Maar ik heb er wel vertrouwen in.quote:FC Groningen heeft als enige een bekende tegenstander. De mannen van coach Ron Jans moeten het opnemen tegen Partizan. De Servische ploeg was in 1989 tegenstander in de Europa Cup II. Na een 4-3 zege in het Oosterpark, sneuvelden de Groningers met 3-1 in Belgrado. Na die duels besloot FC Groningen Milko Djurovski over te nemen van Partizan
Die mooie clubs komen vanzelf. Ik zou het liefst met een zwakkere tegenstander beginnen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:17 schreef Jeroen_M het volgende:
Mooie loting!Ik vind dat je in Europa maar het best grote/mooie clubs kunt tegenkomen.
Dat is wel jammerquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:33 schreef Art_Core het volgende:
En het is geworden...... Partizan Belgrado - Fc Groningen!!!
quote:Iedereen inzetbaar tegen NEC
In de aanloop naar het uitduel tegen NEC van aanstaande zondag heeft trainer Ron Jans de beschikking over een volledig fitte selectie van 21 spelers. Naast Bruno Silva, die nog gespaard wordt, zullen zaterdag na de training nog twee spelers afvallen voor de selectie die zal afreizen naar Nijmegen.
Goran Lovre trainde vrijdag niet mee met de groep, maar werkte een individueel programma af. Hij viel woensdag en donderdag tweemaal uit met een lichte buikspierblessure bij de aanhechting naar de heup. Evgeniy Levchenko is weer fit en trainde de hele week mee.
Of Ron Jans zijn ‘winning team’ van afgelopen zondag intact zal laten, wilde hij vrijdag nog niet loslaten. “Ik hang de school aan die nooit nooit en nooit altijd zegt. Ik streef daarin niet naar consequentie.”
Bij NEC ligt het voor de hand dat Andrej Niedzielan na een schorsing terugkeert in de basis ten faveure van Guilliano Grot, die afgelopen weekend tegen PSV speelde. Edgar Baretto – die afgelopen week afwezig was omdat hij vader is geworden – sluit weer aan bij de Nijmeegse selectie van trainer Mario Been.
Ron Jans: “We spelen een uitwedstrijd en zullen na de ruime zege op Feyenoord NEC daardoor zeker niet onderschatten. We moeten het ‘probleem’ van de uitwedstrijden echter ook niet overwaarderen. Twee seizoenen geleden wonnen we nog zes van de zeventien uitduels. Als we een punt of drie punten in Nijmegen pakken, liggen we sowieso voor op het schema van anderhalve punt per wedstrijd.”
Bron: FC Groningen
Groningen verliezen namelijk in Nijmegenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:11 schreef stefmans het volgende:
Wie gaat er dit weekend aan?
Kan het me niet voorstellen, en dat mogen ze ook niet van mij. Half groningen zit in mijn VBL-voetbal managerquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:12 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Groningen verliezen namelijk in Nijmegen
De coach van Partizan over de wedstrijd tegen grunn:quote:Reacties na loting eerste ronde UEFA Cup
25 augustus, 16:29 uur
Samen met de voltallige selectie en staf keken de media vanmiddag vanaf één uur naar de live uitzending van de loting. Na 66 van de tachtig balletjes stond Goran Lovre opeens in het middelpunt van de belangstelling. De club waar hij acht jaar in de jeugd speelde, is de komende tegenstander in de UEFA Cup.
Lovre: “Iedereen vroeg mij vanochtend wat ik hoopte toen bekend werd dat de kans één op vijf was dat we tegen Partizan, de club waar ik tussen mijn achtste en zestiende heb gespeeld, zouden kunnen loten. Eerst hoopte ik dat we niet tegen mijn oude team zouden loten, maar in mijn hart wist ik al dat het toch zou gaan gebeuren. Ik was vandaag toevallig gekleed in de zwartwitte clubkleuren van Partizan, en het wordt een hele bijzondere ervaring.
Momenteel is het vrij onrustig bij Partizan Belgrado. De fans eisen het aftreden van de voorzitter omdat ze ontevreden zijn over zijn aankoopbeleid. Er zijn geen grote namen gepresenteerd en er staat nu een heel jong team met een hoop jeugdinternationals in de ploeg. Na drie speelronden staat Partizan evenwel bovenaan de ranglijst en zondag gaan ze op bezoek bij Vojvodina Novi Sad.”
Ron Jans: “Partizan. Of we de volgende ronde halen? Het is haalbaar, maar dat had ik bij iedere tegenstander gezegd. We zijn niet bij voorbaat kansloos en wisten dat we als niet-geplaatste ploeg een sterke tegenstander zouden treffen. Het is een grote club met een grote historie, maar de club zit momenteel niet in de gloriejaren. Ik weet van het team nog niets. Het is een echte Europese ervaring, in tegenstelling tot een situatie waarin we tegen een Belgische of Duitse club zouden hebben gespeeld. Daar hadden we zo met de bus heen gekund. Dat we eerst uit spelen kan een voordeel zijn omdat we dan thuis onze uitgangspositie kennen. Maar de afgelopen play-offs hebben dat wat ons betreft juist weer niet onderstreept.”
Mathias Florén: “Het maakte mij niet zoveel uit wie de tegenstander in Europa zou worden. Voordeel is dat we bij een goed resultaat in de eerste wedstrijd, het thuis eventueel kunnen afmaken. Dat Goran Lovre in de jeugd van Partizan heeft gespeeld, wist ik niet. Van Partizan weet ik niet zoveel, behalve dat ze Djurgardens uit Zweden recentelijk eens hebben uitgeschakeld.”
Aanvoerder Paul Matthijs: “Ik weet nog dat we in 1989 ook tegen Partizan speelden en het sneeuwde. Milko Djurovski speelde toen nog bij Partizan in zijn zwarte maillot. Partizan is een club met een beruchte fanschare. Daar heb ik een tijdje geleden eens een documentaire over gezien.”
Glen Salmon: “Het is mooi dat we nu weten tegen wie we spelen. Ik vind elke tegenstander leuk. We gaan Europa in!”
Danny Buijs geconfronteerd met het feit dat het niet ‘op de trekker’ naar Belgrado zou worden: “Dan moet je inderdaad wel erg vroeg van huis gaan. Maar even serieus. Ik weet toevallig dat Feyenoord hun spits had afgetest. Ze zeggen dat je beter de tweede wedstrijd thuis kunt spelen, maar voor ons was het vorig jaar tegen AZ en Ajax juist andersom. Als je uit een goed resultaat neerzet, is het een voordeel dat je het thuis kunt afmaken. Als je met 5-0 verliest, dan kun je de thuiswedstrijd wel overslaan. Voorlopig richten we ons eerst volledig op de competitie. Zondag gaan we op bezoek bij NEC en twee weken later komt Heracles op bezoek!”
Bron: FC Groningen
bron: partizan.co.yuquote:Partizan coach Jesic on the draw:
- When we`ve drawn Maribor, it was the strongest opponent of possible six. Now, we`ve drawn Groningen, along with Tottenham Hotspur, strongest possible draw. We were not lucky, but we`ll do our best to reach the group stage. Now, that`s all easy to say, but we have to accomplish our mission, and we have every right to believe we can, and we hope we`ll succeed in our aim, regardless of the fact we could have drawn much easier opponent.
Again, I would rather see us play second leg at home, but that less important now. Still, with full respect that goes to Groningen and Dutch football in all, I have a strong belief in my team and we hope we`ll reach UEFA League.
Inderdaad. Wel wat ver weg maar leuk om ze weer tegen te komen...quote:
Nee.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:39 schreef savelkoul het volgende:
Stel dat we winnen, komen we dan bij (wellicht) Leverkusen, Tottenham en Brugge in de poule?
Waar heb je dat commentaar van Milko vandaan?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:34 schreef -Hans- het volgende:
Lovre: veel jonge spelers, niet echt een ster in het team.
Milko: hoopt dat de FC wint. Gaf ook aan dat er veel jonge spelers rondlopen. Een spits uit Kameroen dacht ik, en die was wel goed. Aldus Milko.
Afwachten maar!
Hij was te horen op TV Noord, en daar heb ik ook het commentaar van Lovre vandaan.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:55 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Waar heb je dat commentaar van Milko vandaan?
quote:
ja toch, gewoon een goede start van de competitie. 4 punten tegen Feyenoord thuis en NEC uit is niet verkeerd.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:33 schreef Gollemrulez het volgende:
Ze zijn uit nu tenminste nog steeds ongeslagen
Het is inderdaad een zwak onderdeel van hem. Maar liever dat dan dat het een slechte trainer is. Hij moet soms wat meer lef in de wissels tonen. Maar soms begrijp ik hem ook wel.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:00 schreef The_Verve het volgende:
Jans kan gewoon niet wisselen, klaar.
Ja, en als ie op het doel van Feyenoord af kan stormen fluit de scheids af, niks blessuretijd..quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:14 schreef clauwheee het volgende:
Hij heeft tegen Feijenoord (de laatste) 5 minuten meegedaan
Verder niet verrassend meer natuurlijkquote:Op maandag 28 augustus 2006 23:53 schreef Noca het volgende:
Feyenoord met 1-4 verslagen, toch netjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |