abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 25 maart 2007 @ 22:30:38 #251
45833 crew  Fogel
pi_47655005
# Maatschappij?
KLM/KLM Cityhopper

# Traject?
Trondheim-Amsterdam-Warschau

# Vertraging?
Vanuit Warschau te laat vertrokken maar bijna op tijd op Schiphol aangekomen, verder niks noemenswaardigs.

# Vriendelijk personeel?
Op alle vluchten ja en op de eerste vlucht (Trondheim-Amsterdam) waren ze extra aardig.

# Lekker eten?
TRD-AMS: warme broodjes, kalfsvlees in een saus waar onder andere uit en garnaal in zat. En een dessert van 'double chocolate' gebak met een balsamico-mint saus. Erg apart, wel lekker.
AMS-WAW: 'driehoek'sandwich met ei en bacon, mijn favoriet van deze sandwiches
WAW-AMS: 'driehoek'sandwich BLT - ik hou er niet zo van, maar beter dan het alternatief met smeerkaas.
AMS-TRD: Waldkorn broodje met pastrami. Beetje erg droog deze keer, maar dat heb ik met een rode wijn weggespoeld. De nieuwe huiswijn (in economy class) is overigens een Chinese wijn genaam Chi, drinkt lekker weg.

# Entertainment?
Holland Herald en op de laatste vlucht een beetje noorderlicht.

# Algehele indruk?
Prima zoals het hoort. Op de eerste vlucht een upgrade gekregen naar Europe Select (vandaar het betere eten en de iets betere service).

# Iets over de luchthavens?
Schiphol en Trondheim, zie mijn eerdere posts.
Warschau: Beetje rommelig qua opzet, als ze het vliegveld net zo ruim op hadden gezet als de stad was het stukken beter geweest. Bier is erg goedkoop bij het nescafe cafe, 13 zloty per pul, schiet niet op als je van je poolse geld af wil .
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 25 maart 2007 @ 22:50:02 #252
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_47655958
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:30 schreef Fogel het volgende:
13 zloty per pul, schiet niet op als je van je poolse geld af wil .
Dat is ¤3,35 per pul? Dat is toch niet echt goedkoop moet ik zeggen hoor...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  Moderator zondag 25 maart 2007 @ 23:14:16 #253
45833 crew  Fogel
pi_47657091
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:50 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat is ¤3,35 per pul? Dat is toch niet echt goedkoop moet ik zeggen hoor...
Voor een vliegveld wel. En daarbij ben ik gewend aan Noorse prijzen, voor die prijs krijg je een blik bier in de supermarkt
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_47777681
Dat is inderdaad erg goedkoop per pul, op Kiev Borispol Internation Airport betaal je bijvoorbeeld ¤4,- per halve liter (wel Heineken dan). Dus nog redelijk goedkoop te noemen van in Warschau voor een vliegveld denk ik zo.
pi_47800292
Iemand ervaring met Tapair Portugal? Al wel iets over gelezen in eerder topic, niet veel.. .
pi_47800701
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:14 schreef Sport_Life het volgende:
Iemand ervaring met Tapair Portugal? Al wel iets over gelezen in eerder topic, niet veel.. .
en volgens mij ook al gepost in eerder deel van deze serie.

Amsterdam - Porto heen, en Faro - Lissabon - Amsterdam terug. Op zich allemaal oke, gewoon netjes, maar ook niets meer dan dat. Terugweg uiteindelijk bijna een uur vertraging op Faro, de volgende vlucht in Lissabon stond keurig nog te wachten (daardoor ook een half uur te laat vertrokken). Ook met de bagage is dat goed gegaan.
Ze maakten wel erg haast met alles, hoewel ik geen reden heb gehoord waarom er vertraging was.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_47800800
ik vlieg hetzelfde traject, alleen dan rechtstreeks terug vanuit Faro . Is Faro airport eigenlijk beetje leuk? Bedoel kun je je daar enkele uren vermaken zoals op schiphol?
pi_47800854
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:30 schreef Sport_Life het volgende:
ik vlieg hetzelfde traject, alleen dan rechtstreeks terug vanuit Faro . Is Faro airport eigenlijk beetje leuk? Bedoel kun je je daar enkele uren vermaken zoals op schiphol?
Nee

Het is vrij klein met een paar winkeltjes. Neem een boek mee
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_47800936
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:31 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Nee

Het is vrij klein met een paar winkeltjes. Neem een boek mee
heb mn vriendin mee dus ik vermaak me toch wel

nee maar dan weet ik dat.. heb ooit eens 5 uur gewacht op Bergamo airport (vanwege vertraging) damn wat heb ik me daar verveeld zeg..
pi_47802650
Faro is ongelofelijk saai inderdaad. En het eten (hamburgertentje) vond ik ook nog eens vrij duur. Maar goed, het was verder een leuke vakantie

Ohja. We vlogen van 16u30 tot ongeveer 22u00 terug (inclusief overstappen etc.). Het avondeten wat we kregen bij TAP: Een broodje tonijnsalade met een paar plakjes ei.
Dus als je avondeten wilt, zelf even wat meenemen
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 9 april 2007 @ 14:24:29 #261
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48145495
Maatschappij?
China Airlines

Traject?
Amsterdam - Bangkok

Vliegtuig
Boeing 747-400 - 452 seats

Prijs?
¤ 666 all inclusief (+ hotelovernachting)

Load factor?
Economy 100%, Business 70% (je kon inderdaad tegen geen enkele prijs nog een economy classe ticket boeken).

Vertraging?
15 minuten te laat vertrokken, 25 minuten te vroeg geland

Vriendelijk personeel?
Ik heb eerder met ze gevlogen, en toen kwamen ze wat symphatieker over tijdens de mealservice, nu ging het op de automatische piloot... Het ging overigens wel snel, 2x sneller dan met KLM! Op de belbutton werd overigens wel goed gereageerd.

Lekker eten?
Standaard vliegtuigmaaltijd, ik kan geen warm eten, dus doe het ook niet, voor mij alleen het fruit en de yoghurt! Voor de liefhebbers, je kan tussendoor zoveel drinken halen als je wilt, en je kunt ook noodlesoup krijgen.

Entertainment?
Helaas niet het nieuwe toestel, dus geen eigen schermpjes. Maar een monitor en groot scherm. Geen eigen schermpje vind ik vooral jammer omdat ik dan niet steeds kan kijken waar je bent... je bent aangewezen tussendoor op de schermen..

Algehele indruk?
Positief is wel dat er genoeg beenruimte was, zeker meer als met KLM, en omdat ik aan het gangpad zat kon ik mij genoeg uitstrekken!
Nadeel is wel dat je (nog) niet electronisch kan inchecken, en je officieel geen plaatsen kunt reserveren van te voren, nu heb ik gelukkig wat contacten zodat dat wel geregeld kon worden, maar anders is dat wel een minpunt. Zeker omdat de wachtrijen met inchecken aan de lange kant zijn. (Overigens zal binnenkort vanaf Amsterdam online inchecken ook mogelijk worden).

Iets over de luchthavens?
Lekker weer, dus genoten vanaf het uitzicht op het panoramaterras, dat is toch wel een groot positief punt voor schiphol! Op Suvarnabhumi geen wachtrijen voor de douane en ik was dan ook na 15 minuten na touchdown op mijn tas aan het wachten.
(Het was jammer dat deze niet kwam, pas na voorzichtig informeren kwam deze opeens toch nog op de band tevoorschijn, (na wat heen en weer gemobilofoon), maar dat was dan weer 45 minuten later...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 april 2007 @ 18:14:31 #262
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_48151030
Maatschappij?
United Airlines

Traject?
Amsterdam-Washington-Columbus, terug Columbus-Chicago-Amsterdam

Vliegtuig
Boeing 767

Prijs?
¤ 650 alles incl (ook annuleringsverzekering)

Load factor?
Beide keren vrijwel 100 %

Vertraging?
Heenweg sneller dan gepland, terug een uur vertraging omdat we moesten wachten op een andere vlucht waar mensen inzaten die nog mee moesten.

Vriendelijk personeel?
Niets bijzonders, gewoon aardig. Wel irritant was dat ze op de terugweg luid hun tax-free goederen gingen aanprijzen terwijl iedereen wilde slapen. Op de terugweg wilde ik mijn ticket wijzigen, wat volgens de telefoonmiep van United niet kon, maar bij de incheckbalie was er een erg aardige mevrouw die alle tijd voor me nam en het wel voor elkaar kreeg

Lekker eten?
Ik had een vegetarische maaltijd gevraagd, op de heenweg was die erg goed. Op de terugweg hadden ze om een of andere reden een veganistische maaltijd gegeven, maar veganistische koekjes zijn gewoon smerig.

Entertainment?
Op de heenweg goede films (o.a. The illusionist) en nog een stuk of 30 andere kanalen. Op de terugweg veel minder keus, dat was erg jammer.

Algehele indruk?
Alles goed geregeld, ze brengen je waar je wil wezen zonder grote vertragingen e.d.

Iets over de luchthavens?
Amsterdam prima, bagage was er supersnel. In Washington was ook alles ok. In Chicago moest ik erg lang wachten; er schijnt op het vliegveld van alles te doen te zijn (o.a. een museum), maar dan was vanaf de terminal waar ik was niet aangegeven, dus dat heb ik gemist. Columbus is zo klein dat je eruit bent voor het door hebt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 9 april 2007 @ 18:34:27 #263
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48151520
Maatschappij?
Turkish Airlines

Traject?
Amsterdam - Istanbul (En terug)

Vliegtuig
Airbus A320

Prijs?
plm. 260,-

Load factor?
Geen idee.

Vertraging?
Ongeveer een kwartier te laat vertrokken en op tijd geland. Terugreis ongeveer hetzelfde

Vriendelijk personeel?
Heb niet heel veel met ze te maken gehad, maar heb er goede nog slechte ervaringen aan. Gewoon goed dus.

Lekker eten?
Voor een vliegtuigmaaltijd niet slecht.

Entertainment?
Was aanwezig, niet van uitzonderlijke kwaliteit. Vloog echter met een groep, dus ben de tijd wel doorgekomen.

Algehele indruk?
Redelijk positieve indruk. Het leek allemaal goed geregeld en ze vliegen met deugdelijk materiaal.

Iets over de luchthavens?
Op Schiphol niet echt rondgekeken. In Istanbul wel rondgekeken en was wel aardig. Douane was vriendelijk in Istanbul, ze lachten zelfs.
  maandag 9 april 2007 @ 18:41:36 #264
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48151668
Maatschappij?
China Airlines

Traject?
Amsterdam - Bangkok (En terug)

Vliegtuig
Boeing 747-400

Prijs?
plm. 1800,- all-in (business class)

Load factor?
Geen idee.

Vertraging?
Heen op tijd vertrokken en ongeveer een kwartier te vroeg geland. Terug ongeveer een half uur te laat vertrokken (mede door ground personnel dat in Thais tempo werkt) en een half uur te vroeg geland.

Vriendelijk personeel?
Erg vriendelijk personeel. Ik was vrij gehandicapt toen ik vloog en daar werd rekening mee gehouden. Ook heb ik steeds duidelijke instructies gekregen.

Lekker eten?
Voor een vliegtuigmaaltijd niet slecht.

Entertainment?
Niet echt bijzonder, er was wel een groot scherm met films met Chinese ondertitels, maar voor de rest niet echt veel. Op de heenreis heb ik echter heel goed kunnen slapen en zowel op de heenreis als terugreis had ik spannende boeken bij me.

Algehele indruk?
Algemene indruk is erg positief. Zoals al gezegd erg vriendelijk personeel en dat vind ik toch belangrijk. Dat dat ding vliegt is bij alle maatschappijen zo.

Iets over de luchthavens?
Op Schiphol kon ik inchecken zonder vertraging of iemand voor me (Ik was dan ook erg vroeg). In Bangkok stonden mijn koffers al op me te wachten toen ik uit het vliegtuig was en de weg had gevonden. De luchthaven van Bangkok (Don Muang) vond ik een vrij chaotisch geheel. Het was even zoeken waar ik moest zijn en het had nog wel wat voeten in de aarde om goed en wel te boarden (bijna een half uur te laat bovendien). Nu weet ik dat Don Muang uit zijn voegen aan het barsten is en men bezig is met een nieuwe luchthaven. Misschien dat dat ook scheelt.
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:57:28 #265
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_48175649
quote:
Op maandag 9 april 2007 18:41 schreef Alicey het volgende:

[b]Iets over de luchthavens?

Op Schiphol kon ik inchecken zonder vertraging of iemand voor me (Ik was dan ook erg vroeg). In Bangkok stonden mijn koffers al op me te wachten toen ik uit het vliegtuig was en de weg had gevonden. De luchthaven van Bangkok (Don Muang) vond ik een vrij chaotisch geheel. Het was even zoeken waar ik moest zijn en het had nog wel wat voeten in de aarde om goed en wel te boarden (bijna een half uur te laat bovendien). Nu weet ik dat Don Muang uit zijn voegen aan het barsten is en men bezig is met een nieuwe luchthaven. Misschien dat dat ook scheelt.
Sterker nog, het nieuwe vliegveld is zelfs al geopend, maar het het is weer gemaakt met typische thaise degelijkheid, zodat ze het oude vliegveld weer geopend hebben. (Op dit moment alleen voor domestic vluchten, dus alleen de domestic terminal), maar ik heb zo'n vermoeden dat ook het internationale gedeelte voor sommige internationale vluchten, (denk aan InterAsia vluchten zonder connectie naar Europa), zal worden geopend, want er zullen nog veel meer problemen aan het licht komen, nu zijn er scheuren in de landingsbanen, straks is het nieuwe vliegtuiggebouw zelf....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:44:51 #266
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48177370
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Sterker nog, het nieuwe vliegveld is zelfs al geopend, maar het het is weer gemaakt met typische thaise degelijkheid, zodat ze het oude vliegveld weer geopend hebben. (Op dit moment alleen voor domestic vluchten, dus alleen de domestic terminal), maar ik heb zo'n vermoeden dat ook het internationale gedeelte voor sommige internationale vluchten, (denk aan InterAsia vluchten zonder connectie naar Europa), zal worden geopend, want er zullen nog veel meer problemen aan het licht komen, nu zijn er scheuren in de landingsbanen, straks is het nieuwe vliegtuiggebouw zelf....
Da's niet best.
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:21:39 #267
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_48327273
Maatschappij?
Arkefly

Traject?
Amsterdam-Las Palmas(bijtanken)-Banjul-Amsterdam

Vliegtuig
Boeing 737-800

Prijs?
goede vraag, hotel was incl. 845¤ incl 2 weken hotel in Gambia. Ik betaalde 50¤ extra om in comfort class te vliegen, 150¤ extra om 2 weken alleen in een 2p-kamer te liggen.

Load factor?
heenreis 100%, terugreis 3 vrije plaatsen op 180.

Vertraging?
in de terugweg een half uurtje

Vriendelijk personeel?
Niets op aan te merken. In de heenreis heb ik me zelfs kostelijks vermaakt met de FA's.

Lekker eten?
Het eten was geen culinaire topper, maar slecht vond ik het ook niet. De warme maaltijd bestond 2 maal uit een keuze tussen 2 gerechtjes ( pasta/bami heen en pasta/boerekool terug) en dan een snack pack. Dat laatste vond ik minder, temeer omdat dat ook ons ontbijt was vanmorgen. Bij de warme maaltijd kreeg ik een biertje, frisdrank was gratis.

Entertainment?
Geen persoonlijke schermpjes, maar we kregen een gamma van komsische series, een film, wat muziek,..

Algehele indruk?
Ik had het geluk 2x een seat aan de emergency exit te kunnen bemachtigen (=>extra legroom ) (hint: row 14 en 15 bij comfort class bij de B737-800). Een van de vluchten was een nachtvlucht.Ik ben zeker tevreden met wat ik kreeg, al vertrok ik ook niet met te hoge verwachtingen. Ik zou niet weten waarom ik (gesteld dat ik nog es naar Gambia vlieg) zoveel meer zou betalen om met Brussels Airlines te vliegen. Als ik ga vergelijken met Sabena indertijd (vlucht naar Jo'burg) was het heel wat minder, maar ik vond het van een gelijkaardig niveau als American Airlines.

Iets over de luchthavens?
Het was mijn eerste maal in Schiphol, en ik vond het een heerlijke luchthaven. Banjul was..sja, op zijn Afrikaans zeker (chaotisch, weinig entertainment, vrij klein,..) maar dat hoorde er gewoon bij.
When all things seem to end, the future still remains..
  zondag 15 april 2007 @ 11:36:19 #268
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48343614
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:21 schreef Masanga het volgende:

Traject?
Amsterdam-Las Palmas(bijtanken)-Banjul-Amsterdam
Ik vind het wel een beetje crisis van Arkefly om met een narrowbody een vlucht van bijna 5000km te vliegen... Is echt ver imo.
http://www.flightmemory.com/ dit is trouwens een erg leuke tool!!!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48343676
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:36 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik vind het wel een beetje crisis van Arkefly om met een narrowbody een vlucht van bijna 5000km te vliegen... Is echt ver imo.
http://www.flightmemory.com/ dit is trouwens een erg leuke tool!!!
Amsterdam - Newark is bijna 6000km, wordt ook met een 757 gevlogen

of Amsterdam - Houston met de KLM/Privatair 737BBJ 8067km
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 15 april 2007 @ 12:05:39 #270
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48344114
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:39 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Amsterdam - Newark is bijna 6000km, wordt ook met een 757 gevlogen
Ja dat is ook crisis, continental zou eigenlijk gewoon met een 772 moeten vliegen. Ik vind persoonlijk dat het echt te ver is voor een 752.
Finnair had/heeft ook 752 die als charters gaan, en die vliegen soms helemaal naar Panama etc, met een stop-over op de Azoren. Echt té ver....
quote:
of Amsterdam - Houston met de KLM/Privatair 737BBJ 8067km
Die privatair's zijn all business configuration, dus dat is niet eerlijk
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48347270
quote:
Op zondag 15 april 2007 12:05 schreef Public_NME het volgende:
Die privatair's zijn all business configuration, dus dat is niet eerlijk
Maar wel leuk, vooral bij het boarden. Alhoewel ik alleen de 319LR ken.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 15 april 2007 @ 14:37:22 #272
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48347862
Wij doen ook Banjul met een 738 maar dan zonder bijtank stop.
FCT
  maandag 16 april 2007 @ 10:55:58 #273
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_48374629
quote:
Op zondag 15 april 2007 14:37 schreef Mojave het volgende:
Wij doen ook Banjul met een 738 maar dan zonder bijtank stop.
Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.

@Public_NME:Ik vond het toch ook wel stilaan de maximale afstand als passagier voor een 737: er is maar 1 gang waarlangs alles en iedereen moet passeren, er is geen sanitair blok halfweg waar je even kan heenwandelen en die het vliegtuig ook in 2 delen verdeelt,.. Brussels Airlines vliegt erheen met een A330. Voorts zag ik ook een aantal 767's, vooral uit de UK dan, en redelijk wat 737's in Gambia.
Voorts ben ik ook een student met een enorme passie door vliegtuigen (kan geen piloot worden omwille van mijn ogen) en heb ik ook het "probleem" van mijn lengte in bepaalde teostellen, maar goed, dat wordt dan wel opgelost door veel te vliegen tijdens vakanties..(maar nu ga ik off topic)
When all things seem to end, the future still remains..
pi_48374770
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:

[..]

Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.
Misschien hadden ze geen zin (of duurder) om in Gambia te tanken ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 16 april 2007 @ 14:26:50 #275
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_48381197
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:55 schreef Masanga het volgende:

[..]

Het vreemde was dat we enkel in de heenvlucht bijtankten. Als iemand me kan uitleggen waarom zou ik dat fantastisch vinden.
Waarschijnlijk combinatie van zware kist en veel tegenwind.
FCT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')