrijft heet het bedrijf ook niet ineens zo
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 augustus 2006 @ 13:33:25 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40996017
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:28 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar het is een Amerikaanse term, en die heb ik al best vaak 'Route' als 'rout' uit horen spreken.
Het is een ENGELSE term. Dat een paar rednecks route nu als raut uitspreken lijkt me nauwelijks relevanter dan hoe een bedrijf zichzelf noemt
quote:
Dat vind ik niet, als een bedrijf een naam heeft is dat de naam, en als dat bedrijf vind dat je het zo uitspreekt spreek je het zo uit. Als 99% 'Micro$oft' schrijft heet het bedrijf ook niet ineens zo
In de volksmond wel hoor.

De Erasmusbrug heet hier ook de zwaan, of de wipkip (afhankelijk van het weer) en niet de erasmusbrug.
pi_40996595
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:16 schreef XL het volgende:
hoe je Hauppage diende uit te spreken.
Hou-paash?
Ik post om het posten.
pi_40996622
quote:
Voor bedrijfsinformatie over LaCie, contacteer:

LaCie Group S.A.
33 Boulevard du Général Martial Valin
75015 PARIS
+33 1 58 49 57 57
pi_40996816
Ik zeg altijd Lassie(van de rijst)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 augustus 2006 @ 14:11:34 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40997104
Zojuist windows Live OneCare (virusscanner) geuninstalled, want de trailversie was afgelopen.
Prima, vervolgens gereboot en netjes AVG geinstalleerd...

en nu hebben de mails van vandaag en gisteren in mijn mailbox geen inhoud meer.....
Ik ga weer naar beneden en op m'n powerbook werken, want ik heb even geen zin in deze frustratie.
pi_40998171
Nog MacBook-gebruikers hier met random shutdowns?
pi_40998215
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:48 schreef skiczukie het volgende:
Nog MacBook-gebruikers hier met random shutdowns?
Kijk je toevallig wel eens Diggnation? Daar heeft iemand ook een MacBook en die viel ook de hele tijd uit (tijdens de show)
pi_40998404
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 14:49 schreef tonks het volgende:

[..]

Kijk je toevallig wel eens Diggnation? Daar heeft iemand ook een MacBook en die viel ook de hele tijd uit (tijdens de show)
Nee, ken ik niet, maar ik lees veel op internet over dit probleem. De update zou het kunnen voorkomen, maar vaak is de 'damage' dan al aangericht.
pi_40998569
Miijn toetscombinaties doen het ineens niet meer in de finder. Weet iemand hoe ik ze weer werkend krijg?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40999329
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 15:00 schreef snoopy het volgende:
Miijn toetscombinaties doen het ineens niet meer in de finder. Weet iemand hoe ik ze weer werkend krijg?
Uitloggen en inloggen
pi_40999817
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 15:24 schreef Geqxon het volgende:
Uitloggen en inloggen
Bedankt

Wel genant dat ik dat soort dingen tegenwoordig niet meer zelf kan bedenken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_41012597
De knoop is doorgehakt, morgen maar eens een LaCie 250Gb "Porsche" design ophalen

Ik heb mijn films nu verspreid over mijn Macbook, iPod en desktop, en dat word een beetje een zooitje

[ Bericht 2% gewijzigd door Geqxon op 20-08-2006 22:26:23 ]
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:45:31 #91
12221 Tijn