Die hebben in ieder geval veel uitgebreidere informatie over de clubs. Met ook leuke stats per team. Gewoon kopen als je geintreseerd bent in de Bundesliga.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:07 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat doet Der Kicker dan? Misschien even handig om uit te leggen voor de mensen die dat niet kennen... (Of ben ik de enige?)
Voorspellingen prominentenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:03 schreef Poepoog het volgende:
Staan er geen voorspellingen in ?
iddquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:09 schreef Thieske het volgende:
De gids is wel handig voor m'n competitiemanager.
als abonee betaal er op een of andere manier toch ook voor zit gewoon bij de prijs inquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:05 schreef Bos81 het volgende:
Het is dat ik hem gratis krijg. Ik zou hem los niet kopen
Na gisteren komen ze er ook wel snel op terug.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:12 schreef Dos37 het volgende:
Hugo en Johan hebben het meeste verstand
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:28 schreef Urquhart het volgende:
Hij is bij mij ook weer op de mat gevallen, en het is weer veel van hetzelfde. Ik wist trouwens niet dat Ajacied Robert Schilder een Belg was
Is dat een belgquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:28 schreef Urquhart het volgende:
Hij is bij mij ook weer op de mat gevallen, en het is weer veel van hetzelfde. Ik wist trouwens niet dat Ajacied Robert Schilder een Belg was
Zou leuk zijn als VI dat ook zou doen, Derksen die over iedere club een minuut of twee drie zijn mening geeft.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:09 schreef methodmich het volgende:
Ook zit er nog een DVD bij over de Bundesliga.
Hij probeerde zijn keuze te onderbouwen in die column vorige week, maar daar werd je ook niet veel wijzer van.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:40 schreef Erwtensoep het volgende:
Matty Verkammen was niet nuchter toen hem die stand werd gevraagd
quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:09 schreef methodmich het volgende:
Nou, daar gaan we dan:
Om te beginnen zijn het 224 pagina's.
Als volgt verdeeld: Voorbeschouwingen door de redactie en de columnisten, interview met Hoeneß, dan van alle Bundesliga-clubs een artikel van minimaal twee pagina's over de club, de verwachtingen, enzovoort. Ook een vermoedelijke opstelling, met uitleg, gesprekje met de trainer en een prognose middels plussen en minnen. Daarna de Experten-test, waarin een prognose van drie experts, helemaal uitgesplitst in allerlei onderdelen. Vervolgens van alle Bundesliga-clubs de elftalfoto en een pagina van de selectie, clubgegevens. Vele malen uitgebreider dan VI. In het midden een poster en natuurlijk "die Stecktabelle", daarna van de 2. Bundesliga hetzelfde met foto en gegevens. Dan korte artikelen over de 2. Bundesliga: de degradanten iets uitgebreider en dan de rest. Dan een cijfermatige terugblik op de beide Bundesliga's, dan een artikel over de beker. Vervolgens wel wat historische gegevens, dan een stuk over de scheidsrechters, schematische tekeningen van alle stadions. Vervolgens alle selecties van de Regionalliga's, de eindstanden in de Oberliga's, drie pagina's jeugdvoetbal, drie pagina's vrouwenvoetbal en dan tot slot alle eindstanden van de Europese competities, een stuk over Duitsers in het buitenland en nog iets over de EK-kwalificatie en over die Mannschaft.
Ook zit er nog een DVD bij over de Bundesliga.
dat boeit me dan weer niet zoveel die statistiek.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:56 schreef Plato1980 het volgende:
Wat ook vreemd is, is dat het aantal interlands dat een speler gespeeld heeft niet meer vermeld wordt.
Als Heerenveensupporter kan ik het daar niet helemaal mee eens zijnquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:12 schreef Dos37 het volgende:
Hugo en Johan hebben het meeste verstand
Geboorteplaats: Amersfoortquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:28 schreef Urquhart het volgende:
"Het verkoopt toch wel" zullen ze denken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:19 schreef methodmich het volgende:
Dat soort kleine storende fouten zijn er in overvloed, dat maakt het geheel nog matiger.
In mijn eerste vluchtige blik zag ik er al zo'n tien. Het meest tenenkrommend vind ik echter dat die staatjes inclusief fouten jaarlijks gewoon worden overgenomen en aangevuld. Ze kijken er dus amper naar.
Het enige wat zou helpen zou een concurrerende gids zijn; probleem is alleen dat er niet echt een concurrerend voetbalblad is.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:24 schreef methodmich het volgende:
Dat denk ik ook wel. Las elders iemand die als ludiek protest 4 euro 10 van zijn abonnementsgeld wil aftrekken bij de betaling. Geinig bedacht wel.
Elf is sowieso niet sterk.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:05 schreef methodmich het volgende:
Nee, Elf heeft ook een gids, maar die is ook niet echt sterk.
VI steekt er met kop en schouders bovenuit in NL, maar zou nog veel beter kunnen. maar dan zal er dus een concurrent moeten komen, maar daar is de Nederlandse markt te klein voor. Alhoewel Portugal veel minder inwoners heeft, maar het beschikt wel over drie voetbaldagbladen. Dan zouden twee of drie serieuze voetbalweekbladen hier toch ook mogelijk moeten zijn.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:17 schreef Urquhart het volgende:
Elf vind ik ook geen fijn blad.
Zo'n abo waarbij je hem alsnog gratis ging krijgen?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:18 schreef DeTolk het volgende:
Heb em nog niet binnen. Vorige week dinsdag een abo afgesloten. Enig idee wanneer ik em dan kan verwachten?
Wat staat er trouwens op de Kicker-DVD, ik heb 'm nog niet in de pc gehad.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zo'n abo waarbij je hem alsnog gratis ging krijgen?
Heb je de gewone VI ook nog niet binnen zeker?
Dan deze week en anders moet je bellen, want je hebt er - ondanks de matige kwaliteit - wel recht op.
Valt tegen, alleen de interviews met Rainer Holzschuh, waarin hij in drie of vier minuten zijn mening over elke club geeft zijn wel aardig.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat staat er trouwens op de Kicker-DVD, ik heb 'm nog niet in de pc gehad.
Dat doet Barbara ook regelmatig, dat krijg je als vrouwen voetbalprogramma's gaan presenteren.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:27 schreef methodmich het volgende:
Dit jaar vond ik hem minder ja, de DVD. Vorig jaar had je van alle 100 gekozen spelers beelden, nu heb je vooral beelden op de training terwijl de info door je beeld rolt.
De analyses zijn wel interessant, al staat Monica af en toe schaapachtig te lachen.
Al zie ik Babs liever niet lachen, een subtiel verschil.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat doet Barbara ook regelmatig, dat krijg je als vrouwen voetbalprogramma's gaan presenteren.![]()
Abotje op een markt afgesloten. Kreeg er een cadeau naar keuze bij en de laatste 2 Nr 14'squote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zo'n abo waarbij je hem alsnog gratis ging krijgen?
Heb je de gewone VI ook nog niet binnen zeker?
Dan deze week en anders moet je bellen, want je hebt er - ondanks de matige kwaliteit - wel recht op.
Ik neem aan dat ze die data van een bureau als Infostrada betrekken. Reken er maar niet op dat ze daar sportfanaten achter de invoercomputer hebben zitten. Jij suggereert dat er mankracht kan worden ingezet om fouten op te sporen. Ik denk dat als je een update geeft, de meerderheid een fout in gegevens van dezelfde persoon niet zal zien staan. Hetzij door werkdruk, hetzij door onbekendheid met de speler in kwestie.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:05 schreef methodmich het volgende:
Helemaal overnemen is een utopie inderdaad, maar wat meer die kant op zou toch best wel kunnen. Of in ieder geval zorgen dat je informatie klopt. Een klein foutje kan er insluipen, maar nu zijn er soms zulke slordige dingen...
Raar. Ik dacht dat ze een contract hadden met het bedrijf dat ik noemde. Dat zal dan wel alleen voor de scoring zijn. Dan verwondert me het niets. Hoe groot VI ook is op voetbalblad gebied in Nederland, een aparte data-afdeling kwalitatief bemensen? Een foutje is zo gemaakt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:12 schreef methodmich het volgende:
Die data halen ze uit hun eigen database, die ze gewoon hebben. En die klopt ook vaak niet, wat blijkt als je op de site klikt. Dus daar zal het mee te maken hebben, het zullen die mensen zijn.
Ja maar weet je wat je vraagt? Je eist dat iemand die dergelijke data prepareert, daadwerkelijk die data begrijpt. Tegenwoordig kan je menig werkkracht wijsmaken dat bij het veld van de Galgenwaard de naam Euroborg hoort. Ik kan me niet voorstellen dat een en ander het gevolg zou zijn van een te krappe planning. Het budget zal klein zijn, te klein voor ervaren kenniswerkers, die nog even de eindredactie kunnen doen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:18 schreef methodmich het volgende:
Ja. Maar dat vind ik nog niets eens het meest storende, dat ze soms het aantal duels en goals niet goed hebben.
Maar wel fout gespelde namen, vergeten clubs in het overzicht van de loopbaan van een speler, Manuel Da Costa van PSV die een contract heeft tot 2006, eenzelfde stadionfoto bij RBC en RKC enzovoort...
Ja, dat doet een normale lezer ermee. methodmitch en ik hebben liever nog ietwat meer beschrijving erbij en zullen de data misschien ook nog wel eens terugkijken en daar voldoet deze gids dus eigenlijk helemaal niet voor.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:55 schreef S-Two het volgende:
Ach, je bladert dat ding 1 keer door, kijkt bij je favo-club en daarna doe je er toch nooit weer wat mee, toch
Dat is inderdaad waar. Eén van de kritiekpunten op Talpa was bijvoorbeeld dat er te veel geanalyseerd werd, terwijl ik dat één van de sterkere kanten van het programma vond. Met de VI-seizonsgids is het niet anders: echte voetbalfanaten willen uitgebreidere info, voor het doorsneepubliek (de feestende oranjefan zal ik maar zeggen) is het huidige product ruim voldoende.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:02 schreef okee6 het volgende:
Ik vond de opmaak altijd al cheap, maar de gids is gerelateerd aan het publiek dat het moet kopen. Vergelijk, zodra een voetbal-programma zich werkelijk moet gaan buigen over een wedstrijd en spelers, dan haakt de gemiddelde kijker af.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar. Eén van de kritiekpunten op Talpa was bijvoorbeeld dat er te veel geanalyseerd werd, terwijl ik dat één van de sterkere kanten van het programma vond. Met de VI-seizonsgids is het niet anders: echte voetbalfanaten willen uitgebreidere info, voor het doorsneepubliek (de feestende oranjefan zal ik maar zeggen) is het huidige product ruim voldoende.
Nooit geweten trouwens, totdat ik die column las.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:05 schreef methodmich het volgende:
En Nashje, Verkamman is naar eigen zeggen voor Sparta.
Gohquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:05 schreef methodmich het volgende:
En Nashje, Verkamman is naar eigen zeggen voor Sparta.
Ik vind het niet zo gek; weliswaar kan Groningen best weer 5e worden, maar voor hetzelfde geld worden ze 10e. Het kwaliteitsverschil tussen Groningen en clubs als Twemte, Roda en Vitesse is immers maar klein.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:55 schreef Nashje het volgende:
[..]
Goh.
Wat ik raar vind is dat FC Groningen niet echt hoog wordt aangeschreven. Die zie ik wel op de 4e / 5e plek eindigen.
Klopt, en het blijft moeilijk zo'n succesvol seizoen te evenaren.quote:Op zondag 13 augustus 2006 10:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo gek; weliswaar kan Groningen best weer 5e worden, maar voor hetzelfde geld worden ze 10e. Het kwaliteitsverschil tussen Groningen en clubs als Twemte, Roda en Vitesse is immers maar klein.
Zitten ze er weer naast!quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:19 schreef Urquhart het volgende:
Nog zoiets: volgens de Seizoengids heeft Ajax de JC-schaal van dit jaar al gewonnen
Dat is inderdaad een blunder; toen was Almere nog niet eens drooggelegd.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:50 schreef DRD het volgende:
FC Omniworld opgericht op 5 maart 1932 _O
En de beker!quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:19 schreef Urquhart het volgende:
Nog zoiets: volgens de Seizoengids heeft Ajax de JC-schaal van dit jaar al gewonnen
Neej! Dat ding wordt regelmatig bijgepakt. In de trend van 'waar speelde die eerst toch?' en 'die scoorde vorige seizoenen toch helemaal niet zo veel?' Ik ben een echte seizoensgidshoer.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:55 schreef S-Two het volgende:
Ach, je bladert dat ding 1 keer door, kijkt bij je favo-club en daarna doe je er toch nooit weer wat mee, toch
Daarvoor had ik met het WK ook dat Paniniboek gekocht. Ik gebruik voortaan wel weer internetquote:Op zondag 13 augustus 2006 14:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Neej! Dat ding wordt regelmatig bijgepakt. In de trend van 'waar speelde die eerst toch?' en 'die scoorde vorige seizoenen toch helemaal niet zo veel?' Ik ben een echte seizoensgidshoer.
De FourFourTwo is de beste in Engeland. Van iedere league club staat er een stukje in over de verwachtingen van een fan en van de kenner. Ook de Schotse Premier League en de Conference clubs worden erin besproken. Nadeel is dat er geen spelergegevens instaan.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:39 schreef Plato1980 het volgende:
Weet iemand trouwens waar je in Nederland een goede seizoensgids voor de Engelse competitie kunt kopen? Die heb ik hier namelijk nog nooit gezien.
Helaas is het nog waar ookquote:Op zondag 13 augustus 2006 17:34 schreef EnGCatjuh het volgende:
• Ajax heeft de Johan Cruijff-schaal van 2006 al gewonnen
In mijn versie zelfts tot 2019.quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:34 schreef EnGCatjuh het volgende:
Demi de Zeeuw (AZ) heeft een contract tot 2013
Is FC Omniworld geen voorzetting van de Amsterdamse club De Zwarte Schapen? Wellicht heeft de vroege oprichtingsdatum daarmee van doen.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/897222/3/50#40768853]FC Omniworld is opgericht op 5 maart 1932
Wiki zegt:quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:56 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Is FC Omniworld geen voorzetting van de Amsterdamse club De Zwarte Schapen? Wellicht heeft de vroege oprichtingsdatum daarmee van doen.
Vanquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:56 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Is FC Omniworld geen voorzetting van de Amsterdamse club De Zwarte Schapen? Wellicht heeft de vroege oprichtingsdatum daarmee van doen.
quote:Het begon allemaal met een zakenman uit Amsterdam, ene Richard Smith. Het was in de zomer van 1995, Ajax had net de Champions League gewonnen. Smith wist de Amsterdamse amateurclub De Zwarte Schapen zo gek te krijgen om naar Almere te verhuizen. Met als grote belofte dat de club snel toe kon treden tot het op één na hoogste podium van het Nederlandse profvoetbal: de eerste divisie.
Smiths dromen gingen echter nog veel verder. "In 2005 staat De Zwarte Schapen met de Europacup I op het bordes van het Almeerse stadhuis", verkondigde hij. "Dit wordt een Europese opclub. We gaan Ajax voorbij." Toen de praktijk echter al snel weerbarstiger bleek dan de realiteit, verloor Smith de aandacht. Enkele jaren later wendde hij zijn blik definitief af van Almere, en verliet Nederland om in Londen te gaan wonen.
Het idee van profvoetbal had echter definitief postgevat, vooral in het Almeerse stadhuis. Zowel de politiek als de ambtenarij waren er zeker van dat een ‘grote stad als Almere’ topsport nodig had. Profvoetbal, maar ook profbasketbal en profvolleybal. En dat alles in een groot en modern sportcomplex. Een stadion voor 15.000 toeschouwers, en een topsporthal voor 3000 man.
In 2000 stichtte de gemeente de NV Omniworld. Een overkoepelende holding waar een aantal sportclubs in werd ondergebracht, waaronder De Zwarte Schapen.
Dan moeten ze ook de vroegere namen vermelden, dat hebben ze bij clubs als AZ en ADO ook gedaan.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:56 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Hier hetzelfde verhaalquote:Op zondag 13 augustus 2006 16:09 schreef Ambrosius het volgende:
Ik koop 'm alleen voor de verzameling, heb dat ding al vanaf begin jaren '90 ieder jaar.
Heb er nog wat liggen uit de jaren '80.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:23 schreef Yeahinho het volgende:
Wie heeft nog oude VI seizoensgidsen voor mijn verzameling?!![]()
Volgens mij komt die 30 of 31 augustus in de winkels te liggen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:23 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Oja, de amateurgids is ook besteld.
Is die eigenlijk al uit?? (afgelopen dinsdag kwamen ze pas de teamfoto maken bij OJC)
Dat denk ik ookquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:26 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb geen kaartjes waar jij iets aan hebt.
Meestal laatste week van augustus idd, net voor de start van de hoofdklasse.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:27 schreef spurs het volgende:
[..]
Volgens mij komt die 30 of 31 augustus in de winkels te liggen.
Hij speelde vorig seizoen wel bij Fortuna, Roda heeft hem pas per dit seizoen aangetrokken en meteen verhuurd aan MVV.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:26 schreef Schimpie het volgende:
Bij MVV staat bij Nieuw Aziz Moutawakil (Fortuna Sittard), maar hij komt van Roda, zij hebben hem verhuurd aan MVV.
Nog iets voor het foutenlijstje dus.
Dan zouden ze hem ook bij de transfers van Roda moeten noemen en dan zowel bij komende als vertrekkende spelers.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:45 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar hij is natuurlijk wel van Roda JC gekomen dan. Al maken ze daar meer fouten in.
Vroeger...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:45 schreef Doezelhaar het volgende:
De VI is al 10 jaar niet meer wat het geweest is.
Technisch gezien is dat de enige juiste manier ja. Jaap Davids vertrekt nu bijvoorbeeld zowel bij Vitesse als bij Den Bosch, dat is wel goed.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dan zouden ze hem ook bij de transfers van Roda moeten noemen en dan zowel bij komende als vertrekkende spelers.
De nieuwsfunctie is vervallen, maar dat wil niet zeggen dat er geen rol meer voor de VI is. Ze zouden zich (nog0 meer op achtergrondreportages etc. kunnen toeleggen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:55 schreef Gollemrulez het volgende:
Ook door het internet is de functie van het blad een beetje aan het vervallen.
als je dan toch aant mierenzeiken bent, de bosnische vlag klopt ook niet... die is een paar jaar geleden veranderdquote:- Haris Medunjanin speelt volgens mij echt voor Nederland, maar krijgt een Bosnische vlag
Hij komt met de gewone post.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:28 schreef DeTolk het volgende:
Hoe laat wordt de VI normaal gesproken bezorgd? Of komt ie met de gewone post?
Met de gewone postquote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:28 schreef DeTolk het volgende:
Hoe laat wordt de VI normaal gesproken bezorgd? Of komt ie met de gewone post?
Hij heeft zowel een NL als een Bosnisch paspoort en is daar ook geboren. Dus zo raar is dat niet.quote:- Haris Medunjanin speelt volgens mij echt voor Nederland, maar krijgt een Bosnische vlag
Ik vrees het eigenlijk ook, ze willen volgens mij zo'n min mogelijk energie in die seizoengids steken, en snel geld verdienen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:09 schreef methodmich het volgende:
Kan je doen, is alleen vergeefse moeite vrees ik.
We kunnen het best proberen. Die lijst hebben we toch al, en met een beetje mazzel staan ze er volgend jaar niet meer in...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:09 schreef methodmich het volgende:
Kan je doen, is alleen vergeefse moeite vrees ik.
Dan is het hoogstens inconsequent, maar niet echt een fout.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:34 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar ze kiezen verder overal ongeveer voor het land waarvoor de (jeugd)interlands gespeeld worden. Dus dan moet je Nederland doen.
Is dat zo? In mijn wegenatlas heet die plaats Villarreal.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:18 schreef Peter83 het volgende:
Roger die van Villareal komt. Het moet natuurlijk VillarReal zijn. Valt me sowieso op dat veel mensen Villarreal fout schrijven.
Die staat er meestal nog wel voller mee....quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:13 schreef Plato1980 het volgende:
Ik heb nu ook de seizoengids toplanden, benieuwd of ik daar wat ik kan vinden.
Al is de eerste fout natuurlijk al dat België in de gids staat.![]()
bij mij staat dat wel goed mischien in die van jou ook maar die zaterdag is alleen niet vetgedrukt , maar op het eerste oog lijkt het idd dat er 5 vrijdagwedstrijden zijn.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:14 schreef the_undertaker het volgende:
Speelschema 2e speeldag Eredivisie klopt ook niet.. Staan 5 wedstrijden voor de vrijdag terwijl er vrijdags altijd maar 1 wedstrijd is.
Als dat speeldata's zijn staan er natuurlijk vele fouten in, daar is niet tegen te werken met een seizoensgids. Wedstrijden van bv. Duitsland zullen wel allemaal op zaterdag staan, maar de definitieve data worden pas een paar wkn van tevoren bekend gemaakt.quote:Op maandag 21 augustus 2006 12:45 schreef Plato1980 het volgende:
In de seizoengids toplanden heb ik al enkele fouten in de competitieprogramma's ontdekt.
Ik bedoel andere fouten ja, in het programma van de Spaanse competitie staat bijvoorbeeld dat Gimnàstic-Espanyol de eerste wedstrijd is, volgens de website van de Spaanse liga is het echter Espanyol-Gimnàstic.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:01 schreef spurs het volgende:
[..]
Als dat speeldata's zijn staan er natuurlijk vele fouten in, daar is niet tegen te werken met een seizoensgids. Wedstrijden van bv. Duitsland zullen wel allemaal op zaterdag staan, maar de definitieve data worden pas een paar wkn van tevoren bekend gemaakt.
Of bedoel je andere fouten?
Sturen we daar nog wel een aparte mail voor.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:07 schreef EnGCatjuh het volgende:
Buitenlandgids komt niet in de lijst hoor, dan past ie niet meer in de inbox van dhr Derksen
Hier moet je betrouwbaar van maken en verder is meneer geen officiële aanspreektitel in de schrijftaal, het moet dus beste (of geachte) heer Derksen zijn. Tot slot hoor je een brief niet met ik te beginnen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Beste meneer Derksen,
een kundige en vertrouwende indruk maakt.
De vraag is ook waar ze te koop zijn, ik kom in Nederland nl. alleen de Kicker tegen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:27 schreef Curva het volgende:
Alle gidsen van VI zijn ook dit jaar weer vrij slecht. Wel leuk om te hebben, moet ik zeggen.
Maar goed, aangezien ik toch een cijfertjesfreak ben wil ik wel van alle grote competities eigenlijk wel een seizoensgids hebben.
Nu koop ik voor Duitsland elk jaar de Kicker of de SportBild, voor Frankrijk Planete of Onze Mondial en voor België Sport Magazine. Maar weet iemand misschien ook wat de beste seizoensgidsen zijn uit Engeland, Italië en Spanje?
Op zich een eerlijk antwoord, maar ik ben als abonnee gaarne bereid om vijf euro extra voor een seizoengids van het niveau van Kicker te betalen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
Beste Mike,
Ik ben ook erg ontevreden over het product. Het probleem is, dat we de seizoengids gratis aan alle abonnees geven. Ik zou graag een Kicker maken, maar dat is voorlopig onbetaalbaar. Dan kan ik mijn abonnees niets meer cadeau doen.
De fouten vind ik overigens een afgang.
Met vriendelijke groeten,
Johan Derksen.
Zo zo! Valt me mee van onze Jopie (of hij heeft zijn koffiemeid het laten doen, maar dan nog!).quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
Beste Mike,
Ik ben ook erg ontevreden over het product. Het probleem is, dat we de seizoengids gratis aan alle abonnees geven. Ik zou graag een Kicker maken, maar dat is voorlopig onbetaalbaar. Dan kan ik mijn abonnees niets meer cadeau doen.
De fouten vind ik overigens een afgang.
Met vriendelijke groeten,
Johan Derksen.
idd dat had ik ook niet verwacht , mischien kan je hem terug betalen dat de lezers best wel wat meer willen betalen als het betaalbaar blijftquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:02 schreef Summerteeth het volgende:
Een nette reactie van Derksen. Had ik niet verwacht
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:16 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
idd dat had ik ook niet verwacht , mischien kan je hem terug betalen dat de lezers best wel wat meer willen betalen als het betaalbaar blijft![]()
beter iets meer betalen voor een goed product dan iets van mindere kwaliteit.
Als liefhebber vind je dat, maar de doorsnee abonnee niet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:02 schreef okee6 het volgende:
...
Gelet op de Nederlandse abonnee zou die denk ik ook geen duurder abonnement willen om zoiets. En ik kan me ook niet voorstellen dat je in Nederland iets als van Kicker met losse verkoop kostendekkend krijgt. Daarvoor is Nederland (en z'n markt) simpelweg te klein.
Welke jaren moet je nog hebben? Ik heb er misschien ergens nog wel wat waar ik nooit meer in kijk, maar van heel lang geleden zijn die niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:23 schreef Yeahinho het volgende:
Wie heeft nog oude VI seizoensgidsen voor mijn verzameling?!![]()
De VI is best een aardig blad, alleen veel te dun. Ik heb de VI altijd in 3 kwartier uit en dan heb ik bijna alles gelezen. Het dubbele aantal pagina's zou niet verkeerd zijnquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:27 schreef vitessezuid113 het volgende:
maar ik vind die vi ook niet veel meer voorstellen blader hem elke woensdag wel ff door en je leest de intressante stukken en de andere helft leg je ongelezen in de kast.
dan ben je een hele snelle lezerquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:57 schreef H.Flick het volgende:
[..]
De VI is best een aardig blad, alleen veel te dun. Ik heb de VI altijd in 3 kwartier uit en dan heb ik bijna alles gelezen. Het dubbele aantal pagina's zou niet verkeerd zijn.
Ik vind dat juist weer leuke stukken in de VI. Het onderdeel "Liefhebber" lees ik altijd met veel plezier.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:14 schreef Summerteeth het volgende:
Ik vind ook dat de VI steeds meer de kant van Talpa op gaat, en da's niet cool. Wat interesseert het mij nou wat de doorsnee supporter van bepaalde zaken vindt? Ik koop een voetbalblad om interviews en artikelen te lezen met of over voetballers, niet om erachter te komen wat de secretaris van een zesdeklasser vindt over het moderne voetbalwereldje..
Mailtje sturenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:34 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
dan ben je een hele snelle lezer
maar ik heb nog een fout ondekt gaan we een nieuwe lijst maken ?:P
bij vvv-venlo staat Zongo niet bij nieuwe spelers en bij de rest van de spelers staat ie wel tussen( op de paspoortpagina ) die pagina met contracten staat ie ook niet bij
Je valt gewoon voor de kwaliteit.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 01:30 schreef Summerteeth het volgende:
Toch wel vreemd: alhoewel ik de Bundesliga eigenlijk helemaal niet zo intensief volg, koop ik al wel vanaf 1997 elk jaar de Kicker Sonderheft, inclusief alle extra edities die uitkomen (Champions League, EK's, WK's). Misschien is het wel gewoon hebzucht
"Abonnee" vind ik ook altijd wel grappig om te lezen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:38 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
Ik vind dat juist weer leuke stukken in de VI. Het onderdeel "Liefhebber" lees ik altijd met veel plezier.
Dat vind ik ook nog altijd zonde, ik was tot het einde trouw abonnee. Maar het feit dat Johan het niet kon bolwerken toont wel aan dat er amper een markt voor zulke bladen is in Nederland.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:11 schreef spurs het volgende:
Jammer dat de Johan destijds ter ziele is gegaan, het beste voetbalblad wat Nederland ooit gehad heeft, al gaven die helaas geen seizoensgids uit.
Eeuwig zonde is dat iddquote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:11 schreef spurs het volgende:
Jammer dat de Johan destijds ter ziele is gegaan, het beste voetbalblad wat Nederland ooit gehad heeft, al gaven die helaas geen seizoensgids uit.
Het papier is anders best mooiquote:Op woensdag 23 augustus 2006 00:35 schreef Beschouw het volgende:
Zo te zien klopt er van dat hele boekwerk niet veel. Hoef ik dus niet te kopen.
Hangt er wel vanaf wie. Soms vind ik het maar saaie stukken.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:38 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
Ik vind dat juist weer leuke stukken in de VI. Het onderdeel "Liefhebber" lees ik altijd met veel plezier.
Abonnee is nog wel aardig, maar de rubriek liefhebber hoeft voor mij echt niet. De tendens is altijd hetzelfde: kijk eens hoe goed ik voor mijn clubje ben en profvoetballers evrdienen veel te veel geld.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:07 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hangt er wel vanaf wie. Soms vind ik het maar saaie stukken.
Vooral deze week, wát een kneus!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:48 schreef Urquhart het volgende:
[..]
"Abonnee" vind ik ook altijd wel grappig om te lezen.
De liefhebber van deze week is minstens zo erg.quote:
Ik spaar ze niet echt ofzoquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:47 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Welke jaren moet je nog hebben? Ik heb er misschien ergens nog wel wat waar ik nooit meer in kijk, maar van heel lang geleden zijn die niet.
Bedankt voor de tip, maar ik zie daar nu alleen VI seizoensgidsen van de laatste jaren staan, en ik zoek ze vooral van begin jaren 90 (en/of nog daarvoor als die bestaan??). Ik heb ze allemaal vanaf 93/94 zie ik nuquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:32 schreef Summerteeth het volgende:
Op Marktplaats staan vaak aanbiedingen van oude seizoensgidsen. Zo heb ik mijn collectie een tijdje geleden ook compleet gemaakt (de eerste officiële gids in tijdschriftvorm verscheen in 1990/91)..
Al geldt hier het argument van Derksen dat hij z'n abonnee's graag iets cadeau geeft niet. In dat opzicht zijn de fouten in de buitenlandgids erger dan die in de reguliere seizoengids.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:57 schreef methodmich het volgende:
Zo zouden we een vergelijkbaar lange lijst kunnen maken, maar goed, het punt is wel duidelijk denk ik.
Dit vind ik nog wel te waarderen.. Heeft het topic nog een nutsfunctie ookquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:07 schreef methodmich het volgende:
Nee, fouten in de info bedoel ik.
Maarrrrrrr..... Wat hoorde ik vandaag? Een speler van ons tweede vertelde dat een vriend van hem, die marketing doet bij VI (weet inmiddels ook wie het is), had gezegd dat er op FOK! een topic was waarin hun seizoensgids werd afgekraakt. Ze lezen dus blijkbaar wel mee. Dat is al een goed teken.
Wellicht trekken ze het zich aan en gaan ze hard aan de slag om er volgend jaar een beter werkstuk van te maken.
Al vond hij sommige opmerkingen hier gemaakt "overdreven." Dat is dan weer wat jammer natuurlijk, want we hebben hier nog niet eens alle paspoorten kritisch onder de loep genomen.
Daar moet je de fouten ook niet uit willen halen. Anders is het toch geen amateurgidsquote:Op maandag 28 augustus 2006 18:34 schreef Plato1980 het volgende:
De amateurgids heeft als voordeel dat ik er de fouten niet uit zal halen.![]()
In ieder geval niet over amateurs, per slot van rekening gaat de gids over de minst betaalde profvoetballers.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:46 schreef Gollemrulez het volgende:
Is de amateurgids niet over, van en door amateurs?
Het is op zich best een leuk overzicht van de selecties van de Belgische, Duitse, Engelse, Franse en Spaanse competitie. Maar veel meer dan dat is het niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:40 schreef dndiek het volgende:
Is die buitenlandgids de moeite waard?
Rare stelling.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:29 schreef okee6 het volgende:
[..]
Daar moet je de fouten ook niet uit willen halen. Anders is het toch geen amateurgids
Het probleem is dat die buitenlandse gidsen op Kicker na bijna nergens in Nederland te koop zijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Rare stelling.
En dndiek, de buitenlandgids is best aardig. Scheelt je geld als je niet wilt investeren in de diverse buitenlandse gidsen. Wel moet je af en toe zelf wat dingen aanvullen en zitten er de gebruikelijke fouten in, maar goed.
Dan ga ik hem toch maar niet aanschaffenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:28 schreef methodmich het volgende:
En dndiek, de buitenlandgids is best aardig. Scheelt je geld als je niet wilt investeren in de diverse buitenlandse gidsen. Wel moet je af en toe zelf wat dingen aanvullen en zitten er de gebruikelijke fouten in, maar goed.
Niet raar. Ik heb voetbal als sport nu eenmaal niet zo hoog zitten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Rare stelling.
Verkoopt de Bruna toevallig ook Engelse, Spaanse en Italiaanse seizoensgidsen?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:35 schreef Summerteeth het volgende:
Ongetwijfeld, Spurs. De Bruna is daar meestal best wel snel in.
Straks in mijn pauze maar even langslopen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:35 schreef Summerteeth het volgende:
Ongetwijfeld, Spurs. De Bruna is daar meestal best wel snel in.
Vrij kansloos vermoed ik.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Verkoopt de Bruna toevallig ook Engelse, Spaanse en Italiaanse seizoensgidsen?
Nee, nog niet binnen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:44 schreef methodmich het volgende:
Iemand trouwens die de amateurgids besteld heeft en al binnen heeft??
Ik heb de gids gewoon in de winkel gekocht. Of er veel fouten instaan weet ik niet aangezien mijn kennis van het amateurvoetbal betrekkelijk beperkt is. Wat ik wel jammer vind is dat er geen transferoverzicht bij iedere club staat. Daar kun je immers toch vaak de ambities van een club aan aflezen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:44 schreef methodmich het volgende:
Iemand trouwens die de amateurgids besteld heeft en al binnen heeft??
Is dat die Noor die vroeger bij PSV en NEC speelde?quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:50 schreef Bos81 het volgende:
Bij Geldrop zag ik 1 slordigheidje:
Bij het spelers overzicht staat er Eric Stock, terwijl het bij de elftalfoto Erik is. De laatste is het juiste volgens mij.
Ja, dat is hemquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Is dat die Noor die vroeger bij PSV en NEC speelde?
Die jongen participeert gewoon alvast op een internationale doorbraak.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:17 schreef methodmich het volgende:
Jaap de Feyter ---> Jaap de Feijter
Uit commercieel oogpunt zullen de bladen daar vermoedelijk niet aan beginnen.quote:Op donderdag 7 september 2006 21:43 schreef Waris3 het volgende:
Ja, maar wat vind je nou belangrijker, kloppende (volledige) gegevens of een gids voordat het seizoen begint? Ik wacht liever twee of drie wedstrijden, zodat ik een gids heb waar ik weer tot de winterstop mee vooruit kan.
Neemt niet weg dat ik dat liever wil.quote:Op donderdag 7 september 2006 22:04 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Uit commercieel oogpunt zullen de bladen daar vermoedelijk niet aan beginnen.
ik heb die gids ookquote:Op woensdag 6 september 2006 18:07 schreef Waris3 het volgende:
Ik schaf sinds vorig jaar elk jaar de Belgische Sport/Voetbal Magazine Competitiespecial (die overigens niet in Nederland verkrijgbaar is, misschien in het zuiden) aan, en ik kan je vertellen dat die beter is, o.a. omdat daar meer verhalen en artikelen in staan.
Maar ik vind dat ze die gidsen moeten uitbrengen na de sluiting van de transfermarkt (dus 1 september ofzo), want als je het serieus volgt (zoals ik) moet je alle transfers er weer bij onthouden/opschrijven.
Die had ook graag willen hebben, maar helaas.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:07 schreef Waris3 het volgende:
Ik schaf sinds vorig jaar elk jaar de Belgische Sport/Voetbal Magazine Competitiespecial (die overigens niet in Nederland verkrijgbaar is, misschien in het zuiden) aan, en ik kan je vertellen dat die beter is, o.a. omdat daar meer verhalen en artikelen in staan.
Maar ik vind dat ze die gidsen moeten uitbrengen na de sluiting van de transfermarkt (dus 1 september ofzo), want als je het serieus volgt (zoals ik) moet je alle transfers er weer bij onthouden/opschrijven.
Is twee kanten op uit te leggen. Neem Jan Vennegoor of Hesselink. Die zou in jouw voorbeeld ontbreken bij PSV, maar heeft dan wel in de competitie gespeeld voor ze. Of zouden ze die dan in een aparte sectie moeten invoegen?quote:Op donderdag 7 september 2006 21:43 schreef Waris3 het volgende:
Ja, maar wat vind je nou belangrijker, kloppende (volledige) gegevens of een gids voordat het seizoen begint? Ik wacht liever twee of drie wedstrijden, zodat ik een gids heb waar ik weer tot de winterstop mee vooruit kan.
Oh, ik wel. De enige reden dat ik nog een abonnement heb is het feit dat er geen magazine is met betere statistieken. Voor het nieuws en de veelal nietszeggende interviews met modale clubvoetballers hoef je 't blad niet te lezen. En de column van Derksen staat een paar dagen later toch op de website.quote:Op vrijdag 22 december 2006 21:02 schreef planethugo het volgende:
ze pakken nu wel bij alles wat ze kunnen promoten de cover van Seedorf![]()
en ach, als ie wat duurder wordt, boeie, zou niet weten wat ik moet zonder de vi
Idem, en ik mis hem nauwelijks. Maar zo'n regionale voetbalbijlage verandert de zaak natuurlijkquote:
Inderdaad, daarom ben ik geen lidquote:Op zaterdag 23 december 2006 14:36 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb ook een abonnement, maar ook een beetje bij gebrek aan beter. Maar vind het op woensdag toch altijd wel weer leuk als die op de mat valt. Maar voor de actualiteit hoef je het in dit internet-tijdperk niet meer te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |