Vouchers zijn zwaar kut, dus niet zeurenquote:Op dinsdag 21 november 2006 19:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik zal er binnenkort weer over uitlatenheb in de eerste 2 weken van december 6 vluchten met de klm.
Nordic ticketing is enorm traag deze keer, ligt eraan dat ik met vouchers betaalde. Maar dan nog vind ik dat ze wel even een eticket in mijn mailbox kunnen gooien...
KLM Privatair staat ook vaak op AMS, zijn echt mooie kisten! Vliegt rechtstreeks naar Houston, Texas geloof ik.quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:48 schreef charon het volgende:
Valt mee, het is een Lufthansa vlucht, uitgevoerd door Privateair. 737 met 50 stoelen.
De hele procedure (faxen en opsturen) rond die vouchers is ook zwaar kut.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:22 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Vouchers zijn zwaar kut, dus niet zeuren
Vrouwen hebben schijnbaar een zwak voor mannen die alleen met hun kind op stap zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2006 09:27 schreef jmac het volgende:
Fogel, heb je de uitstraling van Brad Pitt ofzo? Jij krijgt alles voor mekaar.
Lijkt me sterk dat je dit traject met een 737 'classic' hebt gevlogen, aangezien die maar een range van 4005km hebben. MP heeft verder ook geen 737's in haar vloot, denk eerder dat het een 767-300ER was.quote:Op zondag 31 december 2006 15:33 schreef Vogue het volgende:
Traject?
AMS-CUN-AMS
Toestel?
Boeing 737-400
Was op LAX en SFO inderdaad ook zo. Schijnt gelukkig alleen zo te zijn bij binnenlandse vluchten en niet bij vluchten waarbij je door de immigration moet, want anders ligt je bagage daar al voordat je er zelf bent.quote:Op zondag 31 december 2006 14:46 schreef ozzietukker het volgende:
Buffalo is klein, maar ziet er mooi uit, wat grappig is, ik kon eerst mijn familie ontmoeten, en samen liepen wij naar de plek waar de koffers aankwamen... daar kan dus iedereen gewoon bij...![]()
quote:Op zondag 31 december 2006 15:52 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Was op LAX en SFO inderdaad ook zo. Schijnt gelukkig alleen zo te zijn bij binnenlandse vluchten en niet bij vluchten waarbij je door de immigration moet, want anders ligt je bagage daar al voordat je er zelf bent.
nah ik zag toen die prullenbakken met stickers op dat je ¤ 3000,- boete krijgt als je rookt. En daar liep zo'n te hippe Italiaan naar toe en begon rustig te paffenquote:Op zaterdag 4 november 2006 16:29 schreef Professional het volgende:
Heerlijk he, als je op Dublin land, 1ste wat je ziet is een Pub met halfdronken Ieren, god wat heb ik gelachen toen.
Ach ja, ik had al zo ´n idee toen ik die borden van de Tube zat te bestuderen in het weekeinde. Nah ja, iets voor de volgende keer dan maar.quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:16 schreef Jaguarized het volgende:
@LT, de tube komt ook in terminal 4. Voor een ritje met de tube naar bv Piccadilly Circus ben je 4 pond kwijt.
Een uurtje ongeveer...quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:22 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ach ja, ik had al zo ´n idee toen ik die borden van de Tube zat te bestuderen in het weekeinde. Nah ja, iets voor de volgende keer dan maar.
Duurt dat lang eigenljk met de Tube ? Die express was in 20 minuten op Paddington.
Misschien handig om te zeggen welke maatschappij het was en van waar naar waar je vloog... zo hebben we niet echt veel aan je post.quote:Op woensdag 7 februari 2007 19:09 schreef sanni het volgende:
Ik kan het kort houden. Ooit gevlogen en met zo een Arabische vliegtuigmaatschappij
en verwacht dat ik van die dikke met tafeldoeken omkleede stewardessen zou
tegenkomen alsof het de dochters van Arafat waren maar in tegendeel. Mooie
vrouwen met stijl die je helemaal in de watten legde gedurende de gehele vlucht.
Zouden veel Europese vliegtuigmaatschappijen nog wat van kunnen leren.![]()
quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:16 schreef Elefes het volgende:
Zijn er hier toevallig nog meer ervaringen (behalve dan de ene recensie eerder in dit topic) met China Airlines?
Ik heb een reis geboekt en lees nu pas dat de maatschappij niet zo'n hoog safety report heeft (helemaal niet zelfs), en ik met mijn kleine, maar aanwezige angst voor vliegen ben daar natuurlijk niet echt gerust op
Amsterdam - Bangkok v.v. en geen klachten. Vrij karig, niet de nieuwste vliegtuigen, maar daar is de prijs dan ook naar. Gewoon economisch van A naar B. Ik dacht niet dat ze risicovol zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:16 schreef Elefes het volgende:
Zijn er hier toevallig nog meer ervaringen (behalve dan de ene recensie eerder in dit topic) met China Airlines?
Ik heb een reis geboekt en lees nu pas dat de maatschappij niet zo'n hoog safety report heeft (helemaal niet zelfs), en ik met mijn kleine, maar aanwezige angst voor vliegen ben daar natuurlijk niet echt gerust op
KLM heeft 1 fatal event gehad (zwaarste crash ooit) en staat 5e van Europa qua veiligheid. China airlines heeft 6 dodelijke ongevallen gehad op nog geen miljoen vluchten. Reputatie is dus iets minder, maarja de kans dat het gaat gebeuren is nihil!quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:41 schreef Elefes het volgende:
Hmm oke, tnx voor de reacties.
Misschien is er in mijn snelle en korte zoektocht dan alleen negatief nieuws naar buiten gekomen. Wat ik begreep hebben ze een vrij veel hogere crash-rate dan de gemiddelde luchtvaartmaatschappij.
Dat wordt verplicht een boek lezen dus. Des te beter, ofzoquote:Op donderdag 8 februari 2007 22:29 schreef Jaguarized het volgende:
Economy class heeft geen stopcontacten..
Dat is waar, maar tochquote:Op donderdag 8 februari 2007 20:56 schreef Public_NME het volgende:
[..]
KLM heeft 1 fatal event gehad (zwaarste crash ooit) en staat 5e van Europa qua veiligheid. China airlines heeft 6 dodelijke ongevallen gehad op nog geen miljoen vluchten. Reputatie is dus iets minder, maarja de kans dat het gaat gebeuren is nihil!
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 10:55 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat is waar, maar toch![]()
Ik dacht dat ze 11 crashes hadden gehad, maar misschien zijn dan niet bij alle crashes mensen omgekomen.
Ze wilden je kwijt?!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..![]()
ah je hebt het tech log ff gechecked?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Maar de vluchten naar Europa zullen beter gecontroleerd worden door de Europese autoriteiten, anders mag je er niet meer mee landen. (Zie bijvoorbeeld Phuket Air waarvan de landingsrechten zijn ingetrokken).
Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..![]()
Ik weet niet wat je doet, maar waar kan ik solliciteren?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 19:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Maar de vluchten naar Europa zullen beter gecontroleerd worden door de Europese autoriteiten, anders mag je er niet meer mee landen. (Zie bijvoorbeeld Phuket Air waarvan de landingsrechten zijn ingetrokken).
Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..![]()
quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het feit dat je geen paspoortcontrole hebt gehad op Schiphol, komt dat niet omdat je uit een Schengen land (Spanje) komt ?
Lijkt me ook... Je mag toch niet 2x min. 12u achter elkaar vliegen?!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 04:50 schreef Mojave het volgende:
Dat een pax ziek wordt is kun je natuurlijk niks aan doen maar dat de maatschappij zo omgaat met de dergelijke gevolgen moet absoluut niet kunnen.
Vloog dezelfde crew de kist weer terug naar Madrid? lijkt me dat op SCL gewoon een nieuwe crew klaar stond?
Ja, uiteraard. Volgens mij bedoelt de verslaggever in z'n verhaal dan ook dat de nieuwe crew al te lang gewerkt had of veel te lang zou werken als ze de vlucht zouden doen. De crew heeft immers ook 11 uur vertraging, net als de passagiers.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 04:50 schreef Mojave het volgende:
Vloog dezelfde crew de kist weer terug naar Madrid? lijkt me dat op SCL gewoon een nieuwe crew klaar stond?
En dat terwijl ik via LAN geboekt heb en via OneWorld Alliance ineens met Iberia vlieg, terwijl ik me daar in het begin helemaal niet bewust van was. Zij trekken alles van me af, maar ik vind het schandalig, ik ben geen klant van Iberia maar van LAN, die heb ik betaald en niets aan Iberia!!!quote:Je toestel is van Iberia, het personeel is van Iberia, het eten is van Iberia en bij Iberia moet je inchecken... Bij wie moet je dan zijn denk je? Juist ja, bij Iberia!
Een reisverzekering is meer voor het volledige annuleren van reizen, bijvoorbeeld omdat je ziek wordt of een naaste overlijdt. Ik zou daar zeker geen bonnetjes heen sturen. Bewaar die bonnetjes voor je vergoeding bij LAN! Dit is immers een bewijs van direkte schade.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:19 schreef zwahiel het volgende:
Ik weet niet precies bij wie ik moet zijn voor klachten, ik heb die lullig folder wel en ik ga van het weekend ook even een mailtje sturen én een aangetekende brief daarheen. Daarnaast heb ik bij mijn reisverzekering geďnformeerd, maar daar viel niets te halen. Ik moest wel even de bonnetjes maar opsturen van de benzine die men getankt had om in Parijs te komen (drie vrienden pikten me op met mijn auto, die zijn dus voor niks gereden! En mijn ouders zijn nu naar Amsterdam gereden om me op te halen).
De vluchttijd van Santiago naar Madrid is toch geen 20 uur? Hoogstens 12 of 13, lijkt me.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 21:19 schreef zwahiel het volgende:
Ook de voorbereiding van 4 man voor het hele vliegtuig, je hebt 13 uur voorbereiding + de tijd dat het vliegtuig vliegt (20 uur) dus een hele dag. Dan kun je toch wel met meer mensen komen dan 4 stuks...
En de beschuldiging dat ik zelf te laat was voor de vlucht naar Amsterdam is helemaal te ver, niemand, maar dan ook niemand vertelde dat ik er anderhalf uur van te voren moest zijn, iedereen zei: om half 9 het busje pakken of eentje eerder, maar half 9 is goed, haal je het prima. En dan erachter komen dat je te laat bent en dat Iberia jou even de schuld gaat geven, sorry hoor.
Dat viel me in december inderdaad ook al op. Mijn ervaring staat in een post in dit of het vorige topic.quote:Opvallend was dat er op Madrid helemaal geen heisa was over de verplichte afsluitbare zakjes, de 100 ml-vloeistofbeperking etc. Ik kreeg de indruk dat de EU-maatregel al gesaboteerd werd.
Check, dat zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 19:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Volgens mij bedoelt de verslaggever in z'n verhaal dan ook dat de nieuwe crew al te lang gewerkt had of veel te lang zou werken als ze de vlucht zouden doen. De crew heeft immers ook 11 uur vertraging, net als de passagiers.
klinkt eigenlijk een beetje als India Airlinesquote:Op donderdag 15 februari 2007 09:53 schreef zwahiel het volgende:
heel verhaal
quote:Op donderdag 22 februari 2007 00:20 schreef Shining_x het volgende:
Iemand ervaring met Emirates en China airlines? Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2.
In het begin van dit topic (#4) staan nog wat ervaringenquote:Op donderdag 22 februari 2007 00:20 schreef Shining_x het volgende:
Iemand ervaring met Emirates en China airlines? Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2.
quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:09 schreef Shining_x het volgende:
Hey bedankt voor jullie reacties!
Ik ga naar Sydney, maar wil dus een stopover maken in Bangkok. Dus bij zowel China airlines en Emirates moet ik op de heen weg 2 stops maken. Qua prijs is het ongeveer hetzelfde. Qua afstand is schiphol en dusseldorf net zo ver (ik woon in eindhoven)
Nu dat ik dit zo lees lijkt me de service bij emirates beter, eigen schermpjes enzo, etc. Dus waarschijnlijk valt de keuze dan toch op emirates.
Ik ga voor een langere tijd ja.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Ik weet niet hoe lang je gaat en met wat voor ticket je gaat, maar met China Airlines zit er op Taipei miinmaal 1x een overstap met hotel bij, en kan je het ticket ZONDER kosten wijzigen zo vaak je wilt. Dit kan handig zijn als je voor lange tijd in Australië verblijft. (Je kan je trip nooit zo lang van te voren plannen). Hoe dat met Emirates zit weet ik niet.
Op de leg Taipei - Syndey vliegt China Airlines overigens normaliter met een Airbus met eigen schermpjes!
Met die gekken heb ik in januari nog het genoegen gehad te vliegen...quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
klinkt eigenlijk een beetje als India Airlines
ik mag inderdaad hopen dat ze je op redelijke wijze compenseren.
Zei de piloot dat, of heb je dit ergens online kunnen vinden? Lijkt me wel handig om vantevoren te weten hoe vol een vlucht gaat zijn (stampvol is vouchermogelijkheidquote:
quote:Op zondag 4 maart 2007 12:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zei de piloot dat, of heb je dit ergens online kunnen vinden? Lijkt me wel handig om vantevoren te weten hoe vol een vlucht gaat zijn (stampvol is vouchermogelijkheid).
Iberia heeft ook geen inflight catering, en hun laagste prijzen lagen ook altijd rond de 70 euro allin... Of er met ClickAir veel veranderd is, is dus maar de vraagquote:Op zondag 4 maart 2007 11:56 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, Iberia is nu gestopt met het vliegen Barcelona - Amsterdam, en de mensen met een 'duur' ticket van Iberia mochten nu mee met Clickair (budgetdochter welke mede is van Iberia) ... Deze waren hier niet echt gelukkig mee, temeer omdat zij voor dezelfde vlucht 200 Euro betalen, en nu minder beenruimte en geen gratis inflight catering kregen.
hmmmjah, tel je ook even de tijd mee dat je terug vliegt in de tijd. Het is namelijk wel even wat meer dan 12 uur. Bijna elke site maakt die fout. Tel er nog even 4 uurtjes bij. Want men gaat uit van de lokale tijd dat je aankomt in het land. Maar 't is wel een andere tijdzonequote:Op maandag 19 februari 2007 15:33 schreef Jaguarized het volgende:
Depart: SCL - Santiago, Chile (Arturo Merino Benitez)
Arrive: MAD - Madrid, Spain and Canary Islands (Barajas)
Leg 1:
Depart: SCL 14:00 19-2-2007 Terminal: I
Arrive: MAD 6:55 20-2-2007 Terminal: 4
Flight: IB 6832 - Iberia
346 - Airbus Industrie A340-600
Operating Carrier: Iberia
Total Duration: 12 hours 55 minutes
Als je van Santiago naar Madrid vliegt, ga je juist vooruit in de tijd, niet terug zoals jij meent. Je vliegt namelijk naar het oosten, waar de zon opkomt en de nieuwe dag dus eerder begint. In Santiago is het 4 uur vroeger dan in Madrid. Dus de vliegtijd is van 14 uur tot 2.55 uur Chileense tijd (6.55 Madrid-tijd) = 12 uur en 55 minuten. Al die sites hebben het dus goed en jij hebt het fout.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:52 schreef zwahiel het volgende:
[..]
hmmmjah, tel je ook even de tijd mee dat je terug vliegt in de tijd. Het is namelijk wel even wat meer dan 12 uur. Bijna elke site maakt die fout. Tel er nog even 4 uurtjes bij. Want men gaat uit van de lokale tijd dat je aankomt in het land. Maar 't is wel een andere tijdzone
Dus die hufters van Iberia hebben wel langer de tijd gehad.
Er worden ook 4 uur bijgeteld in dat schema van Jaguarized:quote:Op zondag 4 maart 2007 14:52 schreef zwahiel het volgende:
[..]
hmmmjah, tel je ook even de tijd mee dat je terug vliegt in de tijd. Het is namelijk wel even wat meer dan 12 uur. Bijna elke site maakt die fout. Tel er nog even 4 uurtjes bij. Want men gaat uit van de lokale tijd dat je aankomt in het land. Maar 't is wel een andere tijdzone
Volgens het originele verslag (dat hier en daar wat dubieus begint te klinken) werd er al ingechecked, dus het bericht van de delay had SCL kennelijk niet bereikt en dus mogelijk de crew ook niet?quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:16 schreef Mojave het volgende:
[..]
Check, dat zou goed kunnen.
Alleen zien ze de delay aankomen al uren van te voren. Bij ons is het zo dat we dan worden gebeld en thuis / in 't hotel kunnen blijven zodat onze dienst later begint...
quote:Op maandag 12 maart 2007 17:28 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik wist dat ik er al een keer een trip report van gemaakt, maar dat was toch niet op FOK?.
Dat is ¤3,35 per pul? Dat is toch niet echt goedkoop moet ik zeggen hoor...quote:Op zondag 25 maart 2007 22:30 schreef Fogel het volgende:
13 zloty per pul, schiet niet op als je van je poolse geld af wil.
Voor een vliegveld wel. En daarbij ben ik gewend aan Noorse prijzen, voor die prijs krijg je een blik bier in de supermarktquote:Op zondag 25 maart 2007 22:50 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat is ¤3,35 per pul? Dat is toch niet echt goedkoop moet ik zeggen hoor...
quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:14 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand ervaring met Tapair Portugal? Al wel iets over gelezen in eerder topic, niet veel...
Neequote:Op donderdag 29 maart 2007 18:30 schreef Sport_Life het volgende:
ik vlieg hetzelfde traject, alleen dan rechtstreeks terug vanuit Faro. Is Faro airport eigenlijk beetje leuk? Bedoel kun je je daar enkele uren vermaken zoals op schiphol?
heb mn vriendin mee dus ik vermaak me toch welquote:Op donderdag 29 maart 2007 18:31 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Nee
Het is vrij klein met een paar winkeltjes. Neem een boek mee![]()
quote:Op maandag 9 april 2007 18:41 schreef Alicey het volgende:
[b]Iets over de luchthavens?
Op Schiphol kon ik inchecken zonder vertraging of iemand voor me (Ik was dan ook erg vroeg). In Bangkok stonden mijn koffers al op me te wachten toen ik uit het vliegtuig was en de weg had gevonden. De luchthaven van Bangkok (Don Muang) vond ik een vrij chaotisch geheel. Het was even zoeken waar ik moest zijn en het had nog wel wat voeten in de aarde om goed en wel te boarden (bijna een half uur te laat bovendien). Nu weet ik dat Don Muang uit zijn voegen aan het barsten is en men bezig is met een nieuwe luchthaven. Misschien dat dat ook scheelt.
Da's niet best.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Sterker nog, het nieuwe vliegveld is zelfs al geopend, maar het het is weer gemaakt met typische thaise degelijkheid, zodat ze het oude vliegveld weer geopend hebben. (Op dit moment alleen voor domestic vluchten, dus alleen de domestic terminal), maar ik heb zo'n vermoeden dat ook het internationale gedeelte voor sommige internationale vluchten, (denk aan InterAsia vluchten zonder connectie naar Europa), zal worden geopend, want er zullen nog veel meer problemen aan het licht komen, nu zijn er scheuren in de landingsbanen, straks is het nieuwe vliegtuiggebouw zelf....
Ik vind het wel een beetje crisis van Arkefly om met een narrowbody een vlucht van bijna 5000km te vliegen... Is echt ver imo.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:21 schreef Masanga het volgende:
Traject?
Amsterdam-Las Palmas(bijtanken)-Banjul-Amsterdam
Amsterdam - Newark is bijna 6000km, wordt ook met een 757 gevlogenquote:Op zondag 15 april 2007 11:36 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje crisis van Arkefly om met een narrowbody een vlucht van bijna 5000km te vliegen... Is echt ver imo.
http://www.flightmemory.com/ dit is trouwens een erg leuke tool!!!
Ja dat is ook crisis, continental zou eigenlijk gewoon met een 772 moeten vliegen. Ik vind persoonlijk dat het echt te ver is voor een 752.quote:Op zondag 15 april 2007 11:39 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Amsterdam - Newark is bijna 6000km, wordt ook met een 757 gevlogen
Die privatair's zijn all business configuration, dus dat is niet eerlijkquote:of Amsterdam - Houston met de KLM/Privatair 737BBJ8067km
Maar wel leuk, vooral bij het boarden. Alhoewel ik alleen de 319LR ken.quote:Op zondag 15 april 2007 12:05 schreef Public_NME het volgende:
Die privatair's zijn all business configuration, dus dat is niet eerlijk![]()
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.quote:Op zondag 15 april 2007 14:37 schreef Mojave het volgende:
Wij doen ook Banjul met een 738 maar dan zonder bijtank stop.
Misschien hadden ze geen zin (of duurder) om in Gambia te tanken ?quote:Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:
[..]
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.![]()
Waarschijnlijk combinatie van zware kist en veel tegenwind.quote:Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:
[..]
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.![]()
tegen de wind in voor de wind uit? geen id. misschien is dat het.quote:Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:
[..]
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.![]()
@Public_NME:Ik vond het toch ook wel stilaan de maximale afstand als passagier voor een 737: er is maar 1 gang waarlangs alles en iedereen moet passeren, er is geen sanitair blok halfweg waar je even kan heenwandelen en die het vliegtuig ook in 2 delen verdeelt,.. Brussels Airlines vliegt erheen met een A330. Voorts zag ik ook een aantal 767's, vooral uit de UK dan, en redelijk wat 737's in Gambia.
Voorts ben ik ook een student met een enorme passie door vliegtuigen (kan geen piloot worden omwille van mijn ogen) en heb ik ook het "probleem" van mijn lengte in bepaalde teostellen, maar goed, dat wordt dan wel opgelost door veel te vliegen tijdens vakanties..(maar nu ga ik off topic)
Arkefly heeft in totaal maar 5 vliegtuigen of zo, die constant de wereld overvliegen, dus er zullen op die momenten vast meer bestemmingen zijn die de prioriteit hebben voor een 767 o.i.d. denk ik.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
tegen de wind in voor de wind uit? geen id. misschien is dat het.
ik vind het ook raar dat arkefly met een 737 naar banjul vliegt terwijl de passagiers en vrachten er zijn voor een 767. zal wel met hun uiterst strakke planning te maken hebben ofsow. daarom is er ook altijd vertraging met die maatschappij. 1x een technisch probleem bij 1 van de 3 767's en ze hebben er een week last van.
Waarschijnlijk werd er niet alleen getankt, maar ook de crew gewisseld en misschien ook wel passagiers eruit gelaten. Door de crew te wisselen kun je die net wat efficiënter inzetten; ze mogen een x aantal uren achter elkaar werken binnen een bepaalde tijd, dus als je met een tussenstop er voor kan zorgen dat je 1,5 ipv 2 crews nodig hebt voor de hele vlucht, scheelt dat weer een beetje geld.quote:Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.![]()
okquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:02 schreef DutchTrain het volgende:
Verder hierover graag in: [Centraal] Vragen over vliegen Gaan we hier weer verder met vluchtverslagen
Ligt Dubai niet in Azie?quote:Op woensdag 1 november 2006 19:18 schreef Jaguarized het volgende:
Entertainment?
The Devil Wears Prada en een of andere vage film met Chineze ondertiteling. TDWP was een leuke film. Alleen jammer dat de geluidskwaliteit ontzettend slecht was, de koptelefoons bagger. Ook werkten de radiostations niet net als op de heenweg en flikkerde het schermpje regelmatig.![]()
De andere film heb ik niet eens gezien. Waarom krijg je Chineze ondertiteling bij een vlucht die helemaal niet van of naar een Aziatische bestemming gaat/komt?
Het inflight magazine was ook niet veel soeps. Het uitzicht naar buiten was nog beter.
Maar als je WEL naar China vliegt lees je de Chinese ondertitels wel dan ?quote:Op zaterdag 21 april 2007 21:52 schreef Jaguarized het volgende:
Het zal ongetwijfeld onder het continent Azië vallen.Ik hoef geen Chineze ondertiteling te hebben als ik niet naar China vlieg.
Ja tuurlijk. Alvast wat proberen te leren van de Chinese taal.quote:Op zondag 22 april 2007 08:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar als je WEL naar China vliegt lees je de Chinese ondertitels wel dan ?![]()
keertje met ze gevlogen van london naar fortaleza en weer terug naar london.quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:14 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand ervaring met Tapair Portugal? Al wel iets over gelezen in eerder topic, niet veel...
pff heb ooit eens een cursus Chinees gedaan, na 4 colleges had ik het wel gezien, wat een taalquote:Op zondag 22 april 2007 12:30 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Alvast wat proberen te leren van de Chinese taal.![]()
quote:
quote:Echter, bij het uiteindelijke boarden echt in een scrum terecht gekomen en heb ik serieus de mafkezen van mij af moeten slaan, ze wilden door mij heen, en DAT laat ik mij echt niet gebeuren, het werd echter zo erg dat ik weigerde om het vliegtuig binnen te gaan, zodat ik de ingang blokkeerde, pas nadat de Air Asia groundstaff en de bemanning aan boord de mafkezen achter mij tot bedaren hadden gebracht en ze stopten met duwen en wat al niet meer ging ik naar binnen.
Je had de gezichten van de bemanning moeten zien toen ik in één keer door naar achteren liep zonder op de 'speciale' plaatsen te gaan zitten. (Idee hierachter is, en werkt eigenlijk altijd is dat iedereen voorin wil zitten dus zo je 3 plaatsen voor jezelf kunt krijgen.
quote:
Tja, dat weet je op die charter vliegvelden. Als je daar naar de Mac gaat betaal je zo 8-10euro voor een Big Mac.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |