Ik denk dat ze hem aangetrokken hebben vanwege zijn vechtersmentaliteit, de boel een beetje opzwepen zeg maar en natuurlijk vanwege zijn assists die Buijs regelmatig geeft.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jammer maar geen ramp. De vraag is alleen wat moet Feyenoord met Buijs, alleen gekocht omdat hij zo positief over Fey praat?
Wat doet hij nou wekelijks bij jullie en wat denk je nou wat hij wekelijks bij ons gaat doen?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jammer maar geen ramp. De vraag is alleen wat moet Feyenoord met Buijs, alleen gekocht omdat hij zo positief over Fey praat?
Bij ons was hij aanjager maar bij jullie ben ik bang dat het voornamelijk bankzitten wordt, alhoewel dat met de huidige selectie mischien wel meevalt (hoop ik voor hem)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:36 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Wat doet hij nou wekelijks bij jullie en wat denk je nou wat hij wekelijks bij ons gaat doen?
Hij is toch wel een motor voor de ploeg. Brengt er wat strijdlust inquote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Misschien krijgen wij nog een percentage voor zn opleidingquote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:47 schreef clauwheee het volgende:
Voor meer dan 750 duizend, volgens Nijland. Schrale troost
Dat was ook in de tijd dat we nog zo rond de 14e plek speelden... dat gebeurt nu ook echt niet meer hoor.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:49 schreef Eilanden het volgende:
Slechte clausule in het contract voor Groningen. 750K is tegenwoordig niet veel meer
hehe jij vindt Hofs en Lucius beter?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bij ons was hij aanjager maar bij jullie ben ik bang dat het voornamelijk bankzitten wordt, alhoewel dat met de huidige selectie mischien wel meevalt (hoop ik voor hem)
Hij zal geen bankzitter worden.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:41 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bij ons was hij aanjager maar bij jullie ben ik bang dat het voornamelijk bankzitten wordt, alhoewel dat met de huidige selectie mischien wel meevalt (hoop ik voor hem)
Nee zeker niet, hoewel het me niet zou verbazen als Koeman Lucius wel beter vind. Ik denk alleen niet dat spelers zoals Buijs goed genoeg zijn om van Feyenoord weer een topclub te maken, wat ze wel willen zijn.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:54 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
hehe jij vindt Hofs en Lucius beter?![]()
quote:FC trekt geen vervanger aan voor Buijs
Danny Buijs vertrekt per direct naar Feyenoord. FC Groningen zal geen vervanger zoeken voor de 24-jarige middenvelder.
Feyenoord en FC Groningen bereikten snel overeenstemming over de overgang van Buijs naar Rotterdam. Die onderhandelingen waren niet ingewikkeld, want Buijs beschikte over een gelimiteerde transfersom in zijn contract. Feyenoord wenste hieraan te voldoen.
Algemeen directeur Hans Nijland licht de transfer toe: “Wij konden niet de hoofdprijs vragen, maar hebben niettemin een vaste vergoeding voor de overgang van Buijs gekregen. Toen hij twee jaar geleden kon kiezen tussen FC Groningen en Roda JC, was de eis van de zaakwaarnemer van Buijs dat er een gelimiteerde transfersom in zijn contract zou worden opgenomen. Hadden wij daar toen niet mee ingestemd, dan had Buijs de afgelopen twee seizoenen niet bij FC Groningen gespeeld.”
FC Groningen betreurt het vertrek van de populaire middenvelder. “Maar zo’n kans zit er in,” constateert Nijland nuchter. “Jammer is het wel, want wij realiseren ons dat Buijs voor onze supporters symbool stond voor wat het huidige FC Groningen uitstraalt. Toch verwacht ik dat iedereen hem deze overgang naar zijn jeugdliefde gunt. Het is vervelend dat zijn vertrek vlak voor het verstrijken van de transferperiode tot stand komt en we al twee competitiewedstrijden hebben gespeeld, maar zo gaat dat bij meerdere clubs. Aangezien we voldoende middenvelders binnen onze huidige selectie hebben, zijn we niet van plan een vervanger aan te trekken.”
Statistieken
Danny Buijs speelde voor FC Groningen 77 officiële wedstrijden waarin hij in totaal tienmaal tot scoren kwam. Hij maakte op 10 augustus 2004 zijn debuut in de met 5-1 gewonnen bekerwedstrijd bij ACV. Zijn eerste treffer voor de FC was een lob in de thuiswedstrijd tegen FC Den Bosch op 14 november 2004. De laatste treffer liet Buijs noteren in de play-offs van afgelopen seizoen, uit bij AZ. In de eerste twee duels van de nieuwe competitie gaf Buijs drie assists op teamgenoten, waarmee hij zijn Eredivisietotaal in het shirt van de FC op veertien bracht. Afgelopen zondag speelde hij voor ’t laatst in het groen-wit. Zijn laatste wedstrijd in Euroborg speelde hij uitgerekend tegen Feyenoord. In dat duel werd hij uitgeroepen tot Man of the Match. Afgelopen seizoen verdiende hij de titel Speler van het Jaar.
bron: fcgroningen.nl/
quote:DANNY BUIJS TERUG BIJ FEYENOORD
Danny Buijs keert terug bij Feyenoord. Daarover bereikten club en speler woensdagavond laat een akkoord, nadat Feyenoord en FC Groningen eerder al overeenstemming bereikten. Mits hij donderdag de medische keuring doorstaat, zal de 24-jarige rechtermiddenvelder bij Feyenoord een contract voor drie seizoenen ondertekenen met een optie voor nog een jaar. Buijs genoot zijn voetbalopleiding op Varkenoord, maar brak door bij Excelsior en FC Groningen. ‘Ik keer terug bij mijn grote liefde en daarmee komt een droom uit’, aldus Buijs woensdagavond. ‘Dit is een supergevoel.’
Danny Buijs werd in Groningen gekozen tot beste speler van het afgelopen seizoen en was onlangs een van de uitblinkers in het door Feyenoord met 3-0 verloren openingsduel in de Euroborg. Voor de middenvelder gaat er met zijn terugkeer naar Feyenoord een lang gekoesterde droom in vervulling. Tegelijkertijd neemt de Alblasserdammer met pijn in het hart afscheid van de volksclub uit het hoge Noorden, waar hij in twee seizoenen uitgroeide tot een absolute publiekslieveling. ‘Het is heel erg moeilijk voor mij om FC Groningen te verlaten’, aldus Buijs. ‘Ik had het er enorm naar mijn zin en de club heeft geweldige supporters die mij twee fantastische seizoenen hebben bezorgd. Maar iedereen die mij een beetje kent weet dat terugkeren bij Feyenoord altijd mijn allergrootste wens is geweest. Dat heb ik ook in Groningen nooit onder stoelen of banken gestoken Ik heb bij Feyenoord tien jaar in de jeugd rondgelopen en zat elke twee weken in De Kuip op de tribune. Ik ben ontzettend blij dat het nu eindelijk zo ver is en ik de kans krijg om er terug te keren voor het eerste elftal. Zo’n kans krijg je misschien maar een keer in je leven.’
Buijs weet voor welke rol hij gehaald is door Feyenoord. Was hij in de jeugd nog rechtsback, in het hoge Noorden ontwikkelde hij zich tot rechtermiddenvelder. Buijs: ‘In principe kom ik voor het middenveld ja. Maar het ligt aan mezelf of ik zal gaan spelen. Ik moet dat afdwingen en zo hoort het ook. Ik heb er heel veel zin in.’
Bron: feyenoord.nl
Lev heeft normaal al wel een basisplek naast Buijs. En dan ipv Fledderus.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:58 schreef VoreG het volgende:
Wie komt er op zijn plek te spelen? Levchenko?
Klopt, maar dat kwam omdat Levchenko geblesseerd was. Fledderus speelde op zijn plek, waar Levchenko normaal zou staan. Hij is nu weer fit iig. Denk dat Lindgren de meest zekere factor op het middenveld is, samen met Levchenko.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:17 schreef VoreG het volgende:
Ik bedoel voor mijn manager. Groningen maakt namelijk meer kans op winst dan Feyenoord
Fledderus heeft al 2x gespeelt en Levchenko nog maar 1x.
Zijn marktwaarde ligt echt wel hoger dan 750K. Hij is voor Groningen belangrijk, en het is vlak voor de deadline. Normaal gesproken zou je dan een veel hogere prijs krijgen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:46 schreef TerroRobbie het volgende:
Nee maar even serieus, hoeveel hadden jullie dan voor Buys willen hebben.
Toch al gauw ¤1,79 per twaalf,quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:46 schreef TerroRobbie het volgende:
Nee maar even serieus, hoeveel hadden jullie dan voor Buys willen hebben.
Op rechts denk ik dan ook aan Lovre of wellicht Fledderus. Dat zijn wel wat diepgaande spelers.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:58 schreef Gollemrulez het volgende:
Danny B. geeft toch ook wat diepgang aan de rechterkant. De andere spelers zijn toch meer voor in de bal, Lindgren is, denk ik, dan toch te controlerend voor op rechts.
Natuurlijk wel.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:12 schreef TerroRobbie het volgende:
750 k, lijkt me wel redelijk eigenlijk voor een speler als Danny B. Dat het vlak voor de transferstop is heeft er natuurlijk niks mee te maken.
Ja daar heeft de kopende club toch niks mee te maken.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:17 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Te laat om een vervanger te regelen.
Maar de verkopende club welquote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:17 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ja daar heeft de kopende club toch niks mee te maken.
Nee maar daar gaat de vraagprijs wel van omhoog. Omdat de tijd zo kort is heeft de kopende club dat maar te accepteren.. anders is het 'whoooosshhhh' en voorbij is de transferdeadline.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:17 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Tijdnood en minder alternatieven --> prijs omhoogquote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:17 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |