# Maatschappij?
KLM Cityhopper
# Traject?
Trondheim (TRD)-Amsterdam (AMS)-Frankfurt (FRA) en terug
# Vertraging?
Nee, op de heenweg TRD-AMS 20 minuten te vroeg geland, en AMS-FRA 10 minuten te vroeg.
Terugweg alles precies op tijd.
40 minuten transfertijd op Schiphol is dus genoeg, ook als je van cityhopper naar cityhopper gaat (met de bus).
# Vriendelijk personeel?
Vriendelijk op alle vluchten.
# Lekker eten?
Ja, op volgorde van de vluchten:
1) Croissant met ham en twee stroopkoekjes
2) Waldkorn broodje met kalkoen
3) Waldkorn broodje met kalkoen
4) Weer een waldkorn broodje, maar herinner het beleg niet meer
# Entertainment?
Holland Herald
# Algehele indruk?
Op de hoofdsteunen hing reclame voor Coca-Cola op alle vier de vluchten. Dit geeft een enorm goedkoop imago aan Cityhopper. Als ik reclame wil zien, vlieg ik wel een low-cost airline. als de reclame echt nodig is voor de inkomsten, doe dan de ticketprijs omhoog. Wat is het volgende, de flight attendants in een kippenpak om Kentucky Fried Chicken te promoten!?!
Daarbij hadden ze op de eerste vlucht geeneens Coca-Cola aan boord...
# Iets over de luchthavens?
Trondheim en Schiphol, zie boven.
Frankfurt terminal 2 heb ik geen goed woord voor over. Na de security check is er he-le-maal NIKS te beleven. 1 kleine tax-free shop (ben er niet in geweest, dus weet niet of de keuze misschien wel OK is) en per 3-5 gates een frisdrankenautomaat en een chocoladerepenautomaat. Informatievoorziening over welke gate waar te vinden is, was ook niet bepaald goed.
SAS (die ik normaal gesproken alleen gebruik als ik geen andere keuze heb of als het werk bepaald dat ik perse SAS moet vliegen) en Lufthansa vliegen op terminal 1, en dat is bijna genoeg reden voor mij om de KLM niet meer naar Frankfurt te pakken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta