abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46067408
Maatschappij?
KLM

Traject?
Manchester - Amsterdam

Vertraging?
Yes, allereerst al 10 minuten aangezien het vliegtuig te laat uit Amsterdam aankwam. Vervolgens door de dikke mist i.c.m. de vorst in Manchester moest het vliegtuig nog ge de iceed worden. Vervolgens naar de startbaan gehobbeld. Een volledige stop gemaakt, en stilstaand de motoren vol open om te kijken of al het ijs wel goed weg was . Vervolgens aan het begin van de startbaan 20 minuten staan wortel schieten omdat er op de startbaan olie was gelekt uit het voorgaande vliegtuig wat eerst moest worden opgeruimd. Al met al 45 minuten vertraging.

Vriendelijk personeel?
Ach ja, best wel.

Lekker eten?
Een italiaans (?) broodje met Maaslander . En een bakkie koffie

Entertainment?
Uitzicht over de Noordzee waar het onbewolkt was.

Algehele indruk?
Gewoon

Iets over de luchthavens?
Manchester is best wel een rielekst vliegveld. De trein vanaf het hart van de stad ernaartoe duurt 15 minuutjes. Niet al te groot, precies goed.

Schiphol.....landen op de Polderbaan en dan nog 15 minuten taxien. Vervolgens vanaf gate F45 helemaal naar de bagage band wandelen wat je ook weer 15 minuten kost. Eigenlijk vind ik Schiphol gewoon te groot
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_46068682
@LT, de tube komt ook in terminal 4. Voor een ritje met de tube naar bv Piccadilly Circus ben je 4 pond kwijt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_46068837
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:16 schreef Jaguarized het volgende:
@LT, de tube komt ook in terminal 4. Voor een ritje met de tube naar bv Piccadilly Circus ben je 4 pond kwijt.
Ach ja, ik had al zo ´n idee toen ik die borden van de Tube zat te bestuderen in het weekeinde. Nah ja, iets voor de volgende keer dan maar.

Duurt dat lang eigenljk met de Tube ? Die express was in 20 minuten op Paddington.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator woensdag 7 februari 2007 @ 12:09:09 #179
45833 crew  Fogel
pi_46070121
# Maatschappij?
KLM Cityhopper

# Traject?
Trondheim (TRD)-Amsterdam (AMS)-Frankfurt (FRA) en terug

# Vertraging?
Nee, op de heenweg TRD-AMS 20 minuten te vroeg geland, en AMS-FRA 10 minuten te vroeg.
Terugweg alles precies op tijd.

40 minuten transfertijd op Schiphol is dus genoeg, ook als je van cityhopper naar cityhopper gaat (met de bus).

# Vriendelijk personeel?
Vriendelijk op alle vluchten.

# Lekker eten?
Ja, op volgorde van de vluchten:
1) Croissant met ham en twee stroopkoekjes
2) Waldkorn broodje met kalkoen
3) Waldkorn broodje met kalkoen
4) Weer een waldkorn broodje, maar herinner het beleg niet meer

# Entertainment?
Holland Herald

# Algehele indruk?
Op de hoofdsteunen hing reclame voor Coca-Cola op alle vier de vluchten. Dit geeft een enorm goedkoop imago aan Cityhopper. Als ik reclame wil zien, vlieg ik wel een low-cost airline. als de reclame echt nodig is voor de inkomsten, doe dan de ticketprijs omhoog. Wat is het volgende, de flight attendants in een kippenpak om Kentucky Fried Chicken te promoten!?!
Daarbij hadden ze op de eerste vlucht geeneens Coca-Cola aan boord...


# Iets over de luchthavens?
Trondheim en Schiphol, zie boven.
Frankfurt terminal 2 heb ik geen goed woord voor over. Na de security check is er he-le-maal NIKS te beleven. 1 kleine tax-free shop (ben er niet in geweest, dus weet niet of de keuze misschien wel OK is) en per 3-5 gates een frisdrankenautomaat en een chocoladerepenautomaat. Informatievoorziening over welke gate waar te vinden is, was ook niet bepaald goed.
SAS (die ik normaal gesproken alleen gebruik als ik geen andere keuze heb of als het werk bepaald dat ik perse SAS moet vliegen) en Lufthansa vliegen op terminal 1, en dat is bijna genoeg reden voor mij om de KLM niet meer naar Frankfurt te pakken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_46075080
Maatschappij?
Malaysia Airlines

Traject?
Amsterdam - Kuala Lumpur - Auckland v.v.
(Ams-KLIA 747-400, KLIA-AKL 777-200)

Vertraging?
Half uurtje vanuit Amsterdam, idem vanuit Kuala Lumpur (noodweer en maar 1 baan geopend), maar beide keren op tijd geland. Terug op tijd vertrokken en geland. Op dit soort lange vluchten kijk je niet op een half uutje.

Vriendelijk personeel?
Ja, maar wel afhankelijk wat voor crew er aan boord was. Meestal erg vriendelijk.

Lekker eten?
Oke, niet altijd even warm en smaakvol, maar het is vliegtuigvoedsel. Nadeel vind ik dat het altijd warm eten is. Na 24 uur is je systeem compleet in de war en had ik geen behoefte aan een warme maaltijd, meer in een eenvoudig broodje.

Entertainment?
Inflight entertainment systeem, top! En uitzicht als het licht was.

Algehele indruk?
Prima, niet top maar je wordt veilig van A naar B gebracht.

Iets over de luchthavens?
Had me heel wat voorgesteld van KLIA, maar viel erg tegen. Mooi vliegveld, maar weinig te beleven en winkeltjes sluiten vroeg in de avond. Auckland airport aardig, niet spectaculair maar je vermaakt je er wel voor een uurtje. Schiphol zoals altijd subliem.
pi_46075241
Maatschappij?
Air New Zealand

Traject?
Christchurch - Auckland (737-300 meen ik)

Vertraging?
Stipt op tijd! Om 10.00 geland in ChCh, half 11 iedereen in de riemen en vertrokken.

Vriendelijk personeel?
Prima, korte vlucht dus weinig gezien

Lekker eten?
Koffie/thee, niet meer nodig.

Entertainment?
Uitzicht over Mount Egmont en vermakelijke gesprekken met een plaatselijk rugby-team, wat wil je meer?

Algehele indruk?
Effectief en correct.

Iets over de luchthavens?
Christchurch airport zeer klein voor een internationaal airport. Weinig te beleven, amper winkeltjes. Domestic gedeelte snel en efficient, maar 40 minuten van te voren inchecken.
pi_46078362
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:22 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ach ja, ik had al zo ´n idee toen ik die borden van de Tube zat te bestuderen in het weekeinde. Nah ja, iets voor de volgende keer dan maar.

Duurt dat lang eigenljk met de Tube ? Die express was in 20 minuten op Paddington.
Een uurtje ongeveer...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 7 februari 2007 @ 19:09:29 #183
167723 sanni
Acima de seu
pi_46083061
Ik kan het kort houden. Ooit gevlogen en met zo een Arabische vliegtuigmaatschappij
en verwacht dat ik van die dikke met tafeldoeken omkleede stewardessen zou
tegenkomen alsof het de dochters van Arafat waren maar in tegendeel. Mooie
vrouwen met stijl die je helemaal in de watten legde gedurende de gehele vlucht.
Zouden veel Europese vliegtuigmaatschappijen nog wat van kunnen leren.
  Moderator woensdag 7 februari 2007 @ 19:16:04 #184
45833 crew  Fogel
pi_46083317
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 19:09 schreef sanni het volgende:
Ik kan het kort houden. Ooit gevlogen en met zo een Arabische vliegtuigmaatschappij
en verwacht dat ik van die dikke met tafeldoeken omkleede stewardessen zou
tegenkomen alsof het de dochters van Arafat waren maar in tegendeel. Mooie
vrouwen met stijl die je helemaal in de watten legde gedurende de gehele vlucht.
Zouden veel Europese vliegtuigmaatschappijen nog wat van kunnen leren.
Misschien handig om te zeggen welke maatschappij het was en van waar naar waar je vloog... zo hebben we niet echt veel aan je post.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_46088369
Zijn er hier toevallig nog meer ervaringen (behalve dan de ene recensie eerder in dit topic) met China Airlines?
Ik heb een reis geboekt en lees nu pas dat de maatschappij niet zo'n hoog safety report heeft (helemaal niet zelfs), en ik met mijn kleine, maar aanwezige angst voor vliegen ben daar natuurlijk niet echt gerust op
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:06:29 #186
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46115414
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:16 schreef Elefes het volgende:
Zijn er hier toevallig nog meer ervaringen (behalve dan de ene recensie eerder in dit topic) met China Airlines?
Ik heb een reis geboekt en lees nu pas dat de maatschappij niet zo'n hoog safety report heeft (helemaal niet zelfs), en ik met mijn kleine, maar aanwezige angst voor vliegen ben daar natuurlijk niet echt gerust op
Ik heb in vroeger tijden regelmatig met China Airlines gevlogen op de route Amsterdam-Bangkok-Taipei-Sydney en terug.

Redelijk goede ervaringen ermee, zeker op de leg Taipei - Sydney waar je met een Airbus vliegt met entertainment in je stoel voor je. (Overigens de vrijdagvlucht met China Airlines naar BKK vanaf AMS vliegt als het goed is met de nieuwe 747 met ingebouwde entertainment). Ik vloog hoofdzakelijk met China Airlines omdat je daar ook in de economy classe naar Sydney het ticket mag wijzigen zonder extra kosten zo vaak je wilt en 4 eventuele tussenstops maken in Bangkok, Hong Kong, of Taipei op zowel de heen als terugreis.
Tegenwoordig vlieg ik vooral met KLM naar BKK gezien de ideale vertrektijden en aankomsttijden van en naar Amsterdam / Bangkok.

Op de route AMS-BKK-TPI is er overigens nog nooit een toestel van China Airlines verongelukt dus zo heel slecht zijn ze ook weer niet. Al is de samenwerking met KLM betreffende het onderhoud van de toestellen op Schiphol beëindigd...
Hoewel mij er dat niet van weerhoud om vrijdag 6 april met ze te gaan vliegen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_46116002
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 22:16 schreef Elefes het volgende:
Zijn er hier toevallig nog meer ervaringen (behalve dan de ene recensie eerder in dit topic) met China Airlines?
Ik heb een reis geboekt en lees nu pas dat de maatschappij niet zo'n hoog safety report heeft (helemaal niet zelfs), en ik met mijn kleine, maar aanwezige angst voor vliegen ben daar natuurlijk niet echt gerust op
Amsterdam - Bangkok v.v. en geen klachten. Vrij karig, niet de nieuwste vliegtuigen, maar daar is de prijs dan ook naar. Gewoon economisch van A naar B. Ik dacht niet dat ze risicovol zijn.
pi_46118876
Hmm oke, tnx voor de reacties.
Misschien is er in mijn snelle en korte zoektocht dan alleen negatief nieuws naar buiten gekomen. Wat ik begreep hebben ze een vrij veel hogere crash-rate dan de gemiddelde luchtvaartmaatschappij.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:56:54 #189
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46119358
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:41 schreef Elefes het volgende:
Hmm oke, tnx voor de reacties.
Misschien is er in mijn snelle en korte zoektocht dan alleen negatief nieuws naar buiten gekomen. Wat ik begreep hebben ze een vrij veel hogere crash-rate dan de gemiddelde luchtvaartmaatschappij.
KLM heeft 1 fatal event gehad (zwaarste crash ooit) en staat 5e van Europa qua veiligheid. China airlines heeft 6 dodelijke ongevallen gehad op nog geen miljoen vluchten. Reputatie is dus iets minder, maarja de kans dat het gaat gebeuren is nihil!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:25:51 #190
158179 LS-Drop
Het zou verboden moeten worden
pi_46122897
Ik vlieg morgen met Lufthansa naar San Francisco. Ik zat te denken om mijn hoofdtelefoon mee te nemen om zo wat muziek van mn laptop te luisteren, weet iemand of je daar in economy class ook stopcontacten hebt? of is dat alleen aan de business class reizigers voorbehouden.
<insert pseudo intellectuele psychedische quote>
<insert grappige quote over hoe lui ik ben>
pi_46123056
Economy class heeft geen stopcontacten..
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:33:44 #192
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_46123198
Nee, dat heeft Lufthansa niet in EconomyClass, volgens SeatGuru.
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:36:45 #193
158179 LS-Drop
Het zou verboden moeten worden
pi_46123327
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:29 schreef Jaguarized het volgende:
Economy class heeft geen stopcontacten..
Dat wordt verplicht een boek lezen dus. Des te beter, ofzo
<insert pseudo intellectuele psychedische quote>
<insert grappige quote over hoe lui ik ben>
pi_46123362
Of 2 uur naar je laptopmuziek luisteren...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:43:00 #195
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_46123581
Lufthansa heeft wel audio in de stoelen. Dus als je een hoofdtelefoon meeneemt (waarschijnlijk kun je die ook wel gratis krijgen) kun je naar Lufthansa's eigen radiozenders luisteren
pi_46124404
Das bij 9 van de 10 companies zo. Budgetairlines niet meerekenend.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:33:59 #197
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46125686
Ik zit net te kijken, LH heeft geeneens personal IFE in Economy Class! Terwijl ze wel redelijk nieuwe A346 en A333 hebben!!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46132849
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:56 schreef Public_NME het volgende:

[..]

KLM heeft 1 fatal event gehad (zwaarste crash ooit) en staat 5e van Europa qua veiligheid. China airlines heeft 6 dodelijke ongevallen gehad op nog geen miljoen vluchten. Reputatie is dus iets minder, maarja de kans dat het gaat gebeuren is nihil!
Dat is waar, maar toch
Ik dacht dat ze 11 crashes hadden gehad, maar misschien zijn dan niet bij alle crashes mensen omgekomen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 19:10:08 #199
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46149098
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 10:55 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat is waar, maar toch
Ik dacht dat ze 11 crashes hadden gehad, maar misschien zijn dan niet bij alle crashes mensen omgekomen.
Maar de vluchten naar Europa zullen beter gecontroleerd worden door de Europese autoriteiten, anders mag je er niet meer mee landen. (Zie bijvoorbeeld Phuket Air waarvan de landingsrechten zijn ingetrokken).

Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_46150529
Maatschappij?
SkyEurope Airlines

Traject?
Amsterdam - Praag - Amsterdam (737-700)

Vertraging?
Terug 3,5 uur
kregen een bonnetje om eten/drinken mee te kopen van omgerekend ongeveer 7 euro pp. wel netjes aangezien de vluchtprijs 0 euro was (alleen tax betaald)

Vriendelijk personeel?
Op de heenweg zaten we op rij 14, de meneer naast mij wou graag koffie hebben en bestelde dit bij de steward die rij 1-12 onder zijn hoede had, en die maakte de meneer duidelijk dat dit niet kon, hij moest het maar bij de stewardess die rij 14-einde deed doen

Lekker eten?
Niks gekocht

Entertainment?
SkyBlue magazine, met info over Brussel

Algehele indruk?
Ondanks de vertraging een toffe lowcost maatschappij, schat ze hoger in dan Easyjet/Ryanair. Volgende week Transavia proberen

Iets over de luchthavens?
Praag Terminal 2 erg netjes, overzichtelijk, rustig
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')