abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:42:18 #51
29972 H3NK
simulate yourself!
pi_42042648
AMS - LHR - SFO - HNL - LAX - IAD - AMS

maatschappij
BMI A320

traject
Amsterdam - Heathrow

vertraging
Geen vertraging. Wel erg chaotisch op Schiphol.

personeel
Grondpersoneel bij inchecken vrij arrogant.
Tijdens de vlucht weinig van gemerkt. Zijn een keer langsgekomen met wat drinken.

eten
Geen eten

entertainment
Geen

indruk
Nette maatschappij, voor zover ik dat uurtje heb gevlogen. Wel eerste keer dat ik er mee vloog.
Vliegtuig vond ik vrij veel herrie maken, iets wat ik niet had verwacht van een 'nieuwe' airbus.


maatschappij
United 777

traject
Heathrow - San Francisco

vertraging
Ongeveer 1.5 uur. Dit door de extreme controles op Heathrow. Heb ruim 2 uur gedaan over de controles en inchecken. Daarna een behoorlijk eind rennen voor de terminal. Gelukkig had bijna elke vlucht die vertraging waardoor we nog rustig in konden stappen.
Aankomst San Francisco was op tijd.

personeel
Personeel op Heatrow vond ik redelijk vriendelijk, niet super behulpzaam.
United personeel in het vliegtuig was engels, dus nog redelijk jong en vitaal. Tijdens de vlucht, rustig en vriendelijk.

eten
Eigenlijk standaard vliegtuig voer (chicken or pasta), hoop drinken en 2 maaltijden. Tegen het einde van de vlucht koffie met een kaasbroodje, waarvan ik na het openen van de doos die je er bij kreeg erachter kwam dat er ook nog beleg (jam) op kon.

entertainment
Goed. Eigen scherm met een stuk of 10 tv kanalen. De eerste zes met films die om de ongeveer 2 uur begonnen. Overige kanalen series, msnbc, disney en discovery channel. Je kunt ook op channel 9 van de radio meeluisteren met de traffic control, erg interessant.

indruk
Erg fijne maatschappij. Minder elitair dan klm. Vrij nieuw vliegtuig, weinig herrie en een erg nette landing.
Vliegveld San Francisco was een verademing (tov Schiphol en Heathrow). Erg rustig, bijzonder goed geregeld daar.
Nadeel vind ik de formulieren die je moet invullen om naar Amerika te reizen. Niet zozeer het invullen, maar meer de geweldige jaren 30 opmaak.


maatschappij
United 767

traject
San Francisco - Honolulu

vertraging
Geen vertraging. Inchecken bijzonder relaxed (rond 19:30 's avond's) via een automatische incheck terminal. Handig apparaat, nooit eerder gebruikt. Je mag zelf alles kiezen, inclusief upgrade economy plus voor $40.

personeel
Amerikaans. Wat ouder, hoofdzakelijk mannelijk. Verder erg vriendelijk en super behulpzaam.

eten
Geen eten, wel een 'snackpack' te koop voor $5. Keuze uit vier verschillende.

entertainment
Één film op een brak hoofdscherm. Verder een of ander crappy spel waarbij het hele vliegtuig mee mocht doen. Beetje Amerikaans. (Captain: "ja mensen het is weer tijd voor het bekende spel op deze vlucht. Raad het precieze middenpunt van de vlucht." En op het einde gaat het cabine personeel rond met de eerste en tweede prijs)

indruk
Nette maatschappij, erg weinig op aan te merken. Wel weer formulieren invullen voor Hawaii, over het invoeren van bepaalde artikelen. Vliegveld Honolulu, oud, wel netjes en overzichtelijk. Grappige autootjes die je heen en weer rijden tussen de terminals.


maatschappij
United 757

traject
Honolulu - Los Angeles

vertraging
Geen vertraging.

personeel
Weer typisch Amerikaans. Oud, maar vriendelijk

eten
Geen eten, wel weer snackpack te koop. Drinken goed geregeld.

entertainment
Één film op hoofdscherm. Niks van gemerkt, was een nachtvlucht. Dus eigelijk het grootste gedeelte geslapen. 2 man op 3 stoelen, redelijk te doen. Vlogen economy, dus de beenruimte was niet echt geweldig.

indruk
Nog steeds erg goed. Blijft erg handig, één terminal per maatschappij. Houdt het voor mij allemaal overzichtelijk. Enig puntje is de wegwijzing op Honolulu die niet super was. De koffer moesten worden gescanned voordat we vertrokken. Dit apparaat was ergens in een hoek verstopt in de terminal.


maatschappij
United 777

traject
Los Angeles - Washington - Amsterdam

vertraging
Geen vertraging.

personeel
Weer erg vriendelijk. Inchecken LAX ging vrij traag. Veel mensen hadden te zware bagage of vreemde zaken mee, zoals dieren. Tijdens de vlucht weer typisch Amerikaans. Oud, wel vriendelijk en rustig.

eten
Eerste gedeelte, ontbijt. Doos met broodje, fruit en koffie. Tweede gedeelte maaltijd, beef of pasta. Pasta was op, dus beef. Verder genoeg drank.

entertainment
Zelfde als heenweg. Aantal filmkanalen en series.

indruk
Prima maatschappij. Zal er zeker weer mee vliegen. Nette vliegtuigen, vriendelijk, maar oud, personeel.
Vliegveld washington ook erg netjes en niet te druk. (ongeveer 16:00 lokale tijd) Wel veel turbulentie tijdens de vlucht. Cabinepersoneel moest zelfs gaan zitten. Erg leuk om dan de radio tussen de piloten te horen, continue aan elkaar vragen hoe de lucht een eind verderop is.
Verder een 'nederlands' sprekende stewardess aan boord. Dit hoeft van mij niet echt, het nederlands was zo slecht dat ze het net zo goed kon laten.
pi_42075726
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:56 schreef qwerty_x het volgende:
in Zuid Amerika is het niet meer de uitgebreide 3-gangen of meer toestand die het eens was, maar eten en (onbeperkt) drinken zijn gelukkig nog altijd standaard, zelfs op #$@ stukjes van een half uurtje.
Nog even hier op terugkomend... bij KLM / AirFrance kreeg ik dit keer wel iets dat op een broodje moest lijken en wat te drinken.
pi_42076115
maatschappij
KLM / AirFrance / Regional

traject
Amsterdam - Parijs CDG 2F KLM Boeing 737-400
CDG 2D - Straatsburg AirFrance Airbus A319
Straatsburg - Amsterdam Regional Embraer ERJ-145

vertraging
Uiteindelijk zo'n 3 uur op de heenweg. Mijn originele vlucht naar Clermond Ferrand was geannulleerd, officieel wegens een technisch probleem. Het vermoeden was echter dat er te weinig passagiers waren, want online inchecken kon ook al niet van te voren. Ik werd door Air France ruim twee uur van te voren gebeld dat ze mij om konden boeken op een eerdere vlucht via Parijs. Dat accepteerde ik, niet wetende dat ik eerst nog langs de ticketdesk op Schiphol moest.

Op Schiphol kon ik niet online inchecken en ook normaal inchecken kon niet en werd naar de ticketdesk doorverwezen.
Bij de ticketdesk ruim een uur staan wachten (20 nummers voor mij, toen ik weg liep was de wachttijd waarschijnlijk bijna 2 uur geworden), omdat er slecht 2 baliemedewerkers aan het werk waren, terwijl bij de check-in velen niets zaten te doen.

Hierdoor de eerdere vlucht en een volgende vlucht niet meer kunnen halen en omgeboekt op een KLM vlucht met een zeer korte overstap op CDG (terwijl er ook nog een AirFrance vlucht naar CDG iets eerder ging). Daardoor met stevig doorlopen op CDG aansluitende vliegtuig nog ruim gehaald.


personeel
Grondpersoneel bij servicebalie vrij arrogant.
Tijdens de vlucht weinig van gemerkt.

eten
Broodje met Old Amsterdam en bakje jus d'orange en thee op heenweg
Terugweg een ontbijtcroissantje en thee.

entertainment
Geen

indruk
Ik had KLM weer een kans gegeven en helaas was er ook geen alternatief. Voor mij voorlopig maar weer niet.

luchthaven
Amsterdam: was een heel end lopen naar D89...
Parijs CDG: van terminal 2F naar 2D is ook een flinke wandeling, waarbij je goed de bordjes moet volgen... vreemdgenoeg loop je als je 'connecting flights' volgt zo het vliegtuig uit de vertrekhal in zonder enige beveiliging.
Straatsburg is niet meer dan een halteplaats voor vliegtuigen. Er zijn nog wel gates en er is een restaurant.
pi_42081179
Maatschappij?
Ryanair

Traject?
Niederrhein / Weeze - Rome Ciampino (en terug!)

Vertraging?
Heen een half uur, terug een kwartier. Het gehele vliegveld in Rome werd ontruimd vanwege een verdacht pakketje, iedereen werd vriendelijk verzocht gecommandeerd om naar buiten te gaan. Gelukkig hadden we net ingecheckt.

Vriendelijk personeel?
Gewoon vriendelijk.

Lekker eten?
Euuh, eten? Niks gekocht.

Entertainment?
Euuh, entertainment? Nog geen magazine.

Algehele indruk?
Voor die prijs niets te klagen.

Iets over de luchthavens?
Niederrhein / Weeze: goed te bereiken, parkeerplaats voor de deur. Erg rustig vliegveld.
Rome Ciampino: zoals gezegd, we moesten naar buiten vanwege een verdacht pakketje, verder ook niet echt iets op aan te merken. Wel een beetje vreemd dat er niet op je paspoort werd gekeken, alleen door de scan was voldoende. De bus die je voor een paar euro naar de metro brengt stopt voor de deur.
  zondag 24 september 2006 @ 03:37:54 #55
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_42086246
Maatschappij?
Air Asia

Traject?
Bangkok - Kuala Lumpur - Kuching

Prijs?
Euro 11,21 + Euro 9,01 inclusief alles

Toestel?
Airbus 319

Vertraging?
Op de heenweg een minuut of 15, echter omdat ik in KL 2,5 uur overstaptijd had is dat geen enkel probleem

Vriendelijk personeel?
Jazeker, Air Asia heeft vriendelijke mensen in dienst, en ook als je niets koopt blijven ze vriendelijk! Misschien moeten ze een paar van die KLM trollydollies daar een tijdje laten werken!

Comfort?
Zelf de zitplaats uitkiezen, gewoon als laatste instappen en achteraan gewoon een zitplaats aan het raam kunnen krijgen, en niemand naast me, dus wat meer ruimte hierdoor

Lekker eten?
Niks gekocht, had mijn eigen flesje water mee

Entertainment?
De laatste keer opstijgen vanaf Don Muang Bangkok Airport gaf toch iets speciaals, ik heb daar zo vaak van gevlogen.... Voor de rest was er anders dan naar buiten kijken niet veel te beleven.

Algehele indruk?
Nieuwe toestel, de Airbus 319 zit gewoon stukken beter dan de 737, en het voelt gewoon lekker nieuw aan.

Nog iets over de luchthaven
Don Muang blijft leuk, KL wordt door Air Asia gebruik gemaakt van de LCC terminal, wat inhoudt dat het een soort grote loods is, wel is er Mc Donalds, dus je kunt redelijk goedkoop wat eten.
Kuching (Malaysian Borneo) is vernieuwd, maar blijft klein, doet wat het moet doen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zondag 24 september 2006 @ 03:38:45 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_42086250
Aangezien ik vliegangst heb zal ik hier maar geen verslagen posten
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_42086396
Maatschappij?
Austrian Airlines

Traject?
Amsterdam - Wenen

Vertraging?
Nope

Vriendelijk personeel?
Zeker,en ook mooie dames

Lekker eten?
Niets gekocht,we kregen wel een mini mars .

Entertainment?
Het AD,en informatie over het toestel. (was een Fokker 100,wel grappig,vlieg je niet vaak mee.

Algehele indruk?
Netjes en verzorgd,erg schoon toestel ook.

Iets over de luchthavens?
Schiphol lijkt me duidelijk,Vienna airport was schoon,en gelijk bij aankomst stond er een rookhok .

Koffers duurde wel weer erg lang .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 24 september 2006 @ 12:32:57 #58
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_42090017
Maatschappij?
Air Asia

Traject?
Singapore - Bangkok

Prijs?
52 Euro, oorspronkelijk was mijn vlucht goedkoper, maar ik wilde graag eerder terug, en dan komen er wijzingskosten bij...

Toestel?
Boeing 737-300

Vertraging?
Precies op tijd vertrokken en 5 minuten te vroeg geland.

Vriendelijk personeel?
Jazeker, en de 4 koppige bemanning op 70 passagiers is meer dan voldoende!

Comfort?
Uiteraard zelf je zitplaats uitkiezen, en met 70 man betekent dat bijna iedereen 3 stoelen voor zichzelf heef!

Lekker eten?
Niks gekocht, wilde coca cola kopen, maar omdat het een Thai Air Asia flight was hadden ze alleen Pepsi

Entertainment?
Stoel naar achteren, mp3 in oren, en lekker wegdoezelen!

Algehele indruk?
Oudere 737, echter omdat je 3 plekken voor jezelf had, voldoende ruimte!

Nog iets over de luchthaven
Singapore Changi blijft toch onovertroffen, vooral het gratis internet, tot aan het instappen, (er zijn ook 2 computers in de afgesloten gate), en voldoende mogelijkheden om te worden entertained.
Dit was mijn laatste vlucht op Don Muang
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 24 september 2006 @ 12:42:31 #59
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_42090163
Maatschappij?
Martinair

Traject?
Amsterdam - Miami

Prijs?
2000 euro

Toestel?
Boeing 767

Vertraging?
Alles ruim op tijd

Vriendelijk personeel?
Jahoor, prima personeel

Comfort?
Ehm, ja, vrij waardeloos dus. Nauwelijks beter dan de economyclass, slechte stoelen.

Lekker eten?
Redelijk. Zeg maar economy-eten op aardewerk servies. Wel voldoende.

Entertainment?
Heenweg: Een paar mini-lcd's tegen de wand, en de normale beeldbuizen in het middenpad, die varieerden van zwart-wit tot kleur. Verder de mogelijkheid tot gebruik van een soort personal multimedia-device. Kon je films op kijken enzo, maar zo groot en zwaar dat het lastig is tv te kijken tijdens het eten enzo.
Terugweg: Zelfde multimediadevices, maar verder ook geen voorzieningen tegen de wand of in het middenpad.

Algehele indruk?
Prijs-kwaliteit zeer slecht. Wellicht dat de economy-tickets voor ¤149,- een betere indruk achterlaten

Nog iets over de luchthaven
Miami Intl is een grote, maar oude, wat viezige luchthaven. Weinig vermaak, kale businesslounge.
Wel lekker dicht bij het centrum.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rtificial op 24-09-2006 13:12:14 ]
  zondag 24 september 2006 @ 12:47:11 #60
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_42090242
quote:
Op zondag 24 september 2006 12:42 schreef Rtificial het volgende:
Maatschappij?
Martinair

Traject?
Amsterdam - Miami

Prijs?
2000 euro

Toestel?
Boeing 737-300

Comfort?
Ehm, ja, vrij waardeloos dus. Nauwelijks beter dan de economyclass, slechte stoelen.
Amsterdam - Miami in een Boeing 737-300? Kan mij bijna niet voorstellen, moet dat geen 767 zijn? (Indien dit wel zo is, 2 uur is prima in een 737, alles meer dan 2 uur is gewoon teveel!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 24 september 2006 @ 13:00:26 #61
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_42090439
Maandag een maand lang stage lopen bij Aviapartner.

Ik dacht ik meld het even.
  zondag 24 september 2006 @ 13:13:55 #62
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_42090610
quote:
Op zondag 24 september 2006 12:47 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Amsterdam - Miami in een Boeing 737-300? Kan mij bijna niet voorstellen, moet dat geen 767 zijn? (Indien dit wel zo is, 2 uur is prima in een 737, alles meer dan 2 uur is gewoon teveel!
Absolutely right. Knippen-plakken is gevaarlijk.

Was inderdaad een 767, maar dat maakt het niet veel beter
  zondag 24 september 2006 @ 16:40:49 #63
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_42094479
# Maatschappij?
Sky Europe

# Traject?

Amsterdam - Bratislava

# Vertraging?
Geen

# Vriendelijk personeel?

Ja personeel was vriendelijk

# Comfort

Ging wel, ik ben 2 meter en op de heen weg zat ik wel krapjes maar niet overdreven krap. Terugweg zat ik bij de nooduitgang dus wat meer beenruimte

# Lekker eten?

Korte vlucht dus geen eten

# Entertainment?

Nee was een korte vlucht

# Algehele indruk?

Prima luchtvaartmaatschapij

# Iets over de luchthavens?

Schiphol niks mis mee snel door de controles maar in bratislava moest je wel een 45 minuten op de koffers wachten.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 24 september 2006 @ 21:16:15 #64
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_42099124
# Maatschappij?
American Airlines (1e vlucht in B757, 2de in B777)

# Traject?
Sint Maarten - Miami - London Heathrow

# Vertraging?
Anderhalf uur in Miami, reden: ze moesten een ander toestel inzetten dan voorzien. Nu goed, ik heb alles relaxed aangepakt zodat ik me niet echt verveeld heb.

# Vriendelijk personeel?

Ja hoor. Knap kan je ze niet noemen, maar naar de normen van American Airlines (waar ik wel vaker mee vlieg) viel het erg goed mee.

# Comfort

Aan de incheckbalie bleek dat alle stoelen met extra beenruimte bezet waren, maar dat bleek allerminst zo aan boord. Ik ben 1m97 dus vind ik het geen overbodige luxe. Gelukkig had ik 3 stoelen voor mezelf.
De vlucht naar London zat wel vol. Mijn stoel kon niet naar achter, en die voor me deed dat wel, zodat ik erg klem zat op deze nachtvlucht. Bovendien zat achter me een kind heel de tijd in mn leuning te schoppen, maar na wat kwaadmaken stopte ze gelukkig. Dan kwam er turbulentie, zodat van slapen niks in huis kwam. Hoezel ik erg van vliegn houd vond ik deze vlucht maar niks.

5vluchten met dezelfde maatschappij zorgt er wel voor dat ik het beperkte filmaanbod wel beugezien ben. Tussen Miami en London wel eigen tv-ke.

# Lekker eten?

SXM-MIA: een vreselijk klein zakje van 143g met een soort noten. Drinken wel a volonté.
MIA-LHR: keus tussen lasagne en kip, en als ontbijt een warme croissant, wat yoghurt en fruitsap.
sja, AA staat wat bekend als een gierige maatschappij, kan je dus verwachten.. Als ik zie wat ze in Business Class krijgen voor de meerprijs schaam ik me soms in hun plaats.

# Entertainment?

Meestal grote schermen met een film en wat stomme Amerikaanse tv-programma's. Wel 12 radioposten. Bij de 777 eigen schermke. Maar weinig films die me aanspraken.

# Algehele indruk?

Afgelopen maand 5 vluchten gedaan met AA, en het blijft een gierige maatschappij. (maar uit eigen gierigheid vlieg ik wel met hen )

# Iets over de luchthavens?

SXM: de nieuwe hall is bijna klaar, en dat mag ook wel. Het hoort wsl wel bij de regio,maar het lijkt in niks op een luchthaven vind ik...
MIA: vreselijke ervaring. Een marathon lopen voor je aan de immigratie komt vind ik al niks, dan moet je blijkbaar sowieso je bagage afhalen en opnieuw indienen als je in transit bent Nu had ik dat niet verwacht en zocht ik direct mn connectie voor de volgende vlucht (die vertraging had). Nu liepen daar blijkbaar enkel mensen rond die Spaans praten bijgod (en erg gebrekkig Engels)
Nu goed, door de vertraging had ik alle tijd, en toen ik alle schoonheden zag die opstapten de gate naast de onze die richting Sao Paolo vertrokken werd ik vanzelf weer relaxed.
LHR: vlotte luchthaven als je in transit bent, alleen groot en niet zo proper vind ik.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_42099537
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:02 schreef biggetje het volgende:
Misschien een beetje offtopic, maar om nu een apart topic te openen voor mijn vraag vond ik ook weer een beetje teveel van het goede. Ik ga aanstaande woensdag naar Amerika en vanaf Amsterdam vlieg ik met Delta naar Cincinnati, om vanaf Cincinnati vervolgens naar Las Vegas te vliegen. Nu las ik net op de Schiphol site dat ik nog steeds geen vloeibare goederen mee mag nemen aan boord van het vliegtuig, maar ik vroeg me af wat daar nu precies onder valt? Ik bedoel, mag ik batterijen meenemen, zodat ik nog wel wat luistervermaak heb aan boord? En lippenbalsem dan (vaseline achtig)? En volgens mij mag tandpasta en elke soort van deo ook niet toch? En kauwgom?
batterijen wel
lippenbalsem hmm.. proberen?
tandpasta niet
deo niet
kauwgom? wel

Delta is best te doen, alhoewel ik United via IAD beter vind.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_42105372
Misschien is het een idee om van de vele verschillende luchtvaartmaatschappijen een link te plaatsen in de OP naar de replies, ik snap dat het aardig wat tijd kan kosten maar eenmaal een nette OP dan is het gelijk voor iedere user overzichtelijk .
pi_42105389
quote:
Op zondag 24 september 2006 12:47 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Amsterdam - Miami in een Boeing 737-300? Kan mij bijna niet voorstellen, moet dat geen 767 zijn? (Indien dit wel zo is, 2 uur is prima in een 737, alles meer dan 2 uur is gewoon teveel!
Nou, 3 uur in een 737 valt ook wel mee hoor, onderschat die toestellen niet, indien goed ingericht is het een zeer comfortabel toestel, zelfs in Economy is het goed te doen bij bepaalde maatschappijen.
pi_42106020
quote:
Op maandag 25 september 2006 03:04 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Nou, 3 uur in een 737 valt ook wel mee hoor, onderschat die toestellen niet, indien goed ingericht is het een zeer comfortabel toestel, zelfs in Economy is het goed te doen bij bepaalde maatschappijen.
Ik ben niet echt een fan van een 737, okee eerlijk is eerlijk ik vlieg er vaak mee met de budgetmaatschappijen, maar ook met KLM, EL-AL, Austrian Airways, is het gewoon geen pretje, prima voor een paar uur, maar je hebt echt veel minder ruimte dan bij een degelijk toestel, en de Airbus 319 is (zeker bij de budgetairliners) wat beter ingericht zodat je gewoon wat meer ruimte hebt.
(Hoewel met Tiger Airways naar Darwin vanaf Singapore ik blij was dat ik met de A320 zowel heen als terug 3 plekken voor mijzelf had, als ik daar aan het raam had gezeten met 2 mensen naast mij had ik het niet overleefd, zelfs voor de gemiddelde Aziaat was het wat weinig beenruimte, maar ja, 3 stoelen voor jezelf heft dat probleem op )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_42106548
quote:
Op maandag 25 september 2006 03:02 schreef DJJoris het volgende:
Misschien is het een idee om van de vele verschillende luchtvaartmaatschappijen een link te plaatsen in de OP naar de replies, ik snap dat het aardig wat tijd kan kosten maar eenmaal een nette OP dan is het gelijk voor iedere user overzichtelijk .
Zoeken is vrij simpel in dit topic:

ga naar Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #4 en druk op ctrl + f en typ de maatschappij in die je zoekt
  maandag 25 september 2006 @ 09:27:05 #70
38433 snijder
snijderdotcom
pi_42106842
# Maatschappij?
KLM

# Traject?
Amsterdam-Bangkok-Amsterdam

# Vertraging?
Heen niet, terug ruim anderhalf uur

# Vriendelijk personeel?
Prima en degelijk zoals altijd. Terug een sympathieke borrel gekregen om goed te kunnen slapen.

# Comfort
Heen upgrade gekregen naar Business, terug stoel 18E die dus niet naar achteren kan ivm schot, pokkestoel dus.

# Lekker eten?
Business prima, terug economy niet om over naar huis te schrijven

# Entertainment?
Business keuze uit verschillende films, maar ben gaan slapen. Terug MP3 opgezet en pitten. Wel onderweg wakker geworden van 2 mannen die hun opgenomen sexuele uispattingen zaten te bekijken op hun laptop.

# Algehele indruk?
Degelijk zoals ik gewend ben.

# Iets over de luchthavens?
AMS is bekend
BKK is best een leuke luchthaven, maar erg druk. Ben erg benieuwd naar de nieuwe luchthaven.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  Moderator maandag 25 september 2006 @ 23:30:53 #71
45833 crew  Fogel
pi_42128069
# Maatschappij?
KLM

# Traject?
Trondheim-Amsterdam-Istanbul

# Vertraging?
De vlucht van Trondheim naar Amsterdam was 20 minuten vertraagd bij vertrek, maar daar zijn 10 minuten ingehaald qua vliegtijd.
Mijn baggage was wel 6-7 uur vertraagd omdat er maar een hele korte (45 minuten, waar er 35 van overbleven) overstaptijd was (ze hadden me al op de volgende vlucht geboekt, maar ik was net op tijd bij de gate... baggage was dus wat trager en ging met de volgende vlucht mee)

# Vriendelijk personeel?
Prima en degelijk zoals altijd.
Grondpersoneel was wel wat minder vriendelijk tegen een (Turkse) passagier die zijn ticket niet kon vinden. OK, hij had een enorme choas in zijn tas met overal losse papieren, maar dat zeg je dan toch niet achter zijn rug om? Quote grondpersoneel A "wat een zooitje" grondpersoneel B "ja, zeg dat wel, en erg fris ruikt hij ook niet". Ja, het was waar, maar zoiets zeg je toch niet waar die vent bij staat... voor het zelfde geld zou hij Nederlands kunnen verstaan.

# Comfort
Op de vlucht AMS-IST leek de beenruimte wat ruimer te zijn dan normaal (737-800, stoel 4a)

# Lekker eten?
Eerste vlucht: waldkorn broodje met ham en een chocoladebolletje.
Tweede vlucht: een grote bak yoghurt, müslireep en nog wat meer. Weet niet meer wat het allemaal was, maar was meer en lekkerder dan gewoonlijk.

# Entertainment?
Holland Herald + naar buiten kijken

# Algehele indruk?
OK
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_42128674
Je plant die korte overstap dan ook.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 12:24:31 #73
45833 crew  Fogel
pi_42137888
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:46 schreef Jaguarized het volgende:
Je plant die korte overstap dan ook.
ik klaag alleen maar over de behandeling van die andere passagier, niet over mijn vertraagde vlucht
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_42166575
Maatschappij?
Air Asia

Traject?
Bangkok - Kuala Lumpur (vanaf het nieuwe vliegveld )

Prijs?
30 Euro inclusief belasting

Toestel?
Boeing 737-300

Vertraging?
15 minuten te vroeg vertrokken, hij zat half vol, en vertrok vanaf het nieuwe vliegveld, en toen iedereen erin zat konden we weg, zodoende ook 25 minuten te vroeg geland, en dat op een vlucht van 2 uur

Vriendelijk personeel?
Jazeker, en de 4 koppige bemanning op 75 passagiers is meer dan voldoende!

Comfort?
Als het vliegtuig maar weinig mensen aan boord heeft zijn er genoeg plekken!

Lekker eten?
Moest je kopen, ik had echter in Bangkok een lekker stukje cake bij de 7/11 gekocht, prima de luxe!

Entertainment?
Beetje het opstijgen vanaf het nieuwe vliegveld gefilmd, en beetje uit het raam gekeken en geslapen.

Algehele indruk?
Omdat het een Thai Air Asia vlucht was was het een oudere 737, gelukkig voldoende plaats dus is het prima te doen!

Nog iets over de luchthaven
Het begon al goed toen we aankwamen, (na een taxirit van 35 minuten, en dat was een recordtijd, konden overal doorrijden vanaf Soi Ekkemai aangezien het 5 uur 's ochtends was, ik zie het somber in voor mijn terugvlucht tijdens spitsuur), dat FD3571 niet op de borden stond, ik geschokt, gelukkig vlogen we wel maar was er een technische storing waardoor onze vlucht niet op de borden stond.
Verder was het vliegveld gewoon niet af, dat wil zeggen, alle shops waren nog niet open, en de meesten waren nog niets eens gevuld, dat moet dus allemaal vandaag gebeuren (gaat morgen officieel open), en ook moet alles nog worden schoongemaakt.

Wel was het mooi dat omdat het een soort testvlucht is, je de 500 THB internationale airportax nog niet hoefde te betalen, hopza 10 Euro in de pocket! Vanaf morgen zal dit echter wel het geval zijn.

Al met al ziet het er prachtig uit, dat moet gezegd, maar een echte indruk kan je pas krijgen als het helemaal af is, dat zal ik aankomende zaterdag als ik terugkom, en zondag als ik wegga hopelijk wel zien!
(al hoop ik dat ze de incheckdames gelijk vervangen, want 3 mensen voor mij, en nog 45 minuten doen over inchecken is iets wat teveel van het goede )
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 28 september 2006 @ 16:37:55 #75
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_42202582
Maatschappij?
Transavia.com

# Traject?
AMS-MAD-AMS

#Toestel?
Boeing 737-700 met winglets in het oude kleurenschema.

# Vertraging?
Nee, terugvlucht 25minuten voor schema!

# Vriendelijk personeel?
Zeker, zat beide vluchten bij de nooduitgang dus nette instructie etc. Bij de terugvlucht zaten er vijf Spaanse tieners voor me die super tegendraads waren, hele tijd op de 'call attendant' knop drukken, geen gordels vast tijdens de landing, electronica tijdens stijgen en landen aan en heel erg luidruchtig. Ze haalden me echt het bloed onder de nagels vandaan. (ze kregen flink op hun donder v/d stewardess na de landing op Schiphol)

# Lekker eten?
Biertje en broodje gekocht, was wel goed te doen.

# Entertainment?
Mr. Bean en een tekenfilm. Voor de rest niet veel...

# Algehele indruk?
Goede prijs/kwaliteit verhouding! Had op beide vluchten stoel 13F, dat is bij de nooduitgang boven de vleugel en de enige stoel waar er een stoel in de rij ontbreekt waardoor je dus een zee aan ruimte hebt! (met mijn lengte wel zo makkelijk) Ik wist dit vantevoren en heb dus online ingecheckt vanaf AMS, en vanaf MAD was ik vroeg bij de incheckbalie.


# Iets over de luchthavens?
AMS is top, vooral het panorama deck! MAD is oud, tenminste T1 waar ik zat dan... Andere terminals liggen echt kilometers uit elkaar...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_42202697
Dat Mr Bean is ook wel ontzettend achterhaald. Zijn wel meer maatschappijen die dat nog vertonen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 28 september 2006 @ 16:43:39 #77
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_42202781
quote:
Op donderdag 28 september 2006 16:41 schreef Jaguarized het volgende:
Dat Mr Bean is ook wel ontzettend achterhaald. Zijn wel meer maatschappijen die dat nog vertonen.
Ja die cartoon was echt zo'n mega oude cartoon uit de tijd van MGM etc.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 1 oktober 2006 @ 14:44:52 #78
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_42280346
Maatschappij?
Ryanair

# Traject?
Eindhoven - Milano Bergamo - Eindhoven

#Toestel?
Boeing 737-800 met winglets

# Vertraging?
Heen niet terug 15 minuten te laat opgestegen, maar op tijd geland

# Vriendelijk personeel?
Weinig mee te maken gehad. Ze hadden het wel druk! Eerst eten verkopen, dan parfums enzo, dan nog eens kraslootjes, rommel ophalen en dat allemaal in ongeveer 70 minuten

# Lekker eten?
Geen idee niets gekocht.

# Entertainment?
Nope. Inflight magazine, maar zelfs geen uitzicht door de wolken.....

# Algehele indruk?
Voor nog geen 50 euri retour zeker niet slecht. Ze brengen je gewoon van A naar B zonder poespas. Ik vindt het prima voor dat geld


# Iets over de luchthavens?
Eindhoven is mooi geworden!!! De nieuwe terminal is een hele vooruitgang ten opzichte van de oude!! En je hebt er een leuk panoramaterras. Bergamo is op zn Italiaans, GAOS!!!! Maar je hebt er verder alles: barretje winkeltje het standaard spul. Is trouwens nog best een grote luchthaven!
No Worries Mate!!!
pi_42293445
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:59 schreef Jaguarized het volgende:
[afbeelding]

Maatschappij?
Korean Airlines (KAL)

Traject?
Auckland (AKL) - Seoul Incheon (ICN)

Vertraging?
Een half uur te laat vertrokken maar ruim op tijd aangekomen.

Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk. Net als op de heenreis zes maanden geleden doet het personeel er alles aan om je te helpen en het naar je zin te maken.

Lekker eten?
Het eten was bijzonder lekker alleen vond ik het apart dat er geen bibimbap werd geserveerd op deze vlucht. Daarom bestond de lunch uit een sesambolletje, zalm en sla, water, stukje taart, aardappelpuree, groenten en een soort hachee. Het was best lekker. Dit geserveerd met een Fosters biertje en koffie.

[afbeelding]

De tweede maaltijd was het avondeten wat bestond uit gebakken vis in een of ander rood sausje, doperwten en pasta. Verder zat er nog rauwkostsalade met krab bij alsmede een bolletje, stukje taart, water en koffie. Al met al best te pruimen.

[afbeelding]

Entertainment?
Deze 777-200 was helaas niet uitgerust met een PEV waardoor je het moest doen met de films die onderweg werden afgespeeld en de schermpjes waarop je kan zien hoe lang je nog moet.

Algehele indruk?
Ondanks het ontbreken van de PEV's heb ik me wel vermaakt. Ik had dan ook vijf stoelen op een rij dus ik kon nog lekker languit liggen. KAL is een prima maatschappij die net als de vorige keer de vlucht relatief snel voorbij laat gaan.

[afbeelding]

Iets over de luchthavens?
Auckland is niet ubergroot. Het is alleen lullig als je bij de verkeerde ingang binnenkomt en je moet helemaal naar de andere kant van de terminal lopen om in te checken. Tevens moet je 25 NZ$ betalen voor alle uitgaande internationale vluchten, dit is extra luchthavenbelasting. De douane is snel en er staat nooit een echte rij voor. Na de douane is er op de Burger King na weinig te eten dus als je wil eten doe het dan voor de douane in de foodcourt op de eerste verdieping. Incheon was erg rustig om half elf 's avonds. De koffers werden niet gechecked, er was niemand om dat te doen. Het is lastig om de bus te vinden naar het centrum aangezien er meerdere gaan en ze nogal eens wisselen van standplaats.
Geweldig!!!!

Eindelijk iemand met foto's!
Amstelveen de beste
pi_42327712
Maatschappij?
KLM/Air France

Traject?
Amsterdam-Parijs-Manchester-Amsterdam

Vertraging?
Helemaal niks.

Vriendelijk personeel?
Die fransen waren ouderwets arrogant. Normaal gesproken kan ik in een vliegtuig niet slapen, maar naar Parijs dommelde ik zowaar in. Word ik ruw wakker geschud door de purser die in het Frans vraagt wat ik wil drinken. Als ik dan zeg... Excuse me ? Wordt ie narrig en loopt ie verder zonder iets te drinken in te schenken .

Lekker eten?
Bij Air France alleen nootjes. Maar bij de ochtendvlucht van KLM een lekker broodje Maaslander en een bakkie pleur

Entertainment?
Holland Herald

Algehele indruk?
13 in een dozijn

Iets over de luchthavens?
Schiphol kennen we nou wel. Parijs was errug onoverzichtelijk alhoewel uiteindelijk de nieuwe (?) terminal wel mooi was. Manchester is lekker Engels. Met hele vervelende security. Vraag je bij het inchecken of je toilettas meemag, zodat je alleen handbagage overhebt. Geen Probeem ! Kom je bij de security, wordt de toilettas om gekieperd en tandpasta, deo, en scheerschuim weggegeooid. Maar bij de checkin zeiden ze dat het mocht mevrouw ! En in Amsterdam was het geen probleem ! Reactie...... I am not checkin and we are in Manchester, not in Amsterdam .
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:02:31 #81
45833 crew  Fogel
pi_42341512
# Maatschappij?
KLM

# Traject?
Istanbul-Amsterdam-Trondheim

# Vertraging?
Geen vertraging/geen noemenswaardige vertraging

# Vriendelijk personeel?
Prima en degelijk zoals altijd.
Op de vlucht naar Trondheim was er een uitsluitend engels sprekende bemanning, vond ik vreemd, maar het komt vaker voor.

# Comfort
Zie heenvlucht.

# Lekker eten?
Eerste vlucht: crackers, pastasalade met enorm veel olie, stukje kaas en een muslireep. <-- NIET lekker (behalve die reep)
Tweede vlucht: Waldkorn broodje met kalkoen en een luikse wafel. <-- WEL lekker

# Entertainment?
Holland Herald + naar buiten kijken

# Algehele indruk?
OK
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_42539103
Van de zomer 3 weken naar Canada geweest, met een overstap op London Heathrow.

# Maatschappij?
Air Canada / British Midland

# Traject?
Amsterdam - London Heathrow
London - Toronto Pearson
En dus ook weer terug.

# Vertraging?
In Amsterdam verliep alles erg goed. Geen vertraging en we waren op tijd in Londen.
Aangezien onze vlucht pas 3 uur later zou vertrekken moesten wij wachten in Terminal 3.
Eenmaal in het vliegtuig richting Toronto begon de ellende. Vliegtuig heeft 75 minuten vertraging gehad, omdat we simpelweg in de file stonden om op te stijgen. Op de heenweg dus een dik uur vertraging.
Op de terugweg verliep het een beetje chaotisch. Een paar dagen voordat we terugvlogen begon de ellende in Londen. Aangezien wij via Londen terugmoesten vreesden wij het ergste. Hebben nog met Air Canada gebeld, aangezien wij in Londen moesten overstappen, en wel in een tijdsbestek van 90 minuten. Dit kreeg je dus nooit geregeld. Ze adviseerden ons gewoon naar vliegveld te gaan en daar het verder af te handelen. Eenmaal aangekomen begon de ellende. De vrouw achter de balie wou onze vlucht van Londen naar Amsterdam wijzigen, maar het lukte haar niet. Geen probleem zei ze, in Londen wordt het geregeld voor jullie. Wij dus in Londen aangekomen, willen inchecken, vindt het systeem onze namen niet meer. Wat blijkt dus, heeft die kut onze namen uit systeem gegooid. Na wat uiterst vriendelijke vergaderingen met mensen van British Midland konden wij onze vlucht nog halen, dachten we. Bij de balie aangekomen bleek de kofferband dicht te zijn, waardoor we dus de vlucht niet meer konden halen. Dus wij weer terug naar de ticketbalie, om onze tickets te veranderen. Dat gebeurde dus, en wij moesten nu weer 4 uur wachten op de volgende vlucht richting Amsterdam.
Bij de douane verliep alles redelijk snel, en 5 uur later als gepland kwamen we in Amsterdam aan.

# Vriendelijk personeel?
British Midland was erg vriendelijk, waar je gelooft het of niet, ik nog sjans had van een mannelijke steward. Helaas voor hem zat me vriendin naast me. Paar mooie dames liepen daar rond, alleen die afschuwelijke hoedjes!!
Air Canada personeel was supervriendelijk, totaal geen problemen mee gehad. Heb tot 3 keer toe nieuwe koptelefoontjes gekregen, aangezien ze allen defect waren. Viel me vooral op dat het personeel bij Air Canada jong was, gemiddeld rond de 30 jaar.

# Comfort
British Midland is gewoon normaal, kun je vergelijken met Ryanair en Easyjet, ze brengen je goedkoop waar je moet zijn. Niets te klagen.
Air Canada was uitstekend naar mijn mening. Op de heenweg hadden we nog een stoel vrij naast ons, dus we konden heerlijk breed zitten. Op de terugweg zaten we helemaal vooraan in het toestel, wat nog meer beenruimte betekende. Lekker languit gelegen dus. Voor de rest zijn het gewoon de standaardafmetingen.

# Lekker eten?
British Midland niks gekocht of gekregen.
Air Canada was perfect. Hier kregen wij het volgende:
Pindas, stuk pizza, kipfilet met rijst, stuk cake, mini Magnum, perfect. Goed verzorgd en niet verkeerd op een 8 uur lange vlucht. Op de terugweg kreeg je minder, aangezien het een nachtvlucht was. Kreeg avondeten, een ijsje, en een paar uur later kreeg je het ontbijt. Goed dus.

# Entertainment?
Centrale beeldschermen, dus dat is minder. Ze moeten gewoon verplichten LCD schermen in elk vliegtuig te plaatsen
British Midland kreeg je een magazine in je hand geduwd, nou dat lees je echt in 30 minuten uit.
Air Canada was in orde. Kreeg eerst het belangrijkste nieuws en sport in het Engels, en daarna in het Frans. Op de heenweg kregen we The Lion King en Firewall te zien. Op de terugweg weer het nieuws en sport en daarna nog Take the lead gekeken. Natuurlijk kreeg je op de tv te zien waar je op het moment was, vluchtinfo dus.

# Algehele indruk?
Goed en voor herhaling vatbaar. Al gaan we de volgende keer wel weer kijken voor een directe vlucht, want het overstappen breekt je toch op. British Midland en Air Canada waren allebei goed verzorgd, en de begeleiding was goed, alleen de doos achter de balie in Canada was ff behoorlijk kut bezig.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:01:33 #83
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_42539481
quote:
Op zondag 24 september 2006 13:00 schreef Plots het volgende:
Maandag een maand lang stage lopen bij Aviapartner.

Ik dacht ik meld het even.
Gezellig
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:04:32 #84
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_42558990
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 14:44 schreef MrMadMan het volgende:
Maatschappij?
Ryanair

(..)
dan nog eens kraslootjes
(..)
verkopen ze krasloten bij Ryanair ?????
zonnig Brasil
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:12:12 #85
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_42559292
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:04 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

verkopen ze krasloten bij Ryanair ?????
yep steun je het goede doel mee en kan je een auto winnen geloof ik
No Worries Mate!!!
pi_42709979
# Maatschappij?
Jet2(.com)

# Traject?
Amsterdam - Manchester - Amsterdam

#Toestel?
Boeing 737-700.

# Vertraging?
Heen keurig op schema, terug een half uur te laat opgestegen en een kwartiertje te laat op Schiphol.

# Vriendelijk personeel?
Weinig mee van doen gehad (wat wil je ook op een uur durende vlucht?). Er zaten wel wat leuke dames tussen.

# Lekker eten?
Niets gekocht.

# Entertainment?
Een inflight-magazine, het uitzicht en mijn mp3-speler.

# Algehele indruk?
Prima hoor. Alleen was de beenruimte erg beperkt (is mijn eerste keer met een lowcostairline, misschien is dat standaard het geval). Je kon wel plaatsen met extra beenruimte "kopen", maar dat was 10 pond. Wat duurder is dan het retourticket kostte (zonder belastingen).

# Iets over de luchthavens?
Terminal 1 op Manchester vond ik niet bijster spannend. De winkels had ik na een half uurtje wel gezien, daarna zijn we maar in een bar gaan hangen waar Sky Sports aanstond. Daar ons uitendelijk toch wel vermaakt.
En op Schiphol had ik zowaar binnen 5 minuten mn tas. Moet niet gekker worden.

Trouwens wel raar dat ik op de heenweg gewoon vloeibare spullen in mn handbagage mocht hebben en terug weer niet. Ik begrijp geen ruk meer van al die veiligheidsmaatregelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Butra op 16-10-2006 00:40:54 ]
pi_42933360
Weekendje naar Dublin geweest met Ryan Air.

# Maatschappij?
Ryan Air

# Traject?
Charleroi - Dublin - Charleroi

#Toestel?
737

# Vertraging?
En niet een beetje ook, erg lachwekkend dat ze dan ook in hun magazine dat ze nummer 1 staan van het op tijd vliegen.
Op de heenweg een dikke 2 uur vertraging wegens technische mankementen aan het toestel, en op de terugreis hetzelde liedje. Gelukkig dat het niet in de lucht gebeurde.

# Vriendelijk personeel?
Waarom denken de mensen van goedkope maatschappen altijd dat ze grappig zijn? En waarom halen ze de mensen uit de Oostblok? Sommige konden niet eens Engels. Ik vraag om een blikje Red Bull, snauwen ze je ook nog af omdat ze niet kunnen horen dat ik Red Bull wil. Kan dus echt stukken verbeteren.

# Lekker eten?
Eten niet gehad, wel een blikje Red Bull voor 3 euro. Moest ff wat energie bijtanken, zware inzinking zat eraan te komen.

# Entertainment?
Inflight magazine, en mijn MP3speler.

# Algehele indruk?
Leuk en aardig dat goedkoop vliegen, maar mag het ietsje vriendelijker aub? En de vertraging afschaffen!!!

# Iets over de luchthavens?
Charleroi is echt zo fucking klein, daar wil je niet dood gevonden worden. Wel perfect is de busshuttle van de parkeerplaats naar de terminal.
Dublin is lekker groot, goede restaurants, en na de douane ook nog eens vele winkels. Goed!
pi_42937981
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:42 schreef Professional het volgende:
# Iets over de luchthavens?
Dublin is lekker groot, goede restaurants, en na de douane ook nog eens vele winkels. Goed!
Is de nieuwe terminal geopend op Dublin? Want dit vliegveld stond bekend als het slechtste ter wereld
pi_42939872
Nope, zijn ze nog altijd mee bezig, zoals ik het zag is die pas in 2007 geopend.
Slechste wil ik niet zeggen, is alleen wel zo dat de vertrekhal erg klein is. Je zit soms met 4 vluchten in een hal van 10 bij 10, dat is wel kut.
Winkeltjes enzo vond ik toch goed, kon alles krijgen daar, zelfs de Guinness bar was open.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:57:14 #90
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_42940379
# Maatschappij?
SmartWings

# Traject?
Amstrerdam - Praag

#Toestel?
737

# Vertraging?
Heen 30 minuten. Toestel was er nog niet.
Terugweg geen vertraging. Toestel vertrok zelfs eerder.

# Vriendelijk personeel?
Hmmm. Niet onaardig. Maar om de dames nou uiterst vriendelijk te noemen... nee.
Waren wel erg mooie dames trouwens. Wat dat betreft een 9.

# Lekker eten?
Broodje ham en een glaasje Orangje juice. (wel gratis)

# Entertainment?
Behalve het uitzicht op de dames was er niks.

# Algehele indruk?
Redelijk. Je hoeft geen luxe te verwachten maar dat hoeft ook niet op die korte vluchten.
pi_43043513
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:42 schreef Professional het volgende:

Charleroi is echt zo fucking klein, daar wil je niet dood gevonden worden. Wel perfect is de busshuttle van de parkeerplaats naar de terminal.
Klopt, maar de oude terminal wordt binnenkort afgebroken. De nieuwe (veel grotere) luchthaven 'Brussels South Charleroi' gaat open in 2007: foto
pi_43070580
Klopt, heb je gelijk in, dat kun je ook zien als je aan komt rijden.
Ook als je land in het vliegtuig, rijdt je langs het nieuwe gedeelte, schiet al aardig op daar. Hopelijk komen dan ook weer wat nieuwe bestemmingen erbij
pi_43146058
Maatschappij?
KLM Royal Dutch Airlines.

Traject?
Amsterdam (AMS) - Milaan Malpensa (MXP)

Vertraging?
Geen, zelfs 10 minuten voor schematijd aangekomen.

Vriendelijk personeel?
Erg vriendelijk personeel. Met de steward en stewardess nog een praatje gemaakt en nog een aantal leuke tips gekregen over wat we allemaal moesten gaan doen in Dubai! Erg leuk!

Lekker eten?
Ik kreeg een kopje koffie, glaasje jus d'orange en een pakje Bertolli broodjes met kaas. Erg lekker. Omdat ze ook een ham-variant hadden heb ik deze ook nog gevraagd. Deze kreeg ik zonder problemen.


Entertainment?
Afgezien van de Holland Herald, het uitzicht dat steeds minder werd en de leuke gesprekken met het personeel was er geen entertainment op de vrij korte vlucht.

Algehele indruk?
Wederom goed! Ik heb ook eens KLM naar Frankfurt gevlogen en vond ze toen met eten en drinken ook goed. Beenruimte is goed en personeel vriendelijk. Jammer dat er alleen een passagier was die vroeg wanneer de nootjes kwamen omdat er iets met de broodjes was.

Iets over de luchthavens?
Schiphol is inmiddels bekend. Lekker groot, ruim en duidelijk qua bewegwijzering. Wij vertrokken helemaal achteraan de D pier, dat was dus even lopen. Milaan Malpensa is wel ok qua winkels. Veel fashionshops maar zodra je daar eenmaal weg bent, is er niet veel te doen. Niet veel kleur ook. Beetje grauw vond ik het.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43146612
Maatschappij?
Alitalia

Traject?
Milaan Malpensa (MXP) - Dubai (DXB)

Vertraging?
Geen, 25 minuten eerder aangekomen.

Vriendelijk personeel?
Personeel nauwelijks gezien. Er werd wel gelachen voordat het servicegedeelte kwam maar daarna kon er vaak geen glimlach vanaf. Na een half uur kwam het eten. Daarna werd het opgehaald en zag je het personeel pas weer vlak voor de landing.

Lekker eten?
Nee. Dit was de meest ranzige maaltijd die ik ooit in een vliegtuig heb gehad. Ik was er al enigszins voor gewaarschuwd maar wilde het toch eens proberen om te zien of het echt zo erg was. We kregen een zalmfiletje met ravioli in een bakje. Als bijgerechten was er fruit en groenten met een plak ham. Verder nog een broodje, crackers, kruidenboter en gewone boter. Het broodje was zo hard als beton, het plastic mesje kwam er nog niet doorheen. De ham smaakte had een vreselijke smaak en smaakte zeker niet naar ham. De groenten waren slap en smaakloos dus daar had ik het na 1 stukje al gezien. De ravioli was niet te eten. Veel te taai en te vet. Ook zat er geen vlees in maar een ander vies mengsel. Niemand in mijn omgeving at het op. Alleen de zalm was lekker.



Ik wilde graag jus d'orange erbij. Deze is bij Alitalia rood en smaakt naar grapefruit sap. Beetje jammer.


Overigens duurde het bijna een uur voordat mijn maaltijd werd opgehaald. Dit was bespottelijk lang. Ik heb het dan ook op de grond gezet. Vlak voor de landing kwam men nog langs met een drankje en was er tijdens de vlucht een open bar achterin het vliegtuig. Dat was wel ok.

Entertainment?
We kregen de film Click te zien via enorm brakke koptelefoontjes. De geluidskwaliteit was zeer slecht. Verder was het inflight magazine ook niet echt boeiend.

Algehele indruk?
Voor mij geen Alitalia weer. De persoon voor mij ging dusdanig ver naar achteren met de stoel dat ik telkens zijn stoel met hem naar voren moest duwen als ik van mijn stoel wilde. Beenruimte was erg krap. Ik kon mijn laptop ook niet op het tafeltje zetten, die moest helemaal plat en dan rechtop omdat je anders niets ziet. Ook mag je bij Alitalia geen film kijken op je laptop vanaf een cd of dvd. Wat een onzin, geen enkele maatschappij doet dit behalve Alitalia.

Iets over de luchthavens?
Milaan was redelijk ok maar niet echt boeiend. Niet veel eet-stalletjes en net als op elk vliegveld in Europa duur als je even snel wat te eten wil halen wegens het gebrek aan een supermarkt zoals op Schiphol. De twee uur wachten in Milaan gingen snel voorbij met behulp van een goed boek en muziek.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43147160
Maatschappij?
Alitalia

Traject?
Dubai (DXB) - Milaan Malpensa (MXP)

Vertraging?
Geen vertraging, we zijn een 15-20 minuten voor schematijd geland.

Vriendelijk personeel?
Personeel heb ik nauwelijks gezien! Alleen bij het brengen en ophalen van de maaltijd. Meer niet.

Lekker eten?
Het eten bestond dit keer uit een ontbijt. Ik had daar wederom jus d'orange en koffie bij besteld en wonder boven wonder was de jus dit keer wel gewoon geel en smaakte hij ook nog eens naar jus! We kregen een soort Engels ontbijt bestaande uit een worstje, eggroll, gebakken tomaat en champignons. Verder zat er nog een broodje en croissantje bij alsmede fruit, yoghurt, jam en boter. Het ontbijt was goed te doen alhoewel het worstje een beetje raar viel zo vroeg. De McDonalds ervoor was lekkerder. De champignons heb ik ook laten liggen omdat ik daar geen fan van ben alsmede de gebakken tomaat.


Entertainment?
The Devil Wears Prada en een of andere vage film met Chineze ondertiteling. TDWP was een leuke film. Alleen jammer dat de geluidskwaliteit ontzettend slecht was, de koptelefoons bagger. Ook werkten de radiostations niet net als op de heenweg en flikkerde het schermpje regelmatig. De andere film heb ik niet eens gezien. Waarom krijg je Chineze ondertiteling bij een vlucht die helemaal niet van of naar een Aziatische bestemming gaat/komt? Het inflight magazine was ook niet veel soeps. Het uitzicht naar buiten was nog beter.

Algehele indruk?
Tsja, bagger weer. Dit keer geen open bar en het personeel is niet 1 keer langsgekomen voor drankjes. Als je dan naar achter ging kon je aan de reactie van het personeel wel zien dat het "lastig" was als je kwam vragen om een drankje. Ook duurde het weer meer dan een uur voordat mijn dienblad werd opgehaald. Mijns inziens veel te lang. De beenruimte was iets meer omdat we nu de rij achter de business class hadden. Alleen jammer dat je dan je benen in de hoogte moet gooien in plaats van onder de stoel voor je.

Iets over de luchthavens?
Dubai is ontzettend modern en groot opgezet. Het is er wel ontzettend druk en op sommige punten moet je je zelfs door de mensenmassa heenwurmen. Wel erg modern.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43147462
Maatschappij?
Alitalia

Traject?
Milaan Malpensa (MXP) - Amsterdam (AMS)

Vertraging?
Geen. Precies op tijd aangekomen wegens lang taxiën in Amsterdam. Geland op de Zwanenburgbaan in omgestelde richting en geparkeerd achteraan de B pier.

Vriendelijk personeel?
Alleen gezien met het uitdelen van de snack en het drinken.

Lekker eten?
Er kon gekozen tussen een klein broodje kaas of een koekje. Ik koos voor het broodje kaas. Bij het openen van de verpakking en het openmaken van het brood om de kaas te bekijken brokkelde het bijna al uit elkaar van droogheid. De kaas was ook niet meer dan een plakje van 4x4 cm. Schiet niet op dus. . Het koekje was volgens mij buren ook zo droog als ik weet niet wat. De koffie en jus waren wel ok.

Entertainment?
Op deze Europese vlucht in een Airbus A320 waren er warempel schermpjes die gebruikt werden. Zo werd er Mr Bean en Looney Tunes afgespeeld. Mr Bean is ook wel ontzettend achterhaald. Dat er nog maatschappijen zijn die dit uitzenden....

Algehele indruk?
Stoelen waren beter en de beenruimte was ruim. Op Europese vluchten afgezien van het droge broodje kan Alitalia het dus kennelijk wél. Ik zal de volgende keer echter niet meer voor Alitalia gaan en wat meer betalen om met KLM, Swiss, Emirates of Austrian te vliegen.

Iets over de luchthavens?
Schiphol is chill om aan te komen. We stonden om 17.01 bij de baggageband maar om 17.20 kwam de baggage pas. Duurde erg lang dus. In Milaan moesten we in transit en bij het checken van de handbaggage mocht mijn statief er niet door. Dit was erg gevaarlijk volgens de wetsdienaar want ik zou er iemand mee kunnen slaan. Ik moest dus door de paspoortcontrole en het statief laten sealen a 7 euro en inchecken. Na het inchecken moest het ook nog ingeleverd worden bij "bulky baggage".

Vreemd dat het in Dubai gewoon mocht maar in Milaan niet.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 1 november 2006 @ 19:34:52 #97
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43147798
Maatschappij:

Air New Zealand

Traject?

Auckland - Tokyo

Vertraging

Nope

Vriendelijk personeel?

Uitermate. Goede service en erg vriendelijk.

Lekker eten?

Zover ik me kan herinneren was het prima

Entertainment?

Eigen schermpjes in de 777 Zelf films, series of muziek kiezen. Beste entertainment ooit

Algehele indruk?

Beste vlucht ooit voor mij Vooral door de entertainment en redelijk veel beenruimte

Iets over de luchthavens?

Auckland was prima, alhoewel erg klein. Aankomst in Tokyo ging erg snel en was overzichtelijk
The line is a dot to you!
  woensdag 1 november 2006 @ 19:36:52 #98
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_43147872
@ Jaguarized - ik heb dezelfde ervaring met Alitalia! Blegh, wat een toestand! Mijn tripje was Stockholm - Amsterdam - Milaan - Amsterdam - Stockholm en van Milaan naar Amsterdam dus met Alitalia. Rode sinaasappelsap, "something sweet or a sandwich" (koekje genomen, geen aanrader), één stewardess (met enorme boezem, leek uit een slechte pornofilm weggelopen) gezien.

Niet een vreselijk vlucht maar het kan veel beter. Zeker met de KLM prijs die ik betaald heb.
pi_43147949
"something sweet or a sandwich" Dat is exact hetzelfde zinnetje als wij ook te horen kregen. Wat een slechte bedoeling van Alitalia. SkyTeam kan beter Alitalia inruilen voor Emirates.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 1 november 2006 @ 19:39:50 #100
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43147978
Maatschappij?

KLM

Traject?

Tokyo - Ams

Vertraging?
Nee, zelfs 10 min eerder

Vriendelijk personeel

Prima in orde

Lekker eten?

Ja was goed te eten. Was eerst een ontbijt en daarna rijst met kip. Natuurlijk met stokjes

Entertainment?

Gare oude tv's in het gangpad, maar geluid was wel ok. Films waren THe Devil Wears Prada, X-men 3 en een Japanse film.

Iets over de luchthavens?

Eigenlijk meer over de KLM. Tijdens het inchecken kwam ik er dus achter dat ik teveel bagage had (6kg) en daarvoor 95 euro moest betalen. Het vreemde was dat het dezelfde bagage was als van Auckland naar Tokyo en daar hoefde ik niks te betalen... Was dus een kostbare reis terug
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')