Helaas is het nog waar ookquote:Op zondag 13 augustus 2006 17:34 schreef EnGCatjuh het volgende:
• Ajax heeft de Johan Cruijff-schaal van 2006 al gewonnen
In mijn versie zelfts tot 2019.quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:34 schreef EnGCatjuh het volgende:
Demi de Zeeuw (AZ) heeft een contract tot 2013
Is FC Omniworld geen voorzetting van de Amsterdamse club De Zwarte Schapen? Wellicht heeft de vroege oprichtingsdatum daarmee van doen.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/897222/3/50#40768853]FC Omniworld is opgericht op 5 maart 1932
Wiki zegt:quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:56 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Is FC Omniworld geen voorzetting van de Amsterdamse club De Zwarte Schapen? Wellicht heeft de vroege oprichtingsdatum daarmee van doen.
Vanquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:56 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Is FC Omniworld geen voorzetting van de Amsterdamse club De Zwarte Schapen? Wellicht heeft de vroege oprichtingsdatum daarmee van doen.
quote:Het begon allemaal met een zakenman uit Amsterdam, ene Richard Smith. Het was in de zomer van 1995, Ajax had net de Champions League gewonnen. Smith wist de Amsterdamse amateurclub De Zwarte Schapen zo gek te krijgen om naar Almere te verhuizen. Met als grote belofte dat de club snel toe kon treden tot het op één na hoogste podium van het Nederlandse profvoetbal: de eerste divisie.
Smiths dromen gingen echter nog veel verder. "In 2005 staat De Zwarte Schapen met de Europacup I op het bordes van het Almeerse stadhuis", verkondigde hij. "Dit wordt een Europese opclub. We gaan Ajax voorbij." Toen de praktijk echter al snel weerbarstiger bleek dan de realiteit, verloor Smith de aandacht. Enkele jaren later wendde hij zijn blik definitief af van Almere, en verliet Nederland om in Londen te gaan wonen.
Het idee van profvoetbal had echter definitief postgevat, vooral in het Almeerse stadhuis. Zowel de politiek als de ambtenarij waren er zeker van dat een ‘grote stad als Almere’ topsport nodig had. Profvoetbal, maar ook profbasketbal en profvolleybal. En dat alles in een groot en modern sportcomplex. Een stadion voor 15.000 toeschouwers, en een topsporthal voor 3000 man.
In 2000 stichtte de gemeente de NV Omniworld. Een overkoepelende holding waar een aantal sportclubs in werd ondergebracht, waaronder De Zwarte Schapen.
Dan moeten ze ook de vroegere namen vermelden, dat hebben ze bij clubs als AZ en ADO ook gedaan.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:56 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Hier hetzelfde verhaalquote:Op zondag 13 augustus 2006 16:09 schreef Ambrosius het volgende:
Ik koop 'm alleen voor de verzameling, heb dat ding al vanaf begin jaren '90 ieder jaar.
Heb er nog wat liggen uit de jaren '80.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:23 schreef Yeahinho het volgende:
Wie heeft nog oude VI seizoensgidsen voor mijn verzameling?!![]()
Volgens mij komt die 30 of 31 augustus in de winkels te liggen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:23 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Oja, de amateurgids is ook besteld.
Is die eigenlijk al uit?? (afgelopen dinsdag kwamen ze pas de teamfoto maken bij OJC)
Dat denk ik ookquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:26 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb geen kaartjes waar jij iets aan hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |