abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 december 2005 @ 14:29:17 #1
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32726285
Hier verder
vorige deel: Overtuig hier rudeonline: take veel te veel

Laatste post:
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik stipte het ook al aan in FB: filosofie en wetenschap worden uit bepaalde kaders bedreven. Het is ontzettend hip om je niks van die kaders aan te trekken en zelf op de free-mind toer te gaan, maar de realiteit is, dat daar ( vrijwel altijd ) niks constructiefs uitkomt. En dat is prima, maar zodra je je ideeen dan op een forum knalt, wat ook vooral wetenschappelijk en filosofisch is, dan wordt er toch vanuit dat kader geredeneerd. Dat wordt dan door sommigen vertaald als "vastgeroest" ( zie andere topic ) maar ik denk dat critici dat bestempelen als "constructief". Zij weten immers waaraan een theorie moet voldoen, en volgen de manier van denken die ons de laatste eeuwen al zo ver heeft gebracht. Ik denk dat Doffy daar meer op doelt
[voordat ik doorverwezen wordt naar WLF Feedback omdatik misschien off topic ben..., Ik las daar dit]

Ok, als FOK dit subforum zo wil in kaderen moet het dat doen. Maar wees dan duidelijk en maak een ander subforum. Zo niet, laat mensen dan in hun waarden.
Maar waar kan rude-online op dit moment anders posten?
ik snap het geklaag ook niet zo, want rude-online trekt al 2 jaar lang veel publiek, vooral van de geen die hem zo "dom" vinden. Rude-online geeft wetenschappers de kans hun kennis te ventileren. Wees hem juist dankbaar
Stel je voor dat er alleen maar wetenschappers hier posten die elkaar allemaal beamen.
leuk, boeiend

Nieuw Topic:
quote:
klopt de stelling van Pythagoras?
eerste reactie:
quote:
ja die klopt
tweede reactie
quote:
ja i.d.d die klopt slotje
Dit is natuurlijk erg simplistisch neergezet, maar wie kan hier dan nog posten?
Een nieuwe einstein?

Met andere woorden, waarom geen huis tuin en keuken WFL, waar al de kneusjes zoals ik kunnen posten en tot hun recht komen?

[ Bericht 58% gewijzigd door soulsurvivor op 01-12-2005 18:48:29 ]
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  donderdag 1 december 2005 @ 14:29:51 #2
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_32726306
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:21 schreef soulsurvivor het volgende:
Met andere woorden, waarom geen huis tuin en keuken WFL, waar al de kneusjes zoals ik kunnen posten en tot hun recht komen?
Maar ik (en anderen vast met mij) hebben totaal niks tegen 'kneusjes' die niks van wetenschap weten...

Waar ik minder mee heb zijn mensen die niks van wetenschap weten en daaruit concluderen dat wetenschap niks voorstelt.

Mensen die een wetenschappelijke theorie wantrouwen en een eigen bedenken: prima!

Mensen die een wetenschappelijke theorie wantrouwen, een eigen bedenken, alle negatieve kritiek negeren, niet discussieren maar continu hun eigen visie herhalen: niet prima!

Mensen die de relativiteitstheorie niet begrijpen: niks mis mee.
Mensen die de relativiteitstheorie niet begrijpen, maar toch zeker weten dat hij niet klopt: fout!

Snap je?
pi_32726363
Stel dat je rudeonline weet te overtuigen...

Wat dan? Wordt de wereld dan ineens een fijne plek om te leven, ofzo?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 1 december 2005 @ 14:39:02 #4
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_32726591
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:31 schreef Jordy-B het volgende:
Stel dat je rudeonline weet te overtuigen...

Wat dan? Wordt de wereld dan ineens een fijne plek om te leven, ofzo?
Nee, ik denk het niet.
En ik mis de relevantie van deze vraag...
pi_32726873
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:29 schreef soulsurvivor het volgende:

Ok, als FOK dit subforum zo wil in kaderen moet het dat doen. Maar wees dan duidelijk en maak een ander subforum. Zo niet, laat mensen dan in hun waarden.
Maar waar kan rude-online op dit moment anders posten?
Op heel FOK!, maar als het over zijn theorie gaat, is dit de enige passende topic.
quote:
Stel je voor dat er alleen maar wetenschappers hier posten die elkaar allemaal beamen.
leuk, boeiend
De wetenschappers hebben vaak wel weer ingewikkeldere topics, waar ze het onderling ook niet over eens zijn, of nog aan het onderzoeken zijn. Ik ben met je eens dat daar geen subforum vol van zou moeten komen, want voor een leek (als ik) is dat niet te volgen.
quote:
kneusjes zoals je ze noemt kunnen terecht op WFL. Er hebben ook diverse topics "voor dummies" gelopen, waar o.a. de relativiteitstheorie en de quantummechanica zijn uitgelegd op een manier dat zelfs WFL-bezoekers die totaal geen wetenschappelijke achtergrond hadden het konden begrijpen. Verder speelt in de levensbeschouwelijke hoek het geen rol wie of wat je bent.

In dit geval is daar echter ook geen sprake van, er is hier sprake van iemand die een wetenschappelijke theorie bestrijdt, maar zelf de theorie die hij bestrijdt niet begrijpt, en niet begrijpt wat de implicaties daarvan zijn. Ondanks alle terechte kritiek die hij krijgt, blijft hij zijn theorie verdedigen. Zie je een beetje wat hier gebeurt? Er wordt geen nieuwe theorie ontworpen om iets nieuws te verklaren, maar er wordt een nieuwe theorie ontworpen omdat de bestaande theorie die die aspecten verklaart door hem niet begrepen wordt.

Toevoeging : Zie ook de post van Pie.er.
  donderdag 1 december 2005 @ 15:20:51 #6
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32727304
quote:
In dit geval is daar echter ook geen sprake van, er is hier sprake van iemand die een wetenschappelijke theorie bestrijdt, maar zelf de theorie die hij bestrijdt niet begrijpt, en niet begrijpt wat de implicaties daarvan zijn. Ondanks alle terechte kritiek die hij krijgt, blijft hij zijn theorie verdedigen. Zie je een beetje wat hier gebeurt? Er wordt geen nieuwe theorie ontworpen om iets nieuws te verklaren, maar er wordt een nieuwe theorie ontworpen omdat de bestaande theorie die die aspecten verklaart door hem niet begrepen wordt.
Is dit zo Rudeonline?
gelijk
pi_32727333
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:39 schreef Pie.er het volgende:

[..]

Nee, ik denk het niet.
En ik mis de relevantie van deze vraag...
Ik mis de relevantie van het overtuigen van rudeonline...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 1 december 2005 @ 15:46:22 #8
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32727910
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik mis de relevantie van het overtuigen van rudeonline...
Na anderhalf jaar is hij nog steeds erg koppig.
Het is dan ook niet zo zeer een kwestie van overtuigen, maar meer van verstand bijbrengen.

Hij is gelukkig niet epistemofobisch, in tegenstelling tot harrie (blijkbaar), af en toe komt hij wel met interessante gedachtes.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  donderdag 1 december 2005 @ 15:50:41 #9
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32728026
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:29 schreef Pie.er het volgende:
Maar ik (en anderen vast met mij) hebben totaal niks tegen 'kneusjes' die niks van wetenschap weten...

Waar ik minder mee heb zijn mensen die niks van wetenschap weten en daaruit concluderen dat wetenschap niks voorstelt.

Mensen die een wetenschappelijke theorie wantrouwen en een eigen bedenken: prima!

Mensen die een wetenschappelijke theorie wantrouwen, een eigen bedenken, alle negatieve kritiek negeren, niet discussieren maar continu hun eigen visie herhalen: niet prima!

Mensen die de relativiteitstheorie niet begrijpen: niks mis mee.
Mensen die de relativiteitstheorie niet begrijpen, maar toch zeker weten dat hij niet klopt: fout!

Snap je?
Ik heb hier niets aan toe te voegen.
'Nuff said
  donderdag 1 december 2005 @ 16:04:25 #10
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32728434
Die reacties op dat topic van de stelling van pythagoras die je in de OP aanhaalt soulsurvivor, die getuigen ook niet van veel intelligentie. Op een dergelijke manier gaan de mensen hier die in alle rudetopics posten niet met rude om hoor.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 1 december 2005 @ 16:13:28 #11
100054 Quarks
pi_32728718
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:04 schreef DionysuZ het volgende:
Die reacties op dat topic van de stelling van pythagoras die je in de OP aanhaalt soulsurvivor, die getuigen ook niet van veel intelligentie. Op een dergelijke manier gaan de mensen hier die in alle rudetopics posten niet met rude om hoor.
Gaat het over dit topic ?
Ik kan de reacties daar niet in terugvinden.

Rude's topics

[ Bericht 1% gewijzigd door Quarks op 01-12-2005 16:20:31 ]
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  donderdag 1 december 2005 @ 16:20:02 #12
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32728900
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:13 schreef Quarks het volgende:

[..]

Gaat het over sdit topic ?
Ik kan de reacties daar niet in terugvinden.

Rude's topics
inderdaad
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  donderdag 1 december 2005 @ 16:21:16 #13
100054 Quarks
pi_32728944
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:20 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

inderdaad
Volgens mij stond dat topic eerst niet in WFL (weet het niet zeker).

Offtopic: Waarom zit je niet op irc
  donderdag 1 december 2005 @ 16:21:16 #14
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32728945
quote:
Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik best wel dom ben hoor DionysuZ.
Dus zal mijn post daar ook van getuigen.
gelijk
  donderdag 1 december 2005 @ 16:29:51 #15
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32729191
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:21 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik best wel dom ben hoor DionysuZ.
Dus zal mijn post daar ook van getuigen.
ik heb het over de posts die je aanhaalt, die schijnbaar niet bestaan, niet over jouw post
  donderdag 1 december 2005 @ 16:39:58 #16
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32729475
quote:
De reacties en het topic zijn fictief, en hebben betrekking op ingekaderde spelregels in dit subforum.
Misschien schrijf ik niet duidelijk, of schat ik het begrijpend lezen niveau van de ander te hoog in.
mijn excuus hiervoor.
gelijk
  Moderator donderdag 1 december 2005 @ 16:54:34 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_32729885
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:39 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

De reacties en het topic zijn fictief, en hebben betrekking op ingekaderde spelregels in dit subforum.
Misschien schrijf ik niet duidelijk, of schat ik het begrijpend lezen niveau van de ander te hoog in.
mijn excuus hiervoor.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 1 december 2005 @ 16:54:34 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_32729886
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:39 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

mijn excuus hiervoor.
Beetje opzichtige steek onder water dit, try again. Je hebt blijkbaar niet de 43 andere topics doorgelezen die Rude hier heeft geopend sinds 2004. En dan helemaal he, niet gescand, helemaal gelezen. Ik durf te wedden dat je dat niet hebt gedaan.

Had je dat wel, dan had je gezien dat Rude niet eens weet wat hij zelf schrijft, want hij kan zelf geen lijn houden in zijn eigen verhaal, en spreekt zich constant tegen, en dat is pas 1 punt. De andere punten zijn hier al herhaaldelijk aangedragen door andere mensen.

Ga hier nou niet in een topic verschijnen en even een discussie op willen starten terwijl je de bijna ontelbare topics van Rude niet gelezen hebt. Doe dat eens eerst, en dan weet ik zeker dat je het anders zult zien. Zo niet, en je bent het met Rude eens, dan snap jij dus niet hoe de rel.theorie in elkaar zit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_32730265
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:29 schreef soulsurvivor het volgende:
...
Nobel van je dat je Rudeonline loopt te verdedigen, maar je hebt zijn topics niet gelezen. Jij waardeert zijn open blik, als ik het goed begrijp. Alleen:

*die open blik verandert constant van standpunt
*er wordt geen reden gegeven waarom die open blik nodig is
*al het commentaar en kritiek op die open blik wordt genegeerd, of beantwoord met een post waar je 9 van de 10 keer niks mee kunt.
*als de open blik er eens naast zit, dan wordt dat niet toegegeven
*die open blik is zo open, dat je zelfs niet meer rekening hoeft te houden met het feit dat je er iets mee wilt beschrijven dat je kunt waarnemen.
*die open blik is zelfs zo open, dat je er alles mee recht kunt lullen.

En least but not least: de openheid van die blik is zo uitgespreid, dat je datgene wat je wilt weerleggen met die open blik, niet hoeft te begrijpen !

Leuk hoor, zo'n open blik. Maar komen we er ergens mee? Ik denk zelf van niet.
  donderdag 1 december 2005 @ 17:44:12 #20
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32731307
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nobel van je dat je Rudeonline loopt te verdedigen, maar je hebt zijn topics niet gelezen. Jij waardeert zijn open blik, als ik het goed begrijp. Alleen:

*die open blik verandert constant van standpunt
*er wordt geen reden gegeven waarom die open blik nodig is
*al het commentaar en kritiek op die open blik wordt genegeerd, of beantwoord met een post waar je 9 van de 10 keer niks mee kunt.
*als de open blik er eens naast zit, dan wordt dat niet toegegeven
*die open blik is zo open, dat je zelfs niet meer rekening hoeft te houden met het feit dat je er iets mee wilt beschrijven dat je kunt waarnemen.
*die open blik is zelfs zo open, dat je er alles mee recht kunt lullen.

En least but not least: de openheid van die blik is zo uitgespreid, dat je datgene wat je wilt weerleggen met die open blik, niet hoeft te begrijpen !

Leuk hoor, zo'n open blik. Maar komen we er ergens mee? Ik denk zelf van niet.

Dat is inderdaad grappig als dit zo is.
en i.d.d. ik heb die topics natuurlijk niet allemaal gelezen.

Toch even voor de duidelijkheid. Ik heb dit Topic geopend omdat ik zag dat de vorige vol was.
Ik heb de laatste post in OP gezet om het geheel door te laten lopen. [toevallig] was die laatste post van mij.
Dit is dus niet mijn topic.
dit ff voor de duidelijkheid dus

Toch wil ik idd de vrije geesten verdedigen. Zolang er geen subforum is voor huis, tuin en keuken pseudo wetenschappelijk gefilosofeer. Denk ik dat mensen die zich aan rudeonline ergeren, niet meer moeten reageren.
Maar ik vermoed dat een hoop mensen rudeonline best een beetje zouden missen, als hij zou stoppen. Tenminste het lijkt mij dat niet iedereen het zo vervelend vind om op rude te reageren, blijkbaar vervult hij toch een behoefte.

[ Bericht 0% gewijzigd door soulsurvivor op 01-12-2005 18:03:38 ]
gelijk
pi_32732069
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:20 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Is dit zo Rudeonline?
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:32 schreef DionysuZ het volgende:
Ik denk dat ik snap hoe jij het bedoelt rude. Nu neem ik even aan dat snelheid niet relatief is, zoals je stelt. Stel je voor ik heb een totaal lege ruimte en een zaklamp. Stel je voor ik sta stil, en meet de lichtsnelheid. Dit is c.
-> Volgens jou beweeg ik nu precies met c van het licht af.

Nu ga ik met een absolute snelheid van 100.000 km/s vliegen. Ik meet de lichtsnelheid. Ik meet c.
-> Volgens jou vlieg ik met 200.000 km/s tov het licht, maar gaat mijn tijd nu trager zodat ik een lichtsnelheid van c blijf meten, terwijl ik wel de lichtsnelheid aan het naderen ben.

Nu ga ik met een absolute snelheid van 0.99999999999c vliegen. Volgens jou beweeg ik nu bijna met 0.00000000001c t.o.v. het licht, maar gaat mijn tijd trager zodat ik c blijf meten.

Nu ga ik hypothetisch met c vliegen. Volgens jou beweeg ik nu 0 km/s en sta ik absoluut stil in tijd en ruimte. Ik kan nu ook niets meten omdat een seconde oneindig lang duurt.

Zit ik in de buurt?
Het klopt dat ik bepaalde aannames in de RT niet kan volgen. Dit heeft echter niks met mijn intelligentie te maken, ik begrijp iets niet omdat het volledig tegen mijn logische denkvermogen ingaat. En zelfs de wetenschap erkend dat hun theorie niet logisch is.
quote:
Het principe van absolute snelheden en posities? Dat is inderdaad totaal niet dom. In het dagelijks leven doe ik ook net alsof het bestaat. Er zijn verschrikkelijk veel wetenschappers die met dit principe gedacht hebben. Zo ongeveer elke wetenschapper voor Einstein...

En het werkt ook echt wel een beetje hoor. Je kunt talloze dingen verklaren met behulp van die absolute snelheden en posities. Het probleem is alleen: niet alles!.

Er zijn wetenschappers geweest (bijv. Newton) die net als jij absolute coordinaten wilden, en die wel wiskundig goed genoeg waren om er een wiskundig correcte theorie van te maken. Jij denkt dat je iets nieuws doet: helaas voor jou, honderden jaren geleden was wat jij deed algemeen.
Die theorie die ze gemaakt hebben, blijkt alleen niet helemaal te kloppen bij hoge snelheden.

Nou heb je dus de keuze tussen twee soorten theorieen:

1. Met absolute coordinaten
2. Zonder absolute coordinaten

Theoriesoort 1 is 'logisch' voor mensen, maar blijkt niet helemaal te kloppen met de metingen.
Theoriesoort 2 is niet 'logisch' voor mensen, maar blijkt helemaal te kloppen met de metingen.

Wat is belangrijker, dat de theorie klopt of dat hij logisch is?
Ik vind het kloppen belangrijker, jij blijkbaar dat hij logisch is.
Daarbij moet ik opmerken dat de RT ook logisch is, alleen zie je dat waarschijnlijk niet als je hem niet snapt.
Je zou de metingen anders moeten interpreteren. Maar verder moet de theorie logisch zijn. Anders beland je in een soort van puzzel die wiskundig goed in elkaar zit, maar totaal niets meer te maken heeft met de werkelijkheid. Het is dom om te zeggen dat er geen absolute snelheid is terwijl de "lichtsnelheid" toch echt een absolute waarde heeft. Hij zou alleen 0 moeten zijn om niet verder in de war te raken.

Is er iemand die de post van DionysuZ niet begrijpt? Daar is namelijk de kern van het verhaal die uiteindelijk alles zou moeten kunnen verklaren. Wat klopt er niet aan de stelling van DionysuZ, wat kan je er niet mee verklaren?
  donderdag 1 december 2005 @ 18:14:49 #22
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_32732076
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Beetje opzichtige steek onder water dit, try again.
Ach als mensen een waardeoordeel gaan geven aan de mate van intelligentie dan gebeurt er iets in mijn hoofd . En tja, dan komt er een steek onder water.
En of die opzichtig is of niet dat maakt mij geen donder uit.
Ik laat iedereen in zijn waarde, dat staat hoog in mijn vaandel. Maar als mensen andere kleineren dan laat ik mijn eigen norm ff varen.
gelijk
pi_32732737
quote:
Niet begrepen is iets anders als dan maar gewoon aannemen. Lees mijn vorige post nog eens ( of lees hem eens) en vertel mij wat vanuit dit standpunt niet verklaart zou kunnen worden.
Zowiezo hebben jullie tegen je intuitie in een aanname gedaan waardoor hij moeilijk valt te weerleggen. Jullie hebben iets aangenomen zonder het te begrijpen, je slaat dan een stapje over en steekt over zonder te kijken.
  donderdag 1 december 2005 @ 18:53:37 #24
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32733070
quote:
Op donderdag 1 december 2005 18:14 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Ach als mensen een waardeoordeel gaan geven aan de mate van intelligentie dan gebeurt er iets in mijn hoofd . En tja, dan komt er een steek onder water.
En of die opzichtig is of niet dat maakt mij geen donder uit.
Ik laat iedereen in zijn waarde, dat staat hoog in mijn vaandel. Maar als mensen andere kleineren dan laat ik mijn eigen norm ff varen.
Misschien lees je niet goed ofzo, maar ik noem argumenten in een topic als 'klopt pythagoras wel?' in de trend van: 'ja, slotje', niet getuigen van bijster veel intelligentie. Ik heb het nergens over jouw intelligentie gehad en zal dat ook niet doen. Als je een discussie wil voeren dan moet je dat op basis van argumenten doen en niet op de persoon.
pi_32733564
OMG, ik heb net 1,5 in trance Rude's posts doorgelezen, want een nonsens. Ik zal ook eens actief op dit forumonderdeel worden want de gedachtes die Rude heeft zijn wel heel erg fout.

Het lijkt wel of Rude uit groep 6 is gehaald door iemand, en in 6VWO is geplaatst. Hij haalt echt constant grootheden en eenheden en alles door elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')