abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 februari 2007 @ 19:57:16 #201
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46151252
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..
Ze wilden je kwijt?! (ik zou pertinent weigeren met die vliegende doodkisten te gaan)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:47:03 #202
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46158121
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar de vluchten naar Europa zullen beter gecontroleerd worden door de Europese autoriteiten, anders mag je er niet meer mee landen. (Zie bijvoorbeeld Phuket Air waarvan de landingsrechten zijn ingetrokken).

Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..
ah je hebt het tech log ff gechecked?
FCT
  zondag 11 februari 2007 @ 19:16:50 #203
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46213261
Maatschappij?
Sky Europe (Slovakia)

Traject?
Amsterdam - Bratislava - Amsterdam

Prijs?
¤ 11,50 heen, ¤ 12,60 terug, totaal dus ¤ 24, 10 inclusief alles, ook de toeslagen, die waren er namelijk niet

Vertraging?
Op de heenweg 15 minuten te vroeg, terug 1 minuut te laat, maar dit kwam vooral door de Polderbaan, omdat men meent dat het beter is om daar te landen zodat het vliegtuig nog 10 minuten lang kerosine kan gaan verbruiken om naar de gate te taxi-en. Zou beter voor het milieu zijn ofzoiets...

Vriendelijk personeel?
Qua uiterlijk echt Oost-Europese dames, vloeiend in Slowaaks, maar Engels en Duits door de intercom is niet altijd even goed verstaanbaar.

Lekker eten?
Niks genomen. Ik had een appel mee wat mij goed is bevallen!

Entertainment?
Inflight magazine, en op de terugweg een raamplaats op 2a, goed uitzicht bij het opstijgen en landen!

Algehele indruk?
Voor deze prijs kan ik niet klagen! In principe was het 'illegaal' om op deze manier te boeken, als je namelijk direct een retourticket had genomen kwam de luchthavenbelasting van de terugreis er nog wel bij. Als je 2x apart boekt nam Sky Europe dat voor zijn rekening! In verband met computerproblemen was het op de terugweg free seating waardoor veel mensen hun geboekte plaats a 5 Euro toch niet kregen, omdat er reeds andere mensen zaten, hierdoor was het boarden wel een chaos zoals bij Easyjet omdat het een free for all run is naar het vliegtuig..

Iets over de luchthavens?
Bratislava Airport is klein, maar op de heenweg duurde het toch nog 25 minuten voordat de bagage op de band was, terwijl er maar 3 vliegtuigen in totaal aanwezig waren...
Op de terugweg viel net voor het begin van het inchecken compleet de stroom uit, en bleef pikkedonker, niks noodverlichting... Na 10 minuten was er weer electriciteit en kon er alsnog begonnen worden met inchecken.
Over het platform naar het vliegtuig lopen heeft altijd wel iets speciaals!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_46213552
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 19:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar de vluchten naar Europa zullen beter gecontroleerd worden door de Europese autoriteiten, anders mag je er niet meer mee landen. (Zie bijvoorbeeld Phuket Air waarvan de landingsrechten zijn ingetrokken).

Ik heb voor mijn werk met Laos Airlines moeten vliegen.. nou geloof me, als ze ergens geen geld in staken was het in het onderhoud van het vliegtuig..
Ik weet niet wat je doet, maar waar kan ik solliciteren?
  donderdag 15 februari 2007 @ 09:53:48 #205
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46322998
Maatschappij?
Iberia

Traject?
Santiago de Chile - Parijs Orly (via Madrid)

Prijs?
US$ 1196,- (heenvlucht ook meegerekend

Vertraging?
Elke letter van Iberia staat voor 1 uur vertraging, helaas presteerden ze weer op hun best, in totaal heb ik 32 uur vertraging gehad, heb ik twee hotels gezien en een hoop chagarijnige Iberia medewerkers. FIJN!

Het begon met een vertraging vanuit SCL, de vlucht vanuit Madrid naar SCL had een vertraging van 11 uur door een zieke passagier. Werd dat verteld door Iberia? Neen, door passagiers die stonden te wachten en die het van LAN Chile medewerkers te horen kregen.

De checkin duurde van 13.10 tot en met 16.50 (ik was om 16.30 aan de beurt, vliegtuigvertrektijd was eigenlijk 14.00 uur.) omdat de mensen van Iberia liever uit hun neus aten dan dat ze de achter checkin counters bemanden, van de 8 die er in het begin open waren bleven er uiteindelijk maar 3 open. Leuk voor een intercontinentale vlucht die compleet volgeboekt zat...
Nog steeds geen woord waarom de vertraging was, pas bij het inchecken kreeg ik het als eerste officieel te horen van de vriendelijke juffrouw achter de balie. Ik kreeg een hotel en diner en ontbijt voucher mee voor die dag, we hadden nog maar 11 uur vertraging toen.

In het Novotel Santiago aangekomen, nadat we eerst wéér 3 uur gewacht hadden voor de busstand omdat men daar ook niet wist wat snel werken was, ging de telefoon. Receptie, Iberia had gebeld dat het wat later werd. Ipv 23.30 kwam de taxibus ons nu om 00.15 ophalen en de vlucht was uitgesteld naar 02.30 die nacht.

Om 00.15 kwam het busje (het enige wat op tijd kwam!)

Uiteindelijk vloog het toestel om 02.50 naar Madrid toe. Over aansluitende vluchten wist men niets op het vliegveld en het cabine personeel kon ook niks melden. Dat terwlijk bijna drie vierde van de vlucht alleen maar de noodzakelijke transfer in Madrid maakte.

In Madrid aangekomen rond een uurtje of half 10 / 10 in de avond de volgende avond (klote vlucht, ik zat tussen twee enorm snurkende vrouwen in gevangen voor 20 uur)

Daar stonden ondanks dat Iberia 13 + vluchttijd (20 uur) de tijd gehad had om voor te bereiden voor dit geval, zeggen en schrijven 4 Iberia medewerkers om ons op te vangen. Een volle Airbus 340-600 stroomt op die mensen af, die meteen half in paniek en in de stress schieten...

Na een half uurtje wordt duidelijk dat ik mijn vlucht naar Orly wel kan vergeten, ook al vertrekt er eentje pas over 45 minuten, in dit tijd krijg ik het niet geregeld om een Iberia mannetje te pakken te krijgen. Bagagetechnisch gezien zou het ook een uitdaging zijn lijkt me zo.

Ik heb er gelukkig eentje (medewerker dus) te pakken die ik vriendelijk uit kan leggen dat mijn vervoer wat de hele dag in Parijs gewacht heeft er niet meer is. Hij snapt het en vraagt wat hij kan doen. Nahja, ticket omboeken naar Amsterdam lijkt me niet meer dan redelijk. Dat kan. Maar het volgende probleem. Ik heb een ticket van Lan Airlines ( ) via One World wordt die lijn door Iberia uitgevoerd. Dus hij kan niets, Gevolg eerst naar Lan toe met de Iberia man, daar problemen omdat het ticket in het verleden ligt en daardoor niet zonder goedkeuring uitgeprint kan worden, dus supervisor erbij. Geregeld, weer een uur weg. Terug naar de Iberia balie, nieuw ticket en boardingpas geissued en een fax naar de bagage afdeling om mijn tas tevoorschijn te laten komen omdat we weer naar een hotel gaan voor de nacht (vlucht is 's morgens 9 uur)

Na een drie kwartier begint een band van de 20 vrolijk te draaien en komt mijn naam op de schermen te staan met de mededeling dat mijn tas op de band ligt (best pimp moet ik zeggen, keken andere mensen die te wachten stonden op hun vliegtuig bagage wel even van te kijken) 8)

Na de bagage ophalen terug naar boven, iedereen weg. Naar de business desk, zij een taxi bus geregeld en mij verteld hoe laat ik de volgende morgen op het vliegveld moest zijn. Inchecken en bagage waren vanaf 8.20 (erg kort) en als ik om half 9 het busje bij het hotel pakte was ik er op tijd omdat ik voorrang zou krijgen)

Volgende morgen netjes om half 9 het busje gepakt van Iberia. Wil inchecken, sorry de vlucht is al gesloten om 8.40 (terwijl hij om 9 uur zou sluiten volgens de Iberia medewerker). Leuk. Toen stond ik even in lichterlaaien!!!

Naar de balie toe, uitgelegd, kreeg ik het verwijt dat ik moest weten dat ik anderhalf uur van te voren daar moest zijn en dat geen van de Iberia medewerkers dat gezegd had kunnnen hebben volgens haar (terwijl deze medewerker dat niet alleen tegen mij gezegd maar ook tegen een paar anderen op dezelfde vlucht, die dus ook de vlucht gemist hadden. Er werd medegedeeld dat we voor 100 euro boete met de volgende mee konden. Toen knapte er iets bij mij.

Uiteindelijk met een Iberia vrouwtje die het allemaal zag en het absoluut geen stijl vond een oplossing gevonden, een volgende vlucht naar Amsterdam om 12.50. Nu wel op tijd zijn knipoogde ze nog...
Na het nieuwe ticket gekregen te hebben (duurde totaal ook weer 3 uur) in gechecked, terug naar de servicedesk om een declaratie te krijgen en op papier te krijgen dat ik daadwerkelijk zoveel vertraging had en dat mijn transfer vluchten gemist had. Na een half uurtje wachten kreeg ik dat uiteindelijk.

Door naar Lan, waar ik immers mijn ticket gekocht had en betaald had, zij konden niets voor me doen maar vonden het wel schandalig. Ze zouden een klacht ervan maken en doorsturen. Ik moest bij Iberia een declaratie doen van de vlucht. Op naar Iberia waar een chagarijnige alleen Spaanssprekende dame me boos aankeek toen ik mijn beklacht kwam doen. Ipv me aan te horen, schoof ze een Engelstalige folder richting mijn kant op en draade weg. Om mijn verdere woede maar te sparen ben ik maar weg gegaan. Ik heb alleen de vorige dag een excuus gehoord en deze dag was volgens Iberia alles mijn schuld. Misschien moeten ze eens leren communiceren bij Iberia, en vooral goed en juist communiceren! Dat scheelt een hoop ellende bij reizigers! Bah!

Uiteindelijk naar mijn vlucht gegaan, drie keer door de douane, omdat men de eerste keer vond dat een taxfree gesealde met bon erbij geplakte fles Pisco uit Chili illegaal was. Terwijl dezelfde winkel ook in Madrid zit Belachelijk zeg! Ik heb dus snel een tas geregeld en de fles als bagage ingecheckt, bij een nu hele vriendelijke dame die het prima vond en wél haar excuses aanbood en hoopte dat ik nu wel een goede vlucht had.

Terug bij de douane tweede keer, terug omdat men dacht dat ik een bom bij me had, er stond meteen een legertje nep militairen om me heen. (ik had mijn laptop in een tas en een souvenier, een ei gemaakt van zout, zag er op de monitor ook wel bom-achtig uit ) Nadat de laptop uitgepakt was en alles voor de vierde keer door de band ging mocht ik eindelijk door. De hele tijg bij de douane sprak geen mens Engels, alleen maar Spaans (nu spreek ik ook wel Spaans, maar ik vond dat schandalig, ik vroeg nog om Engels maar dat sprak dus niemand)

Door naar de gate, naar de uiteindelijke vlucht, J41 op Madrid, aangekomen was het verdacht rustig voor een vlucht die over 2 minuten begint met inchecken...
Juistem, andere gate gekregen dus! Op naar K83 aan de andere kant van de hal. 13 minuten lopen. Leuk, dankjewel, kon er nog wel bij. Aangekomen bij K83 ging de omroep installatie af:
"Compania Iberia informa..." Hopla een uur vertraging, kon er ook nog wel bij.

Na een half uur kwam het vliegtuig en konden we gaan boarden. In het vliegtuig aangekomen miste we vervolgens 12 passagiers, dus moest de bagage uitgezocht worden en eruitgehaald worden. *zucht*

Op de vlucht naar AMS toe, bleek het eten dus niet gratis te zijn, en zelfs na mijn opmerking dat ik na al deze ellende wel een gratis maaltijd verdient heb, kon er niets anders af dan een blikje cola van 0,25 liter en drie zakjes amondnootjes... :/

Uiteindelijk ben ik 32 uur na de orignale aankomst datum aangekomen. Ik ben nog steeds gefrustreerd over de hele gang van zaken, hoe men niet communiceerde, hoe men geen info had, absoluut niet meewerkte en hoe men bij voordoende tijd, nog geen voorbereiding kon opbrengen.
Van alle 15 medewerkers waren er dus 2 hulpvaardig en nog eentje erg aardig. Dus erg de minderheid.

Vriendelijk personeel?
NEEN! Absoluut niet!

Lekker eten?
Eten van de nachtvlucht was bizar, om 03.00 uur kwam het ontbijt, en om 10 uur 's morgens het diner. De bar was wel open achterin en het personeel in het vliegtuig was wel redelijk, maar ook niet echt om over naar huis te schrijven...

Entertainment?
Inflight magazine was niet zo interessant, de films waren ruk en de Engelse soundtrack was niet overal beschikbaar. We hebben drie keer dezelfde film gezien. In het spaans met Engelse ondertiteling...

De muziek was wel chill, we hadden 10 muziekzenders met voor de verandering een band erin van 10 uur, dus je hoorde alles maar twee keer. En de tweede keer was ik de eerste keer al vergeten. Er was een heel erg relaxte jazzband die ik de hele vlucht geluisterd heb terwijl ik slaap probeerde te komen, tussen de twee snurkende dames aan weerszijden.

Algehele indruk?
Om over te janken! Wat een slechte service, wat een onzin reden voor vertraging. De uiteindelijke reden was dat er een passagier onwel geworden was op weg naar SCL en dat men een landing gemaakt heeft in Dakar (ligt niet eens op de route volgens mij) daarna is men doorgevlogen naar SCL om daar met een uur of 5 / 6 vertraging aan te komen. Vervolgens had het personeel te lang gewerkt en moest men verlicht rusten. Natuurlijk was er geen ander personeel beschikbaar. Gevolg vertraging, geen communicatie naar de mensen toe en overal moest men maar wachten. Nergens werd verder voorrang verleend en de tweede dag ontkende een medewerker zelfs dat ik van de vertraagde vlucht was ondanks ik alle tickets e.d. had.Slecht dus, ik ben nog nooit zo behandeld, op de heenreis ging alles prima, maar dit op de terugreis sloeg alles!

Ik had vrienden wachten die met mijn auto naar Parijs gereden waren om me op te halen, die zijn voor niets gereden. Uiteindelijk zijn mijn ouders naar AMS gereden om me op te halen (2 uur rijden voor hen)

Iets over de luchthavens?
SCL goed, en bekend. Redelijk nieuw vliegveld. Het vliegveld was toen ik voor het eerste in SCL was in '98 nog in aanbouw, nog niet zo oud dus. MAD 't zelfde ook vrij nieuw. Soms raar opgebouwd, ik moest mijn bagage halen en kon maar via een manier (de verkeerde manier) de bagagehallen in, werd dus meteen tegen gehouden door bewaking. Gelukkig snapten en wisten ze van mijn verhaal en kon ik door MAD is erg groot vanwegen ook dat sataliet gebouw en de automatische treintjes. Ik heb nog steeds niet kunnen internetten omdat ik géén creditcard heb en ik de kaarten die Telefonica zegt dat je die kunt gebruiken nergens op het vliegveld te koop zijn Jammer dus, zeker als je zo lang moet wachten!
Amsterdam relatief klein en laag. Amsterdam komt klein over omdat het allemaal laag is, de bagage hal is niet 3 verdiepingen hoog is zoals in MAD of in SCL. Erg raar dat ik AMS niet eens een paspoortcontrole gehad heb... Vreemd. Terwijl dat in MAD dus wel anders was. Ik werd nog geinterviewd door iemand op schiphol, ik oordeelde de luchthaven wel goed. Ik hoefde niet lang te wachten en alles ging lekker snel

Dat laatste had ik ook wel nodig na deze ervaring!
Ik ben benieuwd wat er met mijn klacht bij Iberia gaat gebeuren en of mijn reisverzekering nog iets vergoed. Ik ben benieuwd!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_46323393
Jezus wat een verhaal
Krijg je wel geld van ze terug? Dit slaat echt alles!
pi_46323394
Het feit dat je geen paspoortcontrole hebt gehad op Schiphol, komt dat niet omdat je uit een Schengen land (Spanje) komt ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_46323835
Wat een verhaal zeg. Volgende keer maar met Air France of Delta?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:31:51 #209
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46323879
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het feit dat je geen paspoortcontrole hebt gehad op Schiphol, komt dat niet omdat je uit een Schengen land (Spanje) komt ?
Als je met Iberia vanuit Madrid aankomt stap je waarschijnlijk uit op de b of c pier, in terminal 1, dan is er inderdaad geen paspoort controle, je komt immers uit een Europees land. (De controle vindt dan daar plaats, als je iets op je kerfstok hebt wordt je daar in principe aangehouden).

Maar als ik bovenstaand verhaal zo lees is Iberia niet echt een goed plan om te gaan gebruiken voor vervoer door de lucht? Ik vlieg binnenkort met Click Air naar Barcelona, en volgens mij is Click Air een dochter van Iberia...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:06:08 #210
62913 Blik
The one and Only!
pi_46324849
ik heb nog nooit zoiets slechts gehoord, werkelijk waar niet normaal
pi_46356536
Inderdaad een bizar verhaal. Wel vraag ik me af waarom je de reden van de eerste vertraging als 'onzin' bestempeld? Dat een passagier ziek wordt (uitgaande van iets zeer ernstigs) lijkt me juist een enigszins acceptabele reden voor een vertraging. Of heb je een aanwijzing dat er een andere reden in het spel is? Dit was me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 04:50:02 #212
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46356943
Dat een pax ziek wordt is kun je natuurlijk niks aan doen maar dat de maatschappij zo omgaat met de dergelijke gevolgen moet absoluut niet kunnen.

Vloog dezelfde crew de kist weer terug naar Madrid? lijkt me dat op SCL gewoon een nieuwe crew klaar stond?
FCT
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:23:52 #213
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46358534
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 04:50 schreef Mojave het volgende:
Dat een pax ziek wordt is kun je natuurlijk niks aan doen maar dat de maatschappij zo omgaat met de dergelijke gevolgen moet absoluut niet kunnen.

Vloog dezelfde crew de kist weer terug naar Madrid? lijkt me dat op SCL gewoon een nieuwe crew klaar stond?
Lijkt me ook... Je mag toch niet 2x min. 12u achter elkaar vliegen?!

Als ik hier had gezeten zou ik er werk van maken, en via de richtlijnen vd EU proberen geld terug te vorderen. (kan aardig oplopen!)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_46374962
Maatschappij?
Swiss International Airlines

Traject?
Zurich - Johannesburg

Vertraging?
nee

Vriendelijk personeel?
ja. alleen op de terugweg werd er wat water over mij heen gegooid, dus toen ben ik zelf maar gaan inschenken, vond zij ook wat makkelijker omdat het om een flesje ging

Lekker eten?
Ja avondeten was iedere keer goed, en bij het ontbijt kwamen er meestal croissants bij, en kon je er zoveel nemen als je wilde. Helaas was dit de laatste keer niet meer zo.

Entertainment?
Ja volop. Entertainment systeem met allerlei films, muziekalbums. vluchtinformatie, camera kon je bekijken die onder het vliegtuig hangt. Verder zitten er in het systeem nog spellen, en ook tv series

Algehele indruk?
prima, zou er zo weer mee gaan. In zurich had ik mijn vlucht terug naar amsterdam gemist en daar werd voor ons nog een vliegtuig voor 5 uur later geregeld. Snap nog steeds niet waarom we nou te laat waren, dacht dat de boardigtime altijd een half uur is. Boarden begon om 6.50 en we waren er 7.15 uur, dus ik vind het nog steeds vreemd.

Iets over de luchthavens?
Zurich: hele mooie luchthaven met een ondergrondse
Johannesburg: Erg groot, en je moet even weten dat als je een binnenlandse vlucht wilt halen buitenom naar het andere gebouw moet. Als je weinig tijd hebt kan dit nog wel eens lastig zijn (gelukkig hier nooit iets gemist)
pi_46376422
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 04:50 schreef Mojave het volgende:
Vloog dezelfde crew de kist weer terug naar Madrid? lijkt me dat op SCL gewoon een nieuwe crew klaar stond?
Ja, uiteraard. Volgens mij bedoelt de verslaggever in z'n verhaal dan ook dat de nieuwe crew al te lang gewerkt had of veel te lang zou werken als ze de vlucht zouden doen. De crew heeft immers ook 11 uur vertraging, net als de passagiers.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 21:19:46 #216
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46381059
Nee, er was geen nieuwe crew schijnbaar volgens het personeel van Iberia. Ik snap dat verhaal ook niet helemaal, maar dat is wat men mededeelde. Een van de weinige dingen die je überhaupt te horen kreeg!

Ik weet niet precies bij wie ik moet zijn voor klachten, ik heb die lullig folder wel en ik ga van het weekend ook even een mailtje sturen én een aangetekende brief daarheen. Daarnaast heb ik bij mijn reisverzekering geïnformeerd, maar daar viel niets te halen. Ik moest wel even de bonnetjes maar opsturen van de benzine die men getankt had om in Parijs te komen (drie vrienden pikten me op met mijn auto, die zijn dus voor niks gereden! En mijn ouders zijn nu naar Amsterdam gereden om me op te halen).

Ik ben nog steeds woedend over alles. Ik heb met LAN nooit problemen gehad maar ze hebben me nu mooi in de steek gelaten met de opmerking:
quote:
Je toestel is van Iberia, het personeel is van Iberia, het eten is van Iberia en bij Iberia moet je inchecken... Bij wie moet je dan zijn denk je? Juist ja, bij Iberia!
En dat terwijl ik via LAN geboekt heb en via OneWorld Alliance ineens met Iberia vlieg, terwijl ik me daar in het begin helemaal niet bewust van was. Zij trekken alles van me af, maar ik vind het schandalig, ik ben geen klant van Iberia maar van LAN, die heb ik betaald en niets aan Iberia!!!

Ik dien dan ook formeel een klacht bij LAN in en ik verwacht zeker wel wat compensatie.

Ook de voorbereiding van 4 man voor het hele vliegtuig, je hebt 13 uur voorbereiding + de tijd dat het vliegtuig vliegt (20 uur) dus een hele dag. Dan kun je toch wel met meer mensen komen dan 4 stuks...

En de beschuldiging dat ik zelf te laat was voor de vlucht naar Amsterdam is helemaal te ver, niemand, maar dan ook niemand vertelde dat ik er anderhalf uur van te voren moest zijn, iedereen zei: om half 9 het busje pakken of eentje eerder, maar half 9 is goed, haal je het prima. En dan erachter komen dat je te laat bent en dat Iberia jou even de schuld gaat geven, sorry hoor.

Ook het weigeren om Engels te spreken door de douane bijvoorbeeld, er was er eentje die gebrekkig Engels sprak. Ik spreek geen Spaans, ik spreek Chileens-Spaans, dat is wel heel wat anders dan Spaans-Spaans. Dus ik begreep de helft van de tijd niet wat ze wilden van me. Je werkt op een internationaal vliegveld, dan mag je toch verwachten dat je Engels spreekt of niet soms!?
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_46382926
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 21:19 schreef zwahiel het volgende:
Ik weet niet precies bij wie ik moet zijn voor klachten, ik heb die lullig folder wel en ik ga van het weekend ook even een mailtje sturen én een aangetekende brief daarheen. Daarnaast heb ik bij mijn reisverzekering geïnformeerd, maar daar viel niets te halen. Ik moest wel even de bonnetjes maar opsturen van de benzine die men getankt had om in Parijs te komen (drie vrienden pikten me op met mijn auto, die zijn dus voor niks gereden! En mijn ouders zijn nu naar Amsterdam gereden om me op te halen).
Een reisverzekering is meer voor het volledige annuleren van reizen, bijvoorbeeld omdat je ziek wordt of een naaste overlijdt. Ik zou daar zeker geen bonnetjes heen sturen. Bewaar die bonnetjes voor je vergoeding bij LAN! Dit is immers een bewijs van direkte schade.

Verder adviseer ik je deze site te bezoeken: http://www.euclaim.nl. Daar kunnen ze je helpen een claim in te dienen. Ze willen dan wel een deel van de eventuele vergoeding, maar dan wordt het tenminste op de juiste manier en langs de juiste wegen ingediend, zodat je meer kans hebt dat het wordt toegekend.
pi_46383236
American airlines. Goed, nergens iets op aan te merken.

Britisch airways. Overboeking naar andere vlucht zonder dat we het wisten en bagage niet meegezonden, net als de rest van het halve vliegtuig.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 19 februari 2007 @ 15:07:22 #219
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46458263
Maatschappij: KLM

Traject: Amsterdam-Madrid vice versa

Vertraging?
Niet echt, op de heenweg vijf minuten te laat in MAD ("helaas", aldus de gezagvoerder), op de terugweg een half uur te vroeg op AMS! Terugvlucht was half leeg, vertrok al 10 minuten voor schematijd van de pier in MAD en daarna landing vanuit het zuiden direct op de Kaagbaan dus dat leverde al flinke tijdwinst op.

Vriendelijk personeel?
Zeker, opgewekt en professioneel. Altijd weer opmerkelijk hoe de crew precies weet wie ze in het Nederlands moeten aanspreken en wie in het Engels (Misschien zie ik er erg Hollands uit...)
Merkwaardig is wel dat sommige "ervaren" pax het altijd weer nodig vinden de stewardessen te tutoyeren en te commanderen.

Eten:
KLM lijkt nu eindelijk het juiste midden gevonden te hebben tussen kostenbesparing en service. De Bertolli-broodjes zijn prima en een glas wijn of bier is ook gewoon gratis. Precies goed op een vlucht van 2.15 uur.

Entertainment:
Geen of het moest de Holland Herald zijn...

Algehele indruk:
Uitstekend. Aanzienlijk meer beenruimte ook dan bij Transavia en dergelijke.

Iets over de luchthavens?
Barajas blijft een onaangename luchthaven, met kruisende passagierstromen en weinig ruimte. Reken op een kwartier lopen vanuit T1 naar de metrohalte Aeropuerto. Als je een tienrittenkaart koopt, zit je voor 60 cent in de stad en dat is natuurlijk een koopje.
Opvallend was dat er op Madrid helemaal geen heisa was over de verplichte afsluitbare zakjes, de 100 ml-vloeistofbeperking etc. Ik kreeg de indruk dat de EU-maatregel al gesaboteerd werd.
It's not a lie, if you believe
  maandag 19 februari 2007 @ 15:27:41 #220
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46458923
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 21:19 schreef zwahiel het volgende:
Ook de voorbereiding van 4 man voor het hele vliegtuig, je hebt 13 uur voorbereiding + de tijd dat het vliegtuig vliegt (20 uur) dus een hele dag. Dan kun je toch wel met meer mensen komen dan 4 stuks...

En de beschuldiging dat ik zelf te laat was voor de vlucht naar Amsterdam is helemaal te ver, niemand, maar dan ook niemand vertelde dat ik er anderhalf uur van te voren moest zijn, iedereen zei: om half 9 het busje pakken of eentje eerder, maar half 9 is goed, haal je het prima. En dan erachter komen dat je te laat bent en dat Iberia jou even de schuld gaat geven, sorry hoor.
De vluchttijd van Santiago naar Madrid is toch geen 20 uur? Hoogstens 12 of 13, lijkt me.

Dat van je gemiste vlucht naar Amsterdam is heel raar. De check-in balie sluit gewoonlijk 40 minuten voor de vlucht, dus om 8.20 uur. Hoe ze dan hebben kunnen zeggen dat half negen vroeg zat was, is onbegrijpelijk. Je had ruimbagage bij je, dus je had je sowieso uiterlijk om een uur of 8 bij de incheckbalie moeten vervoegen. Ook als je je boardingpas al had en alleen handbagage, had je uiterlijk om 8.30 of 8.40 bij de gate moeten zijn. Die regels zijn overal ongeveer hetzelfde. Ergens is hier sprake van een heel groot misverstand...
It's not a lie, if you believe
pi_46459129
Depart: SCL - Santiago, Chile (Arturo Merino Benitez)
Arrive: MAD - Madrid, Spain and Canary Islands (Barajas)

Leg 1:
Depart: SCL 14:00 19-2-2007 Terminal: I
Arrive: MAD 6:55 20-2-2007 Terminal: 4
Flight: IB 6832 - Iberia
346 - Airbus Industrie A340-600
Operating Carrier: Iberia
Total Duration: 12 hours 55 minutes
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator maandag 19 februari 2007 @ 19:30:54 #222
45833 crew  Fogel
pi_46466619
quote:
Opvallend was dat er op Madrid helemaal geen heisa was over de verplichte afsluitbare zakjes, de 100 ml-vloeistofbeperking etc. Ik kreeg de indruk dat de EU-maatregel al gesaboteerd werd.
Dat viel me in december inderdaad ook al op. Mijn ervaring staat in een post in dit of het vorige topic.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_46546250
Iemand ervaring met Emirates en China airlines? Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2.
pi_46551157
Ik zou Emirates nemen, China Airlines is vooral bekend van de ongelukken, alhoewel dat nu best beter kan zijn.

Kijk anders hier:
http://www.airlinequality.com/
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:16:35 #225
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_46551329
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 19:09 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Volgens mij bedoelt de verslaggever in z'n verhaal dan ook dat de nieuwe crew al te lang gewerkt had of veel te lang zou werken als ze de vlucht zouden doen. De crew heeft immers ook 11 uur vertraging, net als de passagiers.
Check, dat zou goed kunnen.
Alleen zien ze de delay aankomen al uren van te voren. Bij ons is het zo dat we dan worden gebeld en thuis / in 't hotel kunnen blijven zodat onze dienst later begint...
FCT
pi_46552217
Ik ontdek het topic nu pas dus ik ga eens na welke vluchten ik heb gemaakt:

Maatschappij:
Transavia
Traject:
Amsterdam - Chania ( Griekenland/Kreta)
Vertraging:
Niet dat ik me kan herinneren
Vriendelijk personeel:
Geen nare ervaringen dat ik me kan herinneren dus, ja
Lekker eten:
Het was een standaard bakje met standaard voer, niet dat het smerig was maar Jamie Oliver zou er om moeten huilen.
Entertainment:
We hadden zowel heen als terug een film opstaan. We moesten daarvoor koptelefoons aanschaffen.
Algehele indruk:
Een flinke ervaring, voor een jochie van 12 was het natuurlijk een hele happening, voor het eerst vliegen, maar goed achteraf gezien: Dol enthousiast is ook anders
Iets over de luchthavens:
Chania was/is een militair vliegveld. Dus het had niet dezelfde periekelen en de leuke winkeltjes als Schiphol heeft. In plaats daarvan zag je patrouierende soldaten.


----

Maatschappij:
Singapore Airlines
Traject:
Amsterdam - New York Newark
Vertraging:
Nee
Vriendelijk personeel:
Jazeker! Er gaat bijna niets boven aziatische vriendelijkheid. En de pakjes die ze aanhebben! Prachtig gewoon
Lekker eten:
Ook dat was simpelweg goed. Je kon kiezen uit twee maaltijden waarbij eentje de stewardess me waarschuwde dat het toch vrij pittig kan zijn.
Entertainment:
Ongehoord! Zelfs bij de goedkoopste klassen heeft de passagier een kleinschermpje in de stoel voor hem/haar waar je pakweg 30 kanalen vindt met de nieuwste films die in Nederland niet eens in de bioscoop verschenen waren. Echter wel met Singaporese ondertiteling maar dat mag de pret absoluut niet drukken! De hoofdtelefoontjes krijg je gratis bij iedere vlucht maar daarna moet je ze wel weer inleveren.
Algehele indruk:
Singapore Airlines wordt niet voor niets de beste airline ter wereld genoemd! Zwaar terecht!
Iets over de luchthavens:
Pfiew, het is niet een van de grootste luchthavens van New York, ik had daarbij ook overal het idee voor terrorist aangezien te worden terwijl ik een normale Hollandsche jongen ben. Schoenen uittrekken before boarding. Ik ben wel eens aardiger bejegend.

--------

Maatschappij:
Ryan Air
Traject:
Eindhoven - Girona, Girona - Charleroi
Vertraging:
Nee
Vriendelijk personeel:
Ja
Lekker eten:
Niets gegeten, kost veel geld voor een klein stukje
Entertainment:
Dat was mijn eigen Gameboy Advanced, verder geen vermaak.
Algehele indruk:
Precies de indruk die je bij Ryan Air verwacht, Lowbudget maar degelijk
Iets over de luchthavens:
Girona is een typesche uitwijk luchthaven, kleinschalig bijzonder is anders
Charleroi heb ik te weinig meegekregen om er een mening over te geven.


-------

Ryan Air
Traject:
Eindhoven - Ciampino Roma
Vertraging:
Nee
Vriendelijk personeel:
Ja
Lekker eten:
Niets gegeten, kost veel geld voor een klein stukje
Entertainment:
Je kon gezellig kletsen met klasgenoten en mijn boek voldeden prima[i]
Algehele indruk:
[i]Precies de indruk die je bij Ryan Air verwacht, Lowbudget maar degelijk

Iets over de luchthavens:
Ciapino is wederom een typische uitwijk luchthaven. Dat neemt niet weg dat je er nog wat kunt eten voordat je gaat vliegen. Kleinschalig maar prima. Daarbij bewijst de iata code van deze luchthaven ( CIA ) dat er wel degelijk CIA vluchten in Europa hebben plaatsgevonden en ik heb er zelfs ingezeten
pi_46552966
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 09:53 schreef zwahiel het volgende:
heel verhaal
klinkt eigenlijk een beetje als India Airlines

ik mag inderdaad hopen dat ze je op redelijke wijze compenseren.
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:06:36 #228
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46567944
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:20 schreef Shining_x het volgende:
Iemand ervaring met Emirates en China airlines? Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2.
Als je tussen deze twee twijfelt gaat het ongetwijfeld om een ticket naar Bangkok. China vertrekt vanaf Amsterdam, Emirates vertrekt vanaf Dusseldorf. (Dus hangt er vanaf waar je woont of de reistijd opweegt tegen de prijs).

China Airlines heeft volgens mijn gegevens 1x een vlucht met een nieuwe boeing (op vrijdag) waar je eigen schermpjes hebt, Emirates heeft dat volgens mij in al de toestellen.
Verder vliegt China Airlines direct Amsterdam - Bangkok, met Emirates gaat dit via Dubai, dus maak je een tussenstop. Mijn ervaring met tussenstops is dat het op de heenweg niet zo heel erg is, maar je op de terugweg gauw thuis wil zijn.... als je dan 5 uur moet wachten in Dubai...

China Airlines heeft inderdaad een ehm safteyrecord waar je vraagtekens bij kan zetten, aan de andere kant op de lijn AMS - BKK - TPE is er nog nooit eentje verongelukt! (Tevens zullen vliegtuigen die op schiphol landen in principe goed worden gecontroleerd).

Al vraag ik mij dat laatste af, als Arke Fly weer eens problemen heeft met hun toestellen en een Lockheed Tristar inzetten op de vluchten naar Aruba... maar dit terzijde..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 22 februari 2007 @ 19:44:25 #229
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46569309
Met Emirates maak je een tussenstop op Dubai, wat echt niet leuk is, zoals ik vorige maand ondervond. Het is er vreselijk druk, ook midden in de nacht, overal liggen mensen te slapen in de transitruimte en het is moeilijk een rustig plekje te vinden. Verder zijn de transittijden soms erg kort wat kan betekenen dat je bagage niet direct mee komt. Dit is een reëel risico!
Qua service is Emirates in orde, zeker tussen Düsseldorf en Dubai, al vliegen ze op dit traject niet altijd met de boeing 777 met het nieuwste entertainmentsysteem (soms een airbus met een oudere versie, maar wel altijd met schermpjes in de stoel en individuele keuze van films) . Als de prijs ongeveer gelijk is en DUS of AMS je niet veel uitmaakt, zou ik voor China Airlines kiezen.
It's not a lie, if you believe
pi_46569721
Even een tvp hoor, ik vind 't een geweldig topic, leest lekker weg! Van mijn kant pas in de zomer een verhaal jammer genoeg .
pi_46569732
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 00:20 schreef Shining_x het volgende:
Iemand ervaring met Emirates en China airlines? Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2.
In het begin van dit topic (#4) staan nog wat ervaringen
Ik ga met China Airlines vliegen, en ik hoop maar dat alles goed gaat (ben niet zo'n held met vliegen).

Waar ik wel heel blij mee ben is dat het dus een directe vlucht is (twee keer stijgen en landen is ook niet mijn ding ) met China Airlines.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_46570174
Hey bedankt voor jullie reacties!
Ik ga naar Sydney, maar wil dus een stopover maken in Bangkok. Dus bij zowel China airlines en Emirates moet ik op de heen weg 2 stops maken. Qua prijs is het ongeveer hetzelfde. Qua afstand is schiphol en dusseldorf net zo ver (ik woon in eindhoven)
Nu dat ik dit zo lees lijkt me de service bij emirates beter, eigen schermpjes enzo, etc. Dus waarschijnlijk valt de keuze dan toch op emirates.
  donderdag 22 februari 2007 @ 20:33:45 #233
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46571216
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:09 schreef Shining_x het volgende:
Hey bedankt voor jullie reacties!
Ik ga naar Sydney, maar wil dus een stopover maken in Bangkok. Dus bij zowel China airlines en Emirates moet ik op de heen weg 2 stops maken. Qua prijs is het ongeveer hetzelfde. Qua afstand is schiphol en dusseldorf net zo ver (ik woon in eindhoven)
Nu dat ik dit zo lees lijkt me de service bij emirates beter, eigen schermpjes enzo, etc. Dus waarschijnlijk valt de keuze dan toch op emirates.
Ik weet niet hoe lang je gaat en met wat voor ticket je gaat, maar met China Airlines zit er op Taipei miinmaal 1x een overstap met hotel bij, en kan je het ticket ZONDER kosten wijzigen zo vaak je wilt. Dit kan handig zijn als je voor lange tijd in Australië verblijft. (Je kan je trip nooit zo lang van te voren plannen). Hoe dat met Emirates zit weet ik niet.

Op de leg Taipei - Syndey vliegt China Airlines overigens normaliter met een Airbus met eigen schermpjes!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_46581533
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 20:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang je gaat en met wat voor ticket je gaat, maar met China Airlines zit er op Taipei miinmaal 1x een overstap met hotel bij, en kan je het ticket ZONDER kosten wijzigen zo vaak je wilt. Dit kan handig zijn als je voor lange tijd in Australië verblijft. (Je kan je trip nooit zo lang van te voren plannen). Hoe dat met Emirates zit weet ik niet.

Op de leg Taipei - Syndey vliegt China Airlines overigens normaliter met een Airbus met eigen schermpjes!
Ik ga voor een langere tijd ja.
Waar kan je zo'n ticket boeken?
Waar ik dat ticket van china airlines kan boeken is wijzigbaar maar dan 30 euro per wijziging. En bij emirates is dat 55 euro per wijziging.
pi_46650484
Maatschappij?
Transavia

Traject?
Amsterdam - Berlijn Tegel - Amsterdam (737-700)

Vertraging?
Het gebruikelijke op de Polderbaan aankomen en op de verste gate van de D-pier aankomen gezeur

Vriendelijk personeel?
Stewardess op de terugweg die omroep dat we bijna in Rotterdam waren, wat voor heel wat opwinding zorgde bij elkele Duitsers, maar na 2 minuten kwam ze erachter dat we toch naar Amsterdam gingen

Lekker eten?
Niks gekocht

Entertainment?
Inflight magazine + Mr.Bean op de schermpjes

Algehele indruk?
Terug veel reclame op de monitoren, incl. geluid, maar verder niks te klagen

Iets over de luchthavens?
Tegel is warm/klein/benauwend/saai
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 25 februari 2007 @ 23:37:32 #236
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_46678729
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

klinkt eigenlijk een beetje als India Airlines

ik mag inderdaad hopen dat ze je op redelijke wijze compenseren.
Met die gekken heb ik in januari nog het genoegen gehad te vliegen...

Die dag begon in Havana (weer een heel ander verhaal) om naar Mexico stad te vliegen en van daar naar JFK. Ik zou met India Airlines van JFK naar LHR vliegen. Ik kende ze allemaal al maar nog niet allemaal in hetzelfde verhaaltje. Ik had echt beter moeten weten...

Na de eindeloze wachtrijen voor immigratie (ik stopte niet eens ) en de reis naar terminal 542764524765 keek ik op de check-in informatie dat voor mijn vlucht ik naar de balie moest. Dat is nooit goed nieuws... "Oh, ben je van de vlucht van gisteren? Die is gecancelled.." "Nee, van die vandaag... what gives?" "ja 4 uur vertraging" "Gvd, nou ja ik heb erger meegemaakt ik ga ff sigaretten kopen en roken" En dan kom je er achter dat ze die niet per pakje verkopen op JFK. Een Duitse tourist heeft me gered. Na 4 uur was er nog geen beweiging om te gaan boarden. Het omroepbericht vertelde dat het vliegtuig er nog niet was. Een uur later was het vliegtuig er. Het omroepbericht vertelde dat het vliegtuig er wel is maar het personeel niet. Een uur later was het personeel er ook. "We gaan nu beginnen met boarden, dit gaat ongeveer 30 min duren..." 400 Indiers in een enkele slurf een vliegtuig inkrijgen in 30 min? Dacht het niet. Nee idd niet. Met heel veel vertraging en een brak en smerig vliegtuig toch eindelijk onderweg. Eigenlijk verwachte ik het al. Ook m'n bagage is weg... Tegen die tijd maakte niets me weer uit en was gewoon blij weer thuis te zijn.

JFK
LHR
Air India

...niet de eerste keer ook... ....shame on me...
reset
  zondag 4 maart 2007 @ 11:56:09 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46900538
Maatschappij?
Click Air



Traject?
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

Prijs?
¤ 60,00 all inclusief

Load factor?
Heen 42% Terug 70%



Vertraging?
Zowel heen als terug zonder vertraging aangekomen

Vriendelijk personeel?
Ze spreken vooral Spaans aan boord, Engels is slecht verstaanbaar.... Nu heb ik gelukking 2 jaar Spaans gehad, dus een drankje bestellen ging nog wel.

Lekker eten?
Op de terugweg een pineapple juice (overpriced voor 2 euro) genomen.

Entertainment?
Afgezien van een zitplaats aan het raam, (en de rest van de rij voor mijzelf), geen inflightmagazine of iets dergelijks. Een tv verwacht ik niet voor een budgetairliner, maar bij 2 uur vliegen zou een magazine opzich wel leuk zijn.

Algehele indruk?
Goed te doen. De beenruimte is overigens wel beperkt, 186 stoelen in een airbus 320 is het maximale aantal, maar gezien de loadfactor was het geen probleem omdat ik zowel heen als terug 3 plekken voor mijzelf had.

Overigens, Iberia is nu gestopt met het vliegen Barcelona - Amsterdam, en de mensen met een 'duur' ticket van Iberia mochten nu mee met Clickair (budgetdochter welke mede is van Iberia) ... Deze waren hier niet echt gelukkig mee, temeer omdat zij voor dezelfde vlucht 200 Euro betalen, en nu minder beenruimte en geen gratis inflight catering kregen.

Gezien de loadfactor betwijfel ik het of Click Air het gaat redden, want naast Clickair vliegt ook Vueling, Transvertragia, en KLM op deze route. Aan de andere kant, ze vliegen pas sinds 1 maart 2007 op Amsterdam, dus wie weet komt het nog goed.
Wel lekker weer in Barcelona trouwens 23-26 graden!

Iets over de luchthavens?
Vanaf Amsterdam vanaf de B-pier vetrokken, voor mij één van de weinige keren van Terminal 1, voordeel hiervan is dat je direct gecontroleerd wordt, en je daarna een drankje kan kopen en gewoon mee aan boord meenemen. Tevens zijn hierdoor geen wachtrijen bij de gate zelf voor security controle.
Barcelona is een mooi vliegveld, jammer dat Click Air niet aan de gate staat, maar je met bussen ernaartoe gereden moet worden, op het moment dat de deuren van de bus opengaan is het free for all, om maar als eerste aan boord te komen

[ Bericht 0% gewijzigd door ozzietukker op 04-03-2007 12:03:41 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zondag 4 maart 2007 @ 12:22:32 #238
45833 crew  Fogel
pi_46901184
quote:
Op zondag 4 maart 2007 11:56 schreef ozzietukker het volgende:

Load factor?
Heen 42% Terug 70%
Zei de piloot dat, of heb je dit ergens online kunnen vinden? Lijkt me wel handig om vantevoren te weten hoe vol een vlucht gaat zijn (stampvol is vouchermogelijkheid ).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 4 maart 2007 @ 12:32:51 #239
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_46901405
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zei de piloot dat, of heb je dit ergens online kunnen vinden? Lijkt me wel handig om vantevoren te weten hoe vol een vlucht gaat zijn (stampvol is vouchermogelijkheid ).
Ik heb het nergens online kunnen vinden maar mijn eigen berekening gemaakt. Heen op Schiphol was ik wat laat. Zeg maar de laatse die nog mocht inchecken en ik was security nummer 78.
Op de terugweg heb ik het aantal aanwezigen geteld, (Je moet wat 2 uur vliegen en alleen bewolking ). Dus het laatste percentage kan iets omhoog of omlaag, omdat ik niet weet of er crew of passagiers eventueel in het toilet waren.

Maar ik ben bang dat zeker de eerste tijd deze vlucht niet overboekt zal zijn.... Aan de andere kant, ik heb geen enkel inzicht in de komende zomervluchten, want barcelona is een populaire bestemming, alleen zou ik niet meewillen als het vliegtuig vol zit, want dan is het echt krap...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 4 maart 2007 @ 14:10:18 #240
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_46903951
quote:
Op zondag 4 maart 2007 11:56 schreef ozzietukker het volgende:
Overigens, Iberia is nu gestopt met het vliegen Barcelona - Amsterdam, en de mensen met een 'duur' ticket van Iberia mochten nu mee met Clickair (budgetdochter welke mede is van Iberia) ... Deze waren hier niet echt gelukkig mee, temeer omdat zij voor dezelfde vlucht 200 Euro betalen, en nu minder beenruimte en geen gratis inflight catering kregen.
Iberia heeft ook geen inflight catering, en hun laagste prijzen lagen ook altijd rond de 70 euro allin... Of er met ClickAir veel veranderd is, is dus maar de vraag
  zondag 4 maart 2007 @ 14:52:58 #241
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_46905281
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:33 schreef Jaguarized het volgende:
Depart: SCL - Santiago, Chile (Arturo Merino Benitez)
Arrive: MAD - Madrid, Spain and Canary Islands (Barajas)

Leg 1:
Depart: SCL 14:00 19-2-2007 Terminal: I
Arrive: MAD 6:55 20-2-2007 Terminal: 4
Flight: IB 6832 - Iberia
346 - Airbus Industrie A340-600
Operating Carrier: Iberia
Total Duration: 12 hours 55 minutes
hmmmjah, tel je ook even de tijd mee dat je terug vliegt in de tijd. Het is namelijk wel even wat meer dan 12 uur. Bijna elke site maakt die fout. Tel er nog even 4 uurtjes bij. Want men gaat uit van de lokale tijd dat je aankomt in het land. Maar 't is wel een andere tijdzone

Dus die hufters van Iberia hebben wel langer de tijd gehad.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 4 maart 2007 @ 15:19:29 #242
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_46906199
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:52 schreef zwahiel het volgende:

[..]

hmmmjah, tel je ook even de tijd mee dat je terug vliegt in de tijd. Het is namelijk wel even wat meer dan 12 uur. Bijna elke site maakt die fout. Tel er nog even 4 uurtjes bij. Want men gaat uit van de lokale tijd dat je aankomt in het land. Maar 't is wel een andere tijdzone

Dus die hufters van Iberia hebben wel langer de tijd gehad.
Als je van Santiago naar Madrid vliegt, ga je juist vooruit in de tijd, niet terug zoals jij meent. Je vliegt namelijk naar het oosten, waar de zon opkomt en de nieuwe dag dus eerder begint. In Santiago is het 4 uur vroeger dan in Madrid. Dus de vliegtijd is van 14 uur tot 2.55 uur Chileense tijd (6.55 Madrid-tijd) = 12 uur en 55 minuten. Al die sites hebben het dus goed en jij hebt het fout.
It's not a lie, if you believe
  zondag 4 maart 2007 @ 16:17:52 #243
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_46908215
Tijdverschil neem ik nooit mee in de reistijd. Dan zou een enkeltje NZ ineens met 12 uur worden verlengd...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_46964331
quote:
Op zondag 4 maart 2007 14:52 schreef zwahiel het volgende:

[..]
hmmmjah, tel je ook even de tijd mee dat je terug vliegt in de tijd. Het is namelijk wel even wat meer dan 12 uur. Bijna elke site maakt die fout. Tel er nog even 4 uurtjes bij. Want men gaat uit van de lokale tijd dat je aankomt in het land. Maar 't is wel een andere tijdzone
Er worden ook 4 uur bijgeteld in dat schema van Jaguarized:

Depart: SCL 14:00 + 12 hours 55 minutes duration = 26.55 = 2.55 AM (in SCL) + 4 uur tijdsverschil =

Arrive: MAD 6:55

De 12 hours 55 minutes kloppen volgens mij wel.
pi_46964366
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:16 schreef Mojave het volgende:
[..]
Check, dat zou goed kunnen.
Alleen zien ze de delay aankomen al uren van te voren. Bij ons is het zo dat we dan worden gebeld en thuis / in 't hotel kunnen blijven zodat onze dienst later begint...
Volgens het originele verslag (dat hier en daar wat dubieus begint te klinken) werd er al ingechecked, dus het bericht van de delay had SCL kennelijk niet bereikt en dus mogelijk de crew ook niet?

Maar even een vraag los van dit alles: als je als crewmember zijnde thuis of in het hotel wordt gebeld dat er 12 uur vertraging is; wat doe je dan? Opnieuw slapen wordt lastig als je net wakker bent. Aan de andere kant wil je ook geen aktieve dag, wetende dat je over 12 uur een periode van 12 uur moet werken. Je weet dan dat je de komende 24 uur wakker bent. Lijkt me niet prettig.
  Moderator zondag 11 maart 2007 @ 20:47:56 #246
45833 crew  Fogel
pi_47167593
# Maatschappij?
KLM

# Traject?
Trondheim-Amsterdam-Wenen
Waarvan TRD-AMS operated by KLM Cityhopper en AMS-VIE operated by KLM Cityhopper in een vliegtuig wat van de Transavia gehuurd was.
VIE-AMS was gewoon KLM en AMS-TRD KLM Cityhopper.

# Vertraging?
Trondheim-Amsterdam 10 minuten te vroeg
Amsterdam-Wenen ruim een halfuur te laat vertrokken maar wel op tijd geland
Wenen-Amsterdam op tijd
Amsterdam-Trondheim iets te vroeg geland, zelfs met een bezoek aan de arrival tax-free shop was ik het vliegveld al af voor de routetijd van die vlucht.

# Vriendelijk personeel?
Ze waren allemaal vriendelijk. Het personeel op de vlucht AMS-VIE was van de Transavia en ze waren een beetje in de war leek het, maar vriendelijk waren ze wel.

# Lekker eten?
Op de eerste vlucht was een Fokker 100 ingezet ipv een Fokker 70 (dat had er vast mee te maken dat de eerste vlucht van die dag nog aan de grond stond en dat die mensen ook mee moesten). Aangezien rij 4 bij de F70 economy is en bij de F100 europe select, kreeg ik op deze vlucht de service van europe select! Het eten is iets 'netter', je krijgt warme broodjes, het beleg is apart verpakt en je krijgt een dessert erbij.
Op de andere drie vluchten alleen de standaard broodjes/sandwiches.

# Entertainment?
Op de eerste vlucht een krant, op de Transavia vlucht Mr Bean op kleine schermpjes en op de terugweg alleen de Holland Herald (en op de laatste vlucht een kotsende vrouw op de stoel achter me).

# Algehele indruk?
Gewoon goed, zoals het hoort. Alleen wel vaag dat die ene vlucht dus met een Transavia toestel en personeel uitgevoerd werdt.
(en roze/licht rode cityhopper hoofdsteundingetjes zien er niet bepaald goed uit op de Transavia-groene stoelen)


# Iets over de luchthavens?
Trondheim en Amsterdam, zie mijn eerdere posts.
Wenen is erg overzichtelijk en netjes opgezet. Wel waren de tax-free shops al gesloten bij aankomst (20u) en nog niet open bij vertrek (0640). Geen probleem voor mij want ik was toch niks van plan te kopen, maar vond het vreemd dat ze zo vroeg sloten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_47190984
Maatschappij?
KLM

Traject?
Amsterdam - Barcelona - Amsterdam

Vertraging?
Heen weg geen.
Terugweg was er net op 28 Juli een grote staking, Ground Staff had de landingsbanen met pushback trucks etc. geblokkeerd. Er kon geen een vliegtuig meer vertrekken of aankomen. Het was echt een zooitje daar binnen, het rode kruis deelde water en broodjes uit. Het stonk er naar zweet van de vele mensen en het was er erg benauwd door de drukte. Er waren alleen maar half Engels/Spaans sprekende medewerkers van KLM en kregen dus onduidelijk een nummer van KLM. Deze bleek volledig in het spaans te zijn dus daar hadden we niets aan.
Wij hebben toen een taxi naar Blanes gepakt (110 euro een enkeltje!) en zijn we daar een nacht langer in ons hotel verbleven. Ik had contact gehad met KLM en de eerst volgende vlucht waar 5 plaatsen vrij waren was pas over 2 weken! De dag erna weer gebelt, en ze zeiden dat we naar het vliegveld moesten komen toen hebben we 2 personen naar het vliegveld laten gaan en die zouden proberen op de vlucht van die dag te kunnen komen. Later in de middag rond een uur of 4 kregen we een belletje dat er misschien nog plaats was. Wij dus met de taxi wederom naar het vliegveld naar Barcelona, waar het echt niet leuk was om te zijn. De erge stank, boze mensen en zelfs enkele huilende mensen. Sommige jongeren hebben noodgedwongen buiten moeten overnachten omdat ze simpelweg na de vakantie geen geld meer hadden voor een hotel. Een enkeling had een bon van KLM van 5 euro gekregen de rest helemaal niets. Wij hadden ook 0,0 service van KLM gekregen, zelfs geen voedselbonnetje. Wij stonden al een paar uur in de rij, en er werd een soort 'loting' gehouden wie er mee kon. Wij waren als eerste eruit geloot en we waren dus als de bliksem naar de gate gelopen, en daar stond een 777-200 van KLM op ons te wachten . Daar aangekomen hebben we nog 2 uur aan de grond gestaan, toen de piloot toch maar besloot weg te rijden ook al stonden er nog baggage karretjes met baggage. Uiteindelijk toch die nacht aangekomen op schiphol, en je raad het al de baggage stond nog in Barcelona . We hebben ons adres bij KLM afgegeven en die dag erna werd onze baggage thuis afgeleverd.
We hebben een klacht ingedient bij onze verzekering en we hebben het geld van de hotels en de taxi etc. vergoed gekregen (de verzekering zei nog in Spanje: maak er geen 2e vakantie van (WTF, het is al erg genoeg om hier in deze hel te blijven zitten)). En we kregen van AENA nog eens ong. 250 à 300 euro vergoed dus uiteindelijk konden we nog een 2e vakantie voor niets naar Mallorca boeken van dat geld .

Vriendelijk personeel?
Zoalsa KLM altijd vriendelijk.

Lekker eten?
De bekende sandwich en een glaasje cola.

Entertainment?
Alleen het magazine, maar het was maar een korte vlucht.

Algehele indruk?
Zeer slecht, KLM had veel beter voor haar passagiers kunnen zorgen met wat voedselbonnen of een overnachtingsplek. Transavia reizigers kregen een busreis naar Girona waar ze alsnog naar Nederland konden. De heenweg was gewoon in orde.

Iets over de luchthavens?
Amsterdam zoals gewoonlijk, Barcelona was de terugweg een hel.

Een filmpje van de toestand die daar was: http://www.youtube.com/watch?v=pjCFoARoFsU

Hier nog een uit Januari:

Maatschappij?
Germanwings

Traject?
Cologne/Bonn - Vienna - Cologne/Bonn

Vertraging?
Geen

Vriendelijk personeel?
Ja, alleen het personeel lette op de heenweg niet eens of de gordels wel vastgemaakt werden. Dat vond ik wel een klein slordigheidje.

Lekker eten?
Niet echt eten, wat te drinken en een muffin gehaald. Erg duur maar smaakte wel goed zat .

Entertainment?
Een magazine, was een korte vlucht dus dat was voldoende.

Algehele indruk?
Erg goed voor het geld, als je als eerste instapt kun je gewoon op de 1e rij gaan zitten waar ik de heenweg mijn voeten gewoon helemaal uit kon strekken . Terug weg ook op rij 1, maar daar zat wel een schot maar desalniettemin een goede beenruimte.

Iets over de luchthavens?
Köln-Bonn is een kleinere luchthaven en rustig, het is erg relaxed en er staan geen lange rijen. In Wien was het vliegveld gewoon degelijk. Op beide vliegvelden was niet zo heel veel te beleven.
  maandag 12 maart 2007 @ 16:21:57 #248
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47194800
Ligt het nou aan mij of heb ik dat verhaal van die 777 in BCN eerder gelezen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_47197428
Ik wist dat ik er al een keer een trip report van gemaakt, maar dat was toch niet op FOK? .
pi_47197995
quote:
Op maandag 12 maart 2007 17:28 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Ik wist dat ik er al een keer een trip report van gemaakt, maar dat was toch niet op FOK? .
=> Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #3

Maar nu weten we tenminste hoe het afgelopen is met de verzekering enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')