abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43760721
Ik ga over twee weken de business only vlucht Dusseldorf-New York met Private Air eens proberen, zal het melden hier.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_43761357
Duur geintje zo'n privé-jet.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43761589
Maatschappij?
Icelandair

Traject?
Schiphol - Keflavik v.v.

Vertraging?
Ongeveer een uur vertraging op de terugweg, due to weather conditions at Keflavik Airport. Lees: sneeuwstorm.

Vriendelijk personeel?
Yup.

Lekker eten?
Mwah. Het was te eten, meer ook niet.

Entertainment?
Krantje, inflight magazine, oortelefoontjes en muziek, televisieschermpjes boven de stoelen (alleen op de terugweg).

Algehele indruk?
Goed. Zowel op de heen- als op de terugvlucht kreeg ik - zonder te vragen - een stoel bij een nooduitgang. Terug op Schiphol was mijn tas de allereerste op de band. Wat dat betreft kon het haast niet beter.

Iets over de luchthavens?
Keflavik is een middelgroot vliegveld met een mooi nieuw deel en een ouder deel (jaren 70) dat momenteel verbouwd wordt. Redelijk wat winkeltjes. Een Flybus die je voor 15 euro van de luchthaven naar je hotel in Reykjavik brengt (circa drie kwartier).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2006 20:48:35 ]
pi_43761594
Valt mee, het is een Lufthansa vlucht, uitgevoerd door Privateair. 737 met 50 stoelen.
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
pi_43761641
Kost dat voor een retourtje?
pi_43774605
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik zal er binnenkort weer over uitlaten heb in de eerste 2 weken van december 6 vluchten met de klm.
Nordic ticketing is enorm traag deze keer, ligt eraan dat ik met vouchers betaalde. Maar dan nog vind ik dat ze wel even een eticket in mijn mailbox kunnen gooien...
Vouchers zijn zwaar kut, dus niet zeuren
Whatever you're about to discover we off that.
  woensdag 22 november 2006 @ 18:03:42 #157
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_43789717
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 20:48 schreef charon het volgende:
Valt mee, het is een Lufthansa vlucht, uitgevoerd door Privateair. 737 met 50 stoelen.
KLM Privatair staat ook vaak op AMS, zijn echt mooie kisten! Vliegt rechtstreeks naar Houston, Texas geloof ik.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 20:38:00 #158
45833 crew  Fogel
pi_43831639
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:22 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

Vouchers zijn zwaar kut, dus niet zeuren
De hele procedure (faxen en opsturen) rond die vouchers is ook zwaar kut.
Vandaag werd ik door Nordic ticketing gebeld waar ze het restant heen konden sturen. Vreemd, want dat vroegen ze een week of 2 geleden ook al.
En nog steeds geen eTicket of papieren ticket gezien, dus maar gevraagd waar die bleven "uhm, ja, die sturen we vandaag op" (papier want mijn kinderen mogen blijkbaar niet met een eTicket op pad). Nu maar hopen dat de internationale post een beetje snel is, ik reis de 1e.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 30 november 2006 @ 17:59:13 #159
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_44029851
Maatschappij?
RyanAir

Traject?
Eindhoven - Stansted v.v.

Prijs?
1 eurocent per vlucht, excl toeslagen en belastingen uiteraard. Totaalprijs inclusief reisverzekering 76 euro.

Vertraging?
Nee, zowel op heen- als op terugweg tien minuten te vroeg geland

Vriendelijk personeel?
Niks te klagen.

Lekker eten?
Niks gekocht.

Entertainment?
Nee.

Algehele indruk?
Snel en goedkoop naar Londen. En comfortabel, ik heb tamelijk lange benen en moet altijd een beetje schuin zitten om te voorkomen dat ik met mijn knieen mijn voorbuurman zit te porren. In deze 737-800's had ik echter ruimte over om mijn benen over elkaar te slaan.

Eindhoven is klein, erg weinig te doen als je twee uur moet wachten na het inchecken. Stansted is goed te doen, wel een eind van het centrum vandaan. De goedkoopste (maar niet snelste) oplossing is de TerraVision bus, (buiten de spits!!) in een uur en een kwartier op Liverpool of Victoria voor 8 pond (retour 14 pond - is drie maanden geldig).
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_44137687
Maatschappij?
Martinair

Traject?
Amsterdam - Orlando - San José

Prijs?
achthonderdnogwat

Vertraging?
Toen ik aankwam op het vliegveld meteen al een uur of 5, dat werd later 8 uur. Toen het vliegtuig eindelijk begon met de start werd de start op het laatste moment afgebroken (met een hoop paniek onder de pasagiers hehe). Er werd gemeld dat er een technisch probleem was en ze op het laatste moment hadden besloten dat ze het niet aandurfden. Buiten het vliegtuig bleek dat alle achterbanden leeg waren gelopen doordat de remmen te heet waren geworden.

Dus vervolgens moest iedereen op de startbaan uitstappen en met een bus terug naar de gate. Daar bleek dat martinair geen ander vliegtuig beschikbaar had dus we werden in een hotel gezet.

Ik zelf had net zo goed naar huis kunnen en de volgende dag terug kunnen komen maar ik had al een aantal mensen leren kennen en het was wel gezellig. (vooral die veel te bezopen amerikaan die met zijn gezicht door een glazen tafel pleurde)

Uiteindelijk de volgende dag gevlogen, dus in totaal 23:30 uur vertraging. Het vliegtuig van de vorige dag stond nog steeds op de startbaan met lege banden.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=15425

Vriendelijk personeel?
Die doen ook gewoon hun werk

Lekker eten?
Een bon gekregen van martinair voor avondeten. Precies genoeg voor een steak! En in het hotel een ontbijtje. Eten in het vliegtuig vind ik meestal ranzig en ook deze keer was het een flauwe baggermaaltijd.

Entertainment?
Op een of andere manier was ik in de comfortclass gezet en kreeg ik zo'n personal entertainment ding met films enzo. Dat was dik in orde.

Algehele indruk?
Het is natuurlijk kut om een dag minder te hebben en die eerste 8 uur op schiphol heb ik me de tering verveeld. Verder ben ik wel heel netjes behandeld en in dat hotel heb ik me ook wel vermaakt

De reis zelf was ook geniaal, Costa Rica rules!

Op zowel de heen als terugweg een tussenstop gemaakt in de VS. Die luchthavens vielen me vies tegen. Vooral in Miami heb ik me erover verbaasd dat er gewoon niks te eten was te krijgen en dat het binnen regende door gare airco.
pi_44137904
Je stopte in Miami maar je vloog via Orlando?
pi_44138180
op de heenweg vloog ik via Orlando en op de terugweg via Miami
  Moderator donderdag 7 december 2006 @ 21:12:09 #163
45833 crew  Fogel
pi_44233654
Maatschappij?
KLM
Traject?
Trondheim-Amsterdam en terug

Vertraging?
Op de heenweg geen vertraging.
Op de terugweg had ik vertraging, haalde de vlucht niet en mocht daardoor bijna 11 uur op de volgende vlucht wachten (met een nieuw gekocht ticket op zak).

Vriendelijk personeel?
Grondpersoneel in Trondheim was totaal ongeinteresseerd en enorm traag (ik moest mijn tickets daar ophalen wegens een interne fout bij de KLM waardoor de tickets niet opgestuurd waren).
Het personeel aan boord daarintegen was superaardig. Ik mocht achterin op de stewardessenstoel zitten zodat mijn zoon daar achterin het vliegtuig een beetje meer plek had! Ook toverde ze ergens een yoghurt en een mandarijn vandaan voor mijn zoon.

Op de terugweg dus de oorspronkelijke vlucht niet gehaald, ruim een halfuur bij de ticket balie gewacht op mijn beurt om daar vervolgens een nieuw ticket te kopen. Het is fijn dat ze de tijd nemen voor iedereen, maar een paar man extra (er zaten er 2 bij de afdeling voor 'economy'. Bij business/gold member zat het vol) had geen kwaad gekund.

Ook in de lucht was het personeel weer superaardig en kwamen met kussens en dekens aanzetten voor mijn zoon zonder dat ik daarom gevraagd had.

Lekker eten?
De standaard waldkorn broodjes en stroopwafels (ik kreeg een hele stapel).

Entertainment?
Mijn zoon

Algehele indruk?
Rřros flyservice (KLM handling agent in Trondheim) zuigt.

11 uur doorbrengen op Schiphol met een kind van bijna anderhalf jaar is niet alles... maar ik vond een kinderkamer waar 7 bedden, wat stoelen , 3 aparaten om voeding in warm te maken en luierverwisselplekken waren. Ik was daar alleen met mijn zoon, heb het licht uitgedaan en hij sliep in zijn wagen en ik op de grond.
Naast deze ruimte is een speelruimte voor kinderen, en daar heeft hij zich ook een tijdje zoet gehouden.

Verder moet ik de supergoede service van de drogisterij bij de F-pier noemen. Ik kocht daar luiers en wat vochtige doekjes, en ze boden me aan om bij de Etos in de departure hall kindervoeding te kopen voor me! Ik heb dat personeelslid wat geld meegegeven en 15-20 minuten later was ze terug met eten voor mijn zoon!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:09:01 #164
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44258524
Maatschappij?
Easyjet Switserland

Traject?
Amsterdam - Geneva - Amsterdam

Prijs?
62,04 Euro inclusief alles

Vertraging?
Op de heenweg 10 minuten te laat vertrokken maar 15 minuten te vroeg geland, op de terugweg 30 minuten later vertrokken in verband met de wel heel erg langzaam werkende incheckprocedure

Vriendelijk personeel?
Niet bijzonder, gelukkig wel minder 'ordinair' als op de Easyjet UK vluchten

Lekker eten?
Op de terugweg mijn laatste 3 SFR gespendeerd aan een cola en kitkat, goed te doen!

Entertainment?
Inflight magazine, en zowel heen als terug een raamplaats.

Algehele indruk?
Goed bevallen, voor deze prijs goede kwaliteit. Jammer dat de goedbedoelde volgorde van Boarding op Geneva gewoon niet werkt omdat de ruimte te klein is, eerst mag groep A naar binnen (zat ik in) maar je kwam bijna niet door de mensen heen welke in B, C of D zaten, en zo gaat het de hele tijd door, zodat je maar per persoon naar binnen loopt, dat schiet niet op met op de terugweg voor 97% vol vliegtuig.
Heen was het stukken rustiger en had ik zowel naast, voor of achter mij niemand zitten!

H-Pier security, tja ik blijf mij verbazen dat ze gewoon pas 20 minuten voor vertrek de security gates opengooien (het is de eerste vlucht), en ja dan ben je maar net op tijd, zoals velen met mij omdat de andere mensen naar London Luton of Gatwick ook tegelijkertijd door de security heenwillen, en dan helpen 2 poortjes niet echt mee.
Voordeel is dat ik niet de enige was, er kwamen nog veel mensen ruim na mij waardoor het vliegtuig vertraging oploopt.
Op Geneva is de B-pier waar je je moet verzamelen al niet groot, en helemaal als er 2 vluchten tegelijk op vertrek ingepland staan... weinig ruimte, wat dus resulteert in een boardingchaos...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_44270757
Fogel, heb je de uitstraling van Brad Pitt ofzo? Jij krijgt alles voor mekaar.
  Moderator zaterdag 9 december 2006 @ 20:18:10 #166
45833 crew  Fogel
pi_44283968
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 09:27 schreef jmac het volgende:
Fogel, heb je de uitstraling van Brad Pitt ofzo? Jij krijgt alles voor mekaar.
Vrouwen hebben schijnbaar een zwak voor mannen die alleen met hun kind op stap zijn.
pi_44480189
Maatschappij?
Lufthansa, operated by PrivatAir

Traject?
DUS-EWR (Duesseldorf-Newark)

Prijs?
Rekening nog niet gezien, maar geschat 3300-3800 euro

Toestel?
Airbus A319 LR (Long range)

Vertraging?
Scheduled arrival 13:00, touchdown EWR 13:00 exact (tsja, Zwitsers..)
Ook de terugweg exact on time.

Vriendelijk personeel?
Zeker, zeer internationale crew, de meeste minstens viertalig.

Comfort?
Deze 319LR is all-business ingericht, met 48 stoelen. Ruimte genoeg dus (60" pitch). De stoelen zelf zijn van het 75° recline type, dat viel wat tegen, ik heb wel betere business stoelen meegemaakt qua slaapcomfort.
foto's: http://www.privatair.ch/p(...)l_eid_355_lid_3.html

Lekker eten?

Vrij ok voor business, heenweg prima, terugweg wat minder. Niet buitengewoon maar ook niets te klagen, wel goede wijnkaart.

Entertainment?
De stoelen hebben niets ingebouwd, maar er worden losse DVD spelers met film naar keuze uitgedeeld.
Voor de rest is mijn voorkeur toch lezen en slapen en wijn drinken, en dat ging prima

Algehele indruk?
Het voordeel zit hem vooral bij het inchecken, douane, boarden en veiligheidcontrole. Dit gaat allemaal erg snel omdat er weinig mensen zijn, en priority lanes. Boarden is 15 minuten voor vertrek, en dat is ruim genoeg. Ook Duesseldorf is buitengewoon ontspannen, als je het vergelijkt met de kermis voor USA vluchten op Schiphol. 30 minuten na de landing zat ik al weer in de auto op de snelweg.
Al met al is het een buitengewoon prettige verbinding, vooral als je betere dingen te doen hebt dan op een vliegveld rond te hangen.

Nog iets over de luchthaven
Newark is groot, maar nog steeds overzichtelijk, en goed georganiseerd. Dusseldorf is relatief klein, en erg prettig- korte afstanden.

[ Bericht 1% gewijzigd door charon op 16-12-2006 13:22:48 ]
  zondag 31 december 2006 @ 14:46:17 #168
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44890796
Maatschappij?
Delta Airlines

Traject?
AMS-JFK-BUF (Amsterdam - New York JFK - Buffalo)

Prijs?
509 Euro inclusief alles

Toestel?
Boeing 767-300ER AMS-JFK en CRJ200 JFK-BUF

Vertraging?
De eerste leg met 33 minuten te vroeg geland, deze voorsprong werd teniet gedaan door de 55 minuten laat vertrek naar Buffalo, en de 16de in de wachtrij, uiteindelijk 1,5 uur te laat geland.

Vriendelijk personeel?
In het vliegtuig prima, en op schiphol goed, op JFK waren ze een beetje gestressed omdat alles vertraging had, en maar de vluchtnummers schreeuwen..

Lekker eten?
Eerste maaltijd heb ik niet genomen, het ijsje en de pizza waren wel lekker! Verder kreeg je gelijk grote (Amerikaans) glazen, en kwamen ze regelmatig langs!

Entertainment?
Tja, die films heb ik niet gezien, spraken mij niet aan, en ik probeer te slapen! Mijn mp3 speler werkte prima!

Algehele indruk?
Ik kan niet klagen, door assertief instellen en bij vertrek van achterburen naar een 3 zits rij 2 stoelen voor mijzelf aan de raamkant kunnen krijgen, dat geeft je net dat beetje meer vrijheid!
Het 2de toestel was klein, maar ook daar 2 plekken, hoewel dat voor die 57 minuten vliegen niet echt nodig is!

JFK (Delta) Terminal 2 en 4 is echt een oude zooi, security staff was wel aardig, ik mocht met flesje water uit vliegtuig door de controle. Nu zal het geholpen hebben dat ik er als enige stond, maar toch, het geeft aan hoe serieus ze de dreiging nemen.
De grondstaff van DELTA is erg gestressed, en het schreeuwen van de boarding nummers geeft niet echt een heel goede indruk af.
Buffalo is klein, maar ziet er mooi uit, wat grappig is, ik kon eerst mijn familie ontmoeten, en samen liepen wij naar de plek waar de koffers aankwamen... daar kan dus iedereen gewoon bij...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_44892591
Maatschappij?
Martinair

Traject?
AMS-CUN-AMS

Prijs?
520 Euro inclusief alles

Toestel?
Boeing 737-400

Vertraging?
Heenreis met 1,5 uur vertraging vertrokken, ingelopen tot 10 minuten vertraging bij landing.
Terugweg een half uur te laat vertrokken wegens drukte op het vliegveld, en ook een half uur te laat geland.

Vriendelijk personeel?
Op Schiphol goed, in het vliegtuig slecht de heenweg, gestresste stewardessen, we hadden eten gekregen en vervolgens duurde het 3 kwartier voor ze de dienbladen weer kwamen halen, toen ik er wat van zei schreeuwde de stewardess door het vliegtuig dat ze "haar uiterste best deed, mevrouw, dus u wacht maar".
In CUN prima, snel door de douane. Terugweg ook geen probleem, relaxte staff, en minder strenge controles. Ook bij aankomst in AMS geen controle meer.

Maaltijden, tsja, wat je kan verwachten van een vliegtuigmaaltijd gewoon. Niet goed maar ook niet slecht.

Entertainment?
Een paar slechte films, tekenfilms, het eeuwige Mr Bean, etc. Ik had een boek bij me en een MP3 speler.

Algehele indruk?
Goed, je krijgt waar je voor betaalt, maar ook verder niets extra's. Qua ruimte erg krap, ik ben maar 1.70 en zelfs voor mij was het krapjes. Maar ik zat dan ook in de economy.

Schiphol is een beetje overstressed met die vloeistoffen vind ik. Ze stonden om de 5 meter met die doorzichtige zakjes, als ik had gewild had ik er wel 50 kunnen krijgen. Verder wel overzichtelijk ondanks de grootte.
CUN is ook een prima luchthaven, best groot, de departure hall is enorm, heel erg lang en niet echt breed, waardoor de rijen bij de incheck wat chaotisch liepen, maar wel overzichtelijk.
  zondag 31 december 2006 @ 15:47:54 #170
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_44893078
quote:
Op zondag 31 december 2006 15:33 schreef Vogue het volgende:

Traject?
AMS-CUN-AMS

Toestel?
Boeing 737-400
Lijkt me sterk dat je dit traject met een 737 'classic' hebt gevlogen, aangezien die maar een range van 4005km hebben. MP heeft verder ook geen 737's in haar vloot, denk eerder dat het een 767-300ER was.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_44893256
quote:
Op zondag 31 december 2006 14:46 schreef ozzietukker het volgende:
Buffalo is klein, maar ziet er mooi uit, wat grappig is, ik kon eerst mijn familie ontmoeten, en samen liepen wij naar de plek waar de koffers aankwamen... daar kan dus iedereen gewoon bij...
Was op LAX en SFO inderdaad ook zo. Schijnt gelukkig alleen zo te zijn bij binnenlandse vluchten en niet bij vluchten waarbij je door de immigration moet, want anders ligt je bagage daar al voordat je er zelf bent.
  zondag 31 december 2006 @ 18:13:22 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44897839
quote:
Op zondag 31 december 2006 15:52 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Was op LAX en SFO inderdaad ook zo. Schijnt gelukkig alleen zo te zijn bij binnenlandse vluchten en niet bij vluchten waarbij je door de immigration moet, want anders ligt je bagage daar al voordat je er zelf bent.
Ik hoorde inderdaad dat er altijd lange wachtrijen bij de immigratie waren, maar op JFK helemaal niet, goed ik had wat problemen gezien een aantal stempels in mijn paspoort waardoor meneer de immigratieofficier een aantal vragen had, maar kon gewoon snel er door heen, en kon gelijk bij binnenkomst gelijk bij een hokje aanschuiven...
Ik moest zelfs wachten op mijn koffer, overigens duurde het door de koffercontrole wel lang, ik had een aantekening, en stond in de wacht tot ze mijn koffer gingen openen, maar die man deed hem open, en kon gelijk weer dicht en ik kon weer doorlopen, ik vraag me nog af waar ze naar zochten

JFK - BUF was inderdaad een binnenlandse vlucht, maar ik vind het vreemd dat iedereen maar een beetje bij de koffer kan komen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:34:51 #173
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_44947901
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 16:29 schreef Professional het volgende:
Heerlijk he, als je op Dublin land, 1ste wat je ziet is een Pub met halfdronken Ieren, god wat heb ik gelachen toen.
nah ik zag toen die prullenbakken met stickers op dat je ¤ 3000,- boete krijgt als je rookt. En daar liep zo'n te hippe Italiaan naar toe en begon rustig te paffen

Hier trouwens binnenkort weer 's een vlucht maken met Lalalala Lan
Naar alle waarschijnlijkheid naar Buenos Aires voor $54,- 8)

Ik zag die lijst met handbagage staan, daar staat nog steeds LanChile (ok zo noemen we 't ook, maar 't bestaat toch alweer een paar jaar niet meer. 't Heet gewoon Lan). In die lijst staat 8kg in. Maar als ik zie welke spullen hier in het vliegtuig gepropt worden... En gewogen wordt het niet!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  maandag 8 januari 2007 @ 19:55:30 #174
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_45154142
Maatschappij?
Easyjet.

Traject?
Amsterdam (AMS) - Londen Luton (LTN) - Amsterdam (AMS)

Vertraging?
Geen, zelfs eerder geland op Luton. Op de terugreis was de effectieve vluchtduur 38 minuten maar dat werd weer gecompenseerd door het lange taxiën vanaf de Polderbaan.

Vriendelijk personeel?
Ja wel vriendelijk, ook een bijzonder smakelijke blonde stewardess op de heenreis.

Lekker eten?
Geen eten gehad, het was wel redelijk betaalbaar. Op de terugweg had ik nog 1,50 pond over en daarvoor heb ik wat jus d'orange en appelsap gekocht.

Entertainment?
Het inflightmagazine was ik niet echt van onder de indruk .

Algehele indruk?
Je betaalt weinig en je krijgt weinig. De beenruimte was goed, ik had het krapper verwacht daar ik nog nooit eerder met een lowcostmaatschappij gevlogen had. Boarden op Luton gaat effectiever dan op Schiphol maar dat zal ook komen omdat we op Schiphol te lang hebben zitten hangen bij de Mek.

Schiphol weer prima zoals altijd. Het is alleen weer een halve marathon naar de H pier waar overigens helemaal niets is. Op Schiphol mocht je je vloeistoffen niet meenemen maar op Luton was dit geen probleem. Een flesje water gekocht na de douane op Luton mocht je gewoon meenemen. Mensen liepen er gewoon oppervlakkig mee in dus het was niet verstopt oid. Luton is overigens wel een beroerd vliegveld om aan te komen, wachten op de bagage duurde erg lang en de aankomstterminal is bijzonder saai, in de vertrekterminal is meer te doen.
pi_46067170
Maatschappij?
KLM

Traject?
Amsterdam - London Heatrow

Vertraging?
Nope, keurig op tijd

Vriendelijk personeel?
Ach ja, best wel.

Lekker eten?
Een italiaans (?) broodje met Maaslander . En een biertje.

Entertainment?
Holland Herald.

Algehele indruk?
Prima, en efficient.

Schiphol is genoeg over gesproken. Alleen de marechaussee.........Ik leg mijn paspoort en boarding pass op de balie, en hij vraagt heel sikkeneurig.....Waar gaat u naartoe meneer ? Ja Londen, dat staat toch op mijn boarding pass ?

We kwamen aan op Heatrow terminal 4. Volgens de info meneer moest ik de Heatrow express nemen naar Paddington en vandaaruit verder naar de stad via de TUbe. Nu kost die Heatrow expres iets van 17 pond. Achteraf bezien, maar daar kwam ik een paar dagen later achter, had ik beter naar Terminal 3 kunnen gaan, en daar de tube nemen. Dan kost het iets van 5 of 6 pond. Ik weet niet of deze theorie klopt maar als iemand het weet mag ie het zeggen.

En dan nog iets over Heatrow...........Wie koopt in hemelsnaam in Engeland de vloerbedekkingen in ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_46067408
Maatschappij?
KLM

Traject?
Manchester - Amsterdam

Vertraging?
Yes, allereerst al 10 minuten aangezien het vliegtuig te laat uit Amsterdam aankwam. Vervolgens door de dikke mist i.c.m. de vorst in Manchester moest het vliegtuig nog ge de iceed worden. Vervolgens naar de startbaan gehobbeld. Een volledige stop gemaakt, en stilstaand de motoren vol open om te kijken of al het ijs wel goed weg was . Vervolgens aan het begin van de startbaan 20 minuten staan wortel schieten omdat er op de startbaan olie was gelekt uit het voorgaande vliegtuig wat eerst moest worden opgeruimd. Al met al 45 minuten vertraging.

Vriendelijk personeel?
Ach ja, best wel.

Lekker eten?
Een italiaans (?) broodje met Maaslander . En een bakkie koffie

Entertainment?
Uitzicht over de Noordzee waar het onbewolkt was.

Algehele indruk?
Gewoon

Manchester is best wel een rielekst vliegveld. De trein vanaf het hart van de stad ernaartoe duurt 15 minuutjes. Niet al te groot, precies goed.

Schiphol.....landen op de Polderbaan en dan nog 15 minuten taxien. Vervolgens vanaf gate F45 helemaal naar de bagage band wandelen wat je ook weer 15 minuten kost. Eigenlijk vind ik Schiphol gewoon te groot
pi_46068682
@LT, de tube komt ook in terminal 4. Voor een ritje met de tube naar bv Piccadilly Circus ben je 4 pond kwijt.
pi_46068837
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:16 schreef Jaguarized het volgende:
@LT, de tube komt ook in terminal 4. Voor een ritje met de tube naar bv Piccadilly Circus ben je 4 pond kwijt.
Ach ja, ik had al zo ´n idee toen ik die borden van de Tube zat te bestuderen in het weekeinde. Nah ja, iets voor de volgende keer dan maar.

Duurt dat lang eigenljk met de Tube ? Die express was in 20 minuten op Paddington.
  Moderator woensdag 7 februari 2007 @ 12:09:09 #179
45833 crew  Fogel
pi_46070121
# Maatschappij?
KLM Cityhopper

# Traject?
Trondheim (TRD)-Amsterdam (AMS)-Frankfurt (FRA) en terug

# Vertraging?
Nee, op de heenweg TRD-AMS 20 minuten te vroeg geland, en AMS-FRA 10 minuten te vroeg.
Terugweg alles precies op tijd.

40 minuten transfertijd op Schiphol is dus genoeg, ook als je van cityhopper naar cityhopper gaat (met de bus).

# Vriendelijk personeel?
Vriendelijk op alle vluchten.

# Lekker eten?
Ja, op volgorde van de vluchten:
1) Croissant met ham en twee stroopkoekjes
2) Waldkorn broodje met kalkoen
3) Waldkorn broodje met kalkoen
4) Weer een waldkorn broodje, maar herinner het beleg niet meer

# Entertainment?
Holland Herald

# Algehele indruk?
Op de hoofdsteunen hing reclame voor Coca-Cola op alle vier de vluchten. Dit geeft een enorm goedkoop imago aan Cityhopper. Als ik reclame wil zien, vlieg ik wel een low-cost airline. als de reclame echt nodig is voor de inkomsten, doe dan de ticketprijs omhoog. Wat is het volgende, de flight attendants in een kippenpak om Kentucky Fried Chicken te promoten!?!
Daarbij hadden ze op de eerste vlucht geeneens Coca-Cola aan boord...

# Iets over de luchthavens?
Trondheim en Schiphol, zie boven.
Frankfurt terminal 2 heb ik geen goed woord voor over. Na de security check is er he-le-maal NIKS te beleven. 1 kleine tax-free shop (ben er niet in geweest, dus weet niet of de keuze misschien wel OK is) en per 3-5 gates een frisdrankenautomaat en een chocoladerepenautomaat. Informatievoorziening over welke gate waar te vinden is, was ook niet bepaald goed.
SAS (die ik normaal gesproken alleen gebruik als ik geen andere keuze heb of als het werk bepaald dat ik perse SAS moet vliegen) en Lufthansa vliegen op terminal 1, en dat is bijna genoeg reden voor mij om de KLM niet meer naar Frankfurt te pakken.
pi_46075080
Maatschappij?
Malaysia Airlines

Traject?
Amsterdam - Kuala Lumpur - Auckland v.v.
(Ams-KLIA 747-400, KLIA-AKL 777-200)

Vertraging?
Half uurtje vanuit Amsterdam, idem vanuit Kuala Lumpur (noodweer en maar 1 baan geopend), maar beide keren op tijd geland. Terug op tijd vertrokken en geland. Op dit soort lange vluchten kijk je niet op een half uutje.

Vriendelijk personeel?
Ja, maar wel afhankelijk wat voor crew er aan boord was. Meestal erg vriendelijk.

Lekker eten?
Oke, niet altijd even warm en smaakvol, maar het is vliegtuigvoedsel. Nadeel vind ik dat het altijd warm eten is. Na 24 uur is je systeem compleet in de war en had ik geen behoefte aan een warme maaltijd, meer in een eenvoudig broodje.

Entertainment?
Inflight entertainment systeem, top! En uitzicht als het licht was.

Algehele indruk?
Prima, niet top maar je wordt veilig van A naar B gebracht.

Had me heel wat voorgesteld van KLIA, maar viel erg tegen. Mooi vliegveld, maar weinig te beleven en winkeltjes sluiten vroeg in de avond. Auckland airport aardig, niet spectaculair maar je vermaakt je er wel voor een uurtje. Schiphol zoals altijd subliem.
pi_46075241
Maatschappij?
Air New Zealand

Traject?
Christchurch - Auckland (737-300 meen ik)

Vertraging?
Stipt op tijd! Om 10.00 geland in ChCh, half 11 iedereen in de riemen en vertrokken.

Vriendelijk personeel?
Prima, korte vlucht dus weinig gezien

Lekker eten?
Koffie/thee, niet meer nodig.

Entertainment?
Uitzicht over Mount Egmont en vermakelijke gesprekken met een plaatselijk rugby-team, wat wil je meer?

Algehele indruk?
Effectief en correct.

Christchurch airport zeer klein voor een internationaal airport. Weinig te beleven, amper winkeltjes. Domestic gedeelte snel en efficient, maar 40 minuten van te voren inchecken.
pi_46078362
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:22 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ach ja, ik had al zo ´n idee toen ik die borden van de Tube zat te bestuderen in het weekeinde. Nah ja, iets voor de volgende keer dan maar.

Duurt dat lang eigenljk met de Tube ? Die express was in 20 minuten op Paddington.
Een uurtje ongeveer...
  woensdag 7 februari 2007 @ 19:09:29 #183
167723 sanni
Acima de seu
pi_46083061
Ik kan het kort houden. Ooit gevlogen en met zo een Arabische vliegtuigmaatschappij
en verwacht dat ik van die dikke met tafeldoeken omkleede stewardessen zou
tegenkomen alsof het de dochters van Arafat waren maar in tegendeel. Mooie
vrouwen met stijl die je helemaal in de watten legde gedurende de gehele vlucht.
Zouden veel Europese vliegtuigmaatschappijen nog wat van kunnen leren.
  Moderator woensdag 7 februari 2007 @ 19:16:04 #184
45833 crew  Fogel
pi_46083317
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:09 schreef sanni het volgende:
Ik kan het kort houden. Ooit gevlogen en met zo een Arabische vliegtuigmaatschappij
en verwacht dat ik van die dikke met tafeldoeken omkleede stewardessen zou
tegenkomen alsof het de dochters van Arafat waren maar in tegendeel. Mooie
vrouwen met stijl die je helemaal in de watten legde gedurende de gehele vlucht.
Zouden veel Europese vliegtuigmaatschappijen nog wat van kunnen leren.
Misschien handig om te zeggen welke maatschappij het was en van waar naar waar je vloog... zo hebben we niet echt veel aan je post.
pi_46088369
Zijn er hier toevallig nog meer ervaringen (behalve dan de ene recensie eerder in dit topic) met China Airlines?
Ik heb een reis geboekt en lees nu pas dat de maatschappij niet zo'n hoog safety report heeft (helemaal niet zelfs), en ik met mijn kleine, maar aanwezige angst voor vliegen ben daar natuurlijk niet echt gerust op
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:06:29 #186
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46115414
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:16 schreef Elefes het volgende:
Zijn er hier toevallig nog meer ervaringen (behalve dan de ene recensie eerder in dit topic) met China Airlines?
Ik heb een reis geboekt en lees nu pas dat de maatschappij niet zo'n hoog safety report heeft (helemaal niet zelfs), en ik met mijn kleine, maar aanwezige angst voor vliegen ben daar natuurlijk niet echt gerust op
Ik heb in vroeger tijden regelmatig met China Airlines gevlogen op de route Amsterdam-Bangkok-Taipei-Sydney en terug.

Redelijk goede ervaringen ermee, zeker op de leg Taipei - Sydney waar je met een Airbus vliegt met entertainment in je stoel voor je. (Overigens de vrijdagvlucht met China Airlines naar BKK vanaf AMS vliegt als het goed is met de nieuwe 747 met ingebouwde entertainment). Ik vloog hoofdzakelijk met China Airlines omdat je daar ook in de economy classe naar Sydney het ticket mag wijzigen zonder extra kosten zo vaak je wilt en 4 eventuele tussenstops maken in Bangkok, Hong Kong, of Taipei op zowel de heen als terugreis.
Tegenwoordig vlieg ik vooral met KLM naar BKK gezien de ideale vertrektijden en aankomsttijden van en naar Amsterdam / Bangkok.

Op de route AMS-BKK-TPI is er overigens nog nooit een toestel van China Airlines verongelukt dus zo heel slecht zijn ze ook weer niet. Al is de samenwerking met KLM betreffende het onderhoud van de toestellen op Schiphol beëindigd...
Hoewel mij er dat niet van weerhoud om vrijdag 6 april met ze te gaan vliegen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_46116002
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:16 schreef Elefes het volgende:
Amsterdam - Bangkok v.v. en geen klachten. Vrij karig, niet de nieuwste vliegtuigen, maar daar is de prijs dan ook naar. Gewoon economisch van A naar B. Ik dacht niet dat ze risicovol zijn.
pi_46118876
Hmm oke, tnx voor de reacties.
Misschien is er in mijn snelle en korte zoektocht dan alleen negatief nieuws naar buiten gekomen. Wat ik begreep hebben ze een vrij veel hogere crash-rate dan de gemiddelde luchtvaartmaatschappij.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:56:54 #189
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46119358
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:41 schreef Elefes het volgende:
Hmm oke, tnx voor de reacties.
Misschien is er in mijn snelle en korte zoektocht dan alleen negatief nieuws naar buiten gekomen. Wat ik begreep hebben ze een vrij veel hogere crash-rate dan de gemiddelde luchtvaartmaatschappij.
KLM heeft 1 fatal event gehad (zwaarste crash ooit) en staat 5e van Europa qua veiligheid. China airlines heeft 6 dodelijke ongevallen gehad op nog geen miljoen vluchten. Reputatie is dus iets minder, maarja de kans dat het gaat gebeuren is nihil!
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:25:51 #190
158179 LS-Drop
Het zou verboden moeten worden
pi_46122897
Ik vlieg morgen met Lufthansa naar San Francisco. Ik zat te denken om mijn hoofdtelefoon mee te nemen om zo wat muziek van mn laptop te luisteren, weet iemand of je daar in economy class ook stopcontacten hebt? of is dat alleen aan de business class reizigers voorbehouden.
<insert pseudo intellectuele psychedische quote>
<insert grappige quote over hoe lui ik ben>
pi_46123056
Economy class heeft geen stopcontacten..
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:33:44 #192
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_46123198
Nee, dat heeft Lufthansa niet in EconomyClass, volgens SeatGuru.
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:36:45 #193
158179 LS-Drop
Het zou verboden moeten worden
pi_46123327
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:29 schreef Jaguarized het volgende:
Economy class heeft geen stopcontacten..
Dat wordt verplicht een boek lezen dus. Des te beter, ofzo
<insert pseudo intellectuele psychedische quote>
<insert grappige quote over hoe lui ik ben>
pi_46123362
Of 2 uur naar je laptopmuziek luisteren...
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:43:00 #195
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_46123581
Lufthansa heeft wel audio in de stoelen. Dus als je een hoofdtelefoon meeneemt (waarschijnlijk kun je die ook wel gratis krijgen) kun je naar Lufthansa's eigen radiozenders luisteren
pi_46124404
Das bij 9 van de 10 companies zo. Budgetairlines niet meerekenend.
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:33:59 #197
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46125686
Ik zit net te kijken, LH heeft geeneens personal IFE in Economy Class! Terwijl ze wel redelijk nieuwe A346 en A333 hebben!!
pi_46132849
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:56 schreef Public_NME het volgende:

[..]

KLM heeft 1 fatal event gehad (zwaarste crash ooit) en staat 5e van Europa qua veiligheid. China airlines heeft 6 dodelijke ongevallen gehad op nog geen miljoen vluchten. Reputatie is dus iets minder, maarja de kans dat het gaat gebeuren is nihil!
Dat is waar, maar toch
Ik dacht dat ze 11 crashes hadden gehad, maar misschien zijn dan niet bij alle crashes mensen omgekomen.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 19:10:08 #199
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46149098
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:55 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat is waar, maar toch
Ik dacht dat ze 11 crashes hadden gehad, maar misschien zijn dan niet bij alle crashes mensen omgekomen.
Maar de vluchten naar Europa zullen beter gecontroleerd worden door de Europese autoriteiten, anders mag je er niet meer mee landen. (Zie bijvoorbeeld Phuket Air waarvan de landingsrechten zijn ingetrokken).

Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_46150529
Maatschappij?
SkyEurope Airlines

Traject?
Amsterdam - Praag - Amsterdam (737-700)

Vertraging?
Terug 3,5 uur
kregen een bonnetje om eten/drinken mee te kopen van omgerekend ongeveer 7 euro pp. wel netjes aangezien de vluchtprijs 0 euro was (alleen tax betaald)

Vriendelijk personeel?
Op de heenweg zaten we op rij 14, de meneer naast mij wou graag koffie hebben en bestelde dit bij de steward die rij 1-12 onder zijn hoede had, en die maakte de meneer duidelijk dat dit niet kon, hij moest het maar bij de stewardess die rij 14-einde deed doen

Lekker eten?
Niks gekocht

Entertainment?
SkyBlue magazine, met info over Brussel

Algehele indruk?
Ondanks de vertraging een toffe lowcost maatschappij, schat ze hoger in dan Easyjet/Ryanair. Volgende week Transavia proberen

Praag Terminal 2 erg netjes, overzichtelijk, rustig
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 9 februari 2007 @ 19:57:16 #201
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46151252
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..
Ze wilden je kwijt?! (ik zou pertinent weigeren met die vliegende doodkisten te gaan)
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:47:03 #202
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46158121
quote:

[..]

Maar de vluchten naar Europa zullen beter gecontroleerd worden door de Europese autoriteiten, anders mag je er niet meer mee landen. (Zie bijvoorbeeld Phuket Air waarvan de landingsrechten zijn ingetrokken).

ah je hebt het tech log ff gechecked?
FCT
  zondag 11 februari 2007 @ 19:16:50 #203
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46213261
Maatschappij?
Sky Europe (Slovakia)

Traject?
Amsterdam - Bratislava - Amsterdam

Prijs?
¤ 11,50 heen, ¤ 12,60 terug, totaal dus ¤ 24, 10 inclusief alles, ook de toeslagen, die waren er namelijk niet

Vertraging?
Op de heenweg 15 minuten te vroeg, terug 1 minuut te laat, maar dit kwam vooral door de Polderbaan, omdat men meent dat het beter is om daar te landen zodat het vliegtuig nog 10 minuten lang kerosine kan gaan verbruiken om naar de gate te taxi-en. Zou beter voor het milieu zijn ofzoiets...

Vriendelijk personeel?
Qua uiterlijk echt Oost-Europese dames, vloeiend in Slowaaks, maar Engels en Duits door de intercom is niet altijd even goed verstaanbaar.

Lekker eten?
Niks genomen. Ik had een appel mee wat mij goed is bevallen!

Entertainment?
Inflight magazine, en op de terugweg een raamplaats op 2a, goed uitzicht bij het opstijgen en landen!

Algehele indruk?
Voor deze prijs kan ik niet klagen! In principe was het 'illegaal' om op deze manier te boeken, als je namelijk direct een retourticket had genomen kwam de luchthavenbelasting van de terugreis er nog wel bij. Als je 2x apart boekt nam Sky Europe dat voor zijn rekening! In verband met computerproblemen was het op de terugweg free seating waardoor veel mensen hun geboekte plaats a 5 Euro toch niet kregen, omdat er reeds andere mensen zaten, hierdoor was het boarden wel een chaos zoals bij Easyjet omdat het een free for all run is naar het vliegtuig..

Bratislava Airport is klein, maar op de heenweg duurde het toch nog 25 minuten voordat de bagage op de band was, terwijl er maar 3 vliegtuigen in totaal aanwezig waren...
Op de terugweg viel net voor het begin van het inchecken compleet de stroom uit, en bleef pikkedonker, niks noodverlichting... Na 10 minuten was er weer electriciteit en kon er alsnog begonnen worden met inchecken.
Over het platform naar het vliegtuig lopen heeft altijd wel iets speciaals!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_46213552
quote:

[..]

Ik weet niet wat je doet, maar waar kan ik solliciteren?
  donderdag 15 februari 2007 @ 09:53:48 #205
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46322998
Maatschappij?
Iberia

Traject?
Santiago de Chile - Parijs Orly (via Madrid)

Prijs?
US$ 1196,- (heenvlucht ook meegerekend

Vertraging?
Elke letter van Iberia staat voor 1 uur vertraging, helaas presteerden ze weer op hun best, in totaal heb ik 32 uur vertraging gehad, heb ik twee hotels gezien en een hoop chagarijnige Iberia medewerkers. FIJN!

Het begon met een vertraging vanuit SCL, de vlucht vanuit Madrid naar SCL had een vertraging van 11 uur door een zieke passagier. Werd dat verteld door Iberia? Neen, door passagiers die stonden te wachten en die het van LAN Chile medewerkers te horen kregen.

De checkin duurde van 13.10 tot en met 16.50 (ik was om 16.30 aan de beurt, vliegtuigvertrektijd was eigenlijk 14.00 uur.) omdat de mensen van Iberia liever uit hun neus aten dan dat ze de achter checkin counters bemanden, van de 8 die er in het begin open waren bleven er uiteindelijk maar 3 open. Leuk voor een intercontinentale vlucht die compleet volgeboekt zat...
Nog steeds geen woord waarom de vertraging was, pas bij het inchecken kreeg ik het als eerste officieel te horen van de vriendelijke juffrouw achter de balie. Ik kreeg een hotel en diner en ontbijt voucher mee voor die dag, we hadden nog maar 11 uur vertraging toen.

In het Novotel Santiago aangekomen, nadat we eerst wéér 3 uur gewacht hadden voor de busstand omdat men daar ook niet wist wat snel werken was, ging de telefoon. Receptie, Iberia had gebeld dat het wat later werd. Ipv 23.30 kwam de taxibus ons nu om 00.15 ophalen en de vlucht was uitgesteld naar 02.30 die nacht.

Om 00.15 kwam het busje (het enige wat op tijd kwam!)

Uiteindelijk vloog het toestel om 02.50 naar Madrid toe. Over aansluitende vluchten wist men niets op het vliegveld en het cabine personeel kon ook niks melden. Dat terwlijk bijna drie vierde van de vlucht alleen maar de noodzakelijke transfer in Madrid maakte.

In Madrid aangekomen rond een uurtje of half 10 / 10 in de avond de volgende avond (klote vlucht, ik zat tussen twee enorm snurkende vrouwen in gevangen voor 20 uur)

Daar stonden ondanks dat Iberia 13 + vluchttijd (20 uur) de tijd gehad had om voor te bereiden voor dit geval, zeggen en schrijven 4 Iberia medewerkers om ons op te vangen. Een volle Airbus 340-600 stroomt op die mensen af, die meteen half in paniek en in de stress schieten...

Na een half uurtje wordt duidelijk dat ik mijn vlucht naar Orly wel kan vergeten, ook al vertrekt er eentje pas over 45 minuten, in dit tijd krijg ik het niet geregeld om een Iberia mannetje te pakken te krijgen. Bagagetechnisch gezien zou het ook een uitdaging zijn lijkt me zo.

Ik heb er gelukkig eentje (medewerker dus) te pakken die ik vriendelijk uit kan leggen dat mijn vervoer wat de hele dag in Parijs gewacht heeft er niet meer is. Hij snapt het en vraagt wat hij kan doen. Nahja, ticket omboeken naar Amsterdam lijkt me niet meer dan redelijk. Dat kan. Maar het volgende probleem. Ik heb een ticket van Lan Airlines ( ) via One World wordt die lijn door Iberia uitgevoerd. Dus hij kan niets, Gevolg eerst naar Lan toe met de Iberia man, daar problemen omdat het ticket in het verleden ligt en daardoor niet zonder goedkeuring uitgeprint kan worden, dus supervisor erbij. Geregeld, weer een uur weg. Terug naar de Iberia balie, nieuw ticket en boardingpas geissued en een fax naar de bagage afdeling om mijn tas tevoorschijn te laten komen omdat we weer naar een hotel gaan voor de nacht (vlucht is 's morgens 9 uur)

Na een drie kwartier begint een band van de 20 vrolijk te draaien en komt mijn naam op de schermen te staan met de mededeling dat mijn tas op de band ligt (best pimp moet ik zeggen, keken andere mensen die te wachten stonden op hun vliegtuig bagage wel even van te kijken) 8)

Na de bagage ophalen terug naar boven, iedereen weg. Naar de business desk, zij een taxi bus geregeld en mij verteld hoe laat ik de volgende morgen op het vliegveld moest zijn. Inchecken en bagage waren vanaf 8.20 (erg kort) en als ik om half 9 het busje bij het hotel pakte was ik er op tijd omdat ik voorrang zou krijgen)

Volgende morgen netjes om half 9 het busje gepakt van Iberia. Wil inchecken, sorry de vlucht is al gesloten om 8.40 (terwijl hij om 9 uur zou sluiten volgens de Iberia medewerker). Leuk. Toen stond ik even in lichterlaaien!!!

Naar de balie toe, uitgelegd, kreeg ik het verwijt dat ik moest weten dat ik anderhalf uur van te voren daar moest zijn en dat geen van de Iberia medewerkers dat gezegd had kunnnen hebben volgens haar (terwijl deze medewerker dat niet alleen tegen mij gezegd maar ook tegen een paar anderen op dezelfde vlucht, die dus ook de vlucht gemist hadden. Er werd medegedeeld dat we voor 100 euro boete met de volgende mee konden. Toen knapte er iets bij mij.

Uiteindelijk met een Iberia vrouwtje die het allemaal zag en het absoluut geen stijl vond een oplossing gevonden, een volgende vlucht naar Amsterdam om 12.50. Nu wel op tijd zijn knipoogde ze nog...
Na het nieuwe ticket gekregen te hebben (duurde totaal ook weer 3 uur) in gechecked, terug naar de servicedesk om een declaratie te krijgen en op papier te krijgen dat ik daadwerkelijk zoveel vertraging had en dat mijn transfer vluchten gemist had. Na een half uurtje wachten kreeg ik dat uiteindelijk.

Door naar Lan, waar ik immers mijn ticket gekocht had en betaald had, zij konden niets voor me doen maar vonden het wel schandalig. Ze zouden een klacht ervan maken en doorsturen. Ik moest bij Iberia een declaratie doen van de vlucht. Op naar Iberia waar een chagarijnige alleen Spaanssprekende dame me boos aankeek toen ik mijn beklacht kwam doen. Ipv me aan te horen, schoof ze een Engelstalige folder richting mijn kant op en draade weg. Om mijn verdere woede maar te sparen ben ik maar weg gegaan. Ik heb alleen de vorige dag een excuus gehoord en deze dag was volgens Iberia alles mijn schuld. Misschien moeten ze eens leren communiceren bij Iberia, en vooral goed en juist communiceren! Dat scheelt een hoop ellende bij reizigers! Bah!

Uiteindelijk naar mijn vlucht gegaan, drie keer door de douane, omdat men de eerste keer vond dat een taxfree gesealde met bon erbij geplakte fles Pisco uit Chili illegaal was. Terwijl dezelfde winkel ook in Madrid zit Belachelijk zeg! Ik heb dus snel een tas geregeld en de fles als bagage ingecheckt, bij een nu hele vriendelijke dame die het prima vond en wél haar excuses aanbood en hoopte dat ik nu wel een goede vlucht had.

Terug bij de douane tweede keer, terug omdat men dacht dat ik een bom bij me had, er stond meteen een legertje nep militairen om me heen. (ik had mijn laptop in een tas en een souvenier, een ei gemaakt van zout, zag er op de monitor ook wel bom-achtig uit ) Nadat de laptop uitgepakt was en alles voor de vierde keer door de band ging mocht ik eindelijk door. De hele tijg bij de douane sprak geen mens Engels, alleen maar Spaans (nu spreek ik ook wel Spaans, maar ik vond dat schandalig, ik vroeg nog om Engels maar dat sprak dus niemand)

Door naar de gate, naar de uiteindelijke vlucht, J41 op Madrid, aangekomen was het verdacht rustig voor een vlucht die over 2 minuten begint met inchecken...
Juistem, andere gate gekregen dus! Op naar K83 aan de andere kant van de hal. 13 minuten lopen. Leuk, dankjewel, kon er nog wel bij. Aangekomen bij K83 ging de omroep installatie af:
"Compania Iberia informa..." Hopla een uur vertraging, kon er ook nog wel bij.

Na een half uur kwam het vliegtuig en konden we gaan boarden. In het vliegtuig aangekomen miste we vervolgens 12 passagiers, dus moest de bagage uitgezocht worden en eruitgehaald worden. *zucht*

Op de vlucht naar AMS toe, bleek het eten dus niet gratis te zijn, en zelfs na mijn opmerking dat ik na al deze ellende wel een gratis maaltijd verdient heb, kon er niets anders af dan een blikje cola van 0,25 liter en drie zakjes amondnootjes... :/

Uiteindelijk ben ik 32 uur na de orignale aankomst datum aangekomen. Ik ben nog steeds gefrustreerd over de hele gang van zaken, hoe men niet communiceerde, hoe men geen info had, absoluut niet meewerkte en hoe men bij voordoende tijd, nog geen voorbereiding kon opbrengen.
Van alle 15 medewerkers waren er dus 2 hulpvaardig en nog eentje erg aardig. Dus erg de minderheid.

Vriendelijk personeel?
NEEN! Absoluut niet!

Lekker eten?
Eten van de nachtvlucht was bizar, om 03.00 uur kwam het ontbijt, en om 10 uur 's morgens het diner. De bar was wel open achterin en het personeel in het vliegtuig was wel redelijk, maar ook niet echt om over naar huis te schrijven...

Entertainment?
Inflight magazine was niet zo interessant, de films waren ruk en de Engelse soundtrack was niet overal beschikbaar. We hebben drie keer dezelfde film gezien. In het spaans met Engelse ondertiteling...

De muziek was wel chill, we hadden 10 muziekzenders met voor de verandering een band erin van 10 uur, dus je hoorde alles maar twee keer. En de tweede keer was ik de eerste keer al vergeten. Er was een heel erg relaxte jazzband die ik de hele vlucht geluisterd heb terwijl ik slaap probeerde te komen, tussen de twee snurkende dames aan weerszijden.

Algehele indruk?
Om over te janken! Wat een slechte service, wat een onzin reden voor vertraging. De uiteindelijke reden was dat er een passagier onwel geworden was op weg naar SCL en dat men een landing gemaakt heeft in Dakar (ligt niet eens op de route volgens mij) daarna is men doorgevlogen naar SCL om daar met een uur of 5 / 6 vertraging aan te komen. Vervolgens had het personeel te lang gewerkt en moest men verlicht rusten. Natuurlijk was er geen ander personeel beschikbaar. Gevolg vertraging, geen communicatie naar de mensen toe en overal moest men maar wachten. Nergens werd verder voorrang verleend en de tweede dag ontkende een medewerker zelfs dat ik van de vertraagde vlucht was ondanks ik alle tickets e.d. had.Slecht dus, ik ben nog nooit zo behandeld, op de heenreis ging alles prima, maar dit op de terugreis sloeg alles!

Ik had vrienden wachten die met mijn auto naar Parijs gereden waren om me op te halen, die zijn voor niets gereden. Uiteindelijk zijn mijn ouders naar AMS gereden om me op te halen (2 uur rijden voor hen)

SCL goed, en bekend. Redelijk nieuw vliegveld. Het vliegveld was toen ik voor het eerste in SCL was in '98 nog in aanbouw, nog niet zo oud dus. MAD 't zelfde ook vrij nieuw. Soms raar opgebouwd, ik moest mijn bagage halen en kon maar via een manier (de verkeerde manier) de bagagehallen in, werd dus meteen tegen gehouden door bewaking. Gelukkig snapten en wisten ze van mijn verhaal en kon ik door MAD is erg groot vanwegen ook dat sataliet gebouw en de automatische treintjes. Ik heb nog steeds niet kunnen internetten omdat ik géén creditcard heb en ik de kaarten die Telefonica zegt dat je die kunt gebruiken nergens op het vliegveld te koop zijn Jammer dus, zeker als je zo lang moet wachten!
Amsterdam relatief klein en laag. Amsterdam komt klein over omdat het allemaal laag is, de bagage hal is niet 3 verdiepingen hoog is zoals in MAD of in SCL. Erg raar dat ik AMS niet eens een paspoortcontrole gehad heb... Vreemd. Terwijl dat in MAD dus wel anders was. Ik werd nog geinterviewd door iemand op schiphol, ik oordeelde de luchthaven wel goed. Ik hoefde niet lang te wachten en alles ging lekker snel

Dat laatste had ik ook wel nodig na deze ervaring!
Ik ben benieuwd wat er met mijn klacht bij Iberia gaat gebeuren en of mijn reisverzekering nog iets vergoed. Ik ben benieuwd!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_46323393
Jezus wat een verhaal
Krijg je wel geld van ze terug? Dit slaat echt alles!
pi_46323394
Het feit dat je geen paspoortcontrole hebt gehad op Schiphol, komt dat niet omdat je uit een Schengen land (Spanje) komt ?
pi_46323835
Wat een verhaal zeg. Volgende keer maar met Air France of Delta?
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:31:51 #209
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46323879
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het feit dat je geen paspoortcontrole hebt gehad op Schiphol, komt dat niet omdat je uit een Schengen land (Spanje) komt ?
Als je met Iberia vanuit Madrid aankomt stap je waarschijnlijk uit op de b of c pier, in terminal 1, dan is er inderdaad geen paspoort controle, je komt immers uit een Europees land. (De controle vindt dan daar plaats, als je iets op je kerfstok hebt wordt je daar in principe aangehouden).

Maar als ik bovenstaand verhaal zo lees is Iberia niet echt een goed plan om te gaan gebruiken voor vervoer door de lucht? Ik vlieg binnenkort met Click Air naar Barcelona, en volgens mij is Click Air een dochter van Iberia...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:06:08 #210
62913 Blik
The one and Only!
pi_46324849
ik heb nog nooit zoiets slechts gehoord, werkelijk waar niet normaal
pi_46356536
Inderdaad een bizar verhaal. Wel vraag ik me af waarom je de reden van de eerste vertraging als 'onzin' bestempeld? Dat een passagier ziek wordt (uitgaande van iets zeer ernstigs) lijkt me juist een enigszins acceptabele reden voor een vertraging. Of heb je een aanwijzing dat er een andere reden in het spel is? Dit was me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 04:50:02 #212
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46356943
Dat een pax ziek wordt is kun je natuurlijk niks aan doen maar dat de maatschappij zo omgaat met de dergelijke gevolgen moet absoluut niet kunnen.

Vloog dezelfde crew de kist weer terug naar Madrid? lijkt me dat op SCL gewoon een nieuwe crew klaar stond?
FCT
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:23:52 #213
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46358534
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 04:50 schreef Mojave het volgende:
Dat een pax ziek wordt is kun je natuurlijk niks aan doen maar dat de maatschappij zo omgaat met de dergelijke gevolgen moet absoluut niet kunnen.

Vloog dezelfde crew de kist weer terug naar Madrid? lijkt me dat op SCL gewoon een nieuwe crew klaar stond?
Lijkt me ook... Je mag toch niet 2x min. 12u achter elkaar vliegen?!

Als ik hier had gezeten zou ik er werk van maken, en via de richtlijnen vd EU proberen geld terug te vorderen. (kan aardig oplopen!)
pi_46374962
Maatschappij?
Swiss International Airlines

Traject?
Zurich - Johannesburg

Vertraging?
nee

Vriendelijk personeel?
ja. alleen op de terugweg werd er wat water over mij heen gegooid, dus toen ben ik zelf maar gaan inschenken, vond zij ook wat makkelijker omdat het om een flesje ging

Lekker eten?
Ja avondeten was iedere keer goed, en bij het ontbijt kwamen er meestal croissants bij, en kon je er zoveel nemen als je wilde. Helaas was dit de laatste keer niet meer zo.

Entertainment?
Ja volop. Entertainment systeem met allerlei films, muziekalbums. vluchtinformatie, camera kon je bekijken die onder het vliegtuig hangt. Verder zitten er in het systeem nog spellen, en ook tv series

Algehele indruk?
prima, zou er zo weer mee gaan. In zurich had ik mijn vlucht terug naar amsterdam gemist en daar werd voor ons nog een vliegtuig voor 5 uur later geregeld. Snap nog steeds niet waarom we nou te laat waren, dacht dat de boardigtime altijd een half uur is. Boarden begon om 6.50 en we waren er 7.15 uur, dus ik vind het nog steeds vreemd.

Zurich: hele mooie luchthaven met een ondergrondse
Johannesburg: Erg groot, en je moet even weten dat als je een binnenlandse vlucht wilt halen buitenom naar het andere gebouw moet. Als je weinig tijd hebt kan dit nog wel eens lastig zijn (gelukkig hier nooit iets gemist)
pi_46376422
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 04:50 schreef Mojave het volgende:
Ja, uiteraard. Volgens mij bedoelt de verslaggever in z'n verhaal dan ook dat de nieuwe crew al te lang gewerkt had of veel te lang zou werken als ze de vlucht zouden doen. De crew heeft immers ook 11 uur vertraging, net als de passagiers.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 21:19:46 #216
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46381059
Nee, er was geen nieuwe crew schijnbaar volgens het personeel van Iberia. Ik snap dat verhaal ook niet helemaal, maar dat is wat men mededeelde. Een van de weinige dingen die je überhaupt te horen kreeg!

Ik weet niet precies bij wie ik moet zijn voor klachten, ik heb die lullig folder wel en ik ga van het weekend ook even een mailtje sturen én een aangetekende brief daarheen. Daarnaast heb ik bij mijn reisverzekering geďnformeerd, maar daar viel niets te halen. Ik moest wel even de bonnetjes maar opsturen van de benzine die men getankt had om in Parijs te komen (drie vrienden pikten me op met mijn auto, die zijn dus voor niks gereden! En mijn ouders zijn nu naar Amsterdam gereden om me op te halen).

Ik ben nog steeds woedend over alles. Ik heb met LAN nooit problemen gehad maar ze hebben me nu mooi in de steek gelaten met de opmerking:
quote:
Je toestel is van Iberia, het personeel is van Iberia, het eten is van Iberia en bij Iberia moet je inchecken... Bij wie moet je dan zijn denk je? Juist ja, bij Iberia!
En dat terwijl ik via LAN geboekt heb en via OneWorld Alliance ineens met Iberia vlieg, terwijl ik me daar in het begin helemaal niet bewust van was. Zij trekken alles van me af, maar ik vind het schandalig, ik ben geen klant van Iberia maar van LAN, die heb ik betaald en niets aan Iberia!!!

Ik dien dan ook formeel een klacht bij LAN in en ik verwacht zeker wel wat compensatie.

Ook de voorbereiding van 4 man voor het hele vliegtuig, je hebt 13 uur voorbereiding + de tijd dat het vliegtuig vliegt (20 uur) dus een hele dag. Dan kun je toch wel met meer mensen komen dan 4 stuks...

En de beschuldiging dat ik zelf te laat was voor de vlucht naar Amsterdam is helemaal te ver, niemand, maar dan ook niemand vertelde dat ik er anderhalf uur van te voren moest zijn, iedereen zei: om half 9 het busje pakken of eentje eerder, maar half 9 is goed, haal je het prima. En dan erachter komen dat je te laat bent en dat Iberia jou even de schuld gaat geven, sorry hoor.

Ook het weigeren om Engels te spreken door de douane bijvoorbeeld, er was er eentje die gebrekkig Engels sprak. Ik spreek geen Spaans, ik spreek Chileens-Spaans, dat is wel heel wat anders dan Spaans-Spaans. Dus ik begreep de helft van de tijd niet wat ze wilden van me. Je werkt op een internationaal vliegveld, dan mag je toch verwachten dat je Engels spreekt of niet soms!?
pi_46382926
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 21:19 schreef zwahiel het volgende:
Ik weet niet precies bij wie ik moet zijn voor klachten, ik heb die lullig folder wel en ik ga van het weekend ook even een mailtje sturen én een aangetekende brief daarheen. Daarnaast heb ik bij mijn reisverzekering geďnformeerd, maar daar viel niets te halen. Ik moest wel even de bonnetjes maar opsturen van de benzine die men getankt had om in Parijs te komen (drie vrienden pikten me op met mijn auto, die zijn dus voor niks gereden! En mijn ouders zijn nu naar Amsterdam gereden om me op te halen).
Een reisverzekering is meer voor het volledige annuleren van reizen, bijvoorbeeld omdat je ziek wordt of een naaste overlijdt. Ik zou daar zeker geen bonnetjes heen sturen. Bewaar die bonnetjes voor je vergoeding bij LAN! Dit is immers een bewijs van direkte schade.

Verder adviseer ik je deze site te bezoeken: http://www.euclaim.nl. Daar kunnen ze je helpen een claim in te dienen. Ze willen dan wel een deel van de eventuele vergoeding, maar dan wordt het tenminste op de juiste manier en langs de juiste wegen ingediend, zodat je meer kans hebt dat het wordt toegekend.
pi_46383236
American airlines. Goed, nergens iets op aan te merken.

Britisch airways. Overboeking naar andere vlucht zonder dat we het wisten en bagage niet meegezonden, net als de rest van het halve vliegtuig.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 19 februari 2007 @ 15:07:22 #219
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46458263
Maatschappij: KLM

Traject: Amsterdam-Madrid vice versa

Vertraging?
Niet echt, op de heenweg vijf minuten te laat in MAD ("helaas", aldus de gezagvoerder), op de terugweg een half uur te vroeg op AMS! Terugvlucht was half leeg, vertrok al 10 minuten voor schematijd van de pier in MAD en daarna landing vanuit het zuiden direct op de Kaagbaan dus dat leverde al flinke tijdwinst op.

Vriendelijk personeel?
Zeker, opgewekt en professioneel. Altijd weer opmerkelijk hoe de crew precies weet wie ze in het Nederlands moeten aanspreken en wie in het Engels (Misschien zie ik er erg Hollands uit...)
Merkwaardig is wel dat sommige "ervaren" pax het altijd weer nodig vinden de stewardessen te tutoyeren en te commanderen.

Eten:
KLM lijkt nu eindelijk het juiste midden gevonden te hebben tussen kostenbesparing en service. De Bertolli-broodjes zijn prima en een glas wijn of bier is ook gewoon gratis. Precies goed op een vlucht van 2.15 uur.

Entertainment:
Geen of het moest de Holland Herald zijn...

Algehele indruk:
Uitstekend. Aanzienlijk meer beenruimte ook dan bij Transavia en dergelijke.

Barajas blijft een onaangename luchthaven, met kruisende passagierstromen en weinig ruimte. Reken op een kwartier lopen vanuit T1 naar de metrohalte Aeropuerto. Als je een tienrittenkaart koopt, zit je voor 60 cent in de stad en dat is natuurlijk een koopje.
Opvallend was dat er op Madrid helemaal geen heisa was over de verplichte afsluitbare zakjes, de 100 ml-vloeistofbeperking etc. Ik kreeg de indruk dat de EU-maatregel al gesaboteerd werd.
It's not a lie, if you believe
  maandag 19 februari 2007 @ 15:27:41 #220
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46458923
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 21:19 schreef zwahiel het volgende:
Ook de voorbereiding van 4 man voor het hele vliegtuig, je hebt 13 uur voorbereiding + de tijd dat het vliegtuig vliegt (20 uur) dus een hele dag. Dan kun je toch wel met meer mensen komen dan 4 stuks...

En de beschuldiging dat ik zelf te laat was voor de vlucht naar Amsterdam is helemaal te ver, niemand, maar dan ook niemand vertelde dat ik er anderhalf uur van te voren moest zijn, iedereen zei: om half 9 het busje pakken of eentje eerder, maar half 9 is goed, haal je het prima. En dan erachter komen dat je te laat bent en dat Iberia jou even de schuld gaat geven, sorry hoor.
De vluchttijd van Santiago naar Madrid is toch geen 20 uur? Hoogstens 12 of 13, lijkt me.

Dat van je gemiste vlucht naar Amsterdam is heel raar. De check-in balie sluit gewoonlijk 40 minuten voor de vlucht, dus om 8.20 uur. Hoe ze dan hebben kunnen zeggen dat half negen vroeg zat was, is onbegrijpelijk. Je had ruimbagage bij je, dus je had je sowieso uiterlijk om een uur of 8 bij de incheckbalie moeten vervoegen. Ook als je je boardingpas al had en alleen handbagage, had je uiterlijk om 8.30 of 8.40 bij de gate moeten zijn. Die regels zijn overal ongeveer hetzelfde. Ergens is hier sprake van een heel groot misverstand...
pi_46459129
Depart: SCL - Santiago, Chile (Arturo Merino Benitez)
Arrive: MAD - Madrid, Spain and Canary Islands (Barajas)

Leg 1:
Depart: SCL 14:00 19-2-2007 Terminal: I
Arrive: MAD 6:55 20-2-2007 Terminal: 4
Flight: IB 6832 - Iberia
346 - Airbus Industrie A340-600
Operating Carrier: Iberia
Total Duration: 12 hours 55 minutes
  Moderator maandag 19 februari 2007 @ 19:30:54 #222
45833 crew  Fogel
pi_46466619
quote:
Opvallend was dat er op Madrid helemaal geen heisa was over de verplichte afsluitbare zakjes, de 100 ml-vloeistofbeperking etc. Ik kreeg de indruk dat de EU-maatregel al gesaboteerd werd.
Dat viel me in december inderdaad ook al op. Mijn ervaring staat in een post in dit of het vorige topic.
pi_46546250
Iemand ervaring met Emirates en China airlines? Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2.
pi_46551157
Ik zou Emirates nemen, China Airlines is vooral bekend van de ongelukken, alhoewel dat nu best beter kan zijn.

Kijk anders hier:
http://www.airlinequality.com/
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:16:35 #225
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46551329
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 19:09 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Volgens mij bedoelt de verslaggever in z'n verhaal dan ook dat de nieuwe crew al te lang gewerkt had of veel te lang zou werken als ze de vlucht zouden doen. De crew heeft immers ook 11 uur vertraging, net als de passagiers.
Check, dat zou goed kunnen.
Alleen zien ze de delay aankomen al uren van te voren. Bij ons is het zo dat we dan worden gebeld en thuis / in 't hotel kunnen blijven zodat onze dienst later begint...
FCT
pi_46552217
Ik ontdek het topic nu pas dus ik ga eens na welke vluchten ik heb gemaakt:

Maatschappij:
Transavia
Traject:
Amsterdam - Chania ( Griekenland/Kreta)
Vertraging:
Niet dat ik me kan herinneren
Vriendelijk personeel:
Geen nare ervaringen dat ik me kan herinneren dus, ja
Lekker eten:
Het was een standaard bakje met standaard voer, niet dat het smerig was maar Jamie Oliver zou er om moeten huilen.
Entertainment:
We hadden zowel heen als terug een film opstaan. We moesten daarvoor koptelefoons aanschaffen.
Algehele indruk:
Een flinke ervaring, voor een jochie van 12 was het natuurlijk een hele happening, voor het eerst vliegen, maar goed achteraf gezien: Dol enthousiast is ook anders
Iets over de luchthavens:
Chania was/is een militair vliegveld. Dus het had niet dezelfde periekelen en de leuke winkeltjes als Schiphol heeft. In plaats daarvan zag je patrouierende soldaten.

----

Maatschappij:
Singapore Airlines
Traject:
Amsterdam - New York Newark
Vertraging:
Nee
Vriendelijk personeel:
Jazeker! Er gaat bijna niets boven aziatische vriendelijkheid. En de pakjes die ze aanhebben! Prachtig gewoon
Lekker eten:
Ook dat was simpelweg goed. Je kon kiezen uit twee maaltijden waarbij eentje de stewardess me waarschuwde dat het toch vrij pittig kan zijn.
Entertainment:
Ongehoord! Zelfs bij de goedkoopste klassen heeft de passagier een kleinschermpje in de stoel voor hem/haar waar je pakweg 30 kanalen vindt met de nieuwste films die in Nederland niet eens in de bioscoop verschenen waren. Echter wel met Singaporese ondertiteling maar dat mag de pret absoluut niet drukken! De hoofdtelefoontjes krijg je gratis bij iedere vlucht maar daarna moet je ze wel weer inleveren.
Algehele indruk:
Singapore Airlines wordt niet voor niets de beste airline ter wereld genoemd! Zwaar terecht!
Pfiew, het is niet een van de grootste luchthavens van New York, ik had daarbij ook overal het idee voor terrorist aangezien te worden terwijl ik een normale Hollandsche jongen ben. Schoenen uittrekken before boarding. Ik ben wel eens aardiger bejegend.

--------

Maatschappij:
Ryan Air
Traject:
Eindhoven - Girona, Girona - Charleroi
Vertraging:
Nee
Vriendelijk personeel:
Ja
Lekker eten:
Niets gegeten, kost veel geld voor een klein stukje
Entertainment:
Dat was mijn eigen Gameboy Advanced, verder geen vermaak.
Algehele indruk:
Precies de indruk die je bij Ryan Air verwacht, Lowbudget maar degelijk
Girona is een typesche uitwijk luchthaven, kleinschalig bijzonder is anders
Charleroi heb ik te weinig meegekregen om er een mening over te geven.

-------

Ryan Air
Traject:
Eindhoven - Ciampino Roma
Vertraging:
Nee
Vriendelijk personeel:
Ja
Lekker eten:
Niets gegeten, kost veel geld voor een klein stukje
Entertainment:
Je kon gezellig kletsen met klasgenoten en mijn boek voldeden prima[i]
Algehele indruk:
[i]Precies de indruk die je bij Ryan Air verwacht, Lowbudget maar degelijk

Ciapino is wederom een typische uitwijk luchthaven. Dat neemt niet weg dat je er nog wat kunt eten voordat je gaat vliegen. Kleinschalig maar prima. Daarbij bewijst de iata code van deze luchthaven ( CIA ) dat er wel degelijk CIA vluchten in Europa hebben plaatsgevonden en ik heb er zelfs ingezeten
pi_46552966
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 09:53 schreef zwahiel het volgende:
heel verhaal
klinkt eigenlijk een beetje als India Airlines

ik mag inderdaad hopen dat ze je op redelijke wijze compenseren.
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:06:36 #228
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46567944
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:20 schreef Shining_x het volgende:
Iemand ervaring met Emirates en China airlines? Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2.
Als je tussen deze twee twijfelt gaat het ongetwijfeld om een ticket naar Bangkok. China vertrekt vanaf Amsterdam, Emirates vertrekt vanaf Dusseldorf. (Dus hangt er vanaf waar je woont of de reistijd opweegt tegen de prijs).

China Airlines heeft volgens mijn gegevens 1x een vlucht met een nieuwe boeing (op vrijdag) waar je eigen schermpjes hebt, Emirates heeft dat volgens mij in al de toestellen.
Verder vliegt China Airlines direct Amsterdam - Bangkok, met Emirates gaat dit via Dubai, dus maak je een tussenstop. Mijn ervaring met tussenstops is dat het op de heenweg niet zo heel erg is, maar je op de terugweg gauw thuis wil zijn.... als je dan 5 uur moet wachten in Dubai...

China Airlines heeft inderdaad een ehm safteyrecord waar je vraagtekens bij kan zetten, aan de andere kant op de lijn AMS - BKK - TPE is er nog nooit eentje verongelukt! (Tevens zullen vliegtuigen die op schiphol landen in principe goed worden gecontroleerd).

Al vraag ik mij dat laatste af, als Arke Fly weer eens problemen heeft met hun toestellen en een Lockheed Tristar inzetten op de vluchten naar Aruba... maar dit terzijde..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:44:25 #229
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46569309
Met Emirates maak je een tussenstop op Dubai, wat echt niet leuk is, zoals ik vorige maand ondervond. Het is er vreselijk druk, ook midden in de nacht, overal liggen mensen te slapen in de transitruimte en het is moeilijk een rustig plekje te vinden. Verder zijn de transittijden soms erg kort wat kan betekenen dat je bagage niet direct mee komt. Dit is een reëel risico!
Qua service is Emirates in orde, zeker tussen Düsseldorf en Dubai, al vliegen ze op dit traject niet altijd met de boeing 777 met het nieuwste entertainmentsysteem (soms een airbus met een oudere versie, maar wel altijd met schermpjes in de stoel en individuele keuze van films) . Als de prijs ongeveer gelijk is en DUS of AMS je niet veel uitmaakt, zou ik voor China Airlines kiezen.
pi_46569721
Even een tvp hoor, ik vind 't een geweldig topic, leest lekker weg! Van mijn kant pas in de zomer een verhaal jammer genoeg .
pi_46569732
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:20 schreef Shining_x het volgende:
In het begin van dit topic (#4) staan nog wat ervaringen
Ik ga met China Airlines vliegen, en ik hoop maar dat alles goed gaat (ben niet zo'n held met vliegen).

Waar ik wel heel blij mee ben is dat het dus een directe vlucht is (twee keer stijgen en landen is ook niet mijn ding ) met China Airlines.
pi_46570174
Hey bedankt voor jullie reacties!
Ik ga naar Sydney, maar wil dus een stopover maken in Bangkok. Dus bij zowel China airlines en Emirates moet ik op de heen weg 2 stops maken. Qua prijs is het ongeveer hetzelfde. Qua afstand is schiphol en dusseldorf net zo ver (ik woon in eindhoven)
Nu dat ik dit zo lees lijkt me de service bij emirates beter, eigen schermpjes enzo, etc. Dus waarschijnlijk valt de keuze dan toch op emirates.
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:33:45 #233
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46571216
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:09 schreef Shining_x het volgende:
Hey bedankt voor jullie reacties!
Ik ga naar Sydney, maar wil dus een stopover maken in Bangkok. Dus bij zowel China airlines en Emirates moet ik op de heen weg 2 stops maken. Qua prijs is het ongeveer hetzelfde. Qua afstand is schiphol en dusseldorf net zo ver (ik woon in eindhoven)
Nu dat ik dit zo lees lijkt me de service bij emirates beter, eigen schermpjes enzo, etc. Dus waarschijnlijk valt de keuze dan toch op emirates.
Ik weet niet hoe lang je gaat en met wat voor ticket je gaat, maar met China Airlines zit er op Taipei miinmaal 1x een overstap met hotel bij, en kan je het ticket ZONDER kosten wijzigen zo vaak je wilt. Dit kan handig zijn als je voor lange tijd in Australië verblijft. (Je kan je trip nooit zo lang van te voren plannen). Hoe dat met Emirates zit weet ik niet.

Op de leg Taipei - Syndey vliegt China Airlines overigens normaliter met een Airbus met eigen schermpjes!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_46581533
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang je gaat en met wat voor ticket je gaat, maar met China Airlines zit er op Taipei miinmaal 1x een overstap met hotel bij, en kan je het ticket ZONDER kosten wijzigen zo vaak je wilt. Dit kan handig zijn als je voor lange tijd in Australië verblijft. (Je kan je trip nooit zo lang van te voren plannen). Hoe dat met Emirates zit weet ik niet.

Op de leg Taipei - Syndey vliegt China Airlines overigens normaliter met een Airbus met eigen schermpjes!
Ik ga voor een langere tijd ja.
Waar kan je zo'n ticket boeken?
Waar ik dat ticket van china airlines kan boeken is wijzigbaar maar dan 30 euro per wijziging. En bij emirates is dat 55 euro per wijziging.
pi_46650484
Maatschappij?
Transavia

Traject?
Amsterdam - Berlijn Tegel - Amsterdam (737-700)

Vertraging?
Het gebruikelijke op de Polderbaan aankomen en op de verste gate van de D-pier aankomen gezeur

Vriendelijk personeel?
Stewardess op de terugweg die omroep dat we bijna in Rotterdam waren, wat voor heel wat opwinding zorgde bij elkele Duitsers, maar na 2 minuten kwam ze erachter dat we toch naar Amsterdam gingen

Lekker eten?
Niks gekocht

Entertainment?
Inflight magazine + Mr.Bean op de schermpjes

Algehele indruk?
Terug veel reclame op de monitoren, incl. geluid, maar verder niks te klagen

Tegel is warm/klein/benauwend/saai
  zondag 25 februari 2007 @ 23:37:32 #236
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_46678729
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

klinkt eigenlijk een beetje als India Airlines

ik mag inderdaad hopen dat ze je op redelijke wijze compenseren.
Met die gekken heb ik in januari nog het genoegen gehad te vliegen...

Die dag begon in Havana (weer een heel ander verhaal) om naar Mexico stad te vliegen en van daar naar JFK. Ik zou met India Airlines van JFK naar LHR vliegen. Ik kende ze allemaal al maar nog niet allemaal in hetzelfde verhaaltje. Ik had echt beter moeten weten...

Na de eindeloze wachtrijen voor immigratie (ik stopte niet eens ) en de reis naar terminal 542764524765 keek ik op de check-in informatie dat voor mijn vlucht ik naar de balie moest. Dat is nooit goed nieuws... "Oh, ben je van de vlucht van gisteren? Die is gecancelled.." "Nee, van die vandaag... what gives?" "ja 4 uur vertraging" "Gvd, nou ja ik heb erger meegemaakt ik ga ff sigaretten kopen en roken" En dan kom je er achter dat ze die niet per pakje verkopen op JFK. Een Duitse tourist heeft me gered. Na 4 uur was er nog geen beweiging om te gaan boarden. Het omroepbericht vertelde dat het vliegtuig er nog niet was. Een uur later was het vliegtuig er. Het omroepbericht vertelde dat het vliegtuig er wel is maar het personeel niet. Een uur later was het personeel er ook. "We gaan nu beginnen met boarden, dit gaat ongeveer 30 min duren..." 400 Indiers in een enkele slurf een vliegtuig inkrijgen in 30 min? Dacht het niet. Nee idd niet. Met heel veel vertraging en een brak en smerig vliegtuig toch eindelijk onderweg. Eigenlijk verwachte ik het al. Ook m'n bagage is weg... Tegen die tijd maakte niets me weer uit en was gewoon blij weer thuis te zijn.

JFK
LHR
Air India

...niet de eerste keer ook... ....shame on me...
reset
  zondag 4 maart 2007 @ 11:56:09 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46900538
Maatschappij?
Click Air

Traject?
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

Prijs?
¤ 60,00 all inclusief

Load factor?
Heen 42% Terug 70%

Vertraging?
Zowel heen als terug zonder vertraging aangekomen

Vriendelijk personeel?
Ze spreken vooral Spaans aan boord, Engels is slecht verstaanbaar.... Nu heb ik gelukking 2 jaar Spaans gehad, dus een drankje bestellen ging nog wel.

Lekker eten?
Op de terugweg een pineapple juice (overpriced voor 2 euro) genomen.

Entertainment?
Afgezien van een zitplaats aan het raam, (en de rest van de rij voor mijzelf), geen inflightmagazine of iets dergelijks. Een tv verwacht ik niet voor een budgetairliner, maar bij 2 uur vliegen zou een magazine opzich wel leuk zijn.

Algehele indruk?
Goed te doen. De beenruimte is overigens wel beperkt, 186 stoelen in een airbus 320 is het maximale aantal, maar gezien de loadfactor was het geen probleem omdat ik zowel heen als terug 3 plekken voor mijzelf had.

Overigens, Iberia is nu gestopt met het vliegen Barcelona - Amsterdam, en de mensen met een 'duur' ticket van Iberia mochten nu mee met Clickair (budgetdochter welke mede is van Iberia) ... Deze waren hier niet echt gelukkig mee, temeer omdat zij voor dezelfde vlucht 200 Euro betalen, en nu minder beenruimte en geen gratis inflight catering kregen.

Gezien de loadfactor betwijfel ik het of Click Air het gaat redden, want naast Clickair vliegt ook Vueling, Transvertragia, en KLM op deze route. Aan de andere kant, ze vliegen pas sinds 1 maart 2007 op Amsterdam, dus wie weet komt het nog goed.
Wel lekker weer in Barcelona trouwens 23-26 graden!

Vanaf Amsterdam vanaf de B-pier vetrokken, voor mij één van de weinige keren van Terminal 1, voordeel hiervan is dat je direct gecontroleerd wordt, en je daarna een drankje kan kopen en gewoon mee aan boord meenemen. Tevens zijn hierdoor geen wachtrijen bij de gate zelf voor security controle.
Barcelona is een mooi vliegveld, jammer dat Click Air niet aan de gate staat, maar je met bussen ernaartoe gereden moet worden, op het moment dat de deuren van de bus opengaan is het free for all, om maar als eerste aan boord te komen

[ Bericht 0% gewijzigd door ozzietukker op 04-03-2007 12:03:41 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zondag 4 maart 2007 @ 12:22:32 #238
45833 crew  Fogel
pi_46901184
quote:
Op zondag 4 maart 2007 11:56 schreef ozzietukker het volgende:

Load factor?
Heen 42% Terug 70%
Zei de piloot dat, of heb je dit ergens online kunnen vinden? Lijkt me wel handig om vantevoren te weten hoe vol een vlucht gaat zijn (stampvol is vouchermogelijkheid ).
  zondag 4 maart 2007 @ 12:32:51 #239
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46901405
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zei de piloot dat, of heb je dit ergens online kunnen vinden? Lijkt me wel handig om vantevoren te weten hoe vol een vlucht gaat zijn (stampvol is vouchermogelijkheid ).
Ik heb het nergens online kunnen vinden maar mijn eigen berekening gemaakt. Heen op Schiphol was ik wat laat. Zeg maar de laatse die nog mocht inchecken en ik was security nummer 78.
Op de terugweg heb ik het aantal aanwezigen geteld, (Je moet wat 2 uur vliegen en alleen bewolking ). Dus het laatste percentage kan iets omhoog of omlaag, omdat ik niet weet of er crew of passagiers eventueel in het toilet waren.

Maar ik ben bang dat zeker de eerste tijd deze vlucht niet overboekt zal zijn.... Aan de andere kant, ik heb geen enkel inzicht in de komende zomervluchten, want barcelona is een populaire bestemming, alleen zou ik niet meewillen als het vliegtuig vol zit, want dan is het echt krap...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 4 maart 2007 @ 14:10:18 #240
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_46903951
quote:
Op zondag 4 maart 2007 11:56 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, Iberia is nu gestopt met het vliegen Barcelona - Amsterdam, en de mensen met een 'duur' ticket van Iberia mochten nu mee met Clickair (budgetdochter welke mede is van Iberia) ... Deze waren hier niet echt gelukkig mee, temeer omdat zij voor dezelfde vlucht 200 Euro betalen, en nu minder beenruimte en geen gratis inflight catering kregen.
Iberia heeft ook geen inflight catering, en hun laagste prijzen lagen ook altijd rond de 70 euro allin... Of er met ClickAir veel veranderd is, is dus maar de vraag
  zondag 4 maart 2007 @ 14:52:58 #241
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46905281
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:33 schreef Jaguarized het volgende:
Depart: SCL - Santiago, Chile (Arturo Merino Benitez)
Arrive: MAD - Madrid, Spain and Canary Islands (Barajas)

Leg 1:
Depart: SCL 14:00 19-2-2007 Terminal: I
Arrive: MAD 6:55 20-2-2007 Terminal: 4
Flight: IB 6832 - Iberia
346 - Airbus Industrie A340-600
Operating Carrier: Iberia
Total Duration: 12 hours 55 minutes
hmmmjah, tel je ook even de tijd mee dat je terug vliegt in de tijd. Het is namelijk wel even wat meer dan 12 uur. Bijna elke site maakt die fout. Tel er nog even 4 uurtjes bij. Want men gaat uit van de lokale tijd dat je aankomt in het land. Maar 't is wel een andere tijdzone

Dus die hufters van Iberia hebben wel langer de tijd gehad.
  zondag 4 maart 2007 @ 15:19:29 #242
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46906199
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:52 schreef zwahiel het volgende:

[..]

hmmmjah, tel je ook even de tijd mee dat je terug vliegt in de tijd. Het is namelijk wel even wat meer dan 12 uur. Bijna elke site maakt die fout. Tel er nog even 4 uurtjes bij. Want men gaat uit van de lokale tijd dat je aankomt in het land. Maar 't is wel een andere tijdzone

Dus die hufters van Iberia hebben wel langer de tijd gehad.
Als je van Santiago naar Madrid vliegt, ga je juist vooruit in de tijd, niet terug zoals jij meent. Je vliegt namelijk naar het oosten, waar de zon opkomt en de nieuwe dag dus eerder begint. In Santiago is het 4 uur vroeger dan in Madrid. Dus de vliegtijd is van 14 uur tot 2.55 uur Chileense tijd (6.55 Madrid-tijd) = 12 uur en 55 minuten. Al die sites hebben het dus goed en jij hebt het fout.
  zondag 4 maart 2007 @ 16:17:52 #243
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_46908215
Tijdverschil neem ik nooit mee in de reistijd. Dan zou een enkeltje NZ ineens met 12 uur worden verlengd...
pi_46964331
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:52 schreef zwahiel het volgende:

[..]
Er worden ook 4 uur bijgeteld in dat schema van Jaguarized:

Depart: SCL 14:00 + 12 hours 55 minutes duration = 26.55 = 2.55 AM (in SCL) + 4 uur tijdsverschil =

Arrive: MAD 6:55

De 12 hours 55 minutes kloppen volgens mij wel.
pi_46964366
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:16 schreef Mojave het volgende:
[..]
Check, dat zou goed kunnen.
Alleen zien ze de delay aankomen al uren van te voren. Bij ons is het zo dat we dan worden gebeld en thuis / in 't hotel kunnen blijven zodat onze dienst later begint...
Volgens het originele verslag (dat hier en daar wat dubieus begint te klinken) werd er al ingechecked, dus het bericht van de delay had SCL kennelijk niet bereikt en dus mogelijk de crew ook niet?

Maar even een vraag los van dit alles: als je als crewmember zijnde thuis of in het hotel wordt gebeld dat er 12 uur vertraging is; wat doe je dan? Opnieuw slapen wordt lastig als je net wakker bent. Aan de andere kant wil je ook geen aktieve dag, wetende dat je over 12 uur een periode van 12 uur moet werken. Je weet dan dat je de komende 24 uur wakker bent. Lijkt me niet prettig.
  Moderator zondag 11 maart 2007 @ 20:47:56 #246
45833 crew  Fogel
pi_47167593
# Maatschappij?
KLM

# Traject?
Trondheim-Amsterdam-Wenen
Waarvan TRD-AMS operated by KLM Cityhopper en AMS-VIE operated by KLM Cityhopper in een vliegtuig wat van de Transavia gehuurd was.
VIE-AMS was gewoon KLM en AMS-TRD KLM Cityhopper.

# Vertraging?
Trondheim-Amsterdam 10 minuten te vroeg
Amsterdam-Wenen ruim een halfuur te laat vertrokken maar wel op tijd geland
Wenen-Amsterdam op tijd
Amsterdam-Trondheim iets te vroeg geland, zelfs met een bezoek aan de arrival tax-free shop was ik het vliegveld al af voor de routetijd van die vlucht.

# Vriendelijk personeel?
Ze waren allemaal vriendelijk. Het personeel op de vlucht AMS-VIE was van de Transavia en ze waren een beetje in de war leek het, maar vriendelijk waren ze wel.

# Lekker eten?
Op de eerste vlucht was een Fokker 100 ingezet ipv een Fokker 70 (dat had er vast mee te maken dat de eerste vlucht van die dag nog aan de grond stond en dat die mensen ook mee moesten). Aangezien rij 4 bij de F70 economy is en bij de F100 europe select, kreeg ik op deze vlucht de service van europe select! Het eten is iets 'netter', je krijgt warme broodjes, het beleg is apart verpakt en je krijgt een dessert erbij.
Op de andere drie vluchten alleen de standaard broodjes/sandwiches.

# Entertainment?
Op de eerste vlucht een krant, op de Transavia vlucht Mr Bean op kleine schermpjes en op de terugweg alleen de Holland Herald (en op de laatste vlucht een kotsende vrouw op de stoel achter me).

# Algehele indruk?
Gewoon goed, zoals het hoort. Alleen wel vaag dat die ene vlucht dus met een Transavia toestel en personeel uitgevoerd werdt.
(en roze/licht rode cityhopper hoofdsteundingetjes zien er niet bepaald goed uit op de Transavia-groene stoelen)

Trondheim en Amsterdam, zie mijn eerdere posts.
Wenen is erg overzichtelijk en netjes opgezet. Wel waren de tax-free shops al gesloten bij aankomst (20u) en nog niet open bij vertrek (0640). Geen probleem voor mij want ik was toch niks van plan te kopen, maar vond het vreemd dat ze zo vroeg sloten.
pi_47190984
Maatschappij?
KLM

Traject?
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

Vertraging?
Heen weg geen.
Terugweg was er net op 28 Juli een grote staking, Ground Staff had de landingsbanen met pushback trucks etc. geblokkeerd. Er kon geen een vliegtuig meer vertrekken of aankomen. Het was echt een zooitje daar binnen, het rode kruis deelde water en broodjes uit. Het stonk er naar zweet van de vele mensen en het was er erg benauwd door de drukte. Er waren alleen maar half Engels/Spaans sprekende medewerkers van KLM en kregen dus onduidelijk een nummer van KLM. Deze bleek volledig in het spaans te zijn dus daar hadden we niets aan.
Wij hebben toen een taxi naar Blanes gepakt (110 euro een enkeltje!) en zijn we daar een nacht langer in ons hotel verbleven. Ik had contact gehad met KLM en de eerst volgende vlucht waar 5 plaatsen vrij waren was pas over 2 weken! De dag erna weer gebelt, en ze zeiden dat we naar het vliegveld moesten komen toen hebben we 2 personen naar het vliegveld laten gaan en die zouden proberen op de vlucht van die dag te kunnen komen. Later in de middag rond een uur of 4 kregen we een belletje dat er misschien nog plaats was. Wij dus met de taxi wederom naar het vliegveld naar Barcelona, waar het echt niet leuk was om te zijn. De erge stank, boze mensen en zelfs enkele huilende mensen. Sommige jongeren hebben noodgedwongen buiten moeten overnachten omdat ze simpelweg na de vakantie geen geld meer hadden voor een hotel. Een enkeling had een bon van KLM van 5 euro gekregen de rest helemaal niets. Wij hadden ook 0,0 service van KLM gekregen, zelfs geen voedselbonnetje. Wij stonden al een paar uur in de rij, en er werd een soort 'loting' gehouden wie er mee kon. Wij waren als eerste eruit geloot en we waren dus als de bliksem naar de gate gelopen, en daar stond een 777-200 van KLM op ons te wachten . Daar aangekomen hebben we nog 2 uur aan de grond gestaan, toen de piloot toch maar besloot weg te rijden ook al stonden er nog baggage karretjes met baggage. Uiteindelijk toch die nacht aangekomen op schiphol, en je raad het al de baggage stond nog in Barcelona . We hebben ons adres bij KLM afgegeven en die dag erna werd onze baggage thuis afgeleverd.
We hebben een klacht ingedient bij onze verzekering en we hebben het geld van de hotels en de taxi etc. vergoed gekregen (de verzekering zei nog in Spanje: maak er geen 2e vakantie van (WTF, het is al erg genoeg om hier in deze hel te blijven zitten)). En we kregen van AENA nog eens ong. 250 ŕ 300 euro vergoed dus uiteindelijk konden we nog een 2e vakantie voor niets naar Mallorca boeken van dat geld .

Vriendelijk personeel?
Zoalsa KLM altijd vriendelijk.

Lekker eten?
De bekende sandwich en een glaasje cola.

Entertainment?
Alleen het magazine, maar het was maar een korte vlucht.

Algehele indruk?
Zeer slecht, KLM had veel beter voor haar passagiers kunnen zorgen met wat voedselbonnen of een overnachtingsplek. Transavia reizigers kregen een busreis naar Girona waar ze alsnog naar Nederland konden. De heenweg was gewoon in orde.

Amsterdam zoals gewoonlijk, Barcelona was de terugweg een hel.

Een filmpje van de toestand die daar was: http://www.youtube.com/watch?v=pjCFoARoFsU

Hier nog een uit Januari:

Maatschappij?
Germanwings

Traject?
Cologne/Bonn - Vienna - Cologne/Bonn

Vertraging?
Geen

Vriendelijk personeel?
Ja, alleen het personeel lette op de heenweg niet eens of de gordels wel vastgemaakt werden. Dat vond ik wel een klein slordigheidje.

Lekker eten?
Niet echt eten, wat te drinken en een muffin gehaald. Erg duur maar smaakte wel goed zat .

Entertainment?
Een magazine, was een korte vlucht dus dat was voldoende.

Algehele indruk?
Erg goed voor het geld, als je als eerste instapt kun je gewoon op de 1e rij gaan zitten waar ik de heenweg mijn voeten gewoon helemaal uit kon strekken . Terug weg ook op rij 1, maar daar zat wel een schot maar desalniettemin een goede beenruimte.

Köln-Bonn is een kleinere luchthaven en rustig, het is erg relaxed en er staan geen lange rijen. In Wien was het vliegveld gewoon degelijk. Op beide vliegvelden was niet zo heel veel te beleven.
  maandag 12 maart 2007 @ 16:21:57 #248
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47194800
Ligt het nou aan mij of heb ik dat verhaal van die 777 in BCN eerder gelezen?
pi_47197428
Ik wist dat ik er al een keer een trip report van gemaakt, maar dat was toch niet op FOK? .
pi_47197995
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:28 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik wist dat ik er al een keer een trip report van gemaakt, maar dat was toch niet op FOK? .
=> Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #3

Maar nu weten we tenminste hoe het afgelopen is met de verzekering enzo
  Moderator zondag 25 maart 2007 @ 22:30:38 #251
45833 crew  Fogel
pi_47655005
# Maatschappij?
KLM/KLM Cityhopper

# Traject?
Trondheim-Amsterdam-Warschau

# Vertraging?
Vanuit Warschau te laat vertrokken maar bijna op tijd op Schiphol aangekomen, verder niks noemenswaardigs.

# Vriendelijk personeel?
Op alle vluchten ja en op de eerste vlucht (Trondheim-Amsterdam) waren ze extra aardig.

# Lekker eten?
TRD-AMS: warme broodjes, kalfsvlees in een saus waar onder andere uit en garnaal in zat. En een dessert van 'double chocolate' gebak met een balsamico-mint saus. Erg apart, wel lekker.
AMS-WAW: 'driehoek'sandwich met ei en bacon, mijn favoriet van deze sandwiches
WAW-AMS: 'driehoek'sandwich BLT - ik hou er niet zo van, maar beter dan het alternatief met smeerkaas.
AMS-TRD: Waldkorn broodje met pastrami. Beetje erg droog deze keer, maar dat heb ik met een rode wijn weggespoeld. De nieuwe huiswijn (in economy class) is overigens een Chinese wijn genaam Chi, drinkt lekker weg.

# Entertainment?
Holland Herald en op de laatste vlucht een beetje noorderlicht.

# Algehele indruk?
Prima zoals het hoort. Op de eerste vlucht een upgrade gekregen naar Europe Select (vandaar het betere eten en de iets betere service).

Schiphol en Trondheim, zie mijn eerdere posts.
Warschau: Beetje rommelig qua opzet, als ze het vliegveld net zo ruim op hadden gezet als de stad was het stukken beter geweest. Bier is erg goedkoop bij het nescafe cafe, 13 zloty per pul, schiet niet op als je van je poolse geld af wil .
  zondag 25 maart 2007 @ 22:50:02 #252
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47655958
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:30 schreef Fogel het volgende:
13 zloty per pul, schiet niet op als je van je poolse geld af wil .
Dat is ¤3,35 per pul? Dat is toch niet echt goedkoop moet ik zeggen hoor...
  Moderator zondag 25 maart 2007 @ 23:14:16 #253
45833 crew  Fogel
pi_47657091
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:50 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat is ¤3,35 per pul? Dat is toch niet echt goedkoop moet ik zeggen hoor...
Voor een vliegveld wel. En daarbij ben ik gewend aan Noorse prijzen, voor die prijs krijg je een blik bier in de supermarkt
pi_47777681
Dat is inderdaad erg goedkoop per pul, op Kiev Borispol Internation Airport betaal je bijvoorbeeld ¤4,- per halve liter (wel Heineken dan). Dus nog redelijk goedkoop te noemen van in Warschau voor een vliegveld denk ik zo.
pi_47800292
Iemand ervaring met Tapair Portugal? Al wel iets over gelezen in eerder topic, niet veel.. .
pi_47800701
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:14 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand ervaring met Tapair Portugal? Al wel iets over gelezen in eerder topic, niet veel.. .
en volgens mij ook al gepost in eerder deel van deze serie.

Amsterdam - Porto heen, en Faro - Lissabon - Amsterdam terug. Op zich allemaal oke, gewoon netjes, maar ook niets meer dan dat. Terugweg uiteindelijk bijna een uur vertraging op Faro, de volgende vlucht in Lissabon stond keurig nog te wachten (daardoor ook een half uur te laat vertrokken). Ook met de bagage is dat goed gegaan.
Ze maakten wel erg haast met alles, hoewel ik geen reden heb gehoord waarom er vertraging was.
pi_47800800
ik vlieg hetzelfde traject, alleen dan rechtstreeks terug vanuit Faro . Is Faro airport eigenlijk beetje leuk? Bedoel kun je je daar enkele uren vermaken zoals op schiphol?
pi_47800854
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:30 schreef Sport_Life het volgende:
ik vlieg hetzelfde traject, alleen dan rechtstreeks terug vanuit Faro . Is Faro airport eigenlijk beetje leuk? Bedoel kun je je daar enkele uren vermaken zoals op schiphol?
Nee

Het is vrij klein met een paar winkeltjes. Neem een boek mee
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_47800936
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:31 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Nee

Het is vrij klein met een paar winkeltjes. Neem een boek mee
heb mn vriendin mee dus ik vermaak me toch wel

nee maar dan weet ik dat.. heb ooit eens 5 uur gewacht op Bergamo airport (vanwege vertraging) damn wat heb ik me daar verveeld zeg..
pi_47802650
Faro is ongelofelijk saai inderdaad. En het eten (hamburgertentje) vond ik ook nog eens vrij duur. Maar goed, het was verder een leuke vakantie

Ohja. We vlogen van 16u30 tot ongeveer 22u00 terug (inclusief overstappen etc.). Het avondeten wat we kregen bij TAP: Een broodje tonijnsalade met een paar plakjes ei.
Dus als je avondeten wilt, zelf even wat meenemen
  maandag 9 april 2007 @ 14:24:29 #261
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48145495
Maatschappij?
China Airlines

Traject?
Amsterdam - Bangkok

Vliegtuig
Boeing 747-400 - 452 seats

Prijs?
¤ 666 all inclusief (+ hotelovernachting)

Load factor?
Economy 100%, Business 70% (je kon inderdaad tegen geen enkele prijs nog een economy classe ticket boeken).

Vertraging?
15 minuten te laat vertrokken, 25 minuten te vroeg geland

Vriendelijk personeel?
Ik heb eerder met ze gevlogen, en toen kwamen ze wat symphatieker over tijdens de mealservice, nu ging het op de automatische piloot... Het ging overigens wel snel, 2x sneller dan met KLM! Op de belbutton werd overigens wel goed gereageerd.

Lekker eten?
Standaard vliegtuigmaaltijd, ik kan geen warm eten, dus doe het ook niet, voor mij alleen het fruit en de yoghurt! Voor de liefhebbers, je kan tussendoor zoveel drinken halen als je wilt, en je kunt ook noodlesoup krijgen.

Entertainment?
Helaas niet het nieuwe toestel, dus geen eigen schermpjes. Maar een monitor en groot scherm. Geen eigen schermpje vind ik vooral jammer omdat ik dan niet steeds kan kijken waar je bent... je bent aangewezen tussendoor op de schermen..

Algehele indruk?
Positief is wel dat er genoeg beenruimte was, zeker meer als met KLM, en omdat ik aan het gangpad zat kon ik mij genoeg uitstrekken!
Nadeel is wel dat je (nog) niet electronisch kan inchecken, en je officieel geen plaatsen kunt reserveren van te voren, nu heb ik gelukkig wat contacten zodat dat wel geregeld kon worden, maar anders is dat wel een minpunt. Zeker omdat de wachtrijen met inchecken aan de lange kant zijn. (Overigens zal binnenkort vanaf Amsterdam online inchecken ook mogelijk worden).

Lekker weer, dus genoten vanaf het uitzicht op het panoramaterras, dat is toch wel een groot positief punt voor schiphol! Op Suvarnabhumi geen wachtrijen voor de douane en ik was dan ook na 15 minuten na touchdown op mijn tas aan het wachten.
(Het was jammer dat deze niet kwam, pas na voorzichtig informeren kwam deze opeens toch nog op de band tevoorschijn, (na wat heen en weer gemobilofoon), maar dat was dan weer 45 minuten later...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_48151030
Maatschappij?
United Airlines

Traject?
Amsterdam-Washington-Columbus, terug Columbus-Chicago-Amsterdam

Vliegtuig
Boeing 767

Prijs?
¤ 650 alles incl (ook annuleringsverzekering)

Load factor?
Beide keren vrijwel 100 %

Vertraging?
Heenweg sneller dan gepland, terug een uur vertraging omdat we moesten wachten op een andere vlucht waar mensen inzaten die nog mee moesten.

Vriendelijk personeel?
Niets bijzonders, gewoon aardig. Wel irritant was dat ze op de terugweg luid hun tax-free goederen gingen aanprijzen terwijl iedereen wilde slapen. Op de terugweg wilde ik mijn ticket wijzigen, wat volgens de telefoonmiep van United niet kon, maar bij de incheckbalie was er een erg aardige mevrouw die alle tijd voor me nam en het wel voor elkaar kreeg

Lekker eten?
Ik had een vegetarische maaltijd gevraagd, op de heenweg was die erg goed. Op de terugweg hadden ze om een of andere reden een veganistische maaltijd gegeven, maar veganistische koekjes zijn gewoon smerig.

Entertainment?
Op de heenweg goede films (o.a. The illusionist) en nog een stuk of 30 andere kanalen. Op de terugweg veel minder keus, dat was erg jammer.

Algehele indruk?
Alles goed geregeld, ze brengen je waar je wil wezen zonder grote vertragingen e.d.

Amsterdam prima, bagage was er supersnel. In Washington was ook alles ok. In Chicago moest ik erg lang wachten; er schijnt op het vliegveld van alles te doen te zijn (o.a. een museum), maar dan was vanaf de terminal waar ik was niet aangegeven, dus dat heb ik gemist. Columbus is zo klein dat je eruit bent voor het door hebt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 9 april 2007 @ 18:34:27 #263
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48151520
Maatschappij?
Turkish Airlines

Traject?
Amsterdam - Istanbul (En terug)

Vliegtuig
Airbus A320

Prijs?
plm. 260,-

Load factor?
Geen idee.

Vertraging?
Ongeveer een kwartier te laat vertrokken en op tijd geland. Terugreis ongeveer hetzelfde

Vriendelijk personeel?
Heb niet heel veel met ze te maken gehad, maar heb er goede nog slechte ervaringen aan. Gewoon goed dus.

Lekker eten?
Voor een vliegtuigmaaltijd niet slecht.

Entertainment?
Was aanwezig, niet van uitzonderlijke kwaliteit. Vloog echter met een groep, dus ben de tijd wel doorgekomen.

Algehele indruk?
Redelijk positieve indruk. Het leek allemaal goed geregeld en ze vliegen met deugdelijk materiaal.

Op Schiphol niet echt rondgekeken. In Istanbul wel rondgekeken en was wel aardig. Douane was vriendelijk in Istanbul, ze lachten zelfs.
  maandag 9 april 2007 @ 18:41:36 #264
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48151668
Maatschappij?
China Airlines

Traject?
Amsterdam - Bangkok (En terug)

Vliegtuig
Boeing 747-400

Prijs?
plm. 1800,- all-in (business class)

Load factor?
Geen idee.

Vertraging?
Heen op tijd vertrokken en ongeveer een kwartier te vroeg geland. Terug ongeveer een half uur te laat vertrokken (mede door ground personnel dat in Thais tempo werkt) en een half uur te vroeg geland.

Vriendelijk personeel?
Erg vriendelijk personeel. Ik was vrij gehandicapt toen ik vloog en daar werd rekening mee gehouden. Ook heb ik steeds duidelijke instructies gekregen.

Lekker eten?
Voor een vliegtuigmaaltijd niet slecht.

Entertainment?
Niet echt bijzonder, er was wel een groot scherm met films met Chinese ondertitels, maar voor de rest niet echt veel. Op de heenreis heb ik echter heel goed kunnen slapen en zowel op de heenreis als terugreis had ik spannende boeken bij me.

Algehele indruk?
Algemene indruk is erg positief. Zoals al gezegd erg vriendelijk personeel en dat vind ik toch belangrijk. Dat dat ding vliegt is bij alle maatschappijen zo.

Op Schiphol kon ik inchecken zonder vertraging of iemand voor me (Ik was dan ook erg vroeg). In Bangkok stonden mijn koffers al op me te wachten toen ik uit het vliegtuig was en de weg had gevonden. De luchthaven van Bangkok (Don Muang) vond ik een vrij chaotisch geheel. Het was even zoeken waar ik moest zijn en het had nog wel wat voeten in de aarde om goed en wel te boarden (bijna een half uur te laat bovendien). Nu weet ik dat Don Muang uit zijn voegen aan het barsten is en men bezig is met een nieuwe luchthaven. Misschien dat dat ook scheelt.
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:57:28 #265
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48175649
quote:
Op maandag 9 april 2007 18:41 schreef Alicey het volgende:

[b]Iets over de luchthavens?

Op Schiphol kon ik inchecken zonder vertraging of iemand voor me (Ik was dan ook erg vroeg). In Bangkok stonden mijn koffers al op me te wachten toen ik uit het vliegtuig was en de weg had gevonden. De luchthaven van Bangkok (Don Muang) vond ik een vrij chaotisch geheel. Het was even zoeken waar ik moest zijn en het had nog wel wat voeten in de aarde om goed en wel te boarden (bijna een half uur te laat bovendien). Nu weet ik dat Don Muang uit zijn voegen aan het barsten is en men bezig is met een nieuwe luchthaven. Misschien dat dat ook scheelt.
Sterker nog, het nieuwe vliegveld is zelfs al geopend, maar het het is weer gemaakt met typische thaise degelijkheid, zodat ze het oude vliegveld weer geopend hebben. (Op dit moment alleen voor domestic vluchten, dus alleen de domestic terminal), maar ik heb zo'n vermoeden dat ook het internationale gedeelte voor sommige internationale vluchten, (denk aan InterAsia vluchten zonder connectie naar Europa), zal worden geopend, want er zullen nog veel meer problemen aan het licht komen, nu zijn er scheuren in de landingsbanen, straks is het nieuwe vliegtuiggebouw zelf....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:44:51 #266
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48177370
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Sterker nog, het nieuwe vliegveld is zelfs al geopend, maar het het is weer gemaakt met typische thaise degelijkheid, zodat ze het oude vliegveld weer geopend hebben. (Op dit moment alleen voor domestic vluchten, dus alleen de domestic terminal), maar ik heb zo'n vermoeden dat ook het internationale gedeelte voor sommige internationale vluchten, (denk aan InterAsia vluchten zonder connectie naar Europa), zal worden geopend, want er zullen nog veel meer problemen aan het licht komen, nu zijn er scheuren in de landingsbanen, straks is het nieuwe vliegtuiggebouw zelf....
Da's niet best.
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:21:39 #267
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_48327273
Maatschappij?
Arkefly

Traject?
Amsterdam-Las Palmas(bijtanken)-Banjul-Amsterdam

Vliegtuig
Boeing 737-800

Prijs?
goede vraag, hotel was incl. 845¤ incl 2 weken hotel in Gambia. Ik betaalde 50¤ extra om in comfort class te vliegen, 150¤ extra om 2 weken alleen in een 2p-kamer te liggen.

Load factor?
heenreis 100%, terugreis 3 vrije plaatsen op 180.

Vertraging?
in de terugweg een half uurtje

Vriendelijk personeel?
Niets op aan te merken. In de heenreis heb ik me zelfs kostelijks vermaakt met de FA's.

Lekker eten?
Het eten was geen culinaire topper, maar slecht vond ik het ook niet. De warme maaltijd bestond 2 maal uit een keuze tussen 2 gerechtjes ( pasta/bami heen en pasta/boerekool terug) en dan een snack pack. Dat laatste vond ik minder, temeer omdat dat ook ons ontbijt was vanmorgen. Bij de warme maaltijd kreeg ik een biertje, frisdrank was gratis.

Entertainment?
Geen persoonlijke schermpjes, maar we kregen een gamma van komsische series, een film, wat muziek,..

Algehele indruk?
Ik had het geluk 2x een seat aan de emergency exit te kunnen bemachtigen (=>extra legroom ) (hint: row 14 en 15 bij comfort class bij de B737-800). Een van de vluchten was een nachtvlucht.Ik ben zeker tevreden met wat ik kreeg, al vertrok ik ook niet met te hoge verwachtingen. Ik zou niet weten waarom ik (gesteld dat ik nog es naar Gambia vlieg) zoveel meer zou betalen om met Brussels Airlines te vliegen. Als ik ga vergelijken met Sabena indertijd (vlucht naar Jo'burg) was het heel wat minder, maar ik vond het van een gelijkaardig niveau als American Airlines.

Het was mijn eerste maal in Schiphol, en ik vond het een heerlijke luchthaven. Banjul was..sja, op zijn Afrikaans zeker (chaotisch, weinig entertainment, vrij klein,..) maar dat hoorde er gewoon bij.
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 15 april 2007 @ 11:36:19 #268
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48343614
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:21 schreef Masanga het volgende:

Traject?
Amsterdam-Las Palmas(bijtanken)-Banjul-Amsterdam
Ik vind het wel een beetje crisis van Arkefly om met een narrowbody een vlucht van bijna 5000km te vliegen... Is echt ver imo.
http://www.flightmemory.com/ dit is trouwens een erg leuke tool!!!
pi_48343676
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:36 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik vind het wel een beetje crisis van Arkefly om met een narrowbody een vlucht van bijna 5000km te vliegen... Is echt ver imo.
http://www.flightmemory.com/ dit is trouwens een erg leuke tool!!!
Amsterdam - Newark is bijna 6000km, wordt ook met een 757 gevlogen

of Amsterdam - Houston met de KLM/Privatair 737BBJ 8067km
  zondag 15 april 2007 @ 12:05:39 #270
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48344114
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:39 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Amsterdam - Newark is bijna 6000km, wordt ook met een 757 gevlogen
Ja dat is ook crisis, continental zou eigenlijk gewoon met een 772 moeten vliegen. Ik vind persoonlijk dat het echt te ver is voor een 752.
Finnair had/heeft ook 752 die als charters gaan, en die vliegen soms helemaal naar Panama etc, met een stop-over op de Azoren. Echt té ver....
quote:
of Amsterdam - Houston met de KLM/Privatair 737BBJ 8067km
Die privatair's zijn all business configuration, dus dat is niet eerlijk
pi_48347270
quote:
Op zondag 15 april 2007 12:05 schreef Public_NME het volgende:
Die privatair's zijn all business configuration, dus dat is niet eerlijk
Maar wel leuk, vooral bij het boarden. Alhoewel ik alleen de 319LR ken.
  zondag 15 april 2007 @ 14:37:22 #272
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48347862
Wij doen ook Banjul met een 738 maar dan zonder bijtank stop.
FCT
  maandag 16 april 2007 @ 10:55:58 #273
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_48374629
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:37 schreef Mojave het volgende:
Wij doen ook Banjul met een 738 maar dan zonder bijtank stop.
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.

@Public_NME:Ik vond het toch ook wel stilaan de maximale afstand als passagier voor een 737: er is maar 1 gang waarlangs alles en iedereen moet passeren, er is geen sanitair blok halfweg waar je even kan heenwandelen en die het vliegtuig ook in 2 delen verdeelt,.. Brussels Airlines vliegt erheen met een A330. Voorts zag ik ook een aantal 767's, vooral uit de UK dan, en redelijk wat 737's in Gambia.
Voorts ben ik ook een student met een enorme passie door vliegtuigen (kan geen piloot worden omwille van mijn ogen) en heb ik ook het "probleem" van mijn lengte in bepaalde teostellen, maar goed, dat wordt dan wel opgelost door veel te vliegen tijdens vakanties..(maar nu ga ik off topic)
When all things seem to end, the future still remains..
pi_48374770
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:

[..]

Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.
Misschien hadden ze geen zin (of duurder) om in Gambia te tanken ?
  maandag 16 april 2007 @ 14:26:50 #275
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48381197
quote:

[..]

Waarschijnlijk combinatie van zware kist en veel tegenwind.
FCT
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:04:04 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_48432673
quote:

[..]

@Public_NME:Ik vond het toch ook wel stilaan de maximale afstand als passagier voor een 737: er is maar 1 gang waarlangs alles en iedereen moet passeren, er is geen sanitair blok halfweg waar je even kan heenwandelen en die het vliegtuig ook in 2 delen verdeelt,.. Brussels Airlines vliegt erheen met een A330. Voorts zag ik ook een aantal 767's, vooral uit de UK dan, en redelijk wat 737's in Gambia.
Voorts ben ik ook een student met een enorme passie door vliegtuigen (kan geen piloot worden omwille van mijn ogen) en heb ik ook het "probleem" van mijn lengte in bepaalde teostellen, maar goed, dat wordt dan wel opgelost door veel te vliegen tijdens vakanties..(maar nu ga ik off topic)
tegen de wind in voor de wind uit? geen id. misschien is dat het.

ik vind het ook raar dat arkefly met een 737 naar banjul vliegt terwijl de passagiers en vrachten er zijn voor een 767. zal wel met hun uiterst strakke planning te maken hebben ofsow. daarom is er ook altijd vertraging met die maatschappij. 1x een technisch probleem bij 1 van de 3 767's en ze hebben er een week last van.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_48433664
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

tegen de wind in voor de wind uit? geen id. misschien is dat het.

ik vind het ook raar dat arkefly met een 737 naar banjul vliegt terwijl de passagiers en vrachten er zijn voor een 767. zal wel met hun uiterst strakke planning te maken hebben ofsow. daarom is er ook altijd vertraging met die maatschappij. 1x een technisch probleem bij 1 van de 3 767's en ze hebben er een week last van.
Arkefly heeft in totaal maar 5 vliegtuigen of zo, die constant de wereld overvliegen, dus er zullen op die momenten vast meer bestemmingen zijn die de prioriteit hebben voor een 767 o.i.d. denk ik.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_48437906
quote:
Waarschijnlijk werd er niet alleen getankt, maar ook de crew gewisseld en misschien ook wel passagiers eruit gelaten. Door de crew te wisselen kun je die net wat efficiënter inzetten; ze mogen een x aantal uren achter elkaar werken binnen een bepaalde tijd, dus als je met een tussenstop er voor kan zorgen dat je 1,5 ipv 2 crews nodig hebt voor de hele vlucht, scheelt dat weer een beetje geld.

Ook kan het zo zijn dat het startgewicht in NL anders te hoog uitkomt en er dus maar een bepaalde hoeveelheid brandstof op de heenweg mee kan.

Verder hierover graag in: [Centraal] Vragen over vliegen Gaan we hier weer verder met vluchtverslagen
  woensdag 18 april 2007 @ 03:21:20 #279
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48446168
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:02 schreef DutchTrain het volgende:

Verder hierover graag in: [Centraal] Vragen over vliegen Gaan we hier weer verder met vluchtverslagen
ok

Maatschappij?
Air Asia

Traject?
Bangkok - Kuala Lumpur

Vliegtuig
Airbus A320, 180 seats

Prijs?
38 Euro

Load factor?
70% vol vliegtuig, toch 3 stoelen voor mijzelf omdat niemand schijnbaar achterin wil zitten. (Of misschien ligt het toch aan mij...)

Vertraging?
45 minuten te laat vertrokken, 10 minuten te laat geland. (Kwam vooral omdat een Airbus van Air India achter ons opeens besloot om problemen met de motor te krijgen waardoor er allemaal emergency voertuigen omheen moesten gaan staan, en voordat ze dat vliegtuig (met passagiers ! ) bij de gate weg hadden gesleept.... We vlogen overigens wel via een direct route en relatier hoog zodat we toch nog wat van de vertraging in konden lopen.

Vriendelijk personeel?
Voor een Airbus A320 met 136 passagiers zijn 7 bemanningsleden wat veel, ik heb overigens de indruk dat het crew in opleiding was gezien het feit dat er ook 3 senior crew members aanwezig waren. De inflight catering (niet gratis) ging hierdoor wel snel.

Lekker eten?
Voor 1 Euro een blikje drinken gekocht. Dit was inclusief vriendelijke smile van de crew

Entertainment?
Geen TV's aan boord, wel mooi uitzicht tijdens het landen en opstijgen.

Algehele indruk?
Het inchecken ging ondanks dat ik nummer 6 in de rij was vrij traag, maar dat komt niet zozeer door Air Asia, maar meer door de Aziatische medepassagier die meent dat deze 30 kilo per persoon zonder extra kosten gewoon mee kan nemen. (Toegestaan is 15 kg, bij 20 kg maken ze ook nog geen problemen). Zou een goede baan voor mij zijn, ik ben namelijk nog onverbiddelijker dan de incheckdame's en ik zou bij overschrijding van 500 gram kosten in rekening gaan brengen

Bangkok Suvarnabhumi heeft wel een moderne uitstraling en omdat deze nu aan de weg ligt richting Chonburi kon ik vanuit daar met de airconbus naar het vliegveld zonder eerst naar een Bangkok busstation te moeten.
Air Asia gebruikt in Kuala Lumpur de LCCT terminal, welke geen treinverbinding heeft maar wel (goedkope) bussen richting het centrum. (Je kan overigens ook naar KLIA voor 1,50 RM indien je een vlucht hebt met een reguliere Airline vanaf KL. Verder is de LCCT echt low budget, maar prima voor het doel, namelijk het goedkoop vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_48487272
Binnenkort (7 Mei) op vakantie naar Antalya, Köln-Bonn - Antalya - Köln-bonn met AtlasJet. Ik heb al wat rondgesnuffelt naar die maatschappij en van de paar reviews die ik kon vinden waren dus de meeste positief. Leren stoelen, redelijk goed eten etc. Iemand hier zelf een persoonlijke ervaring met AtlasJet?
pi_48582709
quote:
Op woensdag 1 november 2006 19:18 schreef Jaguarized het volgende:

Entertainment?
The Devil Wears Prada en een of andere vage film met Chineze ondertiteling. TDWP was een leuke film. Alleen jammer dat de geluidskwaliteit ontzettend slecht was, de koptelefoons bagger. Ook werkten de radiostations niet net als op de heenweg en flikkerde het schermpje regelmatig. De andere film heb ik niet eens gezien. Waarom krijg je Chineze ondertiteling bij een vlucht die helemaal niet van of naar een Aziatische bestemming gaat/komt? Het inflight magazine was ook niet veel soeps. Het uitzicht naar buiten was nog beter.
Ligt Dubai niet in Azie?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:52:47 #282
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48582862
Het zal ongetwijfeld onder het continent Azië vallen. Ik hoef geen Chineze ondertiteling te hebben als ik niet naar China vlieg.
pi_48590216
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:52 schreef Jaguarized het volgende:
Het zal ongetwijfeld onder het continent Azië vallen. Ik hoef geen Chineze ondertiteling te hebben als ik niet naar China vlieg.
Maar als je WEL naar China vliegt lees je de Chinese ondertitels wel dan ?
  zondag 22 april 2007 @ 12:30:30 #284
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48593779
quote:
Op zondag 22 april 2007 08:54 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar als je WEL naar China vliegt lees je de Chinese ondertitels wel dan ?
Ja tuurlijk. Alvast wat proberen te leren van de Chinese taal.
pi_48612419
Maatschappij?
British Airways
Traject?
AMS - LHR; LHR - DTW
+
DTW - LHR; LHR - AMS

Vertraging?
Nope. Op de heenweg zelfs 45 min te vroeg.

Vriendelijk personeel?
Overall heel vriendelijk. Heel behulpzaam, alles kan geregeld worden, of ze proberen het in ieder geval. Op de terugweg van LHR naar AMS mocht ik alleen niet naar de WC omdat dat nare stoelriemlampje nog niet uit was. Maargoed, verder alleen maar aardige mensen.

Lekker eten?
Lekker? Tja, voor een vliegtuig wel Op de heenweg een kipschotel geval met aardappels en boontjes. Opzich goed te eten. Lekker toetje. Toffee Banana Cake en een minimarsje. Later nog een sandwich die ook goed te doen was (beetje koud alleen). Op de terugweg kan ik me niet meer specifiek herinneren wat het eten was, maar het was vergelijkbaar. Tussendoor kregen we ook nog een kleine snack als chips oid.

Entertainment?
Iedereen heeft een eigen schermpje in de stoel voor zich met iets van 8 kanalen met films erop. Korte films krijgen nog een aflevering van een komische serie of cartoon om er zo voor te zorgen dat ze ongeveer tegelijk aflopen met de andere films. Daarnaast hebben ze radiokanalen van de BBC en zo'n tijdschrift.

Algehele indruk?
Zeer goede maatschappij! Eén van de betere waar ik tot nu toe mee gevlogen heb, zeker ook qua prijs/kwaliteit vergelijking. In juni ga ik weer met BA. Zelfde route

AMS - kennen we allemaal wel. Wat mij betreft de beste luchthaven waar dan ook.
LHR - blegh! Ziet er niet uit, redelijk onlogisch qua layout (terminal 4) en verschrikkelijk chaotisch.
DTW - Detroit's McNamera terminal is een van de leukste terminals in de US waar ik tot nu toe ben geweest. Veel eetgelegenheden en winkeltjes. Aardig en behulpzaam personeel en ik vond de immigration officer en customs beamte ook enorm meevallen
  maandag 23 april 2007 @ 08:17:42 #286
269 vats
Live life to the max!
pi_48622005
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:14 schreef Sport_Life het volgende:
keertje met ze gevlogen van london naar fortaleza en weer terug naar london.

ja vond het niet bijzonder, zat prima omdat ik de nooduitgang geregeld had, dus daar was niets op aan te melden. Geen prive TV's, en heel smerig eten. (en ik lust normaal echt alles en overal, maar dit was gewoon slecht)

Maar voor ff te vliegen prima te doen als TAP goedkoper is als een ander.
pi_48639439
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:30 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Alvast wat proberen te leren van de Chinese taal.
pff heb ooit eens een cursus Chinees gedaan, na 4 colleges had ik het wel gezien, wat een taal . Als je een beetje Chinees wilt spreken ben je echt minimaal 2 jaar bezig, en dan nog luisteren
  dinsdag 24 april 2007 @ 18:03:08 #288
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48675937
Maatschappij?
Ryanair

# Traject?
EIN-STN

#Toestel?
Boeing 737-800 met winglets

# Vertraging?
# Nee

# Vriendelijk personeel?
Redelijk, het is gewoon vervoer van A naar B dus meer kan je ook niet verwachten.

# Lekker eten?
Geen idee, niks gekocht. Had thuis al ontbeten.

# Entertainment?
Uitzicht, voor de rest niet veel.

# Algehele indruk?
Goed, snel en voordelig. Vertrokken om 9.25 vanaf Eindhoven en ik vertrok om 10u Engelse tijd met de Stansted Express naar Liverpoolstreet. Redelijk rap dus!

Niet veel van gezien, snel ff naar de wc geweest en koffer van de band gehaald. Was er heel snel, sneller dan op AMS. Immigratie was ook snel, dus erg relaxt.
Ein is klein, maar nog altijd beter dan die oude 'voetbalkantine' die ze eerst hadden.

# Maatschappij?
EasyJet

# Traject?
LGW-AMS

#Toestel?
A319

# Vertraging?
Nee

# Vriendelijk personeel?
Redelijk, het is gewoon vervoer van A naar B dus meer kan je ook niet verwachten. Toch sla ik ze hoger aan in hun service dan Ryanair.

# Lekker eten?
Geen idee, niks gekocht. Ze hadden wel smakelijke broodjes zo te zien. (duur!)

# Entertainment?
Uitzicht en inflight magazine.

# Algehele indruk?
Net als hun concurrent goed, snel en voordelig. Vlieg uiteindelijk toch het liefste met EasyJet naar London omdat de verbinding met London beter en goedkoper is. (ik zit voornamelijk in het Zuid-Westen van London)

LGW South terminal is ook relaxt, hoewel de North Terminal mooier is. De bar met uitzicht op de runway is echt heel erg leuk, en daar heb ik dan ook ff een pint gedaan. AMS blijft de beste luchthaven waar ik geweest ben. Alleen jammer v/d NS, stremming in de Schiphol tunnel en er reden dus geen treinen. Heb er ong. 2uur over gedaan om naar Amstel te komen. Daar duurde het nog een half uur voordat de intercity kwam, al met al ongeveer zat er 4uur tussen mijn landing op Schiphol en mijn thuiskomst in Utrecht.
  zondag 29 april 2007 @ 16:57:54 #289
178059 Soofie
you're my disco
pi_48842231
# Maatschappij?
KLM/Northwest
# Traject?
Amsterdam-Orlando
# Vertraging?
Nope
# Vriendelijk personeel?
Ja!
# Lekker eten?
Nee (maar ik ben te kieskeurig)
# Entertainment?
Heel goed! het entertainment system is heel uitgebreid (ook in coach) met zo'n 40 films en series etc, dus je verveelt je minder snel. Ik vind het onzin dat airlines zoals Martinair geld vragen voor zo'n tv-tje met 8 films..
# Algehele indruk?
Goed, gebruik ik zeker nog een keer..
Schiphol = oke!
switch me on & turn me up.
  zondag 29 april 2007 @ 19:19:41 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48846020
Maatschappij?
Thai Air Asia

Traject?
Singapore - Bangkok

Vliegtuig
Boeing 737-400 148 seats

Prijs?
30 Euro

Load factor?
65% vol vliegtuig, door defensive seating toch 3 stoelen voor mijzelf

Vertraging?
Vliegtuig was 5 minuten te laat bij aankomst, maar vertrek was keurig op tijd.

Vriendelijk personeel?
Ze deden erg hun best om de chinese tourgroup in toom te houden. Ik blijf het wonderlijk vinden dat je het in je hoofd haalt om naar de WC te gaan als het vliegtuig letterlijk de landing inzet en je bijna aan de grond bent...

Lekker eten?
Ik had van mijn laatste Singapore dollar een flesje water op Changi gekocht, dus ik had niets nodig.

Entertainment?
Geen TV's aan boord, helaas was het bewolkt bij het opstijgen of landen zodat je niet bijster veel kon zien.

Algehele indruk?
Het inchecken ging goed, dat wil zeggen, de complete Chinese tourgroup dacht even voor mij te gaan staan. Wel dat gaat niet gebeuren, dus ik liep er weer vrolijk langs, de plaatselijke manager van Air Asia vond dat overigens een prima actie. Echter de rest liet het gebeuren en stond dus opeens achter deze groep...

Bij de gate, op het moment van aandokken van het aankomende vliegtuig, wist ik dat de Chinese tourgroup in de rij zou gaan staan om maar als eerste aan boord te zijn (free seating policy). Normaal wacht ik rustig tot iedereen ingestapt is, maar nu niet, en stond ik voorraan.
Echter, bij het uiteindelijke boarden echt in een scrum terecht gekomen en heb ik serieus de mafkezen van mij af moeten slaan, ze wilden door mij heen, en DAT laat ik mij echt niet gebeuren, het werd echter zo erg dat ik weigerde om het vliegtuig binnen te gaan, zodat ik de ingang blokkeerde, pas nadat de Air Asia groundstaff en de bemanning aan boord de mafkezen achter mij tot bedaren hadden gebracht en ze stopten met duwen en wat al niet meer ging ik naar binnen.
Je had de gezichten van de bemanning moeten zien toen ik in één keer door naar achteren liep zonder op de 'speciale' plaatsen te gaan zitten. (Idee hierachter is, en werkt eigenlijk altijd is dat iedereen voorin wil zitten dus zo je 3 plaatsen voor jezelf kunt krijgen.

Singapore Changi blijft een mooie luchthaven, Tiger Airways vanaf de budgetterminal was iets goedkoper, maar ik betaal liever iets meer (5 S$) om vanaf de main terminal te mogen vliegen, met alle faciliteiten, zoals bijvoorbeeld een goedkoop foodcourt, (wel weggestopt, en nergens op de borden aangegeven), en gratis internet

Al met al een mindere ervaring door de passagiers, misschien is het een idee voor Air Asia om toch zitplaatsen uit te delen bij het inchecken. Naast dat dit het boarden prettiger maakt kan je er ook nog eens extra inkomsten uithalen door bijvoorbeeld bij het reserveren voor een extra fee een specifieke stoelplaats aan te geven...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 29 april 2007 @ 22:34:28 #291
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_48851651
Wat is defensive seating?
  Moderator zondag 29 april 2007 @ 22:36:05 #292
45833 crew  Fogel
pi_48851728
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:34 schreef Douwe het volgende:
quote:
Echter, bij het uiteindelijke boarden echt in een scrum terecht gekomen en heb ik serieus de mafkezen van mij af moeten slaan, ze wilden door mij heen, en DAT laat ik mij echt niet gebeuren, het werd echter zo erg dat ik weigerde om het vliegtuig binnen te gaan, zodat ik de ingang blokkeerde, pas nadat de Air Asia groundstaff en de bemanning aan boord de mafkezen achter mij tot bedaren hadden gebracht en ze stopten met duwen en wat al niet meer ging ik naar binnen.
Je had de gezichten van de bemanning moeten zien toen ik in één keer door naar achteren liep zonder op de 'speciale' plaatsen te gaan zitten. (Idee hierachter is, en werkt eigenlijk altijd is dat iedereen voorin wil zitten dus zo je 3 plaatsen voor jezelf kunt krijgen.
  zondag 29 april 2007 @ 22:36:24 #293
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48851738
Verdedigend zitten. Zo zitten dat 2 andere mensen de stoelen niet nemen.
  zondag 29 april 2007 @ 22:46:07 #294
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_48852089
Dus? Gewoon boos kijken en hopen dat dat mensen afschrikt?
  zondag 29 april 2007 @ 23:01:45 #295
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48852629
Net als in de bus.
  maandag 30 april 2007 @ 07:45:51 #296
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48858055
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:34 schreef Douwe het volgende:
Ik dacht nog zal ik het erbij zitten..

Defensive seating gaat uit van de gedachte dat mensen liever ergens gaan zitten waarbij ze niet direct naast iemand plaats te hoeven nemen.
Neem plaats op de middelste stoel van de 3 stoelen aan de raamkant, en zet je tas neer op de plek naast het raam. Op deze manier is alleen de plek aan het gangpad vrij, maar een 'vreemde' passagier zal nu eerste naar andere plekken kijken, en niet gelijk op deze vrije plek plaatsnemen, tevens zullen 2 samenreizende mensen nu ook hier niet willen zitten. (Want dan moeten ze dit vragen, en dat doet de gemiddelde mens niet, is namelijk eng...)

Dat het werkt is m.i. al bewezen, ook op deze vlucht gaven de 2 laatste passagiers voorkeur aan mjin naaste buurman, zodat deze dus 'klem' zat. Dit is natuurlijk heel fout, maar goed, het werkt wel
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:55:50 #297
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49279681
Maatschappij?
Easyjet

Traject?
Amsterdam - Liverpool - Amsterdam

Vliegtuig
Airbus 319 - 156 seats

Prijs?
67,60 Euro

Load factor?
Op de heenweg 54 man/vrouw, dus 34%, op de terugweg 103 man/vrouw 66%

Vertraging?
Geen. Heen 5 minuten te vroeg aangekomen, op de terugweg 10 minuten.

Vriendelijk personeel?
Prima, niets op af te dingen, ze zijn wel professioneler geworden, en de veiligheidsinstructie wordt met de nodige humor gebracht

Lekker eten?
Het is 55 minuten real flight time, dan heb ik niets nodig.

Entertainment?
Gezien de lichte loadfactor ruimte genoeg om aan het raam te kunnen zitten. Daarnaast het easyjet inflight magazine wat de wachttijd aan de gate wat plezieriger maakt.

Algehele indruk?
Internet checkin is handig. Jammer dat je dan in Boarding group C terecht komt, aan de andere kant als er zo weinig mensen meegaan, heb je nog genoeg stoelkeus.

Liverpool is klein, maar fijn. Voordeel vindt ik vooral dat de security controle zich plaatsvindt net na de paspoortcontrole zodat dat niet nog bij de gate moet gebeuren. Dat is een veel relaxtere benadering.
Tevens vond ik ze in Liverpool beter uitgerust dan in Nederland, zeker gezien de apparatuur die ze tot hun beschikking hadden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_49447550
Maatschappij?
Blue Wings

Traject?
Köln-Bonn - Antalya - Köln-Bonn

Vliegtuig
Airbus A320-200

Load factor?
Heen 90% terug 70%.

Vertraging?
Zonder, zelfs heen- en terugweg te vroeg

Vriendelijk personeel?
Erg vriendelijk, opvallend was dat de flight crew zowel de heen en terug weg precies hetzelfde was.

Lekker eten?
Vliegtuigmaaltijd met een broodje, wat groente en fruit etc. Niets bijzonders, je kreeg genoeg te drinken.

Entertainment?
Het was een ex-Jetblue toestel met PTV's in de stoelen, alleen die waren (helaas) niet in gebruik. Terugweg was overdag en de piloot gaf ons informatie over de steden die we over vlogen. Istanbul en Wenen perfect kunnen zien, Wenen was wel leuk want die stad heb ik nog begin dit jaar bezocht.

Algehele indruk?
Zeer positief, zeker voor een charter. Leren stoelen, meer dan voldoende beenruimte (zeker vergeleken met andere charters) en het eten was ook inclusief.

Köln-Bonn erg relaxed vliegveld, alleen de terugweg hadden mijn ouders 4 sloffen sigaretten meegenomen (We waren met 4 personen) dus wij dachten dat het per stoel 1 slof was maar schijnbaar mag je dat pas vanaf je 17e jaar. Daar dus 60(!) euro invoerrechten moeten betalen in Duitsland, vond dat wel erg streng want we hadden er verder nooit iets over gehoord. Antalya Airport was vreselijk duur, 4 cola was 22 euro! Verder veel controles op het vliegveld en moesten we een visum aanschaffen en de Duitse reizigers hoefden dat niet (het meeste is niet aan het vliegveld te wijden, maar goed).
  woensdag 16 mei 2007 @ 16:32:07 #299
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_49447823
5,50 euro voor een cola. Jezus.
  donderdag 17 mei 2007 @ 00:03:47 #300
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49466031
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:32 schreef Jaguarized het volgende:
5,50 euro voor een cola. Jezus.
Tja, dat weet je op die charter vliegvelden. Als je daar naar de Mac gaat betaal je zo 8-10euro voor een Big Mac.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')