abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 25 maart 2007 @ 22:30:38 #251
45833 crew  Fogel
pi_47655005
# Maatschappij?
KLM/KLM Cityhopper

# Traject?
Trondheim-Amsterdam-Warschau

# Vertraging?
Vanuit Warschau te laat vertrokken maar bijna op tijd op Schiphol aangekomen, verder niks noemenswaardigs.

# Vriendelijk personeel?
Op alle vluchten ja en op de eerste vlucht (Trondheim-Amsterdam) waren ze extra aardig.

# Lekker eten?
TRD-AMS: warme broodjes, kalfsvlees in een saus waar onder andere uit en garnaal in zat. En een dessert van 'double chocolate' gebak met een balsamico-mint saus. Erg apart, wel lekker.
AMS-WAW: 'driehoek'sandwich met ei en bacon, mijn favoriet van deze sandwiches
WAW-AMS: 'driehoek'sandwich BLT - ik hou er niet zo van, maar beter dan het alternatief met smeerkaas.
AMS-TRD: Waldkorn broodje met pastrami. Beetje erg droog deze keer, maar dat heb ik met een rode wijn weggespoeld. De nieuwe huiswijn (in economy class) is overigens een Chinese wijn genaam Chi, drinkt lekker weg.

# Entertainment?
Holland Herald en op de laatste vlucht een beetje noorderlicht.

# Algehele indruk?
Prima zoals het hoort. Op de eerste vlucht een upgrade gekregen naar Europe Select (vandaar het betere eten en de iets betere service).

# Iets over de luchthavens?
Schiphol en Trondheim, zie mijn eerdere posts.
Warschau: Beetje rommelig qua opzet, als ze het vliegveld net zo ruim op hadden gezet als de stad was het stukken beter geweest. Bier is erg goedkoop bij het nescafe cafe, 13 zloty per pul, schiet niet op als je van je poolse geld af wil .
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 25 maart 2007 @ 22:50:02 #252
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47655958
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:30 schreef Fogel het volgende:
13 zloty per pul, schiet niet op als je van je poolse geld af wil .
Dat is ¤3,35 per pul? Dat is toch niet echt goedkoop moet ik zeggen hoor...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  Moderator zondag 25 maart 2007 @ 23:14:16 #253
45833 crew  Fogel
pi_47657091
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:50 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat is ¤3,35 per pul? Dat is toch niet echt goedkoop moet ik zeggen hoor...
Voor een vliegveld wel. En daarbij ben ik gewend aan Noorse prijzen, voor die prijs krijg je een blik bier in de supermarkt
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_47777681
Dat is inderdaad erg goedkoop per pul, op Kiev Borispol Internation Airport betaal je bijvoorbeeld ¤4,- per halve liter (wel Heineken dan). Dus nog redelijk goedkoop te noemen van in Warschau voor een vliegveld denk ik zo.
pi_47800292
Iemand ervaring met Tapair Portugal? Al wel iets over gelezen in eerder topic, niet veel.. .
pi_47800701
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:14 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand ervaring met Tapair Portugal? Al wel iets over gelezen in eerder topic, niet veel.. .
en volgens mij ook al gepost in eerder deel van deze serie.

Amsterdam - Porto heen, en Faro - Lissabon - Amsterdam terug. Op zich allemaal oke, gewoon netjes, maar ook niets meer dan dat. Terugweg uiteindelijk bijna een uur vertraging op Faro, de volgende vlucht in Lissabon stond keurig nog te wachten (daardoor ook een half uur te laat vertrokken). Ook met de bagage is dat goed gegaan.
Ze maakten wel erg haast met alles, hoewel ik geen reden heb gehoord waarom er vertraging was.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_47800800
ik vlieg hetzelfde traject, alleen dan rechtstreeks terug vanuit Faro . Is Faro airport eigenlijk beetje leuk? Bedoel kun je je daar enkele uren vermaken zoals op schiphol?
pi_47800854
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:30 schreef Sport_Life het volgende:
ik vlieg hetzelfde traject, alleen dan rechtstreeks terug vanuit Faro . Is Faro airport eigenlijk beetje leuk? Bedoel kun je je daar enkele uren vermaken zoals op schiphol?
Nee

Het is vrij klein met een paar winkeltjes. Neem een boek mee
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_47800936
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:31 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Nee

Het is vrij klein met een paar winkeltjes. Neem een boek mee
heb mn vriendin mee dus ik vermaak me toch wel

nee maar dan weet ik dat.. heb ooit eens 5 uur gewacht op Bergamo airport (vanwege vertraging) damn wat heb ik me daar verveeld zeg..
pi_47802650
Faro is ongelofelijk saai inderdaad. En het eten (hamburgertentje) vond ik ook nog eens vrij duur. Maar goed, het was verder een leuke vakantie

Ohja. We vlogen van 16u30 tot ongeveer 22u00 terug (inclusief overstappen etc.). Het avondeten wat we kregen bij TAP: Een broodje tonijnsalade met een paar plakjes ei.
Dus als je avondeten wilt, zelf even wat meenemen
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 9 april 2007 @ 14:24:29 #261
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48145495
Maatschappij?
China Airlines

Traject?
Amsterdam - Bangkok

Vliegtuig
Boeing 747-400 - 452 seats

Prijs?
¤ 666 all inclusief (+ hotelovernachting)

Load factor?
Economy 100%, Business 70% (je kon inderdaad tegen geen enkele prijs nog een economy classe ticket boeken).

