AMS - LHR - SFO - HNL - LAX - IAD - AMS
maatschappijBMI A320
trajectAmsterdam - Heathrow
vertragingGeen vertraging. Wel erg chaotisch op Schiphol.
personeelGrondpersoneel bij inchecken vrij arrogant.
Tijdens de vlucht weinig van gemerkt. Zijn een keer langsgekomen met wat drinken.
etenGeen eten
entertainmentGeen
indrukNette maatschappij, voor zover ik dat uurtje heb gevlogen. Wel eerste keer dat ik er mee vloog.
Vliegtuig vond ik vrij veel herrie maken, iets wat ik niet had verwacht van een 'nieuwe' airbus.
maatschappijUnited 777
trajectHeathrow - San Francisco
vertragingOngeveer 1.5 uur. Dit door de extreme controles op Heathrow. Heb ruim 2 uur gedaan over de controles en inchecken. Daarna een behoorlijk eind rennen voor de terminal. Gelukkig had bijna elke vlucht die vertraging waardoor we nog rustig in konden stappen.
Aankomst San Francisco was op tijd.
personeelPersoneel op Heatrow vond ik redelijk vriendelijk, niet super behulpzaam.
United personeel in het vliegtuig was engels, dus nog redelijk jong en vitaal. Tijdens de vlucht, rustig en vriendelijk.
etenEigenlijk standaard vliegtuig voer (chicken or pasta), hoop drinken en 2 maaltijden. Tegen het einde van de vlucht koffie met een kaasbroodje, waarvan ik na het openen van de doos die je er bij kreeg erachter kwam dat er ook nog beleg (jam) op kon.
entertainmentGoed. Eigen scherm met een stuk of 10 tv kanalen. De eerste zes met films die om de ongeveer 2 uur begonnen. Overige kanalen series, msnbc, disney en discovery channel. Je kunt ook op channel 9 van de radio meeluisteren met de traffic control, erg interessant.
indrukErg fijne maatschappij. Minder elitair dan klm. Vrij nieuw vliegtuig, weinig herrie en een erg nette landing.
Vliegveld San Francisco was een verademing (tov Schiphol en Heathrow). Erg rustig, bijzonder goed geregeld daar.
Nadeel vind ik de formulieren die je moet invullen om naar Amerika te reizen. Niet zozeer het invullen, maar meer de geweldige jaren 30 opmaak.
maatschappijUnited 767
trajectSan Francisco - Honolulu
vertragingGeen vertraging. Inchecken bijzonder relaxed (rond 19:30 's avond's) via een automatische incheck terminal. Handig apparaat, nooit eerder gebruikt. Je mag zelf alles kiezen, inclusief upgrade economy plus voor $40.
personeelAmerikaans. Wat ouder, hoofdzakelijk mannelijk. Verder erg vriendelijk en super behulpzaam.
etenGeen eten, wel een 'snackpack' te koop voor $5. Keuze uit vier verschillende.
entertainmentÉén film op een brak hoofdscherm. Verder een of ander crappy spel waarbij het hele vliegtuig mee mocht doen. Beetje Amerikaans. (Captain: "ja mensen het is weer tijd voor het bekende spel op deze vlucht. Raad het precieze middenpunt van de vlucht." En op het einde gaat het cabine personeel rond met de eerste en tweede prijs)
indrukNette maatschappij, erg weinig op aan te merken. Wel weer formulieren invullen voor Hawaii, over het invoeren van bepaalde artikelen. Vliegveld Honolulu, oud, wel netjes en overzichtelijk. Grappige autootjes die je heen en weer rijden tussen de terminals.
maatschappijUnited 757
trajectHonolulu - Los Angeles
vertragingGeen vertraging.
personeelWeer typisch Amerikaans. Oud, maar vriendelijk
etenGeen eten, wel weer snackpack te koop. Drinken goed geregeld.
entertainmentÉén film op hoofdscherm. Niks van gemerkt, was een nachtvlucht. Dus eigelijk het grootste gedeelte geslapen. 2 man op 3 stoelen, redelijk te doen. Vlogen economy, dus de beenruimte was niet echt geweldig.
indrukNog steeds erg goed. Blijft erg handig, één terminal per maatschappij. Houdt het voor mij allemaal overzichtelijk. Enig puntje is de wegwijzing op Honolulu die niet super was. De koffer moesten worden gescanned voordat we vertrokken. Dit apparaat was ergens in een hoek verstopt in de terminal.
maatschappijUnited 777
trajectLos Angeles - Washington - Amsterdam
vertragingGeen vertraging.
personeelWeer erg vriendelijk. Inchecken LAX ging vrij traag. Veel mensen hadden te zware bagage of vreemde zaken mee, zoals dieren. Tijdens de vlucht weer typisch Amerikaans. Oud, wel vriendelijk en rustig.
etenEerste gedeelte, ontbijt. Doos met broodje, fruit en koffie. Tweede gedeelte maaltijd, beef of pasta. Pasta was op, dus beef. Verder genoeg drank.
entertainmentZelfde als heenweg. Aantal filmkanalen en series.
indrukPrima maatschappij. Zal er zeker weer mee vliegen. Nette vliegtuigen, vriendelijk, maar oud, personeel.
Vliegveld washington ook erg netjes en niet te druk. (ongeveer 16:00 lokale tijd) Wel veel turbulentie tijdens de vlucht. Cabinepersoneel moest zelfs gaan zitten. Erg leuk om dan de radio tussen de piloten te horen, continue aan elkaar vragen hoe de lucht een eind verderop is.
Verder een 'nederlands' sprekende stewardess aan boord. Dit hoeft van mij niet echt, het nederlands was zo slecht dat ze het net zo goed kon laten.