abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40683440
Niet vreemd dat het misklukt is. Het is morgen pas de 11e van de maand.
pi_40683473
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:33 schreef speknek het volgende:

Alleen met angst schiet je als regering niet zoveel op, daar lijdt alleen de economie onder. Er moet iets misgaan, en de veiligheidsdiensten roepen dat ze onmachtig zijn, wil je dictatoriale wetten erdoor gaan. Het blijkt nu dat de groep al lang in de gaten werd gehouden door Scotland Yard, dan is er dus geen enkele reden om nieuwe wetten in te voeren.
Beter nog zou zijn een gek inhuren, die in een menigte laten staan en op het moment dat hij Allahuakbar schreeuwt hem doodschieten. Geen onschuldige gewonden, maximale paniek, en de veiligheidsdiensten die klagen dat ze er te laat achter waren. Als dat nou heel vaak zou gebeuren, ja, dan zou ik me er nog wat bij voor kunnen stellen.
Ben ik nu heel goedkoop als ik iets mompel over een braziliaan in de Londense metro?

Maargoed, ik geloof best dat er mensen opgepakt zijn, ook dat ze iets van plan waren. Waar ik echter wel m'n vraagtekens bij zet is dat er altijd in deze gevallen zo snel een link gelegd wordt naar Al-quaida. Zouden het niet gewoon een groepje gefrustreerde moslims kunnen zijn, die zich eventueel voordoen alszijnde Al-quaida leden.
Is dat Al-quaida wel zo groot als soms beweerd wordt, of is het een makkelijk zwart schaap?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:01:51 #103
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_40683758
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:19 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ga je ook naar Feyenoord?

Mijn broertje vertrekt morgen ook naar London.... Luton Airport.... me moeder is opeens weer super ongerust

Komt allemaal wel goed. Alleen de lange wachttijden zullen wel gaan irriteren. Maar ook daar hebben ze een oplossing voor: bier!
A.M.A.B
pi_40683786
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:48 schreef popolon het volgende:
Oh boy, het flauwe conspiracy gereutel is weer in volle gang gezet.
pi_40683862
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:01 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Komt allemaal wel goed. Alleen de lange wachttijden zullen wel gaan irriteren. Maar ook daar hebben ze een oplossing voor: bier!
Volgens mij wou men ook dronken mensen gaan weren uit vliegtuigen omdat deze steeds meer problemen veroorzaken...
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:06:26 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_40683948
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ben ik nu heel goedkoop als ik iets mompel over een braziliaan in de Londense metro?
Nee hoor, daar moest ik ook gelijk aan denken. Maar dat klopt niet, want dat was een dag na de echte aanslagen, dat heeft weinig nut. Daarbij bleek ie onschuldig te zijn.
quote:
Maargoed, ik geloof best dat er mensen opgepakt zijn, ook dat ze iets van plan waren. Waar ik echter wel m'n vraagtekens bij zet is dat er altijd in deze gevallen zo snel een link gelegd wordt naar Al-quaida. Zouden het niet gewoon een groepje gefrustreerde moslims kunnen zijn, die zich eventueel voordoen alszijnde Al-quaida leden.
Is dat Al-quaida wel zo groot als soms beweerd wordt, of is het een makkelijk zwart schaap?
Het is op het moment vooral flink gefragmenteerd, met los opererende cellen die maar soms ook daadwerkelijk banden hadden met al-qaeda. Was ook niet de officiele lezing van de aanslagen in Londen, dat het helemaal geen al-qaeda leden waren, maar slechts sympathisanten?
Echter gaat het hier om een grote groep, met kennelijk geavanceerde middelen, en kennelijk ook een plan voor een grootschalige gelijktijdige actie. Dat vraagt om een goede coordinatie, en het zou dus best kunnen dat al-qaeda daar een hand inheeft; die hebben althans laten zien daar goed in getrained te zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40683964
quote:

[..]

Mensen willen het beestje een naampje geven. al quida is dan lekker makkelijk. Ik denk eerder dat dit een autonoom groppej is, dat beinvloed is door de radicale ideeen van de islam.
  † In Memoriam † donderdag 10 augustus 2006 @ 14:08:12 #108
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40684002
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:48 schreef popolon het volgende:
Oh boy, het flauwe conspiracy gereutel is weer in volle gang gezet.
Kijk eens naar de OP.

Moet je de nadruk er niet op leggen.

Voor de rest wachten we gewoon af wat van het plot overeind blijft in de komende weken en/of maanden.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:08:56 #109
115871 voidzero
LaTeX-enthousiast
pi_40684030
Jongens, geef nou maar toe dat die conspiracies vet cool zijn. Ren er nou maar niet voor weg, want this is one train you can't miss.
"Trying to define yourself is like trying to bite your own teeth." --Alan Watts
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:11:47 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_40684132
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:08 schreef voidzero het volgende:
Jongens, geef nou maar toe dat die conspiracies vet cool zijn. Ren er nou maar niet voor weg, want this is one train you can't miss.
In het begin was het cool, nu is het oud.

Ik lees ook geen rudeonline topics meer, dat grapje is nou wel over.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40684171
quote:

[..]

Zouden het niet gewoon een groepje gefrustreerde moslims kunnen zijn, die zich eventueel voordoen alszijnde Al-quaida leden.
Voor mij is Al quaida gewoon een verzamelnaam voor alles wat met
moslim-terrorisme te maken heeft en geen centraal geleide organisatie.

Dat willekeurige moslim-extremisten uit naam van al-quaida aanslagen plegen geloof ik wel
evenals dat er altijd wel iemand de aanslagen opeist uit naam van al-quaida, waarmee
niet gezegd is dat er een organisatie achter zit.

Bomaanslagen van de IRA werden ook altijd aan de IRA als organisatie
toegeschreven hoewel het vaak zelfstandige cellen waren die niet op de hoogte waren
van het doen en laten van andere IRA mensen.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:14:26 #112
115871 voidzero
LaTeX-enthousiast
pi_40684224
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:11 schreef speknek het volgende:

[..]

In het begin was het cool, nu is het oud.

Ik lees ook geen rudeonline topics meer, dat grapje is nou wel over.
But there's more to explore!

Hehe, wat is rudeonline nou weer?
pi_40684312
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:14 schreef voidzero het volgende:

[..]

Rudelonline is een Truth en WFL icoon, wie kent hem niet.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:19:24 #114
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_40684388
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij wou men ook dronken mensen gaan weren uit vliegtuigen omdat deze steeds meer problemen veroorzaken...
Je moet ook niet zuipen maar rustig een pintje wegtikken in de kroeg.
A.M.A.B
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:21:08 #115
115871 voidzero
LaTeX-enthousiast
pi_40684437
Ik geloof niet in iconen, maar ik neem dan maar van je aan dat jullie erg tegen hem op keken.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:22:40 #116
8369 speknek
Another day another slay
pi_40684483
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:14 schreef voidzero het volgende:

Iemand die er heilig van overtuigd is dat hij de relativiteitstheorie kan ontkrachten. Niet dat hij een achtergrond in de natuurkunde, of uberhaupt de wetenschap heeft, maar het is wel duidelijk dat al die wetenschappers er naast zitten en een complot hebben om hun eigen geloof te verdedigen.
Overtuig hier rudeonline: take it or leave it

Ik probeer ook niet meer in de Intelligent Design discussie mee te doen, zijn dezelfde soort mensen.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:25:04 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_40684563
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:21 schreef voidzero het volgende:
Ik geloof niet in iconen, maar ik neem dan maar van je aan dat jullie erg tegen hem op keken.
Eh. Niet bepaald. .
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:27:36 #118
115871 voidzero
LaTeX-enthousiast
pi_40684647
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Iemand die er heilig van overtuigd is dat hij de relativiteitstheorie kan ontkrachten. Niet dat hij een achtergrond in de natuurkunde, of uberhaupt de wetenschap heeft, maar het is wel duidelijk dat al die wetenschappers er naast zitten en een complot hebben om hun eigen geloof te verdedigen.
Overtuig hier rudeonline: take it or leave it

Ik probeer ook niet meer in de Intelligent Design discussie mee te doen, zijn dezelfde soort mensen.
You triggered me thank you

(PS meteen een smily-proposal voor een oplettende admin )
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:44:20 #119
115871 voidzero
LaTeX-enthousiast
pi_40685200
Poeh, oke, nou ik heb m'n best gedaan om er wat van mee te krijgen via je linkjes, maar dat is één blik wormen die ik liever niet opentrek! Iedereen heeft hier en daar wel zinnige dingen gezegd, en ik kan mezelf echt wel vinden in de theorie (praktijk: geen idee) die rude soms aandraagt, maar ik geef liever mijn eigen slinger aan de molen dan me nu te mengen in deze chaos.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:45:19 #120
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40685227
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:08 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Kijk eens naar de OP.

Voor de rest wachten we gewoon af wat van het plot overeind blijft in de komende weken en/of maanden.
Nou de OP is wel ok alleen dwaalt men meteen zo af.

Anyway, 't gaat om nogal een operatie die die knakkers in gedachten hadden. ff BBC News kijken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40685228
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:21 schreef more het volgende:
De bezetter heeft het in dit geval beter voor met de bevolking, dan de manier van besturen (dictatuur) die al qaeda nastreeft, namelijk een totale islamitsche dictatuur waar geen plaats is voor andersdenkenden.
tja, onopvallend detail is dat de bezetter natuurlijk ook diegene is die bepaald wat "beter" is voor de bevolking .. dat de bevolking daar niet mee eens zou kunnen zijn komt nog niet eens in je hoofd op ?
pleased to meet you
pi_40685372
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:17 schreef Razz_Gul het volgende:
je moet wel een grafzerk van een terrorist zijn om nog te denken dat je via baggage een vliegtuig kunt opblazen, of ze moeten doorhebben dat de douane in slaap is gesukkeld ofzo. Volgens mij is controle op baggage erg streng en grondig geworden sinds 9/11 dus hoe in the hell denken ze eentje door de scanners te laten glippen ?? tenzij ze een hakbar bij de security hebben die hun baggage wél doorlaat... of ze moeten dusdanige explovien hebben ontwikkeld die niet zichtbaar zijn onder x-ray ... maar zo slim acht ik ze niet.

Lijkt mij eerder dat een stel amateuristische hakbars over de MSN hebben geroepen 'hey laten we nog es proberen een vliegtuig op te blazen!' ... en ja hoor je hebt een terror alert.
Zo slim zijn ze dus wel. Vloeistoffen die zeer explosief zijn. Ze zijn ieder geva lslimmer dan jij en hebben op die manier op mensen een stap voorsprong.
Jammer dat her hier in conspiracy denken is en wantrouwen tegen de overheid. Ik ben voor gezonde kritiek op alles. Ook de overheid, ook wat ze melden. In sommige gevallen is het ook gewoon waarheid wat ze zeggen. Er is nog nooit bewezen dat een regring de laaste tijd er wat te maken heeft, maar het merendeel van de mensen hier gaat er al vanuit dat de regering dit misbruikt voor propaganda of iets dergelijks. het is nooit goed..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:50:13 #123
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_40685379
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:45 schreef moussie het volgende:

[..]

tja, onopvallend detail is dat de bezetter natuurlijk ook diegene is die bepaald wat "beter" is voor de bevolking .. dat de bevolking daar niet mee eens zou kunnen zijn komt nog niet eens in je hoofd op ?
Wat natuurlijk als een tang op een varken slaat. De enige die in Irak de agenda bepalen zijn de fundamentalisten door een klimaat van terreur en geweld te creëeren.
Het enige waar het westen voor gezorgd heeft is de mogelijkheid voor de Iraakse bevolking om zelf te kiezen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_40685433
Ik dacht een topic over de voorkomen aanslagen aan te treffen. Blijkt het een conspiracy topic te worden

Ik vind het te triest voor woorden dat het allereerste topic al zo moet zijn. Ik ben weer weg, blijkbaar hebben de terroristen bij een groot deel van de bevolking hun doel bereikt.

Sinds wanneer betekent een gezonde dosis wantrouwen dat we de overheid per definitie niet meer geloven in dit soort zaken?

[ Bericht 16% gewijzigd door One_of_the_few op 10-08-2006 14:58:06 ]
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40685483
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:51 schreef pijplijnistan het volgende:
Niet vreemd dat het misklukt is. Het is morgen pas de 11e van de maand.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:59:19 #126
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40685617
Chertoff: Threat ‘suggestive of an al-Qaida plot’

Highest threat level issued for commercial flights from Britain to U.S.

Updated: 8:40 a.m. ET Aug. 10, 2006

WASHINGTON - The terror scheme disrupted in London is “suggestive of an al-Qaida plot,” the Bush administration said Thursday as it issued its highest terrorism alert ever for commercial flights from Britain to the United States and raised the threat level for all domestic and international flights.

Homeland Security Secretary Michael Chertoff said there was no indication of plotting in the United States but said officials cannot assume that the terror operation in Britain had been completely thwarted.

The administration raised the threat level for flights from Britain to “red,” designating a severe risk of terrorist attacks. All other flights, including all domestic flights in the United States, were put under an “orange,” alert — one step below the highest level.

The U.S. government banned all liquids and gels from flights, including toothpaste, makeup, suntan lotion. Baby formula and medicines were exempted.

‘Suggestive of an al-Qaida plot’

Chertoff said the alleged plot appeared to be engineered by al-Qaida, the terrorist group that carried out the Sept. 11, 2001, attack against the United States.

“It was sophisticated, it had a lot of members and it was international in scope,” said Chertoff. “It was in some respects suggestive of an al Qaida plot.”

He added, however, that “because the investigation is still underway we cannot yet form a definitive conclusion.”

Bron: MSNBC

---

Let's help Chertoff!

al-Qaida plot! al-Qaida plot! al-Qaida plot! al-Qaida plot! al-Qaida plot! al-Qaida plot! al-Qaida plot!
al-Qaida plot! al-Qaida plot! al-Qaida plot! al-Qaida plot! al-Qaida plot! al-Qaida plot! al-Qaida plot!

Everybody terrified?

Good. Vote for us. We will protect you.

United States House elections, 2006

"Elections for the United States House of Representatives will be held on November 7, 2006, with all of the 435 seats in the House up for election. Since Representatives are elected for two-year terms, those elected will serve in the 110th United States Congress from January 3, 2007 until January 3, 2009.

The 2006 Senate election is scheduled for the same date as the House election, as well as many state and local elections, including those for 36 state governors."

De komende maanden zal er vast nog wel een al-Qaida plotje uitkomen, me dunkt
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_40685643
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:50 schreef klez het volgende:

[..]

Wat natuurlijk als een tang op een varken slaat. De enige die in Irak de agenda bepalen zijn de fundamentalisten door een klimaat van terreur en geweld te creëeren.
Het enige waar het westen voor gezorgd heeft is de mogelijkheid voor de Iraakse bevolking om zelf te kiezen.
ik had het niet specifiek over iraq, meer over de algemene tendens dat een bezetter de plaatselijke bevolking zijn manier van leven oplegt ..

maar specifiek iraq dan, volgens mij waren daar geen fundamentalistische aanslagen voor de amerikaanse bezetting en staat het land nu aan de rand van een burgeroorlog .. welke keuze had het volk van iraq hierin ?
pleased to meet you
pi_40685651
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:08 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Kijk eens naar de OP.

Afwachten ja. Mochten jullie het alweer vergeten zijn, vorige keer (2 maanden geleden) bleef dit over van het 'terror plot':
  • Two brothers held in armed raid on home released without charge
  • Officials admit doubts over chemical plot
  • You realize that there's no point in doing anything if nobody's watching.
    You wonder, if there had been a low turnout at the crucifixtion, would they have rescheduled?
      Moderator donderdag 10 augustus 2006 @ 15:08:06 #129
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40685665
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 12:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je moet gewoon elke regering wantrouwen als het gaat om veiligheid, defensie, buitenlandse politiek en dat soort zaken. Het verleden heeft vaak genoeg uitgewezen hoe het volk gemanipuleerd wordt. En GB is daar bijzonder goed in. Remember de Falklandoorlog, waardoor (ondanks oorlogsmisdaden) Thatcher herkozen werd? Ik zeg daarmee niet dat dit incident in scene gezet is. In tegendeel. De terroristen hadden een goede reden om nu iets van zich laten horen. De timing zou geklopt hebben. De vraag is wel of het zo groot uitgemeten moet worden, omdat ik denk dat ze het hier dagen over gaan hebben, en welk nieuws zou het kunnen verdringen? Altijd sceptisch blijven.
    oorlogsmisdaden tijdens de Falklandsoorlog???

welke dan?
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_40685688
    Ah, ik zie dat de religie van de vrede weer eens van zich laat horen.

Wat een fijne, mooie en vredelievende religie is dat toch, het beste wat de mensheid ooit gezien heeft.
    pi_40685722
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:02 schreef moussie het volgende:

maar specifiek iraq dan, volgens mij waren daar geen fundamentalistische aanslagen voor de amerikaanse bezetting en staat het land nu aan de rand van een burgeroorlog .. welke keuze had het volk van iraq hierin ?
    Het zijn nog altijd de Irakezen zelf die elkaar massaal koud maken.
    pi_40685832
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 14:59 schreef Hallulama het volgende:
    Chertoff: Threat ‘suggestive of an al-Qaida plot’

De komende maanden zal er vast nog wel een al-Qaida plotje uitkomen, me dunkt
    Direct bagatelliseren en ridiculiseren, way to go Hallu.
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:16:43 #133
    70154 klez
    pi_40685838
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:02 schreef moussie het volgende:

[..]

ik had het niet specifiek over iraq, meer over de algemene tendens dat een bezetter de plaatselijke bevolking zijn manier van leven oplegt ..

Wat doet dat er toe? Wil je nu suggereren dat niet vrijwel alle Irakis er van overtuigd waren dat Saddam afgezet moest worden door de Amerikanen? Belachelijke manier van redeneren is dat toch elke keer. Het westen heeft een gruwelijke dictator afgezet, fundamentalistische idioten grijpen hun kans om hun eigen plannetjes te verwezenlijken en dus is het de schuld van het Westen dat het een zootje word?
    De schuld hoort maar op een plek te liggen: religieuze waanzin, gevoed door berekende Arabische lieden met veel geld die het westen een hak willen zetten.
    Jammer dat ze al zoveel meelopers in het Westen besmet hebben met hun zondebok theorieen.
    "Eigen verantwoordelijkheid", een heel belangrijk begrip. Een begrip wat in de landen waar deze terrorristische idioten vandaan komen duidelijk nog in de kinderschoenen staat. Niet gek natuurlijk als je "ontaarde vrouwen", "Joden" en de "rijke westerling" de schuld van het niet op orde hebben van je eigen zaakjes kan geven.
    En de linkse Europeaan die het liefst voor een ander wil bepalen hoe de centjes verdeeld moeten worden doet vrolijk mee aan de mythe vorming.
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:17:14 #134
    44699 err
    Da Itchy Trigga Finga Niggaz
    pi_40685850
    quote:
    Terror Plot: How Long Before It Turns Into BS Like Every Other Example?

Prison Planet | August 10 2006

Government enforcers and frightened slaves are all hot and bothered about the latest supposed terror plot targeting UK flights inbound to the US. How long before the whole saga turns out to be hoaxed BS like EVERY SINGLE OTHER major terror alert there has been?

Ridiculous restrictions have been slapped on travelers, with mother's having to taste baby milk before they board planes and all hand luggage, including liquid drinks, being banned.

The new alert arrives with the 9/11 truth movement on the cusp of a wave of media exposure.

Evidence of government sponsored terror and how they use the fear of terror to control society is bursting out at the seams as editorials nationwide in the US are uniform in attempting to debunk research that questions the official version of 9/11.

Statistical analysis has proven that every time Blair and Bush sag in approval ratings, a fresh terror alert gives them a bounce back up the charts.

Every single major terror alert issued by either the US, Canadian or UK governments has proven to be either a manufactured facade, an entrapment sting or an outright hoax.

Recently, a supposed plan to hijack planes and fly them into London landmarks was exposed as a concoction of UK government lobbyists and news chiefs.

The July 2005 London bombings were a British intelligence operation. The alleged ringleader, Mohammed Siddique Khan, was working for MI5.

Here is a compendium list of other reports where the role of governments and security agencies in manufacturing artificial terror plots is exposed - within these stories are links to even more.
    pi_40685851
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:10 schreef -IksRee- het volgende:

Wat een fijne, mooie en vredelievende religie is dat toch, het beste wat de mensheid ooit gezien heeft.
    ah, ik zie een moslimbasher die weer eens z'n kans grijpt

Wat fijn, iemand die eenieder respecteerd ongeacht politieke of geloofs achtergrond.

Fiets
    pi_40685852
    'Explosieve vloeistoffen'

Dat kan volgens mij maar een ding zijn: nitroglycerine.
    Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
    (__/)
    (='.'=)
    pi_40685874
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:17 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Wat fijn, iemand die eenieder respecteerd ongeacht politieke of geloofs achtergrond.
    Aha, jij respecteert dus Oost-Duitse neo-nazisten?
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:19:22 #138
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40685899
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:10 schreef -IksRee- het volgende:

Wat een opmerking, je draagt heerlijk bij aan polarisatie en oppervlakkigheid, goed bezig gast, je moeder zal trots op je zijn!
    pi_40685906
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:17 schreef Nyx96 het volgende:
    'Explosieve vloeistoffen'

Dat kan volgens mij maar een ding zijn: nitroglycerine.
    Nou er zijn best veel vloeibare explosieven.
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:21:29 #140
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40685952
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:16 schreef Incomplete het volgende:

Direct bagatelliseren en ridiculiseren, way to go Hallu.
    Volgens mij staan de geschiedenisboeken vol voorbeelden van dit fenomeen. Dus wat bedoel je? Uit de lucht gegrepen?

pi_40685955
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:18 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Aha, jij respecteert dus Oost-Duitse neo-nazisten?
    wie zegt dat?
    Het gaat over jouw opmerking, nergens over wie ik wel of niet respecteer.
    Fiets
    pi_40685973
    dubbel

[ Bericht 96% gewijzigd door Razz_Gul op 10-08-2006 15:31:55 ]
    "Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:22:57 #143
    70154 klez
    pi_40685983
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 14:52 schreef One_of_the_few het volgende:
    Ik dacht een topic over de voorkomen aanslagen aan te treffen. Blijkt het een conspiracy topic te worden

Ik vind het te triest voor woorden dat het allereerste topic al zo moet zijn. Ik ben weer weg, blijkbaar hebben de terroristen bij een groot deel van de bevolking hun doel bereikt.

Sinds wanneer betekent een gezonde dosis wantrouwen dat we de overheid per definitie niet meer geloven in dit soort zaken?
    Ik zal proberen je een hart onder de riem te steken: ik denk niet dat de pogingen van een aantal hier om ons te doen geloven dat wij degenen zijn die onderdrukt worden en in een politiestaat leven, beklijven in de hersenen als deze het stadium van volwassenheid en voldoende levenservaring naderen...
    pi_40686007
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Klopt. Maar de vraag is welke het meest krachtig is.

Daarnaast is nitroglycerine al eens eerder gebruikt door een terrorist in een vliegtuig van een Aziatische luchtvaartmaatschappij. Het bedoeling van dat plan was om een fles gevuld met nitroglycerine onder de stoel, boven de hoofdbrandstoftank tot ontploffing te brengen met een goedkoop digitaal horloge. Helaas voor de terrorist viel er maar een dode, omdat de stoel zich niet boven de brandstoftank bevond en de kracht van de explosie naar boven was gericht in plaats van zijwaarts. Later is de terrorist gepakt.

Uiteindelijk zou deze actie op grote schaal plaats moeten vinden. Het lijkt er op dat dat nu het geval zou zijn geweest.
    (__/)
    (='.'=)
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:28:06 #145
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40686039
    Okay, laat ik het anders doen...

Waarom toch? Waarom toch die aanslagen? We zijn zo lief voor iedereen, we zijn zo goed voor de wereld, waarom haten ze ons dan?
    pi_40686060
    complotfetisjiten en noamchomsky-adepten zijn nou precies het soort mensen waar hakbars van dromen, naief en beinvloedbaar en altijd de schuld bij de regering leggend. de echte daders zijn tenslotte slachtoffers van westers-imperialistische expansiepolitiek dus valt hen niets te verwijten
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:29:53 #147
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40686065
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar het gaat om nitroglycerine hoogstwaarshcijnlijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:30:17 #148
    70154 klez
    pi_40686073
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:28 schreef Hallulama het volgende:
    Okay, laat ik het anders doen...

Waarom toch? Waarom toch die aanslagen? We zijn zo lief voor iedereen, we zijn zo goed voor de wereld, waarom haten ze ons dan?
    Ja. Waarom zijn er 6 miljoen Joden vergast in de 2e wereldoorlog. Daar moet wel een goede reden voor zijn, niet waar?
    pi_40686127
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:19 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Wat een opmerking, je draagt heerlijk bij aan polarisatie en oppervlakkigheid, goed bezig gast, je moeder zal trots op je zijn!
    Die van jou ook. Zoonlief is een blowende, werkeloze, vrouwloze en in een studentenkamer wonende 25+ er die niets in het leven heeft bereikt en zal bereiken maar wel conspiray-doorgeflipt is
    pi_40686132
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:22 schreef Razz_Gul het volgende:
    complotimbecielen/noamchomsky-ologen zijn naievelingen die willen dat de regering naief reageert op dreigingen en laat deze naiviteit nou net zijn wat de hakbars uitbuiten.
    is toch hetzelfde als:
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:29 schreef Razz_Gul het volgende:
    complotfetisjiten en noamchomsky-adepten zijn nou precies het soort mensen waar hakbars van dromen, naief en beinvloedbaar en altijd de schuld bij de regering leggend. de echte daders zijn tenslotte slachtoffers van westers-imperialistische expansiepolitiek dus valt hen niets te verwijten

naja:
    Waarom zou je minder naief zijn als je alles klakkeloos geloofd wat een overheid zegt?

Is de angst niet juist wat de hakbars willen creeeren?
    Fiets
    pi_40686138
    Is er nu wat aan de hand of is dit weer zo'n 'we doen net alsof we een aanslag hebben verholpen en het was iets met vliegtuigen' zodat er weer allerlei leuke maatregelen budgetten bij komen en er weer oorlog gevoerd kan worden voor de bange burgers?
    pi_40686140
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:21 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Volgens mij staan de geschiedenisboeken vol voorbeelden van dit fenomeen. Dus wat bedoel je? Uit de lucht gegrepen?

Van wat er vanaag gebeurd is, of liever verijdeld, is nog heel weinig bekend.
    Jij kunt dus uberhaupt niet weten of het een serieuze dreiging is geweest ja of nee.
    Om het dan direct in het belachlijke te trekken is onzin.
    Vooringenomenheid is dan een mooi woord wat van toepassing is op jou.
    pi_40686154
    quote:
    Bravo !

Nu nog mensen die de guts hebben deze waarheid als een koe toe te geven.
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:35:58 #154
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40686163
    quote:
    Je gaat veel te kort door de bocht.

Iedereen weet dat hij die een actie uitvoert uiteindelijk verantwoordelijkheid draagt voor die actie.

Echter, één en ander kan wel invloed uitoefenen op hij die een actie uitvoert, en een reden zijn voor het feit dat hij een actie uitvoert.

Je schopt je hond de hele dag, is het dan gek dat de hond op een gegeven moment bijt?

Denk jij nog steeds dat men aanslagen pleegt puur en alleen omdat men onze vrijheid en democratie wil vernietigen, ons de Islam wil opdringen en ons wil laten roepen "Er is geen God dan Allah, en Mohammed is Zijn Profeet." ?

GA

TOCH

FIETSEN !
    pi_40686185
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Is de angst niet juist wat de hakbars willen creeeren?
    Nee, dat is slechts een middel om een ander doel te bereiken.
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:40:42 #156
    70154 klez
    pi_40686188
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:35 schreef Hallulama het volgende:

Denk jij nog steeds dat men aanslagen pleegt puur en alleen omdat men onze vrijheid en democratie wil vernietigen, ons de Islam wil opdringen en ons wil laten roepen "Er is geen God dan Allah, en Mohammed is Zijn Profeet." ?
    Dat geloof ik wel zeker, mijn beste. Een zelfmoordaanslag heeft alleen maar nut als deze een hoger doel dient. In het leven heb je er zelf helemaal niets meer aan, namelijk.
    En nu ga ik een stukje fietsen.
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:41:08 #157
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40686194
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:33 schreef Incomplete het volgende:

Van wat er vanaag gebeurd is, of liever verijdeld, is nog heel weinig bekend.
    Jij kunt dus uberhaupt niet weten of het een serieuze dreiging is geweest ja of nee.
    Om het dan direct in het belachlijke te trekken is onzin.
    Vooringenomenheid is dan een mooi woord wat van toepassing is op jou.
    Ik heb het over tot wat voor acties gevestigde machten in staat zijn om hun winst tijdens aankomende verkiezingen veilig te stellen, DAT staat dus in de geschiedenisboeken.

Vooringenomenheid is een feit, je komt tot conclusies op basis van wat je tot op dat moment hebt gezien in de wereld, dat geldt inderdaad voor mij, maar dat geldt ook voor jou.

Ik kan er absoluut naast zitten. Daarom praat ik er over, om te zien of men me op andere gedachten kan brengen, maar met dergelijke eenvoudige reacties wil dat niet echt lukken vrees ik.
    pi_40686197
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 14:49 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Zo slim zijn ze dus wel. Vloeistoffen die zeer explosief zijn. Ze zijn ieder geva lslimmer dan jij en hebben op die manier op mensen een stap voorsprong.
    Jammer dat her hier in conspiracy denken is en wantrouwen tegen de overheid. Ik ben voor gezonde kritiek op alles. Ook de overheid, ook wat ze melden. In sommige gevallen is het ook gewoon waarheid wat ze zeggen. Er is nog nooit bewezen dat een regring de laaste tijd er wat te maken heeft, maar het merendeel van de mensen hier gaat er al vanuit dat de regering dit misbruikt voor propaganda of iets dergelijks. het is nooit goed..
    ik heb nergens het woord propaganda gebruikt en heb al helemaal een aversie tegen complotdenkers dus neem je woorden aub terug...
    ik zeg alleen dat de reactie v.d regering/justitie soms sterk overtrokken kan zijn in zulke situaties, hier moeten we het wel over eens zijn lijkt mij. maar naar mijn idee altijd gerechtvaardigd al is het alleen om een signaal af te geven dat er niet te sollen valt.
    pi_40686236
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:40 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nee, dat is slechts een middel om een ander doel te bereiken.
    goh
    Fiets
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:46:23 #160
    70154 klez
    pi_40686283
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:41 schreef Hallulama het volgende:

Ik kan er absoluut naast zitten. Daarom praat ik er over, om te zien of men me op andere gedachten kan brengen,
    Daar geloof ik helemaal niets van. Vertel eens, waarom betekent het opblazen van vliegtuigen automatisch dat daar wel een goede reden voor moet zijn? Als je de geschiedenisboekjes zo goed kent, hoe kun je dan het bestaan van religieuze waanzin ontkennen? En het manipuleren van het voetvolk om zichzelf op te offeren dmv die religie?
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:46:32 #161
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40686284
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:40 schreef klez het volgende:

Dat geloof ik wel zeker, mijn beste. Een zelfmoordaanslag heeft alleen maar nut als deze een hoger doel dient. In het leven heb je er zelf helemaal niets meer aan, namelijk.
    En nu ga ik een stukje fietsen.
    Wel eens van manipulatie gehoord?

De persoon die zichzelf opblaast zal vermoedelijk geloven in het feit dat het paradijs op hem wacht en een oninteressant leven hebben hier op aarde, of het leven hier op aarde niets waard vinden, dus heeft de persoon niets te verliezen wat betreft zijn huidige realiteit.

Maar hoe zit het met de mensen die hem aanzetten tot de actie? Die hem de opdracht geven? En hoe zit het met de opdrachtgevers van de opdrachtgevers?

Vergeet je zijwieltjes niet te controleren op sabotage
    pi_40686309
    quote:

[..]

Je Denk jij nog steeds dat men aanslagen pleegt puur en alleen omdat men onze vrijheid en democratie wil vernietigen, ons de Islam wil opdringen en ons wil laten roepen "Er is geen God dan Allah, en Mohammed is Zijn Profeet." ?
    Welnee, dat doet men alleen omdat de UK gemeen is in Iraq.

Daarom ook de verijdelde aanslagen in Duitsland, want die vuile moffen zijn ook in de islamitische wereld aan het rotzooien... of nee wacht.

Nou, daarom de aanslagen in Casablanca, Istanbul en Indonesie. Of nee wacht... zou het misschien zou zijn dat een nieuw -isme, na fascisme en communisme nu wereldoveroveringsplannen heeft?

Welnee, dat kan niet. Dat is allemaal... tromgeroffel... conspiracy. Zo heeft communisme en fascisme ook nooit bestaan, daar zat de familie Bush toen al achter.
    pi_40686345
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:16 schreef klez het volgende:
    Wat doet dat er toe? Wil je nu suggereren dat niet vrijwel alle Irakis er van overtuigd waren dat Saddam afgezet moest worden door de Amerikanen?
    euhm, en wie heeft je wijs gemaakt dat "vrijwel alle iraqies" blij zijn met de komst van de amerikanen ? juist ja, de amerikanen
    quote:
    Belachelijke manier van redeneren is dat toch elke keer.
    het is dus belachelijk om aan te nemen dat niet alle informatie die we krijgen van de amerikanen klopt .. aha .. dus alle iraqies zaten de amerikanen met open armen te verwelkomen, er waren WMD's etc etc
    quote:
    Het westen heeft een gruwelijke dictator afgezet, fundamentalistische idioten grijpen hun kans om hun eigen plannetjes te verwezenlijken en dus is het de schuld van het Westen dat het een zootje word?
    iedere idioot met meer dan 2 hersencellen had kunnen bedenken dat dit gaat gebeuren .. dus ja .. voor 9/11 zou ik nog gezegd hebben dat het excuseerbare onderschatting is van hoezeer je gehaat wordt als amerikaan in die streken .. na 9/11 de VN als geheel negeren en aan de slag gaan met een coalition of the willing is imho zo ongeveer hetzelfde als "een heel kattenasiel op de spek binden"
    quote:
    De schuld hoort maar op een plek te liggen: religieuze waanzin, gevoed door berekende Arabische lieden met veel geld die het westen een hak willen zetten.
    Jammer dat ze al zoveel meelopers in het Westen besmet hebben met hun zondebok theorieen.
    "Eigen verantwoordelijkheid", een heel belangrijk begrip. Een begrip wat in de landen waar deze terrorristische idioten vandaan komen duidelijk nog in de kinderschoenen staat. Niet gek natuurlijk als je "ontaarde vrouwen", "Joden" en de "rijke westerling" de schuld van het niet op orde hebben van je eigen zaakjes kan geven.
    uhm .. en hoe is dat idiote terrorisme ook alweer ontstaan .. was dat niet door de zoveelste buitenlandse mogendheid op hun grondgebied die hun wil vertellen hoe ze zouden moeten leven ?
    quote:
    En de linkse Europeaan die het liefst voor een ander wil bepalen hoe de centjes verdeeld moeten worden doet vrolijk mee aan de mythe vorming.
    dus nu heeft de linkse europeaan de mythe van "the axis of evil" bedacht ?
    pleased to meet you
      donderdag 10 augustus 2006 @ 15:58:03 #164
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40686459
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:49 schreef -IksRee- het volgende:

Welnee, dat doet men alleen omdat de UK gemeen is in Iraq.

Daarom ook de verijdelde aanslagen in Duitsland, want die vuile moffen zijn ook in de islamitische wereld aan het rotzooien... of nee wacht.

Nou, daarom de aanslagen in Casablanca, Istanbul en Indonesie. Of nee wacht... zou het misschien zou zijn dat een nieuw -isme, na fascisme en communisme nu wereldoveroveringsplannen heeft?

Welnee, dat kan niet. Dat is allemaal... tromgeroffel... conspiracy. Zo heeft communisme en fascisme ook nooit bestaan, daar zat de familie Bush toen al achter.
    De strijd is tegen het westen in zijn geheel, en tegen westerse invloeden in landen die buiten het westen liggen.

Als er EEN PARTIJ is met wereldveroveringsplannen dan is het wel het westen, en we zijn al flink ver gevorderd. Globalisatie, multinationals, militaire bases, financiele-, economische-, en inlichtingen-steun, we zijn goed op dreef, en men komt in verzet, en dat is wat je nu ziet.
    pi_40686542
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:58 schreef Hallulama het volgende:

[..]

De strijd is tegen het westen in zijn geheel, en tegen westerse invloeden in landen die buiten het westen liggen.

Als er EEN PARTIJ is met wereldveroveringsplannen dan is het wel het westen, en we zijn al flink ver gevorderd. Globalisatie, multinationals, militaire bases, financiele-, economische-, en inlichtingen-steun, we zijn goed op dreef, en men komt in verzet, en dat is wat je nu ziet.
    Loop jij altijd met je hoofd in de wolken?
    Massamoordenaars vanuit een geloof nuanceren niet.
    Die willen ook jou koud maken.
    normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
    pi_40686594
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:04 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Loop jij altijd met je hoofd in de wolken?
    Massamoordenaars vanuit een geloof nuanceren niet.
    Die willen ook jou koud maken.
    en niet alleen zij hebben wat moeite met nuance.
    Fiets
    pi_40686600
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:58 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Oh, vandaar de aanslagen in Indonesie, Marokko, Turkije, Algerije und so on. Hoe verklaar je die?
    quote:
    Ah ja, in 'verzet'. Zo noemen linkse verraders zoals jij dat. In 'verzet'. Het is ook heel logisch dat iemand in let's say Bagdad in 'verzet' komt tegen de Amerikanen en daarom een marktplein vol met Irakezen opblaast. Dat is 'in verzet' tegen imperialisme?
    pi_40686716
    "Associated Press reports that the dastardly new terror plot is a re-hash of Operation Bojinka - a 1995 plot to blow up 10 Western airliners simultaneously. What they don't report is that its ringleader - Ramzi Youssef - was protected by the US government in 1992.

In September of 1992 Youssef entered the US with Ahmad Ajaj. Ajaj's luggage contained documents on how to make bombs and was stuffed with fake passports and ID's.

Ajaj was arrested - amazingly Youssef was released.

Youssef later masterminded the WTC '93 bombing after FBI agents provided the terrorists with real explosives under cover of a supposed sting operation.

Ramzi Youssef is a US government agent and his Bojinka plot - supposedly foiled by his intelligence agency bosses - is now being used as the latest monster under the bed to scare US and UK citizens into surrendering what's left of their rights."

Moslim baardmannen hebben geen baad bij een enorme aanslag op een westers land, hun eigen land word er door platgegooit...die mensen zijn niet dom. Meer dan de helft van de aanslagen zijn false flag operations, deze waarschijnlijk ook.
    homo.....
    Ik was eerst kaneelstok
      donderdag 10 augustus 2006 @ 16:13:54 #169
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40686819
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:07 schreef -IksRee- het volgende:

Oh, vandaar de aanslagen in Indonesie, Marokko, Turkije, Algerije und so on. Hoe verklaar je die?

Ah ja, in 'verzet'. Zo noemen linkse verraders zoals jij dat. In 'verzet'. Het is ook heel logisch dat iemand in let's say Bagdad in 'verzet' komt tegen de Amerikanen en daarom een marktplein vol met Irakezen opblaast. Dat is 'in verzet' tegen imperialisme?
    Beste -IksRee-, denk alsjeblieft wat langer na en lees alsjeblieft wat beter.

Ik zei namelijk o.a. "tegen westerse invloeden in landen die buiten het westen liggen".

En verder snap je hopelijk toch wel dat Moslims onderling ook strijd leveren, iets dat ze al vrij lang doen, en iets dat volgens mij weinig met dat waar we nu over praten van doen heeft.

Je weet hopelijk wat shiiten en soenieten zijn, toch? Je hebt gelezen over wat de verschillen tussen deze partijen zijn, en je weet ook waarom men in Iraq tegen elkaar vecht, iets dat verder weinig met de oorspronkelijke verschillen tussen deze groepen te maken heeft, maar meer met rijkdom, grondgebied, grondstoffen, zelfbeschikkingsrecht, etc.?

Verder worden er diverse strijden gestreden, de Turken liggen ook nog steeds met de Koerden in de clinch en vice versa.

Best ingewikkeld nog he, de wijde wereld?
    pi_40686856
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:10 schreef diep-in-de-war het volgende:

Moslim baardmannen hebben geen baad bij een enorme aanslag op een westers land, hun eigen land word er door platgegooit...die mensen zijn niet dom. Meer dan de helft van de aanslagen zijn false flag operations, deze waarschijnlijk ook.
    Altijd leuk als mensen met duidelijk "inside-info" het delen met de rest.

Meer dan de helft false flag?? Bron.?
      donderdag 10 augustus 2006 @ 16:17:05 #171
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40686899
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:15 schreef Incomplete het volgende:

Je weet dat daar geen algemeen geaccepteerde bronnen voor bestaan, logisch, anders waren false flag operaties uberhaupt niet mogelijk, het grote publiek zou dat dan immers al reeds doorhebben.
    pi_40686912
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:13 schreef Hallulama het volgende:
    Nee hoor, volgens jou is het heel simpel:
    alles is de schuld van het Westen en alles wat je in het nieuws hoort is niet waar. Gelukkig weet jij dan wel wat wel waar is.
    pi_40686923
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:13 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Beste -IksRee-, denk alsjeblieft wat langer na en lees alsjeblieft wat beter.

Ik zei namelijk o.a. "tegen westerse invloeden in landen die buiten het westen liggen".

En verder snap je hopelijk toch wel dat Moslims onderling ook strijd leveren, iets dat ze al vrij lang doen, en iets dat volgens mij weinig met dat waar we nu over praten van doen heeft.

Je weet hopelijk wat shiiten en soenieten zijn, toch? Je hebt gelezen over wat de verschillen tussen deze partijen zijn, en je weet ook waarom men in Iraq tegen elkaar vecht, iets dat verder weinig met de oorspronkelijke verschillen tussen deze groepen te maken heeft, maar meer met rijkdom, grondgebied, grondstoffen, zelfbeschikkingsrecht, etc.?

Verder worden er diverse strijden gestreden, de Turken liggen ook nog steeds met de Koerden in de clinch en vice versa.

Maar.. maar... maar...
    huhhh...huhh...huhhh..
    zijn niet alle moslims hetzelfde dan?

Fiets
    pi_40686929
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:15 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Wil je nou dat ik met bewijzen kom voor elke false flag operatie in de geschiedenis, daar heb ik helemaal geen zin in. Als je het er niet mee eens bent zie je het maar als een mening, ik ga niet 2 a 3 uur spenderen en een verhaal hier neerkwakken dat toch amper gelezen word.

Groetjes,
    homo.....
    Ik was eerst kaneelstok
    pi_40686970
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:17 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Je weet dat daar geen algemeen geaccepteerde bronnen voor bestaan, logisch, anders waren false flag operaties uberhaupt niet mogelijk, het grote publiek zou dat dan immers al reeds doorhebben.
    Juist. daarom is het ook BS zo'n bewering neer te plempen met een air van, "ik weet
    wel hoe het zit".
    pi_40686973
    Tja, ze moeten wat verzinnen hè? Terroristen doen tenslotte heel erg moeilijk (vliegtuigen) als het ook makkelijk kan. Amerika is terrorist nummer één in het Midden-Oosten, steunt ondemocratische regimes en Israel vernietigt Libanon. Afleidingsmaneuvres als 'Britse politie voorkomt aanslagen' werken niet meer.
    De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
    pi_40687003
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:17 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens jou is het heel simpel:
    alles is de schuld van het Westen en alles wat je in het nieuws hoort is niet waar. Gelukkig weet jij dan wel wat wel waar is.
    Veel van wat je hoort in het nieuws is onwaar inderdaad. En het nieuws grijpt ook niet meer terug op eerdere uitspraken/interviews als er inconsistencies zijn. Het is 1 grote stroom van steeds vernieuwende info en de overgrote meerderheid is bull-shit.
    homo.....
    Ik was eerst kaneelstok
    pi_40687115
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:19 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Juist. daarom is het ook BS zo'n bewering neer te plempen met een air van, "ik weet
    wel hoe het zit".
    Hou het dan bij de simpele stelling "who benifits". De moslims dus duidelijk niet, als de "terroristen" op deze manier doorgaan worden ze (and thos who harbor them) verpletterd door westerse (in de toekomst wellicht totalitaire) verenigde machten.

Het is TOTAAL niet in hun voordeel.
    homo.....
    Ik was eerst kaneelstok
    pi_40687147
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:19 schreef Mikrosoft het volgende:
    Amerika is terrorist nummer één in het Midden-Oosten, steunt ondemocratische regimes en Israel vernietigt Libanon.
    Wordt ook moslim en blaas jezelf op

Afin, gelukkig ben je wel heen consequent en dus een fan van de overige, vredelievende regimes in het MO.
      donderdag 10 augustus 2006 @ 16:26:47 #180
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40687207
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:19 schreef Mikrosoft het volgende:
    Tja, ze moeten wat verzinnen hè? Terroristen doen tenslotte heel erg moeilijk (vliegtuigen) als het ook makkelijk kan. Amerika is terrorist nummer één in het Midden-Oosten, steunt ondemocratische regimes en Israel vernietigt Libanon. Afleidingsmaneuvres als 'Britse politie voorkomt aanslagen' werken niet meer.
    Jij bent ook aardig de weg kwijt of niet.
    pi_40687290
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:17 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Maar.. maar... maar...
    huhhh...huhh...huhhh..
    zijn niet alle moslims hetzelfde dan?

Nee gelukkig niet, maar de overgrote uitleg en toepassing van hun geloof wel, en dat maakt een hoop van hen belachelijk cq achterlijk
    pi_40687336
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:26 schreef popolon het volgende:

[..]

Jij bent ook aardig de weg kwijt of niet.
    De mening van de meerderheid is niet perse de juiste. De geschiedenis leert ons zelfs dat het omgekeerde waar is.

Sweet Dreams,
    homo.....
    Ik was eerst kaneelstok
      donderdag 10 augustus 2006 @ 16:30:54 #183
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40687338
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:19 schreef Incomplete het volgende:

wel hoe het zit".
    Het is niet per se BS. Want in de geschiedenis kun je wel bewijzen vinden. Zoek maar eens uit hoe Japan uiteindelijk steun won onder het volk om de oorlog tegen China te starten rond het begin van WOII.

En zoek maar eens uit waarom even voor de verkiezingen in de VS (Johnson versus Nixon) in 1968 het vredesoverlog tussen Noord- en Zuid-Vietnam mislukte.

In alle disciplines kom je verder mensen tegen met een air, het is de uitdaging voor jou en van mij om ons daar niet door te laten afleiden, en om daar doorheen te prikken.
    pi_40687445
    quote:

[..]

GA

TOCH

FIETSEN !
    Eh...Ja

De mensen die dit doen zijn fundamentalisten, kortom de 'goede' moslims volgens de heilige boeken die vertelt dat alles mag worden geoorloofd om het doel te bereiken (wereldwijde islam).

De democratie staat voor individualisme terwijl de islam juist stelt dat je je dient te onderwerpen aan het mannetje in de hemel. Verder heeft het eindigen van de koude oorlog geresulteerd dat culturen zoeken naar datgene dat hen bindt, voor veel moslims is dit de islam, hierdoor wordt juist geageerd tegen die andere dominante cultuur (het westen) aangezien die de opmars van de islam honderden jaren terug verijdelt heeft en tot op heden nog steeds de succesvolste is. En dit steekt bij veel andere culturen wat met name de Arabische landen een conservatieve houding doet aannemen in de vorm van de islam.

Dit probleem zal de komende 30 jaar niet veranderen, met name als de macht van het Westen afneemt zullen we t nog veel zwaarder krijgen.
    pi_40687513
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:24 schreef diep-in-de-war het volgende:

[..]

Hou het dan bij de simpele stelling "who benifits". De moslims dus duidelijk niet, als de "terroristen" op deze manier doorgaan worden ze (and thos who harbor them) verpletterd door westerse (in de toekomst wellicht totalitaire) verenigde machten.

.
    Ik kom nooit in TRU en geloof niet in de conspiracy's die daar (en hier ineens ) de ronde
    doen. Ik weet genoeg van CIA operaties af, een hobby van me, om niets uit te sluiten.
    Vooralsnog wacht ik wel even af wat onderzoek en de verhoren van de 21 gearresteerden
    opleverd.
    quote:
    Het is TOTAAL niet in hun voordeel
    Moslim-extremisten zijn gestoord en zijn echt, daarover is geen twijfel mogelijk.
    In jouw visie is het totaal niet in hun voordeel, waarom dan zelfmoordenaars
    in israelische bussen?? Zijn dat ook CIA-agenten soms?
    Oh wacht, volgens sommige hier zijn die wanhopig, die tellen niet mee.
    pi_40687563
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:30 schreef Hallulama het volgende:

[..]
    En zoek maar eens uit waarom even voor de verkiezingen in de VS (Johnson versus Nixon) in 1968 het vredesoverlog tussen Noord- en Zuid-Vietnam mislukte.
    Jeetje, en ik maar denken dat Frankrijk de hoofdschuldige was aan het Vietnam-conflict, maar dat zal wel weer iets teveel doordenken zijn he?
    pi_40687626
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:36 schreef Incomplete het volgende:

[..]

[..]

Moslim-extremisten zijn gestoord en zijn echt, daarover is geen twijfel mogelijk.
    In jouw visie is het totaal niet in hun voordeel, waarom dan zelfmoordenaars
    in israelische bussen?? Zijn dat ook CIA-agenten soms?
    Oh wacht, volgens sommige hier zijn die wanhopig, die tellen niet mee.
    Dat is een compleet andere situatie, die mensen worden bedreigd door een aan hun land grensende supermacht. En stellen dat ze ( internationale "terroristen") gestoord zijn en daarom niet beter weten vind ik wel erg makkelijk. Bekende tactiek wel, het volk laten denken dat de "vijand" onmenselijk is.
    homo.....
    Ik was eerst kaneelstok
      donderdag 10 augustus 2006 @ 16:42:51 #188
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40687671
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:30 schreef diep-in-de-war het volgende:

[..]

De mening van de meerderheid is niet perse de juiste. De geschiedenis leert ons zelfs dat het omgekeerde waar is.

Sweet Dreams,
    Ja dit is een afleidingsmaneuvre van de Britse geheime dienst dus.

Sweet dreams.
      donderdag 10 augustus 2006 @ 16:46:31 #189
    70154 klez
    pi_40687779
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 15:52 schreef moussie het volgende:

[..]

euhm, en wie heeft je wijs gemaakt dat "vrijwel alle iraqies" blij zijn met de komst van de amerikanen ? juist ja, de amerikanen
    [..]
    Typische manier van discussieren weer. Waar schrijf ik dat "vrijwel alle Irakis blij zijn met de komst van de Amerikanen"?
    Dat is heel wat anders dan de diepgevoelde noodzaak dat Saddam weg moest, en men dat zelf niet voor elkaar kon krijgen. Daarom de vraag vanuit zowat alle Irakese ballingen, de Shiitische en Koerdische gemeenschap in Irak om Saddam af te zetten.
    quote:
    het is dus belachelijk om aan te nemen dat niet alle informatie die we krijgen van de amerikanen klopt .. aha .. dus alle iraqies zaten de amerikanen met open armen te verwelkomen, er waren WMD's etc etc
    [..]
    Nogmaals: dat schrijf ik helemaal niet. Als je een serieuze discussie wilt voeren lijkt het me handig dat je dat op basis van argumenten doet.
    quote:
    iedere idioot met meer dan 2 hersencellen had kunnen bedenken dat dit gaat gebeuren .. dus ja .. voor 9/11 zou ik nog gezegd hebben dat het excuseerbare onderschatting is van hoezeer je gehaat wordt als amerikaan in die streken .. na 9/11 de VN als geheel negeren en aan de slag gaan met een coalition of the willing is imho zo ongeveer hetzelfde als "een heel kattenasiel op de spek binden"
    [..]
    Nou nee hoor. Het religieuze geweld wat we in Irak zien is ongekend en komt allang niet meer voor in het Westen. Dus dat men de kracht van de fundamentalisten onderschat heeft is jammerlijk, maar niet onbegrijpelijk.
    Ook mensen als Mient-Jan Faber, lichtend voorbeeld van de Nederlandse vredesbeweging en Max van der Stoel, eminence van de PVdA en de VN waren fel voorstander van het afzetten van Saddam. Beide zijn vaak in Irak geweest. Maar jij zult ongetwijfeld veel meer hersencellen hebben dan hen...
    quote:
    uhm .. en hoe is dat idiote terrorisme ook alweer ontstaan .. was dat niet door de zoveelste buitenlandse mogendheid op hun grondgebied die hun wil vertellen hoe ze zouden moeten leven ?
    [..]
    Nou nee hoor. De meerderheid van de Irakis heeft gekozen en respecteert de uitkomst van de verkiezingen. Ik begrijp dat jij de toekomst wil laten bepalen door de gewelddadige milities?
    quote:
    dus nu heeft de linkse europeaan de mythe van "the axis of evil" bedacht ?
    Nee, die "axis of evil" bestaat. Al vind ik de formulering wat simplistisch.
    De mythe die de Linkse Europeaan van harte ondersteund is dat alle ellende in het Midden-Oosten onze schuld is. Zonder onze bemoeienis was het Midden-Oosten het lichtend voorbeeld op deze planeet, met vrede, welvaart voor iedereen, gelijke rechten voor homo's, vrouwen en Joden, enz., niet waar...
    pi_40687792
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:42 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja dit is een afleidingsmaneuvre van de Britse geheime dienst dus.

Sweet dreams.
    Weet je wat het "leuke" is, stel dat dat inderdaad het geval zou zijn...dan zou niemand het geloven. De mainstream media zou het niet eens onderzoeken ( ook al lagen er ladingen feiten) omdat het te absurd voor worden is.

Hoe groter de leugen hoe moeilijker men erachter komt.

sweet dreams,
    homo.....
    Ik was eerst kaneelstok
      donderdag 10 augustus 2006 @ 16:50:09 #191
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_40687876
    Veel succes voor de mensen die richting UK of VS gaan. dit kan nog wel even het normale beeld op vliegvelden zijn:

pi_40687878

het duurt niet lang meer en dit (para militaire politie die steeds meer de militaire kant op gaat) is gewoon onderdeel van het straatbeeld.

te ziek voor woorden
    homo.....
    Ik was eerst kaneelstok
      donderdag 10 augustus 2006 @ 16:50:57 #193
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_40687897
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:46 schreef klez het volgende:

Zonder onze bemoeienis was het Midden-Oosten het lichtend voorbeeld op deze planeet, met vrede, welvaart voor iedereen, gelijke rechten voor homo's, vrouwen en Joden, enz., niet waar...
    Fout, zonder onze bemoeienis bleven ze gewoon lekker daar met hun rotzooitje.

En als ze het zouden wagen om met hun rotzooitje ook maar één stap te zetten op Europees gebied, zouden ze direct verdampen.

Overigens zijn er ook stemmen die zeggen dat het juist door onze bemoeienis zo'n rotzooitje is daar. Zie o.a. 1948.

Hebben ze ooit de KANS gekregen om zichzelf te ontwikkelen?
    pi_40688120
    quote:
    CNN: Kaping vliegtuig Qatar Airlines verijdeld.
    (__/)
    (='.'=)
    pi_40688146
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 16:41 schreef diep-in-de-war het volgende:

[..]

Dat is een compleet andere situatie, die mensen worden bedreigd door een aan hun land grensende supermacht. En stellen dat ze ( internationale "terroristen") gestoord zijn en daarom niet beter weten vind ik wel erg makkelijk. Bekende tactiek wel, het volk laten denken dat de "vijand" onmenselijk is.
    Terroristen die willens en wetens onschuldigen mee de dood in willen sleuren
    zijn imo onmenselijk bezig.
    Ik zie ze als gestoord maar zeker niet als dom, onderschatting is een veel gemaakte fout.

Voor de terroristen die hier bij betrokken zijn hoop ik op een enkeltje Gitmo, zodat
    daar een "deprogrammeur" aan de slag kan. Misschien dat ze dan nog nut kunnen
    hebben als infiltrant bij hun "soortgenoten".
    pi_40688236
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 17:05 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Terroristen die willens en wetens onschuldigen mee de dood in willen sleuren
    zijn imo onmenselijk bezig.
    Ik zie ze als gestoord maar zeker niet als dom, onderschatting is een veel gemaakte fout.

Voor de terroristen die hier bij betrokken zijn hoop ik op een enkeltje Gitmo, zodat
    daar een "deprogrammeur" aan de slag kan. Misschien dat ze dan nog nut kunnen
    hebben als infiltrant bij hun "soortgenoten".
    Wat vind je van Israel die willens en wetens honderden burgers vermoord, onmenselijk? Amerika die atoombommen gooit en daarmee willens en wetens honderdduizenden burgers vermoord, ook onmenselijk? ( ja, maar die hadden een hoger doel..right?)

Terroristen zijn gewoon mensen, niks onmenselijks aan..dat is misschien wel het enge.
    homo.....
    Ik was eerst kaneelstok
    pi_40688316
    Dit viel te verwachten.
    Take my words: de derde wereldoorlog komt er aan.....................
    pi_40688375
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 17:16 schreef manhattan het volgende:
    Dit viel te verwachten.
    Take my words: de derde wereldoorlog komt er aan.....................
    De derde wereld oorlog is begonnen op 11 september 2001.
    homo.....
    Ik was eerst kaneelstok
    pi_40688385
    Je hoeft tegenwoordig maar het woord vliegtuig te laten vallen of iedereen is in rep en roer.
    pi_40688439
    quote:
    Op donderdag 10 augustus 2006 17:21 schreef -scorpione- het volgende:
    Je hoeft tegenwoordig maar het woord vliegtuig te laten vallen of iedereen is in rep en roer.
    Gek he.....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')