Ik snap best dat je dat leuk vindt maar het wordt echt een bende zo joh. Dit is een halfjaarlijks terugkerende vraag, nu gaat iedereen een topic openen zonder dat daar aanleiding voor is: het grote Bahia-topic, het grote Michael Lamey-topic, het grote Joey Gudjohnsson-topic.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:45 schreef stefmans het volgende:
Thomas verdiend het![]()
Die van boakye enzo hoeven van mij ook niet![]()
Nashje jou sig klopt trouwens niet huntelaar heeft al 3x in de CL gespeeld en 3x gescoordquote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:21 schreef Nashje het volgende:
In de slechtste wedstrijd die ik van Thomas heb gezien open jij een fantopic?
waarom is mijn plaatjequote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Jezus.... Morgen maar eens ff een topic openen over elke Vitesse speler
?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:30 schreef stefmans het volgende:
[..]
Nashje jou sig klopt trouwens niet huntelaar heeft al 3x in de CL gespeeld en 3x gescoord![]()
Die van Inter is van vorig seizoen maat.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:19 schreef stefmans het volgende:
Huntelaar-stats: CL 2/1
nu 2x tegen Kopenhagen en 1x tegen Internazionale is 3 wedstrijden in totaal.
En hij scoorde gisteren 2x en tegen Inter 1x dus
Das dan ook meteen de enige bal die hij goed raakte gedurende die pot!! Hij was schandalig slecht, net zoals een boel anderenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:18 schreef stefmans het volgende:
En net weer de assist op Huntelaar waardoor de 0-1 ontstond![]()
Toen kende Henk de kracht van Zdenek Grygera nog niet.quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:17 schreef AminBen het volgende:
Hoorde ik Ten Cate eerder niet zeggen: 'Het duo Stam-Vermaelen durf ik één-tegen-één te laten spelen tegen de beste spitsen van de wereld'![]()
C_M voor een kloon maken kan je toch een permban krijgen?quote:Op woensdag 27 december 2006 17:52 schreef Happel het volgende:
Net zo een speler als bijna al die andere jeugdspelers bij ajax, niet bijzonder.
C_M bestaat niet meer.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:42 schreef stefmans het volgende:
[..]
C_M voor een kloon maken kan je toch een permban krijgen?
Die vertrekt toch over een paar maanden?quote:Op woensdag 27 december 2006 17:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Toen kende Henk de kracht van Zdenek Grygera nog niet.
Yep, of eerder.quote:Op woensdag 27 december 2006 22:18 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Die vertrekt toch over een paar maanden?
Zonde ja, dus moet Vermaelen niet gelijk afgeschreven worden. Tenzij ze een nieuwe verdediger gaan kopen.quote:Op woensdag 27 december 2006 22:18 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Die vertrekt toch over een paar maanden?
Een goeie speler mag heus wel eens 4-5 jaar bij Ajax in het eerste spelen hoorquote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ongelooflijke goede verdediger is het.
Goede tackles op de bal, stevig in duels, gigantische kopkracht zowel verdedigend als aanvallend. Nog een seizoen Amsterdam denk ik en dan moet ie echt naar een topclub.
eenschquote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:07 schreef Urquhart het volgende:
Een van de weinige lichtpuntjes gisteravond.
Er werd als ik me niet vergis gesproken over 4 tot 6 weken.quote:Op zondag 23 september 2007 15:58 schreef RayMania het volgende:
Ben benieuwd hoe lang Thomas uit de roulatie is. Speelt de laatste tijd behoorlijk, zou jammer zijn als we hem moeten missen. Met Gregory hebben we wel een goede vervanger in huis trouwens.
quote:Ajax moet Vermaelen maanden missen
Waar Henk ten Cate Jaap Stam snel terug kan verwachten, moet de Ajax-trainer meer geduld hebben met Thomas Vermaelen.
Vermaelen heeft zondag in de 3-2 gewonnen wedstrijd tegen AZ een enkelband gescheurd. De Belgische verdediger, die op slag van rust geblesseerd naar de kant ging, heeft naar verwachting twee maanden nodig voor zijn herstel.
Stam, die kort voor het duel in Alkmaar afhaakte, is er minder slecht aan toe. Een verrekking aan de binnenband van zijn rechterknie houdt hem waarschijnlijk ruim een week aan de kant. Ajax probeert de oud-international fit te krijgen voor de return tegen Dinamo Zagreb op 4 oktober.
Vlaar is niets beter dan vermaelen.quote:Op maandag 24 september 2007 19:50 schreef Happel het volgende:
Moet je alleen maar blij mee zijn als ajax zijnde. Zo bijzonder is Vermaelen niet...
Ze hebben een overeenkomst, ze zijn beide geblesseerdquote:Op maandag 24 september 2007 19:54 schreef stefmans het volgende:
[..]
Vlaar is niets beter dan vermaelen.
Je moet er altijd weer tegenin gaan, hè.quote:Op maandag 24 september 2007 19:54 schreef stefmans het volgende:
[..]
Vlaar is niets beter dan vermaelen.
Je kent mequote:Op maandag 24 september 2007 19:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Je moet er altijd weer tegenin gaan, hè.
quote:Vermaelen kan blijven
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM, dinsdag
Ajax heeft de besprekingen geopend met centrale verdediger Thomas Vermaelen om zijn huidige contract tot medio 2010 open te breken en te verlengen tot 2012. De Belgische international heeft wel oren naar verlenging. Intussen focust hij zich op zijn revalidatie na een enkeloperatie. Vorige week liep hij die op tegen AZ. Het plan was dat Vermaelen tegelijkertijd zou worden geopereerd aan zijn schouder, maar daar is van afgezien, omdat hij vanwege zijn enkel een tijd met krukken moet lopen. De ’losse’ schouder zal nu met krachttraining op zijn plaats moeten blijven.
voetballen?quote:Op dinsdag 4 december 2007 06:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar heeft ie dat aan verdient?
Eigenlijk de enige voldoende vanavond. Geweldig gespeeld, hij wel..quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ongelooflijk sterk weer na zijn blessure. Wint bijna elk duel, tackles zijn allemaal op de bal of met de bal. Heel sterk in de lucht. Gelukkig zijn contract verlengd en zeker nog twee seizoenen in de Arena te zien hoop ik.
De rots in de verdediging.
Joh! enige probleem is zn fitheid, hopelijk kan hij tegen Feyenoord 90 minuten spelen.. was echt een verademing tegenover vertonghen centraal. Thomasquote:Op woensdag 30 januari 2008 22:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ongelooflijk sterk weer na zijn blessure. Wint bijna elk duel, tackles zijn allemaal op de bal of met de bal. Heel sterk in de lucht. Gelukkig zijn contract verlengd en zeker nog twee seizoenen in de Arena te zien hoop ik.
De rots in de verdediging.
En dan hebben we van der Wiel nogquote:Op maandag 4 februari 2008 11:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Verdediging stond super gisteren.
Silva is een goede aankoop. Johnny is geweldig. Vertonghen doet het fantastisch als back en niemand heeft het meer over Urby. En Vermaelen, goed dat hij weer terug is. Brengt rust in de verdediging en mede door zijn toe doen kan Johnny vaker mee inschuiven.
quote:De defensieve kracht van Vermaelen
Door RENZE LOLKEMA
AMSTERDAM - Natuurlijk zat Marco van Basten als bondscoach op de tribune, zaterdagavond in Heerenveen. Om internationals als Huntelaar, Heitinga en Stekelenburg te bekijken en wellicht Davids nog een keer onder de loep te leggen.
Maar Van Basten is ook maar een mens en dus zal hij ook als toekomstig coach van Ajax bepaalde zaken hebben waargenomen. En hebben geconstateerd dat bijvoorbeeld Thomas Vermaelen nog veel moet leren.
Nu Heitinga heeft laten weten Ajax te willen verruilen voor Atlético Madrid, weet Van Basten dat de Amsterdammers voor volgend seizoen een nieuw defensiekoppel moeten vormen. Vermaelen zal daarbij een sleutelrol vertolken. Hij wordt geacht leiding te geven aan de laatste linie zoals Heitinga dat nu doet.
Sinds de Belg terug is van een zware blessure, die hem vier maanden uit de ploeg hield – hij scheurde in september een band in zijn linker enkel – is het duo Heitinga-Vermaelen redelijk op elkaar ingespeeld geraakt. Soms zelfs zo goed dat de Nederlandse international ook durft aan te vallen. Het leverde Ajax na de winterstop al een paar waardevolle doelpunten op.
Maar als Vermaelen niet goed in de wedstrijd zit, zoals zaterdagavond in Heerenveen, kan Heitinga niets met zijn offensieve dadendrang. Dan is het een kwestie van corrigeren, bijstaan en het spel aan collega's overlaten. Vermaelen had grote moeite om de Friese reus Gerald Sibon te beteugelen en kreeg in de tweede helft bovendien regelmatig te maken met de razendsnelle en behendige 'Mickey' Sulejmani, de Servische surprise van Heerenveen. Ajax stond daardoor vaak onder grote druk. Logisch dat in de slotfase de kramp er bij de Belg in schoot.
,,Vergeet niet,'' excuseerde Vermaelen zich, ,,dat het drukke weken voor mij zijn geweest. Bovendien ben ik er vier maanden uit geweest. Dat kun je in deze fase van de competitie merken. En Sibon is trouwens veel langer dan ik. Die is twee meter volgens mij. Met hem moet ik het luchtduel dus niet aangaan, dan verlies ik het meteen. Sulejmani is inderdaad een gevaarlijke spits. Maar volgens mij hebben we niet zoveel kansen weggegeven.''
Vermaelen reed samen met zijn landgenoot Jan Vertonghen vorige week naar zijn vaderland, waar België in een oefenwedstrijd gastheer was van Marokko. Het was net of ook in die wedstrijd het verdriet van Vlaanderen na de dood van kunstenaar Hugo Claus voelbaar was. België verloor kansloos met 1-4. Vermaelen: ,,Ik ben blij met de relatieve rust van deze week. We spelen pas komend weekeinde weer.''
De Belg heeft het in zich om een verdediger van internationale allure te worden. Zijn tackles zijn soms messcherp, één op één is hij vaak onverstoorbaar en het inpassen van zijn medespelers levert zelden een nieuw probleem op.
Hij wil het alleen nog wel eens te mooi doen, zoals uit tegen Roda JC, hetgeen Ajax toen totaal onverwacht de wedstrijd kostte.
,,Ik probeer meedogenloos te zijn,'' aldus Vermaelen. ,,Dat zit in me. Dit is mijn beroep en daar zal ik alles voor laten. Ik heb er zelfs mijn land voor verlaten, op jonge leeftijd. En familie, vrienden, school.
,,Het zou daarom stom zijn om te denken dat ik er nu al ben. Ik ga er vol voor. Daarom heb ik er alles voor over om beter te worden. Dat kost me trouwens geen moeite.''
Vermaelen zal het volgend seizoen vermoedelijk een koppel gaan vormen met Gregory van der Wiel, een talentvolle mandekker uit de Ajax-opleiding, of bij toerbeurt met Jan-Arie van der Heijden, maar die jonge belofte is meer spelmaker dan verdediger. Van Basten ziet het mogelijk compleet anders. Maar dat vraagstuk zal voor Ajax pas na de komende voetbalzomer spelen.
Die moet nog even de wedstrijd opnieuw kijkenquote:Sulejmani is inderdaad een gevaarlijke spits. Maar volgens mij hebben we niet zoveel kansen weggegeven.''
quote:Vermaelen (Ajax): 'Blessure is gevolg van overbelasting'
Datum: 24-mei-2008 10:32
Thomas Vermaelen (foto, midden) is al een maand uit de roulatie met een liesblessure. De verdediger van Ajax miste daardoor het competitieslot en werkt momenteel aan zijn herstel. De oorzaak van de kwetsuur ligt volgens de Belg in overbelasting.
'De blessure zit bij mijn lies, maar mijn schaambeen is eigenlijk het probleem,' legt Vermaelen op de website van zijn club uit. 'Er zit vocht in het bot en dat moet wegtrekken. Dat heeft tijd nodig.' Vermaelen speelde 16 april tegen FC Groningen zijn laatste wedstrijd. De klachten speelden toen al en de verdediger werd na een half uurtje na de kant gehaald. 'Het is overbelasting,' zegt hij over de oorzaak van de blessure. 'Vanwege mijn enkelblessure stond ik vier maanden aan de kant. Ik wilde na die periode zo graag weer voetballen, maar ik kwam eigenlijk nog kracht te kort. Om dat te compenseren ga je anders bewegen en dan krijg je nieuwe klachten.'
De verdediger werkt deze dagen hard aan zijn herstel. Hij verwacht fit aan het nieuwe seizoen te beginnen. 'Ik blijf tot begin juni bij de club om te revalideren. Daarna heb ik drie weken vakantie en vervolgens heb ik nog een aantal weken de tijd om bij Ajax aan mijn herstel te werken.' Ook deelname aan de Olympische Spelen heeft hij nog niet uit zijn hoofd gezet. 'De Spelen zijn in augustus, dat moet lukken.' (BR)
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:42 schreef stefmans het volgende:
Deze man gaat over 2 jaar de rol van Stam overnemen en de echte leider worden centraal achterin.
Inderdaad, wat overigens al veel langer bekend is.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 02:20 schreef Radegast het volgende:
Komt tekort voor Ajax.
quote:Vermaelen: ‘Ik was nooit zo kapot als tegen Vitesse’
INTERVIEW, Van onze verslaggever Willem Vissers
gepubliceerd op 18 februari 2009 02:45, bijgewerkt op 18 februari 2009 08:33
Amsterdam - Verdediger van Ajax is liever in Amsterdam dan in België.Hij voelt zich hier thuis. Bij Belgische clubs komt de voorzitter nog weleens de kleedkamer binnenvallen om een donderspeech te houden. Maar Ajax is ‘intern rustig’, zegt Thomas Vermaelen (23), die in de afgelopen maand weer een illusie over de landstitel zag vervliegen.
Spelers bij Ajax zijn ook wel iets gewend. Zelfs vorig jaar, toen het bliksemde in de Arena en de commissie Coronel een rapport uitbracht dat de club in bijna al haar geledingen veroordeelde, waren de spelers toch vooral benieuwd naar de naam van de nieuwe trainer. Zij denken niet zo in structuren. ‘Met dat bestuurlijke niveau hebben wij niet zoveel te maken.’
Vreemd is het wel een beetje. Zo’n rapport, vrij verkrijgbaar, doordringend tot diep onder de huid van de club, doch niet gelezen door de linksbenige verdediger uit Kapellen. Hij volgde het nieuws over zijn werkgever een jaar geleden vooral via de tv. ‘Wij hebben het rapport ook gekregen hoor. Of hebben wij dat nu niet gekregen?’ Hij weet het eigenlijk niet meer.
Ondanks fouten
Vermaelen speelde één duel in het laatste kampioensjaar van Ajax, 2004. Hij maakte een uitstapje naar RKC en verlengde zijn contract onlangs tot 2012. Hij is een begaafde verdediger, ondanks zijn fouten nu en dan. Hij opende de score tegen Feyenoord, zondag.
Hij is een echte Ajacied ook. Als een duel met Feyenoord nadert, zoals dat van afgelopen weekeinde, voelt hij de zindering, mede omdat hij in de stad woont, vlakbij het Olympisch Stadion. ‘Ik voel me thuis. Ik ga niet meer vaak naar België, omdat ik liever hier ben. Fijne stad, leuke mensen. Ik voel me verbonden aan deze club.’
Gemiste landstitel
Maar natuurlijk: de teleurstelling van weer een gemiste landstitel komt hard aan. De kans is verspeeld in een paar weken, zonder dat hij weet wat de oorzaken zijn. En de UEFA Cup winnen zal ‘een hele klus’ zijn, te beginnen met de uitwedstrijd donderdag tegen Fiorentina, in de derde ronde. Ajax mist een vloot spelers.
Hij zou kunnen filosoferen over de jonge, onervaren ploeg die Ajax is. Zelfs het eveneens jonge elftal van België beschikt over meer geroutineerde spelers. ‘Kompany is iemand die recht gaat staan en als leider kan fungeren. Simons ook, met zijn leeftijd en ervaring.’
Maar wie is de leider van Ajax, nu Huntelaar is verdwenen? Het is even stil: ‘Dat is best moeilijk. Ik zou hem niet zo een-twee-drie kunnen aanduiden.’ Vertonghen en hijzelf, Nederlands sprekende spelers met een clubverleden, zouden het voortouw moeten nemen.
Spontaan
‘Ik vind dat zo’n proces spontaan moet verlopen. Als je het gevoel hebt dat je je moet opwerpen als leider, doe je dat, maar ik houd er niet van om de leider te spelen. Ik was vereerd toen ik voor de winterstop een tijdje aanvoerder was, maar het moet spontaan gaan.’
Vertonghen en hij ruilden ook een tijdje van positie. Vertonghen nam zijn rol in het centrum van de defensie over en Vermaelen schoof naar linksachter. Vermaelen is liever centrumverdediger, maar hij maakt er geen zaak van. ‘Dan laat je je kennen. Ik kan hartstikke goed met hem opschieten. Dan zou ik hem opeens geen leuke gast meer vinden omdat hij op mijn favoriete plek speelt?’
Hij moet een beetje lachen om berichten als zou trainer Van Basten communicatief achterblijven bij de wensen van de spelers. ‘Hij zoekt veel contact. Dan komt hij even een praatje maken in de fysioruimte of zo. Maar het kan dat hij aan bepaalde spelers meer moet uitleggen. Van Basten traint heel gericht: balbezit, balbezit tegenpartij. Hij reikt veel aan en je zag verbetering, ook in de opbouw. Maar na de winter viel dat helemaal weg. We speelden niet meer als team. Dat moet je ook als team oplossen.’
Onmachtig gevoel
Van Basten noemde de nederlaag tegen Vitesse (4-1) een negatieve uitschieter, in een reeks met één punt uit vier duels. Tegen Feyenoord volgde herstel. Vermaelen, over het duel met Vitesse: ‘Het is ook niet altijd even makkelijk. De verdediging én de aanval speelden elk hun eigen wedstrijd. Ik was ook niet goed. Het was moeilijk spelen, met 3-4-3. Dat is op zich prima hoor, maar ik kwam tegen een overwicht te staan. Als verdediger was dat een heel moeilijke wedstrijd, ik was nooit zo kapot als toen. Het was niet te belopen en het gaf een onmachtig gevoel.’
Intern mocht het dan rustig blijven, buiten was het dat zeker niet. Zo betraden supporters het trainingsveld. ‘Ik heb al veel meegemaakt, ook met supporters. We schrikken niet meer zo vlug. We weten dat ze ons niets verkeerd doen, dat ze ons niet aanraken.
‘Zij waren teleurgesteld, wij waren teleurgesteld. Zij wilden dat laten blijken, door met een standpunt te komen. Ik snap dat wel. Sommigen stoppen bijna hun hele leven in Ajax, hun hele geld. Dan kan ik wel begrijpen dat er zo’n reactie komt.’
Vond dat hij de bal alleen te vaak gewoon wild wegschootquote:Op zondag 1 maart 2009 17:53 schreef kevin6188 het volgende:
Gelukkig is hij sindsdien verreweg de beste aan Ajax-zijde. Wat kan die gast verdedigen zeg. Vandaag ook weer. Held!
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 02:20 schreef Radegast het volgende:
Komt tekort voor Ajax.
Ik weet niet goed wat je met dit niveau bedoelt...quote:Op maandag 2 maart 2009 16:09 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
![]()
Deze jongen kan gemakkelijk mee op dit niveau.
Het Ajax-niveau van dit moment kan hij prima aan.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:48 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik weet niet goed wat je met dit niveau bedoelt...
Zelfs dat maar zelden. Opbouwend zwak en snel in paniek. Een beetje een blinde.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:36 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het Ajax-niveau van dit moment kan hij prima aan.
Altijd maar dat gezeur om op te bouwen. Hij is een verdediger, op dit moment linksback, en dat dat uitstekend. Wielaert, Oleguer of Vertonghen mogen opbouwen.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:39 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Zelfs dat maar zelden. Opbouwend zwak en snel in paniek. Een beetje een blinde.
Ik moet toegeven, als linksachter in een viermansverdediging doet hij het de laatste weken niet onaardig als hij geen directe tegenstander heeft.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:47 schreef RayMania het volgende:
[..]
Altijd maar dat gezeur om op te bouwen. Hij is een verdediger, op dit moment linksback, en dat dat uitstekend. Wielaert, Oleguer of Vertonghen mogen opbouwen.
Zegt genoeg dat hij de winnende goals tegen Feyenoord en Volendam heeft gescoord en ijzersterk speelde tegen Fiorentina en Utrecht.
In de meeste toplanden zullen ze het niet met je eens zijn hoor.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:08 schreef Beschouw het volgende:
Als hij onder druk staat, ramt hij ballen lukraak weg. Een goede verdeiger behoudt altijd overzicht en speelt een bal af naar een medespeler, ook als hij onder druk staat, want een goede verdediger met overzicht heeft die vrijstaande man allang gezien. Vermaelen ziet dat nooit.
quote:'Aston Villa biedt 10.000.000 euro op Ajacied Vermaelen'
Datum: 6-apr-2009 13:22
Aston Villa prepareert een bod van negen miljoen pond, zo’n tien miljoen euro, op Thomas Vermaelen (foto, rechts). Althans, dat bericht The Daily Mirror. Een delegatie van Villa zou de Ajacied anderhalve week geleden hebben bekeken tijdens het WK-voorrondeduel Belgie – Bosnië (2-4).
Vermaelens verbintenis met Ajax loopt medio 2012 af. De 23-jarige Belg debuteerde op 15 februari 2004 in competitieverband voor de Amsterdammers op bezoek bij FC Volendam (0-2 winst) en staat, een periode op huurbasis bij RKC Waalwijk in het seizoen 2004/2005 meegerekend, op 108 eredivisieduels en tien doelpunten.
Door een flinke voorjaarsdip heeft Aston Villa de vierde plaats, welke recht geeft op voorronde Champions League, uit het zicht verloren. (MA)
quote:Op maandag 6 april 2009 14:20 schreef TC03 het volgende:
Tsss, het is jaloersmakend hoe buitenlandse clubs voor elke modale voetballer van Ajax miljoenen neerleggen.
Beter gaat Ajax daar niet op in. Dit seizoen is hij weer erg sterk.quote:
Die mogen vaker komen. Elke keer als ze er zitten speelt ie goed.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Aston Villa zat weer eens op de tribune.
Jij verwacht dat Vermaelen ooit de absolute top kan halen?quote:Op maandag 11 mei 2009 09:23 schreef kevin6188 het volgende:
Vermaelen moet niet naar Villa willen. Nog even investeren en dan naar de absolute top. Na Villa kom je niet meer hogerop.
Ik hoop ook dat 'ie nog een jaartje blijft. Al vind ik hem op zich wel in Engeland passen uiteindelijk.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:43 schreef kevin6188 het volgende:
wie weet. Maar niet nu al. blijf nog maar een jaartje bij Ajax.
Zou Villa echt een geweldige ploeg vinden voor hem. Niveau past bij hem. Maar hoop wel dat hij nog een jaartje in Nederland blijft. Ontwikkeld zich nog elk jaar zeer goed.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:23 schreef kevin6188 het volgende:
Vermaelen moet niet naar Villa willen. Nog even investeren en dan naar de absolute top. Na Villa kom je niet meer hogerop.
Ze zullen binnenkort wel bellen.quote:Aston Villa captain Martin Laursen has announced his retirement after admitting defeat in a battle against persistent knee problems.
Voor 1 miljoen zou ik hem ook al wegdoen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:30 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
12 miljoentjes en ze mogen hem hebben.
Dan ben ik blij dat jij er niets te zeggen over hebtquote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:30 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Voor 1 miljoen zou ik hem ook al wegdoen.
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:30 schreef Beschouw het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:30 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Ouwe seniele zakquote:Op vrijdag 15 mei 2009 17:30 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Je bent zelf een grijze muisquote:Op zaterdag 16 mei 2009 10:09 schreef Fortitudo het volgende:
het is echt zo'n kleurloze voetballer die niks extra's brengt. kan ook niet begrijpen dat hij aanvoerder is, anagezien hij zelf zo'n grijze muis is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#FreeHat
Verdedigend is hij vaak de weg kwijt. Heft door verkeerd opstellen regelmatig buitenspel op, is snel in paniek en opbouwend zeer zwak. Dat is bij hem vaak simpel de bal wegrammen. Het enige profijt dat 'we' nog van hem hebben is zijn inzet en af en toe een doelpuntje. Maar ik vind hem 3x niks, een voetballer Ajax onwaardig. Onbegrijpelijk dat Ajax zo'n voetballer opstelt. Is meer iets voor De Graafschap. Dat ze in Engeland vele miljoenen voor hem over schijnen te hebben, zegt niks over Vermaelen maar alles over de rijkdom van de clubs daar. Die kopen alles wat los en vast zit en kijken niet op een paar miljoen meer of minder. Ajax mag zich in de handen wrijven: mogelijk levert een middelmatige en beperkte voetballer toch nog een aardig bedragje op. Strik er om en weg ermee.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 10:09 schreef Fortitudo het volgende:
het is echt zo'n kleurloze voetballer die niks extra's brengt.
Moet je ongesteld worden ofzo?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 11:49 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Verdedigend is hij vaak de weg kwijt. Heft door verkeerd opstellen regelmatig buitenspel op, is snel in paniek en opbouwend zeer zwak. Dat is bij hem vaak simpel de bal wegrammen. Het enige profijt dat 'we' nog van hem hebben is zijn inzet en af en toe een doelpuntje. Maar ik vind hem 3x niks, een voetballer Ajax onwaardig. Onbegrijpelijk dat Ajax zo'n voetballer opstelt. Is meer iets voor De Graafschap. Dat ze in Engeland vele miljoenen voor hem over schijnen te hebben, zegt niks over Vermalen maar alles over de rijkdom van de clubs daar. Die kopen alles wat los en vast zit en kijken niet op een paar miljoen meer of minder. Ajax mag zich in de handen wrijven: mogelijk levert een middelmatige en beperkte voetballer toch nof een aardig bedragje op. Strik er om en weg ermee.
Dat door de mand vallen gebeurt nu al te vaak. Dat 'ie het volhoudt zegt meer over de staat van de huidige Ajax-defensie dan over Ajax.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:17 schreef Blawh het volgende:
Ik ben het eens met Beschouw.
Daarnaast vind ik ook zijn concentratievermogen erg matig, bij vlagen lijkt hij er niet helemaal bij te zijn waardoor hij op zijn tijd een enorme fout maakt. Zal ongetwijfeld door de mand vallen in een sterkere competitie.
quote:Arsenal jaagt op Thomas Vermaelen
LONDEN/AMSTERDAM - Arsenal bereidt een miljoenenbod voor op Ajax-verdediger Thomas Vermaelen. De 23-jarige Belg is wekenlang gevolgd door de Engelse topclub. Arsenal wil nu werk maken van zijn komst. Zowel bij de Belgische nationale ploeg als bij Ajax heeft de linkspoot een goede indruk op Arsenal gemaakt. Vermaelen komt sinds 2004 voor Ajax uit.
Als jeugdspeler werd hij weggehaald bij Germinal Beerschot Antwerpen. Ook Aston Villa stuurde de afgelopen periode scouts naar Ajax voor Vermaelen, die dit seizoen meestal linksback speelde, maar een voorkeur heeft voor het centrum van de defensie.
Arsenal zou heel apart zijn. Maarja, grygera, escude, pasanen, allemaal nooit échte onmisbare (basis)krachten bij ajax, en spelen allemaal in de europese top nu.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:06 schreef fathank het volgende:
dan zal ie wel niet zo slecht zijn als de mensen hier willen doen geloven.
Vermaelen is daarentegen niet goedkoop. Miljoentje of 8/9? Moet wel wat beters te vinden zijn, denk ik.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:37 schreef mcyodogg het volgende:
Zou niet eens zo'n dramatische aankoop zijn. Hij is niet beter dan de 4 die nu achterin lopen, maar de spoeling is nogal dun bij Arsenal, en met iemand als Vermaelen kunnen ze problemen beter opvangen.
quote:'Bod Arsenal niet in de buurt van gedachte Ajax'
Arsenal heeft de interesse in Thomas Vermaelen geconcretiseerd, maar het bedrag dat de Engelse club in gedachten heeft is niet naar de zin van Ajax. De Amsterdammers willen een bedrag tussen de twaalf en vijftien miljoen euro ontvangen.
Arsenal zit volgens het Algemeen Dagblad een stuk lager. Manager Arsène Wenger hanteert sinds zijn aanstelling al een strakke transferpolitiek. Het is daarom nog maar de vraag of Ajax en Arsenal ooit tot een akkoord zullen komen. Wenger betaalt voor een speler nooit meer dan hij bij aanvang in zijn hoofd heeft. Mocht de verkopende club geen water bij de wijn willen doen, dan richt Arsenal zich snel op een alternatief.
De 23-jarige Belg liet dit weekend zelf al weten Arsenal als een mooie optie te zien. "Ik kan niet alles prijsgeven. Een transfer naar Arsenal zou mooi zijn, maar ik zit er nog niet", aldus Vermaelen eerder. Ook Aston Villa volgt de verrichtingen van de linksback.
Dat wordt gewoon banken bij Arsenal, hij was niet eens in staat om de spitsen uit de Nederlandse competitie in bedwang te houden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:01 schreef versteegrob het volgende:
Wel raar dat die zo graag weg wil. Afgelopen jaar wou die nog zeker blijven maar aan de andere kant ook wel logisch
Vorig seizoen speelde hij bijna geen enkele wedstrijd als centrale verdediger.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:42 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon banken bij Arsenal, hij was niet eens in staat om de spitsen uit de Nederlandse competitie in bedwang te houden.
Dat verandert niets aan het feit dat je bij hem nooit het idee hebt dat hij zijn tegenstander in de zak heeft of dat hij de hele wedstrijd geconcentreerd kan blijven verdedigen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:18 schreef RayMania het volgende:
[..]
Vorig seizoen speelde hij bijna geen enkele wedstrijd als centrale verdediger.
11,5 miljoenquote:Op donderdag 4 juni 2009 11:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Volgens The Sun is het rond voor 11,5 miljoen euro.
Obradovic als backup?quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
11,5 miljoen![]()
Gewoon lekker voor 2 miljoen Braafheid halen en mischien ook nog Obradovic als back-up. Maak je nog winst ook nog
En hoevaak zag jij hem spelen? Ajax kennende zijn er genoeg blessures door het hele seizoen dus ze zullen toch beiden genoeg minuten maken. Bovendien kan Braafheid ook links in het centrum spelen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:01 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Obradovic als backup?Die is/kan beter (worden) dan Braafheid
Ongelofelijk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Volgens The Sun is het rond voor 11,5 miljoen euro.
Genieten, nietwaar?quote:
Mwah, dat betwijfel ik dus juist. Vermaelen moet het in de Eredivisie van zijn fysiek hebben. Op zijn fysiek en agressiviteit wint ie veel duels van een Slory, een Saidi, and so on. Maar toen hij een keer speelde tegen Amrabat die niet bang is om aangepakt te worden, heeft ie alle hoeken gezien.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:01 schreef zjroentje het volgende:
Hij komt in de Premier League ook het beste tot zijn recht denk ik.
Vergeleken met de gemiddelde PL centrumverdediger stelt Vermaelen fysiek niet zoveel voor nee. Goede speler voor de Eredivisie maar voor meer dan 10M moet je er heel snel een strik omheen doen en persoonlijk gaan brengen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:05 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Mwah, dat betwijfel ik dus juist. Vermaelen moet het in de Eredivisie van zijn fysiek hebben. Op zijn fysiek en agressiviteit wint ie veel duels van een Slory, een Saidi, and so on. Maar toen hij een keer speelde tegen Amrabat die niet bang is om aangepakt te worden, heeft ie alle hoeken gezien.
En de Premier League is toch behoorlijk fysiek.
25 million ¤ - Jose Antonio Reyesquote:Op donderdag 4 juni 2009 14:24 schreef DeVinger het volgende:
Heeft Wenger eigenlijk veel miskopen gedaan voor zulke bedragen?
Dat was geen miskoop. Die kon niet aarden in Engeland was het verhaal toch? Heeft het toch nog redelijk verdienstelijk gedaan, tot dat hij begin te miepen over heimwee en dergelijke. Dat hij nu zelfs bij Benfica (dacht ik) speelt kan je dan wel weer een diskwalificatie van de scouting noemen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:29 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
25 million ¤ - Jose Antonio Reyes
was niet zijn beste aankoop maar weet ook niet wat ze aan hem verdiend hebben uiteindelijk.
Ik denk dat hij juist ten onder gaat, het blijft namelijk een wannabe kerel. (lees jongetje)quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:01 schreef zjroentje het volgende:
Hij komt in de Premier League ook het beste tot zijn recht denk ik.
Hij is sowieso minder dan Gallas, Toure, Djourou. Alleen voor het feit dat HEAD niet aan speelminuten toekomt is het goed.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:29 schreef El_Bassie het volgende:
Ach, Vermaelen is een prima speler. Snap al die scepsis hier niet zo. Kan nog groeien en dan is hij zeker niet minder dan wat Arsenal nu heeft lopen.
Bedankt voor de goede wedstrijden, succes in Londen.quote:Ajax en Arsenal rond over Vermaelen
De transfer van Thomas Vermaelen naar Arsenal wordt waarschijnlijk nog deze week afgerond. De clubs zijn het maandagmiddag in ieder geval eens geworden over een transfersom van dertien miljoen euro, zo meldt de NOS.
De 23-jarige Vermaelen moet zelf nog wel tot een vergelijk komen met Arsenal, maar de mandekker liet in een eerder stadium al weten dat dat geen problemen zal gaan opleveren. De transfer zal vermoedelijk dan ook nog deze week volledig afgerond worden.
Ajax en Arsenal waren al enkele dagen met elkaar in gesprek over de te betalen transfersom. De Amsterdammers wilden aanvankelijk vijftien miljoen, maar zijn met twee miljoen euro gezakt naar dertien miljoen. Bij de Londenaren was Vermaelen de belangrijkste kandidaat om de defensie te versterken.
De Belgische international had nog een contract tot medio 2012 in Amsterdam. De linkspoot is bezig aan zijn vijfde seizoen bij Ajax, dat hem tussendoor nog een jaar verhuurde aan RKC Waalwijk. In zijn periode in de hoofdstad kwam hij tot 99 wedstrijden, waarin hij acht keer scoorde.
Eens. Vermaelen is nog niet de helft van dat bedrag waard. Prima deal van Ajax.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:00 schreef thewishmaster het volgende:
Mooi dat ze een speler van dat niveau voor 13 miljoen hebben weten te slijten, net zo'n goede deal als een paar jaar geleden met Babel naar Liverpool.
Nou nou, een aardige voetballer hoor, maar nog steeds omstreden. Dat moet wel op te vangen zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:05 schreef Rejected het volgende:
Thomas naar Arsenal dus.
Dag kampioenschap.
Ja, want de afgelopen jaren heeft hij ons daar al een keer of 3 aan geholpen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:05 schreef Rejected het volgende:
Thomas naar Arsenal dus.
Dag kampioenschap in Amsterdam.
Ik denk dat je een beetje kortzichtig bent in jouw uitspraak.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:28 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ja, want de afgelopen jaren heeft hij ons daar al een keer of 3 aan geholpen.
Jij ook.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:55 schreef Rejected het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje kortzichtig bent in jouw uitspraak.
Ja, beetje tegengas. Ik vind hem ook wel ok hoor, hoeft van mij niet weg, maar een kampioenenmaker is het absoluut niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:55 schreef Rejected het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje kortzichtig bent in jouw uitspraak.
Ja das wel waar eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:09 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ja, beetje tegengas. Ik vind hem ook wel ok hoor, hoeft van mij niet weg, maar een kampioenenmaker is het absoluut niet.
Maar ik snap Ajax wel. Met 13 miljoen is hij toch wel heel dik betaald.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:09 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ja, beetje tegengas. Ik vind hem ook wel ok hoor, hoeft van mij niet weg, maar een kampioenenmaker is het absoluut niet.
En ook om spelers voor veel te veel geld aan te trekken....quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:18 schreef the_legend_killer het volgende:
Ajax krijgt het wel elk jaar voor elkaar om spelers voor veel te veel geld te verkopen
Suárez, Huntelaar en Sulejmani. En de eerste twee zijn meer dan geslaagd en de derde kan nog slagen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:19 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
En ook om spelers voor veel te veel geld aan te trekken....
quote:Thomas Vermaelen naar Arsenal
19 juni 2009
Ajax en Arsenal FC hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Thomas Vermaelen. Met de transfer, die ingaat op 1 juli 2009, is een totaalbedrag gemoeid van 12 miljoen euro, waarvan 10 miljoen euro vast en 2 miljoen euro variabel.
Vermaelen (geboren op 14 november 1985) kwam op zijn 15e als B-junior in de Ajax-jeugdopleiding, waarna hij in 2003 zijn eerste contract tekende. Vermaelen kwam over van de toenmalige satellietclub van Ajax, Germinal Beerschot. Op 15 februari 2004 maakte hij op 18-jarige leeftijd zijn debuut in het eerste elftal van Ajax in de competitiewedstrijd FC Volendam - Ajax (0-2). Vermaelen speelde in totaal 143 officiële wedstrijden voor Ajax, waarin hij 10 doelpunten maakte. De verdediger won met Ajax in 2004 de landstitel, in 2005 de Johan Cruijff Schaal en in 2006 en 2007 zowel de KNVB Beker als de Johan Cruijff Schaal.
De Ajacied speelde in het seizoen 2004-2005 op huurbasis voor RKC Waalwijk. Voor het Belgisch elftal speelde Vermaelen inmiddels 21 interlands.
Denk dat Ajax het anders nog knap lastig krijgt tegen clubs van dat 'kaliber'quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:46 schreef thewishmaster het volgende:
Wat een goede deal weer van Ajax, van Vermaelen horen we nooit meer iets, die zakt langzaam af naar clubs van het kaliber Wigan Athletic en Hull City.
Wat zuur weer. Ik weet zeker dat je hem afgelopen seizoen nog hartstochtelijk hebt staan toejuichen vanaf je vakje in de Arena.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:46 schreef thewishmaster het volgende:
Wat een goede deal weer van Ajax, van Vermaelen horen we nooit meer iets, die zakt langzaam af naar clubs van het kaliber Wigan Athletic en Hull City.
Moest hij vooral de bal zelf in eigen goal trappen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:21 schreef Gunner het volgende:
maar Thomas wilde gewoon niet elke keer meer uitgeschakeld worden in de CL door deense subtoppers
Oh heeft ie dat gedaan? Geen idee. ik kijk nooit naar Ajax. Maar alle groten der aarde hebben wel eens een penalty gemist of een eigen goal gemaakt. Niets bijzonders en zegt me niets over z'n kwaliteiten.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:24 schreef RayMania het volgende:
[..]
Moest hij vooral de bal zelf in eigen goal trappen.
Natrappen vind ik wel een groot woord hoor. De meesten hier lijken het erover eens te zijn dat hij tekort komt voor het niveau van Arsenal. Maar een enkele reactie daargelaten zie ik geen Ajax fans die onredelijk commentaar hebben op zijn presteren en al helemaal niet op de persoon Vermaelen. En terecht, want het was een prima speler voor het niveau van Ajax, deed altijd zijn best en hij zeikt niet. Denk ook niet dat er mensen zijn die hem de transfer misgunnen, maar 10M voor iemand met zijn kwaliteiten is wel vrij veel geld.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Oh heeft ie dat gedaan? Geen idee. ik kijk nooit naar Ajax. Maar alle groten der aarde hebben wel eens een penalty gemist of een eigen goal gemaakt. Niets bijzonders en zegt me niets over z'n kwaliteiten.
Maar volgend seizoen zal blijken wie er gelijk krijgt, maar hier zie ik mensen alleen natrappen. dat heeft ie ook niet verdient.
Alle 4 de jaren?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die 2 miljoen wordt trouwens betaald wanneer hij per jaar aan minimaal 20 duels komt.
Ja hij had in die wedstrijd een eigen doelpunt gemaakt en de andere tegengoal was ook zijn schuld.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Oh heeft ie dat gedaan? Geen idee. ik kijk nooit naar Ajax. Maar alle groten der aarde hebben wel eens een penalty gemist of een eigen goal gemaakt. Niets bijzonders en zegt me niets over z'n kwaliteiten.
Maar volgend seizoen zal blijken wie er gelijk krijgt, maar hier zie ik mensen alleen natrappen. dat heeft ie ook niet verdient.
Netjes, doet-ie goed.quote:
Wonderen zijn de wereld nog niet uit, blijkbaar.quote:Op zaterdag 19 september 2009 17:49 schreef thewishmaster het volgende:
Is dit dezelfde Vermaelen die jarenlang bij Ajax beslissende foutjes maakte?
quote:Op zaterdag 19 september 2009 22:42 schreef TheClown1 het volgende:
net een topwedstrijd als deze moet ik weer missen. iemand links naar de goals?
Dat is logisch natuurlijk. Riep ik al voordat ie z'n eerste wedstrijd zou spelen dat spelen bij een betere ploeg met betere spelers hij zich ook aan op zou trekken.quote:Op zaterdag 19 september 2009 21:14 schreef Beschouw het volgende:
Of zou het komen omdat hij nu betere medespelers heeft?
13 miljoen is natuurlijk een koopje voor zo een topscoorder. Dat had Wenger goed gezien. Toen vond ik deze reacties al grappig (eigenlijk zielig) en nu helemaal. wie het laatst lacht......quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:12 schreef Fortitudo het volgende:
13 fucking miljoen
ongelofelijk
keiharde onderhandelaars daar in amsterdam
props
en wenger:
Hoeveel miljoen heeft hij Ajax in eerste instantie wel niet gekost...quote:Op zaterdag 19 september 2009 17:49 schreef thewishmaster het volgende:
Is dit dezelfde Vermaelen die jarenlang bij Ajax beslissende foutjes maakte?
quote:Op zondag 20 september 2009 15:29 schreef Grulez het volgende:
[..]
Hoeveel miljoen heeft hij Ajax in eerste instantie wel niet gekost...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |