quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:21 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Wat bevestigt RTV Noord hier precies? De interesse? Ik zie geen quotes waaruit dat blijkt. Speculatie-journalisme
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:25 schreef venomsnake het volgende:
Gatver, wat geeft me dit weer een onrustig gevoel.![]()
Ik hoop toch echt datblijft, en anders echt de jackpot gaan vragen aub.
Het zit me niet lekker iig.![]()
quote:FC Groningen en Kuqi uit elkaar
FC Groningen heeft per direct afscheid genomen van Njazi Kuqi. De 23-jarige spits kreeg op amateurbasis de kans zich te bewijzen in de selectie van trainer Ron Jans.
Na een aantal incidenten is Kuqi te verstaan gegeven dat er een einde aan zijn verblijf in Euroborg is gekomen.
Kuqi – een speler met een Joegoslavische achtergrond, maar met de Finse nationaliteit – stond afgelopen seizoen onder contract bij Birmingham City, maar werd steeds uitgeleend. Om een nieuwe start te kunnen maken, liet hij zijn contract in Engeland ontbinden en deed hij FC Groningen het verzoek zich hier te mogen manifesteren. Na een proefperiode honoreerde de technische staf deze wens. Op amateurbasis zou Kuqi proberen een contract af te dwingen, zoals in het recente verleden ook Mark-Jan Fledderus in Groningen is gelukt.
Tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen vond er de afgelopen weken echter een aantal voorvallen plaats. De beslissing van de club om met Kuqi te breken, was een nieuw incident bij de training van woensdag. FC Groningen wenst niet in te gaan op de details hetgeen er is gebeurd, maar vindt niet dat er nog langer sprake kan zijn van een situatie waarin Kuqi de kans krijgt zijn voornemen een contract af te dwingen in te vullen. Kuqi maakt derhalve geen deel meer uit van de selectie van FC Groningen.
Bron: FC Groningen
quote:Nevland wordt door Feyenoord medisch gekeurd
donderdag, 17 augustus 2006
Rotterdam - Uit enige bronnen hebben wij vernomen dat de Noor Erik Nevland vandaag of morgen medisch wordt gekeurd, de Groninger zou daarna een 3-jarig contract tekenen bij Feyenoord. De transfersom zou tussen de 2 en 3 miljoen liggen.
bron: www.fifaweb.nl
idd, dat zou echt belachelijk zijn. Ik geloof er dan ook niets van.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:18 schreef The_Verve het volgende:
3 miljoen zou schandalig laag zijn. Nevland is de enige speler bij Groningen die onmisbaar is...
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:15 schreef Gollemrulez het volgende:
Iemand enig idee wat Kuqi uitgespookt heeft?
Zie je wel 3 mln, ik zie het zo gebeuren....
quote:GRONINGEN - FC Groningen heeft per direct afscheid genomen van Njazi Kuqi.
De 23-jarige spits kreeg op amateurbasis de kans om zich te bewijzen in de selectie van trainer Ron Jans. Na een aantal incidenten is Kuqi te verstaan gegeven dat er een eind is gekomen aan zijn verblijf in Groningen. Zo zou hij bijvoorbeeld slaande ruzie hebben gehad met Danny Buijs tijdens de training. bron: rtvnoord.nl
Als je niet verder dan drie kunt tellen wel ja.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:08 schreef VoreG het volgende:
3 miljoen, agh voor een middenmoter is dat een mooi bedrag.
Suarez is er natuurlijk nog he. Ik denk dat Kuqi toch meer als 'tropische' verrassing is gehaald. Kost niks en als hij meevalt heb je er ook nog wat aan. Als Erik nu weggaat ontstaat er natuurlijk wel een vacature en ik heb eigenlijk geen idee hoe ze die gaan opvullen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:20 schreef methodmich het volgende:
Nou, geen Kuqi meer dus. Jammer, had best een aardige speler kunnen worden voor Groningen, maar blijkbaar een te lastige vent. Goede beslissing om hem weg te sturen dan.
Maar dan hebben ze nu wel nog plek voor een aanvaller?
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:44 schreef Eilanden het volgende:
Ik lees net dat Leonardo weggelopen is van de training van NAC ..... zal hij doorlopen naar FCG?
En anders krijgt hij ook nog mot met jou. En dat wou Jans natuurlijk voorkomen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:04 schreef clauwheee het volgende:
Ja dat mot je niet doen hè, ruzie met Danny zoeken
Het zat me gister toch ff niet lekker..quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:35 schreef clauwheee het volgende:
Hij blijft ook wel hoorIk zie het niet gebeuren dat ie weg gaat.
Ik vond 3mln al te veel.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:11 schreef Bullet-tooth het volgende:
Daarnaast heeft Feyenoord nu een zak geld en snel een spits nodig, dus ALS Nevland weggaat moet daar minimaal 8-9 mln tegenover staan.
Waarom vind je dat veel? Omdat het een speler van Grunn is? Hoe dichter je nu bij de einddatum van 31 augustus komt hoe duurder de spelers gaan worden. En hij is toch een van de belangrijke spelers die elk moment een goal kan maken. Hij heeft het afgelopen seizoen niet veel gescoord maar dat kwam door blessures. En op het moment dat hij er moest staan (rond de play-offs) scoorde hij weer regelmatig.quote:
Jawel hoor, best vaak zelfs geloof ik. Ze was toen ook bij het feestje op de Grote Marktquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:05 schreef methodmich het volgende:
Zit Victoria Koblenko nou ook wel eens op de tribune of waagt ze zich niet tussen voetbalfans?
Ja klopt, dat las ik eens bij de kapperquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:20 schreef methodmich het volgende:
Okee. Het zijn wel denkers, Levchenko en zij. Apart stel, als je dat zo leest. Ook al omdat ze blijkbaar open en bloot hun seksleven uit de doeken heeft gedaan in een blaadje?
Logisch. Jullie Feyenoorders onderschatten Nevland en rekenen hem af op de 8 goals van vorig seizoen.quote:
Hij is ook al 28 he.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:22 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Logisch. Jullie Feyenoorders onderschatten Nevland en rekenen hem af op de 8 goals van vorig seizoen.
Zal wel de nodige kleedkamerlol hebben opgeleverd, denk ik. Goed voor de sfeer.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:22 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ja klopt, dat las ik eens bij de kapper![]()
Maar boeien, hij blijft er vast van in topconditie
Het gaat daar voornamelijk over sex en auto's vertelde vd Linden laatst ergens in een blad, dus ja, denk eht welquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:26 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zal wel de nodige kleedkamerlol hebben opgeleverd, denk ik. Goed voor de sfeer.
Winst maken is er niet meer bij, nee. Maar Nevland voor Kuijt = kwaliteit voor kwaliteit...quote:
Die hoef je ook niet door te verkopen. En heeft al wat meer bewezenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:48 schreef Joagertje het volgende:
Ach gelukkig is Cruz met zijn 32 jaartjes nog wel een jonge speler
Maar zoals The_Verve al zei; gelukkig gaat het niet door aangezien niemand hem goed genoeg vind.
Ik heb er ook zinquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:49 schreef clauwheee het volgende:
Leuk stuk. Kent z'n 'zwakke' punten maar al te goedHij heeft er weer zin in
Uiteraard had ik um al gelezen. Was die ¤2,10 wel waardMaarre Gollem
Ik heb zin in morgenIk ben heel erg benieuwd.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:06 schreef methodmich het volgende:
Woutje Buis.... Tja, ik had hem de Noorse naam Ståle gegeven denk ik.
Dat zal ook vast wel gebeuren wanneer hij wat ouder isquote:Op zondag 20 augustus 2006 11:36 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Elke naam met 'je' erachter is waardeloos trouwens. WOUT BUIJS klinkt overigens wel goed.
Clau is waarschijnlijk al met een viltstift over haar beeldscherm tekeer gegaanquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:47 schreef Gollemrulez het volgende:
Danny Buijs paginagroot in het DVHN. Dat moet je toch goed doen ClauwheeeMocht je de krant niet hebben, bij deze...
Die vrouw kan je er natuurlijk gewoon vanaf knippen![]()
ow en,quote:Groningen speelt met onmachtig Feyenoord
20/8/2006 16:23
Dat Feyenoord aanvallend flink heeft moeten inboeten mag bekend zijn. Maar ook defensief zijn de Rotterdammers bijzonder kwetsbaar. Dat was de pijnlijke conclusie na het bezoek aan FC Groningen (3-0).
Het verlies van koningskoppel Salomon Kalou en Dirk Kuijt deed zich gelden bij Feyenoord, dat in Euroborg in offensieve zin een hulpeloze indruk achterliet. De Rotterdammers kwamen in Groningen tot nagenoeg geen enkele fatsoenlijke aanval.
Maar ook in verdedigend opzicht liet de ploeg van trainer Erwin Koeman de nodige steken vallen. Dat werd echter pas in de tweede helft pijnlijk duidelijk. FC Groningen profiteerde immers na rust van de onzekerheid in de Rotterdamse defensie, waar Ron Vlaar na ruim een half uur geblesseerd naar de kant had moeten gaan.
Erik Nevland was de eerste die zich de ruimte liet weggevallen. De succesvolle actie van de Noorse Groningen-spits kreeg navolging van Koen van de Laak en Glen Salmon. Op de 3-0 overwinning van FC Groningen viel niets af te dingen. Feyenoord mocht van geluk spreken dat de lijdensweg 'slechts' drie tegengoals opleverde.
quote:FC verpulvert Feyenoord met fantastische 2e helft
20 augustus, 16:24 uur
FC Groningen heeft het openingsduel van het seizoen 2006/2007 voor eigen publiek met 3-0 gewonnen. Bij rust was het nog 0-0. Na goals van Erik Nevland, Koen van de Laak en Glen Salmon kwam de overwinning geen enkel moment meer in gevaar.
Bij FC Groningen stond linkshalf Mark-Jan Fledderus in de basis voor de geblesseerde Evgeniy Levchenko. Ook rechtsback Bruno Silva was niet inzetbaar. Bij Feyenoord startte Pierre van Hooijdonk in de spits voor de getransfereerde Dirk Kuyt. Het duel werd voorafgegaan door een minuut stilte ter nagedachtenis aan de deze week overleden oud-topscorer van het Nederlands Elftal, Faas Wilkes.
De eerste helft van het voetbalseizoen kwamen de beide ploegen er aftastend uit de startblokken. In de beginfase van de wedstrijd had Feyenoord een licht overwicht, onder meer uitmondend in twee hoekschoppen voor de Rotterdammers. In de problemen kwam FC Groningen eigenlijk de gehele eerste helft niet. Na ongeveer een kwartier spelen haalde Pierre van Hooijdonk zich de woede van de thuisfans op de hals toen hij achtereenvolgens het centrale duo Sankoh en Kruiswijk aanpakte. Arbiter Temmink vond de beide overtredingen niet zwaar genoeg voor een gele kaart. In de fase hierop volgend kreeg FC Groningen de eerste twee corners van de wedstrijd. Het eerste doelgevaar liet Erik Nevland noteren in de 24ste minuut toen hij op aangeven van Glen Salmon in de handen van doelman Henk Timmer kopte.
De Zuid-Afrikaan, die net als Kruiswijk en Lindgren afgelopen week nog negentig interlandminuten speelde, kreeg na ruim een halfuur zelf een schotkans, maar mikte naast. Even later viel Ron Vlaar aan Feyenoord-zijde geblesseerd uit. De centrale verdediger had eerder in oefenduels met Chelsea en Reading al last van de voet gehad. Pieter Collen was zijn vervanger. In de laatste vijf minuten kreeg Groningen nog een tweetal mogelijkheden. Na een combinatie met Glen Salmon schoot Fledderus eerst naast. Even later bezorgde Salmon de bal bij Fledderus die de bal via een Rotterdams been aan Nevland presenteerde. De Noor haalde vol uit, maar zag hoe Henk Timmer de bal met een zweefduik uit de rechterbovenhoek ranselde. In ene minuut extra tijd kon Van Hooijdonk niet voor gevaar zorgen, doordat Arnold Kruiswijk zijn voet voor de bal zette.
Na de pauze kreeg het duel een heel ander gezicht, maar daar was wel een doelpunt voor nodig. Nadat Kolkka in een spaarzame tegenstoot naast geschoten had, brak aan de overzijde van het veld de wedstrijd open. Een stevige actie van Van der Laak, een voorzet van Van der Linden, een kopbal van Danny Buijs en Erik Nevland’s hoofd die eerder bij de bal was dan de vuisten van doelman Henk Timmer zorgden voor de 1-0 in het vertrouwde doel voor de Z-side waarheen de FC tradioneel speelde na de pauze. Huppelend vierde de Noor zijn treffer voor de Z-side. Twee minuten na de openingstreffer had Glen Salmon de beslissende goal op de voet liggen, maar schoot hij op aangeven van Danny Buijs van dichtbij hoog over. Groningen hoefde hierover niet lang te treuren, want vijf minuten later ging het duel al gevoelsmatig in het slot.
De marge werd opgevoerd na een één-tweetje van Glen Salmon en Koen van de Laak die door laatstgenoemde koelbloedig diagonaal in het linkerzijnet werd geprikt: 2-0. Waar de duizend uitfans na de eerste tegentreffer nog hartstochtelijk de Euroborg overstemden, kwamen de overige negentienduizend nu overeind voor een massaal ‘sta op voor FC Groningen’. Erwin Koeman verving rechtsbuiten De Ceulaer voor Tim Vincken, maar ook hij kon geen extra impuls aan de Feyenoord-aanval geven. In de 67ste minuut werd de score door de thuisploeg opgevoerd naar 3-0. En daarmee vielen alle drie treffers binnen het tijdsbestek van één kwartier. Danny Buijs drong door en ging alleen op doelman Timmer af, maar was niet zelfzuchtig. Zijn tweede beslissende actie werd afgemaakt door de man op wie hij de bal teruglegde: Glen Salmon. Aangever en afmaker werden beiden massaal omhelsd.
De laatste twintig minuten waren er tenslotte nog voor de statistiek. Ron Jans gunde de drie ‘goalgetters’ alledrie een applauswissel en zo kregen Erik Nevland, Koen van de Laak en Glen Salmon achtereenvolgens staande ovaties. Yuri Cornelisse, Goran Lovre en Luis Suárez waren hun vervangers toen bleek dat een kwetsuur van Gibril Sankoh niet ernstig genoeg was om niet verder te kunnen spelen. Ook de enige gele kaart viel in het laatste deel van de wedstrijd. Rasmus Lindgren werd bestraft voor het vasthouden van Stein Huijsegems. Het enige andere vermeldenswaardige feit was een afgezwaaide voorzet op de FC-deklat van de voet van Joonas Kolkka. Zonder toegevoegde tijd floot Temmink na precies negentig minuten af, terwijl Luiz Suárez juist aan een ‘rush’ wilde beginnen richting het Feyenoord-doel. Op zijn eerste competitiedoelpunt zal Euroborg in ieder geval nog drie weken moeten wachten als Heracles Almelo op bezoek komt. Volgende week, zondag 27 augustus, speelt FC Groningen uit tegen NEC in Nijmegen.
Opstelling FC Groningen
1 Roorda; 2C Matthijs, 3 Sankoh, 4 Kruiswijk, 5 Van der Linden; 6 Lindgren, 7 Buijs, 10 Van de Laak (82' 14 Lovre), 8 Fledderus; 9 Salmon (87' 17 Suárez), 11 Nevland (76' 15 Cornelisse).
Rest bank: 16 Van Loo, 12 Florén, 13 Svejdik, 18 Seedorf.
Afwezig: Silva en Levchenko (geblesseerd), Holla (tribune).
Opstelling Feyenoord
31 Timmer; 18 Greene, 20 Vlaar (34' 39 Collen), 4 Bahia; 6C Lucius, 22 Kolkka, 33 De Guzman, 5 Bosschaart; 8 De Ceulaer (62' 29 Vincken), 9 Van Hooijdonk, 11 Huysegems.
Rest bank: 30 Lodewijks, 3 Derijck, 19 Boussaboun, 24 Drenthe, 26 Davids.
Afwezig: Hofs (geblesseerd).
Toeschouwers: 19.814 (uitverkocht)
Scores: 54' Nevland (Buijs) 1-0, 61' Van de Laak (Salmon) 2-0, 67' Salmon (Buijs) 4-0.
Scheidsrechter: Temmink
Grensrechters: Geutjes en Karremans
Vierde official: Winter
Gele kaart: 78' Lindgren (vasthouden Huysegems).
Erg leuk voor hem idd.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:09 schreef clauwheee het volgende:
KoenErg mooi dat hij scoorde, ik gun het hem elke keer zo. Harde werker.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:35 schreef Juan Zueco het volgende:
Erg netjes van de fc.
Zou Feyenoord nu panikeren en Nevland voor veel geld inlijven?
J.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:19 schreef savelkoul het volgende:
Of is het wachten op dat kereltje van groenehel?
Psies, Feyenoord is maar zwakquote:Op zondag 20 augustus 2006 23:33 schreef RayMania het volgende:
Ik denk dat Groningen de eerste weken wel erg hoog kan staan. Ze hebben een relatief makkelijk programma tegen wat zwakkere tegenstanders. Ben benieuwd.
Het verschil is nu dat Feyenoord al verslagen is, wat vertrouwen geeft. Volgende week NEC uit, dat zou misschien lastig kunnen zijn, maar de wedstrijden daarop tegen Heracles en Sparta moeten gewono zes punten zijn.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:35 schreef Noca het volgende:
[..]
Psies, Feyenoord is maar zwak
Zonder gekheid; vorig seizoen leken de eerste 4 wedstrijden ook 'te doen'...geloof dat we toen maar 3 punten haalden, eerste wedstrijd tegen RBC was dat.
Sparta en Heracles hebben we vorig seizoen, uit mijn hoofd, 1 of 2 punten gepakt...quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:38 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het verschil is nu dat Feyenoord al verslagen is, wat vertrouwen geeft. Volgende week NEC uit, dat zou misschien lastig kunnen zijn, maar de wedstrijden daarop tegen Heracles en Sparta moeten gewono zes punten zijn.
Dat is inderdaad een van de doelstellingen van Jans voor dit seizoen, om meer punten tegen die clubs te pakkenquote:Op zondag 20 augustus 2006 23:38 schreef RayMania het volgende:
maar de wedstrijden daarop tegen Heracles en Sparta moeten gewono zes punten zijn.
Wat nep zeg. Straks komt er nog te staan wanneer men moet 'gaan staan voor FC Groningen'.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:41 schreef venomsnake het volgende:
Gaaf dat dat nieuwe lied op die mega schermen vertoond werd![]()
[afbeelding]
Mwah, vond het een beetje 'gemaakt'.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:41 schreef venomsnake het volgende:
Gaaf dat dat nieuwe lied op die mega schermen vertoond werd![]()
[afbeelding]
Is toch voor de wedstrijd gebeurd? zodat de mensen die tekst in hun kop konden plempen..?quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:42 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Mwah, vond het een beetje 'gemaakt'.
Voor de wedstrijd ook niet. Het filmpje staat ook al tijden op internet dus in het stadion hoef je het niet meer te leren (lukt ook niet), en ik denk ook niet dat de insteek was. Maar kan me er ook niet echt druk om maken eerlijk gezegd.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:20 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Is toch voor de wedstrijd gebeurd? zodat de mensen die tekst in hun kop konden plempen..?
Tijdens de wedstrijd moet je dat niet doen nee..
Owh, daar doel ik ook niet op. Vorig seizoen bij de introductie ervan ging het ook niet direct. Vond het publiek gisteren sowieso een beetje mat. Sfeer komt er de komende wedstrijden echt wel weer helemaalquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:12 schreef Bullet-tooth het volgende:
Owe Owe was gisteren wel te horen, niet het hele stadion deed mee, maar het was wel degelijk te horen.
Je hebt er een foto bij gedaan zie ik, nu wel met scherp beeld, alleen staan de dames er weer niet goed op, hadden ze geen zin aan zo te zien..quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:53 schreef jorienvdherik het volgende:
Gefeliciteerd met de overwinning, in totaal 12 uur onderweg geweest gister
na 3x inhalen en foto's maken niet neequote:Op maandag 21 augustus 2006 17:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je hebt er een foto bij gedaan zie ik, nu wel met scherp beeld, alleen staan de dames er weer niet goed op, hadden ze geen zin aan zo te zien..![]()
![]()
Is natuurlijk ook een hele attractie zo'n groep balende en hoogst waarschijnlijk dronken feyenoord fans.quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:37 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
eerst gingen hun ons inhalen en ook foto's maken van ons![]()
thuis in de euroborg iig wel.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:41 schreef clauwheee het volgende:
Maar goed, dat weet je nooit natuurlijk, of wij wel hadden gewonnen.
FC Groningen had hier niet van gewonnen denk ik, sowieso niet uit...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:03 schreef venomsnake het volgende:
[..]
thuis in de euroborg iig wel.
1. Het was een buitenspelgoal. De 2-1 in Groningen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:11 schreef RayMania het volgende:
Waarom gerechtigheid?
Die gun ik het nog het meest na zijn debiele uitspraken vorig seizoen.!quote:
quote:Nog vijftig mogelijke tegenstanders in UEFA Cup
Er zijn voor FC Groningen nog vijftig mogelijke tegenstanders in de loting voor de eerste ronde van de UEFA Cup. De clubs zijn afkomstig uit 21 verschillende landen. Donderdagavond na de tweede voorronde in de UEFA Cup vallen nog eens veertien kandidaten af.
Een groep van 21 mogelijke tegenstanders is al verzekerd van een plek in de bokaal van geplaatste ploegen bij de loting die vrijdag om 13.00 uur wordt verricht in Monaco. Ook de Nederlandse ploegen Ajax, AZ, Feyenoord en SC Heerenveen zijn geplaatst, maar deze ploegen kan FC Groningen niet treffen. Vijftien ploegen (gemarkeerd met een * hebben morgenavond de mogelijkheid zich te plaatsen voor de eerste ronde.
Geplaatste ploegen
Frankrijk: Auxerre*, Olympique*, PSG, Lens
Italië: Parma, Palermo, Chievo, Livorno
Spanje: Sevilla, Celta, Espanyol, Osasuna
Duitsland: Schalke, Leverkusen, Hertha*
Tsjechië: Sparta Praag, Slavia Praag*, Slovan Liberec
Engeland: Newcastle*, Blackburn
Roemenië: Rapid Boekarest*, Dinamo Boekarest*
Turkije: Besiktas, Fenerbahce
Zwitserland: FC Basel*, Grasshoppers*
België: Club Brugge*
Bulgarije: Litex Lovech*
Denemarken: Brøndby*
Israël: Hapoel Tel-Aviv*
Polen: Wisla Krakow*
Rusland: Lokomotiv Moskou
Schotland: Glasgow Rangers
Servië: Partizan*
Griekenland: Panathinaikos
Oostenrijk: Austria Wien
Reservelijst
Afhankelijk van de resultaten van donderdagavond kunnen maximaal vijftien ploegen nog afvallen. Als één of meer van deze ploegen uitgeschakeld worden, zijn hun bedwingers in geen geval geplaatst bij de loting op vrijdag. Ploegen die momenteel nog in de wachtkamer zitten, komen op basis van hun coëfficiënt in aanmerking voor een plekje in de bokaal van geplaatste ploegen. Het gaat achtereenvolgens om:
CSKA Sofia (Bulgarije, moet overigens nog afrekenen met het Servische Kula), Tottenham Hotspur (Engeland), West Ham United (Engeland), Dinamo Zagreb (Kroatië), Rode Ster Belgrado (Servië), Hearts FC (Schotland), FC Twente (Nederland, moet eerst nog Levdia uit Estland verslaan en kan niet tegen FC Groningen loten), Maccabi Haifa (Israël), Standard Luik (België), Sporting Braga (Portugal), Nancy (Frankrijk), Legia Warschau (Polen), Eintracht Frankfurt (Duitsland), Vitória Setúbal (Portugal), Nacional Funchal (Portugal).
Uitgangspositie
Van de zestien mogelijke tegenstanders van FC Groningen die morgenavond nog in actie komen, hebben drie ploegen een achterstand weg te werken:
Auxerre moet in eigen huis een 1-0 verlies goedmaken tegen OFK Belgrado
Rapid Boekarest verloor eerder met 1-0 bij Sarajevo
Hapoel Tel-Aviv begint bij Domzale op een 2-1 achterstand
Drie ploegen beginnen een thuiswedstrijd met een uitzege op zak, vier ploegen wonnen hun eerste thuiswedstrijd met één doelpunt verschil. Vijf ploegen speelden gelijk en spelen de return in eigen huis, terwijl CSKA Sofia thuis gelijkspeelde en nog een uitduel voor de boeg heeft.
quote:Leverkusen, Brugge, Praag, Belgrado of Boekarest
25 augustus, 10:38 uur
De voorloting voor de UEFA Cup heeft voor FC Groningen vijf mogelijke tegenstanders opgeleverd, die de club in de eerste ronde van het toernooi kan treffen. Bayer Leverkusen, Club Brugge, Slavia Praag, Partizan Belgrado of Dinamo Boekarest zijn de opties.
Bayer Leverkusen was afgelopen seizoen de nummer 5 van Duitsland (5de op UEFA-ranglijst) en speelde zeventien keer eerder Europees voetbal. De Duitse club nam zesmaal deel aan de Europa Cup I, één keer aan de voormalige Europa Cup II, negen keer aan de UEFA Cup en eenmaal aan de Intertoto. In 119 duels kwam de club tot 51 zeges (43%). Leverkusen won de UEFA Cup in 1988.
Club Brugge, nummer 3 van België dat 9de op de UEFA Ranglijst staat genoteerd, nam reeds 39 keer eerder deel aan Europees voetbal. Veertien keer in de Europa Cup I, zes keer in de Europa Cup II en negentien keer in de UEFA Cup. De club kwam tot 200 duels en won daarvan 93 confrontaties (47%).
Slavia Praag eindigde gedeeld tweede in Tsjechië (12de op de UEFA-ranglijst), maar moest op onderling resultaat een plek in de voorronde van de Champions League laten aan de voormalige club van Ondrej Svejdik, Mlada Boleslav. De club nam 24 maal deel aan Europees voetbal. Vijfmaal was de club actief in de Europa Cup I, tweemaal in de Europa Cup II en zeventien keer in de UEFA Cup. Van de 101 duels won Slavia er 46 (46%).
Partizan Belgrado werd tweede in de Servische (17de) competitie. In 31 eerdere Europese optreden kwam de ploeg 13 maal uit in de Europa Cup I, tweemaal in de Europa Cup II en zestien keer in de UEFA Cup. In 136 ontmoetingen kwam de club tot 56 zeges (41%). FC Groningen trof Partizan in 1989 in het voormalige toernooi voor bekerwinnaars. Na een 4-3 zege in eigen huis werd de FC door Milko Djurovski en de zijnen in Belgrado met 3-1 verslagen en uitgeschakeld.
Dinamo Boekarest is de nummer 3 van Roemenië dat 25ste staat op de UEFA-ranglijst. De club nam 39 keer deel aan Europees voetbal. Negentien keer in de Europa Cup I, vijfmaal in de Europa Cup II, zestien keer in de UEFA Cup en één keer in de Intertoto. Van de 145 ontmoetingen won de club er 58 (40%).
Maar ik heb er wel vertrouwen in.quote:FC Groningen heeft als enige een bekende tegenstander. De mannen van coach Ron Jans moeten het opnemen tegen Partizan. De Servische ploeg was in 1989 tegenstander in de Europa Cup II. Na een 4-3 zege in het Oosterpark, sneuvelden de Groningers met 3-1 in Belgrado. Na die duels besloot FC Groningen Milko Djurovski over te nemen van Partizan
Die mooie clubs komen vanzelf. Ik zou het liefst met een zwakkere tegenstander beginnen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:17 schreef Jeroen_M het volgende:
Mooie loting!Ik vind dat je in Europa maar het best grote/mooie clubs kunt tegenkomen.
Dat is wel jammerquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:33 schreef Art_Core het volgende:
En het is geworden...... Partizan Belgrado - Fc Groningen!!!
quote:Iedereen inzetbaar tegen NEC
In de aanloop naar het uitduel tegen NEC van aanstaande zondag heeft trainer Ron Jans de beschikking over een volledig fitte selectie van 21 spelers. Naast Bruno Silva, die nog gespaard wordt, zullen zaterdag na de training nog twee spelers afvallen voor de selectie die zal afreizen naar Nijmegen.
Goran Lovre trainde vrijdag niet mee met de groep, maar werkte een individueel programma af. Hij viel woensdag en donderdag tweemaal uit met een lichte buikspierblessure bij de aanhechting naar de heup. Evgeniy Levchenko is weer fit en trainde de hele week mee.
Of Ron Jans zijn ‘winning team’ van afgelopen zondag intact zal laten, wilde hij vrijdag nog niet loslaten. “Ik hang de school aan die nooit nooit en nooit altijd zegt. Ik streef daarin niet naar consequentie.”
Bij NEC ligt het voor de hand dat Andrej Niedzielan na een schorsing terugkeert in de basis ten faveure van Guilliano Grot, die afgelopen weekend tegen PSV speelde. Edgar Baretto – die afgelopen week afwezig was omdat hij vader is geworden – sluit weer aan bij de Nijmeegse selectie van trainer Mario Been.
Ron Jans: “We spelen een uitwedstrijd en zullen na de ruime zege op Feyenoord NEC daardoor zeker niet onderschatten. We moeten het ‘probleem’ van de uitwedstrijden echter ook niet overwaarderen. Twee seizoenen geleden wonnen we nog zes van de zeventien uitduels. Als we een punt of drie punten in Nijmegen pakken, liggen we sowieso voor op het schema van anderhalve punt per wedstrijd.”
Groningen verliezen namelijk in Nijmegenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:11 schreef stefmans het volgende:
Wie gaat er dit weekend aan?
Kan het me niet voorstellen, en dat mogen ze ook niet van mij. Half groningen zit in mijn VBL-voetbal managerquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:12 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Groningen verliezen namelijk in Nijmegen
De coach van Partizan over de wedstrijd tegen grunn:quote:Reacties na loting eerste ronde UEFA Cup
25 augustus, 16:29 uur
Samen met de voltallige selectie en staf keken de media vanmiddag vanaf één uur naar de live uitzending van de loting. Na 66 van de tachtig balletjes stond Goran Lovre opeens in het middelpunt van de belangstelling. De club waar hij acht jaar in de jeugd speelde, is de komende tegenstander in de UEFA Cup.
Lovre: “Iedereen vroeg mij vanochtend wat ik hoopte toen bekend werd dat de kans één op vijf was dat we tegen Partizan, de club waar ik tussen mijn achtste en zestiende heb gespeeld, zouden kunnen loten. Eerst hoopte ik dat we niet tegen mijn oude team zouden loten, maar in mijn hart wist ik al dat het toch zou gaan gebeuren. Ik was vandaag toevallig gekleed in de zwartwitte clubkleuren van Partizan, en het wordt een hele bijzondere ervaring.
Momenteel is het vrij onrustig bij Partizan Belgrado. De fans eisen het aftreden van de voorzitter omdat ze ontevreden zijn over zijn aankoopbeleid. Er zijn geen grote namen gepresenteerd en er staat nu een heel jong team met een hoop jeugdinternationals in de ploeg. Na drie speelronden staat Partizan evenwel bovenaan de ranglijst en zondag gaan ze op bezoek bij Vojvodina Novi Sad.”
Ron Jans: “Partizan. Of we de volgende ronde halen? Het is haalbaar, maar dat had ik bij iedere tegenstander gezegd. We zijn niet bij voorbaat kansloos en wisten dat we als niet-geplaatste ploeg een sterke tegenstander zouden treffen. Het is een grote club met een grote historie, maar de club zit momenteel niet in de gloriejaren. Ik weet van het team nog niets. Het is een echte Europese ervaring, in tegenstelling tot een situatie waarin we tegen een Belgische of Duitse club zouden hebben gespeeld. Daar hadden we zo met de bus heen gekund. Dat we eerst uit spelen kan een voordeel zijn omdat we dan thuis onze uitgangspositie kennen. Maar de afgelopen play-offs hebben dat wat ons betreft juist weer niet onderstreept.”
Mathias Florén: “Het maakte mij niet zoveel uit wie de tegenstander in Europa zou worden. Voordeel is dat we bij een goed resultaat in de eerste wedstrijd, het thuis eventueel kunnen afmaken. Dat Goran Lovre in de jeugd van Partizan heeft gespeeld, wist ik niet. Van Partizan weet ik niet zoveel, behalve dat ze Djurgardens uit Zweden recentelijk eens hebben uitgeschakeld.”
Aanvoerder Paul Matthijs: “Ik weet nog dat we in 1989 ook tegen Partizan speelden en het sneeuwde. Milko Djurovski speelde toen nog bij Partizan in zijn zwarte maillot. Partizan is een club met een beruchte fanschare. Daar heb ik een tijdje geleden eens een documentaire over gezien.”
Glen Salmon: “Het is mooi dat we nu weten tegen wie we spelen. Ik vind elke tegenstander leuk. We gaan Europa in!”
Danny Buijs geconfronteerd met het feit dat het niet ‘op de trekker’ naar Belgrado zou worden: “Dan moet je inderdaad wel erg vroeg van huis gaan. Maar even serieus. Ik weet toevallig dat Feyenoord hun spits had afgetest. Ze zeggen dat je beter de tweede wedstrijd thuis kunt spelen, maar voor ons was het vorig jaar tegen AZ en Ajax juist andersom. Als je uit een goed resultaat neerzet, is het een voordeel dat je het thuis kunt afmaken. Als je met 5-0 verliest, dan kun je de thuiswedstrijd wel overslaan. Voorlopig richten we ons eerst volledig op de competitie. Zondag gaan we op bezoek bij NEC en twee weken later komt Heracles op bezoek!”
bron: partizan.co.yuquote:Partizan coach Jesic on the draw:
- When we`ve drawn Maribor, it was the strongest opponent of possible six. Now, we`ve drawn Groningen, along with Tottenham Hotspur, strongest possible draw. We were not lucky, but we`ll do our best to reach the group stage. Now, that`s all easy to say, but we have to accomplish our mission, and we have every right to believe we can, and we hope we`ll succeed in our aim, regardless of the fact we could have drawn much easier opponent.
Again, I would rather see us play second leg at home, but that less important now. Still, with full respect that goes to Groningen and Dutch football in all, I have a strong belief in my team and we hope we`ll reach UEFA League.
Inderdaad. Wel wat ver weg maar leuk om ze weer tegen te komen...quote:
Nee.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:39 schreef savelkoul het volgende:
Stel dat we winnen, komen we dan bij (wellicht) Leverkusen, Tottenham en Brugge in de poule?
Waar heb je dat commentaar van Milko vandaan?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:34 schreef -Hans- het volgende:
Lovre: veel jonge spelers, niet echt een ster in het team.
Milko: hoopt dat de FC wint. Gaf ook aan dat er veel jonge spelers rondlopen. Een spits uit Kameroen dacht ik, en die was wel goed. Aldus Milko.
Afwachten maar!
Hij was te horen op TV Noord, en daar heb ik ook het commentaar van Lovre vandaan.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:55 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Waar heb je dat commentaar van Milko vandaan?
quote:
ja toch, gewoon een goede start van de competitie. 4 punten tegen Feyenoord thuis en NEC uit is niet verkeerd.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:33 schreef Gollemrulez het volgende:
Ze zijn uit nu tenminste nog steeds ongeslagen
Het is inderdaad een zwak onderdeel van hem. Maar liever dat dan dat het een slechte trainer is. Hij moet soms wat meer lef in de wissels tonen. Maar soms begrijp ik hem ook wel.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:00 schreef The_Verve het volgende:
Jans kan gewoon niet wisselen, klaar.
Ja, en als ie op het doel van Feyenoord af kan stormen fluit de scheids af, niks blessuretijd..quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:14 schreef clauwheee het volgende:
Hij heeft tegen Feijenoord (de laatste) 5 minuten meegedaan
Verder niet verrassend meer natuurlijkquote:Op maandag 28 augustus 2006 23:53 schreef Noca het volgende:
Feyenoord met 1-4 verslagen, toch netjes.
Met het drukke programma dat we de komende weken hebben vind ik dat helemaal geen slecht nieuws. Gewoon herstellen van een lichte blessure zodat je er in de Europese wedstrijden helemaal klaar voor bent en niet steeds met die kleine blessures kwakkelt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:53 schreef clauwheee het volgende:
Kruis is afgehaakt bij Jong Oranje met een enkelblessure..
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:15 schreef clauwheee het volgende:
Ik las het. Zul je zien hoor, die gaat nog wel. Als Feijenoord komt, issie weg.
Laten ze in Rotterdam lekker een ander zoeken. Met alle respect, Buijs is prima voor ons, maar (nog!) niet voor Feijenoord vind ik.
Die stomme k*tclausule ook.
Is het al donderdagnacht 0:00 uur?![]()
Helemaal mee eens.!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:15 schreef clauwheee het volgende:
Laten ze in Rotterdam lekker een ander zoeken. Met alle respect, Buijs is prima voor ons, maar (nog!) niet voor Feijenoord vind ik.
yep, dankzij een clausule mag hij voor 730.000 euro weg als ik het goed begrepen heb.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:06 schreef Erasmusch het volgende:
Dat ie voor een paar ton weg mag toch?
Mooie opmerkingen heeft hij ookquote:
quote:Vorig seizoen heb ik ook wel eens in mijn arm moeten knijpen om te beseffen dat het allemaal écht waar was. De tribunes lijken soms op het veld af te komen. Uit mijn Ajax-tijd ben ik de Amsterdam Arena gewend. Hier zit nog niet eens de helft van dat aantal mensen, maar de sfeer is veel en veel beter.
tv rijmond..quote:Danny Buijs naar Feyenoord
Feyenoord heeft Danny Buijs gecontracteerd. De middenvelder meldde zich woensdagavond in De Kuip om de laatste zaken omtrent de transfer af te handelen.
De 24-jarige Alblasserdammer mocht voor een gelimiteerde transfersom van 750.000 euro vertrekken bij FC Groningen.
Buijs speelde na zijn jeugdopleiding bij Feyenoord drie jaar voor Excelsior. In 2004 verhuisde hij naar FC Groningen.
Eigenlijk wel met bovenstaande eens.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:45 schreef detulp050 het volgende:
Domme clausule, maar ik vind het ook bijzonder asociaal om je club zo kort voor de deadline in de steek te laten om eerlijk te zijn
Tja, Feijenoord is zijn club. En een lieverdje is het sowieso niet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:45 schreef detulp050 het volgende:
Domme clausule, maar ik vind het ook bijzonder asociaal om je club zo kort voor de deadline in de steek te laten om eerlijk te zijn
verscheur die foto's clau..quote:
Zou het waar zijn? Lees het op geen enkele andere site namelijk en mijn ervaring met Rijnmond is dat ze af en toe iets te enthousiast zijn met "nieuws".quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
tv rijmond..
GODVER.. wat een klotezooi zo vlak voor het sluiten van de transfermarkt..![]()
![]()
Neem maar van mij,het is waar.Rijnmond zit dicht bij het vuur.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zou het waar zijn? Lees het op geen enkele andere site namelijk en mijn ervaring met Rijnmond is dat ze af en toe iets te enthousiast zijn met "nieuws".
Dicht bij het vuur is wat anders dan het juist hebben, zoals ik al zei is Rijnmond wel vaker iets te enthousiast.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:54 schreef NickFeyR het volgende:
[..]
Neem maar van mij,het is waar.Rijnmond zit dicht bij het vuur.
Ze hadden het ook goed met Leonard en Tiendalli.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dicht bij het vuur is wat anders dan het juist hebben, zoals ik al zei is Rijnmond wel vaker iets te enthousiast.
Jammer maar geen ramp. De vraag is alleen wat moet Feyenoord met Buijs, alleen gekocht omdat hij zo positief over Fey praat?quote:
Dat lijkt me nogal frustrerendquote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:28 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Anders stap je gewoon over op Feyenoord
Pardon? Dacht het niet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:28 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Anders stap je gewoon over op Feyenoord
Suarez is een echte spits, Danny niet.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:26 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Jullie hebben toch wel goede vervangers, Suarez bijvoorbeeld.
Ik denk dat ze hem aangetrokken hebben vanwege zijn vechtersmentaliteit, de boel een beetje opzwepen zeg maar en natuurlijk vanwege zijn assists die Buijs regelmatig geeft.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jammer maar geen ramp. De vraag is alleen wat moet Feyenoord met Buijs, alleen gekocht omdat hij zo positief over Fey praat?
Wat doet hij nou wekelijks bij jullie en wat denk je nou wat hij wekelijks bij ons gaat doen?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jammer maar geen ramp. De vraag is alleen wat moet Feyenoord met Buijs, alleen gekocht omdat hij zo positief over Fey praat?
Bij ons was hij aanjager maar bij jullie ben ik bang dat het voornamelijk bankzitten wordt, alhoewel dat met de huidige selectie mischien wel meevalt (hoop ik voor hem)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:36 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Wat doet hij nou wekelijks bij jullie en wat denk je nou wat hij wekelijks bij ons gaat doen?
Hij is toch wel een motor voor de ploeg. Brengt er wat strijdlust inquote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Misschien krijgen wij nog een percentage voor zn opleidingquote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:47 schreef clauwheee het volgende:
Voor meer dan 750 duizend, volgens Nijland. Schrale troost
Dat was ook in de tijd dat we nog zo rond de 14e plek speelden... dat gebeurt nu ook echt niet meer hoor.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:49 schreef Eilanden het volgende:
Slechte clausule in het contract voor Groningen. 750K is tegenwoordig niet veel meer
hehe jij vindt Hofs en Lucius beter?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bij ons was hij aanjager maar bij jullie ben ik bang dat het voornamelijk bankzitten wordt, alhoewel dat met de huidige selectie mischien wel meevalt (hoop ik voor hem)
Hij zal geen bankzitter worden.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bij ons was hij aanjager maar bij jullie ben ik bang dat het voornamelijk bankzitten wordt, alhoewel dat met de huidige selectie mischien wel meevalt (hoop ik voor hem)
Nee zeker niet, hoewel het me niet zou verbazen als Koeman Lucius wel beter vind. Ik denk alleen niet dat spelers zoals Buijs goed genoeg zijn om van Feyenoord weer een topclub te maken, wat ze wel willen zijn.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:54 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
hehe jij vindt Hofs en Lucius beter?![]()
quote:FC trekt geen vervanger aan voor Buijs
Danny Buijs vertrekt per direct naar Feyenoord. FC Groningen zal geen vervanger zoeken voor de 24-jarige middenvelder.
Feyenoord en FC Groningen bereikten snel overeenstemming over de overgang van Buijs naar Rotterdam. Die onderhandelingen waren niet ingewikkeld, want Buijs beschikte over een gelimiteerde transfersom in zijn contract. Feyenoord wenste hieraan te voldoen.
Algemeen directeur Hans Nijland licht de transfer toe: “Wij konden niet de hoofdprijs vragen, maar hebben niettemin een vaste vergoeding voor de overgang van Buijs gekregen. Toen hij twee jaar geleden kon kiezen tussen FC Groningen en Roda JC, was de eis van de zaakwaarnemer van Buijs dat er een gelimiteerde transfersom in zijn contract zou worden opgenomen. Hadden wij daar toen niet mee ingestemd, dan had Buijs de afgelopen twee seizoenen niet bij FC Groningen gespeeld.”
FC Groningen betreurt het vertrek van de populaire middenvelder. “Maar zo’n kans zit er in,” constateert Nijland nuchter. “Jammer is het wel, want wij realiseren ons dat Buijs voor onze supporters symbool stond voor wat het huidige FC Groningen uitstraalt. Toch verwacht ik dat iedereen hem deze overgang naar zijn jeugdliefde gunt. Het is vervelend dat zijn vertrek vlak voor het verstrijken van de transferperiode tot stand komt en we al twee competitiewedstrijden hebben gespeeld, maar zo gaat dat bij meerdere clubs. Aangezien we voldoende middenvelders binnen onze huidige selectie hebben, zijn we niet van plan een vervanger aan te trekken.”
Statistieken
Danny Buijs speelde voor FC Groningen 77 officiële wedstrijden waarin hij in totaal tienmaal tot scoren kwam. Hij maakte op 10 augustus 2004 zijn debuut in de met 5-1 gewonnen bekerwedstrijd bij ACV. Zijn eerste treffer voor de FC was een lob in de thuiswedstrijd tegen FC Den Bosch op 14 november 2004. De laatste treffer liet Buijs noteren in de play-offs van afgelopen seizoen, uit bij AZ. In de eerste twee duels van de nieuwe competitie gaf Buijs drie assists op teamgenoten, waarmee hij zijn Eredivisietotaal in het shirt van de FC op veertien bracht. Afgelopen zondag speelde hij voor ’t laatst in het groen-wit. Zijn laatste wedstrijd in Euroborg speelde hij uitgerekend tegen Feyenoord. In dat duel werd hij uitgeroepen tot Man of the Match. Afgelopen seizoen verdiende hij de titel Speler van het Jaar.
bron: fcgroningen.nl/
quote:DANNY BUIJS TERUG BIJ FEYENOORD
Danny Buijs keert terug bij Feyenoord. Daarover bereikten club en speler woensdagavond laat een akkoord, nadat Feyenoord en FC Groningen eerder al overeenstemming bereikten. Mits hij donderdag de medische keuring doorstaat, zal de 24-jarige rechtermiddenvelder bij Feyenoord een contract voor drie seizoenen ondertekenen met een optie voor nog een jaar. Buijs genoot zijn voetbalopleiding op Varkenoord, maar brak door bij Excelsior en FC Groningen. ‘Ik keer terug bij mijn grote liefde en daarmee komt een droom uit’, aldus Buijs woensdagavond. ‘Dit is een supergevoel.’
Danny Buijs werd in Groningen gekozen tot beste speler van het afgelopen seizoen en was onlangs een van de uitblinkers in het door Feyenoord met 3-0 verloren openingsduel in de Euroborg. Voor de middenvelder gaat er met zijn terugkeer naar Feyenoord een lang gekoesterde droom in vervulling. Tegelijkertijd neemt de Alblasserdammer met pijn in het hart afscheid van de volksclub uit het hoge Noorden, waar hij in twee seizoenen uitgroeide tot een absolute publiekslieveling. ‘Het is heel erg moeilijk voor mij om FC Groningen te verlaten’, aldus Buijs. ‘Ik had het er enorm naar mijn zin en de club heeft geweldige supporters die mij twee fantastische seizoenen hebben bezorgd. Maar iedereen die mij een beetje kent weet dat terugkeren bij Feyenoord altijd mijn allergrootste wens is geweest. Dat heb ik ook in Groningen nooit onder stoelen of banken gestoken Ik heb bij Feyenoord tien jaar in de jeugd rondgelopen en zat elke twee weken in De Kuip op de tribune. Ik ben ontzettend blij dat het nu eindelijk zo ver is en ik de kans krijg om er terug te keren voor het eerste elftal. Zo’n kans krijg je misschien maar een keer in je leven.’
Buijs weet voor welke rol hij gehaald is door Feyenoord. Was hij in de jeugd nog rechtsback, in het hoge Noorden ontwikkelde hij zich tot rechtermiddenvelder. Buijs: ‘In principe kom ik voor het middenveld ja. Maar het ligt aan mezelf of ik zal gaan spelen. Ik moet dat afdwingen en zo hoort het ook. Ik heb er heel veel zin in.’
Bron: feyenoord.nl
Lev heeft normaal al wel een basisplek naast Buijs. En dan ipv Fledderus.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:58 schreef VoreG het volgende:
Wie komt er op zijn plek te spelen? Levchenko?
Klopt, maar dat kwam omdat Levchenko geblesseerd was. Fledderus speelde op zijn plek, waar Levchenko normaal zou staan. Hij is nu weer fit iig. Denk dat Lindgren de meest zekere factor op het middenveld is, samen met Levchenko.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:17 schreef VoreG het volgende:
Ik bedoel voor mijn manager. Groningen maakt namelijk meer kans op winst dan Feyenoord
Fledderus heeft al 2x gespeelt en Levchenko nog maar 1x.
Zijn marktwaarde ligt echt wel hoger dan 750K. Hij is voor Groningen belangrijk, en het is vlak voor de deadline. Normaal gesproken zou je dan een veel hogere prijs krijgen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:46 schreef TerroRobbie het volgende:
Nee maar even serieus, hoeveel hadden jullie dan voor Buys willen hebben.
Toch al gauw ¤1,79 per twaalf,quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:46 schreef TerroRobbie het volgende:
Nee maar even serieus, hoeveel hadden jullie dan voor Buys willen hebben.
Op rechts denk ik dan ook aan Lovre of wellicht Fledderus. Dat zijn wel wat diepgaande spelers.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:58 schreef Gollemrulez het volgende:
Danny B. geeft toch ook wat diepgang aan de rechterkant. De andere spelers zijn toch meer voor in de bal, Lindgren is, denk ik, dan toch te controlerend voor op rechts.
Natuurlijk wel.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:12 schreef TerroRobbie het volgende:
750 k, lijkt me wel redelijk eigenlijk voor een speler als Danny B. Dat het vlak voor de transferstop is heeft er natuurlijk niks mee te maken.
Ja daar heeft de kopende club toch niks mee te maken.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:17 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Te laat om een vervanger te regelen.
Maar de verkopende club welquote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:17 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ja daar heeft de kopende club toch niks mee te maken.
Nee maar daar gaat de vraagprijs wel van omhoog. Omdat de tijd zo kort is heeft de kopende club dat maar te accepteren.. anders is het 'whoooosshhhh' en voorbij is de transferdeadline.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:17 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Tijdnood en minder alternatieven --> prijs omhoogquote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:17 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |