Ik snap best dat je dat leuk vindt maar het wordt echt een bende zo joh. Dit is een halfjaarlijks terugkerende vraag, nu gaat iedereen een topic openen zonder dat daar aanleiding voor is: het grote Bahia-topic, het grote Michael Lamey-topic, het grote Joey Gudjohnsson-topic.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:45 schreef stefmans het volgende:
Thomas verdiend het![]()
Die van boakye enzo hoeven van mij ook niet![]()
Nashje jou sig klopt trouwens niet huntelaar heeft al 3x in de CL gespeeld en 3x gescoordquote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:21 schreef Nashje het volgende:
In de slechtste wedstrijd die ik van Thomas heb gezien open jij een fantopic?
waarom is mijn plaatjequote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Jezus.... Morgen maar eens ff een topic openen over elke Vitesse speler
?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:30 schreef stefmans het volgende:
[..]
Nashje jou sig klopt trouwens niet huntelaar heeft al 3x in de CL gespeeld en 3x gescoord![]()
Die van Inter is van vorig seizoen maat.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:19 schreef stefmans het volgende:
Huntelaar-stats: CL 2/1
nu 2x tegen Kopenhagen en 1x tegen Internazionale is 3 wedstrijden in totaal.
En hij scoorde gisteren 2x en tegen Inter 1x dus
Das dan ook meteen de enige bal die hij goed raakte gedurende die pot!! Hij was schandalig slecht, net zoals een boel anderenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:18 schreef stefmans het volgende:
En net weer de assist op Huntelaar waardoor de 0-1 ontstond![]()
Toen kende Henk de kracht van Zdenek Grygera nog niet.quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:17 schreef AminBen het volgende:
Hoorde ik Ten Cate eerder niet zeggen: 'Het duo Stam-Vermaelen durf ik één-tegen-één te laten spelen tegen de beste spitsen van de wereld'![]()
C_M voor een kloon maken kan je toch een permban krijgen?quote:Op woensdag 27 december 2006 17:52 schreef Happel het volgende:
Net zo een speler als bijna al die andere jeugdspelers bij ajax, niet bijzonder.
C_M bestaat niet meer.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:42 schreef stefmans het volgende:
[..]
C_M voor een kloon maken kan je toch een permban krijgen?
Die vertrekt toch over een paar maanden?quote:Op woensdag 27 december 2006 17:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Toen kende Henk de kracht van Zdenek Grygera nog niet.
Yep, of eerder.quote:Op woensdag 27 december 2006 22:18 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Die vertrekt toch over een paar maanden?
Zonde ja, dus moet Vermaelen niet gelijk afgeschreven worden. Tenzij ze een nieuwe verdediger gaan kopen.quote:Op woensdag 27 december 2006 22:18 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Die vertrekt toch over een paar maanden?
Een goeie speler mag heus wel eens 4-5 jaar bij Ajax in het eerste spelen hoorquote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ongelooflijke goede verdediger is het.
Goede tackles op de bal, stevig in duels, gigantische kopkracht zowel verdedigend als aanvallend. Nog een seizoen Amsterdam denk ik en dan moet ie echt naar een topclub.
eenschquote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:07 schreef Urquhart het volgende:
Een van de weinige lichtpuntjes gisteravond.
Er werd als ik me niet vergis gesproken over 4 tot 6 weken.quote:Op zondag 23 september 2007 15:58 schreef RayMania het volgende:
Ben benieuwd hoe lang Thomas uit de roulatie is. Speelt de laatste tijd behoorlijk, zou jammer zijn als we hem moeten missen. Met Gregory hebben we wel een goede vervanger in huis trouwens.
quote:Ajax moet Vermaelen maanden missen
Waar Henk ten Cate Jaap Stam snel terug kan verwachten, moet de Ajax-trainer meer geduld hebben met Thomas Vermaelen.
Vermaelen heeft zondag in de 3-2 gewonnen wedstrijd tegen AZ een enkelband gescheurd. De Belgische verdediger, die op slag van rust geblesseerd naar de kant ging, heeft naar verwachting twee maanden nodig voor zijn herstel.
Stam, die kort voor het duel in Alkmaar afhaakte, is er minder slecht aan toe. Een verrekking aan de binnenband van zijn rechterknie houdt hem waarschijnlijk ruim een week aan de kant. Ajax probeert de oud-international fit te krijgen voor de return tegen Dinamo Zagreb op 4 oktober.
Vlaar is niets beter dan vermaelen.quote:Op maandag 24 september 2007 19:50 schreef Happel het volgende:
Moet je alleen maar blij mee zijn als ajax zijnde. Zo bijzonder is Vermaelen niet...
Ze hebben een overeenkomst, ze zijn beide geblesseerdquote:Op maandag 24 september 2007 19:54 schreef stefmans het volgende:
[..]
Vlaar is niets beter dan vermaelen.
Je moet er altijd weer tegenin gaan, hè.quote:Op maandag 24 september 2007 19:54 schreef stefmans het volgende:
[..]
Vlaar is niets beter dan vermaelen.
Je kent mequote:Op maandag 24 september 2007 19:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Je moet er altijd weer tegenin gaan, hè.
quote:Vermaelen kan blijven
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM, dinsdag
Ajax heeft de besprekingen geopend met centrale verdediger Thomas Vermaelen om zijn huidige contract tot medio 2010 open te breken en te verlengen tot 2012. De Belgische international heeft wel oren naar verlenging. Intussen focust hij zich op zijn revalidatie na een enkeloperatie. Vorige week liep hij die op tegen AZ. Het plan was dat Vermaelen tegelijkertijd zou worden geopereerd aan zijn schouder, maar daar is van afgezien, omdat hij vanwege zijn enkel een tijd met krukken moet lopen. De ’losse’ schouder zal nu met krachttraining op zijn plaats moeten blijven.
voetballen?quote:Op dinsdag 4 december 2007 06:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar heeft ie dat aan verdient?
Eigenlijk de enige voldoende vanavond. Geweldig gespeeld, hij wel..quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ongelooflijk sterk weer na zijn blessure. Wint bijna elk duel, tackles zijn allemaal op de bal of met de bal. Heel sterk in de lucht. Gelukkig zijn contract verlengd en zeker nog twee seizoenen in de Arena te zien hoop ik.
De rots in de verdediging.
Joh! enige probleem is zn fitheid, hopelijk kan hij tegen Feyenoord 90 minuten spelen.. was echt een verademing tegenover vertonghen centraal. Thomasquote:Op woensdag 30 januari 2008 22:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ongelooflijk sterk weer na zijn blessure. Wint bijna elk duel, tackles zijn allemaal op de bal of met de bal. Heel sterk in de lucht. Gelukkig zijn contract verlengd en zeker nog twee seizoenen in de Arena te zien hoop ik.
De rots in de verdediging.
En dan hebben we van der Wiel nogquote:Op maandag 4 februari 2008 11:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Verdediging stond super gisteren.
Silva is een goede aankoop. Johnny is geweldig. Vertonghen doet het fantastisch als back en niemand heeft het meer over Urby. En Vermaelen, goed dat hij weer terug is. Brengt rust in de verdediging en mede door zijn toe doen kan Johnny vaker mee inschuiven.
quote:De defensieve kracht van Vermaelen
Door RENZE LOLKEMA
AMSTERDAM - Natuurlijk zat Marco van Basten als bondscoach op de tribune, zaterdagavond in Heerenveen. Om internationals als Huntelaar, Heitinga en Stekelenburg te bekijken en wellicht Davids nog een keer onder de loep te leggen.
Maar Van Basten is ook maar een mens en dus zal hij ook als toekomstig coach van Ajax bepaalde zaken hebben waargenomen. En hebben geconstateerd dat bijvoorbeeld Thomas Vermaelen nog veel moet leren.
Nu Heitinga heeft laten weten Ajax te willen verruilen voor Atlético Madrid, weet Van Basten dat de Amsterdammers voor volgend seizoen een nieuw defensiekoppel moeten vormen. Vermaelen zal daarbij een sleutelrol vertolken. Hij wordt geacht leiding te geven aan de laatste linie zoals Heitinga dat nu doet.
Sinds de Belg terug is van een zware blessure, die hem vier maanden uit de ploeg hield – hij scheurde in september een band in zijn linker enkel – is het duo Heitinga-Vermaelen redelijk op elkaar ingespeeld geraakt. Soms zelfs zo goed dat de Nederlandse international ook durft aan te vallen. Het leverde Ajax na de winterstop al een paar waardevolle doelpunten op.
Maar als Vermaelen niet goed in de wedstrijd zit, zoals zaterdagavond in Heerenveen, kan Heitinga niets met zijn offensieve dadendrang. Dan is het een kwestie van corrigeren, bijstaan en het spel aan collega's overlaten. Vermaelen had grote moeite om de Friese reus Gerald Sibon te beteugelen en kreeg in de tweede helft bovendien regelmatig te maken met de razendsnelle en behendige 'Mickey' Sulejmani, de Servische surprise van Heerenveen. Ajax stond daardoor vaak onder grote druk. Logisch dat in de slotfase de kramp er bij de Belg in schoot.
,,Vergeet niet,'' excuseerde Vermaelen zich, ,,dat het drukke weken voor mij zijn geweest. Bovendien ben ik er vier maanden uit geweest. Dat kun je in deze fase van de competitie merken. En Sibon is trouwens veel langer dan ik. Die is twee meter volgens mij. Met hem moet ik het luchtduel dus niet aangaan, dan verlies ik het meteen. Sulejmani is inderdaad een gevaarlijke spits. Maar volgens mij hebben we niet zoveel kansen weggegeven.''
Vermaelen reed samen met zijn landgenoot Jan Vertonghen vorige week naar zijn vaderland, waar België in een oefenwedstrijd gastheer was van Marokko. Het was net of ook in die wedstrijd het verdriet van Vlaanderen na de dood van kunstenaar Hugo Claus voelbaar was. België verloor kansloos met 1-4. Vermaelen: ,,Ik ben blij met de relatieve rust van deze week. We spelen pas komend weekeinde weer.''
De Belg heeft het in zich om een verdediger van internationale allure te worden. Zijn tackles zijn soms messcherp, één op één is hij vaak onverstoorbaar en het inpassen van zijn medespelers levert zelden een nieuw probleem op.
Hij wil het alleen nog wel eens te mooi doen, zoals uit tegen Roda JC, hetgeen Ajax toen totaal onverwacht de wedstrijd kostte.
,,Ik probeer meedogenloos te zijn,'' aldus Vermaelen. ,,Dat zit in me. Dit is mijn beroep en daar zal ik alles voor laten. Ik heb er zelfs mijn land voor verlaten, op jonge leeftijd. En familie, vrienden, school.
,,Het zou daarom stom zijn om te denken dat ik er nu al ben. Ik ga er vol voor. Daarom heb ik er alles voor over om beter te worden. Dat kost me trouwens geen moeite.''
Vermaelen zal het volgend seizoen vermoedelijk een koppel gaan vormen met Gregory van der Wiel, een talentvolle mandekker uit de Ajax-opleiding, of bij toerbeurt met Jan-Arie van der Heijden, maar die jonge belofte is meer spelmaker dan verdediger. Van Basten ziet het mogelijk compleet anders. Maar dat vraagstuk zal voor Ajax pas na de komende voetbalzomer spelen.
Die moet nog even de wedstrijd opnieuw kijkenquote:Sulejmani is inderdaad een gevaarlijke spits. Maar volgens mij hebben we niet zoveel kansen weggegeven.''
quote:Vermaelen (Ajax): 'Blessure is gevolg van overbelasting'
Datum: 24-mei-2008 10:32
Thomas Vermaelen (foto, midden) is al een maand uit de roulatie met een liesblessure. De verdediger van Ajax miste daardoor het competitieslot en werkt momenteel aan zijn herstel. De oorzaak van de kwetsuur ligt volgens de Belg in overbelasting.
'De blessure zit bij mijn lies, maar mijn schaambeen is eigenlijk het probleem,' legt Vermaelen op de website van zijn club uit. 'Er zit vocht in het bot en dat moet wegtrekken. Dat heeft tijd nodig.' Vermaelen speelde 16 april tegen FC Groningen zijn laatste wedstrijd. De klachten speelden toen al en de verdediger werd na een half uurtje na de kant gehaald. 'Het is overbelasting,' zegt hij over de oorzaak van de blessure. 'Vanwege mijn enkelblessure stond ik vier maanden aan de kant. Ik wilde na die periode zo graag weer voetballen, maar ik kwam eigenlijk nog kracht te kort. Om dat te compenseren ga je anders bewegen en dan krijg je nieuwe klachten.'
De verdediger werkt deze dagen hard aan zijn herstel. Hij verwacht fit aan het nieuwe seizoen te beginnen. 'Ik blijf tot begin juni bij de club om te revalideren. Daarna heb ik drie weken vakantie en vervolgens heb ik nog een aantal weken de tijd om bij Ajax aan mijn herstel te werken.' Ook deelname aan de Olympische Spelen heeft hij nog niet uit zijn hoofd gezet. 'De Spelen zijn in augustus, dat moet lukken.' (BR)
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 16:42 schreef stefmans het volgende:
Deze man gaat over 2 jaar de rol van Stam overnemen en de echte leider worden centraal achterin.
Inderdaad, wat overigens al veel langer bekend is.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 02:20 schreef Radegast het volgende:
Komt tekort voor Ajax.
quote:Vermaelen: ‘Ik was nooit zo kapot als tegen Vitesse’
INTERVIEW, Van onze verslaggever Willem Vissers
gepubliceerd op 18 februari 2009 02:45, bijgewerkt op 18 februari 2009 08:33
Amsterdam - Verdediger van Ajax is liever in Amsterdam dan in België.Hij voelt zich hier thuis. Bij Belgische clubs komt de voorzitter nog weleens de kleedkamer binnenvallen om een donderspeech te houden. Maar Ajax is ‘intern rustig’, zegt Thomas Vermaelen (23), die in de afgelopen maand weer een illusie over de landstitel zag vervliegen.
Spelers bij Ajax zijn ook wel iets gewend. Zelfs vorig jaar, toen het bliksemde in de Arena en de commissie Coronel een rapport uitbracht dat de club in bijna al haar geledingen veroordeelde, waren de spelers toch vooral benieuwd naar de naam van de nieuwe trainer. Zij denken niet zo in structuren. ‘Met dat bestuurlijke niveau hebben wij niet zoveel te maken.’
Vreemd is het wel een beetje. Zo’n rapport, vrij verkrijgbaar, doordringend tot diep onder de huid van de club, doch niet gelezen door de linksbenige verdediger uit Kapellen. Hij volgde het nieuws over zijn werkgever een jaar geleden vooral via de tv. ‘Wij hebben het rapport ook gekregen hoor. Of hebben wij dat nu niet gekregen?’ Hij weet het eigenlijk niet meer.
Ondanks fouten
Vermaelen speelde één duel in het laatste kampioensjaar van Ajax, 2004. Hij maakte een uitstapje naar RKC en verlengde zijn contract onlangs tot 2012. Hij is een begaafde verdediger, ondanks zijn fouten nu en dan. Hij opende de score tegen Feyenoord, zondag.
Hij is een echte Ajacied ook. Als een duel met Feyenoord nadert, zoals dat van afgelopen weekeinde, voelt hij de zindering, mede omdat hij in de stad woont, vlakbij het Olympisch Stadion. ‘Ik voel me thuis. Ik ga niet meer vaak naar België, omdat ik liever hier ben. Fijne stad, leuke mensen. Ik voel me verbonden aan deze club.’
Gemiste landstitel
Maar natuurlijk: de teleurstelling van weer een gemiste landstitel komt hard aan. De kans is verspeeld in een paar weken, zonder dat hij weet wat de oorzaken zijn. En de UEFA Cup winnen zal ‘een hele klus’ zijn, te beginnen met de uitwedstrijd donderdag tegen Fiorentina, in de derde ronde. Ajax mist een vloot spelers.
Hij zou kunnen filosoferen over de jonge, onervaren ploeg die Ajax is. Zelfs het eveneens jonge elftal van België beschikt over meer geroutineerde spelers. ‘Kompany is iemand die recht gaat staan en als leider kan fungeren. Simons ook, met zijn leeftijd en ervaring.’
Maar wie is de leider van Ajax, nu Huntelaar is verdwenen? Het is even stil: ‘Dat is best moeilijk. Ik zou hem niet zo een-twee-drie kunnen aanduiden.’ Vertonghen en hijzelf, Nederlands sprekende spelers met een clubverleden, zouden het voortouw moeten nemen.
Spontaan
‘Ik vind dat zo’n proces spontaan moet verlopen. Als je het gevoel hebt dat je je moet opwerpen als leider, doe je dat, maar ik houd er niet van om de leider te spelen. Ik was vereerd toen ik voor de winterstop een tijdje aanvoerder was, maar het moet spontaan gaan.’
Vertonghen en hij ruilden ook een tijdje van positie. Vertonghen nam zijn rol in het centrum van de defensie over en Vermaelen schoof naar linksachter. Vermaelen is liever centrumverdediger, maar hij maakt er geen zaak van. ‘Dan laat je je kennen. Ik kan hartstikke goed met hem opschieten. Dan zou ik hem opeens geen leuke gast meer vinden omdat hij op mijn favoriete plek speelt?’
Hij moet een beetje lachen om berichten als zou trainer Van Basten communicatief achterblijven bij de wensen van de spelers. ‘Hij zoekt veel contact. Dan komt hij even een praatje maken in de fysioruimte of zo. Maar het kan dat hij aan bepaalde spelers meer moet uitleggen. Van Basten traint heel gericht: balbezit, balbezit tegenpartij. Hij reikt veel aan en je zag verbetering, ook in de opbouw. Maar na de winter viel dat helemaal weg. We speelden niet meer als team. Dat moet je ook als team oplossen.’
Onmachtig gevoel
Van Basten noemde de nederlaag tegen Vitesse (4-1) een negatieve uitschieter, in een reeks met één punt uit vier duels. Tegen Feyenoord volgde herstel. Vermaelen, over het duel met Vitesse: ‘Het is ook niet altijd even makkelijk. De verdediging én de aanval speelden elk hun eigen wedstrijd. Ik was ook niet goed. Het was moeilijk spelen, met 3-4-3. Dat is op zich prima hoor, maar ik kwam tegen een overwicht te staan. Als verdediger was dat een heel moeilijke wedstrijd, ik was nooit zo kapot als toen. Het was niet te belopen en het gaf een onmachtig gevoel.’
Intern mocht het dan rustig blijven, buiten was het dat zeker niet. Zo betraden supporters het trainingsveld. ‘Ik heb al veel meegemaakt, ook met supporters. We schrikken niet meer zo vlug. We weten dat ze ons niets verkeerd doen, dat ze ons niet aanraken.
‘Zij waren teleurgesteld, wij waren teleurgesteld. Zij wilden dat laten blijken, door met een standpunt te komen. Ik snap dat wel. Sommigen stoppen bijna hun hele leven in Ajax, hun hele geld. Dan kan ik wel begrijpen dat er zo’n reactie komt.’
Vond dat hij de bal alleen te vaak gewoon wild wegschootquote:Op zondag 1 maart 2009 17:53 schreef kevin6188 het volgende:
Gelukkig is hij sindsdien verreweg de beste aan Ajax-zijde. Wat kan die gast verdedigen zeg. Vandaag ook weer. Held!
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 02:20 schreef Radegast het volgende:
Komt tekort voor Ajax.
Ik weet niet goed wat je met dit niveau bedoelt...quote:Op maandag 2 maart 2009 16:09 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
![]()
Deze jongen kan gemakkelijk mee op dit niveau.
Het Ajax-niveau van dit moment kan hij prima aan.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:48 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik weet niet goed wat je met dit niveau bedoelt...
Zelfs dat maar zelden. Opbouwend zwak en snel in paniek. Een beetje een blinde.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:36 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het Ajax-niveau van dit moment kan hij prima aan.
Altijd maar dat gezeur om op te bouwen. Hij is een verdediger, op dit moment linksback, en dat dat uitstekend. Wielaert, Oleguer of Vertonghen mogen opbouwen.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:39 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Zelfs dat maar zelden. Opbouwend zwak en snel in paniek. Een beetje een blinde.
Ik moet toegeven, als linksachter in een viermansverdediging doet hij het de laatste weken niet onaardig als hij geen directe tegenstander heeft.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:47 schreef RayMania het volgende:
[..]
Altijd maar dat gezeur om op te bouwen. Hij is een verdediger, op dit moment linksback, en dat dat uitstekend. Wielaert, Oleguer of Vertonghen mogen opbouwen.
Zegt genoeg dat hij de winnende goals tegen Feyenoord en Volendam heeft gescoord en ijzersterk speelde tegen Fiorentina en Utrecht.
In de meeste toplanden zullen ze het niet met je eens zijn hoor.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:08 schreef Beschouw het volgende:
Als hij onder druk staat, ramt hij ballen lukraak weg. Een goede verdeiger behoudt altijd overzicht en speelt een bal af naar een medespeler, ook als hij onder druk staat, want een goede verdediger met overzicht heeft die vrijstaande man allang gezien. Vermaelen ziet dat nooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |