Dat zei ik nietquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:27 schreef Douwe het volgende:
In tegenstelling tot DutchTrain vond ik de luchthaven van Oslo een van de fijnste waar ik ooit geweest ben. Ziet er mooi verzorgd uit, veel hout, voor een dergelijk kleine luchthaven was er zelfs nog best veel te beleven met genoeg winkels en plaatsen om je maag te vullen.
Mijn vlucht komt voor een groot deel overeen met de jouwe:quote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:30 schreef biobak het volgende:
Maatschappij
Air Canada
Traject
heen: London Heathrow - Saint John's - Halifax (Boeing 767)
terug: Toronto Pearson - London Heathrow (Airbus A330)
Vertraging
Nee
Vriendelijk personeel
Ja. Best behulpzaam en vriendelijk. Op de heenweg heb ik een stewardess gelukkig gemaakt met een Nederlands exemplaar van de Donald Duck. Een vrolijk weekblad![]()
Lekker eten
Standaard vliegtuigvoer, maar heb wel eens slechter gehad. Op de terugweg een goed ontbijt.
Entertainment
Heen: Nauwelijks. Een soort van 3D film. Dus met groen en rood. De beamer in ons compartiment was een beetje stuk. Verder was mijn stoel redelijk doorgezakt, dus daar heb ik ook van genoten![]()
Terug: Nieuwer vliegtuig, dus in elk geval iets van een film. Maar geen persoonlijk schermpje.
Algehele indruk
Heenweg was niet zo best. Air Canada is bijna failliet geweest na 9/11 dus dat is te merken aan de kwaliteit van de vliegtuigen (oude B767's). De nieuwere vliegtuigen zijn wel beter (A330). Gelukkig hadden we op de terugweg een nieuwer vliegtuig met 4 stoelen voor ons tweeen.
Iets over de luchthavens
Heathrow is een verschrikking. Vies, druk en onvriendelijk, maar ze hebben er wel gratis wi-fi
Op Toronto Pearson moet je CAD 2.50 betalen voor het gebruik van een baggagekarretje. Dan liever een hernia![]()
Hoezo neem je niet gewoon de KLM of AF naar SXM? Ik heb ook gekeken toen ik naar SXM ging (in januari) of ik met AA kon, maar deze vlucht kostte iets van 27u! (ipv 8,5u)quote:Op donderdag 14 september 2006 23:06 schreef Masanga het volgende:
Maatschappij
American Airlines
Traject
BRU-JFK-SJU(San Juan,Puerto Rico)-SXM(Sint-Maarten)
Ok daar komt mijn negatieve relaas over Don Muang.quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:19 schreef bluesparkle het volgende:
Wat is er zo slecht aan Don Muang in Bangkok?
Overigens gaat eind van de maand het nieuwe vliegveld open http://www.airportsuvarnabhumi.com/
Dat ben ik met je eens...quote:Al met al denk ik dat Bangkok toe is aan een nieuwe luchthaven!
Ik ben 6 dagen gestopt in New York, vandaarquote:Op donderdag 14 september 2006 23:37 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hoezo neem je niet gewoon de KLM of AF naar SXM? Ik heb ook gekeken toen ik naar SXM ging (in januari) of ik met AA kon, maar deze vlucht kostte iets van 27u! (ipv 8,5u)
Die ATR72 vanaf San Juan met American Eagle naar SXM lijkt me wel vet trouwens, die heb ik echt zo vaak zien aankomen op Maho beach!
Ja, SXM roelt! De landing met de 747-400 van KLM op SXM zal me altijd bijblijven, ondanks dat ik al zeer veel heb gevlogen. Het is net alsof je in de zee gaat landen...quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:02 schreef Masanga het volgende:
[..]
Ik ben 6 dagen gestopt in New York, vandaar![]()
Die American Eagle-vlucht had ik vorig jaar, en was inderdaad erg cool![]()
Bij bijna alle maatschappijen is dat inmiddels zo. Van de low cost maatschappijen geeft alleen Air Berlin / Niki nog wat te eten onderweg bij alle vluchten. Bij de andere maatschappijen hangt het af van de vlucht; is het een concurrende vlucht met een andere maatschappij en op de zakelijke markt gericht dan krijg je zeker een krantje en wat te drinken (en bij maatschappijen als VLM ook nog een lekker broodje). Bij standaard A naar B vluchtjes krijg je vrijwel zeker niets.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:38 schreef qwerty_x het volgende:
velen weten niet hoe het eten is omdat ze niks hebben gekocht - is het normaal binnen Europa dat eten & drinken niet inclusief is ??
Dag eerder of later kan zomaar 40 euro schelen, ik had het ook bij Ryanair. Terug op dinsdag was 80 euro, terug op woensdag was 40 euro (retour, incl)quote:Op vrijdag 15 september 2006 23:22 schreef Jaguarized het volgende:
85 euro is best duur, ik kwam laatst op 46 euro uit.
Ik ben 2 weken geleden naar NYC gevlogen en voor zover ik weet, zijn de regels over bovenstaande gevallen als volgt. Batterijen: mag. Lippenbalsum, tandpasta, deo: mag niet. Kauwgom: mag wel.quote:Op zondag 17 september 2006 17:02 schreef biggetje het volgende:
Ik bedoel, mag ik batterijen meenemen, zodat ik nog wel wat luistervermaak heb aan boord? En lippenbalsem dan (vaseline achtig)? En volgens mij mag tandpasta en elke soort van deo ook niet toch? En kauwgom?![]()
Nog even hier op terugkomend... bij KLM / AirFrance kreeg ik dit keer wel iets dat op een broodje moest lijken en wat te drinken.quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:56 schreef qwerty_x het volgende:
in Zuid Amerika is het niet meer de uitgebreide 3-gangen of meer toestand die het eens was, maar eten en (onbeperkt) drinken zijn gelukkig nog altijd standaard, zelfs op #$@ stukjes van een half uurtje.
quote:Op zondag 24 september 2006 12:42 schreef Rtificial het volgende:
Maatschappij?
Martinair
Traject?
Amsterdam - Miami
Prijs?
2000 euro
Toestel?
Boeing 737-300
Comfort?
Ehm, ja, vrij waardeloos dus. Nauwelijks beter dan de economyclass, slechte stoelen.
Absolutely right. Knippen-plakken is gevaarlijk.quote:Op zondag 24 september 2006 12:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Amsterdam - Miami in een Boeing 737-300? Kan mij bijna niet voorstellen, moet dat geen 767 zijn? (Indien dit wel zo is, 2 uur is prima in een 737, alles meer dan 2 uur is gewoon teveel!
batterijen welquote:Op zondag 17 september 2006 17:02 schreef biggetje het volgende:
Misschien een beetje offtopic, maar om nu een apart topic te openen voor mijn vraag vond ik ook weer een beetje teveel van het goede. Ik ga aanstaande woensdag naar Amerika en vanaf Amsterdam vlieg ik met Delta naar Cincinnati, om vanaf Cincinnati vervolgens naar Las Vegas te vliegen. Nu las ik net op de Schiphol site dat ik nog steeds geen vloeibare goederen mee mag nemen aan boord van het vliegtuig, maar ik vroeg me af wat daar nu precies onder valt? Ik bedoel, mag ik batterijen meenemen, zodat ik nog wel wat luistervermaak heb aan boord? En lippenbalsem dan (vaseline achtig)? En volgens mij mag tandpasta en elke soort van deo ook niet toch? En kauwgom?![]()
Nou, 3 uur in een 737 valt ook wel mee hoor, onderschat die toestellen niet, indien goed ingericht is het een zeer comfortabel toestel, zelfs in Economy is het goed te doen bij bepaalde maatschappijen.quote:Op zondag 24 september 2006 12:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Amsterdam - Miami in een Boeing 737-300? Kan mij bijna niet voorstellen, moet dat geen 767 zijn? (Indien dit wel zo is, 2 uur is prima in een 737, alles meer dan 2 uur is gewoon teveel!
Ik ben niet echt een fan van een 737, okee eerlijk is eerlijk ik vlieg er vaak mee met de budgetmaatschappijen, maar ook met KLM, EL-AL, Austrian Airways, is het gewoon geen pretje, prima voor een paar uur, maar je hebt echt veel minder ruimte dan bij een degelijk toestel, en de Airbus 319 is (zeker bij de budgetairliners) wat beter ingericht zodat je gewoon wat meer ruimte hebt.quote:Op maandag 25 september 2006 03:04 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Nou, 3 uur in een 737 valt ook wel mee hoor, onderschat die toestellen niet, indien goed ingericht is het een zeer comfortabel toestel, zelfs in Economy is het goed te doen bij bepaalde maatschappijen.
Zoeken is vrij simpel in dit topic:quote:Op maandag 25 september 2006 03:02 schreef DJJoris het volgende:
Misschien is het een idee om van de vele verschillende luchtvaartmaatschappijen een link te plaatsen in de OP naar de replies, ik snap dat het aardig wat tijd kan kosten maar eenmaal een nette OP dan is het gelijk voor iedere user overzichtelijk.
ik klaag alleen maar over de behandeling van die andere passagier, niet over mijn vertraagde vluchtquote:Op maandag 25 september 2006 23:46 schreef Jaguarized het volgende:
Je plant die korte overstap dan ook.
Ja die cartoon was echt zo'n mega oude cartoon uit de tijd van MGM etc.quote:Op donderdag 28 september 2006 16:41 schreef Jaguarized het volgende:
Dat Mr Bean is ook wel ontzettend achterhaald. Zijn wel meer maatschappijen die dat nog vertonen.
Geweldig!!!!quote:Op zondag 17 september 2006 14:59 schreef Jaguarized het volgende:
[afbeelding]
Maatschappij?
Korean Airlines (KAL)
Traject?
Auckland (AKL) - Seoul Incheon (ICN)
Vertraging?
Een half uur te laat vertrokken maar ruim op tijd aangekomen.
Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk. Net als op de heenreis zes maanden geleden doet het personeel er alles aan om je te helpen en het naar je zin te maken.
Lekker eten?
Het eten was bijzonder lekker alleen vond ik het apart dat er geen bibimbap werd geserveerd op deze vlucht. Daarom bestond de lunch uit een sesambolletje, zalm en sla, water, stukje taart, aardappelpuree, groenten en een soort hachee. Het was best lekker. Dit geserveerd met een Fosters biertje en koffie.
[afbeelding]
De tweede maaltijd was het avondeten wat bestond uit gebakken vis in een of ander rood sausje, doperwten en pasta. Verder zat er nog rauwkostsalade met krab bij alsmede een bolletje, stukje taart, water en koffie. Al met al best te pruimen.
[afbeelding]
Entertainment?
Deze 777-200 was helaas niet uitgerust met een PEV waardoor je het moest doen met de films die onderweg werden afgespeeld en de schermpjes waarop je kan zien hoe lang je nog moet.
Algehele indruk?
Ondanks het ontbreken van de PEV's heb ik me wel vermaakt. Ik had dan ook vijf stoelen op een rij dus ik kon nog lekker languit liggen. KAL is een prima maatschappij die net als de vorige keer de vlucht relatief snel voorbij laat gaan.
[afbeelding]
Iets over de luchthavens?
Auckland is niet ubergroot. Het is alleen lullig als je bij de verkeerde ingang binnenkomt en je moet helemaal naar de andere kant van de terminal lopen om in te checken. Tevens moet je 25 NZ$ betalen voor alle uitgaande internationale vluchten, dit is extra luchthavenbelasting. De douane is snel en er staat nooit een echte rij voor. Na de douane is er op de Burger King na weinig te eten dus als je wil eten doe het dan voor de douane in de foodcourt op de eerste verdieping. Incheon was erg rustig om half elf 's avonds. De koffers werden niet gechecked, er was niemand om dat te doen. Het is lastig om de bus te vinden naar het centrum aangezien er meerdere gaan en ze nogal eens wisselen van standplaats.
Gezelligquote:Op zondag 24 september 2006 13:00 schreef Plots het volgende:
Maandag een maand lang stage lopen bij Aviapartner.
Ik dacht ik meld het even.
verkopen ze krasloten bij Ryanair ?????quote:Op zondag 1 oktober 2006 14:44 schreef MrMadMan het volgende:
Maatschappij?
Ryanair
(..)
dan nog eens kraslootjes
(..)
yep steun je het goede doel mee en kan je een auto winnen geloof ikquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:04 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
verkopen ze krasloten bij Ryanair ?????
Is de nieuwe terminal geopend op Dublin? Want dit vliegveld stond bekend als het slechtste ter wereldquote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:42 schreef Professional het volgende:
# Iets over de luchthavens?
Dublin is lekker groot, goede restaurants, en na de douane ook nog eens vele winkels. Goed!
Klopt, maar de oude terminal wordt binnenkort afgebroken. De nieuwe (veel grotere) luchthaven 'Brussels South Charleroi' gaat open in 2007: fotoquote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:42 schreef Professional het volgende:
Charleroi is echt zo fucking klein, daar wil je niet dood gevonden worden. Wel perfect is de busshuttle van de parkeerplaats naar de terminal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |