Maar er is toch niet zoveel mis met het niet voor zoete koek aannemen van alles dat een regering zegt?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:57 schreef klez het volgende:
Behoorlijk moe word je van dat geneuzel over regeringen die angst proberen aan te jagen. Wie is er hier nou paranoide, wie probeert er hier nou angst aan te jagen denk ik dan. Geloof me, als je in een stad als Londen woont is er niets paranoide aan om je heen te kijken in de metro en willen dat de politie verdachten oppakt.
Dat gezever over angst aanjagen... Als je vorig jaar in een londense dubbeldekbus zat had je je daar vast heel druk over gemaakt....not.
Dat mag gerust. Maar in een tijd waar onschuldige medeburgers opgeblazen worden door religieuze fanaten, terwijl we religieus fanatisme nou net grotendeels naar de periferie van de samenleving hadden verbannen voor de grote intocht uit de woestijn- en stammenculturen op gang kwam, meteen weer dit soort reacties te plaatsen begint bij mij een beetje een vreemde smaak achter te laten. Dat begint voor mij inmiddels meer op propaganda te lijken dan een melding van de londense politie dat ze aanslagen verijdeld heeft.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Maar er is toch niet zoveel mis met het niet voor zoete koek aannemen van alles dat een regering zegt?
Waarom niet je twijfels ergens bij zetten?
Bee, ie, en gee oo,quote:Op donderdag 10 augustus 2006 09:13 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Gevaarlijk zinnetje, diezelfde gelovers kunnen ook claimen dat dit natuurlijk verzonnen is om het volk nog banger te maken.
jup, zeker.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:08 schreef klez het volgende:
[..]
Dat mag gerust. Maar in een tijd waar onschuldige medeburgers opgeblazen worden door religieuze fanaten, terwijl we religieus fanatisme nou net grotendeels naar de periferie van de samenleving hadden verbannen voor de grote intocht uit de woestijn- en stammenculturen op gang kwam, meteen weer dit soort reacties te plaatsen begint bij mij een beetje een vreemde smaak achter te laten. Dat begint voor mij inmiddels meer op propaganda te lijken dan een melding van de londense politie dat ze aanslagen verijdeld heeft.
Nouja die vent met bomschoenen kwam er ook gewoon doorheen, en dat was een half jaar na 9/11. En ik merk zelf wel dat ze de laatste tijd weer een stuk relaxter zijn bij de douane.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:17 schreef Razz_Gul het volgende:
je moet wel een grafzerk van een terrorist zijn om nog te denken dat je via baggage een vliegtuig kunt opblazen, of ze moeten doorhebben dat de douane in slaap is gesukkeld ofzo. Volgens mij is controle op baggage erg streng en grondig geworden sinds 9/11 dus hoe in the hell denken ze eentje door de scanners te laten glippen ?? tenzij ze een hakbar bij de security hebben die hun baggage wél doorlaat... of ze moeten dusdanige explovien hebben ontwikkeld die niet zichtbaar zijn onder x-ray ... maar zo slim acht ik ze niet.
Lijkt mij eerder dat een stel amateuristische hakbars over de MSN hebben geroepen 'hey laten we nog es proberen een vliegtuig op te blazen!' ... en ja hoor je hebt een terror alert.
De bezetter heeft het in dit geval beter voor met de bevolking, dan de manier van besturen (dictatuur) die al qaeda nastreeft, namelijk een totale islamitsche dictatuur waar geen plaats is voor andersdenkenden.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:39 schreef moussie het volgende:
[..]
huh .. dus als je land bezet is en je wil die bezetters weg hebben dan is dat jaloezie ?
Juist wel, de controles zijn nu zo streng dat de kans veel kleiner is dat er iets gebeurt.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:16 schreef 2Mini het volgende:
Niet echt rustgevend als je morgen gaat vliegen..
Dus je als je ergens niet blij mee ben ben je meteen jaloers?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja. Hij kon het niet verkroppen eerst speelbal van de Russen en toen van de Amerikanen te zijn, en daarna te zien hoe de Amerikanen het regime in Saoedie-Arabie onder controle hadden. Dit terwijl Saoedie-Arabie het land van Mohammed is, die de rest van de wereld onder controle zou moeten hebben, in plaats van andersom.
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:56 schreef NorthernStar het volgende:
*Terror Alert Raised to RED*
**Severe Risk of imminent Attack**
[afbeelding]
goeie metafoorquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus je als je ergens niet blij mee ben ben je meteen jaloers?
Ik ben niet blij met de vleeswaren bij de Albert Heijn, ben ik dus meteen jaloers op de dame achter de kassa?²
Daar heb je helemaal gelijk in, en grappig genoeg heb ik soms ook liever de dhimmi's die met open armen op een bom staan te wachten, dan de mensen die blind een dictatuur inhollen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:17 schreef kareltje_de_grote het volgende:
jup, zeker.
Maar daarnaast heb je ook de groep die roept: "hahh, zie je wel weer die vieze zandvlooien, afpakken die mensenrechten bij hen."
Dan vraag ik me af hoeveel beter als die "zandvlooien" je dan bent, heb je je dan niet evenals die "zandvlooien" laten beinvloeden door derden en een ongefundeerde en ongenuanceerde mening ontwikkeld?
Alleen met angst schiet je als regering niet zoveel op, daar lijdt alleen de economie onder. Er moet iets misgaan, en de veiligheidsdiensten roepen dat ze onmachtig zijn, wil je dictatoriale wetten erdoor gaan. Het blijkt nu dat de groep al lang in de gaten werd gehouden door Scotland Yard, dan is er dus geen enkele reden om nieuwe wetten in te voeren.quote:Update 13.21 uur
Volgens de Britse politie was het de bedoeling van de terroristen om gebruik te maken van vloeibare chemicaliën. Met de arrestatie van de terreurverdachten zijn ''talrijke'' vliegtuigexplosies voorkomen, zo menen de Britten.
In totaal zijn nu 21 verdachten opgepakt. Volgens de NOS gaat het om jonge Britse moslimmannen van Aziatische afkomst. Ze werden al maanden in de gaten gehouden door Scotland Yard. Volgens de Singaporese terreurdeskundige Rohan Gunaratna draagt het plan alle kenmerken van een aanslag door de terreurbeweging al-Qaeda. ''De enige groepering die de bedoeling en de mogelijkheden heeft om gelijktijdige aanslagen van deze grootte te coördineren, is al-Qaeda.''
Ik denk in Canada ook niet meerquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:32 schreef Basp1 het volgende:
En als we dan toch van de controles af willen zou ik graag willen voorstellen dat iedereen alleen nog maar naakt mag gaan vliegen. Dan vliegt er niemand meer in het puriteinse amerika.![]()
Je vindt jezelf niet onverdiend achtergesteld doordat ze vleeswaren bij de Albert Heijn hebben.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben niet blij met de vleeswaren bij de Albert Heijn, ben ik dus meteen jaloers op de dame achter de kassa?²
Ik zou de boot in Hoek van Holland maar nemen, als ik jou was.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:41 schreef Cart_man het volgende:
Vertrek morgen naar London, gezellig...
De moslim wereld loopt over van de jaloezie. Na 1200 jaar zijn de islamitische landen het slaafje van de westerse landen en zijn ze op alle punten inferieur aan de rest van de landen (inclusief Azie), en kunnen ze een piepklein vlekje op de kaart waar wat joden wonen niet eens de baas. Gepwned en keer op keer vernederd door een handjevol joden zeg maar.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hm ja, het is al jaren vrede daar natuurlijk. En westerse regeringen hebben daar ook niet huisgehouden of zo... er zit zelfs niet een burgeroorlog aan te komen in Irakquote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:35 schreef oheng het volgende:
Dus ja, het probleem is jaloezie en onmacht om ook maar het geringste voor elkaar te krijgen.
Dit ging over de drijfveren van de miljonair en Saoudi Osama Bin Laden toch?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hm ja, het is al jaren vrede daar natuurlijk. En westerse regeringen hebben daar ook niet huisgehouden of zo... er zit zelfs niet een burgeroorlog aan te komen in Irak. Zijn ze ook allemaal zelf schuld. En Afghanistan, snap niet hoe dat land niet behoort tot de rijkste van het oosten. Al jaren vrede daar, zeg ik je? Wat? De Russen? De Amerikanen? Die waren daar maar op patrouille hoor... Nee, Iran onder de Sjah, toen ging het goed. Okee het volk wilde hem eigenlijk niet, maar hij kreeg het wel voor elkaar. Jammer dat toen die baardaap is gekomen, die het volk heeft opgehitst. Maar ja, is maar een minuscuul detail in de recente geschiedenis. Heeft ook helemaal geen invloed gehad op de Sjiitische wereld of zo....
![]()
Mijn verhaal is net zo absurd als jouw post. Deze zaak kun je alleen van twee kanten bekijken, jongen en als je dat nog steeds niet door hebt, dan heb je een serieus verwrongen wereldbeeld.
Was enkel een reactie op de offtopicreactie van Oheng.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit ging over de drijfveren van de miljonair en Saoudi Osama Bin Laden toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |