abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40962037
Het centrale topic voor al je ervaringen met luchtvaartmaatschappijen. Deel 4!
Van Easyjet tot Singapore Airlines en van KLM tot Uzbekistan Airways.

Geef het volgende even aan:

• Maatschappij?
  • Traject?
  • Vertraging?
  • Vriendelijk personeel?
  • Lekker eten?
  • Entertainment?
  • Algehele indruk?
  • Iets over de luchthavens?

Voor al je vragen over vliegen kun je terecht in: Vragen over vliegen
    En voor je awards, miles and more in: Frequent Flyer Programma's #1

Vorige deel:
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #1
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #2
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #3

Zoeken is vrij simpel in dit topic:

Ga naar Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #4 en druk op ctrl + f en typ de maatschappij in die je zoekt

Happy Flying

[ Bericht 8% gewijzigd door DutchTrain op 25-09-2006 08:58:16 ]
  • pi_40962161
    # Maatschappij?
    Transavia

# Traject?
    Amsterdam - Glasgow Prestwick

# Vertraging?
    heen 10 minuten: Er moesten nog twee Transaviamensen mee. In de cockpit, terwijl dat tegenwoordig niet meer mag.
    terug: 20 minuten: Iemand in een rolstoel moest via speciale lift in toestel geladen worden.

# Vriendelijk personeel?
    Ach ja, je merkt wel dat die stewardessen zo'n korte vlucht maar kut vinden...

# Lekker eten?
    Niets gekocht.

# Entertainment?
    Mr. Bean. En dan verkopen ze oordopjes voor 3 euro. Maar bij Mr Bean mis je het geluid toch niet, dus marketingtechnisch niet zo handig.

# Algehele indruk?
    Wat een kloterige krap toestel.

# Iets over de luchthavens?
    Amsterdam: Tsja, groot! Makkelijk inchecken via Baggage Dropoff Point. Ging erg soepel allemaal. Terug wel lang wachten op je bagage
    Prestwick: Tsja, klein! Boardigpass wordt met de hand geschreven. Geen prullenbak gezien. Speciale rookzone buiten met een gele lijn eromheen Snel je bagage.

Zijn alle 737's zo krap of kan dat verschillen per vliegmaatschappij? Ik heb een keer in een KLM 737 gezeten en die leek mij veel ruimer. Met mijn 1.93 meter is het altijd maar hopen dat ik mijn benen nog voel als we landen.
    pi_40962322
    Maatschappij?
    Sterling.dk

Traject?
    Amsterdam - Oslo

Vertraging?
    We vertrokken 35 minuten te laat, maar dit hebben ze grotendeels in weten te halen; we kwamen maar een paar minuten te laat aan.

Vriendelijk personeel?
    Weinig mee te maken gehad, maar er was niets op aan te merken.

Lekker eten?
    Niets gekocht.

Entertainment?
    Een tijdschrift.

Algehele indruk?
    Gewoon prima.

Iets over de luchthavens?
    Schiphol hoef ik niets over te zeggen lijkt me.
    Wat me aan Oslo opviel is de mooie aankomsthal, en je kunt met de Airport Express Train gemakkelijk in het centrum komen.
    pi_40962343
    Maatschappij?
    easyJet

Traject?
    Berlijn Schoenefeld - Maastricht/Aachen

Vertraging?
    We vertrokken een paar minuten te laat, maar kwamen vroeger aan dan gepland.

Vriendelijk personeel?
    Ja.

Lekker eten?
    Niets gekocht.

Entertainment?
    Een tijdschrift.

Algehele indruk?
    Gewoon prima. Het toestel was volgens mij vrij nieuw en zag er beter uit dan het gemiddelde lowcost-airline toestel, dus dat was voor mij een pluspuntje. Alleen konden de stoelen niet naar achteren, maar ja de vlucht was zo kort dat dat niet zoveel uitmaakte.

Allebei kleine luchthavens, vooral Maastricht/Aachen. Ze waren daar snel met de bagage en mijn tas was een van de eerste, daarna was er geen controle meer, dus ik was buiten voor ik het wist.
    In Berlijn Schoenefeld kun je gemakkelijk komen met de S-Bahn. Vanuit Maastricht/Aachen kun je een bus nemen naar station Maastricht of Sittard, die rijden 1 of 2 keer per uur.
      zondag 20 augustus 2006 @ 18:23:16 #5
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_41004816
    Maatschappij?
    Sky Europe

Traject?
    Amsterdam - Bratislava - Amsterdam

Prijs?
    48 Euro inclusief belasting.

Toestel?
    Boeing 737-500 zowel heen als terug.

Vertraging?
    Op de Heenweg 13 minuten te vroeg aan de gate, op de terugweg 16.
    Helaas zorgde de bagageafhandeling ervoor dat ik om 16:00 uur nog op het vliegveld stond, en met mij een heleboel andere 'vakantiegangers'.

Vriendelijk personeel?
    Ging, op de heenweg zat ik op een vrij slechte plaats, toen ik tijdens de vlucht van de WC kwam zag ik dat er nog 1 rij helemaal leeg was, dus ik daarnaartoe, zij begint te miepen iets met turbulence en terug naar je (oude) plaats, maar daar begin ik niet aan dus liep gewoon door. Tweede stewardess begreep wel waarom ik niet op 24D, (naast het toilet, dus elke keer als die deur opengaat kwam de walm je tegemoet), wilde zitten.

Comfort?
    24D is de meest slechte plaats in het vliegtuig, nog krapper dan de andere rijen (hier staat normaal het 2de toilet achterin, maar ja, budgetairline he.
    Terug (en een gedeelte heen) stoel 16 a is opzich goed, wel bij de vleugel, maar je kan er net onder kijken, zodat je tijdens de landing tenminste wat ziet!

Lekker eten?
    Niet geprobeerd, maximum prijs wat ik bereid ben om voor een drankje aan boord te betalen is ¤ 1,50, Sky Europe vraag 2 ¤ dus daar beginnen we niet aan

Entertainment?
    Uizicht, vooral bij de landing op Bratislava leuk om te zien, en een inflightmagazine, helaas had ik die op een eerdere vlucht (2 weken terug) naar Prague al gelezen.

Algehele indruk?
    Degelijke maatschappij, waar voor je geld, jammer van de boeing 737-500 die bijna helemaal vol was, ik had graag zowel heen als terug 1 rij helemaal voor mijzelf gehad.

Nog iets over de luchthaven
    Bratislava is klein, heel klein, en er zijn ook geen gates, je gaat met de trap in en uit het vliegtuig. Het voordeel is wel dat ik na 5 minuten geland te zijn door de douane al naar buiten was! (Ik had mijn bagage als handbagage meegenomen). Ook het wachten op de bagage in Bratislava duurt niet lang, ik zag dezelfde mensen in de bus stappen als waar ik mee in het vliegtuig zat.

Nadeel voor het pakken van de bus, er is helaas nog geen busticketverkoophok zoals in Prague, en 90 SK voor een dagkaart heb ik helaas niet in munten, en NERGENS willen ze wisselen, maar goed, ze moeten gewoon zo'n verkoopkantoor neerzetten!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_41051236
    Maatschappij?
    Lufthansa

Traject?
    Los Angeles - Frankfurt

Vertraging?
    geen

Vriendelijk personeel?
    Nee totaal niet

Lekker eten?
    Het eten ging wel maar het drinken Was bijna uitgedroogd

Entertainment?
    wel oké

Algehele indruk?
    matig

Los angeles international(LAX)
    Wat een oud baggger vliegveld en het incecken duurde toch lang

Frankfurt
    Niets dan goed Mooi ruim, mordern
    pi_41134334
    Maatschappij?

Traject?

Amsterdam Schiphol <> Berlijn Tegel

Vertraging?

Nee

Vriendelijk personeel?

Lekker eten?

Keuze tussen een broodje kaas en kalkoen. Heb de kalkoen genomen. Was best lekker.

Entertainment?

Vloog in een fokker 70. Kon geeneens radio luisteren. Wel was er een inflight magazine.

Algehele indruk?

Goed. Was mijn eerste keer met KLM. Veel slechte verhalen over KLM gehoord, maar ik vond het prima.

Berlijn Tegel is erg klein. (voor een stad die tig keer groter is dan Amsterdam).
    pi_41153406
    Maatschappij?
    GermanWings (german-wings.de)

Traject?
    Keulen/Bonn - Leipzig v.v.

Vertraging?
    Op de heenweg niet, zelfs tien minuten te vroeg geland. Op de terugweg waren diverse vliegvelden een tijdlang afgesloten vanwege zeer zwaar onweer, wat een minuut of 20 vertraging opleverde.

Vriendelijk personeel?
    Op zo'n korte vlucht weinig contact gehad met personeel, maar ze leken vriendelijk genoeg.

Lekker eten?
    Niets besteld. Prijzen alleszins redelijk (5 euro voor een croissant/baguette met beleg naar keuze, koffie en een candybar)

Entertainment?
    Nee (nou ja, inflight magazine wel, maar verder niks)

Algehele indruk?
    Prima prijsvechter, alles ziet er schoon en goed onderhouden uit, leren stoelen. GermanWings werkt niet met stoelnummers, dus bij het boarden is het na de gezinnen-met-kinderen en hulpbehoevenden free-for-all. Als de vlucht niet erg vol zit is dat natuurlijk prima, maar met een volle vlucht is het wat meer gedrang.

Beiden klein en weinig te doen tussen 18:00 en 09:00.
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
      zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:54:35 #9
    146712 Backdoorman
    Allez Les Bleus!!
    pi_41194210
    Maatschappij?
    Perm Airlines

Traject?
    Perm - Moskou

Vertraging?
    Nee, kwam in het vertrekhalletje, kaartje afgeven en instappen in vliegtuig (topolev) en wegwezen maar...

Vriendelijk personeel?
    geen idee, spraken alleen russisch, geen engels....m.b.v. medepassagier toch me drankje kunnen bestellen....verder geen lange vlucht: 2 uur.

Lekker eten?
    zoals elk vliegtuig voedsel: lekker standaard en niet heel erg vies

Entertainment?
    Nee

Algehele indruk?
    normale vliegmaatschappij, wel weinig ruimte in het vliegtuig en een ietwat verouderd interieur, maar verder zie ik eigenlijk nooit verschil, of je nu met klm, martinair of perm airlines vliegt...allemaal dezelfde procedured, gewoontes etc

een hal, met 4 balies en een klein vertrekhalletje en een baan....niet groot dus! wel lekker efficient!
    [/quote]
      maandag 28 augustus 2006 @ 23:49:01 #10
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_41276389
    - Maatschappij

- Traject
    Budapest - Amsterdam

- Prijs
    - +/- ¤60,-

- Check in en vertraging
    Ik was veel te vroeg op de luchthaven, dus heb ik letterlijk gewacht totdat de chek in openging. Toch, op de een of andere vage manier moest ik in een loei van een rij staan. Maar ja. Boarden begon zowaar te vroeg, en na een busritje van een meter of 10 rende iedereen het vliegtuig uit (free-seating ) om toch maar zo snel mogelijk de nooduitgang stoel te bemachtigen. De ellebogen en het betere loopwerk kwamen er aan te pas
    Vliegtuig vertrok iets te laat, maar kwam wel keurig op tijd aan in Amsterdam. Wat zeg ik, 2 minuten te vroeg

- Service
    Wat onverschillig personeel, maar ze deden hun werk naar behoren. Ik had een plaats in de laatste rij van het vliegtuig, en na aankomst op de slurf-loze H-pier op Schiphol kon ik als eerste het vliegtuig verlaten omdat de achterste trap er eerder was. Kon ik alsnog de elleboog-mensen uitlachen die nog bij de 'voordeur' stonden te wachten op hun trap

- Comfort
    Zelden zo krap gezeten. Vliegtuig was afgeladen vol, omdat ik op de achterste rij zat kon die stoel niet naar achteren, en mn benen zaten volledig klem, terwijl ik met 1,80 toch alles behalve lang ben.

- Luchthavens
    Wizzair gebruikt in Budapest de kleinere van de twee terminals, waar werkelijk geen klap te beleven is. Wel was het er op zich netjes, en was er na de douane een soort binnen- panorama terras wat door niemand ontdekt werd, waardoor ik daar alleen was. Er was overigens ook maar 1 stoel
    De 'nieuwe' H-pier op Schiphol is wel enigszins jammer. Ik kwam aan op H7, de achterste H-gate, vanuit waar ik gewoon 20 minuten moest sjouwen naar de bagagehal. Schandalig, ik zeg het je

- Conclusie
    Goedkoop, efficient, maar een volledig gebrek aan comfort en ook het gebrek aan een toegewezen stoel vind ik klote. Ik vind het niet erg om op een mindere plek in het vlieguig te zitten, maar dat geren naar goede plaatsen vind ik gewoon genant . Bovendien heb ik het idee dat je er niets mee wint in tijd
    pi_41277262
    - Maatschappij

- Traject
    Dubrovnik - Wenen - Amsterdam

- Prijs
    ¤ 475

- Check in en vertraging
    Check in zeer snel verlopen, echter had de vlucht 30 minuten vertraging waardoor mijn overstap op Wenen heel krap werd. Mij werd verteld dat vanwege mijn business class ticket die vlucht zou wachten, uiteindelijk zijn we 5 minuten te laat vertrokken.

- Service
    Absoluut goed, er werd van alles aangeboden en de maaltijden waren prima.
    Vriendelijk personeel, niets op aan te merken.

- Comfort
    Comfort was prima. Voldoende ruimte, zelfs in de kleine Fokker waarin we van Wenen naar Amsterdam vlogen.

- Luchthavens
    Op Dubrovnik met de bus naar het vliegtuig, dit was dringen geblazen, iedereen wilde als eerste de bus in en als eerste het vliegtuig in. Totaal zinloos naar mijn mening, je komt het vliegtuig toch wel in en we hadden toch aangewezen plaatsen. In Wenen gewoon met de slurf naar het vliegtuig, maar omdat ik me nogal moest haasten en ik langs allerlei rijen begleid ben omdat ik laat was verder weinig van Wenen gezien . Achteraf beter een latere vlucht kunnen hebben.

- Conclusie
    Prima maatschappij, jammer dat m'n tas niet mee is gegaan het 2e vliegtuig in, dit is de volgende dag thuis bezorgd, dus dat was ook wel goed geregeld.
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:27:10 #12
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_41277663
    - Maatschappij

- Traject
    Amsterdam - Oslo en retour

- Prijs
    ¤73 inclusief alle toeslagen

- Check in en vertraging
    Check in op Schiphol was vreselijk chaotisch, met een grote mensenmassa die voor verschillende maatschappijen aan het wachten waren. Vooral een Jet2 vlucht naar Newcastle, inclusief rellende Engelsen, zorgde voor veel chaos. Daardoor leek het erger dan het was, en was ik na 5 minuten ingecheckt, nota bene bij een Thomson balie .
    Vliegtuig was op tijd klaar om te vertrekken maar door 'drukte' op Schiphol 20 minuten later pas weg kunnen gaan... En dan nog eens taxiën vanaf de B-pier naar de Polderbaan, gauw nog 20 minuten extra. Ergo, kwartiertje te laat in Oslo
    Terugweg 20 minuten te vroeg weer terug in Amsterdam na een geweldige sightseeing route over het Oslo Fjord, Ameland en Terschelling, de Friese meren, de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad en ten slotte 'downtown Amsterdam' en IJburg

- Service
    Vriendelijk personeel wel, ze vroeg of ik liever Carlsberg of liever Heineken dronk . Prijzen waren ook wel oke, nog op het betaalbare niveau. En in tegenstelling tot Wizz werd hier wél gewoon je stoel toebedeeld. Thank god

- Comfort
    Zat wat krap, maar de stoel was wel lekker. Bovendien was de stoel naast me leeg, waardoor ik na een sierlijke zwiep de armsteun omhoog kon begeleiden, en zo mijn been over de stoel naast me kon drapperen.

- Luchthavens
    In tegenstelling tot DutchTrain vond ik de luchthaven van Oslo een van de fijnste waar ik ooit geweest ben . Ziet er mooi verzorgd uit, veel hout, voor een dergelijk kleine luchthaven was er zelfs nog best veel te beleven met genoeg winkels en plaatsen om je maag te vullen.
    En de 'Flytoget' trein vanuit de luchthaven is relaxed, met stoelen die vre-se-lijk lekker sliepen. Wel schofterig duur met iets van ¤20 enkele reis, maar ja, heel Oslo is schofterig duur

- Conclusie
    Goedkoop, op tijd, nette service, perfecte vliegtijden in mijn geval (9:00 heen en 19:00 terug). Volgende keer maar eens hun Kopenhagen vlucht proberen
      woensdag 30 augustus 2006 @ 16:02:47 #13
    157178 framboos
    fris en fruitig
    pi_41330367
    Maatschappij?
    KLM

Traject?
    Ams-Nairobi

Vertraging?
    Nee

Vriendelijk personeel?
    Top!

]Lekker eten?
    Op de heenweg (dagvlucht) 'smiddags pasta en 's avonds een broodje met salade, tussendoor, nootjes, ijsjes, chocola... Goed te doen!
    Op de terugweg (nachtvlucht) om 23.00 uur kip met rijst, en om 04.15 ontbijt (geen idee hoe dat was, want midden in de nacht heb ik geen behoefte aan omelet met champignons).

Entertainment?
    Schermje in de stoel voor je, en keuze uit een walhalla van films, muziek en spelletjes. Een geweldige uitvinding! Alleen jammer dat je niks meer op je schermpje kon zien wanneer degene voor je z'n stoel naar achteren deed

Algehele indruk?
    KLM blijft toch mijn favoriet....

Luchthavens?
    In tegenstelling tot wat mijn eerste indruk was, was de luchthaven van Nairobi niet helemaal kut, veel taxfree winkeltjes en hapjes en drankjes. Hoewel de ruimte an sich er vrij troosteloos uitziet...
    pi_41334941
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 00:27 schreef Douwe het volgende:

In tegenstelling tot DutchTrain vond ik de luchthaven van Oslo een van de fijnste waar ik ooit geweest ben . Ziet er mooi verzorgd uit, veel hout, voor een dergelijk kleine luchthaven was er zelfs nog best veel te beleven met genoeg winkels en plaatsen om je maag te vullen.
    Dat zei ik niet
    pi_41335081
    Maatschappij
    Air Canada

Traject
    heen: London Heathrow - Saint John's - Halifax (Boeing 767)
    terug: Toronto Pearson - London Heathrow (Airbus A330)

Vertraging
    Nee

Vriendelijk personeel
    Ja. Best behulpzaam en vriendelijk. Op de heenweg heb ik een stewardess gelukkig gemaakt met een Nederlands exemplaar van de Donald Duck. Een vrolijk weekblad

Lekker eten
    Standaard vliegtuigvoer, maar heb wel eens slechter gehad. Op de terugweg een goed ontbijt.

Entertainment
    Heen: Nauwelijks. Een soort van 3D film. Dus met groen en rood. De beamer in ons compartiment was een beetje stuk. Verder was mijn stoel redelijk doorgezakt, dus daar heb ik ook van genoten
    Terug: Nieuwer vliegtuig, dus in elk geval iets van een film. Maar geen persoonlijk schermpje.

Algehele indruk
    Heenweg was niet zo best. Air Canada is bijna failliet geweest na 9/11 dus dat is te merken aan de kwaliteit van de vliegtuigen (oude B767's). De nieuwere vliegtuigen zijn wel beter (A330). Gelukkig hadden we op de terugweg een nieuwer vliegtuig met 4 stoelen voor ons tweeen.

Iets over de luchthavens
    Heathrow is een verschrikking. Vies, druk en onvriendelijk, maar ze hebben er wel gratis wi-fi
    Op Toronto Pearson moet je CAD 2.50 betalen voor het gebruik van een baggagekarretje. Dan liever een hernia
    pi_41348783
    Ik weet zo snel even niet meer of ik hier al m'n eerdere ervaringen heb gezet, maar anyway plaats ik m'n laatste ervaring maar.

Maatschappij
    Air France

Traject
    Clermont-Ferrand - Amsterdam

Vertraging
    Nee niet echt. Vertrek was op tijd en de landing ook. Maar we landden op Schiphol, op tijd, op de achterste baan (Polderbaan dacht ik) en deden er 15 min. over om bij de standplaats te komen.

Vriendelijk personeel
    Erg vriendelijk! Er was een stewardess, Wendy, en die was ontzettend vriendelijk. Deed alles alleen en was heel de vlucht in de weer.

Lekker eten
    Bestond uit een drankje en een knabbeltje of een stukje cake.

[img]Entertainment?[/img]
    ...Inflight magazine? Mooie blaadje met mooie foto's.

Algehele indruk
    Air France, making the sky the best place on earth. Klopt wel, want ik had een beenruimte waar je u tegen zei. Ik zat wel bij het noodluik, maar andere plaatsen hadden ook wel aardig veel beenruimte.

Iets over de luchthavens
    Clermont-Ferrand, Check-in & Go. Klein vliegveldje en slechts één restaurantje gezien, maar verder schoon en overzichtelijk. Schiphol weer lekker groot, maar wel lekker snel. Na een kwartier stond ik al buiten.

Kortom, Air France = GO
    pi_41395379
    Maatschappij?
    Britisch arways

Traject?
    Amsterdam - London - Toronto

Vertraging?
    Nee, helemaal niet

Vriendelijk personeel?
    Het personeel was erg vriendelijk. Alles viel te regelen en kwamen regelmatig langs.

Lekker eten?
    Het eten was echt super:P, beter dan tegenwoordig bij een gemiddeld restaurant en nu overdrijf ik zeker niet :|

Entertainment?
    We hadden allemaal ons eigen tv-schermpje met afstandsbediening. 35 zenders meen ik mij te herinneren, en ook nog verschillende radio stations. Tevens waren er kranten en tijdschriften aanwezig.

Algehele indruk?
    Ik vond het zeer prettig vliegen (A).

London was erg druk, en zag er nogal cheesy uit eerlijk gezegd :$ .. Toronto was erg mooi en vrij modern, alleen de douane daar was niet normaal hoor:|. Gewoon een blond nederlands jongetje wordt daar gewoon echt dik een kwartier ondervraagd .. maja wel veilig En ook de bewaking met automatische geweren als je naar de aankomsthal loopt:o machtig
      dinsdag 5 september 2006 @ 14:33:09 #18
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_41515402
    Maatschappij?
    Egypt Air

Traject?
    Amsterdam - Cairo - Bangkok

Vertraging?
    Op de terugweg 1 uur

Vriendelijk personeel?
    Redelijk vriendelijk, Volgens mij waren ze blij als ze een keertje niet gecommandeerd werden door een moslim

Lekker eten?
    een groot drama, 4 avondmaaltijden gehad en alle keren was het beef or fish, en alles constant hetzelfde

Entertainment?
    Was er wel maar erg slechte films, de films werden niet vertoond zoals ze in het boekje stonden waardoor we ook 2 keer dezelfde kregen te zien. Ook werd er op de terugweg zomaar een film stopgezet terwijl het nog maar 5 minuten was.
    Algehele indruk?

Cairo airport is echt niks te doen, Bangkok is wel redelijk.
    pi_41516231
    # Maatschappij?
    KLM

# Traject?
    Amsterdam - Hong Kong - Amsterdam

# Vertraging?
    heen 15 minuten: Wachten op 2 personen uit een andere vlucht.
    terug: 15 minuten: Vertraging bij boarden.

# Vriendelijk personeel?
    Heen: Afgesnouwd door stewardess die niet door kon lopen omdat ik naar het toilet ging in het gangpad, niet gezien achter het "ordijn" beetje overdreven, zal wel lange dag hebben gehad.
    Verder wel netjes, maar niet meer service als verwacht.

# Lekker eten?
    Valt mee, regelmatig te eten maar porties toch iets te weinig, aangeboden water/sinaasappelsap uit pakjes beter niet nemen, randen zijn scherp (net als die van de doorzichtig wegwerp plastic kopjes trouwens) en water uit die pakjes is niet te zuipen.

# Entertainment?
    Gratis koptelefoon (vroeger betaalde je ervoor) radio is wel ok, niet echt gevarieerd, geen personal video in de ik denk oude 747-400, films zijn wel recentelijk maar niet allemaal even boeiend.

# Algehele indruk?
    Niet echt goede value for money, maar het is na cathay de enige met een directe verbinding en cathay is 400/500 euro duurder.

Amsterdam: Ging vlot weinig rijen en tijd is te overkomen, shoppen doe ik er niet.
    Hong Kong: Schijnt het beste vliegveld ter wereld te zijn, maar ik zit vind het er wat kaal, wel ontzettend groot (met metro).

Heb heen en terug op de nooduitgangrij mogen zitten ivm met mijn lengte (2 meter) wel zo prettig op een 12 uur lange vlucht, dus dat was wel ok. 1120 euro is echter nog steeds een heleboel geld als je vergelijkt wat je betaald voor even ver gelegen bestemmingen. En vorig jaar was het 130 euro goedkoper.
    pi_41658073
    - Maatschappij
    Continental Airlines

- Traject
    AMS - Newark en weer terug.

- Prijs
    ¤ 375 incl. alles (al in maart geboekt).

- Check in en vertraging
    Wat een uitkomst, dat online inchecken. Koffertje afgeven, door de douane en klaar ben je. De heenreis verliep mooi op schema, zelfs een kwartiertje eerder op Newark. Op de terugreis hebben we nog zo'n 3 kwartier in de 'file' gestaan voor wij weg mochten. Maar op wonderbaarlijke wijze kwamen we nog 20 minuten eerder aan op Schiphol dan gepland.

- Vriendelijk personeel?
    Absoluut geen klagen. Het waren vooral wat oudere mannen en vrouwen, maar vooral op de terugweg kon je zien dat ze plezier in hun werk hadden. Geen klagen over de service, al had ik niet specifiek iets van ze nodig.

- Lekker eten?
    Vooral op de heenweg viel het me mee (was een dagvlucht). Het bakje lasagna, bakje sla, broodje en cakeje waren niet bijzonder, maar het warme broodje met gesmolten kaas en ham vlak voor de landing was erg goed binnen te houden.
    De terugreis (avond/nachtvlucht) viel ietwat tegen. De maaltijd bestond uit een bakje met kip, rijst en wat groente, bakje sla, broodje en 2 koekjes. Nou heb ik in een week tijd in NY zo'n beetje een halve kippenboerderij op (die gasten mikken echt overal kip in ), dus dat zal wel een reden zijn waarom de maaltijd me wat minder smaakte. Vlak voor de landing kregen we nog een slap croissantje en een bakje met fruit, was ook niet echt om over naar huis te schrijven.

- Entertainment
    Ronduit matig. We vlogen met een 757-200 en volgens mij zijn dat nog wat oudere toestellen in de Continental vloot. We zaten in de verte naar een schermpje te turen waar me toch een partij B-films vertoond werden. Godzijdank had ik mn laptop in mn handbagage.
    Op de heenreis trouwens niet eens een schermpje gezien met vluchtgegevens en waar we op dat moment waren. Terugreis wel.

- Algehele indruk
    Gewoon een degelijke maatschappij. Verwacht geen wonderen, maar ze doen wat ze moeten doen.

- Luchthavens
    Op zich weinig te beleven op Newark, maar ik moet zeggen dat de doorstroming vrij vlot ging mbt de douanecontroles. We moesten vooraf een aantal papieren invullen om de VS in te komen, en ik zag de bui al hangen van lange rijen en uren wachten. Uiteindelijk waren we in een uurtje buiten, inclusief koffer oppikken.
      zondag 10 september 2006 @ 02:35:36 #21
    131761 rubenrtv2
    pokeralsbijbaan.nl
    pi_41665778
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 18:30 schreef biobak het volgende:
    Maatschappij
    Air Canada

Traject
    heen: London Heathrow - Saint John's - Halifax (Boeing 767)
    terug: Toronto Pearson - London Heathrow (Airbus A330)

Vertraging
    Nee

Vriendelijk personeel
    Ja. Best behulpzaam en vriendelijk. Op de heenweg heb ik een stewardess gelukkig gemaakt met een Nederlands exemplaar van de Donald Duck. Een vrolijk weekblad

Lekker eten
    Standaard vliegtuigvoer, maar heb wel eens slechter gehad. Op de terugweg een goed ontbijt.

Entertainment
    Heen: Nauwelijks. Een soort van 3D film. Dus met groen en rood. De beamer in ons compartiment was een beetje stuk. Verder was mijn stoel redelijk doorgezakt, dus daar heb ik ook van genoten
    Terug: Nieuwer vliegtuig, dus in elk geval iets van een film. Maar geen persoonlijk schermpje.

Algehele indruk
    Heenweg was niet zo best. Air Canada is bijna failliet geweest na 9/11 dus dat is te merken aan de kwaliteit van de vliegtuigen (oude B767's). De nieuwere vliegtuigen zijn wel beter (A330). Gelukkig hadden we op de terugweg een nieuwer vliegtuig met 4 stoelen voor ons tweeen.

Iets over de luchthavens
    Heathrow is een verschrikking. Vies, druk en onvriendelijk, maar ze hebben er wel gratis wi-fi
    Op Toronto Pearson moet je CAD 2.50 betalen voor het gebruik van een baggagekarretje. Dan liever een hernia
    Mijn vlucht komt voor een groot deel overeen met de jouwe:

Maatschappij
    BMI & Air Canada

Traject
    heen: Amsterdam - London Heathrow - Saint John's - Halifax (Boeing 767)

Vertraging
    Ja, op Heathrow van de 2,5 uur overstaptijd maar liefst 1,5 uur in de rij voor een security-check gestaan. Daarna met een bus naar de juiste terminal en net op tijd voor het boarden aangekomen bij de gate. In het Air Canada vliegtuig (heel oud) bleek mijn stoel kapot; het zitvlak kon gewoon opgetild worden van het frame. Dit zat voor geen meter en samen met 2 passagiers naast me (bij 1 zat er zelfs geen bekleding op de stoel ) er maar wat stewardessen bij gehaald.
    De stewardessen hadden er ook geen verstand van en gaven ons de keus om of maar het vliegtuig te verlaten om met een manager te praten of genoegen te nemen met deze stoelen.
    Uiteindelijk kwamen gelukkig 3 passagiers niet opdagen en kregen wij deze stoelen.
    Dit kostte ons een kwartier.

Daarna een tussenlanding op St Johns, waarvoor een uur gepland stond. Na een uur in de rij te hebben gestaan voor de douane, moesten enkele passagiers (waaronder ik) nog naar de immigration office. Dit duurde ongeveer een halfuur, waarna we onze baggage van een band moesten halen om deze vervolgens 10 meter verder weer op een andere band te leggen. De baggage ging vervolgens weer terug in hetzelfde vliegtuig ...
    Ook op St Johns weer een uitgebreide security check terwijl ondertussen een heel vliegtuig op ons zat te wachten (This is the final call ...)
    Weer een uur vertraging erbij ...

Vriendelijk personeel
    Mwah, redelijk behulpzaam maar hadden geen verstand van de stoelen en boden geen goede hulp.

Lekker eten
    De keuze tussen kip of zalm verkeerd gemaakt. Kip was werkelijk rampzalig (droge kip, met plakkerige rijst en onidentificeerbaar groen spul). Zalm zag er redelijk tot goed uit. Kleine porties, wel ijs toe.

Entertainment
    Slecht, oude films die op kleine schermpjes werden uitgezonden. Vanuit mijn stoel was het beeld nauwelijks te zien (3/4 permanent zwart door slechte kijkhoek)

Algehele indruk
    "Heenweg was niet zo best. Air Canada is bijna failliet geweest na 9/11 dus dat is te merken aan de kwaliteit van de vliegtuigen (oude B767's)." Dit was te merken, de slechtste luchtvaartmaatschappij waar ik ooit mee heb gevlogen.

Iets over de luchthavens
    Schiphol is bekend.
    Heathrow niet heel duidelijk, gate pas 20 minuten voor vertrek bekend.
    St Johns totaal onnodige tussenstop. Te weinig personeel bij de douane. Wel vriendelijk personeel.
    Halifax weinig van gezien.
    When we play, we must realize, before anything else, that we are out to make money - Sklansky
    Instructeur bij http://www.pokeralsbijbaan.nl
      donderdag 14 september 2006 @ 23:06:46 #22
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_41819134
    Maatschappij
    American Airlines

Traject
    BRU-JFK-SJU(San Juan,Puerto Rico)-SXM(Sint-Maarten)

Vertraging
    as usual, een beetje. Vooral de vlucht tussen JFK en SJU was in een uur te laat, zodat ik vreesde net zoals vorig jaar vast te zitten op Puerto Rico om een vlucht later naar Sint Maarten te moeten nemen.

Vriendelijk personeel
    sommigen zijn supervriendelijk, anderen lijken met tegenzin te werken. Alles opgeteld dus gemiddeld.

Lekker eten
    BRU-JFK: keus tussen kip of beaf, was zeker ok en een snack pack, wat Amerikaans en (te) vet was.
    JFK-SJU: keus tussen een soort crocque monsieur met 2 schijven meloen ernaast en kellogs ontbijtgranen.
    SJU-SXM: niks (vlucht duurde exact 33min)
    drank was wel ok

[[url=Entertainment?]afbeelding[/url]]
    films(2 slechte waarvan ik de naam vergat), en Over the hedge, die wel ok is. Wel stom dat je een headset moet kopen, best gierig van de maatschappij

Algehele indruk
    inchecken in BRU was rampzalig. Het vliegen is erg goedkoop (6 vluchten voor 720euro) maar de service is soms navenant. Over goed een week vlieg ik terug via Miami en London(LHR).
    When all things seem to end, the future still remains..
      donderdag 14 september 2006 @ 23:37:40 #23
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_41820396
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 23:06 schreef Masanga het volgende:
    Maatschappij
    American Airlines

Traject
    BRU-JFK-SJU(San Juan,Puerto Rico)-SXM(Sint-Maarten)
    Hoezo neem je niet gewoon de KLM of AF naar SXM? Ik heb ook gekeken toen ik naar SXM ging (in januari) of ik met AA kon, maar deze vlucht kostte iets van 27u! (ipv 8,5u)

Die ATR72 vanaf San Juan met American Eagle naar SXM lijkt me wel vet trouwens, die heb ik echt zo vaak zien aankomen op Maho beach!
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      vrijdag 15 september 2006 @ 00:36:57 #24
    34210 Eyeopener
    Crespinaticism!
    pi_41822435
    Maatschappij?
    Lufthansa

Traject
    Amsterdam - Munchen-Florence-Munchen-Amsterdam

Vertraging?
    Geen

Vriendelijk personeel?
    Ja, niets op aan te merken. Met name grondpersoneel bij de ticketverkoop op Schiphol waar ik de dag van te voren het ticket had gekocht was bijzonder behulpzaam

Lekker eten?
    Hele korte vluchtjes, broodje met kaas driemaal, broodje ham éénmaal. Niet bijzonder, wel inclusief. En dat gold ook voor alle typen dranken volgens mij.

Entertainment?
    Geen

Algehele indruk?
    Uitstekende maatschappij! We vlogen met kleine vliegtuigjes (<100 man) en was dus lekker rustig. Goede bediening, geen vertraging. Ouderwets goed zou ik zeggen.

Schiphol is bekend neem ik aan, al is wel noemenswaardig dat de Bombardier waar we Munchen-Amsterdam mee vlogen niet op de slurf viel aan te sluiten. Gelopen op het platform dus .
    Munchen was verder bijzonder positief: gratis kranten en koffie/thee, mooie winkels, bijzonder schoon. Die Duitsers kunnen er wat van . Florence stelde niet veel voor, gewoon een klein regionaal vliegveldje.
    pi_41825958
    Maatschappij?
    Jet2.com

Traject?
    Amsterdam - Newcastle - Amsterdam

Prijs
    Geen idee, niet zelf betaald

Vertraging?
    Helemaal geen, misschien een paar minuutjes te vroeg of te laat, maar die tel ik niet mee.

Vriendelijk personeel?
    Weinig mee te maken gehad, maar er was niets op aan te merken.

Lekker eten?
    Niets gekocht, maar op de terugvlucht begonnen ze pas na 3 kwartier met het karretje te duwen door het gangpad. Lekker handig bij een vlucht van 1 uurtje

Entertainment?
    Inflight magazine, met juichende verhalen over steden waar jet2.com naartoe vliegt. Op de terugvlucht een prachtig uitzicht over Nederland bij ondergaande zon. Je kwam zo over de Noordzee op Nederland aanvliegen. Het uitzicht op IJmuiden en verder was prachtig.

Algehele indruk?
    Gewoon prima.

Schiphol is onderhand wel besproken. Maar waarom liggen er op Engelse vliegvelden altijd van dat vreselijk lelijk tapijt, is dat een soort fetish van Engelsen of zo ? Als ze in de tapijtwinkel staan, het lelijkste tapijt zien hangen, dat de verkoper dan zegt.... "Nee, dat mag alleen op een vliegveld liggen ?".
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_41826074
    Maatschappij?
    Singapore Airlines

Traject?
    Amsterdam - Singapore - Manila - SIngapore - Amsterdam

Prijs ?
    Geen idee, niet zelf betaald.

Vertraging?
    Op de minuut precies op tijd. Wat ik altijd wel een prestatie vind, want je vliegt wel naar de andere kant van de wereld.

Vriendelijk personeel?
    De Singapore Girls. Wat moeten we daarvan nog zeggen. Supervriendelijk, zelfs als je ze midden in de nacht nog om een 7e biertje vraagt.

Lekker eten?
    Best wel, rijst met een prutje zou mijn moeder zeggen. Was wel smakelijk. Alleen die ei-substantie met champignons bij wijze van ontbijt blijf ik gewoon niet lekker vinden. En waarom is het fruit wat je bij je ontbijt krijgt altijd bevroren ? Of ben ik de enige ter wereld die bevroren fruit niet lekker vindt ? Bovendien vind ik de koffie in het vliegtuig niet lekker, maar goed, daar ben je dan ook Hollander voor

Entertainment?
    Video, Radio, CD´s on demand, Nintendo. Wat je maar wilt. Wat ik me nog kan herinneren heb ik the Godfather, the Firm, en Dog Day Afternoon zitten kijken (inderdaad, de classics ). Ook nog begonnen aan de Da VInci Code maar niet helemaal af gezien.

Algehele indruk?
    Efficient, prima en de glimlach krijg je er gratis bij

Singapore Airport is een van de beste luchthavens ter wereld volgens mij. En je kunt er gratis internetten . Manila blijft een ouwe graftombe, maar dat heeft ook wel weer wat.
    pi_41831043
    Maatschappij?
    EVA Air

Traject?
    Amsterdam-Bangkok-Amsterdam

Vertraging?
    Ja 1 dag, vliegtuig zou om 12:35 vertrekken vertrok pas volgende ochtend 07:00. Toen dit bekend werd kreeg iedereen meteen een hotelkamer in A4 Hotel en allerlei vouchers om te eten en te drinken, vertraging blijft kut maar ze hadden in ieder geval van alles geregeld. Terug zelfs wat eerder aangekomen dan gepland, jammer dat op schiphol de kofferverwerking zo langzaam gaat anders hadden we op het moment dat we aan zouden komen al door de douane heen zijn geweest

Vriendelijk personeel?
    Heel erg vriendelijk, wel heel erg jonge stewardessen.(mannelijke variant bestaat volgens mij niet bij EVA Air)

Lekker eten?
    Het blijft een vliegtuig he

Entertainment?
    Verschillende nieuwe films, 's ochtends voor kinderen animatiefilm beetje overdreven in een vliegtuig met 10 kinderen er in

Algehele indruk?
    Prima!

Bangkok Airport is erg oud en vies, het nieuwe vliegveld laat nog even op zich wachten zo vertelde een taxichauffeur ons. Het had geloof ik ook al open moeten zijn?

[ Bericht 9% gewijzigd door Juv op 15-09-2006 12:40:23 ]
    pi_41831199
    Maatschappij?
    Air Asia (Thailand)

Traject?
    Bangkok - Singapore

Vertraging?
    10 minuten

Vriendelijk personeel?
    Budget maatschappij dus bieden ze je niks aan, maar als je wat vroeg dan wilden ze je altijd helpen of te woord staan

Lekker eten?
    Simpele menukaart noodles nasi en de standaard drankjes.

Entertainment?
    Geen

Algehele indruk?
    Je betaalt voor de vlucht en die krijg je, verder geen luxe behalve de lederen stoelen.

Bangkok slecht, Singapore het tegenovergestelde.
    pi_41831515
    Maatschappij?
    Air Asia (Malaysia)

Traject?
    Kuala Lumpur - Jakarta

Vertraging?
    30 min

Vriendelijk personeel?
    Ja, erg behulpzaam

Lekker eten?
    Simpele menukaart, prijzen vallen erg mee --> 3 a 4 euro voor wat eten en 1 euro ongeveer voor blikje cola

Entertainment?
    Geen

Algehele indruk?
    Goede budgetmaatschappij

Air Asia heeft praktisch een eigen terminal in Kuala Lumpur, dit is de LCCT terminal (Low Cost Carrier Terminal)deze terminal ligt 15 min rijden van de normale terminal en is speciaal voor budgetmaatschappijen(Air Asia) het is veel simpeler opgezet dan zijn grote broer maar alle faciliteiten zijn aanwezig (Mc Donalds, Duty Free winkels enz). Jakarta is oud maar ziet er toch redelijk netjes uit, en de overkapping bij de taxistandplaats ziet er erg sierlijk uit.
    pi_41831623
    Maatschappij?
    Garuda Indonesia

Traject?
    Surabaya - Den Pasar (Bali)

Vertraging?
    Geen

Vriendelijk personeel?
    Vriendelijk maar erg sober, het kan ook niet echt anders op een vlucht van 35 minuten

Lekker eten?
    De Cake smaakte prima!

Entertainment?
    Geen, zo'n korte vlucht dus ook niet nodig

Algehele indruk?
    Goed

Surabaya is erg simpel, je kan duidelijk merken dat hier maar weinig toeristen komen. Den Pasar is heel anders veel drukker en veel meer westerlingen. Faciliteiten zijn hier ook veel beter.
    pi_41831697
    Maatschappij?
    Air Asia (Indonesia)

Traject?
    Den Pasar (Bali) - Kuala Lumpur

Vertraging?
    Geen

Vriendelijk personeel?
    Ja erg vriendelijk.

Lekker eten?
    Wederom het simpele menu( Menu's verschillen wel iets tussen Air Asia Malaysia, Thai Air Asia enz maar niet veel standaard aziatische snacks)

Entertainment?
    Geen

Algehele indruk?
    Goed

-
    pi_41831928
    Maatschappij?
    Air Asia Malaysia

Traject?
    Kuala Lumpur - Bangkok

Vertraging?
    Geen

Vriendelijk personeel?
    Ja, steward van de vlucht hiervoor beschreven zat toevallig ook op deze vlucht. Hij herkende mij en mijn vriendin ook toen we hem aanspraken.

Lekker eten?
    Simpele menu wederom

Entertainment?
    Geen

Algehele indruk?
    Wederom goed, wel wat turbulentie wat gepaard ging met onweer en wat flitsen ook 2x een flinke klap, ik had het idee dat bliksem insloeg(kan bliksem inslaan in vliegtuig of zijn die afleiders zo goed dat het praktisch onmogelijk is?)

Bangkok slecht - Kuala Lumpur goed, we hadden nog 1 dagje in KL toen zijn we even heen en weer geweest naar de stad met KLIA Ekspres die brengt je binnen 28 minuten van de luchthaven naar de stad (enkeltje ongeveer 7 euro)
      vrijdag 15 september 2006 @ 13:19:20 #33
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_41833190
    Wat is er zo slecht aan Don Muang in Bangkok?

Overigens gaat eind van de maand het nieuwe vliegveld open http://www.airportsuvarnabhumi.com/
    Explore the World
    pi_41834528
    quote:
    Op vrijdag 15 september 2006 13:19 schreef bluesparkle het volgende:
    Wat is er zo slecht aan Don Muang in Bangkok?

Overigens gaat eind van de maand het nieuwe vliegveld open http://www.airportsuvarnabhumi.com/
    Ok daar komt mijn negatieve relaas over Don Muang.

- Airco die op verschillende plekken te wensen over laat
    - Weinig variatie qua restaurants
    - WC's waar alles wat vast heeft gezeten inmiddels los zit
    - Zelfde WC's die aardig ranzig zijn
    - Liften waar je nauwelijks met twee bagagekarretjes in kan, deze liften sluiten ook nog is idioot snel waardoor je iemand eerst zonder bagage de lift in moet laten springen om op de 'open' knop te drukken. ( Ik heb zulke liften meer in Thailand gezien, dus dit is niet een probleem van de luchthaven alleen)
    - Drukte, het is zelfs op maandagavond 23:00 nog steeds veel te druk. We moesten ons door een mensenmenigte heen worstelen om een pinautomaat te vinden. De luchthaven is gewoon uit zijn voegen gegroeid.
    - Ze hadden een schaalmodel van de nieuwe luchthaven neergezet, inderdaad leuk om te zien jammer dat het ding van ellende uit melkaar viel en er allemaal dingen afgebroken waren.

Ik moet wel zeggen dat het 'achter' de douane beter gesteld is met de faciliteiten en de kwaliteit van het gebouw

Al met al denk ik dat Bangkok toe is aan een nieuwe luchthaven!
      vrijdag 15 september 2006 @ 16:17:38 #35
    14616 bluesparkle
    Wat Suwannaphumaham
    pi_41837093
    quote:
    Al met al denk ik dat Bangkok toe is aan een nieuwe luchthaven!
    Dat ben ik met je eens...
    Ik zal verslag doen van de reis en de nieuwe luchthaven, ik vlieg over twee weken naar de nieuwe luchthaven
    Explore the World
    pi_41841144
    velen weten niet hoe het eten is omdat ze niks hebben gekocht - is het normaal binnen Europa dat eten & drinken niet inclusief is ??
    zonnig Brasil
      vrijdag 15 september 2006 @ 19:02:31 #37
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_41841902
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 23:37 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Hoezo neem je niet gewoon de KLM of AF naar SXM? Ik heb ook gekeken toen ik naar SXM ging (in januari) of ik met AA kon, maar deze vlucht kostte iets van 27u! (ipv 8,5u)

Die ATR72 vanaf San Juan met American Eagle naar SXM lijkt me wel vet trouwens, die heb ik echt zo vaak zien aankomen op Maho beach!
    Ik ben 6 dagen gestopt in New York, vandaar
    Die American Eagle-vlucht had ik vorig jaar, en was inderdaad erg cool
      vrijdag 15 september 2006 @ 19:17:24 #38
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_41842452
    quote:
    Op vrijdag 15 september 2006 19:02 schreef Masanga het volgende:

[..]

Ik ben 6 dagen gestopt in New York, vandaar
    Die American Eagle-vlucht had ik vorig jaar, en was inderdaad erg cool
    Ja, SXM roelt! De landing met de 747-400 van KLM op SXM zal me altijd bijblijven, ondanks dat ik al zeer veel heb gevlogen. Het is net alsof je in de zee gaat landen...
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_41845685
    quote:
    Op vrijdag 15 september 2006 18:38 schreef qwerty_x het volgende:
    velen weten niet hoe het eten is omdat ze niks hebben gekocht - is het normaal binnen Europa dat eten & drinken niet inclusief is ??
    Bij bijna alle maatschappijen is dat inmiddels zo. Van de low cost maatschappijen geeft alleen Air Berlin / Niki nog wat te eten onderweg bij alle vluchten. Bij de andere maatschappijen hangt het af van de vlucht; is het een concurrende vlucht met een andere maatschappij en op de zakelijke markt gericht dan krijg je zeker een krantje en wat te drinken (en bij maatschappijen als VLM ook nog een lekker broodje). Bij standaard A naar B vluchtjes krijg je vrijwel zeker niets.

Overigens zag ik dat in de VS ook vrijwel alle maatschappijen overgestapt zijn op betaalde service aan boord op binnenlandse vluchten.
    pi_41847139
    in Zuid Amerika is het niet meer de uitgebreide 3-gangen of meer toestand die het eens was, maar eten en (onbeperkt) drinken zijn gelukkig nog altijd standaard, zelfs op #$@ stukjes van een half uurtje.
    zonnig Brasil
    pi_41848802
  • Maatschappij?

• Ryanair

Traject?

• Eindhoven - Milaan retour

Vertraging?
    ongeveer een kwartier tot een half uur

• Vriendelijk personeel?
    niet bijzonder maar ook niet slecht

• Lekker eten?
    Nee en het was onwijs duur. 1 broodje en 1 zak Maltesers kostte gewoon bij elkaar 8 euro Niet te geloven en het broodje was niet eens vers.

• Entertainment?
    Hehe... er werden magazines uitegedeeld.

• Algehele indruk?
    Niet zo positief. Het eten aan boord is duur. Er is weinig beenruimte. Mensen die boven de 1.80m zitten denk ik al gauw met hun benen tegen de stoel voor hun. Ook lijkt het alsof de vliegtuig een beetje gammel is. Bij het opvliegen en landen trilt de vliegtuig nogal. Ook zakte de vliegtuig soms wel eens een beetje waardoor je zo'n gevoel krijg als wanneer je in achtbaan zit. Maar ja... wat wil je dan ook van 85euro retourtje Milaan.
  • pi_41849674
    85 euro is best duur, ik kwam laatst op 46 euro uit.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_41875781
    quote:
    Op vrijdag 15 september 2006 23:22 schreef Jaguarized het volgende:
    85 euro is best duur, ik kwam laatst op 46 euro uit.

Dag eerder of later kan zomaar 40 euro schelen, ik had het ook bij Ryanair. Terug op dinsdag was 80 euro, terug op woensdag was 40 euro (retour, incl)
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_41881031
    Wat ik me trouwens afvroeg....op Schiphol word je paspoort gescand door de marechaussee. Weet iemand precies waar ze op controleren ? Hier had ik laatst een discussie over met mijn vader. Volgens mij wordt er alleen gescand op strafbare feiten (boetes etc). Volgens mijn vader kijken ze ook of je nog een belastingschuld hebt etc.

Weet iemand dit precies ?
      zondag 17 september 2006 @ 09:25:05 #45
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_41881168
    # Maatschappij?
    KLM

# Traject?

AMS-HONG KONG

# Vertraging?

Nope, alhoewel mijn vlucht overboekt was en ik pas al laatste mocht boarden. (helaas geen first class of business gekregen... )

# Vriendelijk personeel?

Yup, kwamen vaak langs en altijd erg aardig. Een stewardess presteerde het wel om een glas bailey's om te gooien, waarvan de helf over mn schoenen. Ik heb wel een formulier gekregen waarmee ik eventuele kosten kan declareren Nieuwe paar schoenen dus

# Lekker eten?

Prima te doen. Keus uit Chinees en NL.

# Entertainment?

In-flight entertainment met recente films en gratis koptelefoon. 538 en verschillende radiozenders te beluisteren

# Algehele indruk?

Zoals altijd gewoon prima!

Amsterdam is zoals altijd ook prima. Hong Kong was niet veel te doen en ik had het idee dat het heel ver lopen was naar mijn gate. Wel gratis internet op het vliegveld

-------

# Maatschappij?

Air New Zealand

# Traject?

HONG KONG - AUCKLAND

# Vertraging?

Nope

# Vriendelijk personeel?

Prima personeel. Veel Chinees vanwege de vlucht, maar ze spraken prima Engels.

# Lekker eten?

Wel ok, wederom keuze tussen westers en chinees

# Entertainment?

Niet veel gezien, vooral geslapen en een boek gelezen

# Algehele indruk?

Goede maatschappij

Auckland is een redelijk kleine luchthaven. Bagage snel kunnen oppikken (alhoewel mijn tas wederom als laatste kwam, heb ik wel vaker ) alleen de douane duurde iets langer. Ze controleren hier ook op vlees, wandelschoenen, enz. Ze hebben ook maar 1 uitgang waar iedereen staat te wachten Je voelt je dus net een filmster als je die uitgang uitgaat: tientallen mensen staan daar passagiers op te wachten!

Binnenkort:
    AUCKLAND - NARITA (Japan)
    NARITA - AMS
    The line is a dot to you!
    pi_41889480

Maatschappij?
    Korean Airlines (KAL)

Traject?
    Auckland (AKL) - Seoul Incheon (ICN)

Vertraging?
    Een half uur te laat vertrokken maar ruim op tijd aangekomen.

Vriendelijk personeel?
    Zeer vriendelijk. Net als op de heenreis zes maanden geleden doet het personeel er alles aan om je te helpen en het naar je zin te maken.

Lekker eten?
    Het eten was bijzonder lekker alleen vond ik het apart dat er geen bibimbap werd geserveerd op deze vlucht. Daarom bestond de lunch uit een sesambolletje, zalm en sla, water, stukje taart, aardappelpuree, groenten en een soort hachee. Het was best lekker. Dit geserveerd met een Fosters biertje en koffie.

De tweede maaltijd was het avondeten wat bestond uit gebakken vis in een of ander rood sausje, doperwten en pasta. Verder zat er nog rauwkostsalade met krab bij alsmede een bolletje, stukje taart, water en koffie. Al met al best te pruimen.

Entertainment?
    Deze 777-200 was helaas niet uitgerust met een PEV waardoor je het moest doen met de films die onderweg werden afgespeeld en de schermpjes waarop je kan zien hoe lang je nog moet.

Algehele indruk?
    Ondanks het ontbreken van de PEV's heb ik me wel vermaakt. Ik had dan ook vijf stoelen op een rij dus ik kon nog lekker languit liggen. KAL is een prima maatschappij die net als de vorige keer de vlucht relatief snel voorbij laat gaan.

Auckland is niet ubergroot. Het is alleen lullig als je bij de verkeerde ingang binnenkomt en je moet helemaal naar de andere kant van de terminal lopen om in te checken. Tevens moet je 25 NZ$ betalen voor alle uitgaande internationale vluchten, dit is extra luchthavenbelasting. De douane is snel en er staat nooit een echte rij voor. Na de douane is er op de Burger King na weinig te eten dus als je wil eten doe het dan voor de douane in de foodcourt op de eerste verdieping. Incheon was erg rustig om half elf 's avonds. De koffers werden niet gechecked, er was niemand om dat te doen. Het is lastig om de bus te vinden naar het centrum aangezien er meerdere gaan en ze nogal eens wisselen van standplaats.
      zondag 17 september 2006 @ 17:02:25 #47
    69183 biggetje
    niet wat naam doet vermoeden!
    pi_41893126
    Misschien een beetje offtopic, maar om nu een apart topic te openen voor mijn vraag vond ik ook weer een beetje teveel van het goede. Ik ga aanstaande woensdag naar Amerika en vanaf Amsterdam vlieg ik met Delta naar Cincinnati, om vanaf Cincinnati vervolgens naar Las Vegas te vliegen. Nu las ik net op de Schiphol site dat ik nog steeds geen vloeibare goederen mee mag nemen aan boord van het vliegtuig, maar ik vroeg me af wat daar nu precies onder valt? Ik bedoel, mag ik batterijen meenemen, zodat ik nog wel wat luistervermaak heb aan boord? En lippenbalsem dan (vaseline achtig)? En volgens mij mag tandpasta en elke soort van deo ook niet toch? En kauwgom?
    puurheid zonder vergankelijkheid
    pi_41917134
    Maatschappij?
    KLM (Royal) Dutch Airlines

Traject?
    Amsterdam - Bangkok

Prijs?
    642 Euro inclusief belasting

Toestel?
    Boeing 747-E-(Combi)

Vertraging?Het is onmogelijk om op deze vlucht vertraging te hebben gezien het toestel al een hele lange tijd klaar staat, toch bleek kort na aankomst 30 minuten vertraging te hebben, officieel om een technisch defect, maar uiteraard vertelt KLM niet dat ze moesten wachten op mensen van de Aer Lingus vlucht die vertraagd was.

Vriendelijk personeel?
    Tja, Ik weet het niet, het ziet er allemaal professioneel uit, maar als je tot 2x toe je speciale maaltijd (fruit) niet krijgt omdat ze het op de verkeerde rij uitdelen, en stug in het Engels blijven aanspreken.....

Comfort?
    28G is net achter de gally, opzich heb je iets meer beenruimte, maar het schot zorgt toch voor een krap gevoel, wel zat ik aan het gangpad zodat ik mijn benen iets opzij kon plaatsen en opstaan wanneer ik wilde.

Lekker eten?
    Tja ik kan niets eten in het vliegtuig behalve fruit en yoghurt, ik kreeg voor het diner en ontbijt dan ook bakjes yoghurt...

Entertainment?
    Ik luister eigenlijk alleen MP3, gezien je op die kleine pokkeschermpjes boven het gangpad toch nooit echt de film kan volgen. Alleen laatst uur Top Gear gezien, dat was dan wel weer leuk.

Algehele indruk?
    Ondanks het 1 uur late vertrek slechts 30 minuten te laat geland, en met de goede vertrek en aankomstijden blijft KLM wel de beste keus qua tijd.

Schiphol is altijd leuk, goed weer om op het panoramaterras een beetje vliegtuigen te kijken, Don Muang is oud, maar heeft wel zijn charme. Ik vlieg overigens VOOR de officiele openingsdatum, woensdag 27 september naar Kuala Lumpur vanaf het nieuwe vliegveld...., dus ik mag hopen dat ik daar ook echt wegkom...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_41941925
    quote:
    Op zondag 17 september 2006 17:02 schreef biggetje het volgende:
    Ik bedoel, mag ik batterijen meenemen, zodat ik nog wel wat luistervermaak heb aan boord? En lippenbalsem dan (vaseline achtig)? En volgens mij mag tandpasta en elke soort van deo ook niet toch? En kauwgom?
    Ik ben 2 weken geleden naar NYC gevlogen en voor zover ik weet, zijn de regels over bovenstaande gevallen als volgt. Batterijen: mag. Lippenbalsum, tandpasta, deo: mag niet. Kauwgom: mag wel.
    pi_41947956
    Maatschappij?
    Korean Airlines (KAL)

Traject?
    Seoul Incheon (ICN) - Amsterdam (AMS)

Vertraging?
    Ongeveer tien minuten te laat aangekomen in Amsterdam.

Vriendelijk personeel?
    Zeer vriendelijk. Net als op de heenreis zes maanden geleden doet het personeel er alles aan om je te helpen en het naar je zin te maken.

Lekker eten?
    Bij de lunch viel er te kiezen uit bibimbap of westers eten. Omdat de bibimbap erg lekker is heb ik het ook deze keer weer genomen. Het bestaat uit een "centrale" schaal met gehakt en allerlei groenten. Daar doe je dan de plakkerige rijst (van het linker schaaltje) bij. Vervolgens doe je er de sesamolie overheen alsmede de stukjes augurk met sesampitten. Als laatste doe je er de scherpe saus overheen, uiteraard de hele tube, dan is het het lekkerst. Kleine gerechten die er nog bij zitten zijn de zeewiersoep en een stukje plakkerige rijst.

Het tussendoortje bestond uit een groot stuk vierkante sushi en garnalenchips.

Het avondeten bestond dit keer wederom uit gebakken vis maar dan met een "krokant" laagje er om heen. De saus was een soort honingsaus en erg lekker. Er zat nog spinazie en rijst bij. Als bijgerechten was er rauwkostsalade, stukjes fruit en vier bolletjes met boter.

Entertainment?
    Deze A330 was helaas niet uitgerust met een PEV waardoor je het moest doen met de films die onderweg werden afgespeeld en de schermpjes waarop je kan zien hoe lang je nog moet.

Algehele indruk?
    Ondanks het ontbreken van de PEV's heb ik me wel vermaakt. Ik had dan ook drie stoelen op een rij dus ik kon enigszins liggen. KAL is een prima maatschappij die net als de vorige keer de vlucht relatief snel voorbij laat gaan.

Vanuit downtown Seoul gaan er airport limousines naar het vliegveld. Dit zijn gewoon standaardbussen. Een enkeltje vliegveld (of downtown) kost je 8000 Won en je doet er bijna anderhalf uur over. Reis je buiten de spits dan kan je er een kwartier afhalen. Incheon is vooral groot maar wel overzichtelijk. Nadelige is alleen dat er zoveel vluchten vertrekken dat de informatie op de schermen niet verder gaat dan vluchten die binnen anderhalf tot twee uur vertrekken. Inchecken gaat snel en vakkundig. Er is niets gezegd over de kilo's bagage die ik meehad dus daar was ik blij mee. Ook de douane gaat erg snel.

Eenmaal na de douane is het vinden van een taxfree winkel niet moeilijk. Er is een enorme winkelstraat die uitpuilt van de taxfree winkels waar op elke hoek van een schap iemand staat om je te helpen. Prijzen vallen mee maar zijn niet extreem laag. Er zijn niet echt veel eetgelegenheden te vinden op het vliegveld, je hebt wel de wat grotere eetgelegenheden maar een snelle hap vond ik moeilijk te vinden.
      vrijdag 22 september 2006 @ 11:42:18 #51
    29972 H3NK
    simulate yourself!
    pi_42042648
    AMS - LHR - SFO - HNL - LAX - IAD - AMS

maatschappij
    BMI A320

traject
    Amsterdam - Heathrow

vertraging
    Geen vertraging. Wel erg chaotisch op Schiphol.

personeel
    Grondpersoneel bij inchecken vrij arrogant.
    Tijdens de vlucht weinig van gemerkt. Zijn een keer langsgekomen met wat drinken.

eten
    Geen eten

entertainment
    Geen

indruk
    Nette maatschappij, voor zover ik dat uurtje heb gevlogen. Wel eerste keer dat ik er mee vloog.
    Vliegtuig vond ik vrij veel herrie maken, iets wat ik niet had verwacht van een 'nieuwe' airbus.

maatschappij
    United 777

traject
    Heathrow - San Francisco

vertraging
    Ongeveer 1.5 uur. Dit door de extreme controles op Heathrow. Heb ruim 2 uur gedaan over de controles en inchecken. Daarna een behoorlijk eind rennen voor de terminal. Gelukkig had bijna elke vlucht die vertraging waardoor we nog rustig in konden stappen.
    Aankomst San Francisco was op tijd.

personeel
    Personeel op Heatrow vond ik redelijk vriendelijk, niet super behulpzaam.
    United personeel in het vliegtuig was engels, dus nog redelijk jong en vitaal. Tijdens de vlucht, rustig en vriendelijk.

eten
    Eigenlijk standaard vliegtuig voer (chicken or pasta), hoop drinken en 2 maaltijden. Tegen het einde van de vlucht koffie met een kaasbroodje, waarvan ik na het openen van de doos die je er bij kreeg erachter kwam dat er ook nog beleg (jam) op kon.

entertainment
    Goed. Eigen scherm met een stuk of 10 tv kanalen. De eerste zes met films die om de ongeveer 2 uur begonnen. Overige kanalen series, msnbc, disney en discovery channel. Je kunt ook op channel 9 van de radio meeluisteren met de traffic control, erg interessant.

indruk
    Erg fijne maatschappij. Minder elitair dan klm. Vrij nieuw vliegtuig, weinig herrie en een erg nette landing.
    Vliegveld San Francisco was een verademing (tov Schiphol en Heathrow). Erg rustig, bijzonder goed geregeld daar.
    Nadeel vind ik de formulieren die je moet invullen om naar Amerika te reizen. Niet zozeer het invullen, maar meer de geweldige jaren 30 opmaak.

maatschappij
    United 767

traject
    San Francisco - Honolulu

vertraging
    Geen vertraging. Inchecken bijzonder relaxed (rond 19:30 's avond's) via een automatische incheck terminal. Handig apparaat, nooit eerder gebruikt. Je mag zelf alles kiezen, inclusief upgrade economy plus voor $40.

personeel
    Amerikaans. Wat ouder, hoofdzakelijk mannelijk. Verder erg vriendelijk en super behulpzaam.

eten
    Geen eten, wel een 'snackpack' te koop voor $5. Keuze uit vier verschillende.

entertainment
    Één film op een brak hoofdscherm. Verder een of ander crappy spel waarbij het hele vliegtuig mee mocht doen. Beetje Amerikaans. (Captain: "ja mensen het is weer tijd voor het bekende spel op deze vlucht. Raad het precieze middenpunt van de vlucht." En op het einde gaat het cabine personeel rond met de eerste en tweede prijs)

indruk
    Nette maatschappij, erg weinig op aan te merken. Wel weer formulieren invullen voor Hawaii, over het invoeren van bepaalde artikelen. Vliegveld Honolulu, oud, wel netjes en overzichtelijk. Grappige autootjes die je heen en weer rijden tussen de terminals.

maatschappij
    United 757

traject
    Honolulu - Los Angeles

vertraging
    Geen vertraging.

personeel
    Weer typisch Amerikaans. Oud, maar vriendelijk

eten
    Geen eten, wel weer snackpack te koop. Drinken goed geregeld.

entertainment
    Één film op hoofdscherm. Niks van gemerkt, was een nachtvlucht. Dus eigelijk het grootste gedeelte geslapen. 2 man op 3 stoelen, redelijk te doen. Vlogen economy, dus de beenruimte was niet echt geweldig.

indruk
    Nog steeds erg goed. Blijft erg handig, één terminal per maatschappij. Houdt het voor mij allemaal overzichtelijk. Enig puntje is de wegwijzing op Honolulu die niet super was. De koffer moesten worden gescanned voordat we vertrokken. Dit apparaat was ergens in een hoek verstopt in de terminal.

maatschappij
    United 777

traject
    Los Angeles - Washington - Amsterdam

vertraging
    Geen vertraging.

personeel
    Weer erg vriendelijk. Inchecken LAX ging vrij traag. Veel mensen hadden te zware bagage of vreemde zaken mee, zoals dieren. Tijdens de vlucht weer typisch Amerikaans. Oud, wel vriendelijk en rustig.

eten
    Eerste gedeelte, ontbijt. Doos met broodje, fruit en koffie. Tweede gedeelte maaltijd, beef of pasta. Pasta was op, dus beef. Verder genoeg drank.

entertainment
    Zelfde als heenweg. Aantal filmkanalen en series.

indruk
    Prima maatschappij. Zal er zeker weer mee vliegen. Nette vliegtuigen, vriendelijk, maar oud, personeel.
    Vliegveld washington ook erg netjes en niet te druk. (ongeveer 16:00 lokale tijd) Wel veel turbulentie tijdens de vlucht. Cabinepersoneel moest zelfs gaan zitten. Erg leuk om dan de radio tussen de piloten te horen, continue aan elkaar vragen hoe de lucht een eind verderop is.
    Verder een 'nederlands' sprekende stewardess aan boord. Dit hoeft van mij niet echt, het nederlands was zo slecht dat ze het net zo goed kon laten.
    pi_42075726
    quote:
    Op vrijdag 15 september 2006 21:56 schreef qwerty_x het volgende:
    in Zuid Amerika is het niet meer de uitgebreide 3-gangen of meer toestand die het eens was, maar eten en (onbeperkt) drinken zijn gelukkig nog altijd standaard, zelfs op #$@ stukjes van een half uurtje.
    Nog even hier op terugkomend... bij KLM / AirFrance kreeg ik dit keer wel iets dat op een broodje moest lijken en wat te drinken.
    pi_42076115
    maatschappij
    KLM / AirFrance / Regional

traject
    Amsterdam - Parijs CDG 2F KLM Boeing 737-400
    CDG 2D - Straatsburg AirFrance Airbus A319
    Straatsburg - Amsterdam Regional Embraer ERJ-145

vertraging
    Uiteindelijk zo'n 3 uur op de heenweg. Mijn originele vlucht naar Clermond Ferrand was geannulleerd, officieel wegens een technisch probleem. Het vermoeden was echter dat er te weinig passagiers waren, want online inchecken kon ook al niet van te voren. Ik werd door Air France ruim twee uur van te voren gebeld dat ze mij om konden boeken op een eerdere vlucht via Parijs. Dat accepteerde ik, niet wetende dat ik eerst nog langs de ticketdesk op Schiphol moest.

Op Schiphol kon ik niet online inchecken en ook normaal inchecken kon niet en werd naar de ticketdesk doorverwezen.
    Bij de ticketdesk ruim een uur staan wachten (20 nummers voor mij, toen ik weg liep was de wachttijd waarschijnlijk bijna 2 uur geworden), omdat er slecht 2 baliemedewerkers aan het werk waren, terwijl bij de check-in velen niets zaten te doen.

Hierdoor de eerdere vlucht en een volgende vlucht niet meer kunnen halen en omgeboekt op een KLM vlucht met een zeer korte overstap op CDG (terwijl er ook nog een AirFrance vlucht naar CDG iets eerder ging). Daardoor met stevig doorlopen op CDG aansluitende vliegtuig nog ruim gehaald.

personeel
    Grondpersoneel bij servicebalie vrij arrogant.
    Tijdens de vlucht weinig van gemerkt.

eten
    Broodje met Old Amsterdam en bakje jus d'orange en thee op heenweg
    Terugweg een ontbijtcroissantje en thee.

entertainment
    Geen

indruk
    Ik had KLM weer een kans gegeven en helaas was er ook geen alternatief. Voor mij voorlopig maar weer niet.

luchthaven
    Amsterdam: was een heel end lopen naar D89...
    Parijs CDG: van terminal 2F naar 2D is ook een flinke wandeling, waarbij je goed de bordjes moet volgen... vreemdgenoeg loop je als je 'connecting flights' volgt zo het vliegtuig uit de vertrekhal in zonder enige beveiliging.
    Straatsburg is niet meer dan een halteplaats voor vliegtuigen. Er zijn nog wel gates en er is een restaurant.
    pi_42081179
    Maatschappij?
    Ryanair

Traject?
    Niederrhein / Weeze - Rome Ciampino (en terug!)

Vertraging?
    Heen een half uur, terug een kwartier. Het gehele vliegveld in Rome werd ontruimd vanwege een verdacht pakketje, iedereen werd vriendelijk verzocht gecommandeerd om naar buiten te gaan. Gelukkig hadden we net ingecheckt.

Vriendelijk personeel?
    Gewoon vriendelijk.

Lekker eten?
    Euuh, eten? Niks gekocht.

Entertainment?
    Euuh, entertainment? Nog geen magazine.

Algehele indruk?
    Voor die prijs niets te klagen.

Niederrhein / Weeze: goed te bereiken, parkeerplaats voor de deur. Erg rustig vliegveld.
    Rome Ciampino: zoals gezegd, we moesten naar buiten vanwege een verdacht pakketje, verder ook niet echt iets op aan te merken. Wel een beetje vreemd dat er niet op je paspoort werd gekeken, alleen door de scan was voldoende. De bus die je voor een paar euro naar de metro brengt stopt voor de deur.
      zondag 24 september 2006 @ 03:37:54 #55
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_42086246
    Maatschappij?
    Air Asia

Traject?
    Bangkok - Kuala Lumpur - Kuching

Prijs?
    Euro 11,21 + Euro 9,01 inclusief alles

Toestel?
    Airbus 319

Vertraging?
    Op de heenweg een minuut of 15, echter omdat ik in KL 2,5 uur overstaptijd had is dat geen enkel probleem

Vriendelijk personeel?
    Jazeker, Air Asia heeft vriendelijke mensen in dienst, en ook als je niets koopt blijven ze vriendelijk! Misschien moeten ze een paar van die KLM trollydollies daar een tijdje laten werken!

Comfort?
    Zelf de zitplaats uitkiezen, gewoon als laatste instappen en achteraan gewoon een zitplaats aan het raam kunnen krijgen, en niemand naast me, dus wat meer ruimte hierdoor

Lekker eten?
    Niks gekocht, had mijn eigen flesje water mee

Entertainment?
    De laatste keer opstijgen vanaf Don Muang Bangkok Airport gaf toch iets speciaals, ik heb daar zo vaak van gevlogen.... Voor de rest was er anders dan naar buiten kijken niet veel te beleven.

Algehele indruk?
    Nieuwe toestel, de Airbus 319 zit gewoon stukken beter dan de 737, en het voelt gewoon lekker nieuw aan.

Don Muang blijft leuk, KL wordt door Air Asia gebruik gemaakt van de LCC terminal, wat inhoudt dat het een soort grote loods is, wel is er Mc Donalds, dus je kunt redelijk goedkoop wat eten.
    Kuching (Malaysian Borneo) is vernieuwd, maar blijft klein, doet wat het moet doen!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      Moderator zondag 24 september 2006 @ 03:38:45 #56
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_42086250
    Aangezien ik vliegangst heb zal ik hier maar geen verslagen posten
    26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
    pi_42086396
    Maatschappij?
    Austrian Airlines

Traject?
    Amsterdam - Wenen

Vertraging?
    Nope

Vriendelijk personeel?
    Zeker,en ook mooie dames

Lekker eten?
    Niets gekocht,we kregen wel een mini mars .

Entertainment?
    Het AD,en informatie over het toestel. (was een Fokker 100,wel grappig,vlieg je niet vaak mee.

Algehele indruk?
    Netjes en verzorgd,erg schoon toestel ook.

Schiphol lijkt me duidelijk,Vienna airport was schoon,en gelijk bij aankomst stond er een rookhok .

Koffers duurde wel weer erg lang .
    R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
      zondag 24 september 2006 @ 12:32:57 #58
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_42090017
    Maatschappij?
    Air Asia

Traject?
    Singapore - Bangkok

Prijs?
    52 Euro, oorspronkelijk was mijn vlucht goedkoper, maar ik wilde graag eerder terug, en dan komen er wijzingskosten bij...

Toestel?
    Boeing 737-300

Vertraging?
    Precies op tijd vertrokken en 5 minuten te vroeg geland.

Vriendelijk personeel?
    Jazeker, en de 4 koppige bemanning op 70 passagiers is meer dan voldoende!

Comfort?
    Uiteraard zelf je zitplaats uitkiezen, en met 70 man betekent dat bijna iedereen 3 stoelen voor zichzelf heef!

Lekker eten?
    Niks gekocht, wilde coca cola kopen, maar omdat het een Thai Air Asia flight was hadden ze alleen Pepsi

Entertainment?
    Stoel naar achteren, mp3 in oren, en lekker wegdoezelen!

Algehele indruk?
    Oudere 737, echter omdat je 3 plekken voor jezelf had, voldoende ruimte!

Singapore Changi blijft toch onovertroffen, vooral het gratis internet, tot aan het instappen, (er zijn ook 2 computers in de afgesloten gate), en voldoende mogelijkheden om te worden entertained.
    Dit was mijn laatste vlucht op Don Muang
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zondag 24 september 2006 @ 12:42:31 #59
    11798 Rtificial
    [ahr-tuh-fish-uhl]
    pi_42090163
    Maatschappij?
    Martinair

Traject?
    Amsterdam - Miami

Prijs?
    2000 euro

Toestel?
    Boeing 767

Vertraging?
    Alles ruim op tijd

Vriendelijk personeel?
    Jahoor, prima personeel

Comfort?
    Ehm, ja, vrij waardeloos dus. Nauwelijks beter dan de economyclass, slechte stoelen.

Lekker eten?
    Redelijk. Zeg maar economy-eten op aardewerk servies. Wel voldoende.

Entertainment?
    Heenweg: Een paar mini-lcd's tegen de wand, en de normale beeldbuizen in het middenpad, die varieerden van zwart-wit tot kleur. Verder de mogelijkheid tot gebruik van een soort personal multimedia-device. Kon je films op kijken enzo, maar zo groot en zwaar dat het lastig is tv te kijken tijdens het eten enzo.
    Terugweg: Zelfde multimediadevices, maar verder ook geen voorzieningen tegen de wand of in het middenpad.

Algehele indruk?
    Prijs-kwaliteit zeer slecht. Wellicht dat de economy-tickets voor ¤149,- een betere indruk achterlaten

Miami Intl is een grote, maar oude, wat viezige luchthaven. Weinig vermaak, kale businesslounge.
    Wel lekker dicht bij het centrum.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rtificial op 24-09-2006 13:12:14 ]
      zondag 24 september 2006 @ 12:47:11 #60
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_42090242
    quote:
    Op zondag 24 september 2006 12:42 schreef Rtificial het volgende:
    Maatschappij?
    Martinair

Traject?
    Amsterdam - Miami

Prijs?
    2000 euro

Toestel?
    Boeing 737-300

Comfort?
    Ehm, ja, vrij waardeloos dus. Nauwelijks beter dan de economyclass, slechte stoelen.
    Amsterdam - Miami in een Boeing 737-300? Kan mij bijna niet voorstellen, moet dat geen 767 zijn? (Indien dit wel zo is, 2 uur is prima in een 737, alles meer dan 2 uur is gewoon teveel!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zondag 24 september 2006 @ 13:00:26 #61
    139324 Plots
    Luctor et Emergo
    pi_42090439
    Maandag een maand lang stage lopen bij Aviapartner.

Ik dacht ik meld het even.
      zondag 24 september 2006 @ 13:13:55 #62
    11798 Rtificial
    [ahr-tuh-fish-uhl]
    pi_42090610
    quote:
    Op zondag 24 september 2006 12:47 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Amsterdam - Miami in een Boeing 737-300? Kan mij bijna niet voorstellen, moet dat geen 767 zijn? (Indien dit wel zo is, 2 uur is prima in een 737, alles meer dan 2 uur is gewoon teveel!
    Absolutely right. Knippen-plakken is gevaarlijk.

Was inderdaad een 767, maar dat maakt het niet veel beter
      zondag 24 september 2006 @ 16:40:49 #63
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_42094479
    # Maatschappij?
    Sky Europe

# Traject?

Amsterdam - Bratislava

# Vertraging?
    Geen

# Vriendelijk personeel?

Ja personeel was vriendelijk

# Comfort

Ging wel, ik ben 2 meter en op de heen weg zat ik wel krapjes maar niet overdreven krap. Terugweg zat ik bij de nooduitgang dus wat meer beenruimte

# Lekker eten?

Korte vlucht dus geen eten

# Entertainment?

Nee was een korte vlucht

# Algehele indruk?

Prima luchtvaartmaatschapij

Schiphol niks mis mee snel door de controles maar in bratislava moest je wel een 45 minuten op de koffers wachten.
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      zondag 24 september 2006 @ 21:16:15 #64
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_42099124
    # Maatschappij?
    American Airlines (1e vlucht in B757, 2de in B777)

# Traject?
    Sint Maarten - Miami - London Heathrow

# Vertraging?
    Anderhalf uur in Miami, reden: ze moesten een ander toestel inzetten dan voorzien. Nu goed, ik heb alles relaxed aangepakt zodat ik me niet echt verveeld heb.

# Vriendelijk personeel?

Ja hoor. Knap kan je ze niet noemen, maar naar de normen van American Airlines (waar ik wel vaker mee vlieg) viel het erg goed mee.

# Comfort

Aan de incheckbalie bleek dat alle stoelen met extra beenruimte bezet waren, maar dat bleek allerminst zo aan boord. Ik ben 1m97 dus vind ik het geen overbodige luxe. Gelukkig had ik 3 stoelen voor mezelf.
    De vlucht naar London zat wel vol. Mijn stoel kon niet naar achter, en die voor me deed dat wel, zodat ik erg klem zat op deze nachtvlucht. Bovendien zat achter me een kind heel de tijd in mn leuning te schoppen, maar na wat kwaadmaken stopte ze gelukkig. Dan kwam er turbulentie, zodat van slapen niks in huis kwam. Hoezel ik erg van vliegn houd vond ik deze vlucht maar niks.

5vluchten met dezelfde maatschappij zorgt er wel voor dat ik het beperkte filmaanbod wel beugezien ben. Tussen Miami en London wel eigen tv-ke.

# Lekker eten?

SXM-MIA: een vreselijk klein zakje van 143g met een soort noten. Drinken wel a volonté.
    MIA-LHR: keus tussen lasagne en kip, en als ontbijt een warme croissant, wat yoghurt en fruitsap.
    sja, AA staat wat bekend als een gierige maatschappij, kan je dus verwachten.. Als ik zie wat ze in Business Class krijgen voor de meerprijs schaam ik me soms in hun plaats.

# Entertainment?

Meestal grote schermen met een film en wat stomme Amerikaanse tv-programma's. Wel 12 radioposten. Bij de 777 eigen schermke. Maar weinig films die me aanspraken.

# Algehele indruk?

Afgelopen maand 5 vluchten gedaan met AA, en het blijft een gierige maatschappij. (maar uit eigen gierigheid vlieg ik wel met hen )

SXM: de nieuwe hall is bijna klaar, en dat mag ook wel. Het hoort wsl wel bij de regio,maar het lijkt in niks op een luchthaven vind ik...
    MIA: vreselijke ervaring. Een marathon lopen voor je aan de immigratie komt vind ik al niks, dan moet je blijkbaar sowieso je bagage afhalen en opnieuw indienen als je in transit bent Nu had ik dat niet verwacht en zocht ik direct mn connectie voor de volgende vlucht (die vertraging had). Nu liepen daar blijkbaar enkel mensen rond die Spaans praten bijgod (en erg gebrekkig Engels)
    Nu goed, door de vertraging had ik alle tijd, en toen ik alle schoonheden zag die opstapten de gate naast de onze die richting Sao Paolo vertrokken werd ik vanzelf weer relaxed.
    LHR: vlotte luchthaven als je in transit bent, alleen groot en niet zo proper vind ik.
    pi_42099537
    quote:
    Op zondag 17 september 2006 17:02 schreef biggetje het volgende:
    Misschien een beetje offtopic, maar om nu een apart topic te openen voor mijn vraag vond ik ook weer een beetje teveel van het goede. Ik ga aanstaande woensdag naar Amerika en vanaf Amsterdam vlieg ik met Delta naar Cincinnati, om vanaf Cincinnati vervolgens naar Las Vegas te vliegen. Nu las ik net op de Schiphol site dat ik nog steeds geen vloeibare goederen mee mag nemen aan boord van het vliegtuig, maar ik vroeg me af wat daar nu precies onder valt? Ik bedoel, mag ik batterijen meenemen, zodat ik nog wel wat luistervermaak heb aan boord? En lippenbalsem dan (vaseline achtig)? En volgens mij mag tandpasta en elke soort van deo ook niet toch? En kauwgom?
    batterijen wel
    lippenbalsem hmm.. proberen?
    tandpasta niet
    deo niet
    kauwgom? wel

Delta is best te doen, alhoewel ik United via IAD beter vind.
    How beautiful they are - the trains you miss..
    Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
    The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
    pi_42105372
    Misschien is het een idee om van de vele verschillende luchtvaartmaatschappijen een link te plaatsen in de OP naar de replies, ik snap dat het aardig wat tijd kan kosten maar eenmaal een nette OP dan is het gelijk voor iedere user overzichtelijk .
    pi_42105389
    quote:
    Op zondag 24 september 2006 12:47 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nou, 3 uur in een 737 valt ook wel mee hoor, onderschat die toestellen niet, indien goed ingericht is het een zeer comfortabel toestel, zelfs in Economy is het goed te doen bij bepaalde maatschappijen.
    pi_42106020
    quote:
    Op maandag 25 september 2006 03:04 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Nou, 3 uur in een 737 valt ook wel mee hoor, onderschat die toestellen niet, indien goed ingericht is het een zeer comfortabel toestel, zelfs in Economy is het goed te doen bij bepaalde maatschappijen.
    Ik ben niet echt een fan van een 737, okee eerlijk is eerlijk ik vlieg er vaak mee met de budgetmaatschappijen, maar ook met KLM, EL-AL, Austrian Airways, is het gewoon geen pretje, prima voor een paar uur, maar je hebt echt veel minder ruimte dan bij een degelijk toestel, en de Airbus 319 is (zeker bij de budgetairliners) wat beter ingericht zodat je gewoon wat meer ruimte hebt.
    (Hoewel met Tiger Airways naar Darwin vanaf Singapore ik blij was dat ik met de A320 zowel heen als terug 3 plekken voor mijzelf had, als ik daar aan het raam had gezeten met 2 mensen naast mij had ik het niet overleefd, zelfs voor de gemiddelde Aziaat was het wat weinig beenruimte, maar ja, 3 stoelen voor jezelf heft dat probleem op )
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_42106548
    quote:
    Op maandag 25 september 2006 03:02 schreef DJJoris het volgende:
    Misschien is het een idee om van de vele verschillende luchtvaartmaatschappijen een link te plaatsen in de OP naar de replies, ik snap dat het aardig wat tijd kan kosten maar eenmaal een nette OP dan is het gelijk voor iedere user overzichtelijk .
    Zoeken is vrij simpel in dit topic:

ga naar Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #4 en druk op ctrl + f en typ de maatschappij in die je zoekt
      maandag 25 september 2006 @ 09:27:05 #70
    38433 snijder
    snijderdotcom
    pi_42106842
    # Maatschappij?
    KLM

# Traject?
    Amsterdam-Bangkok-Amsterdam

# Vertraging?
    Heen niet, terug ruim anderhalf uur

# Vriendelijk personeel?
    Prima en degelijk zoals altijd. Terug een sympathieke borrel gekregen om goed te kunnen slapen.

# Comfort
    Heen upgrade gekregen naar Business, terug stoel 18E die dus niet naar achteren kan ivm schot, pokkestoel dus.

# Lekker eten?
    Business prima, terug economy niet om over naar huis te schrijven

# Entertainment?
    Business keuze uit verschillende films, maar ben gaan slapen. Terug MP3 opgezet en pitten. Wel onderweg wakker geworden van 2 mannen die hun opgenomen sexuele uispattingen zaten te bekijken op hun laptop.

# Algehele indruk?
    Degelijk zoals ik gewend ben.

AMS is bekend
    BKK is best een leuke luchthaven, maar erg druk. Ben erg benieuwd naar de nieuwe luchthaven.
    Get a life.....Morgen lig je onder de tram
      Moderator maandag 25 september 2006 @ 23:30:53 #71
    45833 crew  Fogel
    pi_42128069
    # Maatschappij?
    KLM

# Traject?
    Trondheim-Amsterdam-Istanbul

# Vertraging?
    De vlucht van Trondheim naar Amsterdam was 20 minuten vertraagd bij vertrek, maar daar zijn 10 minuten ingehaald qua vliegtijd.
    Mijn baggage was wel 6-7 uur vertraagd omdat er maar een hele korte (45 minuten, waar er 35 van overbleven) overstaptijd was (ze hadden me al op de volgende vlucht geboekt, maar ik was net op tijd bij de gate... baggage was dus wat trager en ging met de volgende vlucht mee)

# Vriendelijk personeel?
    Prima en degelijk zoals altijd.
    Grondpersoneel was wel wat minder vriendelijk tegen een (Turkse) passagier die zijn ticket niet kon vinden. OK, hij had een enorme choas in zijn tas met overal losse papieren, maar dat zeg je dan toch niet achter zijn rug om? Quote grondpersoneel A "wat een zooitje" grondpersoneel B "ja, zeg dat wel, en erg fris ruikt hij ook niet". Ja, het was waar, maar zoiets zeg je toch niet waar die vent bij staat... voor het zelfde geld zou hij Nederlands kunnen verstaan.

# Comfort
    Op de vlucht AMS-IST leek de beenruimte wat ruimer te zijn dan normaal (737-800, stoel 4a)

# Lekker eten?
    Eerste vlucht: waldkorn broodje met ham en een chocoladebolletje.
    Tweede vlucht: een grote bak yoghurt, müslireep en nog wat meer. Weet niet meer wat het allemaal was, maar was meer en lekkerder dan gewoonlijk.

# Entertainment?
    Holland Herald + naar buiten kijken

# Algehele indruk?
    OK
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_42128674
    Je plant die korte overstap dan ook.
      Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 12:24:31 #73
    45833 crew  Fogel
    pi_42137888
    quote:
    Op maandag 25 september 2006 23:46 schreef Jaguarized het volgende:
    Je plant die korte overstap dan ook.
    ik klaag alleen maar over de behandeling van die andere passagier, niet over mijn vertraagde vlucht
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_42166575
    Maatschappij?
    Air Asia

Traject?
    Bangkok - Kuala Lumpur (vanaf het nieuwe vliegveld )

Prijs?
    30 Euro inclusief belasting

Toestel?
    Boeing 737-300

Vertraging?
    15 minuten te vroeg vertrokken, hij zat half vol, en vertrok vanaf het nieuwe vliegveld, en toen iedereen erin zat konden we weg, zodoende ook 25 minuten te vroeg geland, en dat op een vlucht van 2 uur

Vriendelijk personeel?
    Jazeker, en de 4 koppige bemanning op 75 passagiers is meer dan voldoende!

Comfort?
    Als het vliegtuig maar weinig mensen aan boord heeft zijn er genoeg plekken!

Lekker eten?
    Moest je kopen, ik had echter in Bangkok een lekker stukje cake bij de 7/11 gekocht, prima de luxe!

Entertainment?
    Beetje het opstijgen vanaf het nieuwe vliegveld gefilmd, en beetje uit het raam gekeken en geslapen.

Algehele indruk?
    Omdat het een Thai Air Asia vlucht was was het een oudere 737, gelukkig voldoende plaats dus is het prima te doen!

Het begon al goed toen we aankwamen, (na een taxirit van 35 minuten, en dat was een recordtijd, konden overal doorrijden vanaf Soi Ekkemai aangezien het 5 uur 's ochtends was, ik zie het somber in voor mijn terugvlucht tijdens spitsuur), dat FD3571 niet op de borden stond, ik geschokt, gelukkig vlogen we wel maar was er een technische storing waardoor onze vlucht niet op de borden stond.
    Verder was het vliegveld gewoon niet af, dat wil zeggen, alle shops waren nog niet open, en de meesten waren nog niets eens gevuld, dat moet dus allemaal vandaag gebeuren (gaat morgen officieel open), en ook moet alles nog worden schoongemaakt.

Wel was het mooi dat omdat het een soort testvlucht is, je de 500 THB internationale airportax nog niet hoefde te betalen, hopza 10 Euro in de pocket! Vanaf morgen zal dit echter wel het geval zijn.

Al met al ziet het er prachtig uit, dat moet gezegd, maar een echte indruk kan je pas krijgen als het helemaal af is, dat zal ik aankomende zaterdag als ik terugkom, en zondag als ik wegga hopelijk wel zien!
    (al hoop ik dat ze de incheckdames gelijk vervangen, want 3 mensen voor mij, en nog 45 minuten doen over inchecken is iets wat teveel van het goede )
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      donderdag 28 september 2006 @ 16:37:55 #75
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_42202582
    Maatschappij?
    Transavia.com

# Traject?
    AMS-MAD-AMS

#Toestel?
    Boeing 737-700 met winglets in het oude kleurenschema.

# Vertraging?
    Nee, terugvlucht 25minuten voor schema!

# Vriendelijk personeel?
    Zeker, zat beide vluchten bij de nooduitgang dus nette instructie etc. Bij de terugvlucht zaten er vijf Spaanse tieners voor me die super tegendraads waren, hele tijd op de 'call attendant' knop drukken, geen gordels vast tijdens de landing, electronica tijdens stijgen en landen aan en heel erg luidruchtig. Ze haalden me echt het bloed onder de nagels vandaan. (ze kregen flink op hun donder v/d stewardess na de landing op Schiphol)

# Lekker eten?
    Biertje en broodje gekocht, was wel goed te doen.

# Entertainment?
    Mr. Bean en een tekenfilm. Voor de rest niet veel...

# Algehele indruk?
    Goede prijs/kwaliteit verhouding! Had op beide vluchten stoel 13F, dat is bij de nooduitgang boven de vleugel en de enige stoel waar er een stoel in de rij ontbreekt waardoor je dus een zee aan ruimte hebt! (met mijn lengte wel zo makkelijk) Ik wist dit vantevoren en heb dus online ingecheckt vanaf AMS, en vanaf MAD was ik vroeg bij de incheckbalie.

AMS is top, vooral het panorama deck! MAD is oud, tenminste T1 waar ik zat dan... Andere terminals liggen echt kilometers uit elkaar...
    pi_42202697
    Dat Mr Bean is ook wel ontzettend achterhaald. Zijn wel meer maatschappijen die dat nog vertonen.
      donderdag 28 september 2006 @ 16:43:39 #77
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_42202781
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 16:41 schreef Jaguarized het volgende:
    Dat Mr Bean is ook wel ontzettend achterhaald. Zijn wel meer maatschappijen die dat nog vertonen.
    Ja die cartoon was echt zo'n mega oude cartoon uit de tijd van MGM etc.
      zondag 1 oktober 2006 @ 14:44:52 #78
    79886 MrMadMan
    The Ozzie Animal
    pi_42280346
    Maatschappij?
    Ryanair

# Traject?
    Eindhoven - Milano Bergamo - Eindhoven

#Toestel?
    Boeing 737-800 met winglets

# Vertraging?
    Heen niet terug 15 minuten te laat opgestegen, maar op tijd geland

# Vriendelijk personeel?
    Weinig mee te maken gehad. Ze hadden het wel druk! Eerst eten verkopen, dan parfums enzo, dan nog eens kraslootjes, rommel ophalen en dat allemaal in ongeveer 70 minuten

# Lekker eten?
    Geen idee niets gekocht.

# Entertainment?
    Nope. Inflight magazine, maar zelfs geen uitzicht door de wolken.....

# Algehele indruk?
    Voor nog geen 50 euri retour zeker niet slecht. Ze brengen je gewoon van A naar B zonder poespas. Ik vindt het prima voor dat geld

Eindhoven is mooi geworden!!! De nieuwe terminal is een hele vooruitgang ten opzichte van de oude!! En je hebt er een leuk panoramaterras. Bergamo is op zn Italiaans, GAOS!!!! Maar je hebt er verder alles: barretje winkeltje het standaard spul. Is trouwens nog best een grote luchthaven!
    No Worries Mate!!!
    pi_42293445
    quote:
    Op zondag 17 september 2006 14:59 schreef Jaguarized het volgende:
    [afbeelding]

Maatschappij?
    Korean Airlines (KAL)

Traject?
    Auckland (AKL) - Seoul Incheon (ICN)

Vertraging?
    Een half uur te laat vertrokken maar ruim op tijd aangekomen.

Vriendelijk personeel?

Lekker eten?
    Het eten was bijzonder lekker alleen vond ik het apart dat er geen bibimbap werd geserveerd op deze vlucht. Daarom bestond de lunch uit een sesambolletje, zalm en sla, water, stukje taart, aardappelpuree, groenten en een soort hachee. Het was best lekker. Dit geserveerd met een Fosters biertje en koffie.

[afbeelding]

De tweede maaltijd was het avondeten wat bestond uit gebakken vis in een of ander rood sausje, doperwten en pasta. Verder zat er nog rauwkostsalade met krab bij alsmede een bolletje, stukje taart, water en koffie. Al met al best te pruimen.

[afbeelding]

Entertainment?
    Deze 777-200 was helaas niet uitgerust met een PEV waardoor je het moest doen met de films die onderweg werden afgespeeld en de schermpjes waarop je kan zien hoe lang je nog moet.

Algehele indruk?
    Ondanks het ontbreken van de PEV's heb ik me wel vermaakt. Ik had dan ook vijf stoelen op een rij dus ik kon nog lekker languit liggen. KAL is een prima maatschappij die net als de vorige keer de vlucht relatief snel voorbij laat gaan.

[afbeelding]

Auckland is niet ubergroot. Het is alleen lullig als je bij de verkeerde ingang binnenkomt en je moet helemaal naar de andere kant van de terminal lopen om in te checken. Tevens moet je 25 NZ$ betalen voor alle uitgaande internationale vluchten, dit is extra luchthavenbelasting. De douane is snel en er staat nooit een echte rij voor. Na de douane is er op de Burger King na weinig te eten dus als je wil eten doe het dan voor de douane in de foodcourt op de eerste verdieping. Incheon was erg rustig om half elf 's avonds. De koffers werden niet gechecked, er was niemand om dat te doen. Het is lastig om de bus te vinden naar het centrum aangezien er meerdere gaan en ze nogal eens wisselen van standplaats.
    Geweldig!!!!

Eindelijk iemand met foto's!
    Amstelveen de beste
    pi_42327712
    Maatschappij?
    KLM/Air France

Traject?
    Amsterdam-Parijs-Manchester-Amsterdam

Vertraging?
    Helemaal niks.

Vriendelijk personeel?
    Die fransen waren ouderwets arrogant. Normaal gesproken kan ik in een vliegtuig niet slapen, maar naar Parijs dommelde ik zowaar in. Word ik ruw wakker geschud door de purser die in het Frans vraagt wat ik wil drinken. Als ik dan zeg... Excuse me ? Wordt ie narrig en loopt ie verder zonder iets te drinken in te schenken .

Lekker eten?
    Bij Air France alleen nootjes. Maar bij de ochtendvlucht van KLM een lekker broodje Maaslander en een bakkie pleur

Entertainment?
    Holland Herald

Algehele indruk?
    13 in een dozijn

Schiphol kennen we nou wel. Parijs was errug onoverzichtelijk alhoewel uiteindelijk de nieuwe (?) terminal wel mooi was. Manchester is lekker Engels. Met hele vervelende security. Vraag je bij het inchecken of je toilettas meemag, zodat je alleen handbagage overhebt. Geen Probeem ! Kom je bij de security, wordt de toilettas om gekieperd en tandpasta, deo, en scheerschuim weggegeooid. Maar bij de checkin zeiden ze dat het mocht mevrouw ! En in Amsterdam was het geen probleem ! Reactie...... I am not checkin and we are in Manchester, not in Amsterdam .
      Moderator dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:02:31 #81
    45833 crew  Fogel
    pi_42341512
    # Maatschappij?
    KLM

# Traject?
    Istanbul-Amsterdam-Trondheim

# Vertraging?
    Geen vertraging/geen noemenswaardige vertraging

# Vriendelijk personeel?
    Prima en degelijk zoals altijd.
    Op de vlucht naar Trondheim was er een uitsluitend engels sprekende bemanning, vond ik vreemd, maar het komt vaker voor.

# Comfort
    Zie heenvlucht.

# Lekker eten?
    Eerste vlucht: crackers, pastasalade met enorm veel olie, stukje kaas en een muslireep. <-- NIET lekker (behalve die reep)
    Tweede vlucht: Waldkorn broodje met kalkoen en een luikse wafel. <-- WEL lekker

# Entertainment?
    Holland Herald + naar buiten kijken

# Algehele indruk?
    OK
    pi_42539103
    Van de zomer 3 weken naar Canada geweest, met een overstap op London Heathrow.

# Maatschappij?
    Air Canada / British Midland

# Traject?
    Amsterdam - London Heathrow
    London - Toronto Pearson
    En dus ook weer terug.

# Vertraging?
    In Amsterdam verliep alles erg goed. Geen vertraging en we waren op tijd in Londen.
    Aangezien onze vlucht pas 3 uur later zou vertrekken moesten wij wachten in Terminal 3.
    Eenmaal in het vliegtuig richting Toronto begon de ellende. Vliegtuig heeft 75 minuten vertraging gehad, omdat we simpelweg in de file stonden om op te stijgen. Op de heenweg dus een dik uur vertraging.
    Op de terugweg verliep het een beetje chaotisch. Een paar dagen voordat we terugvlogen begon de ellende in Londen. Aangezien wij via Londen terugmoesten vreesden wij het ergste. Hebben nog met Air Canada gebeld, aangezien wij in Londen moesten overstappen, en wel in een tijdsbestek van 90 minuten. Dit kreeg je dus nooit geregeld. Ze adviseerden ons gewoon naar vliegveld te gaan en daar het verder af te handelen. Eenmaal aangekomen begon de ellende. De vrouw achter de balie wou onze vlucht van Londen naar Amsterdam wijzigen, maar het lukte haar niet. Geen probleem zei ze, in Londen wordt het geregeld voor jullie. Wij dus in Londen aangekomen, willen inchecken, vindt het systeem onze namen niet meer. Wat blijkt dus, heeft die kut onze namen uit systeem gegooid. Na wat uiterst vriendelijke vergaderingen met mensen van British Midland konden wij onze vlucht nog halen, dachten we. Bij de balie aangekomen bleek de kofferband dicht te zijn, waardoor we dus de vlucht niet meer konden halen. Dus wij weer terug naar de ticketbalie, om onze tickets te veranderen. Dat gebeurde dus, en wij moesten nu weer 4 uur wachten op de volgende vlucht richting Amsterdam.
    Bij de douane verliep alles redelijk snel, en 5 uur later als gepland kwamen we in Amsterdam aan.

# Vriendelijk personeel?
    British Midland was erg vriendelijk, waar je gelooft het of niet, ik nog sjans had van een mannelijke steward. Helaas voor hem zat me vriendin naast me. Paar mooie dames liepen daar rond, alleen die afschuwelijke hoedjes!!
    Air Canada personeel was supervriendelijk, totaal geen problemen mee gehad. Heb tot 3 keer toe nieuwe koptelefoontjes gekregen, aangezien ze allen defect waren. Viel me vooral op dat het personeel bij Air Canada jong was, gemiddeld rond de 30 jaar.

# Comfort
    British Midland is gewoon normaal, kun je vergelijken met Ryanair en Easyjet, ze brengen je goedkoop waar je moet zijn. Niets te klagen.
    Air Canada was uitstekend naar mijn mening. Op de heenweg hadden we nog een stoel vrij naast ons, dus we konden heerlijk breed zitten. Op de terugweg zaten we helemaal vooraan in het toestel, wat nog meer beenruimte betekende. Lekker languit gelegen dus. Voor de rest zijn het gewoon de standaardafmetingen.

# Lekker eten?
    British Midland niks gekocht of gekregen.
    Air Canada was perfect. Hier kregen wij het volgende:
    Pindas, stuk pizza, kipfilet met rijst, stuk cake, mini Magnum, perfect. Goed verzorgd en niet verkeerd op een 8 uur lange vlucht. Op de terugweg kreeg je minder, aangezien het een nachtvlucht was. Kreeg avondeten, een ijsje, en een paar uur later kreeg je het ontbijt. Goed dus.

# Entertainment?
    Centrale beeldschermen, dus dat is minder. Ze moeten gewoon verplichten LCD schermen in elk vliegtuig te plaatsen
    British Midland kreeg je een magazine in je hand geduwd, nou dat lees je echt in 30 minuten uit.
    Air Canada was in orde. Kreeg eerst het belangrijkste nieuws en sport in het Engels, en daarna in het Frans. Op de heenweg kregen we The Lion King en Firewall te zien. Op de terugweg weer het nieuws en sport en daarna nog Take the lead gekeken. Natuurlijk kreeg je op de tv te zien waar je op het moment was, vluchtinfo dus.

# Algehele indruk?
    Goed en voor herhaling vatbaar. Al gaan we de volgende keer wel weer kijken voor een directe vlucht, want het overstappen breekt je toch op. British Midland en Air Canada waren allebei goed verzorgd, en de begeleiding was goed, alleen de doos achter de balie in Canada was ff behoorlijk kut bezig.
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:01:33 #83
    67478 Radjesh
    Dire Straits!
    pi_42539481
    quote:
    Op zondag 24 september 2006 13:00 schreef Plots het volgende:
    Maandag een maand lang stage lopen bij Aviapartner.

Ik dacht ik meld het even.
    Gezellig
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:04:32 #84
    27257 qwerty_x
    Tudo jóia !!
    pi_42558990
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 14:44 schreef MrMadMan het volgende:
    Maatschappij?
    Ryanair

(..)
    dan nog eens kraslootjes
    (..)
    verkopen ze krasloten bij Ryanair ?????
    zonnig Brasil
      dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:12:12 #85
    79886 MrMadMan
    The Ozzie Animal
    pi_42559292
    quote:
    Op dinsdag 10 oktober 2006 22:04 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

verkopen ze krasloten bij Ryanair ?????
    yep steun je het goede doel mee en kan je een auto winnen geloof ik
    No Worries Mate!!!
    pi_42709979
    # Maatschappij?
    Jet2(.com)

# Traject?
    Amsterdam - Manchester - Amsterdam

#Toestel?
    Boeing 737-700.

# Vertraging?
    Heen keurig op schema, terug een half uur te laat opgestegen en een kwartiertje te laat op Schiphol.

# Vriendelijk personeel?
    Weinig mee van doen gehad (wat wil je ook op een uur durende vlucht?). Er zaten wel wat leuke dames tussen.

# Lekker eten?
    Niets gekocht.

# Entertainment?
    Een inflight-magazine, het uitzicht en mijn mp3-speler.

# Algehele indruk?
    Prima hoor. Alleen was de beenruimte erg beperkt (is mijn eerste keer met een lowcostairline, misschien is dat standaard het geval). Je kon wel plaatsen met extra beenruimte "kopen", maar dat was 10 pond. Wat duurder is dan het retourticket kostte (zonder belastingen).

Terminal 1 op Manchester vond ik niet bijster spannend. De winkels had ik na een half uurtje wel gezien, daarna zijn we maar in een bar gaan hangen waar Sky Sports aanstond. Daar ons uitendelijk toch wel vermaakt.
    En op Schiphol had ik zowaar binnen 5 minuten mn tas. Moet niet gekker worden.

Trouwens wel raar dat ik op de heenweg gewoon vloeibare spullen in mn handbagage mocht hebben en terug weer niet. Ik begrijp geen ruk meer van al die veiligheidsmaatregelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Butra op 16-10-2006 00:40:54 ]
    pi_42933360
    Weekendje naar Dublin geweest met Ryan Air.

# Maatschappij?
    Ryan Air

# Traject?
    Charleroi - Dublin - Charleroi

#Toestel?
    737

# Vertraging?
    En niet een beetje ook, erg lachwekkend dat ze dan ook in hun magazine dat ze nummer 1 staan van het op tijd vliegen.
    Op de heenweg een dikke 2 uur vertraging wegens technische mankementen aan het toestel, en op de terugreis hetzelde liedje. Gelukkig dat het niet in de lucht gebeurde.

# Vriendelijk personeel?
    Waarom denken de mensen van goedkope maatschappen altijd dat ze grappig zijn? En waarom halen ze de mensen uit de Oostblok? Sommige konden niet eens Engels. Ik vraag om een blikje Red Bull, snauwen ze je ook nog af omdat ze niet kunnen horen dat ik Red Bull wil. Kan dus echt stukken verbeteren.

# Lekker eten?
    Eten niet gehad, wel een blikje Red Bull voor 3 euro. Moest ff wat energie bijtanken, zware inzinking zat eraan te komen.

# Entertainment?
    Inflight magazine, en mijn MP3speler.

# Algehele indruk?
    Leuk en aardig dat goedkoop vliegen, maar mag het ietsje vriendelijker aub? En de vertraging afschaffen!!!

Charleroi is echt zo fucking klein, daar wil je niet dood gevonden worden. Wel perfect is de busshuttle van de parkeerplaats naar de terminal.
    Dublin is lekker groot, goede restaurants, en na de douane ook nog eens vele winkels. Goed!
    pi_42937981
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 20:42 schreef Professional het volgende:
    Dublin is lekker groot, goede restaurants, en na de douane ook nog eens vele winkels. Goed!
    Is de nieuwe terminal geopend op Dublin? Want dit vliegveld stond bekend als het slechtste ter wereld
    pi_42939872
    Nope, zijn ze nog altijd mee bezig, zoals ik het zag is die pas in 2007 geopend.
    Slechste wil ik niet zeggen, is alleen wel zo dat de vertrekhal erg klein is. Je zit soms met 4 vluchten in een hal van 10 bij 10, dat is wel kut.
    Winkeltjes enzo vond ik toch goed, kon alles krijgen daar, zelfs de Guinness bar was open.
      woensdag 25 oktober 2006 @ 23:57:14 #90
    136738 peleetje
    He is a big mouth...
    pi_42940379
    # Maatschappij?
    SmartWings

# Traject?
    Amstrerdam - Praag

#Toestel?
    737

# Vertraging?
    Heen 30 minuten. Toestel was er nog niet.
    Terugweg geen vertraging. Toestel vertrok zelfs eerder.

# Vriendelijk personeel?
    Hmmm. Niet onaardig. Maar om de dames nou uiterst vriendelijk te noemen... nee.
    Waren wel erg mooie dames trouwens. Wat dat betreft een 9.

# Lekker eten?
    Broodje ham en een glaasje Orangje juice. (wel gratis)

# Entertainment?
    Behalve het uitzicht op de dames was er niks.

# Algehele indruk?
    Redelijk. Je hoeft geen luxe te verwachten maar dat hoeft ook niet op die korte vluchten.
    pi_43043513
    quote:
    Op woensdag 25 oktober 2006 20:42 schreef Professional het volgende:

Charleroi is echt zo fucking klein, daar wil je niet dood gevonden worden. Wel perfect is de busshuttle van de parkeerplaats naar de terminal.
    Klopt, maar de oude terminal wordt binnenkort afgebroken. De nieuwe (veel grotere) luchthaven 'Brussels South Charleroi' gaat open in 2007: foto
    pi_43070580
    Klopt, heb je gelijk in, dat kun je ook zien als je aan komt rijden.
    Ook als je land in het vliegtuig, rijdt je langs het nieuwe gedeelte, schiet al aardig op daar. Hopelijk komen dan ook weer wat nieuwe bestemmingen erbij
    pi_43146058
    Maatschappij?
    KLM Royal Dutch Airlines.

Traject?
    Amsterdam (AMS) - Milaan Malpensa (MXP)

Vertraging?
    Geen, zelfs 10 minuten voor schematijd aangekomen.

Vriendelijk personeel?
    Erg vriendelijk personeel. Met de steward en stewardess nog een praatje gemaakt en nog een aantal leuke tips gekregen over wat we allemaal moesten gaan doen in Dubai! Erg leuk!

Lekker eten?
    Ik kreeg een kopje koffie, glaasje jus d'orange en een pakje Bertolli broodjes met kaas. Erg lekker. Omdat ze ook een ham-variant hadden heb ik deze ook nog gevraagd. Deze kreeg ik zonder problemen.

Entertainment?
    Afgezien van de Holland Herald, het uitzicht dat steeds minder werd en de leuke gesprekken met het personeel was er geen entertainment op de vrij korte vlucht.

Algehele indruk?
    Wederom goed! Ik heb ook eens KLM naar Frankfurt gevlogen en vond ze toen met eten en drinken ook goed. Beenruimte is goed en personeel vriendelijk. Jammer dat er alleen een passagier was die vroeg wanneer de nootjes kwamen omdat er iets met de broodjes was.

Schiphol is inmiddels bekend. Lekker groot, ruim en duidelijk qua bewegwijzering. Wij vertrokken helemaal achteraan de D pier, dat was dus even lopen. Milaan Malpensa is wel ok qua winkels. Veel fashionshops maar zodra je daar eenmaal weg bent, is er niet veel te doen. Niet veel kleur ook. Beetje grauw vond ik het.
    pi_43146612
    Maatschappij?
    Alitalia

Traject?
    Milaan Malpensa (MXP) - Dubai (DXB)

Vertraging?
    Geen, 25 minuten eerder aangekomen.

Vriendelijk personeel?
    Personeel nauwelijks gezien. Er werd wel gelachen voordat het servicegedeelte kwam maar daarna kon er vaak geen glimlach vanaf. Na een half uur kwam het eten. Daarna werd het opgehaald en zag je het personeel pas weer vlak voor de landing.

Lekker eten?
    Nee. Dit was de meest ranzige maaltijd die ik ooit in een vliegtuig heb gehad. Ik was er al enigszins voor gewaarschuwd maar wilde het toch eens proberen om te zien of het echt zo erg was. We kregen een zalmfiletje met ravioli in een bakje. Als bijgerechten was er fruit en groenten met een plak ham. Verder nog een broodje, crackers, kruidenboter en gewone boter. Het broodje was zo hard als beton, het plastic mesje kwam er nog niet doorheen. De ham smaakte had een vreselijke smaak en smaakte zeker niet naar ham. De groenten waren slap en smaakloos dus daar had ik het na 1 stukje al gezien. De ravioli was niet te eten. Veel te taai en te vet. Ook zat er geen vlees in maar een ander vies mengsel. Niemand in mijn omgeving at het op. Alleen de zalm was lekker.

Ik wilde graag jus d'orange erbij. Deze is bij Alitalia rood en smaakt naar grapefruit sap. Beetje jammer.

Overigens duurde het bijna een uur voordat mijn maaltijd werd opgehaald. Dit was bespottelijk lang. Ik heb het dan ook op de grond gezet. Vlak voor de landing kwam men nog langs met een drankje en was er tijdens de vlucht een open bar achterin het vliegtuig. Dat was wel ok.

Entertainment?
    We kregen de film Click te zien via enorm brakke koptelefoontjes. De geluidskwaliteit was zeer slecht. Verder was het inflight magazine ook niet echt boeiend.

Algehele indruk?
    Voor mij geen Alitalia weer. De persoon voor mij ging dusdanig ver naar achteren met de stoel dat ik telkens zijn stoel met hem naar voren moest duwen als ik van mijn stoel wilde. Beenruimte was erg krap. Ik kon mijn laptop ook niet op het tafeltje zetten, die moest helemaal plat en dan rechtop omdat je anders niets ziet. Ook mag je bij Alitalia geen film kijken op je laptop vanaf een cd of dvd. Wat een onzin, geen enkele maatschappij doet dit behalve Alitalia.

Milaan was redelijk ok maar niet echt boeiend. Niet veel eet-stalletjes en net als op elk vliegveld in Europa duur als je even snel wat te eten wil halen wegens het gebrek aan een supermarkt zoals op Schiphol. De twee uur wachten in Milaan gingen snel voorbij met behulp van een goed boek en muziek.
    pi_43147160
    Maatschappij?
    Alitalia

Traject?
    Dubai (DXB) - Milaan Malpensa (MXP)

Vertraging?
    Geen vertraging, we zijn een 15-20 minuten voor schematijd geland.

Vriendelijk personeel?
    Personeel heb ik nauwelijks gezien! Alleen bij het brengen en ophalen van de maaltijd. Meer niet.

Lekker eten?
    Het eten bestond dit keer uit een ontbijt. Ik had daar wederom jus d'orange en koffie bij besteld en wonder boven wonder was de jus dit keer wel gewoon geel en smaakte hij ook nog eens naar jus! We kregen een soort Engels ontbijt bestaande uit een worstje, eggroll, gebakken tomaat en champignons. Verder zat er nog een broodje en croissantje bij alsmede fruit, yoghurt, jam en boter. Het ontbijt was goed te doen alhoewel het worstje een beetje raar viel zo vroeg. De McDonalds ervoor was lekkerder. De champignons heb ik ook laten liggen omdat ik daar geen fan van ben alsmede de gebakken tomaat.

Entertainment?
    The Devil Wears Prada en een of andere vage film met Chineze ondertiteling. TDWP was een leuke film. Alleen jammer dat de geluidskwaliteit ontzettend slecht was, de koptelefoons bagger. Ook werkten de radiostations niet net als op de heenweg en flikkerde het schermpje regelmatig. De andere film heb ik niet eens gezien. Waarom krijg je Chineze ondertiteling bij een vlucht die helemaal niet van of naar een Aziatische bestemming gaat/komt? Het inflight magazine was ook niet veel soeps. Het uitzicht naar buiten was nog beter.

Algehele indruk?
    Tsja, bagger weer. Dit keer geen open bar en het personeel is niet 1 keer langsgekomen voor drankjes. Als je dan naar achter ging kon je aan de reactie van het personeel wel zien dat het "lastig" was als je kwam vragen om een drankje. Ook duurde het weer meer dan een uur voordat mijn dienblad werd opgehaald. Mijns inziens veel te lang. De beenruimte was iets meer omdat we nu de rij achter de business class hadden. Alleen jammer dat je dan je benen in de hoogte moet gooien in plaats van onder de stoel voor je.

Dubai is ontzettend modern en groot opgezet. Het is er wel ontzettend druk en op sommige punten moet je je zelfs door de mensenmassa heenwurmen. Wel erg modern.
    pi_43147462
    Maatschappij?
    Alitalia

Traject?
    Milaan Malpensa (MXP) - Amsterdam (AMS)

Vertraging?
    Geen. Precies op tijd aangekomen wegens lang taxiën in Amsterdam. Geland op de Zwanenburgbaan in omgestelde richting en geparkeerd achteraan de B pier.

Vriendelijk personeel?
    Alleen gezien met het uitdelen van de snack en het drinken.

Lekker eten?
    Er kon gekozen tussen een klein broodje kaas of een koekje. Ik koos voor het broodje kaas. Bij het openen van de verpakking en het openmaken van het brood om de kaas te bekijken brokkelde het bijna al uit elkaar van droogheid. De kaas was ook niet meer dan een plakje van 4x4 cm. Schiet niet op dus. . Het koekje was volgens mij buren ook zo droog als ik weet niet wat. De koffie en jus waren wel ok.

Entertainment?
    Op deze Europese vlucht in een Airbus A320 waren er warempel schermpjes die gebruikt werden. Zo werd er Mr Bean en Looney Tunes afgespeeld. Mr Bean is ook wel ontzettend achterhaald. Dat er nog maatschappijen zijn die dit uitzenden....

Algehele indruk?
    Stoelen waren beter en de beenruimte was ruim. Op Europese vluchten afgezien van het droge broodje kan Alitalia het dus kennelijk wél. Ik zal de volgende keer echter niet meer voor Alitalia gaan en wat meer betalen om met KLM, Swiss, Emirates of Austrian te vliegen.

Schiphol is chill om aan te komen. We stonden om 17.01 bij de baggageband maar om 17.20 kwam de baggage pas. Duurde erg lang dus. In Milaan moesten we in transit en bij het checken van de handbaggage mocht mijn statief er niet door. Dit was erg gevaarlijk volgens de wetsdienaar want ik zou er iemand mee kunnen slaan. Ik moest dus door de paspoortcontrole en het statief laten sealen a 7 euro en inchecken. Na het inchecken moest het ook nog ingeleverd worden bij "bulky baggage".

Vreemd dat het in Dubai gewoon mocht maar in Milaan niet.
      woensdag 1 november 2006 @ 19:34:52 #97
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43147798
    Maatschappij:

Air New Zealand

Traject?

Auckland - Tokyo

Vertraging

Nope

Vriendelijk personeel?

Uitermate. Goede service en erg vriendelijk.

Lekker eten?

Zover ik me kan herinneren was het prima

Entertainment?

Eigen schermpjes in de 777 Zelf films, series of muziek kiezen. Beste entertainment ooit

Algehele indruk?

Beste vlucht ooit voor mij Vooral door de entertainment en redelijk veel beenruimte

Auckland was prima, alhoewel erg klein. Aankomst in Tokyo ging erg snel en was overzichtelijk
      woensdag 1 november 2006 @ 19:36:52 #98
    55330 ennuik
    Stockholm boppe!
    pi_43147872
    @ Jaguarized - ik heb dezelfde ervaring met Alitalia! Blegh, wat een toestand! Mijn tripje was Stockholm - Amsterdam - Milaan - Amsterdam - Stockholm en van Milaan naar Amsterdam dus met Alitalia. Rode sinaasappelsap, "something sweet or a sandwich" (koekje genomen, geen aanrader), één stewardess (met enorme boezem, leek uit een slechte pornofilm weggelopen) gezien.

Niet een vreselijk vlucht maar het kan veel beter. Zeker met de KLM prijs die ik betaald heb.
    pi_43147949
    "something sweet or a sandwich" Dat is exact hetzelfde zinnetje als wij ook te horen kregen. Wat een slechte bedoeling van Alitalia. SkyTeam kan beter Alitalia inruilen voor Emirates.
      woensdag 1 november 2006 @ 19:39:50 #100
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43147978
    Maatschappij?

KLM

Traject?

Tokyo - Ams

Vertraging?
    Nee, zelfs 10 min eerder

Vriendelijk personeel

Prima in orde

Lekker eten?

Ja was goed te eten. Was eerst een ontbijt en daarna rijst met kip. Natuurlijk met stokjes

Entertainment?

Gare oude tv's in het gangpad, maar geluid was wel ok. Films waren THe Devil Wears Prada, X-men 3 en een Japanse film.

Eigenlijk meer over de KLM. Tijdens het inchecken kwam ik er dus achter dat ik teveel bagage had (6kg) en daarvoor 95 euro moest betalen. Het vreemde was dat het dezelfde bagage was als van Auckland naar Tokyo en daar hoefde ik niks te betalen... Was dus een kostbare reis terug
    pi_43148018
    Volgende keer 6 kilo in je handbagge douwen en zeggen dat je gaat "repacken".
      woensdag 1 november 2006 @ 19:58:44 #102
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43148673
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:40 schreef Jaguarized het volgende:
    Volgende keer 6 kilo in je handbagge douwen en zeggen dat je gaat "repacken".
    dat hebben ze dus al gedaan, en ik was in de veronderstelling dat ik 40 kg mocht meenemen... Vooral omdat het die vlucht daarvoor wel in orde was (was wel geen KLM, maar toch...)
    pi_43148835
    40kg mag je nooit meenemen. Ook de KLM hanteert 20kg met een uitloop naar 25. Alleen via de VS mag je 32kg. Knap dat je dan toch nog 34 meekreeg?
      woensdag 1 november 2006 @ 20:09:00 #104
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_43149062
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 19:34 schreef kepler het volgende:
    [
    Entertainment?

Eigen schermpjes in de 777 Zelf films, series of muziek kiezen. Beste entertainment ooit
    KLM heeft dit ook op alle 777-200ER's en A330-200's, helaas zat je in een oude B747-400 vanuit Tokyo...
    pi_43150155
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 20:03 schreef Jaguarized het volgende:
    40kg mag je nooit meenemen. Ook de KLM hanteert 20kg met een uitloop naar 25. Alleen via de VS mag je 32kg. Knap dat je dan toch nog 34 meekreeg?
    Hangt er denk ik ook aan hoe vol et vliegtuig zit. Ik had met Air France een flinke koffer bij me waarbij de teller door bleef lopen tot aan de 30 kilo. Mevrouw hing er alleen een kaartje met 'heavy' aan en ik mocht door. De vlucht bleek uiteindelijk niet vol te zitten. Helemaal opgelucht natuurlijk, want je moet tegenwoordig wat neertellen per kilo. Ik weet niet hoeveel bij AF, maar bij KLM is dat 11 Euro per kilo, dacht ik
    pi_43150671
    Valt mee, Air New Zealand rekende 42 dollar = 21 euro per kilo op vluchten naar Azië.
      woensdag 1 november 2006 @ 20:46:35 #107
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43150818
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 20:03 schreef Jaguarized het volgende:
    tja, Air New Zealand deed er dus niet moeilijk over...
    pi_43151362
    Die deden over mijn 19kg handbaggage ook niet moeilijk.
      Moderator woensdag 1 november 2006 @ 21:10:58 #109
    45833 crew  Fogel
    pi_43151849
    De laatste 6 jaar (100+ vluchten) is bij mij nog nooit de handbaggage gewogen.... zijn wel allemaal vluchten binnen europa geweest.
    pi_43156869
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 20:09 schreef Public_NME het volgende:

[..]

KLM heeft dit ook op alle 777-200ER's en A330-200's, helaas zat je in een oude B747-400 vanuit Tokyo...
    Ik ging ook met een 777, heel blij toen ik het vliegtuig binnen kwam en zag dat je een eigen schermpje had. Bleek het beeld van een dermate slechte kwaliteit te zijn dat het haast onmogelijk was om er zonder hoofdpijn te krijgen naar te kijken

Dit was trouwens met China Southern

[ Bericht 9% gewijzigd door Vava op 01-11-2006 23:14:59 ]
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
      donderdag 2 november 2006 @ 00:08:25 #111
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_43158735
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 23:06 schreef Vava het volgende:

[..]

Ik ging ook met een 777, heel blij toen ik het vliegtuig binnen kwam en zag dat je een eigen schermpje had. Bleek het beeld van een dermate slechte kwaliteit te zijn dat het haast onmogelijk was om er zonder hoofdpijn te krijgen naar te kijken

Dit was trouwens met China Southern
    Tja, het is heel verschillend per maatschappij uiteraard. (kunnen zelf configuratie kiezen). Sommige hebben oude 777-200 (geen ER's) en die zijn uit de late jaren 90. KLM heeft allemaal ER's en die zijn vrij jong... (en die hebben AVOD, Audio Video On Demand)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')