dat hebben ze dus al gedaan, en ik was in de veronderstelling dat ik 40 kg mocht meenemen... Vooral omdat het die vlucht daarvoor wel in orde was (was wel geen KLM, maar toch...)quote:Op woensdag 1 november 2006 19:40 schreef Jaguarized het volgende:
Volgende keer 6 kilo in je handbagge douwen en zeggen dat je gaat "repacken".
KLM heeft dit ook op alle 777-200ER's en A330-200's, helaas zat je in een oude B747-400 vanuit Tokyo...quote:Op woensdag 1 november 2006 19:34 schreef kepler het volgende:
[
Entertainment?
Eigen schermpjes in de 777Zelf films, series of muziek kiezen. Beste entertainment ooit
Hangt er denk ik ook aan hoe vol et vliegtuig zit. Ik had met Air France een flinke koffer bij me waarbij de teller door bleef lopen tot aan de 30 kilo. Mevrouw hing er alleen een kaartje met 'heavy' aan en ik mocht door. De vlucht bleek uiteindelijk niet vol te zitten. Helemaal opgelucht natuurlijk, want je moet tegenwoordig wat neertellen per kilo. Ik weet niet hoeveel bij AF, maar bij KLM is dat 11 Euro per kilo, dacht ikquote:Op woensdag 1 november 2006 20:03 schreef Jaguarized het volgende:
40kg mag je nooit meenemen. Ook de KLM hanteert 20kg met een uitloop naar 25. Alleen via de VS mag je 32kg. Knap dat je dan toch nog 34 meekreeg?
tja, Air New Zealand deed er dus niet moeilijk over...quote:Op woensdag 1 november 2006 20:03 schreef Jaguarized het volgende:
40kg mag je nooit meenemen. Ook de KLM hanteert 20kg met een uitloop naar 25. Alleen via de VS mag je 32kg. Knap dat je dan toch nog 34 meekreeg?
Ik ging ook met een 777, heel blij toen ik het vliegtuig binnen kwam en zag dat je een eigen schermpje had. Bleek het beeld van een dermate slechte kwaliteit te zijn dat het haast onmogelijk was om er zonder hoofdpijn te krijgen naar te kijkenquote:Op woensdag 1 november 2006 20:09 schreef Public_NME het volgende:
[..]
KLM heeft dit ook op alle 777-200ER's en A330-200's, helaas zat je in een oude B747-400 vanuit Tokyo...
Tja, het is heel verschillend per maatschappij uiteraard. (kunnen zelf configuratie kiezen). Sommige hebben oude 777-200 (geen ER's) en die zijn uit de late jaren 90. KLM heeft allemaal ER's en die zijn vrij jong... (en die hebben AVOD, Audio Video On Demand)quote:Op woensdag 1 november 2006 23:06 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik ging ook met een 777, heel blij toen ik het vliegtuig binnen kwam en zag dat je een eigen schermpje had. Bleek het beeld van een dermate slechte kwaliteit te zijn dat het haast onmogelijk was om er zonder hoofdpijn te krijgen naar te kijken![]()
Dit was trouwens met China Southern![]()
Ik heb het even opgezocht, China Southern heeft geen ER's dus het was een oude. Het was ook geen AVOD(daarmee bedoel je toch dat je zelf kunt bepalen wanneer je welke film kijkt? Je kon wel kiezen uit meerdere films maar die speelden gewoon achter elkaar af dus je moest wachten tot de film opnieuw begon), er zat wel een spelcomputer bij (Nintendo geloof ik) maar daar moest je extra voor betalen en aangezien het beeld zo slecht was had ik dáar geen zin inquote:Op donderdag 2 november 2006 00:08 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tja, het is heel verschillend per maatschappij uiteraard. (kunnen zelf configuratie kiezen). Sommige hebben oude 777-200 (geen ER's) en die zijn uit de late jaren 90. KLM heeft allemaal ER's en die zijn vrij jong... (en die hebben AVOD, Audio Video On Demand)
Bij mij één keer, vanaf Auckland terug naar Nederland. Bij het inchecken moest ik eerst mijn gewone bagage laten wegen, en daarna vroeg ze ook om mijn handbagage. Die bleek twaalf kilo te wegen (fototoestel met reservebatterijen, GameBoy en DS, contactlens- en toiletspullen plus een beetje veel boeken en games in één tasquote:Op woensdag 1 november 2006 21:10 schreef Fogel het volgende:
De laatste 6 jaar (100+ vluchten) is bij mij nog nooit de handbaggage gewogen.... zijn wel allemaal vluchten binnen europa geweest.
hmmm, bij KLM mocht je handbagage gewoon 12 kg zijn... Die van mij was 9 kg en daarom werd er 3 kg van mn check-in bagage afgehaaldquote:Op donderdag 2 november 2006 10:49 schreef lizardtattoo het volgende:
[..]
Bij mij één keer, vanaf Auckland terug naar Nederland. Bij het inchecken moest ik eerst mijn gewone bagage laten wegen, en daarna vroeg ze ook om mijn handbagage. Die bleek twaalf kilo te wegen (fototoestel met reseverbatterijen, GameBoy en DS, contactlens- en toiletspullen plus een beetje veel boeken en games in één tas) maar gelukkig was mijn koffer maar zestien kilo. Die haalde ze dus even terug en met wat creatief herpakken kon het zonder problemen mee.
De overheadlockers zijn niet berekend op zoveel gewicht, en als zo'n zwaar geval eenmaal gaat schuiven en het deurtje openspringt krijgt iemand hem misschien op zijn hoofd met alle gevolgen van dien, zo luidde de verklaring.
Ik ga maandag vliegen, de eerste dag met die nieuwe "vloeibaar in plastic zak" regel. Heb niets gezien over aanpassingen van gewicht. Weet iemand zo 1-2-3 waar je die zakken van te voren kunt halen?quote:Op vrijdag 3 november 2006 00:04 schreef Zephyrus het volgende:
Is voor handbagage bij KLM 10 kilo toegestaan!En ik maar denken dat het altijd en overal maar 5kg is. Trouwens, Garuda had, toen het nog vanaf Amsterdam vloog, wel een erg riante bagagelimiet voor economy class: 30kg! Terwijl op de Jakarta-Amsterdam vlucht maar 20kg werd gebezigd
Maar, zijn de regelingen nu niet weer veranderd, na die hele heisa over handbagage? Omdat er nu beperkingen zijn op de dingen die je mee mag nemen in de cabine. Mij zou het dan logisch lijken dat maatschappijen hun limiet voor ruimagage verhogen. Of gebeurt dat niet?
In een willekeurige supermarkt. ZIPlock is een merk wat hersluitbare zakken van 1 liter heeft.quote:Op vrijdag 3 november 2006 08:07 schreef ennuik het volgende:
[..]
Ik ga maandag vliegen, de eerste dag met die nieuwe "vloeibaar in plastic zak" regel. Heb niets gezien over aanpassingen van gewicht. Weet iemand zo 1-2-3 waar je die zakken van te voren kunt halen?
beetje laat, maar het antwoord is ja.quote:Op zondag 17 september 2006 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg....op Schiphol word je paspoort gescand door de marechaussee. Weet iemand precies waar ze op controleren ? Hier had ik laatst een discussie over met mijn vader. Volgens mij wordt er alleen gescand op strafbare feiten (boetes etc). Volgens mijn vader kijken ze ook of je nog een belastingschuld hebt etc.
Weet iemand dit precies ?
Heenreis naar Dublin werd door mijn werkgever betaald, de terugreis op mijn kosten en dat bedroeg rond de 250 Euro (alles inbegrepen)quote:Op vrijdag 3 november 2006 20:33 schreef Crizzz_ het volgende:
Ik dacht dat Air Lingus een 'Full Service' maatschappij was. Kennelijk niet dus. Wat heb je betaald voor het ticket als ik vragen mag?
Zoveel winkel ik niet hoorquote:Op zaterdag 4 november 2006 20:44 schreef Professional het volgende:
Over het vliegveld van Toronto kan ik kort zijn, die zijn met een grote verbouwing bezig. Dat heeft ff wat tijd nodig, maar wat ik ervan gezien heb sprak me wel aan. Winkels zijn er niet veel dat klopt, maar wat verwacht je dan? Wil je 10 winkels met Canada spullen zien? Ik vind dat juist wel fijn, niet te veel gewoon het nodige. De douane vind ik wel een minpunt, die mensen zijn daar zo chagarijnig als de pest, dat is echt te erg. Maar ja dat staat erg in contrast met de vriendelijkheid van de overige Canadezen.
Fijne tijd in Canada gehad verder?
herkenbaarquote:Op zaterdag 4 november 2006 20:55 schreef Blanchimont het volgende:
Overal chagrijnige mensen, omdat de trein vijf minuten vertraging had. In Canada was alles een stuk relaxter.
Das dan twee keer niks, gebaseerd op de ervaringen met de eerdere twee.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:13 schreef Frederic het volgende:
Er is in Belgie vandaag een nieuwe luchtvaartmaatschappij geboren. Een tijd geleden heeft SN Brussels Airlines Virgin Express overgenomen en ze vormen vanaf vandaag een nieuwe maatschappij: brussels airlines.
Boefje.quote:Op zondag 12 november 2006 22:58 schreef ozzietukker het volgende:
gezien de fles MET water welke onder mijn trui zat onopgemerkt er wel (!) door heen kon.........
Klopt! Gewoon ff op G wachten.. Ook niet echt boeiend trouwens... Als je 300m loopt zit je gewoon in de normale main hall van Schiphol van de vluchten die buiten de EU gaan.quote:Op zondag 12 november 2006 23:02 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Boefje.![]()
![]()
Kan iemand overigens eens wat foto's maken van die nieuwe H pier? Ik vertrek vanaf de H pier naar Londen en vraag me af of ik zo lang mogelijk moet wachten met door de douane daar.Schijnt dat er geen winkels en faciliteiten zijn.
Je word niet meteen afgezonderd, wel is het handig om de 'ingangs' controle bij de H-pier in de gaten te houden, de planners van Schiphol hebben de voorkeur om als alle pieren 'bezet' zijn 1 scannerpoort toegang open te stellen zodat de mensen tenminste een lekker lange rij kunnen vormen...quote:Op maandag 13 november 2006 00:40 schreef Jaguarized het volgende:
Ooh dus je komt nog wel in het normale niet-Schengen-gedeelte?Ik dacht dat je meteen afgezonderd werd.
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=91814106&size=lquote:Op zondag 12 november 2006 23:02 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Boefje.![]()
![]()
Kan iemand overigens eens wat foto's maken van die nieuwe H pier? Ik vertrek vanaf de H pier naar Londen en vraag me af of ik zo lang mogelijk moet wachten met door de douane daar.Schijnt dat er geen winkels en faciliteiten zijn.
Ik zal er binnenkort weer over uitlatenquote:Op dinsdag 21 november 2006 13:52 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik werk zelf voor KLM, dus daar ga ik me niet over uitlaten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |