Oh, wacht.. Ik las het verkeerd. Wat je doet is ongeldig. Je kunt snelheid niet afzetten in een lineaire grafiek. Je kunt wel tijd tegen afstand afzetten. Wanner je echter afstand tegen snelheid afzet, zet je afstand af tegen afstand per tijdseenheid, en zet je dus ook afstand af tegen zichzelf.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:53 schreef rudeonline het volgende:
De lij Bc is de afgelegde weg. C is de auto welke steeds verder van jou verwijdert..
Snelheid tegen de tijd afzetten kán wel, maar in het voorbeeld hierboven genoemd (v = constant = 5 km/s (da's overigens aaaaaaaardig hard voor een auto)) zal je geen driehoek kunnen zien, maar een rechte, horizontale lijn (je zet immers de snelheid uit, en die blijft constant in de tijd).quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, wacht.. Ik las het verkeerd. Wat je doet is ongeldig. Je kunt snelheid niet afzetten in een lineaire grafiek. Je kunt wel tijd tegen afstand afzetten. Wanner je echter afstand tegen snelheid afzet, zet je afstand af tegen afstand per tijdseenheid, en zet je dus ook afstand af tegen zichzelf.
dussss seconde neemt toe met km en km per seconde neemt ook toe met kilometer?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:47 schreef rudeonline het volgende:
Ab = de verstreken tijd in sec
Bc = afgelegde kilometers per sec
Ab en Bc nemen dan dus tegenlijk toe. Immers als Ab toeneemt met 1
Zal Bc ook toenemen met 1 ( 1 stelt dan dus 5 km voor)
Aantal seconden per meter?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 14:09 schreef ATuin-hek het volgende:
de helling van AC is de inverse van de snelheid
Ten eerste: zoals jij het definieert komt er nooit een driehoek uit. Bc is het aantal afgelegde kilometers per seconde, als een auto 5 km/sec rijdt dan is Bc dus altijd 5. Bc zal dus ook nooit toenemen. Ik mag hopen dat je bedoelt Bc = afgelegde kilometers, dat zal ik in het vervolg ook doen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:47 schreef rudeonline het volgende:
Rudeonline gaat door......
Als je een driehoek hebt Abc waarbij je een snelheid afzet.
Stel dat een auto 5 km/sec rijdt en deze zetten we af in een grafiek.
Ab = de verstreken tijd in sec
Bc = afgelegde kilometers per sec
Ab en Bc nemen dan dus tegenlijk toe. Immers als Ab toeneemt met 1
Zal Bc ook toenemen met 1 ( 1 stelt dan dus 5 km voor)
Op punt A sta jij.
Op punt C rijdt de auto.
Hoe zou je de lijn Ac moeten noemen?
Wat heeft dit met de stelling van pythagoras te maken???quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:47 schreef rudeonline het volgende:
Als je een driehoek hebt Abc waarbij je een snelheid afzet.
Stel dat een auto 5 km/sec rijdt en deze zetten we af in een grafiek.
Ab = de verstreken tijd in sec
Bc = afgelegde kilometers per sec
Ab en Bc nemen dan dus tegenlijk toe. Immers als Ab toeneemt met 1
Zal Bc ook toenemen met 1 ( 1 stelt dan dus 5 km voor)
Op punt A sta jij.
Op punt C rijdt de auto.
Hoe zou je de lijn Ac moeten noemen?
Snelheid is de tijdsafgeleide van de afstand.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:10 schreef rudeonline het volgende:
Bc = inderdaad 5 x Ab.
Als een auto dus 5 sec lang 5 km/sec gaat is zijn afgelegde weg 25 km.
Ab2 = Bc2
Ab = Bc
Wat klopt er hier niet volgens jou?
Wat er niet klopt?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:10 schreef rudeonline het volgende:
Bc = inderdaad 5 x Ab. Echter moet je Ab en Bc niet vergeten gelijk te maken.
Als 1 cm Ab 1 sec voorstelt dan stelt 1 cm Bc 5 km per sec voor.
Als een auto dus 5 sec lang 5 km/sec gaat is zijn afgelegde weg 25 km.
Ab2 = Bc2
Ab = Bc
Wat klopt er hier niet volgens jou?
q/q + U2 / sqrt(2) = Pquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 15:34 schreef rudeonline het volgende:
a/a + b/b = 2c
Delen is hetzelfde als vermenigvuldigen. Als licht constant is zijn Ab en Bc altijd gelijk. Als c een waarde krijgt zijn A en B niet gelijk aan elkaar. En zou een beweging niet constant zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |