Dat is ¤3,35 per pul? Dat is toch niet echt goedkoop moet ik zeggen hoor...quote:Op zondag 25 maart 2007 22:30 schreef Fogel het volgende:
13 zloty per pul, schiet niet op als je van je poolse geld af wil.
Voor een vliegveld wel. En daarbij ben ik gewend aan Noorse prijzen, voor die prijs krijg je een blik bier in de supermarktquote:Op zondag 25 maart 2007 22:50 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat is ¤3,35 per pul? Dat is toch niet echt goedkoop moet ik zeggen hoor...
quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:14 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand ervaring met Tapair Portugal? Al wel iets over gelezen in eerder topic, niet veel...
Neequote:Op donderdag 29 maart 2007 18:30 schreef Sport_Life het volgende:
ik vlieg hetzelfde traject, alleen dan rechtstreeks terug vanuit Faro. Is Faro airport eigenlijk beetje leuk? Bedoel kun je je daar enkele uren vermaken zoals op schiphol?
heb mn vriendin mee dus ik vermaak me toch welquote:Op donderdag 29 maart 2007 18:31 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Nee
Het is vrij klein met een paar winkeltjes. Neem een boek mee![]()
quote:Op maandag 9 april 2007 18:41 schreef Alicey het volgende:
[b]Iets over de luchthavens?
Op Schiphol kon ik inchecken zonder vertraging of iemand voor me (Ik was dan ook erg vroeg). In Bangkok stonden mijn koffers al op me te wachten toen ik uit het vliegtuig was en de weg had gevonden. De luchthaven van Bangkok (Don Muang) vond ik een vrij chaotisch geheel. Het was even zoeken waar ik moest zijn en het had nog wel wat voeten in de aarde om goed en wel te boarden (bijna een half uur te laat bovendien). Nu weet ik dat Don Muang uit zijn voegen aan het barsten is en men bezig is met een nieuwe luchthaven. Misschien dat dat ook scheelt.
Da's niet best.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Sterker nog, het nieuwe vliegveld is zelfs al geopend, maar het het is weer gemaakt met typische thaise degelijkheid, zodat ze het oude vliegveld weer geopend hebben. (Op dit moment alleen voor domestic vluchten, dus alleen de domestic terminal), maar ik heb zo'n vermoeden dat ook het internationale gedeelte voor sommige internationale vluchten, (denk aan InterAsia vluchten zonder connectie naar Europa), zal worden geopend, want er zullen nog veel meer problemen aan het licht komen, nu zijn er scheuren in de landingsbanen, straks is het nieuwe vliegtuiggebouw zelf....
Ik vind het wel een beetje crisis van Arkefly om met een narrowbody een vlucht van bijna 5000km te vliegen... Is echt ver imo.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:21 schreef Masanga het volgende:
Traject?
Amsterdam-Las Palmas(bijtanken)-Banjul-Amsterdam
Amsterdam - Newark is bijna 6000km, wordt ook met een 757 gevlogenquote:Op zondag 15 april 2007 11:36 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje crisis van Arkefly om met een narrowbody een vlucht van bijna 5000km te vliegen... Is echt ver imo.
http://www.flightmemory.com/ dit is trouwens een erg leuke tool!!!
Ja dat is ook crisis, continental zou eigenlijk gewoon met een 772 moeten vliegen. Ik vind persoonlijk dat het echt te ver is voor een 752.quote:Op zondag 15 april 2007 11:39 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Amsterdam - Newark is bijna 6000km, wordt ook met een 757 gevlogen
Die privatair's zijn all business configuration, dus dat is niet eerlijkquote:of Amsterdam - Houston met de KLM/Privatair 737BBJ8067km
Maar wel leuk, vooral bij het boarden. Alhoewel ik alleen de 319LR ken.quote:Op zondag 15 april 2007 12:05 schreef Public_NME het volgende:
Die privatair's zijn all business configuration, dus dat is niet eerlijk![]()
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.quote:Op zondag 15 april 2007 14:37 schreef Mojave het volgende:
Wij doen ook Banjul met een 738 maar dan zonder bijtank stop.
Misschien hadden ze geen zin (of duurder) om in Gambia te tanken ?quote:Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:
[..]
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.![]()
Waarschijnlijk combinatie van zware kist en veel tegenwind.quote:Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:
[..]
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.![]()
tegen de wind in voor de wind uit? geen id. misschien is dat het.quote:Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:
[..]
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.![]()
@Public_NME:Ik vond het toch ook wel stilaan de maximale afstand als passagier voor een 737: er is maar 1 gang waarlangs alles en iedereen moet passeren, er is geen sanitair blok halfweg waar je even kan heenwandelen en die het vliegtuig ook in 2 delen verdeelt,.. Brussels Airlines vliegt erheen met een A330. Voorts zag ik ook een aantal 767's, vooral uit de UK dan, en redelijk wat 737's in Gambia.
Voorts ben ik ook een student met een enorme passie door vliegtuigen (kan geen piloot worden omwille van mijn ogen) en heb ik ook het "probleem" van mijn lengte in bepaalde teostellen, maar goed, dat wordt dan wel opgelost door veel te vliegen tijdens vakanties..(maar nu ga ik off topic)
Arkefly heeft in totaal maar 5 vliegtuigen of zo, die constant de wereld overvliegen, dus er zullen op die momenten vast meer bestemmingen zijn die de prioriteit hebben voor een 767 o.i.d. denk ik.quote:Op dinsdag 17 april 2007 20:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
tegen de wind in voor de wind uit? geen id. misschien is dat het.
ik vind het ook raar dat arkefly met een 737 naar banjul vliegt terwijl de passagiers en vrachten er zijn voor een 767. zal wel met hun uiterst strakke planning te maken hebben ofsow. daarom is er ook altijd vertraging met die maatschappij. 1x een technisch probleem bij 1 van de 3 767's en ze hebben er een week last van.
Waarschijnlijk werd er niet alleen getankt, maar ook de crew gewisseld en misschien ook wel passagiers eruit gelaten. Door de crew te wisselen kun je die net wat efficiënter inzetten; ze mogen een x aantal uren achter elkaar werken binnen een bepaalde tijd, dus als je met een tussenstop er voor kan zorgen dat je 1,5 ipv 2 crews nodig hebt voor de hele vlucht, scheelt dat weer een beetje geld.quote:Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.![]()
okquote:Op dinsdag 17 april 2007 22:02 schreef DutchTrain het volgende:
Verder hierover graag in: [Centraal] Vragen over vliegen Gaan we hier weer verder met vluchtverslagen
Ligt Dubai niet in Azie?quote:Op woensdag 1 november 2006 19:18 schreef Jaguarized het volgende:
Entertainment?
The Devil Wears Prada en een of andere vage film met Chineze ondertiteling. TDWP was een leuke film. Alleen jammer dat de geluidskwaliteit ontzettend slecht was, de koptelefoons bagger. Ook werkten de radiostations niet net als op de heenweg en flikkerde het schermpje regelmatig.![]()
De andere film heb ik niet eens gezien. Waarom krijg je Chineze ondertiteling bij een vlucht die helemaal niet van of naar een Aziatische bestemming gaat/komt?
Het inflight magazine was ook niet veel soeps. Het uitzicht naar buiten was nog beter.
Maar als je WEL naar China vliegt lees je de Chinese ondertitels wel dan ?quote:Op zaterdag 21 april 2007 21:52 schreef Jaguarized het volgende:
Het zal ongetwijfeld onder het continent Azië vallen.Ik hoef geen Chineze ondertiteling te hebben als ik niet naar China vlieg.
Ja tuurlijk. Alvast wat proberen te leren van de Chinese taal.quote:Op zondag 22 april 2007 08:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar als je WEL naar China vliegt lees je de Chinese ondertitels wel dan ?![]()
keertje met ze gevlogen van london naar fortaleza en weer terug naar london.quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:14 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand ervaring met Tapair Portugal? Al wel iets over gelezen in eerder topic, niet veel...
pff heb ooit eens een cursus Chinees gedaan, na 4 colleges had ik het wel gezien, wat een taalquote:Op zondag 22 april 2007 12:30 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Alvast wat proberen te leren van de Chinese taal.![]()
quote:
quote:Echter, bij het uiteindelijke boarden echt in een scrum terecht gekomen en heb ik serieus de mafkezen van mij af moeten slaan, ze wilden door mij heen, en DAT laat ik mij echt niet gebeuren, het werd echter zo erg dat ik weigerde om het vliegtuig binnen te gaan, zodat ik de ingang blokkeerde, pas nadat de Air Asia groundstaff en de bemanning aan boord de mafkezen achter mij tot bedaren hadden gebracht en ze stopten met duwen en wat al niet meer ging ik naar binnen.
Je had de gezichten van de bemanning moeten zien toen ik in één keer door naar achteren liep zonder op de 'speciale' plaatsen te gaan zitten. (Idee hierachter is, en werkt eigenlijk altijd is dat iedereen voorin wil zitten dus zo je 3 plaatsen voor jezelf kunt krijgen.
quote:
Tja, dat weet je op die charter vliegvelden. Als je daar naar de Mac gaat betaal je zo 8-10euro voor een Big Mac.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |