abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43760721
Ik ga over twee weken de business only vlucht Dusseldorf-New York met Private Air eens proberen, zal het melden hier.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_43761357
Duur geintje zo'n privé-jet.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43761589
Maatschappij?
Icelandair

Traject?
Schiphol - Keflavik v.v.

Vertraging?
Ongeveer een uur vertraging op de terugweg, due to weather conditions at Keflavik Airport. Lees: sneeuwstorm.

Vriendelijk personeel?
Yup.

Lekker eten?
Mwah. Het was te eten, meer ook niet.

Entertainment?
Krantje, inflight magazine, oortelefoontjes en muziek, televisieschermpjes boven de stoelen (alleen op de terugweg).

Algehele indruk?
Goed. Zowel op de heen- als op de terugvlucht kreeg ik - zonder te vragen - een stoel bij een nooduitgang. Terug op Schiphol was mijn tas de allereerste op de band. Wat dat betreft kon het haast niet beter.

Iets over de luchthavens?
Keflavik is een middelgroot vliegveld met een mooi nieuw deel en een ouder deel (jaren 70) dat momenteel verbouwd wordt. Redelijk wat winkeltjes. Een Flybus die je voor 15 euro van de luchthaven naar je hotel in Reykjavik brengt (circa drie kwartier).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2006 20:48:35 ]
pi_43761594
Valt mee, het is een Lufthansa vlucht, uitgevoerd door Privateair. 737 met 50 stoelen.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_43761641
Kost dat voor een retourtje?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43774605
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:48 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik zal er binnenkort weer over uitlaten heb in de eerste 2 weken van december 6 vluchten met de klm.
Nordic ticketing is enorm traag deze keer, ligt eraan dat ik met vouchers betaalde. Maar dan nog vind ik dat ze wel even een eticket in mijn mailbox kunnen gooien...
Vouchers zijn zwaar kut, dus niet zeuren
Whatever you're about to discover we off that.
  woensdag 22 november 2006 @ 18:03:42 #157
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_43789717
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 20:48 schreef charon het volgende:
Valt mee, het is een Lufthansa vlucht, uitgevoerd door Privateair. 737 met 50 stoelen.
KLM Privatair staat ook vaak op AMS, zijn echt mooie kisten! Vliegt rechtstreeks naar Houston, Texas geloof ik.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 20:38:00 #158
45833 crew  Fogel
pi_43831639
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:22 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

Vouchers zijn zwaar kut, dus niet zeuren
De hele procedure (faxen en opsturen) rond die vouchers is ook zwaar kut.
Vandaag werd ik door Nordic ticketing gebeld waar ze het restant heen konden sturen. Vreemd, want dat vroegen ze een week of 2 geleden ook al.
En nog steeds geen eTicket of papieren ticket gezien, dus maar gevraagd waar die bleven "uhm, ja, die sturen we vandaag op" (papier want mijn kinderen mogen blijkbaar niet met een eTicket op pad). Nu maar hopen dat de internationale post een beetje snel is, ik reis de 1e.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 30 november 2006 @ 17:59:13 #159
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_44029851
Maatschappij?
RyanAir

Traject?
Eindhoven - Stansted v.v.

Prijs?
1 eurocent per vlucht, excl toeslagen en belastingen uiteraard. Totaalprijs inclusief reisverzekering 76 euro.

Vertraging?
Nee, zowel op heen- als op terugweg tien minuten te vroeg geland

Vriendelijk personeel?
Niks te klagen.

Lekker eten?
Niks gekocht.

Entertainment?
Nee.

Algehele indruk?
Snel en goedkoop naar Londen. En comfortabel, ik heb tamelijk lange benen en moet altijd een beetje schuin zitten om te voorkomen dat ik met mijn knieen mijn voorbuurman zit te porren. In deze 737-800's had ik echter ruimte over om mijn benen over elkaar te slaan.

Iets over de luchthavens?
Eindhoven is klein, erg weinig te doen als je twee uur moet wachten na het inchecken. Stansted is goed te doen, wel een eind van het centrum vandaan. De goedkoopste (maar niet snelste) oplossing is de TerraVision bus, (buiten de spits!!) in een uur en een kwartier op Liverpool of Victoria voor 8 pond (retour 14 pond - is drie maanden geldig).
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_44137687
Maatschappij?
Martinair

Traject?
Amsterdam - Orlando - San José

Prijs?
achthonderdnogwat

Vertraging?
Toen ik aankwam op het vliegveld meteen al een uur of 5, dat werd later 8 uur. Toen het vliegtuig eindelijk begon met de start werd de start op het laatste moment afgebroken (met een hoop paniek onder de pasagiers hehe). Er werd gemeld dat er een technisch probleem was en ze op het laatste moment hadden besloten dat ze het niet aandurfden. Buiten het vliegtuig bleek dat alle achterbanden leeg waren gelopen doordat de remmen te heet waren geworden.

Dus vervolgens moest iedereen op de startbaan uitstappen en met een bus terug naar de gate. Daar bleek dat martinair geen ander vliegtuig beschikbaar had dus we werden in een hotel gezet.

Ik zelf had net zo goed naar huis kunnen en de volgende dag terug kunnen komen maar ik had al een aantal mensen leren kennen en het was wel gezellig. (vooral die veel te bezopen amerikaan die met zijn gezicht door een glazen tafel pleurde)

Uiteindelijk de volgende dag gevlogen, dus in totaal 23:30 uur vertraging. Het vliegtuig van de vorige dag stond nog steeds op de startbaan met lege banden.


http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=15425

Vriendelijk personeel?
Die doen ook gewoon hun werk

Lekker eten?
Een bon gekregen van martinair voor avondeten. Precies genoeg voor een steak! En in het hotel een ontbijtje. Eten in het vliegtuig vind ik meestal ranzig en ook deze keer was het een flauwe baggermaaltijd.

Entertainment?
Op een of andere manier was ik in de comfortclass gezet en kreeg ik zo'n personal entertainment ding met films enzo. Dat was dik in orde.

Algehele indruk?
Het is natuurlijk kut om een dag minder te hebben en die eerste 8 uur op schiphol heb ik me de tering verveeld. Verder ben ik wel heel netjes behandeld en in dat hotel heb ik me ook wel vermaakt

De reis zelf was ook geniaal, Costa Rica rules!

Iets over de luchthavens?
Op zowel de heen als terugweg een tussenstop gemaakt in de VS. Die luchthavens vielen me vies tegen. Vooral in Miami heb ik me erover verbaasd dat er gewoon niks te eten was te krijgen en dat het binnen regende door gare airco.
pi_44137904
Je stopte in Miami maar je vloog via Orlando?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_44138180
op de heenweg vloog ik via Orlando en op de terugweg via Miami
  Moderator donderdag 7 december 2006 @ 21:12:09 #163
45833 crew  Fogel
pi_44233654
Maatschappij?
KLM
Traject?
Trondheim-Amsterdam en terug

Vertraging?
Op de heenweg geen vertraging.
Op de terugweg had ik vertraging, haalde de vlucht niet en mocht daardoor bijna 11 uur op de volgende vlucht wachten (met een nieuw gekocht ticket op zak).

Vriendelijk personeel?
Grondpersoneel in Trondheim was totaal ongeinteresseerd en enorm traag (ik moest mijn tickets daar ophalen wegens een interne fout bij de KLM waardoor de tickets niet opgestuurd waren).
Het personeel aan boord daarintegen was superaardig. Ik mocht achterin op de stewardessenstoel zitten zodat mijn zoon daar achterin het vliegtuig een beetje meer plek had! Ook toverde ze ergens een yoghurt en een mandarijn vandaan voor mijn zoon.

Op de terugweg dus de oorspronkelijke vlucht niet gehaald, ruim een halfuur bij de ticket balie gewacht op mijn beurt om daar vervolgens een nieuw ticket te kopen. Het is fijn dat ze de tijd nemen voor iedereen, maar een paar man extra (er zaten er 2 bij de afdeling voor 'economy'. Bij business/gold member zat het vol) had geen kwaad gekund.

Ook in de lucht was het personeel weer superaardig en kwamen met kussens en dekens aanzetten voor mijn zoon zonder dat ik daarom gevraagd had.

Lekker eten?
De standaard waldkorn broodjes en stroopwafels (ik kreeg een hele stapel).

Entertainment?
Mijn zoon

Algehele indruk?
Røros flyservice (KLM handling agent in Trondheim) zuigt.

Iets over de luchthavens?
11 uur doorbrengen op Schiphol met een kind van bijna anderhalf jaar is niet alles... maar ik vond een kinderkamer waar 7 bedden, wat stoelen , 3 aparaten om voeding in warm te maken en luierverwisselplekken waren. Ik was daar alleen met mijn zoon, heb het licht uitgedaan en hij sliep in zijn wagen en ik op de grond.
Naast deze ruimte is een speelruimte voor kinderen, en daar heeft hij zich ook een tijdje zoet gehouden.

Verder moet ik de supergoede service van de drogisterij bij de F-pier noemen. Ik kocht daar luiers en wat vochtige doekjes, en ze boden me aan om bij de Etos in de departure hall kindervoeding te kopen voor me! Ik heb dat personeelslid wat geld meegegeven en 15-20 minuten later was ze terug met eten voor mijn zoon!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 8 december 2006 @ 19:09:01 #164
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44258524
Maatschappij?
Easyjet Switserland

Traject?
Amsterdam - Geneva - Amsterdam

Prijs?
62,04 Euro inclusief alles

Vertraging?
Op de heenweg 10 minuten te laat vertrokken maar 15 minuten te vroeg geland, op de terugweg 30 minuten later vertrokken in verband met de wel heel erg langzaam werkende incheckprocedure

Vriendelijk personeel?
Niet bijzonder, gelukkig wel minder 'ordinair' als op de Easyjet UK vluchten

Lekker eten?
Op de terugweg mijn laatste 3 SFR gespendeerd aan een cola en kitkat, goed te doen!

Entertainment?
Inflight magazine, en zowel heen als terug een raamplaats.

Algehele indruk?
Goed bevallen, voor deze prijs goede kwaliteit. Jammer dat de goedbedoelde volgorde van Boarding op Geneva gewoon niet werkt omdat de ruimte te klein is, eerst mag groep A naar binnen (zat ik in) maar je kwam bijna niet door de mensen heen welke in B, C of D zaten, en zo gaat het de hele tijd door, zodat je maar per persoon naar binnen loopt, dat schiet niet op met op de terugweg voor 97% vol vliegtuig.
Heen was het stukken rustiger en had ik zowel naast, voor of achter mij niemand zitten!

Iets over de luchthavens?
H-Pier security, tja ik blijf mij verbazen dat ze gewoon pas 20 minuten voor vertrek de security gates opengooien (het is de eerste vlucht), en ja dan ben je maar net op tijd, zoals velen met mij omdat de andere mensen naar London Luton of Gatwick ook tegelijkertijd door de security heenwillen, en dan helpen 2 poortjes niet echt mee.
Voordeel is dat ik niet de enige was, er kwamen nog veel mensen ruim na mij waardoor het vliegtuig vertraging oploopt.
Op Geneva is de B-pier waar je je moet verzamelen al niet groot, en helemaal als er 2 vluchten tegelijk op vertrek ingepland staan... weinig ruimte, wat dus resulteert in een boardingchaos...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_44270757
Fogel, heb je de uitstraling van Brad Pitt ofzo? Jij krijgt alles voor mekaar.
  Moderator zaterdag 9 december 2006 @ 20:18:10 #166
45833 crew  Fogel
pi_44283968
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 09:27 schreef jmac het volgende:
Fogel, heb je de uitstraling van Brad Pitt ofzo? Jij krijgt alles voor mekaar.
Vrouwen hebben schijnbaar een zwak voor mannen die alleen met hun kind op stap zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_44480189
Maatschappij?
Lufthansa, operated by PrivatAir

Traject?
DUS-EWR (Duesseldorf-Newark)

Prijs?
Rekening nog niet gezien, maar geschat 3300-3800 euro

Toestel?
Airbus A319 LR (Long range)


Vertraging?
Scheduled arrival 13:00, touchdown EWR 13:00 exact (tsja, Zwitsers..)
Ook de terugweg exact on time.

Vriendelijk personeel?
Zeker, zeer internationale crew, de meeste minstens viertalig.

Comfort?
Deze 319LR is all-business ingericht, met 48 stoelen. Ruimte genoeg dus (60" pitch). De stoelen zelf zijn van het 75° recline type, dat viel wat tegen, ik heb wel betere business stoelen meegemaakt qua slaapcomfort.
foto's: http://www.privatair.ch/p(...)l_eid_355_lid_3.html

Lekker eten?

Vrij ok voor business, heenweg prima, terugweg wat minder. Niet buitengewoon maar ook niets te klagen, wel goede wijnkaart.

Entertainment?
De stoelen hebben niets ingebouwd, maar er worden losse DVD spelers met film naar keuze uitgedeeld.
Voor de rest is mijn voorkeur toch lezen en slapen en wijn drinken, en dat ging prima

Algehele indruk?
Het voordeel zit hem vooral bij het inchecken, douane, boarden en veiligheidcontrole. Dit gaat allemaal erg snel omdat er weinig mensen zijn, en priority lanes. Boarden is 15 minuten voor vertrek, en dat is ruim genoeg. Ook Duesseldorf is buitengewoon ontspannen, als je het vergelijkt met de kermis voor USA vluchten op Schiphol. 30 minuten na de landing zat ik al weer in de auto op de snelweg.
Al met al is het een buitengewoon prettige verbinding, vooral als je betere dingen te doen hebt dan op een vliegveld rond te hangen.

Nog iets over de luchthaven
Newark is groot, maar nog steeds overzichtelijk, en goed georganiseerd. Dusseldorf is relatief klein, en erg prettig- korte afstanden.

[ Bericht 1% gewijzigd door charon op 16-12-2006 13:22:48 ]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 31 december 2006 @ 14:46:17 #168
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44890796
Maatschappij?
Delta Airlines

Traject?
AMS-JFK-BUF (Amsterdam - New York JFK - Buffalo)

Prijs?
509 Euro inclusief alles

Toestel?
Boeing 767-300ER AMS-JFK en CRJ200 JFK-BUF

Vertraging?
De eerste leg met 33 minuten te vroeg geland, deze voorsprong werd teniet gedaan door de 55 minuten laat vertrek naar Buffalo, en de 16de in de wachtrij, uiteindelijk 1,5 uur te laat geland.

Vriendelijk personeel?
In het vliegtuig prima, en op schiphol goed, op JFK waren ze een beetje gestressed omdat alles vertraging had, en maar de vluchtnummers schreeuwen..

Lekker eten?
Eerste maaltijd heb ik niet genomen, het ijsje en de pizza waren wel lekker! Verder kreeg je gelijk grote (Amerikaans) glazen, en kwamen ze regelmatig langs!

Entertainment?
Tja, die films heb ik niet gezien, spraken mij niet aan, en ik probeer te slapen! Mijn mp3 speler werkte prima!

Algehele indruk?
Ik kan niet klagen, door assertief instellen en bij vertrek van achterburen naar een 3 zits rij 2 stoelen voor mijzelf aan de raamkant kunnen krijgen, dat geeft je net dat beetje meer vrijheid!
Het 2de toestel was klein, maar ook daar 2 plekken, hoewel dat voor die 57 minuten vliegen niet echt nodig is!

Iets over de luchthavens?
JFK (Delta) Terminal 2 en 4 is echt een oude zooi, security staff was wel aardig, ik mocht met flesje water uit vliegtuig door de controle. Nu zal het geholpen hebben dat ik er als enige stond, maar toch, het geeft aan hoe serieus ze de dreiging nemen.
De grondstaff van DELTA is erg gestressed, en het schreeuwen van de boarding nummers geeft niet echt een heel goede indruk af.
Buffalo is klein, maar ziet er mooi uit, wat grappig is, ik kon eerst mijn familie ontmoeten, en samen liepen wij naar de plek waar de koffers aankwamen... daar kan dus iedereen gewoon bij...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_44892591
Maatschappij?
Martinair

Traject?
AMS-CUN-AMS

Prijs?
520 Euro inclusief alles

Toestel?
Boeing 737-400

Vertraging?
Heenreis met 1,5 uur vertraging vertrokken, ingelopen tot 10 minuten vertraging bij landing.
Terugweg een half uur te laat vertrokken wegens drukte op het vliegveld, en ook een half uur te laat geland.

Vriendelijk personeel?
Op Schiphol goed, in het vliegtuig slecht de heenweg, gestresste stewardessen, we hadden eten gekregen en vervolgens duurde het 3 kwartier voor ze de dienbladen weer kwamen halen, toen ik er wat van zei schreeuwde de stewardess door het vliegtuig dat ze "haar uiterste best deed, mevrouw, dus u wacht maar".
In CUN prima, snel door de douane. Terugweg ook geen probleem, relaxte staff, en minder strenge controles. Ook bij aankomst in AMS geen controle meer.

Maaltijden, tsja, wat je kan verwachten van een vliegtuigmaaltijd gewoon. Niet goed maar ook niet slecht.

Entertainment?
Een paar slechte films, tekenfilms, het eeuwige Mr Bean, etc. Ik had een boek bij me en een MP3 speler.

Algehele indruk?
Goed, je krijgt waar je voor betaalt, maar ook verder niets extra's. Qua ruimte erg krap, ik ben maar 1.70 en zelfs voor mij was het krapjes. Maar ik zat dan ook in de economy.

Iets over de luchthavens?
Schiphol is een beetje overstressed met die vloeistoffen vind ik. Ze stonden om de 5 meter met die doorzichtige zakjes, als ik had gewild had ik er wel 50 kunnen krijgen. Verder wel overzichtelijk ondanks de grootte.
CUN is ook een prima luchthaven, best groot, de departure hall is enorm, heel erg lang en niet echt breed, waardoor de rijen bij de incheck wat chaotisch liepen, maar wel overzichtelijk.
  zondag 31 december 2006 @ 15:47:54 #170
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_44893078
quote:
Op zondag 31 december 2006 15:33 schreef Vogue het volgende:

Traject?
AMS-CUN-AMS

Toestel?
Boeing 737-400
Lijkt me sterk dat je dit traject met een 737 'classic' hebt gevlogen, aangezien die maar een range van 4005km hebben. MP heeft verder ook geen 737's in haar vloot, denk eerder dat het een 767-300ER was.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_44893256
quote:
Op zondag 31 december 2006 14:46 schreef ozzietukker het volgende:
Buffalo is klein, maar ziet er mooi uit, wat grappig is, ik kon eerst mijn familie ontmoeten, en samen liepen wij naar de plek waar de koffers aankwamen... daar kan dus iedereen gewoon bij...
Was op LAX en SFO inderdaad ook zo. Schijnt gelukkig alleen zo te zijn bij binnenlandse vluchten en niet bij vluchten waarbij je door de immigration moet, want anders ligt je bagage daar al voordat je er zelf bent.
  zondag 31 december 2006 @ 18:13:22 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44897839
quote:
Op zondag 31 december 2006 15:52 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Was op LAX en SFO inderdaad ook zo. Schijnt gelukkig alleen zo te zijn bij binnenlandse vluchten en niet bij vluchten waarbij je door de immigration moet, want anders ligt je bagage daar al voordat je er zelf bent.
Ik hoorde inderdaad dat er altijd lange wachtrijen bij de immigratie waren, maar op JFK helemaal niet, goed ik had wat problemen gezien een aantal stempels in mijn paspoort waardoor meneer de immigratieofficier een aantal vragen had, maar kon gewoon snel er door heen, en kon gelijk bij binnenkomst gelijk bij een hokje aanschuiven...
Ik moest zelfs wachten op mijn koffer, overigens duurde het door de koffercontrole wel lang, ik had een aantekening, en stond in de wacht tot ze mijn koffer gingen openen, maar die man deed hem open, en kon gelijk weer dicht en ik kon weer doorlopen, ik vraag me nog af waar ze naar zochten

JFK - BUF was inderdaad een binnenlandse vlucht, maar ik vind het vreemd dat iedereen maar een beetje bij de koffer kan komen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:34:51 #173
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_44947901
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 16:29 schreef Professional het volgende:
Heerlijk he, als je op Dublin land, 1ste wat je ziet is een Pub met halfdronken Ieren, god wat heb ik gelachen toen.
nah ik zag toen die prullenbakken met stickers op dat je ¤ 3000,- boete krijgt als je rookt. En daar liep zo'n te hippe Italiaan naar toe en begon rustig te paffen

Hier trouwens binnenkort weer 's een vlucht maken met Lalalala Lan
Naar alle waarschijnlijkheid naar Buenos Aires voor $54,- 8)

Ik zag die lijst met handbagage staan, daar staat nog steeds LanChile (ok zo noemen we 't ook, maar 't bestaat toch alweer een paar jaar niet meer. 't Heet gewoon Lan). In die lijst staat 8kg in. Maar als ik zie welke spullen hier in het vliegtuig gepropt worden... En gewogen wordt het niet!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  maandag 8 januari 2007 @ 19:55:30 #174
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_45154142
Maatschappij?
Easyjet.

Traject?
Amsterdam (AMS) - Londen Luton (LTN) - Amsterdam (AMS)

Vertraging?
Geen, zelfs eerder geland op Luton. Op de terugreis was de effectieve vluchtduur 38 minuten maar dat werd weer gecompenseerd door het lange taxiën vanaf de Polderbaan.

Vriendelijk personeel?
Ja wel vriendelijk, ook een bijzonder smakelijke blonde stewardess op de heenreis.

Lekker eten?
Geen eten gehad, het was wel redelijk betaalbaar. Op de terugweg had ik nog 1,50 pond over en daarvoor heb ik wat jus d'orange en appelsap gekocht.

Entertainment?
Het inflightmagazine was ik niet echt van onder de indruk .

Algehele indruk?
Je betaalt weinig en je krijgt weinig. De beenruimte was goed, ik had het krapper verwacht daar ik nog nooit eerder met een lowcostmaatschappij gevlogen had. Boarden op Luton gaat effectiever dan op Schiphol maar dat zal ook komen omdat we op Schiphol te lang hebben zitten hangen bij de Mek.

Iets over de luchthavens?
Schiphol weer prima zoals altijd. Het is alleen weer een halve marathon naar de H pier waar overigens helemaal niets is. Op Schiphol mocht je je vloeistoffen niet meenemen maar op Luton was dit geen probleem. Een flesje water gekocht na de douane op Luton mocht je gewoon meenemen. Mensen liepen er gewoon oppervlakkig mee in dus het was niet verstopt oid. Luton is overigens wel een beroerd vliegveld om aan te komen, wachten op de bagage duurde erg lang en de aankomstterminal is bijzonder saai, in de vertrekterminal is meer te doen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_46067170
Maatschappij?
KLM

Traject?
Amsterdam - London Heatrow

Vertraging?
Nope, keurig op tijd

Vriendelijk personeel?
Ach ja, best wel.

Lekker eten?
Een italiaans (?) broodje met Maaslander . En een biertje.

Entertainment?
Holland Herald.

Algehele indruk?
Prima, en efficient.

Iets over de luchthavens?
Schiphol is genoeg over gesproken. Alleen de marechaussee.........Ik leg mijn paspoort en boarding pass op de balie, en hij vraagt heel sikkeneurig.....Waar gaat u naartoe meneer ? Ja Londen, dat staat toch op mijn boarding pass ?

We kwamen aan op Heatrow terminal 4. Volgens de info meneer moest ik de Heatrow express nemen naar Paddington en vandaaruit verder naar de stad via de TUbe. Nu kost die Heatrow expres iets van 17 pond. Achteraf bezien, maar daar kwam ik een paar dagen later achter, had ik beter naar Terminal 3 kunnen gaan, en daar de tube nemen. Dan kost het iets van 5 of 6 pond. Ik weet niet of deze theorie klopt maar als iemand het weet mag ie het zeggen.

En dan nog iets over Heatrow...........Wie koopt in hemelsnaam in Engeland de vloerbedekkingen in ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_46067408
Maatschappij?
KLM

Traject?
Manchester - Amsterdam

Vertraging?
Yes, allereerst al 10 minuten aangezien het vliegtuig te laat uit Amsterdam aankwam. Vervolgens door de dikke mist i.c.m. de vorst in Manchester moest het vliegtuig nog ge de iceed worden. Vervolgens naar de startbaan gehobbeld. Een volledige stop gemaakt, en stilstaand de motoren vol open om te kijken of al het ijs wel goed weg was . Vervolgens aan het begin van de startbaan 20 minuten staan wortel schieten omdat er op de startbaan olie was gelekt uit het voorgaande vliegtuig wat eerst moest worden opgeruimd. Al met al 45 minuten vertraging.

Vriendelijk personeel?
Ach ja, best wel.

Lekker eten?
Een italiaans (?) broodje met Maaslander . En een bakkie koffie

Entertainment?
Uitzicht over de Noordzee waar het onbewolkt was.

Algehele indruk?
Gewoon

Iets over de luchthavens?
Manchester is best wel een rielekst vliegveld. De trein vanaf het hart van de stad ernaartoe duurt 15 minuutjes. Niet al te groot, precies goed.

Schiphol.....landen op de Polderbaan en dan nog 15 minuten taxien. Vervolgens vanaf gate F45 helemaal naar de bagage band wandelen wat je ook weer 15 minuten kost. Eigenlijk vind ik Schiphol gewoon te groot
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_46068682
@LT, de tube komt ook in terminal 4. Voor een ritje met de tube naar bv Piccadilly Circus ben je 4 pond kwijt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_46068837
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:16 schreef Jaguarized het volgende:
@LT, de tube komt ook in terminal 4. Voor een ritje met de tube naar bv Piccadilly Circus ben je 4 pond kwijt.
Ach ja, ik had al zo ´n idee toen ik die borden van de Tube zat te bestuderen in het weekeinde. Nah ja, iets voor de volgende keer dan maar.

Duurt dat lang eigenljk met de Tube ? Die express was in 20 minuten op Paddington.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator woensdag 7 februari 2007 @ 12:09:09 #179
45833 crew  Fogel
pi_46070121
# Maatschappij?
KLM Cityhopper

# Traject?
Trondheim (TRD)-Amsterdam (AMS)-Frankfurt (FRA) en terug

# Vertraging?
Nee, op de heenweg TRD-AMS 20 minuten te vroeg geland, en AMS-FRA 10 minuten te vroeg.
Terugweg alles precies op tijd.

40 minuten transfertijd op Schiphol is dus genoeg, ook als je van cityhopper naar cityhopper gaat (met de bus).

# Vriendelijk personeel?
Vriendelijk op alle vluchten.

# Lekker eten?
Ja, op volgorde van de vluchten:
1) Croissant met ham en twee stroopkoekjes
2) Waldkorn broodje met kalkoen
3) Waldkorn broodje met kalkoen
4) Weer een waldkorn broodje, maar herinner het beleg niet meer

# Entertainment?
Holland Herald

# Algehele indruk?
Op de hoofdsteunen hing reclame voor Coca-Cola op alle vier de vluchten. Dit geeft een enorm goedkoop imago aan Cityhopper. Als ik reclame wil zien, vlieg ik wel een low-cost airline. als de reclame echt nodig is voor de inkomsten, doe dan de ticketprijs omhoog. Wat is het volgende, de flight attendants in een kippenpak om Kentucky Fried Chicken te promoten!?!
Daarbij hadden ze op de eerste vlucht geeneens Coca-Cola aan boord...


# Iets over de luchthavens?
Trondheim en Schiphol, zie boven.
Frankfurt terminal 2 heb ik geen goed woord voor over. Na de security check is er he-le-maal NIKS te beleven. 1 kleine tax-free shop (ben er niet in geweest, dus weet niet of de keuze misschien wel OK is) en per 3-5 gates een frisdrankenautomaat en een chocoladerepenautomaat. Informatievoorziening over welke gate waar te vinden is, was ook niet bepaald goed.
SAS (die ik normaal gesproken alleen gebruik als ik geen andere keuze heb of als het werk bepaald dat ik perse SAS moet vliegen) en Lufthansa vliegen op terminal 1, en dat is bijna genoeg reden voor mij om de KLM niet meer naar Frankfurt te pakken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_46075080
Maatschappij?
Malaysia Airlines

Traject?
Amsterdam - Kuala Lumpur - Auckland v.v.
(Ams-KLIA 747-400, KLIA-AKL 777-200)

Vertraging?
Half uurtje vanuit Amsterdam, idem vanuit Kuala Lumpur (noodweer en maar 1 baan geopend), maar beide keren op tijd geland. Terug op tijd vertrokken en geland. Op dit soort lange vluchten kijk je niet op een half uutje.

Vriendelijk personeel?
Ja, maar wel afhankelijk wat voor crew er aan boord was. Meestal erg vriendelijk.

Lekker eten?
Oke, niet altijd even warm en smaakvol, maar het is vliegtuigvoedsel. Nadeel vind ik dat het altijd warm eten is. Na 24 uur is je systeem compleet in de war en had ik geen behoefte aan een warme maaltijd, meer in een eenvoudig broodje.

Entertainment?
Inflight entertainment systeem, top! En uitzicht als het licht was.

Algehele indruk?
Prima, niet top maar je wordt veilig van A naar B gebracht.

Iets over de luchthavens?
Had me heel wat voorgesteld van KLIA, maar viel erg tegen. Mooi vliegveld, maar weinig te beleven en winkeltjes sluiten vroeg in de avond. Auckland airport aardig, niet spectaculair maar je vermaakt je er wel voor een uurtje. Schiphol zoals altijd subliem.
pi_46075241
Maatschappij?
Air New Zealand

Traject?
Christchurch - Auckland (737-300 meen ik)

Vertraging?
Stipt op tijd! Om 10.00 geland in ChCh, half 11 iedereen in de riemen en vertrokken.

Vriendelijk personeel?
Prima, korte vlucht dus weinig gezien

Lekker eten?
Koffie/thee, niet meer nodig.

Entertainment?
Uitzicht over Mount Egmont en vermakelijke gesprekken met een plaatselijk rugby-team, wat wil je meer?

Algehele indruk?
Effectief en correct.

Iets over de luchthavens?
Christchurch airport zeer klein voor een internationaal airport. Weinig te beleven, amper winkeltjes. Domestic gedeelte snel en efficient, maar 40 minuten van te voren inchecken.
pi_46078362
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:22 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ach ja, ik had al zo ´n idee toen ik die borden van de Tube zat te bestuderen in het weekeinde. Nah ja, iets voor de volgende keer dan maar.

Duurt dat lang eigenljk met de Tube ? Die express was in 20 minuten op Paddington.
Een uurtje ongeveer...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 7 februari 2007 @ 19:09:29 #183
167723 sanni
Acima de seu
pi_46083061
Ik kan het kort houden. Ooit gevlogen en met zo een Arabische vliegtuigmaatschappij
en verwacht dat ik van die dikke met tafeldoeken omkleede stewardessen zou
tegenkomen alsof het de dochters van Arafat waren maar in tegendeel. Mooie
vrouwen met stijl die je helemaal in de watten legde gedurende de gehele vlucht.
Zouden veel Europese vliegtuigmaatschappijen nog wat van kunnen leren.
  Moderator woensdag 7 februari 2007 @ 19:16:04 #184
45833 crew  Fogel
pi_46083317
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:09 schreef sanni het volgende:
Ik kan het kort houden. Ooit gevlogen en met zo een Arabische vliegtuigmaatschappij
en verwacht dat ik van die dikke met tafeldoeken omkleede stewardessen zou
tegenkomen alsof het de dochters van Arafat waren maar in tegendeel. Mooie
vrouwen met stijl die je helemaal in de watten legde gedurende de gehele vlucht.
Zouden veel Europese vliegtuigmaatschappijen nog wat van kunnen leren.
Misschien handig om te zeggen welke maatschappij het was en van waar naar waar je vloog... zo hebben we niet echt veel aan je post.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_46088369
Zijn er hier toevallig nog meer ervaringen (behalve dan de ene recensie eerder in dit topic) met China Airlines?
Ik heb een reis geboekt en lees nu pas dat de maatschappij niet zo'n hoog safety report heeft (helemaal niet zelfs), en ik met mijn kleine, maar aanwezige angst voor vliegen ben daar natuurlijk niet echt gerust op
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:06:29 #186
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46115414
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:16 schreef Elefes het volgende:
Zijn er hier toevallig nog meer ervaringen (behalve dan de ene recensie eerder in dit topic) met China Airlines?
Ik heb een reis geboekt en lees nu pas dat de maatschappij niet zo'n hoog safety report heeft (helemaal niet zelfs), en ik met mijn kleine, maar aanwezige angst voor vliegen ben daar natuurlijk niet echt gerust op
Ik heb in vroeger tijden regelmatig met China Airlines gevlogen op de route Amsterdam-Bangkok-Taipei-Sydney en terug.

Redelijk goede ervaringen ermee, zeker op de leg Taipei - Sydney waar je met een Airbus vliegt met entertainment in je stoel voor je. (Overigens de vrijdagvlucht met China Airlines naar BKK vanaf AMS vliegt als het goed is met de nieuwe 747 met ingebouwde entertainment). Ik vloog hoofdzakelijk met China Airlines omdat je daar ook in de economy classe naar Sydney het ticket mag wijzigen zonder extra kosten zo vaak je wilt en 4 eventuele tussenstops maken in Bangkok, Hong Kong, of Taipei op zowel de heen als terugreis.
Tegenwoordig vlieg ik vooral met KLM naar BKK gezien de ideale vertrektijden en aankomsttijden van en naar Amsterdam / Bangkok.

Op de route AMS-BKK-TPI is er overigens nog nooit een toestel van China Airlines verongelukt dus zo heel slecht zijn ze ook weer niet. Al is de samenwerking met KLM betreffende het onderhoud van de toestellen op Schiphol beëindigd...
Hoewel mij er dat niet van weerhoud om vrijdag 6 april met ze te gaan vliegen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_46116002
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:16 schreef Elefes het volgende:
Zijn er hier toevallig nog meer ervaringen (behalve dan de ene recensie eerder in dit topic) met China Airlines?
Ik heb een reis geboekt en lees nu pas dat de maatschappij niet zo'n hoog safety report heeft (helemaal niet zelfs), en ik met mijn kleine, maar aanwezige angst voor vliegen ben daar natuurlijk niet echt gerust op
Amsterdam - Bangkok v.v. en geen klachten. Vrij karig, niet de nieuwste vliegtuigen, maar daar is de prijs dan ook naar. Gewoon economisch van A naar B. Ik dacht niet dat ze risicovol zijn.
pi_46118876
Hmm oke, tnx voor de reacties.
Misschien is er in mijn snelle en korte zoektocht dan alleen negatief nieuws naar buiten gekomen. Wat ik begreep hebben ze een vrij veel hogere crash-rate dan de gemiddelde luchtvaartmaatschappij.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:56:54 #189
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46119358
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:41 schreef Elefes het volgende:
Hmm oke, tnx voor de reacties.
Misschien is er in mijn snelle en korte zoektocht dan alleen negatief nieuws naar buiten gekomen. Wat ik begreep hebben ze een vrij veel hogere crash-rate dan de gemiddelde luchtvaartmaatschappij.
KLM heeft 1 fatal event gehad (zwaarste crash ooit) en staat 5e van Europa qua veiligheid. China airlines heeft 6 dodelijke ongevallen gehad op nog geen miljoen vluchten. Reputatie is dus iets minder, maarja de kans dat het gaat gebeuren is nihil!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:25:51 #190
158179 LS-Drop
Het zou verboden moeten worden
pi_46122897
Ik vlieg morgen met Lufthansa naar San Francisco. Ik zat te denken om mijn hoofdtelefoon mee te nemen om zo wat muziek van mn laptop te luisteren, weet iemand of je daar in economy class ook stopcontacten hebt? of is dat alleen aan de business class reizigers voorbehouden.
<insert pseudo intellectuele psychedische quote>
<insert grappige quote over hoe lui ik ben>
pi_46123056
Economy class heeft geen stopcontacten..
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:33:44 #192
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_46123198
Nee, dat heeft Lufthansa niet in EconomyClass, volgens SeatGuru.
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:36:45 #193
158179 LS-Drop
Het zou verboden moeten worden
pi_46123327
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:29 schreef Jaguarized het volgende:
Economy class heeft geen stopcontacten..
Dat wordt verplicht een boek lezen dus. Des te beter, ofzo
<insert pseudo intellectuele psychedische quote>
<insert grappige quote over hoe lui ik ben>
pi_46123362
Of 2 uur naar je laptopmuziek luisteren...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:43:00 #195
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_46123581
Lufthansa heeft wel audio in de stoelen. Dus als je een hoofdtelefoon meeneemt (waarschijnlijk kun je die ook wel gratis krijgen) kun je naar Lufthansa's eigen radiozenders luisteren
pi_46124404
Das bij 9 van de 10 companies zo. Budgetairlines niet meerekenend.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:33:59 #197
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46125686
Ik zit net te kijken, LH heeft geeneens personal IFE in Economy Class! Terwijl ze wel redelijk nieuwe A346 en A333 hebben!!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46132849
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:56 schreef Public_NME het volgende:

[..]

KLM heeft 1 fatal event gehad (zwaarste crash ooit) en staat 5e van Europa qua veiligheid. China airlines heeft 6 dodelijke ongevallen gehad op nog geen miljoen vluchten. Reputatie is dus iets minder, maarja de kans dat het gaat gebeuren is nihil!
Dat is waar, maar toch
Ik dacht dat ze 11 crashes hadden gehad, maar misschien zijn dan niet bij alle crashes mensen omgekomen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 19:10:08 #199
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46149098
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:55 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat is waar, maar toch
Ik dacht dat ze 11 crashes hadden gehad, maar misschien zijn dan niet bij alle crashes mensen omgekomen.
Maar de vluchten naar Europa zullen beter gecontroleerd worden door de Europese autoriteiten, anders mag je er niet meer mee landen. (Zie bijvoorbeeld Phuket Air waarvan de landingsrechten zijn ingetrokken).

Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_46150529
Maatschappij?
SkyEurope Airlines

Traject?
Amsterdam - Praag - Amsterdam (737-700)

Vertraging?
Terug 3,5 uur
kregen een bonnetje om eten/drinken mee te kopen van omgerekend ongeveer 7 euro pp. wel netjes aangezien de vluchtprijs 0 euro was (alleen tax betaald)

Vriendelijk personeel?
Op de heenweg zaten we op rij 14, de meneer naast mij wou graag koffie hebben en bestelde dit bij de steward die rij 1-12 onder zijn hoede had, en die maakte de meneer duidelijk dat dit niet kon, hij moest het maar bij de stewardess die rij 14-einde deed doen

Lekker eten?
Niks gekocht

Entertainment?
SkyBlue magazine, met info over Brussel

Algehele indruk?
Ondanks de vertraging een toffe lowcost maatschappij, schat ze hoger in dan Easyjet/Ryanair. Volgende week Transavia proberen

Iets over de luchthavens?
Praag Terminal 2 erg netjes, overzichtelijk, rustig
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')