Vertraging?
15 minuten te laat vertrokken, 25 minuten te vroeg geland

Vriendelijk personeel?
Ik heb eerder met ze gevlogen, en toen kwamen ze wat symphatieker over tijdens de mealservice, nu ging het op de automatische piloot... Het ging overigens wel snel, 2x sneller dan met KLM! Op de belbutton werd overigens wel goed gereageerd.

Lekker eten?
Standaard vliegtuigmaaltijd, ik kan geen warm eten, dus doe het ook niet, voor mij alleen het fruit en de yoghurt! Voor de liefhebbers, je kan tussendoor zoveel drinken halen als je wilt, en je kunt ook noodlesoup krijgen.

Entertainment?
Helaas niet het nieuwe toestel, dus geen eigen schermpjes. Maar een monitor en groot scherm. Geen eigen schermpje vind ik vooral jammer omdat ik dan niet steeds kan kijken waar je bent... je bent aangewezen tussendoor op de schermen..

Algehele indruk?
Positief is wel dat er genoeg beenruimte was, zeker meer als met KLM, en omdat ik aan het gangpad zat kon ik mij genoeg uitstrekken!
Nadeel is wel dat je (nog) niet electronisch kan inchecken, en je officieel geen plaatsen kunt reserveren van te voren, nu heb ik gelukkig wat contacten zodat dat wel geregeld kon worden, maar anders is dat wel een minpunt. Zeker omdat de wachtrijen met inchecken aan de lange kant zijn. (Overigens zal binnenkort vanaf Amsterdam online inchecken ook mogelijk worden).

Iets over de luchthavens?
Lekker weer, dus genoten vanaf het uitzicht op het panoramaterras, dat is toch wel een groot positief punt voor schiphol! Op Suvarnabhumi geen wachtrijen voor de douane en ik was dan ook na 15 minuten na touchdown op mijn tas aan het wachten.
(Het was jammer dat deze niet kwam, pas na voorzichtig informeren kwam deze opeens toch nog op de band tevoorschijn, (na wat heen en weer gemobilofoon), maar dat was dan weer 45 minuten later...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_48151030
Maatschappij?
United Airlines

Traject?
Amsterdam-Washington-Columbus, terug Columbus-Chicago-Amsterdam

Vliegtuig
Boeing 767

Prijs?
¤ 650 alles incl (ook annuleringsverzekering)

Load factor?
Beide keren vrijwel 100 %

Vertraging?
Heenweg sneller dan gepland, terug een uur vertraging omdat we moesten wachten op een andere vlucht waar mensen inzaten die nog mee moesten.

Vriendelijk personeel?
Niets bijzonders, gewoon aardig. Wel irritant was dat ze op de terugweg luid hun tax-free goederen gingen aanprijzen terwijl iedereen wilde slapen. Op de terugweg wilde ik mijn ticket wijzigen, wat volgens de telefoonmiep van United niet kon, maar bij de incheckbalie was er een erg aardige mevrouw die alle tijd voor me nam en het wel voor elkaar kreeg

Lekker eten?
Ik had een vegetarische maaltijd gevraagd, op de heenweg was die erg goed. Op de terugweg hadden ze om een of andere reden een veganistische maaltijd gegeven, maar veganistische koekjes zijn gewoon smerig.

Entertainment?
Op de heenweg goede films (o.a. The illusionist) en nog een stuk of 30 andere kanalen. Op de terugweg veel minder keus, dat was erg jammer.

Algehele indruk?
Alles goed geregeld, ze brengen je waar je wil wezen zonder grote vertragingen e.d.

Iets over de luchthavens?
Amsterdam prima, bagage was er supersnel. In Washington was ook alles ok. In Chicago moest ik erg lang wachten; er schijnt op het vliegveld van alles te doen te zijn (o.a. een museum), maar dan was vanaf de terminal waar ik was niet aangegeven, dus dat heb ik gemist. Columbus is zo klein dat je eruit bent voor het door hebt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 9 april 2007 @ 18:34:27 #263
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48151520
Maatschappij?
Turkish Airlines

Traject?
Amsterdam - Istanbul (En terug)

Vliegtuig
Airbus A320

Prijs?
plm. 260,-

Load factor?
Geen idee.

Vertraging?
Ongeveer een kwartier te laat vertrokken en op tijd geland. Terugreis ongeveer hetzelfde

Vriendelijk personeel?
Heb niet heel veel met ze te maken gehad, maar heb er goede nog slechte ervaringen aan. Gewoon goed dus.

Lekker eten?
Voor een vliegtuigmaaltijd niet slecht.

Entertainment?
Was aanwezig, niet van uitzonderlijke kwaliteit. Vloog echter met een groep, dus ben de tijd wel doorgekomen.

Algehele indruk?
Redelijk positieve indruk. Het leek allemaal goed geregeld en ze vliegen met deugdelijk materiaal.

Iets over de luchthavens?
Op Schiphol niet echt rondgekeken. In Istanbul wel rondgekeken en was wel aardig. Douane was vriendelijk in Istanbul, ze lachten zelfs.
  maandag 9 april 2007 @ 18:41:36 #264
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48151668
Maatschappij?
China Airlines

Traject?
Amsterdam - Bangkok (En terug)

Vliegtuig
Boeing 747-400

Prijs?
plm. 1800,- all-in (business class)

Load factor?
Geen idee.

Vertraging?
Heen op tijd vertrokken en ongeveer een kwartier te vroeg geland. Terug ongeveer een half uur te laat vertrokken (mede door ground personnel dat in Thais tempo werkt) en een half uur te vroeg geland.

Vriendelijk personeel?
Erg vriendelijk personeel. Ik was vrij gehandicapt toen ik vloog en daar werd rekening mee gehouden. Ook heb ik steeds duidelijke instructies gekregen.

Lekker eten?
Voor een vliegtuigmaaltijd niet slecht.

Entertainment?
Niet echt bijzonder, er was wel een groot scherm met films met Chinese ondertitels, maar voor de rest niet echt veel. Op de heenreis heb ik echter heel goed kunnen slapen en zowel op de heenreis als terugreis had ik spannende boeken bij me.

Algehele indruk?
Algemene indruk is erg positief. Zoals al gezegd erg vriendelijk personeel en dat vind ik toch belangrijk. Dat dat ding vliegt is bij alle maatschappijen zo.

Iets over de luchthavens?
Op Schiphol kon ik inchecken zonder vertraging of iemand voor me (Ik was dan ook erg vroeg). In Bangkok stonden mijn koffers al op me te wachten toen ik uit het vliegtuig was en de weg had gevonden. De luchthaven van Bangkok (Don Muang) vond ik een vrij chaotisch geheel. Het was even zoeken waar ik moest zijn en het had nog wel wat voeten in de aarde om goed en wel te boarden (bijna een half uur te laat bovendien). Nu weet ik dat Don Muang uit zijn voegen aan het barsten is en men bezig is met een nieuwe luchthaven. Misschien dat dat ook scheelt.
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:57:28 #265
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48175649
quote:
Op maandag 9 april 2007 18:41 schreef Alicey het volgende:

[b]Iets over de luchthavens?

Op Schiphol kon ik inchecken zonder vertraging of iemand voor me (Ik was dan ook erg vroeg). In Bangkok stonden mijn koffers al op me te wachten toen ik uit het vliegtuig was en de weg had gevonden. De luchthaven van Bangkok (Don Muang) vond ik een vrij chaotisch geheel. Het was even zoeken waar ik moest zijn en het had nog wel wat voeten in de aarde om goed en wel te boarden (bijna een half uur te laat bovendien). Nu weet ik dat Don Muang uit zijn voegen aan het barsten is en men bezig is met een nieuwe luchthaven. Misschien dat dat ook scheelt.
Sterker nog, het nieuwe vliegveld is zelfs al geopend, maar het het is weer gemaakt met typische thaise degelijkheid, zodat ze het oude vliegveld weer geopend hebben. (Op dit moment alleen voor domestic vluchten, dus alleen de domestic terminal), maar ik heb zo'n vermoeden dat ook het internationale gedeelte voor sommige internationale vluchten, (denk aan InterAsia vluchten zonder connectie naar Europa), zal worden geopend, want er zullen nog veel meer problemen aan het licht komen, nu zijn er scheuren in de landingsbanen, straks is het nieuwe vliegtuiggebouw zelf....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:44:51 #266
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48177370
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Sterker nog, het nieuwe vliegveld is zelfs al geopend, maar het het is weer gemaakt met typische thaise degelijkheid, zodat ze het oude vliegveld weer geopend hebben. (Op dit moment alleen voor domestic vluchten, dus alleen de domestic terminal), maar ik heb zo'n vermoeden dat ook het internationale gedeelte voor sommige internationale vluchten, (denk aan InterAsia vluchten zonder connectie naar Europa), zal worden geopend, want er zullen nog veel meer problemen aan het licht komen, nu zijn er scheuren in de landingsbanen, straks is het nieuwe vliegtuiggebouw zelf....
Da's niet best.
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:21:39 #267
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_48327273
Maatschappij?
Arkefly

Traject?
Amsterdam-Las Palmas(bijtanken)-Banjul-Amsterdam

Vliegtuig
Boeing 737-800

Prijs?
goede vraag, hotel was incl. 845¤ incl 2 weken hotel in Gambia. Ik betaalde 50¤ extra om in comfort class te vliegen, 150¤ extra om 2 weken alleen in een 2p-kamer te liggen.

Load factor?
heenreis 100%, terugreis 3 vrije plaatsen op 180.

Vertraging?
in de terugweg een half uurtje

Vriendelijk personeel?
Niets op aan te merken. In de heenreis heb ik me zelfs kostelijks vermaakt met de FA's.

Lekker eten?
Het eten was geen culinaire topper, maar slecht vond ik het ook niet. De warme maaltijd bestond 2 maal uit een keuze tussen 2 gerechtjes ( pasta/bami heen en pasta/boerekool terug) en dan een snack pack. Dat laatste vond ik minder, temeer omdat dat ook ons ontbijt was vanmorgen. Bij de warme maaltijd kreeg ik een biertje, frisdrank was gratis.

Entertainment?
Geen persoonlijke schermpjes, maar we kregen een gamma van komsische series, een film, wat muziek,..

Algehele indruk?
Ik had het geluk 2x een seat aan de emergency exit te kunnen bemachtigen (=>extra legroom ) (hint: row 14 en 15 bij comfort class bij de B737-800). Een van de vluchten was een nachtvlucht.Ik ben zeker tevreden met wat ik kreeg, al vertrok ik ook niet met te hoge verwachtingen. Ik zou niet weten waarom ik (gesteld dat ik nog es naar Gambia vlieg) zoveel meer zou betalen om met Brussels Airlines te vliegen. Als ik ga vergelijken met Sabena indertijd (vlucht naar Jo'burg) was het heel wat minder, maar ik vond het van een gelijkaardig niveau als American Airlines.

Iets over de luchthavens?
Het was mijn eerste maal in Schiphol, en ik vond het een heerlijke luchthaven. Banjul was..sja, op zijn Afrikaans zeker (chaotisch, weinig entertainment, vrij klein,..) maar dat hoorde er gewoon bij.
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 15 april 2007 @ 11:36:19 #268
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48343614
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:21 schreef Masanga het volgende:

Traject?
Amsterdam-Las Palmas(bijtanken)-Banjul-Amsterdam
Ik vind het wel een beetje crisis van Arkefly om met een narrowbody een vlucht van bijna 5000km te vliegen... Is echt ver imo.
http://www.flightmemory.com/ dit is trouwens een erg leuke tool!!!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48343676
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:36 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik vind het wel een beetje crisis van Arkefly om met een narrowbody een vlucht van bijna 5000km te vliegen... Is echt ver imo.
http://www.flightmemory.com/ dit is trouwens een erg leuke tool!!!
Amsterdam - Newark is bijna 6000km, wordt ook met een 757 gevlogen

of Amsterdam - Houston met de KLM/Privatair 737BBJ 8067km
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 15 april 2007 @ 12:05:39 #270
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48344114
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:39 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Amsterdam - Newark is bijna 6000km, wordt ook met een 757 gevlogen
Ja dat is ook crisis, continental zou eigenlijk gewoon met een 772 moeten vliegen. Ik vind persoonlijk dat het echt te ver is voor een 752.
Finnair had/heeft ook 752 die als charters gaan, en die vliegen soms helemaal naar Panama etc, met een stop-over op de Azoren. Echt té ver....
quote:
of Amsterdam - Houston met de KLM/Privatair 737BBJ 8067km
Die privatair's zijn all business configuration, dus dat is niet eerlijk
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48347270
quote:
Op zondag 15 april 2007 12:05 schreef Public_NME het volgende:
Die privatair's zijn all business configuration, dus dat is niet eerlijk
Maar wel leuk, vooral bij het boarden. Alhoewel ik alleen de 319LR ken.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 15 april 2007 @ 14:37:22 #272
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48347862
Wij doen ook Banjul met een 738 maar dan zonder bijtank stop.
FCT
  maandag 16 april 2007 @ 10:55:58 #273
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_48374629
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:37 schreef Mojave het volgende:
Wij doen ook Banjul met een 738 maar dan zonder bijtank stop.
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.

@Public_NME:Ik vond het toch ook wel stilaan de maximale afstand als passagier voor een 737: er is maar 1 gang waarlangs alles en iedereen moet passeren, er is geen sanitair blok halfweg waar je even kan heenwandelen en die het vliegtuig ook in 2 delen verdeelt,.. Brussels Airlines vliegt erheen met een A330. Voorts zag ik ook een aantal 767's, vooral uit de UK dan, en redelijk wat 737's in Gambia.
Voorts ben ik ook een student met een enorme passie door vliegtuigen (kan geen piloot worden omwille van mijn ogen) en heb ik ook het "probleem" van mijn lengte in bepaalde teostellen, maar goed, dat wordt dan wel opgelost door veel te vliegen tijdens vakanties..(maar nu ga ik off topic)
When all things seem to end, the future still remains..
pi_48374770
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:

[..]

Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.
Misschien hadden ze geen zin (of duurder) om in Gambia te tanken ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 16 april 2007 @ 14:26:50 #275
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48381197
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:

[..]

Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.
Waarschijnlijk combinatie van zware kist en veel tegenwind.
FCT
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:04:04 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_48432673
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:

[..]

Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.

@Public_NME:Ik vond het toch ook wel stilaan de maximale afstand als passagier voor een 737: er is maar 1 gang waarlangs alles en iedereen moet passeren, er is geen sanitair blok halfweg waar je even kan heenwandelen en die het vliegtuig ook in 2 delen verdeelt,.. Brussels Airlines vliegt erheen met een A330. Voorts zag ik ook een aantal 767's, vooral uit de UK dan, en redelijk wat 737's in Gambia.
Voorts ben ik ook een student met een enorme passie door vliegtuigen (kan geen piloot worden omwille van mijn ogen) en heb ik ook het "probleem" van mijn lengte in bepaalde teostellen, maar goed, dat wordt dan wel opgelost door veel te vliegen tijdens vakanties..(maar nu ga ik off topic)
tegen de wind in voor de wind uit? geen id. misschien is dat het.

ik vind het ook raar dat arkefly met een 737 naar banjul vliegt terwijl de passagiers en vrachten er zijn voor een 767. zal wel met hun uiterst strakke planning te maken hebben ofsow. daarom is er ook altijd vertraging met die maatschappij. 1x een technisch probleem bij 1 van de 3 767's en ze hebben er een week last van.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_48433664
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

tegen de wind in voor de wind uit? geen id. misschien is dat het.

ik vind het ook raar dat arkefly met een 737 naar banjul vliegt terwijl de passagiers en vrachten er zijn voor een 767. zal wel met hun uiterst strakke planning te maken hebben ofsow. daarom is er ook altijd vertraging met die maatschappij. 1x een technisch probleem bij 1 van de 3 767's en ze hebben er een week last van.
Arkefly heeft in totaal maar 5 vliegtuigen of zo, die constant de wereld overvliegen, dus er zullen op die momenten vast meer bestemmingen zijn die de prioriteit hebben voor een 767 o.i.d. denk ik.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_48437906
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.
Waarschijnlijk werd er niet alleen getankt, maar ook de crew gewisseld en misschien ook wel passagiers eruit gelaten. Door de crew te wisselen kun je die net wat efficiënter inzetten; ze mogen een x aantal uren achter elkaar werken binnen een bepaalde tijd, dus als je met een tussenstop er voor kan zorgen dat je 1,5 ipv 2 crews nodig hebt voor de hele vlucht, scheelt dat weer een beetje geld.

Ook kan het zo zijn dat het startgewicht in NL anders te hoog uitkomt en er dus maar een bepaalde hoeveelheid brandstof op de heenweg mee kan.

Verder hierover graag in: [Centraal] Vragen over vliegen Gaan we hier weer verder met vluchtverslagen
  woensdag 18 april 2007 @ 03:21:20 #279
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48446168
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:02 schreef DutchTrain het volgende:

Verder hierover graag in: [Centraal] Vragen over vliegen Gaan we hier weer verder met vluchtverslagen
ok

Maatschappij?
Air Asia

Traject?
Bangkok - Kuala Lumpur

Vliegtuig
Airbus A320, 180 seats

Prijs?
38 Euro

Load factor?
70% vol vliegtuig, toch 3 stoelen voor mijzelf omdat niemand schijnbaar achterin wil zitten. (Of misschien ligt het toch aan mij...)

Vertraging?
45 minuten te laat vertrokken, 10 minuten te laat geland. (Kwam vooral omdat een Airbus van Air India achter ons opeens besloot om problemen met de motor te krijgen waardoor er allemaal emergency voertuigen omheen moesten gaan staan, en voordat ze dat vliegtuig (met passagiers ! ) bij de gate weg hadden gesleept.... We vlogen overigens wel via een direct route en relatier hoog zodat we toch nog wat van de vertraging in konden lopen.

Vriendelijk personeel?
Voor een Airbus A320 met 136 passagiers zijn 7 bemanningsleden wat veel, ik heb overigens de indruk dat het crew in opleiding was gezien het feit dat er ook 3 senior crew members aanwezig waren. De inflight catering (niet gratis) ging hierdoor wel snel.

Lekker eten?
Voor 1 Euro een blikje drinken gekocht. Dit was inclusief vriendelijke smile van de crew

Entertainment?
Geen TV's aan boord, wel mooi uitzicht tijdens het landen en opstijgen.

Algehele indruk?
Het inchecken ging ondanks dat ik nummer 6 in de rij was vrij traag, maar dat komt niet zozeer door Air Asia, maar meer door de Aziatische medepassagier die meent dat deze 30 kilo per persoon zonder extra kosten gewoon mee kan nemen. (Toegestaan is 15 kg, bij 20 kg maken ze ook nog geen problemen). Zou een goede baan voor mij zijn, ik ben namelijk nog onverbiddelijker dan de incheckdame's en ik zou bij overschrijding van 500 gram kosten in rekening gaan brengen

Iets over de luchthavens?
Bangkok Suvarnabhumi heeft wel een moderne uitstraling en omdat deze nu aan de weg ligt richting Chonburi kon ik vanuit daar met de airconbus naar het vliegveld zonder eerst naar een Bangkok busstation te moeten.
Air Asia gebruikt in Kuala Lumpur de LCCT terminal, welke geen treinverbinding heeft maar wel (goedkope) bussen richting het centrum. (Je kan overigens ook naar KLIA voor 1,50 RM indien je een vlucht hebt met een reguliere Airline vanaf KL. Verder is de LCCT echt low budget, maar prima voor het doel, namelijk het goedkoop vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_48487272
Binnenkort (7 Mei) op vakantie naar Antalya, Köln-Bonn - Antalya - Köln-bonn met AtlasJet. Ik heb al wat rondgesnuffelt naar die maatschappij en van de paar reviews die ik kon vinden waren dus de meeste positief. Leren stoelen, redelijk goed eten etc. Iemand hier zelf een persoonlijke ervaring met AtlasJet?
pi_48582709
quote:
Op woensdag 1 november 2006 19:18 schreef Jaguarized het volgende:

Entertainment?
The Devil Wears Prada en een of andere vage film met Chineze ondertiteling. TDWP was een leuke film. Alleen jammer dat de geluidskwaliteit ontzettend slecht was, de koptelefoons bagger. Ook werkten de radiostations niet net als op de heenweg en flikkerde het schermpje regelmatig. De andere film heb ik niet eens gezien. Waarom krijg je Chineze ondertiteling bij een vlucht die helemaal niet van of naar een Aziatische bestemming gaat/komt? Het inflight magazine was ook niet veel soeps. Het uitzicht naar buiten was nog beter.
Ligt Dubai niet in Azie?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:52:47 #282
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48582862
Het zal ongetwijfeld onder het continent Azië vallen. Ik hoef geen Chineze ondertiteling te hebben als ik niet naar China vlieg.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_48590216
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 21:52 schreef Jaguarized het volgende:
Het zal ongetwijfeld onder het continent Azië vallen. Ik hoef geen Chineze ondertiteling te hebben als ik niet naar China vlieg.
Maar als je WEL naar China vliegt lees je de Chinese ondertitels wel dan ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 22 april 2007 @ 12:30:30 #284
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48593779
quote:
Op zondag 22 april 2007 08:54 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar als je WEL naar China vliegt lees je de Chinese ondertitels wel dan ?
Ja tuurlijk. Alvast wat proberen te leren van de Chinese taal.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_48612419
Maatschappij?
British Airways
Traject?
AMS - LHR; LHR - DTW
+
DTW - LHR; LHR - AMS

Vertraging?
Nope. Op de heenweg zelfs 45 min te vroeg.

Vriendelijk personeel?
Overall heel vriendelijk. Heel behulpzaam, alles kan geregeld worden, of ze proberen het in ieder geval. Op de terugweg van LHR naar AMS mocht ik alleen niet naar de WC omdat dat nare stoelriemlampje nog niet uit was. Maargoed, verder alleen maar aardige mensen.

Lekker eten?
Lekker? Tja, voor een vliegtuig wel Op de heenweg een kipschotel geval met aardappels en boontjes. Opzich goed te eten. Lekker toetje. Toffee Banana Cake en een minimarsje. Later nog een sandwich die ook goed te doen was (beetje koud alleen). Op de terugweg kan ik me niet meer specifiek herinneren wat het eten was, maar het was vergelijkbaar. Tussendoor kregen we ook nog een kleine snack als chips oid.

Entertainment?
Iedereen heeft een eigen schermpje in de stoel voor zich met iets van 8 kanalen met films erop. Korte films krijgen nog een aflevering van een komische serie of cartoon om er zo voor te zorgen dat ze ongeveer tegelijk aflopen met de andere films. Daarnaast hebben ze radiokanalen van de BBC en zo'n tijdschrift.

Algehele indruk?
Zeer goede maatschappij! Eén van de betere waar ik tot nu toe mee gevlogen heb, zeker ook qua prijs/kwaliteit vergelijking. In juni ga ik weer met BA. Zelfde route

Iets over de luchthavens?
AMS - kennen we allemaal wel. Wat mij betreft de beste luchthaven waar dan ook.
LHR - blegh! Ziet er niet uit, redelijk onlogisch qua layout (terminal 4) en verschrikkelijk chaotisch.
DTW - Detroit's McNamera terminal is een van de leukste terminals in de US waar ik tot nu toe ben geweest. Veel eetgelegenheden en winkeltjes. Aardig en behulpzaam personeel en ik vond de immigration officer en customs beamte ook enorm meevallen
  maandag 23 april 2007 @ 08:17:42 #286
269 vats
Live life to the max!
pi_48622005
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:14 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand ervaring met Tapair Portugal? Al wel iets over gelezen in eerder topic, niet veel.. .
keertje met ze gevlogen van london naar fortaleza en weer terug naar london.

ja vond het niet bijzonder, zat prima omdat ik de nooduitgang geregeld had, dus daar was niets op aan te melden. Geen prive TV's, en heel smerig eten. (en ik lust normaal echt alles en overal, maar dit was gewoon slecht)

Maar voor ff te vliegen prima te doen als TAP goedkoper is als een ander.
pi_48639439
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:30 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Alvast wat proberen te leren van de Chinese taal.
pff heb ooit eens een cursus Chinees gedaan, na 4 colleges had ik het wel gezien, wat een taal . Als je een beetje Chinees wilt spreken ben je echt minimaal 2 jaar bezig, en dan nog luisteren
  dinsdag 24 april 2007 @ 18:03:08 #288
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48675937
Maatschappij?
Ryanair

# Traject?
EIN-STN

#Toestel?
Boeing 737-800 met winglets

# Vertraging?
# Nee

# Vriendelijk personeel?
Redelijk, het is gewoon vervoer van A naar B dus meer kan je ook niet verwachten.

# Lekker eten?
Geen idee, niks gekocht. Had thuis al ontbeten.

# Entertainment?
Uitzicht, voor de rest niet veel.

# Algehele indruk?
Goed, snel en voordelig. Vertrokken om 9.25 vanaf Eindhoven en ik vertrok om 10u Engelse tijd met de Stansted Express naar Liverpoolstreet. Redelijk rap dus!


# Iets over de luchthavens?
Niet veel van gezien, snel ff naar de wc geweest en koffer van de band gehaald. Was er heel snel, sneller dan op AMS. Immigratie was ook snel, dus erg relaxt.
Ein is klein, maar nog altijd beter dan die oude 'voetbalkantine' die ze eerst hadden.

# Maatschappij?
EasyJet

# Traject?
LGW-AMS

#Toestel?
A319

# Vertraging?
Nee

# Vriendelijk personeel?
Redelijk, het is gewoon vervoer van A naar B dus meer kan je ook niet verwachten. Toch sla ik ze hoger aan in hun service dan Ryanair.

# Lekker eten?
Geen idee, niks gekocht. Ze hadden wel smakelijke broodjes zo te zien. (duur!)

# Entertainment?
Uitzicht en inflight magazine.

# Algehele indruk?
Net als hun concurrent goed, snel en voordelig. Vlieg uiteindelijk toch het liefste met EasyJet naar London omdat de verbinding met London beter en goedkoper is. (ik zit voornamelijk in het Zuid-Westen van London)

# Iets over de luchthavens?
LGW South terminal is ook relaxt, hoewel de North Terminal mooier is. De bar met uitzicht op de runway is echt heel erg leuk, en daar heb ik dan ook ff een pint gedaan. AMS blijft de beste luchthaven waar ik geweest ben. Alleen jammer v/d NS, stremming in de Schiphol tunnel en er reden dus geen treinen. Heb er ong. 2uur over gedaan om naar Amstel te komen. Daar duurde het nog een half uur voordat de intercity kwam, al met al ongeveer zat er 4uur tussen mijn landing op Schiphol en mijn thuiskomst in Utrecht.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 29 april 2007 @ 16:57:54 #289
178059 Soofie
you're my disco
pi_48842231
# Maatschappij?
KLM/Northwest
# Traject?
Amsterdam-Orlando
# Vertraging?
Nope
# Vriendelijk personeel?
Ja!
# Lekker eten?
Nee (maar ik ben te kieskeurig)
# Entertainment?
Heel goed! het entertainment system is heel uitgebreid (ook in coach) met zo'n 40 films en series etc, dus je verveelt je minder snel. Ik vind het onzin dat airlines zoals Martinair geld vragen voor zo'n tv-tje met 8 films..
# Algehele indruk?
Goed, gebruik ik zeker nog een keer..
# Iets over de luchthavens?
Schiphol = oke!
switch me on & turn me up.
  zondag 29 april 2007 @ 19:19:41 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48846020
Maatschappij?
Thai Air Asia

Traject?
Singapore - Bangkok

Vliegtuig
Boeing 737-400 148 seats

Prijs?
30 Euro

Load factor?
65% vol vliegtuig, door defensive seating toch 3 stoelen voor mijzelf

Vertraging?
Vliegtuig was 5 minuten te laat bij aankomst, maar vertrek was keurig op tijd.

Vriendelijk personeel?
Ze deden erg hun best om de chinese tourgroup in toom te houden. Ik blijf het wonderlijk vinden dat je het in je hoofd haalt om naar de WC te gaan als het vliegtuig letterlijk de landing inzet en je bijna aan de grond bent...

Lekker eten?
Ik had van mijn laatste Singapore dollar een flesje water op Changi gekocht, dus ik had niets nodig.

Entertainment?
Geen TV's aan boord, helaas was het bewolkt bij het opstijgen of landen zodat je niet bijster veel kon zien.

Algehele indruk?
Het inchecken ging goed, dat wil zeggen, de complete Chinese tourgroup dacht even voor mij te gaan staan. Wel dat gaat niet gebeuren, dus ik liep er weer vrolijk langs, de plaatselijke manager van Air Asia vond dat overigens een prima actie. Echter de rest liet het gebeuren en stond dus opeens achter deze groep...

Bij de gate, op het moment van aandokken van het aankomende vliegtuig, wist ik dat de Chinese tourgroup in de rij zou gaan staan om maar als eerste aan boord te zijn (free seating policy). Normaal wacht ik rustig tot iedereen ingestapt is, maar nu niet, en stond ik voorraan.
Echter, bij het uiteindelijke boarden echt in een scrum terecht gekomen en heb ik serieus de mafkezen van mij af moeten slaan, ze wilden door mij heen, en DAT laat ik mij echt niet gebeuren, het werd echter zo erg dat ik weigerde om het vliegtuig binnen te gaan, zodat ik de ingang blokkeerde, pas nadat de Air Asia groundstaff en de bemanning aan boord de mafkezen achter mij tot bedaren hadden gebracht en ze stopten met duwen en wat al niet meer ging ik naar binnen.
Je had de gezichten van de bemanning moeten zien toen ik in één keer door naar achteren liep zonder op de 'speciale' plaatsen te gaan zitten. (Idee hierachter is, en werkt eigenlijk altijd is dat iedereen voorin wil zitten dus zo je 3 plaatsen voor jezelf kunt krijgen.

Iets over de luchthavens?
Singapore Changi blijft een mooie luchthaven, Tiger Airways vanaf de budgetterminal was iets goedkoper, maar ik betaal liever iets meer (5 S$) om vanaf de main terminal te mogen vliegen, met alle faciliteiten, zoals bijvoorbeeld een goedkoop foodcourt, (wel weggestopt, en nergens op de borden aangegeven), en gratis internet

Al met al een mindere ervaring door de passagiers, misschien is het een idee voor Air Asia om toch zitplaatsen uit te delen bij het inchecken. Naast dat dit het boarden prettiger maakt kan je er ook nog eens extra inkomsten uithalen door bijvoorbeeld bij het reserveren voor een extra fee een specifieke stoelplaats aan te geven...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 29 april 2007 @ 22:34:28 #291
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_48851651
Wat is defensive seating?
  Moderator zondag 29 april 2007 @ 22:36:05 #292
45833 crew  Fogel
pi_48851728
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:34 schreef Douwe het volgende:
Wat is defensive seating?
quote:
Echter, bij het uiteindelijke boarden echt in een scrum terecht gekomen en heb ik serieus de mafkezen van mij af moeten slaan, ze wilden door mij heen, en DAT laat ik mij echt niet gebeuren, het werd echter zo erg dat ik weigerde om het vliegtuig binnen te gaan, zodat ik de ingang blokkeerde, pas nadat de Air Asia groundstaff en de bemanning aan boord de mafkezen achter mij tot bedaren hadden gebracht en ze stopten met duwen en wat al niet meer ging ik naar binnen.
Je had de gezichten van de bemanning moeten zien toen ik in één keer door naar achteren liep zonder op de 'speciale' plaatsen te gaan zitten. (Idee hierachter is, en werkt eigenlijk altijd is dat iedereen voorin wil zitten dus zo je 3 plaatsen voor jezelf kunt krijgen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 29 april 2007 @ 22:36:24 #293
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48851738
Verdedigend zitten. Zo zitten dat 2 andere mensen de stoelen niet nemen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 29 april 2007 @ 22:46:07 #294
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_48852089
Dus? Gewoon boos kijken en hopen dat dat mensen afschrikt?
  zondag 29 april 2007 @ 23:01:45 #295
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48852629
Net als in de bus.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 30 april 2007 @ 07:45:51 #296
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48858055
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:34 schreef Douwe het volgende:
Wat is defensive seating?
Ik dacht nog zal ik het erbij zitten..

Defensive seating gaat uit van de gedachte dat mensen liever ergens gaan zitten waarbij ze niet direct naast iemand plaats te hoeven nemen.
Neem plaats op de middelste stoel van de 3 stoelen aan de raamkant, en zet je tas neer op de plek naast het raam. Op deze manier is alleen de plek aan het gangpad vrij, maar een 'vreemde' passagier zal nu eerste naar andere plekken kijken, en niet gelijk op deze vrije plek plaatsnemen, tevens zullen 2 samenreizende mensen nu ook hier niet willen zitten. (Want dan moeten ze dit vragen, en dat doet de gemiddelde mens niet, is namelijk eng...)

Dat het werkt is m.i. al bewezen, ook op deze vlucht gaven de 2 laatste passagiers voorkeur aan mjin naaste buurman, zodat deze dus 'klem' zat. Dit is natuurlijk heel fout, maar goed, het werkt wel
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:55:50 #297
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_49279681
Maatschappij?
Easyjet

Traject?
Amsterdam - Liverpool - Amsterdam

Vliegtuig
Airbus 319 - 156 seats

Prijs?
67,60 Euro

Load factor?
Op de heenweg 54 man/vrouw, dus 34%, op de terugweg 103 man/vrouw 66%

Vertraging?
Geen. Heen 5 minuten te vroeg aangekomen, op de terugweg 10 minuten.

Vriendelijk personeel?
Prima, niets op af te dingen, ze zijn wel professioneler geworden, en de veiligheidsinstructie wordt met de nodige humor gebracht

Lekker eten?
Het is 55 minuten real flight time, dan heb ik niets nodig.

Entertainment?
Gezien de lichte loadfactor ruimte genoeg om aan het raam te kunnen zitten. Daarnaast het easyjet inflight magazine wat de wachttijd aan de gate wat plezieriger maakt.

Algehele indruk?
Internet checkin is handig. Jammer dat je dan in Boarding group C terecht komt, aan de andere kant als er zo weinig mensen meegaan, heb je nog genoeg stoelkeus.

Iets over de luchthavens?
Liverpool is klein, maar fijn. Voordeel vindt ik vooral dat de security controle zich plaatsvindt net na de paspoortcontrole zodat dat niet nog bij de gate moet gebeuren. Dat is een veel relaxtere benadering.
Tevens vond ik ze in Liverpool beter uitgerust dan in Nederland, zeker gezien de apparatuur die ze tot hun beschikking hadden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_49447550
Maatschappij?
Blue Wings

Traject?
Köln-Bonn - Antalya - Köln-Bonn

Vliegtuig
Airbus A320-200

Load factor?
Heen 90% terug 70%.

Vertraging?
Zonder, zelfs heen- en terugweg te vroeg

Vriendelijk personeel?
Erg vriendelijk, opvallend was dat de flight crew zowel de heen en terug weg precies hetzelfde was.

Lekker eten?
Vliegtuigmaaltijd met een broodje, wat groente en fruit etc. Niets bijzonders, je kreeg genoeg te drinken.

Entertainment?
Het was een ex-Jetblue toestel met PTV's in de stoelen, alleen die waren (helaas) niet in gebruik. Terugweg was overdag en de piloot gaf ons informatie over de steden die we over vlogen. Istanbul en Wenen perfect kunnen zien, Wenen was wel leuk want die stad heb ik nog begin dit jaar bezocht.

Algehele indruk?
Zeer positief, zeker voor een charter. Leren stoelen, meer dan voldoende beenruimte (zeker vergeleken met andere charters) en het eten was ook inclusief.

Iets over de luchthavens?
Köln-Bonn erg relaxed vliegveld, alleen de terugweg hadden mijn ouders 4 sloffen sigaretten meegenomen (We waren met 4 personen) dus wij dachten dat het per stoel 1 slof was maar schijnbaar mag je dat pas vanaf je 17e jaar. Daar dus 60(!) euro invoerrechten moeten betalen in Duitsland, vond dat wel erg streng want we hadden er verder nooit iets over gehoord. Antalya Airport was vreselijk duur, 4 cola was 22 euro! Verder veel controles op het vliegveld en moesten we een visum aanschaffen en de Duitse reizigers hoefden dat niet (het meeste is niet aan het vliegveld te wijden, maar goed).
  woensdag 16 mei 2007 @ 16:32:07 #299
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_49447823
5,50 euro voor een cola. Jezus.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 17 mei 2007 @ 00:03:47 #300
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49466031
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:32 schreef Jaguarized het volgende:
5,50 euro voor een cola. Jezus.
Tja, dat weet je op die charter vliegvelden. Als je daar naar de Mac gaat betaal je zo 8-10euro voor een Big Mac.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')